Dat zeg ik, geef dan gewoon aan wat er niet klopt aan de inhoud of waarom het geen goede argumenten zouden zijn.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:34 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als de intentie er is, kan je altijd wel argumenten vinden, dat betekent nog niet dat het goede argumenten zijn.
Volgens mij zijn die discussies al ellenlang gevoerd, ook door jou. Ik vind het nog steeds een ontzettende onzin dat men naar de oorlog in irak verwijst. Het is een complete diskwalificatie van een volk en westerse arrogantie om dat zo te stellen, alsof wij bepalen wat overal gebeurt en mensen geen eigen verantwoording hebben.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zeg ik, geef dan gewoon aan wat er niet klopt aan de inhoud of waarom het geen goede argumenten zouden zijn.
You can't be seriousquote:Op zaterdag 21 november 2015 14:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die discussies al ellenlang gevoerd, ook door jou. Ik vind het nog steeds een ontzettende onzin dat men naar de oorlog in irak verwijst. Het is een complete diskwalificatie van een volk en westerse arrogantie om dat zo te stellen, alsof wij bepalen wat overal gebeurt en mensen geen eigen verantwoording hebben.
Ahja, de experts, daar hebben we er veel van tegenwoordigquote:Op zaterdag 21 november 2015 14:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]You can't be seriousZo'n beetje iedere expert verwijst naar de oorlog in Irak als een van de grootste oorzaken van destabilisatie van de regio en opkomst van IS, en jij vind dat 'onzin'? Op basis van wat kwalificeer jij dat dan als 'onzin'?
Niet alleen de oorlog in Irak, we - het Westen - vermoorden in relatief veel landen burgers en kijken neer op de rest van de wereld terwijl we pretenderen dat 'democratie brengen' voor iedereen beter is. Per saldo is dat voor de meeste mensen elders helemaal niet beter. Ik vind het wel begrijpelijk dat er dan antiwesterse gevoelens ontstaan en zich verder ontwikkelen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:40 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die discussies al ellenlang gevoerd, ook door jou. Ik vind het nog steeds een ontzettende onzin dat men naar de oorlog in irak verwijst. Het is een complete diskwalificatie van een volk en westerse arrogantie om dat zo te stellen, alsof wij bepalen wat overal gebeurt en mensen geen eigen verantwoording hebben.
Welke experts zijn het daar niet mee eens dan?quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ahja, de experts, daar hebben we er veel van tegenwoordig![]()
De US is pas sinds 2011 weg uit Irak en heeft gewoon een machtsvaccuum achter gelaten. Is gewoon een feit. Maar goed, dat mag je onzin vinden, maar reageren met 'Ahja, de expertsquote:Op zaterdag 21 november 2015 14:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ahja, de experts, daar hebben we er veel van tegenwoordigIk kwalificeer dat als onzin, als ik het verloop vergelijk van irak met landen waar ook machtswisselingen hebben plaatsgevonden. Meestal is het dan een paar jaar onrustig, maar dan zie je stabiliteit ontstaan. We zijn nu 12 jaar verder, en nu is IS er, sorry, maar dat is mij even te lang. Die stabiliteit had er lang moeten zijn, zoals je dat wel in andere landen ziet.
Het is zo beledigend voor het hele volk dat daar zit wat je nu stelt. Wat je zegt is dat ze niet met vrijheid om kunnen gaan en daarom maar een autoritair gezag nodig hebben. Wat je zegt is, kijk wij in het westen kunnen met democratie en vrijheid omgaan, maar daar, daar hebben ze streng gezag nodig ....quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]Niet alleen de oorlog in Irak, we - het Westen - vermoorden in relatief veel landen burgers en kijken neer op de rest van de wereld terwijl we pretenderen dat 'democratie brengen' voor iedereen beter is. Per saldo is dat voor de meeste mensen elders helemaal niet beter. Ik vind het wel begrijpelijk dat er dan antiwesterse gevoelens ontstaan en zich verder ontwikkelen.
Die experts die niet met de publieke media mee mogen doen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Welke experts zijn het daar niet mee eens dan?
Namen?quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Die experts die niet met de publieke media mee mogen doen.
Maliki is aan de macht gekomen en heeft het hele staatsapparaat naar de Sji toegetrokken en dat veroorzaakte ontevredenheid bij de Soennitische stammen. Komt bij dat er jacht werd gemaakt op de veelal Soennitische apparatsjki's van Saddam Hoessein. Hieruit is samen met een splinter van de Al-Qaïda bewegingen van dhr. Laden de basis gelegd voor IS.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:51 schreef Barbusse het volgende:
[..]
De US is pas sinds 2011 weg uit Irak en heeft gewoon een machtsvaccuum achter gelaten. Is gewoon een feit. Maar goed, dat mag je onzin vinden, maar reageren met 'Ahja, de experts' maakt je een beetje
Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg juist dat we geen vrijheid brengen. Vraag de gemiddelde burger in Irak, Afghanistan of Nigeria eens wat het westen hem of haar met die interventies heeft gebracht. Het is er voor hen echt niet beter op geworden.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is zo beledigend voor het hele volk dat daar zit wat je nu stelt. Wat je zegt is dat ze niet met vrijheid om kunnen gaan en daarom maar een autoritair gezag nodig hebben. Wat je zegt is, kijk wij in het westen kunnen met democratie en vrijheid omgaan, maar daar, daar hebben ze streng gezag nodig ....
Ja, welke dan?quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:54 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Die experts die niet met de publieke media mee mogen doen.
In de tijd dat ik een naam kan typen sta jij al klaar om hem/haar te diskwalificeren als expert. Want jouw experts zijn beter dan mijn experts, toch?quote:
Precies, en in plaats van dat ze daar tot een consensus en vrede kunnen komen, gaan ze liever oorlog voeren.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maliki is aan de macht gekomen en heeft het hele staatsapparaat naar de Sji toegetrokken en dat veroorzaakte ontevredenheid bij de Soennitische stammen. Komt bij dat er jacht werd gemaakt op de veelal Soennitische apparatsjki's van Saddam Hoessein. Hieruit is samen met een splinter van de Al-Qaïda bewegingen van dhr. Laden de basis gelegd voor IS.
En terecht.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
en kijken neer op de rest van de wereld
Dit is inderdaad in tegenspraak met dat wat hierboven staat. Aangezien de Westerse cultuur/waarden superieur is/zijn, kan alleen het Westen blijkbaar goed met democratie omgaan. Andere volkeren doen het beter met een sterk(e) autocratisch(e) leider/gezag.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:49 schreef Xa1pt het volgende:
terwijl we pretenderen dat 'democratie brengen' voor iedereen beter is
Ja, omdat ze een clan cultuur hebben. Ze konden niet verder kijken dan de clan.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Precies, en in plaats van dat ze daar tot een consensus en vrede kunnen komen, gaan ze liever oorlog voeren.
Leuke aanname. Als je niet bereid bent tot een discussie, voer hem dan niet ipv dit kinderachtige geneuzel. Geef die namen nu gewoon.quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:58 schreef truthortruth het volgende:
[..]
In de tijd dat ik een naam kan typen sta jij al klaar om hem/haar te diskwalificeren als expert. Want jouw experts zijn beter dan mijn experts, toch?
Dat is toch gewoon zo? Waarom zou de waarheid benoemen beledigend zijn?quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:53 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is zo beledigend voor het hele volk dat daar zit wat je nu stelt. Wat je zegt is dat ze niet met vrijheid om kunnen gaan en daarom maar een autoritair gezag nodig hebben. Wat je zegt is, kijk wij in het westen kunnen met democratie en vrijheid omgaan, maar daar, daar hebben ze streng gezag nodig ....
Als ik ook maar 1% vertrouwen in zou hebben dat je open zou staan dan zou ik ze voor je opzoeken, nu ga ik de energie daar niet aan verspillen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:02 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Leuke aanname. Als je niet bereid bent tot een discussie, voer hem dan niet ipv dit kinderachtige geneuzel. Geef die namen nu gewoon.
Het zijn niet mijn woorden, het zijn de woorden van xa1pt .quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon zo? Waarom zou de waarheid benoemen beledigend zijn?
Dat is hetzelfde als dat het beledigend zou zijn als ik zeg dat een neger een donkere huidskleur heeft.
Laat ik het anders stellen. Hoezo precies vind jij feitelijke waarheden beledigend?quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het zijn niet mijn woorden, het zijn de woorden van xa1pt .
Dat mag je vinden, alleen is het dan niet heel raar dat mensen in de rest van de wereld ook op je neer gaan kijken.quote:
Eeh...quote:Dit is inderdaad in tegenspraak met dat wat hierboven staat. Aangezien de Westerse cultuur/waarden superieur is/zijn, kan alleen het Westen blijkbaar goed met democratie omgaan.
Zwaktebod. Als je werkelijk namen van experts hebt kun je die gewoon noemen. Maar die heb je dus niet.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als ik ook maar 1% vertrouwen in zou hebben dat je open zou staan dan zou ik ze voor je opzoeken, nu ga ik de energie daar niet aan verspillen.
Omdat ik niet generaliseer, ik denk daar net zulke mensen wonen als jij en ik.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:05 schreef Geralt het volgende:
[..]
Laat ik het anders stellen. Hoezo precies vind jij feitelijke waarheden beledigend?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |