Kom nou, doe toch niet zo naïef. Als jij een boek schrijft, dan hoop je dat het goed verkoopt. Je grijpt dus elke kans om je schrijven te promoten. Schaamteloos commercieel opportunisme is inherent aan onze kapitalistische maatschappij.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:41 schreef Chewie het volgende:
Ook is kritiek op hoe hij zijn "comming out" probeert te vermarkten wel terecht.
Eens.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom nou, doe toch niet zo naïef. Als jij een boek schrijft, dan hoop je dat het goed verkoopt. Je grijpt dus elke kans om je schrijven te promoten. Schaamteloos commercieel opportunisme is inherent aan onze kapitalistische maatschappij.
uiteraard maar dan moet je niet gaan klagen over tegengas "omdat hij zo'n moeilijke periode achter de rug heeft"quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom nou, doe toch niet zo naïef. Als jij een boek schrijft, dan hoop je dat het goed verkoopt. Je grijpt dus elke kans om je schrijven te promoten. Schaamteloos commercieel opportunisme is inherent aan onze kapitalistische maatschappij.
Ik heb Dibi eerlijk gezegd niet horen klagen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
uiteraard maar dan moet je niet gaan klagen over tegengas "omdat hij zo'n moeilijke periode achter de rug heeft"
Alleen had die hoon uit die hoek vrij weinig met zijn geaardheid te maken en ging dat stuk op GS voornamelijk over het gebruik maken van de wachtgeldregeling en het toevallig net uitkomen van zijn boekje vlak voor het einde van deze regeling.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb Dibi eerlijk gezegd niet horen klagen.
Wel vroeg Matthijs heel kort hoe er werd gereageerd op zijn coming uit. Toen zei Dibi dat de respons uit zijn directe omgeving hem alleszins meeviel en dat hoon en spot vooral afkomstig zijn uit de Geenstijl- en PVV-hoek.
Dat waren welgesteld twee zinnen.
De toon was ronduit onvriendelijk. Prima dat Dibi dan desgevraagd laat weten daar niet van gediend te zijn.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Alleen had die hoon uit die hoek vrij weinig met zijn geaardheid te maken en ging dat stuk op GS voornamelijk over het gebruik maken van de wachtgeldregeling en het toevallig net uitkomen van zijn boekje vlak voor het einde van deze regeling.
Ach ja zo kennen we verzuurd links weerquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:57 schreef robin007bond het volgende:
Toch wel dubieus dat vele mensen hem bashen in plaats van steunen met zijn coming out. Hele dubieuze types...
De manier waarop.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 09:57 schreef robin007bond het volgende:
Toch wel dubieus dat vele mensen hem bashen in plaats van steunen met zijn coming out. Hele dubieuze types...
Waarom zou je dan kritiek op zijn coming out hebben behalve als je een irrationele haat hebt voor moslims of homo's? Alleen omdat hij een boekje schrijft, kom nou. En dan nemen libertariërs het hem kwalijk dat hij zijn boekje promoot.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:09 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ach ja zo kennen we verzuurd links weer![]()
Kritiek mag niet omdat die jongen zo'n moeilijke periode achter de rug heeft, die hij overigens nu aan het vermarkten is omdat zijn wachtgeldregeling er bijna op zit, heb je daar kritiek op dan ben je homofoob.
Ik heb het dan ook niet over hem maar over de personen die terechte kritiek op Dibi zien als homofoob.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De toon was ronduit onvriendelijk. Prima dat Dibi dan desgevraagd laat weten daar niet van gediend te zijn.
Stellen dat hij 'loopt te klagen' is echter onzin.
Boeiend. Wij hebben ook recht op WW, politici op wachtgeld. Als je daar tegen bent klaag je toch lekker over die wet in plaats van de gebruikers?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
De manier waarop.
Aan het eind van de wachtgeldregeling. 3 ton gemeenschapsgeld....
Lol!quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:12 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over hem maar over de personen die terechte kritiek op Dibi zien als homofoob.
En zoals je in dit topic ook hebt kunnen lezen is de kritiek op Dibi vanuit GS niet vanwege zijn homo zijn maar vanwege het gebruik van de wachtgeldregeling en de timing van het uitbrengen van zijn boekje.
De enige hatelijke reacties op zijn geaardheid komen toch echt van zijn geloofsgenoten.
Tsja, de beste man heeft nou eenmaal recht op wachtgeld. Snap niet waarom hij afgebrand moet worden als hij van dat recht gebruik maakt. Wat betreft dat boek verwijs ik naar mijn post over commercieel opportunisme.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:12 schreef Chewie het volgende:
En zoals je in dit topic ook hebt kunnen lezen is de kritiek op Dibi vanuit GS niet vanwege zijn homo zijn maar vanwege het gebruik van de wachtgeldregeling en de timing van het uitbrengen van zijn boekje.
Moeite met lezen ofzo? De kritiek gaat niet over zijn geaardheid.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom zou je dan kritiek op zijn coming out hebben behalve als je een irrationele haat hebt voor moslims of homo's?
De fucking ironie is dat jij blijkbaar te dom bent om te lezen, nergens valt te lezen dat ik het hem kwalijk neem zijn boekje te promoten, wel dat je daar kritiek op mag hebben en vooral op het feit dat hij 3 jaar lang wachtgeld gebruikt om zijn boekje te schrijven en deze toevallig net voor het verstrijken van deze regeling uitbrengt.quote:Alleen omdat hij een boekje schrijft, kom nou. En dan nemen libertariërs het hem kwalijk dat hij zijn boekje promoot.De fucking ironie, vind je niet?
Oh en dan mag kritiek ook niet en ben je homofoob als je wel kritiek hebt, wat een idioterie weerquote:En wachtgeld is nou eenmaal een wettelijke regeling. Daarnaast is het lastig aan een baan komen als je net een uitgesproken fractielid was met die soap achter de rug.
ah daar hebben we de inhoud van nieuw links weerquote:Boo-fucking-hoo.
Relax man.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:18 schreef Chewie het volgende:
[..]
Moeite met lezen ofzo? De kritiek gaat niet over zijn geaardheid.
Waarom richten ze de kritiek dan niet op de wachtgeldregeling zelf maar op de persoon? Eerlijk gezegd blijft het wel heel dubieus. Als je echt een probleem hebt met dat hij wachtgeld trekt moet je lekker zeuren over die wet. Niet over de persoon die van zijn rechten gebruikmaakt.quote:[..]
De fucking ironie is dat jij blijkbaar te dom bent om te lezen, nergens valt te lezen dat ik het hem kwalijk neem zijn boekje te promoten, wel dat je daar kritiek op mag hebben en vooral op het feit dat hij 3 jaar lang wachtgeld gebruikt om zijn boekje te schrijven en deze toevallig net voor het verstrijken van deze regeling uitbrengt.
Overigens heb ik wel kritiek op de manier van promoten in een uit publiek betaald programma wat al jarenlang dienst doet als reclamezuil.
Oei. Ingaan op de daadwerkelijke zaken blijkt maar weer lastig. Dit laat niet bepaald je sterkste kant zien...quote:Oh en dan mag kritiek ook niet en ben je homofoob als je wel kritiek hebt, wat een idioterie weer
Ik hoop dat hij daar nog van terug komt. Kan me voorstellen dat hij zo opgelucht is door de reacties van naaste familieleden dat hij het iets te rooskleurig ziet allemaal.quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dibi heeft natuurlijk het volste recht om via zijn geloof naar genezing te zoeken. Het is natuurlijk zinloos, maar het recht heeft hij wel.
Wat mij vooral opvalt, vanavond bij DWDD ook weer, is dat hij in ontkenning leeft. Op fora waar moslims posten, wordt hij verketterd en door het slijk gehaald. Er worden dingen geschreven die ronduit strafbaar zijn, zoals oproepen tot geweld tegen Dibi, homo's van daken gooien en dergelijke.
Toch blijft Dibi "zijn" gemeenschap krampachtig verdedigen en roept bij bij DWDD dat de homofobie vooral van PVV'ers en GeenStijl-types komt. De grootst mogelijke onzin. Veruit de meeste homofobie en regelrechte haat komt vanuit de Marokkaanse gemeenschap.
Relax manquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Boeiend. Wij hebben ook recht op WW, politici op wachtgeld. Als je daar tegen bent kanker je toch lekker over die wet in plaats van de gebruikers?
Dat is al jarenlang de schrijfstijl bij GS, niet mijn keuze maar het artikel ging verder niet over zijn geaardheid maar over de wachtgeldregeling. De onthoofding en andere pijnlijke straffen die hem toegewenst worden komen toch echt niet uit GS hoek.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Lol!
Jij vindt termen als poepstamper en dergelijke normaal om te gebruiken bij iemand die net uit de kast is gekomen? Heb je de comments bij GeenStijl gelezen.
en dat verwijt je mij terwijl je al duidelijk hebt laten merken te lezen wat je wilt lezen en niet wat er nu echt staatquote:Je ziet echt wat je wilt zien volgens mij. Pijnlijk...
Want Kamerleden zijn geen mensen?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Noem mij een voorbeeld waarbij iemand op de positie van Tofik Dibi moeite had met zijn geaardheid. Als je DWDD hebt gezien, zie je welk dubbelleven hij had. Dat is niet normaal als kamerlid. Dat stiekeme geheimzinnige gedoe.
Je stelling dat je wel een irrationele fobie moet hebben als je niet uit de kast durft te komen, of dat het enige alternatief is dat die angst terecht is, is veel te kort door de bocht bij een fenomeen als uit de kast komen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 08:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat het makkelijk is of enigszins kritiek dat hij uit de kast is gekomen (ook niet over zijn leeftijd). Op welk punt reageer je nou precies op mij?
De angst van Dibi was niet irrationeel, maar rationeel.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:37 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Je stelling dat je wel een irrationele fobie moet hebben als je niet uit de kast durft te komen, of dat het enige alternatief is dat die angst terecht is, is veel te kort door de bocht bij een fenomeen als uit de kast komen.
Jawel, maar wel mensen waarvan ik, gezien hun psychische volwassenheid en stabiliteit, niet verwacht dat ze hier zo veel moeite mee hebben (met de coming out). Er zijn er nogal wat. Joop Wijn, Gerda Verburg, Jan Kees de Jager (allemaal CDA). Pim Fortuyn, Boris Dittrich geloof ik. En nog heel wat meer. Ik hou dit niet bij omdat ik het niet belangrijk vind. Dan vind ik de hele poeha die Dibi ondervindt wel opmerkelijk. En de timing in relatie tot het wachtgeld etc etcquote:
Toch wel weer typisch in GeenStijl-stijl. Het munten op individuele politici in plaats van het beleid. Blijft toch wel een beetje tokkie-frustraties in plaats van gedegen kritiek.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:23 schreef Chai het volgende:
[..]
Relax man![]()
GeenStijl komt wel degelijk in actie tegen politici die jarenlang veel te gulle vergoedingen krijgen voor niks doen.
http://www.geenstijl.nl/m(...)g_ga_weg_ga_weg.html
Heb verder niks met GeenStijl, maar ben het op dit punt wel met ze eens.
Dat is hun schrijftaal praat het toch niet gelijk goed? En ze hadden hun debiele taaltje ook een keer opzij kunnen houden als iemand net uit de kast is gekomen. Maar ieder normbesef is die site vreemd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:27 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dat is al jarenlang de schrijfstijl bij GS, niet mijn keuze maar het artikel ging verder niet over zijn geaardheid maar over de wachtgeldregeling. De onthoofding en andere pijnlijke straffen die hem toegewenst worden komen toch echt niet uit GS hoek.
Wie zegt dat hij ondertussen niet heeft gesolliciteerd? Je doet allerlei veronderstellingen.quote:[..]
en dat verwijt je mij terwijl je al duidelijk hebt laten merken te lezen wat je wilt lezen en niet wat er nu echt staat
En ja wij hebben ook recht op WW als overbrugging naar een nieuwe baan en heb je een nieuwe baan dan vervalt je WW maar als je zo'n riante wachtgeldregeling hebt als Dibi is het natuurlijk wel slimmer om daar zolang mogelijk van te genieten en die tijd te gebruiken voor het schrijven van je boekje over je comming out. Waarom zou je zoals de rest van de mensen in de WW je tijd verdoen aan solliciteren voor een baan die toch minder opbrengt dan je huidige wachtgeldregeling?
Het gaat vooral op de manier waarop. Maar daarnaast mag het toch prima zijn manier zijn van uit de kast komen? Waarom zou je er ook maar een centimeter om geven behalve als je tokkiefrustraties om Dibi hebt?quote:Waarom is het eigenlijk zo vreemd dat als je je comming out zo commercieel probeert te exploiteren, je daar ook kritiek op krijgt?
Zo reageren ze nu eenmaal altijd, maar jij zei:quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 11:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Toch wel weer typisch in GeenStijl-stijl. Het munten op individuele politici in plaats van het beleid. Blijft toch wel een beetje tokkie-frustraties in plaats van gedegen kritiek.
Ik zeg alleen dat het daar niks mee te maken heeft en dat ze altijd fel zijn naar gebruikers van gemeenschapsgeld, maar jij hebt kennelijk liever dat het homohaat is.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:12 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Waarom zou je dan kritiek op zijn coming out hebben behalve als je een irrationele haat hebt voor moslims of homo's?
Iemand die net uit de kast is gekomen mag niet het vuur aan de schenen gelegd worden en verdient een voorkeursbehandeling?quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 11:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is hun schrijftaal praat het toch niet gelijk goed? En ze hadden hun debiele taaltje ook een keer opzij kunnen houden als iemand net uit de kast is gekomen.
Eens.quote:Maar ieder normbesef is die site vreemd.
Hmm, oké. Fair enough. Maar ik vind het dan toch vreemd om dat soort bewoordingen te gebruiken eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 11:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Zo reageren ze nu eenmaal altijd, maar jij zei:
[..]
Ik zeg alleen dat het daar niks mee te maken heeft en dat ze altijd fel zijn naar gebruikers van gemeenschapsgeld, maar jij hebt kennelijk liever dat het homohaat is.
Je kan er wel respectvol mee omgaan. Van mij hoef je niet op een troon gezet te worden, maar het is een moeilijke zet geweest voor veel mensen. Door zo te reageren maakt het ook dat andere mensen het moeilijker vinden om uit de kast te komen door dergelijke reacties.quote:[..]
Iemand die net uit de kast is gekomen mag niet het vuur aan de schenen gelegd worden en verdient een voorkeursbehandeling?
Gezien de timing van het uitbrengen van zijn boekje over zijn comming outlijkt me dat zeer aannemelijk.quote:Wie zegt dat hij ondertussen niet heeft gesolliciteerd? Je doet allerlei veronderstellingen.
Waarom zou je geen kritiek op Dibi mogen hebben? Is dat omdat hij en moslim en homo is en links eigenlijk geen idee heeft hoe daar mee om te gaan? Was hij gereformeerd en homo dan was het natuurlijk vrij spel want daar durft links wel kritisch mee om te gaan.quote:Het gaat vooral op de manier waarop. Maar daarnaast mag het toch prima zijn manier zijn van uit de kast komen? Waarom zou je er ook maar een centimeter om geven behalve als je tokkiefrustraties om Dibi hebt?
Werd nog niet zo lang geleid door "Jan Kees de Jager"quote:Op maandag 26 oktober 2015 22:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het ministerie van financiën is in "goede" handen.
De eigenschappen die nodig zijn om Tweede Kamerlid te kunnen worden staan volledig los van de eigenschappen die nodig zijn om op jonge leeftijd uit de kast te durven. Dat die twee gelinkt (zouden moeten) zijn is een eigenaardige stelling, aangezien beide gevallen ook vooral afhankelijk zijn van context en niet enkel van specifieke eigenschappen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 10:56 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Jawel, maar wel mensen waarvan ik, gezien hun psychische volwassenheid en stabiliteit, niet verwacht dat ze hier zo veel moeite mee hebben (met de coming out).
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |