abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157723703
Beeeeh tis hier weer bal, de hele dag huilenhuilenhuilen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_157723735
Wat leuk dat E. gericht pakt :D O+
pi_157723749
Wat sneu Pinq. Enig idee hoe dat komt?
pi_157723770
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:12 schreef pinquit het volgende:
Wat leuk dat E. gericht pakt :D O+
Ja he. :D O+
pi_157724107
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 november 2015 20:13 schreef LuDann het volgende:
Wat sneu Pinq. Enig idee hoe dat komt?
Niet echt. Hij lijkt alleen maar te willen eten. Borst en fles. Maar op = meteen drama. Pijn dan ws?
Misschien heb ik toch iets gegeten met een spoor van melk.
pi_157724135
Lief he :) N doet het ook, dan pakt ze iets zo aan en gaat t dan helemaal precies bestuderen :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_157724258
Wat een leukerds hebben jullie allemaal! O+ Q., R., L., Wolk O+

:* voor de zware nachten! En een *O* voor de goeie!
De Minion deed ook mee met de goede. Sowieso is slapen echt tof sinds we ontdekt hebben dat ze het 's nachts waarschijnlijk gewoon een beetje koud had... :@ Dekentje over de slaapzak en ze slaapt al een paar nachten van 20-7u (met om 23.30u een kleine fles en max 1-2x speentje teruggeven).

Eenkennigheid, kan dat al bij 6 mnd beginnen? :? Want opa (mijn vader) waagde het vanmiddag om vanaf 2-3 meter afstand tegen onze Minion te praten en dat mocht dus niet --> :o :'( :(
Gisteren hetzelfde bij het CB toen de verpleegkundige het lef had om te zeggen dat ze goed groeide! :o :'( :(

Maar is dat niet 'vroeg' voor zoiets?
pi_157725186
Hmm, vervelend Pinq. Is het geen clusteren?

Twist, wat fijn dat het zo goed gaat! Van eenkennigheid heb ik geen verstand. Maar ik ga denk ik ook eens een extra dekentje proberen vanavond. :P
pi_157725370
Ben al sinds een uur of 5 bezig met een baby die niet wil slapen maar wel moe is. Aan de borst valt ze wel in slaap maar als ik haar wegleg dan tilt ze haar hoofd op en begint ze zacht whaa whaa whaa te doen. Dan wat harder Whaa Whaa Whaa en uiteindelijk gaat ze van WHAA WHAA WHAA over naar WHèèèèè! :')
pi_157726562
:* voor de slechte nachten!
Hier was het niet veel beter. Q werd 2 uur wakker en wilde maar niet meer goed in slaap komen. Geprobeerd hem te laten liggen, maar half 4 er echt maar uit. In de box liet ie een paar goede scheten en poepte z'n luier vol, zat kennelijk dwars! Nog wat eten gegeven, beetje spelen en rond 5 uur denk ik sliep ie pas weer, tot 9. 1e dutje was ook maar kort, want weer een poepluier :P Middagdutje wil niet goed lukken, valt niet in slaap of slaapt maar kort. Misschien heeft ie al wat minder slaap nodig, maar hij lijkt nog wel moe..

Fijn om te horen dat het wel mee valt hoe traag Q is! Soms word ik er eventjes onzeker van :@ Maargoed, ik zie dat hij het goed doet en vrolijk is.
Dr net heb ik em nog wat peer gegeven, in reepjes. Hij pakt het niet echt, raakt het wel even aan en doet dan z'n mond open zodat ik er een stukje in steek :P Maar hij hapt het nu zelf af, kauwt wat en slikt het zonder kokhalzen door :) Fijn dat dit ook steeds beter gaat!

Aww Wolk! Zo schattig als ze aan je gezicht voelen!
(inmiddels is dat "voelen" er hier wel af en is het iets te enthousiast knijpen en of slaan :') Dus dat komt misschien over een tijdje nog..)

Ahh verlegen R! En knappe L alweer 4 maanden!

Vriend heeft lactoseintolerantie, Q lijkt vooralsnog nergens last van te hebben. Lijkt me nog lastig, uitzoeken wat je nog mag hebben dan, melk zit toch in veel dingen!

Beterschap voor de zieken!

:* Pinq!

Weet niet of eenkennigheid al kan. Dacht even terug dat Q dat had, 2x dat ie ineens hard moest huilen bij sm (en ik bang was dat dat kwam omdat ze donker is en hij dat misschien gek vond :@ ). Ook paar keer dat ie bij anderen huilde, maar toen was ie ook moe. Inmiddels lacht ie weer naar iedereen. Even afwachten denk ik, kijken of het zo blijft!
pi_157727675
Eenkennigheid, soms is het gewoon iets eenmaligs. Ro heeft ook een periode gehad dat haar vader een :( :'( kreeg. Dat was echt zwaar hoor. Gelukkig had ik toen nog verlof.
Hopelijk snel weer over!

En eat een leuke foto's allemaal!
Spring, wat een kickass pakje! Zelfgemaakt? Zelf gekocht (merk please!).

L. Wat zie je er heerlijk uit met je slagroombeentjes. 4 maanden alweer O+

Ludan,
Gefeli met je grijp en pak baby. Ik vind het nog steeds wonderlijk !

Ik had vrijdag een vrije dag. Dacht gezellig even naar m'n ouders te gaan. Heerlijke dag gehad en om 18:30 (een half uurtje voor ik wilde vertrekken ) werd ik toch moe. Kon echt niet meer auto rijden dus blijven slapen. Ro vond het allemaal prima. Ging lekker slapen in het grote bed (aka kussenfort). En ik doezelde een beetje in op de bank tot m'n vader eventjes iets moest pakken op de gang. Hoorden we ro huilen. Koorts, snot, huuuuuuuilen.
Geen draagdoek bij me want ik was niet van plan om zolang te blijven dus zat ik heel de avond met een huilende plakbaby. Om 21:00 werd ik gebeld dat een vriend ernstig ziek is dus mijn avond kon niet meer stuk :'(
En ro.. Ro heeft nog steeds koorts. Veel snot/verkouden. Kan alleen rechtop slapen.
Wellicht krijgt ze waterpokken. Heerst op ons kdv. Ze had wel een paar blaasjes bij haar schede.. :{
Morgen alleen thuis dus kan ik haar lekker vertroetelen. Hopelijk maandag weer beter. Trusten allemaal!
  zondag 22 november 2015 @ 02:30:04 #93
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157733122
Sorry voor m'n negatieve spam maarre.. Gezien ik gisternacht en vandaag zo'n intensieve zorgdag had voor man en hij vandaag iets leuks gaat doen zou hij de nachtluiers doen vannacht.

Nu ligt ro dus al 5 min te gillen, omdat m'n man nog steeds niet begrijpt dat hij gelijk een schone luier onder de vieze luier moet doen, zodat indien er geplast wordt tijdens het verschonen niets nat wordt.
Je begrijpt.. Ro plast net tijdens het verschonen. Ik snap het zo goed! Die blaasjes op haar privates branden als een gek natuurlijk dus toen ze eindelijk frisse lucht voelde.. Piesen!
En dan kiest m'n man er ook voor om haar eerst helemaal uit te kleden, slaapzak uit, etc. Voordat hij háár verzorgt (schoonvegen en sudo op de blaasjes).
Ik lig hier nu zwaar opgefokt in bed te denken aan ' niet mee bemoeien. De man moet ook leren om je kind te verschonen etc etc'.. Zoals je je in de kraamweek voelde wanneer er iets gebeurde.. Dat je het liefst je man weg stoot om het zelf (beter) te doen.

Oh lord. Dat gehuil... Mijn hart!
"Dit gaat voorbij". "Het wordt beter".
:'(
pi_157733177
Och Fappie toch :*
  zondag 22 november 2015 @ 03:32:20 #95
409579 LuDann
All the way
pi_157733470
"Whaaa whaa whaa whaaa"

"Oooooohhh ahhhh ahhhh ewwhhhll!"

"Whaa whaa whaaa whaaaaa! ieeehhhh! Oooooooooh!"

Ga nou slapen kind, drie uur is geen tijd om op te staan. ;( Ik had gehoopt dat ze weer zou gaan slapen als ik het gegiebel dat vanuit de cosleeper komt negeer. What was I thinking. :')

Heel gezellig hoor maar mijn slaap, wat doe je. :+
  zondag 22 november 2015 @ 03:34:58 #96
409579 LuDann
All the way
pi_157733482
Faptist. :*

Gevalletje: ik vind het leuk om te lezen over Q. Lekker mannetje. O+ Doet het prima volgens mij, lekker in zijn eigen tempo. :Y
  zondag 22 november 2015 @ 06:13:21 #97
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157733667
L vindt half 6 uitgeslapen genoeg. Ze ligt heel gezellig te kletsen in bed. Ik vind het vroeg! Gisteren heeft ze overdag weinig geslapen. We waren bij sv en zijn vrouw. N heeft daar wel heerlijk geslapen. Lijkt wel of ze 's nachts minder lang slapen als ze overdag ook minder slapen.

Fap, ik snap wat je bedoelt. Ik snauw ook wel eens tegen J als hij 1 van de meiden te lang laat huilen naar mijn zin, terwijl hij er snel wat aan kan doen.

L al weer 4 maanden. Wat een leukerd O+

Gevalletje, Q ontwikkeld zich op zijn eigen tempo. Ik zou ne geen zorgen maken. Ik en J hebben onze ontwikkeling ook vergeleken. Ik was sneller dan dat hij was. Ik liep met 9 maanden los, hij met 18.
Mijn oom stond pas voor het eerst met 1,5 jaar. Liep pas dik na 2 jaar. Maar heeft nu een super hoge functie.

LuDann, 3 uur is wel erg vroeg. Mag ik blij zijn met half 6 ;)
  zondag 22 november 2015 @ 06:36:17 #98
335643 faptist
Maakt fouten
pi_157733694
Ludann. 3 uur?
Help. Hopelijk is het een fase en snel voorbij.

Iedereen ontwikkeld zich op z'n eigen tempo. Juist super fijn dat dat kan.
Een kennis haar dochtertje, die2 weken jonger dan ro, kruipt vooruit en kan al staan. Nou... Ro kruipt heel goed achteruit, kan staan wanneer ik haar vasthou maar that's about it. Ik ga me er niet druk om maken hoor. Komt vanzelf.

Zucht. Ik heb net weer 10 minuten naar gehuil mogen luisteren, omdat man het weer voor elkaar kreeg dat ro over haar romper heen pieste. Hij had blijkbaar niets geleerd van de eerste keer.
Ze heeft gewoon pijn en alles brandt. Als je haar dan laat liggen zonder wat aandacht en sudo snap ik wel dat ze huilt. Dus toch eruit. Ro opgetild en al hangend aangekleed en verschoond.
Nu is ze weer rustig. Hoop dat ze even een paar uurtjes slaap pakt.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Dat ze rode bultjes -5- (waarvan 2 met blaasje) heeft rond haar schede.
Pijn met plassen.
Heb er nu wat maizena opgedaan en op de plekjes wat sudocreme.
Gelijk rustig dus hooelijk werkt het. Zal wel een lange dag worden vandaag.
:O
Maar gelukkig zondag: dus kroelen O+
pi_157733774
Klinkt als een soort luieruitslag of irritatie in ieder geval faptist. Je zou ook bepanthen kunnen proberen? Dat werkte hier goed; luieruitslag is weg nu.

Ik heb mijn baby geprobeerd wakker te maken voor zijn 7-uur voeding.
Resultaat na 3 slokken:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En nu vind ik het sneu om 'm weer wakker te maken :') .
pi_157733823
Krijgt ie flesjes op schema sillie? Ik zou m lekke laten slapen en weer geven als hij honger heeft...

Ik gaf na 8 weken bv ook fv maar dan op verzoek, beviel prima.
Kwak
pi_157733825
Oh mensen.. Ik ben wakker! Voor de tweede dag op rij om 05.00. En nee T. Die slaapt tot een uur of half tien daar ligt het niet aan. En nu, nu zit ik in shock beneden want..

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 22 november 2015 @ 08:03:27 #102
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157733835
Je moet babies ook niet wakker maken joh :P! Kiek 'em nou O+.
KuikenGuppy
  zondag 22 november 2015 @ 08:03:35 #103
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157733836
Gefeliciteerd ggirl! *O*
Oef, dit is dus wel mijn grote angst, want ik wil wel graag een tweede maar dan wel graag gepland (ook ivm foliumzuur) en niet zo snel na een eerste. Vind het ook maar 'eng' om geen menstruatie te hebben.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 22 november 2015 @ 08:04:56 #104
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157733839
Ach Sillie, wat een droppie! ik zou 'm niet wakker maken. Hij is nu bijna 3 weken oud toch? Zo lang hij goed aankomt en jouw borstvoeding goed loopt, kan dat prima.
pi_157733853
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:03 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd ggirl! *O*
Oef, dit is dus wel mijn grote angst, want ik wil wel graag een tweede maar dan wel graag gepland (ook ivm foliumzuur) en niet zo snel na een eerste. Vind het ook maar 'eng' om geen menstruatie te hebben.
Foliumzuur zit wel in de vitamines die ik nog steeds slik gelukkig. Man zal het ook wel prima vinden als hij vd schrik bekomen is denk ik en ach, het heeft zo 'moeten zijn' denk ik dan nu maar.
pi_157733859
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:04 schreef Mariposas het volgende:
Ach Sillie, wat een droppie! ik zou 'm niet wakker maken. Hij is nu bijna 3 weken oud toch? Zo lang hij goed aankomt en jouw borstvoeding goed loopt, kan dat prima.
@Kwak: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog min of meer op schema (elke 3 uur).

Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). En volgens mij is dat wel prima voor een 3-weken oud babietje toch?
Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.

En hij is zo lief als 'ie zo lekker ligt te slapen O+
pi_157733869
Nooit 'n slapende baby wakker maken toch ? Kiek nou hoe lief O+
pi_157733870
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 07:58 schreef Ggirl het volgende:
Oh mensen.. Ik ben wakker! Voor de tweede dag op rij om 05.00. En nee T. Die slaapt tot een uur of half tien daar ligt het niet aan. En nu, nu zit ik in shock beneden want..

SPOILER
:o ! Dat is wel een groot cadeau ja! Wel een mooi cadeau O+ . Hoe oud is T nu?
pi_157733875
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

@Kazy: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog mij of meer op schema (elke 3 uur).

Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.

Sorry maar wat een kutadvies :X

Voeden op schema met bv is echt echt echt achterhaald. Woed er gewoon bios van dat ouderwetse CB troela's dat nog durven te zeggen. :(

Overal is het advies om op verzoek te voeden, beter voor je productie en vooral voor de afstemming op het kind. Of bedoelde ze een maximaal drie uur ertussen schema? Dat is bij kleintjes wel handig, maar zodra ze over de drie kilo heen zijn mag er in principe maximaal zes uur tussen de voedingen (vooral s nachts als je geluk hebt).

Een minimaal aantal voedingen van 8 per 24 uur is voor je productie het minimum volgens mij...

Sommige babies slapen snel door, anderen niet. Dat is normaal, en vaak hebben ze die nachtvoeding hard nodig, is beter voor hun bloedsuiker... S nachts voeden krikt je productie meer op ook.

Heeft ie dan ook geen regeldagen en clustermomenten enzo gehad?
Kwak
  zondag 22 november 2015 @ 08:17:45 #110
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157733878
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:12 schreef silliegirl het volgende:

[..]

@Kwak: nee hij krijgt borstvoeding, maar overdag nog min of meer op schema (elke 3 uur).

Nou, ik kreeg de tip (van mevrouw van het CB) om hem overdag vanaf 7 uur in een 3-uurs schema te houden qua voedingen zodat we 's nachts naar voeden op verzoek kunnen. En volgens haar ben je dan ook 't snelste van de nachtvoedingen af. Die hebben we er nu nog 1 (tijden komen neer op 22-3-7 op qua voedingen). En volgens mij is dat wel prima voor een 3-weken oud babietje toch?
Ik kan morgen wel is kijken wat 'ie doet als ik hem niet om 7 wakker maak inderdaad.

't CB moet maar niks zeggen over borstvoeding, daar weten ze namelijk geen drol van af :P.
KuikenGuppy
pi_157733879
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:17 schreef Burdie het volgende:

[..]

't CB moet maar niks zeggen over borstvoeding, daar weten ze namelijk geen drol van af :P.
Jij houdt t netter dan ik :+
Kwak
  zondag 22 november 2015 @ 08:18:42 #112
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_157733881
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Jij houdt t netter dan ik :+
Whehe, maar wat jij zegt is bruikbaarder ;).
KuikenGuppy
pi_157733887
Ik heb dat advies gelukkig ook niet gehad van t CB!
Hier is het nog steeds bv op verzoek; 's nachts meestal nog 1 nachtvoeding (vaak slaapt ze om 21.30, dan voeding om 3.30 en dan weer om 7). Vannacht was ze wel vaak wakker, om 22.30, 1, 3.30 en 6.30, maar elke keer ging ze na een paar slokjes drinken weer slapen.
pi_157733889
En Ggirl... gefeliciteerd dan maar!
  zondag 22 november 2015 @ 08:22:39 #115
409579 LuDann
All the way
pi_157733893
Gefeliciteerd Ggirl!

Wat Mariposas zegt, dat is wel een van mijn grootste angsten, nu weer zwanger raken. Was je aan de minipil of de gewone pil? En hoe voel je je lichamelijk, denk je dat een nieuwe zwangerschap niet erg zwaar zal zijn?

Wel leuk dat je straks misschien nog net 2 baby's onder 1 jaar hebt!

Sillie: ik denk (maar ik heb er niet voor geleerd ;) ) dat je met 3 weken best kunt overgaan op volledig voeden op verzoek zolang je baby het goed doet. Ik denk niet dat je met voeden op schema een nachtvoeding eruit kunt werken. Maar ik denk wel dat je grote kans hebt dat je baby binnenkort uit zichzelf doorslaapt als hij nu al zo weinig wakker wordt. Hij had duidelijk om 7 uur wel door kunnen slapen. Lekker laten liggen hoor!
pi_157733896
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:15 schreef silliegirl het volgende:

[..]

:o ! Dat is wel een groot cadeau ja! Wel een mooi cadeau O+ . Hoe oud is T nu?
Vandaag 16 hele weken..
En zeg me dat je W. Hebt laten slapen, hij ligt er zo lief bij <3?!
  zondag 22 november 2015 @ 08:24:57 #117
409579 LuDann
All the way
pi_157733901
Whehe @ Burd & Kwak. Jullie zeggen wat ik denk. :')
pi_157733908
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:17 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Sorry maar wat een kutadvies :X

Voeden op schema met bv is echt echt echt achterhaald. Woed er gewoon bios van dat ouderwetse CB troela's dat nog durven te zeggen. :(

Overal is het advies om op verzoek te voeden, beter voor je productie en vooral voor de afstemming op het kind. Of bedoelde ze een maximaal drie uur ertussen schema? Dat is bij kleintjes wel handig, maar zodra ze over de drie kilo heen zijn mag er in principe maximaal zes uur tussen de voedingen (vooral s nachts als je geluk hebt).

Een minimaal aantal voedingen van 8 per 24 uur is voor je productie het minimum volgens mij...

Sommige babies slapen snel door, anderen niet. Dat is normaal, en vaak hebben ze die nachtvoeding hard nodig, is beter voor hun bloedsuiker... S nachts voeden krikt je productie meer op ook.

Heeft ie dan ook geen regeldagen en clustermomenten enzo gehad?
Mijn BV kwam nogal moeizaam op gang (combi van gepruts in het ziekenhuis en baby die niet goed aanhapte), dus ik heb de eerste week alle voedingen moet kolven (of nakolven als hij wel dronk). Op dag 3 had W. 10% gewichtsverlies en moest er ook fv aan te pas komen, want ik had gewoon niet genoeg. Op dag 6 kreeg ik stuwing en op dag 8 ging W. Pas goed bij mij drinken. Het hele vraag-aanbod verhaal liep hier dus wat lastig. Het regelen hier kwam vooral neer op steeds minder kolven, want ik had echt overproductie (kolfde zo 300 ml af direct na een voeding).

Inmiddels lijkt het wel redelijk afgestemd, W. komt nu goed aan en drinkt een borst per voeding. Behalve 's avonds rond 22: dan gaat 'ie clusteren.
De 3 uur ertussen was maximaal inderdaad, bij eerder voed ik hem eerder. En nu 'ie zo goed groeit geef ik hem ook de tijd om zelf wakker te worden en zit er wel is 3,5 uur tussen :@ . Ik wil helemaal toe naar voeden op verzoek, maar gezien ik nu een week heb gehad waarin mn bv eindelijk goed loopt vind ik dat nog wel eng.. Overigens weegt W. nu ruim 4 kg en ik ben inmiddels ook gestopt met zijn luiers wegen om te kijken of er genoeg uitkomt (en dus ook ingaat). Alleen dat erop vertrouwen dat BV nu goed afgestemd is en blijft vind ik nog lastig..

[ Bericht 4% gewijzigd door silliegirl op 22-11-2015 08:34:38 ]
pi_157733919
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:23 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Vandaag 16 hele weken..
En zeg me dat je W. Hebt laten slapen, hij ligt er zo lief bij <3?!
:Y . Ligt hier heerlijk te dromen. Leuke dromen denk ik want hij heeft steeds lachjes op z'n gezicht :)
pi_157733922
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:22 schreef LuDann het volgende:
Gefeliciteerd Ggirl!

Wat Mariposas zegt, dat is wel een van mijn grootste angsten, nu weer zwanger raken. Was je aan de minipil of de gewone pil? En hoe voel je je lichamelijk, denk je dat een nieuwe zwangerschap niet erg zwaar zal zijn?

Wel leuk dat je straks misschien nog net 2 baby's onder 1 jaar hebt!

Sillie: ik denk (maar ik heb er niet voor geleerd ;) ) dat je met 3 weken best kunt overgaan op volledig voeden op verzoek zolang je baby het goed doet. Ik denk niet dat je met voeden op schema een nachtvoeding eruit kunt werken. Maar ik denk wel dat je grote kans hebt dat je baby binnenkort uit zichzelf doorslaapt als hij nu al zo weinig wakker wordt. Hij had duidelijk om 7 uur wel door kunnen slapen. Lekker laten liggen hoor!
Gewone pil. Maar stiekem denk ik dat het een placebo was! T. Heeft van 'begin' tot geboorte 2,5 jaar 'verwekkingstijd' gehad!
Lichamelijk denk ik het wel aan te kunnen, vorige zwangerschap alleen maar misselijk geweest (tot 17 weken en vanaf 30 weken weer).
Alleen dan word t wéér verbouwen in ons jaren 30 huis dat net af is. Of wij moeten zelf naar zolder of we moeten een oplossing verzinnen voor onze kleren..
Maar goed, allemaal praktische 'bezwaren' en ik merk ook dat er geen zinnig woord uit me komt. Maar we hebben vast genoeg liefde om dit cadeautje ook groot te krijgen!
  zondag 22 november 2015 @ 08:36:33 #121
409579 LuDann
All the way
pi_157733953
Nou, heel veel geluk gewenst dan, Ggirl. Overal is wel een mouw aan te passen en het is wel heel bijzonder zo. O+

Mijn baby is zo sneu. Zo vreselijk verkouden en nu ook nog begonnen met hoesten. Ik snap niet dat ze gewoon haar vrolijke babbelende zelf is, lijkt me dat ze zich niet lekker moet voelen maar daar is niks van te merken.
pi_157733973
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:26 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Mijn BV kwam nogal moeizaam op gang (combi van gepruts in het ziekenhuis en baby die niet goed aanhapte), dus ik heb de eerste week alle voedingen moet kolven (of nakolven als hij wel dronk). Op dag 3 had W. 10% gewichtsverlies en moest er ook fv aan te pas komen, want ik had gewoon niet genoeg. Op dag 6 kreeg ik stuwing en op dag 8 ging W. Pas goed bij mij drinken. Het hele vraag-aanbod verhaal liep hier dus wat lastig. Het regelen hier kwam vooral neer op steeds minder kolven, want ik had echt overproductie (kolfde zo 300 ml af direct na een voeding).

Inmiddels lijkt het wel redelijk afgestemd, W. komt nu goed aan en drinkt een borst per voeding. Behalve 's avonds rond 22: dan gaat 'ie clusteren.
De 3 uur ertussen was maximaal inderdaad, bij eerder voed ik hem eerder. En nu 'ie zo goed groeit geef ik hem ook de tijd om zelf wakker te worden en zit er wel is 3,5 uur tussen :@ . Ik wil helemaal toe naar voeden op verzoek, maar gezien ik nu een week heb gehad waarin mn bv eindelijk goed loopt vind ik dat nog wel eng.. Overigens weegt W. nu ruim 4 kg en ik ben inmiddels ook gestopt met zijn luiers wegen om te kijken of er genoeg uitkomt (en dus ook ingaat). Alleen dat erop vertrouwen dat BV nu goed afgestemd is en blijft vind ik nog lastig..
Duidelijk verhaal, is ook eng om vertrouwen te hebben als je eerst zo'n maximumschema aan moet houden. Maar denk maar zo: hij komt goed aan, jij hebt geen melk tekort, en als hij er een keer vier uur tussen laat komt ie de keer daarna misschien wel na twee uur. Je kunt je maximum gewoon per half uur verleggen, deden wij in en vlak na de kraamweek ook.

Hij heeft nu een fijn schema s nachts, hoop voor jullie dat ie dat zo houdt, deed mijn M ook :Y

Maar kan ook zijn dat hij nog wel clustermomenten krijgt, bijvoorbeeld eind van de middag. Daar moet je niet van schrikken, soms voelen je borsten dan leeg en blijft hij maar vragen, maar juist dan helpt hij je productie aanpassen aan zijn vraag, en vaak gaat t ook om mamatijd rond die tijd.

Geef m maar lekker wanneer hij vraagt en wees niet :@ als je er 3,5 uur tussen laat, dat mag inmiddels echt wel :Y zeker s nachts.
Kwak
pi_157734033
Sillie, klinkt alsof je bv nu prima loopt na een heftige start en dat je het vertrouwen weer terug moet krijgen. Wat kwak zegt zou ik doen en advies van een lk inschakelen als je het dan nog lastig vindt, die weten er zo veel meer van dan de mensen op het CB. Ik knik en lach daar altijd vriendelijk, neem mee wat ik mee wil nemen en de rest gaat zo het andere oor uit. Voordeel van je altijd goed inlezen. :)

Mijn N. heeft het gisteren op het feestje fantastisch gedaan. O+ Niet geslapen zoals verwacht, maar ze had overdag en in de auto al lekker getukt dus ze was de vrolijkheid zelve. Lekker lachen en spelen en daarna de hele vloer besmeurd met komkommer en zoete aardappel. :D

We waren om half 10 thuis en ze sliep vervolgens van 22.00-06.15-08.30. *O* *O* *O* Beste nacht ooit! Ik heb tussen 10 en 6 nog wel een keer een speen teruggeramd, maar goed. ^O^

Vandaag neemt man haar buiten de voedingen om over want ik moet weer nakijken/voorbereiden/invoeren. :(

O ja, voor de mensen die mijn werkstress hebben gevolgd de afgelopen tijd:
SPOILER
pi_157734050
Jeetje, in mijn eigen verhaal vergeet ik zo Ggirl. :o

Wat een schrik! Maar wat mooi. O+ Gefeliciteerd!! *O*

Nog even :* voor fap en zielige kleine Ro. ;( Niet herkenbaar w.b. man, want hij is haast handiger dan ik met N. maar in andere situaties kan ik het me zo goed voorstellen. :X
  zondag 22 november 2015 @ 09:08:58 #125
409579 LuDann
All the way
pi_157734070
Wat fijn Selvaria, een pak van je hart, kan ik me helemaal indenken! *O*

Ik heb een meningsverschil met mijn man. Wolk heeft nu 3 verkoudheden back-to-back en ik vermoed dat dat alles te maken heeft met het KDV. Vanaf januari gaat SM ook 1 dag opvangen en dan blijft er nog 1 dag KDV over.

Ik wil eigenlijk naar een GO gaan kijken. Omdat daar minder kindjes komen (het KDV waar ze nu heen gaat is behoorlijk massaal) lijkt me de kans op verkoudheden minder groot. Mijn man is het daar niet mee eens omdat een kennis van hem GO is en ook altijd verkouden (door de kindjes). Hij stelt dat ook 2 of 3 andere kindjes voor continue verkoudheden zullen zorgen.

Iemand hier zijn 2 cents over? Ervaringen met overstappen? Valt zo lastig te vergelijken he.
pi_157734080
Ggirl wow wat een cadeautje! Het regent cadeautjes hier in OUD momenteel. Gefeliciteerd! Hopelijk landt het nieuws snel bij jullie!

Selvaria: wat een tof nieuws in je spoiler! En heerlijk dat N het zo goed deed en ze goed sliep.

LuDann: arm ding ze blijft ziekjes he. Hier bleef M ook zo vrolijk (en heel slecht slapen). Sterkte nog even!

Hier slaapt doornroosje nog steeds. Ik heb om half 5 gevoed. Rond 7 uur hoorde ik vrolijke geluiden à la Wolk van LuDann uit het ledikant komen. Ik was zelf nog zoooo moe (lag nog in een diepe slaap waar ik uit wakker werd) dat ik een speentje probeerde :@ en dat hielp!
pi_157734092
Ggirl van harte gefeliciteerd!

Selvaria, wat fijn *O*

LuDann, als het alleen om de verkoudheden gaat zou ik niet overstappen. Die verkoudheden krijgen ze vroeger of later toch wel en heeft niet per definitie met kdv te maken. Mijn oudste en middelste gingen naar een kdv, oudste was altijd ziek (verkoudheden en zulks) en kreeg elke kinderziekte die er rond ging. Middelste was dus nooit ziek en kreeg pas kinderziekten op de basisschool (dus alsnog).
B gaat naar een gastouder straks, maar die vangt ook andere kinderen op, dus naar mijn mening net zoveel kans om ziek te worden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157734134
Gefeliciteerd, ggirl!

Silliegirl, stapje voor stapje steeds een beetje 'verplicht' loslaten heeft mij geholpen. Ik ben een hele poos wekelijks naar het weeguurtje gegaannom te kijken of het goed ging met de bv, ook als ik de tijden wat meer losliet.

quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:59 schreef Selvaria het volgende:
CB. Ik knik en lach daar altijd vriendelijk, neem mee wat ik mee wil nemen en de rest gaat zo het andere oor uit. Voordeel van je altijd goed inlezen. :)
Precies! Al heb ik geen goodwill gekweekt bij de arts toen ik bij de afspraak ja en amen zei en later een keer moest vertellen dat ik haar schema niet volgde. Maar gelukkig was de kinderarts in het ziekenhuis het met mij eens :6
En wat fijn van je werk, Selvaria!

Wij hebben gisteren nieuw speelgoed voor J. gekocht omdat we dachten dat hij er aan toe is en hij zit er nu heerlijk mee te slaan :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Hupje op 22-11-2015 09:25:14 ]
pi_157734151
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 09:08 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn Selvaria, een pak van je hart, kan ik me helemaal indenken! *O*

Ik heb een meningsverschil met mijn man. Wolk heeft nu 3 verkoudheden back-to-back en ik vermoed dat dat alles te maken heeft met het KDV. Vanaf januari gaat SM ook 1 dag opvangen en dan blijft er nog 1 dag KDV over.

Ik wil eigenlijk naar een GO gaan kijken. Omdat daar minder kindjes komen (het KDV waar ze nu heen gaat is behoorlijk massaal) lijkt me de kans op verkoudheden minder groot. Mijn man is het daar niet mee eens omdat een kennis van hem GO is en ook altijd verkouden (door de kindjes). Hij stelt dat ook 2 of 3 andere kindjes voor continue verkoudheden zullen zorgen.

Iemand hier zijn 2 cents over? Ervaringen met overstappen? Valt zo lastig te vergelijken he.
je weet dat kinderen gemiddeld 8!!.x per jaar verkouden zijn?

ik zou niet overstappen; je kunt het toch niet tegenhouden.
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 november 2015 @ 09:25:36 #130
409579 LuDann
All the way
pi_157734167
Fuente; dat ze verkouden en ziek zal worden vind ik niet erg, het hoort erbij. Maar het gaat mij op dit moment om het tempo waarin het gaat. De afgelopen drie weken elke week weer een nieuwe verkoudheid, dat vind ik wat te gortig.

Als dat een beetje meer verspreid zou kunnen dat zou ik dat een stuk prettiger vinden... Ze slaapt al 3 weken ruk en ik dus ook.
  zondag 22 november 2015 @ 09:27:17 #131
409579 LuDann
All the way
pi_157734180
Met 8 x per jaar zou ik best kunnen leven maar in dit tempo zou ze 52 keer verkouden zijn in een jaar. :')

Maar goed, jullie denken ook dat het weinig verschil uit zal maken dus?
pi_157734191
Bedankt allemaal, zo fijn inderdaad! O+

LuDann, ik zou haar niet omwille van de verkoudheid weghouden maar wel als je sws niet zo'n goed gevoel hebt bij een massaal kdv. Wij hebben bewust voor de kleinschaligheid van een GO gekozen. Beterschap. ;(
pi_157734196
Het zal denk ik echt weinig uitmaken LuDann. Ben je verder wel tevreden over het kdv? En uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon je eigen gevoel volgen :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 november 2015 @ 09:39:35 #134
409579 LuDann
All the way
pi_157734256
Hmm, oke, duidelijk. Bedankt. Ik ga er nog eens over sparren met man. Een GO lijkt me om andere redenen ook prettiger maar het argument dat er niet altijd een backup is in geval van nood is voor mijn man redelijk zwaarwegend.
  zondag 22 november 2015 @ 09:41:25 #135
409579 LuDann
All the way
pi_157734266
Ze spuugde net het hele bed onder na een hoestbui. ;( Man is haar aan het verschonen, ik ben weer het bed ingedoken na dat ook verschoond te hebben.
pi_157734277
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 09:39 schreef LuDann het volgende:
Hmm, oke, duidelijk. Bedankt. Ik ga er nog eens over sparren met man. Een GO lijkt me om andere redenen ook prettiger maar het argument dat er niet altijd een backup is in geval van nood is voor mijn man redelijk zwaarwegend.
Als je de GO via een bureau aantrekt (volgens mij moet dat ook?) kunnen zij vervanging in geval van ziekte regelen en de GO zelf moet altijd een achterwacht beschikbaar hebben in geval van nood.

Toen onze GO ziek was drie weken geleden was er binnen no-time een andere gevonden die die twee dagen op zich kon nemen.
pi_157734331
Ludann, ik zou ook voor een gasrouder kiezen in jouw situatie. Niet vanwege de verkoudheid,maar omdat een dag per week een druk kdv voor een kind te weinig schijnt om daar goed te wennen en zich veilig en vertrouwd te voelen.

Heb ik ooit ergens gelezen. Makes wel sense to me iig. :)
  zondag 22 november 2015 @ 10:00:06 #138
409579 LuDann
All the way
pi_157734404
Het gaat mijn man meer om de acute noodgevallen, Selvaria. Wat in mijn ogen een non-argument is want dat kan onze ouders net zo goed overkomen en die hebben geen achterwacht. :P

Spring, dat is ook een van mijn overwegingen inderdaad.

Mijn man hangt gewoon nogal aan het KDV maar ik kan het rationele daarvan niet echt achterhalen. Dus lastig.
  zondag 22 november 2015 @ 10:03:18 #139
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157734428
Ggirl, wat een groot cadeau! Leuk!

Selveria, fijn dat de werkstress nu flink gezakt is. Fijn dat er zo positief over je wordt gedacht!!! Moet je wel een goed gevoel geven denk ik zo!

LuDann, ik ben nog niet terug aan het werk, maar de meiden zijn nu ook hartstikke verkouden. N al 3 weken aan een stuk. L iets minder. En die zijn gewoon thuis! En kort geleden waren ze ook allebei verkouden.
pi_157734487
Toen mijn kinderen op het Kdv en BSO zaten waren ze iedere maand een keer ziek, sinds ze bij de gastouder zijn is de middelste denk ik 2 keer ziek geweest en de oudste helemaal niet. Ik merk daar dus een aanzienlijk verschil in. Maar dan heb ik het over koorts en zo. Niet alleen een snotneus ;)

Buiten het feit dat het veel goedkoper is hebben wij voor een GO gekozen omdat onze oudste vaak huilend van de BSO kwam omdat hij het veel te druk vond. Nu is hij bij de gastouder de enige schoolgaande tussen twee of drie peuters. Maar hij heeft het heerlijk. Het huiselijke is heel fijn.

Ik bracht ze een keer in de winter en was de houtkachel aan en gingen ze bij de kachel verhaaltjes lezen. en dan wil ik het liefste zelf ook blijven O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157734614
Bah, had een hele post getypt en toen viel mijn telefoon uit. :( In de herhaling dan maar.

Ggirl, wow! Gefeliciteerd! *O*

:* voor fap en Ro. Kan me de frustratie goed voorstellen.

LuDann, Ketel gaat ook naar een GO en is sindsdien al drie maanden non-stop verkouden. :')

Oh oh, ik twijfel zo. Ketel lijkt aan de betere hand en ik wil heel graag naar een familie-etentje in EHV. Maar er zijn werkzaamheden aan het spoor waardoor we minstens 2,5 (met NS-bus) tot 3 uur (flink omreizen) onderweg zijn...
pi_157734811
Ggirl dat is nog eens een verrassing. Gefeliciteerd!

Selvaria wat fijn van je werk!

Hier werden we vanmorgen om 8:45 wakker van L die wakker werd i.p.v F. F sliep toen nog steeds. Ik heb hem toen toch maar wakker gemaakt voor een fles. Ongelooflijk wat een kleine slaapkop. O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157734963
Wij hebben gekozen voor een kleinschalig (agrarisch) kdv, vanwege het vier ogen principe, altijd inval bij ziekte, het educatieve programma voor de oudere kindjes en het lekker buiten zijn, al dan niet met dieren. En ons kdv is bijna net zo flexibel als een GO! Minpunt is dat we een erg wakkere baby hebben, die daar niet veel slaapt omdat hij niets wil missen (maar de vraag is of dat bij een GO anders zou zijn).
pi_157735155
Wij hebben dit keer gekozen voor een GO omdat het veel flexibeler is. Er zijn hier geen (betaalbare) kinderdagverblijven die zo flexibel zijn. En, ik vind het ook wel fijn dat B in een huiselijke omgeving is. Bij de andere meiden is het kdv altijd goed bevallen, maar er ging nogal eens iets mis en dat kwam denk ik door de wisselende leidsters etc.
Daarbij gaat hier in de omgeving het ene na het andere kdv failliet, heb al regelmatig colega's met hun handen in het haar gezien omdat ze ineens geen opvang meer hadden.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 november 2015 @ 11:55:15 #145
327807 Mariposas
&#1497;&#1492;&#14
pi_157735687
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 10:10 schreef Estrys het volgende:
Ik bracht ze een keer in de winter en was de houtkachel aan en gingen ze bij de kachel verhaaltjes lezen. en dan wil ik het liefste zelf ook blijven O+
Haha, ik heb die neiging ook wel eens! Zitten ze 's ochtends lekker op het kleed, ondertussen ruikt het naar het verse brood in de broodbakmachine, en ze hebben er gedempt licht ipv die felle spotlights die ik vaak zie.
Totdat het wat drukker wordt, er met blokken gesmeten wordt en een kindje op de grond valt en begint te huilen. Dan ben ik snel weer weg. ;)
pi_157736521
Hier ook kdv. Heel kleinschalig, ze gaan voor ons straks een extra dag open, er zijn nu nog geen kindjes op die dag :o . Er zijn vaste leidsters, die ook voor elkaar invallen bij ziekte. Weinig wisselende gezichten dus..

Kdv zit hier in de beoogde basisschool voor W. Makkelijk voor later. En oudere en jongere kindjes zitten bij elkaar, dat leek me ook weer heel leerzaam.
pi_157736751
Ggirl gefeliciteerd! Dat is even schrikken, zo door de pil heen. Kleintje wilde erg graag bij jullie zijn O+

LuDann, hier gaat G. vanaf januari 2 dagen naar de GO en een dag naar KDV. KDV houden we voorlopig aan, puur om te kijken hoe het met de GO zit want als die plots ziek is, kan G. een dagje extra naar het KDV. Beiden zitten op een steenworp afstand van onze woning.
Maar buiten de verkoudheid, scheelt een GO aanzienlijk in de maandlasten. G. zou eerst 3 dagen naar KDV gaan, nu we toch ook voor een GO hebben gekozen hebben we iets van 100-150 minder opvangkosten. Ook een goed argument ;)

Mijn snurkertje had vannacht zowaar geen krampen. Vanochtend wel even, maar niet dusdanig dat ik in de buurt moest blijven. Mijn man heeft heerlijk uitgeslapen met G. en k heb vanochtend de was opgehangen, nieuwe was gedraaid, oud papier weggegooid, afgewassen, stofgezogen, eten voorbereid, hond uit gelaten, keuken en huiskamer oopgeruimd. En nu krijg ik pannenkoeken van mijn man en zit ik met G. in de draagdoek O+
Ik houd van het weekend O+
pi_157737014
Wat klink je verliefd Cassandra, heerlijk O+

Zie je, ik wist dat ik iets vergeten was in mijn herhaal-post. *O* voor Selvaria! Fijn van je werk.

Wij zijn onderweg, met omweg in de trein. Ketel viel in de bus al in slaap. Hopelijk blijft het goed gaan!
pi_157737100
Ggirl, wow, wat een verrassing! Gefeliciteerd!

Ben ik de enige die bij een snotneus denkt dat het uiteindelijk juist goed is voor de weerstand? L. is ook ontzettend verkouden. Helaas heeft ze mij aangestoken en zit ik nu hoestend met snot en een loopneus. :P

Luna, succes onderweg!

Selvaria, wat een fijn bericht.

Wij zijn vanochtend met z'n drieën naae de Ikea geweest. Nieuw matras voor ons en meteen maar de kinderstoel meegenomen. Een Stokke zit helaas niet in het budget. Mevrouw heeft zich keurig gedragen en wat is Ikea goed op borstvoedende moeders ingericht! ^O^

Thuis besloot mevrouw met minimale ondersteuning te gaan staan en nu wilzenieslapennie. Eigenwijsje. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157737144
Ggirl wat een verrassing! Gefeliciteerd! *O*

Wat kost een kdv eigenlijk? Ik weet dat een GO altijd als goedkoper wordt benoemd, maar eigenlijk nooit naar kdv prijzen gekeken.

Onze GO kost ¤4,50 pu, excl luiers, doekjes, flesvoeding, incl. brood en fruit enzo, je betaald voor de daadwerkelijke uren op 15 min. Daarnaast ¤35 per maand aan bureaukosten.
pi_157737332
Gefeliciteerd, Ggirl! Best tof, toch?

Volgens mij is een gastouder vooral goedkoper omdat je geen blokken hoeft af te nemen.

R begint een ander koppie te krijgen ♡

pi_157737566
Spring O+

Onze gastouder kost 5 euro per uur en 65 euro bureaukosten (dat is voor 2 kinderen, over de derde moet ik nog onderhandelen ;) ) Kdv is iets van 7 per uur. En ik betaal alleen voor de uren dat ze komen. Bij Kdv betaal je gewoon door als ze ziek zijn of vakanties. Alleen voor buitenschoolse opvang ben ik nu duurder uit want de normale BSO is goedkoper per uur. Maar ja daar werd het kind ongelukkig van.
pi_157737595
Kdv hier gaat voor flexibele opvang ver over de 7 euro per uur. Onze gastouder betaal ik straks 5 euro per uur + 45 euro bemiddelingskosten per maand.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 november 2015 @ 13:47:30 #154
409579 LuDann
All the way
pi_157737621
Van wat ik berekend heb is een gastouder duurder in ons geval. Ik had het berekend met 2 dagen opvang waarbij ik bij de gastouder dan een uurtje per dag afgetrokken had omdat ik 17 uur ook wel red en dan niet tot 18 uur hoef te betalen. Alsnog, met bemiddelingskosten van 57 euro per maand zouden we komend jaar voor het KDV netto 185 euro kwijt zijn en voor een gastouder 217 euro.

Heb het nog niet berekend voor 1 dag opvang per week.
  zondag 22 november 2015 @ 13:53:25 #155
409579 LuDann
All the way
pi_157737732
Als we rijk waren dan zou ik Wolk naar de antroposofische opvang doen hier in de stad. O+ Maar ja, met een uurprijs van 8,40 euro denk ik dat we dan op droog brood moeten overgaan. :')
pi_157737758
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 13:46 schreef Fuente het volgende:
Kdv hier gaat voor flexibele opvang ver over de 7 euro per uur. Onze gastouder betaal ik straks 5 euro per uur + 45 euro bemiddelingskosten per maand.
En hoe flexibel is flexibele opvang.

De middelste gisterochtend: ik moet naar <naam go> nee schat vandaag niet. Kind teleurgesteld: aaaaah niet?
Dus...
onze antroposofische, nogal geiten-wollen sokkerige gastouder O+
Er gaat niks boven je kind ophalen en dat je haar dan op blote voeten aantreft in het zwarte zand terwijl ze een net geplukte aardbei uit de groentetuin eet. Daar kan geen Kdv tegenop :)
pi_157738223
Kris, goede keus die ikea-stoel! ^O^ Dat bleek hier vandaag wel weer nadat N. een broodje met bio-appel/peerstroop heeft opgesmikkeld. :')
SPOILER
:D

Spring! O+
pi_157738499
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 13:29 schreef -Spring het volgende:
Gefeliciteerd, Ggirl! Best tof, toch?

Volgens mij is een gastouder vooral goedkoper omdat je geen blokken hoeft af te nemen.

R begint een ander koppie te krijgen ♡

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Ondertussen wel! Ik maakte mijn kerels vanmorgen wakker voordat ik ging werken. De een met een fles en terwijl ik me naast vriend op bed installeerde begon hij nog half slaapdronken aan zijn broodjes. Toen hij eindelijk door had dat er nog iets op zijn bord lag kwam er zo'n grote glimlach, hij draait zich om en begint met waterige ogen tegen T. Te praten; Je krijgt een broertje of zusje grote vent, en dat vind pappa heeeeeel erg tof!

En dat koppie van R. Zo lief!

Wij betalen 6,75 bij t KDV. Ook als we willen ruilen, uurtjes extra willen of wat dan ook. Dan betalen we gewoon de volgende maand de extra uren. Prijs is bij ons incl. Luiers en fruithap 's morgens(nu nog niet van toepassing) (de luiers die worden niet geaccepteerd door de kont van T.) excl. voeding. Ter compensatie eet T. Op hun kosten de 'warme maaltijd' mee straks, zo lief, kwamen ze zelf mee. Normaal betaal je daar 1,25 voor rechtstreeks aan hun.
pi_157738783
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 14:33 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Ondertussen wel! Ik maakte mijn kerels vanmorgen wakker voordat ik ging werken. De een met een fles en terwijl ik me naast vriend op bed installeerde begon hij nog half slaapdronken aan zijn broodjes. Toen hij eindelijk door had dat er nog iets op zijn bord lag kwam er zo'n grote glimlach, hij draait zich om en begint met waterige ogen tegen T. Te praten; Je krijgt een broertje of zusje grote vent, en dat vind pappa heeeeeel erg tof!

En dat koppie van R. Zo lief!

Wij betalen 6,75 bij t KDV. Ook als we willen ruilen, uurtjes extra willen of wat dan ook. Dan betalen we gewoon de volgende maand de extra uren. Prijs is bij ons incl. Luiers en fruithap 's morgens(nu nog niet van toepassing) (de luiers die worden niet geaccepteerd door de kont van T.) excl. voeding. Ter compensatie eet T. Op hun kosten de 'warme maaltijd' mee straks, zo lief, kwamen ze zelf mee. Normaal betaal je daar 1,25 voor rechtstreeks aan hun.
O+
pi_157739516
Hoe lang laten baby's tussen de voeding rond zes weken? Ik heb om half elf gevoed en nu weer op mijn eigen verzoek omdat rechts al sinds half zeven niet geleegd was. G. Sliep nog in de doek,die heb ik wakker gemaakt. Maar overdag maar hij er altijd zelf drie uur tussen,nu meer als vijf uur bijna. En vanochtend ook al vier uur,dan krijgt hij toch te weinig op een dag of niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')