abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157734080
Ggirl wow wat een cadeautje! Het regent cadeautjes hier in OUD momenteel. Gefeliciteerd! Hopelijk landt het nieuws snel bij jullie!

Selvaria: wat een tof nieuws in je spoiler! En heerlijk dat N het zo goed deed en ze goed sliep.

LuDann: arm ding ze blijft ziekjes he. Hier bleef M ook zo vrolijk (en heel slecht slapen). Sterkte nog even!

Hier slaapt doornroosje nog steeds. Ik heb om half 5 gevoed. Rond 7 uur hoorde ik vrolijke geluiden à la Wolk van LuDann uit het ledikant komen. Ik was zelf nog zoooo moe (lag nog in een diepe slaap waar ik uit wakker werd) dat ik een speentje probeerde :@ en dat hielp!
pi_157734092
Ggirl van harte gefeliciteerd!

Selvaria, wat fijn *O*

LuDann, als het alleen om de verkoudheden gaat zou ik niet overstappen. Die verkoudheden krijgen ze vroeger of later toch wel en heeft niet per definitie met kdv te maken. Mijn oudste en middelste gingen naar een kdv, oudste was altijd ziek (verkoudheden en zulks) en kreeg elke kinderziekte die er rond ging. Middelste was dus nooit ziek en kreeg pas kinderziekten op de basisschool (dus alsnog).
B gaat naar een gastouder straks, maar die vangt ook andere kinderen op, dus naar mijn mening net zoveel kans om ziek te worden.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_157734134
Gefeliciteerd, ggirl!

Silliegirl, stapje voor stapje steeds een beetje 'verplicht' loslaten heeft mij geholpen. Ik ben een hele poos wekelijks naar het weeguurtje gegaannom te kijken of het goed ging met de bv, ook als ik de tijden wat meer losliet.

quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 08:59 schreef Selvaria het volgende:
CB. Ik knik en lach daar altijd vriendelijk, neem mee wat ik mee wil nemen en de rest gaat zo het andere oor uit. Voordeel van je altijd goed inlezen. :)
Precies! Al heb ik geen goodwill gekweekt bij de arts toen ik bij de afspraak ja en amen zei en later een keer moest vertellen dat ik haar schema niet volgde. Maar gelukkig was de kinderarts in het ziekenhuis het met mij eens :6
En wat fijn van je werk, Selvaria!

Wij hebben gisteren nieuw speelgoed voor J. gekocht omdat we dachten dat hij er aan toe is en hij zit er nu heerlijk mee te slaan :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Hupje op 22-11-2015 09:25:14 ]
pi_157734151
quote:
0s.gif Op zondag 22 november 2015 09:08 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn Selvaria, een pak van je hart, kan ik me helemaal indenken! *O*

Ik heb een meningsverschil met mijn man. Wolk heeft nu 3 verkoudheden back-to-back en ik vermoed dat dat alles te maken heeft met het KDV. Vanaf januari gaat SM ook 1 dag opvangen en dan blijft er nog 1 dag KDV over.

Ik wil eigenlijk naar een GO gaan kijken. Omdat daar minder kindjes komen (het KDV waar ze nu heen gaat is behoorlijk massaal) lijkt me de kans op verkoudheden minder groot. Mijn man is het daar niet mee eens omdat een kennis van hem GO is en ook altijd verkouden (door de kindjes). Hij stelt dat ook 2 of 3 andere kindjes voor continue verkoudheden zullen zorgen.

Iemand hier zijn 2 cents over? Ervaringen met overstappen? Valt zo lastig te vergelijken he.
je weet dat kinderen gemiddeld 8!!.x per jaar verkouden zijn?

ik zou niet overstappen; je kunt het toch niet tegenhouden.
S. 2014
J. 2016
  zondag 22 november 2015 @ 09:25:36 #130
409579 LuDann
All the way
pi_157734167
Fuente; dat ze verkouden en ziek zal worden vind ik niet erg, het hoort erbij. Maar het gaat mij op dit moment om het tempo waarin het gaat. De afgelopen drie weken elke week weer een nieuwe verkoudheid, dat vind ik wat te gortig.

Als dat een beetje meer verspreid zou kunnen dat zou ik dat een stuk prettiger vinden... Ze slaapt al 3 weken ruk en ik dus ook.
  zondag 22 november 2015 @ 09:27:17 #131
409579 LuDann
All the way
pi_157734180
Met 8 x per jaar zou ik best kunnen leven maar in dit tempo zou ze 52 keer verkouden zijn in een jaar. :')

Maar goed, jullie denken ook dat het weinig verschil uit zal maken dus?
pi_157734191
Bedankt allemaal, zo fijn inderdaad! O+

LuDann, ik zou haar niet omwille van de verkoudheid weghouden maar wel als je sws niet zo'n goed gevoel hebt bij een massaal kdv. Wij hebben bewust voor de kleinschaligheid van een GO gekozen. Beterschap. ;(
pi_157734196
Het zal denk ik echt weinig uitmaken LuDann. Ben je verder wel tevreden over het kdv? En uiteindelijk moet je natuurlijk gewoon je eigen gevoel volgen :*
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 november 2015 @ 09:39:35 #134
409579 LuDann
All the way
pi_157734256
Hmm, oke, duidelijk. Bedankt. Ik ga er nog eens over sparren met man. Een GO lijkt me om andere redenen ook prettiger maar het argument dat er niet altijd een backup is in geval van nood is voor mijn man redelijk zwaarwegend.
  zondag 22 november 2015 @ 09:41:25 #135
409579 LuDann
All the way
pi_157734266
Ze spuugde net het hele bed onder na een hoestbui. ;( Man is haar aan het verschonen, ik ben weer het bed ingedoken na dat ook verschoond te hebben.
pi_157734277
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 09:39 schreef LuDann het volgende:
Hmm, oke, duidelijk. Bedankt. Ik ga er nog eens over sparren met man. Een GO lijkt me om andere redenen ook prettiger maar het argument dat er niet altijd een backup is in geval van nood is voor mijn man redelijk zwaarwegend.
Als je de GO via een bureau aantrekt (volgens mij moet dat ook?) kunnen zij vervanging in geval van ziekte regelen en de GO zelf moet altijd een achterwacht beschikbaar hebben in geval van nood.

Toen onze GO ziek was drie weken geleden was er binnen no-time een andere gevonden die die twee dagen op zich kon nemen.
pi_157734331
Ludann, ik zou ook voor een gasrouder kiezen in jouw situatie. Niet vanwege de verkoudheid,maar omdat een dag per week een druk kdv voor een kind te weinig schijnt om daar goed te wennen en zich veilig en vertrouwd te voelen.

Heb ik ooit ergens gelezen. Makes wel sense to me iig. :)
  zondag 22 november 2015 @ 10:00:06 #138
409579 LuDann
All the way
pi_157734404
Het gaat mijn man meer om de acute noodgevallen, Selvaria. Wat in mijn ogen een non-argument is want dat kan onze ouders net zo goed overkomen en die hebben geen achterwacht. :P

Spring, dat is ook een van mijn overwegingen inderdaad.

Mijn man hangt gewoon nogal aan het KDV maar ik kan het rationele daarvan niet echt achterhalen. Dus lastig.
  zondag 22 november 2015 @ 10:03:18 #139
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_157734428
Ggirl, wat een groot cadeau! Leuk!

Selveria, fijn dat de werkstress nu flink gezakt is. Fijn dat er zo positief over je wordt gedacht!!! Moet je wel een goed gevoel geven denk ik zo!

LuDann, ik ben nog niet terug aan het werk, maar de meiden zijn nu ook hartstikke verkouden. N al 3 weken aan een stuk. L iets minder. En die zijn gewoon thuis! En kort geleden waren ze ook allebei verkouden.
pi_157734487
Toen mijn kinderen op het Kdv en BSO zaten waren ze iedere maand een keer ziek, sinds ze bij de gastouder zijn is de middelste denk ik 2 keer ziek geweest en de oudste helemaal niet. Ik merk daar dus een aanzienlijk verschil in. Maar dan heb ik het over koorts en zo. Niet alleen een snotneus ;)

Buiten het feit dat het veel goedkoper is hebben wij voor een GO gekozen omdat onze oudste vaak huilend van de BSO kwam omdat hij het veel te druk vond. Nu is hij bij de gastouder de enige schoolgaande tussen twee of drie peuters. Maar hij heeft het heerlijk. Het huiselijke is heel fijn.

Ik bracht ze een keer in de winter en was de houtkachel aan en gingen ze bij de kachel verhaaltjes lezen. en dan wil ik het liefste zelf ook blijven O+
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_157734614
Bah, had een hele post getypt en toen viel mijn telefoon uit. :( In de herhaling dan maar.

Ggirl, wow! Gefeliciteerd! *O*

:* voor fap en Ro. Kan me de frustratie goed voorstellen.

LuDann, Ketel gaat ook naar een GO en is sindsdien al drie maanden non-stop verkouden. :')

Oh oh, ik twijfel zo. Ketel lijkt aan de betere hand en ik wil heel graag naar een familie-etentje in EHV. Maar er zijn werkzaamheden aan het spoor waardoor we minstens 2,5 (met NS-bus) tot 3 uur (flink omreizen) onderweg zijn...
pi_157734811
Ggirl dat is nog eens een verrassing. Gefeliciteerd!

Selvaria wat fijn van je werk!

Hier werden we vanmorgen om 8:45 wakker van L die wakker werd i.p.v F. F sliep toen nog steeds. Ik heb hem toen toch maar wakker gemaakt voor een fles. Ongelooflijk wat een kleine slaapkop. O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_157734963
Wij hebben gekozen voor een kleinschalig (agrarisch) kdv, vanwege het vier ogen principe, altijd inval bij ziekte, het educatieve programma voor de oudere kindjes en het lekker buiten zijn, al dan niet met dieren. En ons kdv is bijna net zo flexibel als een GO! Minpunt is dat we een erg wakkere baby hebben, die daar niet veel slaapt omdat hij niets wil missen (maar de vraag is of dat bij een GO anders zou zijn).
pi_157735155
Wij hebben dit keer gekozen voor een GO omdat het veel flexibeler is. Er zijn hier geen (betaalbare) kinderdagverblijven die zo flexibel zijn. En, ik vind het ook wel fijn dat B in een huiselijke omgeving is. Bij de andere meiden is het kdv altijd goed bevallen, maar er ging nogal eens iets mis en dat kwam denk ik door de wisselende leidsters etc.
Daarbij gaat hier in de omgeving het ene na het andere kdv failliet, heb al regelmatig colega's met hun handen in het haar gezien omdat ze ineens geen opvang meer hadden.
Sara
Merel
Ukje
  zondag 22 november 2015 @ 11:55:15 #145
327807 Mariposas
יה&#14
pi_157735687
quote:
1s.gif Op zondag 22 november 2015 10:10 schreef Estrys het volgende:
Ik bracht ze een keer in de winter en was de houtkachel aan en gingen ze bij de kachel verhaaltjes lezen. en dan wil ik het liefste zelf ook blijven O+
Haha, ik heb die neiging ook wel eens! Zitten ze 's ochtends lekker op het kleed, ondertussen ruikt het naar het verse brood in de broodbakmachine, en ze hebben er gedempt licht ipv die felle spotlights die ik vaak zie.
Totdat het wat drukker wordt, er met blokken gesmeten wordt en een kindje op de grond valt en begint te huilen. Dan ben ik snel weer weg. ;)
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_157736521
Hier ook kdv. Heel kleinschalig, ze gaan voor ons straks een extra dag open, er zijn nu nog geen kindjes op die dag :o . Er zijn vaste leidsters, die ook voor elkaar invallen bij ziekte. Weinig wisselende gezichten dus..

Kdv zit hier in de beoogde basisschool voor W. Makkelijk voor later. En oudere en jongere kindjes zitten bij elkaar, dat leek me ook weer heel leerzaam.
pi_157736751
Ggirl gefeliciteerd! Dat is even schrikken, zo door de pil heen. Kleintje wilde erg graag bij jullie zijn O+

LuDann, hier gaat G. vanaf januari 2 dagen naar de GO en een dag naar KDV. KDV houden we voorlopig aan, puur om te kijken hoe het met de GO zit want als die plots ziek is, kan G. een dagje extra naar het KDV. Beiden zitten op een steenworp afstand van onze woning.
Maar buiten de verkoudheid, scheelt een GO aanzienlijk in de maandlasten. G. zou eerst 3 dagen naar KDV gaan, nu we toch ook voor een GO hebben gekozen hebben we iets van 100-150 minder opvangkosten. Ook een goed argument ;)

Mijn snurkertje had vannacht zowaar geen krampen. Vanochtend wel even, maar niet dusdanig dat ik in de buurt moest blijven. Mijn man heeft heerlijk uitgeslapen met G. en k heb vanochtend de was opgehangen, nieuwe was gedraaid, oud papier weggegooid, afgewassen, stofgezogen, eten voorbereid, hond uit gelaten, keuken en huiskamer oopgeruimd. En nu krijg ik pannenkoeken van mijn man en zit ik met G. in de draagdoek O+
Ik houd van het weekend O+
pi_157737014
Wat klink je verliefd Cassandra, heerlijk O+

Zie je, ik wist dat ik iets vergeten was in mijn herhaal-post. *O* voor Selvaria! Fijn van je werk.

Wij zijn onderweg, met omweg in de trein. Ketel viel in de bus al in slaap. Hopelijk blijft het goed gaan!
pi_157737100
Ggirl, wow, wat een verrassing! Gefeliciteerd!

Ben ik de enige die bij een snotneus denkt dat het uiteindelijk juist goed is voor de weerstand? L. is ook ontzettend verkouden. Helaas heeft ze mij aangestoken en zit ik nu hoestend met snot en een loopneus. :P

Luna, succes onderweg!

Selvaria, wat een fijn bericht.

Wij zijn vanochtend met z'n drieën naae de Ikea geweest. Nieuw matras voor ons en meteen maar de kinderstoel meegenomen. Een Stokke zit helaas niet in het budget. Mevrouw heeft zich keurig gedragen en wat is Ikea goed op borstvoedende moeders ingericht! ^O^

Thuis besloot mevrouw met minimale ondersteuning te gaan staan en nu wilzenieslapennie. Eigenwijsje. *;
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_157737144
Ggirl wat een verrassing! Gefeliciteerd! *O*

Wat kost een kdv eigenlijk? Ik weet dat een GO altijd als goedkoper wordt benoemd, maar eigenlijk nooit naar kdv prijzen gekeken.

Onze GO kost ¤4,50 pu, excl luiers, doekjes, flesvoeding, incl. brood en fruit enzo, je betaald voor de daadwerkelijke uren op 15 min. Daarnaast ¤35 per maand aan bureaukosten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')