Ik wel. Sowieso ben ik voorstander van vluchtelingen buiten de deur houden. Ze brengen namelijk - helaas - een cultuur / religie mee die totaal niet past in onze westerse samenleving; voorbeelden te over.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben gewoon geen voorstander van vluchtelingen buiten de deur houden omdat er mogelijk terroristen tussen zitten.
Waarom doe je nooit een poging om op zijn minst de veiligheid aan te kaarten. Europa is zo lek als een mandje en dat idealisme van iedereen is welkom, is het probleem. Het is gewoon weer een kwestie van tijd voor de volgende aanslag gepleegd wordt door moslims, die wij geen moslims mogen noemen. Je neemt die doden en slachtoffers op de koop toe.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben gewoon geen voorstander van vluchtelingen buiten de deur houden omdat er mogelijk terroristen tussen zitten.
En dat is een eerlijk standpunt, maar je neemt dan dus wel op de koop toe dat dit vaker gaat gebeuren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zeg het eensquote:
Het is al te laat, de invasie is al gebeurt!quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wel. Sowieso ben ik voorstander van vluchtelingen buiten de deur houden. Ze brengen namelijk - helaas - een cultuur / religie mee die totaal niet past in onze westerse samenleving; voorbeelden te over.
Dat zeggen ze in het MO van de democratie-brengers ook.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:28 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik wel. Sowieso ben ik voorstander van vluchtelingen buiten de deur houden. Ze brengen namelijk - helaas - een cultuur / religie mee die totaal niet past in onze westerse samenleving; voorbeelden te over.
Ik zou m'n hoop niet teveel vestigen op het weigeren van vluchtelingen als oplossing. We hebben de laatste jaren gezien dat elke idioot kan radicaliseren, ongeacht waar hij is geboren.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:27 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Als we aannenen dat het homegrown is, zou het tegenhouden van die "vluchtelingen" zeker wel verchil maken. Die "vluchtelingen" zijn namelijk deel van de volgende generatie homegrown.
Volgens mij is dat zelfs niet heel goed mogelijk zonder de grondwet aan te passen. Dus dan heb je in meerdere jaren een grote meerderheid nodig.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, ik begrijp gewoon niet wat je nu strafbaar wil stellen. Het plegen van aanslagen of een staatsgreep met geweld zijn natuurlijk al lang strafbaar. En het bij meerderheid via de Kamer aannemen van shariawetgeving is natuurlijk met geen mogelijkheid door een wet te voorkomen.
Ik was twee weekjes geleden in Parijs, en toen liepen er ook al een zwik zwaargewapende agenten (geen idee wat exacte wapens waren, maar uit deze categorie ) om de arc de triomphe te zwermen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Het geeft de mensen daar misschien een gevoel van (schijn)veiligheid. Ook wat waard. De kans dat er meer aanslagen in Parijs zullen volgen is natuurlijk klein.
Die dreiging hangt al 15 jaar boven ons hoofd. Daar verandert de vluchtelingenstroom niet heel veel aan.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:29 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En dat is een eerlijk standpunt, maar je neemt dan dus wel op de koop toe dat dit vaker gaat gebeuren.
Begin er dan eens snel mee met dat soort wetten aan te passen. Dat vind ik altijd zo'n flauw en laf argument "het mag niet van de wet".quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:31 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Volgens mij is dat zelfs niet heel goed mogelijk zonder de grondwet aan te passen. Dus dan heb je in meerdere jaren een grote meerderheid nodig.
Wat ik wil is zoiets als Artikel 18 uit de Duitse Grondwet. Dat artikel zegt dat de burgerrechten zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging en vrijheid van vergadering niet gelden voor zover ze gebruikt worden voor stijd tegen de op vrijheid en democratie gebaseerde inrichting van de samenleving.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou ja, ik begrijp gewoon niet wat je nu strafbaar wil stellen. Het plegen van aanslagen of een staatsgreep met geweld zijn natuurlijk al lang strafbaar. En het bij meerderheid via de Kamer aannemen van shariawetgeving is natuurlijk met geen mogelijkheid door een wet te voorkomen.
Want als de grenzen dicht zijn verdwijnt het probleem opeens?quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:29 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
En dat is een eerlijk standpunt, maar je neemt dan dus wel op de koop toe dat dit vaker gaat gebeuren.
Immigratie uit moslim landen is al langer een onderwerp van discussie. Nu de islam al zolang in Europa is, is het dus ook logisch dat daar ''home grown'' burgers tussen zitten. Nu zien we latere generaties die geboren zijn in Europa of bekeerlingen zelfs nog gevaarlijker zijn dan de eerste generatie immigranten.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou m'n hoop niet teveel vestigen op het weigeren van vluchtelingen als oplossing. We hebben de laatste jaren gezien dat elke idioot kan radicaliseren, ongeacht waar hij is geboren.
Verder prima dat je vluchtelingen buiten de deur wil houden, maar dan zou ik een ander argument gebruiken dan de kans op een aanslag.
Dat is bepaald geen goed argument inderdaad.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zou m'n hoop niet teveel vestigen op het weigeren van vluchtelingen als oplossing. We hebben de laatste jaren gezien dat elke idioot kan radicaliseren, ongeacht waar hij is geboren.
Verder prima dat je vluchtelingen buiten de deur wil houden, maar dan zou ik een ander argument gebruiken dan de kans op een aanslag.
En dan sluit je de grenzen, en dan wordt er alsnog een aanslag gepleegd. Wat dan? De grenzen nog meer sluiten?quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:29 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Waarom doe je nooit een poging om op zijn minst de veiligheid aan te kaarten. Europa is zo lek als een mandje en dat idealisme van iedereen is welkom, is het probleem. Het is gewoon weer een kwestie van tijd voor de volgende aanslag gepleegd wordt door moslims, die wij geen moslims mogen noemen. Je neemt die doden en slachtoffers op de koop toe.
Shariawetgevig is niet heel goed mogelijk zonder grondwetswijzigingen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:32 schreef tfors het volgende:
[..]
Begin er dan eens snel mee met dat soort wetten aan te passen. Dat vind ik altijd zo'n flauw en laf argument "het mag niet van de wet".
Dan moet ik me eerst even inlezen, moment.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:33 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat ik wil is zoiets als Artikel 18 uit de Duitse Grondwet. Dat artikel zegt dat de burgerrechten zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging en vrijheid van vergadering niet gelden voor zover ze gebruikt worden voor stijd tegen de op vrijheid en democratie gebaseerde inrichting van de samenleving.
Concreet kunnen daarmee salafistische organisaties gelijk worden aangepakt en opgeheven zodra ze bijv. een shariastaat bepleiten, zonder erop te hoeven wachten dat er concreet een aanslag wordt voorbereid.
Veiligheid is slechts een argument voor het buitenhouden van die mensen, en imho een van de minder belangrijken.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
Oeps. Het is gedaan met de islam.quote:
Wat wil jij dan? Hogere dreigingskans of de kans verkleinen? Wat mij betreft moet je gewoon zoveel mogelijk maatregelen treffen om te voorkomen. Hoe pijnlijk het misschien voor bepaalde groepen ook is. ''Ja die aanslagen komen er toch wel dus laten we maar de grenzen openhouden''. Met zo'n mentaliteit schiet je al helemaal niets op. In principe geef je je dan gewonnen.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het idealisme dat uitgaat van een multiculturele samenleving is allang achterhaald. Wat er momenteel gebeurt - grote groepen moslims binnenlaten - is meer een soort sm; een soort zelfpijniging, een recept voor verdere problemen in de toekomst.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:29 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Waarom doe je nooit een poging om op zijn minst de veiligheid aan te kaarten. Europa is zo lek als een mandje en dat idealisme van iedereen is welkom, is het probleem. Het is gewoon weer een kwestie van tijd voor de volgende aanslag gepleegd wordt door moslims, die wij geen moslims mogen noemen. Je neemt die doden en slachtoffers op de koop toe.
Prima. Dan trekken we ons terug en dan mogen ze het fijn zelf uitzoeken. Zij hun wereld, wij de onze. Groot hek ertussen, klaar. Ik heb dit al eerder bepleit, maar ik herhaal het graag nog eens.quote:Op zaterdag 14 november 2015 19:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Dat zeggen ze in het MO van de democratie-brengers ook.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |