Doorwerken dusquote:Op zondag 22 november 2015 15:58 schreef Mineola het volgende:
[..]
Ggirl, wat een verrassing! Gefeliciteerd! Wat een lieve reactie van je manWow, jouwe is maar vijf weken ouder dan mijne
De opvang die we nu hebben kost 7,05 per uur. Ze verhogen die komend jaar maar het nieuwe tarief is nog niet bekend.quote:Op zondag 22 november 2015 15:40 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Jemig. Hier kost dat ¤7,05 per uur.
Ommegot, totoro!quote:Op zondag 22 november 2015 13:29 schreef -Spring het volgende:
Gefeliciteerd, Ggirl! Best tof, toch?
Volgens mij is een gastouder vooral goedkoper omdat je geen blokken hoeft af te nemen.
R begint een ander koppie te krijgen ♡
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Het KDV waar we nu heengaan doet alleen aan 10,5 uur (of, voor een meerprijs, aan 11,5 uur) idd. Die antroposofische doet aan 10 uur per dag. Die zijn ook pas open vanaf 8 uur en dan redt mijn man het niet naar zijn werk.quote:Op zondag 22 november 2015 16:10 schreef Mariposas het volgende:
Oh ja het aantal uren wat je afneemt kan ook bepalend zijn. De opvang die we in 1e instantie kozen, had een lager uurtarief maar je nam 11 uur per dag af. Waar L nu heen gaat betalen we voor 10,5 uur per dag.
Dat regelt zichzelf ook als het goed isquote:Op zondag 22 november 2015 15:36 schreef Cassandra87 het volgende:
Ok dat kan geen kwaad? Ook niet voor productie? Al heb ik geloof ik nog voldoende haha. Kolven ging nu niet met baby in draagdoek. Hij is inderdaad lui, tien minuten gedronken en nu weer in slaap gevallenik wil ook maar we hebben visite
Haarlem. Ja, tof, dankjewel Bloesem.quote:Op zondag 22 november 2015 17:09 schreef Bloesem. het volgende:
LuDann in welke omgeving zit jij ook weer? Ik zal je op FB even lid maken van een sofengroep waar ook veel GO's op zitten, vind je dat ok?
Gaan kijken bij verschillende GO's. Onze geitenwollen sok is de overbuurvrouw van mijn schoonvader, zo zijn we aan haar gekomen.quote:Op zondag 22 november 2015 17:05 schreef LuDann het volgende:
Af en toe een verkoudheid zal best goed zijn voor de weerstand. Maar constant verkouden, ziekjes zijn en weinig slapen zal weer geen goed doen voor de ontwikkeling.
Ik heb het er met man over gehad en we hebben besloten dat ik eens rond ga kijken naar een (betaalbare) GO. Antroposofische KDV's hier zijn allemaal niet te betalen voor ons, helaas. Misschien als ik afgestudeerd ben en een baan heb, maar nu doen we het op 1 inkomen dus dan is geld echt de beperkende factor.
Ik heb nu een beetje lopen zoeken op internet en er staan er genoeg maar hoe vind je er nu eentje die aansluit bij je visie? Ik wil een geitenwollensok.Als ik google op antroposofische GO in onze regio dan kom ik nergens.
Ik ben ook aan de cerazette, maar als dat bij Ggirl ook niet hielp...quote:Op zondag 22 november 2015 17:15 schreef JantinaGr het volgende:
Gefeliciteerd Ggirl, een tweede op komst! Maar ik kan mij de schrik wel voorstellen. Lieve reactie van je man.
Lieve foto Spring, mooi kindje!
Hier gisteravond weer seks.Dochter was gisteravond vlot met voeden / slapen / in bed leggen, waardoor we alledrie om 23:00 in bed lagen, dus tijd voor ons tweetjes
. Inmiddels slik ik al wel zo'n 3 weken de cerazette pil.
Leest (of las) iemand het boek "oei ik groei"? Ik vind het een aanrader.
J is altijd maar een dag pw naar het KDV geweest, en was prima gewend, nooit problemen gehad... En als Wolk nu al gaat, dan is ze tzt toch al gewend? Ik zou juist niet gaan wisselen, als de huidige opvang je op zich prima bevalt.quote:Op zondag 22 november 2015 09:51 schreef -Spring het volgende:
Ludann, ik zou ook voor een gasrouder kiezen in jouw situatie. Niet vanwege de verkoudheid,maar omdat een dag per week een druk kdv voor een kind te weinig schijnt om daar goed te wennen en zich veilig en vertrouwd te voelen.
Heb ik ooit ergens gelezen. Makes wel sense to me iig.
Jups dat is ook mijn mening! We kijken het hier nog even aan aangezien ze pas 1,5 maand gaat (waarvan dus vanaf het begin af aan al een verstopte neus en zeker 3 weken ziekig, slecht slapen). We hebben alleen een contract van een jaar dus het wisselen naar een rustigere dag is voor ons waarschijnlijk de eerste optie. (Daarnaast ben ik sowieso niet echt tevreden over het kdv. Vaak zijn spulletjes kwijt (ik mis nog steeds een romper), ze slaapt erg slecht cq ze leggen haar -vermoeden we- te laat op bed waardoor ze nauwelijks slaapt, dat soort dingen. Mn man heeft dit al aangekaart, dus ben benieuwd of er wat verandert..)quote:Op zondag 22 november 2015 17:05 schreef LuDann het volgende:
Af en toe een verkoudheid zal best goed zijn voor de weerstand. Maar constant verkouden, ziekjes zijn en weinig slapen zal weer geen goed doen voor de ontwikkeling.
Ik heb dan wel geen baby meer, maar ben wel benieuwd naar die groep! Wij zitten bij antroposofisch kdv met onze dreumes (die hele dure van LuDann vermoed ikquote:Op zondag 22 november 2015 17:09 schreef Bloesem. het volgende:
LuDann in welke omgeving zit jij ook weer? Ik zal je op FB even lid maken van een sofengroep waar ook veel GO's op zitten, vind je dat ok?
Ah ja, zelfde verhaal dus. Wolk gaat nu sinds 6 weken en is sinds 3 weken verkouden. Het begint telkens op vrijdag, is dan het hele weekend ziekjes, is op dinsdag weer iets opgeknapt, gaat dinsdag en woensdag naar het KDV en dan wordt ze donderdag of vrijdag weer ziek. En mijn man en ik dus ook!quote:Op zondag 22 november 2015 19:03 schreef kazy het volgende:
[..]
Jups dat is ook mijn mening! We kijken het hier nog even aan aangezien ze pas 1,5 maand gaat (waarvan dus vanaf het begin af aan al een verstopte neus en zeker 3 weken ziekig, slecht slapen). We hebben alleen een contract van een jaar dus het wisselen naar een rustigere dag is voor ons waarschijnlijk de eerste optie. (Daarnaast ben ik sowieso niet echt tevreden over het kdv. Vaak zijn spulletjes kwijt (ik mis nog steeds een romper), ze slaapt erg slecht cq ze leggen haar -vermoeden we- te laat op bed waardoor ze nauwelijks slaapt, dat soort dingen. Mn man heeft dit al aangekaart, dus ben benieuwd of er wat verandert..)
Misschien komen we wel bij dezelfde gastouder uit.quote:Op zondag 22 november 2015 19:29 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ik heb dan wel geen baby meer, maar ben wel benieuwd naar die groep! Wij zitten bij antroposofisch kdv met onze dreumes (die hele dure van LuDann vermoed ik), maar voor onze kleuter zouden we het liefst een gastouder hebben!
1 voogd aanwijzen is eigenlijk altijd 'beter'/'slimmer'. Als je één iemand aanwijst, maakt hij/zij de beslissing waar je kind opgroeit. Idealiter is dat vaak bij die voogd zelf, maar als hij/zij van mening is dat het kind ergens anders beter af is, kan dat ook.quote:Op zondag 22 november 2015 21:25 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Las ik hier pas iets over het aanwijzen van 1 of 2 personen als voogd? Daar was iets mee, maar ik weet het niet meer..
Ah, dat wist ik dan weer niet!quote:Op zondag 22 november 2015 21:47 schreef AwayTL het volgende:
Je bent wel volledig hoor twist.
Met als aanvulling dat de aangewezen voogd later zelf een aanvullig mag doen dat ze alsnog beide voogdijschap hebben.
quote:Op zondag 22 november 2015 22:47 schreef faptist het volgende:
Oh cactus, wat fijn om te lezen. En wat zal het emotioneel geweest zijn voor je schoonouders!
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen een leven zonder ouders.. Lijkt me heel moeilijk.
Maar laten we ons focussen op het goede nieuws van Sjaakie. Hij blijft ons ook verrassen he![]()
Wordt maar snel beter jochie!
Ze is 15 weken vandaag. Dat wist ik niet, van dat door de mond ademen.quote:Op zondag 22 november 2015 22:51 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]dank je
LuDann, met het RS-virus zou ik gauw naar de hap gaan. Ze kunnen een monster afnemen en dan heb je morgen de uitslag. Maar goed, door Sjaaks geschiedenis zit ik al snel bij de huisarts... RS is niet tof!
Hoe oud is Wolk ook weer? Want baby's leren pas rond 4-6 maanden om door hun mond te ademen. Neus verstopt = niet kunnen ademen, dus gevaarlijk.
Niet aankijken, gaan!quote:Op zondag 22 november 2015 22:29 schreef LuDann het volgende:
Wat fijn dat het zoveel beter gaat met Sjaak!Nu lekker genieten, klinkt heerlijk zo bij opa & oma.
Ik heb hier inmiddels het donkerbruine vermoeden dat Wolk het RS virus heeft.We kijken het nog even aan, als ze het echt benauwd gaat krijgen gaan we richting huisartsenpost. Wat een ellende, ze is niet vrolijk meer te krijgen.
Tnx!!quote:Op zondag 22 november 2015 21:44 schreef twist02 het volgende:
[..]
1 voogd aanwijzen is eigenlijk altijd 'beter'/'slimmer'. Als je één iemand aanwijst, maakt hij/zij de beslissing waar je kind opgroeit. Idealiter is dat vaak bij die voogd zelf, maar als hij/zij van mening is dat het kind ergens anders beter af is, kan dat ook.
Als je een stel aanwijst als voogden, zijn zij verplicht om het kind in huis te nemen. En volgens mij ook om hun eigen vermogen in te zetten voor het groot brengen van het kind, terwijl één voogd ook de beschikking krijgt over het vermogen van de ouders.
Zal eens kijken of ik het aparte topic daarover nog kan vinden!
Edit: hier is-iemet ook wat handige linkjes
We wilden gaan als ze weer zo snel wakker werd, maar ze heeft geslapen van 23:00 tot 01:45. Even gedronken en was toen (huilend) meteen weer weg te leggen en in slaap. Ze heeft zo weinig geslapen overdag dat we haar nu niet wakker gaan maken voor de HAP. Morgen kijken we weer even verder.quote:Op zondag 22 november 2015 23:16 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Niet aankijken, gaan!
Wat Cactus zegt, een testje kan de uitslag geven.
Hier 2x RS gehad, met 3 en 5 weken (en met die van 5 weken ook griep), en ik ben blij dat ik beide keren naar de HAP ben geweest en opname in het zkh heb gehad. Een beetje zuurstof en xylomethazoline kunnen zoveel verschil maken op zo'n moment.
Een MevrouwCactus wat fijn dat Sjaak beter is!!!
Ik snap dat je daar gezien je eigen ervaring op aandringt. We weten echter niet of het RS is, het is slechts een vermoeden van me. En als het inderdaad RS is dan verloopt dat zo te lezen in de meeste gevallen als een heftige verkoudheid maar niet meer dan dat.quote:Op maandag 23 november 2015 02:30 schreef MevrouwCactus het volgende:
Maandag naar de huisarts dan! Dit is niet iets om lang mee te wachten. RS is echt geen simpel iets. Sjaak is daardoor 3x gestopt met ademen. Ik wil je geen angst aanpraten maar je wel heel erg overhalen om naar de huisarts te gaan. Succes!
De huisarts kan een simpele test doen om te kijken of het RS is, dan weet je het zeker. Dat bedoel ik meer. Misschien is het onschuldig hoor, maar er zijn genoeg kinderen daarmee die in het ziekenhuis belanden.quote:Op maandag 23 november 2015 02:51 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik snap dat je daar gezien je eigen ervaring op aandringt. We weten echter niet of het RS is, het is slechts een vermoeden van me. En als het inderdaad RS is dan verloopt dat zo te lezen in de meeste gevallen als een heftige verkoudheid maar niet meer dan dat.
We houden het natuurlijk goed in de gaten, maar op dit moment is ze diep in slaap met haar speen in haar mond. Ze haalt diep en regelmatig adem, lijkt niet benauwd op het moment. Geen koorts. En de laatste keer dat ze hoestte was rond 23 uur. Als ik afga op hoe ze nu is zie ik geen reden om dringend naar een arts te gaan. Straks zien we weer verder, hopelijk voelt ze zich wat beter als ze wakker is.
Maar wat ontzettend beangstigend zeg, dat Sjaak 3 keer gestopt is met ademen! Dat wist ik niet, heftig zeg.
Veel geduld meenemenquote:Op maandag 23 november 2015 08:14 schreef SaskiaR het volgende:
Yay voor Sjaak!
Paspoortfoto's laten maken voor baby: tips?![]()
Een fotograaf met verstand van baby's zoeken... Onze baby van 10 weken moest maar even plaatsnemen op die hoge kruk. Oh, hij kan nog niet zitten?quote:Op maandag 23 november 2015 08:14 schreef SaskiaR het volgende:
Yay voor Sjaak!
Paspoortfoto's laten maken voor baby: tips?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |