En waar moeten de bewoners dan heen?quote:Op woensdag 23 september 2015 21:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zullen wel veel gegadigden voor zijn. Die laatste zin ook
Edit: hier een stukje van de site van De Gelderlander: ,,DOESBURG - Doesburg wil ook een steentje bijdragen aan de opvang van vluchtelingen en roept de hulp in van de bevolking. Het gemeentebestuur vraagt inwoners met een huurwoning deze beschikbaar te stellen. De doelgroep voor deze particuliere huurwoningen: vluchtelingen met een verblijfsvergunning, ofwel: statushouders.
Het moet wel een zelfstandige woonruimte zijn. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) ontraadt mensen om vluchtelingen in huis op te nemen.''
Steentje bijdragen omschrijft de gemeente dat. Nogmaals![]()
Dat ben ik met je eens, alleen het was toch al aan het broeien daar en zat er een keer aan te komen. Het was de keuze of toezien dat de lokale bevolking werd afgeslacht door een dictator of in actie komen. Het laatste is gebeurd en kan inderdaad worden bekritiseerd. Ach, wie wilde destijds verantwoordelijk gehouden voor het mogelijke gevolg dat vele protestanten zijn afgeslacht (iets wat immers in Syrië wel is gebeurd). Met andere woorden, het is nooit goed.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:07 schreef Bredemug het volgende:
[..]
Wel ironisch, je zegt zelf ''lees je zelf in'' terwijl uit je reactie blijkt dat je niet verder denkt dan NOS.nl
Ik kan je garanderen dat als Saddam en Ghadaffi met rust waren gelaten en de samenleving niet compleet met de grond gelijk was gemaakt, je nu een veel beter uitkomst had dan nu. Als je dit niet kan inzien, dan leef je echt onder een steen en heb ik medelijden met je.
Ze verdachten Saddam van contacten met een terroristisch netwerk. Nu is er dus een compleet terroristische staat, met daarin zoveel terroristische groeperingen dat het lastig is het overzicht te houden. De war on terror heeft 1 ding zeker opgeleverd: Veel meer terrorisme.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:23 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, alleen het was toch al aan het broeien daar en zat er een keer aan te komen. Het was de keuze of toezien dat de lokale bevolking werd afgeslacht door een dictator of in actie komen. Het laatste is gebeurd en kan inderdaad worden bekritiseerd. Ach, wie wilde nu destijds verantwoordelijk gehouden voor het mogelijke gevolg dat vele protestanten zijn afgeslacht (iets wat immers in Syrië wel is gebeurd). Met andere woorden, het is nooit goed.
Met Saddam ben ik het met je eens. Maar dan nog valt er veel te zorgen voor het afzetten van deze complete gek. Kijk de film The Devil's Double maar eens om te realiseren wat voor gruwelijke en meedogenloze alleenheerser het was. We hebben de stabiliteit inderdaad weggenomen, maar de gewelddadigheid heeft altijd in deze regio gezeten. Met of zonder Westers optreden en zelfs voor Sadam en Ghadaffi.
Dit kan ik alleen maar beamen, de reden die destijds werd aangevoerd blijkt natuurlijk een complete drogreden te zijn geweest. We hebben daar zeker een rol in gespeeld. Maar ik vind het te makkelijk om te zeggen dat we dermate blaam treffen dat we de hele regio - of iedereen die rijk genoeg is om het te betalen - maar moeten opvangen. Er is natuurlijk ook weinig goeds uit deze landen gekomen in de afgelopen eeuwen. Kijk maar wat voor perverse invloed de Islam heeft gehad op het Perzische rijk en aldus het huidige Iran. Iran barst van de mogelijkheden en heeft naast zeer mooie vrouwen ook uiterst intelligente vrouwen. We weten alleen allemaal hoe de daar dominante ideologie deze vrouwen meer tegenhoudt dan aanmoedigt.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:29 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ze verdachten Saddam van contacten met een terroristisch netwerk. Nu is er dus een compleet terroristische staat, met daarin zoveel terroristische groeperingen dat het lastig is het overzicht te houden. De war on terror heeft 1 ding zeker opgeleverd: Veel meer terrorisme.
En we weten allemaal dat het niet om de misdaden van Saddam te doen was, maar dat het een olie kwestie was. Waarom mogen gruwelijke dictaturen in andere landen die geen olie velden hebben wel blijven zitten?
Dit is toch wel een rechtstreeks gevolg van de veroorzaakte instabiliteit in de regio.. Je kan niet van een afstandje stenen blijven gooien naar een slapen de hond en verwachten dat het dan voor jou geen gevolgen heeft om maar een actuele analogie te gebruiken.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:39 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Dit kan ik alleen maar beamen, de reden die destijds werd aangevoerd blijkt natuurlijk een complete drogreden te zijn geweest. We hebben daar zeker een rol in gespeeld. Maar ik vind het te makkelijk om te zeggen dat we dermate blaam treffen dat we de hele regio - of iedereen die rijk genoeg is om het te betalen - maar moeten opvangen. Er is natuurlijk ook weinig goeds uit deze landen gekomen in de afgelopen eeuwen. Kijk maar wat voor perverse invloed de Islam heeft gehad op het Perzische rijk en aldus het huidige Iran. Iran barst van mogelijkheden en heeft naast zeer mooie vrouwen ook uiterst intelligente vrouwen. We weten alleen allemaal hoe de daar dominante ideologie deze potentiële vrouwen meer tegenhoudt dan aanmoedigt.
Vergelijk het midden oosten maar eens met de veerkracht die Vietnam heeft getoond in de afgelopen decennia.
Ik vind een regio die in controle moet worden gehouden door uiterst wrede en meedogenloze dictators niet echt een baken van stabiliteit. Alleen waren deze dictators inderdaad wel redelijk succesvol in het afslachten van elke vorm van tegenspraak.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:42 schreef VASND het volgende:
[..]
Dit is toch wel een rechtstreeks gevolg van de veroorzaakte instabiliteit in de regio.. Je kan niet van een afstandje stenen blijven gooien naar een slapen de hond en verwachten dat het dan voor jou geen gevolgen heeft om maar een actuele analogie te gebruiken.
True, maar, je kan dat niet na zo veel jaren snel veranderen. Ergo: shit.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:43 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik vind een regio die in controle moet worden gehouden door uiterst wrede en meedogenloze dictators niet echt een baken van stabiliteit. Alleen waren deze dictators inderdaad wel redelijk succesvol in het afslachten van elke vorm van tegenspraak.
Als je de documentaire "Dirty Wars" kijkt zitten de wrede leiders niet alleen in het midden Oosten. Misschien heel naïef van mij, maar ik ben toch wel geschrokken van wat daarin gepresenteerd werd, welke praktijken Amerika er op nahoudt. Al is dit wel een beetje off topic trouwens.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:43 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ik vind een regio die in controle moet worden gehouden door uiterst wrede en meedogenloze dictators niet echt een baken van stabiliteit. Alleen waren deze dictators inderdaad wel redelijk succesvol in het afslachten van elke vorm van tegenspraak.
Ja wat Amerika heeft gepresteerd is inderdaad extreem destructief geweest in vele landen. Het bewapenen van de Mujahideen in Afghanistan ten tijde van de Russische occupatie was ook geen weldoordachte zet nee. Het geeft ook gelijk de rol van de Russen aan die in Afghanistan waarschijnlijk kwalijker is geweest dan die van Amerika. Wat Rusland en - als nieuwkomer in het veld - China momenteel aan het voorbereiden zijn in Syrië is natuurlijk ook niet vlekkeloos.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als je de documentaire "Dirty Wars" kijkt zitten de wrede leiders niet alleen in het midden Oosten. Misschien heel naïef van mij, maar ik ben toch wel geschrokken van wat daarin gepresenteerd werd, welke praktijken Amerika er op nahoudt. Al is dit wel een beetje off topic trouwens.
Inderdaad.quote:Op woensdag 23 september 2015 22:59 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ja wat Amerika heeft gepresteerd is inderdaad extreem destructief geweest in vele landen. Het bewapenen van de Mujahideen in Afghanistan ten tijde van de Russische occupatie was ook geen weldoordachte zet nee. Het geeft ook gelijk de rol van de Russen aan die in Afghanistan waarschijnlijk kwalijker is geweest dan die van Amerika. Wat Rusland en - als nieuwkomer in het veld - China momenteel aan het voorbereiden zijn in Syrië is natuurlijk ook niet vlekkeloos.
Ik wil het niet goedpraten of enigszins marginaliseren, maar de status van 'super power' wekt blijkbaar ook de gedachte op dat je landen komt vormen en conflicten naar je hand kunt zetten.
In die zin is het Westen - in al haar pluraliteit - niet heel veel anders dan andere historische grootmachten. Kijk ook maar eens naar Japan.
Of het verstandig was, kunnen we weer in de toekomst hier besprekenquote:Op woensdag 23 september 2015 23:00 schreef VASND het volgende:
[..]
Inderdaad.
Rusland is nu bezig om (zeker niet geheel zonder eigenbelang) stabiliteit terug te brengen.
Ja ik zal hier verder niet in discussie gaan over het geval MH17 met niet aanwezige sattelietbeelden enzo..quote:Op woensdag 23 september 2015 23:05 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Of het verstandig was, kunnen we weer in de toekomst hier besprekenIk wens ze veel succes, al blijven het voor mij massamoordenaars. De MH17 is iets meer dan een jaar geleden, maar we lijken het al een klein beetje vergeten.
Je zou zeggen dat de situatie daar toch niet erger kan worden, al vind ik zoveel grootmachten op zo'n klein gebied met allemaal andere belangen niet een hele geruststellende gedachte.
Daar zijn we het mee eens. Ongeacht wat er met de huidige populatie vluchtelingen/migranten/illegalen moet gebeuren moet er bovenal gewerkt worden aan een manier om de toestroom te verminderen. Hetzij door lokale voorzieningen te verbeteren hetzij door het beeld van Noord Europa wat er daar rondzingt realistischer te maken.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:09 schreef Razoemichin het volgende:
Persoonlijk vind ik, en ik realiseer mij dat deze rangorde puur is gebaseerd op eigenbelang, de volgende informatie urgenter.
'In 1dsg 8500 migranten in Kroatie &tussen 2-5000 in Italie via Libie.Niets wijst erop dat aantal migranten op weg naar Dld, NL, Zwe afneemt.'
https://twitter.com/haralddoornbos
Dit zijn aantallen die desastreus zijn voor een situatie die nu al bijna niet meer te overzien is. Een stop zal er toch echt moeten komen.
Slowakije heeft ook niet mijn steun. En ik ben toch echt een Nederlander. En ik betaal meer belasting dan de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:02 schreef Childofthe90s het volgende:
Slowakije heeft de steun van de Nederlanders, maar niet van de Nederlandse politici.
Ja en Slowakije heeft de steun van Geert Wilders en dat is toch echt een politicus. En hij heeft nog meer zetels dan de gemiddelde partij ook.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Slowakije heeft ook niet mijn steun. En ik ben toch echt een Nederlander. En ik betaal meer belasting dan de gemiddelde Nederlander.
De VVD bezit momenteel de meeste zetels. En die partij praat zeker niet namens de hele bevolking.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja en Slowakije heeft de steun van Geert Wilders en dat is toch echt een politicus. En hij heeft nog meer zetels dan de gemiddelde partij ook.
121 - 29 was de laatste peiling toch?quote:Op woensdag 23 september 2015 23:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja en Slowakije heeft de steun van Geert Wilders en dat is toch echt een politicus. En hij heeft nog meer zetels dan de gemiddelde partij ook.
quote:Op woensdag 23 september 2015 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De VVD bezit momenteel de meeste zetels. En die partij praat zeker niet namens de hele bevolking.
Prima dat je een standpunt inneemt, maar doe niet alsof je namens je landgenoten spreekt, want dat doe je niet.
Je begrijpt de strekking niet. Mijn opmerking was om te laten zien dat het niet uitmaakt wat één iemand of één partij vindt. Aangezien niet iedere Nederlander hetzelfde over dingen denkt, heb ik het over wat de meerderheid vindt, niet over wat iedere Nederlander vindt. Dat laatste spreekt zo voor zich dat het eigenlijk schandelijk is dat ik het hier nog moet toelichten.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
121 - 29 was de laatste peiling toch?
Ja, en dan spreek je namens ons allen. Nog geen 20 procent van de virtuele stemmen, maar je bent wel de stem des lands.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:48 schreef Toefjes het volgende:
[..]
121 - 29 was de laatste peiling toch?
Nee, jij rept over 'de Nederlander'. Daar hebben meer tegenstanders een handje van. Houd gewoon je smoel dicht want je spreekt niet namens 'ons'.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Je begrijpt de strekking niet. Mijn opmerking was om te laten zien dat het niet uitmaakt wat één iemand of één partij vindt. Aangezien niet iedere Nederlander hetzelfde over dingen denkt, heb ik het over wat de meerderheid vindt, niet over wat iedere Nederlander vindt. Dat laatste spreekt zo voor zich dat het eigenlijk schandelijk is dat ik het hier nog moet toelichten.
Ja, want iedereen is het 100% eens met de partij waarop diegene stemt. Vreemd dan toch dat er zo'n verschil zat tussen volk en politiek in 2005, dat zou met jouw redenering niet mogelijk zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en dan spreek je namens ons allen. Nog geen 20 procent van de virtuele stemmen, maar je bent wel de stem des lands.
Ik heb het allerliefste dat er zoveel mogelijk belastinggeld dat de staat int naar mij gaat. Ik wil super goedkoop tanken, het kwartje van Kok terug. Ik wil de helft minder inkomsten belasting betalen. Ik wil een goedkoop politie apparaat dat mij altijd beschermt als het nodig is. Ik wil dat iedereen een baan krijgt, en mensen die echt niet kunnen werken een rechtvaardige uitkering krijgen.quote:Op woensdag 23 september 2015 23:52 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Je begrijpt de strekking niet. Mijn opmerking was om te laten zien dat het niet uitmaakt wat één iemand of één partij vindt. Aangezien niet iedere Nederlander hetzelfde over dingen denkt, heb ik het over wat de meerderheid vindt, niet over wat iedere Nederlander vindt. Dat laatste spreekt zo voor zich dat het eigenlijk schandelijk is dat ik het hier nog moet toelichten.
Ooit van een metoniem gehoord?quote:Op woensdag 23 september 2015 23:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, jij rept over 'de Nederlander'. Daar hebben meer tegenstanders een handje van. Houd gewoon je smoel dicht want je spreekt niet namens 'ons'.
Ga eerst maar eens wat bijdragen, snotaap.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |