Het wordt echt tijd dat dit forum een ignore knop krijgt. Begin een beetje last van mijn kop te krijgen van die Vogel gast met zijn niet beagurmenteerde kut mening.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fijn, dan moet je ook niet zo zeiken over het argument van 'het volk'. De meerderheid van de mensen is gewoon niet blij met een azc voor de deur. Want het levert toch weer risico's op.
Als in de sporthal verderop asielzoekers zouden komen zou ik er geen seconde minder om slapen eigenlijk. Als je ze ziet als terroristen, testosteronbommen en criminelen dan ga je een lastige tijd tegemoet ja. Maar ik zie ze als mensen.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Fijn, dan moet je ook niet zo zeiken over het argument van 'het volk'. De meerderheid van de mensen is gewoon niet blij met een azc voor de deur. Want het levert toch weer risico's op.
Het ligt ook een beetje aan de omvang denk ik. Een sporthal is wat minder bedreigend dan zoals hier in Nijmegen 3000 personen.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als in de sporthal verderop asielzoekers zouden komen zou ik er geen seconde minder om slapen eigenlijk. Als je ze ziet als terroristen, testosteronbommen en criminelen dan ga je een lastige tijd tegemoet ja. Maar ik zie ze als mensen.
Naast het feit dat er geen draagvlak bestaat voor het economisch onderhouden van alle vluchtelingen die hier mogelijkerwijs zouden kunnen aankloppen, bestaat ook het bezwaar van botsende culturen. Ik heb geen hekel aan moslims, wel aan de niet-gematigde islam, net zo goed als aan het niet-gematigde christendom/jodendom. Ik zie een religie al gauw als niet-gematigd, denk aan het niet accepteren van homoseksualiteit of het niet verdoofd willen slachten van dieren. Ik denk niet dat een samenleving erbij gebaat is grote groepen mensen op te nemen die een fundamentele vorm van religie aanhangen (en nogmaals, ik vind het al gauw fundamentalistisch, heb het niet over ISIS of iets dergelijks, daar ben ik niet bang voor), terwijl we nu juist in Europa zo ver zijn dat we de totalitairheid van deze religies hebben ingeperkt.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:08 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Is het niet zo, en dit is geen aanvallende vraag, dat Slowakije een hekel heeft aan moslims en die sentimenten hier ook heersen in een gedeelte van de samenleving?
Maar dan kun je nog steeds niet spreken namens 'het volk'.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent een vreemde eend in de bijt.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dan kun je nog steeds niet spreken namens 'het volk'.
Het valt mij namelijk op dat ik in heel veel discussies niet bij 'het volk' schijn te horen. Dat terwijl ik toch echt hier geboren en getogen ben en netjes mijn belasting betaal.
Dat is aardig wat inderdaad, ik zou wel voor mijn eigen geruststelling er naar toe gaan en contact leggen. Al is het alleen maar om een gezonde risico-analyse te kunnen maken.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:15 schreef VASND het volgende:
[..]
Het ligt ook een beetje aan de omvang denk ik. Een sporthal is wat minder bedreigend dan zoals hier in Nijmegen 3000 personen.
Als men een goede schifting kan maken tussen oorlogsslachtoffers en andere mensen zijn we al een eind op weg denk ik. Wat dat betreft kan Rutte na de verschillende fiasco's zich nu niet veroorloven dingen hier uit de hand te laten lopen. Ik vind dat op zich wel een geruststellende gedachte.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:15 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Naast het feit dat er geen draagvlak bestaat voor het economisch onderhouden van alle vluchtelingen die hier mogelijkerwijs zouden kunnen aankloppen, bestaat ook het bezwaar van botsende culturen. Ik heb geen hekel aan moslims, wel aan de niet-gematigde islam, net zo goed als aan het niet-gematigde christendom/jodendom. Ik zie een religie al gauw als niet-gematigd, denk aan het niet accepteren van homoseksualiteit of het niet verdoofd willen slachten van dieren. Ik denk niet dat een samenleving erbij gebaat is grote groepen mensen op te nemen die een fundamentele vorm van religie aanhangen (en nogmaals, ik vind het al gauw fundamentalistisch, heb het niet over ISIS of iets dergelijks, daar ben ik niet bang voor), terwijl we nu juist in Europa zo ver zijn dat we de totalitairheid van deze religies hebben ingeperkt.
Dat is nu juist het grote probleem.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, lekker de verzorgingsstaat afbreken? Banken/financiële wereld zonder toezicht. Marktwerking in de zorg. Huizenzeepbelletjes creëren en dan mensen indoctrineren met het greed is good verhaaltje. Veel oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa betrekken voor laagopgeleiden (ehm Tokkies volgens jou)? Werklozen voor niets laten werken, enveloppen tellen en kunstbloemen vouwen.
Ja, dan begrijp ik ook dat je de massale instroom van goedkope arbeid wel goedkeurt.
Jij sociaaldarwinistische schalk die je bent....
Gewoon regelrechte haat voor de armen dus?
Hoe is het zo gekomen, Koos?
Meerdere aanslagen en Rusland was al in oorlog met Tsjetsjenie en dan is er nog het hele Balkan verhaal in de jaren 90. Het broeide in de moslimwereld en de conservatieven religieuzen kregen de overhand terwijl in de VS de neo conservatieven de leiding namen. Heeft Adam Curtis nog een mooie docu over gemaakt The Power of Nightmares.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Is dit iets nieuws, met een glazen bol in het verleden kijken als dingen niet plaatsgevonden zouden hebben? De islam hebben we volgens mij weinig last van gehad tot we daar militair in gingen grijpen. Terrorisme heeft altijd een voedingsbodem, en die voedingsbodem heeft met name Amerika aangelegd.
Opgeblazen oud nieuws, het gaat om sociale woningbouw waar de lagere klassen wonen om en nabij wat vroeger het terrein van het concentratiekamp Dachau was.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:08 schreef BarryOSeven het volgende:
WTF op NOS,
Duitsland gaat asielzoekers opslaan in concentratiekamp Dachau
Dat proces is al lang gaande. Vroeger kon je gratis studeren, goedkoop wonen en gezondheidszorg voor een schijntje.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
De EU word gevormd zoals een VS. Arm en rijk zonder middenklasse.
Dat zie ik niet. Wat is daar nu goed aan geweest. Ze hadden deze man zelf in het zadel geholpen en volgestopt met antrax om Iran een kopje kleiner te maken. Tja en dan wil Saddam door deze oorlog zijn failliet land weer opbouwen door de olie niet in dollars te verhandelen moest hij door een lulverhaal opgeruimd worden.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Meerdere aanslagen en Rusland was al in oorlog met Tsjetsjenie en dan is er nog het hele Balkan verhaal in de jaren 90. Het broeide in de moslimwereld en de conservatieven religieuzen kregen de overhand terwijl in de VS de neo conservatieven de leiding namen. Heeft Adam Curtis nog een mooie docu over gemaakt The Power of Nightmares.
Daarnaast is het afzetten van Saddam en het ontmantelen van zijn leger gewoon een goede zet geweest. De nasleep is slecht afgehandeld en op een gegeven moment met de Surge is er enigszins voorkomen dat het een tweede Vietnam werd, maar vervolgens liet Obama een machtsvacuum achter. De Irakezen zelf hadden echter ook kunnen besluiten om geen burgeroorlog te beginnen, maar daar is constant door allerlei religieuze leiders doelbewust op aan gestuurd.
[..]
Opgeblazen oud nieuws, het gaat om sociale woningbouw waar de lagere klassen wonen om en nabij wat vroeger het terrein van het concentratiekamp Dachau was.
http://www.theguardian.com/world/2015/sep/19/the-refugees-who-live-at-dachau?CMP=fb_gu
Ja halloooo maar het is ook niet zo dat daar een goed plan voor handen lag. Noem eens wat?quote:Op donderdag 24 september 2015 00:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Daarnaast is het afzetten van Saddam en het ontmantelen van zijn leger gewoon een goede zet geweest. De nasleep is slecht afgehandeld en op een gegeven moment met de Surge is er enigszins voorkomen dat het een tweede Vietnam werd, maar vervolgens liet Obama een machtsvacuum achter.
Niets meer aan toe te voegen.quote:Op donderdag 24 september 2015 00:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat proces is al lang gaande. Vroeger kon je gratis studeren, goedkoop wonen en gezondheidszorg voor een schijntje.
Dat is allemaal minder geworden. En dat is niet alleen toe te schrijven aan de economische crisis. Maar ook aan de verdere globalisatie (met spotgoedkope concurrentie), vergrijzing en de import van kansarme allochtonen.
Maar gelukkig hebben we tegenwoordig goedkope winkels zoals de Aldi, Lidl en Action en goedkope elektronica zodat het CBS stug val kan houden dat het met de koopkracht allemaal wel prima is.
Het is een potentieel risico. De vraag is dan ook waarom je überhaupt het risico zou willen lopen?quote:Op donderdag 24 september 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als in de sporthal verderop asielzoekers zouden komen zou ik er geen seconde minder om slapen eigenlijk. Als je ze ziet als terroristen, testosteronbommen en criminelen dan ga je een lastige tijd tegemoet ja. Maar ik zie ze als mensen.
Ja, De Wever, die enkele jaren geleden benadrukte dat zijn partij geen Vlaams Belang was, en de Conventie van Geneve wel respecteerde, pleit nu voor het overtreden van die conventie.quote:Op woensdag 23 september 2015 19:58 schreef berko13 het volgende:
[..]
Vorige week was er nochtans een peiling dat zijn partij 5% daalt naar minder dan 30% en dat het Vlaams Belang terug stijgt met +- 4% naar net geen 10%
Of De Wever ambitie heeft om premier te worden? "De verkiezingen winnen is het allerergste wat je in België kan overkomen. Of nog erger is premier worden. In de Wetstraat 16 staat de 16 voor het percentage dat je nog zult halen als je er buiten komt", aldus De Wever, die verwees naar het premierschap van Guy Verhofstadt (Open Vld) en Yves Leterme (CD&V).quote:Op donderdag 24 september 2015 01:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Ja, De Wever, die enkele jaren geleden benadrukte dat zijn partij geen Vlaams Belang was, en de Conventie van Geneve wel respecteerde, pleit nu voor het overtreden van die conventie.
Het is natuurlijk weer makkelijk praten door de voorzitter van de grootste partij van België die desondanks weigerde premier te worden. Hij levert voortdurend kritiek op de regering, alsof zijn partij niet mee verantwoordelijk is.
Oh?, waarom zit ie dan niet in de regering?quote:Op woensdag 23 september 2015 23:41 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja en Slowakije heeft de steun van Geert Wilders en dat is toch echt een politicus. En hij heeft nog meer zetels dan de gemiddelde partij ook.
Met deze beloning in het vooruitzicht kan ik de vluchtelingen geen ongelijk geven.quote:Op donderdag 24 september 2015 02:39 schreef BlauweSporttas het volgende:
Het ligt in de verwachting dat merendeel van de Syriërs permanent hier zullen blijven.
Syriers zijn prima mensen.quote:Op donderdag 24 september 2015 03:31 schreef -Hakuna- het volgende:
[..]
Met deze beloning in het vooruitzicht kan ik de vluchtelingen geen ongelijk geven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_om_migranten__.html
http://www.telegraaf.nl/b(...)r_vluchteling__.html
Ik schreef:quote:Op woensdag 23 september 2015 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, lekker de verzorgingsstaat afbreken? Banken/financiële wereld zonder toezicht. Marktwerking in de zorg. Huizenzeepbelletjes creëren en dan mensen indoctrineren met het greed is good verhaaltje. Veel oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa betrekken voor laagopgeleiden (ehm Tokkies volgens jou)? Werklozen voor niets laten werken, enveloppen tellen en kunstbloemen vouwen.
Ja, dan begrijp ik ook dat je de massale instroom van goedkope arbeid wel goedkeurt.
Jij sociaaldarwinistische schalk die je bent....
Gewoon regelrechte haat voor de armen dus?
Hoe is het zo gekomen, Koos?
En daaruit concludeer jij het volgende:quote:Op woensdag 23 september 2015 19:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Economisch wel, in ieder geval.
Vind je dat zelf ook niet een heel klein beetje krom?quote:Gewoon regelrechte haat voor de armen dus?
Misschien hebben ze wel een goede opleiding (bron?) maar in hoeverre kunnen ze daar wat mee in Nederland? Ze zullen eerst de taal moeten leren en dan blijkt vaak dat hun diploma niks waard is in Nederland omdat wij die opleiding niet erkennen.quote:Op donderdag 24 september 2015 05:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Syriers zijn prima mensen.
De vluchtelingen zijn over 't algemeen redelijk tot goed opgeleid. Die komen de baantjes overnemen van niet goed opgeleide users hier.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |