abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 02:12:03 #101
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156540544
Tijd om mijn Hollandsche bedje op te zoeken, welterusten!
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 02:12:14 #102
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156540546
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 02:00 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ga niet alles wat een probleem kan worden haten, of een antipathie tegen ontwikkelen. Vergrijzing in Nederland. Hoe meer oudjes, hoe groter mijn haat? Wat vindt je eigen ik nou van moslims, los van de problematiek omtrent deze groep van dit moment?
Het is bijna onmogelijk om daar in het algemeen iets over te zeggen. De ene moslim is de andere niet. Ik heb veel meer aardige en vriendelijke moslims ontmoet, dan onaardige. Ik ken moslims die zelf de koran nooit gelezen hebben en bijv. wel bier drinken. Maar ik ken ze ook die inderdaad vijf keer daags op een kleed moeten zitten bidden. Op zich ook niets mis mee.

Er is m.i. wel een verschil tussen moslims hier en een moslim in bijv. Oman, die daar zijn hele leven heeft gewoond en ook de rest van zijn leven zal blijven wonen. Zo'n moslim kan precies zijn wie hij of zij wil zijn in de cultuur waarmee hij vertrouwd is. Als toerist zal je je daar natuurlijk moeten aanpassen, maar ik heb daar nooit problemen mee ondervonden.

Zodra een moslim in een andere cultuur terechtkomt, bijvoorbeeld de Nederlandse, dan kan hij of zij niet helemaal zichzelf zijn. De vraag is dan wie zich moet aanpassen: de moslim of de omgeving. In die situatie kunnen er wrijvingen en spanningen ontstaan.

Je ziet dat bijvoorbeeld in mijn stad, waar de moslims dan een eigen moskee willen hebben. Voor de omwonenden die zelf niet moslim zijn, kan dat dan overlast geven.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 02:13:28 #103
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156540560
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 02:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Als jij je wat gematigder op wilt stellen, dan doe je dat gewoon. Het is een vrij land hier. Weer een aanname, plus je eigen angst, aanhalen om dat niet te doen is een zwaktebod van jewelste.
Ik ben volgens mij juist ook gematigd. Het verschil is dat ik iedere dag een paar kranten lees, terwijl jij hoog en droog op Malta bivakkeert.
pi_156540566
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 02:12 schreef VASND het volgende:
Tijd om mijn Hollandsche bedje op te zoeken, welterusten!
Goed punt wel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_156540576
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 02:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik ben volgens mij juist ook gematigd. Het verschil is dat ik iedere dag een paar kranten lees, terwijl jij hoog en droog op Malta bivakkeert.
En ik lees geen kranten? :') Wederom, zwaktebod, kerel. Maar geef eens antwoord op mijn vraag, als je wilt. Dan kunnen we er morgen over verder gaan.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_156540581
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 02:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het is bijna onmogelijk om daar in het algemeen iets over te zeggen. De ene moslim is de andere niet. Ik heb veel meer aardige en vriendelijke moslims ontmoet, dan onaardige. Ik ken moslims die zelf de koran nooit gelezen hebben en bijv. wel bier drinken. Maar ik ken ze ook die inderdaad vijf keer daags op een kleed moeten zitten bidden. Op zich ook niets mis mee.

Er is m.i. wel een verschil tussen moslims hier en een moslim in bijv. Oman, die daar zijn hele leven heeft gewoond en ook de rest van zijn leven zal blijven wonen. Zo'n moslim kan precies zijn wie hij of zij wil zijn in de cultuur waarmee hij vertrouwd is. Als toerist zal je je daar natuurlijk moeten aanpassen, maar ik heb daar nooit problemen mee ondervonden.

Zodra een moslim in een andere cultuur terechtkomt, bijvoorbeeld de Nederlandse, dan kan hij of zij niet helemaal zichzelf zijn. De vraag is dan wie zich moet aanpassen: de moslim of de omgeving. In die situatie kunnen er wrijvingen en spanningen ontstaan.

Je ziet dat bijvoorbeeld in mijn stad, waar de moslims dan een eigen moskee willen hebben. Voor de omwonenden die zelf niet moslim zijn, kan dat dan overlast geven.
Ik vind alles wat geluid maakt vervelend eigenlijk. Heb een keer noodgedwongen bij een vriend overnacht, hij was 2 weken weg, dus ik kon daar terecht. Afijn. Eerste ochtend kwam ik er achter dat hij praktisch naast een kerk maakt. En wat een herrie maakt zon kerkklok :r

Ik woon zelf niet bij een moskee trouwens, maar met de technieken anno nu zou de overlast toch best beperkt kunnen worden tot auto's die parkeren zou je zeggen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 02:16:57 #107
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156540590
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 02:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Malta is zo'n beetje de grootste melting pot van Europa, maar jij ging er dus direct vanuit dat het allochtonen waren? En waar heb jij die drommen "allochtonen" gezien dan? En wat die containers betreft, ga maar naar Hal Far.
Ik weet niet exact een dorp of straat meer, maar ik meen me te herinneren dat er in het zuid-oosten een soort industrie-gebiedje was, waar ik grote groepen negroïde personen duidelijk doelloos heb zit slenteren. Ok, misschien waren dat gewoon wandelaars, maar zo zagen ze er niet uit.
pi_156540594
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 02:16 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik weet niet exact een dorp of straat meer, maar ik meen me te herinneren dat er in het zuid-oosten een soort industrie-gebiedje was, waar ik grote groepen negroïde personen duidelijk doelloos heb zit slenteren. Ok, misschien waren dat gewoon wandelaars, maar zo zagen ze er niet uit.
:D
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 02:19:26 #109
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156540610
En nu ga ik ook maffen.
pi_156540624
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 02:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
En nu ga ik ook maffen.
Weltrusten!
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:02:13 #111
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156543579
Wauw, wat jullie allemaal besproken hebben vannacht heeft mij weer een kwartiertje heerlijk vermaakt!

Leuk ook om te zien dat eindelijk de eerlijke Kloothommel eens boven komt drijven. Hij is niet racistisch of per se tegen moslims, maar heeft wel bergen vooroordelen over alle mensen die net een beetje anders zijn dan hem.

Ik denk ook dat niemand de ogen daadwerkelijk sluit voor het probleem wat nu speelt: de toon die we gebruiken om het te bespreken verschilt alleen sterk. Ik baal er ook sterk van dat het vanuit Den Haag sinds de Algemene Beschouwingen doodstil blijft over de crisis, terwijl het duidelijk is dat we niet voorbereid zijn op de huidige stroom aan vluchtelingen.

Ik kan alleen maar hopen dat Den Haag zal herkennen wanneer het genoeg is en we simpelweg niet meer vluchtelingen menswaardige hulp kunnen bieden. We zien allemaal wel dat het in Duitsland ook veel te hard gegaan is en dat ze daar nu met de gebakken peren zitten.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:11:05 #112
434283 topdeck
graag op anoniem
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 10:24:36 #113
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156543938
quote:
Wat zit de vrouwenhaat toch diep geworteld in die cultuur.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156544198
quote:
Dit kan toch niet meer het resultaat van "Rechtse Cherrypicking" zijn.
Gisteren PowNews gezien. Je staat eigenlijk versteld. GeenStijl en PowNews genieten hun finest hour. Het zal wel. Maar ik ben benieuwd of Vluchtelingminnend Nederland mij ook kan overtuigen met een gerichte reportage.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:00:38 #115
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_156545677
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 10:02 schreef Belabor het volgende:
Wauw, wat jullie allemaal besproken hebben vannacht heeft mij weer een kwartiertje heerlijk vermaakt!

Leuk ook om te zien dat eindelijk de eerlijke Kloothommel eens boven komt drijven. Hij is niet racistisch of per se tegen moslims, maar heeft wel bergen vooroordelen over alle mensen die net een beetje anders zijn dan hem.

Ik denk ook dat niemand de ogen daadwerkelijk sluit voor het probleem wat nu speelt: de toon die we gebruiken om het te bespreken verschilt alleen sterk. Ik baal er ook sterk van dat het vanuit Den Haag sinds de Algemene Beschouwingen doodstil blijft over de crisis, terwijl het duidelijk is dat we niet voorbereid zijn op de huidige stroom aan vluchtelingen.

Ik kan alleen maar hopen dat Den Haag zal herkennen wanneer het genoeg is en we simpelweg niet meer vluchtelingen menswaardige hulp kunnen bieden. We zien allemaal wel dat het in Duitsland ook veel te hard gegaan is en dat ze daar nu met de gebakken peren zitten.
Bedankt voor de toch vriendelijke woorden. Natuurlijk ben ik niet racistisch.

Het gaat mij vooral over de (grote) aantallen en in hoeverre dat praktisch nog haalbaar is om die allemaal asiel te verlenen.

Er zijn veel mensen die zeggen: een vluchteling is een vluchteling en die moet je altijd helpen. Dit is ook het huidige regeringsbeleid.

Er zijn echter ook steeds meer mensen die begrijpen dat er een praktische limiet zit aan het aantal vluchtelingen dat een land kan opvangen. Tot die groep behoor ik.

Daarnaast is het ook een ordinaire centenkwestie: vluchtelingenhulp kost veel geld en dat uiteindelijk door de autochtone bevolking opgebracht moet worden. In bijv. Hongarije heeft men daar geen zin in, wat m.i. begrijpelijk is.

Ook in Nederland worden er al jaren allerlei bezuinigingen doorgevoerd die de eigen bevolking soms keihard raken. Ook hier worden limieten overschreden.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:04:59 #116
283639 Pino0
Heeft totaal geen vooroordelen
pi_156545758
Lekker die Islamieten hier, een welkome toevoeging op onze samenleving.

Kijken neer op vrouwen, kijken neer op de Europeaanse levensstijl, de samenleving, zouden het liefste de sharia in voeren en het zijn er ook nog eens super veel.

Even hier zitten totdat de oorlog voor bij is in Syrie en daarna opgekankert terug naar de woestijn.
pi_156545797
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:04 schreef Pino0 het volgende:
Lekker die Islamieten hier, een welkome toevoeging op onze samenleving.

Kijken neer op vrouwen, kijken neer op de Europeaanse levensstijl, de samenleving, zouden het liefste de sharia in voeren en het zijn er ook nog eens super veel.

Even hier zitten totdat de oorlog voor bij is in Syrie en daarna opgekankert terug naar de woestijn.
Ik heb gehoord dat ze ook verantwoordelijk zijn voor enkele bugs in het spel Fifa 16.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:07:37 #118
283639 Pino0
pi_156545820
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik heb gehoord dat ze ook verantwoordelijk zijn voor enkele bugs in het spel Fifa 16.
;)
pi_156545837
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:07 schreef Pino0 het volgende:

[..]

;)
Pino0 rages _O_
  Moderator vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:10:51 #120
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_156545882
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Zo was bij mij thuis laatst de koffie op. Je kan wel raden wie ik daar verantwoordelijk voor houd. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_156545906
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:10 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Zo was bij mij thuis laatst de koffie op. Je kan wel raden wie ik daar verantwoordelijk voor houd. ;)
Ik hoef alleen maar de resultaten van het NL elftal te noemen, en we kunnen allemaal concluderen dat dat geen toeval is. Van mij mogen ze snel weer naar huis die vluchtelingen.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 12:12:52 #122
283639 Pino0
pi_156545924
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 12:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Pino0 rages _O_
Beetje triest achteraf, ging soms wel eens te ver.

Maar als ik gepakt word door een bijna vol bronzen team tegenover mijn gouden team, kan ik niks anders dan boos worden.
pi_156548767
Ben benieuwd hoe dit effect gaat hebben op de huidige vluchtelingen/immigrantenstroom.

Almost 3 million people at risk of facing hunger in the next few months in Malawi, Africa
http://thewatchers.adorra(...)&utm_medium=facebook

Almost 3 million people are in danger of facing hunger and severe shortage of food supply in Malawi in southeast Africa over the next couple of months, the Christian Aid reported on September 30, 2015, as the country faces its most severe food crisis in the last 10 years.

Malawi is facing the most severe food crisis in a decade, as a result of drought, late and sporadic rains and severe floods that devastated homes, farm lands and crops across the southern regions earlier this year.

The state of Malawi is one of the world's poorest and most densely populated regions in Africa. Its main food sources rely on agriculture, which accounts for over a third of the country's GDP. Due to severe floods that have affected the population of 630 000 people in January 2015, a large number of households have lost their food reserves.

"The situation is grave. Crops have suffered and food prices are rising: for instance, the production of maize - Malawi's staple food - has dropped by 30% in the past year, while maize prices have already risen by between 50% and 100%. This combination of factors has created the country's first national food deficit in 10 years," Christian Aid's Programme Manager for Malawi, Howard Nkhoma, based in the capital Lilongwe, said.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_156548900
Oh dat gaat alleen maar erger worden. Afrika zal sowieso heel hard worden getroffen door de klimaatsverandering. Maar ja, Europa heeft er zelf voor gezorgd dat er een geboorte explosie heeft plaatsgevonden in de afgelopen decennia want zielig. En nu mogen wij dat geboorteoverschot hebben want blanken fokken niet meer genoeg om de populatie in stand te houden, althans op de hele lange termijn.
  vrijdag 2 oktober 2015 @ 14:46:50 #125
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156548940
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 oktober 2015 14:37 schreef Eufonie het volgende:
Almost 3 million people at risk of facing hunger in the next few months in Malawi, Africa
Hongersnood is een volkomen natuurlijke manier om te zorgen voor een natuurlijk evenwicht tussen populatie en voedsel.
Er zijn een paar opties:
1. We laten de natuur z'n gang gaan en volgend jaar zijn er misschien nog 1 miljoen mensen over.
2. We geven ze voedselhulp, ze n#*ken als konijnen, en volgend jaar zijn er daar 3,3 miljoen mensen, dus 300.000 mensen meer die allemaal honger hebben en dus meer voedselhulp nodig hebben ("exponentiele groei")
3. We halen ze allemaal hierheen voor een gratis huurwoning op onze kosten (let wel: de bevolking in Afrika neemt ongeveer elke 6 maanden toe met het aantal inwoners van Nederland!), waarna ze als onopgeleide Afrikanen de rest van hun leven genieten van een uitkering met kinderbijslag voor 6-8 kinderen.
4. Ze moeten zelf de beschaafde oplossing kiezen en aan geboortebeperking gaan doen. Dat doen wij hier ook, het voorkomt heel veel problemen, en ik zie geen reden waarom wij de problemen van mensen die dat niet doen zouden moeten oplossen.

Optie 1 werkt al miljoenen jaren prima, maar wij hebben onszelf aangepraat dat dat niet mag of zo.
Optie 2 doen we al zeker een halve eeuw, en heeft geleid tot een enorme toename van het aantal mensen (en dus de problemen) in Afrika.
Optie 3 is dweilen met de kraan open, lost daar niets op, en vergroot hier de problemen.

Ik kies dus voor optie #4. Op voorwaarde daarvan zouden we best optie #2 kunnen toepassen zodat ze niet direct verhongeren maar het probleem op lange termijn niet erger wordt.
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')