Dus haar suggestie is gewoon niks doen en eventueel vrienden maken met moslimlanden? Want een land als bijvoorbeeld Saoudi-Arabië is natuurlijk prima in staat om IS te laten omschakelen naar vredelievende mensen.quote:Als je op de stoep staat bij een drukke weg en je wilt naar de overkant, hoef je niet meteen over te steken hè. Heb je me zelf geleerd. Soms is wachten beter.
Een tumor in je lichaam moet verwijdert worden inderdaad, een tumor in je land exact eender.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dus haar suggestie is gewoon niks doen en eventueel vrienden maken met moslimlanden? Want een land als bijvoorbeeld Saoudi-Arabië is natuurlijk prima in staat om IS te laten omschakelen naar vredelievende mensen.
Ik zeg niet dat all out bombarderen de oplossing is, maar zij spreekt hier over collateral damage. Dat is aanwezig en dat is te betreuren, die mensen hoeven niet dood te gaan. Maar IS schiet ook dagelijks christenen, Koerden, moslims die niet in hun straatje passen en allerlei andere "ongelovigen" dood. Is dat verder wel prima dan?
Dit hele stuk komt op mij nogal over als een meisje die het allemaal wel beter weet omdat ze ergens in een links sprookjesboek een verhaal heeft gelezen over hoe de hele wereld in vrede samenleeft. Wat de oplossing wel is, geen idee. Maar een IS laten zitten en hun gang laten gaan is volgens mij een stuk schadelijker en gevaarlijker dan een Saddam of een Bin Laden die ergens in Afghanistan rondloopt.
eens, en daarnaast ben ik wel benieuwd hoe ze dit wil verkopen aan Frankrijk en de VS?quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dus haar suggestie is gewoon niks doen en eventueel vrienden maken met moslimlanden? Want een land als bijvoorbeeld Saoudi-Arabië is natuurlijk prima in staat om IS te laten omschakelen naar vredelievende mensen.
Ik zeg niet dat all out bombarderen de oplossing is, maar zij spreekt hier over collateral damage. Dat is aanwezig en dat is te betreuren, die mensen hoeven niet dood te gaan. Maar IS schiet ook dagelijks christenen, Koerden, moslims die niet in hun straatje passen en allerlei andere "ongelovigen" dood. Is dat verder wel prima dan?
Dit hele stuk komt op mij nogal over als een meisje die het allemaal wel beter weet omdat ze ergens in een links sprookjesboek een verhaal heeft gelezen over hoe de hele wereld in vrede samenleeft. Wat de oplossing wel is, geen idee. Maar een IS laten zitten en hun gang laten gaan is volgens mij een stuk schadelijker en gevaarlijker dan een Saddam of een Bin Laden die ergens in Afghanistan rondloopt.
Waarom heeft dit soort mensen altijd een zwak voor De Golfstaten, Erdogan en Pakistan maar een diepe afkeer van ome Vladimir?quote:Hanna: Je hoeft niet per se iets. Als je op de stoep staat bij een drukke weg en je wilt naar de overkant, hoef je niet meteen over te steken hè. Heb je me zelf geleerd. Soms is wachten beter. Of luisteren naar advies van islamitische bondgenoten. Zij begrijpen de situatie vast veel beter dan wij. We moeten gaan samenwerken, en dan bedoel ik niet met Poetin.
Meiden kiezen voor de underdog?quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom heeft dit soort mensen altijd een zwak voor De Golfstaten, Erdogan en Pakistan maar een diepe afkeer van ome Vladimir?
En ik denk dat zij ook een sterk gevoel heeft dat moslims ongeveer hetzelfde denken als haar met betrekking tot vrijheid, mensenrechten, individualisme en tolerantie. Ze zal nog wel een keer wakker worden geschud.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:21 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Meiden kiezen voor de underdog?
Denk dat je hier de spijker op zijn kop slaat, dat ze denkt dat ze vechten voor dezelfde idealen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
En ik denk dat zij ook een sterk gevoel heeft dat moslims ongeveer hetzelfde denken als haar met betrekking tot vrijheid, mensenrechten, individualisme en tolerantie. Ze zal nog wel een keer wakker worden geschud.
Ze is net zo naief als de harvard figuren die tegenwoordig in Washington D.C. rondlopen. In de echte wereld loop je soms tegen het kwaad aan. Daarbij is het bekende kwaad (lees: Putin) beter dan het onbekende kwaad. Kortom, dit is hetzelfde type mensen dat Oekraine een democratisch EU land wil maken of Assad wil afzetten door bepaalde rebellen te steunen zonder zich te realiseren dat het alternatief misschien helemaal niet beter is.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
En ik denk dat zij ook een sterk gevoel heeft dat moslims ongeveer hetzelfde denken als haar met betrekking tot vrijheid, mensenrechten, individualisme en tolerantie. Ze zal nog wel een keer wakker worden geschud.
Wel een beetje nazi-taal hè.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Een tumor in je lichaam moet verwijdert worden inderdaad, een tumor in je land exact eender.
Een IS-jihadist wil ook gewoon leven op zijn manier, laat hem!quote:Maar in Libanon willen ze ook leven hoor. De manier waarop is onbelangrijk, toch?
En jij bent niet beschermd opgevoed wil je zeggen?quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:48 schreef Morendo het volgende:
Het is eigenlijk krankzinnig dat de volstrekt wereldvreemde taal van een, waarschijnlijk zeer beschermd opgroeiende, snotneus zó veel aandacht krijgt. Ik heb er ook al over gelezen in, volgens mij, De Morgen - alsof het een dialoog van Plato betrof.
Onze 'vrijheid' is leeg.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:47 schreef Barbusse het volgende:
https://decorrespondent.n(...)04158477203-db95899c
Misschien dat dit de kinderachtigheid wat kan verminderen....
Gekke vraag. Hij gaat toch geen peers doodschieten in een poptheater?quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En jij bent niet beschermd opgevoed wil je zeggen?
Mwah, het legt wel mooi de vreemde contradicties en het bizarre populisme bloot.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:48 schreef Morendo het volgende:
Het is eigenlijk krankzinnig dat de volstrekt wereldvreemde taal van een, waarschijnlijk zeer beschermd opgroeiende, snotneus zó veel aandacht krijgt. Ik heb er ook al over gelezen in, volgens mij, De Morgen - alsof het een dialoog van Plato betrof.
Nee, opgegroeid als Romulus en Remus. Zeer Spartaans.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:49 schreef Barbusse het volgende:
[..]
En jij bent niet beschermd opgevoed wil je zeggen?
Ben je nou allochtoon, even voor de discussie?quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:53 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mwah, het legt wel mooi de vreemde contradicties en het bizarre populisme bloot.
quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ben je nou allochtoon, even voor de discussie?
Want je lult er lekker omheen.
Even om het scherp te stellen hè.
Wat ik al eerder zei: a man can laugh and laugh and still be a villan.quote:
Veel allochtoner dan Het Koningshuis komt men al generaties lang niet, dus zelfs al.......quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ben je nou allochtoon, even voor de discussie?
Want je lult er lekker omheen.
Even om het scherp te stellen hè.
Goeie man.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik al eerder zei: a man can laugh and laugh and still be a villan.
Ja, dat zijn dan Duitsers hè.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:01 schreef Morendo het volgende:
[..]
Veel allochtoner dan Het Koningshuis komt men al generaties lang niet, dus zelfs al.......
Opgevoed worden door een wolvin heeft niks met Spartaans te maken, maar dat terzijde. Je begrijpt toch wel dat in NL vrijwel iedereen beschermd is opgevoed?quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, opgegroeid als Romulus en Remus. Zeer Spartaans.
Als jij het zegt dan zal dat wel.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bent allochtoon en je schaamt je ervoor dus?
Ik maakte die connectie dan ook niet, dat deed jij. Beschermd in de zin van waarschijnlijk redelijk welvarend; hockeyclubs, categoraal gymnasium en blanke buren van het type 'kunstzinnig'. Moet ik het nog verder voor je uittekenen?quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Opgevoed worden door een wolvin heeft niks met Spartaans te maken, maar dat terzijde. Je begrijpt toch wel dat in NL vrijwel iedereen beschermd is opgevoed?
Omdat Poetin een dictator is die al jarenlang Moslims in eigen land platbombardeert, uitmoordt, en de oorzaak is dat IS propvol zit met Kaukasus-Moslims en andere Moslims uit die Gebieden die weinig anders willen dan wraak nemen op 'ome Vladimir' en zijn terreurbeleid in Rusland en andere landen, Amerika mag misschien wat twijfels hebben bij de opkomst van Al Qaida, Rusland mag dat hebben met de opkomst van IS bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:19 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom heeft dit soort mensen altijd een zwak voor De Golfstaten, Erdogan en Pakistan maar een diepe afkeer van ome Vladimir?
Ik wil één ding opmerken over deze post: moslims spel je niet met een hoofdletter.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:04 schreef Slaro het volgende:
[..]
Omdat Poetin een dictator is die al jarenlang Moslims in eigen land platbombardeert, uitmoordt, en de oorzaak is dat IS propvol zit met Kaukasus-Moslims en andere Moslims uit die Gebieden die weinig anders willen dan wraak nemen op 'ome Vladimir' en zijn terreurbeleid in Rusland en andere landen.
Wat zou het uitmaken voor de discussie wat iemands afkomst is, wat wil je precies scherp(er) krijgen?quote:
Je referentiekader, dude.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat zou het uitmaken voor de discussie wat iemands afkomst is, wat wil je precies scherp(er) krijgen?
Dan hoeft er niet meer inhoudelijk gereageerd te worden. "Ja, maar hij is <insert afkomst> dus dan is het logisch dat hij dat vindt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:07 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat zou het uitmaken voor de discussie wat iemands afkomst is, wat wil je precies scherp(er) krijgen?
Pure onzin, ik ben een linkse, relativistische westerling, daardoor zou ik je beter kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan hoeft er niet meer inhoudelijk gereageerd te worden. "Ja, maar hij is <insert afkomst> dus dan is het logisch dat hij dat vindt.
Nee, dat op de man spelen doe je maar ergens anders.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Pure onzin, ik ben een linkse, relativistische westerling, daardoor zou ik je beter kunnen begrijpen.
Dan nog, dan ga je dus stereotyperen. Iets wat voor grote groepen geldt, hoeft niet voor een individu te gelden. Zelfs een blanke Nederlander kan radicaliseren en zelfs een moslim kan Wilders stemmen.quote:
Die gast moet na jaren toch wel duidelijk hebben dat ik iedereen serieus neem.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:11 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dan nog, dan ga je dus stereotyperen. Iets wat voor grote groepen geldt, hoeft niet voor een individu te gelden. Zelfs een blanke Nederlander kan radicaliseren en zelfs een moslim kan Wilders stemmen.
Ja, maar daar gaat het niet om, het zou irrelevant moeten zijn als je echt objectief wilt argumenteren.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gast moet na jaren toch wel duidelijk hebben dat ik iedereen serieus neem.
O, ja alsof ik je ooit anders dan met handschoentjes heb aangepakt.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat op de man spelen doe je maar ergens anders.
Integendeel eigenlijk. Maar goed, off-topic gezever.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Die gast moet na jaren toch wel duidelijk hebben dat ik iedereen serieus neem.
Nee, ik geef er even een ontopic-swing aan.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat deden ze de dagen ervoor ook in Beiroet, Syrie, Irak. Wat is je punt? Oh, wait. You actually were thinking to make a smart remark?
Doe maar gewoon weer on-topic reageren.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:15 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja alsof ik je ooit anders dan met handschoentjes heb aangepakt.
Ja, an sich heb je gelijk, jong/oud/autochtoon/allochtoon maakt niet uit, maar in dit soort discussies niet imho.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:14 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar daar gaat het niet om, het zou irrelevant moeten zijn als je echt objectief wilt argumenteren.
Welterustenquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, an sich heb je gelijk, jong/oud/autochtoon/allochtoon maakt niet uit, maar in dit soort discussies niet imho.
Maar goed, pauw herhaling is af dus loeter. Morgen weer andere aanslag wrs.
Tot de volgende aanslag.
twitter:AFP twitterde op zaterdag 21-11-2015 om 01:12:00#BREAKING Belgium raises 'terrorism alert' to highest level in Brussels, statement says reageer retweet
Was dat niet gisteren ook al het geval?quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:20 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AFP twitterde op zaterdag 21-11-2015 om 01:12:00#BREAKING Belgium raises 'terrorism alert' to highest level in Brussels, statement says reageer retweet
Nee, was even sprake van, maar was een fout van Het Laatste Nieuwsquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:21 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Was dat niet gisteren ook al het geval?
quote:Dreigingsniveau in Brussel naar 4
Het dreigingsniveau voor het Brussels gewest wordt opgetrokken naar vier, het hoogst mogelijk niveau. Dat deelt het Crisiscentrum van Binnenlandse Zaken mee. Niveau vier betekent dat de dreiging "ernstig en zeer nabij" is.
De verhoging van het dreigingsniveau voor het hoofdstedelijk gewest komt er na een nieuwe evaluatie van het antiterreurorgaan OCAD. Voor de rest van België blijft wel niveau 3 van kracht. Het crisiscentrum roept de bevolking op om zeker in het Brussels gewest plaatsen te vermijden waar veel mensen samenkomen, zoals concerten, grote evenementen, stations, luchthavens, openbaar vervoer en drukke winkelstraten. Verder wordt ook gevraagd om de veiligheidscontroles te respecteren en om geen geruchten te verspreiden. Voorlopig wenst het crisiscentrum geen verder informatie te geven "om de gerechtelijke onderzoeken niet in het gedrang te brengen". Zaterdagochtend zal de regering een verdere communciatie verspreiden.
Hoe vaak hebben ze deze al gewijzigd deze week?quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:24 schreef Childofthe90s het volgende:
Hier wat meer informatie over de implicaties van de verhoging.
[..]
Het niveau voor heel België is van 2 naar 3 gegaan, en nu voor Brussel dus zelfs naar 4 (het allerhoogste). Dat doe je niet zomaar denk ik.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben ze deze al gewijzigd deze week?
Het crisiscentrum roept de bevolking op om zeker in het Brussels gewest plaatsen te vermijden waar veel mensen samenkomen, zoals concerten, grote evenementen, stations, luchthavens, openbaar vervoer en drukke winkelstraten.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het niveau voor heel België is van 2 naar 3 gegaan, en nu voor Brussel dus zelfs naar 4 (het allerhoogste). Dat doe je niet zomaar denk ik.
Dat kun je ook niet lang volhouden lijkt mij. Dus of de grote klap moet komen, of ze moeten snel mensen oppakken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het crisiscentrum roept de bevolking op om zeker in het Brussels gewest plaatsen te vermijden waar veel mensen samenkomen, zoals concerten, grote evenementen, stations, luchthavens, openbaar vervoer en drukke winkelstraten.
Dat is inderdaad een stevig advies
Die ene die gisteren kaarsen aanstak voor de slachtoffers van Parijs?quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Begin van de avond een link gepost dat ze in België vrezen voor wraakactie's van de broer van de terroriste. Die zijn ze "kwijt"
Nee, Familie van die nicht die zich opblies of opgeblazen isquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die ene die gisteren kaarsen aanstak voor de slachtoffers van Parijs?
Dat zou logischer zijnquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, Familie van die nicht die zich opblies of opgeblazen is
Deze dus:quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die ene die gisteren kaarsen aanstak voor de slachtoffers van Parijs?
quote:De Belgische politie zoekt een verdwenen familielid van Hasna Ait Boulahcen, de jonge vrouw die zich woensdagmorgen in Saint-Denis heeft opgeblazen. Het familielid is een man uit Maasmechelen die plotseling spoorloos met zijn auto is verdwenen.
De krant Het Belang van Limburg meldt dat de politie vreest dat de man met wraakplannen rondloopt en verhaal wil gaan halen bij mensen die hij medeverantwoordelijk houdt voor de dood van de 26-jarige vrouw.
Geen fanatieke jihadiste
Boulahcen zou zich met een bomgordel hebben opgeblazen in een appartement in de Parijse voorstad Saint-Denis toen de politie daar een inval deed. In Franse media wordt gesuggereerd dat zij geen fanatieke jihadiste was. Ook aan haar zelfmoord wordt getwijfeld.
Ze was een nicht van 'topterrorist' Abdelhamid Abaaoud die woensdagmorgen in hetzelfde appartement in Saint Denis de dood vond.
Oh, dus alleen die jihadisten hebben iets te vrezen voor hemquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
en verhaal wil gaan halen bij mensen die hij medeverantwoordelijk houdt voor de dood van de 26-jarige vrouw
Dan zou die dreiging er niet zijn toch?quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Oh, dus alleen die jihadisten hebben iets te vrezen voor hem
tsja, ik kan IS moeilijk anders omschrijven.quote:
Zit niet zo te miepen meid. Er zijn na vorige week vrijdag nog miljoenen mensen in Parijs en die leven ook nog. Ken zelfs toeristen die na de aanslagen gewoon gegaan zijn en daar een prima tijd hebben. We zullen nooit bang zijn voor jouw gestoorde Salafistische vriendjes.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoor net van mijn vader dat mijn neef in Parijs is. Slecht moment man.²
Is gisteren al gedebunked... Kan het artikel niet meer vinden maar was in hbvl.be, man had toevallig dezelfde achternaam, was geen familie en was naar de andere kant van het land verhuisd en verbaasd over alle ophef.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Deze dus:
http://4nieuws.nl/buitenl(...)dood-terroriste.html
[..]
Zou mij ook niks verbazen (slapende cellen). Wij hadden toch ook zo'n fijn etterbakje, genaamd Samir A. die plattegronden van Schiphol en weet ik het wat in huis had. Die huppelt toch ook 'gewoon' vrij rond. Lijkt me er ook zeker toe in staat. Zal nooit vergeten dat ie die fotograaf keihard op z'n gezicht sloeg. 'Respect jonguh'quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Is gisteren al gedebunked... Kan het artikel niet meer vinden maar was in hbvl.be, man had toevallig dezelfde achternaam, was geen familie en was naar de andere kant van het land verhuisd en verbaasd over alle ophef.
De meest logische reden voor Brussel nu is Salah Abdeslam die toch niet te ver van huis durft...nu Abdaaoud dood is en zeer nauw betrokken bleek bij de aanslagen in Parijs (sterke vermoedens nu overal dat hij de negende schutter was) denk ik niet dat hij nog andere cellen aanstuurde die nog vanalles van plan zijn. Aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat Hannover meer was dan gewoon een vals alarmpje en dat er wellicht wel meer cellen actief zijn...
Heeft absoluut niks met links of rechts politiek denken te maken maar gewoon met gezond verstand. Geweld leidt alleen maar tot meer geweld. Blijf op de oude voet bombarderen en je creeert alleen maar meer terroristen en over een paar jaar heb je een veel machtiger clubje als ISIS net zoals je hiervoor Al Qaida en de Taliban had.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee jij bent gebrainwashed door onze media. Anders zou je niet alleen compassie hebben met mensen uit Frankrijk maar ook met mensen uit Syrie of Irak.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
eens, en daarnaast ben ik wel benieuwd hoe ze dit wil verkopen aan Frankrijk en de VS?
Nederland heeft op dat gebied geen bal te vertellen.
Meisje leeft in een ballon, wel een mooie.
Ah ok dit neigt naar tja hoe zal ik het eens zeggen. Domheid? Alle Moslims over 1 kam scheren en dan ook nog eens denken dat Moslims niet tolerant zijn, geen respect voor mensensenrechten en niet vrij willen zijn.....Het zou lachwekkend zijn als het niet zo triest zou zijn....quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Weet je waar het kwaad zit? Bij het militair-industriele complex die oorlogen pushen om meer geld te verdienen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze is net zo naief als de harvard figuren die tegenwoordig in Washington D.C. rondlopen. In de echte wereld loop je soms tegen het kwaad aan. Daarbij is het bekende kwaad (lees: Putin) beter dan het onbekende kwaad. Kortom, dit is hetzelfde type mensen dat Oekraine een democratisch EU land wil maken of Assad wil afzetten door bepaalde rebellen te steunen zonder zich te realiseren dat het alternatief misschien helemaal niet beter is.
Het enige wat de afgelopen 3 jaar ons getoond heeft is dat er maar 2 keuzes zijn. Of je verbreekt alle banden en connecties met het Midden Oosten (dus ook geen zieligheidssubsidies voor Hamas en de grenzen potdicht) of je helpt actief mee aan een van de twee kanten (Iran of Turkije/Saudi Arabie).
Het is voor de linkse politiek correcte wereld helaas een brug te ver om zich te realiseren wat voor een puinhoop Barry en Hillary er van gemaakt hebben in het Midden Oosten. Laat staan dat ze hen tot verantwoording roepen. Als Turkije morgen de grenzen met Syrie sluit, Putin zijn vliegtuigen niet laat opstijgen en de VS stopt met het steunen van de rebellen en de Saudische geldkranen dichtdraait dan is de oorlog daar binnen een paar weken voorbij.
Dat heeft weinig met media te maken hoor. Meer met de mate waarin iets een ver van je bed show is. Een soort van uniform verdeelde, universele empathie is eerder een vrij absurd concept.quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee jij bent gebrainwashed door onze media. Anders zou je niet alleen compassie hebben met mensen uit Frankrijk maar ook met mensen uit Syrie of Irak.
Dit, is een perfect rationeel te verklaren psychologisch effect. Zegt niks over hypocrisie en dergelijke...quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met media te maken hoor. Meer met de mate waarin iets een ver van je bed show is. Een soort van uniform verdeelde, universele empathie is eerder een vrij absurd concept.
Waarom zou dat absurd zijn? En het heeft zeker wel met de media te maken aangezien de media bijna geen verslag doet van de ontelbare drone-aanvallen in die gebieden.quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met media te maken hoor. Meer met de mate waarin iets een ver van je bed show is. Een soort van uniform verdeelde, universele empathie is eerder een vrij absurd concept.
Zeker wel in het geval van mensen die beter zouden moeten weten zoals politici.quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:44 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit, is een perfect rationeel te verklaren psychologisch effect. Zegt niks over hypocrisie en dergelijke...
Nee. Die zijn onderhevig aan hetzelfde effect, dat zijn namelijk ook mensen, plus ze zijn constant bezig met de prioriteren van verschillende belangen waarin die nabijheid ook nog eens meeweegt....quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker wel in het geval van mensen die beter zouden moeten weten zoals politici.
Tsja als je je serieus afvraagt waarom ik mij bijvoorbeeld niet even druk zou maken over het overlijden van Hendrik Jan uit Hoogeveen als over het overlijden van mijn vader, dan weet ik het ook niet meer.quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom zou dat absurd zijn? En het heeft zeker wel met de media te maken aangezien de media bijna geen verslag doet van de ontelbare drone-aanvallen in die gebieden.
hendrik jan is ook een vaderquote:Op zaterdag 21 november 2015 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja als je je serieus afvraagt waarom ik mij bijvoorbeeld niet even druk zou maken over het overlijden van Hendrik Jan uit Hoogeveen als over het overlijden van mijn vader, dan weet ik het ook niet meer.
Dat weten we niet zeker. Het kan ook een Fok!ker zijn.quote:
true maar het ie iemands zoon...quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat weten we niet zeker. Het kan ook een Fok!ker zijn.
Dit is een waarheid als een koe. Beredeneerde empathie is zeker op zijn plaats op voorvallen die buiten die "nabijheidscirkel" vallen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:06 schreef Re het volgende:
[..]
true maar het ie iemands zoon...
ik denk dat persoonlijk leed net zo subjectief en ad random is als een kalashnikov en een drone dan moet men inderdaad niet vreemd opkijken dat hoe dichter bij huis hoe groter de impact voor jezelf, maar voor een ander niet. De gevolgen zijn meestal wel objectief en structureel
Dat verkleint dus m.i. dat er dus in ieder geval in België en Noord Frankrijk andere cellen on the loose zijn...quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:10 schreef empa1010 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)ot_op_terras___.html
Nee dat zijn mensen die veel beter op de hoogte zijn maar liegen gewoon omdat ze zieltjes willen winnen. Daarom lult Ascher gewoon mee met de belachelijke oorlogsretoriek van Rutte.quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:54 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nee. Die zijn onderhevig aan hetzelfde effect, dat zijn namelijk ook mensen, plus ze zijn constant bezig met de prioriteren van verschillende belangen waarin die nabijheid ook nog eens meeweegt....
En voor zover het relevant is in de discussie... Ik stem behoorlijk links...
Jouw vader is omgekomen bij de aanslagen in Parijs?quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Tsja als je je serieus afvraagt waarom ik mij bijvoorbeeld niet even druk zou maken over het overlijden van Hendrik Jan uit Hoogeveen als over het overlijden van mijn vader, dan weet ik het ook niet meer.
Toch gaat het niet alleen om leed. Het heeft ook invloed op hoe Europa in elkaar zit. Er komt weer meer druk op privacy, overheden willen meer bevoegdheden, minder vrijheden. Het gaat ook om een algemeen gevoel van veiligheid, hoe klein dan ook, de risico's van evenementen en publieke ruimtes is groter geworden. En dan hebben we het nog niet over de polarisatie die ontstaat.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:06 schreef Re het volgende:
[..]
true maar het ie iemands zoon...
ik denk dat persoonlijk leed net zo subjectief en ad random is als een kalashnikov en een drone dan moet men inderdaad niet vreemd opkijken dat hoe dichter bij huis hoe groter de impact voor jezelf, maar voor een ander niet. De gevolgen zijn meestal wel objectief en structureel
Hoewel electoraal gewin belangrijk is, vooral in verkiezingstijd, liegen politici niet alleen om zieltjes te winnen. Dat is een veel te cynisch beeld..quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee dat zijn mensen die veel beter op de hoogte zijn maar liegen gewoon omdat ze zieltjes willen winnen. Daarom lult Ascher gewoon mee met de belachelijke oorlogsretoriek van Rutte.
Ik geloof dat je de module 'logisch redeneren' even moet laten vervangen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 10:17 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jouw vader is omgekomen bij de aanslagen in Parijs?
en als je al die maatregelen die al zijn genomen met alle inperkingen en verboden en vrijheden worden er nog steeds aanslagen gepleegd, is er idd nog steeds sociale ongelijkheid en polarisatie. Dat zit een beetje in de mens zijn DNAquote:Op zaterdag 21 november 2015 10:18 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Toch gaat het niet alleen om leed. Het heeft ook invloed op hoe Europa in elkaar zit. Er komt weer meer druk op privacy, overheden willen meer bevoegdheden, minder vrijheden. Het gaat ook om een algemeen gevoel van veiligheid, hoe klein dan ook, de risico's van evenementen en publieke ruimtes is groter geworden. En dan hebben we het nog niet over de polarisatie die ontstaat.
Dus al met al is de invloed van zo'n aanslag en de huidige terreurdreiging best groot.
(Hoewel op dit moment voor mij alleen nog de gruwel van de aanslagen speelt).
Die beelden bij de herdenking in Parijs staan nog op mijn netvlies.quote:Op zaterdag 21 november 2015 07:44 schreef Nielsch het volgende:
We zullen nooit bang zijn voor jouw gestoorde Salafistische vriendjes.
quote:JanFranke door Jan Franke 21 nov 2015
Na de aanslagen van 13 november zoeken Europese landen naar manieren om de veiligheid te vergroten. Daarbij kijken zij naar Israël, dat al jaren lijdt onder islamitische terreur. Wat valt er van het land te leren, en tegen welke prijs?
Door een ogenschijnlijk doodgewoon kantoor in de Israëlische kuststad Netanya klinkt een langzaam aanzwellend, haast idyllisch Arabisch gezang. JundAllah, JundAllah, zingt een man. Andere mannenstemmen vallen in, de muziek blijft a capella. 'Wij zijn soldaten in het leger van Allah, verbonden in de rechtvaardige oorlog van de jihad.'
Het is een nasheed, een traditioneel islamitisch gezang waarbij volgens invloedrijke imams geen instrumenten mogen worden gebruikt. De muzieksoort kent vele vormen. Dit is de oorlogszuchtige, extreme variant.
Islamitische Staat
Het lied JundAllah is een favoriet van terreurgroep Islamitische Staat die het geregeld onder zijn extreem gewelddadige propagandavideo’s monteert. 'Wij maken hier onderscheid tussen zij die de islam gebruiken als rechtvaardiging van jihadistisch geweld, en mensen die in de vreedzame islam geloven. Nasheeds kunnen belangrijk zijn voor dat onderscheid,' zegt de Israëlische Meital, terwijl ze het volume van de speakers op haar computer terugdraait.
Meital (32) is arabist en werkt als senior analist en manager voor Terrogence, een Israëlisch bedrijf dat voor buitenlandse spionagediensten en bedrijven op internet informatie verzamelt over terreurdreiging. Terrogence volgt met speciaal ontwikkelde software op bekende en minder bekende sociale media mensen die nasheeds plaatsen of verwijzen naar de obscure commentaren op de Koran waarop Islamitische Staat en Al-Qa’ida hun ideologie baseren.
Zulk gedrag kan duiden op radicalisering of zelfs op het voornemen om een terreuraanslag te plegen. Vanwege de gevoelige aard van haar werk wil Meital niet dat haar achternaam wordt vermeld.
Spionagediensten
De tengere, donkerharige vrouw deed ruime ervaring op met inlichtingenwerk tijdens haar dienstplicht bij een van Israëls vele geavanceerde spionagediensten. Haar collega’s spreken Russisch, Farsi en diverse dialecten Arabisch. Sommigen hebben een achtergrond in de informatica en weten de weg in de verborgen delen van internet waar jihadi’s met elkaar communiceren via beveiligde verbindingen.
Anderen dienden bij de genie en kennen de huishoudelijke producten die nodig zijn om thuis explosieven te maken. 'Het mooiste aan mijn werk is als alle stukjes van de puzzel in elkaar passen en wij tijdig een accurate waarschuwing over een op handen zijnde aanslag sturen aan onze klanten.'
Europese klanten
Wie die klanten zijn en wat er in die rapporten staat, blijft doorgaans strikt geheim. Maar directeur Shai Arbel (33), een lange, atletisch gebouwde man, wil wel vertellen dat zijn bedrijf, waar zo’n vijftig mensen werken, verschillende Europese klanten heeft. 'Nu de dreiging van jihadisten in Europa zo groot is, groeit de vraag naar onze diensten snel.'
'Om een tipje van de sluier op te lichten: wij zien nu dat zeer ervaren mensen van Islamitische Staat en van Al-Qa’ida geïmproviseerde explosieven ontwikkelen die bijna niet te detecteren zijn op vliegvelden. Hoe gevaarlijk dat kan zijn, hebben we onlangs gezien bij het Russische vliegtuig in de Egyptische Sinaï-woestijn. Daarom adviseren wij onze klanten nu over de veiligheid van vliegvelden.'
Franse militairen op de trappen van de Sacré Coeur in Parijs Bron: Reuters
Waakzaamheid
Terrogence en andere Israëlische inlichtingenbedrijven plukken de vruchten van de reputatie van Israël als land dat al decennia relatief succesvol strijdt tegen de continue dreiging van islamitische terreur. Een uitgebreid netwerk van inlichtingendiensten en informanten ligt daaraan ten grondslag, evenals een permanente staat van waakzaamheid.
Dat zie je terug in het straatbeeld. Drukbezochte gelegenheden zoals concerthallen en treinstations bezoek je niet zonder langs een metaaldetector te gaan. Overal in het land lopen jonge dienstplichtige mannen en vrouwen in olijfgroene uniformen met een M-16 of een lokaal geproduceerd Tavor- geweer aan de schouderband.
De ondervragingen van passagiers op vliegveld Ben-Gurion nabij Jeruzalem zijn berucht. Mensen met een islamitische naam worden geregeld langer vastgehouden, grondig gescreend en bij de minste verdenking direct teruggestuurd. Bij een terreuraanval worden de daders niet zelden snel doodgeschoten door omstanders of toesnellende bewakers.
De publieke omroep zendt ’s avonds filmpjes uit om burgers te leren hoe ze zich moeten verdedigen tegen aanvallen met steekwapens, die de afgelopen weken vrijwel dagelijks voorkomen.
Genadeloze vervolging
Terroristen worden genadeloos en met alle mogelijke middelen vervolgd. Het vooruitzicht van een zelfverkozen dood tijdens een aanslag die moet leiden tot 72 maagden en een mooi plekje in de hemel, wordt gecompliceerd gemaakt. Het Israëlische leger neemt wraak op de familie van daders van aanslagen door hun huizen te vernietigen, een rigoureus afschrikkingsmiddel.
Een paranoïde politiestaat, zeggen critici, en daarmee allesbehalve een voorbeeld voor Europa. Ze wijzen bijvoorbeeld op de 'administratieve detentie' waaronder Israël mensen plaatst. Met deze omstreden procedure worden verdachten, vrijwel zonder uitzondering Palestijnen, zonder directe aanklacht voor onbepaalde tijd vastgezet.
'Administratieve detentie werkt alleen als je over goede en agressieve inlichtingendiensten beschikt,' zegt dr. Eran Lerman, voormalig directeur van Israëls militaire inlichtingendienst, tegenwoordig werkzaam voor BESA, een denktank voor veiligheidsvraagstukken.
Terroristen worden in Israël genadeloos vervolgd
Bron: ANP
Thalys
'Neem die jongen die recent een aanslag op de Thalys van Amsterdam naar Parijs wilde plegen. Hij stond al langere tijd op het netvlies van de Franse inlichtingendiensten, net als enkele daders van de recente aanslagen in Parijs, maar er was onvoldoende bewijs om ze op te pakken. Bij ons hadden ze al lang vastgezeten.Hoe bezwaarlijk administratieve detentie ook is uit juridisch oogpunt, uiteindelijk moet het recht op leven van onschuldige burgers de hoogste prioriteit zijn van een regering. Bedenk wel: wat er nu in Frankrijk gebeurt, is niet normaal. Dit is een oorlogssituatie.'
Lerman kreeg na de aanslagen in Parijs bijval van Israëls minister van Defensie Moshe Ya’alon, een ex-commando van Sayeret Matkal, de vermaardste elite-eenheid van het Israëlische leger, die ook als politicus de botte bijl niet schuwt. 'In Europa sloeg de balans tussen veiligheid en mensenrechten tot nu door in het voordeel van mensenrechten. Dat kan niet langer. De prioriteit ligt nu bij veiligheid, om de democratie te beschermen.'
Volgens Ya’alon moeten Europese landen strengere paspoortcontroles invoeren en de beveiliging van publieke ruimten dramatisch opvoeren. In zijn wereldbeeld zijn de aanslagen in Parijs symbool van de 'Derde Wereldoorlog' die al een tijdje aan de gang is. 'Er zijn mensen die wegkijken en dit soort situaties duiden als "sociaal probleem" of iets in die geest. In wezen is het simpel: de jihadistische islam roept op de westerse cultuur te vernietigen. Europese landen zijn niet goed voorbereid op deze oorlog,' zei hij in een interview op radiozender Kol Israël.
Katalysator
De Franse veiligheidsdiensten werken al sinds de aanslagen op het satirische weekblad Charlie Hebdo en een joodse supermarkt nauwer samen met hun Israëlische collega’s. Volgens Aliza Ben-Nun, de Franse ambassadeur in Israël, zullen de aanslagen in Parijs werken als katalysator voor de samenwerking. Maar niet iedereen in Israël vindt dit een heilzame koers.
'Preventie van terrorisme is niet alleen een zaak van de politie en het leger, maar ook van de politiek. Ook Israël is alleen in staat terreur te voorkomen of op een draaglijk niveau te houden, door in de politiek geen ruimte te laten voor extremistisch gedachtegoed,' vindt dr. Shlomo Shpiro, een analist van Europese en Israëlische inlichtingendiensten.
Hij wijst erop dat uitbreiding van Europese veiligheidsdiensten bovendien erg kostbaar is. 'Het Franse leger heeft de afgelopen jaren 70.000 medewerkers van verschillende afdelingen de laan uitgestuurd. De aankondiging van president Hollande dat er nu weer een paar duizend worden aangenomen, kan niet verhullen dat de diensten zijn uitgekleed. Sinds de economische crisis hebben Europese politici weinig mogelijkheden om geld vrij te maken voor veiligheidsdiensten, zeker nu er zo’n groot beroep wordt gedaan op voorzieningen door de gigantische aantallen vluchtelingen en migranten.'
Online onderzoek
In het kantoor van Terrogence in Netanya kijken medewerkers met koptelefoons op hun hoofd naar propagandavideo’s van Islamitische Staat en maken aantekeningen. Ze krijgen toegang tot de verborgen delen van internet via een zelf ontwikkeld softwaresysteem dat ze Virtual HUMINT noemen. Net als bij traditionele spionage komt de informatie van informanten, maar dan op internet. Door sluimerend actief te zijn en de gesprekken te registreren, vormt zich een beeld van de connecties.
In een filmpje op een jihadistisch internetforum rennen tientallen kinderen van een jaar of twaalf in camouflagetenues rondjes langs een zanderig sportveld ergens in Irak onder aanvoering van een in het zwart geklede man met een wilde baard. 'Wat wil je later worden?' vraagt hij aan een van de jongetjes, die vertelt dat hij uit Kazachstan komt. 'Zelfmoordstrijder voor Islamitische Staat,' antwoordt het jochie geestdriftig. Hij mist een voortand en is verlegen voor de camera. Zijn vader is als martelaar voor het kalifaat gestorven, vertelt hij.
Het zijn schokkende beelden, maar de dreiging van lone wolf-aanvallen in Europa houdt directeur Shai Arbel op dit moment meer bezig, zegt hij in een aansluitend interview over de telefoon. 'Wij kijken naar indicatoren voor het gevaar van lone wolves in Europa. Er zijn twaalf categorieën. Zodra wij zien dat verschillende indicatoren van toepassing zijn, krijgen onze klanten een waarschuwingsrapport. Vaak is er geen tijd te verliezen.'
Als ze zo dom zijn dit weekend weer bij allerdaagse evenementen toe te slaan hebben ze meer bereikt dan wanneer men in Frankrijk een klein jaartje de tijd krijgt om de draad op te pakken. Dus ja, noem het maar dom.quote:Op zaterdag 21 november 2015 11:52 schreef Jivis het volgende:
Ben benieuwd wat er achter steekt. Zijn die terroristen echt zo dom om nu nóg een aanslag proberen te plegen, zo kort na Parijs, of is dit een soort 'end game' omdat ze ingesloten worden?
Bij Pauw vertelde gisteren iemand dat door die zelf ontploffing het hoofd naar buiten in gelanceerd. Die vonden ze later op straatquote:Op zaterdag 21 november 2015 12:20 schreef Breekfast het volgende:
Beelden van de acties in Saint-Denis, waarbij je ook de nicht van Abaaoud hoort en de explosie te zien is als iemand zichzelf opblaast:
http://nos.nl/video/2070398-hij-is-niet-mijn-vriend.html
quote:Security has been stepped up at key water supply sites in Paris, after the French prime minister warned the country could not rule out attacks from “chemical or biological weapons”.
The heightened security comes as reports claim that biohazard suits have been stolen from a Paris hospital, the Telegraph reports.
Eau de Paris, the municipal water company, yesterday told Le Parisien that access to its sites has been limited to only the necessary service personnel, and that they have been accredited by the defence ministry.
The measures have been in place since last Saturday.
http://www.theguardian.co(...)rkey-live?CMP=twt_gu
Wat een afgrijselijk stuk weer. Dit soort drama's aangrijpen om weer te kankeren op zogenaamde 'neoliberalen'... Wat een ongelooflijke kutsite is dat zeg. Als ons land ooit ten onder gaat zal dat eerder gebeuren door mensen die dit soort stukken schrijven dan door islamitische terreurquote:Op zaterdag 21 november 2015 00:47 schreef Barbusse het volgende:
https://decorrespondent.n(...)04158477203-db95899c
Misschien dat dit de kinderachtigheid wat kan verminderen....
Dat klopt.. op foto's zie je een stuk hoofd met ruggengraat liggen voor een matras. Lijkt me geen pretje om dat op te moeten ruimenquote:Op zaterdag 21 november 2015 12:36 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Bij Pauw vertelde gisteren iemand dat door die zelf ontploffing het hoofd naar buiten in gelanceerd. Die vonden ze later op straat
quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:49 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat klopt.. op foto's zie je een stuk hoofd met ruggengraat liggen voor een matras. Lijkt me geen pretje om dat op te moeten ruimen
Ik zie daar geen mens in hoor....quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:54 schreef StaceySinger het volgende:
je ziet iemand door de lucht en uit het raam vliegen> naar de overkant
[ afbeelding ]
ik zie daar wel een hoofd in en twee armen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik zie daar geen mens in hoor....
ja kloptquote:Op zaterdag 21 november 2015 13:12 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik zie daar wel een hoofd in en twee armen.
Dat mag je vinden, maar ik geef toch meer gewicht aan bevindingen van mensen die de materie wat beter kennen dan iemand die gewoon een mening post op een internetforum.quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een afgrijselijk stuk weer. Dit soort drama's aangrijpen om weer te kankeren op zogenaamde 'neoliberalen'... Wat een ongelooflijke kutsite is dat zeg. Als ons land ooit ten onder gaat zal dat eerder gebeuren door mensen die dit soort stukken schrijven dan door islamitische terreur.
quote:Op zaterdag 21 november 2015 12:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat een afgrijselijk stuk weer. Dit soort drama's aangrijpen om weer te kankeren op zogenaamde 'neoliberalen'... Wat een ongelooflijke kutsite is dat zeg. Als ons land ooit ten onder gaat zal dat eerder gebeuren door mensen die dit soort stukken schrijven dan door islamitische terreur.
Meer mensen met een agenda. De lui op die site willen maar een ding: zeiken op zogenaamde 'neoliberale' ideeen. En daar gebruiken ze alles voor. Want alles in de wereld is de schuld van dat gedachtegoed. Dat lijkt me heel duidelijk. Gewoon een willekeurige column dus en zeker niet meer waard dan een post hier.quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar ik geef toch meer gewicht aan bevindingen van mensen die de materie wat beter kennen dan iemand die gewoon een mening post op een internetforum.
Dat stuk vind ik een stuk beter, gewoon eigen ervaringen en daar op gebaseerde meningen. Ik ben het voor het grootste deel ook eens met wat zij schrijft. IS is lang niet zo machtig of sterk als ze zich voordoen en het wordt tijd dat we daar ook niet langer intrappen. Ik ben echter wel van mening dat dat ook betekent dat het uitroeien van IS daarom alsnog moet gebeuren, al was het alleen al om als voorbeeld te dienen voor andere groeperingen.quote:En dit:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-prutsers~a4191267/
Maar goed, journalist, dus zal wel weer gezien worden als links geblaat.
wat voor enorme fouten hebben de Parijse daders gemaakt dan eigenlijk? Behalve dat ze in de concertzaal in doodlopende gang terecht waren gekomen mischien.quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:27 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat mag je vinden, maar ik geef toch meer gewicht aan bevindingen van mensen die de materie wat beter kennen dan iemand die gewoon een mening post op een internetforum.
En dit:
http://www.volkskrant.nl/(...)n-prutsers~a4191267/
Als drie zelfmoordenaars zichzelf opblazen en daarbij slechts 1 bijstander weten te doden, dan ben je een prutser.quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:38 schreef computergirl het volgende:
[..]
wat voor enorme fouten hebben de Parijse daders gemaakt dan eigenlijk? Behalve dat ze in de concertzaal in doodlopende gang terecht waren gekomen mischien.
Alsof jij het beter zou doen :pquote:Op zaterdag 21 november 2015 13:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als drie zelfmoordenaars zichzelf opblazen en daarbij slechts 1 bijstander weten te doden, dan ben je een prutser.
Maar wat klopt er inhoudelijk niet aan dan?quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:38 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Meer mensen met een agenda. De lui op die site willen maar een ding: zeiken op zogenaamde 'neoliberale' ideeen. En daar gebruiken ze alles voor. Want alles in de wereld is de schuld van dat gedachtegoed. Dat lijkt me heel duidelijk. Gewoon een willekeurige column dus en zeker niet meer waard dan een post hier.
quote:Op zaterdag 21 november 2015 13:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar wat klopt er inhoudelijk niet aan dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |