Noem mij een voorbeeld waarbij iemand op de positie van Tofik Dibi moeite had met zijn geaardheid. Als je DWDD hebt gezien, zie je welk dubbelleven hij had. Dat is niet normaal als kamerlid. Dat stiekeme geheimzinnige gedoe.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Uit de kast gaan is sowieso een moeilijk moment waar meestal een jarenlange worsteling aan voorafgaat. Met Dibi duizenden andere Nederlanders die het pas op die leeftijd doen. Natuurlijk maakt de moslim-achtergrond- en omgeving het niet makkelijker, maar het is ook wel errug makkelijk oordelen voor een buitenstaander zeg. Die weten het allemaal natuurlijk wel beter hoe hij had moeten handelen, terwijl de gemiddelde Nederlander zich daar op geen enkele wijze in kan leven.
Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk is of enigszins kritiek dat hij uit de kast is gekomen (ook niet over zijn leeftijd). Op welk punt reageer je nou precies op mij?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:43 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Uit de kast gaan is sowieso een moeilijk moment waar meestal een jarenlange worsteling aan voorafgaat. Met Dibi duizenden andere Nederlanders die het pas op die leeftijd doen. Natuurlijk maakt de moslim-achtergrond- en omgeving het niet makkelijker, maar het is ook wel errug makkelijk oordelen voor een buitenstaander zeg. Die weten het allemaal natuurlijk wel beter hoe hij had moeten handelen, terwijl de gemiddelde Nederlander zich daar op geen enkele wijze in kan leven.
De koran geeft daar niet echt duidelijkheid over. Zoals zo vaak in religieuze geschriften. Het gaat altijd meer om de interpretatie er van. Net als met de bijbel bijvoorbeeld.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Heeft Tofik nog iets gezegd over zijn geloof?
Hij is nu officieel homo geworden, maar dat mag toch niet van de islam?
Maar hij is ook nog officieel moslim, dus mag hij geen homo zijn?
Hoe zit dat?
Daaruit blijkt dat hij een immens moeilijke periode achter de rug heeft. Ik zie, nogmaals, dan ook geen reden om hem tot de grond af te branden, zoals sommigen nu wel doen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Noem mij een voorbeeld waarbij iemand op de positie van Tofik Dibi moeite had met zijn geaardheid. Als je DWDD hebt gezien, zie je welk dubbelleven hij had. Dat is niet normaal als kamerlid. Dat stiekeme geheimzinnige gedoe.
Het was/is niet ongewoon in religieuze kringen om leden uit de gemeenschap te verstoten die homoseksueel worden. Ik weet persoonlijk niet hoe dat zit in de moslimgemeenschap - al heb ik begrepen dat moslims niet bepaald dol zijn homoseksualiteit - maar in gereformeerde kringen was het altijd wel een dingetje (als Veluwenaar hoor je wel eens iets).quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Hij was bang voor de mogelijke reactie van zijn geloofsgenoten. Ok, fobie is een irrationele angst, dus of die angst (die hij deelt met Wilders) was zeer terecht of Tofik was een islamofoob. Het is het ene of het andere.
Hem af te branden omdat hij homo is, is inderdaad nergens voor nodig (en belachelijk zelfs), maar er zijn genoeg andere redenen om hem af te branden zoals ik al aangaf. Tofik is en blijft een misselijk mannetje, zijn geaardheid veranderd daar niks aan.
Zijn boek en bijbehorende coming out zijn ook helemaal niet nodig om hem de grond in te trappen, daar zijn genoeg andere redenen voor. Zijn geaardheid veranderd daar wat mij betreft niks aan.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was/is niet ongewoon in religieuze kringen om leden uit de gemeenschap te verstoten die homoseksueel worden. Ik weet persoonlijk niet hoe dat zit in de moslimgemeenschap - al heb ik begrepen dat moslims niet bepaald dol zijn homoseksualiteit - maar in gereformeerde kringen was het altijd wel een dingetje (als Veluwenaar hoor je wel eens iets).
In dat opzicht valt de oorspronkelijke angst van Dibi wel te begrijpen.
Uit je laatste zin blijkt dus wat ik eigenlijk al vermoedde: Dibi ging er altijd hard in (net als zijn politieke tegenstanders van de PVV) en dat leidde tot veel ressentiment. Dat is dan ook de reden dat bepaalde lieden zijn boek en bijbehorende coming out gebruiken om hem nog maar eens flink de grond in te trappen.
Persoonlijk zou ik zeggen 'leef en laten leven'. Leuk voor die knul dat hij de kast is gekomen en verder boeit het allemaal geen ene kloot.
En ik kreeg de afgelopen dagen dus het idee dat die hoop ontbreekt bij een groot aantal Nederlanders.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:13 schreef MrBadGuy het volgende:
Los van dat ik het een misselijk persoon vind, vind ik het wel goed dat hij uit de kast is durven komen en hoop ik oprecht dat hij daar verder geen problemen mee krijgt in zijn verdere leven.
Ik heb eerlijk gezegd geen reacties gezien (niet hier en niet bij GS) van mensen die hopen dat hij problemen krijgt met zijn geaardheid (ok, die ene gekke moslim die hier al een paar keer is aangehaald lijkt hier op te hopen).quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ik kreeg de afgelopen dagen dus het idee dat die hoop ontbreekt bij een groot aantal Nederlanders.
Als columnist schrijven voor Joop.nl. Dan heb je het wel gemaakt.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:23 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd geen reacties gezien (niet hier en niet bij GS) van mensen die hopen dat hij problemen krijgt met zijn geaardheid (ok, die ene gekke moslim die hier al een paar keer is aangehaald lijkt hier op te hopen).
In progressieve kringen zal Dibi nu alleen maar meer waard zijn, ik kan me goed voorstellen dat joop.nl of een vergelijkbaar medium wel een allochtone-islamitische-homoseksueel als columnist willen inhuren. Bij progressieven is het labeltje namelijk vaak belangrijker dan de inhoud
Dan heeft hij iig weer een baan, en het is van de VARA, dus hij zal dan vast wel goed betaald krijgenquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als columnist schrijven voor Joop.nl. Dan heb je het wel gemaakt.
Welnee man, columns tikken voor zo'n marginale kutsite levert nauwelijks wat op.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:26 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan heeft hij iig weer een baan, en het is van de VARA, dus hij zal dan vast wel goed betaald krijgen
Het wordt door de VARA gesubsidieerd, dus ik neem aan dat je dan toch wel een leuk bedrag per schrijfsel krijgt. Het zal niet het verlies in wachtgeld opvangen natuurlijk, maar zoveel tijd kost het ook niet zo'n wekelijkse column. Genoeg tijd dus om aan te schuiven bij andere progressieve instellingen die een meerwaarde zien in een allochtone-islamitische-homoseksueel. Het is dat hij niet gehandicapt is, anders was hij echte de natte droom van progressief Nederlandquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Welnee man, columns tikken voor zo'n marginale kutsite levert nauwelijks wat op.
Als je 200 euro voor een wekelijkse Joop-column krijgt, dan is het veel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:33 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het wordt door de VARA gesubsidieerd, dus ik neem aan dat je dan toch wel een leuk bedrag per schrijfsel krijgt. Het zal niet het verlies in wachtgeld opvangen natuurlijk, maar zoveel tijd kost het ook niet zo'n wekelijkse column. Genoeg tijd dus om aan te schuiven bij andere progressieve instellingen die een meerwaarde zien in een allochtone-islamitische-homoseksueel. Het is dat hij niet gehandicapt is, anders was hij echte de natte droom van progressief Nederland
Afbranden om zijn geaardheid is inderdaad niet nodig, afbranden omdat hij maximaal geprofiteerd heeft van zijn wachtgeldregeling en net toevallig een boekje presenteert met zijn "comming out" een maand voordat deze wachtgeldregeling afloopt is meer dan terecht.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Daaruit blijkt dat hij een immens moeilijke periode achter de rug heeft. Ik zie, nogmaals, dan ook geen reden om hem tot de grond af te branden, zoals sommigen nu wel doen.
Kom nou, doe toch niet zo naïef. Als jij een boek schrijft, dan hoop je dat het goed verkoopt. Je grijpt dus elke kans om je schrijven te promoten. Schaamteloos commercieel opportunisme is inherent aan onze kapitalistische maatschappij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:41 schreef Chewie het volgende:
Ook is kritiek op hoe hij zijn "comming out" probeert te vermarkten wel terecht.
Eens.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom nou, doe toch niet zo naïef. Als jij een boek schrijft, dan hoop je dat het goed verkoopt. Je grijpt dus elke kans om je schrijven te promoten. Schaamteloos commercieel opportunisme is inherent aan onze kapitalistische maatschappij.
uiteraard maar dan moet je niet gaan klagen over tegengas "omdat hij zo'n moeilijke periode achter de rug heeft"quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom nou, doe toch niet zo naïef. Als jij een boek schrijft, dan hoop je dat het goed verkoopt. Je grijpt dus elke kans om je schrijven te promoten. Schaamteloos commercieel opportunisme is inherent aan onze kapitalistische maatschappij.
Ik heb Dibi eerlijk gezegd niet horen klagen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
uiteraard maar dan moet je niet gaan klagen over tegengas "omdat hij zo'n moeilijke periode achter de rug heeft"
Alleen had die hoon uit die hoek vrij weinig met zijn geaardheid te maken en ging dat stuk op GS voornamelijk over het gebruik maken van de wachtgeldregeling en het toevallig net uitkomen van zijn boekje vlak voor het einde van deze regeling.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb Dibi eerlijk gezegd niet horen klagen.
Wel vroeg Matthijs heel kort hoe er werd gereageerd op zijn coming uit. Toen zei Dibi dat de respons uit zijn directe omgeving hem alleszins meeviel en dat hoon en spot vooral afkomstig zijn uit de Geenstijl- en PVV-hoek.
Dat waren welgesteld twee zinnen.
De toon was ronduit onvriendelijk. Prima dat Dibi dan desgevraagd laat weten daar niet van gediend te zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Alleen had die hoon uit die hoek vrij weinig met zijn geaardheid te maken en ging dat stuk op GS voornamelijk over het gebruik maken van de wachtgeldregeling en het toevallig net uitkomen van zijn boekje vlak voor het einde van deze regeling.
Ach ja zo kennen we verzuurd links weerquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:57 schreef robin007bond het volgende:
Toch wel dubieus dat vele mensen hem bashen in plaats van steunen met zijn coming out. Hele dubieuze types...
De manier waarop.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:57 schreef robin007bond het volgende:
Toch wel dubieus dat vele mensen hem bashen in plaats van steunen met zijn coming out. Hele dubieuze types...
Waarom zou je dan kritiek op zijn coming out hebben behalve als je een irrationele haat hebt voor moslims of homo's? Alleen omdat hij een boekje schrijft, kom nou. En dan nemen libertariërs het hem kwalijk dat hij zijn boekje promoot.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach ja zo kennen we verzuurd links weer![]()
Kritiek mag niet omdat die jongen zo'n moeilijke periode achter de rug heeft, die hij overigens nu aan het vermarkten is omdat zijn wachtgeldregeling er bijna op zit, heb je daar kritiek op dan ben je homofoob.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |