abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157084523
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 14:12 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Overleven en geweld lijken me altijd samen te gaan. Zelfs als je religie uitbant moet je nog altijd overleven, kijk naar de Franse revolutie had weinig met religie te doen vermoed ik. Geweld heeft altijd bestaan en nu leven we in een tijd waarin overleven geen eens meer zoveel uitmaakt. Nu gaat het om smart tv's, en Iphones, mensen schieten elkaar dood om parkeerplaats met Black Friday in Amerika, of vertrappelen iemand dood zoals Mufasa in de leeuwenkoning word vertrappeld.

Waar het uiteindelijk omgaat zonder religie stopt geweld niet. En zelfs in atheïstische regimes is er geweld zonder dat geloof om de hoek komt kijken. De enige manier om geweld te voorkomen is door een chip in te planten in de mens dat zodra ze aan geweld denken hij een elektrische shock krijgt en even bewusteloos valt.

Ik denk niet dat geweld stopt met te bestaan, ga kijken naar de tv bijna alles heeft geweld en pistolen erin. Ik denk dat deze wereld daarop is gebouwd geweld. En hoeveel mensen hebben elkaar niet de hals afgesneden voor politieke verschillen?

Als men, kan ik niet zien waarom religie het grootste probleem zou moeten zijn. Zonder religie, zou alles beter zijn zou geweld ooit stoppen met bestaan dankzij de evolutie en het nooit meer nodig hebben van. Is dat niet heel onwaarschijnlijk? In God geloven zou niet gerechtvaardigd zijn maar dat geweld ooit stopt met bestaan?
Klopt, zonder religie zou geweld niet verdwijnen, hoewel ik kan niet spreken voor de toekomst. Maar ik vind religie soms wel als extra olie op het vuur. Het geeft men extra munitie voor geweld met ridicule religieuze ideeën. Bedenk ook dat vrijwel alle positieve kanten van religie ook te bereiken zijn op een seculiere manier.
  zondag 25 oktober 2015 @ 14:35:30 #227
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157084639
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 14:30 schreef Houyi het volgende:

[..]

Klopt, zonder religie zou geweld niet verdwijnen, hoewel ik kan niet spreken voor de toekomst. Maar ik vind religie soms wel als extra olie op het vuur. Het geeft men extra munitie voor geweld met ridicule religieuze ideeën. Bedenk ook dat vrijwel alle positieve kanten van religie ook te bereiken zijn op een seculiere manier.
Dat geweld komt vaak voort uit blind geloof. Denk dat dat mensen zijn die aannemen wat een of een ander zegt. Ik gebruik zelf tarot kaarten volgens vele katholieke mag dat absoluut niet en zijn het gereedschappen van de duivel.

Wat ik zelf mooi verwoord vind is:
Others were of the “Tarot cards are playthings of the devil and no good can come of them, and don’t bother me with the facts” variety. I think many of the latter comments came from people who didn’t read past the word “Tarot.”

Honestly, I’d like to be polite and say how much I respect their opinions and sympathize with their perspectives … but I don’t.

In fact, that kind of reactionary anti-intellectualism is what’s driven Catholic culture into the ground, leaving us with a pietistic, Precious Moments-style faith with all the marrow sucked from it. It refuses to ask hard questions and make challenging inquiries because “intrigue is one of the enemy’s tools,” and Satan might … I dunno, jump out of the cards and strangle them. I’m fuzzy on the details.
Liefde voor God
pi_157087221
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 oktober 2015 12:25 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Rede gaat boven geloof, bovendien was ik ooit gelovig, ik ben dus ervaringsdeskundige.
Ja, en nu ben je rationeel, bedoel je.
pi_157087527
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 13:49 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Je hebt gelijk als ik me zou morgen herstellen.

Religie, wetenschap etc zet het in de menselijke natuur en het gaat mis. Als de mens inherent goed was, waren er misschien wel wapens, maar zouden ze niet worden gebruikt voor slecht. In de handen van een mens kunnen ze pas worden gebruikt voor goed of slecht.
Typisch religieus zwartkijken, de mens is inherent goed, want anders zat de meerderheid wel in de gevangenis.
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
  zondag 25 oktober 2015 @ 16:16:23 #230
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157087713
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:11 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Typisch religieus zwartkijken, de mens is inherent goed, want anders zat de meerderheid wel in de gevangenis.
Dus jij doet je deur niet op slot als je gaat slapen? Jij sluit je auto nooit af, je doet savonds laat de deur open als iemand aanbelt etc?
Liefde voor God
pi_157088161
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:16 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dus jij doet je deur niet op slot als je gaat slapen? Jij sluit je auto nooit af, je doet savonds laat de deur open als iemand aanbelt etc?
Dat is die minderheid die crimineel is hè. Ik ben wel goed maar niet gek.

[ Bericht 0% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 25-10-2015 16:36:45 ]
pi_157089094
quote:

[..]

Er zit een verschil tussen 'de mens is inherent goed' versus 'de mens handelt goed'. Die laatste hangt ook af van omgevingsfactoren.
pi_157089591
quote:

[..]

-20 jaar deur niet op het nachtslot gedaan... ging goed tot dit jaar, kregen we een inbreker, schade 50 euri en een id kaart

- auto wel op slot ja.

-deur open , ja. Ik zou niet weten waarom ik niet de deur open zou doen, ik woon in een veilig land . Ik wil toch weten wie er aanbelt op dat uur en waarom.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_157089781
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 16:11 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Hun daden vielen gewoon niet binnen het kader vd wet met strafbare feiten.
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:03:52 #235
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157092368
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:04 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen 'de mens is inherent goed' versus 'de mens handelt goed'. Die laatste hangt ook af van omgevingsfactoren.
quote:

[..]

Okay ik heb atheïsten vaker horen zeggen dat de mens een beetje arrogant zou zijn als je zegt God heeft dit alles speciaal voor ons mensen gemaakt. Nu zeg ik niet dat jullie die hebben gezegd maar dit is een van de argumenten die ik vaak hoor voor atheïsme, misschien zijn jullie het hiermee eens of oneens?

Wat ik wel zou willen zeggen is dat als je gaat kijken naar de mens, we betreft natuur moeder aarde best verkloot hebben voor ons eigen gewin.
Liefde voor God
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:04:07 #236
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157092375
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 17:22 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

-20 jaar deur niet op het nachtslot gedaan... ging goed tot dit jaar, kregen we een inbreker, schade 50 euri en een id kaart

- auto wel op slot ja.

-deur open , ja. Ik zou niet weten waarom ik niet de deur open zou doen, ik woon in een veilig land . Ik wil toch weten wie er aanbelt op dat uur en waarom.
Dan ben je een dapper persoon. :P
Liefde voor God
pi_157092591
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:04 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Dan ben je een dapper persoon. :P
valt wel mee, maar ik heb gewoon geen reden om te denken dat het iets gevaarlijks zou kunnen zijn. Er zal hier wel ergens in de wijk eens iemand wiet op zolder verbouwen, maar dan heb je het qua criminaliteit wel gehad.
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:19:32 #238
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157092873
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:10 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

valt wel mee, maar ik heb gewoon geen reden om te denken dat het iets gevaarlijks zou kunnen zijn. Er zal hier wel ergens in de wijk eens iemand wiet op zolder verbouwen, maar dan heb je het qua criminaliteit wel gehad.
Hmm ja hier pas nog belde iemand aan, die stonden aan de zijkant van de deur wat mannen die zijn naar binnen gestormd. Flink toegetakeld de man die opendeed beroofd alles. Ik doe niet meer open als het donker is.
Liefde voor God
pi_157092950
quote:

[..]

Slecht zijn =/= in de gevangenis zitten.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157092963
Wás de mensheid maar inherent goed, zou het leven er hier een stuk beter uit zijn.
Jammer maar helaas.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157093153
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:19 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Hmm ja hier pas nog belde iemand aan, die stonden aan de zijkant van de deur wat mannen die zijn naar binnen gestormd. Flink toegetakeld de man die opendeed beroofd alles. Ik doe niet meer open als het donker is.
Anekdotisch bewijs noemen we dat. Laatst belde er iemand bij mij aan en was het meteropnemer, die bekeek de meterstanden en ging weer weg.
  zondag 25 oktober 2015 @ 19:36:05 #242
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157093333
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:29 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Anekdotisch bewijs noemen we dat. Laatst belde er iemand bij mij aan en was het meteropnemer, die bekeek de meterstanden en ging weer weg.
Nee uiteraard, maar een meteropnemer komt overdag. Als iemand bij mij om 8 uur savonds wintertijd als het donker is de meter wil komen opnemen, doe ik niet open.
Liefde voor God
pi_157094858
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:36 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

[..]

Nee uiteraard, maar een meteropnemer komt overdag. Als iemand bij mij om 8 uur savonds wintertijd als het donker is de meter wil komen opnemen, doe ik niet open.
Je goed recht, maar je moet je angsten voor een paar criminelen niet generaliseren naar de hele wereldbevolking.
pi_157094921
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 19:03 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:

Wat ik wel zou willen zeggen is dat als je gaat kijken naar de mens, we betreft natuur moeder aarde best verkloot hebben voor ons eigen gewin.
En ook dat niet eens.
  zondag 25 oktober 2015 @ 20:29:46 #245
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157095235
quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:20 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

Je goed recht, maar je moet je angsten voor een paar criminelen niet generaliseren naar de hele wereldbevolking.
Zeker niet, maar wat ik wil zeggen is, je past toch op. Je gaat niet als het donker is een onbelichte steeg in als ernaast een bredere weg met belichting is. Common sense lijkt me niet zo zeer een slechte aanpak van handelen. Het gros van de mensen zal het wel goed bedoelen maar ik ben toch altijd voorzichtig. Een collecte overdag prima daar open ik voor, iemand die met het donker aanbelt en ik niet ken, sorry maar dan laat ik de deur dicht.

quote:
1s.gif Op zondag 25 oktober 2015 20:21 schreef de_tevreden_atheist het volgende:

[..]

En ook dat niet eens.
Dan zijn we het daarover oneens, maar het grote kappen van regenwouden, het smelten van de polen lijkt me dat de mens daar een grote verantwoordelijkheid in draagt.
Liefde voor God
  zondag 25 oktober 2015 @ 21:02:39 #246
437551 Sneeuw-Leeuw
Liefde voor Jezus
pi_157097076
Overigens heel even iets van minder zware aard, wie heeft een van deze op hun auto?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sneeuw-Leeuw op 25-10-2015 21:16:15 ]
Liefde voor God
pi_157100258
quote:
0s.gif Op zondag 25 oktober 2015 21:02 schreef Sneeuw-Leeuw het volgende:
Overigens heel even iets van minder zware aard, wie heeft een van deze op hun auto?

(afbeelding)
Nee deze
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')