Ik sloeg gisteren het AD open.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bagatelliseren, goedpraten, kernpunten ontwijken. Ik mis het woord "incident" voor de volle bingo kaart bij je.
Hahaha, "wordt uitgelegd".quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 09:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik noemde net al de piramide van Maslow, waarin wordt uitgelegd dat de basisbehoeftes zoals eten, slapen en seks vóór hogere behoeftes zoals ook veiligheid komen.
[ afbeelding ]
Weerlegd zelfs ja? Vertel, door wie en wanneer?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hahaha, "wordt uitgelegd".
Jongen, dit was in 1942 slechts een theorie, inderdaad veel aangehaald, maar ook al talloze malen weerlegd.
Ja, doei. Ik ga hier geen gratis cursus psychologie geven. Ga je eerst maar eens wat inlezen in wat hierover de laatste 50 jaar is geschreven.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Weerlegd zelfs ja? Vertel, door wie en wanneer?
Dom gelul dus.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:37 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, doei. Ik ga hier geen gratis cursus psychologie geven. Ga je eerst maar eens wat inlezen in wat hierover de laatste 50 jaar is geschreven.
Bedankt Henk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Of al die vluchtelingen nu hoogopgeleid, aardig, dom, agressief, of slim zijn: het doet er allemaal niet toe. Het enige dat telt is:
Het zijn er teveel.
quote:Misstanden
Er lijkt nauwelijks beweging te zitten in die onafzienbare rij. Van wanhopige vrijwilligers horen we dat het opvangsysteem volledig is ingestort - 'In sich kollabiert' -, maar dat dit naar buiten toe niet mag worden toegegeven. 'De ambtenaren zitten daar enkel nog voor de schijn,' zegt Christiane Beckmann, de formidabele, onvermoeibare woordvoerster van de vrijwilligers van 'Moabit Hilft!'
De vluchtelingen vechten met elkaar voor het beste plekje in de rij, maar ze beseffen niet dat dit zinloos is: de wachttijd voor registratie is inmiddels opgelopen tot wel 50 dagen per persoon. Soms wordt het deze vermoeide en getraumatiseerde mensen te veel. Op zeker moment probeerden asielzoekers zich met geweld toegang te verschaffen tot het registratiekantoor. Dit is de achterkant van de Willkommenskultur, de reëel bestaande welkomstpraktijk.
Het Lageso is geen uitzondering. Integendeel, uit andere Duitse deelstaten komen soortgelijke berichten over falende opvang en over ernstige misstanden in de opvangcentra. Uit gesprekken van een van ons met hulpverleners, mensenrechtenactivisten en politiewoordvoerders rijst een beeld op van onderling geweld, etnische en religieuze twisten, verkrachtingen, dwangprostitutie, van malafide private bewakingsfirma's die in de asielzoekerscentra's criminele zaakjes optuigen en van christenen en jezidi's die worden gemolesteerd. 'Ze zijn tot de tanden bewapend met messen en knuppels,' zei de voorzitter van de grootste Duitse politievakbond, Rainer Wendt over de geweldserupties. 'De overheid heeft de situatie niet langer onder controle. Zo "schaffen wir das nicht".'
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:44 schreef Homey het volgende:
Het probleem is de vluchtelingen voor 90% ontzettend laagopgeleid is, man en met onjuiste intenties hierheen komt (gratis geld, etc). Waarom zou je überhaupt dit soort lieden toestaan? Australie heeft dat al lang door. Canada ook.
Deze migratiegolf is echt niet te vergelijken met de emigratiegolf naar Amerika vorige eeuw. Dat ging om gelijke culturen, juiste intenties en er was geen gratis geld aan de andere kant van de oceaan. Het was op voorhand duidelijk dat je je eigen broek moest ophouden. Plus er daar veel meer ruimte en een bloeiende economie.
Dit. Maarja in een ander topic lees ik al dat bijstand juist welvaart symboliseert, terwijl uit recente CBS-cijfers (juli 2015) blijkt dat 70 procent van de Somaliers en 60 procent van de Syriers/Irakezen/Eritreers in de bijstand zit. Dat wordt recht geluld door te stellen dat 30 procent dus niet in de bijstand zitquote:Op zaterdag 3 oktober 2015 11:44 schreef Homey het volgende:
Het probleem is de vluchtelingen voor 90% ontzettend laagopgeleid is, man en met onjuiste intenties hierheen komt (gratis geld, etc). Waarom zou je überhaupt dit soort lieden toestaan? Australie heeft dat al lang door. Canada ook.
Deze migratiegolf is echt niet te vergelijken met de emigratiegolf naar Amerika vorige eeuw. Dat ging om gelijke culturen, juiste intenties en er was geen gratis geld aan de andere kant van de oceaan. Het was op voorhand duidelijk dat je je eigen broek moest ophouden. Plus er daar veel meer ruimte en een bloeiende economie.
Om het goed te praten wordt er één asielzoeker uitgenodigd bij Pauw en komt er een zielig (wellicht verzonnen) verhaal.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit. Maarja in een ander topic lees ik al dat bijstand juist welvaart symboliseert, terwijl uit recente CBS-cijfers (juli 2015) blijkt dat 70 procent van de Somaliers en 60 procent van de Syriers/Irakezen/Eritreers in de bijstand zit. Dat wordt recht geluld door te stellen dat 30 procent dus niet in de bijstand zitDus als er bij een bedrijf 700 van de 1.000 banen verdwijnen valt het wel mee, want er blijven er toch 300 over? Man man wat een redenaties van de 'goedpraters'.
Natuurlijk zijn er genoeg immigranten die uiteindelijk wel een (zeer) goede bijdrage aan onze economie gaan leveren. Maar een groter deel dus ook aantoonbaar niet, maar daar mag je kennelijk niks van zeggen.
Dat valt mij ook op. Een toevallig goed uitziende Afghaanse dame die hoopopgeleid is. Zeer uitzonderlijk geval, totaal niet representatief voor de massa immigratie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:21 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Om het goed te praten wordt er één asielzoeker uitgenodigd bij Pauw en komt er een zielig (wellicht verzonnen) verhaal.
Maar Marianne Vaatstra was vermoord door een boer uit de eigen streek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:27 schreef myShizzle het volgende:
Vannacht dus weer oorlogje spelen in Drachten.
Ik kom uit die regio, woon nu in 't Oost'n, en ik kan je wel vertellen: Dit kan/'mag' 2, 3 keer gebeuren maar dan ga je het volk daar wel tegen je krijgen. En Friezen, meer specifiek die uit Noord-Oost Friesland, wil je niet tegen je hebben want dat ga je niet winnen. Dat zijn rouwdouwers. Die maaien de boel daar zo plat.
Reden ook dat de burgemeester van Kollum (Vlakbij Dr88, waar ik vroeger dus woonde) afgelopen nacht een gebiedsverbod heeft ingesteld ivm een dorpsfeest (welke overigens omdát de immigranten in een sporthal midden in het centrum aan het dorpsplein (!!!!!!!) zijn opgevangen is verplaatst naar buiten de bebouwde kom). Ze zien de bui al hangen. De regio was al enigszins 'biased' na de moord op Marianne Vaatstra, dit trekt ouwe wonden weer open. IT GIET OAN
Ja, Und? Daarom heeft het eerst nog wel jaren gesudderd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar Marianne Vaatstra was vermoord door een boer uit de eigen streek..
Luister eens jij vermeldt dat de regio bevooroordeeld was tav AZC ogv de moord op Marianne Vaatstra. Maar die werd vermoord door één van hun eigen luitjes. Dus als ze nu nog steeds bevooroordeeld zijn kan dat niet te maken hebben met de moord op Marianne Vaatstra. Ja, of je moet vasthouden aan de waanzinnige complottheorie van Willem Dankbaar natuurlijk...quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:48 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Ja, Und? Daarom heeft het eerst nog wel jaren gesudderd.
Het is erger. Zeker 90% van de Somaliers zit in een uitkering. Al die immigranten zijn voor een grote meerderheid afhankelijk van de staat, kunnen (en willen) hun eigen broek niet ophouden en zitten veelal in de criminaliteit. Maar wat wil je? Dit zijn mensen die ontzetttend laagopgeleid zijn, ongemotiveerd en van hele andere culturen. Concepten als vrijheid van meningsuiting, gelijke rechten voor allen, democratie zijn hen vreemd, noch interesseert dit ze. Wat hen interesseert is gratis geld en een gratis woning. Verder leven ze in hun eigen community, en vinden ze het allemaal wel best. Dit kan allemaal in Nederland. Het systeem laat het toe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:11 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dit. Maarja in een ander topic lees ik al dat bijstand juist welvaart symboliseert, terwijl uit recente CBS-cijfers (juli 2015) blijkt dat 70 procent van de Somaliers en 60 procent van de Syriers/Irakezen/Eritreers in de bijstand zit. Dat wordt recht geluld door te stellen dat 30 procent dus niet in de bijstand zitDus als er bij een bedrijf 700 van de 1.000 banen verdwijnen valt het wel mee, want er blijven er toch 300 over? Man man wat een redenaties van de 'goedpraters'.
Natuurlijk zijn er genoeg immigranten die uiteindelijk wel een (zeer) goede bijdrage aan onze economie gaan leveren. Maar een groter deel dus ook aantoonbaar niet, maar daar mag je kennelijk niks van zeggen.
Verregaande conclusies trekken op een 1 voorbeeld. Statistisch alles behalve betrouwbaar en valide.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Luister eens jij vermeldt dat de regio bevooroordeeld was tav AZC ogv de moord op Marianne Vaatstra. Maar die werd vermoord door één van hun eigen luitjes. Dus als ze nu nog steeds bevooroordeeld zijn kan dat niet te maken hebben met de moord op Marianne Vaatstra. Ja, of je moet vasthouden aan de waanzinnige complottheorie van Willem Dankbaar natuurlijk...
Je zou eigenlijk denken nadat die boer was opgepakt dat men in de regio juist wat milder zou gaan denken over een AZC. Omdat ze er eerst vanuit gingen dat een asielzoeker de dader was, maar dat dat helemaal niet waar was. Maw het valt dus wel mee.
Het gaat niet om Marianne, die ik overigens zelf redelijk goed gekend heb.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:51 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Luister eens jij vermeldt dat de regio bevooroordeeld was tav AZC ogv de moord op Marianne Vaatstra. Maar die werd vermoord door één van hun eigen luitjes. Dus als ze nu nog steeds bevooroordeeld zijn kan dat niet te maken hebben met de moord op Marianne Vaatstra. Ja, of je moet vasthouden aan de waanzinnige complottheorie van Willem Dankbaar natuurlijk...
De BN'er die voor 2500 euro een politiek correct praatje komt doen mag ook niet ontbreken natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:44 schreef Homey het volgende:
[..]
Dat valt mij ook op. Een toevallig goed uitziende Afghaanse dame die hoopopgeleid is. Zeer uitzonderlijk geval, totaal niet representatief voor de massa immigratie.
Maar ze was niet door een asielzoeker vermoord. Dus dan stel je je mening bij, toch? Of ben je dan nog steeds wantrouwend, omdat je jaren hebt gedacht dat het misschien wel eens een asielzoeker had kunnen zijn, ook al was het geen asielzoeker.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:54 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Het gaat niet om Marianne, die ik overigens zelf redelijk goed gekend heb.
Het gaat erom dat er in de regio jarenlang is -gedacht- dat de moord door buitenlanders gepleegd ZOU ZIJN, en daarmee, met jarenlang niet weten hoe het écht zat, kweek je weinig goodwill.
Dat is echt niet als sneeuw voor de zon verdwenen als jaren later blijkt dat het iemand uit de eigen bevolking was. Moet men hier nou echt alles tot-en-met voorkauwen, spreekt toch voor zich lijkt me?
Nee,quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij bent toch die gast die met droge ogen beweerde dat alle vluchtelingen hoogopgeleid waren en perfect geïntegreerd zouden worden want zelfde normen en waarden?
Nee, dat beweer ik helemaal niet, ik zeg toch nota bene in de post die je citeert van niet? Heb je nooit leren lezen ofzo?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 10:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Stropop, niemand hier beweert dat namelijk. Jij beweert wel dat ALLE vluchtelingen lieverdjes zijn, dat ALLE vluchtelingen hoogopgeleid zijn, dat ALLE vluchtelingen die klagen een punt hebben en gewoon moeten krijgen wat ze willen, dat ALLE vluchtelingen die vrouwen verkrachten in die kampen 'hun behoeftes hebben' en meer van zulke ongein.
Daar gaat het niet om, die user haalt aan dat men in de regio sws al wantrouwend was ivm de moord op Marianne Vaatstra. En die beelden kennen we allemaal nog wel. Alleen een asielzoeker was niet de dader, ondanks dat men dit jaren gedacht had.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 12:54 schreef Homey het volgende:
[..]
Verregaande conclusies trekken op een 1 voorbeeld. Statistisch alles behalve betrouwbaar en valide.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |