Bocht ik was uitgenodigd bij mn zwager in Singapore en kon zo een week later ook de GP van Maleisie mee pakken..quote:Op maandag 28 september 2015 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
De (voorlopig) nieuwe kalender voor volgend jaar, die in Japan de ronde deed.
1 20 March 2016 Australia Melbourne
2 03 April 2016 Bahrain Sakhir
3 17 April 2016 China Shanghai
4 01 May 2016 Russia Sochi
5 15 May 2016 Spain Barcelona
6 29 May 2016 Monaco Monte Carlo
7 12 June 2016 Canada Montreal
8 26 June 2016 England Silverstone
9 03 July 2016 Austria Spielberg
10 17 July 2016 Azerbaijan Baku
11 31 July 2016 Germany Hockenheim
12 07 August 2016 Hungary Budapest
13 04 September 2016 Belgium Spa-Francorchamps
14 11 September 2016 Italy Monza
15 25 September 2016 Singapore Singapore
16 02 October 2016 Japan Suzuka
17 16 October 2016 USA Austin
18 30 October 2016 Mexico Mexico City
19 06 November 2016 Brazil Sao Paulo
20 20 November 2016 Malaysia Sepang
21 27 November 2016 Abu Dhabi Abu Dhabi
net als of die paar dagen het verschil makenquote:Op maandag 28 september 2015 16:07 schreef Karstman het volgende:
Spa in september, nog grotere kans op regen
Prost is ambassadeur van Renault, en wordt genoemd om in de teamleiding van het nieuwe team plaats te gaan nemen in een functie ala Niki Lauda of zelfs als teambaas. Dus nee, hij heeft geen plan voor Red Bull.....quote:Op maandag 28 september 2015 21:22 schreef Meike26 het volgende:
Wie zagen we in Singapore ineens in de paddock? Alain Prost, heeft hij misschien een backup plan voor 1 van de 2 RB teams?
ART teambaas Frederic Vasseur wordt genoemd als teambaas met Prost in een adviserende rol.quote:Op maandag 28 september 2015 21:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Prost is ambassadeur van Renault, en wordt genoemd om in de teamleiding van het nieuwe team plaats te gaan nemen in een functie ala Niki Lauda of zelfs als teambaas. Dus nee, hij heeft geen plan voor Red Bull.....
Eenzelfde soort functie vervult hij nu ook al bij e.Dams Renault in de Formula E.
Met de boete van 500 miljoen dollar in het vooruitzicht loont het bijna om beide teams voor niets van de hand te doen.quote:Op maandag 28 september 2015 21:22 schreef Meike26 het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat we volgend jaar een jaar gaan meemaken zoals 2009. BAR/Honda stopte ermee en ineens was daar Brawn, vanuit het niets een nieuw team met de erfenis van Honda een team dat al 50% klaar was voor het komende jaar en plotseling dus die ommezwaai.
Wie zagen we in Singapore ineens in de paddock? Alain Prost, heeft hij misschien een backup plan voor 1 van de 2 RB teams?
Ik hoop ergens dat RB 1 van de 2 teams in de verkoop gooit. Honda motoren is ook nog steeds geen ondenkbare krachtbron voor 1 van de 2 teams..
Nog voldoende speculaas tot eind van hetjaar, maar ik ben echt erg nieuwsgierig wat er gaat gebeuren! Zelf gok ik dus denk ik wel dat we vanaf volgend jaar geen 2 RB teams meer hebben, maar nog wel 1 van de 2 die overeind blijft. Eerder str dan rbr die blijft.
Kunnen we met Fok! niet een pooltje opzetten en een team kopen?quote:Op maandag 28 september 2015 21:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met de boete van 500 miljoen dollar in het vooruitzicht loont het bijna om beide teams voor niets van de hand te doen.
Mja.quote:Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat Ecclestone zich er nog eerst stevig mee gaat bemoeien. Een Ferrari-motor van een jaar oud aanbieden is natuurlijk ronduit een belediging voor een topteam als RB.
Kickstart project.quote:Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kunnen we met Fok! niet een pooltje opzetten en een team kopen?
Het is sowieso nogal arrogant om te roepen "wij zijn Red Bull en hebben recht op de beste motor". Ik kan me herinneren dat McLaren, niet zolang nadat Senna wereldkampioen was geworden, ook een jaar had waarbij ze alleen maar een klantenmotor van Ford kregen. En een jaar later met een Peugeot reden.quote:Op maandag 28 september 2015 21:50 schreef zoem het volgende:
Dat sowieso. Zoals PSM ergens al eerder zei: Als RB zich wat respectvoller opstelt ondanks alle tegenslagen, zullen ze mogelijk meer onderhandelsucces oogsten. Dat geroeptoeter van Helmut Marko werkt alleen maar averechts.
Niks is ondenkbaar. Teams verdwijnen. Lotus (de originele), Brabham en Tyrrell waren ooit ook topteams en bestaan nu niet meer.quote:Op maandag 28 september 2015 21:56 schreef THEFXR het volgende:
red bull en STR verdwijnen niet, dat is gewoon ondenkbaar, ze krijgen heus wel een goede motor.
Ferrari zit natuurlijk redelijk in een zetel in deze onderhandelingenquote:Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat Ecclestone zich er nog eerst stevig mee gaat bemoeien. Een Ferrari-motor van een jaar oud aanbieden is natuurlijk ronduit een belediging voor een topteam als RB.
Red Bull heeft identiek dezelfde benadering in de F1 als autofabrikanten dat hebben: zoveel mogelijk van je product aan de man brengen. Die vedwijnen net zo makkelijk als team als dat ze gekomen zijn. Net zoals BMW, Toyota en Honda eind jaren 2000. Zodra dat het merk schade gaat leiden door tegenvallende resultaten is het dag-dagquote:Op maandag 28 september 2015 21:56 schreef THEFXR het volgende:
red bull en STR verdwijnen niet, dat is gewoon ondenkbaar, ze krijgen heus wel een goede motor.
Het kost hem niks. Het levert hem juist geld op. 18 auto's is genoeg voor een GP.quote:Op maandag 28 september 2015 22:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar goed, ik denk alsnog niet dat ze gaan vertrekken komend jaar. Bernie steekt daar wel een stokje voor, anders kost hem dat teveel geld naar GP-organisaties. En ik ga ervanuit dat ie voor RBR wel een a-spec motor fixed voor 2016. STR zal dan wel een b-spec of 2015 PU krijgen.
Precies.quote:Op maandag 28 september 2015 22:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Red Bull heeft identiek dezelfde benadering in de F1 als autofabrikanten dat hebben: zoveel mogelijk van je product aan de man brengen. Die vedwijnen net zo makkelijk als team als dat ze gekomen zijn. Net zoals BMW, Toyota en Honda eind jaren 2000. Zodra dat het merk schade gaat leiden door tegenvallende resultaten is het dag-dag
20 was toch het minimum?quote:Op maandag 28 september 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het kost hem niks. Het levert hem juist geld op. 18 auto's is genoeg voor een GP.
Zo op handen word gedragen door de buitenlandse media als BBC en Sky, zijn ze Max echt niet na een jaar vergeten. Hij word met recht een superster genoemd. En Bernie ziet ook wel in denk ik dat hij met Max ook een leuke smaakmaker op de grid heeft staan. Dat laat hij niet gebeuren en ook al gebeurt het toch, dan rijdt Max op zeker bij een ander team in 2017.. Ook Kubica werd niet vergeten na een jaar uit de F1 te zijn geweest. Talenten worden niet vergeten..quote:Op maandag 28 september 2015 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Zou wel zonde zijn als Verstappen maar 1 jaar in de F1 krijgt. Jaar er tussenuit en het wordt moeilijk om een stoeltje bij een topteam te bemachtigen.
Had je maar zekerheid voor de helft. All about the money he.quote:Op maandag 28 september 2015 22:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zo op handen word gedragen door de buitenlandse media als BBC en Sky, zijn ze Max echt niet na een jaar vergeten. Hij word met recht een superster genoemd. En Bernie ziet ook wel in denk ik dat hij met Max ook een leuke smaakmaker op de grid heeft staan. Dat laat hij niet gebeuren en ook al gebeurt het toch, dan rijdt Max op zeker bij een ander team in 2017.. Ook Kubica werd niet vergeten na een jaar uit de F1 te zijn geweest. Talenten worden niet vergeten..
16. Maar zelfs dan kost het hem geen geld omdat dat geen harde eis is. Als hij maar kan aantonen geprobeerd te hebben om er meer op de grid te houden.quote:
Stuk of 3quote:Op maandag 28 september 2015 23:02 schreef Meike26 het volgende:
Max genereerd vanzelf geld. Zet hem in een competieve auto en hij rijdt hem het kampioenschap binnen.
Hoeveel stoeltjes heeft Sauber nog vrij trouwens ?
Lotus, Brabham en March zijn onder andere succesvolle teams geweest die helemaal verdwenen zijn zonder dat ze overgenomen zijn. Dus dat zegt niets.quote:Op maandag 28 september 2015 22:41 schreef Nattekat het volgende:
En al verdwijnt Red Bull, een team dat al ruim 20 jaar bestaat verdwijnt niet.
Wat ik ermee wil zeggen is dat een exit van RB niet per se een einde van het team hoeft te betekenenquote:Op maandag 28 september 2015 23:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lotus, Brabham en March zijn onder andere succesvolle teams geweest die helemaal verdwenen zijn zonder dat ze overgenomen zijn. Dus dat zegt niets.
2 teams is zeker 1000 man, wat geen werk meer heeft, ik zie het niet gebeuren.quote:Op maandag 28 september 2015 23:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen is dat een exit van RB niet per se een einde van het team hoeft te betekenen
Belachelijke redenering. Waarom blijven mensen deze onzin roepen?quote:Op maandag 28 september 2015 21:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mja.
Aan de andere kant is het natuurlijk niet echt een briljante onderhandelingsstrategie om eerst het contract met je huidige leverancier op te zeggen en dan pas te gaan kijken of je ergens anders iets anders kunt krijgen.
Ondat het waar is?quote:Op dinsdag 29 september 2015 07:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Belachelijke redenering. Waarom blijven mensen deze onzin roepen?
Ze hebben dit zelf op zich afgeroepen en hadden Renault volgend jaar kunnen hebben, als ze gewoon met Renault goed naar verbeteringen zochten. Maar zeuren en zeuren. Wie weet heeft Renault wel volgend jaar een winnende motor...quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:44 schreef opreis het volgende:
Ik snap dat gezeur op RB niet zo goed. Ze kunnen doen wat ze willen maar die motor die ze hebben is gewoon ruk, en daarna gaat ie ook not eens vak kapot. Zoveel geld dr in pompen voor P4 in het kampioenschap slaat nergens op. Ik heb liever dat we weer net zo als 2010 en 2012 weer 3 teams hebben die onderling uitmaken wie wen gp wint, en als je rb een competatieve motor geeft dan heb je dat met rb ferrari en mercedes. Iig meer dan de afgelopen twee jaar.
Het zou zomaar kunnen, want Renault kan nog 12 tokens inzetten en met een chassis dat in de buurt komt van de topteams doe je van voren meequote:Op dinsdag 29 september 2015 09:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ze hebben dit zelf op zich afgeroepen en hadden Renault volgend jaar kunnen hebben, als ze gewoon met Renault goed naar verbeteringen zochten. Maar zeuren en zeuren. Wie weet heeft Renault wel volgend jaar een winnende motor...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |