Het zijn eigenlijk geen aannames dat als meer mensen gebruik willen maken van dezelfde diensten dat je dat wachttijd langer wordt toch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Weer gewoon aanames, aannames, aannames. Daar ben je al meerdere keren op aangesproken en je gaat er nooit op in. Omdat je weet dat wat je zegt gewoon aannames zijn.
Ander land, andere gewoontes. Pretendeer dan niet kennis te hebben.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Onzinnige opmerking. In Egypte ben ik niet geweest, daar weet ik niets van. Heb ik ook niet beweerd.
Jawel, eigenlijk. Maar das meer een economische discussie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk geen aannames dat als meer mensen gebruik willen maken van dezelfde diensten dat je dat wachttijd langer wordt toch?
Niet alle veranderingen zijn per se wenselijk. De gelijke rechten voor man en vrouw, voor ons zo vanzelfsprekend bijvoorbeeld, zijn er zoals je weet niet in elke cultuur.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is geen mening. Het is simpelweg een feit. Iedere maatschappij verandert, of je het nu wilt of niet. Maar hardnekkig vast blijven houden aan ideeen die niet meer bestaan of zelfs al achterhaald zijn getuigt niet echt van aanpassingsvermogen. En je geeft gewoon toe dat je niet eens wat weet van islamitische landen, getuige jouw reactie op Yasmin. "Die laat ik even aan me voorbij gaan". Weak, dude. Very weak.
Welnee, dat zijn helemaal geen aannames. Dat is gewoon wat ik persoonlijk ervaar. Ik weet niet waar jij woont, misschien is er bij jullie geen azc?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Weer gewoon aanames, aannames, aannames. Daar ben je al meerdere keren op aangesproken en je gaat er nooit op in. Omdat je weet dat wat je zegt gewoon aannames zijn.
Het totaal aantal asielzoekers verspreid over Nederland zal dat wel meevallen. Ik dacht dat je een voorbeeld had van de islam-invloed die je iets verplicht of verbied.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Iedereen merkt het of zal het binnenkort gaan merken. Er zijn in korte tijd veel asielzoekers bijgekomen, verspreid over heel Nederland. Het wordt gewoon drukker overal. Je ziet ze op straat lopen, er ontstaan opstootjes hier en daar, er ligt meer rotzooi op straat, je moet vaker wachten in de winkel of bij de huisarts. Gewoon, meer mensen op dezelfde oppervlakte die allemaal gebruik willen maken van dezelfde voorzieningen.
Ik heb al zo vaak aannames geschreven hier, dat het een raar woord aan het worden is. Ken je dat? Dat als je iets heel vaak zegt dat het woord heel raar wordt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nijmegen, 3000 tijdelijke opvang, de grootste van Nederland. Merk er vooralsnog niets van.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn helemaal geen aannames. Dat is gewoon wat ik persoonlijk ervaar. Ik weet niet waar jij woont, misschien is er bij jullie geen azc?
Lulkoek. Ik pretendeer helemaal niets. Er zijn een paar islamitische landen waar ik aangename en ook wel avontuurlijke vakanties heb doorgebracht. Er waar ik overigens een ander beeld van de islam heb gekregen, dan ik had op basis van uitsluitend in Nederland wonende moslims.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ander land, andere gewoontes. Pretendeer dan niet kennis te hebben.
Ja, die gaan toch naar die camping? En moeten dan in juni weer weg, wegens de wandelvierdaagse?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Nijmegen, 3000 tijdelijke opvang, de grootste van Nederland. Merk er vooralsnog niets van.
Ten eerste, wederom een aanname. En daarnaast ook nog eens onhaalbaar. Ik neem aan dat je uit kunt vinden waarom. Ten tweede, sterk maken voor iets is niet wat ongefundeerde naar discriminatie ruikende onzin spuien op het internet. Doe er wat aan, als je je zo bedreigt voelt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niet alle veranderingen zijn per se wenselijk. De gelijke rechten voor man en vrouw, voor ons zo vanzelfsprekend bijvoorbeeld, zijn er zoals je weet niet in elke cultuur.
Zodra wij hier de sharia hebben (in 2050 volgens ClapClap) dan is dat voorbij.
Als je die gelijke rechten wil behouden, dan zul je je daar sterk voor moeten maken.
Ik woon op Malta, genoeg vluchtelingen hier. Ik weet niet wat jij persoonlijk ervaart, maar schijnbaar staat het iedere dag in de krant. Althans, dat post je de hele tijd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn helemaal geen aannames. Dat is gewoon wat ik persoonlijk ervaar. Ik weet niet waar jij woont, misschien is er bij jullie geen azc?
ik ben het er overigens niet volledig mee oneens. Dit is juist die gematigde discussie die ik al topics lang probeer aan te zwengelen. Er is een aardige kliekjesvorming en zij vs ons mentaliteit, terwijl dat juist voorkomen moet worden voor goede integratie. Ook dat moet van 2 kanten komen, maar meer voor de nieuweling uiteraard.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Het totaal aantal asielzoekers verspreid over Nederland zal dat wel meevallen. Ik dacht dat je een voorbeeld had van de islam-invloed die je iets verplicht of verbied.
Dat heeft hij ook niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Het totaal aantal asielzoekers verspreid over Nederland zal dat wel meevallen. Ik dacht dat je een voorbeeld had van de islam-invloed die je iets verplicht of verbied.
Eigenlijk wel jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak aannames geschreven hier, dat het een raar woord aan het worden is. Ken je dat? Dat als je iets heel vaak zegt dat het woord heel raar wordt.
Met alle respect kerel, maar dat doe je wel. Lees je eigen posts eens terug.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Lulkoek. Ik pretendeer helemaal niets. Er zijn een paar islamitische landen waar ik aangename en ook wel avontuurlijke vakanties heb doorgebracht. Er waar ik overigens een ander beeld van de islam heb gekregen, dan ik had op basis van uitsluitend in Nederland wonende moslims.
Dat is de theorie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, die gaan toch naar die camping? En moeten dan in juni weer weg, wegens de wandelvierdaagse?
Ah, Malta. Daar ben ik ook een paar keer geweest.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ten eerste, wederom een aanname. En daarnaast ook nog eens onhaalbaar. Ik neem aan dat je uit kunt vinden waarom. Ten tweede, sterk maken voor iets is niet wat ongefundeerde naar discriminatie ruikende onzin spuien op het internet. Doe er wat aan, als je je zo bedreigt voelt.
[..]
Ik woon op Malta, genoeg vluchtelingen hier. Ik weet niet wat jij persoonlijk ervaart, maar schijnbaar staat het iedere dag in de krant. Althans, dat post je de hele tijd.
Ik wil me best wat gematigder opstellen, maar ik vrees dat de aantal asielzoekers niet gematigd zal worden. Ik ben er gewoon oprecht van overtuigd dat dit een groot probleem gaat vormen voor West-Europa en de EU. Dat is geen onderbuikgevoel, maar gebaseerd op een paar goede kranten die ik dagelijks lees. Ik vind het naïef om je ogen te sluiten voor de grote problemen die er momenteel zijn met de opvang van asielzoekers.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:51 schreef VASND het volgende:
[..]
ik ben het er overigens niet volledig mee oneens. Dit is juist die gematigde discussie die ik al topics lang probeer aan te zwengelen. Er is een aardige kliekjesvorming en zij vs ons mentaliteit, terwijl dat juist voorkomen moet worden voor goede integratie. Ook dat moet van 2 kanten komen, maar meer voor de nieuweling uiteraard.
Ze slenteren hier niet in drommen over straat, dat is complete bullshit. De enigen die over straat lopen zijn de mensen die al een verblijfvergunning hebben en een baan. Het opvangcentrum is beter te beschrijven als een gevangenis uitgebreid met zeecontainers waar ze in leven. Mooi hek eromheen en zo. Weet je hoe comfortabel een metalen zeecontainer is hier in de zomer met bijna 40+ graden?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ah, Malta. Daar ben ik ook een paar keer geweest.
Dat verklaart jouw opstelling. Er zijn weliswaar aardig wat vluchtelingen op Malta, maar die willen allemaal zo snel mogelijk naar het noorden. Het is dus alleen een tijdelijke kwestie. Overigens heb ik ze daar ook in drommen over straat zien slenteren; daar word je niet echt vrolijk van.
Ik ga niet alles wat een probleem kan worden haten, of een antipathie tegen ontwikkelen. Vergrijzing in Nederland. Hoe meer oudjes, hoe groter mijn haat? Wat vindt je eigen ik nou van moslims, los van de problematiek omtrent deze groep van dit moment?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik wil me best wat gematigder opstellen, maar ik vrees dat de aantal asielzoekers niet gematigd zal worden. Ik ben er gewoon oprecht van overtuigd dat dit een groot probleem gaat vormen voor West-Europa en de EU. Dat is geen onderbuikgevoel, maar gebaseerd op een paar goede kranten die ik dagelijks lees. Ik vind het naïef om je ogen te sluiten voor de grote problemen die er momenteel zijn met de opvang van asielzoekers.
Als jij je wat gematigder op wilt stellen, dan doe je dat gewoon. Het is een vrij land hier. Weer een aanname, plus je eigen angst, aanhalen om dat niet te doen is een zwaktebod van jewelste.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik wil me best wat gematigder opstellen, maar ik vrees dat de aantal asielzoekers niet gematigd zal worden. Ik ben er gewoon oprecht van overtuigd dat dit een groot probleem gaat vormen voor West-Europa en de EU. Dat is geen onderbuikgevoel, maar gebaseerd op een paar goede kranten die ik dagelijks lees. Ik vind het naïef om je ogen te sluiten voor de grote problemen die er momenteel zijn met de opvang van asielzoekers.
Ik heb op Malta wel degelijk drommen "allochtonen" over straat zien lopen. Ik heb ze niet gevraagd of ze wel of geen verblijfsvergunning hadden. Die zeecontainers heb ik niet gezien, waar staan die?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze slenteren hier niet in drommen over straat, dat is complete bullshit. De enigen die over straat lopen zijn de mensen die al een verblijfvergunning hebben en een baan. Het opvangcentrum is beter te beschrijven als een gevangenis uitgebreid met zeecontainers waar ze in leven. Mooi hek eromheen en zo. Weet je hoe comfortabel een metalen zeecontainer is hier in de zomer met bijna 40+ graden?
Ook daar zijn we het mee eens hoor. Echter moet er ook niet overdreven worden dat over een jaar onze vrouwen in burka moeten lopen. Een paar islamitische gebruiken prima joh. Uiteraard ben ook ik tegen de huidige gang van zaken, het gebrek aan regelgeving en ballen in Brussel. De huidige aantallen zijn net te doen, maar het moet zo niet een jaar extra aan blijven modderen, die tijd is voorbij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het idiote is dat we het allemaal de zorgen in grote lijnen gewoon delen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:03 schreef VASND het volgende:
[..]
Ook daar zijn we het mee eens hoor. Echter moet er ook niet overdreven worden dat over een jaar onze vrouwen in burka moeten lopen. Een paar islamitische gebruiken prima joh. Uiteraard ben ook ik tegen de huidige gang van zaken, het gebrek aan regelgeving en ballen in Brussel.
Malta is zo'n beetje de grootste melting pot van Europa, maar jij ging er dus direct vanuit dat het allochtonen waren? En waar heb jij die drommen "allochtonen" gezien dan? En wat die containers betreft, ga maar naar Hal Far.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik heb op Malta wel degelijk drommen "allochtonen" over straat zien lopen. Ik heb ze niet gevraagd of ze wel of geen verblijfsvergunning hadden. Die zeecontainers heb ik niet gezien, waar staan die?
Wat betreft de temperatuur heb ik me laten vertellen dat je in de zomer niet naar Malta moet gaan. Heb ik ook niet gedaan. Ik ben daar drie keer geweest, steeds in november. Heerlijke temperatuur.
En daar is ook niks mis mee.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het idiote is dat we het allemaal de zorgen in grote lijnen gewoon delen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |