abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:36:00 #176
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_156797737
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:26 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Jawel. Om voor van alles te gebruiken.
Ik snap dat jullie me duidelijk willen maken dat het niet per se ervoor gemaakt moet zijn en dat alleen met het oog op voortplanting dingen bij elkaar horen, maar toch blijf ik erbij dat het niet de bedoeling is.
De "bedoeling"...

Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_156797903
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:45 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dat lijkt me dan niet erg christelijk. Er werd zeker ook vrij gesekst? :X

Dit is een grapje, hoop ik? :') Ja, er werd vrij gesekst, bokken geofferd en de naam van Satan werd met bloed op de muren gekliederd :P
pi_156797910
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:28 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het is geen oordeel, enkel een feit.
Je bent een christen als je christelijk leeft. Alleen geloven in een christelijke God en verder niets, maakt je geen christen.
Ik denk dat heel wat van die 40% van de christelijke jeugd die wel seks voor het huwelijk heeft daar anders over denkt.

Je standpunt hierin lijkt mij behoorlijk achterhaald en onmenselijk.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:11:39 #179
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156798163
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:16 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Is jouw mond van nature gemaakt om te pijpen?
He gatver wat een trieste opmerking. ;(
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:17:43 #180
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156798247
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:26 schreef Hexx. het volgende:

Dat bedoel ik niet. Je kan je penis overal in stoppen. In een vaas, in een poepgat. Maar ze passen niet bij elkaar. Ze horen niet bij elkaar. Of wil je zeggen dat een poepgat ook voor seks is gemaakt van nature?
***proest***

Is je mond "van nature" gemaakt om te kotsen?

Hat maakt toch geen bal uit waar je je penis of poepgat of wat voor lichaamsdeel dan ook gebruikt voor seks. Mensen vinden het lekker, basta.

Volgens mij denk jij echt dat God of een goddelijke klerk bijhoudt welke lichaamsdelen jij laat penetreren , zit ik er ver naast? ( niet naast het gat bedoel ik..)
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:27:18 #181
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_156798408
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:16 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Is jouw mond van nature gemaakt om te pijpen?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fellatio
quote:
Fellatio (afgeleid van het Latijnse woord fellatus, voltooid tegenwoordige tijd van fellare, zuigen), in het normale taalgebruik meestal pijpen genoemd, is het oraal bevredigen van de man. Hierbij wordt de penis van de man gelikt en/of in de mond genomen. Orale bevrediging van de vrouw heet cunnilingus, beter bekend als beffen.
Antwoord = "ja". Dit komt omdat "oraal" verwijst naar de mond. Als pijpen/beffen betekend dat iemand bevredigt met de mond dan is de mond (natuurlijk) hiervoor gemaakt.

QED
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:31:11 #182
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156798474
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 19:10 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Als je eerlijk bent, dan is dat niet waar. Gevolgen voor anderen heeft het pas als het extreem is. En extreem is ook pas als het niet meer met het echte geloof te maken heeft, maar zeggen namens het geloof. Wat meestal een leugen is. Want echte religie doet anderen geen kwaad.
Ontken je nu gewoon dat er in naam van god en in opdracht van god honderdduizenden over de kling zijn gejaagd?
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:34:41 #183
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156798536
quote:
0s.gif Op zondag 11 oktober 2015 23:19 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Met sterven wordt bedoeld geestelijk sterven.
KLopt. En met "opstaan uit de dood" wordt dan ook niet een lichamelijke verrijzenis bedoeld maar een geestelijke. ^O^
pi_156798623
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 10:34 schreef hoatzin het volgende:

[..]

KLopt. En met "opstaan uit de dood" wordt dan ook niet een lichamelijke verrijzenis bedoeld maar een geestelijke. ^O^
Aha, er komt licht in de duisternis. :D
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:44:24 #185
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156798673
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:14 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is seks hebben met hetzelfde geslacht, dat niet voor elkaar is gebouwd en dus niet natuurlijk.
Als het niet natuurlijk was (want van de duivel oid) dan zou het bij dieren niet voorkomen. Maar zoals bekend komt dit ook in het dierenrijk op grote schaal voort.

Ergo: het is natuurlijk. :)
pi_156799411
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 09:28 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het is geen oordeel, enkel een feit.
Je bent een christen als je christelijk leeft. Alleen geloven in een christelijke God en verder niets, maakt je geen christen.
Wat wel en wat niet "christelijk leven" is valt onder oordelen, niet onder feiten.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156799422
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 07:26 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Context, Hexx.
Context is eng. Het geeft ruimte voor interpretatie, en daar willen fanatieke gelovigen niets van weten. "De Waarheid" dient absoluut te zijn.
pi_156799566
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Context is eng. Het geeft ruimte voor interpretatie, en daar willen fanatieke gelovigen niets van weten. "De Waarheid" dient absoluut te zijn.
:D
pi_156799737
Okey.
Vergeet 'mijn ideeen'.
Denk aan het begrip 'christen'.

- Wie is een christen?
Iemand die in Christus gelooft.
- Wanneer zeg je dat iemand in Christus gelooft?
Wanneer hij Christus' geboden onderhoudt.
- Wat zijn Christus geboden?
Christus zei: - wie naar mij kijkt, ziet de Vader.
Alles wat Christus doet zou de Vader doen. En Christus heeft de elf apostelen gezalfd, wat betekent dat zij gemachtigd zijn in Christus' naam te spreken.

Christenen geloven dat de bijbel is geïnspireerd en dus alles wat er staat, uit God afkomstig is. Als nu staat dat vrije seks, hoererij, uit den boze is en jij gaat dat precies doen, geloof je dan in de geboden? Geloof je in Christus? Als er staat dat homoseksuele gevoelens onderdrukt moeten worden omdat dat niet natuurlijk is en jij gaat dat precies doen, geloof je dan in Christus? Ben je dan een Christen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2015 11:48:31 ]
pi_156799845
Niks mis met te doen wat je zelf wilt doen, maar zeg dan niet dat je christen bent. Je mag homofilie bedrijven of vrije seks, maar haal Christus niet erbij. Ga gewoon uit de religie en geloof wat je zelf wilt geloven. Als je toch al niet gelooft in de geboden, waarom dan blijven en religie schuld geven? Waarom het uit willen bannen als er mensen zijn die het normaal en rustig belijden? mensen maken het zelf moeilijk, en niet de religie zelf.
pi_156799982
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:47 schreef Hexx. het volgende:
- Wie is een christen?
Alles wat Christus doet zou de Vader doen.
Met andere woorden, dit zijn de geboden uit de Torah en dus zuiver joods. Hij heeft zelf gezegd hier geen jota van af te wijken. Waarin verschilt dan de christen met de jood ?
quote:
En Christus heeft de elf apostelen gezalfd, wat betekent dat zij gemachtigd zijn in Christus' naam te spreken.
Nee, dat waren er twaalf en zijn nooit gezalfd. Dit deed men enkel bij messiassen en hogepriesters.

quote:
Christenen geloven dat de bijbel is geïnspireerd en dus alles wat er staat, uit God afkomstig is.
Wat meer ontwikkelde christenen weten dat dit niet waar is en puur mensenwerk door knip en plakwerk.
pi_156800102
quote:
Okey.
Vergeet 'mijn ideeen'.
Denk aan het begrip 'christen'.

- Wie is een christen?
Iets accurater: iemand die - naar eigen zeggen - 1 van de vele Christelijke stromingen aanhangt.

quote:

Alles wat Christus doet zou de Vader doen. En Christus heeft de elf apostelen gezalfd, wat betekent dat zij gemachtigd zijn in Christus' naam te spreken.
Allemaal leuk en aardig, maar dit is geen werkbaar objectief criterium. Anders gezegd: je kunt aan de hand hiervan niet eenduidig objectief vaststellen wie een Christen is en wie niet. (Weer die verdomde context en interpretatie.)

quote:

Christenen geloven dat de bijbel is geïnspireerd en dus alles wat er staat, uit God afkomstig is.
Dat is niet hetzelfde.

quote:

Als nu staat dat vrije seks, hoererij, uit den boze is en jij gaat dat precies doen, geloof je dan in de geboden? Geloof je in Christus?
Als die mensen verklaren ge geloven in Christus en zijn geboden dan geloven ze wat mij betreft in Christus en zijn geboden.

quote:

Als er staat dat homoseksuele gevoelens onderdrukt moeten worden omdat dat niet natuurlijk is en jij gaat dat precies doen, geloof je dan in Christus? Ben je dan een Christen?
Dito. Overigens wordt het woord 'onnatuurlijk' bij mijn weten niet gebruikt in de Bijbel. (Niet dat dat er ook maar iets toe doet.)
pi_156800111
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:01 schreef ATON het volgende:

[..]

Met andere woorden, dit zijn de geboden uit de Torah en dus zuiver joods. Hij heeft zelf gezegd hier geen jota van af te wijken. Waarin verschilt dan de christen met de jood ?
Wie zijn joden eigenlijk? Zij noemen zichzelf joden en maken zichzelf apart van de christenen. Oude en nieuw testament, de hele bijbel, dat is wat een christen gelooft. NT verwijst naar OT, dus ze hebben met elkaar te maken en zijn verweven met elkaar. Je gaat ze niet scheiden en zeggen dat het niet is want het is OT dus geboden van joden. Nonsens.

quote:
[..]

Nee, dat waren er twaalf en zijn nooit gezalfd. Dit deed men enkel bij messiassen en hogepriesters.
Gooi je microscoop es weg. Wat ermee wordt bedoeld is dat de apostelen gemachtigd zijn. Jezus heeft de Heilige Geest op hen gestort.
quote:
[..]
Wat meer ontwikkelde christenen weten dat dit niet waar is en puur mensenwerk door knip en plakwerk.
Wanneer deze meer ontwikkelde christenen dat weten en toch blijven geloven, is mij dan een raadsel waarom ze 'meer ontwikkeld' heten en christenen blijven/zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2015 12:10:09 ]
pi_156800307
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Iets accurater: iemand die - naar eigen zeggen - 1 van de vele Christelijke stromingen aanhangt.
Fout. Dit is iets wat velen denken, maar het is niet de juiste definitie van christen. Ik kan roepen dat ik Hindoe ben, maar begrijp niets van hindoeïsme en leef er maar half naar.Dan ben ik geen Hindoe.
quote:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar dit is geen werkbaar objectief criterium. Anders gezegd: je kunt aan de hand hiervan niet eenduidig objectief vaststellen wie een Christen is en wie niet. (Weer die verdomde context en interpretatie.)
Geef mij eens een ander interpretatie van 'gij zult geen hoererij bedrijven'.
quote:
[..]

Dat is niet hetzelfde.
Verklaar je nader.
quote:
[..]

Als die mensen verklaren ge geloven in Christus en zijn geboden dan geloven ze wat mij betreft in Christus en zijn geboden.
Tuurlijk, zegt een atheïst die niet eens weet wat Christus' geboden zijn, laat staan christen zijn.
quote:
[..]
Dito. Overigens wordt het woord 'onnatuurlijk' bij mijn weten niet gebruikt in de Bijbel. (Niet dat dat er ook maar iets toe doet.)
het wordt wel gebruikt en daarmee wordt niet bedoeld dat het kunstmatige gevoelens zijn. Slechts dat het niet bedoeld is.
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:23:40 #195
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156800411
quote:
Als nu staat dat vrije seks, hoererij, uit den boze is
In de bijbel staat (meermaals) : en hij nam haar als vrouw en huwde haar.

Dus: hij nam haar eerst en als het beviel dan huwde hij haar ook nog. Een pleidooi voor vrije seks! :P
pi_156800430
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 11:53 schreef Hexx. het volgende:
1. Ga gewoon uit de religie en geloof wat je zelf wilt geloven.
2. Als je toch al niet gelooft in de geboden, waarom dan blijven en religie schuld geven?
3. Waarom het uit willen bannen als er mensen zijn die het normaal en rustig belijden?
1. Zij kunnen dus niet geloven wat zij willen, omdat jij hen dit ontzegd.
2. Niemand die religie de schuld geeft.
3. Iedereen mag rustig belijden, zelfs de homo.
pi_156800468
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:18 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Fout. Dit is iets wat velen denken, maar het is niet de juiste definitie van christen. Ik kan roepen dat ik Hindoe ben, maar begrijp niets van hindoeïsme en leef er maar half naar.Dan ben ik geen Hindoe.
Het probleem is dat het ontbreekt aan objectieve criteria. Jouw interpretatie is niet noodzakelijk beter dan die van alle andere stromingen.

quote:

[..]

Geef mij eens een ander interpretatie van 'gij zult geen hoererij bedrijven'.
Dit zul je moeten vragen aan Christenen die dat anders uitleggen. Overigens is "hoererij" bij mijn weten ook geen woord dat voorkomt in de Bijbel.

quote:

[..]

Verklaar je nader.
Als ik een boek schrijf dat geinspireerd is door de werken van Tolkien, dan betekent dat niet dat de tekst in mijn boek afkomstig is van Tolkien.

quote:

[..]

Tuurlijk, zegt een atheïst die niet eens weet wat Christus' geboden zijn, laat staan christen zijn.
Ad hominem. Probeer het nog eens.

quote:

[..]

het wordt wel gebruikt en daarmee wordt niet bedoeld dat het kunstmatige gevoelens zijn. Slechts dat het niet bedoeld is.
Laat maar zien dan, waar wordt het woord "onnatuurlijk" in de Bijbel gebruikt? (Laat je het ook even weten als je het niet kunt vinden? Wel zo sportief.)
pi_156800539
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:09 schreef Hexx. het volgende:
Wie zijn joden eigenlijk? Zij noemen zichzelf joden en maken zichzelf apart van de christenen. Oude en nieuw testament, de hele bijbel, dat is wat een christen gelooft. NT verwijst naar OT, dus ze hebben met elkaar te maken en zijn verweven met elkaar. Je gaat ze niet scheiden en zeggen dat het niet is want het is OT dus geboden van joden. Nonsens.
Waar verschilt dan de ' leer van Jezus ' met het O.T. ? Niks, nada, gezien hij zelf gezegd heeft hiervan geen jota te zullen afwijken. Indien er afwijkende regels in het N.T. staan, komen die niet van Jezus, maar van Paulus zijn sterk geredigeerde manuscripten op het eind van de 1e eeuw.

quote:
Gooi je microscoop es weg.
Nee hoor, ik blijf in nek zitten.
quote:
Wat ermee wordt bedoeld is dat de apostelen gemachtigd zijn.
Dat is jouw eigen interpretatie wat je helemaal niet kunt onderbouwen.
quote:
Jezus heeft de Heilige Geest op hen gestort.
Vraag Hem gelijk ook eens de H.Geest over jou te storten. Hard nodig !!

[ Bericht 5% gewijzigd door ATON op 13-10-2015 12:34:46 ]
  dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:29:49 #199
130830 hoatzin
begint, eer ge bezint...
pi_156800550
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:09 schreef Hexx. het volgende:

Wanneer deze meer ontwikkelde christenen dat weten en toch blijven geloven, is mij dan een raadsel
Ik noem mij ook christen. Niet dat ik geloof in God of een historische Jezus maar wel in een sprituele, mytische. Dat is ook de Jezus die Paulus ons voorhoudt. Niet een van vlees en bloed.

Gelovigen moeten eens ophouden met "anders-gelovigen" ongelovig te noemen.
pi_156800714
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 oktober 2015 12:29 schreef hoatzin het volgende:
Ik noem mij ook christen. Niet dat ik geloof in God of een historische Jezus maar wel in een sprituele, mytische. Dat is ook de Jezus die Paulus ons voorhoudt. Niet een van vlees en bloed.
^O^ M.a.w. , wat men het christendom noemt. De historische Jezus is helemaal niet de stichter van het christendom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')