abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156778854
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:41 schreef ATON het volgende:

[..]

:D _O- Jij bent hier alvast onsterfelijk belachelijk geworden. Als het zijn plan was hen te laten leven, waarom verjoeg hij ze dan uit het paradijs zodat ze niet aan de Levensboom zouden eten ?

Ik mag niet vloeken, maar ik heb wel zin.
Ben jij dom of alleen maar verblind door de duivel? Hij verjoeg hen nadat zij hebben gezondigd. Aap! Aap!

quote:
Nogmaals _O- . Hij wilde dus schepsels zonder moraal ??? :D

Als er geen goed en kwaad is, hoe is er dan moraal? Dommie! Dommie!

quote:
:D Niet te doen!
Ik doe het toch!
pi_156779015
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:45 schreef Hexx. het volgende:
Ik mag niet vloeken, maar ik heb wel zin.
Laat je maar eens gaan. :D
quote:
Ben jij dom of alleen maar verblind door de duivel? Hij verjoeg hen nadat zij hebben gezondigd. Aap! Aap!
Nee hoor, omdat Ze ( goden=meervoud ) bang waren dat ze zoals zij ook goden zouden worden, onsterfelijk en met moraal. Weet je nog ? :

quote:
Gen.3 : 22 Toen zeide de Heere God: Ziet, de mens is geworden als Onzer een, kennende het goed en het kwaad! Nu dan, dat hij zijn hand niet uitsteke, en neme ook van den boom des levens, en ete, en leve in eeuwigheid.
Apin, apin.

quote:
Als er geen goed en kwaad is, hoe is er dan moraal?
Mee eens : GEEN moraal.
Wie is hier nu eigenlijk de..
quote:
Dommie! Dommie!
pi_156779115
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:55 schreef ATON het volgende:

[..]

Laat je maar eens gaan. :D
Dat plezier gun ik jou niet.
quote:
Nee hoor, omdat Ze ( goden=meervoud ) bang waren dat ze zoals zij ook goden zouden worden, onsterfelijk en met moraal. Weet je nog ? :

[..]

Apin, apin.

[..]

Mee eens : GEEN moraal.

Er bestaat geen goed, geen kwaad, dus wat is moraal? Dat woord staat dan niet eens in de woordenschat!
pi_156779213
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:41 schreef ATON het volgende:

[..]

:D _O- Jij bent hier alvast onsterfelijk belachelijk geworden. Als het zijn plan was hen te laten leven, waarom verjoeg hij ze dan uit het paradijs zodat ze niet aan de Levensboom zouden eten ?

[..]

Nogmaals _O- . Hij wilde dus schepsels zonder moraal ??? :D

[..]

:D Niet te doen!
Je denkt het allemaal zo goed te weten maar je snapt er gewoon niks van en deze tekst slaat wel op jou :

Toch zijn er altijd mensen bij wie er dan een 'doek' over hun hart blijft liggen. Daardoor kunnen ze het goede nieuws niet begrijpen. Maar dat gebeurt alleen bij de mensen die verloren gaan.Dat zijn de ongelovige mensen. Zij zijn door de god van deze wereld blind gemaakt in hun denken. Daardoor kunnen ze het licht niet zien van het goede nieuws van Christus.Terwijl juist aan Christus precies te zien is wie God is. Hij is de afbeelding van God.

En er is ook maar 1 God niet meerdere goden,want dat laten wij mensen maken naar ONS beeld slaat op God,Jezus en de Heilige Geest die er al waren voordat er ook maar iets gemaakt was en deze 3 zijn 1 zegt de bijbel ook 3 personen 1 wezen werkend in overeenstemming....

[ Bericht 7% gewijzigd door Doedelzak77 op 12-10-2015 13:13:19 ]
pi_156780385
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:01 schreef Hexx. het volgende:
Er bestaat geen goed, geen kwaad, dus wat is moraal? Dat woord staat dan niet eens in de woordenschat!
Jou woordenschat is dan toch zeer beperkt. :)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Moraal
pi_156780422
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 13:07 schreef Doedelzak77 het volgende:

[..]

Je denkt het allemaal zo goed te weten maar je snapt er gewoon niks van en deze tekst slaat wel op jou :

Toch zijn er altijd mensen bij wie er dan een 'doek' over hun hart blijft liggen. Daardoor kunnen ze het goede nieuws niet begrijpen. Maar dat gebeurt alleen bij de mensen die verloren gaan.Dat zijn de ongelovige mensen. Zij zijn door de god van deze wereld blind gemaakt in hun denken. Daardoor kunnen ze het licht niet zien van het goede nieuws van Christus.Terwijl juist aan Christus precies te zien is wie God is. Hij is de afbeelding van God.

En er is ook maar 1 God niet meerdere goden,want dat laten wij mensen maken naar ONS beeld slaat op God,Jezus en de Heilige Geest die er al waren voordat er ook maar iets gemaakt was en deze 3 zijn 1 zegt de bijbel ook 3 personen 1 wezen werkend in overeenstemming....
Jij bent dus al zéér ver weg.
pi_156780928
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:09 schreef ATON het volgende:

[..]

Jou woordenschat is dan toch zeer beperkt. :)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Moraal
Ik weet toch wat moraal betekent?
Maar jij bent echt niet scherp vandaag :D
pi_156781704
quote:

[..]
zegt de bijbel ook 3 personen 1 wezen werkend in overeenstemming....
Oh, nee, ja. Als de propaganda in de bijbel het zegt dan zal het wel zo zijn 8-)
Conscience do cost.
pi_156781847
Uitbannen gaat met regels wetgeving Op laste van boetes en straf. Dit is toch niet vreedzaam ?

Tenzij alle godsdienstgelovigen hiermee instemmen. Dus instemmen zich niet meer met godsdienst te bezigen op straffe van boete. Zodat bestaande godsdiensten uitsterven. Zie ik dit dus niet gebeuren.

Hiernaast zie ik niet-godsdienstige trends. Die zich wel steeds meer uiten zoals een godsdienstige geloof. Dezen hebben geen duidelijke afgod in de vorm van een wezen. Wel symbolen en een gedachtengoed. Met veel (extremistische) volgers. Deze nieuwe geloven zorgen ook voor veel geweld.

Hoe wil je deze laatste gaan uitbannen?
pi_156782650
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 14:10 schreef ATON het volgende:

[..]

Jij bent dus al zéér ver weg.
Jij draait de rollen om haha en ga geen verdere discussie aan met jou,christenen zijn VAN de wereld en ongelovigen zijn IN de wereld en dat is een heel groot verschil...je gaat het gewoon niet begrijpen je wordt blind gehouden voor de waarheid want die wil je niet horen...
pi_156782782
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 15:20 schreef Tamabralski het volgende:
Uitbannen gaat met regels wetgeving Op laste van boetes en straf. Dit is toch niet vreedzaam ?
Het is bijna de definitie van vreedzaam, regels van de staat zodat we vreedzaam samen leven. Maar het uitbannen kan ook prima door ontmoedigen en privileges ontnemen die religies nu wel hebben.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_156783227
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:09 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Het is bijna de definitie van vreedzaam, regels van de staat zodat we vreedzaam samen leven. Maar het uitbannen kan ook prima door ontmoedigen en privileges ontnemen die religies nu wel hebben.
Welke privileges?

Want waar je maar geen antwoord op wil geven is welke religieuze collectieven dan op welke manier oneveredig veel macht hebben hier.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156783440
quote:
En er is ook maar 1 God niet meerdere goden,
Dat is wat christenen vandaag geloven, maar toen Genesis geschreven werd was dit niet zo.
quote:
want dat laten wij mensen maken naar ONS beeld slaat op God,Jezus en de Heilige Geest die er al waren voordat er ook maar iets gemaakt was en deze 3 zijn 1 zegt de bijbel ook 3 personen 1 wezen werkend in overeenstemming....
1 - Ik heb de bijbel nog nooit iets horen zeggen.
2 - Waar in de bijbel staat dat Jezus een deel is van de triniteit ?? Dit is een bedenksel uit de 4e eeuw joh.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Drie-eenheid
pi_156783514
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:01 schreef Doedelzak77 het volgende:
Jij draait de rollen om haha en ga geen verdere discussie aan met jou.
Ik denk hahaha eerder dat de ware hahaha reden is, je geen schijn van kans hahaha maakt met je povere hahaha kennis omtrent het hahaha christendom.
pi_156783597
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke privileges?

Want waar je maar geen antwoord op wil geven is welke religieuze collectieven dan op welke manier oneveredig veel macht hebben hier.
Op wereldwijd niveau een zetel in de VN voor een religie vind je geen privilege? Of op landelijk niveau een raad van kerken die regelmatig met politieke leiders om de tafel zitten. Maar privileges zit ook in symboliek zoals de 2 euro munt, troonrede of in bepaalde gemeentes het ambtgebed etc. Uiteraard valt bijzonder onderwijs hier ook onder en zo zijn er nog veel meer zaken waarbij religie zijn invloed op de maatschappij uitoefent.
pi_156783659
En vervelende kerken die lawaai maken enzo. Omdat ik van mening ben dat 2pac onze heer en redder is lijkt me dat geen reden om elke zondag hit em up te pompen.
Conscience do cost.
pi_156783676
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:50 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Op wereldwijd niveau een zetel in de VN voor een religie vind je geen privilege? Of op landelijk niveau een raad van kerken die regelmatig met politieke leiders om de tafel zitten. Maar privileges zit ook in symboliek zoals de 2 euro munt, troonrede of in bepaalde gemeentes het ambtgebed etc. Uiteraard valt bijzonder onderwijs hier ook onder en zo zijn er nog veel meer zaken waarbij religie zijn invloed op de maatschappij uitoefent.
Oh, nu hebben we het wel ineens over wereldwijd?

Bijzonder onderwijs valt er niet onder, dat is gelijk voor iedereen. Als jij morgen een anti theisten school wil opzetten dan kan dat. De euro munt???? Echt gewoon echt??? Dat vindt je een privilege?
Dat er organen aan tafel zitten met politiek is ook al geen privilege, dat is gewoon gelijk voor iedereen, zorg voor een orgaan met genoeg momentum en jij zit daar ook, die humanistisch/atheistische samenwerkingen zitten ook bij de politiek aan tafel.
Het aanroepen van god e.d. bij bv de troonrede is een keuze, dat kan en mag ook anders, is dus ook geen privilege.

Jij hebt het hier dus niet zozeer over privilege's innemen, maar over ongelijkheid veroorzaken, jij wil minder rechten voor bepaalde groepen dan anderen hebben.

De enige "privilege" die ik ken is de zondagswet, alhoewel die al een tijdje niet speciaal gelovig meer is, meer gewoonte/traditie is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_156783720
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:54 schreef ems. het volgende:
En vervelende kerken die lawaai maken enzo. Omdat ik van mening ben dat 2pac onze heer en redder is lijkt me dat geen reden om elke zondag hit em up te pompen.
Ok, daar heb je er nog 1, het mogen maken van lawaai op bepaalde momenten.

Nu is het wel zo dat als je achter jouw idee meer achterban krijgt dat misschien ook wel mag. Alhoewel ik je kans niet zo groot acht.
Zo zijn er ook paspoorten met foto's van mensen met een vergiet op hun hoofd, dat mocht ook. Weet alleen niet zeker of dat ook in Nederland zo is.
pi_156783792
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:55 schreef erodome het volgende:
Oh, nu hebben we het wel ineens over wereldwijd?
Wat jij wil, de verhouding op wereldwijd niveau is nog slechter dan hier in Nederland, jij mag kiezen waar je de discussie over wilt voeren.
quote:
Bijzonder onderwijs valt er niet onder, dat is gelijk voor iedereen. Als jij morgen een anti theisten school wil opzetten dan kan dat.
Maar dat gebeurt dus niet....zucht (en terecht).
quote:
De euro munt???? Echt gewoon echt??? Dat vindt je een privilege?
Natuurlijk, een idealogische uiting op een betaalmiddel, hoe wil je het anders noemen.
quote:
Dat er organen aan tafel zitten met politiek is ook al geen privilege, dat is gewoon gelijk voor iedereen, zorg voor een orgaan met genoeg momentum en jij zit daar ook, die humanistisch/atheistische samenwerkingen zitten ook bij de politiek aan tafel.
Je bent de discussie vals aan het voeren als je maar humanistisch erbij blijft betrekken, humanisme en atheisme zijn niet hetzelfde. Er is geen enkel atheistisch platform van betekenis dat met de politiek spreekt.
quote:
Het aanroepen van god e.d. bij bv de troonrede is een keuze, dat kan en mag ook anders, is dus ook geen privilege.
Dit weet ik niet zeker, ik dacht dat het in de wet is vastgesteld maar daar ben ik niet 100% zeker van. Desondanks is het nog steeds wel een stuk symboliek die daar geen plaats heeft.
quote:
Jij hebt het hier dus niet zozeer over privilege's innemen, maar over ongelijkheid veroorzaken, jij wil minder rechten voor bepaalde groepen dan anderen hebben.
Nee, ik wil gelijke rechten, een balans, maar dat snap je maar niet.
pi_156783889
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Ok, daar heb je er nog 1, het mogen maken van lawaai op bepaalde momenten.

Nu is het wel zo dat als je achter jouw idee meer achterban krijgt dat misschien ook wel mag. Alhoewel ik je kans niet zo groot acht.
Hoeveel achterban moet je eigen precies hebben voordat je zo'n religieuze disco mag opzetten? En waar moet ik dan met de pet rondgaan om mensen die er niet mee hebben te laten betalen voor mijn denkbeelden? :P
Conscience do cost.
pi_156784084
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:01 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Wat jij wil, de verhouding op wereldwijd niveau is nog slechter dan hier in Nederland, jij mag kiezen waar je de discussie over wilt voeren.
De verhouding gelovigen/ongelovigen is dan ook anders op wereldniveau dan op Nederland niveau en zelfs hier gaat het om maar 25% van de mensen die zich ongelovig noemen in de meest gunstige statistieken. Waarom wil jij dat die minderheid meer gewicht heeft?

quote:
Maar dat gebeurt dus niet....zucht (en terecht).
Anti theistisch gelukkig niet, maar er zijn wel degelijk humanistische scholen en vele andere scholen met een ongelovig kenmerk, daarop gestoeld. Dat jij dat niet weet maakt niet dat ze er niet zijn, betekend vooral dat het geen privilege is van die andere groep.
Het is wel degelijk zo dat het kan, binnen een bepaalde eisen set die ook voor die scholen met geloof geld. Beetje raar om het gelovigen kwalijk te nemen gebruik te maken van de rechten die voor iedereen gelden.

quote:
Natuurlijk, een idealogische uiting op een betaalmiddel, hoe wil je het anders noemen.
Een oude gewoonte/traditie, dat dan ook nog eens in een werelddeel waar de grootse meerderheid dat geloof heeft.
Nu heb ik even wat kleingeld uit mijn zak geschud en op de 2 euro munt staat niets over god, nu is dat geen Nederlandse munt, maar ook hier is er dus geen dwang, is er gekozen hiervoor, is het geen privilege, geen verschil tussen de ene en de andere groep.

quote:
Je bent de discussie vals aan het voeren als je maar humanistisch erbij blijft betrekken, humanisme en atheisme zijn niet hetzelfde. Er is geen enkel atheistisch platform van betekenis dat met de politiek spreekt.
Ik stel helemaal nergens die 2 gelijk, als je een keer zou luisteren naar wat ik zeg en het evt zou controleren dan zou je weten dat ik het over samenwerkingsverbanden heb. Waarbij organisatie's van beide kanten zelf aangeven samen te werken en samen naar buiten te treden. Te delen in gestelde doelen.

Wat je daarnaast, weer, doet is stellen dat gelovigen een privilege hebben/meer mogen omdat ze gebruik maken van rechten die we allemaal hebben. Dat een organisatie wat gewicht moet hebben om daar aan tafel te zitten is helemaal niet raar. Het zou raar zijn als jij of ik daar zouden zitten als enkeling en evenveel gewicht zouden hebben als organisatie's die staan voor vele mensen.
Dit is geen privilege/ongelijkheid, als je dit verbied voor organisatie's met een geloof is dat ongelijkheid aangezien het nu mag voor iedereen.

quote:
Dit weet ik niet zeker, ik dacht dat het in de wet is vastgesteld maar daar ben ik niet 100% zeker van. Desondanks is het nog steeds wel een stuk symboliek die daar geen plaats heeft.
Troonrede durf ik ook niet geheel en al met zekerheid te zeggen, maar weet wel dat bij die officiele belofte's e.d. je god niet aan hoeft te roepen, er verschillende keuze's zijn (alhoewel er dan vaak wel weer lastig gedaan wordt over andere geloven ;) ).

quote:
Nee, ik wil gelijke rechten, een balans, maar dat snap je maar niet.
Dat wil je niet, je wil dat rechten die voor iedereen gelden een bepaalde groep ontnomen worden.
Ging het echt over gelijkheid dan was ik het geheel met je eens geweest, daar ben ik een voorstander van namelijk.

Neem onderwijs, recht geld voor iedereen, jij neemt het een bepaalde groep kwalijk dat ze daar gebruik van maken omdat naar jouw mening een anderen groep dat niet doet terwijl ze dat wel mogen.

Bij de rest geld vrijwel steeds hetzelfde, je neemt het gelovige kwalijk gebruik te maken van rechten die voor iedereen gelden.
Heb je het over landen waar geloof de baas speelt, andere groepen dus die dingen niet mogen dan geef ik je echt gelijk, dat zou moeten veranderen. Maar hier? Nee, dan heb je geen enkel gelijk, je voorbeelden spreken van ongelijkheid willen ipv gelijkheid.
pi_156784101
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:06 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoeveel achterban moet je eigen precies hebben voordat je zo'n religieuze disco mag opzetten? En waar moet ik dan met de pet rondgaan om mensen die er niet mee hebben te laten betalen voor mijn denkbeelden? :P
Dat weet ik niet. Ik weet dat het die vergietmensen is gelukt en dat zijn er toch niet veel te noemen.
Denk dat dit meer gaat over wie durft de gang naar de rechter aan dan over hoeveel.
pi_156784178
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:45 schreef ATON het volgende:

[..]

Ik denk hahaha eerder dat de ware hahaha reden is, je geen schijn van kans hahaha maakt met je povere hahaha kennis omtrent het hahaha christendom.
Je bent wel grappig trouwens,ik snap het wel hoor en jij denkt het te snappen pfff maar je faalt hard...ik heb genoeg kennis om te weten dat je erg verloren bent.....
pi_156784739
Je bedoelt dat je genoeg woorden van de bijbel klakkeloos hebt overgenomen om er iets van te maken dat in je straatje past. Dat is wat anders dan kennis.
Conscience do cost.
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:36:13 #125
224960 highender
Travellin' Light
pi_156785416
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 16:01 schreef Doedelzak77 het volgende:
Jij draait de rollen om haha en ga geen verdere discussie aan met jou,christenen zijn VAN de wereld en ongelovigen zijn IN de wereld en dat is een heel groot verschil...je gaat het gewoon niet begrijpen je wordt blind gehouden voor de waarheid want die wil je niet horen...
In ieder geval fijn voor je dat je het zelf door hebt.
pi_156785787
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:22 schreef Doedelzak77 het volgende:
Je bent wel grappig trouwens,ik snap het wel hoor en jij denkt het te snappen pfff maar je faalt hard...ik heb genoeg kennis om te weten dat je erg verloren bent.....
Zit je nog op school of zo ?
  maandag 12 oktober 2015 @ 18:56:07 #127
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156785921
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:32 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Dit, Grump, is wat de mens er zelf van heeft gemaakt. Zij maken het zelf moeilijk. In de bijbel wordt gezegd dat wanneer je homoseksuele gevoelens hebt, je het moet onderdrukken omdat het niet natuurlijk is. Een man is gemaakt voor een vrouw en omgekeerd. Als je kijkt naar de anatomie van de mens, dan zie je het ook gelijk.Twee van hetzelfde geslacht kunnen niet passen.

Men spreekt van geaardheid, maar ik ben daar heel klein beetje niet echt zeker van. Wellicht omdat ik me zulke gevoelens niet kan voorstellen. Maar dat terzijde.
In de praktijk blijken die gevoelens moeilijk te onderdrukken en je ziet ze ook alleen bij ongelovigen. Althans, alleen ongelovigen praktiseren het. En daarom is het niet een zaak van religie. Dat bepaalde religies bepaalde wetten willen verbieden, maakt de mens er zelf van. Want in de bijbel wordt uitdrukkelijk gezegd dat Gods volk zich niet mengt met de wereld oftewel politiek.
Ik ben het echt oneens met praktisch alles wat je hier zegt. Je moet echt vaker buiten komen, Hexxie. Kijk eens om je heen en zie wat er gebeurt. Dan had je dit misschien meegekregen: http://nos.nl/artikel/206(...)e-op-non-actief.html

En dat is niet het enige voorbeeld, maar dit is tenminste nog een priester die het met een (instemmende) volwassene doet. Maar dat zal dan wel weer geen echte gelovige (No true Scotsman) zijn?

Verder heb je natuurlijk weinig voorstellingsvermogen als je denkt dat er geen standjes zijn waarin mannen wél passen. :D
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156785959
quote:
Twee van hetzelfde geslacht kunnen niet passen.
En hoe denk jij dan precies dat homo's toch seks hebben? _O-
Conscience do cost.
pi_156786788
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 18:56 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Ik ben het echt oneens met praktisch alles wat je hier zegt. Je moet echt vaker buiten komen, Hexxie. Kijk eens om je heen en zie wat er gebeurt. Dan had je dit misschien meegekregen: http://nos.nl/artikel/206(...)e-op-non-actief.html

En dat is niet het enige voorbeeld, maar dit is tenminste nog een priester die het met een (instemmende) volwassene doet. Maar dat zal dan wel weer geen echte gelovige (No true Scotsman) zijn?
Niet iedereen die zegt een christen te zijn is ook echt een christen. Een van de kenmerken van een christen is zich te houden aan geboden. Als die priester een regel aan zijn laars lapt, hoe is hij dan gelovig? Hie kun je dan zeggen dat hij gelooft? Zeg me.
quote:
Verder heb je natuurlijk weinig voorstellingsvermogen als je denkt dat er geen standjes zijn waarin mannen wél passen. :D
Dat bedoel ik niet. Je kan je penis overal in stoppen. In een vaas, in een poepgat. Maar ze passen niet bij elkaar. Ze horen niet bij elkaar. Of wil je zeggen dat een poepgat ook voor seks is gemaakt van nature?
pi_156788039
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 17:17 schreef erodome het volgende:
De verhouding gelovigen/ongelovigen is dan ook anders op wereldniveau dan op Nederland niveau en zelfs hier gaat het om maar 25% van de mensen die zich ongelovig noemen in de meest gunstige statistieken. Waarom wil jij dat die minderheid meer gewicht heeft?
Niet meer, gelijk. Ik zal aan het einde van deze reactie nog even exact toe lichten wat ik idealistisch zou willen.
quote:
Anti theistisch gelukkig niet, maar er zijn wel degelijk humanistische scholen en vele andere scholen met een ongelovig kenmerk, daarop gestoeld. Dat jij dat niet weet maakt niet dat ze er niet zijn, betekend vooral dat het geen privilege is van die andere groep.
Het is wel degelijk zo dat het kan, binnen een bepaalde eisen set die ook voor die scholen met geloof geld. Beetje raar om het gelovigen kwalijk te nemen gebruik te maken van de rechten die voor iedereen gelden.
Er zijn geen scholen bij mij bekend die een atheïstische boodschap meegeven. Ik laat me graag informeren (en nee, humanistisch telt niet).
quote:
Een oude gewoonte/traditie, dat dan ook nog eens in een werelddeel waar de grootse meerderheid dat geloof heeft.
Nu heb ik even wat kleingeld uit mijn zak geschud en op de 2 euro munt staat niets over god, nu is dat geen Nederlandse munt, maar ook hier is er dus geen dwang, is er gekozen hiervoor, is het geen privilege, geen verschil tussen de ene en de andere groep.
Ik heb het niet over dwang, ik heb het over symboliek, jij zou de kracht van symboliek moeten begrijpen.
quote:
Ik stel helemaal nergens die 2 gelijk, als je een keer zou luisteren naar wat ik zeg en het evt zou controleren dan zou je weten dat ik het over samenwerkingsverbanden heb. Waarbij organisatie's van beide kanten zelf aangeven samen te werken en samen naar buiten te treden. Te delen in gestelde doelen.
Maar je haalt het wel steeds aan als argument, een samenwerking betekent dat de boodschap dus niet atheïstisch is. (overigens zou ik ook niet voor atheïstische scholen zijn)
quote:
Wat je daarnaast, weer, doet is stellen dat gelovigen een privilege hebben/meer mogen omdat ze gebruik maken van rechten die we allemaal hebben. Dat een organisatie wat gewicht moet hebben om daar aan tafel te zitten is helemaal niet raar. Het zou raar zijn als jij of ik daar zouden zitten als enkeling en evenveel gewicht zouden hebben als organisatie's die staan voor vele mensen.
Dit is geen privilege/ongelijkheid, als je dit verbied voor organisatie's met een geloof is dat ongelijkheid aangezien het nu mag voor iedereen.
Het punt is dat het een onbalans creëert. En door die onbalans zijn er meer gelovigen, dus kom je in de cirkel waar we nu in zitten. Er blijven veel gelovigen omdat ze zo worden opgevoed en beïnvloed, niet omdat het nu zo'n sterk verhaal is over hoe de wereld in elkaar zit.
quote:
Troonrede durf ik ook niet geheel en al met zekerheid te zeggen, maar weet wel dat bij die officiële belofte's e.d. je god niet aan hoeft te roepen, er verschillende keuze's zijn (alhoewel er dan vaak wel weer lastig gedaan wordt over andere geloven ;) ).
[..]
Dat wil je niet, je wil dat rechten die voor iedereen gelden een bepaalde groep ontnomen worden.
Ging het echt over gelijkheid dan was ik het geheel met je eens geweest, daar ben ik een voorstander van namelijk.
Nee, je bent voor ongelijkheid van ideeën. Je vindt dat wat een grotere collectief is dus ook meer macht zou mogen hebben. En dat vind ik op het gebied van ideologie nogal eng.
quote:
Neem onderwijs, recht geld voor iedereen, jij neemt het een bepaalde groep kwalijk dat ze daar gebruik van maken omdat naar jouw mening een anderen groep dat niet doet terwijl ze dat wel mogen.

Bij de rest geld vrijwel steeds hetzelfde, je neemt het gelovige kwalijk gebruik te maken van rechten die voor iedereen gelden.
Heb je het over landen waar geloof de baas speelt, andere groepen dus die dingen niet mogen dan geef ik je echt gelijk, dat zou moeten veranderen. Maar hier? Nee, dan heb je geen enkel gelijk, je voorbeelden spreken van ongelijkheid willen ipv gelijkheid.
Nogmaals, de ongelijkheid komt doordat het grotere collectieven zijn. Het feit dat het grotere collectieven zijn zegt niets over of ze gelijk hebben, dat is gewoon een historisch overblijfsel.

Maar nu even ter verduidelijking wat ik dus wil. Mijn idealistisch beeld is dat ieder kind vrij van invloed uiteindelijk haar of zijn eigen waarheid kan kiezen. Dat is een idealistische en onhaalbare doelstelling. Maar om het toch een beetje in balans te brengen ben ik dus van mening dat de macht en invloed van de grote religieuze collectieven ingedamd moet worden. Of dat Atheïsme in ieder geval op gelijk niveau komt van invloed. Maar dat laatste is dus niet mogelijk omdat atheïsme geen collectieve doelstelling heeft.
pi_156788942
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 12:32 schreef Hexx. het volgende:

[..]

In de bijbel wordt gezegd dat wanneer je homoseksuele gevoelens hebt, je het moet onderdrukken omdat het niet natuurlijk is.
Dat kan de Bijbel nou wel zeggen, het is strijdig met de feiten. Homoseksueel gedrag is gedocumenteerd bij zo'n 1500 soorten vogels en zoogdieren, en het is niet zomaar een afwijking maar het heeft evolutionaire voordelen. (Het komt ook teveel voor om een afwijking genoemd te kunnen worden.)

Zie ook:

http://www.iflscience.com(...)ntage-homosexual-sex
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_156789474
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:16 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Niet meer, gelijk. Ik zal aan het einde van deze reactie nog even exact toe lichten wat ik idealistisch zou willen.
Nee, niet gelijk, want je wil dat deze minderheid het meeste gewicht heeft.

quote:
Er zijn geen scholen bij mij bekend die een atheïstische boodschap meegeven. Ik laat me graag informeren (en nee, humanistisch telt niet).

Het doet er echt geen klap toe of die er zijn of niet, het is vrij om ze op te richten. Er zijn vele schoolvormen waaronder met een geloof. Jij wil alleen die met geloof verbieden wat ongelijkheid oplevert.
Het is simpelweg geen privilege voor de gelovige, het is voor ieder gelijk.

quote:
Ik heb het niet over dwang, ik heb het over symboliek, jij zou de kracht van symboliek moeten begrijpen.
Dat begrijp ik idd zeer goed, maar ik heb het even nagezocht, alleen op de Nederlandse 2 euro munt staat nog god zij met ons, op de rest al niet meer. Kortom, er is niets aan de hand, of mag er ook geen deeltje die richting op gaan?

quote:
Maar je haalt het wel steeds aan als argument, een samenwerking betekent dat de boodschap dus niet atheïstisch is. (overigens zou ik ook niet voor atheïstische scholen zijn)
Natuurlijk haal ik dat aan, zo doen gelovige collectieven dat namelijk ook, samenwerken met elkaar zodat ze meer gewicht in de schaal kunnen leggen. Andere collectieven doen dat ook zo op die manier.

Daarnaast zal niets volgens jou atheistisch zijn, want dat gaat volgens jou niet verder dan ik geloof niet in goden (/vind het zo onwaarschijnlijk dat ik me daar niet mee bezig hou). Dat is geen belang dat verder verdedigt kan worden anders dan dat je vrij moet zijn dat te vinden.

Vindt jouw manier van doen een beetje oneerlijk hierin, aan de ene kant gillen dat atheisten tekort wordt gedaan en gelovigen teveel macht hebben, aan de andere kant als je gewezen wordt op atheistische collectieven en verwanten met dezelfde soort boodschappen afdoen als ja dat kan niet wat atheisme is niets.

quote:
Het punt is dat het een onbalans creëert. En door die onbalans zijn er meer gelovigen, dus kom je in de cirkel waar we nu in zitten. Er blijven veel gelovigen omdat ze zo worden opgevoed en beïnvloed, niet omdat het nu zo'n sterk verhaal is over hoe de wereld in elkaar zit.
Er is geen onbalans behalve in je eigen hoofd. Er zijn hier gelijke rechten, er zijn alleen nog wt oude overblijfselen van de gelovige overheersing die amper de moeite waard zijn om naar te kijken (klokken).

Jij gaat er vanuit dat als er maar geen gelovige scholen zijn en geen god zij met ons op een muntje staat iedereen atheist wordt, ik durf dat te betwijfelen.
Snap best dat je graag wil dat iedereen het eens is met jouw wereldbeeld, zou ik ook graag, dat is hartstikke menselijk te noemen. Maar dat is nu eenmaal niet zo.

Al met al noem je gewoon geen enkel ding dat werkelijk ongelijk is, je noemt alleen maar zaken die voor iedereen gelden waarbij jij wil dat dat niet voor iedereen geld, maar alleen voor de groepen waar jij geen probleem mee hebt.

quote:
Nee, je bent voor ongelijkheid van ideeën. Je vindt dat wat een grotere collectief is dus ook meer macht zou mogen hebben. En dat vind ik op het gebied van ideologie nogal eng.
Ik ben niet voor ongelijkheid van ideeen. Daarnaast is het gewoonweg de werkelijkheid dat het grootste collectief het meeste macht heeft, zolang dat gepaard gaat met ook luisteren naar kleinere collectieven en vooral die ruimte laten om te zijn is dat gewoon wat we democratie noemen.

Wat jij wil is dat een minderheid bepaald en dan ook nog eens meer mag dan de ander. Dat vind ik dan weer een eng idee, want dat is gewoon die godsdienstoverheersing in een ander jasje, dacht dat we dat ontgroeit waren.

quote:
Nogmaals, de ongelijkheid komt doordat het grotere collectieven zijn. Het feit dat het grotere collectieven zijn zegt niets over of ze gelijk hebben, dat is gewoon een historisch overblijfsel.
Ik heb het werkelijk nergens gehad over wie gelijk heeft, heb het alleen over gelijke rechten gehad waarvan jij zei dat die er niet waren, maar je voorbeelden niet kloppen.

quote:
Maar nu even ter verduidelijking wat ik dus wil. Mijn idealistisch beeld is dat ieder kind vrij van invloed uiteindelijk haar of zijn eigen waarheid kan kiezen. Dat is een idealistische en onhaalbare doelstelling. Maar om het toch een beetje in balans te brengen ben ik dus van mening dat de macht en invloed van de grote religieuze collectieven ingedamd moet worden. Of dat Atheïsme in ieder geval op gelijk niveau komt van invloed. Maar dat laatste is dus niet mogelijk omdat atheïsme geen collectieve doelstelling heeft.
Atheisme met een hoofdletter zelfs.... Maar nee, het kan geen ideologie zijn ;)

Echt, wat jij wil komt zo overeen met die gelovigen waar je naar wijst, als iedereen maar jouw wereldbeeld zou volgen zou het een paradijs op aarde zijn.
Je vergeet dat door de maatregelen die je wil nemen daarvoor je gewoon een onderdrukker wordt en dat het je niet in dank afgenomen gaat worden.
pi_156790114
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:58 schreef erodome het volgende:
Je probeert echt alles om maar religies te verdedigen en gelijk te stellen aan atheïsme. Terwijl ieder met een beetje neutrale blik kijkt naar deze wereld ziet dat religies veel teveel macht hebben. Dan kan je me ridiculiseren, mijn argumenten bagatelliseren en onterecht meningen in m'n schoenen schuiven, dat verandert niets aan het feit dat religies ontzettend veel macht hebben. En als je dat niet ziet dan ben je gewoon niet zuiver.
pi_156790400
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Atheisme met een hoofdletter zelfs.... Maar nee, het kan geen ideologie zijn ;)
Klopt, het is geen ideologie.

Dat niet alle ideologieen (of collectieven) religieus van aard zijn betekent nog niet dat atheisme een ideologie is.

Zoals ze wel eens zeggen: atheisme is net zoveel een ideologie als "niet postzegels verzamelen" een hobby is. Het is nogal onzinnig om mensen te categoriseren aan de hand van wat ze niet geloven of niet doen. En het is al helemaal idioot om dat een ideologie of een hobby te noemen.
pi_156792079
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat kan de Bijbel nou wel zeggen, het is strijdig met de feiten. Homoseksueel gedrag is gedocumenteerd bij zo'n 1500 soorten vogels en zoogdieren, en het is niet zomaar een afwijking maar het heeft evolutionaire voordelen. (Het komt ook teveel voor om een afwijking genoemd te kunnen worden.)

Zie ook:

Het ''natuurlijke'' aspect hoeft niet zozeer met dieren te maken te hebben. Het gaat eerder om natuurlijke procreatie. Man en vrouw zijn voor elkaar geschapen.
pi_156792107
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:01 schreef Aguia het volgende:

[..]

Het ''natuurlijke'' aspect hoeft niet zozeer met dieren te maken te hebben. Het gaat eerder om natuurlijke procreatie. Man en vrouw zijn voor elkaar geschapen.
Natuurlijk gedrag is meer dan alleen voortplanten.
pi_156792282
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:03 schreef Molurus het volgende:

[..]

Natuurlijk gedrag is meer dan alleen voortplanten.
Het is ook niet gedrag of voortplanten. Het is de bouw van het lichaam.
pi_156792331
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:10 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het is ook niet gedrag of voortplanten. Het is de bouw van het lichaam.
Homoseksueel gedrag is toch gedrag?
pi_156792374
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:12 schreef Molurus het volgende:

[..]

Homoseksueel gedrag is toch gedrag?
Homoseksualiteit is seks hebben met hetzelfde geslacht, dat niet voor elkaar is gebouwd en dus niet natuurlijk.
pi_156792470
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:14 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Homoseksualiteit is seks hebben met hetzelfde geslacht, dat niet voor elkaar is gebouwd en dus niet natuurlijk.
De mens is niet gebouwd maar geevolueerd. En evolutie werkt homoseksueel gedrag in de hand, of je dat nu (geheel cultureel bepaald) leuk vindt of niet. Het is wel degelijk natuurlijk gedrag.

Geloof wat je wilt. Maar stellen dat homoseksueel gedrag onnatuurlijk is is gewoon het ontkennen van de feiten.
pi_156792511
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:13 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Je probeert echt alles om maar religies te verdedigen en gelijk te stellen aan atheïsme. Terwijl ieder met een beetje neutrale blik kijkt naar deze wereld ziet dat religies veel teveel macht hebben. Dan kan je me ridiculiseren, mijn argumenten bagatelliseren en onterecht meningen in m'n schoenen schuiven, dat verandert niets aan het feit dat religies ontzettend veel macht hebben. En als je dat niet ziet dan ben je gewoon niet zuiver.
Ik verdedig hier niets, ik vraag je alleen waar die ongelijkheid dan in zit en je geeft geen enkel vb waar dat ook echt het geval is. Het enige wat je zegt is dat je vind dat het niet heerlijk is dat gelovigen gebruik maken van rechten omdat anderen dat niet doen.

Heb zelfs gezegd dat als het gaat over landen waar geloof echt de scepter zwaait dat je een punt hebt, maar hier niet.
pi_156792589
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 21:19 schreef Molurus het volgende:

[..]

Klopt, het is geen ideologie.

Dat niet alle ideologieen (of collectieven) religieus van aard zijn betekent nog niet dat atheisme een ideologie is.

Zoals ze wel eens zeggen: atheisme is net zoveel een ideologie als "niet postzegels verzamelen" een hobby is. Het is nogal onzinnig om mensen te categoriseren aan de hand van wat ze niet geloven of niet doen. En het is al helemaal idioot om dat een ideologie of een hobby te noemen.
Heb je de rest gelezen tussen truth en mij? Zo ja dan had je geweten dat ik bij atheïstisch ideologie atheïsme als een peiler zie waaromheen van alles gebouwd wordt, men die ideologie als atheïstisch profileert. Zo is geloof op zichzelf ook geen ideologie, dat wordt het pas als men er zaken omheen bouwt, een wereldbeeld/ideologie e.d..
pi_156792625
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:18 schreef Molurus het volgende:

[..]

De mens is niet gebouwd maar geevolueerd. En evolutie werkt homoseksueel gedrag in de hand, of je dat nu (geheel cultureel bepaald) leuk vindt of niet. Het is wel degelijk natuurlijk gedrag.
Het heeft niks met cultuur te maken. En ik heb het niet over gedrag, maar de bouw van het lichaam. Waar hoort een mannenlichaam bij een mannenlichaam, of een vrouwenlichaam bij een vrouwenlichaam? Nergens. Ze zijn niet voor elkaar, daarom niet voor elkaar GEEVOLUEERD. Een man daarentegen past wel bij een vrouw.
pi_156792708
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:23 schreef erodome het volgende:

[..]

Heb je de rest gelezen tussen truth en mij? Zo ja dan had je geweten dat ik bij atheïstisch ideologie atheïsme als een peiler zie waaromheen van alles gebouwd wordt, men die ideologie als atheïstisch profileert. Zo is geloof op zichzelf ook geen ideologie, dat wordt het pas als men er zaken omheen bouwt, een wereldbeeld/ideologie e.d..
Geloof behelst altijd een geloof in iets. Daar kun je best iets omheen bouwen.

Een afwezigheid van geloof is geen peiler. Er zijn geen ideologieen die zijn gebouwd rondom atheisme. Rondom niets kun je niet bouwen. :P
pi_156792741
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:24 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Het heeft niks met cultuur te maken.
Het ontkennen dat homoseksueel gedrag natuurlijk is heeft wel degelijk met cultuur te maken. Je verwijst nota bene zelf naar de Bijbel. (Wat gewoon een stukje cultuur is.)

quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:24 schreef Hexx. het volgende:

En ik heb het niet over gedrag, maar de bouw van het lichaam. Waar hoort een mannenlichaam bij een mannenlichaam, of een vrouwenlichaam bij een vrouwenlichaam? Nergens. Ze zijn niet voor elkaar, daarom niet voor elkaar GEEVOLUEERD. Een man daarentegen past wel bij een vrouw.
Als je alleen denkt aan voortplanting, ja. Maar leven gaat niet alleen over voortplanting. Evolutie gaat niet alleen over voortplanting.
pi_156792894
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het ontkennen dat homoseksueel gedrag natuurlijk is heeft wel degelijk met cultuur te maken. Je verwijst nota bene zelf naar de Bijbel. (Wat gewoon een stukje cultuur is.)

[..]

Als je alleen denkt aan voortplanting, ja. Maar leven gaat niet alleen over voortplanting. Evolutie gaat niet alleen over voortplanting.
Zei ik dan niet dat ik het niet over voortplanting heb? Moet ik het voor je spellen? Een penis gaat niet met penis samen, evenmin met poepsterretje. Maar een penis gaat wel met een vagina samen.

En als je nog doorzaagt over voortplanting, stik dan maar in je eigen altijd aanwezige koppigheid.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2015 22:37:31 ]
pi_156792958
quote:
1s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:37 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Zei ik dan niet dat ik het niet over voortplanting heb? Moet ik het voor je spellen? Een penis gaat niet met penis samen, evenmin met poepsterretje. Maar een penis gaat wel met een vagina samen.

En als je nog doorzaagt over voortplanting, stik dan maar in je eigen altijd aanwezige koppigheid.
Kijk even hoe je nu zelf reageert, kleutertje. ;)
  maandag 12 oktober 2015 @ 22:52:06 #148
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_156793219
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 19:26 schreef Hexx. het volgende:

[..]

Niet iedereen die zegt een christen te zijn is ook echt een christen. Een van de kenmerken van een christen is zich te houden aan geboden. Als die priester een regel aan zijn laars lapt, hoe is hij dan gelovig? Hie kun je dan zeggen dat hij gelooft? Zeg me.
Iedereen die gelooft in de christelijke God en Jezus is imho een christen. Wat die christenen verder denken wat de bijbel wel/niet voorschrijft of wat God wel/niet wil, verschilt van christen tot christen, vaak gegroepeerd in substromingen.

quote:
[..]

Dat bedoel ik niet. Je kan je penis overal in stoppen. In een vaas, in een poepgat. Maar ze passen niet bij elkaar. Ze horen niet bij elkaar. Of wil je zeggen dat een poepgat ook voor seks is gemaakt van nature?
Pijpen is dus uit den boze? :{
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
pi_156793611
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 22:52 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]

Iedereen die gelooft in de christelijke God en Jezus is imho een christen. Wat die christenen verder denken wat de bijbel wel/niet voorschrijft of wat God wel/niet wil, verschilt van christen tot christen, vaak gegroepeerd in substromingen.
En allemaal pretenderen ze de enige juiste interpretatie te kennen. :{

Laten we ieg blij zijn dat ze elkaar er niet of nauwelijks meer om uitmoorden.
pi_156793628
quote:
0s.gif Op maandag 12 oktober 2015 20:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zie ook:

Deze is ook wel grappig: een gevalletje homosexuele necrofiele eend.
http://www.sciencedump.co(...)duck-ig-nobel-prizes
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')