quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
Ik denk dat als mensen zich hier aan storen zij nogal onzeker zijn. In gezelschap is het gewoon onbeleefd. Maar mensen die je niet kent en waarmee je niet in gesprek bent...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:05 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Stupid sense of being in control. Of everything.
Het is een glijdende schaal. Langzamerhand veranderen er steeds meer dingen om de moslims maar niet te grieven. Het begint ogenschijnlijk klein, maar neemt toch steeds meer toe. De voorbeelden zijn bekend: gescheiden zwemmen voor dames en heren, kinderen die geen worst meer mogen eten op school (de kinderen van Femke Halsema bijvoorbeeld), vrouwen die in een tent over straat moeten lopen van hun man, enz. Kleine stapjes allemaal, maar bij elkaar gaat dat m.i. niet de goede kant op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:03 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat gebeurt nergens, als je oplet. Er is nergens in Europa een wet aangenomen welke polygamie toestaat, welke geweld tegen homos toestaat, welke minder rechten geeft aan niet-moslims en/of immigranten. Nergens. Nu kan ik wel helemaal Jules Winfield op je gaan met "I DARE YOU MOTHERFUCKER!!", maar je weet zelf al dat je ongelijk hebt. Toch blijf je het volhouden. Beetje jammer van je eigen intellect, vind je niet?
Dat wil ik helemaal niet. Het is eerder een natuurlijke schrikreactie, denk ik. Als je een hard of raar geluid hoort, dan kijk je ook op, met de gedachte: hé, wat is dat?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Maar waarom wil jij zo graag weten waar het over gaat dan?
Dat is omdat we in een democratie leven en er steeds meer moslims zijn in dit land. Rond het jaar 2050 zal 50% van de bevolking moslim zijn en zal men de sharia invoeren (terecht). Het zou onzinnig zijn de democratie te negeren wanneer het je uitkomt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal. Langzamerhand veranderen er steeds meer dingen om de moslims maar niet te grieven. Het begint ogenschijnlijk klein, maar neemt toch steeds meer toe. De voorbeelden zijn bekend: gescheiden zwemmen voor dames en heren, kinderen die geen worst meer mogen eten op school (de kinderen van Femke Halsema bijvoorbeeld), vrouwen die in een tent over straat moeten lopen van hun man, enz. Kleine stapjes allemaal, maar bij elkaar gaat dat m.i. niet de goede kant op.
Zelfs al die laffe dingetjes die je noemt (die Europeanen voornamelijk zelf doen btw), er is nog steeds geen wet aangepast. Wat is je punt nu precies?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:07 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is een glijdende schaal. Langzamerhand veranderen er steeds meer dingen om de moslims maar niet te grieven. Het begint ogenschijnlijk klein, maar neemt toch steeds meer toe. De voorbeelden zijn bekend: gescheiden zwemmen voor dames en heren, kinderen die geen worst meer mogen eten op school (de kinderen van Femke Halsema bijvoorbeeld), vrouwen die in een tent over straat moeten lopen van hun man, enz. Kleine stapjes allemaal, maar bij elkaar gaat dat m.i. niet de goede kant op.
Ja maar dat is toch niet te vergelijken met mensen die met elkaar een gesprek hebben? Ben je bang dat ze het over jou hebben?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet. Het is eerder een natuurlijke schrikreactie, denk ik. Als je een hard of raar geluid hoort, dan kijk je ook op, met de gedachte: hé, wat is dat?
Omgekeerd merk ik het zelf ook als ik in het buitenland ben. Dan ga ik ook niet in het Nederlands naar mijn levenspartner roepen dat ik de pindakaas niet kan vinden, bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ik de inwoners daarmee stoor. Dat merk je gewoon.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik denk dat als mensen zich hier aan storen zij nogal onzeker zijn. In gezelschap is het gewoon onbeleefd. Maar mensen die je niet kent en waarmee je niet in gesprek bent...
Oh dear. Je ziet jezelf echt als een konijntje die in de koplampen van een aanstormende auto kijkt, niet? How endearingquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat wil ik helemaal niet. Het is eerder een natuurlijke schrikreactie, denk ik. Als je een hard of raar geluid hoort, dan kijk je ook op, met de gedachte: hé, wat is dat?
Ja in het buitenland praat je de lokale taal?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Omgekeerd merk ik het zelf ook als ik in het buitenland ben. Dan ga ik ook niet in het Nederlands naar mijn levenspartner roepen dat ik de pindakaas niet kan vinden, bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ik de inwoners daarmee stoor. Dat merk je gewoon.
Ik snap daar niks van... Je spreekt dan Engels ofzo met haar om de locals niet te storen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Omgekeerd merk ik het zelf ook als ik in het buitenland ben. Dan ga ik ook niet in het Nederlands naar mijn levenspartner roepen dat ik de pindakaas niet kan vinden, bijvoorbeeld. Omdat ik weet dat ik de inwoners daarmee stoor. Dat merk je gewoon.
Mijn punt is hierboven al gemaakt door ClapClapYourHands. Die verwacht dat we rond 2050 hier de sharia gaan invoeren. Ik hoop van niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zelfs al die laffe dingetjes die je noemt (die Europeanen voornamelijk zelf doen btw), er is nog steeds geen wet aangepast. Wat is je punt nu precies?
Dat is bullshit dude. Geloof me.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:11 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hij gaat alleen op vakantie naar Belgiëquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap daar niks van... Je spreekt dan Engels ofzo met haar om de locals niet te storen?
Gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mijn punt is hierboven al gemaakt door ClapClapYourHands. Die verwacht dat we rond 2050 hier de sharia gaan invoeren. Ik hoop van niet.
Hunney, where is de pienut butter?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik snap daar niks van... Je spreekt dan Engels ofzo met haar om de locals niet te storen?
Nee, totaal niet. Het hangt wel sterk van de omstandigheden af. Als het normale mensen zijn die een normaal gesprek voeren, dan weet je dat heus wel, ongeacht welke taal ze daarvoor gebruiken.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar dat is toch niet te vergelijken met mensen die met elkaar een gesprek hebben? Ben je bang dat ze het over jou hebben?
God. Heb je weer zo'n smeriger toeristquote:
Ja maar je weet ook dat sommige talen nogal agressief kunnen overkomen inclusief bepaalde handgebaren die daar bij horen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Het hangt wel sterk van de omstandigheden af. Als het normale mensen zijn die een normaal gesprek voeren, dan weet je dat heus wel, ongeacht welke taal ze daarvoor gebruiken.
Maar in de praktijk zijn het vaak geen normale gesprekken, maar is het eerder agressief geschreeuw. Dat moet je herkennen, als je in Den Haag woont.
Nou...die zitten te wachten op een schreeuwlelijk met Fries of Achterhoeks of Amsterdams accent. "Stomme kuthollander" mompelt de cassiere.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij gaat alleen op vakantie naar België
Grappig hoe zo'n beeld ontstaat. In werkelijkheid heb ik de hele wereld over gereisd, inclusief verschillende islamitische landen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hij gaat alleen op vakantie naar België
Ja, dat is inderdaad raar. Heel soms ook met Polen, maar voornamelijk Arabische talen. Niet zoveel mis mee an sich maar ze praten vaak zo hard.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee, totaal niet. Het hangt wel sterk van de omstandigheden af. Als het normale mensen zijn die een normaal gesprek voeren, dan weet je dat heus wel, ongeacht welke taal ze daarvoor gebruiken.
Maar in de praktijk zijn het vaak geen normale gesprekken, maar is het eerder agressief geschreeuw. Dat moet je herkennen, als je in Den Haag woont.
Ik spreek gewoon Nederlands, maar probeer wel mijn stemvolume wat in te houden.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:12 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zolang hij maar friet zegt ipv patat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou...die zitten te wachten op een schreeuwlelijk met Fries of Achterhoeks of Amsterdams accent. "Stomme kuthollander" mompelt de cassiere.
En daar heb je niet gepraat of ken je alle verschillende talen?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Grappig hoe zo'n beeld ontstaat. In werkelijkheid heb ik de hele wereld over gereisd, inclusief verschillende islamitische landen.
Oh ja, maar dat kan je ook gewoon als fatsoen beschouwen natuurlijk. Niets is zo irritant als mensen die van schap 1 naar de ander bij schap 10 gaan schreeuwen of ze nog iets nodig hebbenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik spreek gewoon Nederlands, maar probeer wel mijn stemvolume wat in te houden.
Yeah....that would be a death sentencequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Zolang hij maar friet zegt ipv patat.
In de meeste landen waar ik geweest ben, spreken ze wel een soort Engels, Frans of Duits.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En daar heb je niet gepraat of ken je alle verschillende talen?
We leven ook in een liberale rechtsstaat, het is niet de bedoeling dat de meerderheid de minderheid tiranniseert. Ook minderheden hebben mensen/grondrechten. Het is het Midden-Oosten niet nota bene.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat is omdat we in een democratie leven en er steeds meer moslims zijn in dit land. Rond het jaar 2050 zal 50% van de bevolking moslim zijn en zal men de sharia invoeren (terecht). Het zou onzinnig zijn de democratie te negeren wanneer het je uitkomt.
Beetje onbeschoft om niet de lokale taal te spreken, niet? Heel veel mensen zullen geen Engels, Frans of Duits spreken in bepaalde landen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:21 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
In de meeste landen waar ik geweest ben, spreken ze wel een soort Engels, Frans of Duits.
Ach ja, en ik ben in het beeld van hier de tweelingbroer van Koosquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Grappig hoe zo'n beeld ontstaat. In werkelijkheid heb ik de hele wereld over gereisd, inclusief verschillende islamitische landen.
Hoho, ik geef alleen maar wat tegengas tegen iemand die klaagt over rechten van minderheden in dit land.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
We leven ook in een liberale rechtsstaat, het is niet de bedoeling dat de meerderheid de minderheid tiranniseert. Ook minderheden hebben mensen/grondrechten. Het is het Midden-Oosten niet nota bene.
Ik geloof er niks van. Maar dat ben ik. Als jij de hele wereld over gereisd hebt, ben je in ieder geval wel bijzonder succesvol geweest in het niet zien van andere omgangsvormen. Schrikken van de intonatie en expressie van andere talen. Waarvoor chapeaux. Zo willende ziende blind kunnen zijn, must have taken some effort.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:18 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat is daar onbeschoft aan? Ik heb daar nooit vreemde reacties op gekregen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Beetje onbeschoft om niet de lokale taal te spreken, niet? Heel veel mensen zullen geen Engels, Frans of Duits spreken in bepaalde landen.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wat is daar onbeschoft aan? Ik heb daar nooit vreemde reacties op gekregen.
quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waar ik niet aan kan wennen, is als ze achter je in de tram, of naast je in de winkel, opeens in het Arabisch Engels, Duits of Frans o.i.d. met elkaar beginnen te praten. Simpelweg omdat ik dat niet versta. Hetzelfde heb ik met andere talen die ik niet ken, Russisch bijvoorbeeld, maar dat komt nauwelijks voor.
Ik heb ook verschillende all-in resorts gezien. Bodrum, Kusadasi, Side en Marmaris. Ik heb dus ruime ervaring met Islamitische bestemmingen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Maar dat ben ik. Als jij de hele wereld over gereisd hebt, ben je in ieder geval wel bijzonder succesvol geweest in het niet zien van andere omgangsvormen. Schrikken van de intonatie en expressie van andere talen. Waarvoor chapeaux. Zo willende ziende blind kunnen zijn, must have taken some effort.
You really have to change your choice in holiday destinations, dude...quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb ook verschillende all-in resorts gezien. Bodrum, Kusadasi, Side en Marmaris. Ik heb dus ruime ervaring met Islamitische bestemmingen.
johquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daar spreken ze alleen maar Nederlanders, Duits of Russisch
Jouw koeterwaals van Frans en Engels door elkaar maakt op mij geen indruk, hoor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:24 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van. Maar dat ben ik. Als jij de hele wereld over gereisd hebt, ben je in ieder geval wel bijzonder succesvol geweest in het niet zien van andere omgangsvormen. Schrikken van de intonatie en expressie van andere talen. Waarvoor chapeaux. Zo willende ziende blind kunnen zijn, must have taken some effort.
Als je dan naar Turkije gaat, ga dan naar Istanbulquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
You really have to change your choice in holiday destinations, dude...
Schitterende stad.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je dan naar Turkije gaat, ga dan naar Istanbul
hee wil je wel Nederlands praten op een Nederlands forumquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dat kwam door mijn ex.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Die plaatsen ken ik niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:25 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb ook verschillende all-in resorts gezien. Bodrum, Kusadasi, Side en Marmaris. Ik heb dus ruime ervaring met Islamitische bestemmingen.
Ik ben daar nooit geweest. Is dat Turkije?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Daar spreken ze alleen maar Nederlanders, Duits of Russisch
In welke islamitische landen ben je geweest?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik ben daar nooit geweest. Is dat Turkije?
Nee dat is Rotterdam aan de Middelandse Zeequote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Uit al jouw posts blijkt juist dat iedereen zich aan jou aan moet passen. En even ter informatie; thuis is jouw huis. Dus niet iedere openbare gelegenheid in Nederland.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Jouw koeterwaals van Frans en Engels door elkaar maakt op mij geen indruk, hoor.
Ik kan me redelijk aanpassen aan andere omgangsvormen. Maar als ik thuis ben, wil ik gewoon mezelf kunnen zijn.
Misschien praat zijn Arabische schoonmaak Arabisch bij hem thuisquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Uit al jouw posts blijkt juist dat iedereen zich aan jou aan moet passen. En even ter informatie; thuis is jouw huis. Dus niet iedere openbare gelegenheid in Nederland.
Jemen, Oman, Dubai, Abu Dhabi, Tunesië, Marokko.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
In welke islamitische landen ben je geweest?
Ja, geniaal. Ajax shirtjes gekocht voor 5 euro en in NL verkocht aan Ajacieden voor 25 euroquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:28 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Prachtige stadquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Als je dan naar Turkije gaat, ga dan naar Istanbul
Ik probeer hier stiekem een duscussie op te starten over de veranglicisering van ons Nederland, sstquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:27 schreef VASND het volgende:
[..]
hee wil je wel Nederlands praten op een Nederlands forum
Zijn er toch watquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Jemen, Oman, Dubai, Abu Dhabi, Tunesië, Marokko.
Nederlands is een ultiem lelijke taal. Meer Engels please.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:31 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Prachtige stad
[..]
Ik probeer hier stiekem een duscussie op te starten over de veranglicisering van ons Nederland, sst
Mij wordt gevraagd waar ik me aan stoor. Daar heb ik eerlijk antwoord opgegeven. Is het vreemd dat ik me ongemakkelijk voel bij het feit dat in de omgeving waar ik al mijn hele leven woon, opeens steeds meer vreemde talen worden gesproken?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:29 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Uit al jouw posts blijkt juist dat iedereen zich aan jou aan moet passen. En even ter informatie; thuis is jouw huis. Dus niet iedere openbare gelegenheid in Nederland.
In het gewone leven is het niet zo mooi denk ik (veel te GGGGG) maar als je een beetje habibi muziek opzet klinkt het wel oké.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:32 schreef VASND het volgende:
[..]
Nederlands is een ultiem lelijke taal. Meer Engels please.
Arabisch is een stuk lelijker nog trouwens. Als mn vriendin dat zou spreken zou ik daar niet geil van worden
Dat moeten we toch niet willen met z'n allen in Nederland? Waarom praat ze eigenlijk? Schoonmaken zal ze!quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Misschien praat zijn Arabische schoonmaak Arabisch bij hem thuis
Ja, prachtig. Wel wat opdringerige figuren op sommige plaatsen. Meer dan in die andere landen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Zijn er toch watDubai en Marokko ben ik ook geweest. Marokko vond ik echt geweldig.
Ja, dat is vreemd. Het getuigt van het zelfde gebrek aan aanpassingsvermogen waar je anderen van beschuldigd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:33 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mij wordt gevraagd waar ik me aan stoor. Daar heb ik eerlijk antwoord opgegeven. Is het vreemd dat ik me ongemakkelijk voel bij het feit dat in de omgeving waar ik al mijn hele leven woon, opeens steeds meer vreemde talen worden gesproken?
Ja klopt. Maar Dubai is eigenlijk niet te vergelijken met de rest vind ik. Als je nog opdringeriger wil raad ik je aan om naar Egypte te gaan. Daar zijn het meesters in het opdringenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, prachtig. Wel wat opdringerige figuren op sommige plaatsen. Meer dan in die andere landen.
Dat is jouw mening. Niemand heeft mij nog duidelijk kunnen maken waarom ik me zou moeten aanpassen, als men ergens in het M.O. weer eens heeft besloten oorlogje te voeren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ja, dat is vreemd. Het getuigt van het zelfde gebreek aan aanpassingsvermogen waar je anderen van beschuldigd.
Dat laat ik dan maar even aan me voorbij gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja klopt. Maar Dubai is eigenlijk niet te vergelijken met de rest vind ik. Als je nog opdringeriger wil raad ik je aan om naar Egypte te gaan. Daar zijn het meesters in het opdringen
Mjaa aanpassen is ook wel een groot woord, noem eens een voorbeeld?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Niemand heeft mij nog duidelijk kunnen maken waarom ik me zou moeten aanpassen, als men ergens in het M.O. weer eens heeft besloten oorlogje te voeren.
Ja hypocriet zijn ze zeker maar heb toch een zeer chille vakantie gehad. En wilde onwijs graag naar Burj Al Arab. Dus heb daar een High Tea kunnen doenquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:37 schreef Barbusse het volgende:
Dubai is kut. Hypocriet materialistisch kutland. Marokko is prachtig.
Nee, dat is geen mening. Het is simpelweg een feit. Iedere maatschappij verandert, of je het nu wilt of niet. Maar hardnekkig vast blijven houden aan ideeen die niet meer bestaan of zelfs al achterhaald zijn getuigt niet echt van aanpassingsvermogen. En je geeft gewoon toe dat je niet eens wat weet van islamitische landen, getuige jouw reactie op Yasmin. "Die laat ik even aan me voorbij gaan". Weak, dude. Very weak.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Niemand heeft mij nog duidelijk kunnen maken waarom ik me zou moeten aanpassen, als men ergens in het M.O. weer eens heeft besloten oorlogje te voeren.
Iedereen merkt het of zal het binnenkort gaan merken. Er zijn in korte tijd veel asielzoekers bijgekomen, verspreid over heel Nederland. Het wordt gewoon drukker overal. Je ziet ze op straat lopen, er ontstaan opstootjes hier en daar, er ligt meer rotzooi op straat, je moet vaker wachten in de winkel of bij de huisarts. Gewoon, meer mensen op dezelfde oppervlakte die allemaal gebruik willen maken van dezelfde voorzieningen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:37 schreef VASND het volgende:
[..]
Mjaa aanpassen is ook wel een groot woord, noem eens een voorbeeld?
Ja, nee, niet echt mijn dingquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja hypocriet zijn ze zeker maar heb toch een zeer chille vakantie gehad. En wilde onwijs graag naar Burj Al Arab. Dus heb daar een High Tea kunnen doen
Onzinnige opmerking. In Egypte ben ik niet geweest, daar weet ik niets van. Heb ik ook niet beweerd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is geen mening. Het is simpelweg een feit. Iedere maatschappij verandert, of je het nu wilt of niet. Maar hardnekkig vast blijven houden aan ideeen die niet meer bestaan of zelfs al achterhaald zijn getuigt niet echt van aanpassingsvermogen. En je geeft gewoon toe dat je niet eens wat weet van islamitische landen, getuige jouw reactie op Yasmin. "Die laat ik even aan me voorbij gaan". Weak, dude. Very weak.
Weer gewoon aanames, aannames, aannames. Daar ben je al meerdere keren op aangesproken en je gaat er nooit op in. Omdat je weet dat wat je zegt gewoon aannames zijn.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Iedereen merkt het of zal het binnenkort gaan merken. Er zijn in korte tijd veel asielzoekers bijgekomen, verspreid over heel Nederland. Het wordt gewoon drukker overal. Je ziet ze op straat lopen, er ontstaan opstootjes hier en daar, er ligt meer rotzooi op straat, je moet vaker wachten in de winkel of bij de huisarts. Gewoon, meer mensen op dezelfde oppervlakte die allemaal gebruik willen maken van dezelfde voorzieningen.
Het zijn eigenlijk geen aannames dat als meer mensen gebruik willen maken van dezelfde diensten dat je dat wachttijd langer wordt toch?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Weer gewoon aanames, aannames, aannames. Daar ben je al meerdere keren op aangesproken en je gaat er nooit op in. Omdat je weet dat wat je zegt gewoon aannames zijn.
Ander land, andere gewoontes. Pretendeer dan niet kennis te hebben.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:42 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Onzinnige opmerking. In Egypte ben ik niet geweest, daar weet ik niets van. Heb ik ook niet beweerd.
Jawel, eigenlijk. Maar das meer een economische discussie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het zijn eigenlijk geen aannames dat als meer mensen gebruik willen maken van dezelfde diensten dat je dat wachttijd langer wordt toch?
Niet alle veranderingen zijn per se wenselijk. De gelijke rechten voor man en vrouw, voor ons zo vanzelfsprekend bijvoorbeeld, zijn er zoals je weet niet in elke cultuur.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:40 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nee, dat is geen mening. Het is simpelweg een feit. Iedere maatschappij verandert, of je het nu wilt of niet. Maar hardnekkig vast blijven houden aan ideeen die niet meer bestaan of zelfs al achterhaald zijn getuigt niet echt van aanpassingsvermogen. En je geeft gewoon toe dat je niet eens wat weet van islamitische landen, getuige jouw reactie op Yasmin. "Die laat ik even aan me voorbij gaan". Weak, dude. Very weak.
Welnee, dat zijn helemaal geen aannames. Dat is gewoon wat ik persoonlijk ervaar. Ik weet niet waar jij woont, misschien is er bij jullie geen azc?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Weer gewoon aanames, aannames, aannames. Daar ben je al meerdere keren op aangesproken en je gaat er nooit op in. Omdat je weet dat wat je zegt gewoon aannames zijn.
Het totaal aantal asielzoekers verspreid over Nederland zal dat wel meevallen. Ik dacht dat je een voorbeeld had van de islam-invloed die je iets verplicht of verbied.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Iedereen merkt het of zal het binnenkort gaan merken. Er zijn in korte tijd veel asielzoekers bijgekomen, verspreid over heel Nederland. Het wordt gewoon drukker overal. Je ziet ze op straat lopen, er ontstaan opstootjes hier en daar, er ligt meer rotzooi op straat, je moet vaker wachten in de winkel of bij de huisarts. Gewoon, meer mensen op dezelfde oppervlakte die allemaal gebruik willen maken van dezelfde voorzieningen.
Ik heb al zo vaak aannames geschreven hier, dat het een raar woord aan het worden is. Ken je dat? Dat als je iets heel vaak zegt dat het woord heel raar wordt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:43 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nijmegen, 3000 tijdelijke opvang, de grootste van Nederland. Merk er vooralsnog niets van.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn helemaal geen aannames. Dat is gewoon wat ik persoonlijk ervaar. Ik weet niet waar jij woont, misschien is er bij jullie geen azc?
Lulkoek. Ik pretendeer helemaal niets. Er zijn een paar islamitische landen waar ik aangename en ook wel avontuurlijke vakanties heb doorgebracht. Er waar ik overigens een ander beeld van de islam heb gekregen, dan ik had op basis van uitsluitend in Nederland wonende moslims.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:44 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ander land, andere gewoontes. Pretendeer dan niet kennis te hebben.
Ja, die gaan toch naar die camping? En moeten dan in juni weer weg, wegens de wandelvierdaagse?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Nijmegen, 3000 tijdelijke opvang, de grootste van Nederland. Merk er vooralsnog niets van.
Ten eerste, wederom een aanname. En daarnaast ook nog eens onhaalbaar. Ik neem aan dat je uit kunt vinden waarom. Ten tweede, sterk maken voor iets is niet wat ongefundeerde naar discriminatie ruikende onzin spuien op het internet. Doe er wat aan, als je je zo bedreigt voelt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:45 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Niet alle veranderingen zijn per se wenselijk. De gelijke rechten voor man en vrouw, voor ons zo vanzelfsprekend bijvoorbeeld, zijn er zoals je weet niet in elke cultuur.
Zodra wij hier de sharia hebben (in 2050 volgens ClapClap) dan is dat voorbij.
Als je die gelijke rechten wil behouden, dan zul je je daar sterk voor moeten maken.
Ik woon op Malta, genoeg vluchtelingen hier. Ik weet niet wat jij persoonlijk ervaart, maar schijnbaar staat het iedere dag in de krant. Althans, dat post je de hele tijd.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:46 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Welnee, dat zijn helemaal geen aannames. Dat is gewoon wat ik persoonlijk ervaar. Ik weet niet waar jij woont, misschien is er bij jullie geen azc?
ik ben het er overigens niet volledig mee oneens. Dit is juist die gematigde discussie die ik al topics lang probeer aan te zwengelen. Er is een aardige kliekjesvorming en zij vs ons mentaliteit, terwijl dat juist voorkomen moet worden voor goede integratie. Ook dat moet van 2 kanten komen, maar meer voor de nieuweling uiteraard.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Het totaal aantal asielzoekers verspreid over Nederland zal dat wel meevallen. Ik dacht dat je een voorbeeld had van de islam-invloed die je iets verplicht of verbied.
Dat heeft hij ook niet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef VASND het volgende:
[..]
Het totaal aantal asielzoekers verspreid over Nederland zal dat wel meevallen. Ik dacht dat je een voorbeeld had van de islam-invloed die je iets verplicht of verbied.
Eigenlijk wel jaquote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb al zo vaak aannames geschreven hier, dat het een raar woord aan het worden is. Ken je dat? Dat als je iets heel vaak zegt dat het woord heel raar wordt.
Met alle respect kerel, maar dat doe je wel. Lees je eigen posts eens terug.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Lulkoek. Ik pretendeer helemaal niets. Er zijn een paar islamitische landen waar ik aangename en ook wel avontuurlijke vakanties heb doorgebracht. Er waar ik overigens een ander beeld van de islam heb gekregen, dan ik had op basis van uitsluitend in Nederland wonende moslims.
Dat is de theorie.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, die gaan toch naar die camping? En moeten dan in juni weer weg, wegens de wandelvierdaagse?
Ah, Malta. Daar ben ik ook een paar keer geweest.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ten eerste, wederom een aanname. En daarnaast ook nog eens onhaalbaar. Ik neem aan dat je uit kunt vinden waarom. Ten tweede, sterk maken voor iets is niet wat ongefundeerde naar discriminatie ruikende onzin spuien op het internet. Doe er wat aan, als je je zo bedreigt voelt.
[..]
Ik woon op Malta, genoeg vluchtelingen hier. Ik weet niet wat jij persoonlijk ervaart, maar schijnbaar staat het iedere dag in de krant. Althans, dat post je de hele tijd.
Ik wil me best wat gematigder opstellen, maar ik vrees dat de aantal asielzoekers niet gematigd zal worden. Ik ben er gewoon oprecht van overtuigd dat dit een groot probleem gaat vormen voor West-Europa en de EU. Dat is geen onderbuikgevoel, maar gebaseerd op een paar goede kranten die ik dagelijks lees. Ik vind het naïef om je ogen te sluiten voor de grote problemen die er momenteel zijn met de opvang van asielzoekers.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:51 schreef VASND het volgende:
[..]
ik ben het er overigens niet volledig mee oneens. Dit is juist die gematigde discussie die ik al topics lang probeer aan te zwengelen. Er is een aardige kliekjesvorming en zij vs ons mentaliteit, terwijl dat juist voorkomen moet worden voor goede integratie. Ook dat moet van 2 kanten komen, maar meer voor de nieuweling uiteraard.
Ze slenteren hier niet in drommen over straat, dat is complete bullshit. De enigen die over straat lopen zijn de mensen die al een verblijfvergunning hebben en een baan. Het opvangcentrum is beter te beschrijven als een gevangenis uitgebreid met zeecontainers waar ze in leven. Mooi hek eromheen en zo. Weet je hoe comfortabel een metalen zeecontainer is hier in de zomer met bijna 40+ graden?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:54 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ah, Malta. Daar ben ik ook een paar keer geweest.
Dat verklaart jouw opstelling. Er zijn weliswaar aardig wat vluchtelingen op Malta, maar die willen allemaal zo snel mogelijk naar het noorden. Het is dus alleen een tijdelijke kwestie. Overigens heb ik ze daar ook in drommen over straat zien slenteren; daar word je niet echt vrolijk van.
Ik ga niet alles wat een probleem kan worden haten, of een antipathie tegen ontwikkelen. Vergrijzing in Nederland. Hoe meer oudjes, hoe groter mijn haat? Wat vindt je eigen ik nou van moslims, los van de problematiek omtrent deze groep van dit moment?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik wil me best wat gematigder opstellen, maar ik vrees dat de aantal asielzoekers niet gematigd zal worden. Ik ben er gewoon oprecht van overtuigd dat dit een groot probleem gaat vormen voor West-Europa en de EU. Dat is geen onderbuikgevoel, maar gebaseerd op een paar goede kranten die ik dagelijks lees. Ik vind het naïef om je ogen te sluiten voor de grote problemen die er momenteel zijn met de opvang van asielzoekers.
Als jij je wat gematigder op wilt stellen, dan doe je dat gewoon. Het is een vrij land hier. Weer een aanname, plus je eigen angst, aanhalen om dat niet te doen is een zwaktebod van jewelste.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik wil me best wat gematigder opstellen, maar ik vrees dat de aantal asielzoekers niet gematigd zal worden. Ik ben er gewoon oprecht van overtuigd dat dit een groot probleem gaat vormen voor West-Europa en de EU. Dat is geen onderbuikgevoel, maar gebaseerd op een paar goede kranten die ik dagelijks lees. Ik vind het naïef om je ogen te sluiten voor de grote problemen die er momenteel zijn met de opvang van asielzoekers.
Ik heb op Malta wel degelijk drommen "allochtonen" over straat zien lopen. Ik heb ze niet gevraagd of ze wel of geen verblijfsvergunning hadden. Die zeecontainers heb ik niet gezien, waar staan die?quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ze slenteren hier niet in drommen over straat, dat is complete bullshit. De enigen die over straat lopen zijn de mensen die al een verblijfvergunning hebben en een baan. Het opvangcentrum is beter te beschrijven als een gevangenis uitgebreid met zeecontainers waar ze in leven. Mooi hek eromheen en zo. Weet je hoe comfortabel een metalen zeecontainer is hier in de zomer met bijna 40+ graden?
Ook daar zijn we het mee eens hoor. Echter moet er ook niet overdreven worden dat over een jaar onze vrouwen in burka moeten lopen. Een paar islamitische gebruiken prima joh. Uiteraard ben ook ik tegen de huidige gang van zaken, het gebrek aan regelgeving en ballen in Brussel. De huidige aantallen zijn net te doen, maar het moet zo niet een jaar extra aan blijven modderen, die tijd is voorbij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 01:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het idiote is dat we het allemaal de zorgen in grote lijnen gewoon delen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:03 schreef VASND het volgende:
[..]
Ook daar zijn we het mee eens hoor. Echter moet er ook niet overdreven worden dat over een jaar onze vrouwen in burka moeten lopen. Een paar islamitische gebruiken prima joh. Uiteraard ben ook ik tegen de huidige gang van zaken, het gebrek aan regelgeving en ballen in Brussel.
Malta is zo'n beetje de grootste melting pot van Europa, maar jij ging er dus direct vanuit dat het allochtonen waren? En waar heb jij die drommen "allochtonen" gezien dan? En wat die containers betreft, ga maar naar Hal Far.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik heb op Malta wel degelijk drommen "allochtonen" over straat zien lopen. Ik heb ze niet gevraagd of ze wel of geen verblijfsvergunning hadden. Die zeecontainers heb ik niet gezien, waar staan die?
Wat betreft de temperatuur heb ik me laten vertellen dat je in de zomer niet naar Malta moet gaan. Heb ik ook niet gedaan. Ik ben daar drie keer geweest, steeds in november. Heerlijke temperatuur.
En daar is ook niks mis mee.quote:Op vrijdag 2 oktober 2015 02:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het idiote is dat we het allemaal de zorgen in grote lijnen gewoon delen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |