Van die twee mensen die te stom waren om zelf na te denken?quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:56 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Omdat hij de aanbidding zelf wilde hebben die de mens aan God gaf.
Jigz...quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:58 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Van die twee mensen die te stom waren om zelf na te denken?
Wat een sukkel.
Ik wil daarin liefst geen tegenhanger, maar je kan best er voor kiezen om kinderen tot bepaalde leeftijd te ontzien.quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:55 schreef Molurus het volgende:
Er is niet zoiets als een religieuze opleiding of opvoeding. Er is wel het doorgeven van absurde dogma's, maar ik zie niet wat je precies voorstelt bij een tegenhanger daarvan.
Maar je kan dus wel stoppen met religieus onderwijs.quote:"Het doorgeven van niet-absurde ideeën" is een rol voor het reguliere onderwijs, en niet voor "een atheïstische kerk".
Maar dat ontziet kinderen die in een religieuze situatie worden geboren niet.quote:Ik zou zo'n verband ook absoluut niet willen leggen. Daarmee creeer je een scheiding tussen wetenschap en religie, en dat is nou precies wat je niet wilt.
Laat mensen maar in de illusie dat hun geloof compatibel is met de wetenschap. Veel beter.
Dat de boom van kennis niet gelijk is aan de boom des levens en dat is nogal wiedes!quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:37 schreef Hexx. het volgende:
[..]
De boom der kennis is niet hetzelfde als de boom des levens. wat de slang te verwijten is is zijn listigheid. de reden waarom hij de mens heeft verleidt. Dat is verraad.
Ho, fout. Jij gelooft dat dat mijn voorouders waren. Meer niet. Punt is dan ook nog eens dat ik zelfs binnen dat verhaal hun genen geërfd heb van nadat ze van de vrucht der wijsheid aten.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:01 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Jigz...
Dat zijn jouw voorouders. En stommiteit is erfelijk....
Maar jij wel (en met jou, vele anderen). En jouw beslissingen worden mede bepaald door de (im)moraliteit van die God. Het geloof in (imho) fictieve figuren heeft gevolgen in de werkelijkheid (en dus voor mij).quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:55 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Maar je gelooft er toch niet in? Dus wat maakt het dan uit? Het heeft dan toch niets te maken met je leven.
God heeft niets gelogen. Lees het nog een keer.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:04 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat de boom van kennis niet gelijk is aan de boom des levens en dat is nogal wiedes!
De slang heeft helemaal geen verraad gepleegd en hen enkel de WAARHEID verteld, dat in schril contrast met de Heere God die hier duidelijk de leugenaar is.
Hoe blind men iemand kan maken door indoctrinatie blijkt bij jou weer duidelijk.
Begrijp je nu eindelijk waarom je onvolmaakt ben?quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:04 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ho, fout. Jij gelooft dat dat mijn voorouders waren. Meer niet. Punt is dan ook nog eens dat ik zelfs binnen dat verhaal hun genen geërfd heb van nadat ze van de vrucht der wijsheid aten.
Hier ben ik een groot voorstander van. Maar dit is dan ook redelijk eenvoudig te verdedigen: wij hebben een onderwijsplicht omdat dat aanwijsbaar in het belang is van het functioneren van onze maatschappij. Religieus onderwijs is niet in te passen onder die noemer.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:02 schreef truthortruth het volgende:
Maar je kan dus wel stoppen met religieus onderwijs.
Hoewel ik dit gevoelsmatig wel met je eens ben, een ook mijn kinderen daarin zoveel mogelijk vrij zou laten, is het heel lastig om hier algemene regels voor te geven en die af te dwingen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:02 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik wil daarin liefst geen tegenhanger, maar je kan best er voor kiezen om kinderen tot bepaalde leeftijd te ontzien.
[..]
Maar dat ontziet kinderen die in een religieuze situatie worden geboren niet.
Dat sowieso.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:02 schreef truthortruth het volgende:
En afgezien van kinderen, ik denk dat er veel mensen gelovig zijn die geen alternatief kennen en daarom strak vasthouden aan de ideeën binnen hun groep.
Volgens wat jij gelooft? Of volgens hoe het echt is?quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:08 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Begrijp je nu eindelijk waarom je onvolmaakt ben?
Als je eerlijk bent, dan is dat niet waar. Gevolgen voor anderen heeft het pas als het extreem is. En extreem is ook pas als het niet meer met het echte geloof te maken heeft, maar zeggen namens het geloof. Wat meestal een leugen is. Want echte religie doet anderen geen kwaad.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:04 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Maar jij wel (en met jou, vele anderen). En jouw beslissingen worden mede bepaald door de (im)moraliteit van die God. Het geloof in (imho) fictieve figuren heeft gevolgen in de werkelijkheid (en dus voor mij).
Dat is hetzelfde. Duh!quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:09 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Volgens wat jij gelooft? Of volgens hoe het echt is?
Nou... Nee.quote:
Dikke leugenaar !quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:06 schreef Hexx. het volgende:
[..]
God heeft niets gelogen. Lees het nog een keer.
Klopt, maar dat komt omdat ik vermoed dat jij (en andere gelovigen) je redelijke moraliteit gebruikt om creatief moraliteit te shoppen in de bijbel, en de onwelgevallige moraliteit uit de bijbel die voor cognitieve dissonantie zorgt, oplost/wegredeneert/negeert. Desalniettemin zitten er hier en daar nog flink wat vreemde overtuigingen tussen (niet persé bij jou maar in z'n algemeenheid).quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:10 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Als je eerlijk bent, dan is dat niet waar.
Zaken als homoseksualiteit veroordelen en invloed uitoefenen op het beperken van hun rechten (ik noem het tegenhouden van het openstellen van het huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht, adopteren van kinderen of nog recenter de weigerambtenaren) is natuurlijk allemaal nog helemaal niet zo lang geleden.quote:Gevolgen voor anderen heeft het pas als het extreem is. En extreem is ook pas als het niet meer met het echte geloof te maken heeft, maar zeggen namens het geloof. Wat meestal een leugen is. Want echte religie doet anderen geen kwaad.
No true scotsman.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:10 schreef Hexx. het volgende:
Want echte religie doet anderen geen kwaad.
quote:Op zondag 11 oktober 2015 23:09 schreef Doedelzak77 het volgende:
Gaat nooit gebeuren want God heeft alles in controle ook al lijkt dat niet zo...de enige juiste religie is het christendom,want dat is de enige religie waar God naar ons toe komt en ons de ernst van de zonde laat zien en er een uitweg voor bied door middel van Jezus...de rest van de religies komt door eigen werken naar God,maar het is juist de genade van God die redt en niet eigen werken...
Met sterven wordt bedoeld geestelijk sterven Er was een scheiding gekomen tussen God en de eerste mensen. Deze scheiding wordt de geestelijke scheiding of geestelijke dood genoemd. De mens was geestelijk gestorven. Geestelijk dood betekent dus niets anders dan de scheiding tussen de mens en God. Geen relatie meer hebben met God!quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:18 schreef ATON het volgende:
[..]
Dikke leugenaar !Hij maakt A & E wijs dat ze zouden sterven door van de boom van Kennis te eten. NIET DUS ! Hij was enkel bang dat A & E gelijk HEN ( goden= meervoud ) zou worden, de bange haas.
( hoe verzinnen ze hetquote:Op zondag 11 oktober 2015 23:19 schreef Doedelzak77 het volgende:
Met sterven wordt bedoeld geestelijk sterven
quote:Geestelijk dood betekent dus niets anders dan de scheiding tussen de mens en God.
Nogmaals, waarom staat dat dan niet in het verhaal?quote:Op zondag 11 oktober 2015 18:56 schreef Hexx. het volgende:
[..]
Omdat hij de aanbidding zelf wilde hebben die de mens aan God gaf.
Jawel. Want ze zijn sterfelijk geworden. Het plan was dat ze eeuwig zouden leven.quote:Op zondag 11 oktober 2015 19:18 schreef ATON het volgende:
[..]
Dikke leugenaar !Hij maakt A & E wijs dat ze zouden sterven door van de boom van Kennis te eten. NIET DUS !
Hij wilde alleen voorkomen dat ze goed en kwaad zouden kennen. Moraal, weet je nog? Dat is hier ook een populair onderwerp. Er zou geen moraal hoeven zijn -goed of kwaad- wanneer de appel niet was gegeten. Dat wilde hij de mens besparen.quote:Hij was enkel bang dat A & E gelijk HEN ( goden= meervoud ) zou worden, de bange haas.
Dit, Grump, is wat de mens er zelf van heeft gemaakt. Zij maken het zelf moeilijk. In de bijbel wordt gezegd dat wanneer je homoseksuele gevoelens hebt, je het moet onderdrukken omdat het niet natuurlijk is. Een man is gemaakt voor een vrouw en omgekeerd. Als je kijkt naar de anatomie van de mens, dan zie je het ook gelijk.Twee van hetzelfde geslacht kunnen niet passen.quote:Op zondag 11 oktober 2015 20:40 schreef GrumpyFish het volgende:
Zaken als homoseksualiteit veroordelen en invloed uitoefenen op het beperken van hun rechten (ik noem het tegenhouden van het openstellen van het huwelijk voor mensen van hetzelfde geslacht, adopteren van kinderen of nog recenter de weigerambtenaren) is natuurlijk allemaal nog helemaal niet zo lang geleden.
In eerste instantie is Satan niet belangrijk. Eigenlijk is hij nog steeds niet belangrijk. Daarom staat hij ook niet echt in het verhaal. Hij is alleen om te begrijpen hoe het kwaad is ontstaan.quote:Op maandag 12 oktober 2015 08:05 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom staat dat dan niet in het verhaal?
quote:Op maandag 12 oktober 2015 12:16 schreef Hexx. het volgende:
Jawel. Want ze zijn sterfelijk geworden. Het plan was dat ze eeuwig zouden leven.
Nogmaalsquote:Hij wilde alleen voorkomen dat ze goed en kwaad zouden kennen.
quote:Moraal, weet je nog? Dat is hier ook een populair onderwerp. Er zou geen moraal hoeven zijn -goed of kwaad- wanneer de appel niet was gegeten. Dat wilde hij de mens besparen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |