abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157123600
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:55 schreef MrBadGuy het volgende:

Iemand uitmaken voor 'poepstamper' vind ik zelf ook niet netjes, maar GS is naar mijn idee verre van homofoob en de kritiek die GS geeft op Dibi heeft verder ook niet veel te maken met zijn geaardheid, maar meer met de persoon en (ex-)politicus Dibi.
In die zin dat GS altijd al een schurfthekel had aan Dibi en nu zien ze hun kans schoon om hem weer eens lekker af te branden?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_157123635
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In die zin dat GS altijd al een schurfthekel had aan Dibi en nu zien ze hun kans schoon om hem weer eens lekker af te branden?
Dibi geeft inderdaad meer dan voldoende munitie om eens lekker op hem te schieten. Altijd prijs bij die gast.
pi_157123985
pi_157124034
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat afbranden roept hij over zichzelf af, door de punten die ik daarvoor benoemde. Hem nu de hemel in prijzen omdat hij toe heeft gegeven homoseksueel te zijn zou pas vreemd zijn. Wat hij heeft gedaan is juist zeggen dat hij zelf ook islamofoob is/was (maar anderen die wel de ballen hadden om openlijk kritiek te geven op de islam ondertussen uitmaken voor extremist en Hitler junior) en dat hij ook van mening was dat homoseksualiteit een zonde is die met hulp van een vaag ritueel in een Marokkaanse grot weer weg kan gaan. Moeten GS lovend over zo'n iemand gaan spreken?

Nogmaals, termen als 'poepstamper' hoeven van mij ook niet, maar GS is nou niet echt homofoob te noemen naar mijn mening. Feit is wel dat ze idd een schurfthekel hadden aan Dibi en dat deze coming out daar niets aan veranderd.
pi_157124195
quote:
14s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou nee, prima dat je dat aanpakt, maar doe dat dan ook hier.
En dit soort reacties worden nooit aangepakt?

Kan alleen maar bewezen worden Door uitspraken vd rechter boven water te halen.
pi_157124271
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dat afbranden roept hij over zichzelf af, door de punten die ik daarvoor benoemde. Hem nu de hemel in prijzen omdat hij toe heeft gegeven homoseksueel te zijn zou pas vreemd zijn. Wat hij heeft gedaan is juist zeggen dat hij zelf ook islamofoob is/was (maar anderen die wel de ballen hadden om openlijk kritiek te geven op de islam ondertussen uitmaken voor extremist en Hitler junior) en dat hij ook van mening was dat homoseksualiteit een zonde is die met hulp van een vaag ritueel in een Marokkaanse grot weer weg kan gaan. Moeten GS lovend over zo'n iemand gaan spreken?
Hem de hemel in prijzen, is dan ook nergens voor nodig. De beste man tot de grond afbranden evenmin.

En dat hij kritiek heeft op de wijze waarop de islam homoseksualiteit benadert, maakt hem geen islamofoob.
Sowieso staat inhoudelijke religiekritiek niet gelijk aan welke fobie dan ook.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:31:48 #207
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157124388
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 21:39 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Ik heb nog niemand duidelijk zien uitleggen hoe het precies hypocriet moet zijn om niet uit de kast te durven en tegelijkertijd progressieve gedachten over de samenleving te hebben. Ga jij nu de eerste zijn?
MrBadGuy geeft hierboven al een goed antwoord.

En meneer was jarenlang lid van een partij waarvan de jongerentak campagnes als deze naar voren bracht:

http://www.dwars.org/seksisleuk

quote:
Bovendien kan de acceptatie van homo's, lesbo's, biseksuelen en transseksuelen door te praten nog een stuk verbeteren, want voor deze groepen geldt nog te vaak 'onbekend maakt onbemind'.
Maar nee, meneer Dibi opteerde meer voor het genezen van zijn 'ziekte' door middel van bidsessies en 'kumbaya'.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157124450
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:31 schreef Morendo het volgende:

[..]

MrBadGuy geeft hierboven al een goed antwoord.

En meneer was jarenlang lid van een partij waarvan de jongerentak campagnes als deze naar voren bracht:

http://www.dwars.org/seksisleuk

[..]

Maar nee, meneer Dibi opteerde meer voor het genezen van zijn 'ziekte' door middel van bidsessies en 'kumbaya'.
Dibi was blijkbaar bang om uit de kast te komen.

Het lijkt mij dat je het vooral met die jongen te doen moet hebben, in plaats van dat je hem afbrandt.
pi_157124570
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je het vooral met die jongen te doen moet hebben, in plaats van dat je hem afbrandt.
Ik heb niet te doen met mensen die te bang zijn om hun geaardheid op te biechten aan hun achterban maar vervolgens met gestrekt been op ieder ander die kritisch is op die achterban komt invliegen. Zo bang was hij nou ook weer niet.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:44:27 #210
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157124669
quote:

[..]

Hij is tamelijk financieel onafhankelijk, kon als Parlementariër beveiliging krijgen. Maar meneer worstelde met zijn eigen geloof. Zulke verhalen hoor je te lezen bij de SGP, niet bij GL.
Die Lebenslust bringt dich um.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:50:14 #211
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157124791
quote:
Het ministerie van financiën is in "goede" handen.
pi_157124820
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:31 schreef Morendo het volgende:
Dibi heeft natuurlijk het volste recht om via zijn geloof naar genezing te zoeken. Het is natuurlijk zinloos, maar het recht heeft hij wel.

Wat mij vooral opvalt, vanavond bij DWDD ook weer, is dat hij in ontkenning leeft. Op fora waar moslims posten, wordt hij verketterd en door het slijk gehaald. Er worden dingen geschreven die ronduit strafbaar zijn, zoals oproepen tot geweld tegen Dibi, homo's van daken gooien en dergelijke.

Toch blijft Dibi "zijn" gemeenschap krampachtig verdedigen en roept bij bij DWDD dat de homofobie vooral van PVV'ers en GeenStijl-types komt. De grootst mogelijke onzin. Veruit de meeste homofobie en regelrechte haat komt vanuit de Marokkaanse gemeenschap.
pi_157124863
quote:
Dit kan niet. Hij kreeg alleen negatieve reacties van reaguurders en PVV-stemmers.
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_157124918
quote:
2s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:44 schreef Morendo het volgende:

[..]

Hij is tamelijk financieel onafhankelijk, kon als Parlementariër beveiliging krijgen. Maar meneer worstelde met zijn eigen geloof. Zulke verhalen hoor je te lezen bij de SGP, niet bij GL.
Het was niet bang om in elkaar geramd te worden. Hij wist niet hoe zijn omgeving zou reageren op zijn coming out.

Dat is tenminste wat hij tegen Matthijs zei.
  maandag 26 oktober 2015 @ 22:59:27 #215
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157125024
Heeft Tofik nog iets gezegd over zijn geloof?

Hij is nu officieel homo geworden, maar dat mag toch niet van de islam?

Maar hij is ook nog officieel moslim, dus mag hij geen homo zijn?

Hoe zit dat?
pi_157125062
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:51 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dibi heeft natuurlijk het volste recht om via zijn geloof naar genezing te zoeken. Het is natuurlijk zinloos, maar het recht heeft hij wel.

Wat mij vooral opvalt, vanavond bij DWDD ook weer, is dat hij in ontkenning leeft. Op fora waar moslims posten, wordt hij verketterd en door het slijk gehaald. Er worden dingen geschreven die ronduit strafbaar zijn, zoals oproepen tot geweld tegen Dibi, homo's van daken gooien en dergelijke.

Toch blijft Dibi "zijn" gemeenschap krampachtig verdedigen en roept bij bij DWDD dat de homofobie vooral van PVV'ers en GeenStijl-types komt. De grootst mogelijke onzin. Veruit de meeste homofobie en regelrechte haat komt vanuit de Marokkaanse gemeenschap.
Niets nieuws onder de zon toch?
pi_157125201
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 23:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niets nieuws onder de zon toch?
Niet echt nee. Maar het blijft teleurstellend om te zien hoe mensen zich aan een religie blijven vastklampen, zelfs al kotst diezelfde religie ze uit.
pi_157128102
quote:

[..]

Hetzelfde verhaal heb je met Kuzu en Öztürk. Wel leuk en aardig dat ze bij de PvdA zaten. Maar als puntje bij paaltje komt, zijn ze moslims bovenal.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_157128363
quote:

[..]

Alsof gelovigen per definitie op een partij met religieuze inslag moeten stemmen.
  dinsdag 27 oktober 2015 @ 08:14:38 #220
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_157128431
quote:

[..]

Dat denk ik ook. Zeker binnen de Marokkaanse gemeenschap is homoseksualiteit niet geaccepteerd die jongen heeft wellicht grote problemen nu.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_157128516
quote:
1s.gif Op maandag 26 oktober 2015 22:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hem de hemel in prijzen, is dan ook nergens voor nodig. De beste man tot de grond afbranden evenmin.

En dat hij kritiek heeft op de wijze waarop de islam homoseksualiteit benadert, maakt hem geen islamofoob.
Sowieso staat inhoudelijke religiekritiek niet gelijk aan welke fobie dan ook.
Hij was bang voor de mogelijke reactie van zijn geloofsgenoten. Ok, fobie is een irrationele angst, dus of die angst (die hij deelt met Wilders) was zeer terecht of Tofik was een islamofoob. Het is het ene of het andere.

Hem af te branden omdat hij homo is, is inderdaad nergens voor nodig (en belachelijk zelfs), maar er zijn genoeg andere redenen om hem af te branden zoals ik al aangaf. Tofik is en blijft een misselijk mannetje, zijn geaardheid veranderd daar niks aan.
pi_157128680
quote:

[..]

Dat hij bang was begrijp ik, maar dat heeft dan weer alles te maken met de achterlijkheid van het geloof wat hij en zijn omgeving aanhangt (inclusief de daarbij behorende gedachte dat je homoseksualiteit wel weg kunt toveren, erg progressief). Alleen dat de islam en veel aanhangers van dat geloof hier behoorlijk achterlijk in zijn mag je verbazingwekkend in de meeste progressieve kringen niet zeggen. Kritiek hebben op christenen die moeite hebben met homoseksualiteit is aan de andere kant weer geen probleem. Als Dwars dan toch graag explicite posters op wil hangen, dan lijken moslimwijken en in de buurt van moskeeën me een betere optie, maar ze kiezen liever voor de veilige weg waarmee ze hun achterban het meeste plezier doen.

Als het op dit soort exotische geloven aankomt, dan geeft dat een botsing tussen de opvattingen van progressieve mensen; kiezen we voor de zielige moslim of voor de zielige homo. You can't always get what you want, in dit soort zaken moet je partij durven kiezen en dat durven de meeste progressieve partijen gewoon niet uit angst voor de reactie van een deel van hun achterban en dat ze mensen als Wilders toch een piep klein beetje gelijk moeten geven. Als GL écht voor vrouwen- en homo-emancipatie is, dan zouden ze juist ook fel voor deze belangen op moeten komen bij de moslimgemeenschap, want daar valt op dit terrein nog het meeste te winnen.
pi_157128697
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:24 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Hij was bang voor de mogelijke reactie van zijn geloofsgenoten. Ok, fobie is een irrationele angst, dus of die angst (die hij deelt met Wilders) was zeer terecht of Tofik was een islamofoob. Het is het ene of het andere.

Hem af te branden omdat hij homo is, is inderdaad nergens voor nodig (en belachelijk zelfs), maar er zijn genoeg andere redenen om hem af te branden zoals ik al aangaf. Tofik is en blijft een misselijk mannetje, zijn geaardheid veranderd daar niks aan.
Uit de kast gaan is sowieso een moeilijk moment waar meestal een jarenlange worsteling aan voorafgaat. Met Dibi duizenden andere Nederlanders die het pas op die leeftijd doen. Natuurlijk maakt de moslim-achtergrond- en omgeving het niet makkelijker, maar het is ook wel errug makkelijk oordelen voor een buitenstaander zeg. Die weten het allemaal natuurlijk wel beter hoe hij had moeten handelen, terwijl de gemiddelde Nederlander zich daar op geen enkele wijze in kan leven.
pi_157128802
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 oktober 2015 08:02 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Alsof gelovigen per definitie op een partij met religieuze inslag moeten stemmen.
Natuurlijk niet, maar als ze zulke achterlijke gedachten hebben (o.a. dat je homoseksualiteit weg kunt toveren), dan lijkt een progressieve partij me ook niet echt geschikt. Maar als het om religieuze minderheden gaat, dan hebben progressieve partijen een grote blinde vlek. Sterker, dit soort mensen moet koste wat het kost hoog op de lijst komen, ook al zijn ze niet echt geschikt als Kamerlid (Dibi is nou niet echt in de Kamer gekomen door zijn ervaring of kennis). Dat soort fouten met excuusallochtonen zijn door progressieve partijen al veel vaker gemaakt (Kuzu, Öztürk, Singh Varma, Lazrak, Rabbae, etc.), dat krijg je als je een blinde vlek hebt en positieve discriminatie zelfs wil laten doordringen tot in de Tweede (en Eerste) Kamer.
pi_157128814
quote:
0s.gif Op maandag 26 oktober 2015 20:14 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Ik heb DWDD gezien. En Tofik Dibi doet een boek open over welke identiteitscrisis gepaard gaat met het simpele feit dat hij als moslim homo is. Als je dat vergelijkt met de laconieke houding die er bij niet-moslims in NL bestaat tav homo's, is dit een verschil van dag en nacht. Hij zegt zelf dat hij telkens moest kiezen tussen "homo of moslim". Dat is toch ondenkbaar in NL bij de verlicht-Christelijke zuil in NL, die we thans hebben. Ik memoreer nogmaals over mensen als Jan-Kees de Jager, Joop Wijn, Gerda Verburg etc. En van D'66 geloof ik Boris Dittrich. Pim Fortuyn. Bij Nederlanders is het volledig onbelangrijke informatie. Het is te krankzinnig voor woorden dat wij in NL tijd en geld moeten besteden aan zo'n achterlijke cultuur die "homo zijn" en "Deense cartoons" tot een issue maakt.
hij zij ook dat hij vooral homofoben reacties kreeg van PVV en geenstijl types en vanuit de moslim gemeesschap veel warme en ondersteunde reacties. Maar dat stukje heb je zeker gemist
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')