Ah, ok. Dat wist ik niet. Thanksquote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:31 schreef xaban06 het volgende:
Origineel zijn ze alleen in chrome leverbaar, dus sowieso imitatie. Of je moet zelf gaan spuiten
quote:Ik zou naar ebay.de gaan en zoeken op E92 kühlergrill.
Bijvoorbeeld: http://www.ebay.de/itm/SC(...)9:g:hAsAAOSwHnFVllVW
Nope, ook beschikbaar als officieel M-performance onderdeelquote:Op donderdag 22 oktober 2015 16:31 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Origineel zijn ze alleen in chrome leverbaar, dus sowieso imitatie. Of je moet zelf gaan spuiten
Als je auto zwart is, zou ik voor hoogglans gaan. Althans, als ik over een jaartje ofzo inderdaad een 330d koop in het zwart, komen er hoogglans zwarte nieren in.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:26 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat wist ik niet. Thanks
[..]
Die verkoper heeft overigens veel meer soorten (zwart) voor m'n auto.
Nu ben ik weer aan 't twijfelen welke het mooist zijn...
matzwart, pianolakzwart, carbon(look) etc...??
Hmzzz, eerst maar eens even wat voorbeeldjes bekijken op 't wereld wijde web
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:31 schreef Impry het volgende:
Nope, ook beschikbaar als officieel M-performance onderdeel
https://bmwshop.ekris.nl/nl/accessoires/bmw-m-performance
Ja, die gedachte had ik eigenlijk ook al.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:48 schreef Piet__Piraat het volgende:
Als je auto zwart is, zou ik voor hoogglans gaan.
quote:Althans, als ik over een jaartje ofzo inderdaad een 330d koop in het zwart, komen er hoogglans zwarte nieren in.
Zal morgen eens met schoonpa overleggen; die heeft nogal zijn adresjes hier in de buurt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 14:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zou een specialist aanraden, zie zelf het voordeel tov een dealer niet, maar wel betere service voor minder geld.
Gezien ze officieele onderdelen leveren zijn ze niet grof goedkoper, maar denken wel beter mee met de klant is mijn ervaring.
En ik vraag me af wat je eigenlijk in dit topic loopt te pochen met je taxi, daar zitten wij BMW rijders echt niet op te wachten
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Wat voor kleur is je auto?quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:26 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Ah, ok. Dat wist ik niet. Thanks
[..]
Die verkoper heeft overigens veel meer soorten (zwart) voor m'n auto.
Nu ben ik weer aan 't twijfelen welke het mooist zijn...
matzwart, pianolakzwart, carbon(look) etc...??
Hmzzz, eerst maar eens even wat voorbeeldjes bekijken op 't wereld wijde web
Heb er vroeger een hoop gekocht. Prijzen zijn meer dan prima, en hun assortiment is echt bizar groot.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 18:49 schreef Atmoz het volgende:
Iemand ervaring met http://www.schmiedmann.nl ?
Daar hebben ze ook wel leuke dingen.
Zit even naar wat uitlaten te kijken, en daar vallen de kosten nog enigszins mee.
Bijvoorbeeld hun eigen merk (http://www.schmiedmann.nl(...)/pagina9.htm#1939066)
Eigenlijk geen kleurquote:
Zit wat in inderdaad. Er is verder niets carbon (tenminste, niet dat ik weet).quote:Carbon is imho alleen maar kewl als je meer carbon op/aan je auto hebt, en dan moet carbon ook nog een beetje thuishoren op je bak, dus niet op een 320i instapper maar op iets sportievere auto's. Ik vind het ook al snel protserig staan.
Ja precies, op wit zou matzwart écht mega gaaf staan, daar hoef je niet eens foto's voor op te zoeken om dat te wetenquote:Matzwart vind ik meestal wel kewl, zeker op een contrasterende kleur als wit ofzo
Ah, top. Klinkt goed.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:27 schreef jitzzzze het volgende:
Heb er vroeger een hoop gekocht. Prijzen zijn meer dan prima, en hun assortiment is echt bizar groot.
Enige nadeel is dat de levertijden som's wat lang kunnen zijn.
quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Zal morgen eens met schoonpa overleggen; die heeft nogal zijn adresjes hier in de buurt.
Ik heb expres het woord Benz vermeden
[..]Weet wel een specialist in Helmond te zitten. Is wel te doen voor je toch?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee.
Rolled:quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:31 schreef Atmoz het volgende:
[..]
Eigenlijk geen kleur
Zwart
[..]
Zit wat in inderdaad. Er is verder niets carbon (tenminste, niet dat ik weet).
Het is geen instapper, maar ik snap je punt
[..]
Ja precies, op wit zou matzwart écht mega gaaf staan, daar hoef je niet eens foto's voor op te zoeken om dat te weten
[..]
Ah, top. Klinkt goed.
Ik heb ook geen haast ermee.
Misschien dan eens op korte termijn kijken voor zo'n einddemper-set met 4 "eindstukken".
Wat is het verschil tussen een "rolled" en "non-rolled" rear silencer?
Dan ist zwart of mat. IK zou mat doen.quote:
Jeh, dat is goed aan te rijden.. had er ook eentje in Veghel gevonden. die wilde ik bellen vanmiddag, maar alleen een 06 nummer en er werd niet opgenomen.. slekte eerste indruk.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:48 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Weet wel een specialist in Helmond te zitten. Is wel te doen voor je toch?
Tuurlijk, voor jou voelt hij als nieuw aan, maar hij is bijna 10 jaar oud.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 19:18 schreef Sounddragon het volgende:
Een 2006 320cdi is net wat anders als een ouwe 220d, heb een 'nieuwe'
Gaat niet alleen om restwaarde, en als hij lief is mag hij wel tot 5 ton blijvenquote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:14 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tuurlijk, voor jou voelt hij als nieuw aan, maar hij is bijna 10 jaar oud.
En om hem dan naar een MB dealer te brengen voor onderhoud vind ik persoonlijk zonde.
Helemaal als je hem na een paar jaar weg doet met 300K+ op de teller, dan krijg je er echt geen duizenden ¤ extra voor omdat er dealerstempels instaan.
Als je een dergelijke auto rijdt, ga je niet zelf lopen knutselen vind ik.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:14 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tuurlijk, voor jou voelt hij als nieuw aan, maar hij is bijna 10 jaar oud.
En om hem dan naar een MB dealer te brengen voor onderhoud vind ik persoonlijk zonde.
Helemaal als je hem na een paar jaar weg doet met 300K+ op de teller, dan krijg je er echt geen duizenden ¤ extra voor omdat er dealerstempels instaan.
Juist veel specialisten zijn vaak ook liefhebber van het merk wat ze onderhouden, die van hun hobby hun werk hebben gemaakt.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 21:30 schreef Sounddragon het volgende:
Gaat niet alleen om restwaarde, en als hij lief is mag hij wel tot 5 ton blijven
Het gaat me ook om expertise en specialisme die andere toko's gewoon niet hebben,. Maar ik neig zelf ook naar een merkspecialist,
Niet overdrijven gewoon onderhoud/inspecties/beurten is geen rocketscience.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:00 schreef daNpy het volgende:
Als je een dergelijke auto rijdt, ga je niet zelf lopen knutselen vind ik.
Wij hebben een 325i uit 2006 en die wordt ook netjes door een specialist onderhouden, daar betaal ik zelfs graag voor.
Ik heb geen zin, noch de expertise en instrumenten om de auto zelf te onderhouden,
Zeker waar. Weet nog dat ik aan m'n BMW diesel een onderhoudsbeurt liet doen bij de garage. Bijna 300 euro, dat was incl een kleine controle van de remmen. Zelf deed ik het voor tachtig euro aan onderdelen, en dan had ik originele olie van BMW en goede filters. En deed ik rustig aan, muziekje erbij, rustig al m'n materialen pakken, relaxt, was ik anderhalf uur bezig. Beetje tempo en een gereedschapskar, en ik was makkelijk in minder dan een uur klaar.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:08 schreef bluemoon23 het volgende:
Niet overdrijven gewoon onderhoud/inspecties/beurten is geen rocketscience.
Beetje olie verversen en filtertjes vervangen kan je best zelf
In een beetje 6 cylinder blok gaat 6,5 liter olie, bij een dealer zetten ze ¤20 ex Btw daarvoor op de rekening, online koop je hetzelfde spul voor ¤6/7 liter.
Dat is snel verdiend hoor.
Ik kan dat inderdaad prima zelf; maar ik heb daar geen zin in.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:08 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Niet overdrijven gewoon onderhoud/inspecties/beurten is geen rocketscience.
Beetje olie verversen en filtertjes vervangen kan je best zelf
Dingen die je zelf kan doen als je er een beetje kijk op hebt waarom niet, ik zelf doe helemaal niets aan mijn auto, behalve oliepeil checken en ruitenwisser vloeistof bijvullen.quote:Op donderdag 22 oktober 2015 22:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ik zou daar wel een nuance in aanbrengen. Niet gek dat je inderdaad niet dat hele ding zomaar uit elkaar gaat trekken, maar ik vertik het toch echt om voor een simpel beurtje naar een garage te gaan. Auto op bokjes, plug eruit, filter vervangen, plug erin en de boel weer volgooien. In de tussentijd even lucht- en interieurfilter vervangen. Met het heen en weer rijden naar de garage ben ik meer tijd kwijt dan het zelf doen, en dan is de rekening ook drie keer zo hoog.
Mijn garage gooit mijn olie er in.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 00:08 schreef bluemoon23 het volgende:
...
In een beetje 6 cylinder blok gaat 6,5 liter olie, bij een dealer zetten ze ¤20 ex Btw daarvoor op de rekening, online koop je hetzelfde spul voor ¤6/7 liter.
Dat is snel verdiend hoor.
Betalen voor kunde is prima en ik snap ook heel goed dat de garagist ook ergens van moet leven, dus daar zit het probleem niet. Zo gauw ik het niet weet, is het absoluut prima dat de garage er de handen aan vuil maakt en betaal ik de rekening zonder morren. Maar als voor iets weinig kunde of speciaal gereedschap nodig is, doe ik het liever zelf om te voorkomen dat ik me genaaid voel (ik kan me nog een interieurfilter herinneren waar ik ooit per ongeluk akkoord voor heb gegeven: 60 euro materiaal en 20 euro arbeid; zelf kopen was 20 euro materiaal en twee minuten werk, waarbij je ook nog koffie hebt gezet in de tussentijd).quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:03 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn garage gooit mijn olie er in.
Want die leveren ze niet zelf; 5W-50.
Winst op de olie pakken ze nu natuurlijk ergens anders. Moeten ook leven.
Ik ben zelf wel bereid voor deskundigheid/vakmanschap te betalen; maar vooral door alle belastingen op arbeid is dat een dure zaak voor veel brave belasting betalende burgers.
Veel garage's kunnen zich idd. beter beperken tot de handel in derdehands gebakjes. Die zijn beter in creatief boekhouden, dan in creatief sleutelen. Jongens die hun vak verstaan zijn is al moeilijk genoeg te vinden. Daar betaal ik graag voor; al is het maar om ze in stand te houden.quote:Op vrijdag 23 oktober 2015 09:17 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Betalen voor kunde is prima en ik snap ook heel goed dat de garagist ook ergens van moet leven, dus daar zit het probleem niet. Zo gauw ik het niet weet, is het absoluut prima dat de garage er de handen aan vuil maakt en betaal ik de rekening zonder morren. Maar als voor iets weinig kunde of speciaal gereedschap nodig is, doe ik het liever zelf om te voorkomen dat ik me genaaid voel (ik kan me nog een interieurfilter herinneren waar ik ooit per ongeluk akkoord voor heb gegeven: 60 euro materiaal en 20 euro arbeid; zelf kopen was 20 euro materiaal en twee minuten werk, waarbij je ook nog koffie hebt gezet in de tussentijd).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |