Het niveau voor heel België is van 2 naar 3 gegaan, en nu voor Brussel dus zelfs naar 4 (het allerhoogste). Dat doe je niet zomaar denk ik.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:28 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben ze deze al gewijzigd deze week?

Het crisiscentrum roept de bevolking op om zeker in het Brussels gewest plaatsen te vermijden waar veel mensen samenkomen, zoals concerten, grote evenementen, stations, luchthavens, openbaar vervoer en drukke winkelstraten.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:31 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het niveau voor heel België is van 2 naar 3 gegaan, en nu voor Brussel dus zelfs naar 4 (het allerhoogste). Dat doe je niet zomaar denk ik.

Dat kun je ook niet lang volhouden lijkt mij. Dus of de grote klap moet komen, of ze moeten snel mensen oppakken.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het crisiscentrum roept de bevolking op om zeker in het Brussels gewest plaatsen te vermijden waar veel mensen samenkomen, zoals concerten, grote evenementen, stations, luchthavens, openbaar vervoer en drukke winkelstraten.
Dat is inderdaad een stevig advies

Die ene die gisteren kaarsen aanstak voor de slachtoffers van Parijs?quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:35 schreef ootjekatootje het volgende:
Begin van de avond een link gepost dat ze in België vrezen voor wraakactie's van de broer van de terroriste. Die zijn ze "kwijt"

Nee, Familie van die nicht die zich opblies of opgeblazen isquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die ene die gisteren kaarsen aanstak voor de slachtoffers van Parijs?

Dat zou logischer zijnquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:39 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Nee, Familie van die nicht die zich opblies of opgeblazen is

Deze dus:quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:36 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Die ene die gisteren kaarsen aanstak voor de slachtoffers van Parijs?
quote:De Belgische politie zoekt een verdwenen familielid van Hasna Ait Boulahcen, de jonge vrouw die zich woensdagmorgen in Saint-Denis heeft opgeblazen. Het familielid is een man uit Maasmechelen die plotseling spoorloos met zijn auto is verdwenen.
De krant Het Belang van Limburg meldt dat de politie vreest dat de man met wraakplannen rondloopt en verhaal wil gaan halen bij mensen die hij medeverantwoordelijk houdt voor de dood van de 26-jarige vrouw.
Geen fanatieke jihadiste
Boulahcen zou zich met een bomgordel hebben opgeblazen in een appartement in de Parijse voorstad Saint-Denis toen de politie daar een inval deed. In Franse media wordt gesuggereerd dat zij geen fanatieke jihadiste was. Ook aan haar zelfmoord wordt getwijfeld.
Ze was een nicht van 'topterrorist' Abdelhamid Abaaoud die woensdagmorgen in hetzelfde appartement in Saint Denis de dood vond.

Oh, dus alleen die jihadisten hebben iets te vrezen voor hemquote:Op zaterdag 21 november 2015 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
en verhaal wil gaan halen bij mensen die hij medeverantwoordelijk houdt voor de dood van de 26-jarige vrouw

Dan zou die dreiging er niet zijn toch?quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Oh, dus alleen die jihadisten hebben iets te vrezen voor hem

tsja, ik kan IS moeilijk anders omschrijven.quote:

Zit niet zo te miepen meid. Er zijn na vorige week vrijdag nog miljoenen mensen in Parijs en die leven ook nog. Ken zelfs toeristen die na de aanslagen gewoon gegaan zijn en daar een prima tijd hebben. We zullen nooit bang zijn voor jouw gestoorde Salafistische vriendjes.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:22 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik hoor net van mijn vader dat mijn neef in Parijs is. Slecht moment man.²

Is gisteren al gedebunked... Kan het artikel niet meer vinden maar was in hbvl.be, man had toevallig dezelfde achternaam, was geen familie en was naar de andere kant van het land verhuisd en verbaasd over alle ophef.quote:Op zaterdag 21 november 2015 01:41 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Deze dus:
http://4nieuws.nl/buitenl(...)dood-terroriste.html
[..]

Zou mij ook niks verbazen (slapende cellen). Wij hadden toch ook zo'n fijn etterbakje, genaamd Samir A. die plattegronden van Schiphol en weet ik het wat in huis had. Die huppelt toch ook 'gewoon' vrij rond. Lijkt me er ook zeker toe in staat. Zal nooit vergeten dat ie die fotograaf keihard op z'n gezicht sloeg. 'Respect jonguh'quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:12 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Is gisteren al gedebunked... Kan het artikel niet meer vinden maar was in hbvl.be, man had toevallig dezelfde achternaam, was geen familie en was naar de andere kant van het land verhuisd en verbaasd over alle ophef.
De meest logische reden voor Brussel nu is Salah Abdeslam die toch niet te ver van huis durft...nu Abdaaoud dood is en zeer nauw betrokken bleek bij de aanslagen in Parijs (sterke vermoedens nu overal dat hij de negende schutter was) denk ik niet dat hij nog andere cellen aanstuurde die nog vanalles van plan zijn. Aan de andere kant ben ik er van overtuigd dat Hannover meer was dan gewoon een vals alarmpje en dat er wellicht wel meer cellen actief zijn...

Heeft absoluut niks met links of rechts politiek denken te maken maar gewoon met gezond verstand. Geweld leidt alleen maar tot meer geweld. Blijf op de oude voet bombarderen en je creeert alleen maar meer terroristen en over een paar jaar heb je een veel machtiger clubje als ISIS net zoals je hiervoor Al Qaida en de Taliban had.quote:Op vrijdag 20 november 2015 23:51 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dus haar suggestie is gewoon niks doen en eventueel vrienden maken met moslimlanden? Want een land als bijvoorbeeld Saoudi-Arabië is natuurlijk prima in staat om IS te laten omschakelen naar vredelievende mensen.
Ik zeg niet dat all out bombarderen de oplossing is, maar zij spreekt hier over collateral damage. Dat is aanwezig en dat is te betreuren, die mensen hoeven niet dood te gaan. Maar IS schiet ook dagelijks christenen, Koerden, moslims die niet in hun straatje passen en allerlei andere "ongelovigen" dood. Is dat verder wel prima dan?
Dit hele stuk komt op mij nogal over als een meisje die het allemaal wel beter weet omdat ze ergens in een links sprookjesboek een verhaal heeft gelezen over hoe de hele wereld in vrede samenleeft. Wat de oplossing wel is, geen idee. Maar een IS laten zitten en hun gang laten gaan is volgens mij een stuk schadelijker en gevaarlijker dan een Saddam of een Bin Laden die ergens in Afghanistan rondloopt.

Nee jij bent gebrainwashed door onze media. Anders zou je niet alleen compassie hebben met mensen uit Frankrijk maar ook met mensen uit Syrie of Irak.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
eens, en daarnaast ben ik wel benieuwd hoe ze dit wil verkopen aan Frankrijk en de VS?
Nederland heeft op dat gebied geen bal te vertellen.
Meisje leeft in een ballon, wel een mooie.

Ah ok dit neigt naar tja hoe zal ik het eens zeggen. Domheid? Alle Moslims over 1 kam scheren en dan ook nog eens denken dat Moslims niet tolerant zijn, geen respect voor mensensenrechten en niet vrij willen zijn.....Het zou lachwekkend zijn als het niet zo triest zou zijn....quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
En ik denk dat zij ook een sterk gevoel heeft dat moslims ongeveer hetzelfde denken als haar met betrekking tot vrijheid, mensenrechten, individualisme en tolerantie. Ze zal nog wel een keer wakker worden geschud.

Weet je waar het kwaad zit? Bij het militair-industriele complex die oorlogen pushen om meer geld te verdienen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 00:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze is net zo naief als de harvard figuren die tegenwoordig in Washington D.C. rondlopen. In de echte wereld loop je soms tegen het kwaad aan. Daarbij is het bekende kwaad (lees: Putin) beter dan het onbekende kwaad. Kortom, dit is hetzelfde type mensen dat Oekraine een democratisch EU land wil maken of Assad wil afzetten door bepaalde rebellen te steunen zonder zich te realiseren dat het alternatief misschien helemaal niet beter is.
Het enige wat de afgelopen 3 jaar ons getoond heeft is dat er maar 2 keuzes zijn. Of je verbreekt alle banden en connecties met het Midden Oosten (dus ook geen zieligheidssubsidies voor Hamas en de grenzen potdicht) of je helpt actief mee aan een van de twee kanten (Iran of Turkije/Saudi Arabie).
Het is voor de linkse politiek correcte wereld helaas een brug te ver om zich te realiseren wat voor een puinhoop Barry en Hillary er van gemaakt hebben in het Midden Oosten. Laat staan dat ze hen tot verantwoording roepen. Als Turkije morgen de grenzen met Syrie sluit, Putin zijn vliegtuigen niet laat opstijgen en de VS stopt met het steunen van de rebellen en de Saudische geldkranen dichtdraait dan is de oorlog daar binnen een paar weken voorbij.

Dat heeft weinig met media te maken hoor. Meer met de mate waarin iets een ver van je bed show is. Een soort van uniform verdeelde, universele empathie is eerder een vrij absurd concept.quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:37 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee jij bent gebrainwashed door onze media. Anders zou je niet alleen compassie hebben met mensen uit Frankrijk maar ook met mensen uit Syrie of Irak.

Dit, is een perfect rationeel te verklaren psychologisch effect. Zegt niks over hypocrisie en dergelijke...quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met media te maken hoor. Meer met de mate waarin iets een ver van je bed show is. Een soort van uniform verdeelde, universele empathie is eerder een vrij absurd concept.

Waarom zou dat absurd zijn? En het heeft zeker wel met de media te maken aangezien de media bijna geen verslag doet van de ontelbare drone-aanvallen in die gebieden.quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat heeft weinig met media te maken hoor. Meer met de mate waarin iets een ver van je bed show is. Een soort van uniform verdeelde, universele empathie is eerder een vrij absurd concept.

Zeker wel in het geval van mensen die beter zouden moeten weten zoals politici.quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:44 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dit, is een perfect rationeel te verklaren psychologisch effect. Zegt niks over hypocrisie en dergelijke...

Nee. Die zijn onderhevig aan hetzelfde effect, dat zijn namelijk ook mensen, plus ze zijn constant bezig met de prioriteren van verschillende belangen waarin die nabijheid ook nog eens meeweegt....quote:Op zaterdag 21 november 2015 09:48 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zeker wel in het geval van mensen die beter zouden moeten weten zoals politici.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |