quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
En zo is het maar net! Wie ze dat verteld heeft weet ik niet, maar ze zijn er goed ingeluisd.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:31 schreef Razoemichin het volgende:
De volgende passage zou verplichte leesstof zijn voor elke welkom-roeper en - logischerwijs en vanzelfsprekend - Angela Merkel.
"Their logic, though desperate, is simple enough: They believe Germany has opened its doors to all asylum seekers, and most of them seem unaware—or unwilling to accept—that those doors are quickly closing.
But whether or not the Germans are ready, many others are already on their way from the Turkish coast, having interpreted Berlin’s initial hospitality as proof that Syrians—if not all migrants—are welcome to settle in Germany. Among them is Mazin Awad, a 47-year-old asylum seeker from Damascus who has been camping outside a mosque in the center of Izmir, Turkey’s third largest city, for the last two weeks. Last week he saw the footage of cheering crowds greeting asylum seekers in Munich, and he has since had trouble understanding why the German government cannot just send a bus to pick him up. “If Germany takes people,” he asks, “why not take us from here?”
It is a common sentiment among the dozens of down-and-out migrants TIME spoke with on the Turkish coast last week. On social networks, a growing movement has emerged among them calling for unrestricted passage for Syrian migrants to Europe. One Arabic-language Facebook group—“We Are Just Passers-by”—is urging Syrians to gather at Turkey’s land border with Greece and demand safe passage into the European Union."
O, lekker de verzorgingsstaat afbreken? Banken/financiële wereld zonder toezicht. Marktwerking in de zorg. Huizenzeepbelletjes creëren en dan mensen indoctrineren met het greed is good verhaaltje. Veel oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa betrekken voor laagopgeleiden (ehm Tokkies volgens jou)? Werklozen voor niets laten werken, enveloppen tellen en kunstbloemen vouwen.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Economisch wel, in ieder geval.
Als we dan toch vaak bepaalde culturen beschuldigen van het faciliteren van extremismequote:Dat is wat onze samenleving geworden is helaas: links tegen rechts, pro-PVV tegen anti-PVV, ja of nee, voor of tegen. Als je zegt je in het middengebied te bevinden en beide kanten van het verhaal belangrijk vindt wordt je een watje genoemd of niet serieus genomen.
Als je geen duidelijk standpunt hebt wat aansluit bij kamp blauw of kamp rood, dan doe je, in ieder geval bij internetdiscussies, niet meer mee.
Het is vooral ook de (menselijke) dwang om anderen altijd in hokjes te willen stoppen. Dat gebeurt nu met de Syriërs ook. Hoewel de meeste vluchtelingen nog steeds niet-Syriërs zijn, zijn zij nu toch altijd het mikpunt van kritiek en aandacht.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:43 schreef VASND het volgende:
[..]
Als we dan toch vaak bepaalde culturen beschuldigen van het faciliteren van extremismedoet het westen tegenwoordig prima aan mee.
Op zich zitten we nog met een heel prima politiek systeem hier. Werkt toch ook matiging in de hand.
Ik ben blij dat het citaat afkomstig van TIME Magazine is anders hadden onze vrienden het weer afgedaan als propaganda of haatzaaierij. Het geeft in ieder geval de realiteit aan van naïeve gastvrijheid en de ongekende misverstanden die dit heeft teweeggebracht. In Europa zullen deze vluchtelingen niet aantreffen wat zij hadden gehoopt en misschien wel realistisch hadden mogen verwachten gezien het overdreven warme onthaal dat velen hebben ontvangen. Waarom de figuratieve rode loper uitleggen voor mensen waar eigenlijk geen geld voor beschikbaar is?quote:Op woensdag 23 september 2015 19:39 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
En zo is het maar net! Wie ze dat verteld heeft weet ik niet, maar ze zijn er goed ingeluisd.
Dan onze media die laat zien dat ze zielig zijn en voor een groots onthaal komt zorgen. Totdat ze straks in de woning zitten, en de rekening gepresenteerd krijgen van dit geintje.
Volgens mij is dit gewoon opgezet om nieuwe bankslaven te genereren. Nog meer minions voor de megafabriek EU.
Vermoedelijk bedoelt Koos dat hij PvdA stemt, in zijn ogen "rechts". Want de maoïsten, pardon SP'ers, en de communisten, pardon GroenLinksers, die zijn pas écht links.quote:
Prima opmerkingen van de Wever. Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar ik vind dat hij in tegenstelling tot Wilders wel een duidelijk verhaal en een duidelijke visie voor de toekomst heeft.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bart De Wever op Gents openingscollege: “Vluchtelingen zijn niet meer op zoek naar veiligheid maar naar geld”
Koos begon vrij links 7 jaar geleden, is toen D66 minded geworden en zegt nu dat-ie economisch rechts is. Natuurlijk is dat wel een aardig thema, ligt een beetje hier buiten, zoals ik in post hierboven uitleg.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Vermoedelijk bedoelt Koos dat hij PvdA stemt, in zijn ogen "rechts". Want de maoïsten, pardon SP'ers, en de communisten, pardon GroenLinksers, die zijn pas écht links.
Letter voor letter helemaal mee eens. Dit soort uitspraken zouden ook eens het nieuws mogen halen.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:48 schreef Belabor het volgende:
[..]
Het is vooral ook de (menselijke) dwang om anderen altijd in hokjes te willen stoppen. Dat gebeurt nu met de Syriërs ook. Hoewel de meeste vluchtelingen nog steeds niet-Syriërs zijn, zijn zij nu toch altijd het mikpunt van kritiek en aandacht.
Ik ben in grote lijnen ook heel gelukkig om als Nederlander op de wereld gekomen te zijn, maar ik zie ook wel haken en ogen. Daar wil ik het graag over hebben. Op het internet worden die haken en ogen die ik zie echter ontzettend vaak opgeblazen tot olifanten, en daar kan ik me heel erg aan storen.
Wat mij betreft zorgt Den Haag en het COA er gewoon eerst voor dat ze wat duidelijkheid scheppen, want dat gebrek aan duidelijkheid is het grootste probleem op het moment. Mensen zitten begrijpelijk met vragen en krijgen daar onvoldoende antwoord op. Dat moet, het liefst vandaag nog, opgelost zien te worden. Daarmee help je een groot deel van die angst en vooroordelen ook direct de wereld uit.
Tja, en zijn partij is ook de grootste in België en regeert gewoon. Daar kan Wilders ook nog een hoop van leren.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:53 schreef Belabor het volgende:
[..]
Prima opmerkingen van de Wever. Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar ik vind dat hij in tegenstelling tot Wilders wel een duidelijk verhaal en een duidelijke visie voor de toekomst heeft.
Hij toont wel daadkracht, dat zou hier ook wel meer mogen!
Was er nou niet ontzettend veel kritiek op Bartske van de week in Vlaanderen?quote:Op woensdag 23 september 2015 19:52 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat ze in België maar 1 registratiepunt hebben en nooit meer dan 250 asielzoekers per dag registreren is onrechtvaardig, maar buitengewoon effectief.
Zoiets als bovenstaand las ik laatst ook al in het Haarlems Dagblad. Krijg wel de indruk dat er de laatste week ook wat meer negatieve nieuwtjes in de mainstream media verschijnen, d.w.z. niet louter positieve stukjes over taartenbakkers en liedjeszingers.quote:'Azc net een gevangenis'
WEERT -
Enkele vluchtelingen zijn ontevreden over de omstandigheden in het asielzoekerscentrum in Weert. Ook klagen ze over de informatievoorziening door het Centraal Orgaan Asielzoekers (COA).
Een vluchteling zegt tegen de regionale zender L1: "We hebben geen privacy. We slapen met 12 personen in een kamer en delen een badkamer. Het AZC is niet geschikt om een gezin onder te brengen, het is een kazerne voor soldaten." En een ander: "Wij voelen ons hier niet goed. Het lijkt op een gevangenis. We willen een normaal leven beginnen." Ook vinden ze het oneerlijk dat ze geen leefgeld krijgen.
Status
Dat laatste is echter normaal, zegt Robert Ploeg van het COA tegen L1: "Een asielzoeker krijgt alleen dagelijks een zakcentje als hij of zij een verblijfsvergunning heeft. Daarom lijkt het voor een asielzoeker willekeur maar dat is gebaseerd op de status van de persoon. In plaats van leefgeld krijgen de mensen in het AZC wel eten, drinken en kleding." Dat het COA weinig informatie geeft over de status van de vluchtelingen, kan ook kloppen, aldus Ploeg: "Alle vragen over hun status horen bij de IND thuis. Dat zijn twee verschillende organisaties."
PVV-leider Geert Wilders is duidelijk over de klachten van de vluchtelingen. Via Twitter laat hij weten: "Ontevreden over de opvang? Klagen? Ga dan maar snel terug naar waar je vandaan kwam!"
De linkse intellectuele elite heeft idd een pesthekel aan hem, het gewone volk nietquote:Op woensdag 23 september 2015 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was er nou niet ontzettend veel kritiek op Bartske van de week in Vlaanderen?
Speelde wat anders nog, ik weet niet meer wat.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:56 schreef berko13 het volgende:
[..]
De linkse intellectuele elite heeft idd een pesthekel aan hem, het gewone volk niet
Alle andere partijen hebben al tijden kritiek op enkele uitspreken van Bart de Wever, omdat hij in hun ogen veel te hard is voor asielzoekers. Ondertussen wint de Wever daardoor alleen maar aan populariteit bij de kiezers.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:54 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Was er nou niet ontzettend veel kritiek op Bartske van de week in Vlaanderen?
Deze hele migrantencrisis gaat zorgen voor een heel ander politiek landschap in de EU. Daar kun je donder op zeggen.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle andere partijen hebben al tijden kritiek op enkele uitspreken van Bart de Wever, omdat hij in hun ogen veel te hard is voor asielzoekers. Ondertussen wint de Wever daardoor alleen maar aan populariteit bij de kiezers.
Vorige week was er nochtans een peiling dat zijn partij 5% daalt naar minder dan 30% en dat het Vlaams Belang terug stijgt met +- 4% naar net geen 10%quote:Op woensdag 23 september 2015 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Alle andere partijen hebben al tijden kritiek op enkele uitspreken van Bart de Wever, omdat hij in hun ogen veel te hard is voor asielzoekers. Ondertussen wint de Wever daardoor alleen maar aan populariteit bij de kiezers.
Dit is idd prima berichtgeving. Redelijk neutraal. En zeuren mag, dat is wat anders dan eisen, in hongerstaking of rellen.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zoiets als bovenstaand las ik laatst ook al in het Haarlems Dagblad. Krijg wel de indruk dat er de laatste week ook wat meer negatieve nieuwtjes in de mainstream media verschijnen, d.w.z. niet louter positieve stukjes over taartenbakkers en liedjeszingers.
Gaat niet gebeuren, deze week 4200, begreep ik.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:58 schreef Scorpie het volgende:
Een max van 250 per week zou fantastisch zijn.
Per dag is dat he.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:58 schreef Scorpie het volgende:
Een max van 250 per week zou fantastisch zijn.
Islampartijen gaan een meerderheid krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Deze hele migrantencrisis gaat zorgen voor een heel ander politiek landschap in de EU. Daar kun je donder op zeggen.
Ik weet ook niet meer waar het over ging, had het voorbij zien komen ergens eind vorige week.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
^^ Inderdaad. Wilders zegt niets over het niet-naleven van het Dublin-verdrag, waaruit duidelijk blijkt dat NIEMAND Nederland als eerste aankomstland heeft en dus NIEMAND hier asiel mag aanvragen.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:53 schreef Belabor het volgende:
[..]
Prima opmerkingen van de Wever. Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar ik vind dat hij in tegenstelling tot Wilders wel een duidelijk verhaal en een duidelijke visie voor de toekomst heeft.
Hij toont wel daadkracht, dat zou hier ook wel meer mogen!
Ik denk juist dat de partijen die sterk tegen de vluchtelingentoestroom waren het komende half jaar tot jaar sterk gaan profiteren. Islampartijen gaan pas een rol spelen als meer dan 20% van de totale bevolking islamitisch is, anders halen ze de kiesdrempels niet.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Islampartijen gaan een meerderheid krijgen.
500 per jaar zou een mooi aantal zijn. Genoeg om de tutjes zich goed te laten voelen, krijgen ze allemaal 15 vrijwilligers per asielzoeker, en geen aantal dat het land in de afgrond stort.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren, deze week 4200, begreep ik.
250 per dag.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik weet ook niet meer waar het over ging, had het voorbij zien komen ergens eind vorige week.
Maar goed, als het idd maar om 250 vluchtelingen p/w gaat in België, hoe krijgen ze dat voor mekaar dan?
Ja, het is niet meer te overzien idd. We krijgen wrs al een verzadigingspunt rond eind oktober. Ik weet niet hoe de politiek dit ziet. Nu al moet rode kruis alles uit de kast halen en worden mensen tijdelijk gehuisvest in een geïmproviseerd azc...quote:Op woensdag 23 september 2015 20:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
500 per jaar zou een mooi aantal zijn. Genoeg om de tutjes zich goed te laten voelen, krijgen ze allemaal 15 vrijwilligers per asielzoeker, en geen aantal dat het land in de afgrond stort.
Die 4200 per week nu komt mooi overeen met exponentiele groei: deze week 5000, volgende week 6000.
Okee, dus ook al precair dus.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:04 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
250 per dag.
Ze zijn dan al wel binnen, maar zitten in tentjes te wachten tot ze bij het registratiepunt terecht kunnen.
De politiek ziet helemaal niks. Of doet in elk geval niks. Dat is ook waar de meeste mensen zich zo aan storen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het is niet meer te overzien idd. We krijgen wrs al een verzadigingspunt rond eind oktober. Ik weet niet hoe de politiek dit ziet. Nu al moet rode kruis alles uit de kast halen en worden mensen tijdelijk gehuisvest in een geïmproviseerd azc...
Jeetje wat een verlichtend stuk. Gelukkig is niet iedereen in slaap gesukkeld.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bart De Wever op Gents openingscollege: “Vluchtelingen zijn niet meer op zoek naar veiligheid maar naar geld”
Huizen worden uit de verkoop gehaald voor deze mensen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het is niet meer te overzien idd. We krijgen wrs al een verzadigingspunt rond eind oktober. Ik weet niet hoe de politiek dit ziet. Nu al moet rode kruis alles uit de kast halen en worden mensen tijdelijk gehuisvest in een geïmproviseerd azc...
Bron: UNHCR rapportage "INTER-AGENCY REGIONAL UPDATE August 2015 "quote:Of the over four million refugees in neighbouring countries – the vast majority of whom live outside of formal camps in abject poverty. This complex, regional crisis has had unprecedented social and economic impacts on host countries, overstretching basic services, diminishing trade and investment, aggravating already high unemployment, increasing pressure on scarce natural resources, and at times affecting their stability and development pathways.
Ja, de huizen van de corporaties worden uit de verkoop gehaald, las ik ergens?quote:Op woensdag 23 september 2015 20:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Huizen worden uit de verkoop gehaald voor deze mensen.
Denken dat Koos en Igen excuses zullen makenquote:Op woensdag 23 september 2015 20:17 schreef Razoemichin het volgende:
Positief om te zien dat meer mensen pleiten voor een stop nu hier op dit forum (en ook in breder perspectief). Alleen misschien was het handiger geweest om de mensen die hier al van dag een voor pleiten eerder serieus te nemen. Vijf maanden geleden werd elk persoon die constructief beargumenteerde dat een barrière noodzakelijk was om een stop - en oplossing - te bewerkstelligen afgeschreven als racistisch en ervan beticht geen enkele vorm van moraliteit te hebben.
Een excuses zou op zijn plaats zijn samen met een grootschalige donatie om alle kosten tegemoet te komen. Zal ik alvast een crowdfundactie beginnen?
Het heeft een overduidelijk terughoudend effect. Als je als asielzoeker weet dat je soms dagen in een tentje moet bivakkeren voordat je geregistreerd kan worden, dan kies je toch makkelijker een ander land uit om naar toe te gaan. Hoeveel asielzoekers daardoor hun heil elders zoeken, zullen we nooit weten. Ondertussen krijgen ze basisbehoeften zoals dekens en eten/drinken van vele vrijwilligers en andere overheidsinstanties. Ze zijn veilig en er wordt voor hen gezorgd, maar het is toch een extra drempel dan wanneer je per bus gelijk naar een veel beter aanmeldcentrum wordt gebracht.quote:
Yep. 30 in Utrecht.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:18 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, de huizen van de corporaties worden uit de verkoop gehaald, las ik ergens?
Ja de opvang in Pakistan, Eritrea, Ethiopië, Iran, Nigeria, Bangladesh, Albanië, Afghanistan en Irak is natuurlijk ook onvoldoende? Wij hebben jarenlang vluchtelingen binnengehaald die niet uit Syrië komen (lees 4 op de 5). Momenteel zijn er meer Syriërs inderdaad maar indien we al deze andere groepen bij voorbaat al hadden teruggestuurd of een duidelijk beleid destijds hadden opgesteld hadden we nu geen problemen gehad met het opvangen van Syriërs.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:16 schreef Wespensteek het volgende:
De Wever weet ook weer eens niet waar die het over heeft, zo'n sukkel die denkt dat alle moslims tot dezelfde geloofsgemeenschap horen.
Die mensen vluchten maar om een paar redenen, veiligheid en toekomstperspectief.
[..]
Bron: UNHCR rapportage "INTER-AGENCY REGIONAL UPDATE August 2015 "
De opvang in de regio is volstrekt onvoldoende daarom trekken mensen weg.
Mooi stuk! Helemaal gelijk in.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:17 schreef Razoemichin het volgende:
Positief om te zien dat meer mensen pleiten voor een stop nu hier op dit forum (en ook in breder perspectief). Alleen misschien was het handiger geweest om de mensen die hier al van dag een voor pleiten eerder serieus te nemen. Vijf maanden geleden werd elk persoon die constructief beargumenteerde dat een barrière noodzakelijk was om een stop - en oplossing - te bewerkstelligen afgeschreven als racistisch en ervan beticht geen enkele vorm van moraliteit te hebben.
Een excuses zou op zijn plaats zijn samen met een grootschalige donatie om alle kosten tegemoet te komen. Zal ik alvast een crowdfundactie beginnen?
Weet je wat bij jou altijd zo grappig is uit jouw tekst blijkt al dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Ga nou zelf eens opzoek naar het antwoord op jouw vraag, kijk eens naar de situatie in bijv. Eritrea, kijk eens naar Ethiopië en kijken eens hoeveel Syriërs in Irak worden opgevangen en hoe de situatie in Irak is. Dan kunnen we daarna ten minste eens serieus van gedachten wisselen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:20 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ja de opvang in Pakistan, Eritrea, Ethiopië, Iran, Bangladesh, Albanië, Afghanistan en Irak is natuurlijk ook onvoldoende? Wij hebben jarenlang vluchtelingen binnengehaald die niet uit Syrië komen (lees 4 op de 5). Momenteel zijn er meer Syriërs inderdaad maar indien we al deze andere groepen bij voorbaat al hadden teruggestuurd of een duidelijk beleid destijds hadden opgesteld hadden we nu geen problemen gehad met opvangen van de Syriërs.
Wespensteek die zegt dat je geen heldere visie op de realiteit hebt haha.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je wat bij jou altijd zo grappig is uit jouw tekst blijkt al dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Ga nou zelf eens opzoek naar het antwoord op jouw vraag, kijk eens naar de situatie in bijv. Eritrea, kijk eens naar Ethiopië en kijken eens hoeveel Syriërs in Irak worden opgevangen en hoe de situatie in Irak is. Dan kunnen we daarna ten minste eens serieus van gedachten wisselen.
Vraag aan jou dan: Europa is nu aan het vergaderen om de opvang in landen als Jordanië en Turkije te verbeteren. Op dit moment wordt er al onderhandelt over hulp dmv geld en hulpgoederen. Als binnenkort de hulp daar goed geregeld is, vindt jij het dan wel terecht dat de overgrote meerderheid van de asielzoekers naar die landen toegestuurd wordt?quote:Op woensdag 23 september 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je wat bij jou altijd zo grappig is uit jouw tekst blijkt al dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Ga nou zelf eens opzoek naar het antwoord op jouw vraag, kijk eens naar de situatie in bijv. Eritrea, kijk eens naar Ethiopië en kijken eens hoeveel Syriërs in Irak worden opgevangen en hoe de situatie in Irak is. Dan kunnen we daarna ten minste eens serieus van gedachten wisselen.
Maar oke Wespensteek, het volgende voorbeeld dan. Je gaat flink investeren in de opvang in de regio. Dit houdt in dat je dus zowel in West als Noord Afrika heel wat kampen kunt gaan opbouwen. Daarnaast moet je dit ook doen in Turkije en Libanon, in aanvulling op en ter verbetering van de kampen die er al zijn. Aannemende dat hier genoeg geld voor is en dat die tenten allemaal deugdelijk zijn, waarom zou ik dan niet alsnog naar Europa gaan? Ik bedoel een tent en voedsel verliezen het altijd van een degelijke woning met state-of-the-art ziekenzorg en een financieel vangnet. Die mensen zullen dan nog steeds blijven komen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik een rapport citeer dat gaat over o.a. de opvang in Irak en je gaat onderstaande vraag stellen dan neem ik je inderdaad niet serieus.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:26 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wespensteek die zegt dat je geen heldere visie op de realiteit hebt haha.
quote:Ja de opvang in Pakistan, Eritrea, Ethiopië, Iran, Bangladesh, Albanië, Afghanistan en Irak is natuurlijk ook onvoldoende?
Waarom onrechtvaardig? Ze moeten gewoon geduld hebben voor ze aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het heeft een overduidelijk terughoudend effect. Als je als asielzoeker weet dat je soms dagen in een tentje moet bivakkeren voordat je geregistreerd kan worden, dan kies je toch makkelijker een ander land uit om naar toe te gaan. Hoeveel asielzoekers daardoor hun heil elders zoeken, zullen we nooit weten. Ondertussen krijgen ze basisbehoeften zoals dekens en eten/drinken van vele vrijwilligers en andere overheidsinstanties. Ze zijn veilig en er wordt voor hen gezorgd, maar het is toch een extra drempel dan wanneer je per bus gelijk naar een veel beter aanmeldcentrum wordt gebracht.
Onrechtvaardig, maar zeker effectief deze houding van België.
Een rijk land als België dat er bewust voor kiest om zulke mensen dagenlang in brakke tentjes in de regen te laten wachten voor ze zich kunnen inschrijven is niet heel chic.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom onrechtvaardig? Ze moeten gewoon geduld hebben voor ze aan de beurt zijn.
Niemand zal vrijwillig terugkeren, immers heeft elk persoon al een investering gemaakt van rondweg 5000 - 7000 euro om hier te komen. Dan weer terugkeren naar de relatieve armoede zou een desastreuze investering betekenen. Succes met het gedwongen terugsturen van die mensen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vraag aan jou dan: Europa is nu aan het vergaderen om de opvang in landen als Jordanië en Turkije te verbeteren. Op dit moment wordt er al onderhandelt over hulp dmv geld en hulpgoederen. Als binnenkort de hulp daar goed geregeld is, vindt jij het dan wel terecht dat de overgrote meerderheid van de asielzoekers naar die landen toegestuurd wordt?
Want dat gaat gebeuren, en ik verwacht dat er genoeg mensen dan plotseling allerlei andere redenen gaan verzinnen dan dat het oorlogsvluchtelingen zijn waarvoor noodhulp nodig is.
Nee dat gaat niet gebeuren want die landen voldoen niet aan de regels die nodig zijn om als derde veilig land te functioneren. Terugsturen gaat dus niet lukken en ik denk niet dat de machthebbers daar hun beleid gaan aanpassen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vraag aan jou dan: Europa is nu aan het vergaderen om de opvang in landen als Jordanië en Turkije te verbeteren. Op dit moment wordt er al onderhandelt over hulp dmv geld en hulpgoederen. Als binnenkort de hulp daar goed geregeld is, vindt jij het dan wel terecht dat de overgrote meerderheid van de asielzoekers naar die landen toegestuurd wordt?
Want dat gaat gebeuren, en ik verwacht dat er genoeg mensen dan plotseling allerlei andere redenen gaan verzinnen dan dat het oorlogsvluchtelingen zijn waarvoor noodhulp nodig is.
Dat is waar. Wat mij betreft mag het hier ook zo gaan hoor. Of die tentjes brak zijn weet ik trouwens niet. Zolang je die mensen niet barbaars behandelt heb ik er niet zo'n problemen mee.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een rijk land als België dat er bewust voor kiest om zulke mensen dagenlang in brakke tentjes in de regen te laten wachten voor ze zich kunnen inschrijven is niet heel chic.
Maar iedereen weet waarom België dit doet en het werkt perfect, dus begrijpelijk is het wel.
Jij moet wel in een angstige wereld leven zeg. Als Turkije niet als veilig land kan worden gekwalificeerd dan moet de rest van de wereld wel verschrikkelijk onveilig zijn. Immers kan ik nog heel wat landen opnoemen waar het slechter vertoeven is dan in Turkije. Over irrationele angsten gesprokenquote:Op woensdag 23 september 2015 20:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet gebeuren want die landen voldoen niet aan de regels die nodig zijn om als derde veilig land te functioneren. Terugsturen gaat dus niet lukken en ik denk niet dat de machthebbers daar hun beleid gaan aanpassen.
Wat wel kan is wat vluchtelingen stromen in de toekomst voorkomen maar persoonlijk geloof ik daar ook niet in. De UNHCR geeft nu 4,5 miljard dollar per jaar uit aan noodopvang (en komt nog zo'n 2,8 miljard tekort). Om van noodopvang goede opvang te maken is zoveel geld nodig dat het denk ik niet gaat lukken om alle vluchtelingen daar te houden. Ik verwacht nog jaren vluchtelingenstromen naar de EU en andere landen. Ik denk eerlijk gezegd dat er een hoop geld gaat en moet naar de regio maar dat er in de EU ook een hoop mensen opgevangen moeten worden.
Persoonlijk zou ik ook het liefst hebben dat het in de regio zou lukken maar dat kan denk ik niet. Ik ben voorstander van zo goed mogelijke opvang in de regio, daar registreren en dan kijken welke vluchtelingen waar opgevangen kunnen worden, dat kan in de regio zijn maar ook elders. Dan kun je echte vluchtelingen opvangen en economische vluchtelingen eenvoudiger weren en terugsturen.
Dat jij nog steeds niet weet wat de eisen zijn om juridisch te kunnen spreken van een veilig derde land is niet mijn schuld. Ik ga uit van de echte mogelijkheden en eisen op dat gebied en niet van leuke verhaaltjes die bepaalde mensen vertellen omdat hun dat beter uitkomt.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:44 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Jij moet wel in een angstige wereld leven zeg. Als Turkije niet als veilig land kan worden gekwalificeerd dan moet de rest van de wereld wel verschrikkelijk onveilig zijn. Immers kan ik nog heel wat landen opnoemen waar het slechter vertoeven is dan in Turkije. Over irrationele angsten gesproken![]()
Ik ben trouwens - ik word nu wel heel persoonlijk hoor - 2 maanden geleden nog in Istanboel geweest. Behalve een paar opdringerige straatverkopers heb ik me niet bepaald onveilig gevoeld.
Kun je mijn vraag beantwoorden? "Maar oke Wespensteek, het volgende voorbeeld dan. Je gaat flink investeren in de opvang in de regio. Dit houdt in dat je dus zowel in West als Noord Afrika heel wat kampen kunt gaan opbouwen. Daarnaast moet je dit ook doen in Turkije en Libanon, in aanvulling op en ter verbetering van de kampen die er al zijn. Aannemende dat hier genoeg geld voor is en dat die tenten allemaal deugdelijk zijn, waarom zou ik dan niet alsnog naar Europa gaan? Ik bedoel een tent en voedsel verliezen het altijd van een degelijke woning met state-of-the-art ziekenzorg en een financieel vangnet. Die mensen zullen dan nog steeds blijven komen, of niet soms?"quote:Op woensdag 23 september 2015 20:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat jij nog steeds niet weet wat de eisen zijn om juridisch te kunnen spreken van een veilig derde land is niet mijn schuld. Ik ga uit van de echte mogelijkheden en eisen op dat gebied en niet van leuke verhaaltjes die bepaalde mensen vertellen omdat hun dat beter uitkomt.
Ook in Utrecht zijn genoeg huurders die direct in een van de vele leegstaande corporatiehuizen willen trekken, maar de corporatie wil liever flink cashen... Nu kunnen ze natuurlijk zeggen dat er niemand een huis door mist.quote:
Wespennest zal wel ergens goed verdienen aan deze instroom van illegalen... De asieladvocaten- en zieligheidsindustrie krijgt weer een miljard extra te verdelen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:26 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wespensteek die zegt dat je geen heldere visie op de realiteit hebt haha.
Wespennest kan mijn simpele vraag niet beantwoordenquote:Op woensdag 23 september 2015 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wespennest zal wel ergens goed verdienen aan deze instroom van illegalen... De asieladvocaten- en zieligheidsindustrie krijgt weer een miljard extra te verdelen.
Schelden en denigrerende teksten verlagen mijn bereidwilligheid vragen te beantwoorden.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:58 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wespennest kan mijn simpele vraag niet beantwoorden
Volgens mij bevat mijn vraag geen enkel scheldwoord en zo denigrerend is die huilemoticon nu ook weer niet. Als je mij niet gelooft, hier nog maar een keer de vraag dan: "Maar oke Wespensteek, het volgende voorbeeld dan. Je gaat flink investeren in de opvang in de regio. Dit houdt in dat je dus zowel in West als Noord Afrika heel wat kampen kunt gaan opbouwen. Daarnaast moet je dit ook doen in Turkije en Libanon, in aanvulling op en ter verbetering van de kampen die er al zijn. Aannemende dat hier genoeg geld voor is en dat die tenten allemaal deugdelijk zijn, waarom zou ik dan niet alsnog naar Europa gaan? Ik bedoel een tent en voedsel verliezen het altijd van een degelijke woning met state-of-the-art ziekenzorg en een financieel vangnet. Die mensen zullen dan nog steeds blijven komen, of niet soms?"quote:Op woensdag 23 september 2015 21:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Schelden en denigrerende teksten verlagen mijn bereidwilligheid vragen te beantwoorden.
En laat dat nou net een belangrijk deel zijn van de bepaling van wat een veilig derde land is.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:04 schreef Confetti het volgende:
Het is totale gelul dat ze niet teruggestuurd worden omdat Turkije niet een veilig derdeland is.
Ze worden niet teruggestuurd omdat ze daar geen legaal verblijfsrecht hebben. Dat is de enige reden.
quote:De nieuwe uitspraak is overigens in lijn met een eerdere uitspraak in januari door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat Hof bepaalde dat Griekenland mensenrechten van asielzoekers schendt. Landen die doorgereisde asielzoekers terugsturen naar Griekenland, zouden daarmee ook de mensenrechten schenden. Hierdoor werd Nederland gedwongen tweeduizend asielzoekers die via Griekenland naar Nederland waren gekomen, in de asielprocedure op te nemen.
Zullen wel veel gegadigden voor zijn. Die laatste zin ookquote:Gemeente vraagt huizen voor vluchtelingen
De gemeente Doesburg vraagt inwoners met een huurwoning om deze beschikbaar te stellen voor vluchtelingen. Daarbij gaat het om vluchtelingen met een verblijfsvergunning, zogenaamde statushouders.
Dat meldt dagblad De Gelderlander.
Omdat er in Doesburg geen grote, lege gebouwen beschikbaar zijn, ziet de gemeente voor zichzelf geen rol weggelegd in de noodopvang van vluchtelingen uit Syrië, Irak of Eritrea. Maar door statushouders te laten doorstromen naar de reguliere woningmarkt, zou dit de asielzoekerscentra ontlasten.
Waar de Doesburgers die hun huis beschikbaar stellen, naartoe moeten, vertelt het artikel van De Gelderlander niet.
Zelfreflectie is lastig, maar als je dat kunt, leer je van je eigen fouten. Kun je dat niet, dan is het altijd de schuld van de ander.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:43 schreef Bredemug het volgende:
You reap what you sow. Al die immigranten, dankzij het westen die het Midden-Oosten compleet hebben gedestabiliseerd sinds Irak.
En dan nu huilie huilie dat iedereen gaat verhuizen naar Europa. Hypocriet ten top.
Ja want de burgeroorlog in Syrie is een gevolg van Westers optreden? Lees jezelf eens in.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:43 schreef Bredemug het volgende:
You reap what you sow. Al die immigranten, dankzij het westen die het Midden-Oosten compleet hebben gedestabiliseerd sinds Irak.
En dan nu huilie huilie dat iedereen gaat verhuizen naar Europa. Hypocriet ten top.
Wel ironisch, je zegt zelf ''lees je zelf in'' terwijl uit je reactie blijkt dat je niet verder denkt dan NOS.nlquote:Op woensdag 23 september 2015 21:51 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ja want de burgeroorlog in Syrie is een gevolg van Westers optreden? Lees jezelf eens in.
Als ISIS er niet was geweest had je nu ook gewoon nog een burgeroorlog gehad.
Het conflict is begonnen door een groep burgers die zich begonnen af te zetten tegen Assad en zijn aftreden eisten. Als er twee externe partijen een doorslaggevende rol hebben gespeeld zijn het wel Rusland door Assad wapens te blijven leveren en Qatar door de rebellen te bewapenen.
Je kunt ons wel verwijten dat wij geen actie hebben ondernomen, maar daar pleit je toch juist voor? Een totale non-interventie strategie.
En waar moeten de bewoners dan heen?quote:Op woensdag 23 september 2015 21:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zullen wel veel gegadigden voor zijn. Die laatste zin ook
Edit: hier een stukje van de site van De Gelderlander: ,,DOESBURG - Doesburg wil ook een steentje bijdragen aan de opvang van vluchtelingen en roept de hulp in van de bevolking. Het gemeentebestuur vraagt inwoners met een huurwoning deze beschikbaar te stellen. De doelgroep voor deze particuliere huurwoningen: vluchtelingen met een verblijfsvergunning, ofwel: statushouders.
Het moet wel een zelfstandige woonruimte zijn. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) ontraadt mensen om vluchtelingen in huis op te nemen.''
Steentje bijdragen omschrijft de gemeente dat. Nogmaals![]()
Dat ben ik met je eens, alleen het was toch al aan het broeien daar en zat er een keer aan te komen. Het was de keuze of toezien dat de lokale bevolking werd afgeslacht door een dictator of in actie komen. Het laatste is gebeurd en kan inderdaad worden bekritiseerd. Ach, wie wilde destijds verantwoordelijk gehouden voor het mogelijke gevolg dat vele protestanten zijn afgeslacht (iets wat immers in Syrië wel is gebeurd). Met andere woorden, het is nooit goed.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:07 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Wel ironisch, je zegt zelf ''lees je zelf in'' terwijl uit je reactie blijkt dat je niet verder denkt dan NOS.nl
Ik kan je garanderen dat als Saddam en Ghadaffi met rust waren gelaten en de samenleving niet compleet met de grond gelijk was gemaakt, je nu een veel beter uitkomst had dan nu. Als je dit niet kan inzien, dan leef je echt onder een steen en heb ik medelijden met je.
Ze verdachten Saddam van contacten met een terroristisch netwerk. Nu is er dus een compleet terroristische staat, met daarin zoveel terroristische groeperingen dat het lastig is het overzicht te houden. De war on terror heeft 1 ding zeker opgeleverd: Veel meer terrorisme.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:23 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, alleen het was toch al aan het broeien daar en zat er een keer aan te komen. Het was de keuze of toezien dat de lokale bevolking werd afgeslacht door een dictator of in actie komen. Het laatste is gebeurd en kan inderdaad worden bekritiseerd. Ach, wie wilde nu destijds verantwoordelijk gehouden voor het mogelijke gevolg dat vele protestanten zijn afgeslacht (iets wat immers in Syrië wel is gebeurd). Met andere woorden, het is nooit goed.
Met Saddam ben ik het met je eens. Maar dan nog valt er veel te zorgen voor het afzetten van deze complete gek. Kijk de film The Devil's Double maar eens om te realiseren wat voor gruwelijke en meedogenloze alleenheerser het was. We hebben de stabiliteit inderdaad weggenomen, maar de gewelddadigheid heeft altijd in deze regio gezeten. Met of zonder Westers optreden en zelfs voor Sadam en Ghadaffi.
Dit kan ik alleen maar beamen, de reden die destijds werd aangevoerd blijkt natuurlijk een complete drogreden te zijn geweest. We hebben daar zeker een rol in gespeeld. Maar ik vind het te makkelijk om te zeggen dat we dermate blaam treffen dat we de hele regio - of iedereen die rijk genoeg is om het te betalen - maar moeten opvangen. Er is natuurlijk ook weinig goeds uit deze landen gekomen in de afgelopen eeuwen. Kijk maar wat voor perverse invloed de Islam heeft gehad op het Perzische rijk en aldus het huidige Iran. Iran barst van de mogelijkheden en heeft naast zeer mooie vrouwen ook uiterst intelligente vrouwen. We weten alleen allemaal hoe de daar dominante ideologie deze vrouwen meer tegenhoudt dan aanmoedigt.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze verdachten Saddam van contacten met een terroristisch netwerk. Nu is er dus een compleet terroristische staat, met daarin zoveel terroristische groeperingen dat het lastig is het overzicht te houden. De war on terror heeft 1 ding zeker opgeleverd: Veel meer terrorisme.
En we weten allemaal dat het niet om de misdaden van Saddam te doen was, maar dat het een olie kwestie was. Waarom mogen gruwelijke dictaturen in andere landen die geen olie velden hebben wel blijven zitten?
Dit is toch wel een rechtstreeks gevolg van de veroorzaakte instabiliteit in de regio.. Je kan niet van een afstandje stenen blijven gooien naar een slapen de hond en verwachten dat het dan voor jou geen gevolgen heeft om maar een actuele analogie te gebruiken.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:39 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Dit kan ik alleen maar beamen, de reden die destijds werd aangevoerd blijkt natuurlijk een complete drogreden te zijn geweest. We hebben daar zeker een rol in gespeeld. Maar ik vind het te makkelijk om te zeggen dat we dermate blaam treffen dat we de hele regio - of iedereen die rijk genoeg is om het te betalen - maar moeten opvangen. Er is natuurlijk ook weinig goeds uit deze landen gekomen in de afgelopen eeuwen. Kijk maar wat voor perverse invloed de Islam heeft gehad op het Perzische rijk en aldus het huidige Iran. Iran barst van mogelijkheden en heeft naast zeer mooie vrouwen ook uiterst intelligente vrouwen. We weten alleen allemaal hoe de daar dominante ideologie deze potentiële vrouwen meer tegenhoudt dan aanmoedigt.
Vergelijk het midden oosten maar eens met de veerkracht die Vietnam heeft getoond in de afgelopen decennia.
Ik vind een regio die in controle moet worden gehouden door uiterst wrede en meedogenloze dictators niet echt een baken van stabiliteit. Alleen waren deze dictators inderdaad wel redelijk succesvol in het afslachten van elke vorm van tegenspraak.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:42 schreef VASND het volgende:
[..]
Dit is toch wel een rechtstreeks gevolg van de veroorzaakte instabiliteit in de regio.. Je kan niet van een afstandje stenen blijven gooien naar een slapen de hond en verwachten dat het dan voor jou geen gevolgen heeft om maar een actuele analogie te gebruiken.
True, maar, je kan dat niet na zo veel jaren snel veranderen. Ergo: shit.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:43 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik vind een regio die in controle moet worden gehouden door uiterst wrede en meedogenloze dictators niet echt een baken van stabiliteit. Alleen waren deze dictators inderdaad wel redelijk succesvol in het afslachten van elke vorm van tegenspraak.
Als je de documentaire "Dirty Wars" kijkt zitten de wrede leiders niet alleen in het midden Oosten. Misschien heel naïef van mij, maar ik ben toch wel geschrokken van wat daarin gepresenteerd werd, welke praktijken Amerika er op nahoudt. Al is dit wel een beetje off topic trouwens.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:43 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik vind een regio die in controle moet worden gehouden door uiterst wrede en meedogenloze dictators niet echt een baken van stabiliteit. Alleen waren deze dictators inderdaad wel redelijk succesvol in het afslachten van elke vorm van tegenspraak.
Ja wat Amerika heeft gepresteerd is inderdaad extreem destructief geweest in vele landen. Het bewapenen van de Mujahideen in Afghanistan ten tijde van de Russische occupatie was ook geen weldoordachte zet nee. Het geeft ook gelijk de rol van de Russen aan die in Afghanistan waarschijnlijk kwalijker is geweest dan die van Amerika. Wat Rusland en - als nieuwkomer in het veld - China momenteel aan het voorbereiden zijn in Syrië is natuurlijk ook niet vlekkeloos.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je de documentaire "Dirty Wars" kijkt zitten de wrede leiders niet alleen in het midden Oosten. Misschien heel naïef van mij, maar ik ben toch wel geschrokken van wat daarin gepresenteerd werd, welke praktijken Amerika er op nahoudt. Al is dit wel een beetje off topic trouwens.
Inderdaad.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:59 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ja wat Amerika heeft gepresteerd is inderdaad extreem destructief geweest in vele landen. Het bewapenen van de Mujahideen in Afghanistan ten tijde van de Russische occupatie was ook geen weldoordachte zet nee. Het geeft ook gelijk de rol van de Russen aan die in Afghanistan waarschijnlijk kwalijker is geweest dan die van Amerika. Wat Rusland en - als nieuwkomer in het veld - China momenteel aan het voorbereiden zijn in Syrië is natuurlijk ook niet vlekkeloos.
Ik wil het niet goedpraten of enigszins marginaliseren, maar de status van 'super power' wekt blijkbaar ook de gedachte op dat je landen komt vormen en conflicten naar je hand kunt zetten.
In die zin is het Westen - in al haar pluraliteit - niet heel veel anders dan andere historische grootmachten. Kijk ook maar eens naar Japan.
Of het verstandig was, kunnen we weer in de toekomst hier besprekenquote:Op woensdag 23 september 2015 23:00 schreef VASND het volgende:
[..]
Inderdaad.
Rusland is nu bezig om (zeker niet geheel zonder eigenbelang) stabiliteit terug te brengen.
Ja ik zal hier verder niet in discussie gaan over het geval MH17 met niet aanwezige sattelietbeelden enzo..quote:Op woensdag 23 september 2015 23:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Of het verstandig was, kunnen we weer in de toekomst hier besprekenIk wens ze veel succes, al blijven het voor mij massamoordenaars. De MH17 is iets meer dan een jaar geleden, maar we lijken het al een klein beetje vergeten.
Je zou zeggen dat de situatie daar toch niet erger kan worden, al vind ik zoveel grootmachten op zo'n klein gebied met allemaal andere belangen niet een hele geruststellende gedachte.
Daar zijn we het mee eens. Ongeacht wat er met de huidige populatie vluchtelingen/migranten/illegalen moet gebeuren moet er bovenal gewerkt worden aan een manier om de toestroom te verminderen. Hetzij door lokale voorzieningen te verbeteren hetzij door het beeld van Noord Europa wat er daar rondzingt realistischer te maken.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:09 schreef Razoemichin het volgende:
Persoonlijk vind ik, en ik realiseer mij dat deze rangorde puur is gebaseerd op eigenbelang, de volgende informatie urgenter.
'In 1dsg 8500 migranten in Kroatie &tussen 2-5000 in Italie via Libie.Niets wijst erop dat aantal migranten op weg naar Dld, NL, Zwe afneemt.'
https://twitter.com/haralddoornbos
Dit zijn aantallen die desastreus zijn voor een situatie die nu al bijna niet meer te overzien is. Een stop zal er toch echt moeten komen.
Slowakije heeft ook niet mijn steun. En ik ben toch echt een Nederlander. En ik betaal meer belasting dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:02 schreef Childofthe90s het volgende:
Slowakije heeft de steun van de Nederlanders, maar niet van de Nederlandse politici.
Ja en Slowakije heeft de steun van Geert Wilders en dat is toch echt een politicus. En hij heeft nog meer zetels dan de gemiddelde partij ook.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Slowakije heeft ook niet mijn steun. En ik ben toch echt een Nederlander. En ik betaal meer belasting dan de gemiddelde Nederlander.
De VVD bezit momenteel de meeste zetels. En die partij praat zeker niet namens de hele bevolking.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja en Slowakije heeft de steun van Geert Wilders en dat is toch echt een politicus. En hij heeft nog meer zetels dan de gemiddelde partij ook.
121 - 29 was de laatste peiling toch?quote:Op woensdag 23 september 2015 23:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja en Slowakije heeft de steun van Geert Wilders en dat is toch echt een politicus. En hij heeft nog meer zetels dan de gemiddelde partij ook.
quote:Op woensdag 23 september 2015 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De VVD bezit momenteel de meeste zetels. En die partij praat zeker niet namens de hele bevolking.
Prima dat je een standpunt inneemt, maar doe niet alsof je namens je landgenoten spreekt, want dat doe je niet.
Je begrijpt de strekking niet. Mijn opmerking was om te laten zien dat het niet uitmaakt wat één iemand of één partij vindt. Aangezien niet iedere Nederlander hetzelfde over dingen denkt, heb ik het over wat de meerderheid vindt, niet over wat iedere Nederlander vindt. Dat laatste spreekt zo voor zich dat het eigenlijk schandelijk is dat ik het hier nog moet toelichten.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
121 - 29 was de laatste peiling toch?
Ja, en dan spreek je namens ons allen. Nog geen 20 procent van de virtuele stemmen, maar je bent wel de stem des lands.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
121 - 29 was de laatste peiling toch?
Nee, jij rept over 'de Nederlander'. Daar hebben meer tegenstanders een handje van. Houd gewoon je smoel dicht want je spreekt niet namens 'ons'.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Je begrijpt de strekking niet. Mijn opmerking was om te laten zien dat het niet uitmaakt wat één iemand of één partij vindt. Aangezien niet iedere Nederlander hetzelfde over dingen denkt, heb ik het over wat de meerderheid vindt, niet over wat iedere Nederlander vindt. Dat laatste spreekt zo voor zich dat het eigenlijk schandelijk is dat ik het hier nog moet toelichten.
Ja, want iedereen is het 100% eens met de partij waarop diegene stemt. Vreemd dan toch dat er zo'n verschil zat tussen volk en politiek in 2005, dat zou met jouw redenering niet mogelijk zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en dan spreek je namens ons allen. Nog geen 20 procent van de virtuele stemmen, maar je bent wel de stem des lands.
Ik heb het allerliefste dat er zoveel mogelijk belastinggeld dat de staat int naar mij gaat. Ik wil super goedkoop tanken, het kwartje van Kok terug. Ik wil de helft minder inkomsten belasting betalen. Ik wil een goedkoop politie apparaat dat mij altijd beschermt als het nodig is. Ik wil dat iedereen een baan krijgt, en mensen die echt niet kunnen werken een rechtvaardige uitkering krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Je begrijpt de strekking niet. Mijn opmerking was om te laten zien dat het niet uitmaakt wat één iemand of één partij vindt. Aangezien niet iedere Nederlander hetzelfde over dingen denkt, heb ik het over wat de meerderheid vindt, niet over wat iedere Nederlander vindt. Dat laatste spreekt zo voor zich dat het eigenlijk schandelijk is dat ik het hier nog moet toelichten.
Ooit van een metoniem gehoord?quote:Op woensdag 23 september 2015 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij rept over 'de Nederlander'. Daar hebben meer tegenstanders een handje van. Houd gewoon je smoel dicht want je spreekt niet namens 'ons'.
Ga eerst maar eens wat bijdragen, snotaap.
Nou Koos, volgens mij is het tijd om even te stoppen vanavond. De discussie wordt er niet beter op zo.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij rept over 'de Nederlander'. Daar hebben meer tegenstanders een handje van. Houd gewoon je smoel dicht want je spreekt niet namens 'ons'.
Ga eerst maar eens wat bijdragen, snotaap.
Je kan niet namens 'de Nederlander' spreken. Punt.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:56 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, want iedereen is het 100% eens met de partij waarop diegene stemt. Vreemd dan toch dat er zo'n verschil zat tussen volk en politiek in 2005, dat zou met jouw redenering niet mogelijk zijn.
Als de tegenstander met dit soort argumenten komt, weet je dat je juist zit.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:57 schreef Belabor het volgende:
[..]
Nou Koos, volgens mij is het tijd om even te stoppen vanavond. De discussie wordt er niet beter op zo.
Ho ho, je moet nog met mij afrekenenquote:Op woensdag 23 september 2015 23:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als de tegenstander met dit soort argumenten komt, weet je dat je juist zit.
Mijn excuses, maar ik kan daar echt boos om worden. Was aanwezig bij bijeenkomsten over azc's en daar meenden mensen ook namens 'het volk' te spreken.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:57 schreef Belabor het volgende:
[..]
Nou Koos, volgens mij is het tijd om even te stoppen vanavond. De discussie wordt er niet beter op zo.
Ah nee joh, het is laat op de avond. Dat is sowieso geen tijdstip voor serieuze discussies. Over tijdstip gesproken, ik geloof dat ik morgen om half 9 weer iets moet doen.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:58 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Als de tegenstander met dit soort argumenten komt, weet je dat je juist zit.
Afrekenen? Gewoon een gezonde discussie, niets mis mee.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:58 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ho ho, je moet nog met mij afrekenen
Sinds de opkomst van Wilders wel.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:57 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ooit van een metoniem gehoord?
Bij mensen zoals jij hebben mensen die in een multiculturele wijk wonen, asielzoekers als buren hebben en tegenover een azc wonen niets te willen. Omdat het tokkies zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mijn excuses, maar ik kan daar echt boos om worden. Was aanwezig bij bijeenkomsten over azc's en daar meenden mensen ook namens 'het volk' te spreken.
Wie denk je wel niet wie je dan bent?
Correct, maar ik ben persoonlijk niet blij met lidstaten die weigeren mee te doen omdat er nou eenmaal afgesproken is dat een meerderheid geldig is. Als je dat niet kunt accepteren moet je opstappen. En door die weigering neemt de druk op andere landen toe, waar de druk al vreselijk hoog is.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:59 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Afrekenen? Gewoon een gezonde discussie, niets mis mee.
Linkse hippies zeggen nee tegen goedkoop tanken hee.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:56 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb het allerliefste dat er zoveel mogelijk belastinggeld dat de staat int naar mij gaat. Ik wil super goedkoop tanken, het kwartje van Kok terug. Ik wil de helft minder inkomsten belasting betalen. Ik wil een goedkoop politie apparaat dat mij altijd beschermt als het nodig is. Ik wil dat iedereen een baan krijgt, en mensen die echt niet kunnen werken een rechtvaardige uitkering krijgen.
Ik weet zeker dat de meerderheid van de Nederlanders het met mijn standpunten eens zijn.
Het idee dat ISIS of de voorloper Al Qaeda Iraq plots is ontstaan klopt niet. Het grondwerk daarvoor is al door Saddam of zijn aanhangers aangelegd in de aanloop naar de Irak invasie. ISIS is ook voornamelijk sterk in gebieden dat vroeger bolwerken waren van Saddam's regering. Commandanten en officieren van het voormalige Iraakse leger werken voor ISIS etc. . Dat de boel uit elkaar is gevallen in Syrie en Irak is wat dat betreft zo slecht nog niet. Stel je voor wat voor moordpartijen ISIS had kunnen aanrichten als ze het Iraakse nationale leger in het geheel onder controle hadden.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze verdachten Saddam van contacten met een terroristisch netwerk. Nu is er dus een compleet terroristische staat, met daarin zoveel terroristische groeperingen dat het lastig is het overzicht te houden. De war on terror heeft 1 ding zeker opgeleverd: Veel meer terrorisme.
En we weten allemaal dat het niet om de misdaden van Saddam te doen was, maar dat het een olie kwestie was. Waarom mogen gruwelijke dictaturen in andere landen die geen olie velden hebben wel blijven zitten?
OK, mijn argumentatie onderuit geschopt. En bedankt.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:01 schreef VASND het volgende:
[..]
Linkse hippies zeggen nee tegen goedkoop tanken hee.
Precies. Start een procedure, ga hard tegen de beslissing in, maar vang in de tussentijd wel gewoon netjes die mensen op. Dezelfde manier als waarop wij tegen regelgeving in moeten bij de overheid.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Correct, maar ik ben persoonlijk niet blij met lidstaten die weigeren mee te doen omdat er nou eenmaal afgesproken is dat een meerderheid geldig is. Als je dat niet kunt accepteren moet je opstappen. En door die weigering neemt de druk op andere landen toe, waar de druk al vreselijk hoog is.
Je kunt er niet verder naast zitten. Serieus.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Bij mensen zoals jij hebben mensen die in een multiculturele wijk wonen, asielzoekers als buren hebben en tegenover een azc wonen niets te willen. Omdat het tokkies zijn.
Het is duidelijk dat in de huidige plannen verschillende oostelijke staten inderdaad al aardig zijn ontlast. De steun voor Slowakije drukt niet zozeer uit dat het prettig is dat Slowakije niet wil bijdragen, maar dat er in ieder geval landen zijn die tegengas geven aan de algemene opvatting die onder deze politici heerst dat er geen buitengrenzen zijn en dat iedereen die hier aanklopt opvang moet krijgen.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:01 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Correct, maar ik ben persoonlijk niet blij met lidstaten die weigeren mee te doen omdat er nou eenmaal afgesproken is dat een meerderheid geldig is. Als je dat niet kunt accepteren moet je opstappen. En door die weigering neemt de druk op andere landen toe, waar de druk al vreselijk hoog is.
Je hebt mensen in huurhuizen huur-lijers en faalhazen genoemd.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt er niet verder naast zitten. Serieus.
Ik zou een stuk in de krant kunnen aanhalen als bewijs.
Is dit iets nieuws, met een glazen bol in het verleden kijken als dingen niet plaatsgevonden zouden hebben? De islam hebben we volgens mij weinig last van gehad tot we daar militair in gingen grijpen. Terrorisme heeft altijd een voedingsbodem, en die voedingsbodem heeft met name Amerika aangelegd.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:02 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het idee dat ISIS of de voorloper Al Qaeda Iraq plots is ontstaan klopt niet. Het grondwerk daarvoor is al door Saddam of zijn aanhangers aangelegd in de aanloop naar de Irak invasie. ISIS is ook voornamelijk sterk in gebieden dat vroeger bolwerken waren van Saddam's regering. Commandanten en officieren van het voormalige Iraakse leger werken voor ISIS etc. . Dat de boel uit elkaar is gevallen in Syrie en Irak is wat dat betreft zo slecht nog niet. Stel je voor wat voor moordpartijen ISIS had kunnen aanrichten als ze het Iraakse nationale leger in het geheel onder controle hadden.
Met extremistische moslimbroeder Morsi in egypte zijn we wat dat betreft al net aan ontkomen aan een ramp. Je kunt de Amerikanen best beschulidgen van het een en ander, maar je kunt hen niet jarenlang gefaald economisch, sociaal en militair beleid van een dozijn aan leiders in de moslimwereld in de schoenen schuiven.
Keer op keer blijkt de Islam een hele slechte ideologie als het gaat om het fatsoenlijk regeren van een staat.
Is het niet zo, en dit is geen aanvallende vraag, dat Slowakije een hekel heeft aan moslims en die sentimenten hier ook heersen in een gedeelte van de samenleving?quote:Op donderdag 24 september 2015 00:04 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat in de huidige plannen verschillende oostelijke staten inderdaad al aardig zijn ontlast. De steun voor Slowakije drukt niet zozeer uit dat het prettig is dat Slowakije niet wil bijdragen, maar dat er in ieder geval landen zijn die tegengas geven aan de algemene opvatting die onder deze politici heerst dat er geen buitengrenzen zijn en dat iedereen die hier aanklopt opvang moet krijgen.
Zijn ze ook, maar dat neemt niet weg dat ik het niet eens ben met de wijze waarop azc's mensen soms door de strot wordt geduwd.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je hebt mensen in huurhuizen huur-lijers en faalhazen genoemd.
Oei. Als dit waar is dan is dat wel heel erg wrang.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:08 schreef BarryOSeven het volgende:
WTF op NOS,
Duitsland gaat asielzoekers opslaan in concentratiekamp Dachau
Fijn, dan moet je ook niet zo zeiken over het argument van 'het volk'. De meerderheid van de mensen is gewoon niet blij met een azc voor de deur. Want het levert toch weer risico's op.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zijn ze ook, maar dat neemt niet weg dat ik het niet eens ben met de wijze waarop azc's mensen soms door de strot wordt geduwd.
Het klinkt een beetje wrang, maar het gaat om enkele bijgebouwen, die door de jaren heen ook weer gerestaureerd zijn.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:11 schreef VASND het volgende:
[..]
Oei. Als dit waar is dan is dat wel heel erg wrang.
Het wordt echt tijd dat dit forum een ignore knop krijgt. Begin een beetje last van mijn kop te krijgen van die Vogel gast met zijn niet beagurmenteerde kut mening.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fijn, dan moet je ook niet zo zeiken over het argument van 'het volk'. De meerderheid van de mensen is gewoon niet blij met een azc voor de deur. Want het levert toch weer risico's op.
Als in de sporthal verderop asielzoekers zouden komen zou ik er geen seconde minder om slapen eigenlijk. Als je ze ziet als terroristen, testosteronbommen en criminelen dan ga je een lastige tijd tegemoet ja. Maar ik zie ze als mensen.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fijn, dan moet je ook niet zo zeiken over het argument van 'het volk'. De meerderheid van de mensen is gewoon niet blij met een azc voor de deur. Want het levert toch weer risico's op.
Het ligt ook een beetje aan de omvang denk ik. Een sporthal is wat minder bedreigend dan zoals hier in Nijmegen 3000 personen.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als in de sporthal verderop asielzoekers zouden komen zou ik er geen seconde minder om slapen eigenlijk. Als je ze ziet als terroristen, testosteronbommen en criminelen dan ga je een lastige tijd tegemoet ja. Maar ik zie ze als mensen.
Naast het feit dat er geen draagvlak bestaat voor het economisch onderhouden van alle vluchtelingen die hier mogelijkerwijs zouden kunnen aankloppen, bestaat ook het bezwaar van botsende culturen. Ik heb geen hekel aan moslims, wel aan de niet-gematigde islam, net zo goed als aan het niet-gematigde christendom/jodendom. Ik zie een religie al gauw als niet-gematigd, denk aan het niet accepteren van homoseksualiteit of het niet verdoofd willen slachten van dieren. Ik denk niet dat een samenleving erbij gebaat is grote groepen mensen op te nemen die een fundamentele vorm van religie aanhangen (en nogmaals, ik vind het al gauw fundamentalistisch, heb het niet over ISIS of iets dergelijks, daar ben ik niet bang voor), terwijl we nu juist in Europa zo ver zijn dat we de totalitairheid van deze religies hebben ingeperkt.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Is het niet zo, en dit is geen aanvallende vraag, dat Slowakije een hekel heeft aan moslims en die sentimenten hier ook heersen in een gedeelte van de samenleving?
Maar dan kun je nog steeds niet spreken namens 'het volk'.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent een vreemde eend in de bijt.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dan kun je nog steeds niet spreken namens 'het volk'.
Het valt mij namelijk op dat ik in heel veel discussies niet bij 'het volk' schijn te horen. Dat terwijl ik toch echt hier geboren en getogen ben en netjes mijn belasting betaal.
Dat is aardig wat inderdaad, ik zou wel voor mijn eigen geruststelling er naar toe gaan en contact leggen. Al is het alleen maar om een gezonde risico-analyse te kunnen maken.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:15 schreef VASND het volgende:
[..]
Het ligt ook een beetje aan de omvang denk ik. Een sporthal is wat minder bedreigend dan zoals hier in Nijmegen 3000 personen.
Als men een goede schifting kan maken tussen oorlogsslachtoffers en andere mensen zijn we al een eind op weg denk ik. Wat dat betreft kan Rutte na de verschillende fiasco's zich nu niet veroorloven dingen hier uit de hand te laten lopen. Ik vind dat op zich wel een geruststellende gedachte.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:15 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Naast het feit dat er geen draagvlak bestaat voor het economisch onderhouden van alle vluchtelingen die hier mogelijkerwijs zouden kunnen aankloppen, bestaat ook het bezwaar van botsende culturen. Ik heb geen hekel aan moslims, wel aan de niet-gematigde islam, net zo goed als aan het niet-gematigde christendom/jodendom. Ik zie een religie al gauw als niet-gematigd, denk aan het niet accepteren van homoseksualiteit of het niet verdoofd willen slachten van dieren. Ik denk niet dat een samenleving erbij gebaat is grote groepen mensen op te nemen die een fundamentele vorm van religie aanhangen (en nogmaals, ik vind het al gauw fundamentalistisch, heb het niet over ISIS of iets dergelijks, daar ben ik niet bang voor), terwijl we nu juist in Europa zo ver zijn dat we de totalitairheid van deze religies hebben ingeperkt.
Dat is nu juist het grote probleem.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, lekker de verzorgingsstaat afbreken? Banken/financiële wereld zonder toezicht. Marktwerking in de zorg. Huizenzeepbelletjes creëren en dan mensen indoctrineren met het greed is good verhaaltje. Veel oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa betrekken voor laagopgeleiden (ehm Tokkies volgens jou)? Werklozen voor niets laten werken, enveloppen tellen en kunstbloemen vouwen.
Ja, dan begrijp ik ook dat je de massale instroom van goedkope arbeid wel goedkeurt.
Jij sociaaldarwinistische schalk die je bent....
Gewoon regelrechte haat voor de armen dus?
Hoe is het zo gekomen, Koos?
Meerdere aanslagen en Rusland was al in oorlog met Tsjetsjenie en dan is er nog het hele Balkan verhaal in de jaren 90. Het broeide in de moslimwereld en de conservatieven religieuzen kregen de overhand terwijl in de VS de neo conservatieven de leiding namen. Heeft Adam Curtis nog een mooie docu over gemaakt The Power of Nightmares.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Is dit iets nieuws, met een glazen bol in het verleden kijken als dingen niet plaatsgevonden zouden hebben? De islam hebben we volgens mij weinig last van gehad tot we daar militair in gingen grijpen. Terrorisme heeft altijd een voedingsbodem, en die voedingsbodem heeft met name Amerika aangelegd.
Opgeblazen oud nieuws, het gaat om sociale woningbouw waar de lagere klassen wonen om en nabij wat vroeger het terrein van het concentratiekamp Dachau was.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:08 schreef BarryOSeven het volgende:
WTF op NOS,
Duitsland gaat asielzoekers opslaan in concentratiekamp Dachau
Dat proces is al lang gaande. Vroeger kon je gratis studeren, goedkoop wonen en gezondheidszorg voor een schijntje.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
De EU word gevormd zoals een VS. Arm en rijk zonder middenklasse.
Dat zie ik niet. Wat is daar nu goed aan geweest. Ze hadden deze man zelf in het zadel geholpen en volgestopt met antrax om Iran een kopje kleiner te maken. Tja en dan wil Saddam door deze oorlog zijn failliet land weer opbouwen door de olie niet in dollars te verhandelen moest hij door een lulverhaal opgeruimd worden.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Meerdere aanslagen en Rusland was al in oorlog met Tsjetsjenie en dan is er nog het hele Balkan verhaal in de jaren 90. Het broeide in de moslimwereld en de conservatieven religieuzen kregen de overhand terwijl in de VS de neo conservatieven de leiding namen. Heeft Adam Curtis nog een mooie docu over gemaakt The Power of Nightmares.
Daarnaast is het afzetten van Saddam en het ontmantelen van zijn leger gewoon een goede zet geweest. De nasleep is slecht afgehandeld en op een gegeven moment met de Surge is er enigszins voorkomen dat het een tweede Vietnam werd, maar vervolgens liet Obama een machtsvacuum achter. De Irakezen zelf hadden echter ook kunnen besluiten om geen burgeroorlog te beginnen, maar daar is constant door allerlei religieuze leiders doelbewust op aan gestuurd.
[..]
Opgeblazen oud nieuws, het gaat om sociale woningbouw waar de lagere klassen wonen om en nabij wat vroeger het terrein van het concentratiekamp Dachau was.
http://www.theguardian.com/world/2015/sep/19/the-refugees-who-live-at-dachau?CMP=fb_gu
Ja halloooo maar het is ook niet zo dat daar een goed plan voor handen lag. Noem eens wat?quote:Op donderdag 24 september 2015 00:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Daarnaast is het afzetten van Saddam en het ontmantelen van zijn leger gewoon een goede zet geweest. De nasleep is slecht afgehandeld en op een gegeven moment met de Surge is er enigszins voorkomen dat het een tweede Vietnam werd, maar vervolgens liet Obama een machtsvacuum achter.
Niets meer aan toe te voegen.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat proces is al lang gaande. Vroeger kon je gratis studeren, goedkoop wonen en gezondheidszorg voor een schijntje.
Dat is allemaal minder geworden. En dat is niet alleen toe te schrijven aan de economische crisis. Maar ook aan de verdere globalisatie (met spotgoedkope concurrentie), vergrijzing en de import van kansarme allochtonen.
Maar gelukkig hebben we tegenwoordig goedkope winkels zoals de Aldi, Lidl en Action en goedkope elektronica zodat het CBS stug val kan houden dat het met de koopkracht allemaal wel prima is.
Het is een potentieel risico. De vraag is dan ook waarom je überhaupt het risico zou willen lopen?quote:Op donderdag 24 september 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als in de sporthal verderop asielzoekers zouden komen zou ik er geen seconde minder om slapen eigenlijk. Als je ze ziet als terroristen, testosteronbommen en criminelen dan ga je een lastige tijd tegemoet ja. Maar ik zie ze als mensen.
Ja, De Wever, die enkele jaren geleden benadrukte dat zijn partij geen Vlaams Belang was, en de Conventie van Geneve wel respecteerde, pleit nu voor het overtreden van die conventie.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:58 schreef berko13 het volgende:
[..]
Vorige week was er nochtans een peiling dat zijn partij 5% daalt naar minder dan 30% en dat het Vlaams Belang terug stijgt met +- 4% naar net geen 10%
Of De Wever ambitie heeft om premier te worden? "De verkiezingen winnen is het allerergste wat je in België kan overkomen. Of nog erger is premier worden. In de Wetstraat 16 staat de 16 voor het percentage dat je nog zult halen als je er buiten komt", aldus De Wever, die verwees naar het premierschap van Guy Verhofstadt (Open Vld) en Yves Leterme (CD&V).quote:Op donderdag 24 september 2015 01:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, De Wever, die enkele jaren geleden benadrukte dat zijn partij geen Vlaams Belang was, en de Conventie van Geneve wel respecteerde, pleit nu voor het overtreden van die conventie.
Het is natuurlijk weer makkelijk praten door de voorzitter van de grootste partij van België die desondanks weigerde premier te worden. Hij levert voortdurend kritiek op de regering, alsof zijn partij niet mee verantwoordelijk is.
Oh?, waarom zit ie dan niet in de regering?quote:Op woensdag 23 september 2015 23:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Met deze beloning in het vooruitzicht kan ik de vluchtelingen geen ongelijk geven.quote:Op donderdag 24 september 2015 02:39 schreef BlauweSporttas het volgende:
Het ligt in de verwachting dat merendeel van de Syriërs permanent hier zullen blijven.
Syriers zijn prima mensen.quote:Op donderdag 24 september 2015 03:31 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Met deze beloning in het vooruitzicht kan ik de vluchtelingen geen ongelijk geven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_migranten__.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_vluchteling__.html
Ik schreef:quote:Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, lekker de verzorgingsstaat afbreken? Banken/financiële wereld zonder toezicht. Marktwerking in de zorg. Huizenzeepbelletjes creëren en dan mensen indoctrineren met het greed is good verhaaltje. Veel oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa betrekken voor laagopgeleiden (ehm Tokkies volgens jou)? Werklozen voor niets laten werken, enveloppen tellen en kunstbloemen vouwen.
Ja, dan begrijp ik ook dat je de massale instroom van goedkope arbeid wel goedkeurt.
Jij sociaaldarwinistische schalk die je bent....
Gewoon regelrechte haat voor de armen dus?
Hoe is het zo gekomen, Koos?
En daaruit concludeer jij het volgende:quote:Op woensdag 23 september 2015 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Economisch wel, in ieder geval.
Vind je dat zelf ook niet een heel klein beetje krom?quote:Gewoon regelrechte haat voor de armen dus?
Misschien hebben ze wel een goede opleiding (bron?) maar in hoeverre kunnen ze daar wat mee in Nederland? Ze zullen eerst de taal moeten leren en dan blijkt vaak dat hun diploma niks waard is in Nederland omdat wij die opleiding niet erkennen.quote:Op donderdag 24 september 2015 05:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Syriers zijn prima mensen.
De vluchtelingen zijn over 't algemeen redelijk tot goed opgeleid. Die komen de baantjes overnemen van niet goed opgeleide users hier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |