Als je iets kunt, vind je altijd een baan. Hoge werkloosheid of niet.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:20 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je hebt makkelijk praten. De werkloosheid was op recordhoogte toen Dibi uit de politiek stapte.
Ik vind het vreemd dat je de intolerantie van sommige moslims scherp veroordeeld en daar zelfs de hele islam de schuld van wilt geven. Maar tegelijkertijd praat je de intolerantie van andere geloven/bevolkingsgroepen goed.quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:53 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Voorbeeld 1:
De proportie van één teruggetrokken gezin is m.i. heel wat anders dan wat een homo/moslim te verduren krijgt aan dreigtweets. Je kind niet naar school sturen om wat voor reden dan ook (om hem wellicht naar een andere school te sturen) is heel wat anders dan een gericht dreigement naar een persoon.
Bovendien: hoe zeker is het dat het kwam vanwege homosexualiteit dat ouders hun gezin niet naar een bep. school meer laten gaan. Een kind naar een andere school sturen gebeurt zo vaak. Het is moeilijk om daar één specifieke reden voor te vinden. Of het moet een politiek correcte journalist zijn die persé wil hebben dat Gristenen net zo intollerant zijn dan Moslims.
Voorbeeld 2:
Wat is er zo raar aan dat je vindt dat je liever niet hebt dat je kind naar een schoonheidsverkiezing gaat. Of het nu om gay-verkiezingen gaat of om een hetero-miss/mister-verkiezing. Dat heeft toch niets met de geaardheid zélf te maken.
De emancipatie van homo's in moslimkringen is door Geenstijl zware schade toegebracht? Ten eerste is de intolerantie van moslims zelf het grote probleem voor islamitische homoseksuelen. Homo's worden door hun familie en geloofsgenoten buitengesloten of in negatievere gevallen bedreigd en mishandeld.quote:Op maandag 26 oktober 2015 11:43 schreef Kosmoproleet het volgende:
De walgelijke drijfjacht op Tofik Dibi
'Dat je door je zogenaamde vrienden die altijd zo tekeer gaan tegen de haatbaarden en hun homohaat, net zo hard in je gezicht gespuwd wordt'
Uit de gierputten van de xenofobe meningsvorming klinkt de laatste dagen een woester gehuil op dan anders. Doelwit is de ex-politicus Tofik Dibi die in een bekentenisboek heeft aangegeven dat hij homoseksueel is. De aanval wordt min of meer geleid door Pritt Stift, hoofdredacteur van GeenStijl en journalist Jan Dijkgraaf. Reaguurders uit alle hoeken en gaten van het internet sluiten zich massaal bij deze drijfjacht aan. Niet alleen hebben de deelnemers schrille stemmen, hun slechte adem penetreert alles. Hun hoon en hun verachting stinken. Naar schijnheiligheid.
Tofik Dibi is van Marokkaanse en islamitische afkomst. U weet wel, waar of dat ze volgens de grote profeet Geert Wilders de Verlichting gemist hebben. Je zou dus denken dat Pritt Stift, Dijkgraaf en die hele massa consorten Tofik verheugd welkom zouden heten nu hij uit zijn duisternis naar buiten treedt. Tenslotte moet op rechtse fora de islam het steeds maar weer ontgelden omdat die de vervolging van homo's zou bevelen. Maar nee: hóón is Dibi's deel. Hij wordt op vernederende toon ('poepstamper') afgezeken, blijkbaar omdat hij zijn coming out niet beleefde door in zijn blote kont scheep te gaan tijdens de Gay Pride. In plaats daarvan deelde Tofik Dibi zijn geestelijke worsteling met de lezers van de Volkskrant.
Voorvechters der seksuele vrijheid
Zonder twijfel heeft hij dit weekend veel steun gekregen van oudere homo's die in de jaren zestig en zeventig precies dezelfde zielenstrijd hebben doorgemaakt in hun traditioneel christelijke omgeving. Van de grote voorvechters der seksuele vrijheid zoals die zich bevinden rond GeenStijl, Powned, WNL en TPO komt echter alleen maar haat en minachting. Tofik Dibi kan daar wel tegen, hij is een publiek figuur, maar de jacht op zijn persoon is wel een zware klap in het gezicht van gewone, onbekende moslims die in stilte worstelen met de erkenning van hun seksuele identiteit. Ze zien aan het voorbeeld van Tofik dat je door je zogenaamde vrienden die altijd zo tekeer gaan tegen de haatbaarden en hun homohaat, net zo hard in je gezicht gespuwd wordt. Daarmee is dezer dagen de emancipatie van de homo's in moslimkringen zware schade toegebracht. Dat hebben verlichte geesten als Pritt Stift of Dijkgraaf dan bereikt.
Vandaar de stank van hypocrisie die hangt rond de ongewassen lijven van het jagerspak dat achter Tofik Dibi aanzit, vandaar de walging voor deze xenofobe haatprofeten bij de burgers die willen dat Nederland een open tolerante en veelvorminge samenleving blijft.
http://www.joop.nl/opinie(...)jacht_op_tofik_dibi/
Dit
Ze schreven dat het al bekend was dat Tofik het poepstampen bijkans (bijna) heeft uitgevonden. Dat dat zijn onthulling niet kan zijn. Het is een quasi lollig geschreven stukje.quote:Tofik Dibi gaat HET vertellen in onthullend boek
Deze week, in de 37ste maand van zijn 38 maanden durende wachtgeldregeling, werd bekend dat de mislukte GroenLinksert Tofik Dibi weer een baan heeft. En gisteren lekte een schimmig achterflapje uit (klik voor groterder), rondgedeeld door Hassan Schaamhara van De Groene Amsterdammer. Blijkt dus dat Tofik al die wachtgeldmaanden niet in zijn klamme lappen heeft lopen herobrinkmannen, maar dat het excuusallochtoontje van de fijnstofpartij weldegelijk iets gedaan heeft, van uw centen. Tofik heeft een boekie gemaakt! Dat doen bijna alle ex Tweede Kamer-leden, maar voor Tofik maken we hier op GeenStijl een uitzondering. (Zo zijn we dan ook weer, boks ouwe.)
In het boek "Djinn" gaat Tofik een onthulling VAN JEWELSTE doen. Op de achterflap wordt Tofiks geheim heul mysterieus HET genoemd. HET. Het. Het. Ojeeeeeee. Gaat-ie HET nu eindelijk vertellen? Mogen wij HET nu ook weten? Of wisten we HET al?
Dat Tofik een flikkerse bruinneuzende rugridder is die weet waar Ibrahim de poppers haalt. Dat Tofik het poepstampen bijkans heeft uitgevonden, dat-ie meermalen gespot is in het Schwulen Circuit van Berlijn en dat-ie het thansch doet met het top-beertje Kustaw Beffems van de Volkskrant. Dat was reedsch gevoegelijk bekend. Dus dat kan HET niet zijn, in zo'n groots aangekondigde BekentenisRoman. Toch?
We houden het erop dat Tofik in zijn boek uitkomt voor zijn grote liefde: Een Landrover Turbo Diesel V8, waarmee ie naar BBQ-feesten in de Achterhoek gaat, om daar onder het genot van grote sloten bierrr en zware shag naar wieven te kieken, stijgende zeespiegels uit te lachen en jonge hertjes af te knallen met een jachtgeweer met afgezaagde loop. Hup Tofik! Stel ons niet teleur.
Inderdaad, daar worden zelfs kassameisjes voor ingeruild, want anders willen ze niet geholpen worden bij de supermarktquote:Op maandag 26 oktober 2015 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
Elfletterig vindt het natuurlijk weer doodnormaal dat Dibi door Geenstijl poepstamperd wordt genoemd.
Want als het moslims gaat, is alles nou eenmaal geoorloofd.
Homo's zijn ook kut, zie Gordon en Joling.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:36 schreef Kaas- het volgende:
GS is kut. Moslims zijn ook kut wat betreft homotolerantie. Christenen soms ook. Alledrie is jammer.
Zo, die discussie is opgelost. Zullen we verder?
Is goed.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:36 schreef Kaas- het volgende:
GS is kut. Moslims zijn ook kut wat betreft homotolerantie. Christenen soms ook. Alledrie is jammer.
Zo, die discussie is opgelost. Zullen we verder?
Hetero's zijn pas kut, zie Emiel Ratelband, Mart Smeets en Dries Roelvink.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Homo's zijn ook kut, zie Gordon en Joling.
Er is niets kut aan Martgod.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hetero's zijn pas kut, zie Emiel Ratelband, Mart Smeets en Dries Roelvink.
Dave is zelfs nog kutter dan Dries, kun je nagaan.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:39 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Hetero's zijn pas kut, zie Emiel Ratelband, Mart Smeets en Dries Roelvink.
Zegt wel weer genoeg inderdaad.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:44 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Dave is zelfs nog kutter dan Dries, kun je nagaan.
Ik vind dit een ongelovig staaltje cultuurrelativering. Bij jouw voorbeelden ging het om "kind van school halen", om welke reden dan ook. En moeite hebben met een Mister-verkiezing. Bij beide voorbeelden moet ik nog maar zien of er "homo-non-acceptatie" in het geding is.quote:Op maandag 26 oktober 2015 13:29 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
Ik vind het vreemd dat je de intolerantie van sommige moslims scherp veroordeeld en daar zelfs de hele islam de schuld van wilt geven. Maar tegelijkertijd praat je de intolerantie van andere geloven/bevolkingsgroepen goed.
ik denk dat je in ieder geloof of bevolkingsgroep intolerantie tegen homo's of andere tegenkomt. en ik vind dat je dat overal moet terugdringen en tegenin gaan. Maar jij schijnt dat alleen maar te willen doen als Moslims zich intolerant gedragen dat vind ik erg raar.
overigens zijn er ook genoeg moslims die hun schouders ophalen en doorgaan met hun leven bij het nieuws dat Tofik Dibi uit de kast is gekomen.
ik vind jouw verhaal een ongelofelijk staaltje van islam-bashing. andere voorbeelden bagitaliseren en in twijfel trekken of het wel echt over homo-non-acceptatie gaat omdat er geen moslims in dat verhaal voorkomen. Maar vervolgens wel de 3 ton wachtgeld die door ons moet worden opgehoest zoals jij dat zegt. koppelen aan homo-non-acceptatie van moslims. terwijl daar echt geen bewijs voor is, het feit dat Tofik Dibi geen werk kan vinden ligt echt niet aan het feit dat hij homo of moslim is.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:03 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik vind dit een ongelovig staaltje cultuurrelativering. Bij jouw voorbeelden ging het om "kind van school halen", om welke reden dan ook. En moeite hebben met een Mister-verkiezing. Bij beide voorbeelden moet ik nog maar zien of er "homo-non-acceptatie" in het geding is.
Als het gaat om "homo-non-acceptatie" bij de Islam is deze overweldigend en ook gewelddadig. En dat laatste is wellicht nog het ergste.
En tuurlijk zijn er moslims die "doorgaan met leven", maar een percentage van 10 a 40% dat fundamentalistisch is en geweld niet schuwt, is genoeg om de maatschappij te ontregelen. De dat ontregelen is al aan de gang als er 3 ton wachtgeld moet worden opgehoest door de NL belastingbetaler.
Ik neem dit heel serieus maar ik heb in dit topic geen doodsbedreiging richting Dibi zien langskomen. Terwijl sommigen hier dat wel beweren. Dat is raar.quote:Op maandag 26 oktober 2015 12:06 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Een moslim heeft eerst de plicht de dwalende moslim weer op het pad van Allah te brengen. Mocht hij dit alsnog niet doen dan volgt de doodstraf. Maar aangezien we in Nederland geen Sharia hebben, dan zullen ze hem altijd nog eerder verstoten, zoals hun Christelijke broeders ook wel eens doen.
Homoseksualiteit is geen ziekte die te genezen valt, dus ik zie de ernst van zijn mening wel in. Die strookt namelijk niet met die van ons land, maar ik kan het hem niet alleen maar kwalijk nemen. Ook onder andere bevolkingsgroepen zien we nog veel van dit soort dingen.
Ik heb DWDD gezien. En Tofik Dibi doet een boek open over welke identiteitscrisis gepaard gaat met het simpele feit dat hij als moslim homo is. Als je dat vergelijkt met de laconieke houding die er bij niet-moslims in NL bestaat tav homo's, is dit een verschil van dag en nacht. Hij zegt zelf dat hij telkens moest kiezen tussen "homo of moslim". Dat is toch ondenkbaar in NL bij de verlicht-Christelijke zuil in NL, die we thans hebben. Ik memoreer nogmaals over mensen als Jan-Kees de Jager, Joop Wijn, Gerda Verburg etc. En van D'66 geloof ik Boris Dittrich. Pim Fortuyn. Bij Nederlanders is het volledig onbelangrijke informatie. Het is te krankzinnig voor woorden dat wij in NL tijd en geld moeten besteden aan zo'n achterlijke cultuur die "homo zijn" en "Deense cartoons" tot een issue maakt.quote:Op maandag 26 oktober 2015 14:46 schreef DestroyerPiet het volgende:
[..]
ik vind jouw verhaal een ongelofelijk staaltje van islam-bashing. andere voorbeelden bagitaliseren en in twijfel trekken of het wel echt over homo-non-acceptatie gaat omdat er geen moslims in dat verhaal voorkomen. Maar vervolgens wel de 3 ton wachtgeld die door ons moet worden opgehoest zoals jij dat zegt. koppelen aan homo-non-acceptatie van moslims. terwijl daar echt geen bewijs voor is, het feit dat Tofik Dibi geen werk kan vinden ligt echt niet aan het feit dat hij homo of moslim is.
Ja, sorry, geen directe doodsbedreiging. Zwaar beledigend, ronduit onbeschoft, over het randje naar mijn mening, maar in hoeverre moet Tofik Dibi nou echt vrezen voor zijn leven? In Nederland?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |