abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157123600
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:55 schreef MrBadGuy het volgende:

Iemand uitmaken voor 'poepstamper' vind ik zelf ook niet netjes, maar GS is naar mijn idee verre van homofoob en de kritiek die GS geeft op Dibi heeft verder ook niet veel te maken met zijn geaardheid, maar meer met de persoon en (ex-)politicus Dibi.
In die zin dat GS altijd al een schurfthekel had aan Dibi en nu zien ze hun kans schoon om hem weer eens lekker af te branden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157123635
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In die zin dat GS altijd al een schurfthekel had aan Dibi en nu zien ze hun kans schoon om hem weer eens lekker af te branden?
Dibi geeft inderdaad meer dan voldoende munitie om eens lekker op hem te schieten. Altijd prijs bij die gast.
pi_157123985
pi_157124034
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat afbranden roept hij over zichzelf af, door de punten die ik daarvoor benoemde. Hem nu de hemel in prijzen omdat hij toe heeft gegeven homoseksueel te zijn zou pas vreemd zijn. Wat hij heeft gedaan is juist zeggen dat hij zelf ook islamofoob is/was (maar anderen die wel de ballen hadden om openlijk kritiek te geven op de islam ondertussen uitmaken voor extremist en Hitler junior) en dat hij ook van mening was dat homoseksualiteit een zonde is die met hulp van een vaag ritueel in een Marokkaanse grot weer weg kan gaan. Moeten GS lovend over zo'n iemand gaan spreken?

Nogmaals, termen als 'poepstamper' hoeven van mij ook niet, maar GS is nou niet echt homofoob te noemen naar mijn mening. Feit is wel dat ze idd een schurfthekel hadden aan Dibi en dat deze coming out daar niets aan veranderd.
pi_157124195
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nee, prima dat je dat aanpakt, maar doe dat dan ook hier.
En dit soort reacties worden nooit aangepakt?

Kan alleen maar bewezen worden Door uitspraken vd rechter boven water te halen.
pi_157124271
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat afbranden roept hij over zichzelf af, door de punten die ik daarvoor benoemde. Hem nu de hemel in prijzen omdat hij toe heeft gegeven homoseksueel te zijn zou pas vreemd zijn. Wat hij heeft gedaan is juist zeggen dat hij zelf ook islamofoob is/was (maar anderen die wel de ballen hadden om openlijk kritiek te geven op de islam ondertussen uitmaken voor extremist en Hitler junior) en dat hij ook van mening was dat homoseksualiteit een zonde is die met hulp van een vaag ritueel in een Marokkaanse grot weer weg kan gaan. Moeten GS lovend over zo'n iemand gaan spreken?
Hem de hemel in prijzen, is dan ook nergens voor nodig. De beste man tot de grond afbranden evenmin.

En dat hij kritiek heeft op de wijze waarop de islam homoseksualiteit benadert, maakt hem geen islamofoob.
Sowieso staat inhoudelijke religiekritiek niet gelijk aan welke fobie dan ook.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:31:48 #207
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157124388
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand duidelijk zien uitleggen hoe het precies hypocriet moet zijn om niet uit de kast te durven en tegelijkertijd progressieve gedachten over de samenleving te hebben. Ga jij nu de eerste zijn?
MrBadGuy geeft hierboven al een goed antwoord.

En meneer was jarenlang lid van een partij waarvan de jongerentak campagnes als deze naar voren bracht:

http://www.dwars.org/seksisleuk

quote:
Bovendien kan de acceptatie van homo's, lesbo's, biseksuelen en transseksuelen door te praten nog een stuk verbeteren, want voor deze groepen geldt nog te vaak 'onbekend maakt onbemind'.
Maar nee, meneer Dibi opteerde meer voor het genezen van zijn 'ziekte' door middel van bidsessies en 'kumbaya'.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157124450
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

MrBadGuy geeft hierboven al een goed antwoord.

En meneer was jarenlang lid van een partij waarvan de jongerentak campagnes als deze naar voren bracht:

http://www.dwars.org/seksisleuk

[..]

Maar nee, meneer Dibi opteerde meer voor het genezen van zijn 'ziekte' door middel van bidsessies en 'kumbaya'.
Dibi was blijkbaar bang om uit de kast te komen.

Het lijkt mij dat je het vooral met die jongen te doen moet hebben, in plaats van dat je hem afbrandt.
pi_157124570
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je het vooral met die jongen te doen moet hebben, in plaats van dat je hem afbrandt.
Ik heb niet te doen met mensen die te bang zijn om hun geaardheid op te biechten aan hun achterban maar vervolgens met gestrekt been op ieder ander die kritisch is op die achterban komt invliegen. Zo bang was hij nou ook weer niet.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:44:27 #210
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157124669
quote:

[..]

Hij is tamelijk financieel onafhankelijk, kon als Parlementariër beveiliging krijgen. Maar meneer worstelde met zijn eigen geloof. Zulke verhalen hoor je te lezen bij de SGP, niet bij GL.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:50:14 #211
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157124791
quote:
Het ministerie van financiën is in "goede" handen.
pi_157124820
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:31 schreef Morendo het volgende:
Dibi heeft natuurlijk het volste recht om via zijn geloof naar genezing te zoeken. Het is natuurlijk zinloos, maar het recht heeft hij wel.

Wat mij vooral opvalt, vanavond bij DWDD ook weer, is dat hij in ontkenning leeft. Op fora waar moslims posten, wordt hij verketterd en door het slijk gehaald. Er worden dingen geschreven die ronduit strafbaar zijn, zoals oproepen tot geweld tegen Dibi, homo's van daken gooien en dergelijke.

Toch blijft Dibi "zijn" gemeenschap krampachtig verdedigen en roept bij bij DWDD dat de homofobie vooral van PVV'ers en GeenStijl-types komt. De grootst mogelijke onzin. Veruit de meeste homofobie en regelrechte haat komt vanuit de Marokkaanse gemeenschap.
pi_157124863
quote:
Dit kan niet. Hij kreeg alleen negatieve reacties van reaguurders en PVV-stemmers.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157124918
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:44 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hij is tamelijk financieel onafhankelijk, kon als Parlementariër beveiliging krijgen. Maar meneer worstelde met zijn eigen geloof. Zulke verhalen hoor je te lezen bij de SGP, niet bij GL.
Het was niet bang om in elkaar geramd te worden. Hij wist niet hoe zijn omgeving zou reageren op zijn coming out.

Dat is tenminste wat hij tegen Matthijs zei.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:59:27 #215
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157125024
Heeft Tofik nog iets gezegd over zijn geloof?

Hij is nu officieel homo geworden, maar dat mag toch niet van de islam?

Maar hij is ook nog officieel moslim, dus mag hij geen homo zijn?

Hoe zit dat?
pi_157125062
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dibi heeft natuurlijk het volste recht om via zijn geloof naar genezing te zoeken. Het is natuurlijk zinloos, maar het recht heeft hij wel.

Wat mij vooral opvalt, vanavond bij DWDD ook weer, is dat hij in ontkenning leeft. Op fora waar moslims posten, wordt hij verketterd en door het slijk gehaald. Er worden dingen geschreven die ronduit strafbaar zijn, zoals oproepen tot geweld tegen Dibi, homo's van daken gooien en dergelijke.

Toch blijft Dibi "zijn" gemeenschap krampachtig verdedigen en roept bij bij DWDD dat de homofobie vooral van PVV'ers en GeenStijl-types komt. De grootst mogelijke onzin. Veruit de meeste homofobie en regelrechte haat komt vanuit de Marokkaanse gemeenschap.
Niets nieuws onder de zon toch?
pi_157125201
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niets nieuws onder de zon toch?
Niet echt nee. Maar het blijft teleurstellend om te zien hoe mensen zich aan een religie blijven vastklampen, zelfs al kotst diezelfde religie ze uit.
pi_157128102
quote:

[..]

Hetzelfde verhaal heb je met Kuzu en Öztürk. Wel leuk en aardig dat ze bij de PvdA zaten. Maar als puntje bij paaltje komt, zijn ze moslims bovenal.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157128363
quote:

[..]

Alsof gelovigen per definitie op een partij met religieuze inslag moeten stemmen.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:14:38 #220
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157128431
quote:

[..]

Dat denk ik ook. Zeker binnen de Marokkaanse gemeenschap is homoseksualiteit niet geaccepteerd die jongen heeft wellicht grote problemen nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157128516
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hem de hemel in prijzen, is dan ook nergens voor nodig. De beste man tot de grond afbranden evenmin.

En dat hij kritiek heeft op de wijze waarop de islam homoseksualiteit benadert, maakt hem geen islamofoob.
Sowieso staat inhoudelijke religiekritiek niet gelijk aan welke fobie dan ook.
Hij was bang voor de mogelijke reactie van zijn geloofsgenoten. Ok, fobie is een irrationele angst, dus of die angst (die hij deelt met Wilders) was zeer terecht of Tofik was een islamofoob. Het is het ene of het andere.

Hem af te branden omdat hij homo is, is inderdaad nergens voor nodig (en belachelijk zelfs), maar er zijn genoeg andere redenen om hem af te branden zoals ik al aangaf. Tofik is en blijft een misselijk mannetje, zijn geaardheid veranderd daar niks aan.
pi_157128680
quote:

[..]

Dat hij bang was begrijp ik, maar dat heeft dan weer alles te maken met de achterlijkheid van het geloof wat hij en zijn omgeving aanhangt (inclusief de daarbij behorende gedachte dat je homoseksualiteit wel weg kunt toveren, erg progressief). Alleen dat de islam en veel aanhangers van dat geloof hier behoorlijk achterlijk in zijn mag je verbazingwekkend in de meeste progressieve kringen niet zeggen. Kritiek hebben op christenen die moeite hebben met homoseksualiteit is aan de andere kant weer geen probleem. Als Dwars dan toch graag explicite posters op wil hangen, dan lijken moslimwijken en in de buurt van moskeeën me een betere optie, maar ze kiezen liever voor de veilige weg waarmee ze hun achterban het meeste plezier doen.

Als het op dit soort exotische geloven aankomt, dan geeft dat een botsing tussen de opvattingen van progressieve mensen; kiezen we voor de zielige moslim of voor de zielige homo. You can't always get what you want, in dit soort zaken moet je partij durven kiezen en dat durven de meeste progressieve partijen gewoon niet uit angst voor de reactie van een deel van hun achterban en dat ze mensen als Wilders toch een piep klein beetje gelijk moeten geven. Als GL écht voor vrouwen- en homo-emancipatie is, dan zouden ze juist ook fel voor deze belangen op moeten komen bij de moslimgemeenschap, want daar valt op dit terrein nog het meeste te winnen.
pi_157128697
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hij was bang voor de mogelijke reactie van zijn geloofsgenoten. Ok, fobie is een irrationele angst, dus of die angst (die hij deelt met Wilders) was zeer terecht of Tofik was een islamofoob. Het is het ene of het andere.

Hem af te branden omdat hij homo is, is inderdaad nergens voor nodig (en belachelijk zelfs), maar er zijn genoeg andere redenen om hem af te branden zoals ik al aangaf. Tofik is en blijft een misselijk mannetje, zijn geaardheid veranderd daar niks aan.
Uit de kast gaan is sowieso een moeilijk moment waar meestal een jarenlange worsteling aan voorafgaat. Met Dibi duizenden andere Nederlanders die het pas op die leeftijd doen. Natuurlijk maakt de moslim-achtergrond- en omgeving het niet makkelijker, maar het is ook wel errug makkelijk oordelen voor een buitenstaander zeg. Die weten het allemaal natuurlijk wel beter hoe hij had moeten handelen, terwijl de gemiddelde Nederlander zich daar op geen enkele wijze in kan leven.
pi_157128802
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Alsof gelovigen per definitie op een partij met religieuze inslag moeten stemmen.
Natuurlijk niet, maar als ze zulke achterlijke gedachten hebben (o.a. dat je homoseksualiteit weg kunt toveren), dan lijkt een progressieve partij me ook niet echt geschikt. Maar als het om religieuze minderheden gaat, dan hebben progressieve partijen een grote blinde vlek. Sterker, dit soort mensen moet koste wat het kost hoog op de lijst komen, ook al zijn ze niet echt geschikt als Kamerlid (Dibi is nou niet echt in de Kamer gekomen door zijn ervaring of kennis). Dat soort fouten met excuusallochtonen zijn door progressieve partijen al veel vaker gemaakt (Kuzu, Öztürk, Singh Varma, Lazrak, Rabbae, etc.), dat krijg je als je een blinde vlek hebt en positieve discriminatie zelfs wil laten doordringen tot in de Tweede (en Eerste) Kamer.
pi_157128814
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb DWDD gezien. En Tofik Dibi doet een boek open over welke identiteitscrisis gepaard gaat met het simpele feit dat hij als moslim homo is. Als je dat vergelijkt met de laconieke houding die er bij niet-moslims in NL bestaat tav homo's, is dit een verschil van dag en nacht. Hij zegt zelf dat hij telkens moest kiezen tussen "homo of moslim". Dat is toch ondenkbaar in NL bij de verlicht-Christelijke zuil in NL, die we thans hebben. Ik memoreer nogmaals over mensen als Jan-Kees de Jager, Joop Wijn, Gerda Verburg etc. En van D'66 geloof ik Boris Dittrich. Pim Fortuyn. Bij Nederlanders is het volledig onbelangrijke informatie. Het is te krankzinnig voor woorden dat wij in NL tijd en geld moeten besteden aan zo'n achterlijke cultuur die "homo zijn" en "Deense cartoons" tot een issue maakt.
hij zij ook dat hij vooral homofoben reacties kreeg van PVV en geenstijl types en vanuit de moslim gemeesschap veel warme en ondersteunde reacties. Maar dat stukje heb je zeker gemist
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_157128818
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Uit de kast gaan is sowieso een moeilijk moment waar meestal een jarenlange worsteling aan voorafgaat. Met Dibi duizenden andere Nederlanders die het pas op die leeftijd doen. Natuurlijk maakt de moslim-achtergrond- en omgeving het niet makkelijker, maar het is ook wel errug makkelijk oordelen voor een buitenstaander zeg. Die weten het allemaal natuurlijk wel beter hoe hij had moeten handelen, terwijl de gemiddelde Nederlander zich daar op geen enkele wijze in kan leven.
Noem mij een voorbeeld waarbij iemand op de positie van Tofik Dibi moeite had met zijn geaardheid. Als je DWDD hebt gezien, zie je welk dubbelleven hij had. Dat is niet normaal als kamerlid. Dat stiekeme geheimzinnige gedoe.
pi_157128835
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:43 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk is of enigszins kritiek dat hij uit de kast is gekomen (ook niet over zijn leeftijd). Op welk punt reageer je nou precies op mij?
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:56:00 #228
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157128840
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Heeft Tofik nog iets gezegd over zijn geloof?

Hij is nu officieel homo geworden, maar dat mag toch niet van de islam?

Maar hij is ook nog officieel moslim, dus mag hij geen homo zijn?

Hoe zit dat?
De koran geeft daar niet echt duidelijkheid over. Zoals zo vaak in religieuze geschriften. Het gaat altijd meer om de interpretatie er van. Net als met de bijbel bijvoorbeeld.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157128898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Noem mij een voorbeeld waarbij iemand op de positie van Tofik Dibi moeite had met zijn geaardheid. Als je DWDD hebt gezien, zie je welk dubbelleven hij had. Dat is niet normaal als kamerlid. Dat stiekeme geheimzinnige gedoe.
Daaruit blijkt dat hij een immens moeilijke periode achter de rug heeft. Ik zie, nogmaals, dan ook geen reden om hem tot de grond af te branden, zoals sommigen nu wel doen.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 09:07:37 #230
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157128984
Toch fijn voor hem dattie nu eindelijk na 3 jaar z'n eerste stappen heeft gezet naar een zelf bij elkaar gewerkt inkomen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157128992
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het was/is niet ongewoon in religieuze kringen om leden uit de gemeenschap te verstoten die homoseksueel worden. Ik weet persoonlijk niet hoe dat zit in de moslimgemeenschap - al heb ik begrepen dat moslims niet bepaald dol zijn homoseksualiteit - maar in gereformeerde kringen was het altijd wel een dingetje (als Veluwenaar hoor je wel eens iets).

In dat opzicht valt de oorspronkelijke angst van Dibi wel te begrijpen.

Uit je laatste zin blijkt dus wat ik eigenlijk al vermoedde: Dibi ging er altijd hard in (net als zijn politieke tegenstanders van de PVV) en dat leidde tot veel ressentiment. Dat is dan ook de reden dat bepaalde lieden zijn boek en bijbehorende coming out gebruiken om hem nog maar eens flink de grond in te trappen.

Persoonlijk zou ik zeggen 'leef en laten leven'. Leuk voor die knul dat hij de kast is gekomen en verder boeit het allemaal geen ene kloot.
pi_157129056
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het was/is niet ongewoon in religieuze kringen om leden uit de gemeenschap te verstoten die homoseksueel worden. Ik weet persoonlijk niet hoe dat zit in de moslimgemeenschap - al heb ik begrepen dat moslims niet bepaald dol zijn homoseksualiteit - maar in gereformeerde kringen was het altijd wel een dingetje (als Veluwenaar hoor je wel eens iets).

In dat opzicht valt de oorspronkelijke angst van Dibi wel te begrijpen.

Uit je laatste zin blijkt dus wat ik eigenlijk al vermoedde: Dibi ging er altijd hard in (net als zijn politieke tegenstanders van de PVV) en dat leidde tot veel ressentiment. Dat is dan ook de reden dat bepaalde lieden zijn boek en bijbehorende coming out gebruiken om hem nog maar eens flink de grond in te trappen.

Persoonlijk zou ik zeggen 'leef en laten leven'. Leuk voor die knul dat hij de kast is gekomen en verder boeit het allemaal geen ene kloot.
Zijn boek en bijbehorende coming out zijn ook helemaal niet nodig om hem de grond in te trappen, daar zijn genoeg andere redenen voor. Zijn geaardheid veranderd daar wat mij betreft niks aan.

Los van dat ik het een misselijk persoon vind, vind ik het wel goed dat hij uit de kast is durven komen en hoop ik oprecht dat hij daar verder geen problemen mee krijgt in zijn verdere leven.
pi_157129096
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:13 schreef MrBadGuy het volgende:

Los van dat ik het een misselijk persoon vind, vind ik het wel goed dat hij uit de kast is durven komen en hoop ik oprecht dat hij daar verder geen problemen mee krijgt in zijn verdere leven.
En ik kreeg de afgelopen dagen dus het idee dat die hoop ontbreekt bij een groot aantal Nederlanders.
pi_157129168
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik kreeg de afgelopen dagen dus het idee dat die hoop ontbreekt bij een groot aantal Nederlanders.
Ik heb eerlijk gezegd geen reacties gezien (niet hier en niet bij GS) van mensen die hopen dat hij problemen krijgt met zijn geaardheid (ok, die ene gekke moslim die hier al een paar keer is aangehaald lijkt hier op te hopen).

In progressieve kringen zal Dibi nu alleen maar meer waard zijn, ik kan me goed voorstellen dat joop.nl of een vergelijkbaar medium wel een allochtone-islamitische-homoseksueel als columnist wil inhuren. Bij progressieven is het labeltje namelijk vaak belangrijker dan de inhoud :)
pi_157129194
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:23 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb eerlijk gezegd geen reacties gezien (niet hier en niet bij GS) van mensen die hopen dat hij problemen krijgt met zijn geaardheid (ok, die ene gekke moslim die hier al een paar keer is aangehaald lijkt hier op te hopen).

In progressieve kringen zal Dibi nu alleen maar meer waard zijn, ik kan me goed voorstellen dat joop.nl of een vergelijkbaar medium wel een allochtone-islamitische-homoseksueel als columnist willen inhuren. Bij progressieven is het labeltje namelijk vaak belangrijker dan de inhoud :)
Als columnist schrijven voor Joop.nl. Dan heb je het wel gemaakt.
pi_157129206
quote:
15s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:25 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als columnist schrijven voor Joop.nl. Dan heb je het wel gemaakt.
Dan heeft hij iig weer een baan, en het is van de VARA, dus hij zal dan vast wel goed betaald krijgen ;)
pi_157129225
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:26 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dan heeft hij iig weer een baan, en het is van de VARA, dus hij zal dan vast wel goed betaald krijgen ;)
Welnee man, columns tikken voor zo'n marginale kutsite levert nauwelijks wat op.
pi_157129286
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welnee man, columns tikken voor zo'n marginale kutsite levert nauwelijks wat op.
Het wordt door de VARA gesubsidieerd, dus ik neem aan dat je dan toch wel een leuk bedrag per schrijfsel krijgt. Het zal niet het verlies in wachtgeld opvangen natuurlijk, maar zoveel tijd kost het ook niet zo'n wekelijkse column. Genoeg tijd dus om aan te schuiven bij andere progressieve instellingen die een meerwaarde zien in een allochtone-islamitische-homoseksueel. Het is dat hij niet gehandicapt is, anders was hij echte de natte droom van progressief Nederland :D
pi_157129314
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het wordt door de VARA gesubsidieerd, dus ik neem aan dat je dan toch wel een leuk bedrag per schrijfsel krijgt. Het zal niet het verlies in wachtgeld opvangen natuurlijk, maar zoveel tijd kost het ook niet zo'n wekelijkse column. Genoeg tijd dus om aan te schuiven bij andere progressieve instellingen die een meerwaarde zien in een allochtone-islamitische-homoseksueel. Het is dat hij niet gehandicapt is, anders was hij echte de natte droom van progressief Nederland :D
Als je 200 euro voor een wekelijkse Joop-column krijgt, dan is het veel.

Ook als VARA kun je niet ongelimiteerd met geld smijten. Het is vooral zonde om het in zo'n loze website te pompen.
pi_157129411
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daaruit blijkt dat hij een immens moeilijke periode achter de rug heeft. Ik zie, nogmaals, dan ook geen reden om hem tot de grond af te branden, zoals sommigen nu wel doen.
Afbranden om zijn geaardheid is inderdaad niet nodig, afbranden omdat hij maximaal geprofiteerd heeft van zijn wachtgeldregeling en net toevallig een boekje presenteert met zijn "comming out" een maand voordat deze wachtgeldregeling afloopt is meer dan terecht.

Ook is kritiek op hoe hij zijn "comming out" probeert te vermarkten wel terecht.
pi_157129457
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:41 schreef Chewie het volgende:

Ook is kritiek op hoe hij zijn "comming out" probeert te vermarkten wel terecht.
Kom nou, doe toch niet zo naïef. Als jij een boek schrijft, dan hoop je dat het goed verkoopt. Je grijpt dus elke kans om je schrijven te promoten. Schaamteloos commercieel opportunisme is inherent aan onze kapitalistische maatschappij.
pi_157129490
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kom nou, doe toch niet zo naïef. Als jij een boek schrijft, dan hoop je dat het goed verkoopt. Je grijpt dus elke kans om je schrijven te promoten. Schaamteloos commercieel opportunisme is inherent aan onze kapitalistische maatschappij.
Eens.

Het wordt wel ironisch wanneer libertariërs hem dat kwalijk nemen. :D
pi_157129550
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

uiteraard maar dan moet je niet gaan klagen over tegengas "omdat hij zo'n moeilijke periode achter de rug heeft"
pi_157129588
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

uiteraard maar dan moet je niet gaan klagen over tegengas "omdat hij zo'n moeilijke periode achter de rug heeft"
Ik heb Dibi eerlijk gezegd niet horen klagen.

Wel vroeg Matthijs heel kort hoe er werd gereageerd op zijn coming uit. Toen zei Dibi dat de respons uit zijn directe omgeving hem alleszins meeviel en dat hoon en spot vooral afkomstig zijn uit de Geenstijl- en PVV-hoek.

Dat waren welgesteld twee zinnen.
pi_157129638
Toch wel dubieus dat vele mensen hem bashen in plaats van steunen met zijn coming out. Hele dubieuze types...
pi_157129768
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb Dibi eerlijk gezegd niet horen klagen.

Wel vroeg Matthijs heel kort hoe er werd gereageerd op zijn coming uit. Toen zei Dibi dat de respons uit zijn directe omgeving hem alleszins meeviel en dat hoon en spot vooral afkomstig zijn uit de Geenstijl- en PVV-hoek.

Dat waren welgesteld twee zinnen.
Alleen had die hoon uit die hoek vrij weinig met zijn geaardheid te maken en ging dat stuk op GS voornamelijk over het gebruik maken van de wachtgeldregeling en het toevallig net uitkomen van zijn boekje vlak voor het einde van deze regeling.
pi_157129789
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Alleen had die hoon uit die hoek vrij weinig met zijn geaardheid te maken en ging dat stuk op GS voornamelijk over het gebruik maken van de wachtgeldregeling en het toevallig net uitkomen van zijn boekje vlak voor het einde van deze regeling.
De toon was ronduit onvriendelijk. Prima dat Dibi dan desgevraagd laat weten daar niet van gediend te zijn.

Stellen dat hij 'loopt te klagen' is echter onzin.
pi_157129808
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:57 schreef robin007bond het volgende:
Toch wel dubieus dat vele mensen hem bashen in plaats van steunen met zijn coming out. Hele dubieuze types...
Ach ja zo kennen we verzuurd links weer :')

Kritiek mag niet omdat die jongen zo'n moeilijke periode achter de rug heeft, die hij overigens nu aan het vermarkten is omdat zijn wachtgeldregeling er bijna op zit, heb je daar kritiek op dan ben je homofoob.
pi_157129855
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 09:57 schreef robin007bond het volgende:
De manier waarop.
Aan het eind van de wachtgeldregeling. 3 ton gemeenschapsgeld....
pi_157129863
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:09 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ach ja zo kennen we verzuurd links weer :')

Kritiek mag niet omdat die jongen zo'n moeilijke periode achter de rug heeft, die hij overigens nu aan het vermarkten is omdat zijn wachtgeldregeling er bijna op zit, heb je daar kritiek op dan ben je homofoob.
Waarom zou je dan kritiek op zijn coming out hebben behalve als je een irrationele haat hebt voor moslims of homo's? Alleen omdat hij een boekje schrijft, kom nou. En dan nemen libertariërs het hem kwalijk dat hij zijn boekje promoot. _O- De fucking ironie, vind je niet?

En wachtgeld is nou eenmaal een wettelijke regeling. Daarnaast is het lastig aan een baan komen als je net een uitgesproken fractielid was met die soap achter de rug.

Boo-fucking-hoo.
pi_157129869
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De toon was ronduit onvriendelijk. Prima dat Dibi dan desgevraagd laat weten daar niet van gediend te zijn.

Stellen dat hij 'loopt te klagen' is echter onzin.
Ik heb het dan ook niet over hem maar over de personen die terechte kritiek op Dibi zien als homofoob.

En zoals je in dit topic ook hebt kunnen lezen is de kritiek op Dibi vanuit GS niet vanwege zijn homo zijn maar vanwege het gebruik van de wachtgeldregeling en de timing van het uitbrengen van zijn boekje.

De enige hatelijke reacties op zijn geaardheid komen toch echt van zijn geloofsgenoten.
pi_157129871
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

De manier waarop.
Aan het eind van de wachtgeldregeling. 3 ton gemeenschapsgeld....
Boeiend. Wij hebben ook recht op WW, politici op wachtgeld. Als je daar tegen bent klaag je toch lekker over die wet in plaats van de gebruikers?

[ Bericht 0% gewijzigd door Reya op 27-10-2015 11:38:53 ]
pi_157129893
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:12 schreef Chewie het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over hem maar over de personen die terechte kritiek op Dibi zien als homofoob.

En zoals je in dit topic ook hebt kunnen lezen is de kritiek op Dibi vanuit GS niet vanwege zijn homo zijn maar vanwege het gebruik van de wachtgeldregeling en de timing van het uitbrengen van zijn boekje.

De enige hatelijke reacties op zijn geaardheid komen toch echt van zijn geloofsgenoten.

Lol!

Jij vindt termen als poepstamper en dergelijke normaal om te gebruiken bij iemand die net uit de kast is gekomen? Heb je de comments bij GeenStijl gelezen.

Je ziet echt wat je wilt zien volgens mij. Pijnlijk...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2015 10:15:59 ]
pi_157129916
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:12 schreef Chewie het volgende:

Tsja, de beste man heeft nou eenmaal recht op wachtgeld. Snap niet waarom hij afgebrand moet worden als hij van dat recht gebruik maakt. Wat betreft dat boek verwijs ik naar mijn post over commercieel opportunisme.

Laten we eerlijk wezen: de enige reden dat GS Dibi zo hard aanpakt, is omdat ze elkaar nooit hebben gelegen. Het komt voort uit rancune.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 27-10-2015 10:22:33 ]
pi_157129962
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:12 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Waarom zou je dan kritiek op zijn coming out hebben behalve als je een irrationele haat hebt voor moslims of homo's?
Moeite met lezen ofzo? De kritiek gaat niet over zijn geaardheid.

quote:
Alleen omdat hij een boekje schrijft, kom nou. En dan nemen libertariërs het hem kwalijk dat hij zijn boekje promoot. _O- De fucking ironie, vind je niet?
De fucking ironie is dat jij blijkbaar te dom bent om te lezen, nergens valt te lezen dat ik het hem kwalijk neem zijn boekje te promoten, wel dat je daar kritiek op mag hebben en vooral op het feit dat hij 3 jaar lang wachtgeld gebruikt om zijn boekje te schrijven en deze toevallig net voor het verstrijken van deze regeling uitbrengt.

Overigens heb ik wel kritiek op de manier van promoten in een uit publiek betaald programma wat al jarenlang dienst doet als reclamezuil.

quote:
En wachtgeld is nou eenmaal een wettelijke regeling. Daarnaast is het lastig aan een baan komen als je net een uitgesproken fractielid was met die soap achter de rug.
Oh en dan mag kritiek ook niet en ben je homofoob als je wel kritiek hebt, wat een idioterie weer :')

quote:
Boo-fucking-hoo.
ah daar hebben we de inhoud van nieuw links weer :')
pi_157129965
Tofik zelf heeft maar twee fucking zinnetjes over GeenStijl of PVV gezegd. En raad eens wat GeenStijl/GeenFatsoen/GeenHersens doet? Ze wijden twee fucking zure artikelen aan hem.
pi_157130020
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:18 schreef Chewie het volgende:

[..]

Moeite met lezen ofzo? De kritiek gaat niet over zijn geaardheid.
Relax man. :D
quote:
[..]

De fucking ironie is dat jij blijkbaar te dom bent om te lezen, nergens valt te lezen dat ik het hem kwalijk neem zijn boekje te promoten, wel dat je daar kritiek op mag hebben en vooral op het feit dat hij 3 jaar lang wachtgeld gebruikt om zijn boekje te schrijven en deze toevallig net voor het verstrijken van deze regeling uitbrengt.

Overigens heb ik wel kritiek op de manier van promoten in een uit publiek betaald programma wat al jarenlang dienst doet als reclamezuil.
Waarom richten ze de kritiek dan niet op de wachtgeldregeling zelf maar op de persoon? Eerlijk gezegd blijft het wel heel dubieus. Als je echt een probleem hebt met dat hij wachtgeld trekt moet je lekker zeuren over die wet. Niet over de persoon die van zijn rechten gebruikmaakt.
quote:
Oh en dan mag kritiek ook niet en ben je homofoob als je wel kritiek hebt, wat een idioterie weer :')
Oei. Ingaan op de daadwerkelijke zaken blijkt maar weer lastig. Dit laat niet bepaald je sterkste kant zien...
pi_157130030
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik hoop dat hij daar nog van terug komt. Kan me voorstellen dat hij zo opgelucht is door de reacties van naaste familieleden dat hij het iets te rooskleurig ziet allemaal.

Gisteren wekte hij de indruk dat homoseksualiteit helemaal niet wordt veroordeeld, dat is gewoon niet zo. Juist voor mensen waarbij de reacties vanuit de familie en geloofsgemeenschap niet zo positief zijn maakt hij het nu moeilijker.

quote:

[..]

Boeiend. Wij hebben ook recht op WW, politici op wachtgeld. Als je daar tegen bent kanker je toch lekker over die wet in plaats van de gebruikers?
Relax man :D
GeenStijl komt wel degelijk in actie tegen politici die jarenlang veel te gulle vergoedingen krijgen voor niks doen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)g_ga_weg_ga_weg.html
Heb verder niks met GeenStijl, maar ben het op dit punt wel met ze eens.
pi_157130091
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:14 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Lol!

Jij vindt termen als poepstamper en dergelijke normaal om te gebruiken bij iemand die net uit de kast is gekomen? Heb je de comments bij GeenStijl gelezen.
Dat is al jarenlang de schrijfstijl bij GS, niet mijn keuze maar het artikel ging verder niet over zijn geaardheid maar over de wachtgeldregeling. De onthoofding en andere pijnlijke straffen die hem toegewenst worden komen toch echt niet uit GS hoek.

quote:
Je ziet echt wat je wilt zien volgens mij. Pijnlijk...
en dat verwijt je mij terwijl je al duidelijk hebt laten merken te lezen wat je wilt lezen en niet wat er nu echt staat :')

En ja wij hebben ook recht op WW als overbrugging naar een nieuwe baan en heb je een nieuwe baan dan vervalt je WW maar als je zo'n riante wachtgeldregeling hebt als Dibi is het natuurlijk wel slimmer om daar zolang mogelijk van te genieten en die tijd te gebruiken voor het schrijven van je boekje over je comming out. Waarom zou je zoals de rest van de mensen in de WW je tijd verdoen aan solliciteren voor een baan die toch minder opbrengt dan je huidige wachtgeldregeling?

Waarom is het eigenlijk zo vreemd dat als je je comming out zo commercieel probeert te exploiteren, je daar ook kritiek op krijgt?
pi_157130210
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Want Kamerleden zijn geen mensen?
pi_157130242
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:55 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk is of enigszins kritiek dat hij uit de kast is gekomen (ook niet over zijn leeftijd). Op welk punt reageer je nou precies op mij?
Je stelling dat je wel een irrationele fobie moet hebben als je niet uit de kast durft te komen, of dat het enige alternatief is dat die angst terecht is, is veel te kort door de bocht bij een fenomeen als uit de kast komen.
pi_157130506
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:37 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Je stelling dat je wel een irrationele fobie moet hebben als je niet uit de kast durft te komen, of dat het enige alternatief is dat die angst terecht is, is veel te kort door de bocht bij een fenomeen als uit de kast komen.
De angst van Dibi was niet irrationeel, maar rationeel.
pi_157130553
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:35 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Want Kamerleden zijn geen mensen?
Jawel, maar wel mensen waarvan ik, gezien hun psychische volwassenheid en stabiliteit, niet verwacht dat ze hier zo veel moeite mee hebben (met de coming out). Er zijn er nogal wat. Joop Wijn, Gerda Verburg, Jan Kees de Jager (allemaal CDA). Pim Fortuyn, Boris Dittrich geloof ik. En nog heel wat meer. Ik hou dit niet bij omdat ik het niet belangrijk vind. Dan vind ik de hele poeha die Dibi ondervindt wel opmerkelijk. En de timing in relatie tot het wachtgeld etc etc
pi_157130711
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:23 schreef Chai het volgende:

[..]

Relax man :D
GeenStijl komt wel degelijk in actie tegen politici die jarenlang veel te gulle vergoedingen krijgen voor niks doen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)g_ga_weg_ga_weg.html
Heb verder niks met GeenStijl, maar ben het op dit punt wel met ze eens.
Toch wel weer typisch in GeenStijl-stijl. Het munten op individuele politici in plaats van het beleid. Blijft toch wel een beetje tokkie-frustraties in plaats van gedegen kritiek.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:27 schreef Chewie het volgende:

[..]

Dat is al jarenlang de schrijfstijl bij GS, niet mijn keuze maar het artikel ging verder niet over zijn geaardheid maar over de wachtgeldregeling. De onthoofding en andere pijnlijke straffen die hem toegewenst worden komen toch echt niet uit GS hoek.
Dat is hun schrijftaal praat het toch niet gelijk goed? En ze hadden hun debiele taaltje ook een keer opzij kunnen houden als iemand net uit de kast is gekomen. Maar ieder normbesef is die site vreemd.

- edit: ontopic blijven, graag -

quote:
[..]

en dat verwijt je mij terwijl je al duidelijk hebt laten merken te lezen wat je wilt lezen en niet wat er nu echt staat :')

En ja wij hebben ook recht op WW als overbrugging naar een nieuwe baan en heb je een nieuwe baan dan vervalt je WW maar als je zo'n riante wachtgeldregeling hebt als Dibi is het natuurlijk wel slimmer om daar zolang mogelijk van te genieten en die tijd te gebruiken voor het schrijven van je boekje over je comming out. Waarom zou je zoals de rest van de mensen in de WW je tijd verdoen aan solliciteren voor een baan die toch minder opbrengt dan je huidige wachtgeldregeling?
Wie zegt dat hij ondertussen niet heeft gesolliciteerd? Je doet allerlei veronderstellingen.
quote:
Waarom is het eigenlijk zo vreemd dat als je je comming out zo commercieel probeert te exploiteren, je daar ook kritiek op krijgt?
Het gaat vooral op de manier waarop. Maar daarnaast mag het toch prima zijn manier zijn van uit de kast komen? Waarom zou je er ook maar een centimeter om geven behalve als je tokkiefrustraties om Dibi hebt?

[ Bericht 6% gewijzigd door Reya op 27-10-2015 14:07:16 ]
pi_157130898
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 11:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Toch wel weer typisch in GeenStijl-stijl. Het munten op individuele politici in plaats van het beleid. Blijft toch wel een beetje tokkie-frustraties in plaats van gedegen kritiek.
Zo reageren ze nu eenmaal altijd, maar jij zei:
quote:

[..]

Waarom zou je dan kritiek op zijn coming out hebben behalve als je een irrationele haat hebt voor moslims of homo's?
Ik zeg alleen dat het daar niks mee te maken heeft en dat ze altijd fel zijn naar gebruikers van gemeenschapsgeld, maar jij hebt kennelijk liever dat het homohaat is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 11:04 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Dat is hun schrijftaal praat het toch niet gelijk goed? En ze hadden hun debiele taaltje ook een keer opzij kunnen houden als iemand net uit de kast is gekomen.
Iemand die net uit de kast is gekomen mag niet het vuur aan de schenen gelegd worden en verdient een voorkeursbehandeling? :')
quote:
Maar ieder normbesef is die site vreemd.
Eens.
pi_157131088
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 11:13 schreef Chai het volgende:

[..]

Zo reageren ze nu eenmaal altijd, maar jij zei:

[..]

Ik zeg alleen dat het daar niks mee te maken heeft en dat ze altijd fel zijn naar gebruikers van gemeenschapsgeld, maar jij hebt kennelijk liever dat het homohaat is.
Hmm, oké. Fair enough. Maar ik vind het dan toch vreemd om dat soort bewoordingen te gebruiken eerlijk gezegd.
quote:
[..]

Iemand die net uit de kast is gekomen mag niet het vuur aan de schenen gelegd worden en verdient een voorkeursbehandeling? :')
Je kan er wel respectvol mee omgaan. Van mij hoef je niet op een troon gezet te worden, maar het is een moeilijke zet geweest voor veel mensen. Door zo te reageren maakt het ook dat andere mensen het moeilijker vinden om uit de kast te komen door dergelijke reacties.

In die zin denk ik dat GeenStijl misschien zelfs medeverantwoordelijk is voor andere homo's die mede door dit soort sentimenten niet meer uit de kast durven te komen.

Echt, hoe eerder Telegraaf Media Group failliet gaat of GeenStijl specifiek, hoe beter. Wellicht dat ik zelfs een feest organiseer ergens.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 27-10-2015 11:26:00 ]
pi_157131368
- edit: ontopic blijven, graag

quote:
Wie zegt dat hij ondertussen niet heeft gesolliciteerd? Je doet allerlei veronderstellingen.
Gezien de timing van het uitbrengen van zijn boekje over zijn comming outlijkt me dat zeer aannemelijk.

[..]

quote:
Het gaat vooral op de manier waarop. Maar daarnaast mag het toch prima zijn manier zijn van uit de kast komen? Waarom zou je er ook maar een centimeter om geven behalve als je tokkiefrustraties om Dibi hebt?
Waarom zou je geen kritiek op Dibi mogen hebben? Is dat omdat hij en moslim en homo is en links eigenlijk geen idee heeft hoe daar mee om te gaan? Was hij gereformeerd en homo dan was het natuurlijk vrij spel want daar durft links wel kritisch mee om te gaan.

Als Dibi zijn comming out commercieel exploiteert dan is het toch vrij normaal dat hij daar ook negatieve reacties op kan verwachten?

[ Bericht 57% gewijzigd door Reya op 27-10-2015 14:08:44 ]
pi_157131604
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het ministerie van financiën is in "goede" handen.
Werd nog niet zo lang geleid door "Jan Kees de Jager"
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jan_Kees_de_Jager#Priv.C3.A9
pi_157133912
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jawel, maar wel mensen waarvan ik, gezien hun psychische volwassenheid en stabiliteit, niet verwacht dat ze hier zo veel moeite mee hebben (met de coming out).
De eigenschappen die nodig zijn om Tweede Kamerlid te kunnen worden staan volledig los van de eigenschappen die nodig zijn om op jonge leeftijd uit de kast te durven. Dat die twee gelinkt (zouden moeten) zijn is een eigenaardige stelling, aangezien beide gevallen ook vooral afhankelijk zijn van context en niet enkel van specifieke eigenschappen.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:09:43 #270
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157134296
Eén en ander weggehaald; GeenStijl en wat al dan niet op die website verschijnt is geen onderwerp van discussie.
pi_157134711
Mooi hoe Tofik de reaguurders op de kast krijgt.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 15:14:23 #272
66825 Reya
Fier Wallon
pi_157135647
Niet baggeren, aub.
pi_157246165
Ik vind hem sympathiek en hen respect voor dat hij er nu vooruit komt.
pi_157246329
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 10:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, de beste man heeft nou eenmaal recht op wachtgeld. Snap niet waarom hij afgebrand moet worden als hij van dat recht gebruik maakt. Wat betreft dat boek verwijs ik naar mijn post over commercieel opportunisme.

Laten we eerlijk wezen: de enige reden dat GS Dibi zo hard aanpakt, is omdat ze elkaar nooit hebben gelegen. Het komt voort uit rancune.
Dibi is een gekkie die GS afdoet als "homofoob", terwijl de islamitische Marokkaanse cultuur de oorzaak was van zijn iets wat late coming out.
pi_157247980
Studie niet afgemaakt en nu kan hij geen baan vinden? Tja, het is ook geen goed plan om verkeerde keuzes te subsidieren. Of je dat nu met studiefinanciering of wachtgeld doet.

Hij kan zich nog altijd aansluiten bij een linkse partij of vakbond, en het grootkapitaal de schuld geven van zijn verkeerde keuzes.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_157266116
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 15:21 schreef Bethsheba het volgende:
Ik vind hem sympathiek en hen respect voor dat hij er nu vooruit komt.
Het is alleen jammer dat hij tevens lid is van een religieuze organisatie waarvan een belangrijk deel niet erg blij is met homo's in hun midden.
Zelfs bij een religieuze Christelijke partij als het CDA is "het uit de kast komen van homo's", zoals Jan Kees de Jager, Joop Wijn en Gerda Verburg alleen maar een kwestie van "schouders ophalen en weer aan het werk".
Bij de islam is dit een kwestie van levenslang achterom kijken, op je hoede zijn, depressiviteit, en 3 jaar wachtgeld (ik zie de causaliteit wel, itt sommige politiek-correcten).
Eventjes weer aankloppen bij de Nederlandse belastingbetaler.
pi_157266226
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:09 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Zelfs bij een religieuze Christelijke partij als het CDA is "het uit de kast komen van homo's", zoals Jan Kees de Jager, Joop Wijn en Gerda Verburg alleen maar een kwestie van "schouders ophalen en weer aan het werk".
Vind je? Waar zijn ze nu dan? Er zijn er trouwens nog wel een paar meer, zoals voormalig kamerlid Ger Koopmans. Jan Kees de Jager ging ineens weg uit de politiek, terwijl velen in hem een lijsttrekker / partijleider zagen. En volgens mij ging het ook zo met Joop Wijn. Die verliet ook onder schimmige omstandigheden - hij leek enigszins gepikeerd - de politiek.
pi_157266347
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Vind je? Waar zijn ze nu dan? Er zijn er trouwens nog wel een paar meer, zoals voormalig kamerlid Ger Koopmans. Jan Kees de Jager ging ineens weg uit de politiek, terwijl velen in hem een lijsttrekker / partijleider zagen. En volgens mij ging het ook zo met Joop Wijn. Die verliet ook onder schimmige omstandigheden - hij leek enigszins gepikeerd - de politiek.
Ik kan 100.000 andere redenen bedenken waarom Jan-Kees de Jager uit de politiek ging. Hij kost ons iig geen 3 jaar wachtgeld. En Jan-Kees heeft een eigen bedrijf zo ver ik weet. Een beetje speculeren vind ik dit. Er zijn altijd overdonderd veel voorbeelden dat de islam ons land ontwricht. En het zijn altijd van die politiek correcte noodgrepen om voorbeelden uit het Christendom er bij te slepen. En het is altijd te belachelijk voor woorden.
pi_157266400
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik kan 100.000 andere redenen bedenken waarom Jan-Kees de Jager uit de politiek ging. Hij kost ons iig geen 3 jaar wachtgeld. En Jan-Kees heeft een eigen bedrijf zo ver ik weet. Een beetje speculeren vind ik dit. Er zijn altijd overdonderd veel voorbeelden dat de islam ons land ontwricht. En het zijn altijd van die politiek correcte noodgrepen om voorbeelden uit het Christendom er bij te slepen. En het is altijd te belachelijk voor woorden.
Ik had het niet zozeer over wachtgeld. Ik had het meer over een soort glazen plafond. Zo van: leuk, een homo op de lijst. Leuk, een homo als minister. Maar liever geen homo als partijleider of fractievoorzitter; dat is toch net even één brug te ver.

En nee, ik behoor niet tot de categorie FOK!'ers die overal het christendom bijsleept om problemen met de islam te ontkennen. Ik reageerde gewoon op een post over homoseksuele CDA'ers.
pi_157266537
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik had het niet zozeer over wachtgeld. Ik had het meer over een soort glazen plafond. Zo van: leuk, een homo op de lijst. Leuk, een homo als minister. Maar liever geen homo als partijleider of fractievoorzitter; dat is toch net even één brug te ver.

En nee, ik behoor niet tot de categorie FOK!'ers die overal het christendom bijsleept om problemen met de islam te ontkennen. Ik reageerde gewoon op een post over homoseksuele CDA'ers.
Wat denk je van:
Antoine Bodart: een homo die het conservatieve deel van de Katholieke kerk vertegenwoordigd. Dat is inmiddels zo'n beetje 10% van de Nederlanders (die nog katholiek is) en daarvan 10% (die daarvan conservatief is).
Wijlen Jos Brink: Een doorgewinterde homo die (meen ik) voorganger was van de kerk "de duif" in Amsterdam.
Arie Boomsma, die een vrolijk "uit de kast"-programma maakt voor Christelijk Nederland.
Ik weet niet anders of "homo's en Christendom" is één groot vrolijk kleurrijk netwerk van "ons kent ons".
pi_157267256
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:16 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hanke Bruins Slot is een mevrouw die op andere mevrouwen valt in de huidige CDA-TK-fractie.
pi_157267290
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:22 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Jan Kees is nu CFO van KPN, Joop Wijn zit in de RvB van ABN AMRO. Uit m'n hoofd, misschien is dat van Wijn niet meer actueel.
pi_157267306
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:31 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Wat denk je van:
Antoine Bodart: een homo die het conservatieve deel van de Katholieke kerk vertegenwoordigd. Dat is inmiddels zo'n beetje 10% van de Nederlanders (die nog katholiek is) en daarvan 10% (die daarvan conservatief is).
Wijlen Jos Brink: Een doorgewinterde homo die (meen ik) voorganger was van de kerk "de duif" in Amsterdam.
Arie Boomsma, die een vrolijk "uit de kast"-programma maakt voor Christelijk Nederland.
Ik weet niet anders of "homo's en Christendom" is één groot vrolijk kleurrijk netwerk van "ons kent ons".
Dat is wel mooi de reden dat Boomsma weg is gestuurd bij de EO, dus zo blij is dat deel van christelijk Nederland daar ook weer niet mee. :P
pi_157269318
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 13:10 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Jan Kees is nu CFO van KPN, Joop Wijn zit in de RvB van ABN AMRO. Uit m'n hoofd, misschien is dat van Wijn niet meer actueel.
Alles behalve "3 jaar wachtgeld" dus. En ook geen boekje waarmee iemand zijn bijstand probeert bij te spekken....
pi_157269343
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 13:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Dat is wel mooi de reden dat Boomsma weg is gestuurd bij de EO, dus zo blij is dat deel van christelijk Nederland daar ook weer niet mee. :P
Maar ook hier: geen 3 jaar wachtgeld.
pi_157269392
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 13:08 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Hanke Bruins Slot is een mevrouw die op andere mevrouwen valt in de huidige CDA-TK-fractie.
Kijk aan.....
Wist ik niet eens. Maar het is ook niet iets om bij te houden. Het speelt alleen wanneer weer eens het contrast met de Islam zichtbaar wordt.
pi_157270955
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 12:24 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Staatssecretaris, minister, diverse Kamerleden... dat glazen plafond is dan wel extreem hoog bij het CDA. Lijsttrekker en CDA-leider in het Europees Parlement is ook al een homo (Wim van de Camp). Bij het CDA is het tegenwoordig dus gewoon een non-issue.
pi_157271459
En toekomstig CDA-lijsttrekker, als dat nog mag althans na dat gedoe bij KLM, zal ook op een dag uit de kast komen.
pi_157273124
Niet alleen in NL is homo zijn in de Katholieke kerk nauwelijks nog een issue.
Kijk naar oer-katholieke landen als Spanje en Ierland. Vette meerderheden voor een homo-huwelijk bij de referenda.
pi_157273347
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 17:50 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Niet alleen in NL is homo zijn in de Katholieke kerk nauwelijks nog een issue.
Kijk naar oer-katholieke landen als Spanje en Ierland. Vette meerderheden voor een homo-huwelijk bij de referenda.
De katholieke kerk heeft in Ierland actief campagne gevoerd voor een nee-stem bij dat referendum. Dat het homohuwelijk er kwam is derhalve volledig ondanks de tegenwerking van dat criminele instituut.
pi_157275799
quote:
1s.gif Op maandag 2 november 2015 18:04 schreef Kaas- het volgende:

[..]

De katholieke kerk heeft in Ierland actief campagne gevoerd voor een nee-stem bij dat referendum. Dat het homohuwelijk er kwam is derhalve volledig ondanks de tegenwerking van dat criminele instituut.
Het erkennen van het homohuwelijk is nog een hele fase verder dan het accepteren van homo's an sich.
Dat accentueert nog eens de enorme achterstand die de islam heeft tov het Christendom, waar het katholicisme deel van uitmaakt.
Dat de officiële katholieke kerk al dan niet voor het huwelijk is, is een beetje stuiptrekking in de achterhoede. Feit is dat ook een Christelijke (waarschijnlijk katholieke) Ierse homo, ook gewoon voor zijn geaardheid uit kan komen en ook goed kan functioneren als eventueel politicus of wat dan ook. Iemand is homo, schouders ophalen, en weer aan het werk. Een wereld van verschil met de islam.
pi_157280087
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Staatssecretaris, minister, diverse Kamerleden... dat glazen plafond is dan wel extreem hoog bij het CDA. Lijsttrekker en CDA-leider in het Europees Parlement is ook al een homo (Wim van de Camp). Bij het CDA is het tegenwoordig dus gewoon een non-issue.
Van de Camp is geen lijsttrekker / leider meer. Esther de Lange was dat de laatste keer, in 2014.
pi_157280521
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 19:46 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Het erkennen van het homohuwelijk is nog een hele fase verder dan het accepteren van homo's an sich.
Dat accentueert nog eens de enorme achterstand die de islam heeft tov het Christendom, waar het katholicisme deel van uitmaakt.
Dat de officiële katholieke kerk al dan niet voor het huwelijk is, is een beetje stuiptrekking in de achterhoede. Feit is dat ook een Christelijke (waarschijnlijk katholieke) Ierse homo, ook gewoon voor zijn geaardheid uit kan komen en ook goed kan functioneren als eventueel politicus of wat dan ook. Iemand is homo, schouders ophalen, en weer aan het werk. Een wereld van verschil met de islam.
Maar komt dat door de religie of haar aanhangers. De moslims die ik ken hebben geen hekel aan homo's. Volgens mij is het ook afhankelijk van de persoonlijkheid en intelligentie van de persoon.
ROBODEMONS..................|:(
pi_157280594
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 16:33 schreef Lyrebird het volgende:
Studie niet afgemaakt en nu kan hij geen baan vinden? Tja, het is ook geen goed plan om verkeerde keuzes te subsidieren. Of je dat nu met studiefinanciering of wachtgeld doet.

Hij kan zich nog altijd aansluiten bij een linkse partij of vakbond, en het grootkapitaal de schuld geven van zijn verkeerde keuzes.
pi_157286997
quote:
0s.gif Op maandag 2 november 2015 22:07 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Van de Camp is geen lijsttrekker / leider meer. Esther de Lange was dat de laatste keer, in 2014.
Ok. Maar hij was het wel en toen was gewoon bekend dat hij homo was.
pi_157287213
quote:
11s.gif Op maandag 2 november 2015 22:23 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Maar komt dat door de religie of haar aanhangers. De moslims die ik ken hebben geen hekel aan homo's. Volgens mij is het ook afhankelijk van de persoonlijkheid en intelligentie van de persoon.
Het is niet belangrijk wat 90% van de homo's vindt. Het gaat om die 10% meest-anti-homo-lieden. Is deze gewelddadig of niet. Gezien de dreigementen die Tofik Dibi van sommige moslims via facebook al heeft gehad, moeten we dit wel vrezen. En bij mijn weten is bij de Christenen in Nederland geen gewelddadig deel (zelfs geen 1%) dat de homo's naar het leven staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')