abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157696243
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

pi_157696972
Hier slaapt G. Overdag en in de avond ook beneden,voornamelijk op mij. En hij blijft voorlopig op onze kamer,de krampjes zijn met vijf minuten over als ik over zijn buikje wrijf en hij weet dat ik er ben.ik ga echt niet heen en weer naar de baby kamer
pi_157696997
Wat een verschil tussen F. en M.! Grappig dat ze dezelfde maat tuinbroek hebben :D En handige broek ook, zitten handvatten aan voor als je kind wegrent/rolt/omvalt. Eigenlijk zouden alle kinderkleertjes handvatten moeten hebben...

Schoonzus (waar we nu logeren) zegt dat wij wel heel erg "hands on" zijn met Sjaak. Ja, dat klopt, ik vind het heerlijk om samen met hem op de grond te spelen en om te knuffelen en zijn handjes vast te houden terwijl hij staat. Ik geniet graag van mijn kind O+

Hij voelt zich overigens echt al een stuk beter! Hij speelt en lacht veel, brabbelt de hele dag en als hij zich niet goed voelt, jengelt hij en zegt hij "mama" O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_157697169
Sjaak O+ gelukkig voelt hij zich al wat beter.

Hier slaapt A steeds vaker boven in zijn bedje, overdag ook minstens 1 keer de laatste week. Dat begon omdat ik moest poepen toen hij op me sliep. ;) en dat ging goed en ik kon me even met de andere bezighouden dus nu leg ik hem regelmatig in zijn bed als hij al slaapt. In slaap vallen doet hij uitsluitend op iemand :P
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157697288
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:49 schreef Estrys het volgende:
Sjaak O+ gelukkig voelt hij zich al wat beter.

Hier slaapt A steeds vaker boven in zijn bedje, overdag ook minstens 1 keer de laatste week. Dat begon omdat ik moest poepen toen hij op me sliep. ;) en dat ging goed en ik kon me even met de andere bezighouden dus nu leg ik hem regelmatig in zijn bed als hij al slaapt. In slaap vallen doet hij uitsluitend op iemand :P
Die van mij slaapt ook het liefst bij mij in, maar soms houdt 'ie zichzelf echt te lang wakker als hij bij iemand ligt. Dan is 'ie continue aan 't kijken, dut dan in en zet het dan op een huilen. Als ik 'm dan wegleg (in de wandelwagenbak slaapt hij nu beneden) sputtert 'ie hooguit 2 minuten en dan slaapt 'ie.
pi_157699342
N. slaapt nu voor het eerst in weken weer op mij, al een half uur. O+ Ik heb het zo gemist! De eerste weken sliep ze alleen maar op ons, toen voelde het benauwend, maar nu mis ik het zo. Geniet er nog maar even van dames. :P
pi_157699711
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 19:17 schreef Selvaria het volgende:
N. slaapt nu voor het eerst in weken weer op mij, al een half uur. O+ Ik heb het zo gemist! De eerste weken sliep ze alleen maar op ons, toen voelde het benauwend, maar nu mis ik het zo. Geniet er nog maar even van dames. :P
Ik heb er vanaf dag één van genoten. Je neus in dr haartjes, dat zachte koppie, een oor vacuüm op je borstkas. O+
pi_157699862
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 17:43 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat een verschil tussen F. en M.! Grappig dat ze dezelfde maat tuinbroek hebben :D En handige broek ook, zitten handvatten aan voor als je kind wegrent/rolt/omvalt. Eigenlijk zouden alle kinderkleertjes handvatten moeten hebben...

Schoonzus (waar we nu logeren) zegt dat wij wel heel erg "hands on" zijn met Sjaak. Ja, dat klopt, ik vind het heerlijk om samen met hem op de grond te spelen en om te knuffelen en zijn handjes vast te houden terwijl hij staat. Ik geniet graag van mijn kind O+

Hij voelt zich overigens echt al een stuk beter! Hij speelt en lacht veel, brabbelt de hele dag en als hij zich niet goed voelt, jengelt hij en zegt hij "mama" O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat fijn dat het beter gaat met Sjaak!! O+ mama O+ wat lief!

M en F hebben niet dezelfde maat hoor, dat zou niet best zijn. Foto van M is gewoon al 5 jaar oud :+ die zit inmiddels in 122/128 :o
pi_157700030
MamaSjaak O+

Ik heb de staps nou zelf gezien. Nou telt het wel. *O*
  vrijdag 20 november 2015 @ 19:47:45 #10
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157700138
Sjaak die mama zegt O+ En fijn dat t beter gaat met m. Hopelijk kunnen jullie nu gaan genieten van je vakantie!

En Ingee, 't is dat ik R zelf heb gezien, anders zou ik roepen HOAX! ;) Jouw meisje gaat gewoon in de zevende versnelling geloof ik :Y
pi_157700147
Stap-R. O+ *O*

En gelukkig gaat het beter met lieve kleine Sjaak. O+

Spring, ik genoot er in zekere zin ook absoluut van, maar het gevoel dat ze echt nergens anders kón slapen was erg naar. Nu mis ik mijn kleine ondernemende knuffeltje. Ze wil zo veel ontdekken, met mama kroelen is al lang niet meer interessant. :'(
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:29:50 #12
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157701275
Ik denk dat het inderdaad een verschil is als je baby gewoon lekker op je wilt slapen en huilt als je hem/haar in bed zou leggen, of een baby die continu hysterisch krijst en uiteindelijk van uitputting op je in slaap valt. En dan durfde ik amper te bewegen, want als ie wakker werd, begon het krijsen weer. Ik heb er ook wel van genoten hoor (voornamelijk de 1e twee weken wel...), maar ik vond het ook erg benauwend. Was blij dat ik af en toe 10 minuten voor mezelf had als ik die boxmobiel aanzette. En soms kon ik de wegleg-truck toepassen zodat ik snel naar de wc kon :P :

No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157701453
Wij vechten erom. Dan moet ik naar de wc en is mijn man er als de kippen bij om naast mij te gaan zitten zodat ik A bij hem op zijn borst kan schuiven. En dan krijg ik hem ook niet meer terug. Heb ik het de hele avond koud :(
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:42:34 #14
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157701690
Mijn man heeft de kat al als piemelverwarmer.
  vrijdag 20 november 2015 @ 20:43:49 #15
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157701731
Voordeel van 2 baby's, allebei 1 om te knuffelen.
pi_157701788
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:42 schreef Mariposas het volgende:
:D
pi_157702053
Fijn dat het beter gaat met Sjaak, MwC! O+ En mama zeggen! O+

Ingee wat knap! *O*

Ik kan me al bijna niet meer voorstellen dat de Minion altijd zo rustig op me lag te slapen..! Heb er ook wel veel van genoten toen (lang leve illegaal hier lurken! :P ), maar heb toen ook wel eens gevloekt als ze meteen weer wakker werd als ik 'r even weg wilde leggen hoor ;)

Nu is ergens anders slapen dan in bed of kinderwagen echt geen optie meer :N maar dat gaat gelukkig dan ook erg goed (vooral in bed, kinderwagen wordt ook al minder)! :s)

Vanmorgen bij het CB geweest en weer helemaal goed gekeurd *O*
71cm en 8kg bij 6 maanden :7 (en nog steeds een bolle kop O+ )

En ze kon/deed alles wat ze dan ongeveer 'moeten' kunnen ;) (lees: met d'r voetjes spelen en een blokje aanpakken :') )
pi_157703082
Ik heb nog steeds last van gewrichtspijnen sinds de zwangerschap. Dacht toen dat het door vocht kwam, maar tis dus nog. Vocht is er wellicht ook nog ietsje, maar niet zo erg als tijdens de zw.
Zou dit nog overgaan? 9maanden af? Ik hoop het zo, geen idee wat ik ermee kan verders.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157703115
Alex ligt op mn lief te slapen, die een potje schaak speelt met Max. M'n mannen O+
pi_157703403
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:18 schreef pinquit het volgende:
Ik heb nog steeds last van gewrichtspijnen sinds de zwangerschap. Dacht toen dat het door vocht kwam, maar tis dus nog. Vocht is er wellicht ook nog ietsje, maar niet zo erg als tijdens de zw.
Zou dit nog overgaan? 9maanden af? Ik hoop het zo, geen idee wat ik ermee kan verders.
Ik heb ook nog steeds erg veel last van gewrichtspijn. Mja, ik heb een bindweefselaandoening, dus wellicht dat dat er wat mee te maken heeft. Ik ben heel erg stijf en stram en vooral lopen gaat moeizaam, moet echt even op gang komen. De eerste 20 stappen na het opstaan van de bank bijvoorbeeld die zien eruit als een persiflage van Charlie Chaplin. :')

Mijn man vindt dat ik ermee naar de dokter moet, ik stel het telkens uit omdat ik hoop dat het vanzelf over gaat. Maar eigenlijk heeft hij wel gelijk. :P
pi_157703494
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:25 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik heb ook nog steeds erg veel last van gewrichtspijn. Mja, ik heb een bindweefselaandoening, dus wellicht dat dat er wat mee te maken heeft. Ik ben heel erg stijf en stram en vooral lopen gaat moeizaam, moet echt even op gang komen. De eerste 20 stappen na het opstaan van de bank bijvoorbeeld die zien eruit als een persiflage van Charlie Chaplin. :')

Mijn man vindt dat ik ermee naar de dokter moet, ik stel het telkens uit omdat ik hoop dat het vanzelf over gaat. Maar eigenlijk heeft hij wel gelijk. :P
Ohh ja ik doe ook de Charlie Chaplin, vooral als ik mn bed uit kom 's nachts of 's ochtends :') damn, wat een slapstick, soms ben ik bang dat ik de trap aftuimel :')
De vlos herkende het niet zei ze, had het nooit eerder gehoord :? Ze vond dat ik moest wachten tot mn cyclus weer op gang is, en daarmee mijn hormonen ook weer 'normaal' doen, als het dan nog niet over is eens langs de dokter.
pi_157703827
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 19:38 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Wat fijn dat het beter gaat met Sjaak!! O+ mama O+ wat lief!

M en F hebben niet dezelfde maat hoor, dat zou niet best zijn. Foto van M is gewoon al 5 jaar oud :+ die zit inmiddels in 122/128 :o
Oh dan begreep ik het verkeerd :D :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 19:44 schreef ingee het volgende:
MamaSjaak O+

Ik heb de staps nou zelf gezien. Nou telt het wel. *O*
Met staps!! Heb je d'r al ingeschreven voor de Vierdaagse? :D

Bedankt voor alle lieve berichtjes O+
pi_157703857
Herkenbaar, ik voel me ook echt belachelijk dan. :') Zo snel mogelijk jezelf kreupel de trap opsjouwen omdat je baby huilt. Kan ook niet even rustig opstaan en wachten tot alles wat minder pijnlijk aanvoelt dan he. :P

Mijn theorie is dat door de hormonen mijn bindweefsel verslapt is en dat daarom alles zo'n zeer doet. Mijn bekkeninstabiliteit is ook nog niet over. Mja, ik verwacht eigenlijk ook een beetje door de huisarts gewoon weer naar huis gestuurd te worden met een 'kijk het nog maar even aan'. Die gedachte motiveert niet. :')

Kan me niet voorstellen dat het niet vaker voorkomt? Raar dat je vlos er nooit van gehoord had. Hoewel ik ook vooral ophalende schouders kreeg toen ik er tijdens mijn zwangerschap over begon.
pi_157703941
Als ik een rondje google lees ik dat die gewrichtspijn gewoon onderdeel is van het ontzwangeren.
pi_157703986
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:27 schreef pinquit het volgende:

[..]

Ohh ja ik doe ook de Charlie Chaplin, vooral als ik mn bed uit kom 's nachts of 's ochtends :') damn, wat een slapstick, soms ben ik bang dat ik de trap aftuimel :')
De vlos herkende het niet zei ze, had het nooit eerder gehoord :? Ze vond dat ik moest wachten tot mn cyclus weer op gang is, en daarmee mijn hormonen ook weer 'normaal' doen, als het dan nog niet over is eens langs de dokter.
Ik kreeg de laatste maand last van mijn vingergewrichten. Stijf en stram, ik weet 't ook aan vocht. Vocht trekt een eind weg inmiddels, maar 't is hier ook nog stijf en stram hoor.

Mijn baby is na zijn voeding van 19 op mij in slaap gevallen en ligt nu nog heerlijk bij me te slapen O+ .
pi_157703991
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:37 schreef LuDann het volgende:
Herkenbaar, ik voel me ook echt belachelijk dan. :') Zo snel mogelijk jezelf kreupel de trap opsjouwen omdat je baby huilt. Kan ook niet even rustig opstaan en wachten tot alles wat minder pijnlijk aanvoelt dan he. :P

Mijn theorie is dat door de hormonen mijn bindweefsel verslapt is en dat daarom alles zo'n zeer doet. Mijn bekkeninstabiliteit is ook nog niet over. Mja, ik verwacht eigenlijk ook een beetje door de huisarts gewoon weer naar huis gestuurd te worden met een 'kijk het nog maar even aan'. Die gedachte motiveert niet. :')

Kan me niet voorstellen dat het niet vaker voorkomt? Raar dat je vlos er nooit van gehoord had. Hoewel ik ook vooral ophalende schouders kreeg toen ik er tijdens mijn zwangerschap over begon.
Dit was ook mn vk dr theorie idd :) klinkt logisch!
Afwachten maar :)
pi_157704212
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:42 schreef Mariposas het volgende:
Mehehe :')

Ik val weer eens binnen en zie nieuwe features! Stap-R en Sjaak die mamma zegt! Las laatst ook over een aan de hand stap-Y! Gaat goed allemaal!

Doet me weer even beseffen dat Q een versnellinkje lager staat :') Bedacht me laatst dat het wel eens kon komen doordat hij niet gefrustreerd is dat ie niet kan kruipen en staan hem gewoon niet boeit. Als hij niet bij een speeltje kan, trappelt ie vrolijk en hijgend een tijdje in de lucht, of zoekt een speel waar hij wel bij kan, net zo goed hoor! Wel handig, maar heule grote behoefte om te kruipen krijgt hij er niet van. Sowieso doet ie niks op de grond, zal ie wel te hard vinden. Op de bank oefent ie wel eens. En afstandsbedieningen vindt ie leuk (vanmorgen drukte ie op wat knopjes voor ik em weghaalde en nou deed de tv het niet.. Was al licht pissig, tot ik hoorde dat er gewoon een storing is :P ). In z'n bed is ie vaak op zoek naar speentjes. Dus, paar avonden terug gebeurde ineens dit!
SPOILER
pi_157704596
haha gevalletje dat had mijn oudste ook. Die liet zich niet frustreren door dingen die ze nog niet kon. Dan probeerde ze het een keertje, oh, gaat niet? nouja dan niet xD en dan ging ze weer wat anders doen.
Zo is ze nog steeds... Waarbij ik wel moet zeggen dat ze dingen vaak "ineens" kan. Ze heeft zich nooit tot vermoeiend aan toe opgetrokken of stapjes gezet en gevallen of aan de hand gelopen. Ze deed helemaal niks. Tot ze op een gegeven moment een beetje wankel ging staan en 2 stappen zette en vanaf dat moment liep ze zeg maar. Idem met praten bijv en nu ook met lezen en schrijven.

Op het eerste gezicht leek ze daardoor soms motorisch wat trager dan leeftijdsgenoten maar uiteindelijk was ze net zo snel alleen de weg erheen is anders.
:)
pi_157704697
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:47 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

Mehehe :')

Ik val weer eens binnen en zie nieuwe features! Stap-R en Sjaak die mamma zegt! Las laatst ook over een aan de hand stap-Y! Gaat goed allemaal!

Doet me weer even beseffen dat Q een versnellinkje lager staat :') Bedacht me laatst dat het wel eens kon komen doordat hij niet gefrustreerd is dat ie niet kan kruipen en staan hem gewoon niet boeit. Als hij niet bij een speeltje kan, trappelt ie vrolijk en hijgend een tijdje in de lucht, of zoekt een speel waar hij wel bij kan, net zo goed hoor! Wel handig, maar heule grote behoefte om te kruipen krijgt hij er niet van. Sowieso doet ie niks op de grond, zal ie wel te hard vinden. Op de bank oefent ie wel eens. En afstandsbedieningen vindt ie leuk (vanmorgen drukte ie op wat knopjes voor ik em weghaalde en nou deed de tv het niet.. Was al licht pissig, tot ik hoorde dat er gewoon een storing is :P ). In z'n bed is ie vaak op zoek naar speentjes. Dus, paar avonden terug gebeurde ineens dit!
SPOILER
Dat stappen is bij die ene keer gebleven. Kruipen doet ze nog steeds niet, schuift ook nog alleen achteruit. Dus wat dat aangaat is Q weer iets sneller.

Heb vanmiddag een superleuk jasje gescoord bij C&A. Houtje touwtje! O+
In de aanbieding ook nog eens. Maatje 74, mouwtjes omslaan en gaan. Prima jasje voor op de fiets. Meteen maillotjes gehaald voor onder een broekje, lekker warm.
Helemaal klaar voor de fiets zijn we.
Verder ook nog twee leuke jurkjes, dus de pyjamas voor mezelf maar even achterwege gelaten. Het salaris is immers nog niet gestort. :')
Y heeft iig wat nieuws, kan er weer wat de kast uit wat eigenlijk al te klein is.
pi_157704858
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:59 schreef mignonne het volgende:
haha gevalletje dat had mijn oudste ook. Die liet zich niet frustreren door dingen die ze nog niet kon. Dan probeerde ze het een keertje, oh, gaat niet? nouja dan niet xD en dan ging ze weer wat anders doen.
Zo is ze nog steeds... Waarbij ik wel moet zeggen dat ze dingen vaak "ineens" kan. Ze heeft zich nooit tot vermoeiend aan toe opgetrokken of stapjes gezet en gevallen of aan de hand gelopen. Ze deed helemaal niks. Tot ze op een gegeven moment een beetje wankel ging staan en 2 stappen zette en vanaf dat moment liep ze zeg maar. Idem met praten bijv en nu ook met lezen en schrijven.

Op het eerste gezicht leek ze daardoor soms motorisch wat trager dan leeftijdsgenoten maar uiteindelijk was ze net zo snel alleen de weg erheen is anders.
Ah, eerst even de wereld bestuderen, en dan ineens bedenken van 'ja, nu ga ik dat ook doen, ik zie nu hoe het moet'.
Sommige dingen gaan ook ineens zo snel. De ene week spartelen ze als superman op de grond, en dan ineens zit er toch beweging in.

Y moet ook alles bekijken, en voelen en proeven. Zo zat ze van de week op da bank naast me met mijn rits te spelen (van mijn vest) zeker een kwartier aan het bestuderen hoe dat zat en op het eind moest ik mijn vest uittrekken want er zat een enorme kwijlplek in van het proeven. :') O+ Knoopjes zijn ook leuk, en oma's ketting. Maar ritsen _O_
pi_157704925
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 22:06 schreef Risu het volgende:

[..]

Ah, eerst even de wereld bestuderen, en dan ineens bedenken van 'ja, nu ga ik dat ook doen, ik zie nu hoe het moet'.
Sommige dingen gaan ook ineens zo snel. De ene week spartelen ze als superman op de grond, en dan ineens zit er toch beweging in.

Y moet ook alles bekijken, en voelen en proeven. Zo zat ze van de week op da bank naast me met mijn rits te spelen (van mijn vest) zeker een kwartier aan het bestuderen hoe dat zat en op het eind moest ik mijn vest uittrekken want er zat een enorme kwijlplek in van het proeven. :') O+ Knoopjes zijn ook leuk, en oma's ketting. Maar ritsen _O_
haha ja psies.
Terwijl E. heel anders was hoor, die kon soms wel 30 keer achter elkaar bij de keuken staan hier om te zien of ze al bij het lichtknopje kon zeg maar :') :D
Ze heeft er nog steeds wat meer moeite mee dan de oudste als ik zeg dat iets niet kan/mag. Stukje acceptatie en afwachten is wat minder aanwezig :P
:)
pi_157707702
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:40 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik kreeg de laatste maand last van mijn vingergewrichten. Stijf en stram, ik weet 't ook aan vocht. Vocht trekt een eind weg inmiddels, maar 't is hier ook nog stijf en stram hoor.

Mijn baby is na zijn voeding van 19 op mij in slaap gevallen en ligt nu nog heerlijk bij me te slapen O+ .
Had ik ook (carpaal tunnelsyndroom) en het duurde best lang vond ik zelf voor het weg was. Mijn vingers bleven nog zeker tot 8 weken na bevalling dikkig, toen pas paste ik mijn ringen weer. Het stramme gevoel was wel eerder weg maar ook niet meteen na een week.

Baby die in slaap valt op mij vind ik nu heerlijk, bij de oudste vond ik het beklemmend.
pi_157710265
Ik denk dat ik de oorzaak van Ketels ellende heb gevonden: ik voel een tweede tandje! Het eerste voelden we woensdag al, zonder noemenswaardige problemen. Maar voor nr 2 haalt hij dat dus even dubbel en dwars in.

Ik blijf het sneu vinden, maar weten waar het aan ligt is wel een opluchting.

Sorry voor de egoposts trouwens. Ik lees wel bij maar onthou er even weinig van.
pi_157710887
Goeiemorgen! :W

Luna, wat een snellie! Maar fijn dat de oorzaak gevonden lijkt. :)

N. sliep weer goed, wat knapt een mens daar van op! 20.00-02.15-07.15. :o *O*

Vanavond hebben we feest van sv, altijd heel gezellig. We zijn vanaf 3 uur welkom en we gaan om 6 uur aan tafel, wij zijn er dus mooi pas om half 5 / 5 uur ivm N. Het is ook nog eens bijna anderhalf uur rijden dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Meestal is ze 's avonds rond zeven / half 8 heel moe en gaat ze dus naar bed, maar ergens anders dan thuis (or onderweg, draagdoek, maxicosi, wagen) slaapt ze eigenlijk niet, spannend dus!

Zondag hebben we nog lekker niks, dus als het niet zo goed gaat kunnen we dan mooi lummelen. O+
pi_157711184
Leuk filmpje van Q! En wat een bos haar O+

Whehe spartelende superman check!

Selvaria: heerlijke nacht! Slaapt ze evt. nog bij jou op schoot? Dat is hier de enige oplossing als we een slaperig kind hebben dat nergens wil slapen.

Wij hadden gisteren een enorm wakkere M. die geen zin had om te slapen. Gewoon ook al vanaf de middag niet. 's Avonds deed ze wat hazenslaapjes en uiteindelijk lag ze er om 23 uur in. Ik had me dus ingesteld op een slechte nacht maar in plaats daarvan kwam ze om 4 uur en 8.30 uur. Ook een goede nacht dus! Beetje jammer dat ik later naar bed ging en vervolgens om 7 uur klaarwakker was maar ach. Mijn baby sliep goed O+
pi_157711942
Op schoot slapen is voor baby's toch? :N

Gelukkig slaapt ze in de auto meestal wel, toch weer 2x anderhalf uur. :)

Haha de superman wordt hier ook veelvuldig gedaan. :')
pi_157712187
Slapen is voor mietjes toch? ;) Het was ruk vannacht. Heel veel spugen, kreunen en heel veel willen drinken. Hoop dat het vandaag beter gaat want ik ben alleen tot vanavond laat.
pi_157712249
Gevalletje, wat een lief filmpje! Die ene speen in zijn mond doen en dan ook die andere nog pakken. Reserve zeker. :P

Mineola, carpaal tunnel had ik ook last van. Dat is gelukkig wel weer grotendeels weggetrokken.

Luna, een tweede tandje voor Keteltje, wow. Snelle henkie. O+ Wat rot dat hij er zoveel last van heeft.

Selvaria, wat een goede nacht! *O* Veel plezier bij het feestje, ben benieuwd hoe N. wil slapen. Wolk slaaptook nergens anders dan in haar eigen bed. Had haar gisteren in de kinderwagen mee naar de huisarts en ondanks heel moe, toch niet slapen. Stond ik daar met een krijsende baby in de apotheek. :')

Kazy, prettig dat M. jullie toch jullie nachtrust gunde. ;)

Wij hadden een oke nacht, 20.00-22.00-00.00-03.00-06.00. Om twaalf uur was ze alleen wel een uur wakker. Had een heel lief onderonsje met pappa. O+

Filmpje (zet je scherm wat feller want het is een nogal donker filmpje):

pi_157712281
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:59 schreef mignonne het volgende:

Jouw oudste = mijn oudste...

Consultatiebureau in paniek, hij kroop pas met 15 maanden en liep nog niet met 19 maanden. Fysiotherapeut, het hele gedoe. Drie dagen na zijn eerste losse stapjes liep ie hier het halve blok rond _O- Praten hetzelfde, op z'n tweede verjaardag zei J nog helemaal niks. Hij wordt nu bijna 3, en af en toe wilde ik dat ie even een half uurtje z'n mond hield. PSZ vindt dat z'n woordenschat zo groot is, en z'n zinsbouw is ook bijna foutloos.

Mijn conclusie: komt meestal wel goed.

Ben vooral heel benieuwd wat F gaat doen. Zal wel even wennen zijn als die wel van het trial and error type blijkt :{
pi_157713336
Rommelige nacht hier. Baby wilde niet slapen om 23:00, in zijn wieg groot verdriet, aan de borst groot verdriet, uiteindelijk na een hoop gehuil op mijn borst in slaap gevallen. Om half 2 weer groot verdriet, aangelegd; dat hielp nu wel. Om 2 uur sliep 'ie weer en heb ik hem in zijn wiegje gelegd. Om 5 uur kwam er een huil uit 't wiegje, maar voor ik recht op zat was het weer stil en bleef het stil tot 7 uur.

Baby heeft er wel ergens een nachtvoeding uitgegooid. Eerst was het nog 22-1-4-7 maar nu slaat hij die van 1 of 4 over en maakt dan een langere ruk. Dat is dan weer wel fijn. Nu dat inslapen om 23:00 nog.
pi_157713579
En een zieke peuter in huis. Bleh. Wat een timing. ;(.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157713750
Beterschap voor je oudste en sterkte voor jou Kuukske :*

Gevalletje, Q. on the move! O+

LD, wat zoet! *; (Enne, leuke naam! O+ )

Klinkt als een goede nacht Sillie. Dat inslapen heeft hier lang geduurd voor dat zelf lukte en dat dat steeds vroeger werd. Wij hebben zeker de eerste maand nog tot 12 uur/half 1 beneden met L. gezeten voor ze eens in slaap viel. Tegenwoordig gaat ze om 7 uur plat. :P

Verder las ik over rotnachten. :* En de rest ben ik vergeten want mijn hoofd zit vol watten.

L. begint ritme te krijgen in haar dagen. Standaard 3 slaapjes, soms 4. Daarvan is er eentje lang (1,5 uur) en de rest kort. Maar gister besloot ze van de 3 slaapjes 2 keer lang te slapen. Ik had verwacht dat ze dan vannacht wel zou spoken, maar helemaal niks. Ze vond het om 6 uur wel tijd om op te staan.

En volgens mij wil ze tijgeren of kruipen ofzo. Zodra ze op dr buik ligt gaat d'r kont omhoog en probeert ze d'r knieën onder d'r lijfje te krijgen. Dat lukt niet en dan doet ze de faceslide. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157714021
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 november 2015 12:49 schreef Kuukske het volgende:
En een zieke peuter in huis. Bleh. Wat een timing. ;(.
ach bah :( Beterschap :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157714210
Ach, sterkte Kuukske, dat moet zwaar zijn. -O-

Thanks Kris. O+ Ik weet nog wel dat toen jullie L. geboren werd en ik de naam las dacht ''Ohhhhh, maar dat is ook een heel leuke naam!'' Maar uiteindelijk toch voor de naam gegaan die ik al vanaf het begin van mijn zwangerschap in mijn hoofd had.

En faceslide. :D Die doet Wolk hier ook regelmatig. Met die knietjes onder zich en dan haar benen strekken zodat haar kont omhoog komt. Het ziet er heel koddig uit. Meestal komt ze dan een beetje vooruit om uiteindelijk op haar rug te rollen. Ben wel benieuwd hoe dat er bij L. uit ziet, filmpje? O+
pi_157714216
Dat 's avonds inslapen is hier nog steeds moeilijk. Meestal voed ik hem in slaap, dat heeft de meeste kans op succes. Daar moet ik nog mee aan de slag (heb het boek 'lekker slapen zonder huilen').

We hebben zojuist voor het eerst de voorgeschreven shampoo tegen berg gebruikt. Weg schattige babygeur... en de kuur duurt 2 weken }:|
pi_157714283
Aw, Hupje, wat jammer van de babygeur. Ik hoop dat de berg wel snel weg is dan. Heeft hij er last van?

Inslapen gaat hier sinds een week of twee ook meestal door slaperig te voeden en dan weg te leggen. Helaas lukt het anders niet op het moment vanwege die rot verkoudheid. Dan ligt ze niet lekker, gaat liggen wurmen en draait op haar rug. En slapen op haar rug lukt niet.
Eerder lukte het haar prima om zelf in slaap te vallen. Ik hoop dat het straks weer aan te leren is.
pi_157714310
Hier eindelijk 'Baby in een droomritme' gehaald (was uitgeleend bij de bieb :') )
Ik vind het wel een beetje strikt, de nadruk op ritme... dat betekent dus als ouder dat je de hele tijd ook hetzelfde ritme moet hebben en dat je thuis moet zijn om je baby op de juiste tijden te laten slapen. Wij gaat regelmatig weg en dan gaat N. in draagzak, veel handiger.
Ik ben wel nog steeds bezig met proberen haar in haar eigen bed te laten slapen overdag, maar geen succes. Na een kwartier enthousiast gespartel gaat het over in pieps en dan huils. Dus dan maar weer in de draagzak O+

Hier wordt enthousiast superman gespeeld, en probeert ze ook te kruipen, maar ze krijgt dr vette pens (nu 7400 gram) niet de lucht in :N , dus het blijft bij superman.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157714493
Wow, slechte avond/nacht/ochtend achter de rug zeg :o
Gisteren overdag had A. een plakdag, wilde weinig slapen en veel jammeren. Ik wilde om half 11 naar bed, en Lief wilde wel beneden bij slapende A. blijven en me wekken als hij wakker werd voor een voeding. Dat was helaas al om 11u :') ik lag net in bed. Ahja, niks aan de hand :)
Maargoed, na de voeding wilde hij niet meer slapen ;( Lief kwam ook naar bed en viel zo hop in slaap :( zo door alle jank en murmel heen. Toen was het half 3 en heb ik A. boos aan lief gegeven, met dat hij ook wel eens wat kan doen :( Ik wilde om half 11 slapen, lief kwam later en sliep wel, terwijl ik dus al 4u wakker zat. Ik zat er best ff doorheen.
Toen had lief m uiteindelijk maar weer mee naar beneden genomen zodat ik kon bijslapen.

Heb ik gedaan O+ Maar Meh ;( lief kwam dus om 10u naar boven: Ja hij wil wel weer een borst!
Met het bericht erbij dat A. bijna de hele tijd had gehuild, en uiteindelijk anderhalfuur had geslapen waarna hij wakker werd om te eten. Klein snel rekensommetje gedaan, blijkt dat lief m gewoon een voeding heeft laten overslaan :o :( ;( :{
Nogal logisch dat hij de hele tijd heeft gehuild ;( uiteindelijk dus kapotmoe en hongerig in slaap gevallen, t arme keind. Bah ik voel me er zo rot over. Vervolgens ligt hij bij me te drinken, plast ie zn hele pak nat omdat hij dus blijkbaar ook vanaf 3u nog geen schone luier heeft gehad, die stroomde helemaal over ;( Blaaaah.

Naja, lief had zich helemaal vergist in de tijd blijkbaar, dacht dat die voeding van half 3 om half 6 was ofzo.. :{ de nacht doet echt rare dingen met hem, zo jammer is dat. Had ie maar wat meer van dat leeuwenmoederinstinct.

Nu slaapt A. ein-de-lijk in de doek. even bijtanken.
pi_157714929
Nou Pinq, dat klinkt als een exacte kopie van mijn nacht :o incl man.

Ik heb er nu twee op bed. *O* Wilde eigenlijk zelf even gaan liggen maar ga toch liever even een kopje thee drinken en door een tijdschrift bladeren of zo. Voelt toch meer als me-time ;) Dadelijk met twee kinderen boodschappen doen en nummer 1 ophalen. Dan koken en eten met drie en ze allemaal in bed zien te krijgen vanavond. Ik kan dit :Y :X

[ Bericht 18% gewijzigd door Estrys op 21-11-2015 14:13:04 ]
pi_157715153
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:04 schreef Estrys het volgende:
Nou Pinq, dat klinkt als een exacte kopie van mijn nacht :o incl man.

Ik heb er nu twee op bed. *O* Wilde eigenlijk zelf even gaan liggen maar ga toch liever even een kopje thee drinken en door een tijdschrift bladeren of zo. Dadelijk met twee kinderen boodschappen doen en nummer 1 ophalen. Dan koken en eten met drie en ze allemaal in bed zien te krijgen vanavond. Ik kan dit :Y :X
Omg es :X wat doe je jezelf aan :P koken=eten bestellen. Waar is je man?

Ik moest nog aan je denken vannacht toen mn lief zei: ik ben ook moe hoor!
Giftig was ik :')
pi_157715249
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:13 schreef pinquit het volgende:

[..]

Omg es :X wat doe je jezelf aan :P koken=eten bestellen. Waar is je man?

Haha ja, famous last words...

Mijn man is... Jawel... Gamen :') met mijn toestemming, dus ik kan er niks van zeggen. Ik denk dat ik een goede nacht had gehad toen hij het vroeg :P De oudste is met hem mee overigens, die haal ik straks op.

Bestellen? Je kan hier niks bestellen joh. Niks wat een kind van 2 en 6 allebei lusten in ieder geval. Het zal wel magnetron poffertjes worden :D
pi_157715275
Ook lekker :P
pi_157715277
Ow wat herkenbaar met huilende kinders en mannen. Mijn vriend doet echt alles hoor, maar op sommige dagen zit ik er al finaal doorheen voor hij überhaupt thuis is van zijn werk. Als Beertje een huildag heeft (en die zijn er nog regelmatig) en ik ondertussen de 2 andere kinderen en nog eens 2 oppaskinderen overal naartoe moet brengen etc dan word ik stapelgek. En dan zijn de nachten hier nog ok, want eigenlijk slaapt ze altijd goed.
De andere kinderen zijn trouwens superlief hoor, het is gewoon zoveel soms. (wij hebben een oppasdeal met andere moeder die ook in de zorg werkt, passen op elkaars kinderen en das ideaal, behalve nu ik nog verlof heb en het dus soms best druk is).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157715393
De mijne doet ook alles en hij is gewoon een fijner mens als hij soms wat tijd voor zichzelf heeft. Ik heb dat wat minder. Ik ben gewoon altijd een fijn mens :+ Maar ik merk nu dat ik ook best even wat tijd kan gebruiken.
pi_157716298
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 14:13 schreef pinquit het volgende:

[..]

+1
Woedend was ik toen hij vannacht vloekend uit bed stapte om naar een veel te wakkere peuter te gaan. Stel je niet aan zeg, 1 dramanacht van de peuter tegenover mijn nachten?!? :(

Vanochtend vertelde hij dat hij bij een soort Epke-achtige zwaai uit bed zijn voet Heel Hard had gestoten.. :@
pi_157716419
:D :') shit
pi_157716487
Ik ben inmiddels alweer wat afgekoeld :P
Lief is bezig met de weekboodsxhappen met minder slaap dan ik had. Hij doet echt zn best.
pi_157716508
Ja, hij vond mijn reactie dan ook 'niet verdiend'. :P
pi_157716553
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:25 schreef pinquit het volgende:
Ik ben inmiddels alweer wat afgekoeld :P
Lief is bezig met de weekboodsxhappen met minder slaap dan ik had. Hij doet echt zn best.
Liefde! Hij komt vast met lekkere dingen thuis! :9
pi_157716568
Ik ben trouwens ook best grumpy door dat koemelkvrij dieet zeg :o we hebben niet standaard producten zonder koemell in huis voor op brood enzo. Moet ik nog helemaal uitvinden allemaal. Dus de afgelopen drie weken vooral veel ontbijtkoek op :X hallo suiker :')
En dus ook al zolang geen chocola he :{ ik kwam er gisteren pas achter dat er in pure chocolade geen melk zit ;(
pi_157716579
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:28 schreef Limone het volgende:

[..]

Liefde! Hij komt vast met lekkere dingen thuis! :9
Pure chocola O+ als ie het vergeten is ga ik gillen ;( :P
pi_157716722
Fuuck ;( zit toch wel melk in :') baggerkutzooi :P

[Edit] in die van de Aldi tenminste. Kijk van de week nog wel eens naar verkade ofzo
pi_157716821
Nou, wat een dooie mus. -O-
pi_157716870
Dooie struisvogel ;(
Volgens mij word ik binnenkort ongesteld :P
pi_157716949
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:37 schreef pinquit het volgende:

[Edit] in die van de Aldi tenminste. Kijk van de week nog wel eens naar verkade ofzo
Negerzoenen van de AH mag je wel als het goed is. En kandijkoeken geloof ik ook.

Ik vond de 2 weken die ik koemelkvrij heb gegeten echt heel zwaar, vooral vanwege alle zoetigheid die je niet meer mag.
  zaterdag 21 november 2015 @ 15:56:58 #66
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157717086
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:37 schreef pinquit het volgende:

Moccaboontjes!!!

En tip: winkel voor jouw producten bij de ah, daar staat heel groot op als het geen melk bevat.

Merengues heb ik toen veel gemaakt, mezelf dood gevreten aan pepernoten (ik dacht van de lidl). Afbakbroodjes en de vleeswaren van de slagerij waren veilig. Luxepaard was ik 8-) .
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157717198
Pepernoten ontdekte ik ook idd :9
Thx voor de tips! *O*
  zaterdag 21 november 2015 @ 16:11:38 #68
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_157717367
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 15:29 schreef pinquit het volgende:
Ik ben trouwens ook best grumpy door dat koemelkvrij dieet zeg :o we hebben niet standaard producten zonder koemell in huis voor op brood enzo. Moet ik nog helemaal uitvinden allemaal. Dus de afgelopen drie weken vooral veel ontbijtkoek op :X hallo suiker :')
En dus ook al zolang geen chocola he :{ ik kwam er gisteren pas achter dat er in pure chocolade geen melk zit ;(
Je kan ook pure chocolade smelten en rijstmelk toevoegen. Kan je "melkchocolade" maken
Succes met je dieet :*
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 21 november 2015 @ 16:58:10 #69
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157718352
Ik vind het koemelk vrij eten wel makkelijk. Maar ik ben dol op pure chocolade dus dat scheelt. In AH excellent puur zit sowieso geen melk en in Verkade ook niet dacht ik. Maar toen ik ook geen soja at vond ik het echt geen doen. Ik cheat trouwens wel met kaas op m'n pizza.
pi_157718476
Hoe zit dat met soja? Epitoop lijkt te erg op koemelkeiwit? Dat je daar dus ook een reactie Lo kan krijgen en t daarom afgeraden wordt?
  zaterdag 21 november 2015 @ 17:09:05 #71
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157718609
Ik weet het niet precies hoe het met de overgang in borstvoeding zit. Ik weet wel dat je moet opletten met soja bij directe voeding omdat dat juist allergische reacties kan opwekken. Geiten- em schapenmelk wordt ook afgeraden omdat dir eiwitten veel op koemelkeiwitten lijken.
  zaterdag 21 november 2015 @ 17:12:34 #72
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157718690
Ik de k trouwens niet dat L allergisch is voor koemelk, maar wel intolerant.
  zaterdag 21 november 2015 @ 17:53:23 #73
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157719683
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:04 schreef pinquit het volgende:
Hoe zit dat met soja? Epitoop lijkt te erg op koemelkeiwit? Dat je daar dus ook een reactie Lo kan krijgen en t daarom afgeraden wordt?
Ja, toen ik kma moest testen moest ik eerst twee weken koemelk, soja en ei vrij eten. Dan een dat ei toevoegen. Ging het goed na 5 dagen soja toevoegen en dan na 5 dagen koemelk. Bij ons was er alleen een reactie op de koemelk. (Was bij de oudste, dus weet niet of de inzichten veranderd zijn)
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_157719837
Ooh ik doe even een jompel tussendoor. We zijn met zijn drie naar de manege gegaan,man is met G. In de kantine gebleven,flesje in de tas, en ik heb ruim een uur gereden op mijn vaste paard. Man had lekker quality time met G. en ik was een uur gewoon Cassandra87 ipv enkel mama van G. O+
pi_157719873
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 17:12 schreef Mariposas het volgende:
Ik de k trouwens niet dat L allergisch is voor koemelk, maar wel intolerant.
Bij B ook. Ze heeft geen eczeem en luchtwegklachten zoals haar zussen dat hadden. Maar ze kan koemelk niet lekker verteren. Onze huisarts zegt ook dat koemelkallergie zeldzaam is, vaker is het vooral intolerantie. Daardoor groeien ze er ook vaak overheen.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157720076
Fijn, Cassandra!

Ik vind koemelkvrij eten best te doen, maar nog wel een puzzel. De dietiste gaf aan dat ik geen koemelk door soja moest vervangen, maar beetjes soja in producten zijn oke. De kinderarts adviseerde om voorlopig ook alles met 'sporen van melk' te laten staan. Qua koekjes heb ik inmiddels kandijkoeken, lange vingers en bitterkoekjes ontdekt die kunnen. En de kruidnoten van Lidl!
pi_157720462
Ik ga van koemelk gruwelijke anticonceptiescheten laten. :')
pi_157720558
R vond het spannend bij Sinterklaas.

zaterdag 21 november 2015 @ 19:14:08 #79
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157721922
Ah wat schattig spring, zo tegen papa (?)! En lief pakje ook!

L is vandaag 4 maanden.
pi_157722601
Aww, kijk R dan! Verlegen gup. O+

Jeetje wat ziet L er groot uit zo zeg. Kijkt helder uit zijn ogen ook. 4 maanden jompel. *O* In mijn hoofd is L echt een heel stuk ouder dan Wolk, terwijl 2 weken verschil niet zo heel veel is.

Ik doe nog even een jompel voor mijn eigen baby hoor. :@ Ze pakte vanmiddag voor het eerst gericht iets vast. En nu pakt ze de hele tijd alles wat we boven haar neus hangen (hebben we de halve dag lopen doen natuurlijk. :D ). Met twee handjes, heel schattig. Grappig hoe zoiets dan opeens 'klikt' en dat zo'n baby dan een nieuwe feature heeft.
pi_157723703
Beeeeh tis hier weer bal, de hele dag huilenhuilenhuilen
pi_157723735
Wat leuk dat E. gericht pakt :D O+
pi_157723749
Wat sneu Pinq. Enig idee hoe dat komt?
pi_157723770
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:12 schreef pinquit het volgende:
Wat leuk dat E. gericht pakt :D O+
Ja he. :D O+
pi_157724107
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:13 schreef LuDann het volgende:
Wat sneu Pinq. Enig idee hoe dat komt?
Niet echt. Hij lijkt alleen maar te willen eten. Borst en fles. Maar op = meteen drama. Pijn dan ws?
Misschien heb ik toch iets gegeten met een spoor van melk.
pi_157724135
Lief he :) N doet het ook, dan pakt ze iets zo aan en gaat t dan helemaal precies bestuderen :)
pi_157724258
Wat een leukerds hebben jullie allemaal! O+ Q., R., L., Wolk O+

:* voor de zware nachten! En een *O* voor de goeie!
De Minion deed ook mee met de goede. Sowieso is slapen echt tof sinds we ontdekt hebben dat ze het 's nachts waarschijnlijk gewoon een beetje koud had... :@ Dekentje over de slaapzak en ze slaapt al een paar nachten van 20-7u (met om 23.30u een kleine fles en max 1-2x speentje teruggeven).

Eenkennigheid, kan dat al bij 6 mnd beginnen? :? Want opa (mijn vader) waagde het vanmiddag om vanaf 2-3 meter afstand tegen onze Minion te praten en dat mocht dus niet --> :o :'( :(
Gisteren hetzelfde bij het CB toen de verpleegkundige het lef had om te zeggen dat ze goed groeide! :o :'( :(

Maar is dat niet 'vroeg' voor zoiets?
pi_157725186
Hmm, vervelend Pinq. Is het geen clusteren?

Twist, wat fijn dat het zo goed gaat! Van eenkennigheid heb ik geen verstand. Maar ik ga denk ik ook eens een extra dekentje proberen vanavond. :P
pi_157725370
Ben al sinds een uur of 5 bezig met een baby die niet wil slapen maar wel moe is. Aan de borst valt ze wel in slaap maar als ik haar wegleg dan tilt ze haar hoofd op en begint ze zacht whaa whaa whaa te doen. Dan wat harder Whaa Whaa Whaa en uiteindelijk gaat ze van WHAA WHAA WHAA over naar WHèèèèè! :')
pi_157726562
:* voor de slechte nachten!
Hier was het niet veel beter. Q werd 2 uur wakker en wilde maar niet meer goed in slaap komen. Geprobeerd hem te laten liggen, maar half 4 er echt maar uit. In de box liet ie een paar goede scheten en poepte z'n luier vol, zat kennelijk dwars! Nog wat eten gegeven, beetje spelen en rond 5 uur denk ik sliep ie pas weer, tot 9. 1e dutje was ook maar kort, want weer een poepluier :P Middagdutje wil niet goed lukken, valt niet in slaap of slaapt maar kort. Misschien heeft ie al wat minder slaap nodig, maar hij lijkt nog wel moe..

Fijn om te horen dat het wel mee valt hoe traag Q is! Soms word ik er eventjes onzeker van :@ Maargoed, ik zie dat hij het goed doet en vrolijk is.
Dr net heb ik em nog wat peer gegeven, in reepjes. Hij pakt het niet echt, raakt het wel even aan en doet dan z'n mond open zodat ik er een stukje in steek :P Maar hij hapt het nu zelf af, kauwt wat en slikt het zonder kokhalzen door :) Fijn dat dit ook steeds beter gaat!

Aww Wolk! Zo schattig als ze aan je gezicht voelen!
(inmiddels is dat "voelen" er hier wel af en is het iets te enthousiast knijpen en of slaan :') Dus dat komt misschien over een tijdje nog..)

Ahh verlegen R! En knappe L alweer 4 maanden!

Vriend heeft lactoseintolerantie, Q lijkt vooralsnog nergens last van te hebben. Lijkt me nog lastig, uitzoeken wat je nog mag hebben dan, melk zit toch in veel dingen!

Beterschap voor de zieken!

:* Pinq!

Weet niet of eenkennigheid al kan. Dacht even terug dat Q dat had, 2x dat ie ineens hard moest huilen bij sm (en ik bang was dat dat kwam omdat ze donker is en hij dat misschien gek vond :@ ). Ook paar keer dat ie bij anderen huilde, maar toen was ie ook moe. Inmiddels lacht ie weer naar iedereen. Even afwachten denk ik, kijken of het zo blijft!
pi_157727675
Eenkennigheid, soms is het gewoon iets eenmaligs. Ro heeft ook een periode gehad dat haar vader een :( :'( kreeg. Dat was echt zwaar hoor. Gelukkig had ik toen nog verlof.
Hopelijk snel weer over!

En eat een leuke foto's allemaal!
Spring, wat een kickass pakje! Zelfgemaakt? Zelf gekocht (merk please!).

L. Wat zie je er heerlijk uit met je slagroombeentjes. 4 maanden alweer O+

Ludan,
Gefeli met je grijp en pak baby. Ik vind het nog steeds wonderlijk !

Ik had vrijdag een vrije dag. Dacht gezellig even naar m'n ouders te gaan. Heerlijke dag gehad en om 18:30 (een half uurtje voor ik wilde vertrekken ) werd ik toch moe. Kon echt niet meer auto rijden dus blijven slapen. Ro vond het allemaal prima. Ging lekker slapen in het grote bed (aka kussenfort). En ik doezelde een beetje in op de bank tot m'n vader eventjes iets moest pakken op de gang. Hoorden we ro huilen. Koorts, snot, huuuuuuuilen.
Geen draagdoek bij me want ik was niet van plan om zolang te blijven dus zat ik heel de avond met een huilende plakbaby. Om 21:00 werd ik gebeld dat een vriend ernstig ziek is dus mijn avond kon niet meer stuk :'(
En ro.. Ro heeft nog steeds koorts. Veel snot/verkouden. Kan alleen rechtop slapen.
Wellicht krijgt ze waterpokken. Heerst op ons kdv. Ze had wel een paar blaasjes bij haar schede.. :{
Morgen alleen thuis dus kan ik haar lekker vertroetelen. Hopelijk maandag weer beter. Trusten allemaal!
  zondag 22 november 2015 @ 02:30:04 #93
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157733122
Sorry voor m'n negatieve spam maarre.. Gezien ik gisternacht en vandaag zo'n intensieve zorgdag had voor man en hij vandaag iets leuks gaat doen zou hij de nachtluiers doen vannacht.

Nu ligt ro dus al 5 min te gillen, omdat m'n man nog steeds niet begrijpt dat hij gelijk een schone luier onder de vieze luier moet doen, zodat indien er geplast wordt tijdens het verschonen niets nat wordt.
Je begrijpt.. Ro plast net tijdens het verschonen. Ik snap het zo goed! Die blaasjes op haar privates branden als een gek natuurlijk dus toen ze eindelijk frisse lucht voelde.. Piesen!
En dan kiest m'n man er ook voor om haar eerst helemaal uit te kleden, slaapzak uit, etc. Voordat hij háár verzorgt (schoonvegen en sudo op de blaasjes).
Ik lig hier nu zwaar opgefokt in bed te denken aan ' niet mee bemoeien. De man moet ook leren om je kind te verschonen etc etc'.. Zoals je je in de kraamweek voelde wanneer er iets gebeurde.. Dat je het liefst je man weg stoot om het zelf (beter) te doen.

Oh lord. Dat gehuil... Mijn hart!
"Dit gaat voorbij". "Het wordt beter".
:'(
pi_157733177
Och Fappie toch :*
  zondag 22 november 2015 @ 03:32:20 #95
409579 LuDann
All the way
pi_157733470
"Whaaa whaa whaa whaaa"

"Oooooohhh ahhhh ahhhh ewwhhhll!"

"Whaa whaa whaaa whaaaaa! ieeehhhh! Oooooooooh!"

Ga nou slapen kind, drie uur is geen tijd om op te staan. ;( Ik had gehoopt dat ze weer zou gaan slapen als ik het gegiebel dat vanuit de cosleeper komt negeer. What was I thinking. :')

Heel gezellig hoor maar mijn slaap, wat doe je. :+
  zondag 22 november 2015 @ 03:34:58 #96
409579 LuDann
All the way
pi_157733482
Faptist. :*

Gevalletje: ik vind het leuk om te lezen over Q. Lekker mannetje. O+ Doet het prima volgens mij, lekker in zijn eigen tempo. :Y
  zondag 22 november 2015 @ 06:13:21 #97
360012 Shopaholic1984
pi_157733667
L vindt half 6 uitgeslapen genoeg. Ze ligt heel gezellig te kletsen in bed. Ik vind het vroeg! Gisteren heeft ze overdag weinig geslapen. We waren bij sv en zijn vrouw. N heeft daar wel heerlijk geslapen. Lijkt wel of ze 's nachts minder lang slapen als ze overdag ook minder slapen.

Fap, ik snap wat je bedoelt. Ik snauw ook wel eens tegen J als hij 1 van de meiden te lang laat huilen naar mijn zin, terwijl hij er snel wat aan kan doen.

L al weer 4 maanden. Wat een leukerd O+

Gevalletje, Q ontwikkeld zich op zijn eigen tempo. Ik zou ne geen zorgen maken. Ik en J hebben onze ontwikkeling ook vergeleken. Ik was sneller dan dat hij was. Ik liep met 9 maanden los, hij met 18.
Mijn oom stond pas voor het eerst met 1,5 jaar. Liep pas dik na 2 jaar. Maar heeft nu een super hoge functie.

LuDann, 3 uur is wel erg vroeg. Mag ik blij zijn met half 6 ;)
  zondag 22 november 2015 @ 06:36:17 #98
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157733694
Ludann. 3 uur?
Help. Hopelijk is het een fase en snel voorbij.

Iedereen ontwikkeld zich op z'n eigen tempo. Juist super fijn dat dat kan.
Een kennis haar dochtertje, die2 weken jonger dan ro, kruipt vooruit en kan al staan. Nou... Ro kruipt heel goed achteruit, kan staan wanneer ik haar vasthou maar that's about it. Ik ga me er niet druk om maken hoor. Komt vanzelf.

Zucht. Ik heb net weer 10 minuten naar gehuil mogen luisteren, omdat man het weer voor elkaar kreeg dat ro over haar romper heen pieste. Hij had blijkbaar niets geleerd van de eerste keer.
Ze heeft gewoon pijn en alles brandt. Als je haar dan laat liggen zonder wat aandacht en sudo snap ik wel dat ze huilt. Dus toch eruit. Ro opgetild en al hangend aangekleed en verschoond.
Nu is ze weer rustig. Hoop dat ze even een paar uurtjes slaap pakt.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat ze rode bultjes -5- (waarvan 2 met blaasje) heeft rond haar schede.
Pijn met plassen.
Heb er nu wat maizena opgedaan en op de plekjes wat sudocreme.
Gelijk rustig dus hooelijk werkt het. Zal wel een lange dag worden vandaag.
:O
Maar gelukkig zondag: dus kroelen O+
pi_157733774
Klinkt als een soort luieruitslag of irritatie in ieder geval faptist. Je zou ook bepanthen kunnen proberen? Dat werkte hier goed; luieruitslag is weg nu.

Ik heb mijn baby geprobeerd wakker te maken voor zijn 7-uur voeding.
Resultaat na 3 slokken:
SPOILER
En nu vind ik het sneu om 'm weer wakker te maken :') .
pi_157733823
Krijgt ie flesjes op schema sillie? Ik zou m lekke laten slapen en weer geven als hij honger heeft...

Ik gaf na 8 weken bv ook fv maar dan op verzoek, beviel prima.
Kwak
pi_157733825
Oh mensen.. Ik ben wakker! Voor de tweede dag op rij om 05.00. En nee T. Die slaapt tot een uur of half tien daar ligt het niet aan. En nu, nu zit ik in shock beneden want..

SPOILER
  zondag 22 november 2015 @ 08:03:27 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157733835
Je moet babies ook niet wakker maken joh :P! Kiek 'em nou O+.
KuikenGuppy
  zondag 22 november 2015 @ 08:03:35 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157733836
Gefeliciteerd ggirl! *O*
Oef, dit is dus wel mijn grote angst, want ik wil wel graag een tweede maar dan wel graag gepland (ook ivm foliumzuur) en niet zo snel na een eerste. Vind het ook maar 'eng' om geen menstruatie te hebben.
  zondag 22 november 2015 @ 08:04:56 #104
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157733839
Ach Sillie, wat een droppie! ik zou 'm niet wakker maken. Hij is nu bijna 3 weken oud toch? Zo lang hij goed aankomt en jouw borstvoeding goed loopt, kan dat prima.
pi_157733853
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:03 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd ggirl! *O*
Oef, dit is dus wel mijn grote angst, want ik wil wel graag een tweede maar dan wel graag gepland (ook ivm foliumzuur) en niet zo snel na een eerste. Vind het ook maar 'eng' om geen menstruatie te hebben.
Foliumzuur zit wel in de vitamines die ik nog steeds slik gelukkig. Man zal het ook wel prima vinden als hij vd schrik bekomen is denk ik en ach, het heeft zo 'moeten zijn' denk ik dan nu maar.
pi_157733859
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:04 schreef Mariposas het volgende:
Ach Sillie, wat een droppie! ik zou 'm niet wakker maken. Hij is nu bijna 3 weken oud toch? Zo lang hij goed aankomt en jouw borstvoeding goed loopt, kan dat prima.
@Kwak: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog min of meer op schema (elke 3 uur).

Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). En volgens mij is dat wel prima voor een 3-weken oud babietje toch?
Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.

En hij is zo lief als 'ie zo lekker ligt te slapen O+
pi_157733869
Nooit 'n slapende baby wakker maken toch ? Kiek nou hoe lief O+
pi_157733870
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 07:58 schreef Ggirl het volgende:
Oh mensen.. Ik ben wakker! Voor de tweede dag op rij om 05.00. En nee T. Die slaapt tot een uur of half tien daar ligt het niet aan. En nu, nu zit ik in shock beneden want..

SPOILER
:o ! Dat is wel een groot cadeau ja! Wel een mooi cadeau O+ . Hoe oud is T nu?
pi_157733875
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

@Kazy: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog mij of meer op schema (elke 3 uur).

Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.

Sorry maar wat een kutadvies :X

Voeden op schema met bv is echt echt echt achterhaald. Woed er gewoon bios van dat ouderwetse CB troela's dat nog durven te zeggen. :(

Overal is het advies om op verzoek te voeden, beter voor je productie en vooral voor de afstemming op het kind. Of bedoelde ze een maximaal drie uur ertussen schema? Dat is bij kleintjes wel handig, maar zodra ze over de drie kilo heen zijn mag er in principe maximaal zes uur tussen de voedingen (vooral s nachts als je geluk hebt).

Een minimaal aantal voedingen van 8 per 24 uur is voor je productie het minimum volgens mij...

Sommige babies slapen snel door, anderen niet. Dat is normaal, en vaak hebben ze die nachtvoeding hard nodig, is beter voor hun bloedsuiker... S nachts voeden krikt je productie meer op ook.

Heeft ie dan ook geen regeldagen en clustermomenten enzo gehad?
Kwak
  zondag 22 november 2015 @ 08:17:45 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157733878
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

@Kwak: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog min of meer op schema (elke 3 uur).

Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). En volgens mij is dat wel prima voor een 3-weken oud babietje toch?
Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.

't CB moet maar niks zeggen over borstvoeding, daar weten ze namelijk geen drol van af :P.
KuikenGuppy
pi_157733879
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

't CB moet maar niks zeggen over borstvoeding, daar weten ze namelijk geen drol van af :P.
Jij houdt t netter dan ik :+
Kwak
  zondag 22 november 2015 @ 08:18:42 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157733881
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jij houdt t netter dan ik :+
Whehe, maar wat jij zegt is bruikbaarder ;).
KuikenGuppy
pi_157733887
Ik heb dat advies gelukkig ook niet gehad van t CB!
Hier is het nog steeds bv op verzoek; 's nachts meestal nog 1 nachtvoeding (vaak slaapt ze om 21.30, dan voeding om 3.30 en dan weer om 7). Vannacht was ze wel vaak wakker, om 22.30, 1, 3.30 en 6.30, maar elke keer ging ze na een paar slokjes drinken weer slapen.
pi_157733889
En Ggirl... gefeliciteerd dan maar!
  zondag 22 november 2015 @ 08:22:39 #115
409579 LuDann
All the way
pi_157733893
Gefeliciteerd Ggirl!

Wat Mariposas zegt, dat is wel een van mijn grootste angsten, nu weer zwanger raken. Was je aan de minipil of de gewone pil? En hoe voel je je lichamelijk, denk je dat een nieuwe zwangerschap niet erg zwaar zal zijn?

Wel leuk dat je straks misschien nog net 2 baby's onder 1 jaar hebt!

Sillie: ik denk (maar ik heb er niet voor geleerd ;) ) dat je met 3 weken best kunt overgaan op volledig voeden op verzoek zolang je baby het goed doet. Ik denk niet dat je met voeden op schema een nachtvoeding eruit kunt werken. Maar ik denk wel dat je grote kans hebt dat je baby binnenkort uit zichzelf doorslaapt als hij nu al zo weinig wakker wordt. Hij had duidelijk om 7 uur wel door kunnen slapen. Lekker laten liggen hoor!
pi_157733896
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:o ! Dat is wel een groot cadeau ja! Wel een mooi cadeau O+ . Hoe oud is T nu?
Vandaag 16 hele weken..
En zeg me dat je W. Hebt laten slapen, hij ligt er zo lief bij <3?!
  zondag 22 november 2015 @ 08:24:57 #117
409579 LuDann
All the way
pi_157733901
Whehe @ Burd & Kwak. Jullie zeggen wat ik denk. :')
pi_157733908
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry maar wat een kutadvies :X

Voeden op schema met bv is echt echt echt achterhaald. Woed er gewoon bios van dat ouderwetse CB troela's dat nog durven te zeggen. :(

Overal is het advies om op verzoek te voeden, beter voor je productie en vooral voor de afstemming op het kind. Of bedoelde ze een maximaal drie uur ertussen schema? Dat is bij kleintjes wel handig, maar zodra ze over de drie kilo heen zijn mag er in principe maximaal zes uur tussen de voedingen (vooral s nachts als je geluk hebt).

Een minimaal aantal voedingen van 8 per 24 uur is voor je productie het minimum volgens mij...

Sommige babies slapen snel door, anderen niet. Dat is normaal, en vaak hebben ze die nachtvoeding hard nodig, is beter voor hun bloedsuiker... S nachts voeden krikt je productie meer op ook.

Heeft ie dan ook geen regeldagen en clustermomenten enzo gehad?
Mijn BV kwam nogal moeizaam op gang (combi van gepruts in het ziekenhuis en baby die niet goed aanhapte), dus ik heb de eerste week alle voedingen moet kolven (of nakolven als hij wel dronk). Op dag 3 had W. 10% gewichtsverlies en moest er ook fv aan te pas komen, want ik had gewoon niet genoeg. Op dag 6 kreeg ik stuwing en op dag 8 ging W. Pas goed bij mij drinken. Het hele vraag-aanbod verhaal liep hier dus wat lastig. Het regelen hier kwam vooral neer op steeds minder kolven, want ik had echt overproductie (kolfde zo 300 ml af direct na een voeding).

Inmiddels lijkt het wel redelijk afgestemd, W. komt nu goed aan en drinkt een borst per voeding. Behalve 's avonds rond 22: dan gaat 'ie clusteren.
De 3 uur ertussen was maximaal inderdaad, bij eerder voed ik hem eerder. En nu 'ie zo goed groeit geef ik hem ook de tijd om zelf wakker te worden en zit er wel is 3,5 uur tussen :@ . Ik wil helemaal toe naar voeden op verzoek, maar gezien ik nu een week heb gehad waarin mn bv eindelijk goed loopt vind ik dat nog wel eng.. Overigens weegt W. nu ruim 4 kg en ik ben inmiddels ook gestopt met zijn luiers wegen om te kijken of er genoeg uitkomt (en dus ook ingaat). Alleen dat erop vertrouwen dat BV nu goed afgestemd is en blijft vind ik nog lastig..

[ Bericht 4% gewijzigd door silliegirl op 22-11-2015 08:34:38 ]
pi_157733919
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:23 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Vandaag 16 hele weken..
En zeg me dat je W. Hebt laten slapen, hij ligt er zo lief bij <3?!
:Y . Ligt hier heerlijk te dromen. Leuke dromen denk ik want hij heeft steeds lachjes op z'n gezicht :)
pi_157733922
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:22 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Ggirl!

Wat Mariposas zegt, dat is wel een van mijn grootste angsten, nu weer zwanger raken. Was je aan de minipil of de gewone pil? En hoe voel je je lichamelijk, denk je dat een nieuwe zwangerschap niet erg zwaar zal zijn?

Wel leuk dat je straks misschien nog net 2 baby's onder 1 jaar hebt!

Sillie: ik denk (maar ik heb er niet voor geleerd ;) ) dat je met 3 weken best kunt overgaan op volledig voeden op verzoek zolang je baby het goed doet. Ik denk niet dat je met voeden op schema een nachtvoeding eruit kunt werken. Maar ik denk wel dat je grote kans hebt dat je baby binnenkort uit zichzelf doorslaapt als hij nu al zo weinig wakker wordt. Hij had duidelijk om 7 uur wel door kunnen slapen. Lekker laten liggen hoor!
Gewone pil. Maar stiekem denk ik dat het een placebo was! T. Heeft van 'begin' tot geboorte 2,5 jaar 'verwekkingstijd' gehad!
Lichamelijk denk ik het wel aan te kunnen, vorige zwangerschap alleen maar misselijk geweest (tot 17 weken en vanaf 30 weken weer).
Alleen dan word t wéér verbouwen in ons jaren 30 huis dat net af is. Of wij moeten zelf naar zolder of we moeten een oplossing verzinnen voor onze kleren..
Maar goed, allemaal praktische 'bezwaren' en ik merk ook dat er geen zinnig woord uit me komt. Maar we hebben vast genoeg liefde om dit cadeautje ook groot te krijgen!
  zondag 22 november 2015 @ 08:36:33 #121
409579 LuDann
All the way
pi_157733953
Nou, heel veel geluk gewenst dan, Ggirl. Overal is wel een mouw aan te passen en het is wel heel bijzonder zo. O+

Mijn baby is zo sneu. Zo vreselijk verkouden en nu ook nog begonnen met hoesten. Ik snap niet dat ze gewoon haar vrolijke babbelende zelf is, lijkt me dat ze zich niet lekker moet voelen maar daar is niks van te merken.
pi_157733973
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn BV kwam nogal moeizaam op gang (combi van gepruts in het ziekenhuis en baby die niet goed aanhapte), dus ik heb de eerste week alle voedingen moet kolven (of nakolven als hij wel dronk). Op dag 3 had W. 10% gewichtsverlies en moest er ook fv aan te pas komen, want ik had gewoon niet genoeg. Op dag 6 kreeg ik stuwing en op dag 8 ging W. Pas goed bij mij drinken. Het hele vraag-aanbod verhaal liep hier dus wat lastig. Het regelen hier kwam vooral neer op steeds minder kolven, want ik had echt overproductie (kolfde zo 300 ml af direct na een voeding).

Inmiddels lijkt het wel redelijk afgestemd, W. komt nu goed aan en drinkt een borst per voeding. Behalve 's avonds rond 22: dan gaat 'ie clusteren.
De 3 uur ertussen was maximaal inderdaad, bij eerder voed ik hem eerder. En nu 'ie zo goed groeit geef ik hem ook de tijd om zelf wakker te worden en zit er wel is 3,5 uur tussen :@ . Ik wil helemaal toe naar voeden op verzoek, maar gezien ik nu een week heb gehad waarin mn bv eindelijk goed loopt vind ik dat nog wel eng.. Overigens weegt W. nu ruim 4 kg en ik ben inmiddels ook gestopt met zijn luiers wegen om te kijken of er genoeg uitkomt (en dus ook ingaat). Alleen dat erop vertrouwen dat BV nu goed afgestemd is en blijft vind ik nog lastig..
Duidelijk verhaal, is ook eng om vertrouwen te hebben als je eerst zo'n maximumschema aan moet houden. Maar denk maar zo: hij komt goed aan, jij hebt geen melk tekort, en als hij er een keer vier uur tussen laat komt ie de keer daarna misschien wel na twee uur. Je kunt je maximum gewoon per half uur verleggen, deden wij in en vlak na de kraamweek ook.

Hij heeft nu een fijn schema s nachts, hoop voor jullie dat ie dat zo houdt, deed mijn M ook :Y

Maar kan ook zijn dat hij nog wel clustermomenten krijgt, bijvoorbeeld eind van de middag. Daar moet je niet van schrikken, soms voelen je borsten dan leeg en blijft hij maar vragen, maar juist dan helpt hij je productie aanpassen aan zijn vraag, en vaak gaat t ook om mamatijd rond die tijd.

Geef m maar lekker wanneer hij vraagt en wees niet :@ als je er 3,5 uur tussen laat, dat mag inmiddels echt wel :Y zeker s nachts.
Kwak
pi_157734033
Sillie, klinkt alsof je bv nu prima loopt na een heftige start en dat je het vertrouwen weer terug moet krijgen. Wat kwak zegt zou ik doen en advies van een lk inschakelen als je het dan nog lastig vindt, die weten er zo veel meer van dan de mensen op het CB. Ik knik en lach daar altijd vriendelijk, neem mee wat ik mee wil nemen en de rest gaat zo het andere oor uit. Voordeel van je altijd goed inlezen. :)

Mijn N. heeft het gisteren op het feestje fantastisch gedaan. O+ Niet geslapen zoals verwacht, maar ze had overdag en in de auto al lekker getukt dus ze was de vrolijkheid zelve. Lekker lachen en spelen en daarna de hele vloer besmeurd met komkommer en zoete aardappel. :D

We waren om half 10 thuis en ze sliep vervolgens van 22.00-06.15-08.30. *O* *O* *O* Beste nacht ooit! Ik heb tussen 10 en 6 nog wel een keer een speen teruggeramd, maar goed. ^O^

Vandaag neemt man haar buiten de voedingen om over want ik moet weer nakijken/voorbereiden/invoeren. :(

O ja, voor de mensen die mijn werkstress hebben gevolgd de afgelopen tijd:
SPOILER
pi_157734050
Jeetje, in mijn eigen verhaal vergeet ik zo Ggirl. :o

Wat een schrik! Maar wat mooi. O+ Gefeliciteerd!! *O*

Nog even :* voor fap en zielige kleine Ro. ;( Niet herkenbaar w.b. man, want hij is haast handiger dan ik met N. maar in andere situaties kan ik het me zo goed voorstellen. :X
  zondag 22 november 2015 @ 09:08:58 #125
409579 LuDann
All the way
pi_157734070
Wat fijn Selvaria, een pak van je hart, kan ik me helemaal indenken! *O*

Ik heb een meningsverschil met mijn man. Wolk heeft nu 3 verkoudheden back-to-back en ik vermoed dat dat alles te maken heeft met het KDV. Vanaf januari gaat SM ook 1 dag opvangen en dan blijft er nog 1 dag KDV over.

Ik wil eigenlijk naar een GO gaan kijken. Omdat daar minder kindjes komen (het KDV waar ze nu heen gaat is behoorlijk massaal) lijkt me de kans op verkoudheden minder groot. Mijn man is het daar niet mee eens omdat een kennis van hem GO is en ook altijd verkouden (door de kindjes). Hij stelt dat ook 2 of 3 andere kindjes voor continue verkoudheden zullen zorgen.

Iemand hier zijn 2 cents over? Ervaringen met overstappen? Valt zo lastig te vergelijken he.
pi_157734080
Ggirl wow wat een cadeautje! Het regent cadeautjes hier in OUD momenteel. Gefeliciteerd! Hopelijk landt het nieuws snel bij jullie!

Selvaria: wat een tof nieuws in je spoiler! En heerlijk dat N het zo goed deed en ze goed sliep.

LuDann: arm ding ze blijft ziekjes he. Hier bleef M ook zo vrolijk (en heel slecht slapen). Sterkte nog even!

Hier slaapt doornroosje nog steeds. Ik heb om half 5 gevoed. Rond 7 uur hoorde ik vrolijke geluiden à la Wolk van LuDann uit het ledikant komen. Ik was zelf nog zoooo moe (lag nog in een diepe slaap waar ik uit wakker werd) dat ik een speentje probeerde :@ en dat hielp!
pi_157734092
Ggirl van harte gefeliciteerd!

Selvaria, wat fijn *O*

LuDann, als het alleen om de verkoudheden gaat zou ik niet overstappen. Die verkoudheden krijgen ze vroeger of later toch wel en heeft niet per definitie met kdv te maken. Mijn oudste en middelste gingen naar een kdv, oudste was altijd ziek (verkoudheden en zulks) en kreeg elke kinderziekte die er rond ging. Middelste was dus nooit ziek en kreeg pas kinderziekten op de basisschool (dus alsnog).
B gaat naar een gastouder straks, maar die vangt ook andere kinderen op, dus naar mijn mening net zoveel kans om ziek te worden.
Sara
Merel
Ukje
pi_157734134
Gefeliciteerd, ggirl!

Silliegirl, stapje voor stapje steeds een beetje 'verplicht' loslaten heeft mij geholpen. Ik ben een hele poos wekelijks naar het weeguurtje gegaannom te kijken of het goed ging met de bv, ook als ik de tijden wat meer losliet.

quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:59 schreef Selvaria het volgende:
CB. Ik knik en lach daar altijd vriendelijk, neem mee wat ik mee wil nemen en de rest gaat zo het andere oor uit. Voordeel van je altijd goed inlezen. :)
Precies! Al heb ik geen goodwill gekweekt bij de arts toen ik bij de afspraak ja en amen zei en later een keer moest vertellen dat ik haar schema niet volgde. Maar gelukkig was de kinderarts in het ziekenhuis het met mij eens :6
En wat fijn van je werk, Selvaria!

Wij hebben gisteren nieuw speelgoed voor J. gekocht omdat we dachten dat hij er aan toe is en hij zit er nu heerlijk mee te slaan :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Hupje op 22-11-2015 09:25:14 ]
pi_157734151
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 09:08 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn Selvaria, een pak van je hart, kan ik me helemaal indenken! *O*

Ik heb een meningsverschil met mijn man. Wolk heeft nu 3 verkoudheden back-to-back en ik vermoed dat dat alles te maken heeft met het KDV. Vanaf januari gaat SM ook 1 dag opvangen en dan blijft er nog 1 dag KDV over.

Ik wil eigenlijk naar een GO gaan kijken. Omdat daar minder kindjes komen (het KDV waar ze nu heen gaat is behoorlijk massaal) lijkt me de kans op verkoudheden minder groot. Mijn man is het daar niet mee eens omdat een kennis van hem GO is en ook altijd verkouden (door de kindjes). Hij stelt dat ook 2 of 3 andere kindjes voor continue verkoudheden zullen zorgen.

Iemand hier zijn 2 cents over? Ervaringen met overstappen? Valt zo lastig te vergelijken he.
je weet dat kinderen gemiddeld 8!!.x per jaar verkouden zijn?

ik zou niet overstappen; je kunt het toch niet tegenhouden.
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 november 2015 @ 09:25:36 #130
409579 LuDann
All the way
pi_157734167
Fuente; dat ze verkouden en ziek zal worden vind ik niet erg, het hoort erbij. Maar het gaat mij op dit moment om het tempo waarin het gaat. De afgelopen drie weken elke week weer een nieuwe verkoudheid, dat vind ik wat te gortig.

Als dat een beetje meer verspreid zou kunnen dat zou ik dat een stuk prettiger vinden... Ze slaapt al 3 weken ruk en ik dus ook.
  zondag 22 november 2015 @ 09:27:17 #131
409579 LuDann
All the way
pi_157734180
Met 8 x per jaar zou ik best kunnen leven maar in dit tempo zou ze 52 keer verkouden zijn in een jaar. :')

Maar goed, jullie denken ook dat het weinig verschil uit zal maken dus?
pi_157734191
Bedankt allemaal, zo fijn inderdaad! O+

LuDann, ik zou haar niet omwille van de verkoudheid weghouden maar wel als je sws niet zo'n goed gevoel hebt bij een massaal kdv. Wij hebben bewust voor de kleinschaligheid van een GO gekozen. Beterschap. ;(
pi_157734196
Het zal denk ik echt weinig uitmaken LuDann. Ben je verder wel tevreden over het kdv? En uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon je eigen gevoel volgen :*
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 november 2015 @ 09:39:35 #134
409579 LuDann
All the way
pi_157734256
Hmm, oke, duidelijk. Bedankt. Ik ga er nog eens over sparren met man. Een GO lijkt me om andere redenen ook prettiger maar het argument dat er niet altijd een backup is in geval van nood is voor mijn man redelijk zwaarwegend.
  zondag 22 november 2015 @ 09:41:25 #135
409579 LuDann
All the way
pi_157734266
Ze spuugde net het hele bed onder na een hoestbui. ;( Man is haar aan het verschonen, ik ben weer het bed ingedoken na dat ook verschoond te hebben.
pi_157734277
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 09:39 schreef LuDann het volgende:
Hmm, oke, duidelijk. Bedankt. Ik ga er nog eens over sparren met man. Een GO lijkt me om andere redenen ook prettiger maar het argument dat er niet altijd een backup is in geval van nood is voor mijn man redelijk zwaarwegend.
Als je de GO via een bureau aantrekt (volgens mij moet dat ook?) kunnen zij vervanging in geval van ziekte regelen en de GO zelf moet altijd een achterwacht beschikbaar hebben in geval van nood.

Toen onze GO ziek was drie weken geleden was er binnen no-time een andere gevonden die die twee dagen op zich kon nemen.
pi_157734331
Ludann, ik zou ook voor een gasrouder kiezen in jouw situatie. Niet vanwege de verkoudheid,maar omdat een dag per week een druk kdv voor een kind te weinig schijnt om daar goed te wennen en zich veilig en vertrouwd te voelen.

Heb ik ooit ergens gelezen. Makes wel sense to me iig. :)
  zondag 22 november 2015 @ 10:00:06 #138
409579 LuDann
All the way
pi_157734404
Het gaat mijn man meer om de acute noodgevallen, Selvaria. Wat in mijn ogen een non-argument is want dat kan onze ouders net zo goed overkomen en die hebben geen achterwacht. :P

Spring, dat is ook een van mijn overwegingen inderdaad.

Mijn man hangt gewoon nogal aan het KDV maar ik kan het rationele daarvan niet echt achterhalen. Dus lastig.
  zondag 22 november 2015 @ 10:03:18 #139
360012 Shopaholic1984
pi_157734428
Ggirl, wat een groot cadeau! Leuk!

Selveria, fijn dat de werkstress nu flink gezakt is. Fijn dat er zo positief over je wordt gedacht!!! Moet je wel een goed gevoel geven denk ik zo!

LuDann, ik ben nog niet terug aan het werk, maar de meiden zijn nu ook hartstikke verkouden. N al 3 weken aan een stuk. L iets minder. En die zijn gewoon thuis! En kort geleden waren ze ook allebei verkouden.
pi_157734487
Toen mijn kinderen op het Kdv en BSO zaten waren ze iedere maand een keer ziek, sinds ze bij de gastouder zijn is de middelste denk ik 2 keer ziek geweest en de oudste helemaal niet. Ik merk daar dus een aanzienlijk verschil in. Maar dan heb ik het over koorts en zo. Niet alleen een snotneus ;)

Buiten het feit dat het veel goedkoper is hebben wij voor een GO gekozen omdat onze oudste vaak huilend van de BSO kwam omdat hij het veel te druk vond. Nu is hij bij de gastouder de enige schoolgaande tussen twee of drie peuters. Maar hij heeft het heerlijk. Het huiselijke is heel fijn.

Ik bracht ze een keer in de winter en was de houtkachel aan en gingen ze bij de kachel verhaaltjes lezen. en dan wil ik het liefste zelf ook blijven O+
pi_157734614
Bah, had een hele post getypt en toen viel mijn telefoon uit. :( In de herhaling dan maar.

Ggirl, wow! Gefeliciteerd! *O*

:* voor fap en Ro. Kan me de frustratie goed voorstellen.

LuDann, Ketel gaat ook naar een GO en is sindsdien al drie maanden non-stop verkouden. :')

Oh oh, ik twijfel zo. Ketel lijkt aan de betere hand en ik wil heel graag naar een familie-etentje in EHV. Maar er zijn werkzaamheden aan het spoor waardoor we minstens 2,5 (met NS-bus) tot 3 uur (flink omreizen) onderweg zijn...
pi_157734811
Ggirl dat is nog eens een verrassing. Gefeliciteerd!

Selvaria wat fijn van je werk!

Hier werden we vanmorgen om 8:45 wakker van L die wakker werd i.p.v F. F sliep toen nog steeds. Ik heb hem toen toch maar wakker gemaakt voor een fles. Ongelooflijk wat een kleine slaapkop. O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157734963
Wij hebben gekozen voor een kleinschalig (agrarisch) kdv, vanwege het vier ogen principe, altijd inval bij ziekte, het educatieve programma voor de oudere kindjes en het lekker buiten zijn, al dan niet met dieren. En ons kdv is bijna net zo flexibel als een GO! Minpunt is dat we een erg wakkere baby hebben, die daar niet veel slaapt omdat hij niets wil missen (maar de vraag is of dat bij een GO anders zou zijn).
pi_157735155
Wij hebben dit keer gekozen voor een GO omdat het veel flexibeler is. Er zijn hier geen (betaalbare) kinderdagverblijven die zo flexibel zijn. En, ik vind het ook wel fijn dat B in een huiselijke omgeving is. Bij de andere meiden is het kdv altijd goed bevallen, maar er ging nogal eens iets mis en dat kwam denk ik door de wisselende leidsters etc.
Daarbij gaat hier in de omgeving het ene na het andere kdv failliet, heb al regelmatig colega's met hun handen in het haar gezien omdat ze ineens geen opvang meer hadden.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 november 2015 @ 11:55:15 #145
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157735687
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 10:10 schreef Estrys het volgende:
Ik bracht ze een keer in de winter en was de houtkachel aan en gingen ze bij de kachel verhaaltjes lezen. en dan wil ik het liefste zelf ook blijven O+
Haha, ik heb die neiging ook wel eens! Zitten ze 's ochtends lekker op het kleed, ondertussen ruikt het naar het verse brood in de broodbakmachine, en ze hebben er gedempt licht ipv die felle spotlights die ik vaak zie.
Totdat het wat drukker wordt, er met blokken gesmeten wordt en een kindje op de grond valt en begint te huilen. Dan ben ik snel weer weg. ;)
pi_157736521
Hier ook kdv. Heel kleinschalig, ze gaan voor ons straks een extra dag open, er zijn nu nog geen kindjes op die dag :o . Er zijn vaste leidsters, die ook voor elkaar invallen bij ziekte. Weinig wisselende gezichten dus..

Kdv zit hier in de beoogde basisschool voor W. Makkelijk voor later. En oudere en jongere kindjes zitten bij elkaar, dat leek me ook weer heel leerzaam.
pi_157736751
Ggirl gefeliciteerd! Dat is even schrikken, zo door de pil heen. Kleintje wilde erg graag bij jullie zijn O+

LuDann, hier gaat G. vanaf januari 2 dagen naar de GO en een dag naar KDV. KDV houden we voorlopig aan, puur om te kijken hoe het met de GO zit want als die plots ziek is, kan G. een dagje extra naar het KDV. Beiden zitten op een steenworp afstand van onze woning.
Maar buiten de verkoudheid, scheelt een GO aanzienlijk in de maandlasten. G. zou eerst 3 dagen naar KDV gaan, nu we toch ook voor een GO hebben gekozen hebben we iets van 100-150 minder opvangkosten. Ook een goed argument ;)

Mijn snurkertje had vannacht zowaar geen krampen. Vanochtend wel even, maar niet dusdanig dat ik in de buurt moest blijven. Mijn man heeft heerlijk uitgeslapen met G. en k heb vanochtend de was opgehangen, nieuwe was gedraaid, oud papier weggegooid, afgewassen, stofgezogen, eten voorbereid, hond uit gelaten, keuken en huiskamer oopgeruimd. En nu krijg ik pannenkoeken van mijn man en zit ik met G. in de draagdoek O+
Ik houd van het weekend O+
pi_157737014
Wat klink je verliefd Cassandra, heerlijk O+

Zie je, ik wist dat ik iets vergeten was in mijn herhaal-post. *O* voor Selvaria! Fijn van je werk.

Wij zijn onderweg, met omweg in de trein. Ketel viel in de bus al in slaap. Hopelijk blijft het goed gaan!
pi_157737100
Ggirl, wow, wat een verrassing! Gefeliciteerd!

Ben ik de enige die bij een snotneus denkt dat het uiteindelijk juist goed is voor de weerstand? L. is ook ontzettend verkouden. Helaas heeft ze mij aangestoken en zit ik nu hoestend met snot en een loopneus. :P

Luna, succes onderweg!

Selvaria, wat een fijn bericht.

Wij zijn vanochtend met z'n drieën naae de Ikea geweest. Nieuw matras voor ons en meteen maar de kinderstoel meegenomen. Een Stokke zit helaas niet in het budget. Mevrouw heeft zich keurig gedragen en wat is Ikea goed op borstvoedende moeders ingericht! ^O^

Thuis besloot mevrouw met minimale ondersteuning te gaan staan en nu wilzenieslapennie. Eigenwijsje. *;
pi_157737144
Ggirl wat een verrassing! Gefeliciteerd! *O*

Wat kost een kdv eigenlijk? Ik weet dat een GO altijd als goedkoper wordt benoemd, maar eigenlijk nooit naar kdv prijzen gekeken.

Onze GO kost ¤4,50 pu, excl luiers, doekjes, flesvoeding, incl. brood en fruit enzo, je betaald voor de daadwerkelijke uren op 15 min. Daarnaast ¤35 per maand aan bureaukosten.
pi_157737332
Gefeliciteerd, Ggirl! Best tof, toch?

Volgens mij is een gastouder vooral goedkoper omdat je geen blokken hoeft af te nemen.

R begint een ander koppie te krijgen ♡

pi_157737566
Spring O+

Onze gastouder kost 5 euro per uur en 65 euro bureaukosten (dat is voor 2 kinderen, over de derde moet ik nog onderhandelen ;) ) Kdv is iets van 7 per uur. En ik betaal alleen voor de uren dat ze komen. Bij Kdv betaal je gewoon door als ze ziek zijn of vakanties. Alleen voor buitenschoolse opvang ben ik nu duurder uit want de normale BSO is goedkoper per uur. Maar ja daar werd het kind ongelukkig van.
pi_157737595
Kdv hier gaat voor flexibele opvang ver over de 7 euro per uur. Onze gastouder betaal ik straks 5 euro per uur + 45 euro bemiddelingskosten per maand.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 november 2015 @ 13:47:30 #154
409579 LuDann
All the way
pi_157737621
Van wat ik berekend heb is een gastouder duurder in ons geval. Ik had het berekend met 2 dagen opvang waarbij ik bij de gastouder dan een uurtje per dag afgetrokken had omdat ik 17 uur ook wel red en dan niet tot 18 uur hoef te betalen. Alsnog, met bemiddelingskosten van 57 euro per maand zouden we komend jaar voor het KDV netto 185 euro kwijt zijn en voor een gastouder 217 euro.

Heb het nog niet berekend voor 1 dag opvang per week.
  zondag 22 november 2015 @ 13:53:25 #155
409579 LuDann
All the way
pi_157737732
Als we rijk waren dan zou ik Wolk naar de antroposofische opvang doen hier in de stad. O+ Maar ja, met een uurprijs van 8,40 euro denk ik dat we dan op droog brood moeten overgaan. :')
pi_157737758
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:46 schreef Fuente het volgende:
Kdv hier gaat voor flexibele opvang ver over de 7 euro per uur. Onze gastouder betaal ik straks 5 euro per uur + 45 euro bemiddelingskosten per maand.
En hoe flexibel is flexibele opvang.

De middelste gisterochtend: ik moet naar <naam go> nee schat vandaag niet. Kind teleurgesteld: aaaaah niet?
Dus...
onze antroposofische, nogal geiten-wollen sokkerige gastouder O+
Er gaat niks boven je kind ophalen en dat je haar dan op blote voeten aantreft in het zwarte zand terwijl ze een net geplukte aardbei uit de groentetuin eet. Daar kan geen Kdv tegenop :)
pi_157738223
Kris, goede keus die ikea-stoel! ^O^ Dat bleek hier vandaag wel weer nadat N. een broodje met bio-appel/peerstroop heeft opgesmikkeld. :')
SPOILER
:D

Spring! O+
pi_157738499
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 13:29 schreef -Spring het volgende:

Volgens mij is een gastouder vooral goedkoper omdat je geen blokken hoeft af te nemen.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ondertussen wel! Ik maakte mijn kerels vanmorgen wakker voordat ik ging werken. De een met een fles en terwijl ik me naast vriend op bed installeerde begon hij nog half slaapdronken aan zijn broodjes. Toen hij eindelijk door had dat er nog iets op zijn bord lag kwam er zo'n grote glimlach, hij draait zich om en begint met waterige ogen tegen T. Te praten; Je krijgt een broertje of zusje grote vent, en dat vind pappa heeeeeel erg tof!

En dat koppie van R. Zo lief!

Wij betalen 6,75 bij t KDV. Ook als we willen ruilen, uurtjes extra willen of wat dan ook. Dan betalen we gewoon de volgende maand de extra uren. Prijs is bij ons incl. Luiers en fruithap 's morgens(nu nog niet van toepassing) (de luiers die worden niet geaccepteerd door de kont van T.) excl. voeding. Ter compensatie eet T. Op hun kosten de 'warme maaltijd' mee straks, zo lief, kwamen ze zelf mee. Normaal betaal je daar 1,25 voor rechtstreeks aan hun.
pi_157738783
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 14:33 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ondertussen wel! Ik maakte mijn kerels vanmorgen wakker voordat ik ging werken. De een met een fles en terwijl ik me naast vriend op bed installeerde begon hij nog half slaapdronken aan zijn broodjes. Toen hij eindelijk door had dat er nog iets op zijn bord lag kwam er zo'n grote glimlach, hij draait zich om en begint met waterige ogen tegen T. Te praten; Je krijgt een broertje of zusje grote vent, en dat vind pappa heeeeeel erg tof!

En dat koppie van R. Zo lief!

Wij betalen 6,75 bij t KDV. Ook als we willen ruilen, uurtjes extra willen of wat dan ook. Dan betalen we gewoon de volgende maand de extra uren. Prijs is bij ons incl. Luiers en fruithap 's morgens(nu nog niet van toepassing) (de luiers die worden niet geaccepteerd door de kont van T.) excl. voeding. Ter compensatie eet T. Op hun kosten de 'warme maaltijd' mee straks, zo lief, kwamen ze zelf mee. Normaal betaal je daar 1,25 voor rechtstreeks aan hun.
O+
pi_157739516
Hoe lang laten baby's tussen de voeding rond zes weken? Ik heb om half elf gevoed en nu weer op mijn eigen verzoek omdat rechts al sinds half zeven niet geleegd was. G. Sliep nog in de doek,die heb ik wakker gemaakt. Maar overdag maar hij er altijd zelf drie uur tussen,nu meer als vijf uur bijna. En vanochtend ook al vier uur,dan krijgt hij toch te weinig op een dag of niet.
pi_157739574
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 15:24 schreef Cassandra87 het volgende:
Hoe lang laten baby's tussen de voeding rond zes weken? Ik heb om half elf gevoed en nu weer op mijn eigen verzoek omdat rechts al sinds half zeven niet geleegd was. G. Sliep nog in de doek,die heb ik wakker gemaakt. Maar overdag maar hij er altijd zelf drie uur tussen,nu meer als vijf uur bijna. En vanochtend ook al vier uur,dan krijgt hij toch te weinig op een dag of niet.
Ik laat hem zelf komen. Soms 5 uur ertussen, soms 3,soms 2, het kan per voeding verschillen hier. Ik ga er vanuit dat hij het zelf regelt.

Lazy sunday ;)
pi_157739782
Ok dat kan geen kwaad? Ook niet voor productie? Al heb ik geloof ik nog voldoende haha. Kolven ging nu niet met baby in draagdoek. Hij is inderdaad lui, tien minuten gedronken en nu weer in slaap gevallen O+ ik wil ook maar we hebben visite :{
pi_157739869
Wat een fijne reactie Ggirl. Mijn man zou alleen maar flauwvallen denk ik. Gefeliciteerd!

Ik heb wel eens met de gedachte gespeeld een gastouder te worden. Dan zou ik in onze (vrij grote) tuin een huisje zetten ingericht op kinderen. Misschien ook wel een goentetuintje, speeltoestel, ruimte zat. En dan heeft Y ook meteen speelmaatjes. Als man zegt geen tweede te willen, dan ga ik dat eens verder bekijken.
In het verleden in een psz 'gewerkt' (vrij lange stage van nooit afgemaakte spw3) en dat vond ik heel leuk, maar een beetje druk. Een herhaalcursus is dan volgens mij genoeg.
  zondag 22 november 2015 @ 15:40:44 #164
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157739913
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:53 schreef LuDann het volgende:
Als we rijk waren dan zou ik Wolk naar de antroposofische opvang doen hier in de stad. O+ Maar ja, met een uurprijs van 8,40 euro denk ik dat we dan op droog brood moeten overgaan. :')
Jemig. Hier kost dat ¤7,05 per uur.
pi_157740354
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:17 schreef ingee het volgende:
Ggirl wat een verrassing! Gefeliciteerd! *O*

Wat kost een kdv eigenlijk? Ik weet dat een GO altijd als goedkoper wordt benoemd, maar eigenlijk nooit naar kdv prijzen gekeken.

Onze GO kost ¤4,50 pu, excl luiers, doekjes, flesvoeding, incl. brood en fruit enzo, je betaald voor de daadwerkelijke uren op 15 min. Daarnaast ¤35 per maand aan bureaukosten.
Ons kdv kost iets van 6,60 euro per uur geloof ik, keer 11u per dag ongeacht het aantal uur aanwezig. Inclusief luiers en alle voeding. Geen korting als je bv geeft :+ Doorbetaling bij ziekte of vakantie maar vakantiedagen mogen we wel inhalen.

Ik vind vooral het vierogenprincipe en de professionaliteit (zakelijker, krijg het nu niet goed verwoor,d maar vaste inval bv) van een kdv pluspunten. En wij hebben beiden een kantoorbaan dus geen flexibele opvang nodig.

Ggirl, wat een verrassing! Gefeliciteerd! Wat een lieve reactie van je man O+ Wow, jouwe is maar vijf weken ouder dan mijne :o
pi_157740492
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 15:58 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ggirl, wat een verrassing! Gefeliciteerd! Wat een lieve reactie van je man O+ Wow, jouwe is maar vijf weken ouder dan mijne :o
Doorwerken dus >:)
  zondag 22 november 2015 @ 16:08:06 #167
409579 LuDann
All the way
pi_157740641
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 15:40 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Jemig. Hier kost dat ¤7,05 per uur.
De opvang die we nu hebben kost 7,05 per uur. Ze verhogen die komend jaar maar het nieuwe tarief is nog niet bekend.

Opvang is in deze regio gewoon heel erg duur helaas.

Edit: daar zitten wel Pampers en een warme maaltijd bij inbegrepen maar aangezien Wolk allergisch is voor Pampers moeten we de luiers alsnog zelf betalen. En aan de warme maaltijd doen we nog niet uiteraard. :+
  zondag 22 november 2015 @ 16:10:50 #168
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157740705
Oh ja het aantal uren wat je afneemt kan ook bepalend zijn. De opvang die we in 1e instantie kozen, had een lager uurtarief maar je nam 11 uur per dag af. Waar L nu heen gaat betalen we voor 10,5 uur per dag.
  zondag 22 november 2015 @ 16:20:51 #169
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157740938
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 13:29 schreef -Spring het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ommegot, totoro! O+
Love the outfit <3
Anime <3

GGirl,
What the.. Je hebt gewoon seks gehad! O-)
Gefeliciteerd! Wat super leuk!

Ik zou het ook prima vinden om weer zwanger te zijn, maar daar moet je voor seksen en dat is iets waar ik echt niet aan denk ofzo.
Slaap of seks -> slaap.
Misschien toch maar eens een andere afweging maken :')
  zondag 22 november 2015 @ 16:29:52 #170
409579 LuDann
All the way
pi_157741117
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 16:10 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja het aantal uren wat je afneemt kan ook bepalend zijn. De opvang die we in 1e instantie kozen, had een lager uurtarief maar je nam 11 uur per dag af. Waar L nu heen gaat betalen we voor 10,5 uur per dag.
Het KDV waar we nu heengaan doet alleen aan 10,5 uur (of, voor een meerprijs, aan 11,5 uur) idd. Die antroposofische doet aan 10 uur per dag. Die zijn ook pas open vanaf 8 uur en dan redt mijn man het niet naar zijn werk.

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 22-11-2015 16:35:55 ]
  zondag 22 november 2015 @ 16:32:14 #171
409579 LuDann
All the way
pi_157741165
Pff, ik ben al weer de hele dag kangeroe. Lang geleden dit. Arm sneu verkouden kindje. Ze kan alleen maar door haar mond ademen en haar ogen tranen voortdurend. Morgen zorgt mijn moeder voor haar en dat vertrouw ik wel maar als ze dinsdag nog zo is dan gaat ze niet naar het KDV. :N
pi_157741296
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 15:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ok dat kan geen kwaad? Ook niet voor productie? Al heb ik geloof ik nog voldoende haha. Kolven ging nu niet met baby in draagdoek. Hij is inderdaad lui, tien minuten gedronken en nu weer in slaap gevallen O+ ik wil ook maar we hebben visite :{
Dat regelt zichzelf ook als het goed is ;) heel zelfregulerend allemaal dat borstvoeden :+
pi_157741466
Wij kochten een enorme gezinsauto. :o Met zeven zitplaatsen. Helaas niet voor toekomstige gezinsuitbreidingen :P en nu moet ik afscheid nemen van mijn Pandaatje :'(
pi_157741508
Over het kdv: ik riep ook al dat M maar niet meer moest gaan, omdat ze achter elkaar verkouden was (nouja is). Mijn man zei heel droog: maar het is wel goed voor de weerstand. Jaja oke da's ook zo. Wel gaan we kijken of we misschien een andere dag gaan afnemen ipv de dinsdag. Dat is de drukste dag daar en aangezien sm flexibel is,
kunnen we M misschien een andere dag laten gaan.

Iemand had het nog over kunnen wennen bij maar 1 dag kdv: Ze gaat hier ook maar 1x per week en de leidsters zeiden dat hun ervaring is dat kindjes die al heel jong beginnen op het kdv wel aan 1 dag kunnen wennen (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). We gaan het zien en anders ga ik me ook oriënteren op iets kleinschaligers of rustigers.

Antroposofisch kdv of go lijkt mij ook wel wat trouwens.
  zondag 22 november 2015 @ 17:05:29 #175
409579 LuDann
All the way
pi_157741881
Af en toe een verkoudheid zal best goed zijn voor de weerstand. Maar constant verkouden, ziekjes zijn en weinig slapen zal weer geen goed doen voor de ontwikkeling.

Ik heb het er met man over gehad en we hebben besloten dat ik eens rond ga kijken naar een (betaalbare) GO. Antroposofische KDV's hier zijn allemaal niet te betalen voor ons, helaas. Misschien als ik afgestudeerd ben en een baan heb, maar nu doen we het op 1 inkomen dus dan is geld echt de beperkende factor.

Ik heb nu een beetje lopen zoeken op internet en er staan er genoeg maar hoe vind je er nu eentje die aansluit bij je visie? Ik wil een geitenwollensok. :P Als ik google op antroposofische GO in onze regio dan kom ik nergens.
pi_157741991
LuDann in welke omgeving zit jij ook weer? Ik zal je op FB even lid maken van een sofengroep waar ook veel GO's op zitten, vind je dat ok? :)
  zondag 22 november 2015 @ 17:10:23 #177
409579 LuDann
All the way
pi_157742000
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:09 schreef Bloesem. het volgende:
LuDann in welke omgeving zit jij ook weer? Ik zal je op FB even lid maken van een sofengroep waar ook veel GO's op zitten, vind je dat ok? :)
Haarlem. Ja, tof, dankjewel Bloesem. *O*
pi_157742013
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:05 schreef LuDann het volgende:
Af en toe een verkoudheid zal best goed zijn voor de weerstand. Maar constant verkouden, ziekjes zijn en weinig slapen zal weer geen goed doen voor de ontwikkeling.

Ik heb het er met man over gehad en we hebben besloten dat ik eens rond ga kijken naar een (betaalbare) GO. Antroposofische KDV's hier zijn allemaal niet te betalen voor ons, helaas. Misschien als ik afgestudeerd ben en een baan heb, maar nu doen we het op 1 inkomen dus dan is geld echt de beperkende factor.

Ik heb nu een beetje lopen zoeken op internet en er staan er genoeg maar hoe vind je er nu eentje die aansluit bij je visie? Ik wil een geitenwollensok. :P Als ik google op antroposofische GO in onze regio dan kom ik nergens.
Gaan kijken bij verschillende GO's. Onze geitenwollen sok is de overbuurvrouw van mijn schoonvader, zo zijn we aan haar gekomen.

Ik heb een hele stijve nek. Als ik links aanleg kan ik niet naar A kijken. Ook beetje op de tast aanleggen. Irritant... :(
pi_157742153
Gefeliciteerd Ggirl, een tweede op komst! Maar ik kan mij de schrik wel voorstellen. Lieve reactie van je man.

Lieve foto Spring, mooi kindje!

Hier gisteravond weer seks. :D Dochter was gisteravond vlot met voeden / slapen / in bed leggen, waardoor we alledrie om 23:00 in bed lagen, dus tijd voor ons tweetjes O+ . Inmiddels slik ik al wel zo'n 3 weken de cerazette pil.

Leest (of las) iemand het boek "oei ik groei"? Ik vind het een aanrader. :)
pi_157742385
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:15 schreef JantinaGr het volgende:
Gefeliciteerd Ggirl, een tweede op komst! Maar ik kan mij de schrik wel voorstellen. Lieve reactie van je man.

Lieve foto Spring, mooi kindje!

Hier gisteravond weer seks. :D Dochter was gisteravond vlot met voeden / slapen / in bed leggen, waardoor we alledrie om 23:00 in bed lagen, dus tijd voor ons tweetjes O+ . Inmiddels slik ik al wel zo'n 3 weken de cerazette pil.

Leest (of las) iemand het boek "oei ik groei"? Ik vind het een aanrader. :)
Ik ben ook aan de cerazette, maar als dat bij Ggirl ook niet hielp...
Oei ik groei is wel grappig, maar het onderzoek is allang achterhaald toch? Sprongen bestaan blijkbaar niet echt. Maar het is wel leuk te zien wat een kindje allemaal zo langzaamaan leert en hoe je ze kan helpen. Overigens zou volgens Oei ik groei een kind al na 12 weken van buik naar rug moeten kunnen rollen?? (de rest klopt wel aardig, maar dat...)
pi_157742710
Geen pil hier. Good old rubbers. En voor mij graag altijd zo. Want die hormonen maken me bleh. Maar daar kwam ik pas achter toen ik gestopt was. Ineens dacht ik :o wauw!
pi_157743113
GGirl da's ff schrikken ja! :o Maar lieve reactie van je man! O+

Spring, wat een liefje is het toch! O+ En dat pakje is echt geweldig!

Selvaria wat zit N. heerlijk te genieten zo! :D

Verder ben ik het meeste al weer kwijt geloof ik.... :@

Hier de uber-luxe situatie dat m'n zus gastouder is *) (en wij het goed met m'n zus kunnen vinden :+ en behoorlijk op dezelfde lijn zitten), dus wat mij betreft het beste van 2 werelden! :Y
M'n neefje en nichtje zijn stapelgek op de Minion en met de andere kindjes kan ze het ook goed vinden. Sowieso zijn andere kindjes heel interessant, waar we ook komen O+
Onze Minion heeft al wel 2x andere kindjes aan het huilen gemaakt met d'r gegil O-) :') maar dat waren jongetjes die minimaal een half jaar of jaar ouder waren, dus ik zeg: ^O^ ;)

En hier ook geen pil meer, om de reden die Risu noemt! Ik had nooit het idee er last van te hebben, want ach, iedereens libido zakt na een paar jaar vast wel een beetje toch? Maar sinds er een autoimmuun ziekte ontdekt en behandeld is én ik stopte met de pil, ging er echt een wereld voor me open! :9
  zondag 22 november 2015 @ 18:55:10 #183
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157744383
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 09:51 schreef -Spring het volgende:
Ludann, ik zou ook voor een gasrouder kiezen in jouw situatie. Niet vanwege de verkoudheid,maar omdat een dag per week een druk kdv voor een kind te weinig schijnt om daar goed te wennen en zich veilig en vertrouwd te voelen.

Heb ik ooit ergens gelezen. Makes wel sense to me iig. :)
J is altijd maar een dag pw naar het KDV geweest, en was prima gewend, nooit problemen gehad... En als Wolk nu al gaat, dan is ze tzt toch al gewend? Ik zou juist niet gaan wisselen, als de huidige opvang je op zich prima bevalt.
  zondag 22 november 2015 @ 19:03:24 #184
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_157744641
O, ik liep een pagina achter :+ Na ja, succes maar met de zoektocht dan!

Oei ik groei vind ik een flutboek :@ idd, onderzoek is achterhaald, en ik vind het ook vreselijk geschreven. De app gebruikt ik wel eens om te kijken welke nieuwe vaardigheden F zou moeten hebben. Van J weet ik nog dat ie dan dan standaard veel later pas kon (2 weken tot een half jaar later zeg maar... Vind zelf 'mensenkinderen' van Steven Pont wel een fijn basisboek over de ontwikkeling in de eerste jaren...
pi_157744645
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:05 schreef LuDann het volgende:
Jups dat is ook mijn mening! We kijken het hier nog even aan aangezien ze pas 1,5 maand gaat (waarvan dus vanaf het begin af aan al een verstopte neus en zeker 3 weken ziekig, slecht slapen). We hebben alleen een contract van een jaar dus het wisselen naar een rustigere dag is voor ons waarschijnlijk de eerste optie. (Daarnaast ben ik sowieso niet echt tevreden over het kdv. Vaak zijn spulletjes kwijt (ik mis nog steeds een romper), ze slaapt erg slecht cq ze leggen haar -vermoeden we- te laat op bed waardoor ze nauwelijks slaapt, dat soort dingen. Mn man heeft dit al aangekaart, dus ben benieuwd of er wat verandert..)
  zondag 22 november 2015 @ 19:29:34 #186
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_157745591
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 17:09 schreef Bloesem. het volgende:
Ik heb dan wel geen baby meer, maar ben wel benieuwd naar die groep! Wij zitten bij antroposofisch kdv met onze dreumes (die hele dure van LuDann vermoed ik :) ), maar voor onze kleuter zouden we het liefst een gastouder hebben!
Oude (on)bekende.
pi_157745950
R is afgelopen donderdag voor het eerst naar het kdv geweest. Zelfde kdv en zelfde leidsters als L. O+

Omdat ik ineens een baan had en dezelfde week nog kon beginnen, was er geen tijd om te wennen maar moest ze meteen een hele dag. Best spannend, maar geen centje pijn gelukkig. Ze heeft van 's ochtends tot 's avonds gelachen en heeft hartstikke goed geslapen. De leidsters zeiden dat het zelfs voor hun vertrouwd voelde om met dr bezig te zijn, alsof ze er al maanden kwam, ontspannen was ze.

Ze wilde alleen maar bij één leidster uit de fles drinken, bij de andere weigerde ze. Maar die is er gewoon op beide opvangdagen, dus da's ook geen probleem.

Fijn dat het zo soepel gaat. O+
pi_157746622
Wow Ggirl! Wat een verrassing! Fijn dat jullie het in ieder geval zien zitten! En de praktische zaken lossen zichzelf altijd wel op uiteindelijk, is mijn ervaring. Gefeliciteerd!

Hier geen gastouder of kdv, maar gewoon thuis en oma, maar wij zitten ook al aan verkoudheid nr 3. M'n man had ergens gelezen dat ze rond 3 maanden de bescherming waar ze mee geboren worden verliezen en dan erg vatbaar worden voor ziektes. Maar dat een kdv een broeinest is voor ziektes heb ik vaker gehoord.

O heeft gisteren voor het eerst gezwommen! Hij vond het erg leuk, voor een minuut of tien. Daarna was het brullen (hoor je gelukkig toch niet in een druk zwembad) en daarna slapen. Hij was zo moe dat hij zelfs tijdens het aankleden steeds weer in slaap viel op het aankleedkussen. Voor herhaling vatbaar dus! Maar vanavond houden we het op het bad in het huisje, met Zwitsal eucalyptus, want naast het hoesten is hij ook flink verkouden geworden. Maar verder gedraagt hij zich erg goed!
  zondag 22 november 2015 @ 20:58:09 #189
409579 LuDann
All the way
pi_157749142
Dat van die bescherming heb ik ook gehoord, FF. Maar goed, de verkoudheden zijn niet onze enige reden om uit te kijken naar een alternatief. Hoewel het mooi meegenomen zou zijn.

quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 19:03 schreef kazy het volgende:

[..]

Jups dat is ook mijn mening! We kijken het hier nog even aan aangezien ze pas 1,5 maand gaat (waarvan dus vanaf het begin af aan al een verstopte neus en zeker 3 weken ziekig, slecht slapen). We hebben alleen een contract van een jaar dus het wisselen naar een rustigere dag is voor ons waarschijnlijk de eerste optie. (Daarnaast ben ik sowieso niet echt tevreden over het kdv. Vaak zijn spulletjes kwijt (ik mis nog steeds een romper), ze slaapt erg slecht cq ze leggen haar -vermoeden we- te laat op bed waardoor ze nauwelijks slaapt, dat soort dingen. Mn man heeft dit al aangekaart, dus ben benieuwd of er wat verandert..)
Ah ja, zelfde verhaal dus. Wolk gaat nu sinds 6 weken en is sinds 3 weken verkouden. Het begint telkens op vrijdag, is dan het hele weekend ziekjes, is op dinsdag weer iets opgeknapt, gaat dinsdag en woensdag naar het KDV en dan wordt ze donderdag of vrijdag weer ziek. En mijn man en ik dus ook!

Ik hoop dat er snel verbetering in komt, die situatie op jullie KDV. Dingen kwijt maken en vooral het niet op tijd te slapen leggen zijn zaken die me erg zouden irriteren.

quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 19:29 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik heb dan wel geen baby meer, maar ben wel benieuwd naar die groep! Wij zitten bij antroposofisch kdv met onze dreumes (die hele dure van LuDann vermoed ik :) ), maar voor onze kleuter zouden we het liefst een gastouder hebben!
Misschien komen we wel bij dezelfde gastouder uit. :P
  zondag 22 november 2015 @ 20:59:05 #190
409579 LuDann
All the way
pi_157749191
Ik zit met mijn baby voor de tv. Het is de enige manier waarop ze stil te krijgen is. :@ Arm schaap, zelfs de draagdoek is blegh. Ze heeft me helemaal ondergekwijld in het ding. :')
pi_157750433
Las ik hier pas iets over het aanwijzen van 1 of 2 personen als voogd? Daar was iets mee, maar ik weet het niet meer..
pi_157750492
Dexter gaat straks ook naar een KDV. En Billie naar de bso. Ben benieuwd. Die ziektes zie ik ook wel hangen ja.

Billie is nooit naar het KDV gegaan en werd pas iedere keer ziek op de peuterspeelzaal. Dus dat was slechts uitstel van ziektekiemen :'). Tijdens de zomervakantie had ie niets en nu alweer paar keer verkouden sinds de start van het schooljaar. :+. Ze komen hoe dan ook, die snotneuzen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_157751407
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 21:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Las ik hier pas iets over het aanwijzen van 1 of 2 personen als voogd? Daar was iets mee, maar ik weet het niet meer..
1 voogd aanwijzen is eigenlijk altijd 'beter'/'slimmer'. Als je één iemand aanwijst, maakt hij/zij de beslissing waar je kind opgroeit. Idealiter is dat vaak bij die voogd zelf, maar als hij/zij van mening is dat het kind ergens anders beter af is, kan dat ook.
Als je een stel aanwijst als voogden, zijn zij verplicht om het kind in huis te nemen. En volgens mij ook om hun eigen vermogen in te zetten voor het groot brengen van het kind, terwijl één voogd ook de beschikking krijgt over het vermogen van de ouders.

Zal eens kijken of ik het aparte topic daarover nog kan vinden!
Edit: hier is-ie :) met ook wat handige linkjes

[ Bericht 8% gewijzigd door twist02 op 22-11-2015 21:53:22 ]
  zondag 22 november 2015 @ 21:47:38 #194
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157751538
Je bent wel volledig hoor twist.

Met als aanvulling dat de aangewezen voogd later zelf een aanvullig mag doen dat ze alsnog beide voogdijschap hebben :) .
pi_157751859
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 21:47 schreef AwayTL het volgende:
Je bent wel volledig hoor twist.

Met als aanvulling dat de aangewezen voogd later zelf een aanvullig mag doen dat ze alsnog beide voogdijschap hebben :) .
Ah, dat wist ik dan weer niet! ;)

Bedenk me nu dat wij het ook nog moeten vastleggen :@ gelukkig al wel gevraagd
pi_157752351
Ggirl, gefeliciteerd! *O*

Selvaria, fijn van het werk! Dat geeft een goed gevoel voor donderdag, gok ik :)

KDV: Sjaak gaat 1 dag per week naar een kdv met maar 2 groepen (beiden verticaal), vaak zijn er maar zo weinig kinderen dat er maar 1 groep open is. We betalen 6,84 per uur, moeten 5,5 of 11 uur afnemen. Inclusief luiers, melkpoeder, fruit en snacks. Heel flexibel met ruilen, maar daar maken we nauwelijks gebruik van.

Sjaak is bijna beter *O* We mochten donderdag naar huis met antibiotica en steroïden en die krijgt hij nu nog steeds. Er zat ook een kleine bijna-oorontsteking. Gister hadden we controle bij de kinderkliniek om te kijken of we vandaag mochten vliegen en dat was geen probleem, dus we zitten nu bij de andere schoonfamilie op de bank in Minnesota.
Vrouws ouders zagen hun jongste kleinkind voor het eerst O+ tranen alom natuurlijk, zo mooi om te zien O+
De vlucht ging heel erg goed. Sjaak heeft tijdens het opstijgen nergens last van gehad (lekker zijn luier volgekakt) en met het landen wel wat last van de oortjes, maar zodra hij naar buiten kon kijken was het goed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 22 november 2015 @ 22:11:00 #197
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157752666
wat fijn MwC!!

gefeliciteerd Ggirl!
meer heb ik niet onthouden :@
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 22 november 2015 @ 22:29:32 #198
409579 LuDann
All the way
pi_157753284
Wat fijn dat het zoveel beter gaat met Sjaak! *O* Nu lekker genieten, klinkt heerlijk zo bij opa & oma.

Ik heb hier inmiddels het donkerbruine vermoeden dat Wolk het RS virus heeft. -O- We kijken het nog even aan, als ze het echt benauwd gaat krijgen gaan we richting huisartsenpost. Wat een ellende, ze is niet vrolijk meer te krijgen. ;(
pi_157753455
Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal niet merk dat Fedde (of toendertijd Minke) naar het kdv gaat... Ok, de eerste week had ie meteen de 6e ziekte te pakken maar sindsdien helemaa niks. Ja hij is ook wel es verkouden maar ik heb niet de illusie dat ie dat niet zou zijn als ie niet naar een kdv ging. Ik ben ook heel blij met ons kdv, hetzelfde als Minke en zelfs nog een aantal dezelfde meiden van toen. 1 van hen was in den beginne ook vaak alleen (er was uiteraard nog iemand aanwezig maar puur voor administratie en 4-ogen) met Minke en heeft daar een hele mooie band met haar opgebouwd (ze vliegen elkaar nog steeds in de armen als ze elkaar zien) en die heeft meteen ook een klik met Fedde O+
  zondag 22 november 2015 @ 22:47:29 #200
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157753833
Oh cactus, wat fijn om te lezen. En wat zal het emotioneel geweest zijn voor je schoonouders!
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen een leven zonder ouders.. Lijkt me heel moeilijk.
Maar laten we ons focussen op het goede nieuws van Sjaakie. Hij blijft ons ook verrassen he O+
Wordt maar snel beter jochie! :*
pi_157753982
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 22:47 schreef faptist het volgende:
Oh cactus, wat fijn om te lezen. En wat zal het emotioneel geweest zijn voor je schoonouders!
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen een leven zonder ouders.. Lijkt me heel moeilijk.
Maar laten we ons focussen op het goede nieuws van Sjaakie. Hij blijft ons ook verrassen he O+
Wordt maar snel beter jochie! :*
O+ dank je :D

LuDann, met het RS-virus zou ik gauw naar de hap gaan. Ze kunnen een monster afnemen en dan heb je morgen de uitslag. Maar goed, door Sjaaks geschiedenis zit ik al snel bij de huisarts... RS is niet tof!
Hoe oud is Wolk ook weer? Want baby's leren pas rond 4-6 maanden om door hun mond te ademen. Neus verstopt = niet kunnen ademen, dus gevaarlijk.
  zondag 22 november 2015 @ 23:05:24 #202
409579 LuDann
All the way
pi_157754344
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 22:51 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

O+ dank je :D

LuDann, met het RS-virus zou ik gauw naar de hap gaan. Ze kunnen een monster afnemen en dan heb je morgen de uitslag. Maar goed, door Sjaaks geschiedenis zit ik al snel bij de huisarts... RS is niet tof!
Hoe oud is Wolk ook weer? Want baby's leren pas rond 4-6 maanden om door hun mond te ademen. Neus verstopt = niet kunnen ademen, dus gevaarlijk.
Ze is 15 weken vandaag. Dat wist ik niet, van dat door de mond ademen.

Ze slaapt nu. Dat lukt wel, al is het telkens maar een half uurtje. Zolang het slapen lukt is het met de benauwdheid niet te erg denk ik. Zodra we het idee krijgen dat ze echt benauwd wordt of ontroostbaar is dan gaan we naar de HAP.
  zondag 22 november 2015 @ 23:16:09 #203
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157754647
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 22:29 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn dat het zoveel beter gaat met Sjaak! *O* Nu lekker genieten, klinkt heerlijk zo bij opa & oma.

Ik heb hier inmiddels het donkerbruine vermoeden dat Wolk het RS virus heeft. -O- We kijken het nog even aan, als ze het echt benauwd gaat krijgen gaan we richting huisartsenpost. Wat een ellende, ze is niet vrolijk meer te krijgen. ;(
Niet aankijken, gaan!
Wat Cactus zegt, een testje kan de uitslag geven.
Hier 2x RS gehad, met 3 en 5 weken (en met die van 5 weken ook griep), en ik ben blij dat ik beide keren naar de HAP ben geweest en opname in het zkh heb gehad. Een beetje zuurstof en xylomethazoline kunnen zoveel verschil maken op zo'n moment.

Een MevrouwCactus wat fijn dat Sjaak beter is!!!
pi_157754940
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 21:44 schreef twist02 het volgende:

[..]

1 voogd aanwijzen is eigenlijk altijd 'beter'/'slimmer'. Als je één iemand aanwijst, maakt hij/zij de beslissing waar je kind opgroeit. Idealiter is dat vaak bij die voogd zelf, maar als hij/zij van mening is dat het kind ergens anders beter af is, kan dat ook.
Als je een stel aanwijst als voogden, zijn zij verplicht om het kind in huis te nemen. En volgens mij ook om hun eigen vermogen in te zetten voor het groot brengen van het kind, terwijl één voogd ook de beschikking krijgt over het vermogen van de ouders.

Zal eens kijken of ik het aparte topic daarover nog kan vinden!
Edit: hier is-ie :) met ook wat handige linkjes
Tnx!! ^O^
  maandag 23 november 2015 @ 02:01:05 #205
409579 LuDann
All the way
pi_157756623
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 23:16 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Niet aankijken, gaan!
Wat Cactus zegt, een testje kan de uitslag geven.
Hier 2x RS gehad, met 3 en 5 weken (en met die van 5 weken ook griep), en ik ben blij dat ik beide keren naar de HAP ben geweest en opname in het zkh heb gehad. Een beetje zuurstof en xylomethazoline kunnen zoveel verschil maken op zo'n moment.

Een MevrouwCactus wat fijn dat Sjaak beter is!!!
We wilden gaan als ze weer zo snel wakker werd, maar ze heeft geslapen van 23:00 tot 01:45. Even gedronken en was toen (huilend) meteen weer weg te leggen en in slaap. Ze heeft zo weinig geslapen overdag dat we haar nu niet wakker gaan maken voor de HAP. Morgen kijken we weer even verder.

Heftig trouwens, zo jong en dan 2 keer RS!
pi_157756698
Maandag naar de huisarts dan! Dit is niet iets om lang mee te wachten. RS is echt geen simpel iets. Sjaak is daardoor 3x gestopt met ademen. Ik wil je geen angst aanpraten maar je wel heel erg overhalen om naar de huisarts te gaan. Succes!
  maandag 23 november 2015 @ 02:51:39 #207
409579 LuDann
All the way
pi_157756730
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 02:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
Maandag naar de huisarts dan! Dit is niet iets om lang mee te wachten. RS is echt geen simpel iets. Sjaak is daardoor 3x gestopt met ademen. Ik wil je geen angst aanpraten maar je wel heel erg overhalen om naar de huisarts te gaan. Succes!
Ik snap dat je daar gezien je eigen ervaring op aandringt. We weten echter niet of het RS is, het is slechts een vermoeden van me. En als het inderdaad RS is dan verloopt dat zo te lezen in de meeste gevallen als een heftige verkoudheid maar niet meer dan dat.

We houden het natuurlijk goed in de gaten, maar op dit moment is ze diep in slaap met haar speen in haar mond. Ze haalt diep en regelmatig adem, lijkt niet benauwd op het moment. Geen koorts. En de laatste keer dat ze hoestte was rond 23 uur. Als ik afga op hoe ze nu is zie ik geen reden om dringend naar een arts te gaan. Straks zien we weer verder, hopelijk voelt ze zich wat beter als ze wakker is.

Maar wat ontzettend beangstigend zeg, dat Sjaak 3 keer gestopt is met ademen! Dat wist ik niet, heftig zeg.
pi_157756769
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 02:51 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik snap dat je daar gezien je eigen ervaring op aandringt. We weten echter niet of het RS is, het is slechts een vermoeden van me. En als het inderdaad RS is dan verloopt dat zo te lezen in de meeste gevallen als een heftige verkoudheid maar niet meer dan dat.

We houden het natuurlijk goed in de gaten, maar op dit moment is ze diep in slaap met haar speen in haar mond. Ze haalt diep en regelmatig adem, lijkt niet benauwd op het moment. Geen koorts. En de laatste keer dat ze hoestte was rond 23 uur. Als ik afga op hoe ze nu is zie ik geen reden om dringend naar een arts te gaan. Straks zien we weer verder, hopelijk voelt ze zich wat beter als ze wakker is.

Maar wat ontzettend beangstigend zeg, dat Sjaak 3 keer gestopt is met ademen! Dat wist ik niet, heftig zeg.
De huisarts kan een simpele test doen om te kijken of het RS is, dan weet je het zeker. Dat bedoel ik meer. Misschien is het onschuldig hoor, maar er zijn genoeg kinderen daarmee die in het ziekenhuis belanden.
Wat je in ieder geval kunt doen, is kijken naar Wolks neusvleugels. Als die bewegen tijdens het ademen, dan is ze benauwd en moet je sowieso naar de huisarts. Dan heeft ze wellicht wat hulp nodig. Zolang de neusvleugels stil blijven, zal het zo'n vaart niet lopen.
Sjaak heeft bij de RS nooit koorts gehad en ook weinig gehoest. Het was echt het neusje wat dicht zat door snot.

Maar ik hoop dat het allemaal goed blijft gaan met Wolk natuurlijk O+
  maandag 23 november 2015 @ 05:32:32 #209
360012 Shopaholic1984
pi_157756844
*O* sjaak mocht vliegen!!! Veel plezier bij de familie. Lijkt me heel bijzonder dat ze Sjaak nu voor het eerst zien.

Ik zit op de bank met een zielige N. Gisteren was ze hangerig en niet zichzelf. Gisteren avond ook 39,7 koorts. Net was ze aan het jammeren in bed. Nu ligt ze op de bank weer lekker tegen me aan te slapen. En ik hoor L al een beetje kletsen in bed. Hopelijk gaat die nog even slapen. Want 5:30 is wel een beetje te vroeg.
pi_157756890
:* voor alle zieke kindjes.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 23 november 2015 @ 07:39:21 #211
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157757073
Koud :'( ik wil dubbel glas ;(
pi_157757201
Yay voor Sjaak!

Paspoortfoto's laten maken voor baby: tips? :N :')
pi_157757238
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 08:14 schreef SaskiaR het volgende:
Yay voor Sjaak!

Veel geduld meenemen :P
  maandag 23 november 2015 @ 09:02:39 #214
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_157757583
Sjaak weer beter *O*

Ggirl gefeliciteerd *O*

Ludann beterschap :*

Saskia succes met de foto's, gelukkig zijn ze niet heel streng wat baby's betreft.

Een algemene :* voor alle baby's die niet zo lekker zijn
pi_157757620
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 08:14 schreef SaskiaR het volgende:
Yay voor Sjaak!

Een fotograaf met verstand van baby's zoeken... Onze baby van 10 weken moest maar even plaatsnemen op die hoge kruk. Oh, hij kan nog niet zitten? :|W
pi_157757642
Gelukkig dat het beter gaat met Sjaak! En wat fijn dat je schoonouders hem ook eindelijk hebben kunnen ontmoeten. O+

Niet zo eng doen Wolk. :( Word maar snel beter. :*

Hier is snotfestijn 2.0 begonnen. Ik heb net voor het eerst de neuspeer gebruikt, slierten kwamen eruit joh. :D Gelukkig is ze wel vrolijk, ik vind het altijd zo zielig voor haar, maar volgens mij heb ik er meer last van dan zij. :')
pi_157757679
Cactus wat fijn dat je schoonfamilie Sjaak nu gezien heeft. En *O* hij is weer beter! Jullie hebben al veel spannende momenten gehad in zijn nog niet zo lange leven, pff.

LuDann hopelijk knapt Wolk snel weer op :*

Hier hetzelfde als bij Lijn: ik merk niet dat hij naar kdv gaat. In de eerste week dat ik weer ging werken was hij verkouden, daarna niet meer (nu roep ik het over me af hè... :') )
pi_157757684
Ggirl gefeliciteerd! Wat een kadootje zeg O+ *O*
LuDann, bah... hoe is de nacht verder gegaan? Is Wolk een beetje te hebben of heeft ze veel last? :* Beterschap!
Ook alle andere zieke kindjes, stomme bacillen!

Fedde heeft weer een nieuwe feature, ik vind het zo knap van hem hoe hij gewoon blij is en toch gefrustreerd heel snel nieuwe dingetjes onder de knie weet te krijgen. Kleine doorzetter is het O+
pi_157757735
oh pasfoto's. Dat zijn wij zaterdag van plan om te gaan maken. Dat wordt nog wat.

Maar ach hé, mijn baby wil toch alleen maar zitten ook al hoort hij dat nog niet te doen. Halfliggend in de maxi cosi resulteert in een baby die continu met zijn hoofd voorover zit want-ik-wil-zitten-maar-ik-zit-vastgesnoerd met jengels en huils.
  maandag 23 november 2015 @ 09:32:31 #220
409579 LuDann
All the way
pi_157757874
Agossie, driftig wriemelende Fedde. Wat knap! O+

We waren vanochtend als eerste aan de beurt bij de huisarts. Ze heeft geen RS testje gedaan maar wel even gekeken en geluisterd natuurlijk. Schone oortjes en kennelijk gewoon heel verkouden verder maar niks ernstigs op het moment. We hebben een neusspray meegekregen (kan het zo uit mijn hoofd niet spellen maar die begint met een x :P ) Nog bedankt voor het advies, Cactus!

De nacht was natuurlijk prut verder. Ik heb amper een oog dichtgedaan. Maar toen me dat van uitputting wel even lukte had ik nagelaten de rits van de cosleeper weer dicht te doen en toen is Wolk eruit gekropen op ons bed en heeft daarbij een schaafwondje op haar neus opgelopen. :'( En nu voel ik me vet schuldig natuurlijk.

Mijn man is nu thuis met Wolk, ik ben op weg naar college. Blegh.

Oh en wat ik raar vond was dat onze huisarts niet wist wat een cosleeper is. :?
pi_157757888
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 09:32 schreef LuDann het volgende:
Oh en wat ik raar vond was dat onze huisarts niet wist wat een cosleeper is. :?
Hopelijk helpt de neusspray! Mijn huisarts zou ook niet weten wat een cosleeper is. En onze kinderarts had nog nooit van Rapley gehoord.

Wij hebben sinds kort spouwmuurisolatie en onze cv is gemaakt, maar ik vond het ook koud vannacht! Misschien eens een deken opzoeken voor over mijn benen in de stoel.

Mijn baby is moe. Goh, misschien is het dan een goed idee om 's nachts te slapen? (Het was 19-20-23.30-2-2.30-4.45-7.30)
Edit: agossie, hij viel tijdens het drinken in slaap en toen ik hem mee naar boven nam, legde hij zijn hoofd op mijn schouder O+ *datdoetieandersnooit*

[ Bericht 34% gewijzigd door Hupje op 23-11-2015 09:50:09 ]
pi_157758048
Hoe kleden jullie je baby's met dit weer? Ik heb meestal een romper met lange mouwen, een broekje en een truitje of een jumpsuit, buiten nog een vest en een mutsje, en dan of in de doek of in een warme voetenzak. Dacht dat dat warm genoeg was,maar begin nu te twijfelen. Weet alleen niet wat ik nog meer aan zou moeten doen.
pi_157758112
Ketel lijkt nu echt beter! Fingers crossed, hopelijk geen fokwet, etc... Hij heeft gisteren nog één keer gespuugd, in de trein, lekker over mama heen. :') Maar daarna zich tijdens het familie-etentje prima gedragen, twee keer lekker geslapen en verder beetje op schoot gezeten, beetje gejengeld maar niet extreem. En mijn opa en oma waren dolblij dat hij er bij kon zijn, dus dat is fijn. O+ Door de spoorwerkzaamheden lagen we wel pas om half 12 in bed. Daar kukelde hij in no time in slaap, nog beetje wakker toen papa om half 1 naar bed kwam, en daarna doorgetukt tot half 6. Best prima! Gisteravond de laatste paracetamol gegeven en hij lijkt het nu weer zonder aan te kunnen, voelt ook niet meer koortsig.

Nu ben ik zelf stuk en heb ik een lange werkdag voor de boeg, maar dat overleef ik ook wel weer denk ik.

Hoop dat Wolk zich ook snel beter voelt, LuDann! Fijn dat het waarschijnlijk geen RS is.
pi_157758118
Gisteren hebben we nog een wandeling in de draagzak gemaakt, toen had ze alleen een romper met lange mouwen aan, een jurkje, maillot en extra sokken. En een mutsje natuurlijk. In de draagzak is het wel lekker warm natuurlijk. Toen ging het ook nog regenen... gelukkig had ik nog een extra deken om om haar heen te slaan.

Als het goed is krijg ik morgen mijn Liliputi draagjas binnen, dan zitten we allebei warm en droog :)
pi_157758130
N. heeft soms zelfs nog een kortemouwenromper aan onder een trui en heeft het dan gewoon lekker warm. Ik trek haar nu een romper (any), broek/maillot, shirt/trui/jurk met lange mouwen, warm gevoerd vestje aan en ze ligt in de wagen in een wallaboo voetenzak. Vandaag krijgt ze er ook een mutsje bij op. Ze mogen het best fris hebben he, net zoals wij in de winter ook wel eens lopen te bibberen ondanks dik ingepakt, als het maar niet oncomfortabel wordt.

Ik had nog wel een vraagje voor als het écht koud wordt. Wat doe je met de handjes die boven de voetenzak uitsteken? Het lijkt me dat die echt naar koud kunnen worden..

Fijn dat het qua ernst mee lijkt te vallen LuDann!
pi_157758154
Oh ja, qua kleding met dit weer: binnen romper met lange mouwen, truitje, broekje, lange sokken. Buiten gaat daar nog een warm jasje omheen (heb een dik gevoerde van de Hema) en eventueel een mutsje. In de fietskar ligt hij in een voetenzak, in de kinderwagen onder een dekentje.

Selvaria, qua handjes zou ik zeggen, wantjes? Heb je geloof ik wel voor baby's, bij oa Hema.
pi_157758162
O ja, sokken heeft ze uiteraard ook aan. :P

Woooooooh hallo kind. :o
Ik zit hier rustig te eten en N. ligt op het speelkleed en ze draait ineens van rug naar buik alsof het niks is. :D Ze ligt al weken krom als een banaan te proberen, maar nu lukt het dus eindelijk. *O*
  maandag 23 november 2015 @ 10:05:39 #228
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_157758197
Hier een mouwloze romper, shirt, broek, sokken en schoentjes. En buiten nog een jas aan en muts op. Z'n handjes steekt hij onder mijn armen als hij in de tula zit dus die blijven wel warm, en als hij in de wandelwagen zit doe ik hem wantjes aan.

LuDann, hopelijk werkt de xylometazoline! Is dezelfde werkzame stof als in Otrivin, alleen dan veel lager gedoseerd.

En verder weet ik het even niet meer.
Meneer heeft de laatst dagen weer 2+ nachtvoedingen en Draak vind 6.00uur een prima tijd om in m'n oren te tetteren dus ik ben een beetje gaar :O.
pi_157758225
Ik heb geloof ik een plak/ regelbaby vandaag.
Fijn dagje bankhangen met zn 2tjes dan maar O+ .

Buiten: ik trek W. een romper, jumpsuit/broekje/shirtje aan binnenshuis. Als we naar buiten gaan doe ik hem nog een jasje aan, of zo'n teddypak O+ , en leg ik hem in zo'n wollen voetenzak. Oh en hij krijgt een mutsje op.
Alleen die handjes boven de voetenzak lijken me inderdaad koud. Vorige keer heb ik daar sokjes overheen getrokken..
pi_157758239
Buiten zit Fedde meestal in de maxicosi in de warme voetenzak (waarom heet dat ding eigenlijk voetenzak als zijn hele lijf erin zit, niet alleen zijn voeten :? ) dus dan gewoon normaal gekleedt met eventueel een jasje. Ik heb hem vanochtend wel nog zo'n skipak in de tas voor bij het kdv gedaan zodat ie daar ook mee naar buiten kan in de wandelwagen.
pi_157758356
Oh dan valt het dus best wel mee, dacht dat ie het te koud zou krijgen. Nu met dikkere deken in het wiegje (koeka O+ ) werd hij pas om vijf uur wakker (normaal tussen twee en drie) dus misschien dat hij het in de nacht wel koud had)

Hij begint echt te ontwikkelen,zo leuk! Vanochtend aan het mopperen tijdens het verschonen, dus ik trok een gekke bek naar hem,lag ie echt zo verbaasd te kijken :o leuk om te zien dat hij steeds meer op merkt. Zit nog te wachten op een lach maar ik zal wel niet leuk zijn :')
pi_157758646
leuk is dat he, Cassandra!

Hier is de mini druk bezig op z'n zij te rollen vanaf z'n rug. Het lukt hem ook nog redelijk. En lachen krijgen we volop. Het is hier momenteel the bomb als we z'n geluiden nadoen. We hebben dus een heel hilarisch huishouden. De Duutser en ik, hangend boven de mini "eeeh" ëeehw" "aah", etc. etc.
pi_157758653
Mijn baby vindt mij ook stom Cas. Als ie niet krijst, kijkt ie me enigszins afkeurend aan, met zo'n frons en/of opgetrokken wenkbrauw.

Tot zojuist. Hij lachte! Een echte, met mond open en blije ogen! :D

Nu heeft ie gegeten, en krijg ik weer de ouderwetse bedenkelijke blik. ("Stoor me niet woman, ik loop de plafond te checken" :7 )

En ik ben bang gemaakt. Mr. T is net als lief en ik verkouden en hees. Geen koorts. Maar moet je daar dan sowieso mee naar de huisarts? Heb vannacht wel duuzend keer in zijn wiegje gekeken, normaal doe ik daar niet aan...
  maandag 23 november 2015 @ 11:00:23 #234
409579 LuDann
All the way
pi_157758822
Pff, wat een nacht Hupje! Wel lief van het hoofd op je schouder.

Wat fijn dat het zo goed ging tijdens het etentje, Luna. En super dat Keteltje beter lijkt.

Saskia, welke kleur draagjas heb je besteld? Ik heb hem ook, ben er heel blij mee.

Rol N. van Selvaria. *O* Zo tof is dat he, hoe zoiets gewoon opeens lukt. :o

Sara: zo lang hij nog gewoon goed kan ademen, goede luiers heeft en geen koorts dan zou ik me niet al te veel zorgen maken. Maar volg je gevoel. Extra checken doen wij ook.

Wolk heeft nu een langemouwen romper aan met een jumpsuitje er overheen en lange warme sokken. Maar het is warm in huis. Vanochtend naar de huisarts had ze haar berenpak aan. O+

We waren niet de enige met een zieke baby bij de apotheek trouwens, we waren met zijn 3en. Drie hoestende verkouden baby's en moeders die elkaar medelevend aankeken. :P
  maandag 23 november 2015 @ 11:01:05 #235
409579 LuDann
All the way
pi_157758833
Ik zit echt totaaaaal niet op te letten in college hier. :@ Kan mijn hoofd er niet bijhouden hoor, op 2 uurtjes slaap.
pi_157759052
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 11:00 schreef LuDann het volgende:

Saskia, welke kleur draagjas heb je besteld? Ik heb hem ook, ben er heel blij mee.

Ik wilde de Elegance (zwart met strakke witte versiering), maar die was uitverkocht in L. Dus nu krijg ik de Lavendering, bruin met bloemenversiering. Ze vallen echt klein trouwens... ik heb normaal S, dus had een M Elegance besteld... die paste dus niet (mijn G cup kreeg ik er niet in). Dus nu maar geruild voor een L... ik ga me zowat nog dik voelen :9
pi_157759125
Zo, wat zul jij blij zijn als het zo kerstvakantie is LuDann! Ik vind het knap hoor, hoe je het combineert! ^O^

Verder maakt T geen zieke indruk. Dus ik hou het dan nu gewoon goed in de gaten. (Was een beetje bang geworden van dat RS-verhaal...)
pi_157759162
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 11:01 schreef LuDann het volgende:
Ik zit echt totaaaaal niet op te letten in college hier. :@ Kan mijn hoofd er niet bijhouden hoor, op 2 uurtjes slaap.
Ik vind het al knap dat je uberhaupt gegaan bent op 2 uur slaap. Ik was thuis in bed gekropen denk ik :p .

W. Slaapt eindelijk even, arm ding was al vanaf 7 uur wakker, dat is toch wel te lang voor zo'n klein guppie.
pi_157759270
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 11:28 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik vind het al knap dat je uberhaupt gegaan bent op 2 uur slaap. Ik was thuis in bed gekropen denk ik :p .

W. Slaapt eindelijk even, arm ding was al vanaf 7 uur wakker, dat is toch wel te lang voor zo'n klein guppie.
+1 LuDann, ik was thuis gebleven!
pi_157759334
In de categorie 'ho, baby, waar zit je stopknop? :o ':

N.'s tweede tandje is *ineens* door en sinds ze het rollen van rug naar buik heeft ontdekt (ongeveer 1,5 uur geleden dus :') ) gaat ze haar hele kleed over. De gedachte "Hee, hier heb ik mijn baby toch niet achtergelaten?" blijft maar terugkomen vandaag. :D

En dan lees ik hier over eerste lachjes en zo ( *O* )en dan moet ik een beetje huilen om hoe snel alles gaat. :'(
  maandag 23 november 2015 @ 12:13:18 #241
409579 LuDann
All the way
pi_157759803
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 11:21 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ik wilde de Elegance (zwart met strakke witte versiering), maar die was uitverkocht in L. Dus nu krijg ik de Lavendering, bruin met bloemenversiering. Ze vallen echt klein trouwens... ik heb normaal S, dus had een M Elegance besteld... die paste dus niet (mijn G cup kreeg ik er niet in). Dus nu maar geruild voor een L... ik ga me zowat nog dik voelen :9
Oh ja, dies tof. :Y Ik had de grijs-turquoise besteld, maar daar zat nogal een wachttijd van hier tot Tokio op. De webshop eigenaar mailde pas na een week of drie dat hij nog niet aan de bestelling begonnen was vanwege prive dingen. De Peony was wel direct beschikbaar dus toen heb ik die genomen. Ook in L.
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 11:26 schreef Sara82 het volgende:
Zo, wat zul jij blij zijn als het zo kerstvakantie is LuDann! Ik vind het knap hoor, hoe je het combineert! ^O^

Verder maakt T geen zieke indruk. Dus ik hou het dan nu gewoon goed in de gaten. (Was een beetje bang geworden van dat RS-verhaal...)
Nou, zeg dat ja! Als het lukt om alles op tijd in te leveren qua opdrachten heb ik vanaf 19 december bijna 2 weken vrij. Bijslapen. O+ Ik hoop dat het me gaat lukken.

Gelukkig dat T. niet ziek lijkt.
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 11:28 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ja, nja, de lastigheid is dat de consequentie van het missen van een college een nogal omvangrijke vervangende opdracht is. Ik red het nét met alles bijhouden, een extra opdracht zou me nekken denk ik.
  maandag 23 november 2015 @ 12:55:57 #242
56471 pinquit
oh my lama!
pi_157760447
Hongerdagje vandaag hier! :o En meneer wilde niet slapen :') Gelukkig niet jengelend, maar gewoon lekker om zich heen turen. Nu ligt ie lekker tegen me aan te pitten in de draagdoek.
pi_157763411
Nacontrole gehad bij de vk. Hadden het over snaaien tijdens het voeden. 'Je hebt het ook nodig bij borstvoeding,' zei ze.
Nou een kilo pepernoten lijkt me niet echt nodig :') +5 nog op de weegschaal. Ik vond het best veel nog.
pi_157763417
Lachende babies zijn leuk!

LuDann, hopelijk hou je het vol tot de vakantie! Het scheelt dat je een duidelijk doel voor ogen hebt, denk ik.

Leuk he, Selvaria, als ze ineens ontdekken wat ze kunnen :)

/klaagmodus aan
SPOILER
/klaagmodus uit
pi_157763612
Ai Hupje :*
Hier hoor ik toch ook veel verhalen over kindjes die niet doorslapen, dus je bent niet de enige!
Onze N. slaapt ook alleen als ik haar in slaap voedt of overdag in de draagzak. Nu al twee weken aan het proberen om haar in haar eigen bed te leggen overdag, maar geen succes. Ik heb 'Baby in een droomritme' gelezen, maar werd een beetje kriegel van die schema's en regeltjes, dus mjah.
Sterkte in elk geval!
  maandag 23 november 2015 @ 15:32:08 #246
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157763685
Hmm, zo lees ik dat boek niet, Saskia. Die schemas Zie ik meer als leidraad. Ik kan nog niet zeggen dat het hier een enorm succes is, maar nu we goed op de slaapsignalen letten, en toch blijven proberen in bed te leggen, lukt het overdag slapen wel af en toe. Maarja soms ga ik de deur uit met L en als hij dan moe wordt, kan ik 'm niet in bed leggen. Dan blijft hij (te) lang wakker, het is niet anders.
pi_157763792
Wat klinkt dat vreselijk zwaar hupje. ;( N. is ook niet de beste slaapster van de wereld (vanochtend 20 minuten in de wagen en nu pas weer. Net een kwartiertje en ik hoor haar geloof ik alweer), maar tenminste wel altijd vrolijk als ze wakker wordt. Wij houden trouwens haar handjes vast bij het inslapen, anders blijft ze haar speen eruit trekken, misschien is dat een optie bij jullie?
pi_157763856
hoe oud is je mini, hup?

Hier gaat het slapen sinds we inbakeren meestal goed. Het is een kwestie van goed timen, maar dan lukt het ook. Vaak voed ik hem vlak voordat hij gaat slapen, maar leg hem dan nog wakker in bed. Dan is het een kwesite van over z'n neusje aaien en hij is vertrokken. Vaak slaapt hij dan 45 min-1 uur. Langer is ook uitzonderijk. In de draagdoek slaapt hij wel langer, hij slaapt nu al dik 2 uur bij me op de buik...

Snachts slapen gaat ook goed. Hij komt nog wel voor een aantal voedingen, maar daarna slaapt hij goed door. Hij heeft nu echt een dag-nacht ritme, heel fijn.
pi_157763862
Nouja, ze legt de nadruk zo op rust, ritme, regelmaat etc. Maar dat is in ons huishouden van Jan Steen niet echt te vinden. Ik probeer nu wel de methoden die ze beschrikft om babies in bed te leren slapen (neerleggen, bij huilen optillen en troosten, weer neerleggen etc). Maar tot nu toe eindigt dat toch steeds in ontroostbaar huilen. Ik blijf het wel proberen hoor.
Misschien ben ik er ook te lui voor hoor, het is wel makkelijk om N. in de draagzak te stoppen ipv elke dag uren bezig zijn haar in bed te laten slapen. En fijner voor haar, want dat bed vindt ze niks.
  maandag 23 november 2015 @ 15:59:20 #250
409579 LuDann
All the way
pi_157764228
Ach Hupje, wat zwaar meis. Je schrijft dat jij de kartrekker bent ook, je man kan je hier niet echt bij helpen?

Ik vind het ook soms een beetje frustrerend, die doorslaapbaby's. Wolk heeft 's nachts nog nooit langer dan een uur of 4 geslapen en dat is een uitzondering. Aan de andere kant ben ik er ook wel aan gewend denk ik. Vorige week had ze denk ik wat langer geslapen dan gewoon (ik ben de volgende ochtend de tijden enzo meestal al weer vergeten, de nacht is meestal een waas) en toen ben ik wakker geschrokken en heb haar helemaal slaapdronken uit haar cosleepertje gegrist. Ik was half in paniek, zat nog half in een droom geloof ik waarin ze niet meer ademde.

Achteraf denk ik dat ze voor mijn gevoel gewoon te lang achtereen geslapen had en ging er bij mij een soort inwendige wekker af.
pi_157764396
J. is nu 7,5 mnd. Handjes vasthouden wordt 'm niet, hij raakt overprikkeld van het vasthouden op zo'n moment en wordt dan helemaal wild. En eigenlijk maakt dat doorslapen ook niet uit. Het is het niet kunnen inslapen wat het lastig maakt.
Het punt is dat er zo veel dingen noodgedwongen door elkaar lopen (allergie, flesvoeding, bijvoeding, afbouwen inbakeren) dat oorzaak en gevolg moeilijk te zien is. Want op sommige dagen hebben we een modelbaby (op het doorslapen na, dan :P )
Sorry hoor, het zit even hoog...
Hij doet het het best op rust en regelmaat en dus komen we amper ergens, in ieder geval niet samen of alleen dingen waarbij we binnen 3 kwartier terug kunnen zijn zodat hij op tijd in zijn eigen bed kan. Mijn vriend kan wel weg, maar ik niet, want als het slecht gaat slaapt J. niet in zonder de borst. En als J. slaapt lopen we op onze tenen door het huis of doen we vooral maar niks om hem niet wakker te maken.

Hij is nu eindelijk in slaap gevallen, 130 minuten ná de eerste poging op bed leggen. Ik voel me zo'n slechte moeder.
  maandag 23 november 2015 @ 16:10:11 #252
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157764429
Even ter geruststelling ( of juist niet :') ) . Onze 12 maander slaapt ook nog niet door. Het komt als het komt :) .
  maandag 23 november 2015 @ 16:13:38 #253
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157764503
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 16:08 schreef Hupje het volgende:
J. is nu 7,5 mnd. Handjes vasthouden wordt 'm niet, hij raakt overprikkeld van het vasthouden op zo'n moment en wordt dan helemaal wild. Het punt is dat er zo veel dingen noodgedwongen door elkaar lopen (allergie, flesvoeding, bijvoeding, afbouwen inbakeren) dat oorzaak en gevolg moeilijk te zien is.
Sorry hoor, het zit even hoog...
Hij doet het het best op rust en regelmaat en dus komen we amper ergens, in ieder geval niet samen of alleen dingen waarbij we binnen 3 kwartier terug kunnen zijn zodat hij op tijd in zijn eigen bed kan. Mijn vriend kan wel weg, maar ik niet, want als het slecht gaat slaapt J. niet in zonder de borst. En als J. slaapt lopen we op onze tenen door het huis of doen we vooral maar niks om hem niet wakker te maken.

Hij is nu eindelijk in slaap gevallen, 130 minuten ná de eerste poging op bed leggen. Ik voel me zo'n slechte moeder.
Kan je dan niet wat dingen schrappen die niet tegelijk gaan?

Bijvoeden even een tandje lager bijvoorbeeld? En slaapt hij bijvoorbeeld wel met sleepywings? ( mocht je willen testen voor aanschaf, je mag die van mij gerust lenen)

Even de fv wat uitstellen? Ik weet niet waarom je hebt gekozen om over te gaan, dus ik weet niet of dat een optie is hoor :) .
pi_157764548
Heb je ook regeldagen rond 3 weken? Want we hebben of dat vandaag, of mn melk is op :'(
  maandag 23 november 2015 @ 16:18:20 #255
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157764603
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 16:15 schreef silliegirl het volgende:
Heb je ook regeldagen rond 3 weken? Want we hebben of dat vandaag, of mn melk is op :'(
Je melk is in ieder geval niet zo maar op :* . De excacte regeldagen weet ik zo niet, maar klinkt plausibel. Of mamahonger!
pi_157764798
Vandaag naar het consultatiebureau geweest voor de eerste controle, ze is een maand oud. Ze is maar liefst 1200 gram aangekomen sinds haar geboorte. En daarmee nu 4407 gram en 54 cm. :D :D
pi_157764858
Silliegirl, je baby zorgt er zelf voor dat er genoeg melk is/komt. Dus als vandaag een regeldag is (officieel of niet), dan komt er vanzelf meer :)

Fijn, Jantina!

quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 16:13 schreef AwayTL het volgende:
Kan je dan niet wat dingen schrappen die niet tegelijk gaan?
Ja, misschien wel. Het lastige is dat iedereen weer wat anders zegt. Bijvoeding (maar rustig opbouwen) is juist belangrijk i.v.m. de kans op allergie, volgens de arts. En de fv is eigenlijk "voor mij", zodat ik geen stress hoef te hebben als ik niet genoeg kolf.
Ik ben met de sleepywings een beetje bang dat dat het ene hulpmiddel voor het andere vervangen is, en dat er dan later wéér een moment komt waarop iets afgebouwd moet worden (met bijbehorende ellende). Wat is jouw ervaring?

Sorry mensen, voor al mijn gezeur :@
pi_157765030
quote:
Ze kunnen op ieder moment wel eena komen, maar 10 dagen, 3 weken, 3 maanden en 6 maanden zijn een beetje de ijkpunten, dus dat klopt wel.
pi_157765097
Dank jullie voor de geruststellingen, ik weet wel dat regeldagen je productie omhoog jagen, maar ik word een beetje verdrietig van mijn groot-verdriet-want-honger baby.
We moeten er maar even doorheen dan, morgen weer een dag..
  maandag 23 november 2015 @ 16:43:24 #260
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157765184
Hupje, er zijn hier veel slechte slapers hoor (en ook stomme modelbaby's :6 ), een schrale troost...
Hulpmiddelen wilde ik snel vanaf, daarom zijn we met 12 weken gestopt met inbakeren. En ook met in slaap voeden. Nu de laatste stap is het aan de pink in slaap sabbelen. Lukt soms wel, soms niet.
pi_157765389
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 16:43 schreef Mariposas het volgende:
Hupje, er zijn hier veel slechte slapers hoor (en ook stomme modelbaby's :6 ), een schrale troost...
Hulpmiddelen wilde ik snel vanaf, daarom zijn we met 12 weken gestopt met inbakeren. En ook met in slaap voeden. Nu de laatste stap is het aan de pink in slaap sabbelen. Lukt soms wel, soms niet.
Ja, ik wéét dat ook wel. Maar soms onthou je alleen datgene waar je van baalt. Ik wilde ook liever geen hulpmiddelen, maar vóór het inbakeren ging het zo slecht, dat we alles wilden proberen. Afbouwen hebben we diverse keren geprobeerd, dit is de meest succesvolle poging :'). Vorige week had ik ouderavond op mijn werk, het niet-in-slaap-voeden ging zo goed dat J. wakker was van 16 tot 22u (toen kwam ik thuis).
pi_157765847
Hupje, kan hij al rollen? Zo ja, dan is inbakeren geen veilige optie meer, zo nee, dan zou je het nog even kunnen gebruiken? Of eventueel een puckababy? Mijn middelste kregen we ook niet uit de doeken, B tot nu toe ook niet (bijna 16 weken). Met de puckababy ging het redelijk met de middelste (zij sliep pas door met 16 maanden :{ ). Succes!
Sara
Merel
Ukje
pi_157765933
Ja, hij rolt fanatiek. Behalve in bed, daar is hij uberhaupt nog nooit een cm van zijn plaats gekomen. Maar dat is dus ook een deel van het probleem, hij móet maar lijkt het eigenlijk nog niet aan te kunnen.
  maandag 23 november 2015 @ 17:34:27 #264
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157766096
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 16:29 schreef Hupje het volgende:
Silliegirl, je baby zorgt er zelf voor dat er genoeg melk is/komt. Dus als vandaag een regeldag is (officieel of niet), dan komt er vanzelf meer :)

Fijn, Jantina!

[..]

Ja, misschien wel. Het lastige is dat iedereen weer wat anders zegt. Bijvoeding (maar rustig opbouwen) is juist belangrijk i.v.m. de kans op allergie, volgens de arts. En de fv is eigenlijk "voor mij", zodat ik geen stress hoef te hebben als ik niet genoeg kolf.
Ik ben met de sleepywings een beetje bang dat dat het ene hulpmiddel voor het andere vervangen is, en dat er dan later wéér een moment komt waarop iets afgebouwd moet worden (met bijbehorende ellende). Wat is jouw ervaring?

Sorry mensen, voor al mijn gezeur :@
Het ene voor het andere vervangen en het op een later moment aanpakken is wel rustgevender dan en en en en alles willen veranderen. Pak iets wat je later kan veranderen en wacht daar gewoon even mee :) .

Ik vond de sleepywings fijn, maar heb nooit ingebakerd. Het remde hem net dat nodige beetje af.

Of maak het jezelf gemakkelijk. Bijvoeding is belangrijk (maar blijft bijvoeding) , je kan alles zelf maken of twee weken bv ella's kitchen dingen kopen ( zijn zonder toevoegingen) .
pi_157766938
Met sleepy wings kunnen ze wel in hun gezicht wrijven, of niet?
Wij doen aan Rapley, dus bijvoeding is geen moeite. Ik heb intussen besloten dat ik er voor de zekerheid van uit ga dat het gedrag van vanmiddag door het brood komt, dus dat gaat een maand van het menu af en dan proberen we het opnieuw.
  maandag 23 november 2015 @ 18:30:20 #266
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157767134
[quote]0s.gif Op maandag 23 november 2015 18:22 schreef Hupje het volgende:
Met sleepy wings kunnen ze wel in hun gezicht wrijven, of niet?
Wij doen aan Rapley, dus bijvoeding is geen moeite. Ik heb intussen besloten dat ik er voor de zekerheid van uit ga dat het gedrag van vanmiddag door het brood komt, dus dat gaat een maand van het menu af en dan proberen we het opnieuw.
[/quote

Ja, wrijven, speen indoen enzo :) .

Vikornbrood zit trouwens geen melk/soja in. Wel veel pitten en zaden :) .
pi_157768695
Doorslapende baby's is een hoax :P

Ik vond A wat warm aanvoelen. Zijn Temp is 37,7. Is dat erg? En moet ik daar wat aan doen?
pi_157768747
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 19:19 schreef Estrys het volgende:
Doorslapende baby's is een hoax :P

Ik vond A wat warm aanvoelen. Zijn Temp is 37,7. Is dat erg? En moet ik daar wat aan doen?
37.7 is toch gewoon prima?
pi_157768812
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 19:21 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

37.7 is toch gewoon prima?
Hij komt normaal niet boven de 37. Vandaar dat het me wat verhoging lijkt.

Het kunnen natuurlijk ook zijn wollen slofjes zijn :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 23 november 2015 @ 19:24:19 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_157768859
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 19:23 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij komt normaal niet boven de 37. Vandaar dat het me wat verhoging lijkt
gewoon even ind e gaten houden, niet te warm kleden (maar ook zeker niet te koud!) en lekker vertroetelen. Als het oploopt kun je altijd nog een zetpil geven of de HAP bellen als hij lusteloos is/wordt
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_157768940
mocht het oplopen tot boven 38 bel ik sowieso even :Y
pi_157769151
quote:
Volgens mij rond 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 10 weken, drie maanden, zes maanden, negen maanden.... Staat ook wel wat over op bv.com
Kwak
pi_157769884
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 19:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Volgens mij rond 10 dagen, 3 weken, 6 weken, 10 weken, drie maanden, zes maanden, negen maanden.... Staat ook wel wat over op bv.com
9 maanden ja?
Pff ik ben te verwend de eerste 8 maanden... :')
pi_157770108
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 19:33 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Thanks. Hij is vandaag precies 3 weken dus dan volgt hij mooi het schema :') . Stom eigenlijk. Ik was voorbereid over regeldagen en toch heb ik me de halve dag zo onzeker als wat gevoeld "want waarom heeft 'ie nou nog honger!"

Om 6 uur kwam hij weer voor een voeding en hij heeft ruim een uur liggen drinken. (Normaal is 'ie na een half uur klaar). Toen stopte hij zelf, nog wel klaarwakker maar heel rustig dus ik heb hem in zijn wiegje gelegd en lig nu naast hem in mijn eigen bed. Hij heeft nog een half uur rond liggen kijken (ik heb echt een bijzonder alerte baby voor 3 weken, hij volgt me al zover 'ie me kan zien door de hele kamer) en is nu zonder verdere huils in slaap gevallen O+ . Ik ga dus ook mn ogen dicht doen.
pi_157770126
Hupje, wat heftig allemaal. :*

Estrys, ik zou me nu nog niet al te druk maken maar het in de gaten houden inderdaad.

Ik ben blij dat vandaag er weer op zit en ik weer thuis ben. Ik was vandaag model voor een vriendin die zaterdag examen doet in gelnagels zetten. Van 10 tot 4 in Haarlem. Dus L. was voor het eerst een hele dag alleen met pappa thuis. Kleintje wilde niet drinken uit de fles. :'( Ik snap het niet zo goed, want op de opvang drinkt ze wel uit de fles. Maargoed, misschien thuis = drinken bij mamma, opvang = drinken uit de fles ofzo? Was pas om half 8 thuis. Flink geknuffeld en gedronken en nu ligt ze uitgeput op bed. Ze vond het wel noodzaak om ineens achteruit te gaan tijgeren vandaag. Gek kind. O+ Zaterdag ben ik weer model, maar dan gaan man en kind maar lekker mee.

En ze hoest verschrikkelijk op het moment dus ik hang morgenochtend bij de huisarts aan de telefoon. Ze is verder vrolijk en dronk net ook goed bij me, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere.
pi_157770161
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 19:27 schreef Estrys het volgende:
mocht het oplopen tot boven 38 bel ik sowieso even :Y
Dat ja... Als ze onder de 3 maanden zijn even contacten met de hap, zeker als je geen reden weet voor ee verhoging (bv net vaccinaties).
En zetpil ff opletten met hoeveelheid. Wij mochten Fedde toen wel een van 120mg geven omdat ie over de 7 ( :') ) kilo was al... Daaronder 60 geloof ik.
pi_157770251
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 18:30 schreef AwayTL het volgende:
Vikornbrood zit trouwens geen melk/soja in. Wel veel pitten en zaden :) .
Goed om te weten! Waar haal je dat? Ik had koemelkvrij brood van de bakker. Als ik het eet komt er geen reactie, maar waarschijnlijk als J. het zelf eet, dus wel. Misschien toch kruisbesmetting in de bakkerij...

J. heeft daarstraks druk geoefend om achteruit te tijgeren :). Nu moe, maar gillen in bed, dus dan maar op schoot. Als hij straks slaapt, duik ik er ook vroeg in.

Morgen zal ik niet meer zo ego posten hier :@ Dankjewel voor alle reacties.
pi_157770306
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 20:07 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Dat ja... Als ze onder de 3 maanden zijn even contacten met de hap, zeker als je geen reden weet voor ee verhoging (bv net vaccinaties).
En zetpil ff opletten met hoeveelheid. Wij mochten Fedde toen wel een van 120mg geven omdat ie over de 7 ( :') ) kilo was al... Daaronder 60 geloof ik.
Nee er is geen reden voor verhoging. Waarschijnlijk heeft zus in zijn gezicht geniest of zo :P
Ik hou het in de gaten
pi_157770461
Hier ook een baby met verhoging (38.2). Ook hangerig en duidelijk niet lekker, dus ze ligt nu met een zetpilletje te slapen. Hopelijk geen ziekig gedoe straks.
Sara
Merel
Ukje
  maandag 23 november 2015 @ 20:23:12 #280
360012 Shopaholic1984
pi_157770592
N is echt ziekjes en zielig. Jammert de hele dag. Steeds boven de 39 graden koorts. Vanmiddag even bij de HA geweest. Maakte me toch zorgen, omdat ze nu echt niet zichzelf is. Ze heeft vaker koorts gehad, maar was dan nog vrolijk. De HA vermoedt gewoon een infectie. Ze moet woensdag weer koortsvrij zijn. Ik hoop dat ze morgen weer een stuk opgeknapt is. De HA denkt alleen dat L van de week zal volgen. Helaas. Ik hoop dat L het overslaat....
  maandag 23 november 2015 @ 20:23:27 #281
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_157770598
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 20:10 schreef Hupje het volgende:

[..]

Goed om te weten! Waar haal je dat? Ik had koemelkvrij brood van de bakker. Als ik het eet komt er geen reactie, maar waarschijnlijk als J. het zelf eet, dus wel. Misschien toch kruisbesmetting in de bakkerij...

J. heeft daarstraks druk geoefend om achteruit te tijgeren :). Nu moe, maar gillen in bed, dus dan maar op schoot. Als hij straks slaapt, duik ik er ook vroeg in.

Morgen zal ik niet meer zo ego posten hier :@ Dankjewel voor alle reacties.
Hier ligt het gewoon in de supert, omdat een bakker daar aanlevert. Onze oude bakkerij had het ook.
  maandag 23 november 2015 @ 20:23:45 #282
360012 Shopaholic1984
pi_157770602
Beterschap voor alle zieke baby's! :*
pi_157771479
MwC fijn dat het al beter gaat, hopelijk is-ie snel weer de oude! :*

LuDann, wat sneu dat Wolk zo verkouden is, maar gelukkig is het niks ernstigs! :*
En snap je gevoel wel hoor, maar jij hebt waarschijnlijk meer 'last' van dat schaafwondje dan zij ;)

Selvaria, is de neuspeer bij jullie ook AMK-melding-waardig, of valt dat mee?
Toen ik de vorige keer aan kwam lopen met dat ding, pakte de Minion serieus d'r eigen speelgoedtelefoon en begon als een gek op de knopjes te drukken alsof ze ze echt wilde bellen _O- :D Gelukkig gaan die knopjes maar van 1-4 :{w

Lijn, wat is-ie knap! :o O+ Hij kruipt gewoon!
En jouw heerlijke droge commentaar tegen M. O+
Dat rode aapje hebben wij hier ook, is echt een hit! O+

En baby's... }:| Ik roep dus al 3 maanden lang dat onze Minion "bijna kan rollen" / "dat ze er zó dichtbij is" / '"dat het écht niet lang meer kan duren" / etc. :') En wat doet mevrouw als mama net even staat te douchen?! Juist, omrollen :{w en nu heb ik het niet gezien ;( en man was ook nog te laat om te filmen...
Maarrr...morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen; mijn vrije dag, dus hopelijk herhaalt ze het trucje nog een keer! ;)

Edit: crap, weer een half topic gemist... :|W
pi_157771776
Twist, +1 op je edit. :)

Kruiperts! *O* Rollerts! *O* Schuiverts! *O*

Nieslapenieters :( Niedrinkenieters :(

Ehmmmm... dat was het.

Update van het thuisfront: R stapt op geheel eigen wijze: Ze laat één voet staan en stapt rond met de andere voet. Daarna doet ze een zijdelingse shuffle richting het te bereiken object (mama's neus! *O* Een kattenstaart! *O* )

Herkenbaar?
pi_157771936
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:02 schreef ingee het volgende:
Twist, +1 op je edit. :)

Kruiperts! *O* Rollerts! *O* Schuiverts! *O*

Nieslapenieters :( Niedrinkenieters :(

Ehmmmm... dat was het.

Update van het thuisfront: R stapt op geheel eigen wijze: Ze laat één voet staan en stapt rond met de andere voet. Daarna doet ze een zijdelingse shuffle richting het te bereiken object (mama's neus! *O* Een kattenstaart! *O* )

Herkenbaar?
:Y

pi_157772004
Pfff, even een extra :* voor de zware nachten en zielige/zieke baby's ;(

Selvaria, jullie N. ook aan de rol dus, wat goed! O+

quote:
:D _O- _O_

Ingee, het klinkt echt briljant! :D
pi_157772143
Ik krijg een google ads van Bonprix met in 1 advertentie een leren korset met string en een zwangerschaps/draagjas :') :')

Beterschap voor de zieke baby's!
pi_157772213
Droeg jij geen leren korset en string onder je positiemode dan? :?
pi_157772370
Je krijgt toch alleen dingen te zien die verband houden met je zoekgedrag op internet? ;)

Er zijn dit weekend 2 jongetjes geboren in de straat (Geen tweeling). Dat komt op een totaal van zes jongetjes in twee maanden :o Dat wordt gezellig over een paar jaar met buiten spelen :)
pi_157772490
Makkelijk met het carpoolen naar de voetbal. :Y
pi_157772492
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:19 schreef Estrys het volgende:
Je krijgt toch alleen dingen te zien die verband houden met je zoekgedrag op internet? ;)

Er zijn dit weekend 2 jongetjes geboren in de straat (Geen tweeling). Dat komt op een totaal van zes jongetjes in twee maanden :o Dat wordt gezellig over een paar jaar met buiten spelen :)
Dan moet ik eens met mrIma praten, want ik zoek er niet naar :D
pi_157772617
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 21:22 schreef Krisvc het volgende:
Makkelijk met het carpoolen naar de voetbal. :Y
Ik hoop eigenlijk dat A net zo'n 'Pietertje' is als de oudste :P
pi_157772785
Helft alweer vergeten..

Allereerst even schrikken, maar wel gefeliciteerd voor Ggirl! *O* toffe reactie van je vriend O+

Hoop zieke baby's zeg! Beterschap voor allen!

Sjaak weer beter en gevlogen!

Hier ook eindelijk allemaal weer beter, op wat gehoest na. Zelf ben ik sinds donderdag al schor, vandaag op werk regelmatig de vraag of ik verkouden ben/moet worden. Ben blij dat ik er eindelijk vanaf ben zeg :P En iedereen vindt m'n stem nu zwoel :')
Q hoest al een aantal dagen helemaal niet meer. Nouja, net zag hij mij hoesten en moest hij dus ook even "hoesten" :P

:* Hupje voor de zware nachten!
Hier ook nog lang geen doorslaaps, maar ben al blij met redelijke tot best goede nachten!

Qua kleding, draagt hij binnen een korte mouwenromper met truitje of lange mouwenromper met T-shirt en een dun broekje, zodat ie lekker kan bewegen. Buiten trek ik hem in de wagen een spijkerbroekje aan, dikke winterjas en schoentjes. Z'n hoofdje zit dan al gedeeltelijk in z'n capuchon, als het kouder wordt misschien nog een mutsje erbij. Laatst kreeg ik wel koude handen, dus volgende keer maar wantjes aan ook. In de Tula, ook een spijkerbroekje, dik vest, schoentjes en sinds kort ook een mutsje (hij heeft ook best wat haar al, nog niet eerder aan een mutsje gedacht..) en toen het donker werd eind vd sjaaltje erbij.
Voetenzak voor de wagen dacht ik nog even te bewaren voor wanneer het echt koud wordt. Maar doe je ze dan een vestje aan erin of dikke winterjas? Ben bang dat hij het dan te warm zou krijgen, maar ben ook bang dat het juist niet zo is en hij het te koud krijgt :P
pi_157772825
Wat goed van d'r Inge!

R is ook snibverkouden. Het snot komt uit dr ogen. :')
pi_157773012
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:22 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Dan moet ik eens met mrIma praten, want ik zoek er niet naar :D
:D !

Nog een *O* voor de rols, rups en kruips(was die er niet ook?) en de half-dansende R :P

Haalde Q dr net op bij m'n ouders. M'n vader had em op tafel bij hem zitten, met z'n gezicht naar mij en moeder toe. Wij enthousiast naar hem zwaaien, Q keek zoals altijd doodserieus terug, maar wapperde wel met z'n armpje op en neer! Zal ik em goedrekenen? :P

Oh en vanaf wannee mogen baby's eigenlijk in zo'n zitje in een winkelwagentje? Lijkt me nog wat breed voor Q, kukelt ie misschien nog om. Maar vroeg het me gewoon af :) Vind het als kind altijd zo tof om daarin te zitten!
pi_157773165
quote:
1s.gif Op maandag 23 november 2015 21:35 schreef Gevalletje het volgende:

[..]

:D !

Nog een *O* voor de rols, rups en kruips(was die er niet ook?) en de half-dansende R :P

Haalde Q dr net op bij m'n ouders. M'n vader had em op tafel bij hem zitten, met z'n gezicht naar mij en moeder toe. Wij enthousiast naar hem zwaaien, Q keek zoals altijd doodserieus terug, maar wapperde wel met z'n armpje op en neer! Zal ik em goedrekenen? :P

Oh en vanaf wannee mogen baby's eigenlijk in zo'n zitje in een winkelwagentje? Lijkt me nog wat breed voor Q, kukelt ie misschien nog om. Maar vroeg het me gewoon af :) Vind het als kind altijd zo tof om daarin te zitten!
Ik heb R er in gestopt vorige week. Veeeel te ruim nog! :o En ze zat in haar skipak nog wel. Wel leuk hoor, ze zag alles, maar ze wilde ook alles pakken en er zitten nou eenmaal geen gespjes aan.
Ze zat een hele tijd geleden al eens heel tevreden op zo'n hoge kar van de Boerenbond, dus de volgende keer zet ik haar gewoon tussen de boodschappen denk ik.
pi_157773213
En zwaais! Ik reken het ook goed! Begon R ook mee zo, doodserieus gezicht en wapperen. :)
pi_157774052
Ik ben vrij mild met goed rekenen :Y
Wij hebben dan ook al foto's met "Vandaag zei ik voor het eerst papa/mama" :+ toen ze 4-5 maanden was ;)
Nu roept ze de hele dag door "Mapa mapa" --> nu al efficiënt ingesteld :7

Disclaimer: dat roept ze letterlijk de hele dag door, dus ook tegen de bank of d'r knuffels. Niet dat wij serieus geloven dat ze ons daarmee bedoeld hè ;)
pi_157774324
N. heeft nog niet zo'n breed geluidenrepertoire. Ze kan gillen en zegt de hele dag ewewewewe. Qua intonatie is ze al wel vergevorderd, ze vertelt soms de meest serieuze verhalen om vervolgens luchtig verder te gaan. :D O+
pi_157774364
Oh, dicht. :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')