SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die van mij slaapt ook het liefst bij mij in, maar soms houdt 'ie zichzelf echt te lang wakker als hij bij iemand ligt. Dan is 'ie continue aan 't kijken, dut dan in en zet het dan op een huilen. Als ik 'm dan wegleg (in de wandelwagenbak slaapt hij nu beneden) sputtert 'ie hooguit 2 minuten en dan slaapt 'ie.quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:49 schreef Estrys het volgende:
Sjaakgelukkig voelt hij zich al wat beter.
Hier slaapt A steeds vaker boven in zijn bedje, overdag ook minstens 1 keer de laatste week. Dat begon omdat ik moest poepen toen hij op me sliep.en dat ging goed en ik kon me even met de andere bezighouden dus nu leg ik hem regelmatig in zijn bed als hij al slaapt. In slaap vallen doet hij uitsluitend op iemand
Ik heb er vanaf dag één van genoten. Je neus in dr haartjes, dat zachte koppie, een oor vacuüm op je borstkas.quote:Op vrijdag 20 november 2015 19:17 schreef Selvaria het volgende:
N. slaapt nu voor het eerst in weken weer op mij, al een half uur.Ik heb het zo gemist! De eerste weken sliep ze alleen maar op ons, toen voelde het benauwend, maar nu mis ik het zo. Geniet er nog maar even van dames.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 17:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat een verschil tussen F. en M.! Grappig dat ze dezelfde maat tuinbroek hebbenEn handige broek ook, zitten handvatten aan voor als je kind wegrent/rolt/omvalt. Eigenlijk zouden alle kinderkleertjes handvatten moeten hebben...
Schoonzus (waar we nu logeren) zegt dat wij wel heel erg "hands on" zijn met Sjaak. Ja, dat klopt, ik vind het heerlijk om samen met hem op de grond te spelen en om te knuffelen en zijn handjes vast te houden terwijl hij staat. Ik geniet graag van mijn kind![]()
Hij voelt zich overigens echt al een stuk beter! Hij speelt en lacht veel, brabbelt de hele dag en als hij zich niet goed voelt, jengelt hij en zegt hij "mama"Wat fijn dat het beter gaat met Sjaak!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mama
wat lief!
M en F hebben niet dezelfde maat hoor, dat zou niet best zijn. Foto van M is gewoon al 5 jaar ouddie zit inmiddels in 122/128
![]()
quote:Op vrijdag 20 november 2015 20:42 schreef Mariposas het volgende:
Mijn man heeft de kat al als piemelverwarmer.
Ik heb ook nog steeds erg veel last van gewrichtspijn. Mja, ik heb een bindweefselaandoening, dus wellicht dat dat er wat mee te maken heeft. Ik ben heel erg stijf en stram en vooral lopen gaat moeizaam, moet echt even op gang komen. De eerste 20 stappen na het opstaan van de bank bijvoorbeeld die zien eruit als een persiflage van Charlie Chaplin.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:18 schreef pinquit het volgende:
Ik heb nog steeds last van gewrichtspijnen sinds de zwangerschap. Dacht toen dat het door vocht kwam, maar tis dus nog. Vocht is er wellicht ook nog ietsje, maar niet zo erg als tijdens de zw.
Zou dit nog overgaan? 9maanden af? Ik hoop het zo, geen idee wat ik ermee kan verders.
Ohh ja ik doe ook de Charlie Chaplin, vooral als ik mn bed uit kom 's nachts of 's ochtendsquote:Op vrijdag 20 november 2015 21:25 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik heb ook nog steeds erg veel last van gewrichtspijn. Mja, ik heb een bindweefselaandoening, dus wellicht dat dat er wat mee te maken heeft. Ik ben heel erg stijf en stram en vooral lopen gaat moeizaam, moet echt even op gang komen. De eerste 20 stappen na het opstaan van de bank bijvoorbeeld die zien eruit als een persiflage van Charlie Chaplin.
Mijn man vindt dat ik ermee naar de dokter moet, ik stel het telkens uit omdat ik hoop dat het vanzelf over gaat. Maar eigenlijk heeft hij wel gelijk.
Oh dan begreep ik het verkeerdquote:Op vrijdag 20 november 2015 19:38 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Wat fijn dat het beter gaat met Sjaak!!mama
wat lief!
M en F hebben niet dezelfde maat hoor, dat zou niet best zijn. Foto van M is gewoon al 5 jaar ouddie zit inmiddels in 122/128
Met staps!! Heb je d'r al ingeschreven voor de Vierdaagse?quote:Op vrijdag 20 november 2015 19:44 schreef ingee het volgende:
MamaSjaak
Ik heb de staps nou zelf gezien. Nou telt het wel.
Ik kreeg de laatste maand last van mijn vingergewrichten. Stijf en stram, ik weet 't ook aan vocht. Vocht trekt een eind weg inmiddels, maar 't is hier ook nog stijf en stram hoor.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:27 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ohh ja ik doe ook de Charlie Chaplin, vooral als ik mn bed uit kom 's nachts of 's ochtendsdamn, wat een slapstick, soms ben ik bang dat ik de trap aftuimel
![]()
De vlos herkende het niet zei ze, had het nooit eerder gehoordZe vond dat ik moest wachten tot mn cyclus weer op gang is, en daarmee mijn hormonen ook weer 'normaal' doen, als het dan nog niet over is eens langs de dokter.
Dit was ook mn vk dr theorie iddquote:Op vrijdag 20 november 2015 21:37 schreef LuDann het volgende:
Herkenbaar, ik voel me ook echt belachelijk dan.Zo snel mogelijk jezelf kreupel de trap opsjouwen omdat je baby huilt. Kan ook niet even rustig opstaan en wachten tot alles wat minder pijnlijk aanvoelt dan he.
Mijn theorie is dat door de hormonen mijn bindweefsel verslapt is en dat daarom alles zo'n zeer doet. Mijn bekkeninstabiliteit is ook nog niet over. Mja, ik verwacht eigenlijk ook een beetje door de huisarts gewoon weer naar huis gestuurd te worden met een 'kijk het nog maar even aan'. Die gedachte motiveert niet.
Kan me niet voorstellen dat het niet vaker voorkomt? Raar dat je vlos er nooit van gehoord had. Hoewel ik ook vooral ophalende schouders kreeg toen ik er tijdens mijn zwangerschap over begon.
Mehehequote:Op vrijdag 20 november 2015 20:42 schreef Mariposas het volgende:
Mijn man heeft de kat al als piemelverwarmer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:47 schreef Gevalletje het volgende:
[..]
Mehehe
Ik val weer eens binnen en zie nieuwe features! Stap-R en Sjaak die mamma zegt! Las laatst ook over een aan de hand stap-Y! Gaat goed allemaal!
Doet me weer even beseffen dat Q een versnellinkje lager staatBedacht me laatst dat het wel eens kon komen doordat hij niet gefrustreerd is dat ie niet kan kruipen en staan hem gewoon niet boeit. Als hij niet bij een speeltje kan, trappelt ie vrolijk en hijgend een tijdje in de lucht, of zoekt een speel waar hij wel bij kan, net zo goed hoor! Wel handig, maar heule grote behoefte om te kruipen krijgt hij er niet van. Sowieso doet ie niks op de grond, zal ie wel te hard vinden. Op de bank oefent ie wel eens. En afstandsbedieningen vindt ie leuk (vanmorgen drukte ie op wat knopjes voor ik em weghaalde en nou deed de tv het niet.. Was al licht pissig, tot ik hoorde dat er gewoon een storing is
). In z'n bed is ie vaak op zoek naar speentjes. Dus, paar avonden terug gebeurde ineens dit!
Dat stappen is bij die ene keer gebleven. Kruipen doet ze nog steeds niet, schuift ook nog alleen achteruit. Dus wat dat aangaat is Q weer iets sneller.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb vanmiddag een superleuk jasje gescoord bij C&A. Houtje touwtje!![]()
In de aanbieding ook nog eens. Maatje 74, mouwtjes omslaan en gaan. Prima jasje voor op de fiets. Meteen maillotjes gehaald voor onder een broekje, lekker warm.
Helemaal klaar voor de fiets zijn we.
Verder ook nog twee leuke jurkjes, dus de pyjamas voor mezelf maar even achterwege gelaten. Het salaris is immers nog niet gestort.![]()
Y heeft iig wat nieuws, kan er weer wat de kast uit wat eigenlijk al te klein is.
Ah, eerst even de wereld bestuderen, en dan ineens bedenken van 'ja, nu ga ik dat ook doen, ik zie nu hoe het moet'.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:59 schreef mignonne het volgende:
haha gevalletje dat had mijn oudste ook. Die liet zich niet frustreren door dingen die ze nog niet kon. Dan probeerde ze het een keertje, oh, gaat niet? nouja dan niet xD en dan ging ze weer wat anders doen.
Zo is ze nog steeds... Waarbij ik wel moet zeggen dat ze dingen vaak "ineens" kan. Ze heeft zich nooit tot vermoeiend aan toe opgetrokken of stapjes gezet en gevallen of aan de hand gelopen. Ze deed helemaal niks. Tot ze op een gegeven moment een beetje wankel ging staan en 2 stappen zette en vanaf dat moment liep ze zeg maar. Idem met praten bijv en nu ook met lezen en schrijven.
Op het eerste gezicht leek ze daardoor soms motorisch wat trager dan leeftijdsgenoten maar uiteindelijk was ze net zo snel alleen de weg erheen is anders.
haha ja psies.quote:Op vrijdag 20 november 2015 22:06 schreef Risu het volgende:
[..]
Ah, eerst even de wereld bestuderen, en dan ineens bedenken van 'ja, nu ga ik dat ook doen, ik zie nu hoe het moet'.
Sommige dingen gaan ook ineens zo snel. De ene week spartelen ze als superman op de grond, en dan ineens zit er toch beweging in.
Y moet ook alles bekijken, en voelen en proeven. Zo zat ze van de week op da bank naast me met mijn rits te spelen (van mijn vest) zeker een kwartier aan het bestuderen hoe dat zat en op het eind moest ik mijn vest uittrekken want er zat een enorme kwijlplek in van het proeven.![]()
Knoopjes zijn ook leuk, en oma's ketting. Maar ritsen
Had ik ook (carpaal tunnelsyndroom) en het duurde best lang vond ik zelf voor het weg was. Mijn vingers bleven nog zeker tot 8 weken na bevalling dikkig, toen pas paste ik mijn ringen weer. Het stramme gevoel was wel eerder weg maar ook niet meteen na een week.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:40 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik kreeg de laatste maand last van mijn vingergewrichten. Stijf en stram, ik weet 't ook aan vocht. Vocht trekt een eind weg inmiddels, maar 't is hier ook nog stijf en stram hoor.
Mijn baby is na zijn voeding van 19 op mij in slaap gevallen en ligt nu nog heerlijk bij me te slapen.
Jouw oudste = mijn oudste...quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:59 schreef mignonne het volgende:
haha gevalletje dat had mijn oudste ook. Die liet zich niet frustreren door dingen die ze nog niet kon. Dan probeerde ze het een keertje, oh, gaat niet? nouja dan niet xD en dan ging ze weer wat anders doen.
Zo is ze nog steeds... Waarbij ik wel moet zeggen dat ze dingen vaak "ineens" kan. Ze heeft zich nooit tot vermoeiend aan toe opgetrokken of stapjes gezet en gevallen of aan de hand gelopen. Ze deed helemaal niks. Tot ze op een gegeven moment een beetje wankel ging staan en 2 stappen zette en vanaf dat moment liep ze zeg maar. Idem met praten bijv en nu ook met lezen en schrijven.
Op het eerste gezicht leek ze daardoor soms motorisch wat trager dan leeftijdsgenoten maar uiteindelijk was ze net zo snel alleen de weg erheen is anders.
ach bahquote:Op zaterdag 21 november 2015 12:49 schreef Kuukske het volgende:
En een zieke peuter in huis. Bleh. Wat een timing..
Omg esquote:Op zaterdag 21 november 2015 14:04 schreef Estrys het volgende:
Nou Pinq, dat klinkt als een exacte kopie van mijn nachtincl man.
Ik heb er nu twee op bed.Wilde eigenlijk zelf even gaan liggen maar ga toch liever even een kopje thee drinken en door een tijdschrift bladeren of zo. Dadelijk met twee kinderen boodschappen doen en nummer 1 ophalen. Dan koken en eten met drie en ze allemaal in bed zien te krijgen vanavond. Ik kan dit
![]()
![]()
Haha ja, famous last words...quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:13 schreef pinquit het volgende:
[..]
Omg eswat doe je jezelf aan
koken=eten bestellen. Waar is je man?
Ik moest nog aan je denken vannacht toen mn lief zei: ik ben ook moe hoor!
Giftig was ik
+1quote:Op zaterdag 21 november 2015 14:13 schreef pinquit het volgende:
[..]
Ik moest nog aan je denken vannacht toen mn lief zei: ik ben ook moe hoor!
Giftig was ik
Liefde! Hij komt vast met lekkere dingen thuis!quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:25 schreef pinquit het volgende:
Ik ben inmiddels alweer wat afgekoeld
Lief is bezig met de weekboodsxhappen met minder slaap dan ik had. Hij doet echt zn best.
Pure chocolaquote:Op zaterdag 21 november 2015 15:28 schreef Limone het volgende:
[..]
Liefde! Hij komt vast met lekkere dingen thuis!
Negerzoenen van de AH mag je wel als het goed is. En kandijkoeken geloof ik ook.quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:37 schreef pinquit het volgende:
Fuuckzit toch wel melk in
baggerkutzooi
[Edit] in die van de Aldi tenminste. Kijk van de week nog wel eens naar verkade ofzo
Moccaboontjes!!!quote:Op zaterdag 21 november 2015 15:37 schreef pinquit het volgende:
Fuuckzit toch wel melk in
baggerkutzooi
[Edit] in die van de Aldi tenminste. Kijk van de week nog wel eens naar verkade ofzo
Je kan ook pure chocolade smelten en rijstmelk toevoegen. Kan je "melkchocolade" makenquote:Op zaterdag 21 november 2015 15:29 schreef pinquit het volgende:
Ik ben trouwens ook best grumpy door dat koemelkvrij dieet zegwe hebben niet standaard producten zonder koemell in huis voor op brood enzo. Moet ik nog helemaal uitvinden allemaal. Dus de afgelopen drie weken vooral veel ontbijtkoek op
hallo suiker
![]()
En dus ook al zolang geen chocola heik kwam er gisteren pas achter dat er in pure chocolade geen melk zit
Ja, toen ik kma moest testen moest ik eerst twee weken koemelk, soja en ei vrij eten. Dan een dat ei toevoegen. Ging het goed na 5 dagen soja toevoegen en dan na 5 dagen koemelk. Bij ons was er alleen een reactie op de koemelk. (Was bij de oudste, dus weet niet of de inzichten veranderd zijn)quote:Op zaterdag 21 november 2015 17:04 schreef pinquit het volgende:
Hoe zit dat met soja? Epitoop lijkt te erg op koemelkeiwit? Dat je daar dus ook een reactie Lo kan krijgen en t daarom afgeraden wordt?
Bij B ook. Ze heeft geen eczeem en luchtwegklachten zoals haar zussen dat hadden. Maar ze kan koemelk niet lekker verteren. Onze huisarts zegt ook dat koemelkallergie zeldzaam is, vaker is het vooral intolerantie. Daardoor groeien ze er ook vaak overheen.quote:Op zaterdag 21 november 2015 17:12 schreef Mariposas het volgende:
Ik de k trouwens niet dat L allergisch is voor koemelk, maar wel intolerant.
Niet echt. Hij lijkt alleen maar te willen eten. Borst en fles. Maar op = meteen drama. Pijn dan ws?quote:Op zaterdag 21 november 2015 20:13 schreef LuDann het volgende:
Wat sneu Pinq. Enig idee hoe dat komt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu vind ik het sneu om 'm weer wakker te maken.
Foliumzuur zit wel in de vitamines die ik nog steeds slik gelukkig. Man zal het ook wel prima vinden als hij vd schrik bekomen is denk ik en ach, het heeft zo 'moeten zijn' denk ik dan nu maar.quote:Op zondag 22 november 2015 08:03 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd ggirl!
Oef, dit is dus wel mijn grote angst, want ik wil wel graag een tweede maar dan wel graag gepland (ook ivm foliumzuur) en niet zo snel na een eerste. Vind het ook maar 'eng' om geen menstruatie te hebben.
@Kwak: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog min of meer op schema (elke 3 uur).quote:Op zondag 22 november 2015 08:04 schreef Mariposas het volgende:
Ach Sillie, wat een droppie! ik zou 'm niet wakker maken. Hij is nu bijna 3 weken oud toch? Zo lang hij goed aankomt en jouw borstvoeding goed loopt, kan dat prima.
quote:Op zondag 22 november 2015 07:58 schreef Ggirl het volgende:
Oh mensen.. Ik ben wakker! Voor de tweede dag op rij om 05.00. En nee T. Die slaapt tot een uur of half tien daar ligt het niet aan. En nu, nu zit ik in shock beneden want..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Dat is wel een groot cadeau ja! Wel een mooi cadeau
. Hoe oud is T nu?
Sorry maar wat een kutadviesquote:Op zondag 22 november 2015 08:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
@Kazy: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog mij of meer op schema (elke 3 uur).
Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.
En hij is zo lief als 'ie zo lekker ligt te slapen
't CB moet maar niks zeggen over borstvoeding, daar weten ze namelijk geen drol van afquote:Op zondag 22 november 2015 08:12 schreef silliegirl het volgende:
[..]
@Kwak: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog min of meer op schema (elke 3 uur).
Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). En volgens mij is dat wel prima voor een 3-weken oud babietje toch?
Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.
En hij is zo lief als 'ie zo lekker ligt te slapen
Jij houdt t netter dan ikquote:Op zondag 22 november 2015 08:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
't CB moet maar niks zeggen over borstvoeding, daar weten ze namelijk geen drol van af.
Vandaag 16 hele weken..quote:Op zondag 22 november 2015 08:15 schreef silliegirl het volgende:
[..]! Dat is wel een groot cadeau ja! Wel een mooi cadeau
. Hoe oud is T nu?
Mijn BV kwam nogal moeizaam op gang (combi van gepruts in het ziekenhuis en baby die niet goed aanhapte), dus ik heb de eerste week alle voedingen moet kolven (of nakolven als hij wel dronk). Op dag 3 had W. 10% gewichtsverlies en moest er ook fv aan te pas komen, want ik had gewoon niet genoeg. Op dag 6 kreeg ik stuwing en op dag 8 ging W. Pas goed bij mij drinken. Het hele vraag-aanbod verhaal liep hier dus wat lastig. Het regelen hier kwam vooral neer op steeds minder kolven, want ik had echt overproductie (kolfde zo 300 ml af direct na een voeding).quote:Op zondag 22 november 2015 08:17 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Sorry maar wat een kutadvies
Voeden op schema met bv is echt echt echt achterhaald. Woed er gewoon bios van dat ouderwetse CB troela's dat nog durven te zeggen.
Overal is het advies om op verzoek te voeden, beter voor je productie en vooral voor de afstemming op het kind. Of bedoelde ze een maximaal drie uur ertussen schema? Dat is bij kleintjes wel handig, maar zodra ze over de drie kilo heen zijn mag er in principe maximaal zes uur tussen de voedingen (vooral s nachts als je geluk hebt).
Een minimaal aantal voedingen van 8 per 24 uur is voor je productie het minimum volgens mij...
Sommige babies slapen snel door, anderen niet. Dat is normaal, en vaak hebben ze die nachtvoeding hard nodig, is beter voor hun bloedsuiker... S nachts voeden krikt je productie meer op ook.
Heeft ie dan ook geen regeldagen en clustermomenten enzo gehad?
quote:Op zondag 22 november 2015 08:23 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Vandaag 16 hele weken..
En zeg me dat je W. Hebt laten slapen, hij ligt er zo lief bij <3?!
Gewone pil. Maar stiekem denk ik dat het een placebo was! T. Heeft van 'begin' tot geboorte 2,5 jaar 'verwekkingstijd' gehad!quote:Op zondag 22 november 2015 08:22 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Ggirl!
Wat Mariposas zegt, dat is wel een van mijn grootste angsten, nu weer zwanger raken. Was je aan de minipil of de gewone pil? En hoe voel je je lichamelijk, denk je dat een nieuwe zwangerschap niet erg zwaar zal zijn?
Wel leuk dat je straks misschien nog net 2 baby's onder 1 jaar hebt!
Sillie: ik denk (maar ik heb er niet voor geleerd) dat je met 3 weken best kunt overgaan op volledig voeden op verzoek zolang je baby het goed doet. Ik denk niet dat je met voeden op schema een nachtvoeding eruit kunt werken. Maar ik denk wel dat je grote kans hebt dat je baby binnenkort uit zichzelf doorslaapt als hij nu al zo weinig wakker wordt. Hij had duidelijk om 7 uur wel door kunnen slapen. Lekker laten liggen hoor!
Duidelijk verhaal, is ook eng om vertrouwen te hebben als je eerst zo'n maximumschema aan moet houden. Maar denk maar zo: hij komt goed aan, jij hebt geen melk tekort, en als hij er een keer vier uur tussen laat komt ie de keer daarna misschien wel na twee uur. Je kunt je maximum gewoon per half uur verleggen, deden wij in en vlak na de kraamweek ook.quote:Op zondag 22 november 2015 08:26 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Mijn BV kwam nogal moeizaam op gang (combi van gepruts in het ziekenhuis en baby die niet goed aanhapte), dus ik heb de eerste week alle voedingen moet kolven (of nakolven als hij wel dronk). Op dag 3 had W. 10% gewichtsverlies en moest er ook fv aan te pas komen, want ik had gewoon niet genoeg. Op dag 6 kreeg ik stuwing en op dag 8 ging W. Pas goed bij mij drinken. Het hele vraag-aanbod verhaal liep hier dus wat lastig. Het regelen hier kwam vooral neer op steeds minder kolven, want ik had echt overproductie (kolfde zo 300 ml af direct na een voeding).
Inmiddels lijkt het wel redelijk afgestemd, W. komt nu goed aan en drinkt een borst per voeding. Behalve 's avonds rond 22: dan gaat 'ie clusteren.
De 3 uur ertussen was maximaal inderdaad, bij eerder voed ik hem eerder. En nu 'ie zo goed groeit geef ik hem ook de tijd om zelf wakker te worden en zit er wel is 3,5 uur tussen. Ik wil helemaal toe naar voeden op verzoek, maar gezien ik nu een week heb gehad waarin mn bv eindelijk goed loopt vind ik dat nog wel eng.. Overigens weegt W. nu ruim 4 kg en ik ben inmiddels ook gestopt met zijn luiers wegen om te kijken of er genoeg uitkomt (en dus ook ingaat). Alleen dat erop vertrouwen dat BV nu goed afgestemd is en blijft vind ik nog lastig..
Precies! Al heb ik geen goodwill gekweekt bij de arts toen ik bij de afspraak ja en amen zei en later een keer moest vertellen dat ik haar schema niet volgde. Maar gelukkig was de kinderarts in het ziekenhuis het met mij eensquote:Op zondag 22 november 2015 08:59 schreef Selvaria het volgende:
CB. Ik knik en lach daar altijd vriendelijk, neem mee wat ik mee wil nemen en de rest gaat zo het andere oor uit. Voordeel van je altijd goed inlezen.![]()
je weet dat kinderen gemiddeld 8!!.x per jaar verkouden zijn?quote:Op zondag 22 november 2015 09:08 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn Selvaria, een pak van je hart, kan ik me helemaal indenken!
Ik heb een meningsverschil met mijn man. Wolk heeft nu 3 verkoudheden back-to-back en ik vermoed dat dat alles te maken heeft met het KDV. Vanaf januari gaat SM ook 1 dag opvangen en dan blijft er nog 1 dag KDV over.
Ik wil eigenlijk naar een GO gaan kijken. Omdat daar minder kindjes komen (het KDV waar ze nu heen gaat is behoorlijk massaal) lijkt me de kans op verkoudheden minder groot. Mijn man is het daar niet mee eens omdat een kennis van hem GO is en ook altijd verkouden (door de kindjes). Hij stelt dat ook 2 of 3 andere kindjes voor continue verkoudheden zullen zorgen.
Iemand hier zijn 2 cents over? Ervaringen met overstappen? Valt zo lastig te vergelijken he.
Als je de GO via een bureau aantrekt (volgens mij moet dat ook?) kunnen zij vervanging in geval van ziekte regelen en de GO zelf moet altijd een achterwacht beschikbaar hebben in geval van nood.quote:Op zondag 22 november 2015 09:39 schreef LuDann het volgende:
Hmm, oke, duidelijk. Bedankt. Ik ga er nog eens over sparren met man. Een GO lijkt me om andere redenen ook prettiger maar het argument dat er niet altijd een backup is in geval van nood is voor mijn man redelijk zwaarwegend.
Haha, ik heb die neiging ook wel eens! Zitten ze 's ochtends lekker op het kleed, ondertussen ruikt het naar het verse brood in de broodbakmachine, en ze hebben er gedempt licht ipv die felle spotlights die ik vaak zie.quote:Op zondag 22 november 2015 10:10 schreef Estrys het volgende:
Ik bracht ze een keer in de winter en was de houtkachel aan en gingen ze bij de kachel verhaaltjes lezen. en dan wil ik het liefste zelf ook blijven
En hoe flexibel is flexibele opvang.quote:Op zondag 22 november 2015 13:46 schreef Fuente het volgende:
Kdv hier gaat voor flexibele opvang ver over de 7 euro per uur. Onze gastouder betaal ik straks 5 euro per uur + 45 euro bemiddelingskosten per maand.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Spring!![]()
Ondertussen wel! Ik maakte mijn kerels vanmorgen wakker voordat ik ging werken. De een met een fles en terwijl ik me naast vriend op bed installeerde begon hij nog half slaapdronken aan zijn broodjes. Toen hij eindelijk door had dat er nog iets op zijn bord lag kwam er zo'n grote glimlach, hij draait zich om en begint met waterige ogen tegen T. Te praten; Je krijgt een broertje of zusje grote vent, en dat vind pappa heeeeeel erg tof!quote:Op zondag 22 november 2015 13:29 schreef -Spring het volgende:
Gefeliciteerd, Ggirl! Best tof, toch?
Volgens mij is een gastouder vooral goedkoper omdat je geen blokken hoeft af te nemen.
R begint een ander koppie te krijgen ♡
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
quote:Op zondag 22 november 2015 14:33 schreef Ggirl het volgende:
[..]
Ondertussen wel! Ik maakte mijn kerels vanmorgen wakker voordat ik ging werken. De een met een fles en terwijl ik me naast vriend op bed installeerde begon hij nog half slaapdronken aan zijn broodjes. Toen hij eindelijk door had dat er nog iets op zijn bord lag kwam er zo'n grote glimlach, hij draait zich om en begint met waterige ogen tegen T. Te praten; Je krijgt een broertje of zusje grote vent, en dat vind pappa heeeeeel erg tof!
En dat koppie van R. Zo lief!
Wij betalen 6,75 bij t KDV. Ook als we willen ruilen, uurtjes extra willen of wat dan ook. Dan betalen we gewoon de volgende maand de extra uren. Prijs is bij ons incl. Luiers en fruithap 's morgens(nu nog niet van toepassing) (de luiers die worden niet geaccepteerd door de kont van T.) excl. voeding. Ter compensatie eet T. Op hun kosten de 'warme maaltijd' mee straks, zo lief, kwamen ze zelf mee. Normaal betaal je daar 1,25 voor rechtstreeks aan hun.
Ik laat hem zelf komen. Soms 5 uur ertussen, soms 3,soms 2, het kan per voeding verschillen hier. Ik ga er vanuit dat hij het zelf regelt.quote:Op zondag 22 november 2015 15:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe lang laten baby's tussen de voeding rond zes weken? Ik heb om half elf gevoed en nu weer op mijn eigen verzoek omdat rechts al sinds half zeven niet geleegd was. G. Sliep nog in de doek,die heb ik wakker gemaakt. Maar overdag maar hij er altijd zelf drie uur tussen,nu meer als vijf uur bijna. En vanochtend ook al vier uur,dan krijgt hij toch te weinig op een dag of niet.
Jemig. Hier kost dat ¤7,05 per uur.quote:Op zondag 22 november 2015 13:53 schreef LuDann het volgende:
Als we rijk waren dan zou ik Wolk naar de antroposofische opvang doen hier in de stad.Maar ja, met een uurprijs van 8,40 euro denk ik dat we dan op droog brood moeten overgaan.
Ons kdv kost iets van 6,60 euro per uur geloof ik, keer 11u per dag ongeacht het aantal uur aanwezig. Inclusief luiers en alle voeding. Geen korting als je bv geeftquote:Op zondag 22 november 2015 13:17 schreef ingee het volgende:
Ggirl wat een verrassing! Gefeliciteerd!
Wat kost een kdv eigenlijk? Ik weet dat een GO altijd als goedkoper wordt benoemd, maar eigenlijk nooit naar kdv prijzen gekeken.
Onze GO kost ¤4,50 pu, excl luiers, doekjes, flesvoeding, incl. brood en fruit enzo, je betaald voor de daadwerkelijke uren op 15 min. Daarnaast ¤35 per maand aan bureaukosten.
Doorwerken dusquote:Op zondag 22 november 2015 15:58 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ggirl, wat een verrassing! Gefeliciteerd! Wat een lieve reactie van je manWow, jouwe is maar vijf weken ouder dan mijne
De opvang die we nu hebben kost 7,05 per uur. Ze verhogen die komend jaar maar het nieuwe tarief is nog niet bekend.quote:Op zondag 22 november 2015 15:40 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jemig. Hier kost dat ¤7,05 per uur.
Ommegot, totoro!quote:Op zondag 22 november 2015 13:29 schreef -Spring het volgende:
Gefeliciteerd, Ggirl! Best tof, toch?
Volgens mij is een gastouder vooral goedkoper omdat je geen blokken hoeft af te nemen.
R begint een ander koppie te krijgen ♡
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het KDV waar we nu heengaan doet alleen aan 10,5 uur (of, voor een meerprijs, aan 11,5 uur) idd. Die antroposofische doet aan 10 uur per dag. Die zijn ook pas open vanaf 8 uur en dan redt mijn man het niet naar zijn werk.quote:Op zondag 22 november 2015 16:10 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja het aantal uren wat je afneemt kan ook bepalend zijn. De opvang die we in 1e instantie kozen, had een lager uurtarief maar je nam 11 uur per dag af. Waar L nu heen gaat betalen we voor 10,5 uur per dag.
Dat regelt zichzelf ook als het goed isquote:Op zondag 22 november 2015 15:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ok dat kan geen kwaad? Ook niet voor productie? Al heb ik geloof ik nog voldoende haha. Kolven ging nu niet met baby in draagdoek. Hij is inderdaad lui, tien minuten gedronken en nu weer in slaap gevallenik wil ook maar we hebben visite
Haarlem. Ja, tof, dankjewel Bloesem.quote:Op zondag 22 november 2015 17:09 schreef Bloesem. het volgende:
LuDann in welke omgeving zit jij ook weer? Ik zal je op FB even lid maken van een sofengroep waar ook veel GO's op zitten, vind je dat ok?
Gaan kijken bij verschillende GO's. Onze geitenwollen sok is de overbuurvrouw van mijn schoonvader, zo zijn we aan haar gekomen.quote:Op zondag 22 november 2015 17:05 schreef LuDann het volgende:
Af en toe een verkoudheid zal best goed zijn voor de weerstand. Maar constant verkouden, ziekjes zijn en weinig slapen zal weer geen goed doen voor de ontwikkeling.
Ik heb het er met man over gehad en we hebben besloten dat ik eens rond ga kijken naar een (betaalbare) GO. Antroposofische KDV's hier zijn allemaal niet te betalen voor ons, helaas. Misschien als ik afgestudeerd ben en een baan heb, maar nu doen we het op 1 inkomen dus dan is geld echt de beperkende factor.
Ik heb nu een beetje lopen zoeken op internet en er staan er genoeg maar hoe vind je er nu eentje die aansluit bij je visie? Ik wil een geitenwollensok.Als ik google op antroposofische GO in onze regio dan kom ik nergens.
Ik ben ook aan de cerazette, maar als dat bij Ggirl ook niet hielp...quote:Op zondag 22 november 2015 17:15 schreef JantinaGr het volgende:
Gefeliciteerd Ggirl, een tweede op komst! Maar ik kan mij de schrik wel voorstellen. Lieve reactie van je man.
Lieve foto Spring, mooi kindje!
Hier gisteravond weer seks.Dochter was gisteravond vlot met voeden / slapen / in bed leggen, waardoor we alledrie om 23:00 in bed lagen, dus tijd voor ons tweetjes
. Inmiddels slik ik al wel zo'n 3 weken de cerazette pil.
Leest (of las) iemand het boek "oei ik groei"? Ik vind het een aanrader.
J is altijd maar een dag pw naar het KDV geweest, en was prima gewend, nooit problemen gehad... En als Wolk nu al gaat, dan is ze tzt toch al gewend? Ik zou juist niet gaan wisselen, als de huidige opvang je op zich prima bevalt.quote:Op zondag 22 november 2015 09:51 schreef -Spring het volgende:
Ludann, ik zou ook voor een gasrouder kiezen in jouw situatie. Niet vanwege de verkoudheid,maar omdat een dag per week een druk kdv voor een kind te weinig schijnt om daar goed te wennen en zich veilig en vertrouwd te voelen.
Heb ik ooit ergens gelezen. Makes wel sense to me iig.
Jups dat is ook mijn mening! We kijken het hier nog even aan aangezien ze pas 1,5 maand gaat (waarvan dus vanaf het begin af aan al een verstopte neus en zeker 3 weken ziekig, slecht slapen). We hebben alleen een contract van een jaar dus het wisselen naar een rustigere dag is voor ons waarschijnlijk de eerste optie. (Daarnaast ben ik sowieso niet echt tevreden over het kdv. Vaak zijn spulletjes kwijt (ik mis nog steeds een romper), ze slaapt erg slecht cq ze leggen haar -vermoeden we- te laat op bed waardoor ze nauwelijks slaapt, dat soort dingen. Mn man heeft dit al aangekaart, dus ben benieuwd of er wat verandert..)quote:Op zondag 22 november 2015 17:05 schreef LuDann het volgende:
Af en toe een verkoudheid zal best goed zijn voor de weerstand. Maar constant verkouden, ziekjes zijn en weinig slapen zal weer geen goed doen voor de ontwikkeling.
Ik heb dan wel geen baby meer, maar ben wel benieuwd naar die groep! Wij zitten bij antroposofisch kdv met onze dreumes (die hele dure van LuDann vermoed ikquote:Op zondag 22 november 2015 17:09 schreef Bloesem. het volgende:
LuDann in welke omgeving zit jij ook weer? Ik zal je op FB even lid maken van een sofengroep waar ook veel GO's op zitten, vind je dat ok?
Ah ja, zelfde verhaal dus. Wolk gaat nu sinds 6 weken en is sinds 3 weken verkouden. Het begint telkens op vrijdag, is dan het hele weekend ziekjes, is op dinsdag weer iets opgeknapt, gaat dinsdag en woensdag naar het KDV en dan wordt ze donderdag of vrijdag weer ziek. En mijn man en ik dus ook!quote:Op zondag 22 november 2015 19:03 schreef kazy het volgende:
[..]
Jups dat is ook mijn mening! We kijken het hier nog even aan aangezien ze pas 1,5 maand gaat (waarvan dus vanaf het begin af aan al een verstopte neus en zeker 3 weken ziekig, slecht slapen). We hebben alleen een contract van een jaar dus het wisselen naar een rustigere dag is voor ons waarschijnlijk de eerste optie. (Daarnaast ben ik sowieso niet echt tevreden over het kdv. Vaak zijn spulletjes kwijt (ik mis nog steeds een romper), ze slaapt erg slecht cq ze leggen haar -vermoeden we- te laat op bed waardoor ze nauwelijks slaapt, dat soort dingen. Mn man heeft dit al aangekaart, dus ben benieuwd of er wat verandert..)
Misschien komen we wel bij dezelfde gastouder uit.quote:Op zondag 22 november 2015 19:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ik heb dan wel geen baby meer, maar ben wel benieuwd naar die groep! Wij zitten bij antroposofisch kdv met onze dreumes (die hele dure van LuDann vermoed ik), maar voor onze kleuter zouden we het liefst een gastouder hebben!
1 voogd aanwijzen is eigenlijk altijd 'beter'/'slimmer'. Als je één iemand aanwijst, maakt hij/zij de beslissing waar je kind opgroeit. Idealiter is dat vaak bij die voogd zelf, maar als hij/zij van mening is dat het kind ergens anders beter af is, kan dat ook.quote:Op zondag 22 november 2015 21:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Las ik hier pas iets over het aanwijzen van 1 of 2 personen als voogd? Daar was iets mee, maar ik weet het niet meer..
Ah, dat wist ik dan weer niet!quote:Op zondag 22 november 2015 21:47 schreef AwayTL het volgende:
Je bent wel volledig hoor twist.
Met als aanvulling dat de aangewezen voogd later zelf een aanvullig mag doen dat ze alsnog beide voogdijschap hebben.
quote:Op zondag 22 november 2015 22:47 schreef faptist het volgende:
Oh cactus, wat fijn om te lezen. En wat zal het emotioneel geweest zijn voor je schoonouders!
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen een leven zonder ouders.. Lijkt me heel moeilijk.
Maar laten we ons focussen op het goede nieuws van Sjaakie. Hij blijft ons ook verrassen he![]()
Wordt maar snel beter jochie!
Ze is 15 weken vandaag. Dat wist ik niet, van dat door de mond ademen.quote:Op zondag 22 november 2015 22:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]dank je
LuDann, met het RS-virus zou ik gauw naar de hap gaan. Ze kunnen een monster afnemen en dan heb je morgen de uitslag. Maar goed, door Sjaaks geschiedenis zit ik al snel bij de huisarts... RS is niet tof!
Hoe oud is Wolk ook weer? Want baby's leren pas rond 4-6 maanden om door hun mond te ademen. Neus verstopt = niet kunnen ademen, dus gevaarlijk.
Niet aankijken, gaan!quote:Op zondag 22 november 2015 22:29 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn dat het zoveel beter gaat met Sjaak!Nu lekker genieten, klinkt heerlijk zo bij opa & oma.
Ik heb hier inmiddels het donkerbruine vermoeden dat Wolk het RS virus heeft.We kijken het nog even aan, als ze het echt benauwd gaat krijgen gaan we richting huisartsenpost. Wat een ellende, ze is niet vrolijk meer te krijgen.
Tnx!!quote:Op zondag 22 november 2015 21:44 schreef twist02 het volgende:
[..]
1 voogd aanwijzen is eigenlijk altijd 'beter'/'slimmer'. Als je één iemand aanwijst, maakt hij/zij de beslissing waar je kind opgroeit. Idealiter is dat vaak bij die voogd zelf, maar als hij/zij van mening is dat het kind ergens anders beter af is, kan dat ook.
Als je een stel aanwijst als voogden, zijn zij verplicht om het kind in huis te nemen. En volgens mij ook om hun eigen vermogen in te zetten voor het groot brengen van het kind, terwijl één voogd ook de beschikking krijgt over het vermogen van de ouders.
Zal eens kijken of ik het aparte topic daarover nog kan vinden!
Edit: hier is-iemet ook wat handige linkjes
We wilden gaan als ze weer zo snel wakker werd, maar ze heeft geslapen van 23:00 tot 01:45. Even gedronken en was toen (huilend) meteen weer weg te leggen en in slaap. Ze heeft zo weinig geslapen overdag dat we haar nu niet wakker gaan maken voor de HAP. Morgen kijken we weer even verder.quote:Op zondag 22 november 2015 23:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Niet aankijken, gaan!
Wat Cactus zegt, een testje kan de uitslag geven.
Hier 2x RS gehad, met 3 en 5 weken (en met die van 5 weken ook griep), en ik ben blij dat ik beide keren naar de HAP ben geweest en opname in het zkh heb gehad. Een beetje zuurstof en xylomethazoline kunnen zoveel verschil maken op zo'n moment.
Een MevrouwCactus wat fijn dat Sjaak beter is!!!
Ik snap dat je daar gezien je eigen ervaring op aandringt. We weten echter niet of het RS is, het is slechts een vermoeden van me. En als het inderdaad RS is dan verloopt dat zo te lezen in de meeste gevallen als een heftige verkoudheid maar niet meer dan dat.quote:Op maandag 23 november 2015 02:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
Maandag naar de huisarts dan! Dit is niet iets om lang mee te wachten. RS is echt geen simpel iets. Sjaak is daardoor 3x gestopt met ademen. Ik wil je geen angst aanpraten maar je wel heel erg overhalen om naar de huisarts te gaan. Succes!
De huisarts kan een simpele test doen om te kijken of het RS is, dan weet je het zeker. Dat bedoel ik meer. Misschien is het onschuldig hoor, maar er zijn genoeg kinderen daarmee die in het ziekenhuis belanden.quote:Op maandag 23 november 2015 02:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik snap dat je daar gezien je eigen ervaring op aandringt. We weten echter niet of het RS is, het is slechts een vermoeden van me. En als het inderdaad RS is dan verloopt dat zo te lezen in de meeste gevallen als een heftige verkoudheid maar niet meer dan dat.
We houden het natuurlijk goed in de gaten, maar op dit moment is ze diep in slaap met haar speen in haar mond. Ze haalt diep en regelmatig adem, lijkt niet benauwd op het moment. Geen koorts. En de laatste keer dat ze hoestte was rond 23 uur. Als ik afga op hoe ze nu is zie ik geen reden om dringend naar een arts te gaan. Straks zien we weer verder, hopelijk voelt ze zich wat beter als ze wakker is.
Maar wat ontzettend beangstigend zeg, dat Sjaak 3 keer gestopt is met ademen! Dat wist ik niet, heftig zeg.
Veel geduld meenemenquote:Op maandag 23 november 2015 08:14 schreef SaskiaR het volgende:
Yay voor Sjaak!
Paspoortfoto's laten maken voor baby: tips?![]()
Een fotograaf met verstand van baby's zoeken... Onze baby van 10 weken moest maar even plaatsnemen op die hoge kruk. Oh, hij kan nog niet zitten?quote:Op maandag 23 november 2015 08:14 schreef SaskiaR het volgende:
Yay voor Sjaak!
Paspoortfoto's laten maken voor baby: tips?![]()
Hopelijk helpt de neusspray! Mijn huisarts zou ook niet weten wat een cosleeper is. En onze kinderarts had nog nooit van Rapley gehoord.quote:Op maandag 23 november 2015 09:32 schreef LuDann het volgende:
Oh en wat ik raar vond was dat onze huisarts niet wist wat een cosleeper is.
Ik wilde de Elegance (zwart met strakke witte versiering), maar die was uitverkocht in L. Dus nu krijg ik de Lavendering, bruin met bloemenversiering. Ze vallen echt klein trouwens... ik heb normaal S, dus had een M Elegance besteld... die paste dus niet (mijn G cup kreeg ik er niet in). Dus nu maar geruild voor een L... ik ga me zowat nog dik voelenquote:Op maandag 23 november 2015 11:00 schreef LuDann het volgende:
Saskia, welke kleur draagjas heb je besteld? Ik heb hem ook, ben er heel blij mee.
Ik vind het al knap dat je uberhaupt gegaan bent op 2 uur slaap. Ik was thuis in bed gekropen denk ik :p .quote:Op maandag 23 november 2015 11:01 schreef LuDann het volgende:
Ik zit echt totaaaaal niet op te letten in college hier.Kan mijn hoofd er niet bijhouden hoor, op 2 uurtjes slaap.
+1 LuDann, ik was thuis gebleven!quote:Op maandag 23 november 2015 11:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind het al knap dat je uberhaupt gegaan bent op 2 uur slaap. Ik was thuis in bed gekropen denk ik :p .
W. Slaapt eindelijk even, arm ding was al vanaf 7 uur wakker, dat is toch wel te lang voor zo'n klein guppie.
Oh ja, dies tof.quote:Op maandag 23 november 2015 11:21 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Ik wilde de Elegance (zwart met strakke witte versiering), maar die was uitverkocht in L. Dus nu krijg ik de Lavendering, bruin met bloemenversiering. Ze vallen echt klein trouwens... ik heb normaal S, dus had een M Elegance besteld... die paste dus niet (mijn G cup kreeg ik er niet in). Dus nu maar geruild voor een L... ik ga me zowat nog dik voelen
Nou, zeg dat ja! Als het lukt om alles op tijd in te leveren qua opdrachten heb ik vanaf 19 december bijna 2 weken vrij. Bijslapen.quote:Op maandag 23 november 2015 11:26 schreef Sara82 het volgende:
Zo, wat zul jij blij zijn als het zo kerstvakantie is LuDann! Ik vind het knap hoor, hoe je het combineert!![]()
Verder maakt T geen zieke indruk. Dus ik hou het dan nu gewoon goed in de gaten. (Was een beetje bang geworden van dat RS-verhaal...)
Ja, nja, de lastigheid is dat de consequentie van het missen van een college een nogal omvangrijke vervangende opdracht is. Ik red het nét met alles bijhouden, een extra opdracht zou me nekken denk ik.quote:Op maandag 23 november 2015 11:28 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Ik vind het al knap dat je uberhaupt gegaan bent op 2 uur slaap. Ik was thuis in bed gekropen denk ik :p .
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt./klaagmodus uit
Kan je dan niet wat dingen schrappen die niet tegelijk gaan?quote:Op maandag 23 november 2015 16:08 schreef Hupje het volgende:
J. is nu 7,5 mnd. Handjes vasthouden wordt 'm niet, hij raakt overprikkeld van het vasthouden op zo'n moment en wordt dan helemaal wild. Het punt is dat er zo veel dingen noodgedwongen door elkaar lopen (allergie, flesvoeding, bijvoeding, afbouwen inbakeren) dat oorzaak en gevolg moeilijk te zien is.
Sorry hoor, het zit even hoog...
Hij doet het het best op rust en regelmaat en dus komen we amper ergens, in ieder geval niet samen of alleen dingen waarbij we binnen 3 kwartier terug kunnen zijn zodat hij op tijd in zijn eigen bed kan. Mijn vriend kan wel weg, maar ik niet, want als het slecht gaat slaapt J. niet in zonder de borst. En als J. slaapt lopen we op onze tenen door het huis of doen we vooral maar niks om hem niet wakker te maken.
Hij is nu eindelijk in slaap gevallen, 130 minuten ná de eerste poging op bed leggen. Ik voel me zo'n slechte moeder.
Je melk is in ieder geval niet zo maar opquote:Op maandag 23 november 2015 16:15 schreef silliegirl het volgende:
Heb je ook regeldagen rond 3 weken? Want we hebben of dat vandaag, of mn melk is op
Ja, misschien wel. Het lastige is dat iedereen weer wat anders zegt. Bijvoeding (maar rustig opbouwen) is juist belangrijk i.v.m. de kans op allergie, volgens de arts. En de fv is eigenlijk "voor mij", zodat ik geen stress hoef te hebben als ik niet genoeg kolf.quote:Op maandag 23 november 2015 16:13 schreef AwayTL het volgende:
Kan je dan niet wat dingen schrappen die niet tegelijk gaan?
Ze kunnen op ieder moment wel eena komen, maar 10 dagen, 3 weken, 3 maanden en 6 maanden zijn een beetje de ijkpunten, dus dat klopt wel.quote:Op maandag 23 november 2015 16:15 schreef silliegirl het volgende:
Heb je ook regeldagen rond 3 weken? Want we hebben of dat vandaag, of mn melk is op
Ja, ik wéét dat ook wel. Maar soms onthou je alleen datgene waar je van baalt. Ik wilde ook liever geen hulpmiddelen, maar vóór het inbakeren ging het zo slecht, dat we alles wilden proberen. Afbouwen hebben we diverse keren geprobeerd, dit is de meest succesvolle pogingquote:Op maandag 23 november 2015 16:43 schreef Mariposas het volgende:
Hupje, er zijn hier veel slechte slapers hoor (en ook stomme modelbaby's), een schrale troost...
Hulpmiddelen wilde ik snel vanaf, daarom zijn we met 12 weken gestopt met inbakeren. En ook met in slaap voeden. Nu de laatste stap is het aan de pink in slaap sabbelen. Lukt soms wel, soms niet.
Het ene voor het andere vervangen en het op een later moment aanpakken is wel rustgevender dan en en en en alles willen veranderen. Pak iets wat je later kan veranderen en wacht daar gewoon even meequote:Op maandag 23 november 2015 16:29 schreef Hupje het volgende:
Silliegirl, je baby zorgt er zelf voor dat er genoeg melk is/komt. Dus als vandaag een regeldag is (officieel of niet), dan komt er vanzelf meer
Fijn, Jantina!
[..]
Ja, misschien wel. Het lastige is dat iedereen weer wat anders zegt. Bijvoeding (maar rustig opbouwen) is juist belangrijk i.v.m. de kans op allergie, volgens de arts. En de fv is eigenlijk "voor mij", zodat ik geen stress hoef te hebben als ik niet genoeg kolf.
Ik ben met de sleepywings een beetje bang dat dat het ene hulpmiddel voor het andere vervangen is, en dat er dan later wéér een moment komt waarop iets afgebouwd moet worden (met bijbehorende ellende). Wat is jouw ervaring?
Sorry mensen, voor al mijn gezeur
37.7 is toch gewoon prima?quote:Op maandag 23 november 2015 19:19 schreef Estrys het volgende:
Doorslapende baby's is een hoax
Ik vond A wat warm aanvoelen. Zijn Temp is 37,7. Is dat erg? En moet ik daar wat aan doen?
Hij komt normaal niet boven de 37. Vandaar dat het me wat verhoging lijkt.quote:
gewoon even ind e gaten houden, niet te warm kleden (maar ook zeker niet te koud!) en lekker vertroetelen. Als het oploopt kun je altijd nog een zetpil geven of de HAP bellen als hij lusteloos is/wordtquote:Op maandag 23 november 2015 19:23 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij komt normaal niet boven de 37. Vandaar dat het me wat verhoging lijkt
Volgens mij rond 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 10 weken, drie maanden, zes maanden, negen maanden.... Staat ook wel wat over op bv.comquote:Op maandag 23 november 2015 16:15 schreef silliegirl het volgende:
9 maanden ja?quote:Op maandag 23 november 2015 19:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Volgens mij rond 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 10 weken, drie maanden, zes maanden, negen maanden.... Staat ook wel wat over op bv.com
Thanks. Hij is vandaag precies 3 weken dus dan volgt hij mooi het schemaquote:Op maandag 23 november 2015 19:33 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Volgens mij rond 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 10 weken, drie maanden, zes maanden, negen maanden.... Staat ook wel wat over op bv.com
Dat ja... Als ze onder de 3 maanden zijn even contacten met de hap, zeker als je geen reden weet voor ee verhoging (bv net vaccinaties).quote:Op maandag 23 november 2015 19:27 schreef Estrys het volgende:
mocht het oplopen tot boven 38 bel ik sowieso even
Goed om te weten! Waar haal je dat? Ik had koemelkvrij brood van de bakker. Als ik het eet komt er geen reactie, maar waarschijnlijk als J. het zelf eet, dus wel. Misschien toch kruisbesmetting in de bakkerij...quote:Op maandag 23 november 2015 18:30 schreef AwayTL het volgende:
Vikornbrood zit trouwens geen melk/soja in. Wel veel pitten en zaden.
Nee er is geen reden voor verhoging. Waarschijnlijk heeft zus in zijn gezicht geniest of zoquote:Op maandag 23 november 2015 20:07 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Dat ja... Als ze onder de 3 maanden zijn even contacten met de hap, zeker als je geen reden weet voor ee verhoging (bv net vaccinaties).
En zetpil ff opletten met hoeveelheid. Wij mochten Fedde toen wel een van 120mg geven omdat ie over de 7 () kilo was al... Daaronder 60 geloof ik.
Hier ligt het gewoon in de supert, omdat een bakker daar aanlevert. Onze oude bakkerij had het ook.quote:Op maandag 23 november 2015 20:10 schreef Hupje het volgende:
[..]
Goed om te weten! Waar haal je dat? Ik had koemelkvrij brood van de bakker. Als ik het eet komt er geen reactie, maar waarschijnlijk als J. het zelf eet, dus wel. Misschien toch kruisbesmetting in de bakkerij...
J. heeft daarstraks druk geoefend om achteruit te tijgeren. Nu moe, maar gillen in bed, dus dan maar op schoot. Als hij straks slaapt, duik ik er ook vroeg in.
Morgen zal ik niet meer zo ego posten hierDankjewel voor alle reacties.
quote:Op maandag 23 november 2015 21:02 schreef ingee het volgende:
Twist, +1 op je edit.
Kruiperts!Rollerts!
Schuiverts!
NieslapenietersNiedrinkenieters
![]()
Ehmmmm... dat was het.
Update van het thuisfront: R stapt op geheel eigen wijze: Ze laat één voet staan en stapt rond met de andere voet. Daarna doet ze een zijdelingse shuffle richting het te bereiken object (mama's neus!Een kattenstaart!
)
Herkenbaar?
quote:
Dan moet ik eens met mrIma praten, want ik zoek er niet naarquote:Op maandag 23 november 2015 21:19 schreef Estrys het volgende:
Je krijgt toch alleen dingen te zien die verband houden met je zoekgedrag op internet?![]()
Er zijn dit weekend 2 jongetjes geboren in de straat (Geen tweeling). Dat komt op een totaal van zes jongetjes in twee maandenDat wordt gezellig over een paar jaar met buiten spelen
Ik hoop eigenlijk dat A net zo'n 'Pietertje' is als de oudstequote:Op maandag 23 november 2015 21:22 schreef Krisvc het volgende:
Makkelijk met het carpoolen naar de voetbal.
quote:Op maandag 23 november 2015 21:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Dan moet ik eens met mrIma praten, want ik zoek er niet naar
Ik heb R er in gestopt vorige week. Veeeel te ruim nog!quote:Op maandag 23 november 2015 21:35 schreef Gevalletje het volgende:
[..]!
Nog eenvoor de rols, rups en kruips(was die er niet ook?) en de half-dansende R
![]()
Haalde Q dr net op bij m'n ouders. M'n vader had em op tafel bij hem zitten, met z'n gezicht naar mij en moeder toe. Wij enthousiast naar hem zwaaien, Q keek zoals altijd doodserieus terug, maar wapperde wel met z'n armpje op en neer! Zal ik em goedrekenen?![]()
Oh en vanaf wannee mogen baby's eigenlijk in zo'n zitje in een winkelwagentje? Lijkt me nog wat breed voor Q, kukelt ie misschien nog om. Maar vroeg het me gewoon afVind het als kind altijd zo tof om daarin te zitten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |