quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
Ik denk dat als mensen zich hier aan storen zij nogal onzeker zijn. In gezelschap is het gewoon onbeleefd. Maar mensen die je niet kent en waarmee je niet in gesprek bent...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Stupid sense of being in control. Of everything.
Het is een glijdende schaal. Langzamerhand veranderen er steeds meer dingen om de moslims maar niet te grieven. Het begint ogenschijnlijk klein, maar neemt toch steeds meer toe. De voorbeelden zijn bekend: gescheiden zwemmen voor dames en heren, kinderen die geen worst meer mogen eten op school (de kinderen van Femke Halsema bijvoorbeeld), vrouwen die in een tent over straat moeten lopen van hun man, enz. Kleine stapjes allemaal, maar bij elkaar gaat dat m.i. niet de goede kant op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt nergens, als je oplet. Er is nergens in Europa een wet aangenomen welke polygamie toestaat, welke geweld tegen homos toestaat, welke minder rechten geeft aan niet-moslims en/of immigranten. Nergens. Nu kan ik wel helemaal Jules Winfield op je gaan met "I DARE YOU MOTHERFUCKER!!", maar je weet zelf al dat je ongelijk hebt. Toch blijf je het volhouden. Beetje jammer van je eigen intellect, vind je niet?
Dat wil ik helemaal niet. Het is eerder een natuurlijke schrikreactie, denk ik. Als je een hard of raar geluid hoort, dan kijk je ook op, met de gedachte: hé, wat is dat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar waarom wil jij zo graag weten waar het over gaat dan?
Dat is omdat we in een democratie leven en er steeds meer moslims zijn in dit land. Rond het jaar 2050 zal 50% van de bevolking moslim zijn en zal men de sharia invoeren (terecht). Het zou onzinnig zijn de democratie te negeren wanneer het je uitkomt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal. Langzamerhand veranderen er steeds meer dingen om de moslims maar niet te grieven. Het begint ogenschijnlijk klein, maar neemt toch steeds meer toe. De voorbeelden zijn bekend: gescheiden zwemmen voor dames en heren, kinderen die geen worst meer mogen eten op school (de kinderen van Femke Halsema bijvoorbeeld), vrouwen die in een tent over straat moeten lopen van hun man, enz. Kleine stapjes allemaal, maar bij elkaar gaat dat m.i. niet de goede kant op.
Zelfs al die laffe dingetjes die je noemt (die Europeanen voornamelijk zelf doen btw), er is nog steeds geen wet aangepast. Wat is je punt nu precies?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal. Langzamerhand veranderen er steeds meer dingen om de moslims maar niet te grieven. Het begint ogenschijnlijk klein, maar neemt toch steeds meer toe. De voorbeelden zijn bekend: gescheiden zwemmen voor dames en heren, kinderen die geen worst meer mogen eten op school (de kinderen van Femke Halsema bijvoorbeeld), vrouwen die in een tent over straat moeten lopen van hun man, enz. Kleine stapjes allemaal, maar bij elkaar gaat dat m.i. niet de goede kant op.
Ja maar dat is toch niet te vergelijken met mensen die met elkaar een gesprek hebben? Ben je bang dat ze het over jou hebben?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet. Het is eerder een natuurlijke schrikreactie, denk ik. Als je een hard of raar geluid hoort, dan kijk je ook op, met de gedachte: hé, wat is dat?
Omgekeerd merk ik het zelf ook als ik in het buitenland ben. Dan ga ik ook niet in het Nederlands naar mijn levenspartner roepen dat ik de pindakaas niet kan vinden, bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ik de inwoners daarmee stoor. Dat merk je gewoon.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat als mensen zich hier aan storen zij nogal onzeker zijn. In gezelschap is het gewoon onbeleefd. Maar mensen die je niet kent en waarmee je niet in gesprek bent...
Oh dear. Je ziet jezelf echt als een konijntje die in de koplampen van een aanstormende auto kijkt, niet? How endearingquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet. Het is eerder een natuurlijke schrikreactie, denk ik. Als je een hard of raar geluid hoort, dan kijk je ook op, met de gedachte: hé, wat is dat?
Ja in het buitenland praat je de lokale taal?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Omgekeerd merk ik het zelf ook als ik in het buitenland ben. Dan ga ik ook niet in het Nederlands naar mijn levenspartner roepen dat ik de pindakaas niet kan vinden, bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ik de inwoners daarmee stoor. Dat merk je gewoon.
Ik snap daar niks van... Je spreekt dan Engels ofzo met haar om de locals niet te storen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Omgekeerd merk ik het zelf ook als ik in het buitenland ben. Dan ga ik ook niet in het Nederlands naar mijn levenspartner roepen dat ik de pindakaas niet kan vinden, bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ik de inwoners daarmee stoor. Dat merk je gewoon.
Mijn punt is hierboven al gemaakt door ClapClapYourHands. Die verwacht dat we rond 2050 hier de sharia gaan invoeren. Ik hoop van niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfs al die laffe dingetjes die je noemt (die Europeanen voornamelijk zelf doen btw), er is nog steeds geen wet aangepast. Wat is je punt nu precies?
Dat is bullshit dude. Geloof me.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hij gaat alleen op vakantie naar Belgiëquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap daar niks van... Je spreekt dan Engels ofzo met haar om de locals niet te storen?
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mijn punt is hierboven al gemaakt door ClapClapYourHands. Die verwacht dat we rond 2050 hier de sharia gaan invoeren. Ik hoop van niet.
Hunney, where is de pienut butter?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap daar niks van... Je spreekt dan Engels ofzo met haar om de locals niet te storen?
Nee, totaal niet. Het hangt wel sterk van de omstandigheden af. Als het normale mensen zijn die een normaal gesprek voeren, dan weet je dat heus wel, ongeacht welke taal ze daarvoor gebruiken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch niet te vergelijken met mensen die met elkaar een gesprek hebben? Ben je bang dat ze het over jou hebben?
God. Heb je weer zo'n smeriger toeristquote:
Ja maar je weet ook dat sommige talen nogal agressief kunnen overkomen inclusief bepaalde handgebaren die daar bij horen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Het hangt wel sterk van de omstandigheden af. Als het normale mensen zijn die een normaal gesprek voeren, dan weet je dat heus wel, ongeacht welke taal ze daarvoor gebruiken.
Maar in de praktijk zijn het vaak geen normale gesprekken, maar is het eerder agressief geschreeuw. Dat moet je herkennen, als je in Den Haag woont.
Nou...die zitten te wachten op een schreeuwlelijk met Fries of Achterhoeks of Amsterdams accent. "Stomme kuthollander" mompelt de cassiere.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij gaat alleen op vakantie naar België
Grappig hoe zo'n beeld ontstaat. In werkelijkheid heb ik de hele wereld over gereisd, inclusief verschillende islamitische landen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij gaat alleen op vakantie naar België
Ja, dat is inderdaad raar. Heel soms ook met Polen, maar voornamelijk Arabische talen. Niet zoveel mis mee an sich maar ze praten vaak zo hard.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Het hangt wel sterk van de omstandigheden af. Als het normale mensen zijn die een normaal gesprek voeren, dan weet je dat heus wel, ongeacht welke taal ze daarvoor gebruiken.
Maar in de praktijk zijn het vaak geen normale gesprekken, maar is het eerder agressief geschreeuw. Dat moet je herkennen, als je in Den Haag woont.
Ik spreek gewoon Nederlands, maar probeer wel mijn stemvolume wat in te houden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zolang hij maar friet zegt ipv patat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou...die zitten te wachten op een schreeuwlelijk met Fries of Achterhoeks of Amsterdams accent. "Stomme kuthollander" mompelt de cassiere.
En daar heb je niet gepraat of ken je alle verschillende talen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Grappig hoe zo'n beeld ontstaat. In werkelijkheid heb ik de hele wereld over gereisd, inclusief verschillende islamitische landen.
Oh ja, maar dat kan je ook gewoon als fatsoen beschouwen natuurlijk. Niets is zo irritant als mensen die van schap 1 naar de ander bij schap 10 gaan schreeuwen of ze nog iets nodig hebbenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik spreek gewoon Nederlands, maar probeer wel mijn stemvolume wat in te houden.
Yeah....that would be a death sentencequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zolang hij maar friet zegt ipv patat.
In de meeste landen waar ik geweest ben, spreken ze wel een soort Engels, Frans of Duits.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En daar heb je niet gepraat of ken je alle verschillende talen?
We leven ook in een liberale rechtsstaat, het is niet de bedoeling dat de meerderheid de minderheid tiranniseert. Ook minderheden hebben mensen/grondrechten. Het is het Midden-Oosten niet nota bene.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat is omdat we in een democratie leven en er steeds meer moslims zijn in dit land. Rond het jaar 2050 zal 50% van de bevolking moslim zijn en zal men de sharia invoeren (terecht). Het zou onzinnig zijn de democratie te negeren wanneer het je uitkomt.
Beetje onbeschoft om niet de lokale taal te spreken, niet? Heel veel mensen zullen geen Engels, Frans of Duits spreken in bepaalde landen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In de meeste landen waar ik geweest ben, spreken ze wel een soort Engels, Frans of Duits.
Ach ja, en ik ben in het beeld van hier de tweelingbroer van Koosquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Grappig hoe zo'n beeld ontstaat. In werkelijkheid heb ik de hele wereld over gereisd, inclusief verschillende islamitische landen.
Hoho, ik geef alleen maar wat tegengas tegen iemand die klaagt over rechten van minderheden in dit land.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
We leven ook in een liberale rechtsstaat, het is niet de bedoeling dat de meerderheid de minderheid tiranniseert. Ook minderheden hebben mensen/grondrechten. Het is het Midden-Oosten niet nota bene.
Ik geloof er niks van. Maar dat ben ik. Als jij de hele wereld over gereisd hebt, ben je in ieder geval wel bijzonder succesvol geweest in het niet zien van andere omgangsvormen. Schrikken van de intonatie en expressie van andere talen. Waarvoor chapeaux. Zo willende ziende blind kunnen zijn, must have taken some effort.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat is daar onbeschoft aan? Ik heb daar nooit vreemde reacties op gekregen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beetje onbeschoft om niet de lokale taal te spreken, niet? Heel veel mensen zullen geen Engels, Frans of Duits spreken in bepaalde landen.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat is daar onbeschoft aan? Ik heb daar nooit vreemde reacties op gekregen.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waar ik niet aan kan wennen, is als ze achter je in de tram, of naast je in de winkel, opeens in het Arabisch Engels, Duits of Frans o.i.d. met elkaar beginnen te praten. Simpelweg omdat ik dat niet versta. Hetzelfde heb ik met andere talen die ik niet ken, Russisch bijvoorbeeld, maar dat komt nauwelijks voor.
Ik heb ook verschillende all-in resorts gezien. Bodrum, Kusadasi, Side en Marmaris. Ik heb dus ruime ervaring met Islamitische bestemmingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Maar dat ben ik. Als jij de hele wereld over gereisd hebt, ben je in ieder geval wel bijzonder succesvol geweest in het niet zien van andere omgangsvormen. Schrikken van de intonatie en expressie van andere talen. Waarvoor chapeaux. Zo willende ziende blind kunnen zijn, must have taken some effort.
You really have to change your choice in holiday destinations, dude...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb ook verschillende all-in resorts gezien. Bodrum, Kusadasi, Side en Marmaris. Ik heb dus ruime ervaring met Islamitische bestemmingen.
johquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daar spreken ze alleen maar Nederlanders, Duits of Russisch
Jouw koeterwaals van Frans en Engels door elkaar maakt op mij geen indruk, hoor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Maar dat ben ik. Als jij de hele wereld over gereisd hebt, ben je in ieder geval wel bijzonder succesvol geweest in het niet zien van andere omgangsvormen. Schrikken van de intonatie en expressie van andere talen. Waarvoor chapeaux. Zo willende ziende blind kunnen zijn, must have taken some effort.
Als je dan naar Turkije gaat, ga dan naar Istanbulquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
You really have to change your choice in holiday destinations, dude...
Schitterende stad.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je dan naar Turkije gaat, ga dan naar Istanbul
hee wil je wel Nederlands praten op een Nederlands forumquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat kwam door mijn ex.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die plaatsen ken ik niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb ook verschillende all-in resorts gezien. Bodrum, Kusadasi, Side en Marmaris. Ik heb dus ruime ervaring met Islamitische bestemmingen.
Ik ben daar nooit geweest. Is dat Turkije?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daar spreken ze alleen maar Nederlanders, Duits of Russisch
In welke islamitische landen ben je geweest?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik ben daar nooit geweest. Is dat Turkije?
Nee dat is Rotterdam aan de Middelandse Zeequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Uit al jouw posts blijkt juist dat iedereen zich aan jou aan moet passen. En even ter informatie; thuis is jouw huis. Dus niet iedere openbare gelegenheid in Nederland.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Jouw koeterwaals van Frans en Engels door elkaar maakt op mij geen indruk, hoor.
Ik kan me redelijk aanpassen aan andere omgangsvormen. Maar als ik thuis ben, wil ik gewoon mezelf kunnen zijn.
Misschien praat zijn Arabische schoonmaak Arabisch bij hem thuisquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Uit al jouw posts blijkt juist dat iedereen zich aan jou aan moet passen. En even ter informatie; thuis is jouw huis. Dus niet iedere openbare gelegenheid in Nederland.
Jemen, Oman, Dubai, Abu Dhabi, Tunesië, Marokko.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In welke islamitische landen ben je geweest?
Ja, geniaal. Ajax shirtjes gekocht voor 5 euro en in NL verkocht aan Ajacieden voor 25 euroquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Prachtige stadquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je dan naar Turkije gaat, ga dan naar Istanbul
Ik probeer hier stiekem een duscussie op te starten over de veranglicisering van ons Nederland, sstquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:27 schreef VASND het volgende:
[..]
hee wil je wel Nederlands praten op een Nederlands forum
Zijn er toch watquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Jemen, Oman, Dubai, Abu Dhabi, Tunesië, Marokko.
Nederlands is een ultiem lelijke taal. Meer Engels please.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Prachtige stad
[..]
Ik probeer hier stiekem een duscussie op te starten over de veranglicisering van ons Nederland, sst
Mij wordt gevraagd waar ik me aan stoor. Daar heb ik eerlijk antwoord opgegeven. Is het vreemd dat ik me ongemakkelijk voel bij het feit dat in de omgeving waar ik al mijn hele leven woon, opeens steeds meer vreemde talen worden gesproken?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Uit al jouw posts blijkt juist dat iedereen zich aan jou aan moet passen. En even ter informatie; thuis is jouw huis. Dus niet iedere openbare gelegenheid in Nederland.
In het gewone leven is het niet zo mooi denk ik (veel te GGGGG) maar als je een beetje habibi muziek opzet klinkt het wel oké.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:32 schreef VASND het volgende:
[..]
Nederlands is een ultiem lelijke taal. Meer Engels please.
Arabisch is een stuk lelijker nog trouwens. Als mn vriendin dat zou spreken zou ik daar niet geil van worden
Dat moeten we toch niet willen met z'n allen in Nederland? Waarom praat ze eigenlijk? Schoonmaken zal ze!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien praat zijn Arabische schoonmaak Arabisch bij hem thuis
Ja, prachtig. Wel wat opdringerige figuren op sommige plaatsen. Meer dan in die andere landen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn er toch watDubai en Marokko ben ik ook geweest. Marokko vond ik echt geweldig.
Ja, dat is vreemd. Het getuigt van het zelfde gebrek aan aanpassingsvermogen waar je anderen van beschuldigd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mij wordt gevraagd waar ik me aan stoor. Daar heb ik eerlijk antwoord opgegeven. Is het vreemd dat ik me ongemakkelijk voel bij het feit dat in de omgeving waar ik al mijn hele leven woon, opeens steeds meer vreemde talen worden gesproken?
Ja klopt. Maar Dubai is eigenlijk niet te vergelijken met de rest vind ik. Als je nog opdringeriger wil raad ik je aan om naar Egypte te gaan. Daar zijn het meesters in het opdringenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, prachtig. Wel wat opdringerige figuren op sommige plaatsen. Meer dan in die andere landen.
Dat is jouw mening. Niemand heeft mij nog duidelijk kunnen maken waarom ik me zou moeten aanpassen, als men ergens in het M.O. weer eens heeft besloten oorlogje te voeren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dat is vreemd. Het getuigt van het zelfde gebreek aan aanpassingsvermogen waar je anderen van beschuldigd.
Dat laat ik dan maar even aan me voorbij gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar Dubai is eigenlijk niet te vergelijken met de rest vind ik. Als je nog opdringeriger wil raad ik je aan om naar Egypte te gaan. Daar zijn het meesters in het opdringen
Mjaa aanpassen is ook wel een groot woord, noem eens een voorbeeld?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Niemand heeft mij nog duidelijk kunnen maken waarom ik me zou moeten aanpassen, als men ergens in het M.O. weer eens heeft besloten oorlogje te voeren.
Ja hypocriet zijn ze zeker maar heb toch een zeer chille vakantie gehad. En wilde onwijs graag naar Burj Al Arab. Dus heb daar een High Tea kunnen doenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:37 schreef Barbusse het volgende:
Dubai is kut. Hypocriet materialistisch kutland. Marokko is prachtig.
Nee, dat is geen mening. Het is simpelweg een feit. Iedere maatschappij verandert, of je het nu wilt of niet. Maar hardnekkig vast blijven houden aan ideeen die niet meer bestaan of zelfs al achterhaald zijn getuigt niet echt van aanpassingsvermogen. En je geeft gewoon toe dat je niet eens wat weet van islamitische landen, getuige jouw reactie op Yasmin. "Die laat ik even aan me voorbij gaan". Weak, dude. Very weak.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Niemand heeft mij nog duidelijk kunnen maken waarom ik me zou moeten aanpassen, als men ergens in het M.O. weer eens heeft besloten oorlogje te voeren.
Iedereen merkt het of zal het binnenkort gaan merken. Er zijn in korte tijd veel asielzoekers bijgekomen, verspreid over heel Nederland. Het wordt gewoon drukker overal. Je ziet ze op straat lopen, er ontstaan opstootjes hier en daar, er ligt meer rotzooi op straat, je moet vaker wachten in de winkel of bij de huisarts. Gewoon, meer mensen op dezelfde oppervlakte die allemaal gebruik willen maken van dezelfde voorzieningen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:37 schreef VASND het volgende:
[..]
Mjaa aanpassen is ook wel een groot woord, noem eens een voorbeeld?
Ja, nee, niet echt mijn dingquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja hypocriet zijn ze zeker maar heb toch een zeer chille vakantie gehad. En wilde onwijs graag naar Burj Al Arab. Dus heb daar een High Tea kunnen doen
Onzinnige opmerking. In Egypte ben ik niet geweest, daar weet ik niets van. Heb ik ook niet beweerd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is geen mening. Het is simpelweg een feit. Iedere maatschappij verandert, of je het nu wilt of niet. Maar hardnekkig vast blijven houden aan ideeen die niet meer bestaan of zelfs al achterhaald zijn getuigt niet echt van aanpassingsvermogen. En je geeft gewoon toe dat je niet eens wat weet van islamitische landen, getuige jouw reactie op Yasmin. "Die laat ik even aan me voorbij gaan". Weak, dude. Very weak.
Weer gewoon aanames, aannames, aannames. Daar ben je al meerdere keren op aangesproken en je gaat er nooit op in. Omdat je weet dat wat je zegt gewoon aannames zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Iedereen merkt het of zal het binnenkort gaan merken. Er zijn in korte tijd veel asielzoekers bijgekomen, verspreid over heel Nederland. Het wordt gewoon drukker overal. Je ziet ze op straat lopen, er ontstaan opstootjes hier en daar, er ligt meer rotzooi op straat, je moet vaker wachten in de winkel of bij de huisarts. Gewoon, meer mensen op dezelfde oppervlakte die allemaal gebruik willen maken van dezelfde voorzieningen.
Het zijn eigenlijk geen aannames dat als meer mensen gebruik willen maken van dezelfde diensten dat je dat wachttijd langer wordt toch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Weer gewoon aanames, aannames, aannames. Daar ben je al meerdere keren op aangesproken en je gaat er nooit op in. Omdat je weet dat wat je zegt gewoon aannames zijn.
Ander land, andere gewoontes. Pretendeer dan niet kennis te hebben.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Onzinnige opmerking. In Egypte ben ik niet geweest, daar weet ik niets van. Heb ik ook niet beweerd.
Jawel, eigenlijk. Maar das meer een economische discussie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk geen aannames dat als meer mensen gebruik willen maken van dezelfde diensten dat je dat wachttijd langer wordt toch?
Niet alle veranderingen zijn per se wenselijk. De gelijke rechten voor man en vrouw, voor ons zo vanzelfsprekend bijvoorbeeld, zijn er zoals je weet niet in elke cultuur.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is geen mening. Het is simpelweg een feit. Iedere maatschappij verandert, of je het nu wilt of niet. Maar hardnekkig vast blijven houden aan ideeen die niet meer bestaan of zelfs al achterhaald zijn getuigt niet echt van aanpassingsvermogen. En je geeft gewoon toe dat je niet eens wat weet van islamitische landen, getuige jouw reactie op Yasmin. "Die laat ik even aan me voorbij gaan". Weak, dude. Very weak.
Welnee, dat zijn helemaal geen aannames. Dat is gewoon wat ik persoonlijk ervaar. Ik weet niet waar jij woont, misschien is er bij jullie geen azc?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Weer gewoon aanames, aannames, aannames. Daar ben je al meerdere keren op aangesproken en je gaat er nooit op in. Omdat je weet dat wat je zegt gewoon aannames zijn.
Het totaal aantal asielzoekers verspreid over Nederland zal dat wel meevallen. Ik dacht dat je een voorbeeld had van de islam-invloed die je iets verplicht of verbied.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Iedereen merkt het of zal het binnenkort gaan merken. Er zijn in korte tijd veel asielzoekers bijgekomen, verspreid over heel Nederland. Het wordt gewoon drukker overal. Je ziet ze op straat lopen, er ontstaan opstootjes hier en daar, er ligt meer rotzooi op straat, je moet vaker wachten in de winkel of bij de huisarts. Gewoon, meer mensen op dezelfde oppervlakte die allemaal gebruik willen maken van dezelfde voorzieningen.
Ik heb al zo vaak aannames geschreven hier, dat het een raar woord aan het worden is. Ken je dat? Dat als je iets heel vaak zegt dat het woord heel raar wordt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nijmegen, 3000 tijdelijke opvang, de grootste van Nederland. Merk er vooralsnog niets van.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn helemaal geen aannames. Dat is gewoon wat ik persoonlijk ervaar. Ik weet niet waar jij woont, misschien is er bij jullie geen azc?
Lulkoek. Ik pretendeer helemaal niets. Er zijn een paar islamitische landen waar ik aangename en ook wel avontuurlijke vakanties heb doorgebracht. Er waar ik overigens een ander beeld van de islam heb gekregen, dan ik had op basis van uitsluitend in Nederland wonende moslims.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ander land, andere gewoontes. Pretendeer dan niet kennis te hebben.
Ja, die gaan toch naar die camping? En moeten dan in juni weer weg, wegens de wandelvierdaagse?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Nijmegen, 3000 tijdelijke opvang, de grootste van Nederland. Merk er vooralsnog niets van.
Ten eerste, wederom een aanname. En daarnaast ook nog eens onhaalbaar. Ik neem aan dat je uit kunt vinden waarom. Ten tweede, sterk maken voor iets is niet wat ongefundeerde naar discriminatie ruikende onzin spuien op het internet. Doe er wat aan, als je je zo bedreigt voelt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niet alle veranderingen zijn per se wenselijk. De gelijke rechten voor man en vrouw, voor ons zo vanzelfsprekend bijvoorbeeld, zijn er zoals je weet niet in elke cultuur.
Zodra wij hier de sharia hebben (in 2050 volgens ClapClap) dan is dat voorbij.
Als je die gelijke rechten wil behouden, dan zul je je daar sterk voor moeten maken.
Ik woon op Malta, genoeg vluchtelingen hier. Ik weet niet wat jij persoonlijk ervaart, maar schijnbaar staat het iedere dag in de krant. Althans, dat post je de hele tijd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn helemaal geen aannames. Dat is gewoon wat ik persoonlijk ervaar. Ik weet niet waar jij woont, misschien is er bij jullie geen azc?
ik ben het er overigens niet volledig mee oneens. Dit is juist die gematigde discussie die ik al topics lang probeer aan te zwengelen. Er is een aardige kliekjesvorming en zij vs ons mentaliteit, terwijl dat juist voorkomen moet worden voor goede integratie. Ook dat moet van 2 kanten komen, maar meer voor de nieuweling uiteraard.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Het totaal aantal asielzoekers verspreid over Nederland zal dat wel meevallen. Ik dacht dat je een voorbeeld had van de islam-invloed die je iets verplicht of verbied.
Dat heeft hij ook niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Het totaal aantal asielzoekers verspreid over Nederland zal dat wel meevallen. Ik dacht dat je een voorbeeld had van de islam-invloed die je iets verplicht of verbied.
Eigenlijk wel jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak aannames geschreven hier, dat het een raar woord aan het worden is. Ken je dat? Dat als je iets heel vaak zegt dat het woord heel raar wordt.
Met alle respect kerel, maar dat doe je wel. Lees je eigen posts eens terug.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Lulkoek. Ik pretendeer helemaal niets. Er zijn een paar islamitische landen waar ik aangename en ook wel avontuurlijke vakanties heb doorgebracht. Er waar ik overigens een ander beeld van de islam heb gekregen, dan ik had op basis van uitsluitend in Nederland wonende moslims.
Dat is de theorie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, die gaan toch naar die camping? En moeten dan in juni weer weg, wegens de wandelvierdaagse?
Ah, Malta. Daar ben ik ook een paar keer geweest.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ten eerste, wederom een aanname. En daarnaast ook nog eens onhaalbaar. Ik neem aan dat je uit kunt vinden waarom. Ten tweede, sterk maken voor iets is niet wat ongefundeerde naar discriminatie ruikende onzin spuien op het internet. Doe er wat aan, als je je zo bedreigt voelt.
[..]
Ik woon op Malta, genoeg vluchtelingen hier. Ik weet niet wat jij persoonlijk ervaart, maar schijnbaar staat het iedere dag in de krant. Althans, dat post je de hele tijd.
Ik wil me best wat gematigder opstellen, maar ik vrees dat de aantal asielzoekers niet gematigd zal worden. Ik ben er gewoon oprecht van overtuigd dat dit een groot probleem gaat vormen voor West-Europa en de EU. Dat is geen onderbuikgevoel, maar gebaseerd op een paar goede kranten die ik dagelijks lees. Ik vind het naïef om je ogen te sluiten voor de grote problemen die er momenteel zijn met de opvang van asielzoekers.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:51 schreef VASND het volgende:
[..]
ik ben het er overigens niet volledig mee oneens. Dit is juist die gematigde discussie die ik al topics lang probeer aan te zwengelen. Er is een aardige kliekjesvorming en zij vs ons mentaliteit, terwijl dat juist voorkomen moet worden voor goede integratie. Ook dat moet van 2 kanten komen, maar meer voor de nieuweling uiteraard.
Ze slenteren hier niet in drommen over straat, dat is complete bullshit. De enigen die over straat lopen zijn de mensen die al een verblijfvergunning hebben en een baan. Het opvangcentrum is beter te beschrijven als een gevangenis uitgebreid met zeecontainers waar ze in leven. Mooi hek eromheen en zo. Weet je hoe comfortabel een metalen zeecontainer is hier in de zomer met bijna 40+ graden?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ah, Malta. Daar ben ik ook een paar keer geweest.
Dat verklaart jouw opstelling. Er zijn weliswaar aardig wat vluchtelingen op Malta, maar die willen allemaal zo snel mogelijk naar het noorden. Het is dus alleen een tijdelijke kwestie. Overigens heb ik ze daar ook in drommen over straat zien slenteren; daar word je niet echt vrolijk van.
Ik ga niet alles wat een probleem kan worden haten, of een antipathie tegen ontwikkelen. Vergrijzing in Nederland. Hoe meer oudjes, hoe groter mijn haat? Wat vindt je eigen ik nou van moslims, los van de problematiek omtrent deze groep van dit moment?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik wil me best wat gematigder opstellen, maar ik vrees dat de aantal asielzoekers niet gematigd zal worden. Ik ben er gewoon oprecht van overtuigd dat dit een groot probleem gaat vormen voor West-Europa en de EU. Dat is geen onderbuikgevoel, maar gebaseerd op een paar goede kranten die ik dagelijks lees. Ik vind het naïef om je ogen te sluiten voor de grote problemen die er momenteel zijn met de opvang van asielzoekers.
Als jij je wat gematigder op wilt stellen, dan doe je dat gewoon. Het is een vrij land hier. Weer een aanname, plus je eigen angst, aanhalen om dat niet te doen is een zwaktebod van jewelste.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik wil me best wat gematigder opstellen, maar ik vrees dat de aantal asielzoekers niet gematigd zal worden. Ik ben er gewoon oprecht van overtuigd dat dit een groot probleem gaat vormen voor West-Europa en de EU. Dat is geen onderbuikgevoel, maar gebaseerd op een paar goede kranten die ik dagelijks lees. Ik vind het naïef om je ogen te sluiten voor de grote problemen die er momenteel zijn met de opvang van asielzoekers.
Ik heb op Malta wel degelijk drommen "allochtonen" over straat zien lopen. Ik heb ze niet gevraagd of ze wel of geen verblijfsvergunning hadden. Die zeecontainers heb ik niet gezien, waar staan die?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze slenteren hier niet in drommen over straat, dat is complete bullshit. De enigen die over straat lopen zijn de mensen die al een verblijfvergunning hebben en een baan. Het opvangcentrum is beter te beschrijven als een gevangenis uitgebreid met zeecontainers waar ze in leven. Mooi hek eromheen en zo. Weet je hoe comfortabel een metalen zeecontainer is hier in de zomer met bijna 40+ graden?
Ook daar zijn we het mee eens hoor. Echter moet er ook niet overdreven worden dat over een jaar onze vrouwen in burka moeten lopen. Een paar islamitische gebruiken prima joh. Uiteraard ben ook ik tegen de huidige gang van zaken, het gebrek aan regelgeving en ballen in Brussel. De huidige aantallen zijn net te doen, maar het moet zo niet een jaar extra aan blijven modderen, die tijd is voorbij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het idiote is dat we het allemaal de zorgen in grote lijnen gewoon delen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:03 schreef VASND het volgende:
[..]
Ook daar zijn we het mee eens hoor. Echter moet er ook niet overdreven worden dat over een jaar onze vrouwen in burka moeten lopen. Een paar islamitische gebruiken prima joh. Uiteraard ben ook ik tegen de huidige gang van zaken, het gebrek aan regelgeving en ballen in Brussel.
Malta is zo'n beetje de grootste melting pot van Europa, maar jij ging er dus direct vanuit dat het allochtonen waren? En waar heb jij die drommen "allochtonen" gezien dan? En wat die containers betreft, ga maar naar Hal Far.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik heb op Malta wel degelijk drommen "allochtonen" over straat zien lopen. Ik heb ze niet gevraagd of ze wel of geen verblijfsvergunning hadden. Die zeecontainers heb ik niet gezien, waar staan die?
Wat betreft de temperatuur heb ik me laten vertellen dat je in de zomer niet naar Malta moet gaan. Heb ik ook niet gedaan. Ik ben daar drie keer geweest, steeds in november. Heerlijke temperatuur.
En daar is ook niks mis mee.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het idiote is dat we het allemaal de zorgen in grote lijnen gewoon delen.
Het is bijna onmogelijk om daar in het algemeen iets over te zeggen. De ene moslim is de andere niet. Ik heb veel meer aardige en vriendelijke moslims ontmoet, dan onaardige. Ik ken moslims die zelf de koran nooit gelezen hebben en bijv. wel bier drinken. Maar ik ken ze ook die inderdaad vijf keer daags op een kleed moeten zitten bidden. Op zich ook niets mis mee.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:00 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik ga niet alles wat een probleem kan worden haten, of een antipathie tegen ontwikkelen. Vergrijzing in Nederland. Hoe meer oudjes, hoe groter mijn haat? Wat vindt je eigen ik nou van moslims, los van de problematiek omtrent deze groep van dit moment?
Ik ben volgens mij juist ook gematigd. Het verschil is dat ik iedere dag een paar kranten lees, terwijl jij hoog en droog op Malta bivakkeert.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Als jij je wat gematigder op wilt stellen, dan doe je dat gewoon. Het is een vrij land hier. Weer een aanname, plus je eigen angst, aanhalen om dat niet te doen is een zwaktebod van jewelste.
Goed punt wel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:12 schreef VASND het volgende:
Tijd om mijn Hollandsche bedje op te zoeken, welterusten!
En ik lees geen kranten?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij juist ook gematigd. Het verschil is dat ik iedere dag een paar kranten lees, terwijl jij hoog en droog op Malta bivakkeert.
Ik vind alles wat geluid maakt vervelend eigenlijk. Heb een keer noodgedwongen bij een vriend overnacht, hij was 2 weken weg, dus ik kon daar terecht. Afijn. Eerste ochtend kwam ik er achter dat hij praktisch naast een kerk maakt. En wat een herrie maakt zon kerkklokquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is bijna onmogelijk om daar in het algemeen iets over te zeggen. De ene moslim is de andere niet. Ik heb veel meer aardige en vriendelijke moslims ontmoet, dan onaardige. Ik ken moslims die zelf de koran nooit gelezen hebben en bijv. wel bier drinken. Maar ik ken ze ook die inderdaad vijf keer daags op een kleed moeten zitten bidden. Op zich ook niets mis mee.
Er is m.i. wel een verschil tussen moslims hier en een moslim in bijv. Oman, die daar zijn hele leven heeft gewoond en ook de rest van zijn leven zal blijven wonen. Zo'n moslim kan precies zijn wie hij of zij wil zijn in de cultuur waarmee hij vertrouwd is. Als toerist zal je je daar natuurlijk moeten aanpassen, maar ik heb daar nooit problemen mee ondervonden.
Zodra een moslim in een andere cultuur terechtkomt, bijvoorbeeld de Nederlandse, dan kan hij of zij niet helemaal zichzelf zijn. De vraag is dan wie zich moet aanpassen: de moslim of de omgeving. In die situatie kunnen er wrijvingen en spanningen ontstaan.
Je ziet dat bijvoorbeeld in mijn stad, waar de moslims dan een eigen moskee willen hebben. Voor de omwonenden die zelf niet moslim zijn, kan dat dan overlast geven.
Ik weet niet exact een dorp of straat meer, maar ik meen me te herinneren dat er in het zuid-oosten een soort industrie-gebiedje was, waar ik grote groepen negroïde personen duidelijk doelloos heb zit slenteren. Ok, misschien waren dat gewoon wandelaars, maar zo zagen ze er niet uit.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Malta is zo'n beetje de grootste melting pot van Europa, maar jij ging er dus direct vanuit dat het allochtonen waren? En waar heb jij die drommen "allochtonen" gezien dan? En wat die containers betreft, ga maar naar Hal Far.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik weet niet exact een dorp of straat meer, maar ik meen me te herinneren dat er in het zuid-oosten een soort industrie-gebiedje was, waar ik grote groepen negroïde personen duidelijk doelloos heb zit slenteren. Ok, misschien waren dat gewoon wandelaars, maar zo zagen ze er niet uit.
Wat zit de vrouwenhaat toch diep geworteld in die cultuur.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:11 schreef topdeck het volgende:
http://www.welt.de/politi(...)nnlichem-Makler.html
Dit kan toch niet meer het resultaat van "Rechtse Cherrypicking" zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:11 schreef topdeck het volgende:
http://www.welt.de/politi(...)nnlichem-Makler.html
Bedankt voor de toch vriendelijke woorden. Natuurlijk ben ik niet racistisch.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 10:02 schreef Belabor het volgende:
Wauw, wat jullie allemaal besproken hebben vannacht heeft mij weer een kwartiertje heerlijk vermaakt!
Leuk ook om te zien dat eindelijk de eerlijke Kloothommel eens boven komt drijven. Hij is niet racistisch of per se tegen moslims, maar heeft wel bergen vooroordelen over alle mensen die net een beetje anders zijn dan hem.
Ik denk ook dat niemand de ogen daadwerkelijk sluit voor het probleem wat nu speelt: de toon die we gebruiken om het te bespreken verschilt alleen sterk. Ik baal er ook sterk van dat het vanuit Den Haag sinds de Algemene Beschouwingen doodstil blijft over de crisis, terwijl het duidelijk is dat we niet voorbereid zijn op de huidige stroom aan vluchtelingen.
Ik kan alleen maar hopen dat Den Haag zal herkennen wanneer het genoeg is en we simpelweg niet meer vluchtelingen menswaardige hulp kunnen bieden. We zien allemaal wel dat het in Duitsland ook veel te hard gegaan is en dat ze daar nu met de gebakken peren zitten.
Ik heb gehoord dat ze ook verantwoordelijk zijn voor enkele bugs in het spel Fifa 16.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:04 schreef Pino0 het volgende:
Lekker die Islamieten hier, een welkome toevoeging op onze samenleving.
Kijken neer op vrouwen, kijken neer op de Europeaanse levensstijl, de samenleving, zouden het liefste de sharia in voeren en het zijn er ook nog eens super veel.
Even hier zitten totdat de oorlog voor bij is in Syrie en daarna opgekankert terug naar de woestijn.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat ze ook verantwoordelijk zijn voor enkele bugs in het spel Fifa 16.
Zo was bij mij thuis laatst de koffie op. Je kan wel raden wie ik daar verantwoordelijk voor houd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat ze ook verantwoordelijk zijn voor enkele bugs in het spel Fifa 16.
Ik hoef alleen maar de resultaten van het NL elftal te noemen, en we kunnen allemaal concluderen dat dat geen toeval is. Van mij mogen ze snel weer naar huis die vluchtelingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 12:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zo was bij mij thuis laatst de koffie op. Je kan wel raden wie ik daar verantwoordelijk voor houd.
Beetje triest achteraf, ging soms wel eens te ver.quote:
Hongersnood is een volkomen natuurlijke manier om te zorgen voor een natuurlijk evenwicht tussen populatie en voedsel.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:37 schreef Eufonie het volgende:
Almost 3 million people at risk of facing hunger in the next few months in Malawi, Africa
Dat is nou net het probleem bij de mensen in dat soort landen...helemaal niks te vreten hebben, geen bezittingen, geen werk, helemaal niks...maar gewoon ongegeneerd blijven doorgaan met fokken. Het zal daar nooit beter worden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 14:37 schreef Eufonie het volgende:
Ben benieuwd hoe dit effect gaat hebben op de huidige vluchtelingen/immigrantenstroom.
Almost 3 million people at risk of facing hunger in the next few months in Malawi, Africa
http://thewatchers.adorra(...)&utm_medium=facebook
Almost 3 million people are in danger of facing hunger and severe shortage of food supply in Malawi in southeast Africa over the next couple of months, the Christian Aid reported on September 30, 2015, as the country faces its most severe food crisis in the last 10 years.
Malawi is facing the most severe food crisis in a decade, as a result of drought, late and sporadic rains and severe floods that devastated homes, farm lands and crops across the southern regions earlier this year.
The state of Malawi is one of the world's poorest and most densely populated regions in Africa. Its main food sources rely on agriculture, which accounts for over a third of the country's GDP. Due to severe floods that have affected the population of 630 000 people in January 2015, a large number of households have lost their food reserves.
"The situation is grave. Crops have suffered and food prices are rising: for instance, the production of maize - Malawi's staple food - has dropped by 30% in the past year, while maize prices have already risen by between 50% and 100%. This combination of factors has created the country's first national food deficit in 10 years," Christian Aid's Programme Manager for Malawi, Howard Nkhoma, based in the capital Lilongwe, said.
quote:Bulgarije houdt razzia's tegen illegalen
SOFIA - Bij razzia's in de hoofdstad Sofia en andere steden zijn door de Bulgaarse autoriteiten ongeveer vijfhonderd illegale immigranten aangehouden. De zoektocht werd donderdag en vrijdag gehouden.
De migranten zijn volgens het ministerie van Binnenlandse Zaken afkomstig uit Syrië, Afghanistan, Pakistan en Iran. Onder de arrestanten bevinden zich 46 mensen die ervan worden verdacht vluchtelingen tegen geld te hebben gesmokkeld.
Bulgarije heeft naar eigen zeggen sinds het begin van dit jaar al 17.000 ongeregistreerde migranten opgepakt. Om die ongecontroleerde hoeveelheid mensen in te dammen, werkt het land aan een uitbreiding van het 30 kilometer lange hek aan de grens met Turkije.
Die nuancering in de laatste zin ookquote:Ontevreden asielzoekers verlaten Heumensoord
Enkele tientallen vluchtelingen hebben de noodopvanglocatie Heumensoord bij Nijmegen, die vanmiddag in gebruik is genomen, direct verlaten. Ze zijn ontevreden over de opvang.
Verslaggever Mattijs van de Wiel sprak met ontevreden vluchtelingen. Zij klagen over stank en een gebrek aan frisse lucht. Ook zijn ze niet blij dat er meerdere gezinnen in een ruimte worden geplaatst.
De meeste van de circa 150 vluchtelingen blijven wel in het kamp.
http://nos.nl/artikel/206(...)ten-heumensoord.html
Maar dit zijn stuk voor stuk hoogopgeleide mensen! Die stop je niet in iets minder dan een villa !quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die nuancering in de laatste zin ook![]()
.
Wat een vies, misselijkmakend volk. Laat die varkens maar lekker onder de brug slapen.
quote:Justitie Dresden klaagt voorman Pegida aan
BERLIJN - De oprichter van de Duitse anti-islambeweging Pegida wordt misschien toch vervolgd wegens volksophitsing. Duitse media meldden vrijdag dat justitie in Dresden Lutz Bachmann heeft aangeklaagd vanwege teksten op zijn Facebookpagina in september vorig jaar.
Bachmann had oorlogsvluchtelingen en asielzoekers omschreven als ongedierte en tuig. Volgens justitie had Bachmann met die teksten bewust het risico genomen dat hij de openbare orde zou verstoren. De rechtbank moet beslissen of hij wordt vervolgd.
Pegida (patriottische Europeanen tegen islamisering van het avondland) begon ongeveer een jaar geleden met demonstraties tegen de vermeende islamisering van Duitsland. De beweging kreeg navolging in diverse andere plaatsen en demonstreert nog geregeld. Afgelopen maandag bracht de organisatie ongeveer 7500 mensen op de been in Dresden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)an_Pegida_aan__.html
quote:Ze gaan nu vermoedelijk naar een adres in Duitsland, aldus een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). Hij kon niet vertellen om hoeveel vluchtelingen het precies gaat.
Eigen verantwoordelijkheid
De woordvoerder: "Bij sommige vluchtelingen is het verwachtingspatroon misschien te hoog. We doen ons best, maar het kan altijd zo zijn dat een klein deel niet tevreden is over onze voorzieningen. De mensen zijn vrij om te gaan en staan waar ze willen. Maar als ze naar elders gaan, lopen ze wel de kans uit beeld te raken bij de Immigratie- en Naturalisatie Dienst en dat kan gevolgen hebben voor hun asielprocedure. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid, wij gaan ze niet achter de broek aan zitten."
Uiteraard. Maar ik vraag me af of de regering in staat is (en bereid is) om de wet te handhaven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Oppakken en op de eerste jet terug naar Syrie, zou ik zeggen in dit geval.
Als ze toch de asielprocedure ingaan gewoon meteen tien strafpunten in hun dossier.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar ik vraag me af of de regering in staat is (en bereid is) om de wet te handhaven.
Ondankbare ........quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 18:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Die nuancering in de laatste zin ook![]()
.
Wat een vies, misselijkmakend volk. Laat die varkens maar lekker onder de brug slapen.
Karakter hebben ze ook al niet.quote:Duitsland
Hoewel ze zeiden dat ze naar een adres in Duitsland gaan, is inmiddels een deel van de groep alweer terug in Heumensoord, aldus een woordvoerder van het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA). Zij verwacht dat de anderen ook terug zullen keren.
Met diezelfde jurisprudentie kan in NL Wilders ook gelijk achter de tralies.quote:
Uit het filmpje blijkt dat er een grote behoefte is aan seks. Dit had ik hier gisteren al voorspeld (kwestie van logisch nadenken), maar dat vonden een aantal dames hier raar en ongepast.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
http://regio.tpo.nl/2015/(...)e-normen-en-waarden/
Kijk eens even al die hoogopgeleiden die onze economie komen versterken
Heb je door dat de policor linkse gutmensch al decennia geleden dit topic hebben verlaten? Ze kunnen dit niet meer verdedigen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Schandalig inderdaad, dit zou je een Nederlander nooit horen zeggen!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Dit is gewoonweg geen arugment. ''Ja maar hunnie doen 't ook''quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 03:01 schreef VASND het volgende:
En het is wel een beetje nietszeggend of niet? Paar kerels interviewen en daar een conclusie aanhangen dat alle mensen in zo'n kamp dus gewoon wandelende tijdbommen met zaad zijn. Ze hebben zin in seks, goh. Zijn ook al jaren van huis weg.
Zo'n normen/waardenrapportage kan ik ook gewoon in een woonwagenkamp, een oerhollands conservatief dorpje of de schilderwijk produceren, easy.
Oftewel de conclusies die je er uit trekt zijn een tikkeltje voorbarig. Beter zoeken.
Houden ze nu hun eigen mensen dan ook binnen de grenzen? Is dat probleem ook weer opgelostquote:
Seks staat onderaan in de behoeftenpyramide van Maslow, op hetzelfde niveau als eten en drinken en daarmee komt het zelfs nog vóór de behoefte aan veiligheid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 03:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is gewoonweg geen arugment. ''Ja maar hunnie doen 't ook''
Nederlanders kun je niet uitzetten. Deze lui wel.
Misschien kan het COA &co wat extra subsidie regelen zodat er wat dames van lichte zeden deze mannen kunnen komen helpen of misschien zijn er ook wel vrijwilligsters die zich willen aanbieden..quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Seks staat onderaan in de behoeftenpyramide van Maslow, op hetzelfde niveau als eten en drinken en daarmee komt het zelfs nog vóór de behoefte aan veiligheid.
Het slaat dus nergens op om ze dit kwalijk te nemen. Het is gewoon menselijk.
Ze zouden iig. voor iedereen een playboy en een kamertje met privacy kunnen regelen. Misschien dat dat de nood tenminste een beetje kan verlichten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:40 schreef lapiovra het volgende:
[..]
Misschien kan het COA &co wat extra subsidie regelen zodat er wat dames van lichte zeden deze mannen kunnen komen helpen of misschien zijn er ook wel vrijwilligsters die zich willen aanbieden..
Onze beschaving is een karikatuur van zichzelf geworden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 02:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je door dat de policor linkse gutmensch al decennia geleden dit topic hebben verlaten? Ze kunnen dit niet meer verdedigen.
Het is gewoon vermoeiend. Gisteren een filmpje op Dumpert van een vluchteling die sigaretten wil en met z'n familie wil bellen, vandaag een filmpje van (blijkbaar, bij mij werkt het niet) vluchtelingen die seks willen. Nou, wereldschokkend hoor. Dat soort dingen zou jij natuurlijk allemaal nooit hoeven hè.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 02:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Heb je door dat de policor linkse gutmensch al decennia geleden dit topic hebben verlaten? Ze kunnen dit niet meer verdedigen.
Ja inderdaad. Door oorlog verscheurd Aleppo is erg, maar 5 minuten moeten wandelen met je blauwe ballen zonder sigaret en traag internet naar een toilet in een veilig noodkamp is de hel!!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:00 schreef Igen het volgende:
[..]
Het is gewoon vermoeiend. Gisteren een filmpje op Dumpert van een vluchteling die sigaretten wil en met z'n familie wil bellen, vandaag een filmpje van (blijkbaar, bij mij werkt het niet) vluchtelingen die seks willen. Nou, wereldschokkend hoor. Dat soort dingen zou jij natuurlijk allemaal nooit hoeven hè.
Wat komt morgen, een filmpje van een vluchteling die komt klagen dat twee boterhammen als lunch niet genoeg is, gevolgd door een hoop rechtse luitjes zoals jij die ondankbaarheid en wat al niet meer komen verwijten voor iets wat volstrekt logisch en begrijpelijk is? O nee, dat hebben we ook al gehad in dit topic.
Niet de hel maar doe nou ook niet alsof Syrië voor het conflict ook al een imboorlingen-hongerbuikjesland was zodat die mensen eeuwig dankbaar voor elke rijstkorrel moeten zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Door oorlog verscheurd Aleppo is erg, maar 5 minuten moeten wandelen met je blauwe ballen zonder sigaret en traag internet naar een toilet in een veilig noodkamp is de hel!!
Eeuwig? Ze zijn godverdomme 2 dagen binnen. En ze klagen dat er iemand snurkt op een slaapzaal, dat ze geen sex kunnen hebben (duh, als je je wijf thuis laat), dat er traag internet is en dat de wc 5 minuten lopen is. Als je daadwerkelijk oorlog meegemaakt hebt zou je toch wel een maandje blij zijn dat je veilig was zou je denken in plaats van je druk maken over first world problems.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Niet de hel maar doe nou ook niet alsof Syrië voor het conflict ook al een imboorlingen-hongerbuikjesland was zodat die mensen eeuwig dankbaar voor elke rijstkorrel moeten zijn.
Ik noemde net al de piramide van Maslow, waarin wordt uitgelegd dat de basisbehoeftes zoals eten, slapen en seks vóór hogere behoeftes zoals ook veiligheid komen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eeuwig? Ze zijn godverdomme 2 dagen binnen. En ze klagen dat er iemand snurkt op een slaapzaal, dat ze geen sex kunnen hebben (duh, als je je wijf thuis laat), dat er traag internet is en dat de wc 5 minuten lopen is. Als je daadwerkelijk oorlog meegemaakt hebt zou je toch wel een maandje blij zijn dat je veilig was zou je denken.
Internet, je vergeet internet en de afstand naar het toilet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik noemde net al de piramide van Maslow, waarin wordt uitgelegd dat de basisbehoeftes zoals eten, slapen en seks vóór hogere behoeftes zoals ook veiligheid komen.
Flikker zelf op met je idee dat alle vluchtelingen tuig zijn omdat Geenstijl er met veel moeite ééntje wist te vinden die klaagde over langzaam internet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Internet, je vergeet internet en de afstand naar het toilet.
flikker toch op man
Blijkbaar niet, want ik heb er al diverse gezien. Van filmpjes uit verschillende opvangkampen. Lekker je kop in het zand blijven steken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Flikker zelf op met je idee dat alle vluchtelingen tuig zijn omdat Geenstijl er met veel moeite ééntje wist te vinden die klaagde over langzaam internet.
Wauw, je hebt nog een tweede filmpje gezien van iemand die klaagt over langzaam internet? Nou, chapeau, wees er maar trots op.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want ik heb er al diverse gezien. Van filmpjes uit verschillende opvangkampen. Lekker je kop in het zand blijven steken.
Er zijn duidelijk mensen die klagen. Zie Nijmegen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Wauw, je hebt nog een tweede filmpje gezien van iemand die klaagt over langzaam internet? Nou, chapeau, wees er maar trots op.
Roep het maar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoe meer mensen je binnenhaalt, hoe groter de kans dat er klagers tussenzitten en hoe groter de kans op onderlinge stress. Ra ra wat zou nu de beste oplossing zijn om meer van dit soort problemen te voorkomen...?
Je komt vast niet met een oplossing.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moet ik het nu alweer roepen?
In Apeldoorn was toch een heel zangkoor beschikbaar, welkom welkomquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:40 schreef lapiovra het volgende:
[..]
Misschien kan het COA &co wat extra subsidie regelen zodat er wat dames van lichte zeden deze mannen kunnen komen helpen of misschien zijn er ook wel vrijwilligsters die zich willen aanbieden..
Probleem reguleren door als Den Haag zijnde standpunt in te nemen over max. aantal van opvang. Stevig ontmoedigingsbeleid gaan voeren samen met rest van West-Europa richting potentiële nieuwe migranten (in casu 'er zijn hier geen gouden bergen'). Strengere controles aan de poort, niet alleen in Nederland maar in alle EU-landen. Veel strenger patrouilleren op aankomstplekken van boten bij Griekenland. Extra geld naar opvang in de regio.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:03 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Je komt vast niet met een oplossing.
Dat punt zijn we geheel voorbij met dank aan Merkel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:07 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Probleem reguleren door als Den Haag zijnde standpunt in te nemen over max. aantal van opvang. Stevig ontmoedigingsbeleid gaan voeren samen met rest van West-Europa richting potentiële nieuwe migranten (in casu 'er zijn hier geen gouden bergen'). Strengere controles aan de poort, niet alleen in Nederland maar in alle EU-landen. Veel strenger patrouilleren op aankomstplekken van boten bij Griekenland. Extra geld naar opvang in de regio.
Nee, met dank aan een gebrek aan Europese samenwerking. Met dank aan een gebrek aan solidariteit met Griekenland en Italië, om hun te helpen bij het verwerken van de vluchtelingenstroom die daar al tijdenlang binnenkomt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:09 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat punt zijn we geheel voorbij met dank aan Merkel.
Als dat alles is, wat filmpjes van klagende vluchtelingen...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Blijkbaar niet, want ik heb er al diverse gezien. Van filmpjes uit verschillende opvangkampen. Lekker je kop in het zand blijven steken.
De Afrikaanse mentaliteit van low-lifes die totaal niet hier past...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 22:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ook onzin. Je maakt er 1 groep van.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De Afrikaanse mentaliteit van low-lifes die totaal niet hier past...
Jij bent toch die gast die met droge ogen beweerde dat alle vluchtelingen hoogopgeleid waren en perfect geïntegreerd zouden worden want zelfde normen en waarden?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:13 schreef Igen het volgende:
[..]
Flikker zelf op met je idee dat alle vluchtelingen tuig zijn omdat Geenstijl er met veel moeite ééntje wist te vinden die klaagde over langzaam internet.
Bagatelliseren, goedpraten, kernpunten ontwijken. Ik mis het woord "incident" voor de volle bingo kaart bij je.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als dat alles is, wat filmpjes van klagende vluchtelingen...
Stropop, niemand hier beweert dat namelijk. Jij beweert wel dat ALLE vluchtelingen lieverdjes zijn, dat ALLE vluchtelingen hoogopgeleid zijn, dat ALLE vluchtelingen die klagen een punt hebben en gewoon moeten krijgen wat ze willen, dat ALLE vluchtelingen die vrouwen verkrachten in die kampen 'hun behoeftes hebben' en meer van zulke ongein.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:22 schreef Igen het volgende:
En natuurlijk zijn er structurele problemen met extremisten.
Maar dat geldt voor beide kanten. Als in Duitsland weer eens journalisten in elkaar getimmerd worden of een AZC in brand wordt gestoken dan is dat bijv. ook een structureel en ernstig probleem en ook geen incident, maar moet je dat ook niet generaliseren naar de hele bevolking.
Maar daar reageert men net zo op. De mensen die het hardste klagen dat moslims begrip tonen voor salafistische extremisten zijn zelf degenen die vooraan staan om begrip te tonen voor neonazistische criminaliteit.
Pot-ketel.
Dat was inderdaad wat vreemds. Men wordt en werd gezien door bepaalde mensen als hoog opgeleid. Dat is zeker niet het geval. Je hebt gewoon te maken met een groep die hier niet werkelijk past. Daar moet je eerlijk over zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent toch die gast die met droge ogen beweerde dat alle vluchtelingen hoogopgeleid waren en perfect geïntegreerd zouden worden want zelfde normen en waarden?
Welke kernpunten precies?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bagatelliseren, goedpraten, kernpunten ontwijken. Ik mis het woord "incident" voor de volle bingo kaart bij je.
Ik sloeg gisteren het AD open.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bagatelliseren, goedpraten, kernpunten ontwijken. Ik mis het woord "incident" voor de volle bingo kaart bij je.
Hahaha, "wordt uitgelegd".quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik noemde net al de piramide van Maslow, waarin wordt uitgelegd dat de basisbehoeftes zoals eten, slapen en seks vóór hogere behoeftes zoals ook veiligheid komen.
[ afbeelding ]
Weerlegd zelfs ja? Vertel, door wie en wanneer?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hahaha, "wordt uitgelegd".
Jongen, dit was in 1942 slechts een theorie, inderdaad veel aangehaald, maar ook al talloze malen weerlegd.
Ja, doei. Ik ga hier geen gratis cursus psychologie geven. Ga je eerst maar eens wat inlezen in wat hierover de laatste 50 jaar is geschreven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Weerlegd zelfs ja? Vertel, door wie en wanneer?
Dom gelul dus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, doei. Ik ga hier geen gratis cursus psychologie geven. Ga je eerst maar eens wat inlezen in wat hierover de laatste 50 jaar is geschreven.
Bedankt Henk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Of al die vluchtelingen nu hoogopgeleid, aardig, dom, agressief, of slim zijn: het doet er allemaal niet toe. Het enige dat telt is:
Het zijn er teveel.
quote:Misstanden
Er lijkt nauwelijks beweging te zitten in die onafzienbare rij. Van wanhopige vrijwilligers horen we dat het opvangsysteem volledig is ingestort - 'In sich kollabiert' -, maar dat dit naar buiten toe niet mag worden toegegeven. 'De ambtenaren zitten daar enkel nog voor de schijn,' zegt Christiane Beckmann, de formidabele, onvermoeibare woordvoerster van de vrijwilligers van 'Moabit Hilft!'
De vluchtelingen vechten met elkaar voor het beste plekje in de rij, maar ze beseffen niet dat dit zinloos is: de wachttijd voor registratie is inmiddels opgelopen tot wel 50 dagen per persoon. Soms wordt het deze vermoeide en getraumatiseerde mensen te veel. Op zeker moment probeerden asielzoekers zich met geweld toegang te verschaffen tot het registratiekantoor. Dit is de achterkant van de Willkommenskultur, de reëel bestaande welkomstpraktijk.
Het Lageso is geen uitzondering. Integendeel, uit andere Duitse deelstaten komen soortgelijke berichten over falende opvang en over ernstige misstanden in de opvangcentra. Uit gesprekken van een van ons met hulpverleners, mensenrechtenactivisten en politiewoordvoerders rijst een beeld op van onderling geweld, etnische en religieuze twisten, verkrachtingen, dwangprostitutie, van malafide private bewakingsfirma's die in de asielzoekerscentra's criminele zaakjes optuigen en van christenen en jezidi's die worden gemolesteerd. 'Ze zijn tot de tanden bewapend met messen en knuppels,' zei de voorzitter van de grootste Duitse politievakbond, Rainer Wendt over de geweldserupties. 'De overheid heeft de situatie niet langer onder controle. Zo "schaffen wir das nicht".'
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:44 schreef Homey het volgende:
Het probleem is de vluchtelingen voor 90% ontzettend laagopgeleid is, man en met onjuiste intenties hierheen komt (gratis geld, etc). Waarom zou je überhaupt dit soort lieden toestaan? Australie heeft dat al lang door. Canada ook.
Deze migratiegolf is echt niet te vergelijken met de emigratiegolf naar Amerika vorige eeuw. Dat ging om gelijke culturen, juiste intenties en er was geen gratis geld aan de andere kant van de oceaan. Het was op voorhand duidelijk dat je je eigen broek moest ophouden. Plus er daar veel meer ruimte en een bloeiende economie.
Dit. Maarja in een ander topic lees ik al dat bijstand juist welvaart symboliseert, terwijl uit recente CBS-cijfers (juli 2015) blijkt dat 70 procent van de Somaliers en 60 procent van de Syriers/Irakezen/Eritreers in de bijstand zit. Dat wordt recht geluld door te stellen dat 30 procent dus niet in de bijstand zitquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:44 schreef Homey het volgende:
Het probleem is de vluchtelingen voor 90% ontzettend laagopgeleid is, man en met onjuiste intenties hierheen komt (gratis geld, etc). Waarom zou je überhaupt dit soort lieden toestaan? Australie heeft dat al lang door. Canada ook.
Deze migratiegolf is echt niet te vergelijken met de emigratiegolf naar Amerika vorige eeuw. Dat ging om gelijke culturen, juiste intenties en er was geen gratis geld aan de andere kant van de oceaan. Het was op voorhand duidelijk dat je je eigen broek moest ophouden. Plus er daar veel meer ruimte en een bloeiende economie.
Om het goed te praten wordt er één asielzoeker uitgenodigd bij Pauw en komt er een zielig (wellicht verzonnen) verhaal.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit. Maarja in een ander topic lees ik al dat bijstand juist welvaart symboliseert, terwijl uit recente CBS-cijfers (juli 2015) blijkt dat 70 procent van de Somaliers en 60 procent van de Syriers/Irakezen/Eritreers in de bijstand zit. Dat wordt recht geluld door te stellen dat 30 procent dus niet in de bijstand zitDus als er bij een bedrijf 700 van de 1.000 banen verdwijnen valt het wel mee, want er blijven er toch 300 over? Man man wat een redenaties van de 'goedpraters'.
Natuurlijk zijn er genoeg immigranten die uiteindelijk wel een (zeer) goede bijdrage aan onze economie gaan leveren. Maar een groter deel dus ook aantoonbaar niet, maar daar mag je kennelijk niks van zeggen.
Dat valt mij ook op. Een toevallig goed uitziende Afghaanse dame die hoopopgeleid is. Zeer uitzonderlijk geval, totaal niet representatief voor de massa immigratie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Om het goed te praten wordt er één asielzoeker uitgenodigd bij Pauw en komt er een zielig (wellicht verzonnen) verhaal.
Maar Marianne Vaatstra was vermoord door een boer uit de eigen streek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:27 schreef myShizzle het volgende:
Vannacht dus weer oorlogje spelen in Drachten.
Ik kom uit die regio, woon nu in 't Oost'n, en ik kan je wel vertellen: Dit kan/'mag' 2, 3 keer gebeuren maar dan ga je het volk daar wel tegen je krijgen. En Friezen, meer specifiek die uit Noord-Oost Friesland, wil je niet tegen je hebben want dat ga je niet winnen. Dat zijn rouwdouwers. Die maaien de boel daar zo plat.
Reden ook dat de burgemeester van Kollum (Vlakbij Dr88, waar ik vroeger dus woonde) afgelopen nacht een gebiedsverbod heeft ingesteld ivm een dorpsfeest (welke overigens omdát de immigranten in een sporthal midden in het centrum aan het dorpsplein (!!!!!!!) zijn opgevangen is verplaatst naar buiten de bebouwde kom). Ze zien de bui al hangen. De regio was al enigszins 'biased' na de moord op Marianne Vaatstra, dit trekt ouwe wonden weer open. IT GIET OAN
Ja, Und? Daarom heeft het eerst nog wel jaren gesudderd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar Marianne Vaatstra was vermoord door een boer uit de eigen streek..
Luister eens jij vermeldt dat de regio bevooroordeeld was tav AZC ogv de moord op Marianne Vaatstra. Maar die werd vermoord door één van hun eigen luitjes. Dus als ze nu nog steeds bevooroordeeld zijn kan dat niet te maken hebben met de moord op Marianne Vaatstra. Ja, of je moet vasthouden aan de waanzinnige complottheorie van Willem Dankbaar natuurlijk...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:48 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Ja, Und? Daarom heeft het eerst nog wel jaren gesudderd.
Het is erger. Zeker 90% van de Somaliers zit in een uitkering. Al die immigranten zijn voor een grote meerderheid afhankelijk van de staat, kunnen (en willen) hun eigen broek niet ophouden en zitten veelal in de criminaliteit. Maar wat wil je? Dit zijn mensen die ontzetttend laagopgeleid zijn, ongemotiveerd en van hele andere culturen. Concepten als vrijheid van meningsuiting, gelijke rechten voor allen, democratie zijn hen vreemd, noch interesseert dit ze. Wat hen interesseert is gratis geld en een gratis woning. Verder leven ze in hun eigen community, en vinden ze het allemaal wel best. Dit kan allemaal in Nederland. Het systeem laat het toe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit. Maarja in een ander topic lees ik al dat bijstand juist welvaart symboliseert, terwijl uit recente CBS-cijfers (juli 2015) blijkt dat 70 procent van de Somaliers en 60 procent van de Syriers/Irakezen/Eritreers in de bijstand zit. Dat wordt recht geluld door te stellen dat 30 procent dus niet in de bijstand zitDus als er bij een bedrijf 700 van de 1.000 banen verdwijnen valt het wel mee, want er blijven er toch 300 over? Man man wat een redenaties van de 'goedpraters'.
Natuurlijk zijn er genoeg immigranten die uiteindelijk wel een (zeer) goede bijdrage aan onze economie gaan leveren. Maar een groter deel dus ook aantoonbaar niet, maar daar mag je kennelijk niks van zeggen.
Verregaande conclusies trekken op een 1 voorbeeld. Statistisch alles behalve betrouwbaar en valide.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Luister eens jij vermeldt dat de regio bevooroordeeld was tav AZC ogv de moord op Marianne Vaatstra. Maar die werd vermoord door één van hun eigen luitjes. Dus als ze nu nog steeds bevooroordeeld zijn kan dat niet te maken hebben met de moord op Marianne Vaatstra. Ja, of je moet vasthouden aan de waanzinnige complottheorie van Willem Dankbaar natuurlijk...
Je zou eigenlijk denken nadat die boer was opgepakt dat men in de regio juist wat milder zou gaan denken over een AZC. Omdat ze er eerst vanuit gingen dat een asielzoeker de dader was, maar dat dat helemaal niet waar was. Maw het valt dus wel mee.
Het gaat niet om Marianne, die ik overigens zelf redelijk goed gekend heb.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Luister eens jij vermeldt dat de regio bevooroordeeld was tav AZC ogv de moord op Marianne Vaatstra. Maar die werd vermoord door één van hun eigen luitjes. Dus als ze nu nog steeds bevooroordeeld zijn kan dat niet te maken hebben met de moord op Marianne Vaatstra. Ja, of je moet vasthouden aan de waanzinnige complottheorie van Willem Dankbaar natuurlijk...
De BN'er die voor 2500 euro een politiek correct praatje komt doen mag ook niet ontbreken natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:44 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat valt mij ook op. Een toevallig goed uitziende Afghaanse dame die hoopopgeleid is. Zeer uitzonderlijk geval, totaal niet representatief voor de massa immigratie.
Maar ze was niet door een asielzoeker vermoord. Dus dan stel je je mening bij, toch? Of ben je dan nog steeds wantrouwend, omdat je jaren hebt gedacht dat het misschien wel eens een asielzoeker had kunnen zijn, ook al was het geen asielzoeker.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:54 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Het gaat niet om Marianne, die ik overigens zelf redelijk goed gekend heb.
Het gaat erom dat er in de regio jarenlang is -gedacht- dat de moord door buitenlanders gepleegd ZOU ZIJN, en daarmee, met jarenlang niet weten hoe het écht zat, kweek je weinig goodwill.
Dat is echt niet als sneeuw voor de zon verdwenen als jaren later blijkt dat het iemand uit de eigen bevolking was. Moet men hier nou echt alles tot-en-met voorkauwen, spreekt toch voor zich lijkt me?
Nee,quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent toch die gast die met droge ogen beweerde dat alle vluchtelingen hoogopgeleid waren en perfect geïntegreerd zouden worden want zelfde normen en waarden?
Nee, dat beweer ik helemaal niet, ik zeg toch nota bene in de post die je citeert van niet? Heb je nooit leren lezen ofzo?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stropop, niemand hier beweert dat namelijk. Jij beweert wel dat ALLE vluchtelingen lieverdjes zijn, dat ALLE vluchtelingen hoogopgeleid zijn, dat ALLE vluchtelingen die klagen een punt hebben en gewoon moeten krijgen wat ze willen, dat ALLE vluchtelingen die vrouwen verkrachten in die kampen 'hun behoeftes hebben' en meer van zulke ongein.
Daar gaat het niet om, die user haalt aan dat men in de regio sws al wantrouwend was ivm de moord op Marianne Vaatstra. En die beelden kennen we allemaal nog wel. Alleen een asielzoeker was niet de dader, ondanks dat men dit jaren gedacht had.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Verregaande conclusies trekken op een 1 voorbeeld. Statistisch alles behalve betrouwbaar en valide.
Voor de Syrische vluchtelingen klopt dat niet. Die zijn hoger opgeleid dan andere vluchtelingen. Van hen is nog steeds zo'n 50% laagopgeleid, maar dus geen 90%.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:44 schreef Homey het volgende:
Het probleem is de vluchtelingen voor 90% ontzettend laagopgeleid is
Daarin verschillen ze dan niet van de ~40% van de Nederlanders die ook alleen maar geïnteresseerd zijn of hun pensioen of uitkering of zorgtoeslag volgend jaar nog wel even hoog is en niks om moraliteit geeft, en daarom SP, PVV, 50+ en dergelijke partijen aanhangen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:53 schreef Homey het volgende:
[..]
Het is erger. Zeker 90% van de Somaliers zit in een uitkering. Al die immigranten zijn voor een grote meerderheid afhankelijk van de staat, kunnen (en willen) hun eigen broek niet ophouden en zitten veelal in de criminaliteit. Maar wat wil je? Dit zijn mensen die ontzetttend laagopgeleid zijn, ongemotiveerd en van hele andere culturen. Concepten als vrijheid van meningsuiting, gelijke rechten voor allen, democratie zijn hen vreemd, noch interesseert dit ze. Wat hen interesseert is gratis geld en een gratis woning. Verder leven ze in hun eigen community, en vinden ze het allemaal wel best. Dit kan allemaal in Nederland. Het systeem laat het toe.
Quincy ben jij het?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Daarin verschillen ze dan niet van de ~40% van de Nederlanders die ook alleen maar geïnteresseerd zijn of hun pensioen of uitkering of zorgtoeslag volgend jaar nog wel even hoog is en niks om moraliteit geeft, en daarom SP, PVV, 50+ en dergelijke partijen aanhangen.
Kijk wat dat betreft maar in de Zwarte Piet-discussie. Je vindt daar nauwelijks iemand die voor Zwarte Piet is met het morele argument dat iedereen gelijke rechten op beleving van de eigen cultuur heeft. De overheersende toon is daar dat iedereen met een kleurtje te gast is en daarom niet moet zeiken. Rechtse luitjes die nu tegen vluchtelingen zijn als verdedigers van klassieke Westerse idealen, my ass.
Eh, nee? Ik zeg daar niks over Zwarte Piet, ik zeg alleen dat de discussie erover laat zien dat er behoorlijk wat racisten-in-de-kast in Nederland zijn. En dat dat volgens mij degenen zijn die nu ook het hardste over vluchtelingen klagen.quote:
Het heeft geen reet meer met een links-rechts discussie te maken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Daarin verschillen ze dan niet van de ~40% van de Nederlanders die ook alleen maar geïnteresseerd zijn of hun pensioen of uitkering of zorgtoeslag volgend jaar nog wel even hoog is en niks om moraliteit geeft, en daarom SP, PVV, 50+ en dergelijke partijen aanhangen.
Kijk wat dat betreft maar in de Zwarte Piet-discussie. Je vindt daar nauwelijks iemand die voor Zwarte Piet is met het morele argument dat iedereen gelijke rechten op beleving van de eigen cultuur heeft. De overheersende toon is daar dat iedereen met een kleurtje te gast is en daarom niet moet zeiken. Rechtse luitjes die nu tegen vluchtelingen zijn als verdedigers van klassieke Westerse idealen, my ass.
Ja, "rechtse lui" dekt de lading niet nee. Mijn excuses voor rechtse figuren die zich daardoor allicht ten onrechte aangesproken zouden kunnen voelen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het heeft geen reet meer met een links-rechts discussie te maken.
twitter:TPOnl twitterde op zaterdag 03-10-2015 om 12:38:14GroenLinks en SP willen 'welkom vluchtelingen' manifestatie houden in Purmerend http://t.co/orHJ4B6o8L reageer retweet
Purmerend waar de vluchtingen vlakbij de tennisbaan en de golfclub terechtkomen, in een wijkje met huizen vanaf 450K ¤ ?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:17 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op zaterdag 03-10-2015 om 12:38:14GroenLinks en SP willen 'welkom vluchtelingen' manifestatie houden in Purmerend http://t.co/orHJ4B6o8L reageer retweet
Hier heb je gelijk in. Enige verschil is dat dit (autochtone) Nederlanders zijn en wij daar dus gewoon mee zitten opgescheept en er mee zullen moeten dealen. Leuk of niet. Zodra je de kans hebt om mensen 'van buiten' te filteren om ervoor te zorgen dat dit % niet hoger gaat worden (en dat is altijd een aanname, garanties heb je nooit, maar op basis van cijfers uit het verleden mag je die aannames gerust maken) moet je dit ten allen tijde doen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:05 schreef Igen het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
'Integratie vluchtelingen lastiger dan hereniging Duitsland'
![]()
In tegenstelling tot de gelukszoekers, die de weg naar melk en honing prima weten te vinden, zijn ze in Duitsland he-le-maal de weg kwijt. Stuurde Adolf in 1942 het Rode leger een uitnodiging om in Berlijn te komen partyen. Anno 1945 nodigt domme Merkel het halve Midden Oosten uit. Hoe dom zijn ze daar in Duitsland?
Ook leuk leesvoer (als het waar is):Natuurlijk is dat niet waar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
'Integratie vluchtelingen lastiger dan hereniging Duitsland'
![]()
In tegenstelling tot de gelukszoekers, die de weg naar melk en honing prima weten te vinden, zijn ze in Duitsland he-le-maal de weg kwijt. Stuurde Adolf in 1942 het Rode leger een uitnodiging om in Berlijn te komen partyen. Anno 1945 nodigt domme Merkel het halve Midden Oosten uit. Hoe dom zijn ze daar in Duitsland?
Ook leuk leesvoer (als het waar is):Xandernieuws.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Iedereen wil luxe, ook zij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.omroepgelderla(...)-deur-helemaal-niets
Ondertussen beginnen de vluchtelingen te demonstreren omdat ze nog geen huis met uitkering hebben.
Laat ze eerst maar eens blij zijn dat ze veilig zijn, in plaats dat ze gaan klagen over het trage internet, enz.quote:
Wat grappig, aangezien ondertussen (vorige week) 78% van de Nederlanders denkt dat de momenteel grote stroom asielzoekers een negatief effect zal hebben op Nederland.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee? Ik zeg daar niks over Zwarte Piet, ik zeg alleen dat de discussie erover laat zien dat er behoorlijk wat racisten-in-de-kast in Nederland zijn. En dat dat volgens mij degenen zijn die nu ook het hardste over vluchtelingen klagen.
En ja hoor... http://www.rtvutrecht.nl/(...)ng-asielzoekers.htmlquote:Op woensdag 30 september 2015 18:20 schreef Resistor het volgende:
[..]
Zodra de 72 uur van persoon 1 verstreken zijn komt persoon 2 op zijn bed te liggen. Is dat nou zo moeilijk?
Ik ben benieuwd wat ze hier in Bunschoten gaan doen, SRO heeft hier dus ook een sporthal, en wel 1 die mooi met een wand in 2 delen te verdelen is. 1 helft voor waar het voor bedoeld is, andere helft...
Maar ik denk dat ze wel rekening houden met de mentaliteit van de 'oorspronkelijke' bewoners. Ik woon hier al mijn hele leven, en ik ben er nog steeds 1 'van buiten'. In een wat meer gemengde stad is het vermoedelijk wat soepeler.
quote:De gemeente Zeist maakte donderdag bekend dat de crisisopvang in sporthal Dijnselburg vrijdag wordt beëindigd. Vluchtelingen hebben dan niet 72 uur, zoals de bedoeling was, maar 14 dagen in de sporthal gebivakkeerd.
Zou jij ook doen als je gouden bergen was belooft door de de mensensmokkelaars en het dan hier niet krijgt, terwijl je de mensensmokkelaars duizenden euro's hebt gegeven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:18 schreef luxerobots het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.omroepgelderla(...)-deur-helemaal-niets
Ondertussen beginnen de vluchtelingen te demonstreren omdat ze nog geen huis met uitkering hebben.
En Nederland houdt die mensensmokkel vrolijk in leven door maar mensen te blijven binnenlaten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou jij ook doen als je gouden bergen was belooft door de de mensensmokkelaars en het dan hier niet krijgt, terwijl je de mensensmokkelaars duizenden euro's hebt gegeven.
Niet vergeten dat met dat geld ook terrorisme wordt gefinancierd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En Nederland houdt die mensensmokkel vrolijk in leven door maar mensen te blijven binnenlaten.
Precies, uiteindelijk krijgt de overgrote meerderheid van de Syriërs een huis met uitkering. We houden het probleem met de economische vluchtelingen zelf in stand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
En Nederland houdt die mensensmokkel vrolijk in leven door maar mensen te blijven binnenlaten.
Zouden ze garantie kunnen claimen omdat de Nederlandse regering hen niet faciliteert in hun behoeftes?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:49 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Zou jij ook doen als je gouden bergen was belooft door de de mensensmokkelaars en het dan hier niet krijgt, terwijl je de mensensmokkelaars duizenden euro's hebt gegeven.
Garantie tot bij de grens.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zouden ze garantie kunnen claimen omdat de Nederlandse regering hen niet faciliteert in hun behoeftes?
Ik denk dat Groenlinks hier wel voor zou zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zouden ze garantie kunnen claimen omdat de Nederlandse regering hen niet faciliteert in hun behoeftes?
twitter:TPOnl twitterde op zaterdag 03-10-2015 om 14:25:54Duitse dominee luidt noodklok: 'In veel Duitse azc's geldt inmiddels de sharia' http://t.co/5W6PKfvgdi reageer retweet
Nee joh, incidentjes enzo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:27 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:TPOnl twitterde op zaterdag 03-10-2015 om 14:25:54Duitse dominee luidt noodklok: 'In veel Duitse azc's geldt inmiddels de sharia' http://t.co/5W6PKfvgdi reageer retweet
Kwajongens streken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:27 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Hij vindt dus dat ze moeten worden opgevangen, maar voorspelt ook shariapraktijken dan. Houd dan gewoon je mond als je het niet wilt oplossen.quote:Hij wil, als goed christen, inderdaad alle vluchtelingen welkom heten maar hoort vrijwel dagelijks met welke problemen christelijke asielzoekers te maken hebben.
Martens denkt dat de problemen in Duitsland veel groter zijn dan Duitsland wil zien. Maar hij wil niet dat Duitsland de Duitse waarden prijsgeeft zodra het lastig wordt. “Ik ben radeloos! Als je alles maar onder het vloerkleed veegt, is er straks niks meer over van de Duitse gastvrijheid. Dan loopt iedereen mee met extreem rechts”, zegt hij.
"Dat beide religies het wel kunnen uitpraten is gewoon politiek gezwets."
Hoeveel van deze berichten moeten er nog komen voordat de goedpratende kliek zich eens achter de oren gaat krabben denk je? Die oogkleppen moeten toch een keer afvallen.quote:
Zolang men niet wilt erkennen dat bepaalde mensen als groep kenmerken kunnen hebben: nooit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoeveel van deze berichten moeten er nog komen voordat de goedpratende kliek zich eens achter de oren gaat krabben denk je? Die oogkleppen moeten toch een keer afvallen.
Dan moet het wel waar zijn. Nog even en er worden van dieven handen afgehakt enzo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:27 schreef Houtenbeen het volgende:
Als er verkrachtingen in Nederland plaats gaan vinden door asielzoekers, dan zal dat alsnog goedgepraat worden of genegeerd worden door de media zoals de NOS/NPO.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoeveel van deze berichten moeten er nog komen voordat de goedpratende kliek zich eens achter de oren gaat krabben denk je? Die oogkleppen moeten toch een keer afvallen.
Het is een complot!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als er verkrachtingen in Nederland plaats gaan vinden door asielzoekers, dan zal dat alsnog goedgepraat worden of genegeerd worden door de media zoals de NOS/NPO.
Er is inderdaad een verschil tussen Sharia en islamitische intimidatie. Beide moeten we echter niet willen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan moet het wel waar zijn. Nog even en er worden van dieven handen afgehakt enzo.
Jij snapt 'm.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 14:38 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Van de boze blanke man die zorgt voor wereldwijd veel asielzoekers toch?
Wauw. Dat je een verklaring zoekt is een ding, maar mensen kunnen zelf nadenken kun je het dus volledig aanrekenen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Seks staat onderaan in de behoeftenpyramide van Maslow, op hetzelfde niveau als eten en drinken en daarmee komt het zelfs nog vóór de behoefte aan veiligheid.
Komt-ie weer met zijn Maslow uit 1942.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 08:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Normale mensen denken ook niet zo. Sex staat er echt niet als eerste levensbehoefte.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Komt-ie weer met zijn Maslow uit 1942.
Volgens deze redenering is verkrachting van vrouwen normaal; men moet immers ook eten en drinken.
Ja dûh! Wat dacht je van het schandaal met die katholieke internaten waar aan de lopende band kleine jongetjes werden verkracht door gezonde blanke autochtone Hollandsche mensen - die blijkbaar het celibaat niet volhielden? Onder die omstandigheden was dat waarschijnlijk ook "normaal". Niet wenselijk, maar wel logischerwijs te verwachten op grond van de menselijke natuur.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Komt-ie weer met zijn Maslow uit 1942.
Volgens deze redenering is verkrachting van vrouwen normaal; men moet immers ook eten en drinken.
De vraag is wat je als normaal ziet. Ik heb op een Katholiek internaat gezeten trouwens. Wat daar mis ging weet ik niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja dûh! Wat dacht je van het schandaal met die katholieke internaten waar aan de lopende band kleine jongetjes werden verkracht door gezonde blanke autochtone Hollandsche mensen - die blijkbaar het celibaat niet volhielden? Onder die omstandigheden was dat waarschijnlijk ook "normaal". Niet wenselijk, maar wel logischerwijs te verwachten op grond van de menselijke natuur.
Je moet een verschil maken tussen "normaal" als in "logisch", en "normaal" als in "wenselijk".quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:15 schreef Jaroon het volgende:
[..]
De vraag is wat je als normaal ziet. Ik heb op een Katholiek internaat gezeten trouwens. Wat daar mis ging weet ik niet.
Misbruik en gekke dingen op gebied van sex zijn nooit normaal.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet een verschil maken tussen "normaal" als in "logisch", en "normaal" als in "wenselijk".
Bepaalde dingen die gebeuren zijn volstrekt onwenselijk maar tegelijk ook heel logisch, gezien de omstandigheden. En dus is het belangrijk om ervoor te zorgen dat die omstandigheden niet ontstaan.
Dus bijv. niet nog meer asielzoekers opnemen als je van gekkigheid niet weet waar die heen moeten en je die dan langere tijd met bijna alleen mannen in grote hallen zonder privacy moet stoppen.
ah, de 'iedereen met kritiek op massa immigratie is racist' retoriek. Vandaag weer een onderzoek gedaan door RTL: 66% wil geen asielzoekers meer. Bovenop de onderzoeken van onderhandelde trouw die precies hetzelfde beeld laten zien. Een ruime meerderheid van het electoraat wil het niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 13:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Eh, nee? Ik zeg daar niks over Zwarte Piet, ik zeg alleen dat de discussie erover laat zien dat er behoorlijk wat racisten-in-de-kast in Nederland zijn. En dat dat volgens mij degenen zijn die nu ook het hardste over vluchtelingen klagen.
Nee, ik ben niet zo van het generaliseren. Uiteraard zullen er bij die 66% ook mensen tussen zitten die geen xenofobe racisten zijn.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ah, de 'iedereen met kritiek op massa immigratie is racist' retoriek. Vandaag weer een onderzoek gedaan door RTL: 66% wil geen asielzoekers meer. Bovenop de onderzoeken van onderhandelde trouw die precies hetzelfde beeld laten zien. Een ruime meerderheid van het electoraat wil het niet.
Allemaal xenofoben racisten natuurlijk.
Je legt me nu woorden in de mond. Ik heb dat nergens gezegd, integendeel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 19:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Minder onzinnig dan suggereren dat mensen met kritiek racisten zijn.
Juist.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 18:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Je moet een verschil maken tussen "normaal" als in "logisch", en "normaal" als in "wenselijk".
Bepaalde dingen die gebeuren zijn volstrekt onwenselijk maar tegelijk ook heel logisch, gezien de omstandigheden. En dus is het belangrijk om ervoor te zorgen dat die omstandigheden niet ontstaan.
Dus bijv. niet nog meer asielzoekers opnemen als je van gekkigheid niet weet waar die heen moeten en je die dan langere tijd met bijna alleen mannen in grote hallen zonder privacy moet stoppen.
Shocking.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Stop alle discussies: Het zijn er gewoon teveel.
http://www.volkskrant.nl/(...)menskultur~a4155036/
Ook in Nederland moet de noodtoestand worden afgekondigd.
Je verwacht het niet hèquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
En snel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Noodtoestand is wel weer even lekker overdrijven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Toch de grenzen dicht dus, wat verstandige mensen hier al maanden schrijven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:08 schreef Belabor het volgende:
[..]
Noodtoestand is wel weer even lekker overdrijven.
Wat Nederland moet zeggen is: "Onze tijdelijke opvangen zitten vol en draaien nu al langer dan de 72 uur waarvoor ze toegewezen zijn. Wij kunnen op dit moment geen nieuwe asielaanvragen meer behandelen. Voor de mensen die nog buiten de grenzen staan en die de hulp direct nodig hebben is het een harde klap, maar wij moeten tot nader order de toestroom gaan stopzetten. Wij gaan eerst inventariseren hoe we de vluchtelingen die hier nu al zijn nu kunnen helpen."
Rapportje van het COA erbij met alle opvangen en de totale hoeveelheid mensen die opgevangen is, persconferentie door Rutte en direct een noodvergadering in de TK over hoe we nu verder moeten met de vluchtelingen die hier nu al zijn. Simpel zat.
Dat is Nederland op zijn best: sociaal en daadkrachtig, maar ook realistisch. Maar helaas is Nederland op dit moment niet helemaal op zijn best.
Voorlopig in ieder geval wel. Dat moet Duitsland ook gaan doen. Zodra je weer goede ruimte en opvang kunt bieden mogen van mij de grenzen weer open, maar je moet wel weten wat je capaciteiten zijn. En volgens mij doet het COA en Den Haag nu gewoon nog te veel aan kunst- en vliegwerk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Toch de grenzen dicht dus, wat verstandige mensen hier al maanden schrijven.
Misschien voorzagen die mensen de problemen wel! Net als je nu al kunt voorzien dat we over 15 jaar problemen gaan hebben met 'syrische rotjochies' in de grote steden. Daar hoef je echt niet voor te wachten totdat het gebeurt!.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:12 schreef Belabor het volgende:
Oh en trouwens, de mensen die maanden geleden al riepen dat de grenzen dicht moesten deden dat uit angst en niet omdat de vluchtelingen problemen veroorzaakten. Dat is pas de laatste drie weken de situatie. Dus die mensen die toen het hardste schreeuwen zou ik al gauw in de categorie "xenofoob" gooien.
Heel normaal in allerhande sectoren men noemt het data-analytics en bigdata.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien voorzagen die mensen de problemen wel! Net als je nu al kunt voorzien dat we over 15 jaar problemen gaan hebben met 'syrische rotjochies' in de grote steden. Daar hoef je echt niet voor te wachten totdat het gebeurt!.
Het is zelfs veel slimmer en menselijker om bepaalde patronen te herkennen en van te voren te weten wat er gaat gebeuren. Dan kun je de put dempen voordat het kalf verdronken is.
Als je de "Syrische rotjochies" goed begeleiding kunt geven doordat ze niet met 8 personen in open hokken hoeven te bivakkeren, goed onderwijs krijgen en een nieuw leven op kunnen bouwen in Nederland, dan kun je die problemen niet voorzien.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Misschien voorzagen die mensen de problemen wel! Net als je nu al kunt voorzien dat we over 15 jaar problemen gaan hebben met 'syrische rotjochies' in de grote steden. Daar hoef je echt niet voor te wachten totdat het gebeurt!.
Tsja, achteraf kan iedereen roepen dat ze gelijk hadden. Zo gaat dat altijd.quote:Het is zelfs veel slimmer en menselijker om bepaalde patronen te herkennen en van te voren te weten wat er gaat gebeuren. Dan kun je de put dempen voordat het kalf verdronken is.
Ja, wat dat betreft vind ik dat ze in België het goede voorbeeld geven. Niet iedereen weigeren, maar duidelijk quota aangeven. Dan weten de Belgen wat ze kunnen verwachten en de vluchtelingen ook.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:22 schreef Morendo het volgende:
Met de exploderende bevolkingsgroei in volatiele gebieden in Afrika en Azië lijkt mij een quota-systeem sowieso onmisbaar worden. Straks heb je scenario's dat de mensen die recht hebben op asiel meer dan de helft van de inheemse Europese bevolking uitmaken. Lijkt mij niet heel wenselijk.
Zonder de noodtoestand is dit alles niet mogelijk omdat we gebonden zijn aan allerlei verdragen zoals het Vluchtelingenverdrag en we een rechtsstaat blijven. De enige oplossing is een opschorting van al die verdragen. Ik denk dat als dit zo doorgaat het ook onvermijdelijk is om de noodtoestand uit te roepen want deze toestroom brengt de hele openbare orde in het geding.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:08 schreef Belabor het volgende:
[..]
Noodtoestand is wel weer even lekker overdrijven.
Wat Nederland moet zeggen is: "Onze tijdelijke opvangen zitten vol en draaien nu al langer dan de 72 uur waarvoor ze toegewezen zijn. Wij kunnen op dit moment geen nieuwe asielaanvragen meer behandelen. Voor de mensen die nog buiten de grenzen staan en die de hulp direct nodig hebben is het een harde klap, maar wij moeten tot nader order de toestroom gaan stopzetten. Wij gaan eerst inventariseren hoe we de vluchtelingen die hier nu al zijn nu kunnen helpen."
Rapportje van het COA erbij met alle opvangen en de totale hoeveelheid mensen die opgevangen is, persconferentie door Rutte en direct een noodvergadering in de TK over hoe we nu verder moeten met de vluchtelingen die hier nu al zijn. Simpel zat.
Dat is Nederland op zijn best: sociaal en daadkrachtig, maar ook realistisch. Maar helaas is Nederland op dit moment niet helemaal op zijn best.
Wat een teringzooi, ze zullen inmiddels vast erg blij zijn met de "Iedereen is welkom!" uitspraak van Frau Merkel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 22:52 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
En dat krijgt misschien ook nog de Nobelprijs voor de Vrede. De gotspequote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wat een teringzooi, ze zullen inmiddels vast erg blij zijn met de "Iedereen is welkom!" uitspraak van Frau Merkel.
Tijd voor oproep van de reservisten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:33 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Wat een teringzooi, ze zullen inmiddels vast erg blij zijn met de "Iedereen is welkom!" uitspraak van Frau Merkel.
Dronebama en de EU hebben die prijs ook gewonnen, ik neem hem derhalve niet meer al te serieus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En dat krijgt misschien ook nog de Nobelprijs voor de Vrede. De gotspe
Ik ook nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:36 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dronebama en de EU hebben die prijs ook gewonnen, ik neem hem derhalve niet meer al te serieus.
Dit is wel het toppunt van draaien en framen net zolang totdat het weer in je linkse straatje past wat ik in vele jaren heb gezien hier en ik dacht alles gezien te hebben.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:12 schreef Belabor het volgende:
[..]
Voorlopig in ieder geval wel. Dat moet Duitsland ook gaan doen. Zodra je weer goede ruimte en opvang kunt bieden mogen van mij de grenzen weer open, maar je moet wel weten wat je capaciteiten zijn. En volgens mij doet het COA en Den Haag nu gewoon nog te veel aan kunst- en vliegwerk.
Oh en trouwens, de mensen die maanden geleden al riepen dat de grenzen dicht moesten deden dat uit angst en niet omdat de vluchtelingen problemen veroorzaakten. Dat is pas de laatste drie weken de situatie. Dus die mensen die toen het hardste schreeuwen zou ik al gauw in de categorie "xenofoob" gooien.
Ik vind wel dat je hulp moet bieden als je daar de capaciteiten toe hebt. Die capaciteit blijkt nu echter bereikt, dus dan moet je verstandige keuzes maken!
Bedankt voor de goede bijdrage!quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:44 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Dit is wel het toppunt van draaien en framen net zolang totdat het weer in je linkse straatje past wat ik in vele jaren heb gezien hier en ik dacht alles gezien te hebben.
Echt ongelovelijk....
Goede bijdragen heb ik ongeveer 12 jaar lang gedaan samen met een legioen anderen hier die realistisch genoeg waren en zijn, om te zien EN te voorspellen wat er speelde en er nu aan zit te komen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:49 schreef Belabor het volgende:
[..]
Bedankt voor de goede bijdrage!
PS: ik heb nog nooit links gestemd en zie mezelf ook niet als links. Maar goed dat je mij weer zo mooi in je hokjes hebt weten te stoppen.
Nu alles in de puin loopt...quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:04 schreef Kanjer het volgende:
En dan durf jij nog, nu alles in de puin loopt, je gelijk te claimen, de wijsneus uit te hangen en anderen, die je weken/maanden voor waren, weg te zetten??
Je moet het lef maar hebben.
Klopt, het gaat zelfs steeds beter, zo blijkt uit behoorlijk wat lijstjes. Maar wacht, volgend jaar moeten we het ineens doen met een gedeelde plek met Ecuador ofzo.quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:11 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee joh, gaat geweldig allemaal, tralala, zonneschijn, joepiedepoepie.
Ach, ik weet nu in ieder geval met wie ik te maken heb na deze reactie van jou, dus dat zet mijn opmerking weer in een heel ander perspectief. Daarmee is wat mij betreft de kous af.quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:04 schreef Kanjer het volgende:
En dan durf jij nog, nu alles in de puin loopt, je gelijk te claimen, de wijsneus uit te hangen en anderen, die je weken/maanden voor waren, weg te zetten??
Vraagje: waarmee moeten we vechten? En wie is het nou tegen wie? Links tegen rechts, of allemaal tegen de vluchtelingen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Goede bijdragen heb ik ongeveer 12 jaar lang gedaan samen met een legioen anderen hier die realistisch genoeg waren en zijn, om te zien EN te voorspellen wat er speelde en er nu aan zit te komen.
Niemand van policor links wilde het horen.
Nu doet dat volledig niet ter zake wie of wat er op FOK! gepost is of was, het zal niets in de geschiedenis of in de toekomst veranderen.
Ik ben er echter klaar mee om te proberen linkse ballen te overtuigen, het gelijk komt vanzelf mijn kant op, dat zei ik toen al en nu ook, en het gaat snel nu, mooi zo.
Links wil oorlog? Links krijgt oorlog.
In heel Europa.
Maar de problemen die we nu met Marokkaanse jongeren hebben komen toch niet voort uit gebrekkige opvang? Die zijn gewoon in het Nederlandse onderwijs- en gezondheidssysteem opgegroeid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:20 schreef Belabor het volgende:
[..]
Als je de "Syrische rotjochies" goed begeleiding kunt geven doordat ze niet met 8 personen in open hokken hoeven te bivakkeren, goed onderwijs krijgen en een nieuw leven op kunnen bouwen in Nederland, dan kun je die problemen niet voorzien.
De onrust die er nu is komt juist grotendeels door de gebrekkige opvang. Vluchtelingen klagen, terecht, over de nogal erbarmelijke toestanden in veel opvanglocaties in Nederland. Als je geen goede hulp kunt bieden, zeg dat dan eerlijk en stuur de mensen ergens anders heen. Dat is realistisch en de meest humane oplossing, vind ik tenminste.
De troost is dat het juist dit soort figuren zijn die straks het eerste het loodje leggenquote:
Hoezo ? Er komt geen burgeroorlogquote:Op zondag 4 oktober 2015 08:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
De troost is dat het juist dit soort figuren zijn die straks het eerste het loodje leggen
Het zou een enorme trollactie zijn als je daar met een spandoek metquote:
tussen gaat staanquote:العودة الى بلدك.
Gedoogd Europa dan de onderdrukking en bombardementen van Turkije/Erdogan op de Koerden?quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:47 schreef Igen het volgende:
http://www.faz.net/aktuel(...)iegeln-13837016.html
Morgen komt Erdogan naar Brussel. Ter voorbereiding hebben de EC en Turkije een voorstel voor een deal over het vluchtelingenprobleem gemaakt.
- Frontex (de Schengen-grensbewaking), de Griekse kustwacht en de Turkse kustwacht gaan de patrouilles op zee fors uitbreiden
- Onderschepte vluchtelingen gaan terug naar Turkije
- De EU betaalt mee aan opvang voor max. 2 miljoen vluchtelingen in Turkije
- Er wordt vaart gemaakt met de onderhandelingen voor visumvrij reizen van Turken naar Europa.
- Turkije wordt evt. als veilig herkomstland gecategoriseerd -- waarmee wij dan in feite ook erkennen dat Erdogan de Koerden in Turkije correct behandelt.
Zou het dan toch gaan lukken, iets oplossen door samenwerking?
De Linkse Kerk is zo óm, wanneer de problemen in hun eigen achtertuin terecht komen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Goede bijdragen heb ik ongeveer 12 jaar lang gedaan samen met een legioen anderen hier die realistisch genoeg waren en zijn, om te zien EN te voorspellen wat er speelde en er nu aan zit te komen.
Niemand van policor links wilde het horen.
Nu doet dat volledig niet ter zake wie of wat er op FOK! gepost is of was, het zal niets in de geschiedenis of in de toekomst veranderen.
Ik ben er echter klaar mee om te proberen linkse ballen te overtuigen, het gelijk komt vanzelf mijn kant op, dat zei ik toen al en nu ook, en het gaat snel nu, mooi zo.
Links wil oorlog? Links krijgt oorlog.
In heel Europa.
Er is niet meteen een burgeroorlog. In eerste instantie zullen de water- en voedselvoorziening in het gedrang komen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:19 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo ? Er komt geen burgeroorlog
Ook geen criminaliteit die is al 5 keer zo laag als in 1987
Er is niets aan de hand
Klopt helemaal.quote:Op zondag 4 oktober 2015 08:19 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoezo ? Er komt geen burgeroorlog
Ook geen criminaliteit die is al 5 keer zo laag als in 1987
Er is niets aan de hand
Proest.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Door de herdefinitie van het woord "criminaliteit" door de loop der jaren, is er zolangzamerhand helemaal geen criminaliteit meer in Nederland. De politie is dan ook compleet overbodig en kan beter worden ontmanteld. Justitie trouwens ook.
Dit:quote:
quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:53 schreef hpeopjes het volgende:
Door de herdefinitie van het woord "criminaliteit" door de loop der jaren, is er zolangzamerhand helemaal geen criminaliteit meer in Nederland. De politie is dan ook compleet overbodig en kan beter worden ontmanteld. Justitie trouwens ook.
Gisteren in de Volkskrant een uitgebreid artikel over de criminaliteit van de vluchtelingen en de daarmee gepaard gaande angst onder de bevolking:quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:53 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Klopt helemaal.
Ze zitten hier net iets te kort om al aan georganiseerde misdaad te kunnen doen, of een criminele organisatie op te zetten. Dus het is voorlopig inderdaad kruimelwerk dan volgens mij, tenzij ze voor de lol gaan moorden. Maar dat is dan weer best nutteloos.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Gisteren in de Volkskrant een uitgebreid artikel over de criminaliteit van de vluchtelingen en de daarmee gepaard gaande angst onder de bevolking:
Alles wordt weggeredeneerd en gebagatelliseerd. Het is "kruimelwerk", bijvoorbeeld "slechts" winkeldiefstal. Bij verkrachtingen wordt betoogd dat dit "logisch" is wegens de omstandigheden waarin de vluchtelingen worden opgevangen.
Het is eigenlijk dus allemaal de schuld van Nederland zelf, die de opvang niet op orde heeft.
Toch is het voor de winkeleigenaar niet bijzonder plezierig, wanneer hij te maken heeft met diefstal. Voor de politie of politicus is dit dan misschien kruimelwerk, voor de ondernemer misschien het eind van zijn bedrijf.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze zitten hier net iets te kort om al aan georganiseerde misdaad te kunnen doen, of een criminele organisatie op te zetten. Dus het is voorlopig inderdaad kruimelwerk dan volgens mij, tenzij ze voor de lol gaan moorden. Maar dat is dan weer best nutteloos.
Gelukkig maar, al gedurende mijn hele leven worden er asielzoekers opgevangen. Zou ik nooit meer lekker kunnen slapen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het is een illusie om te veronderstellen dat het respecteren en overnemen van Nederlandse normen en waarden al direct van start kan gaan in de opvanglocaties van het COA
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)n-opvangen~a4154943/
Let op het woordje "direct".
Gaat u daarom rustig slapen. Het komt allemaal goed. Niet direct, maar ooit wel.
Zo gaat het toch altijd.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Gisteren in de Volkskrant een uitgebreid artikel over de criminaliteit van de vluchtelingen en de daarmee gepaard gaande angst onder de bevolking:
Alles wordt weggeredeneerd en gebagatelliseerd. Het is "kruimelwerk", bijvoorbeeld "slechts" winkeldiefstal. Bij verkrachtingen wordt betoogd dat dit "logisch" is wegens de omstandigheden waarin de vluchtelingen worden opgevangen.
Het is eigenlijk dus allemaal de schuld van Nederland zelf, die de opvang niet op orde heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |