abonnement Unibet Coolblue
pi_156467403
Ik gok dat STR opgedoekt wordt en RBR gewoon blijft bestaan
pi_156467480
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:24 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Ze hebben dit zelf op zich afgeroepen en hadden Renault volgend jaar kunnen hebben, als ze gewoon met Renault goed naar verbeteringen zochten. Maar zeuren en zeuren. Wie weet heeft Renault wel volgend jaar een winnende motor...
Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.
pi_156467714
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:44 schreef opreis het volgende:

[..]

Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.
pi_156468131
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:44 schreef opreis het volgende:

[..]

Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.
Je bedoelt dat ze dan liever nog meer centen uitgeven vanwege de boete van $ 500 miljoen die ze krijgen dan meerijden in de subtop.

En RB wist al aan het begin van het seizoen dat Renault laat met performance updates (gebruik van tokens) zou komen om zo goed mogelijk voorbereid te zijn voor aanpassingen voor 2016.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 september 2015 @ 10:34:06 #205
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_156468168
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:03 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.
met die redenering lijk je ervan uit te gaan dat Mercedes en Ferrari geen stappen maken en Renault enorme stappen voorwaarts maakt. Elke seconde die Renault wint door een verbetering wordt ook door de andere gewonnen door een verbetering. Feit is gewoon dat de Mercedes een fundamentele betere power unit heeft.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 29 september 2015 @ 10:57:45 #206
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156468593
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:39 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ondat het waar is?
Het is domme onzin bedacht door mensen die afgunstig zijn en op de een of andere manier Red Bull haten. Zoals jij, iemand die het team keihard beledigd door ze geen echte 'racers' te noemen. Schande.

Red Bull als team maakt al jaren fantastische auto's, zo goed dat zelfs iemand als Ricciardo er races mee won vorig jaar en nu weer podiums pakt. Je lult mooi over die geblazen diffuser maar die heeft er verder niets mee te maken, dat was een symptoom van het feit dat Red Bull gewoon de regels goed geinterpreteerd heeft. En dat doen ze nu weer. Het hele punt is dat alles zo ongelooflijk restrictief is dat je maar zoveel kunt doen met de auto. Daarna ligt alles aan de motor en het ERS-systeem. En die van Renault is gewoon al 2 jaar kut. Dat mag best gezegd worden. En dat weet Renault ook, de reden dat zij er uit stappen is omdat ze ook weten dat leveren aan klantenteams gewoon niet werkt met deze belachelijke regels. Mensen die roepen dat RB Renault heeft 'weggejaagd' zijn dom en denken niet na. Ze zijn uit elkaar gegaan omdat dit gewoon niet werkt.

En als je denkt dat men er bij Renault er ook maar iets om geeft wat Horner over Renault roept ben je wel erg naïef :'). Het gaat om de resultaten en die zijn gewoon kut. Renault heeft de keuze gemaakt, de enige manier om een goede motor te bouwen is om de auto ook zelf te ontwerpen.

Nu, Red Bull heeft twee keuzes. Of niet meedoen om de overwinning, hoe goed je auto ook is. Of er uit stappen, de boete betalen en een andere sport gaan doen. Ik hoop dat ze voor het tweede kiezen want een crisis is wat de F1 goed kan gebruiken. Laat die 2017 regels maar volgend jaar ingaan en gooi de motorontwikkeling open. Fuck die tokens.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 11:01:58 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156468701
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 09:33 schreef DeeBee het volgende:
Dat verbeteren klinkt leuk, maar is natuurlijk gewoon onmogelijk met de huidige regelgeving. Daar zit ook een deel van het probleem, de achterstand inlopen gaat gewoon never nooit lukken. Dus moet je wachten totdat er andere regels komen of nieuwe motoren specs en als je dan 'mazzel' hebt dan scoor je en rij je 4 jaar aan de top en anders heb je een handvol weggegooide seizoenen zoals nu. Daarom wil Red Bull ook veranderen, anders zit je nog een paar seizoenen met dit gekloot...

Denken dat Honda bijv. het gat gaat dichten lijkt mij veel te optimistisch, dat systeem met die tokens is leuk, maar ze hebben cruciale ontwerpprincipes gehanteerd die nu een fundamenteel foute keuze blijken... Die 'even' herstellen is ook niet mogelijk vanwege de strenge regels, dus McLaren is gewoon de zak als ze bij Honda blijven...
Zo werkt het dus niet.

Aan technologie zit uiteindelijk altijd een grens, in het beste geval is die grens de natuurwet. Mercedes zit op sommige vlakken al dichterbij die 100% dan Renault, waardoor een stap van 5% die een seconde zou opleveren makkelijker door Renault te maken is dan voor Mercedes.

Zie het als een spelletje pacman waar speler a in een halfgevulde level begint, en speler b in een compleet gevulde level. Elk opgegeten stipje is een tiende. Speler B zal dan altijd in de eerste seconden het meeste winnen. Dat verschil wordt wel steeds kleiner tot speler a alles op heeft, maarhet is er wel.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:11:36 #208
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156468950
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zo werkt het dus niet.

Aan technologie zit uiteindelijk altijd een grens, in het beste geval is die grens de natuurwet. Mercedes zit op sommige vlakken al dichterbij die 100% dan Renault, waardoor een stap van 5% die een seconde zou opleveren makkelijker door Renault te maken is dan voor Mercedes.

Zie het als een spelletje pacman waar speler a in een halfgevulde level begint, en speler b in een compleet gevulde level. Elk opgegeten stipje is een tiende. Speler B zal dan altijd in de eerste seconden het meeste winnen. Dat verschil wordt wel steeds kleiner tot speler a alles op heeft, maarhet is er wel.
Klinkt leuk maar voordat Renault er dus helemaal is zijn we 3 jaar verder. En denk maar niet dat Renault een cent minder uitgeeft dan als ze gewoon mochten ontwikkelen wat ze wilden.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 11:22:12 #209
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156469131
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Klinkt leuk maar voordat Renault er dus helemaal is zijn we 3 jaar verder. En denk maar niet dat Renault een cent minder uitgeeft dan als ze gewoon mochten ontwikkelen wat ze wilden.
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:23:23 #210
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156469149
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.
Je punt herhalen is geen antwoord.

Dat het langzaam gaat klopt. Vind je het niet een probleem dat het dan alsong 3 jaar duurt voordat Renault in de buurt is?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 11:25:30 #211
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156469195
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je punt herhalen is geen antwoord.

Dat het langzaam gaat klopt. Vind je het niet een probleem dat het dan alsong 3 jaar duurt voordat Renault in de buurt is?
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 29 september 2015 @ 11:34:11 #212
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156469385
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.
Eh ja dat is gewoon dikke onzin en dat weet jij ook wel. Niet zo gespeeld naïef doen. Renault weet zelf ook wel dat het gewoon bagger is.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156469640
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.
precies, tot nu toe heeft niemand nog met de verbeterde motor gereden
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_156469843
De wet van de remmende voorsprong bestrijd ik ook niet, maar wat de rest ook al zegt, vanwege alle limitaties en systemen met tokens en wat nog, is het moeilijker dan ooit om een achterstand in te halen...
Jack does it in real time...
pi_156469856
komt er wel een nieuwe spec vanuit Renault? nu RB en STR niet verder met hun gaan in 2016
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 september 2015 @ 12:08:56 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156469991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:01 schreef THEFXR het volgende:
komt er wel een nieuwe spec vanuit Renault? nu RB en STR niet verder met hun gaan in 2016
Die komt gewoon, of ze er gebruik van maken of niet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156470234
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 08:05 schreef alwaysonhold het volgende:
Max in de Telegraaf vandaag maakt zich geen zorgen:

Ondanks alle zorgelijke ontwikkelingen zegt Max Verstappen zich geen zorgen te maken over zijn eigen sportieve toekomst. „Ik denk niet dat dat nodig is”, zegt hij, enigszins cryptisch.

De leiding van Red Bull heeft na het aangekondigde afscheid van Renault nog altijd geen nieuwe motorleverancier gevonden voor haar beide Formule 1-teams (Red Bull en Toro Rosso). De kans dat de Oostenrijkse fabrikant van energiedrankjes na dit seizoen alsnog de stekker trekt uit het kostbare Formule 1-project is sinds maandag aanzienlijk gestegen.

De stormachtige ontwikkeling van Verstappen is niemand in de Formule 1 ontgaan. Zowel het Formule 1-team van Mercedes als Ferrari heeft de Limburger, die een doorlopend contract heeft met Red Bull, voor de langere termijn op de radar.

Dan: „Ik weet niet wat er gaat gebeuren en wat er achter de schermen besproken wordt, maar mijn gevoel zegt dat Red Bull en Toro Rosso volgend jaar gewoon op de grid staan. Er wordt van alles gezegd, maar dat kan ook een beetje bij het spel horen”, aldus Verstappen, die maandag terugkeerde uit Suzuka, waar hij zondag nog op knappe wijze negende werd in de Japanse GP.

Jos Verstappen
Ook Jos Verstappen zegt de ontwikkelingen vol vertrouwen af te wachten. „Max heeft de afgelopen maanden zo ongelooflijk veel indruk gemaakt dat ik ervan overtuigd ben dat het met hem wel goed komt. Het zou mooi zijn als hij zijn carrière bij Red Bull en Toro Rosso kan voortzetten. En daar ga ik vooralsnog ook vanuit.
verstandige uitspraken :Y
pi_156470429
quote:
Twee teams vragen EU onderzoek naar praktijken binnen de F1
Door Maikel Joosten, 50 minuten geleden

De Formule 1 zou wel eens onderzoek ter verduren krijgen van de Europese Unie nadat twee twee teams in de paddock een klacht neergelegd hebben over concurrentiebeperkende praktijken binnen de sport. Ook wordt de Strategy Group als orgaan in twijfel gesteld. Het zou gaan over zowel Sauber als Force Indie. Die laatste heeft dat ondertussen ook al bevestigd via ene officieel statement.

"Wij zijn een van de twee teams die ene klacht hebben laten registreren bij de Europese Unie die de vraagtekens zet bij het bestuur van de Formule 1. Hieruit moet blijken dat het systeem dat de inkomsten verdeelt en de manier waarop de regels worden samengesteld, zowel oneerlijk als onwettig is. Vanwege lopende juridische gesprekken zou het niet gepast zijn om nog verder commentaar te geven."

Volgens een report in het Britse The Times klagen beide teams aan dat andere teams zoals Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren en Williams honderden miljoenen ponden hebben ontvangen waarmee deze hoge heren hun rivalen in achterstandspositie zetten.

Vorig jaar ijverde de Britse Labour MEP Anneliese Dodds al bij de Europese Unie om een onderzoek in te stellen naar de praktijken van de F1. Dit om te kijken of kleinere teams oneerlijk worden behandeld. Het was toen voornamelijk een respons op het in elkaar zakken van Manor en Caterham.
benieuwd wat daar van komen gaat.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156470673
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:57 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het is domme onzin bedacht door mensen die afgunstig zijn en op de een of andere manier Red Bull haten. Zoals jij, iemand die het team keihard beledigd door ze geen echte 'racers' te noemen. Schande.

Red Bull als team maakt al jaren fantastische auto's, zo goed dat zelfs iemand als Ricciardo er races mee won vorig jaar en nu weer podiums pakt. Je lult mooi over die geblazen diffuser maar die heeft er verder niets mee te maken, dat was een symptoom van het feit dat Red Bull gewoon de regels goed geinterpreteerd heeft. En dat doen ze nu weer. Het hele punt is dat alles zo ongelooflijk restrictief is dat je maar zoveel kunt doen met de auto. Daarna ligt alles aan de motor en het ERS-systeem. En die van Renault is gewoon al 2 jaar kut. Dat mag best gezegd worden. En dat weet Renault ook, de reden dat zij er uit stappen is omdat ze ook weten dat leveren aan klantenteams gewoon niet werkt met deze belachelijke regels. Mensen die roepen dat RB Renault heeft 'weggejaagd' zijn dom en denken niet na. Ze zijn uit elkaar gegaan omdat dit gewoon niet werkt.

En als je denkt dat men er bij Renault er ook maar iets om geeft wat Horner over Renault roept ben je wel erg naïef :'). Het gaat om de resultaten en die zijn gewoon kut. Renault heeft de keuze gemaakt, de enige manier om een goede motor te bouwen is om de auto ook zelf te ontwerpen.

Nu, Red Bull heeft twee keuzes. Of niet meedoen om de overwinning, hoe goed je auto ook is. Of er uit stappen, de boete betalen en een andere sport gaan doen. Ik hoop dat ze voor het tweede kiezen want een crisis is wat de F1 goed kan gebruiken. Laat die 2017 regels maar volgend jaar ingaan en gooi de motorontwikkeling open. Fuck die tokens.
Ten eerste haat ik Red Bull niet. Feit is wel dat Red Bull een F1 team heeft vanwege de marketing. Niet omdat ze het racen in het bloed hebben, zoals een Williams of McLaren die in dezelfde situatie zaten/zitten. Vandaar dat ze zo klagen omdat ze geen competitieve motor hebben.

Verder heeft Red Bull zelf het contract opgezegd voordat ze een alternatief hebben. Dat is een feit. Wat de redenen daarvoor zijn doet er niet aan af dat ze dit gedaan hebben. Renault had ook gezegd het contract te respecteren, ook na overname van Lotus. Red Bull wil dit niet. Dus is het waar.

Verder zijn er bewegingen gaande om de motoren ontwikkeling open te gooien. Een cost cap voor de motoren volgend jaar helpt daarbij, omdat de kosten dan niet op de klantenteams verhaald worden. Want dat is de enige reden dat die beperking op de ontwikkeling er is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156470725
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:01 schreef THEFXR het volgende:
komt er wel een nieuwe spec vanuit Renault? nu RB en STR niet verder met hun gaan in 2016
Ze moeten wel, want anders kunnen ze voor volgend jaar niet zoveel ontwikkelen als ze zouden willen (als de engine unfreeze niet doorgaat omdat Mercedes tegen stemt), omdat het uitgangspunt voor ontwikkeling voor 2016 de laatste motor van 2015 is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156470748
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 10:03 schreef alwaysonhold het volgende:

[..]

Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.
Afgelopen kwali nog viel max zn motor still.
En die 4 jaar dat vettel won kwam dus niet door renault maar door rb/vettel. Er reden meer autos met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 september 2015 @ 12:56:39 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156470813
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:53 schreef opreis het volgende:

[..]

Afgelopen kwali nog viel max zn motor still.
En die 4 jaar dat vettel won kwam dus niet door renault maar door rb/vettel. Er reden meer autos met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156470830
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 11:22 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.
Vorig jaar won RB 3 races en finishde ze 2de(?) in het kampioenschap. Ze haken alleen maar meer af.
Dat dichterbij her optimum komen gaat niet op als je niet volledig vrij bent in je ontwikkeling. Ik meen mij te herinneren dat mercedes deze voorsprong heeft omdat ze de turbo in 2 delen splitsten. Iets dat renault niet kan nabootsen omdat ze de motor daar niet genoeg voor mogen aanpassen
pi_156470847
Ik kan even niet quoten, maar Button word nu gelinkt aan Renault als mogelijke opvolger van Grosjean...

Die zag ik dan weer niet aankomen :D
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 13:00:32 #225
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156470884
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:57 schreef opreis het volgende:

[..]

Vorig jaar won RB 3 races en finishde ze 2de(?) in het kampioenschap. Ze haken alleen maar meer af.
Dat dichterbij her optimum komen gaat niet op als je niet volledig vrij bent in je ontwikkeling. Ik meen mij te herinneren dat mercedes deze voorsprong heeft omdat ze de turbo in 2 delen splitsten. Iets dat renault niet kan nabootsen omdat ze de motor daar niet genoeg voor mogen aanpassen
Vorig jaar waren ze ook het derde team qua motor, maar liet Ferrari te veel liggen. Ferrari heeft een iets grotere stap gemaakt dit jaar, terwijl Renault problemen met de betrouwbaarheid had.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 13:00:56 #226
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156470891
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan even niet quoten, maar Button word nu gelinkt aan Renault als mogelijke opvolger van Grosjean...

Die zag ik dan weer niet aankomen :D
Donder nou op met Button :{
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 september 2015 @ 13:01:28 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156470907
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan even niet quoten, maar Button word nu gelinkt aan Renault als mogelijke opvolger van Grosjean...

Die zag ik dan weer niet aankomen :D
ik ook niet, maar Button heeft wel een verleden bij dat team en is een goede ontwikkelingscoureur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156471066
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Donder nou op met Button :{
Button brengt anders best wat sfeer & sjeu in de F1, kan je van Massa of Kimi maar moeilijk zeggen, die lijken meer op de loonlijst te staan en braaf te doen wat de baas zegt, Button trekt tenminste nog zijn scheur open en heeft nog de wil om te winnen. Kan ik van die andere 2 ook niet meer echt zeggen.
pi_156471099
Wat mij betreft blijft Button nog 4-5 jaar.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 september 2015 @ 13:14:06 #230
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156471157
Het enige dat tegen Button pleit is het interview dat hij na de Grand Prix van Japan heeft gegeven. Dat hij tegelijk ingehaald werd door Nasr en Verstappen vond hij gekkenwerk en hij was er wat bang van. Dat is niet helemaal meer de juiste mindset voor een F1-coureur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156471171
Niemand die iets vind van mijn vorige post?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156471182
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat tegen Button pleit is het interview dat hij na de Grand Prix van Japan heeft gegeven. Dat hij tegelijk ingehaald werd door Nasr en Verstappen vond hij gekkenwerk en hij was er wat bang van. Dat is niet helemaal meer de juiste mindset voor een F1-coureur
vanwege het snelheidsverschil ja...
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_156471187
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
Hoezo door Hamilton? Zonder Hamilton was Mercedes ook met twee vingers in die Nase kampioen geworden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_156471200
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat tegen Button pleit is het interview dat hij na de Grand Prix van Japan heeft gegeven. Dat hij tegelijk ingehaald werd door Nasr en Verstappen vond hij gekkenwerk en hij was er wat bang van. Dat is niet helemaal meer de juiste mindset voor een F1-coureur
Hij doelde meer op de power van de Honda VS de rest, hun gebrek aan snelheid is het gevaar, niet dat Max en Nasr gevaarlijk reden
pi_156471209
Button moet niet zeuren over gebrek aan snelheid en dat het gevaarlijk is. Als hij in een betere auto zat en achterblijvers met zo een verschil in snelheiod voorbij kon rijden hoorde je hem ook niet over gevaar.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:23:40 #236
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_156471309
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:17 schreef Geralt het volgende:
Button moet niet zeuren over gebrek aan snelheid en dat het gevaarlijk is. Als hij in een betere auto zat en achterblijvers met zo een verschil in snelheiod voorbij kon rijden hoorde je hem ook niet over gevaar.
hij (en andere) hebben al vaker gezegd dat Caterham/HRT/Manor enzo een gevaar vormen door gebrek aan snelheid.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_156471331
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:23 schreef Toekito het volgende:

[..]

hij (en andere) hebben al vaker gezegd dat Caterham/HRT/Manor enzo een gevaar vormen door gebrek aan snelheid.
Dan moeten ze misschien samen maar eens regelen dat de centen eerlijk verdeeld gaan worden. Zie ook mijn eerdere post over een mogelijk onderzoek wat eraan gaat komen. Met gelijkere verdeling van de poet zal ook het verschil in snelheid gelijker trekken.

Dus zeuren is allemaal prima, maar doe er dan samen wat aan. En als niet dan moet je je grote mond dichthouden. Vind ik dan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:27:07 #238
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_156471362
Button kan moeilijk Bernie en co iets opleggen. Maar verder heb je gelijk. Dat geld moet eerlijker in de F1.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:27:45 #239
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_156471373
Als RBR en Str stoppen is de F1 ook vrij naar de klote. Los van Max evt elders gaat rijden.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_156471375
quote:
12s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
De jaren dat vettel kampioen werd was de motor niet zo doorslaggevend als de afgelopen 2 jaar. Met een mercedes of ferrari motor in de rb had hij toen ook wss kampioen geworden. Als hamilton nu een renault motor in zn mercedes heeft dan wordt geen kampioen
pi_156471414
Het is van alle tijden dat de ene motor de andere niet is.

Ik snap het gezeur niet zo goed. Tevens niet heel handig van RB om Renault eruit te bonjouren terwijl er nog geen alternatief op tafel ligt. Concreet dan bedoel ik.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:31:40 #242
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156471435
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 12:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Verder heeft Red Bull zelf het contract opgezegd voordat ze een alternatief hebben. Dat is een feit. Wat de redenen daarvoor zijn doet er niet aan af dat ze dit gedaan hebben. Renault had ook gezegd het contract te respecteren, ook na overname van Lotus. Red Bull wil dit niet. Dus is het waar.
Natuurlijk willen ze het niet. Zou jij als team zo'n bagger motor willen hebben? Ze hebben geen vertrouwen meer in de motor en terecht. En het contract is gewoon van beide zijden opgezegd. Renault kan zeggen wat ze willen maar die zijn ook niet dom. Warom denk je dat ze Lotus kopen? Precies, omdat ze weten alleen een kans te hebben als fabrieksteam.

Dat gezeik op Red Bull gaat gewoon nergens over. Ze hebben terechte kritiek op Renault en ze willen er terecht niet meer mee rijden. Hun eerlijkheid moet juist gevierd worden.

'Racen in het bloed :')'. Een team is geen levend wezen, wat een onzin zeg. Alsof de mensen die werken voor het Red Bull team minder van racen zouden houden dan de mensen bij Williams. Wederom, flinke beledeging.

En als je denkt dat McLaren niet klaagt ben je wel erg naïef. Alleen speelt het zich daar zoals altijd lekker achter de schermen af. Als je een beetje opgelet hebt is er flinke heibel tussen McLaren en Honda, en ook bij Honda zelf. Alleen heeft McLaren de ballen niet om te zeggen dat ze er gewoon uit stappen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 september 2015 @ 13:32:43 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156471455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo door Hamilton? Zonder Hamilton was Mercedes ook met twee vingers in die Nase kampioen geworden.
Je mist het punt een beetje. Die andere Mercedes-teams konden geen vuist maken tegen het fabrieksteam van Mercedes, net zoals de andere Renault-teams destijds niet konden tippen aan Red Bull Racing, dus het chassis is wel degelijk van groot belang, ook nu nog
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:34:55 #244
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_156471489
Red Bull moet denk ik evolueren naar een fabrieksteam willen ze dit soort gezeik in de toekomst niet hebben. Maarja dat ben je niet zomaar binnen paar jaar.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 september 2015 @ 13:39:54 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156471575
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:16 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Hij doelde meer op de power van de Honda VS de rest, hun gebrek aan snelheid is het gevaar, niet dat Max en Nasr gevaarlijk reden
Dan heb ik dat zondag verkeerd begrepen.

* Peterselieman luisterde slechts met een half oor naar het interview en dat is niet altijd handig :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156471670
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:31 schreef Fir3fly het volgende:
Alsof de mensen die werken voor het Red Bull team minder van racen zouden houden dan de mensen bij Williams.
De mensen die de verantwoordelijkheid kunnen nemen om de stekker eruit te trekken? Ja ik denk dat die bij RB/TR minder van racen houden dan bij verschillende andere teams.

Hun core is niet racen. Hun core is blikjes verkopen. Als de F1 ze niet meer bevalt dan kan een Natteschnitzel gewoon zeggen fuck it, ik kap ermee, hier Bernie heb je je 500 miljoen nog wat, ik ben er klaar mee doei! En makkelijker dan jij denkt. Denk ik dan weer.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156471681
Maargoed, de soep wordt niet zo heet gegeten als hij opgediend wordt natuurlijk.

Een hoop poeha en straks zegt Bernie even foei en dan is alles weer koek en ei. Verwacht ik persoonlijk.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:46:28 #248
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_156471698
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:44 schreef Geralt het volgende:

[..]

De mensen die de verantwoordelijkheid kunnen nemen om de stekker eruit te trekken? Ja ik denk dat die bij RB/TR minder van racen houden dan bij verschillende andere teams.

Hun core is niet racen. Hun core is blikjes verkopen. Als de F1 ze niet meer bevalt dan kan een Natteschnitzel gewoon zeggen fuck it, ik kap ermee, hier Bernie heb je je 500 miljoen nog wat, ik ben er klaar mee doei! En makkelijker dan jij denkt. Denk ik dan weer.
Dat is ook zo. Als Dietertje denkt met wielrennen meer blikjes te gaan verkopen heeft die per 01-01-16 een wielerploeg en geen F1 teams meer
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_156471756
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:46 schreef Toekito het volgende:

[..]

Dat is ook zo. Als Dietertje denkt met wielrennen meer blikjes te gaan verkopen heeft die per 01-01-16 een wielerploeg en geen F1 teams meer
Precies. Ook een van de redenen dat ik niet denk dat ze eruit stappen. Met Max hebben ze goud in handen (en dat is niet om Max op te hemelen, dat is gewoon zo) en dat weten ze zelf ook wel.

Die gaan ze komend jaar sowieso aan zijn contract houden en niet verkopen. Ook niet voor 100 miljoen. Dat is goedkoop wisselgeld voor dergelijke mannen.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 29 september 2015 @ 13:51:52 #250
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_156471839
quote:
7s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Precies. Ook een van de redenen dat ik niet denk dat ze eruit stappen. Met Max hebben ze goud in handen (en dat is niet om Max op te hemelen, dat is gewoon zo) en dat weten ze zelf ook wel.

Die gaan ze komend jaar sowieso aan zijn contract houden en niet verkopen. Ook niet voor 100 miljoen. Dat is goedkoop wisselgeld voor dergelijke mannen.

:)
Max gaat gebruikt worden om in België en Nederland veel blikjes te verkopen. Maar wat is er mis mee? Opzich niks. Pas wanneer ze de F1 door regeltjes verlaten dan is het kutm
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_156472025
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je mist het punt een beetje. Die andere Mercedes-teams konden geen vuist maken tegen het fabrieksteam van Mercedes, net zoals de andere Renault-teams destijds niet konden tippen aan Red Bull Racing, dus het chassis is wel degelijk van groot belang, ook nu nog
Klopt, maar ik snap niet waarom je dan Hamilton erbij haalde, want in die Mercedes was ook Raikkonen nog kampioen geworden als zijn teamgenoot maar trager was geweest. Dat is een heel ander verhaal dan bij RBR.

Overigens is het integrale ontwerp van motor en chassis wel belangrijker geworden, en hebben Ferrari en Mercedes dus zeker in het begin een voordeel van het feit dat ze beide zelf bouwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 29 september 2015 @ 14:07:25 #252
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_156472126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar ik snap niet waarom je dan Hamilton erbij haalde, want in die Mercedes was ook Raikkonen nog kampioen geworden als zijn teamgenoot maar trager was geweest. Dat is een heel ander verhaal dan bij RBR.

Overigens is het integrale ontwerp van motor en chassis wel belangrijker geworden, en hebben Ferrari en Mercedes dus zeker in het begin een voordeel van het feit dat ze beide zelf bouwen.
Sommige teams hebben toch ook gewoon een B-motortje.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_156474786
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk willen ze het niet. Zou jij als team zo'n bagger motor willen hebben? Ze hebben geen vertrouwen meer in de motor en terecht. En het contract is gewoon van beide zijden opgezegd. Renault kan zeggen wat ze willen maar die zijn ook niet dom. Warom denk je dat ze Lotus kopen? Precies, omdat ze weten alleen een kans te hebben als fabrieksteam.

Dat gezeik op Red Bull gaat gewoon nergens over. Ze hebben terechte kritiek op Renault en ze willen er terecht niet meer mee rijden. Hun eerlijkheid moet juist gevierd worden.

'Racen in het bloed :')'. Een team is geen levend wezen, wat een onzin zeg. Alsof de mensen die werken voor het Red Bull team minder van racen zouden houden dan de mensen bij Williams. Wederom, flinke beledeging.

En als je denkt dat McLaren niet klaagt ben je wel erg naïef. Alleen speelt het zich daar zoals altijd lekker achter de schermen af. Als je een beetje opgelet hebt is er flinke heibel tussen McLaren en Honda, en ook bij Honda zelf. Alleen heeft McLaren de ballen niet om te zeggen dat ze er gewoon uit stappen.
Renault wil Lotus omdat ze dan meer exposure krijgen dan dat ze kregen bij Red Bull, zelfs toen ze wereldkampioen werden. Dat is de reden van een eigen team, niet het feit dat ze zonder eigen team niet kunnen winnen, wat ze in de afgelopen tijd met Red Bull (wat hun fabrieksteam is) hebben laten zien. En dat Red Bull dan niet verder met ze wil is ook te begrijpen, maar zorg er dan voor dat je iets achter de hand hebt voordat je het contract opzegt.

En ik heb het niet over de mensen die er werken maar over de eigenaar, zijnde Red Bull. De mensen die er werken doen er juist alles aan om in de F1 te blijven, zelfs met een mindere motor.

En dat McLaren niet opstapt komt niet omdat ze geen ballen hebben, maar weer terug willen naar de jaren dat ze kampioen werden. Is dat volgend jaar niet, dan misschien in de jaren erna en als Honda niet goed genoeg blijkt, gooien ze die er misschien wel uit voor een andere motor zoals ze in het verleden ook met Peugeot deden.
Reden dat ze voor Honda kozen is ook omdat ze niet meer het fabrieksteam van Mercedes waren (sinds die een eigen team hebben) en een leverancier zochten waarvoor ze wel weer fabrieksteam zouden zijn. Die hebben dus wel voor vervanging gezorgd voordat ze het contract bij Mercedes opzegden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:05:41 #254
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156476057
Grosjean naar HaasF1


Volume staat erg laag.
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 17:07:37 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156476094
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:05 schreef RingBewoner het volgende:
Grosjean naar HaasF1


Volume staat erg laag.
Tot zo ver het opleidingprogramma van Ferrari :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:09:49 #256
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156476140
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tot zo ver het opleidingprogramma van Ferrari :W
Ik heb het weer uitgezet, kan er niks van verstaan. Beetje matig dit.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_156476169
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tot zo ver het opleidingprogramma van Ferrari :W
Haas is dan ook geen opleidingsteam van Ferrari. En als tweede coureur kunnen ze nog altijd een Ferrari coureur kiezen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156476190
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:09 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik heb het weer uitgezet, kan er niks van verstaan. Beetje matig dit.
kan je geen engels?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:13:16 #259
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156476205
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:12 schreef Beach het volgende:

[..]

kan je geen engels?
Beter dan de gemiddelde Nederlander.

Als ik echter op mijn laptop Spotify aanzet heb ik aan een kwart van het volume genoeg. Het volume van Haas staat zo laag dat zelfs met vol volume die mensen amper/niet te horen zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_156476216
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:13 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Beter dan de gemiddelde Nederlander.

Als ik echter op mijn laptop Spotify aanzet heb ik aan een kwart van het volume genoeg. Het volume van Haas staat zo laag dat zelfs met vol volume die mensen amper/niet te horen zijn.
Dit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156476354
Zo te zien verstaan ze er daar ook geen zak van :P
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:23:52 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156476409
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Renault wil Lotus omdat ze dan meer exposure krijgen dan dat ze kregen bij Red Bull, zelfs toen ze wereldkampioen werden. Dat is de reden van een eigen team, niet het feit dat ze zonder eigen team niet kunnen winnen, wat ze in de afgelopen tijd met Red Bull (wat hun fabrieksteam is) hebben laten zien. En dat Red Bull dan niet verder met ze wil is ook te begrijpen, maar zorg er dan voor dat je iets achter de hand hebt voordat je het contract opzegt.

Dat kan dus niet want niemand wil ze leveren. Daar kun je Red Bull de schuld niet van geven. Je spreekt jezelf ook flink tegen, zonder eigen team is het als motorenleverancier niet mogelijk om te winnen dit jaar. En waarschijnlijk volgend jaar ook niet. En exposure krijg je ook alleen als je vooraan meedoet, dus mocht het nieuwe Renault team nog niet meekomen doen ze die net zo makkelijk van de hand.

quote:
En dat McLaren niet opstapt komt niet omdat ze geen ballen hebben, maar weer terug willen naar de jaren dat ze kampioen werden. Is dat volgend jaar niet, dan misschien in de jaren erna en als Honda niet goed genoeg blijkt, gooien ze die er misschien wel uit voor een andere motor zoals ze in het verleden ook met Peugeot deden.
Reden dat ze voor Honda kozen is ook omdat ze niet meer het fabrieksteam van Mercedes waren (sinds die een eigen team hebben) en een leverancier zochten waarvoor ze wel weer fabrieksteam zouden zijn. Die hebben dus wel voor vervanging gezorgd voordat ze het contract bij Mercedes opzegden.
Mooi zeg, ik hoef helemaal niets te zeggen want je doet het zelf al :D. Vetgedrukte is exact wat Red Bull doet. Het enige verschil tussen McLaren en Red Bull is dat Red Bull geen zin heeft om nog meer jaren niet mee te doen om de titel. Voor de rest is de situatie exact hetzelfde. Behalve dan wellicht dat McLaren al jaren geen fatsoenlijke auto meer heeft gebouwd...

En die bullshit over het 'fabrieksteam' van Honda zijn gaat ook niet op want volgens de regels moet Honda volgend jaar ook aan andere teams leveren. Dan zit McLaren weer in dezelfde situatie als Red Bull dit jaar.

Met andere woorden, de kritiek op Red Bull is niet gebaseerd op enige logica of consistentie maar is alleen maar gezeik om het gezeik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:24:02 #263
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156476414
Was wel erg zacht ja, beetje jammer dat alleen romain aangekondigd werd. Dat wisten we eigenlijk al. Hoop zelf heel erg dat #2 vergne wordt ipv gutierrez
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_156476875
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat kan dus niet want niemand wil ze leveren. Daar kun je Red Bull de schuld niet van geven. Je spreekt jezelf ook flink tegen, zonder eigen team is het als motorenleverancier niet mogelijk om te winnen dit jaar. En waarschijnlijk volgend jaar ook niet. En exposure krijg je ook alleen als je vooraan meedoet, dus mocht het nieuwe Renault team nog niet meekomen doen ze die net zo makkelijk van de hand.
Ik geef Red Bull ook niet de schuld dat niemand anders competitieve motoren wil leveren. Alleen dat ze het contract met Renault opzeggen voordat ze een nieuwe motor hebben en dus zonder motor zitten. Wat misschien einde team(s) betekent.

En exposure kreeg Renault ook niet toen ze wel vooraan meededen. dat is de reden waarom ze een eigen team willen. In plaats van Renault kreeg voornamelijk Red Bull en Infinity exposure. En toen werd de motor speciaal op Red Bull afgestemd, want dat was het fabrieksteam.
quote:
[..]

Mooi zeg, ik hoef helemaal niets te zeggen want je doet het zelf al :D. Vetgedrukte is exact wat Red Bull doet. Het enige verschil tussen McLaren en Red Bull is dat Red Bull geen zin heeft om nog meer jaren niet mee te doen om de titel. Voor de rest is de situatie exact hetzelfde. Behalve dan wellicht dat McLaren al jaren geen fatsoenlijke auto meer heeft gebouwd...

En die bullshit over het 'fabrieksteam' van Honda zijn gaat ook niet op want volgens de regels moet Honda volgend jaar ook aan andere teams leveren. Dan zit McLaren weer in dezelfde situatie als Red Bull dit jaar.

Met andere woorden, de kritiek op Red Bull is niet gebaseerd op enige logica of consistentie maar is alleen maar gezeik om het gezeik.
Nee, want aangezien Mclaren fabrieksteam is wordt de motor afgestemd op McLaren en moeten de andere teams het er maar mee doen, net zoals dat de afgelopen jaren met Mercedes en Ferrari het geval was. Red Bull zat in dezelfde situatie de afgelopen jaren (want fabrieksteam) maar niet in dezelfde situatie als Red Bull volgend jaar (want geen fabrieksteam meer).

En in 2012 deed McLaren nog mee om de titel. de afgelopen twee jaar was het minder en dit jaar is door de motor moeilijk te zeggen hoe goed de auto is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:54:07 #265
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156476991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:24 schreef Rossdale het volgende:
Was wel erg zacht ja, beetje jammer dat alleen romain aangekondigd werd. Dat wisten we eigenlijk al. Hoop zelf heel erg dat #2 vergne wordt ipv gutierrez
Wat talent betreft hoort Vergne meer thuis in de F1 vind ik persoonlijk.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:54:15 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156476995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik geef Red Bull ook niet de schuld dat niemand anders competitieve motoren wil leveren. Alleen dat ze het contract met Renault opzeggen voordat ze een nieuwe motor hebben en dus zonder motor zitten. Wat misschien einde team(s) betekent.

En wat is daar het probleem dan mee? Ze zitten zonder motor omdat niemand ze wil leveren. Omdat men bang is dat men verslagen wordt door Red Bull met hun eigen motor. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? En waarom is dat ineens verwerpelijk als andere teams exact hetzelfde doen?

Het antwoord is simpelweg hypocrisie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:00:08 #267
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156477114
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:54 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat talent betreft hoort Vergne meer thuis in de F1 vind ik persoonlijk.
Dat vind ik dus ook
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_156477268
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En wat is daar het probleem dan mee? Ze zitten zonder motor omdat niemand ze wil leveren. Omdat men bang is dat men verslagen wordt door Red Bull met hun eigen motor. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? En waarom is dat ineens verwerpelijk als andere teams exact hetzelfde doen?

Het antwoord is simpelweg hypocrisie.
Andere teams doen niet hetzelfde, die zeggen een contract pas op als ze een andere leverancier gevonden hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:37:59 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156477902
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Andere teams doen niet hetzelfde, die zeggen een contract pas op als ze een andere leverancier gevonden hebben.
Wat Red Bull dus niet kan doen omdat niemand ze wil leveren. :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:39:21 #270
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156477936
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:00 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook
Maar aan Gutierrez zit Ferrari vast.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:43:47 #271
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156478050
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:39 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Maar aan Gutierrez zit Ferrari vast.
Vergne ook, beide zijn testrijders van Ferrari :)

Maarja gutierrez heeft Mexicaanse sponsoren achter zich en dat mist vergne dan weer
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:45:09 #272
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156478085
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:43 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Vergne ook, beide zijn testrijders van Ferrari :)

Maarja gutierrez heeft Mexicaanse sponsoren achter zich en dat mist vergne dan weer
:') even vergeten. Dan geef ik de zak geld ook de meeste kans.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:49:44 #273
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156478214
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat Red Bull dus niet kan doen omdat niemand ze wil leveren. :{.
Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?

Red Bull de sponsor dwingt het team om competitief te zijn anders trekken ze de stekker uit de teams. Het team ziet als enige optie om andere motoren te regelen. Echter om je contract al op te zeggen voordat je een alternatief hebt is een slechte onderhandelingspositie. Ferrari weet nu dat Red Bull het team geen enkele keus heeft dan bij hen aan te kloppen en de managers can Ferrari kunnen nu bizarre eisen gaan stellen.

Dit zijn gewoon keiharde zakenmannen die achter het team staan en die boeit het niets als de zaak klapt. Dan investeren ze in een andere extreme sport.

Zie het team en de mensen van het merk Red Bull eens apart.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_156478638
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:49 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?

Red Bull de sponsor dwingt het team om competitief te zijn anders trekken ze de stekker uit de teams. Het team ziet als enige optie om andere motoren te regelen. Echter om je contract al op te zeggen voordat je een alternatief hebt is een slechte onderhandelingspositie. Ferrari weet nu dat Red Bull het team geen enkele keus heeft dan bij hen aan te kloppen en de managers can Ferrari kunnen nu bizarre eisen gaan stellen.

Dit zijn gewoon keiharde zakenmannen die achter het team staan en die boeit het niets als de zaak klapt. Dan investeren ze in een andere extreme sport.

Zie het team en de mensen van het merk Red Bull eens apart.
En dat vetgedrukte was dus precies wat ik vanochtend zei, waarna de hele discussie startte.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:11:09 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156478693
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:49 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?
Neen. Hij probeert zijn haat voor Red Bull uit te leggen maar dat lukt hem niet want het is hypocriet en niet gebaseerd op enige ratio. Dat is inmiddels wel duidelijk.

quote:
Red Bull de sponsor dwingt het team om competitief te zijn anders trekken ze de stekker uit de teams. Het team ziet als enige optie om andere motoren te regelen. Echter om je contract al op te zeggen voordat je een alternatief hebt is een slechte onderhandelingspositie.
Dat is ten eerste onzin en ten tweede irrelevant. Niemand wil aan Red Bull leveren (inclusief Renault) of ze dat contract met Renault hebben laten ontbinden of niet. De twee zaken staan volledig los van elkaar. Het is juist een ontzettend goede positie. Red Bull onderhandelt helemaal niet met Ferrari of met Mercedes want die zeggen gewoon keihard nee. Omdat ze Red Bull als gevaar zien. Red Bull onderhandelt met Bernie omdat zij ook wel weten dat hij het zich niet kan veroorloven om vier auto's en twee teams te verliezen.

quote:
Ferrari weet nu dat Red Bull het team geen enkele keus heeft dan bij hen aan te kloppen en de managers can Ferrari kunnen nu bizarre eisen gaan stellen.
En dan zegt Red Bull gewoon nee en stappen ze er uit. En terecht. Sauber krijgt wel volledige motoren dus waarom Red Bull niet? Precies, omdat Ferrari bang is. Op zich ook wel terecht.

Het ligt gewoon allemaal aan de belachelijke regelgeving omtrent motoren dat deze situatie ontstaan is. De enige reden dat men zeikt op Red Bull is omdat men denkt dat het team zo veel anders is dan de anderen. Terwijl dat dikke onzin is. De meeste kleine teams rijden ook alleen maar omdat ze of een paydriver hebben of toevallig een grote sponsor. Trekken zij de stekker eruit dan is het afgelopen. Dat is ook de reden dat McLaren in flinke financiele problemen zit, ten eerste is Alonso duur en ten tweede wil niemand een auto sponsoren die achteraan rijdt zonder paydriver.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156478712
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:49 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?

Red Bull de sponsor dwingt het team om competitief te zijn anders trekken ze de stekker uit de teams. Het team ziet als enige optie om andere motoren te regelen. Echter om je contract al op te zeggen voordat je een alternatief hebt is een slechte onderhandelingspositie. Ferrari weet nu dat Red Bull het team geen enkele keus heeft dan bij hen aan te kloppen en de managers can Ferrari kunnen nu bizarre eisen gaan stellen.

Dit zijn gewoon keiharde zakenmannen die achter het team staan en die boeit het niets als de zaak klapt. Dan investeren ze in een andere extreme sport.

Zie het team en de mensen van het merk Red Bull eens apart.
Niet mee eens. Als ze nog een contract hadden met renault waarom zou ferrari ze dan leveren? Nergens voor nodig. Nu is ferrari de slechterik omdat ze niet dezelfde motor willen leveren (omdat ze bang zijn) die ze wel aan andere leveren en dit daardoor betekend dat de F1 daardoor misschien 2 teams kwijt is. Dat is lekker voor he merk ferrari als ze als bang gezien worden.
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:12:08 #277
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156478719
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

En dat vetgedrukte was dus precies wat ik vanochtend zei, waarna de hele discussie startte.
Dat komt omdat wat je zei onzin is. Nogmaals, voor de zoveelste keer, niemand wil aan Red Bull leveren omdat ze bang zijn verslagen te worden. Het maakt geen reet uit daarbij of Red Bull nog een contract heeft met Renault of niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:17:30 #278
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156478854
Lotus is failliet, Williams rijdt alleen nog dankzij Martini en historisch geld, Sauber rijdt alleen omdat Nasr er rijdt, mocht die kerel uit India beslissen dat er geen goede resultaten zijn wordt daar ook de stekker eruit getrokken. McLaren kan de rekeningen ook al niet meer betalen en heeft mazzel dat de Honda zo slecht is dat ze die waarschijnlijk gratis krijgen.

Wat voor Red Bull geldt geldt voor alle teams. Behalve eigenlijk Ferrari, die zullen waarschijnlijk nooit opstappen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156479292
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat Red Bull dus niet kan doen omdat niemand ze wil leveren. :{.
Renault was bereid het contract te respecteren, dus te blijven leveren aan Red Bull ook al zouden ze een eigen fabrieksteam beginnen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:39:11 #280
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156479418
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:34 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Renault was bereid het contract te respecteren, dus te blijven leveren aan Red Bull ook al zouden ze een eigen fabrieksteam beginnen.
Ik denk dat Peugeot ook best bereid was McLaren te blijven leveren. Die vlieger gaat niet op want je hebt zelf al toegegeven geen problemen te hebben met teams die slechte motoren weggooien.

Laten we niet vergeten dat de reden van dit alles de baggermotoren van Renault zijn.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156479649
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:11 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Neen. Hij probeert zijn haat voor Red Bull uit te leggen maar dat lukt hem niet want het is hypocriet en niet gebaseerd op enige ratio. Dat is inmiddels wel duidelijk.

[..]

Dat is ten eerste onzin en ten tweede irrelevant. Niemand wil aan Red Bull leveren (inclusief Renault) of ze dat contract met Renault hebben laten ontbinden of niet. De twee zaken staan volledig los van elkaar. Het is juist een ontzettend goede positie. Red Bull onderhandelt helemaal niet met Ferrari of met Mercedes want die zeggen gewoon keihard nee. Omdat ze Red Bull als gevaar zien. Red Bull onderhandelt met Bernie omdat zij ook wel weten dat hij het zich niet kan veroorloven om vier auto's en twee teams te verliezen.

[..]

En dan zegt Red Bull gewoon nee en stappen ze er uit. En terecht. Sauber krijgt wel volledige motoren dus waarom Red Bull niet? Precies, omdat Ferrari bang is. Op zich ook wel terecht.

Het ligt gewoon allemaal aan de belachelijke regelgeving omtrent motoren dat deze situatie ontstaan is. De enige reden dat men zeikt op Red Bull is omdat men denkt dat het team zo veel anders is dan de anderen. Terwijl dat dikke onzin is. De meeste kleine teams rijden ook alleen maar omdat ze of een paydriver hebben of toevallig een grote sponsor. Trekken zij de stekker eruit dan is het afgelopen. Dat is ook de reden dat McLaren in flinke financiele problemen zit, ten eerste is Alonso duur en ten tweede wil niemand een auto sponsoren die achteraan rijdt zonder paydriver.
Ik heb geen haat tegen Red Bull.

Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat zij bereid zijn teams op te offeren als ze geen goede motoren krijgen.

quote:
10s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:39 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik denk dat Peugeot ook best bereid was McLaren te blijven leveren. Die vlieger gaat niet op want je hebt zelf al toegegeven geen problemen te hebben met teams die slechte motoren weggooien.

Laten we niet vergeten dat de reden van dit alles de baggermotoren van Renault zijn.
McLaren had Mercedes als nieuwe leverancier achter de hand. Red Bull heeft niets meer. Dat is het enige imho waar het om gaat. Red Bull offert mogelijk twee teams op, alleen vanwege het feit dat ze geen gelijkwaardige motoren krijgen van Mercedes of Ferrari, de reden waarvoor ze ooit bij Ferrari weg waren gegaan en naar Renault zijn overgestapt.

En dat de Renault motoren op dit moment bagger zijn klopt. Vorig jaar wonnen ze er wel 3 races mee, net zoveel als Ferrari nu, dus wie zegt dat dat volgend jaar niet kan?
Maar dat is niet het issue. Feit dat Red Bull twee teams wil opofferen omdat ze geen competitieve motoren krijgen is wat mij het enige probleem.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:51:33 #282
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156479702
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:49 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik heb geen haat tegen Red Bull.

Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat zij bereid zijn teams op te offeren als ze geen goede motoren krijgen.

Dat klopt, en ik heb nu al meerdere malen aangetoond dat er geen enkele rationele reden is om dat te denken. Als je het fair vindt dat Mercedes en Ferrari geen gelijke motoren willen leveren is het hypocriet om te zeggen dat Red Bull niet zou moeten opstappen.

En je statement dat Red Bull 'niets' heeft geeft wel aan hoe ver je er naast zit. Red Bull heeft 4 auto's, een GP (Oostenrijk) en talloze andere sponsoractiviteiten. Dát is hun 'bargaining chip'. En die is een stuk sterker dan mensen schijnen te denken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Fir3fly op 29-09-2015 19:58:06 ]
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156480179


:D
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 september 2015 @ 20:13:27 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156480249
quote:
dat speentje ook _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_156480275
zo flauw
hopelijk wordt Pilotoons hier niet meer gepost
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 20:15:56 #286
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156480331
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:14 schreef Beach het volgende:
zo flauw
hopelijk wordt Pilotoons hier niet meer gepost
SPT / [Formule 1] Algemeen F1 topic #1

Daar wel?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 september 2015 @ 20:19:59 #287
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_156480462
Het is inderdaad wel een heel vreemde situatie dat je van motorleveranciers afhankelijk bent die een eigen team hebben en er dus een belang bij hebben dat jij als afnemer van hun product slechter bent dan zijzelf als gebruiker van hetzelfde product.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 29-09-2015 20:32:29 ]
pi_156480622
Ik vin d het sowieso raarom te veronderstellen dat Red Bull met een andere motorleverancier kan onderhandelen als ze nog een contract met Renault hebben.

En Vergne gaat hooguit naar Renault, bij Haas ga je echt geen twee Fransen zien.
pi_156480684
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 19:51 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat klopt, en ik heb nu al meerdere malen aangetoond dat er geen enkele rationele reden is om dat te denken. Als je het fair vindt dat Mercedes en Ferrari geen gelijke motoren willen leveren is het hypocriet om te zeggen dat Red Bull niet zou moeten opstappen.

En je statement dat Red Bull 'niets' heeft geeft wel aan hoe ver je er naast zit. Red Bull heeft 4 auto's, een GP (Oostenrijk) en talloze andere sponsoractiviteiten. Dát is hun 'bargaining chip'. En die is een stuk sterker dan mensen schijnen te denken.
Geen motoren willen leveren om hun eigen team te beschermen is niet fair. Dat klopt. Maar die teams hebben er geen belang bij om Red Bull competitieve motoren te leveren. Dat is het kromme aan de F1 en dus zouden ze de regels niet moeten aanpassen dat motorenfabrikanten geen jaar oude motoren zouden mogen leveren. Iets wat dit jaar toegestaan werd voor Marussia, maar nu officieel weer in de regels schijnt te worden opgenomen, waarmee je dus dit soort situaties in de hand werkt.

Maar staat imho niet in verhouding tot opstappen. Maar als ze dat doen levert dat de F1 weer 640 miljoen dollar (boete + prijzengeld) op waarmee ze de andere teams kunnen steunen.

En met niets bedoel ik geen motoren. En het is een flink staaltje blufpoker dat ze spelen, waarvan ik niet weet of ze dat gaan winnen, want daar hebben Mercedes en Ferrari geen belang bij.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156480710
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:25 schreef aesop het volgende:
Ik vin d het sowieso raarom te veronderstellen dat Red Bull met een andere motorleverancier kan onderhandelen als ze nog een contract met Renault hebben.

En Vergne gaat hooguit naar Renault, bij Haas ga je echt geen twee Fransen zien.
Dat gebeurd best vaak, ook gewoon in het standaard bedrijfsleven. Alles gaat verder, maar het contact wordt heel erg "stijf", hier motor upgrade: succes. En einde contract: "doei".
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:30:12 #291
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156480744
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:27 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Geen motoren willen leveren om hun eigen team te beschermen is niet fair. Dat klopt. Maar die teams hebben er geen belang bij om Red Bull competitieve motoren te leveren. Dat is het kromme aan de F1 en dus zouden ze de regels niet moeten aanpassen dat motorenfabrikanten geen jaar oude motoren zouden mogen leveren. Iets wat dit jaar toegestaan werd voor Marussia, maar nu officieel weer in de regels schijnt te worden opgenomen, waarmee je dus dit soort situaties in de hand werkt.
Mooi. We zijn het eens dat de regels belachelijk zijn.
quote:
Maar staat imho niet in verhouding tot opstappen. Maar als ze dat doen levert dat de F1 weer 640 miljoen dollar (boete + prijzengeld) op waarmee ze de andere teams kunnen steunen.

En met niets bedoel ik geen motoren. En het is een flink staaltje blufpoker dat ze spelen, waarvan ik niet weet of ze dat gaan winnen, want daar hebben Mercedes en Ferrari geen belang bij.
Het bespaart Red Bull waarschijnlijk net zoveel als het kost dus dat maakt niet uit. En nogmaals het maakt niet uit of Ferrari of Mercedes er belang bij hebben, het gaat om de F1 als geheel. Red Bull heeft de F1 niet nodig, andersom wel.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_156480778
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:30 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Mooi. We zijn het eens dat de regels belachelijk zijn.

[..]

Het bespaart Red Bull waarschijnlijk net zoveel als het kost dus dat maakt niet uit. En nogmaals het maakt niet uit of Ferrari of Mercedes er belang bij hebben, het gaat om de F1 als geheel. Red Bull heeft de F1 niet nodig, andersom wel.
Andersom ook niet.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 29 september 2015 @ 20:32:31 #293
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_156480812
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:30 schreef Fir3fly het volgende:

Het bespaart Red Bull waarschijnlijk net zoveel als het kost dus dat maakt niet uit. En nogmaals het maakt niet uit of Ferrari of Mercedes er belang bij hebben, het gaat om de F1 als geheel. Red Bull heeft de F1 niet nodig, andersom wel.
Het is niet goed voor de Formule 1 dat een team omdat het een keer niet wint of haar zin niet krijgt maar door blijft janken.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 20:35:34 #294
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156480894
Wat boeit het nou of Red Bull de stekker er uit trekt? Mij hoor je er niet over, als het team dat ooit Jaguar en het team dat ooit Minardi(?) heette maar niet ter ziele gaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_156480953
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:35 schreef Nattekat het volgende:
Wat boeit het nou of Red Bull de stekker er uit trekt? Mij hoor je er niet over, als het team dat ooit Jaguar en het team dat ooit Minardi(?) heette maar niet ter ziele gaan.
Hoe zie je dat voor je? Red Bull stopt er mee en Minardi *poof* is terug?
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 20:40:31 #296
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156481038
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:37 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je? Red Bull stopt er mee en Minardi *poof* is terug?
Minardi niet, maar iig een investeerder.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:42:10 #297
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156481094
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Het is niet goed voor de Formule 1 dat een team omdat het een keer niet wint of haar zin niet krijgt maar door blijft janken.
"Omdat het een keer niet wint" :'). Kom op man, gedraag je eens als een volwassen iemand. Red Bull is gewoon duidelijk: we willen een goede motor of we stoppen. Dat is geen gejank, dat is simpelweg eerlijk zeggen waar het op staat. Want ze hebben gewoon gelijk, zonder Mercedesmotor wordt je sowieso geen kampioen. En zonder Ferrarimotor win je geen enkele race.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 september 2015 @ 20:42:58 #298
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156481122
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 20:35 schreef Nattekat het volgende:
Wat boeit het nou of Red Bull de stekker er uit trekt? Mij hoor je er niet over, als het team dat ooit Jaguar en het team dat ooit Minardi(?) heette maar niet ter ziele gaan.
Alsof het ook maar iemand enige reet uitmaakt wat jij van een bepaald team vindt of wat jou boeit.

We hebben het hier over de gezondheid van de sport.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')