abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 september 2015 @ 00:13:53 #126
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156339675
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:12 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Fijn, dan moet je ook niet zo zeiken over het argument van 'het volk'. De meerderheid van de mensen is gewoon niet blij met een azc voor de deur. Want het levert toch weer risico's op.
Het wordt echt tijd dat dit forum een ignore knop krijgt. Begin een beetje last van mijn kop te krijgen van die Vogel gast met zijn niet beagurmenteerde kut mening.
pi_156339678
quote:

[..]

Fijn, dan moet je ook niet zo zeiken over het argument van 'het volk'. De meerderheid van de mensen is gewoon niet blij met een azc voor de deur. Want het levert toch weer risico's op.
Als in de sporthal verderop asielzoekers zouden komen zou ik er geen seconde minder om slapen eigenlijk. Als je ze ziet als terroristen, testosteronbommen en criminelen dan ga je een lastige tijd tegemoet ja. Maar ik zie ze als mensen.
  donderdag 24 september 2015 @ 00:15:29 #128
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156339711
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Als in de sporthal verderop asielzoekers zouden komen zou ik er geen seconde minder om slapen eigenlijk. Als je ze ziet als terroristen, testosteronbommen en criminelen dan ga je een lastige tijd tegemoet ja. Maar ik zie ze als mensen.
Het ligt ook een beetje aan de omvang denk ik. Een sporthal is wat minder bedreigend dan zoals hier in Nijmegen 3000 personen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156339714
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:08 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Is het niet zo, en dit is geen aanvallende vraag, dat Slowakije een hekel heeft aan moslims en die sentimenten hier ook heersen in een gedeelte van de samenleving?
Naast het feit dat er geen draagvlak bestaat voor het economisch onderhouden van alle vluchtelingen die hier mogelijkerwijs zouden kunnen aankloppen, bestaat ook het bezwaar van botsende culturen. Ik heb geen hekel aan moslims, wel aan de niet-gematigde islam, net zo goed als aan het niet-gematigde christendom/jodendom. Ik zie een religie al gauw als niet-gematigd, denk aan het niet accepteren van homoseksualiteit of het niet verdoofd willen slachten van dieren. Ik denk niet dat een samenleving erbij gebaat is grote groepen mensen op te nemen die een fundamentele vorm van religie aanhangen (en nogmaals, ik vind het al gauw fundamentalistisch, heb het niet over ISIS of iets dergelijks, daar ben ik niet bang voor), terwijl we nu juist in Europa zo ver zijn dat we de totalitairheid van deze religies hebben ingeperkt.
pi_156339722
quote:

[..]

Maar dan kun je nog steeds niet spreken namens 'het volk'.

Het valt mij namelijk op dat ik in heel veel discussies niet bij 'het volk' schijn te horen. Dat terwijl ik toch echt hier geboren en getogen ben en netjes mijn belasting betaal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156339786
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar dan kun je nog steeds niet spreken namens 'het volk'.

Het valt mij namelijk op dat ik in heel veel discussies niet bij 'het volk' schijn te horen. Dat terwijl ik toch echt hier geboren en getogen ben en netjes mijn belasting betaal.
Je bent een vreemde eend in de bijt.
pi_156339804
quote:
7s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:15 schreef VASND het volgende:

[..]

Het ligt ook een beetje aan de omvang denk ik. Een sporthal is wat minder bedreigend dan zoals hier in Nijmegen 3000 personen.
Dat is aardig wat inderdaad, ik zou wel voor mijn eigen geruststelling er naar toe gaan en contact leggen. Al is het alleen maar om een gezonde risico-analyse te kunnen maken.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:15 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Naast het feit dat er geen draagvlak bestaat voor het economisch onderhouden van alle vluchtelingen die hier mogelijkerwijs zouden kunnen aankloppen, bestaat ook het bezwaar van botsende culturen. Ik heb geen hekel aan moslims, wel aan de niet-gematigde islam, net zo goed als aan het niet-gematigde christendom/jodendom. Ik zie een religie al gauw als niet-gematigd, denk aan het niet accepteren van homoseksualiteit of het niet verdoofd willen slachten van dieren. Ik denk niet dat een samenleving erbij gebaat is grote groepen mensen op te nemen die een fundamentele vorm van religie aanhangen (en nogmaals, ik vind het al gauw fundamentalistisch, heb het niet over ISIS of iets dergelijks, daar ben ik niet bang voor), terwijl we nu juist in Europa zo ver zijn dat we de totalitairheid van deze religies hebben ingeperkt.
Als men een goede schifting kan maken tussen oorlogsslachtoffers en andere mensen zijn we al een eind op weg denk ik. Wat dat betreft kan Rutte na de verschillende fiasco's zich nu niet veroorloven dingen hier uit de hand te laten lopen. Ik vind dat op zich wel een geruststellende gedachte.
  donderdag 24 september 2015 @ 00:23:23 #133
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156339843
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, lekker de verzorgingsstaat afbreken? Banken/financiële wereld zonder toezicht. Marktwerking in de zorg. Huizenzeepbelletjes creëren en dan mensen indoctrineren met het greed is good verhaaltje. Veel oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa betrekken voor laagopgeleiden (ehm Tokkies volgens jou)? Werklozen voor niets laten werken, enveloppen tellen en kunstbloemen vouwen.
Ja, dan begrijp ik ook dat je de massale instroom van goedkope arbeid wel goedkeurt.
Jij sociaaldarwinistische schalk die je bent... :D.
Gewoon regelrechte haat voor de armen dus?
Hoe is het zo gekomen, Koos?
Dat is nu juist het grote probleem.
Voor mij staat buiten kijf dat je vluchtelingen uit een oorlogsgebied op een normale wijze dient op te vangen.
Maar dit is een paniek reactie vanuit de EU zonder over de gevolgen na te denken. De beste optie zou zijn om het gebied waar oorlog heerst zo snel mogelijk stabiel te krijgen, zodat vluchtelingen kunnen terugkeren naar hun eigen geboorteland om daar de zaak op te bouwen. Bovendien heb je een goed registratie systeem nodig.

Maar de bereidheid is er niet om in te grijpen waardoor deze oorlogen nog lang zullen gaan duren en is het nog maar de vraag of het ooit veilig word om terug te keren. Dan rest er niets anders dan te zorgen dat mensen zo snel mogelijk integreren. Een terugkeer is wensdenken. Dit is natuurlijk de natte droom van de neoliberaal om zo goedkope arbeid binnen te halen. En omdat dan blijkt dat Nederlanders te lui zijn volgens de geleerden kunnen we ons sociaal systeem afbreken. Want he die zijn lui en verdienen het niet. De vluchteling die dan ook tot de groep onrendabel kan worden geplaatst stoppen we bij de luie NL werkloze. Het gevolg zijn behoorlijke spanningen waar een EU schijnbaar lak aan heeft.

Het is nu al te merken hoe de laatste 10 jaar de polarisatie is toegenomen. Het sociaal systeem is al behoorlijk afgebroken en nog is het niet genoeg. Gelukkig hebben we straks de vluchteling die definitief blijft om dit nog verder af te breken.
De EU word gevormd zoals een VS. Arm en rijk zonder middenklasse.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_156339933
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:06 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Is dit iets nieuws, met een glazen bol in het verleden kijken als dingen niet plaatsgevonden zouden hebben? De islam hebben we volgens mij weinig last van gehad tot we daar militair in gingen grijpen. Terrorisme heeft altijd een voedingsbodem, en die voedingsbodem heeft met name Amerika aangelegd.
Meerdere aanslagen en Rusland was al in oorlog met Tsjetsjenie en dan is er nog het hele Balkan verhaal in de jaren 90. Het broeide in de moslimwereld en de conservatieven religieuzen kregen de overhand terwijl in de VS de neo conservatieven de leiding namen. Heeft Adam Curtis nog een mooie docu over gemaakt The Power of Nightmares.

Daarnaast is het afzetten van Saddam en het ontmantelen van zijn leger gewoon een goede zet geweest. De nasleep is slecht afgehandeld en op een gegeven moment met de Surge is er enigszins voorkomen dat het een tweede Vietnam werd, maar vervolgens liet Obama een machtsvacuum achter. De Irakezen zelf hadden echter ook kunnen besluiten om geen burgeroorlog te beginnen, maar daar is constant door allerlei religieuze leiders doelbewust op aan gestuurd.

quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:08 schreef BarryOSeven het volgende:
WTF op NOS, _O-

Duitsland gaat asielzoekers opslaan in concentratiekamp Dachau
Opgeblazen oud nieuws, het gaat om sociale woningbouw waar de lagere klassen wonen om en nabij wat vroeger het terrein van het concentratiekamp Dachau was.
http://www.theguardian.com/world/2015/sep/19/the-refugees-who-live-at-dachau?CMP=fb_gu
pi_156340022
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:23 schreef Cherna het volgende:

[..]

De EU word gevormd zoals een VS. Arm en rijk zonder middenklasse.
Dat proces is al lang gaande. Vroeger kon je gratis studeren, goedkoop wonen en gezondheidszorg voor een schijntje.

Dat is allemaal minder geworden. En dat is niet alleen toe te schrijven aan de economische crisis. Maar ook aan de verdere globalisatie (met spotgoedkope concurrentie), vergrijzing en de import van kansarme allochtonen.

Maar gelukkig hebben we tegenwoordig goedkope winkels zoals de Aldi, Lidl en Action en goedkope elektronica zodat het CBS stug val kan houden dat het met de koopkracht allemaal wel prima is.
  donderdag 24 september 2015 @ 00:33:03 #136
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156340047
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:28 schreef Nintex het volgende:

[..]

Meerdere aanslagen en Rusland was al in oorlog met Tsjetsjenie en dan is er nog het hele Balkan verhaal in de jaren 90. Het broeide in de moslimwereld en de conservatieven religieuzen kregen de overhand terwijl in de VS de neo conservatieven de leiding namen. Heeft Adam Curtis nog een mooie docu over gemaakt The Power of Nightmares.

Daarnaast is het afzetten van Saddam en het ontmantelen van zijn leger gewoon een goede zet geweest. De nasleep is slecht afgehandeld en op een gegeven moment met de Surge is er enigszins voorkomen dat het een tweede Vietnam werd, maar vervolgens liet Obama een machtsvacuum achter. De Irakezen zelf hadden echter ook kunnen besluiten om geen burgeroorlog te beginnen, maar daar is constant door allerlei religieuze leiders doelbewust op aan gestuurd.

[..]

Opgeblazen oud nieuws, het gaat om sociale woningbouw waar de lagere klassen wonen om en nabij wat vroeger het terrein van het concentratiekamp Dachau was.
http://www.theguardian.com/world/2015/sep/19/the-refugees-who-live-at-dachau?CMP=fb_gu
Dat zie ik niet. Wat is daar nu goed aan geweest. Ze hadden deze man zelf in het zadel geholpen en volgestopt met antrax om Iran een kopje kleiner te maken. Tja en dan wil Saddam door deze oorlog zijn failliet land weer opbouwen door de olie niet in dollars te verhandelen moest hij door een lulverhaal opgeruimd worden.
  donderdag 24 september 2015 @ 00:36:41 #137
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156340117
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:28 schreef Nintex het volgende:

[..]

Daarnaast is het afzetten van Saddam en het ontmantelen van zijn leger gewoon een goede zet geweest. De nasleep is slecht afgehandeld en op een gegeven moment met de Surge is er enigszins voorkomen dat het een tweede Vietnam werd, maar vervolgens liet Obama een machtsvacuum achter.
Ja halloooo maar het is ook niet zo dat daar een goed plan voor handen lag. Noem eens wat?

-edit- na een lange periode van dictatuur wordt er geprobeerd onder militaire druk een democratie neer te planten dat land-breed gehandhaafd en gesteund zou moet worden. Hoe verzin je het überhaupt? Onmogelijk, en dat is ook wel meerdere malen gebleken.

[ Bericht 14% gewijzigd door VASND op 24-09-2015 00:42:36 ]
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
  donderdag 24 september 2015 @ 00:39:59 #138
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156340181
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat proces is al lang gaande. Vroeger kon je gratis studeren, goedkoop wonen en gezondheidszorg voor een schijntje.

Dat is allemaal minder geworden. En dat is niet alleen toe te schrijven aan de economische crisis. Maar ook aan de verdere globalisatie (met spotgoedkope concurrentie), vergrijzing en de import van kansarme allochtonen.

Maar gelukkig hebben we tegenwoordig goedkope winkels zoals de Aldi, Lidl en Action en goedkope elektronica zodat het CBS stug val kan houden dat het met de koopkracht allemaal wel prima is.
Niets meer aan toe te voegen.
+1
Compleet verzadigd met pulp en rommel en je dan welvarend noemen.
  donderdag 24 september 2015 @ 01:01:47 #139
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_156340547
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het is een potentieel risico. De vraag is dan ook waarom je überhaupt het risico zou willen lopen?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_156340565
quote:
7s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:58 schreef berko13 het volgende:

[..]

Vorige week was er nochtans een peiling dat zijn partij 5% daalt naar minder dan 30% en dat het Vlaams Belang terug stijgt met +- 4% naar net geen 10%
Ja, De Wever, die enkele jaren geleden benadrukte dat zijn partij geen Vlaams Belang was, en de Conventie van Geneve wel respecteerde, pleit nu voor het overtreden van die conventie.
Het is natuurlijk weer makkelijk praten door de voorzitter van de grootste partij van België die desondanks weigerde premier te worden. Hij levert voortdurend kritiek op de regering, alsof zijn partij niet mee verantwoordelijk is.
are we infinite or am I alone
  donderdag 24 september 2015 @ 01:06:18 #141
321876 Cherna
Fuck the System
pi_156340605
Mij gaat het niet om geloof, geaardheid, huidskleur maar de sociaal democratie die ten onder gaat. Daarom vind ik de aanpak totaal buiten alle proporties. En dat is dan nog maar een crisis.
Nog niet een crisis heeft het wonderbaarlijke Brussel op een normale manier kunnen oplossen.
Och ja Europe Endless om de moed er maar in te houden :)
Ik denk dat deze heren het zich anders voorgesteld hadden.
pi_156341367
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 01:02 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ja, De Wever, die enkele jaren geleden benadrukte dat zijn partij geen Vlaams Belang was, en de Conventie van Geneve wel respecteerde, pleit nu voor het overtreden van die conventie.
Het is natuurlijk weer makkelijk praten door de voorzitter van de grootste partij van België die desondanks weigerde premier te worden. Hij levert voortdurend kritiek op de regering, alsof zijn partij niet mee verantwoordelijk is.
Of De Wever ambitie heeft om premier te worden? "De verkiezingen winnen is het allerergste wat je in België kan overkomen. Of nog erger is premier worden. In de Wetstraat 16 staat de 16 voor het percentage dat je nog zult halen als je er buiten komt", aldus De Wever, die verwees naar het premierschap van Guy Verhofstadt (Open Vld) en Yves Leterme (CD&V).
pi_156341447
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 23:41 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ja en Slowakije heeft de steun van Geert Wilders en dat is toch echt een politicus. En hij heeft nog meer zetels dan de gemiddelde partij ook.
Oh?, waarom zit ie dan niet in de regering?

Hij trekt conservatieven aan op dezelfde manier als dat Trump dat doet. Makkelijk en populistisch geneuzel.
  donderdag 24 september 2015 @ 02:22:34 #144
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156341490

Als je geen zin hebt om het hele filmpje te kijken, vanaf 19:30 wordt een mooi punt gemaakt. De hele periode van Fortuyn/Gogh is actueler dan ooit.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156341568
edit: laat ook maar

[ Bericht 51% gewijzigd door qwerty_x op 24-09-2015 02:46:00 ]
zonnig Brasil
pi_156341640
Het ligt in de verwachting dat merendeel van de Syriërs permanent hier zullen blijven. Ik vraag me echt af of je dat als westers land moet willen. Waarom niet isoleren in een kamp? Daar zijn ze in ieder geval veilig. Het waren immers "vluchtelingen". Wanneer andere landen zeggen dat dat niet humaan is kan je keihard teug counteren en vragen of zij ze dan volledig willen opnemen.
pi_156341970
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 02:39 schreef BlauweSporttas het volgende:
Het ligt in de verwachting dat merendeel van de Syriërs permanent hier zullen blijven.
Met deze beloning in het vooruitzicht kan ik de vluchtelingen geen ongelijk geven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_migranten__.html

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_vluchteling__.html
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_156342332
quote:
0s.gif Op donderdag 24 september 2015 03:31 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Met deze beloning in het vooruitzicht kan ik de vluchtelingen geen ongelijk geven.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_migranten__.html

http://www.telegraaf.nl/b(...)r_vluchteling__.html
Syriers zijn prima mensen.

De vluchtelingen zijn over 't algemeen redelijk tot goed opgeleid. Die komen de baantjes overnemen van niet goed opgeleide users hier.

Ik doe dat inpikken van banen ook al 15 jaar lang en ik betaal belasting zodat de geestelijk minder bedeelden hier hun racistische praatjes kunnen spuwen.
pi_156343218
quote:
0s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, lekker de verzorgingsstaat afbreken? Banken/financiële wereld zonder toezicht. Marktwerking in de zorg. Huizenzeepbelletjes creëren en dan mensen indoctrineren met het greed is good verhaaltje. Veel oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa betrekken voor laagopgeleiden (ehm Tokkies volgens jou)? Werklozen voor niets laten werken, enveloppen tellen en kunstbloemen vouwen.
Ja, dan begrijp ik ook dat je de massale instroom van goedkope arbeid wel goedkeurt.
Jij sociaaldarwinistische schalk die je bent... :D.
Hoe is het zo gekomen, Koos?
Ik schreef:

quote:
1s.gif Op woensdag 23 september 2015 19:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Economisch wel, in ieder geval.
En daaruit concludeer jij het volgende:

quote:
Vind je dat zelf ook niet een heel klein beetje krom?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 24 september 2015 @ 09:18:08 #150
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_156343452
quote:
1s.gif Op donderdag 24 september 2015 05:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Syriers zijn prima mensen.

De vluchtelingen zijn over 't algemeen redelijk tot goed opgeleid. Die komen de baantjes overnemen van niet goed opgeleide users hier.
Misschien hebben ze wel een goede opleiding (bron?) maar in hoeverre kunnen ze daar wat mee in Nederland? Ze zullen eerst de taal moeten leren en dan blijkt vaak dat hun diploma niks waard is in Nederland omdat wij die opleiding niet erkennen.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')