abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 september 2015 @ 19:58:41 #26
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156330576
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:55 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Zoiets als bovenstaand las ik laatst ook al in het Haarlems Dagblad. Krijg wel de indruk dat er de laatste week ook wat meer negatieve nieuwtjes in de mainstream media verschijnen, d.w.z. niet louter positieve stukjes over taartenbakkers en liedjeszingers.
Dit is idd prima berichtgeving. Redelijk neutraal. En zeuren mag, dat is wat anders dan eisen, in hongerstaking of rellen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156330599
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:58 schreef Scorpie het volgende:
Een max van 250 per week zou fantastisch zijn.
Gaat niet gebeuren, deze week 4200, begreep ik.
I´m back.
pi_156330630
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:58 schreef Scorpie het volgende:
Een max van 250 per week zou fantastisch zijn.
Per dag is dat he.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156330649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Deze hele migrantencrisis gaat zorgen voor een heel ander politiek landschap in de EU. Daar kun je donder op zeggen.
Islampartijen gaan een meerderheid krijgen.
pi_156330661
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Per dag is dat he.
En ik wil 250 per week hier in NL :P
pi_156330677
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Alle andere partijen hebben al tijden kritiek op enkele uitspreken van Bart de Wever, omdat hij in hun ogen veel te hard is voor asielzoekers. Ondertussen wint de Wever daardoor alleen maar aan populariteit bij de kiezers.
Ik weet ook niet meer waar het over ging, had het voorbij zien komen ergens eind vorige week.
Maar goed, als het idd maar om 250 vluchtelingen p/w gaat in België, hoe krijgen ze dat voor mekaar dan?
I´m back.
pi_156330692
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:53 schreef Belabor het volgende:

[..]

Prima opmerkingen van de Wever. Ik ben het lang niet altijd met hem eens, maar ik vind dat hij in tegenstelling tot Wilders wel een duidelijk verhaal en een duidelijke visie voor de toekomst heeft.

Hij toont wel daadkracht, dat zou hier ook wel meer mogen!
^^ Inderdaad. Wilders zegt niets over het niet-naleven van het Dublin-verdrag, waaruit duidelijk blijkt dat NIEMAND Nederland als eerste aankomstland heeft en dus NIEMAND hier asiel mag aanvragen.
censuur :O
  woensdag 23 september 2015 @ 20:02:09 #33
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_156330706
Ik heb meer moeite met de manier waarop ze dit hebben doorgedrukt. Dreigen met boetes als je tegenstemt is niet echt een democratisch proces.

Ik heb ook best wel moeite met de arrogantie van west-europa en hoe we de stem van oost-europa negeren omdat hun mening niet de 'onze' is.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  woensdag 23 september 2015 @ 20:02:41 #34
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_156330723
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Islampartijen gaan een meerderheid krijgen.
Ik denk juist dat de partijen die sterk tegen de vluchtelingentoestroom waren het komende half jaar tot jaar sterk gaan profiteren. Islampartijen gaan pas een rol spelen als meer dan 20% van de totale bevolking islamitisch is, anders halen ze de kiesdrempels niet.
pi_156330730
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, deze week 4200, begreep ik.
500 per jaar zou een mooi aantal zijn. Genoeg om de tutjes zich goed te laten voelen, krijgen ze allemaal 15 vrijwilligers per asielzoeker, en geen aantal dat het land in de afgrond stort.
Die 4200 per week nu komt mooi overeen met exponentiele groei: deze week 5000, volgende week 6000.
censuur :O
  woensdag 23 september 2015 @ 20:04:10 #36
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156330786
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:01 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik weet ook niet meer waar het over ging, had het voorbij zien komen ergens eind vorige week.
Maar goed, als het idd maar om 250 vluchtelingen p/w gaat in België, hoe krijgen ze dat voor mekaar dan?
250 per dag.

Ze zijn dan al wel binnen, maar zitten in tentjes te wachten tot ze bij het registratiepunt terecht kunnen.
pi_156330822
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

500 per jaar zou een mooi aantal zijn. Genoeg om de tutjes zich goed te laten voelen, krijgen ze allemaal 15 vrijwilligers per asielzoeker, en geen aantal dat het land in de afgrond stort.
Die 4200 per week nu komt mooi overeen met exponentiele groei: deze week 5000, volgende week 6000.
Ja, het is niet meer te overzien idd. We krijgen wrs al een verzadigingspunt rond eind oktober. Ik weet niet hoe de politiek dit ziet. Nu al moet rode kruis alles uit de kast halen en worden mensen tijdelijk gehuisvest in een geïmproviseerd azc...
I´m back.
pi_156330842
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:04 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

250 per dag.

Ze zijn dan al wel binnen, maar zitten in tentjes te wachten tot ze bij het registratiepunt terecht kunnen.
Okee, dus ook al precair dus.
I´m back.
  woensdag 23 september 2015 @ 20:08:29 #39
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156330955
quote:
15s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het is niet meer te overzien idd. We krijgen wrs al een verzadigingspunt rond eind oktober. Ik weet niet hoe de politiek dit ziet. Nu al moet rode kruis alles uit de kast halen en worden mensen tijdelijk gehuisvest in een geïmproviseerd azc...
De politiek ziet helemaal niks. Of doet in elk geval niks. Dat is ook waar de meeste mensen zich zo aan storen.
  woensdag 23 september 2015 @ 20:08:54 #40
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156330965
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Bart De Wever op Gents openingscollege: “Vluchtelingen zijn niet meer op zoek naar veiligheid maar naar geld”
Jeetje wat een verlichtend stuk. Gelukkig is niet iedereen in slaap gesukkeld.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_156330968
quote:

[..]

Huizen worden uit de verkoop gehaald voor deze mensen.
pi_156331235
De Wever weet ook weer eens niet waar die het over heeft, zo'n sukkel die denkt dat alle moslims tot dezelfde geloofsgemeenschap horen.

Die mensen vluchten maar om een paar redenen, veiligheid en toekomstperspectief.
quote:
Of the over four million refugees in neighbouring countries – the vast majority of whom live outside of formal camps in abject poverty. This complex, regional crisis has had unprecedented social and economic impacts on host countries, overstretching basic services, diminishing trade and investment, aggravating already high unemployment, increasing pressure on scarce natural resources, and at times affecting their stability and development pathways.
Bron: UNHCR rapportage "INTER-AGENCY REGIONAL UPDATE August 2015 "

De opvang in de regio is volstrekt onvoldoende daarom trekken mensen weg.
pi_156331287
Positief om te zien dat meer mensen pleiten voor een stop nu hier op dit forum (en ook in breder perspectief). Alleen misschien was het handiger geweest om de mensen die hier al van dag een voor pleiten eerder serieus te nemen. Vijf maanden geleden werd elk persoon die constructief beargumenteerde dat een barrière noodzakelijk was om een stop - en oplossing - te bewerkstelligen afgeschreven als racistisch en ervan beticht geen enkele vorm van moraliteit te hebben.

Een excuses zou op zijn plaats zijn samen met een grootschalige donatie om alle kosten tegemoet te komen. Zal ik alvast een crowdfundactie beginnen?
pi_156331316
quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Huizen worden uit de verkoop gehaald voor deze mensen.
Ja, de huizen van de corporaties worden uit de verkoop gehaald, las ik ergens?
I´m back.
pi_156331341
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:17 schreef Razoemichin het volgende:
Positief om te zien dat meer mensen pleiten voor een stop nu hier op dit forum (en ook in breder perspectief). Alleen misschien was het handiger geweest om de mensen die hier al van dag een voor pleiten eerder serieus te nemen. Vijf maanden geleden werd elk persoon die constructief beargumenteerde dat een barrière noodzakelijk was om een stop - en oplossing - te bewerkstelligen afgeschreven als racistisch en ervan beticht geen enkele vorm van moraliteit te hebben.

Een excuses zou op zijn plaats zijn samen met een grootschalige donatie om alle kosten tegemoet te komen. Zal ik alvast een crowdfundactie beginnen?
Denken dat Koos en Igen excuses zullen maken :D weinig kans frans
pi_156331378
quote:

[..]

Okee, dus ook al precair dus.
Het heeft een overduidelijk terughoudend effect. Als je als asielzoeker weet dat je soms dagen in een tentje moet bivakkeren voordat je geregistreerd kan worden, dan kies je toch makkelijker een ander land uit om naar toe te gaan. Hoeveel asielzoekers daardoor hun heil elders zoeken, zullen we nooit weten. Ondertussen krijgen ze basisbehoeften zoals dekens en eten/drinken van vele vrijwilligers en andere overheidsinstanties. Ze zijn veilig en er wordt voor hen gezorgd, maar het is toch een extra drempel dan wanneer je per bus gelijk naar een veel beter aanmeldcentrum wordt gebracht.

Onrechtvaardig, maar zeker effectief deze houding van België.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_156331393
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, de huizen van de corporaties worden uit de verkoop gehaald, las ik ergens?
Yep. 30 in Utrecht.
pi_156331403
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:16 schreef Wespensteek het volgende:
De Wever weet ook weer eens niet waar die het over heeft, zo'n sukkel die denkt dat alle moslims tot dezelfde geloofsgemeenschap horen.

Die mensen vluchten maar om een paar redenen, veiligheid en toekomstperspectief.

[..]

Bron: UNHCR rapportage "INTER-AGENCY REGIONAL UPDATE August 2015 "

De opvang in de regio is volstrekt onvoldoende daarom trekken mensen weg.
Ja de opvang in Pakistan, Eritrea, Ethiopië, Iran, Nigeria, Bangladesh, Albanië, Afghanistan en Irak is natuurlijk ook onvoldoende? Wij hebben jarenlang vluchtelingen binnengehaald die niet uit Syrië komen (lees 4 op de 5). Momenteel zijn er meer Syriërs inderdaad maar indien we al deze andere groepen bij voorbaat al hadden teruggestuurd of een duidelijk beleid destijds hadden opgesteld hadden we nu geen problemen gehad met het opvangen van Syriërs.
  woensdag 23 september 2015 @ 20:21:38 #49
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156331436
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:17 schreef Razoemichin het volgende:

Mooi stuk! Helemaal gelijk in.
pi_156331549
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 20:20 schreef Razoemichin het volgende:

[..]

Ja de opvang in Pakistan, Eritrea, Ethiopië, Iran, Bangladesh, Albanië, Afghanistan en Irak is natuurlijk ook onvoldoende? Wij hebben jarenlang vluchtelingen binnengehaald die niet uit Syrië komen (lees 4 op de 5). Momenteel zijn er meer Syriërs inderdaad maar indien we al deze andere groepen bij voorbaat al hadden teruggestuurd of een duidelijk beleid destijds hadden opgesteld hadden we nu geen problemen gehad met opvangen van de Syriërs.
Weet je wat bij jou altijd zo grappig is uit jouw tekst blijkt al dat je totaal niet weet waar je het over hebt. Ga nou zelf eens opzoek naar het antwoord op jouw vraag, kijk eens naar de situatie in bijv. Eritrea, kijk eens naar Ethiopië en kijken eens hoeveel Syriërs in Irak worden opgevangen en hoe de situatie in Irak is. Dan kunnen we daarna ten minste eens serieus van gedachten wisselen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')