quote:Vergulde pieten leiden opnieuw tot discussie
Ook tijdens de zomermaanden blijft de discussie over Zwarte Piet gemoederen bezighouden. De Bijenkorf maakte maandag bekend dat de bekende klimpieten, die traditioneel voor en tijdens de feestdagen de lichthal van de Bijenkorfvestiging in Amsterdam sieren, worden verguld.
Ook in de filialen in Den Haag, Utrecht en Amstelveen zijn vanaf dit jaar vergulde klimpieten aanwezig. Zwarte Piet is voor winkelketens een heikel onderwerp geworden sinds de kindervriend door een deel van de bevolking wordt geassocieerd met discriminatie en racisme. Volgens de Bijenkorf is de aanpassing een gevolg van de nieuwe strategie.
De tegenstanders van Zwarte Piet hebben gemengde gevoelens na het besluit van de Bijenkorf. Ze vinden het goed nieuws dat de Bijenkorf de traditionele klimpiet goudkleurig maakt, maar betreuren het dat het bedrijf niet toegeeft dat Zwarte Piet stereotyperend is. ,,Ze verschuilen zich nu achter het argument dat het past binnen het nieuwe winkelbeleid en daarmee nemen ze hun verantwoordelijkheid niet", zei een woordvoerder van de Stichting Nederland Wordt Beter maandag in een reactie.
Het zou de winkelketen volgens de zegsman sieren als ze de verandering op een manier hadden aangekondigd die ,,inspirerend is voor andere multinationals". ,,We staan nog niet te juichen, eerst zien en dan geloven."
De winkelketen V&D gaat wat betreft zijn reclame-uitingen en winkelversiering de lijn zal volgen van het Sinterklaasjournaal. ,,Wat het Sinterklaasjournaal toelaatbaar vindt, dat vinden wij ook kunnen", aldus een woordvoerder van V&D.
V&D zal vermoedelijk moeten wachten tot november, als de eerste uitzending van het Sinterklaasjournaal begint. Voor die tijd houdt het NTR-programma de verhaallijn zoals gebruikelijk namelijk geheim.
quote:Blokker houdt gewoon roetzwarte Pieten
Huishoudketen Blokker zegt de 'discussie' rond Sinterklaas en dan vooral Zwarte Piet te volgen. "Wij sluiten aan bij hoe kinderen het feest zelf beleven. Die zien Piet als hulp van de sint en kan van allerlei afkomst zijn. De zwarte kleur heeft hij gekregen van roet in de schoorsteen."
Die nuchtere en verbazingwekkend simpele beredenering maakt korte metten met veel argumenten. "Piet blijft bij ons in elk geval bestaan. Maar we blijven weg van bepaalde stereotiepen als dikke lippen en oorbellen", zegt een woordvoerster van de keten tegenover Powned nieuws.
Ook Intertoys en Bart Smit vallen onder de mantel van Blokker, die hiermee duidelijk de kant kiest van de relevante partij hierin; de kinderen.
Gisteren nog maakte De Bijenkorf bekend de iconische klimpieten niet langer zwart te maken. Vanaf dit jaar zullen de Pieten opeens goudgekleurd zijn. Voor de anti-pieten is dat een goed begin, maar ze zullen de Bijenkorf mogelijk alsnog verketteren omdat het concern er niet expliciet bij heeft gezegd dat Zwarte Piet stereotyperend zou zijn.
V&D heeft aangegeven de beslissing te laten bij het Sinterklaasjournaal en zich aan die verhaallijn aan te passen.
10-8-2015 nog lang geduurd of op het juiste moment?quote:VN: bouw negatief stereotype Zwarte Piet af
DEN HAAG -
De Nederlandse overheid moet actief de stereotypen bestrijden die aan Zwarte Piet vastzitten. Daarbij gaat het bijvoorbeeld om kenmerken die mensen kunnen doen denken aan het slavernijverleden. Dat adviseert het VN-comité dat optreedt tegen rassendiscriminatie vrijdag.
Een Nederlandse delegatie was vorige week twee dagen bij het VN-comité (CERD) in Genève. Dat comité bestaat uit mensenrechtenexperts en beoordeelt om de vier jaar of landen zich houden aan de VN-verdragen die zij hebben ondertekend. Het ging in Zwitserland onder meer over arbeidsmarktdiscriminatie en de rol van lokale overheden bij de aanpak van discriminatie. En dus ook over Zwarte Piet.
Een van de belangrijkste conclusies van het rapport is dat Nederland meer moet doen aan het voorkomen van discriminatie. Nu ligt volgens het VN-comité de nadruk vooral op reactieve maatregelen, en wordt pas actie ondernomen als discriminatie zich al heeft voorgedaan.
Een woordvoerder van de Nederlandse delegatie zei vorige week al dat de overheid niet bepaalt hoe Piet eruit ziet en dat de overheid ook geen verbod oplegt. Maar ook dat de Nederlandse overheid de dialoog blijft stimuleren en de pijn begrijpt.
quote:Daar wordt aan de deur geklopt
Daar wordt aan de deur geklopt,
hard geklopt, zacht geklopt.
Daar wordt aan de deur geklopt.
Wie zou dat zijn ?
Wees maar gerust mijn kind.
Ik ben een goede vrind.
Want al ben ik zwart als roet,
'k Meen het toch goed.
Bijvoorbeeld. Altijd de 'ies discriminazie' kaart spelenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:35 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Of een blikje cola moeten betalen wat ze leegzuipen in de supermarkt...
Ik heb geprobeerd hem niet woorden in de mond te leggen, maar wou ingaan op de toon van zijn bericht. Iemand zei iets over het feit dat blanken ook gediscrimineerd worden, daar ging hij direct overheen door te stellen dat blanken haast niet gediscrimineerd worden. Maar als puntje bij paaltje komt, worden ze dus wel gediscrimineerd.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
leg hem dan ook geen woorden in de mond, das een hele vervelende manier van discussieren
Weet je wie er echt gediscrimineerd worden op dit moment? De oudjes in ons land, mensen die jarenlang premie hebben betaald en zich uit de naad gewerkt hebben, die mogen nu langzaam wegrotten en hopen dat ze 1x in de week onder douche mogen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:49 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld. Altijd de 'ies discriminazie' kaart spelen![]()
Als ik een keer word aangesproken/aangehouden door een agent begin ik ook tegen die agent te mekkeren dat hij dat alleen maar doet omdat ik een kaaskop ben. En ik ga Editie NL ofzo inschakelen als ik afgewezen word voor een sollicitatie.
Heel goed van je.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:51 schreef sp3c het volgende:
ik zeg de agent altijd netjes gedag enzo
nee iemand zei dat blanken niet gediscrimineerd konden worden, zijn antwoord was 'stuk minder iig' of iets van die trend, lijkt me geen hele boude stellingquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:52 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Ik heb geprobeerd hem niet woorden in de mond te leggen, maar wou ingaan op de toon van zijn bericht. Iemand zei iets over het feit dat blanken ook gediscrimineerd worden, daar ging hij direct overheen door te stellen dat blanken haast niet gediscrimineerd worden. Maar als puntje bij paaltje komt, worden ze dus wel gediscrimineerd.
"Dus ze worden niet gediscrimineerd." --> Ze worden dus wel gediscrimineerd.
Ik begrijp nu dat je zoiets tekstueel lastig kunt overbrengen, dus zal proberen voortaan letterlijk te reageren en niet meer figuurlijk of "tussen de regels", zoals je dat in een echt gesprek wel zou doen.
ik vind dat gewoon normaal, niet eens heel goed van mequote:
Klopt. Daar heb ik net een post over geplaatst. NWS / Zorgkosten asielzoekers verdubbelen naar 130 miljoenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:54 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Weet je wie er echt gediscrimineerd worden op dit moment? De oudjes in ons land, mensen die jarenlang premie hebben betaald en zich uit de naad gewerkt hebben, die mogen nu langzaam wegrotten en hopen dat ze 1x in de week onder douche mogen.
Vind ik ook. En ik ben het met je eens.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind dat gewoon normaal, niet eens heel goed van me
zal een verschil in opvoeding zijn denk ik
Er is een groot verschil tussen 'je gediscrimineerd voelen' en daadwerkelijk gediscrimineerd te worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
discriminatie is gewoon verboden dus als je gediscrimineerd wordt raad ik je fel aan om te gaan zeiken
nee dat zou raar zijn want ik gebruik ze niet zo bizar veelquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:57 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Vind ik ook. En ik ben het met je eens.
Zijn je Shift-knop en punt-knop kapot trouwens?
Daarom dacht ik dan ook dat ze kapot zijn. Het is vrij irritant overigensquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:58 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat zou raar zijn want ik gebruik ze niet zo bizar veel
Nogmaals, ik wou ingaan op de toon van zijn bericht en heb geprobeerd hem niet woorden in de mond te leggen. Dat jij dat anders ziet, is jouw probleem.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee iemand zei dat blanken niet gediscrimineerd konden worden, zijn antwoord was 'stuk minder iig' of iets van die trend, lijkt me geen hele boude stelling
nogmaals, je moet mensen geen woorden in de mond leggen
De toon van mijn bericht? De toon van het bericht waarin ik letterlijk stelde, en dat was alles wat ik zei, dat de blanke mens minder gediscrimineerd wordt dan de zwarte? En daar las jij in "discriminatie van blanken bestaat niet"?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:00 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Nogmaals, ik wou ingaan op de toon van zijn bericht en heb geprobeerd hem niet woorden in de mond te leggen. Dat jij dat anders ziet, is jouw probleem.
ja dat is een beetje het lastigequote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:58 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Er is een groot verschil tussen 'je gediscrimineerd voelen' en daadwerkelijk gediscrimineerd te worden.
Je gediscrimineerd voelen is een subjectief begrip en daar kun je weinig aan doen. Volgens mij is er ook nog nergens een wettelijke uitspraak geweest dat Zwarte Piet inderdaad discriminatie is.
Dus blijft het een subjectieve discussie, waar de meerderheid nog steeds wil vasthouden aan Zwarte Piet in de huidige vorm.
nou enquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:59 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Daarom dacht ik dan ook dat ze kapot zijn. Het is vrij irritant overigens
Mijn moeder moet regelmatig het haar van oma, haar moeder wassen (woont in verzorgingstehuis) omdat dat daar dan weer misloopt. En laatst zag ik dat m'n opa van die hele lange vieze nagels heeftquote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:54 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Weet je wie er echt gediscrimineerd worden op dit moment? De oudjes in ons land, mensen die jarenlang premie hebben betaald en zich uit de naad gewerkt hebben, die mogen nu langzaam wegrotten en hopen dat ze 1x in de week onder douche mogen.
ik heb geen probleem, ik probeer je uit te leggen waar deze conversatie misgaatquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:00 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Nogmaals, ik wou ingaan op de toon van zijn bericht en heb geprobeerd hem niet woorden in de mond te leggen. Dat jij dat anders ziet, is jouw probleem.
Niks, gewoon een constatering. Het ziet er een beetje dom uit (ondanks dat ik het wel grotendeels met de inhoud eens ben)quote:
lekker belangrijkquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Niks, gewoon een constatering. Het ziet er een beetje dom uit (ondanks dat ik het wel grotendeels met de inhoud eens ben)
Er is volgens mij ook al meerdere keren door voorstanders aangegeven dat Zwarte Piet niet discriminerend bedoeld is.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat is een beetje het lastige
Gario voelt zich zogenaamd gediscrimineerd en misschien volgen een paar van zijn volgelingen zich ook daadwerkelijk gediscrimineerd en daar proberen ze wat aan te doen ... dat recht hebben ze, tot zover geen probleem
het probleem begint pas op het moment dat allerlei malle racisten de loopgraven instappen om Zwarte Piet te redden
als iedereen gewoon had gezegd 'whatever Quins, het is niet zo bedoelt iig' dan was dit nooit zo hoog opgelopen lijkt mij
de discussie was er al voor Garioquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:10 schreef AvispaCS het volgende:
[..]
Er is volgens mij ook al meerdere keren dat Zwarte Piet niet discriminerend bedoeld is.
En volgens mij is Gario met deze discussie begonnen, en zou hij dus aan moeten tonen dat het inderdaad discriminerend is. Tot nu toe heb je alleen met een gevoel te maken.
Ik ben atheïst en voel mij ook wel een gediscrimineerd door gelovigen of de kerk. Zijn ze dat dan ook? Waarschijnlijk niet, maar een gevoel is moeilijk te bewijzen of tegen te spreken.
Dat is toch erg voor woorden, mensen die zich voor onze generatie hebben ingezet laten wij gewoon door de stront zakken... Respectloos.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:05 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Mijn moeder moet regelmatig het haar van oma, haar moeder wassen (woont in verzorgingstehuis) omdat dat daar dan weer misloopt. En laatst zag ik dat m'n opa van die hele lange vieze nagels heefttoen ik bij m'n moeder logeerde en ook even bij opa langs ging (ander verzorgingstehuis in hetzelfde dorp).
ligt er maar net aan wat je wil lezen denk ikquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:13 schreef Copycat het volgende:
Mooi dat de discussie of Zwarte Piet wel of niet racistisch is, hier nu vooral wordt gevoerd op het niveau van 'die mensen die een blikje cola opentrekken in de supermarkt versus onze oudjes'.
Exact. En omdat er meerdere ontstaansverhalen zijn kan je niet daar eentje (ZP=slaaf,neger,racisme) uitlichten, stellen dat dat de waarheid over Zwarte Piet is en eisen dat daarom Zwarte Piet aangepast of zelfs afgeschaft moet worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:31 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Er zijn verschillende verhalen over ZP. Zwarte Piet(er) is ook wel de naam van de duivel. Een zwarte demon dus. Maar er is dan ook weer een verhaal over Pieter de vrijgekochte slaaf en er zijn ook verhalen over Wodan en de Wilde Jacht. Maakt verder niet uit want het zijn volksverhalen, legenden.
Dat zal het inderdaad zijn.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:14 schreef sp3c het volgende:
ligt er maar net aan wat je wil lezen denk ik
kan welquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact. En omdat er meerdere ontstaansverhalen zijn kan je niet daar eentje (ZP=slaaf,neger,racisme) uitlichten, stellen dat dat de waarheid over Zwarte Piet is en eisen dat daarom Zwarte Piet aangepast of zelfs afgeschaft moet worden.
lijkt mij de enige juiste huidingquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:19 schreef DustPuppy het volgende:
Uiteindelijk is het een volksfeest en 'het volk' bepaald hoe het gevierd wordt.
Als men het in de steden anders wenst te vieren dan op het 'platte land', dan is dat prima.
whatever quinsquote:
Gelukkig ben jij ons heldere licht.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:13 schreef Copycat het volgende:
Mooi dat de discussie of Zwarte Piet wel of niet racistisch is, hier nu vooral wordt gevoerd op het niveau van 'die mensen die een blikje cola opentrekken in de supermarkt versus onze oudjes'.
Oké.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:22 schreef leolinedance het volgende:
Gelukkig ben jij ons heldere licht.
Vanaf nu wat?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:23 schreef sp3c het volgende:
zien jullie hoe makkelijk het is om met zeurpietjes om te gaan?
nou en, lekker belangrijk en whatever quins
gewoon vanaf nu
Als je dat lekker binnen een groep houdt lijkt me dat geen issue.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
lijkt mij de enige juiste huiding
mits we in de steden ook gewoon onze zwarte pietjes mogen houden op onze feestjes
zo reageren we voortaan op zeurpietjes zoals jou en quinsy hoop ikquote:
roken in mijn blote reetquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:24 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Als je dat lekker binnen een groep houdt lijkt me dat geen issue.
Je mag toch ook roken in je eigen huis? (nog wel)
whatever quinsquote:
Als jij naar de zwarte pieten van vandaag kijkt, wat zie jij dan? Eerlijk zeggen.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 10:35 schreef 24Fan het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me ook een van de veranderingen die men door de jaren heen heeft doorgevoerd. Ik ben opgegroeid met het idee dat zwarte piet door de schoorsteen zwart is geworden. Alleen de mensen die tegen zijn willen koste wat kost het complete Sinterklaasfeest aanpassen omdat men er nog steeds iets racistisch in ziet, terwijl het dat voor de meeste mensen al vele decennia niet meer is.
lekker belangrijkquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:28 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als jij naar de zwarte pieten van vandaag kijkt, wat zie jij dan? Eerlijk zeggen.
1) iemand die net uit de schoortsteen is gekomen
2) een neger, zoals negers er normaal uitzien.
3) een 19e eeuwse karikatuur van een neger.
Persoonlijk zie ik dat laatste namelijk, en zeker niet het eerste. Prima dat het verhaal erbij is aangepast, terecht ook. Maar het uiterlijk is toen niet aangepakt, en dat is precies waar de problemen nu ontstaan.
Eerlijk gezegd vond ik dat als kind ook al vreemd. De kleur is niet consistent met schoorsteenroet, en dat het pak eruit ziet alsof het net uit de was komt is daarbij al helemaal niet geloofwaardig.
'we'quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo reageren we voortaan op zeurpietjes zoals jou en quinsy hoop ik
dan is het snel klaar denk ik
is goed quinsyquote:
ja mensen zien wat ze graag willen zien hequote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:29 schreef sp3c het volgende:
je ziet sowieso geen 19de eeuwse karikatuur van een neger want dat waren achterlijke bedienden
dat is Zwarte Piet vandaag de dag gewoon niet
whatever quinsquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:30 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als je het niet belangrijk vindt, reageer dan niet.
dat blijkt heel erg uit dit hele debat jaquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:30 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ja mensen zien wat ze graag willen zien he
Juist ja.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:29 schreef sp3c het volgende:
je ziet sowieso geen 19de eeuwse karikatuur van een neger want dat waren achterlijke bedienden
Zwarte piet vandaag de dag ziet er al zeker niet uit als iemand die zwart is omdat hij uit een schoorsteen is geklomen. Of denk jij van wel?quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:29 schreef sp3c het volgende:
dat is Zwarte Piet vandaag de dag gewoon niet
nee voor mij is het een negerquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Juist ja.
[..]
Zwarte piet vandaag de dag ziet er al zeker niet uit als iemand die zwart is omdat hij uit een schoorsteen is geklomen. Of denk jij van wel?
quinsers be locoquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat blijkt heel erg uit dit hele debat ja
maar dat wil niet zeggen dat het er daadwerkelijk is ... gewoon whatever quinsers
Dus het hele verweer dat het een figuur zou betreffen die net uit een schoorsteen is geklommen en geen neger is onzin.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee voor mij is het een neger
nou en?
crazy loco braquote:
wmb wel maar ik ben niet de koning van iedereen zijn mening natuurlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:32 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus het hele verweer dat het een figuur zou betreffen die net uit een schoorsteen is geklommen en geen neger is onzin.
Is gewoon de duivel!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:31 schreef Molurus het volgende:
[..]
Juist ja.
[..]
Zwarte piet vandaag de dag ziet er al zeker niet uit als iemand die zwart is omdat hij uit een schoorsteen is geklomen. Of denk jij van wel?
de man die de bavariareclame racisme vindtquote:
ik haat zeurpietenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:37 schreef bijdehand het volgende:
[..]
de man die de bavariareclame racisme vindt
De leider der zeurpieten
Een bijziende visionair
Ik vind bepaalde users hier ook niet bepaald snugger nee.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:39 schreef Molurus het volgende:
Goed... troll allemaal lekker verder. Dit niveau heb ik weinig mee.
nou enquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:39 schreef leolinedance het volgende:
Wat een figuur is die Quincy. Maar volgens mij waren er wel meer van die zuurpruimen.
ik haat ze ookquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik haat zeurpieten
gewoon iedereen zijn feestje ... zwarte piet is racisme, neger, schoorsteenveger, duivel, scheidsrechter etc.
problem solved
whatever quinsquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:41 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vind bepaalde users hier ook niet bepaald snugger nee.
nee op fok! zal zwarte piet altijd welkom zijnquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ik haat ze ook
bijzonder veel
Komt er eik nog een blauwe moderator piet?
huh wat ben ik gaan editten dan? Welke postquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:42 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik doel dus op jou. Niveautje hier...
En dan je post editten om het nog sneuer te maken.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
huh wat ben ik gaan editten dan? Welke post
op fok is iedereen zwartquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:43 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee op fok! zal zwarte piet altijd welkom zijn
fok! is de beste samenleving eigenlijkquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
op fok is iedereen zwartook de mods en de fa's
misschien een spelfoutquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:44 schreef sp3c het volgende:
voor zover ik kan zien is geen post geedit
another problem solved
ik zou er willen wonenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
fok! is de beste samenleving eigenlijk
mjah dat krijg je, gewoon niet meer spelfouten editten dan, gewoon sowieso niet meer op je grammatica lettenquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
misschien een spelfout
Nja je moet iets als je je gekrenkt voelt
Lekker liegen
lekkr belngrijkquote:Op donderdag 1 oktober 2015 11:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah dat krijg je, gewoon niet meer spelfouten editten dan, gewoon sowieso niet meer op je grammatica letten
nou en, whatever quins
obama is racismequote:
AUB niet zo racistisch doen tegenover links tuig.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Links tuig zijn de grootste racisten!
Hardstikke fout... Het zijn allemaal massamoordenaars die baby's eten.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 12:35 schreef WhateverWhatever het volgende:
Links tuig zijn de grootste racisten!
Zwarte piet is ook geen racismequote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:13 schreef Enchanter het volgende:
Ik heb het idee dat sommige donkere mensen zich ubermensen vinden en dat blanken mensen zich niet zwart mogen schminken.
De negers die ik ken hebben totaal geen moeite met zwarte Piet en begrijpen al die commotie ook niet.
Voor de rest heeft zwarte Piet ook niks met slavernij te maken , of je moet het verhaal van Quincy geloven
Zwarte Piet is liefde!quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:14 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Zwarte piet is ook geen racisme
Hou je er wel een teiltje onder anders wordt het zo'n kliederboel.quote:
Dat is dit debat toch al ? Er wordt zoveel uitgebraakt.quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
Hou je er wel een teiltje onder anders wordt het zo'n kliederboel.
quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:25 schreef Persefoneia het volgende:
http://www.starnieuws.com(...)dex/nieuwsitem/31464
Verzieken van een kinderfeest en uitlokken van geweld.quote:Het idee van de Freedom Ride to Meppel werd overgenomen door Kick Out Zwarte Piet en verder uitgewerkt in een plan. Bij de nationale intocht in Meppel gaan activisten een brede mobilisatie op touw zetten om van overal in het land mensen naar meppel te halen om luidruchtig te protesteren tegen racisme. In Gouda ging het om een stil protest. Hier gaat het om een luid protest met het scanderen van leuzen, toeteren, zingen, schreeuwen etc. dat zal leiden tot een tegenmobilisatie van extreem rechts die met geweld het geweld de kop in zal willen drukken. Ook is er een grote kans dat de politie hetzelfde gaat doen. Om voorbereid te zijn op geweld zal KOZP trainingen geweldloos verzet organiseren om op basis van morele kracht de confrontatie aan te gaan met racisten.
We zullen het later met onze kleinkinderen nog eens hebben over de 'Zwarte Piet'-rellen van 2015quote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Verzieken van een kinderfeest en uitlokken van geweld.
Goed bezig!![]()
(Mag ik nu dat teiltje bluesdude?)
Gewoon een demonstratieverbod invoeren voor die datum binnen een straal van 10 KMquote:Op donderdag 1 oktober 2015 13:29 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
Verzieken van een kinderfeest en uitlokken van geweld.
Goed bezig!![]()
(Mag ik nu dat teiltje bluesdude?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |