Mijn antieke 3 liter V6 in de 300ZX doet 1 op 10, dus dat ligt dan ws toch echt aan je maatje 46quote:
Klopt idd.. hier hebben we ook zo'n bordje bij de verbindingsweg van de A73 naar de A77.. advies: 90.. 120 kan makkelijk, zélfs als het nat is. Rijden daar ook veel duitsers, en je merkt idd dat die op de rem gaan.. stomvervelend maar begrijpelijk, omdat ze in duitsland niet zo kinderachtig zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:23 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
In het buitenland gaan ze wat meer uit van het gezonde verstand van de automobilist, ook in Duitsland is dat zo.
Als er in Nederland een waarschuwingsbordje staat bij een scherpe bocht dan kun je gerust met dezelfde snelheid doorrijden, alleen caravans en vrachtwagens vliegen dan uit de bocht.
Bij zo`n zelfde waarschuwingsbordje in Duitsland kun je maar beter gaan remmen...
Mijn 330i loopt ongeveer 9 liter op 100 vlgns compu. 5 bak. 1op 5-6 haalt ie gemakkelijk bij vlot rijden in de Alpen oid.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:23 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je met die oudere blokken.
Ook met de benzinemotoren is dat aardig verbeterd over de jaren.
Als ik normaal rijd haal ik met mijn 3.0 Z4 wel 1 op 11, met alleen lange stukken 1 op 12.
Scheelt ook dat er een 6bak in zit.
Op spritmonitor staan er wel veel meer met zo`n verbruik.
Nou zal de ouderwetse automaatbak ook niet erg meehelpen hierquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 14:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Mijn antieke 3 liter V6 in de 300ZX doet 1 op 10, dus dat ligt dan ws toch echt aan je maatje 46
Ik zie het al. Moet een nieuwe kopen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn 330i loopt ongeveer 9 liter op 100 vlgns compu. 5 bak. 1op 5-6 haalt ie gemakkelijk bij vlot rijden in de Alpen oid.
911 3.2 ongeveer hetzelfde, maar die is 250 kg lichter.
9 liter op 100km is omgerekend ook ongeveer 1 op 11, dus dat is wel aardigquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:03 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn 330i loopt ongeveer 9 liter op 100 vlgns compu.
Meet je het ook op je tankbon? Want de BC wil nog wel eens optimistisch zijn.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:03 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Mijn 330i loopt ongeveer 9 liter op 100 vlgns compu. 5 bak. 1op 5-6 haalt ie gemakkelijk bij vlot rijden in de Alpen oid.
911 3.2 ongeveer hetzelfde, maar die is 250 kg lichter.
Die kans is idd vrij groot. Zeker accellererend levert de converter zomaar 10% inquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:06 schreef rival het volgende:
[..]
Nou zal de ouderwetse automaatbak ook niet erg meehelpen hier
De mijne geeft 2 verbruiksmeters; gemiddeld vanaf reset, en gemiddeld overall. Is wel relaxed.. kun je de laatste tank vergelijken met het overall gebruikquote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Meet je het ook op je tankbon? Want de BC wil nog wel eens optimistisch zijn.
Ik heb nu een vijfpitter (geen BMW dus), die loopt bij een beetje stampen ook gewoon 1:5. En normaal 1:7,5
Niet op de tankbon. Is ook meer om te vergelijken dan om het absolute verbruik vast te stellen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 15:09 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Meet je het ook op je tankbon? Want de BC wil nog wel eens optimistisch zijn.
Ik heb nu een vijfpitter (geen BMW dus), die loopt bij een beetje stampen ook gewoon 1:5. En normaal 1:7,5
Als het goed is wel? Het is een beetje frotten, maar ik heb gehoord dat de meesten 'm wel gewoon kwijt kunnen.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 17:41 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De tering, er is helemaal geen ruimte achter de headunit om het extra 17 pins blokje voor de Dension goed te plaatsen. Ga er weer op een andere dag mee bezig, en dan waarschijnlijk iets meer uit het interieur slopen om wat werkruimte te creeren.
Dan rij je wel heel weinig! Ik red het meestal een dag of drie, ligt er een beetje aan waar ik heen moet.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 18:00 schreef Catch22- het volgende:
Ik doe anderhalve maand met een tank. Soms zelfs wel 2!
(Ik heb geen idee van het verbruik, volgens mij rond de 1:10). E34 520i, 80 liter tank.
Klopt. 1x in de week gaat ze naar de super. Om de week een retourtje Groningen assen ofzo. En dan af en toe naar familie ofzo.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als het goed is wel? Het is een beetje frotten, maar ik heb gehoord dat de meesten 'm wel gewoon kwijt kunnen.
[..]
Dan rij je wel heel weinig! Ik red het meestal een dag of drie, ligt er een beetje aan waar ik heen moet.
Het Dension kastje rechts kan ik rechts achter de HU in de vrije ruimte kwijt, maar dat kabel-harnas is echt ellende. Had ook al de climate control unit los gehaald maar daarachter zit nog meer elektronica . M'n volgend idee is om er even goed de tijd voor te nemen en proberen het kastje boven in het handschoencompartiment te plaatsen en de restanten van het harnas aan de rechterkant van de headunit, mits die dat haalt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:06 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Als het goed is wel? Het is een beetje frotten, maar ik heb gehoord dat de meesten 'm wel gewoon kwijt kunnen.
Apart.. Ben nooit zo blij als ze me voor 400 oplichtenquote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:24 schreef Atmoz het volgende:
Yes, m'n waggel is weer gefixt
Ze hadden doorgegeven eigenlijk pas (op z'n vroegst) morgen het onderdeel pas te ontvangen...
Maar vanmiddag belde ze dus al (blij als een kind kan ik je zeggen )
Ja? Denk je dat het bij een andere garage (niet BMW-dealer dan ofzo?) veel goedkoper was?quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
Apart.. Ben nooit zo blij als ze me voor 400 oplichten
Ja die valt wel mee. Iets van 600 over drie jaar als je de veerpoten achter niet mee rekent.quote:Op dinsdag 20 oktober 2015 22:14 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ach ja, als je er maar lol van hebt, toch? Voordeel is dan wel weer dat jouw post 'onderhoud' waarschijnlijk heel laag is. Die is bij mij dan weer een stuk hoger.
Dat is prima te overzien ja. Dat zit bij mij wel een 'stukje' hogerquote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:56 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ja die valt wel mee. Iets van 600 over drie jaar als je de veerpoten achter niet mee rekent.
Prijzig slangetje, vooral omdat het waarschijnlijk vijf minuten werk was. Controle is uitlezen (maar een gescheurde slang zie je niet terug op een scanner), klein materiaal etc. Accu laden tijdens uitlezen is echt bullshit en eigenlijk schandalig dat zoiets op de factuur staat.quote:Op woensdag 21 oktober 2015 18:54 schreef Atmoz het volgende:
Op de factuur staat:
inlaatluchtslang vervangen ¤ 36,25
Inlaatluchtkoeling ¤ 205,90 (excl. BTW)
De rest van de kosten is allemaal gedoe eromheen (controle, uren, klemmen, accu laden tijdens uitlezen, etc etc...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |