Wespensteek die zegt dat je geen heldere visie op de realiteit hebt haha.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je wat bij jou altijd zo grappig is uit jouw tekst blijkt al dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Ga nou zelf eens opzoek naar het antwoord op jouw vraag, kijk eens naar de situatie in bijv. Eritrea, kijk eens naar Ethiopië en kijken eens hoeveel Syriërs in Irak worden opgevangen en hoe de situatie in Irak is. Dan kunnen we daarna ten minste eens serieus van gedachten wisselen.
Vraag aan jou dan: Europa is nu aan het vergaderen om de opvang in landen als Jordanië en Turkije te verbeteren. Op dit moment wordt er al onderhandelt over hulp dmv geld en hulpgoederen. Als binnenkort de hulp daar goed geregeld is, vindt jij het dan wel terecht dat de overgrote meerderheid van de asielzoekers naar die landen toegestuurd wordt?quote:Op woensdag 23 september 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Weet je wat bij jou altijd zo grappig is uit jouw tekst blijkt al dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Ga nou zelf eens opzoek naar het antwoord op jouw vraag, kijk eens naar de situatie in bijv. Eritrea, kijk eens naar Ethiopië en kijken eens hoeveel Syriërs in Irak worden opgevangen en hoe de situatie in Irak is. Dan kunnen we daarna ten minste eens serieus van gedachten wisselen.
Maar oke Wespensteek, het volgende voorbeeld dan. Je gaat flink investeren in de opvang in de regio. Dit houdt in dat je dus zowel in West als Noord Afrika heel wat kampen kunt gaan opbouwen. Daarnaast moet je dit ook doen in Turkije en Libanon, in aanvulling op en ter verbetering van de kampen die er al zijn. Aannemende dat hier genoeg geld voor is en dat die tenten allemaal deugdelijk zijn, waarom zou ik dan niet alsnog naar Europa gaan? Ik bedoel een tent en voedsel verliezen het altijd van een degelijke woning met state-of-the-art ziekenzorg en een financieel vangnet. Die mensen zullen dan nog steeds blijven komen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik een rapport citeer dat gaat over o.a. de opvang in Irak en je gaat onderstaande vraag stellen dan neem ik je inderdaad niet serieus.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:26 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wespensteek die zegt dat je geen heldere visie op de realiteit hebt haha.
quote:Ja de opvang in Pakistan, Eritrea, Ethiopië, Iran, Bangladesh, Albanië, Afghanistan en Irak is natuurlijk ook onvoldoende?
Waarom onrechtvaardig? Ze moeten gewoon geduld hebben voor ze aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het heeft een overduidelijk terughoudend effect. Als je als asielzoeker weet dat je soms dagen in een tentje moet bivakkeren voordat je geregistreerd kan worden, dan kies je toch makkelijker een ander land uit om naar toe te gaan. Hoeveel asielzoekers daardoor hun heil elders zoeken, zullen we nooit weten. Ondertussen krijgen ze basisbehoeften zoals dekens en eten/drinken van vele vrijwilligers en andere overheidsinstanties. Ze zijn veilig en er wordt voor hen gezorgd, maar het is toch een extra drempel dan wanneer je per bus gelijk naar een veel beter aanmeldcentrum wordt gebracht.
Onrechtvaardig, maar zeker effectief deze houding van België.
Een rijk land als België dat er bewust voor kiest om zulke mensen dagenlang in brakke tentjes in de regen te laten wachten voor ze zich kunnen inschrijven is niet heel chic.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waarom onrechtvaardig? Ze moeten gewoon geduld hebben voor ze aan de beurt zijn.
Niemand zal vrijwillig terugkeren, immers heeft elk persoon al een investering gemaakt van rondweg 5000 - 7000 euro om hier te komen. Dan weer terugkeren naar de relatieve armoede zou een desastreuze investering betekenen. Succes met het gedwongen terugsturen van die mensen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vraag aan jou dan: Europa is nu aan het vergaderen om de opvang in landen als Jordanië en Turkije te verbeteren. Op dit moment wordt er al onderhandelt over hulp dmv geld en hulpgoederen. Als binnenkort de hulp daar goed geregeld is, vindt jij het dan wel terecht dat de overgrote meerderheid van de asielzoekers naar die landen toegestuurd wordt?
Want dat gaat gebeuren, en ik verwacht dat er genoeg mensen dan plotseling allerlei andere redenen gaan verzinnen dan dat het oorlogsvluchtelingen zijn waarvoor noodhulp nodig is.
Nee dat gaat niet gebeuren want die landen voldoen niet aan de regels die nodig zijn om als derde veilig land te functioneren. Terugsturen gaat dus niet lukken en ik denk niet dat de machthebbers daar hun beleid gaan aanpassen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:31 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vraag aan jou dan: Europa is nu aan het vergaderen om de opvang in landen als Jordanië en Turkije te verbeteren. Op dit moment wordt er al onderhandelt over hulp dmv geld en hulpgoederen. Als binnenkort de hulp daar goed geregeld is, vindt jij het dan wel terecht dat de overgrote meerderheid van de asielzoekers naar die landen toegestuurd wordt?
Want dat gaat gebeuren, en ik verwacht dat er genoeg mensen dan plotseling allerlei andere redenen gaan verzinnen dan dat het oorlogsvluchtelingen zijn waarvoor noodhulp nodig is.
Dat is waar. Wat mij betreft mag het hier ook zo gaan hoor. Of die tentjes brak zijn weet ik trouwens niet. Zolang je die mensen niet barbaars behandelt heb ik er niet zo'n problemen mee.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:38 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een rijk land als België dat er bewust voor kiest om zulke mensen dagenlang in brakke tentjes in de regen te laten wachten voor ze zich kunnen inschrijven is niet heel chic.
Maar iedereen weet waarom België dit doet en het werkt perfect, dus begrijpelijk is het wel.
Jij moet wel in een angstige wereld leven zeg. Als Turkije niet als veilig land kan worden gekwalificeerd dan moet de rest van de wereld wel verschrikkelijk onveilig zijn. Immers kan ik nog heel wat landen opnoemen waar het slechter vertoeven is dan in Turkije. Over irrationele angsten gesprokenquote:Op woensdag 23 september 2015 20:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat gaat niet gebeuren want die landen voldoen niet aan de regels die nodig zijn om als derde veilig land te functioneren. Terugsturen gaat dus niet lukken en ik denk niet dat de machthebbers daar hun beleid gaan aanpassen.
Wat wel kan is wat vluchtelingen stromen in de toekomst voorkomen maar persoonlijk geloof ik daar ook niet in. De UNHCR geeft nu 4,5 miljard dollar per jaar uit aan noodopvang (en komt nog zo'n 2,8 miljard tekort). Om van noodopvang goede opvang te maken is zoveel geld nodig dat het denk ik niet gaat lukken om alle vluchtelingen daar te houden. Ik verwacht nog jaren vluchtelingenstromen naar de EU en andere landen. Ik denk eerlijk gezegd dat er een hoop geld gaat en moet naar de regio maar dat er in de EU ook een hoop mensen opgevangen moeten worden.
Persoonlijk zou ik ook het liefst hebben dat het in de regio zou lukken maar dat kan denk ik niet. Ik ben voorstander van zo goed mogelijke opvang in de regio, daar registreren en dan kijken welke vluchtelingen waar opgevangen kunnen worden, dat kan in de regio zijn maar ook elders. Dan kun je echte vluchtelingen opvangen en economische vluchtelingen eenvoudiger weren en terugsturen.
Dat jij nog steeds niet weet wat de eisen zijn om juridisch te kunnen spreken van een veilig derde land is niet mijn schuld. Ik ga uit van de echte mogelijkheden en eisen op dat gebied en niet van leuke verhaaltjes die bepaalde mensen vertellen omdat hun dat beter uitkomt.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:44 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Jij moet wel in een angstige wereld leven zeg. Als Turkije niet als veilig land kan worden gekwalificeerd dan moet de rest van de wereld wel verschrikkelijk onveilig zijn. Immers kan ik nog heel wat landen opnoemen waar het slechter vertoeven is dan in Turkije. Over irrationele angsten gesproken![]()
Ik ben trouwens - ik word nu wel heel persoonlijk hoor - 2 maanden geleden nog in Istanboel geweest. Behalve een paar opdringerige straatverkopers heb ik me niet bepaald onveilig gevoeld.
Kun je mijn vraag beantwoorden? "Maar oke Wespensteek, het volgende voorbeeld dan. Je gaat flink investeren in de opvang in de regio. Dit houdt in dat je dus zowel in West als Noord Afrika heel wat kampen kunt gaan opbouwen. Daarnaast moet je dit ook doen in Turkije en Libanon, in aanvulling op en ter verbetering van de kampen die er al zijn. Aannemende dat hier genoeg geld voor is en dat die tenten allemaal deugdelijk zijn, waarom zou ik dan niet alsnog naar Europa gaan? Ik bedoel een tent en voedsel verliezen het altijd van een degelijke woning met state-of-the-art ziekenzorg en een financieel vangnet. Die mensen zullen dan nog steeds blijven komen, of niet soms?"quote:Op woensdag 23 september 2015 20:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat jij nog steeds niet weet wat de eisen zijn om juridisch te kunnen spreken van een veilig derde land is niet mijn schuld. Ik ga uit van de echte mogelijkheden en eisen op dat gebied en niet van leuke verhaaltjes die bepaalde mensen vertellen omdat hun dat beter uitkomt.
Ook in Utrecht zijn genoeg huurders die direct in een van de vele leegstaande corporatiehuizen willen trekken, maar de corporatie wil liever flink cashen... Nu kunnen ze natuurlijk zeggen dat er niemand een huis door mist.quote:
Wespennest zal wel ergens goed verdienen aan deze instroom van illegalen... De asieladvocaten- en zieligheidsindustrie krijgt weer een miljard extra te verdelen.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:26 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wespensteek die zegt dat je geen heldere visie op de realiteit hebt haha.
Wespennest kan mijn simpele vraag niet beantwoordenquote:Op woensdag 23 september 2015 20:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wespennest zal wel ergens goed verdienen aan deze instroom van illegalen... De asieladvocaten- en zieligheidsindustrie krijgt weer een miljard extra te verdelen.
Schelden en denigrerende teksten verlagen mijn bereidwilligheid vragen te beantwoorden.quote:Op woensdag 23 september 2015 20:58 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Wespennest kan mijn simpele vraag niet beantwoorden
Volgens mij bevat mijn vraag geen enkel scheldwoord en zo denigrerend is die huilemoticon nu ook weer niet. Als je mij niet gelooft, hier nog maar een keer de vraag dan: "Maar oke Wespensteek, het volgende voorbeeld dan. Je gaat flink investeren in de opvang in de regio. Dit houdt in dat je dus zowel in West als Noord Afrika heel wat kampen kunt gaan opbouwen. Daarnaast moet je dit ook doen in Turkije en Libanon, in aanvulling op en ter verbetering van de kampen die er al zijn. Aannemende dat hier genoeg geld voor is en dat die tenten allemaal deugdelijk zijn, waarom zou ik dan niet alsnog naar Europa gaan? Ik bedoel een tent en voedsel verliezen het altijd van een degelijke woning met state-of-the-art ziekenzorg en een financieel vangnet. Die mensen zullen dan nog steeds blijven komen, of niet soms?"quote:Op woensdag 23 september 2015 21:03 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Schelden en denigrerende teksten verlagen mijn bereidwilligheid vragen te beantwoorden.
En laat dat nou net een belangrijk deel zijn van de bepaling van wat een veilig derde land is.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:04 schreef Confetti het volgende:
Het is totale gelul dat ze niet teruggestuurd worden omdat Turkije niet een veilig derdeland is.
Ze worden niet teruggestuurd omdat ze daar geen legaal verblijfsrecht hebben. Dat is de enige reden.
quote:De nieuwe uitspraak is overigens in lijn met een eerdere uitspraak in januari door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat Hof bepaalde dat Griekenland mensenrechten van asielzoekers schendt. Landen die doorgereisde asielzoekers terugsturen naar Griekenland, zouden daarmee ook de mensenrechten schenden. Hierdoor werd Nederland gedwongen tweeduizend asielzoekers die via Griekenland naar Nederland waren gekomen, in de asielprocedure op te nemen.
Zullen wel veel gegadigden voor zijn. Die laatste zin ookquote:Gemeente vraagt huizen voor vluchtelingen
De gemeente Doesburg vraagt inwoners met een huurwoning om deze beschikbaar te stellen voor vluchtelingen. Daarbij gaat het om vluchtelingen met een verblijfsvergunning, zogenaamde statushouders.
Dat meldt dagblad De Gelderlander.
Omdat er in Doesburg geen grote, lege gebouwen beschikbaar zijn, ziet de gemeente voor zichzelf geen rol weggelegd in de noodopvang van vluchtelingen uit Syrië, Irak of Eritrea. Maar door statushouders te laten doorstromen naar de reguliere woningmarkt, zou dit de asielzoekerscentra ontlasten.
Waar de Doesburgers die hun huis beschikbaar stellen, naartoe moeten, vertelt het artikel van De Gelderlander niet.
Zelfreflectie is lastig, maar als je dat kunt, leer je van je eigen fouten. Kun je dat niet, dan is het altijd de schuld van de ander.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:43 schreef Bredemug het volgende:
You reap what you sow. Al die immigranten, dankzij het westen die het Midden-Oosten compleet hebben gedestabiliseerd sinds Irak.
En dan nu huilie huilie dat iedereen gaat verhuizen naar Europa. Hypocriet ten top.
Ja want de burgeroorlog in Syrie is een gevolg van Westers optreden? Lees jezelf eens in.quote:Op woensdag 23 september 2015 21:43 schreef Bredemug het volgende:
You reap what you sow. Al die immigranten, dankzij het westen die het Midden-Oosten compleet hebben gedestabiliseerd sinds Irak.
En dan nu huilie huilie dat iedereen gaat verhuizen naar Europa. Hypocriet ten top.
Wel ironisch, je zegt zelf ''lees je zelf in'' terwijl uit je reactie blijkt dat je niet verder denkt dan NOS.nlquote:Op woensdag 23 september 2015 21:51 schreef Razoemichin het volgende:
[..]
Ja want de burgeroorlog in Syrie is een gevolg van Westers optreden? Lees jezelf eens in.
Als ISIS er niet was geweest had je nu ook gewoon nog een burgeroorlog gehad.
Het conflict is begonnen door een groep burgers die zich begonnen af te zetten tegen Assad en zijn aftreden eisten. Als er twee externe partijen een doorslaggevende rol hebben gespeeld zijn het wel Rusland door Assad wapens te blijven leveren en Qatar door de rebellen te bewapenen.
Je kunt ons wel verwijten dat wij geen actie hebben ondernomen, maar daar pleit je toch juist voor? Een totale non-interventie strategie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |