abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157551315
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik ben gewoon geen voorstander van vluchtelingen buiten de deur houden omdat er mogelijk terroristen tussen zitten.
Ik wel. Sowieso ben ik voorstander van vluchtelingen buiten de deur houden. Ze brengen namelijk - helaas - een cultuur / religie mee die totaal niet past in onze westerse samenleving; voorbeelden te over.
pi_157551329
quote:

[..]

Ik ben gewoon geen voorstander van vluchtelingen buiten de deur houden omdat er mogelijk terroristen tussen zitten.
Waarom doe je nooit een poging om op zijn minst de veiligheid aan te kaarten. Europa is zo lek als een mandje en dat idealisme van iedereen is welkom, is het probleem. Het is gewoon weer een kwestie van tijd voor de volgende aanslag gepleegd wordt door moslims, die wij geen moslims mogen noemen. Je neemt die doden en slachtoffers op de koop toe.
pi_157551335
quote:

[..]

En dat is een eerlijk standpunt, maar je neemt dan dus wel op de koop toe dat dit vaker gaat gebeuren.
  zaterdag 14 november 2015 @ 19:30:44 #229
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157551351
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:25 schreef superniger het volgende:

[..]

:{
Zeg het eens
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
  zaterdag 14 november 2015 @ 19:30:55 #230
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157551353
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik wel. Sowieso ben ik voorstander van vluchtelingen buiten de deur houden. Ze brengen namelijk - helaas - een cultuur / religie mee die totaal niet past in onze westerse samenleving; voorbeelden te over.
Het is al te laat, de invasie is al gebeurt!
Nu is het een kwestie van tijd tot ze in actie komen en ons als makke lammetjes afslachten :(
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157551358
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:28 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat zeggen ze in het MO van de democratie-brengers ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2015 19:32:15 ]
pi_157551363
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:27 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als we aannenen dat het homegrown is, zou het tegenhouden van die "vluchtelingen" zeker wel verchil maken. Die "vluchtelingen" zijn namelijk deel van de volgende generatie homegrown.
Ik zou m'n hoop niet teveel vestigen op het weigeren van vluchtelingen als oplossing. We hebben de laatste jaren gezien dat elke idioot kan radicaliseren, ongeacht waar hij is geboren.

Verder prima dat je vluchtelingen buiten de deur wil houden, maar dan zou ik een ander argument gebruiken dan de kans op een aanslag.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157551370
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, ik begrijp gewoon niet wat je nu strafbaar wil stellen. Het plegen van aanslagen of een staatsgreep met geweld zijn natuurlijk al lang strafbaar. En het bij meerderheid via de Kamer aannemen van shariawetgeving is natuurlijk met geen mogelijkheid door een wet te voorkomen.
Volgens mij is dat zelfs niet heel goed mogelijk zonder de grondwet aan te passen. Dus dan heb je in meerdere jaren een grote meerderheid nodig.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 14 november 2015 @ 19:31:59 #235
3432 Whiteguy
TÜV geprüft
pi_157551379
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:23 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het geeft de mensen daar misschien een gevoel van (schijn)veiligheid. Ook wat waard. De kans dat er meer aanslagen in Parijs zullen volgen is natuurlijk klein.
Ik was twee weekjes geleden in Parijs, en toen liepen er ook al een zwik zwaargewapende agenten (geen idee wat exacte wapens waren, maar uit deze categorie ) om de arc de triomphe te zwermen.
1) ik voel me niet veiliger als er agenten rondlopen met zulke dingen. Misschien ben ik niet een doorsnee persoon dan, maar gevoel van (schijn)veiligheid vind ik geen goede reden hiervoor.
2) wat gaan ze doen als er iets aan de hand is? Tussen de honderden toeristen door dat ding leeg schieten? Lijkt me ook niet zo'n best plan.
pi_157551385
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:29 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

En dat is een eerlijk standpunt, maar je neemt dan dus wel op de koop toe dat dit vaker gaat gebeuren.
Die dreiging hangt al 15 jaar boven ons hoofd. Daar verandert de vluchtelingenstroom niet heel veel aan.
  zaterdag 14 november 2015 @ 19:32:59 #237
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157551395
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:31 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Volgens mij is dat zelfs niet heel goed mogelijk zonder de grondwet aan te passen. Dus dan heb je in meerdere jaren een grote meerderheid nodig.
Begin er dan eens snel mee met dat soort wetten aan te passen. Dat vind ik altijd zo'n flauw en laf argument "het mag niet van de wet".
pi_157551402
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:27 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou ja, ik begrijp gewoon niet wat je nu strafbaar wil stellen. Het plegen van aanslagen of een staatsgreep met geweld zijn natuurlijk al lang strafbaar. En het bij meerderheid via de Kamer aannemen van shariawetgeving is natuurlijk met geen mogelijkheid door een wet te voorkomen.
Wat ik wil is zoiets als Artikel 18 uit de Duitse Grondwet. Dat artikel zegt dat de burgerrechten zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging en vrijheid van vergadering niet gelden voor zover ze gebruikt worden voor stijd tegen de op vrijheid en democratie gebaseerde inrichting van de samenleving.

Concreet kunnen daarmee salafistische organisaties gelijk worden aangepakt en opgeheven zodra ze bijv. een shariastaat bepleiten, zonder erop te hoeven wachten dat er concreet een aanslag wordt voorbereid.
pi_157551411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:29 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Want als de grenzen dicht zijn verdwijnt het probleem opeens?
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_157551413
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou m'n hoop niet teveel vestigen op het weigeren van vluchtelingen als oplossing. We hebben de laatste jaren gezien dat elke idioot kan radicaliseren, ongeacht waar hij is geboren.

Verder prima dat je vluchtelingen buiten de deur wil houden, maar dan zou ik een ander argument gebruiken dan de kans op een aanslag.
Immigratie uit moslim landen is al langer een onderwerp van discussie. Nu de islam al zolang in Europa is, is het dus ook logisch dat daar ''home grown'' burgers tussen zitten. Nu zien we latere generaties die geboren zijn in Europa of bekeerlingen zelfs nog gevaarlijker zijn dan de eerste generatie immigranten.
pi_157551417
quote:

[..]

Dat is bepaald geen goed argument inderdaad.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_157551418
1 Amerikaan dood.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_157551420
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:29 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Waarom doe je nooit een poging om op zijn minst de veiligheid aan te kaarten. Europa is zo lek als een mandje en dat idealisme van iedereen is welkom, is het probleem. Het is gewoon weer een kwestie van tijd voor de volgende aanslag gepleegd wordt door moslims, die wij geen moslims mogen noemen. Je neemt die doden en slachtoffers op de koop toe.
En dan sluit je de grenzen, en dan wordt er alsnog een aanslag gepleegd. Wat dan? De grenzen nog meer sluiten?
pi_157551431
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:32 schreef tfors het volgende:

[..]

Begin er dan eens snel mee met dat soort wetten aan te passen. Dat vind ik altijd zo'n flauw en laf argument "het mag niet van de wet".
Shariawetgevig is niet heel goed mogelijk zonder grondwetswijzigingen.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zaterdag 14 november 2015 @ 19:34:39 #245
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_157551440
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:33 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat ik wil is zoiets als Artikel 18 uit de Duitse Grondwet. Dat artikel zegt dat de burgerrechten zoals vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging en vrijheid van vergadering niet gelden voor zover ze gebruikt worden voor stijd tegen de op vrijheid en democratie gebaseerde inrichting van de samenleving.

Concreet kunnen daarmee salafistische organisaties gelijk worden aangepakt en opgeheven zodra ze bijv. een shariastaat bepleiten, zonder erop te hoeven wachten dat er concreet een aanslag wordt voorbereid.
Dan moet ik me eerst even inlezen, moment.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_157551443
quote:

Veiligheid is slechts een argument voor het buitenhouden van die mensen, en imho een van de minder belangrijken.

Mbt veiligheid, natuurlijk is het buitenhouden van die immigranten maar een klein deel van de oplossing. Dat betekent echter niet automatisch dat het daarom maar genegeerd moet worden. De veiligheidssituatie is een complex probleem met niet een enkele oplossing.
  zaterdag 14 november 2015 @ 19:35:04 #247
445480 Ingolstadt
RedStratocaster
pi_157551447
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:33 schreef superniger het volgende:
1 Amerikaan dood.
Oeps. Het is gedaan met de islam. ;(
Raken om ze te helpen herinneren dat die schat van ongekende vermogens die het van ons heeft een trigger zit om er ook iets mee te doen. - Rini Stoutjesdijk
It ain't over till ehh... till... till it's over - Erik ten Hag
pi_157551452
quote:

[..]

Wat wil jij dan? Hogere dreigingskans of de kans verkleinen? Wat mij betreft moet je gewoon zoveel mogelijk maatregelen treffen om te voorkomen. Hoe pijnlijk het misschien voor bepaalde groepen ook is. ''Ja die aanslagen komen er toch wel dus laten we maar de grenzen openhouden''. Met zo'n mentaliteit schiet je al helemaal niets op. In principe geef je je dan gewonnen.
pi_157551456
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:29 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Het idealisme dat uitgaat van een multiculturele samenleving is allang achterhaald. Wat er momenteel gebeurt - grote groepen moslims binnenlaten - is meer een soort sm; een soort zelfpijniging, een recept voor verdere problemen in de toekomst.

Slechts een minderheid van de moslims is én gematigd én goed geïntegreerd. Een aanzienlijk deel van 30-40 procent is ronduit radicaal. Een nog veel groter percentage vindt religieuze wetten belangrijker dan onze grondwet. Dat is een zeer groot probleem, dat vanuit de eeuwige politieke-correctheid niet als zodanig wordt (h)erkend.

We moeten striktere eisen aan alle religies gaan stellen. En we moeten gelovigen - hoe gematigd ook - ook veel duidelijker een spiegel voorhouden. Hoe hard ze het ook ontkennen, het is hun islam die dood en verderf zaait. Het is ook hun islam die minderheden onderdrukt, vrouwen als minderwaardig beschouwt, die joden, homo's en ongelovigen dood wel hebben. Het is allemaal te vinden in de koran; het boek dat moslims - hoe gematigd ook - vurig verdedigen.

Religie is een keuze. Je kunt zonder moeite kennisnemen van alle ellende die religie aanricht. Iedereen die desondanks moslim is / blijft, kiest daar met z'n volle verstand voor. En zeker de radicale figuren en de figuren die vinden dat religie boven de wet staat, moeten veel harder worden aangepakt en aangesproken.
pi_157551474
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 19:31 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat zeggen ze in het MO van de democratie-brengers ook.
Prima. Dan trekken we ons terug en dan mogen ze het fijn zelf uitzoeken. Zij hun wereld, wij de onze. Groot hek ertussen, klaar. Ik heb dit al eerder bepleit, maar ik herhaal het graag nog eens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')