Die heeft me Ipad weggemaakt.quote:
mja, dat soort dingen kun vaak vrij simpel zelf doen of bij een BMW specialist.quote:Op maandag 19 oktober 2015 12:15 schreef Atmoz het volgende:
Ik laat het sowieso daar doen denk ik.
Dan kan ik bij de verkoop tenminste erbij zeggen: "altijd dealer onderhouden"
Wel zo fijn toch?
En ik heb helemaal geen zin en tijd om dat zelf te doen![]()
Maar vind het gewoon een beetje duur
Kun je mijn auto er bij zetten ?quote:Op maandag 19 oktober 2015 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Z:
Staat je geliefde auto er niet bij? Vermeld het even en het wordt wellicht aangepast.
Komend weekend schijnt het nog wel redelijk weer te worden.quote:Op maandag 19 oktober 2015 20:34 schreef Hyperdude het volgende:
Intussen is het wel afgelopen met de zomer en liggen de winterslofjes er al weer op.
Lijkt er wat lager en langer door, vind ik. Ideetje van vorige eigenaar. Zie ze niet veel. Misschien 5 op de honderd oid. zonder railing.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:07 schreef Sie_scheitern_Epos het volgende:
Zo'n touring zonder dakrails is toch wel heel erg mooi om te zien. Zeker in combinatie met deze kleur.
Altijd leuk, effe heuveltjes pakken.quote:Op maandag 19 oktober 2015 21:14 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Komend weekend schijnt het nog wel redelijk weer te worden.
Dan voor de laatste keer de cabrio even uitlaten op de slingerweggetjes.
Richting de Harz in Duitsland voor een weekendje denk ik
Auwie.. Pijnlijk.. Ik rij vrijwel alleen stad met mijn 525 en rij ook op 1 op 7. Snelweg 1 op 10.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:00 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
1 op 7, I'm making myself poor 😭
Ja dat gaat wel hard met die Z3 Coupe`s.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:41 schreef Hyperdude het volgende:
Had je beter een paar jaar geleden een Z3 Coupé kunnen scoren.
Ook nog aardig verbruik.. En ik zat nog te twijfelen tussen 528 of 525..quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:45 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Auwie.. Pijnlijk.. Ik rij vrijwel alleen stad met mijn 525 en rij ook op 1 op 7. Snelweg 1 op 10.
Mijn absolute droomauto. Binnen nu en 5 jaar wil ik er wel een bezitten maar als die prijzen zo blijven stijgen wordt het een lastig verhaal...quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:59 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja dat gaat wel hard met die Z3 Coupe`s.
Terwijl ik het persoonlijk een lelijk ding vind....
Ik rij wel een E34.. Weet niet waar je naar zoekt maar denk dat een E39 of E60 wel weer zuiniger is.quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ook nog aardig verbruik.. En ik zat nog te twijfelen tussen 528 of 525..
Denk dat 525 wel voldoet
Maar die mrb.... Qua souplesse kan benzine absoluut niet tippen aan diesel.quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
Diez0l is dé shit voor luxe dikke bakken.
Soepelere power, karrevrachten vol koppel vanaf stationair +10 rpm, zuiniger...
Thanks!quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:41 schreef Hyperdude het volgende:
en geregeld.![]()
BTW. Had van de zomer een taxateur over de vloer voor een andere auto, die begon er over dat de E46 330i met deze kleurcombi, donker van buiten, licht leer van binnen, en handbak, volgens hem ook wel eens de klassiekerstatus zou kunnen bereiken.
Nou ja, iedereen maakt wel eens een foutje.Maar bij een Coupé/Cabrio zou hij wel eens gelijk kunnen krijgen. Niet dat je daar ooit rijk van zult worden. Had je beter een paar jaar geleden een Z3 Coupé kunnen scoren.
Ja dat hakt er in, zeker omdat ik eerst altijd diesel reed haha. Ik ga 'm eerst netjes etc. maken en dan beslis ik of ik er LPG in laat bouwen of niet. Kilometerkosten gaan dan enorm omlaag en binnen 2 jaar kan ik de investering er uit hebben. Op de snelweg haal ik zo een 1 op 9 volgens de verbruiksmeter.quote:Op maandag 19 oktober 2015 22:45 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Auwie.. Pijnlijk.. Ik rij vrijwel alleen stad met mijn 525 en rij ook op 1 op 7. Snelweg 1 op 10.
Diesel is altijd fijn. Maar de wegenbelasting in NL is zo asociaal hoog. En zo een N/A V8 benzine is toch ook wel erg lekk0rquote:Op maandag 19 oktober 2015 23:02 schreef Sounddragon het volgende:
Diez0l is dé shit voor luxe dikke bakken.
Soepelere power, karrevrachten vol koppel vanaf stationair +10 rpm, zuiniger...
Whehe, ik heb sinds zaterdag een 3 liter V6 diesel van de concurrent, en wmb kan meneer benzine lekker de boom inquote:Op maandag 19 oktober 2015 23:21 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Maar die mrb.... Qua souplesse kan benzine absoluut niet tippen aan diesel.
Qua beleving daarentegen.
V6 diesels zijn zeker lekker, zit ook in de Sprinter van de zaak (3.0 V6 190pk). Klinkt ook gewoon lekker en trillingsvrij. Heb zelf meerdere oude BMW's met 6-in-lijn dieseltjes gehad, ook erg fijn. Heb ook erg lang getwijfeld met een e46 330xd Touring, maar dat kwam qua kosten gewoon niet uit. Ding is loeizwaar.. En mijn kilometrage is tegenwoordig wat lastig te voorspellen (soms maar 1x in de week naar het werk en terug). Dus kijk dat nu even aan en mocht het wel te veel worden (de eerste 2 weken iig welquote:Op maandag 19 oktober 2015 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Whehe, ik heb sinds zaterdag een 3 liter V6 diesel van de concurrent, en wmb kan meneer benzine lekker de boom inMrb is betrekkelijk als je veel kilometers maakt. teruggerekend is het voor mij vet goedkoper, en voor ik een benzinebak heb die dit koppel levert zit ik ook bij de 1 op 5 club, en dat is niet grappig met 1300 km per week.
Ik rij veel in een Viano V6, die heeft 200 nogwat pk volgensmij. Enorm fijn blok hoor en het trekt die zware Viano echt hard vooruit.quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
V6 diesels zijn zeker lekker, zit ook in de Sprinter van de zaak (3.0 V6 190pk). Klinkt ook gewoon lekker en trillingsvrij. Heb zelf meerdere oude BMW's met 6-in-lijn dieseltjes gehad, ook erg fijn. Heb ook erg lang getwijfeld met een e46 330xd Touring, maar dat kwam qua kosten gewoon niet uit. Ding is loeizwaar.. En mijn kilometrage is tegenwoordig wat lastig te voorspellen (soms maar 1x in de week naar het werk en terug). Dus kijk dat nu even aan en mocht het wel te veel worden (de eerste 2 weken iig wel) komt er LPG G3 in. Dan ga ik van 22 euro per 100km naar ongeveer 10 euro per 100km (buiten de investering, de 30 euro extra MRB en de benzine die nog getankt moet worden voor de koude start).
Ik zal je nooit gaan begrijpen met deze look.. Maar dat vind ik niet erg.quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:37 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Sinds zaterdag ook winterbandjes op de 540i, heb exact eenzelfde zomerset liggen, maar die zijn in nettere staat. Mooi bescheiden look zoNu nog de blindering er uit en oranje knippers voor..
[ afbeelding ]
Ja in de Viano heeft 'ie nog wat meer pk (eerst 200, facelift 220), in de Sprinter trekt hij echt al goed, zijn toch wel wat auto's die er moeite mee hebben, blijft leukquote:Op maandag 19 oktober 2015 23:48 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik rij veel in een Viano V6, die heeft 200 nogwat pk volgensmij. Enorm fijn blok hoor en het trekt die zware Viano echt hard vooruit.
Maar als ik mijn eigen L6 weer start en dat geluid hoor... Dat bedoel ik met beleving. Maar als ik veel kilometers zou rijden zou ik absoluut geen moeite hebben met overstappen naar diesel.
Mijn L6 is wel voorzien van compleet RVS uitlaatlijn met racekat en sportdempers. Dat scheelt ook.
Haha, dat is het mooie van dat iedereen een eigen mening heeftquote:Op maandag 19 oktober 2015 23:49 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik zal je nooit gaan begrijpen met deze look.. Maar dat vind ik niet erg.
Ik weet niet wat je budget is, maar zo onbereikbaar zijn die dingen toch nog niet ?quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:19 schreef Dimitri_ het volgende:
Mijn absolute droomauto. Binnen nu en 5 jaar wil ik er wel een bezitten maar als die prijzen zo blijven stijgen wordt het een lastig verhaal...
Ik ben student. Mijn E34 kost me al veel te veel eigenlijk. Maar bijna afgestuurd en redelijke baankansen dus zodra ik ga werken wil ik binnen een paar jaar wel die Z3 coupé hebben.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 00:00 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je budget is, maar zo onbereikbaar zijn die dingen toch nog niet ?
Het is niet alsof je naar een Porsche 993 kijkt ofzo
Verschillend, je moet zeker wel 8000 neertellen voor een nette met een kmstand van over de 2ton. Heb ze ook voor minder gezien, maar dat zijn dan flink gebruikte. De echt nette exemplaren gaan al gauw richting de 15000 met bijv. 150k km. 2.8 schijnt verder een goed blok te zijn, alleen even op de VANOS letten. Doordat ze lekker licht zijn kun je ze nog redelijk goedkoop rijden.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 00:00 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je budget is, maar zo onbereikbaar zijn die dingen toch nog niet ?
Het is niet alsof je naar een Porsche 993 kijkt ofzo
Ahhh vandaar.quote:Op maandag 19 oktober 2015 23:20 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik rij wel een E34.. Weet niet waar je naar zoekt maar denk dat een E39 of E60 wel weer zuiniger is.
Ja, wel even schakelenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 09:24 schreef mitchelll0181 het volgende:
Lol, dat zal ff wennen zijn denk ik
mijn zwager heeft een dikke duitse 3 liter V6 op G3 sinds kort..loopt 1 op 8, dus goed te doen voor wat hij ermee rijdt. Ik zou gek worden van dat ringtankjequote:Op maandag 19 oktober 2015 23:35 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
V6 diesels zijn zeker lekker, zit ook in de Sprinter van de zaak (3.0 V6 190pk). Klinkt ook gewoon lekker en trillingsvrij. Heb zelf meerdere oude BMW's met 6-in-lijn dieseltjes gehad, ook erg fijn. Heb ook erg lang getwijfeld met een e46 330xd Touring, maar dat kwam qua kosten gewoon niet uit. Ding is loeizwaar.. En mijn kilometrage is tegenwoordig wat lastig te voorspellen (soms maar 1x in de week naar het werk en terug). Dus kijk dat nu even aan en mocht het wel te veel worden (de eerste 2 weken iig wel) komt er LPG G3 in. Dan ga ik van 22 euro per 100km naar ongeveer 10 euro per 100km (buiten de investering, de 30 euro extra MRB en de benzine die nog getankt moet worden voor de koude start).
Klopt, dat is een heel groot nadeel. Die van mij zal naar de 1 op 5/6 gaan.. Maar dat heb ik wel over voor 56ct pl (op dit moment) en toch nog V8 rijden. Eerst maar even kijken hoe het met de kilometers gaat.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn zwager heeft een dikke duitse 3 liter V6 op G3 sinds kort..loopt 1 op 8, dus goed te doen voor wat hij ermee rijdt. Ik zou gek worden van dat ringtankje; 65 liter is 50 effectief, dan sta ik elke dag aan de pomp. Weliswaar in België voor 30 ct/l, maar dan nog. Ik had de mijne op een rijbereik van 1200 km staan gisteren.. was wel een probeerseltje met 100 op de cc, maar hij flikte het wel om 5.7 op 100 te lopen.
Hehe, ga ik ook nog een keertje doen; truckchasen, dan red ik dat ook wel denk ik.. qua rpm's moet dat kunnenquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Klopt, dat is een heel groot nadeel. Die van mij zal naar de 1 op 5/6 gaan.. Maar dat heb ik wel over voor 56ct pl (op dit moment) en toch nog V8 rijden. Eerst maar even kijken hoe het met de kilometers gaat.
Diesel kun je echt zuinig rijden als je richting de 100 gaat inderdaad. Toen ik nog een diesel had (Audi A4 B6 Avant 1.9 TDI quattro) reed ik 's nachts geregeld achter een vrachtwagen naar huis en zat dan rond de 1 op 19/20 en was een paar minuten later thuis (dat kan er wel bij want ben met werk meestal paar dagen weg). Op vakantie haalde ik 1 op 17 met snelweg kilometers en normale snelheden (en het was toen rond de 35 graden). Maar een V6 is dan nog lekkerder natuurlijk 😎
Haha in Frankrijk doen ze daar niet moeilijk over nee 😎 Achter een truck is vrij lame inderdaad, daarom deed ik het alleen 's nachts als het lekker rustig was.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:17 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hehe, ga ik ook nog een keertje doen; truckchasen, dan red ik dat ook wel denk ik.. qua rpm's moet dat kunnenMoet ik wel zin in hebben, want dat is behoorlijk lame rijden
![]()
Ik merkte met de 220d op onze vakantie roadtrip binnendoor in Frankrijk al dat 90 een prima zuinige snelheid is (vmax is bijna overal 90 op binnenwegen, óók als dat bloedgevaarlijk is) Nog nooit zo dicht bij 1000 km op een tank geweest, en dat inclusief klimmen en dalen, volle kofferbak en plenty rotondes.
mijn 2.5 6 cilinder doet 1 op 8.4quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn zwager heeft een dikke duitse 3 liter V6 op G3 sinds kort..loopt 1 op 8, dus goed te doen voor wat hij ermee rijdt. Ik zou gek worden van dat ringtankje; 65 liter is 50 effectief, dan sta ik elke dag aan de pomp. Weliswaar in België voor 30 ct/l, maar dan nog. Ik had de mijne op een rijbereik van 1200 km staan gisteren.. was wel een probeerseltje met 100 op de cc, maar hij flikte het wel om 5.7 op 100 te lopen.
In het buitenland gaan ze wat meer uit van het gezonde verstand van de automobilist, ook in Duitsland is dat zo.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 13:17 schreef Sounddragon het volgende:
(vmax is bijna overal 90 op binnenwegen, óók als dat bloedgevaarlijk is)
Ja, dat krijg je met die oudere blokken.quote:
Mijn antieke 3 liter V6 in de 300ZX doet 1 op 10, dus dat ligt dan ws toch echt aan je maatje 46quote:
Klopt idd.. hier hebben we ook zo'n bordje bij de verbindingsweg van de A73 naar de A77.. advies: 90.. 120 kan makkelijk, zélfs als het nat is. Rijden daar ook veel duitsers, en je merkt idd dat die op de rem gaan.. stomvervelend maar begrijpelijk, omdat ze in duitsland niet zo kinderachtig zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:23 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
In het buitenland gaan ze wat meer uit van het gezonde verstand van de automobilist, ook in Duitsland is dat zo.
Als er in Nederland een waarschuwingsbordje staat bij een scherpe bocht dan kun je gerust met dezelfde snelheid doorrijden, alleen caravans en vrachtwagens vliegen dan uit de bocht.
Bij zo`n zelfde waarschuwingsbordje in Duitsland kun je maar beter gaan remmen...
Mijn 330i loopt ongeveer 9 liter op 100 vlgns compu. 5 bak. 1op 5-6 haalt ie gemakkelijk bij vlot rijden in de Alpen oid.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:23 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met die oudere blokken.
Ook met de benzinemotoren is dat aardig verbeterd over de jaren.
Als ik normaal rijd haal ik met mijn 3.0 Z4 wel 1 op 11, met alleen lange stukken 1 op 12.
Scheelt ook dat er een 6bak in zit.
Op spritmonitor staan er wel veel meer met zo`n verbruik.
Nou zal de ouderwetse automaatbak ook niet erg meehelpen hierquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mijn antieke 3 liter V6 in de 300ZX doet 1 op 10, dus dat ligt dan ws toch echt aan je maatje 46
Ik zie het al. Moet een nieuwe kopen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn 330i loopt ongeveer 9 liter op 100 vlgns compu. 5 bak. 1op 5-6 haalt ie gemakkelijk bij vlot rijden in de Alpen oid.
911 3.2 ongeveer hetzelfde, maar die is 250 kg lichter.
9 liter op 100km is omgerekend ook ongeveer 1 op 11, dus dat is wel aardigquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:03 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn 330i loopt ongeveer 9 liter op 100 vlgns compu.
Meet je het ook op je tankbon? Want de BC wil nog wel eens optimistisch zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn 330i loopt ongeveer 9 liter op 100 vlgns compu. 5 bak. 1op 5-6 haalt ie gemakkelijk bij vlot rijden in de Alpen oid.
911 3.2 ongeveer hetzelfde, maar die is 250 kg lichter.
Die kans is idd vrij groot. Zeker accellererend levert de converter zomaar 10% inquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:06 schreef rival het volgende:
[..]
Nou zal de ouderwetse automaatbak ook niet erg meehelpen hier
De mijne geeft 2 verbruiksmeters; gemiddeld vanaf reset, en gemiddeld overall. Is wel relaxed.. kun je de laatste tank vergelijken met het overall gebruikquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Meet je het ook op je tankbon? Want de BC wil nog wel eens optimistisch zijn.
Ik heb nu een vijfpitter (geen BMW dus), die loopt bij een beetje stampen ook gewoon 1:5. En normaal 1:7,5
Niet op de tankbon. Is ook meer om te vergelijken dan om het absolute verbruik vast te stellen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Meet je het ook op je tankbon? Want de BC wil nog wel eens optimistisch zijn.
Ik heb nu een vijfpitter (geen BMW dus), die loopt bij een beetje stampen ook gewoon 1:5. En normaal 1:7,5
Als het goed is wel? Het is een beetje frotten, maar ik heb gehoord dat de meesten 'm wel gewoon kwijt kunnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De tering, er is helemaal geen ruimte achter de headunit om het extra 17 pins blokje voor de Dension goed te plaatsen. Ga er weer op een andere dag mee bezig, en dan waarschijnlijk iets meer uit het interieur slopen om wat werkruimte te creeren.
Dan rij je wel heel weinig! Ik red het meestal een dag of drie, ligt er een beetje aan waar ik heen moet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:00 schreef Catch22- het volgende:
Ik doe anderhalve maand met een tank. Soms zelfs wel 2!
(Ik heb geen idee van het verbruik, volgens mij rond de 1:10). E34 520i, 80 liter tank.
Klopt. 1x in de week gaat ze naar de super. Om de week een retourtje Groningen assen ofzo. En dan af en toe naar familie ofzo.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als het goed is wel? Het is een beetje frotten, maar ik heb gehoord dat de meesten 'm wel gewoon kwijt kunnen.
[..]
Dan rij je wel heel weinig! Ik red het meestal een dag of drie, ligt er een beetje aan waar ik heen moet.
Het Dension kastje rechts kan ik rechts achter de HU in de vrije ruimte kwijt, maar dat kabel-harnas is echt ellende. Had ook al de climate control unit los gehaald maar daarachter zit nog meer elektronicaquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als het goed is wel? Het is een beetje frotten, maar ik heb gehoord dat de meesten 'm wel gewoon kwijt kunnen.
Apart.. Ben nooit zo blij als ze me voor 400 oplichtenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:24 schreef Atmoz het volgende:
Yes, m'n waggel is weer gefixt![]()
Ze hadden doorgegeven eigenlijk pas (op z'n vroegst) morgen het onderdeel pas te ontvangen...
Maar vanmiddag belde ze dus al(blij als een kind kan ik je zeggen
)
Ja? Denk je dat het bij een andere garage (niet BMW-dealer dan ofzo?) veel goedkoper was?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
Apart.. Ben nooit zo blij als ze me voor 400 oplichten
Ja die valt wel mee. Iets van 600 over drie jaar als je de veerpoten achter niet mee rekent.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ach ja, als je er maar lol van hebt, toch? Voordeel is dan wel weer dat jouw post 'onderhoud' waarschijnlijk heel laag is. Die is bij mij dan weer een stuk hoger.
Dat is prima te overzien ja. Dat zit bij mij wel een 'stukje' hogerquote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja die valt wel mee. Iets van 600 over drie jaar als je de veerpoten achter niet mee rekent.
Prijzig slangetje, vooral omdat het waarschijnlijk vijf minuten werk was. Controle is uitlezen (maar een gescheurde slang zie je niet terug op een scanner), klein materiaal etc. Accu laden tijdens uitlezen is echt bullshit en eigenlijk schandalig dat zoiets op de factuur staat.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:54 schreef Atmoz het volgende:
Op de factuur staat:
inlaatluchtslang vervangen ¤ 36,25
Inlaatluchtkoeling ¤ 205,90 (excl. BTW)
De rest van de kosten is allemaal gedoe eromheen (controle, uren, klemmen, accu laden tijdens uitlezen, etc etc...)
Onderdeel nr. staat toch op de rekening, neem ik aan?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 19:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat is prima te overzien ja. Dat zit bij mij wel een 'stukje' hoger![]()
[..]
Prijzig slangetje, vooral omdat het waarschijnlijk vijf minuten werk was. Controle is uitlezen (maar een gescheurde slang zie je niet terug op een scanner), klein materiaal etc. Accu laden tijdens uitlezen is echt bullshit en eigenlijk schandalig dat zoiets op de factuur staat.
Ik denk dat je bij een kleine garage voor minimaal 100 euro minder weg was gekomen, er vanuit gaande dat ze een originele slang gebruiken dus dat die prijs niet zoveel varieert. De dealer heeft je in elk geval geen lage factuur gegeven, zoveel is duidelijk.
inderdaad. Je kan er niet je e36 hobbybob ebayprijzen op projecteren.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:03 schreef Hyperdude het volgende:
Kost gewoon geld zo'n dikke 335. Daar zou ik ook niet zo maar de eerste de beste beunhaas aan laten klootviolen.
Mja..quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:03 schreef Hyperdude het volgende:
Kost gewoon geld zo'n dikke 335. Daar zou ik ook niet zo maar de eerste de beste beunhaas aan laten klootviolen.
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:15 schreef Scorpie het volgende:
Nieuwe leasebak besteld, ga van een 118i naar een 216D.
Afgezien van uiterlijk, ook nog FWD toch ?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sommige mensen haten hem, anderen vinden hem fantastisch. Ik val in de laatste categorie
Precies... Fwd... Dat is voor mij geen bmw.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Afgezien van uiterlijk, ook nog FWD toch ?
Nep BMW.
Verschrikkelijk.
Ooit wel eens in gereden?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 22:16 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Afgezien van uiterlijk, ook nog FWD toch ?
Nep BMW.
Verschrikkelijk.
Is die inlaatluchtkoeling niet de intercooler zelf? In dat geval vind ik 200 euro niet heel duur eigenlijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 21:29 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Mja..
Maar t gaat nergens over natuurlijk.. Stukje buis.. 250 euro.
Je bent in de war met de 2 active tourer.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
216 is idd wel zo non-BMW als het maar kan.. 3 (!) cilinder, FWD, geen sedan maar meer een mpv achtig iets... het had zo een Ford kunnen zijn
. Interieurtje is dan weer wel redelijk OK, en dat is waar je het zelf mee moet doen. Die buitenkant is het probleem van de andere weggebruikers
![]()
Als ik hem kreeg zou ik hem wel rijden; 1 op 25 heeft ook wel wat natuurlijk, maar zelf zou ik hem om de dooie dood niet kopen
Dit is een active tourerquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je bent in de war met de 2 active tourer.
quote:
Veel ruimte, hoge instap, prima karretje voor een leuk lease bedrag. Rijdt ook nog eens behoorlijk. Wilde eerst de X1 maar zat qua prijs zo op de 55kquote:
Het is een auto met een stationwagenachtig uiterlijk maar de verhouding klopt niet, bij de voorportieren issie te hoog voor een station en de daklijn loopt af, heeft geen kofferbak á la sedan, en dat maakt het bij mij een mpv-wannabe.Ik vind het niks. Gran-tourer heeft dan nog een soort van mpv look, maar ook dat is als niet-BMW vind ik. Ik vind eigenlijk alle BMW's zonder kofferbak neppers.. al vanaf de eerste compact.. De markt zal erom vragen, maar ik vind het lelijk.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:15 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Je bent in de war met de 2 active tourer.
Ik hoopte dat hij een gewone 2 bedoelde...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is een auto met een stationwagenachtig uiterlijk maar de verhouding klopt niet, bij de voorportieren issie te hoog voor een station en de daklijn loopt af, heeft geen kofferbak á la sedan, en dat maakt het bij mij een mpv-wannabe.Ik vind het niks. Gran-tourer heeft dan nog een soort van mpv look, maar ook dat is als niet-BMW vind ik. Ik vind eigenlijk alle BMW's zonder kofferbak neppers.. al vanaf de eerste compact.. De markt zal erom vragen, maar ik vind het lelijk.
Ze worden ook gepositioneerd als zijnde MPV's, dus daar heb je gelijk in.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is een auto met een stationwagenachtig uiterlijk maar de verhouding klopt niet, bij de voorportieren issie te hoog voor een station en de daklijn loopt af, heeft geen kofferbak á la sedan, en dat maakt het bij mij een mpv-wannabe.Ik vind het niks. Gran-tourer heeft dan nog een soort van mpv look, maar ook dat is als niet-BMW vind ik. Ik vind eigenlijk alle BMW's zonder kofferbak neppers.. al vanaf de eerste compact.. De markt zal erom vragen, maar ik vind het lelijk.
Haat meerquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:25 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik hoopte dat hij een gewone 2 bedoelde...
Brr
Kost dat nou per maand in de bijtelling enzo?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ze worden ook gepositioneerd als zijnde MPV's, dus daar heb je gelijk in.
20% kar met 42k in totaal en dan de 52% schaal, dus dan zit je op 365 euro de maand netto bijtelling.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kost dat nou per maand in de bijtelling enzo?
km per jaar?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
20% kar met 42k in totaal en dan de 52% schaal, dus dan zit je op 365 euro de maand netto bijtelling.
net geen 8 ct/km.. mjah, tis goedkoper als wat ik rijd, dat is een ding wat zeker isquote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
40.000 zakelijk, 15.000 max privé.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
net geen 8 ct/km.. mjah, tis goedkoper als wat ik rijd, dat is een ding wat zeker is
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, het is een totaal andere auto dan de 118i en ik lever een hoop in op sportiviteit en weggevoel, dat is helaas een ding wat zeker is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is nieuw, en waar je naar kijkt (interieur) is OK, hij brengt je van A naar B, en in de kroeg en op verjaardagen kun je altijd roepen dat het 'moest van de baas'quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt hoor, het is een totaal andere auto dan de 118i en ik lever een hoop in op sportiviteit en weggevoel, dat is helaas een ding wat zeker is.
1 op 25? Nog niet bijna volgens mij. Op spritmonitor komt ie uit op 5.5/100km gemiddeld dus 1 op 18 zeg maar. Een 320d EDE met 40% meer peekaa's haalt 5,2/100 gemiddeld...quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
216 is idd wel zo non-BMW als het maar kan.. 3 (!) cilinder, FWD, geen sedan maar meer een mpv achtig iets... het had zo een Ford kunnen zijn
. Interieurtje is dan weer wel redelijk OK, en dat is waar je het zelf mee moet doen. Die buitenkant is het probleem van de andere weggebruikers
![]()
Als ik hem kreeg zou ik hem wel rijden; 1 op 25 heeft ook wel wat natuurlijk, maar zelf zou ik hem om de dooie dood niet kopen
VAG is niet de enige die kunstjes uithaalt heah.. dat flikken ze overal. Ze geven 3.9 tot 4.2 op zag ik daarstraks ergens.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
1 op 25? Nog niet bijna. Op spritmonitor komt ie uit op 5.5/100km dus 1 op 18 zeg maar. Een 320d EDE met 40% meer peekaa's haalt 5,2/100 gemiddeld...
In geen enkel opzicht een vooruitgang dus, zo'n 3 cilindertje.
SPOILER: FF in een spoiler voor de tere zieltjes :POm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
net geen 8 ct/km.. mjah, tis goedkoper als wat ik rijd, dat is een ding wat zeker is
Dat 1e deel van je spoiler heb ik ook. Het 2e niet en dat vind ik juist heerlijk. Geen gezeik met reparaties, nieuwe banden of wat dan ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heb je die Merc nog?
Kijk eens in die spoiler boven jouw post?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 23:55 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat 1e deel van je spoiler heb ik ook. Het 2e niet en dat vind ik juist heerlijk. Geen gezeik met reparaties, nieuwe banden of wat dan ook![]()
Heb je die Merc nog?
Gezien in het Benz topic, nice! Die is idd nog een tandje rapper dan mijn huidige voiturequote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kijk eens in die spoiler boven jouw post?
Mijn grijns is breder denk ikEn ja idd, onderhoud en reparaties komen erbij, en dat kan soms duur zijn
![]()
Zuinig kán he.. en ik ga er nog wel een keer een paar tienden vanaf doen ook, omdat het kán. In de dagelijkse praktijk zal het ws meer richting 8 liter gaan, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat ze mijn auto ook wel in de boeken kunnen gooien als een auto die 5.5 op de 100 loopt.. alleen is dat natuurlijk zo realistisch als een alcoholist die naar de slijter gaat voor een zakkie pinda'squote:Op donderdag 22 oktober 2015 00:13 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Gezien in het Benz topic, nice! Die is idd nog een tandje rapper dan mijn huidige voiture
En zuinig!
http://www.amazon.com/Aut(...)Grille/dp/B007HTX7XEquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:44 schreef Atmoz het volgende:
Waar kan ik het beste een fatsoenlijke kwaliteit zwarte grill voor mijn E92 kopen?
Thanks!quote:Op donderdag 22 oktober 2015 11:18 schreef Che_ het volgende:
http://www.amazon.com/Aut(...)Grille/dp/B007HTX7XE
Dit?
Dat weet ik niet. Alleen de één is mat en de ander glimmend.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:23 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Thanks!
Is dat een betere dan deze?
http://www.sportuitlaatdemper.nl/grill-bmw-e92-10-c-c-zwart.html
Ik zou een specialist aanraden, zie zelf het voordeel tov een dealer niet, maar wel betere service voor minder geld.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 01:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zuinig kán he.. en ik ga er nog wel een keer een paar tienden vanaf doen ook, omdat het kán. In de dagelijkse praktijk zal het ws meer richting 8 liter gaan, maar ik bedoelde alleen te zeggen dat ze mijn auto ook wel in de boeken kunnen gooien als een auto die 5.5 op de 100 loopt.. alleen is dat natuurlijk zo realistisch als een alcoholist die naar de slijter gaat voor een zakkie pinda's![]()
Zal ook heus wel een keertje een BC shotje posten na een rondje autobahnen, dat zal er iets anders uitzien denk ik.
En ik houd er rekening mee dat ik op korte termijn even nog wat dingetjes mag gaan oplossen, daar heb ik budget voor. Ben nog moed aan het verzamelen of ik hem bij de dealer naar binnen gooi of bij een merkspecialist om hem gewoon binnenstebuiten te laten trekken en alles op 0 te zetten aan onderhoud. Dan weet ik dat het goed is, en dan is het plan om het ene jaar zelf te doen, en dan het jaar erop de grote iig bij de specialist of dealer.. bij de dealer weet ik dat het duur wordt, maar wel 200% goed, maar ik heb stiekem een schurft aan die 'volgens het boekje' instelling, dus ik denk dat het een specialist gaat worden, ook al zit die 35 km verderop. Misschien probeer ik ze wel allebei eens uit.. kan zomaar meevallen
Ik wil het liefste alles zonder dealers en garages, maar ik heb die grote kunststof kap er eens vanaf gepakt en rondgekeken, maar my gawd wat zit er een hoop zooi op- en aan die motor geborduurdDaar gaan ik en schoonpa vast niet altijd uit komen
Tja, het is niet zo druk in het MB topic, daarom zit hij hierquote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:53 schreef daNpy het volgende:
Ik zou een specialist aanraden, zie zelf het voordeel tov een dealer niet, maar wel betere service voor minder geld.
Gezien ze officieele onderdelen leveren zijn ze niet grof goedkoper, maar denken wel beter mee met de klant is mijn ervaring.
En ik vraag me af wat je eigenlijk in dit topic loopt te pochen met je taxi, daar zitten wij BMW rijders echt niet op te wachten![]()
![]()
Origineel zijn ze alleen in chrome leverbaar, dus sowieso imitatie. Of je moet zelf gaan spuitenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 10:44 schreef Atmoz het volgende:
Waar kan ik het beste een fatsoenlijke kwaliteit zwarte grill voor mijn E92 kopen?
Ah, ok. Dat wist ik niet. Thanksquote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:31 schreef xaban06 het volgende:
Origineel zijn ze alleen in chrome leverbaar, dus sowieso imitatie. Of je moet zelf gaan spuiten
quote:Ik zou naar ebay.de gaan en zoeken op E92 kühlergrill.
Bijvoorbeeld: http://www.ebay.de/itm/SC(...)9:g:hAsAAOSwHnFVllVW
Nope, ook beschikbaar als officieel M-performance onderdeelquote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:31 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Origineel zijn ze alleen in chrome leverbaar, dus sowieso imitatie. Of je moet zelf gaan spuiten
Als je auto zwart is, zou ik voor hoogglans gaan. Althans, als ik over een jaartje ofzo inderdaad een 330d koop in het zwart, komen er hoogglans zwarte nieren in.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:26 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat wist ik niet. Thanks
[..]![]()
Die verkoper heeft overigens veel meer soorten (zwart) voor m'n auto.
Nu ben ik weer aan 't twijfelen welke het mooist zijn...
matzwart, pianolakzwart, carbon(look) etc...??
Hmzzz, eerst maar eens even wat voorbeeldjes bekijken op 't wereld wijde web
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:31 schreef Impry het volgende:
Nope, ook beschikbaar als officieel M-performance onderdeel
https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires/bmw-m-performance
Ja, die gedachte had ik eigenlijk ook al.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je auto zwart is, zou ik voor hoogglans gaan.
quote:Althans, als ik over een jaartje ofzo inderdaad een 330d koop in het zwart, komen er hoogglans zwarte nieren in.
Zal morgen eens met schoonpa overleggen; die heeft nogal zijn adresjes hier in de buurt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zou een specialist aanraden, zie zelf het voordeel tov een dealer niet, maar wel betere service voor minder geld.
Gezien ze officieele onderdelen leveren zijn ze niet grof goedkoper, maar denken wel beter mee met de klant is mijn ervaring.
En ik vraag me af wat je eigenlijk in dit topic loopt te pochen met je taxi, daar zitten wij BMW rijders echt niet op te wachten![]()
![]()
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Wat voor kleur is je auto?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:26 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat wist ik niet. Thanks
[..]![]()
Die verkoper heeft overigens veel meer soorten (zwart) voor m'n auto.
Nu ben ik weer aan 't twijfelen welke het mooist zijn...
matzwart, pianolakzwart, carbon(look) etc...??
Hmzzz, eerst maar eens even wat voorbeeldjes bekijken op 't wereld wijde web
Heb er vroeger een hoop gekocht. Prijzen zijn meer dan prima, en hun assortiment is echt bizar groot.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:49 schreef Atmoz het volgende:
Iemand ervaring met http://www.schmiedmann.nl ?
Daar hebben ze ook wel leuke dingen.
Zit even naar wat uitlaten te kijken, en daar vallen de kosten nog enigszins mee.
Bijvoorbeeld hun eigen merk (http://www.schmiedmann.nl(...)/pagina9.htm#1939066)
Eigenlijk geen kleurquote:
Zit wat in inderdaad. Er is verder niets carbon (tenminste, niet dat ik weet).quote:Carbon is imho alleen maar kewl als je meer carbon op/aan je auto hebt, en dan moet carbon ook nog een beetje thuishoren op je bak, dus niet op een 320i instapper maar op iets sportievere auto's. Ik vind het ook al snel protserig staan.
Ja precies, op wit zou matzwart écht mega gaaf staan, daar hoef je niet eens foto's voor op te zoeken om dat te wetenquote:Matzwart vind ik meestal wel kewl, zeker op een contrasterende kleur als wit ofzo
Ah, top. Klinkt goed.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:27 schreef jitzzzze het volgende:
Heb er vroeger een hoop gekocht. Prijzen zijn meer dan prima, en hun assortiment is echt bizar groot.
Enige nadeel is dat de levertijden som's wat lang kunnen zijn.
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zal morgen eens met schoonpa overleggen; die heeft nogal zijn adresjes hier in de buurt.
Ik heb expres het woord Benz vermeden
[..]Weet wel een specialist in Helmond te zitten. Is wel te doen voor je toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee.
Rolled:quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Eigenlijk geen kleur![]()
Zwart
[..]
Zit wat in inderdaad. Er is verder niets carbon (tenminste, niet dat ik weet).
Het is geen instapper, maar ik snap je punt
[..]
Ja precies, op wit zou matzwart écht mega gaaf staan, daar hoef je niet eens foto's voor op te zoeken om dat te weten![]()
[..]
Ah, top. Klinkt goed.
Ik heb ook geen haast ermee.
Misschien dan eens op korte termijn kijken voor zo'n einddemper-set met 4 "eindstukken".
Wat is het verschil tussen een "rolled" en "non-rolled" rear silencer?
Dan ist zwart of mat. IK zou mat doen.quote:
Jeh, dat is goed aan te rijden.. had er ook eentje in Veghel gevonden. die wilde ik bellen vanmiddag, maar alleen een 06 nummer en er werd niet opgenomen.. slekte eerste indruk.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:48 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Weet wel een specialist in Helmond te zitten. Is wel te doen voor je toch?
Tuurlijk, voor jou voelt hij als nieuw aan, maar hij is bijna 10 jaar oud.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
Een 2006 320cdi is net wat anders als een ouwe 220d, heb een 'nieuwe'![]()
Gaat niet alleen om restwaarde, en als hij lief is mag hij wel tot 5 ton blijvenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:14 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tuurlijk, voor jou voelt hij als nieuw aan, maar hij is bijna 10 jaar oud.
En om hem dan naar een MB dealer te brengen voor onderhoud vind ik persoonlijk zonde.
Helemaal als je hem na een paar jaar weg doet met 300K+ op de teller, dan krijg je er echt geen duizenden ¤ extra voor omdat er dealerstempels instaan.
Als je een dergelijke auto rijdt, ga je niet zelf lopen knutselen vind ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:14 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tuurlijk, voor jou voelt hij als nieuw aan, maar hij is bijna 10 jaar oud.
En om hem dan naar een MB dealer te brengen voor onderhoud vind ik persoonlijk zonde.
Helemaal als je hem na een paar jaar weg doet met 300K+ op de teller, dan krijg je er echt geen duizenden ¤ extra voor omdat er dealerstempels instaan.
Juist veel specialisten zijn vaak ook liefhebber van het merk wat ze onderhouden, die van hun hobby hun werk hebben gemaakt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:30 schreef Sounddragon het volgende:
Gaat niet alleen om restwaarde, en als hij lief is mag hij wel tot 5 ton blijven![]()
Het gaat me ook om expertise en specialisme die andere toko's gewoon niet hebben,. Maar ik neig zelf ook naar een merkspecialist,
Niet overdrijven gewoon onderhoud/inspecties/beurten is geen rocketscience.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef daNpy het volgende:
Als je een dergelijke auto rijdt, ga je niet zelf lopen knutselen vind ik.
Wij hebben een 325i uit 2006 en die wordt ook netjes door een specialist onderhouden, daar betaal ik zelfs graag voor.
Ik heb geen zin, noch de expertise en instrumenten om de auto zelf te onderhouden,
Zeker waar. Weet nog dat ik aan m'n BMW diesel een onderhoudsbeurt liet doen bij de garage. Bijna 300 euro, dat was incl een kleine controle van de remmen. Zelf deed ik het voor tachtig euro aan onderdelen, en dan had ik originele olie van BMW en goede filters. En deed ik rustig aan, muziekje erbij, rustig al m'n materialen pakken, relaxt, was ik anderhalf uur bezig. Beetje tempo en een gereedschapskar, en ik was makkelijk in minder dan een uur klaar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Niet overdrijven gewoon onderhoud/inspecties/beurten is geen rocketscience.
Beetje olie verversen en filtertjes vervangen kan je best zelf
In een beetje 6 cylinder blok gaat 6,5 liter olie, bij een dealer zetten ze ¤20 ex Btw daarvoor op de rekening, online koop je hetzelfde spul voor ¤6/7 liter.
Dat is snel verdiend hoor.
Ik kan dat inderdaad prima zelf; maar ik heb daar geen zin in.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:08 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Niet overdrijven gewoon onderhoud/inspecties/beurten is geen rocketscience.
Beetje olie verversen en filtertjes vervangen kan je best zelf
Dingen die je zelf kan doen als je er een beetje kijk op hebt waarom niet, ik zelf doe helemaal niets aan mijn auto, behalve oliepeil checken en ruitenwisser vloeistof bijvullen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou daar wel een nuance in aanbrengen. Niet gek dat je inderdaad niet dat hele ding zomaar uit elkaar gaat trekken, maar ik vertik het toch echt om voor een simpel beurtje naar een garage te gaan. Auto op bokjes, plug eruit, filter vervangen, plug erin en de boel weer volgooien. In de tussentijd even lucht- en interieurfilter vervangen. Met het heen en weer rijden naar de garage ben ik meer tijd kwijt dan het zelf doen, en dan is de rekening ook drie keer zo hoog.
Mijn garage gooit mijn olie er in.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:08 schreef bluemoon23 het volgende:
...
In een beetje 6 cylinder blok gaat 6,5 liter olie, bij een dealer zetten ze ¤20 ex Btw daarvoor op de rekening, online koop je hetzelfde spul voor ¤6/7 liter.
Dat is snel verdiend hoor.
Betalen voor kunde is prima en ik snap ook heel goed dat de garagist ook ergens van moet leven, dus daar zit het probleem niet. Zo gauw ik het niet weet, is het absoluut prima dat de garage er de handen aan vuil maakt en betaal ik de rekening zonder morren. Maar als voor iets weinig kunde of speciaal gereedschap nodig is, doe ik het liever zelf om te voorkomen dat ik me genaaid voel (ik kan me nog een interieurfilter herinneren waar ik ooit per ongeluk akkoord voor heb gegeven: 60 euro materiaal en 20 euro arbeid; zelf kopen was 20 euro materiaal en twee minuten werk, waarbij je ook nog koffie hebt gezet in de tussentijd).quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:03 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn garage gooit mijn olie er in.![]()
Want die leveren ze niet zelf; 5W-50.
Winst op de olie pakken ze nu natuurlijk ergens anders. Moeten ook leven.
Ik ben zelf wel bereid voor deskundigheid/vakmanschap te betalen; maar vooral door alle belastingen op arbeid is dat een dure zaak voor veel brave belasting betalende burgers.
Veel garage's kunnen zich idd. beter beperken tot de handel in derdehands gebakjes. Die zijn beter in creatief boekhouden, dan in creatief sleutelen. Jongens die hun vak verstaan zijn is al moeilijk genoeg te vinden. Daar betaal ik graag voor; al is het maar om ze in stand te houden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Betalen voor kunde is prima en ik snap ook heel goed dat de garagist ook ergens van moet leven, dus daar zit het probleem niet. Zo gauw ik het niet weet, is het absoluut prima dat de garage er de handen aan vuil maakt en betaal ik de rekening zonder morren. Maar als voor iets weinig kunde of speciaal gereedschap nodig is, doe ik het liever zelf om te voorkomen dat ik me genaaid voel (ik kan me nog een interieurfilter herinneren waar ik ooit per ongeluk akkoord voor heb gegeven: 60 euro materiaal en 20 euro arbeid; zelf kopen was 20 euro materiaal en twee minuten werk, waarbij je ook nog koffie hebt gezet in de tussentijd).
Thanksquote:Op donderdag 22 oktober 2015 20:46 schreef -Richard- het volgende:
Rolled:
[ afbeelding ]
Non Rolled:
[ afbeelding ]
Dus de ene die loopt als het ware dubbel wandig, en de andere is echt clean een stukje pijp. Als je het mij vraagt; zéker non-rolled. De rolled versie's lijken allemaal op cheap auto-style eindtipjes voor onder een boodschappen auto.
Grill hoogglans
[ afbeelding ]
Als je toch begint; aero rear spoiler.
[ afbeelding ]
Shadowline raam omlijsting (ook weer met spoiler)
[ afbeelding ]
Tja, ik vind de huidige 2 pijpjes nét iets te klein.quote:
quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 11:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou inderdaad ook gewoon bij twee pijpjes blijven.
Verder eerst de velgen kopen en zien hoe ze staan, pas daarna de eventuele spoorverbreders.
Ik weet niet hoe het bij Mercedes zit, maar er is weinig wat ik niet kan uitlezen of vinden met mijn 30 euro kabeltje voor de e60, of de 8 euro kostende kabel voor de seat.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 23:04 schreef Sounddragon het volgende:
Eensch met die 2 hierboven; ik ga écht wel zelf doen wat ik kan. Maar beurten enzo zijn specialistischer en heb je soms duurdere uitleesapparatuur voor nodig, dus dat wordt een beetje uitbesteden als dat nodig is. Domweg fouten uitlezen en resetten enzo kunnen we wel zelf. Wordt het diagnose dan wordt het ook duur.
Ik schat die laatste foto bij een specialist / revisie bedrijf gemaakt is, en niet bij een dealerquote:
Oh, je kan dat prima zelf ?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 07:47 schreef daNpy het volgende:
Ik kan dat inderdaad prima zelf; maar ik heb daar geen zin in.
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef daNpy het volgende:
Ik heb geen zin, noch de expertise en instrumenten om de auto zelf te onderhouden,
Is VMR een goed merk?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:12 schreef Piet__Piraat het volgende:
VMR's staan erg goed ja, zijn ook best bekend binnen de BMW-scene. Mooie dingen in gunmetal grey.
Oliefilterhuispakking schijnt ook lekpuntje te kunnen zijn. Bij die van mij tenminste. Kleppendekselpakking is ook al eens vervangen. M54.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 18:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
draagarmrubbers zijn vernieuwd. wereld van verschil qua wegligging.
En de auto is door de APK. Als adviespunt is 'overmatige olielekkage' vermeld.
tijd om de kleppendekselpakking, carterpakking en de distributiedekselpakking te vernieuwen.
Lees de quote.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 15:33 schreef bluemoon23 het volgende:
Oh, je kan dat prima zelf ?
Bij een eerdere post beweeer je anders dat je daar niet de expertise en instrumenten voor hebt....![]()
Had die verkoper maar beter moeten opletten als er weer eens hoochstaende BMW-topsecrets in deze bazentopiquereeks voorbij zoefden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 19:28 schreef mitchelll0181 het volgende:
Klopt![]()
![]()
Door dat pakkingkje heb ik mijn E46 hier op fok gekocht voor 750 euro![]()
verkoper dacht dat het een e36 was![]()
I love FOK!
Ik geef ze gewoon een eerlijke kans; als ik me genaaid voel achteraf is de volgende keer een ander aan de beurt. Arbeid moet betaald worden. Ik heb een olielekje/misplaatste vettigheid bij de turbo en af en toe ruik ik uitlaatgas binnen, dus ik vermoed dat er ergens iets in de buurt van de turbo lekt. Vandaag expres gewoon zomaar binnengevallen daar zonder te bellen of iets om te kijken of ze flexibel zijn en zo ja hoe erg. Ze reageerden prima; morgenochtend hebben ze me er gewooon bijgefrommeld en gaan ze dus kijken, misschien fiksen, en indien niet mogelijk per direkt wordt hij sowieso effe helemaal gescand en maken ze een offerte om het onderhoud even helemaal op 0 te zetten. Misschien niet nodig, maar dat wil ik, voor mijn eigen gemoedsrust. Olie en filters zitten er net vers in (volgens de verkoper), dus effe checkiecheck, die vettigheid heeft prio en nog wat kleine dingetjes die misschien domweg met de kast gefikst kunnen worden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
Dat is zeker waar. Een goede professional die z'n vak verstaat mag van mij knaken verdienen. Die zijn er als je ze nodig hebt. Maar dan nog is service belangrijk. Ik kom graag ergens waar ze niet over elke tien minuten moeilijk doen, voor elke diagnose/uitleesactie knaken moet hebben etc. Gewoon meedenken en niet constant in euro's redeneren. Daar kom je op lange termijn veel verder mee.
Uitlezen en diagnose stellen zijn 2 heel verschillende dingen die 2 werelddelen uit elkaar liggen ongeveer, dat weet je he?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 12:34 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij Mercedes zit, maar er is weinig wat ik niet kan uitlezen of vinden met mijn 30 euro kabeltje voor de e60, of de 8 euro kostende kabel voor de seat.
Beft lueken wieltjes, staan onder die van mij ook welquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 17:43 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Is VMR een goed merk?
Ondertussen ben ik ook nog bij "ASA" uitgekomen.
Deze om precies te zijn: http://www.schmiedmann.nl(...)duct=AGT19853SERIESL
[ afbeelding ]
Ik ken ASA niet, maar het ziet eruit als een fatsoenlijk merk, right?
(iemand ervaring mee?)
Thanks!
Lolquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:44 schreef Sounddragon het volgende:
Beft lueken wieltjes, staan onder die van mij ook welBeetje BBS wannabe, maar dan moeten ze die BBSen maar niet zo achterlijk duur maken
Geen idee, ken het merk niet, maar dat hoeft niks te zeggenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:51 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Lol![]()
Maareh... dat ASA is dus geen troep?
Ik ben van plan deze velgen te gaan kopen, en wilde graag eerst wat meningen van de kenners hier horen
Ok.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:54 schreef Sounddragon het volgende:
Geen idee, ken het merk niet, maar dat hoeft niks te zeggen![]()
Heb wel eens onverwoestbare velgen van een Peppie en Kokkie merk gehad, en ook wel eens slapperdewatski dingen van Rial.
Dat vinden ze op mijn merkforum ook, maar what is the fun in that? Styling is het personaliseren van je auto, en dus nogal persoonlijkquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Een BMW moeten BMW velgen op.
Geen 3th party tuner weiltjes.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Da's een vraag die bij mij ook nog in de pijplijn zit, dus ik blijf even meelezenquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:57 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ok.
En what about het volgende: met de huidige velgen+banden kan ik in het iDrive systeem zien of nog alles oke is met de luchtdruk. Hoe werkt dat met nieuwe velgen+banden? Moeten daar sensoren in of hoe werkt zoiets?
Ook niet als BMW bijvoorbeeld niet de velgen heeft wat je graag wilt? (nog niet naar gekeken eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Een BMW moeten BMW velgen op.
Geen 3th party tuner weiltjes.
Maar das mijn mening
Ik had inmiddels deze al bekeken:quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 22:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Da's een vraag die bij mij ook nog in de pijplijn zit, dus ik blijf even meelezen
Ik vind dit:
http://ababanden.nl/bande(...)mber-2014-verplicht/
Hehequote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
BBS...
Brrrrr .. De horror... Ik zie gelijk van die 14 inch wieltjes voor me onder een uitgebouwde volkswagen polo met een carbon vleugel enzo ..
Ja sommige mensen vinden het te shit.. Maar nee..
Er zijn dus 2 systemen, de ene meet erg nauwkeurig via een druksensor in het wiel, en de andere werkt via ABS/ESP en meet veranderingen in het aantal omwentelingen van de weielen tov elkaar.quote:
Alpina velgjes werden oa. ook door BBS gemaakt; kwalitatief vind ik die beter dan de originele BMW-wintervelgen(Ronal) die ik heb. Volgens mij is BBS wel eens failliet gegaan. Moet je altijd even goed opletten of ze daarna nog kwaliteit leveren, of shite met een oud/bekend merkje er op.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
BBS...
Brrrrr .. De horror... Ik zie gelijk van die 14 inch wieltjes voor me onder een uitgebouwde volkswagen polo met een carbon vleugel enzo ..
Ja sommige mensen vinden het te shit.. Maar nee..
Alpina Classicquote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alpina velgjes werden door BBS gemaakt. Volgens mij is BBS wel eens failliet gegaan. Moet je altijd even goed opletten of ze daarna nog kwaliteit leveren, of shite met een oud/bekend merkje er op.
Ik zou ze gewoon tweedehands kopen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:09 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Hehe![]()
Tja, ik had er eerlijk gezegd ook nog niet naar gezocht ofzo, maar ik kon het me herinneren van "vroeger"... Toen heeft men me laten denken dat 't echt vet goed spul was.
Ik zie bij Schmiedmann dat ze wel BMW velgen+banden hebben, maar dat ze ook echt VEEL duurder zijn... Kom bijvoorbeeld zo op 3.5K uit. Net iets teveel voor wat ik voor ogen had.
Ze zullen niet voor niets goed bekend staan. Je kunt altijd eBayen natuurlijk. Ik zag ze in 18" al staan voor 900 dollar, zo'n 800 euro. Dan nog banden erop en voor 1.300 euro heb je een kek setje velgen. Of je wacht tot er op MP een setje voorbij komt.quote:
Ahh vandaar... Dit is vloeken in de kerk maarre...quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:49 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Alpina velgjes werden oa. ook door BBS gemaakt; kwalitatief vind ik die beter dan de originele BMW-wintervelgen(Ronal) die ik heb. Volgens mij is BBS wel eens failliet gegaan. Moet je altijd even goed opletten of ze daarna nog kwaliteit leveren, of shite met een oud/bekend merkje er op.
Je weet dat de kans groot is dat je originele BMW velgen van BBS zijn?quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 23:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
BBS...
Brrrrr .. De horror... Ik zie gelijk van die 14 inch wieltjes voor me onder een uitgebouwde volkswagen polo met een carbon vleugel enzo ..
Ja sommige mensen vinden het te shit.. Maar nee..
Vind ik nou niet zo slim om naar 18" te gaan en dan een goedkope kutband erom te leggen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 01:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Ze zullen niet voor niets goed bekend staan. Je kunt altijd eBayen natuurlijk. Ik zag ze in 18" al staan voor 900 dollar, zo'n 800 euro. Dan nog banden erop en voor 1.300 euro heb je een kek setje velgen. Of je wacht tot er op MP een setje voorbij komt.
Dat is een derde van een setje PS3 in dezelfde maat.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Werkt prima![]()
Atlas green sport erop nu.. Haha 200 euro 4x 225/40/18
Alleen ff rekening houden als het regent, niet te dwars gooien
Dat vind ik ook niet. Maar als je online bestelt kun je gewoon A-merk banden kopen voor 100-120 euro per stuk. Dan ben je voor 500 euro een heel eind klein. Maandje geleden nog twee Pirelli's Cinturato laten monteren in 18" voor in totaal 235 euro. Michelin Pilot Sport koop je voor 110 euro per stuk, dus 440 in totaal, zes à acht tientjes montage en je bent klaar.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vind ik nou niet zo slim om naar 18" te gaan en dan een goedkope kutband erom te leggen.
Hangt nogal sterk af van de banden die je nodig hebt. Mijn achterbanden kosten zeker ¤ 300. Per stuk. 255-35-19 RFTquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:56 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat vind ik ook niet. Maar als je online bestelt kun je gewoon A-merk banden kopen voor 100-120 euro per stuk. Dan ben je voor 500 euro een heel eind klein. Maandje geleden nog twee Pirelli's Cinturato laten monteren in 18" voor in totaal 235 euro. Michelin Pilot Sport koop je voor 110 euro per stuk, dus 440 in totaal, zes à acht tientjes montage en je bent klaar.
RFT is dan ook een mooie/dure marketing grap.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Hangt nogal sterk af van de banden die je nodig hebt. Mijn achterbanden kosten zeker ¤ 300. Per stuk. 255-35-19 RFT
RFT maakt het erg duur ja, en dit is ook weer een inch groter. Verschil tussen RFT en non-RFT in die maat bij bijv. Michelin PS3 is 250 vs 180 euro. Dat hakt erin ja.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Hangt nogal sterk af van de banden die je nodig hebt. Mijn achterbanden kosten zeker ¤ 300. Per stuk. 255-35-19 RFT
Minpunten.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 11:46 schreef mitchelll0181 het volgende:
Werkt prima![]()
Atlas green sport erop nu.. Haha 200 euro 4x 225/40/18
Alleen ff rekening houden als het regent, niet te dwars gooien
Ik gooi de wagen hier door de wasstraat bij Loogman, dan zijn de wielen meteen brandschoon net als de rest van de carrosserie.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dalijk ff de velgen goed schoonmaken trouwens.
[ afbeelding ]
Echt...koop dan gewoon je velgen een maatje kleiner en wel fatsoenlijk rubber. Je voldoet wel aan het stereotype hoor.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:19 schreef mitchelll0181 het volgende:
Klopt, met regen gewoon lekker rechts rijden
Nee.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:44 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Echt...koop dan gewoon je velgen een maatje kleiner en wel fatsoenlijk rubber. Je voldoet wel aan het stereotype hoor.
quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Stel jankers hier, goedkope prulbanden heeft ook zijn voordelen hoor.
Driften gaat des te makkelijker bij wat lagere vermogens en dure Bridgestones oproken in week tijd wordt mij te gortig. Vroeger bij de E30 deed ik niet anders en heb er prima op leren driften. Al rijd ik nu wel op Potenza's omdat het gewoon minder glibbert en dus sneller is, maar doe nu ook niet meer aan hele lange driftsessies zoals toen. Een BMW koop je sowieso niet voor de oneindige grip, dan ben je beter af met een Audi (Quattro) oid.
Ik heb een BMW om van A naar B te rijden. Driften doe ik wel met de motor.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:31 schreef Hyaenidae het volgende:
...Een BMW koop je sowieso niet voor de oneindige grip, dan ben je beter af met een Audi (Quattro) oid.
Wasstraat..quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 14:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik gooi de wagen hier door de wasstraat bij Loogman, dan zijn de wielen meteen brandschoon net als de rest van de carrosserie.
Dit is origineel, volgens mij:quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:50 schreef mitchelll0181 het volgende:
Bizar.. Is gewoon niet goed op foto te krijgen![]()
Ondanks die lelijke Alpina'squote:
Doe dat lekker op een afgesloten parkeerterrein ofzo ipv op de openbare weg met prutmateriaal rond te rijdenquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:31 schreef Hyaenidae het volgende:
Stel jankers hier, goedkope prulbanden heeft ook zijn voordelen hoor.
Driften gaat des te makkelijker bij wat lagere vermogens en dure Bridgestones oproken in week tijd wordt mij te gortig. Vroeger bij de E30 deed ik niet anders en heb er prima op leren driften. Al rijd ik nu wel op Potenza's omdat het gewoon minder glibbert en dus sneller is, maar doe nu ook niet meer aan hele lange driftsessies zoals toen. Een BMW koop je sowieso niet voor de oneindige grip, dan ben je beter af met een Audi (Quattro) oid.
Sorry papa ik zal het nooit meer doen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:17 schreef fathank het volgende:
[..]
Doe dat lekker op een afgesloten parkeerterrein ofzo ipv op de openbare weg met prutmateriaal rond te rijden.
Banden kopen omdat ze zo lekker driften voor je straatauto.
Eensch. Wel een mooie bak willen rijden en overal de pimp uithangen, maar dan vervolgens met je luie ballen je auto verkloten door hem eens lekker te laten bekrassen door een wasstraatquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 16:40 schreef Che_ het volgende:
[..]
Wasstraat..
Als er 1 ding is dat je auto verneukt
Ik had hetzelfde met de z4 elk jaar voor 1000 euro aan banden erop...quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 12:27 schreef k_man het volgende:
[..]
Hangt nogal sterk af van de banden die je nodig hebt. Mijn achterbanden kosten zeker ¤ 300. Per stuk. 255-35-19 RFT
hahaha lekker belangrijkquote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eensch. Wel een mooie bak willen rijden en overal de pimp uithangen, maar dan vervolgens met je luie ballen je auto verkloten door hem eens lekker te laten bekrassen door een wasstraat
Rijstijl of heeft ie gewoon trek?quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 19:33 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik had hetzelfde met de z4 elk jaar voor 1000 euro aan banden erop...
Niet als je verkrachte auto wil rijdenquote:
Nee die laten dat doen door die mamacita'squote:Op zaterdag 24 oktober 2015 23:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Niet als je verkrachte auto wil rijden
Echte hombres poetsen en waxen. Wax on wax off..die mr miyagi was niet dom
Sjonnievdplanetquote:Op zondag 25 oktober 2015 11:16 schreef pvdplanet het volgende:
Wasstraat? Er gaat niets boven lekker zelf soppen. Lekker rustgevend!
[ afbeelding ]
Olieresidu op de achterkant
[ afbeelding ]
Pikzwarte velgen
[ afbeelding ]
Vliegenkerkhof
En dan na 2 uur wassen, zeemen weer fris als een hoentje
[ afbeelding ]
Jongggg... die hedde nodig voor de downforce, anders stijgtie opquote:Op zondag 25 oktober 2015 11:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Sjonnievdplanet![]()
Die extra zitrij op de kofferbak wordt ook meteen geamputeerd door een wasstraat
Dat doen ze standaard ook niet, ik dacht dat daar die steiger voor was die op de plek van de kinderzitjes staat,. zijn ze groot onderhoud aan het doen binnen? wordt het hemeltje gestuct en geschilderd ofzo?quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:53 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Jongggg... die hedde nodig voor de downforce, anders stijgtie op![]()
Auto detailen is het mooiste wat er is.quote:Op zaterdag 24 oktober 2015 17:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eensch. Wel een mooie bak willen rijden en overal de pimp uithangen, maar dan vervolgens met je luie ballen je auto verkloten door hem eens lekker te laten bekrassen door een wasstraat
Nee hoor, zou het op zich best kunnen waarderen zo'n ringtooltje, ware het niet dat die ricebridge gewoon staat als een xenonkoplamp op een Solex. Zet er dan een DTM spoiler op als het zo nodig moet en voor de funktie is..quote:Op zondag 25 oktober 2015 11:56 schreef mitchelll0181 het volgende:
Stelletje zeikerds hier allemaal.
Het moet allemaal maar standaard en fabriek af zijn.
Op voorwaarde dat je auto netjes en kras,deuk en roestvrij is. Anders word je er alleen maar depri vanquote:Op zondag 25 oktober 2015 12:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Auto detailen is het mooiste wat er is.
True, oh the swirls, horror....quote:Op zondag 25 oktober 2015 12:06 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op voorwaarde dat je auto netjes en kras,deuk en roestvrij is. Anders word je er alleen maar depri van
Ohw, dat roestplekje is weer groter geworden, en daar zat eerst geen kras toch?quote:
ff een goede vinden is niet zo gemakkelijk meer, vlgns. mij.quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:47 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik vind het wel vet, zo'n E36 ringtool, strijkplank exclusief.
Zit trouwens te twijfelen om mijn E34 te ruilen tegen een E36 touring 328..![]()
Scheelt toch weer net wat in belasting en verzekering.
Denk dat een E46 wel wat duurder is ja, zeker een 330. En ik verwacht dat die net zo zwaar is als een E34. Verder hou ik juist wel van de oudere BMW's.quote:Op zondag 25 oktober 2015 16:23 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
ff een goede vinden is niet zo gemakkelijk meer, vlgns. mij.
Is een E46 330i veel duurder? Krijg je iets steviger remmen enzo er bij.
Maar scheelt dat heel veel? Vind zelf een e34 veel mooier dan een e36. Zeker als je van klassieke looks houdt. e46 is inderdaad een vrij zware auto, kwam ik ook achter in m'n zoektocht.quote:Op zondag 25 oktober 2015 15:47 schreef Dimitri_ het volgende:
Ik vind het wel vet, zo'n E36 ringtool, strijkplank exclusief.
Zit trouwens te twijfelen om mijn E34 te ruilen tegen een E36 touring 328..![]()
Scheelt toch weer net wat in belasting en verzekering.
Nah, het scheelt mij 2 klasses belasting. Niet enorm veel dus. Blijven nou eenmaal zware auto's.quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:05 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Maar scheelt dat heel veel? Vind zelf een e34 veel mooier dan een e36. Zeker als je van klassieke looks houdt. e46 is inderdaad een vrij zware auto, kwam ik ook achter in m'n zoektocht.
Wat Hyperdude inderdaad zegt. Een 'nieuwe' auto brengt ook weer meer onzekerheid met zich mee en meestal dus wat extra kosten. Maar als je wilt wisselen, gewoon doen. Een e36 rijdt wel lekker en zeker met een 6 pitter!quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:13 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Nah, het scheelt mij 2 klasses belasting. Niet enorm veel dus. Blijven nou eenmaal zware auto's.
Ja, exact dit is waar ik mee zit. Mijn E34 bevalt goed en heb er hobby in om die auto bij te houden en in een goede staat te houden..quote:Op zondag 25 oktober 2015 17:27 schreef Hyperdude het volgende:
Gewicht E46 zal wel vnl. ten gevolge van botsproeven zijn toegenomen. Zelfs de klima-regeling hebben ze niet bij de E46 meer L en R gescheiden om maar gewicht te besparen.![]()
Als je nu een goede auto hebt, betwijfel ik of het uiteindelijk veel uitmaakt qua kosten. Komt toch altijd weer werk tevoorschijn als je zoiets koopt. Maar als je zo nu en dan wat anders wil, moet je daar soms aan toegeven.
En dan een beetje rondtoeren met een oude James Bond Soundtrack of Rammstein uit de speakers...quote:Op maandag 26 oktober 2015 10:22 schreef Questular het volgende:
Maat van me heeft een prijsvraag gewonnen en mag een BMW i8 een week lang rijden. Vanavond eens kijken of het wat is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb ze af en toe langs zien rijden, blijven indrukwekkende auto's!quote:Op maandag 26 oktober 2015 10:22 schreef Questular het volgende:
Maat van me heeft een prijsvraag gewonnen en mag een BMW i8 een week lang rijden. Vanavond eens kijken of het wat is
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ach, BMW's zien er wel vaker uit of ze gisteravond te veel hebben gezopen. Vind dit wel aardig. Vind alleen die rare deuren altijd een beetje voor profvoetballers en hun vriendinnen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
ik vind het een gedrocht, heb ze gezien in het echt
Die merc is wel een van de fraaiste auto's ooit gemaakt. Ik vind dat ze bij die i8 te ver zijn doorgedraafd in een futuristisch design. Ik vind de carosserie gewoon niet elegant, eerder lomp. Ook die vleugels boven de achterlichten zijn estetisch mislukt. Dan liever een Alfa disco volante, dat is echt mooi tijdloos en hedendaags design.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:26 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Ach, BMW's zien er wel vaker uit of ze gisteravond te veel hebben gezopen.
Vind dit wel aardig. Vind allen die rare deuren altijd een beetje voor profvoetballers en hun vriendinnen.
[ afbeelding ]
Ik vond ze op de foto maar zo-zo, maar in t echt vond ik hem wel sexyquote:Op dinsdag 27 oktober 2015 19:18 schreef kaasplankje het volgende:
ik vind het een gedrocht, heb ze gezien in het echt
Ik precies andersom, ik vind de verhoudingen niet kloppen en de auto oogt plastic.quote:Op dinsdag 27 oktober 2015 20:02 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik vond ze op de foto maar zo-zo, maar in t echt vond ik hem wel sexy
3 keer over de kop tov een accu van de groothandel ja? schaamteloos graaien noem ik datquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:54 schreef boegschroef het volgende:
Zo'n 100 amp accu rekenen ze op 325 euro, 50 euro plaatsen en dan nog eens 60 euro inleren. Blijkbaar moet de auto geprogrammeerd worden voor een nieuwe accu...
Wow just wow.quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:54 schreef boegschroef het volgende:
Zo'n 100 amp accu rekenen ze op 325 euro, 50 euro plaatsen en dan nog eens 60 euro inleren. Blijkbaar moet de auto geprogrammeerd worden voor een nieuwe accu...
Dat heb ik ook gedaan aangezien het onder de garantie vielquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 16:56 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik was gierend van de lach de deur weer uit gelopen..
Je bedoelt best wat ik begrijp, paljasquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 19:07 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Dat heb ik ook gedaan aangezien het onder de garantie viel
Da minde niequote:Op vrijdag 30 oktober 2015 20:56 schreef Dimitri_ het volgende:
Even mijn eigen BMW aan het cabrioficeren:
[ afbeelding ]
dat is wel lullig van ze, ze hadden met een hulpaccu gewoon de stroom erop kunnen houden, dan hoef je niet in te leren en 50 euro plaatsen is ook wel aan de prijsquote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:54 schreef boegschroef het volgende:
Zo'n 100 amp accu rekenen ze op 325 euro, 50 euro plaatsen en dan nog eens 60 euro inleren. Blijkbaar moet de auto geprogrammeerd worden voor een nieuwe accu...
Een nieuwe accu hoef je ook niet per sé in te leren horen. En overbouwen zonder hulp accu is ook geen probleem.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 08:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat is wel lullig van ze, ze hadden met een hulpaccu gewoon de stroom erop kunnen houden, dan hoef je niet in te leren en 50 euro plaatsen is ook wel aan de prijs
Het was niet mijn bedoeling om jullie te laten schrikken hoor. Hetgeen waar ik mee bezig ben geweest is het repareren van mijn dubbele schuifdak. Daar werkte het een en ander niet meer van.quote:
Bij verschillende BMW's (vooral met L6 motoren) moet je de auto ook wat achterover zetten omdat er anders een luchtbel in het blok kan blijven zitten bij het bijvullen.quote:Op zaterdag 31 oktober 2015 19:13 schreef spectrumanalyser het volgende:
koelvloeistof ontluchten. deel 412.
draai de dop van het k.v.s.-reservoir en het ontluchtingsnippel los. vul koelvloeistof bij tot het er bij de ontluchtingsnippel zonder lucht uitkomt. draai de ontluchtingsnippel vast.
zet de verwarming op warm en op de eerste stand, met de sleutel op het contact.
vul het koelvloeistofniveau aan.
laat de motor warmdraaien. na enkele minuten gaat het hele koelsysteem open en komt aanwezige lucht vanzelf naar boven. op dat moment zakt het koelvloeistofniveau en kan het worden aangevuld. de motor kan daarna uit, het koelsysteem is ontlucht.
zoiets?
Helemaal achterlijk, maar heb het wel vaker gehoord ja. Ik vraag me af of dat ook moet als je er gewoon een nieuwe accu van hetzelfde amperage in zet. Voor je andere apparatuur maakt het toch ook niet uit of er batterijen van de Lidl of Duracell in zitten?quote:Op vrijdag 30 oktober 2015 15:54 schreef boegschroef het volgende:
Zo'n 100 amp accu rekenen ze op 325 euro, 50 euro plaatsen en dan nog eens 60 euro inleren. Blijkbaar moet de auto geprogrammeerd worden voor een nieuwe accu...
Jammer, maar misschien niet onverstandig.quote:Op zondag 1 november 2015 13:42 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb de E38 750 op Marktplaats staan, ben een eigen bedrijf begonnen en heb ook nog een vof met een vriend.
Dus ik heb een bestelbus gekocht en de BMW kan ik er ff niet bij hebben, is elke maand toch 150 euro aan wegenbelasting, verzekering en parkeervergunning.
Tevens is er ook nog een kleine op komst.
Dus ik heb afgesproken met de vrouw dat de 750 weggaat, bestelbus is inmiddels aangeschaft.
En in het voorjaar gaat de Corsa eruit, die heeft nog een waarde van 6-7K en die ruilen we dan in op een mooie 5serie touring.
Dus even een paar maandjes geen BMW.
Echt een heerlijke bak hoor die 750, maar niets went zo snel als PK's
Misschien tekst ff aanpassen, en doe eens een foto van dat ding boven op een bergje ofzo.quote:Sindsdien 18000km probleem rond gereden waaronder 5000 km rondreis in Europa binnen 2 weken.
Thanks, aangepastquote:Op zondag 1 november 2015 14:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Jammer, maar misschien niet onverstandig.
Als je met ¤120 per jaar wegentax klaar zou zijn, had ik wel belangstelling.
Uit je advertentie:
[..]
Misschien tekst ff aanpassen, en doe eens een foto van dat ding boven op een bergje ofzo.![]()
[ afbeelding ]
Of die V12 uitbouwen en in je bootje leggen.![]()
[ afbeelding ]
Het is inderdaad jammer dat de motorrijtuigen belasting zo in elkaar zit in NL.quote:Op zondag 1 november 2015 14:54 schreef junkiexp het volgende:
Ja 120 euro per jaar zou leuk zijn, maar dat is het bijna per maand.
Maar ik vind het ook zonde, want ik gun het wel iemand.
Voor 2000 euro koop je een beest van een wagen en al rijd je maar net als mij daar een jaar mee rond is dat erg leuk.
Ok, maar dus ook als je bijvoorbeeld maar 5 minuten stopt (en de auto uitzet) bijvoorbeeld als je moet tanken ofzo, dan kun je dus beter de auto 1 minuut laten stationair draaien om af te koelen? Ik wist trouwens niet dat er olie in de turbo's zat. Dacht dat het alleen maar lucht was ofzoquote:Op zondag 1 november 2015 20:18 schreef mitchelll0181 het volgende:
Je turbo kan 1000 graden worden! dus.. als jij volgas je straat ingereden komt. je zet direct de motor uit.. 3x raden wat er met de olie gebeurd die op dat moment in je turbo staat.
In de praktijk als je gewoon ff paar km voor aankomst rustig rijd is alles op een normale temperatuur.
Blijft een bruut ding. Heb ook een keer met een 750iL mogen rijden, heerlijk! Wel netjes nog, 1 op 8. Dat haalt m'n 540i niet eensquote:Op zondag 1 november 2015 13:42 schreef junkiexp het volgende:
Ik heb de E38 750 op Marktplaats staan, ben een eigen bedrijf begonnen en heb ook nog een vof met een vriend.
Dus ik heb een bestelbus gekocht en de BMW kan ik er ff niet bij hebben, is elke maand toch 150 euro aan wegenbelasting, verzekering en parkeervergunning.
Tevens is er ook nog een kleine op komst.
Dus ik heb afgesproken met de vrouw dat de 750 weggaat, bestelbus is inmiddels aangeschaft.
En in het voorjaar gaat de Corsa eruit, die heeft nog een waarde van 6-7K en die ruilen we dan in op een mooie 5serie touring.
Dus even een paar maandjes geen BMW.
Echt een heerlijke bak hoor die 750, maar niets went zo snel als PK's
Benzine ?quote:Op vrijdag 13 november 2015 14:20 schreef spectrumanalyser het volgende:
Nadat gisteren opnieuw m'n auto zonder koelvloeistof zat, ben ik vandaag naar de garage gegaan. de koppakking van m'n e46 is lek. kosten 1130 euro.
en dat is dan -piep- -censuur- -piep-. de auto is dat niet waard.
er zitten deuken in het dak, een schade rechtsachter, een scheur in de voorruit.
enige pluspunt is dat de auto kortgeleden vlekkeloos door een APK is gegaan.
er komen dus uitlaatgassen in het koelsysteem terecht, om de 200 km dient er koelvloeistof bijgevuld te worden. koppakking vervangen is iets wat ik niet zelf kan, helaas.
Go fish.quote:Op zaterdag 14 november 2015 09:23 schreef kaasplankje het volgende:
Ja kan ook een andere auto kopen, veel makkelijker.
Hoeveel is die ouwe bak nou nog waard man hij heeft een kapotte voorruit en nog meer issues mss. Kost je 500.- en dagen lang werk. Als je m naar Mohammed brengt en je legt die 500.- zelf bij heb je een andere kar.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:23 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Go fish.
Speciale gereedschappen..
Van die torx doppen.. Timing tool heb je niet nodig, dat wijst zichzelf. Vliegwiel stop kan je een doorslag voor gebruiken oid. Momentsleutel
Dat was het wel denk ik..
Ja een alto uit 98.quote:Op zaterdag 14 november 2015 10:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hoeveel is die ouwe bak nou nog waard man hij heeft een kapotte voorruit en nog meer issues mss. Kost je 500.- en dagen lang werk. Als je m naar Mohammed brengt en je legt die 500.- zelf bij heb je een andere kar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |