Eh, wat? Je snapt er niks van als je dat denkt.quote:Op zondag 27 september 2015 19:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ze moeten eerst leren nederig te zijn. Ze zitten op dit moment in de slechts mogelijk denkbare onderhandelingspositie
ik snap het wel, want ze zullen echt niet zomaar uitstappen. Daarvoor zijn hun investeringen gewoonweg te groot. Doen ze dat wel, dan is het even jammer voor de sport, maar dan gaat het model wat op de schop en komen er weer andere teamsquote:Op zondag 27 september 2015 19:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Eh, wat? Je snapt er niks van als je dat denkt.
Ze zitten juist in de beste positie. Ze krijgen goede motoren of ze besparen een bak geld door er uit te stappen.
Ja maar dat heeft er niets mee te maken. Het feit dat Mercedes weigert omdat ze bang zijn verslagen te worden zegt toch al meer dan genoeg?quote:Op zondag 27 september 2015 19:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik snap het wel, want ze zullen echt niet zomaar uitstappen. Daarvoor zijn hun investeringen gewoonweg te groot. Doen ze dat wel, dan is het even jammer voor de sport, maar dan gaat het model wat op de schop en komen er weer andere teams
ik denk dat Merc gewoon een klantenmotor wilde leveren, maar dat was niet voldoende voor RBquote:Op zondag 27 september 2015 19:56 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ja maar dat heeft er niets mee te maken. Het feit dat Mercedes weigert omdat ze bang zijn verslagen te worden zegt toch al meer dan genoeg?
Nogal logisch natuurlijk.quote:Op zondag 27 september 2015 21:04 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik denk dat Merc gewoon een klantenmotor wilde leveren, maar dat was niet voldoende voor RB
quote:Statement Renault:
“ Renault Groep en Gravity Motorsport S.a.r.l., en deelneming Genii Capital SA, zijn blij om de ondertekening van de intentieverklaring aan te kondigen met betrekking tot de acquisitie door Renault van een overheersend aandeel in het Lotus F1 Team Ltd.
De ondertekening van deze intentieverklaring toont Renault’s eerste stap naar een project van het Renault Formule 1-team vanaf het raceseizoen 2016 en daarmee de uitbreiding van 38 jaar toewijding van het merk aan de koningklasse in de autosport; het wereldkampioenschap Formule 1.
Renault Groep en Gravity gaan de komende weken samenwerken om uiteindelijk deze onderneming om te buigen naar een definitieve trasactie, waarbij alle termen en voorwaarden behaald worden tussen hen en andere geïnteresseerde partijen.”
Ik niet, die haas zou naar verluid behoorlijk vergelijkbaar zijn met de ferrari. Hij rijdt al 2 jaar maldonado zoek maar een overstap naar een groter team blijft uit. Bij Haas is hij beter zichtbaar voor ferrari, als hij die stap aan kan naar ferrari dan is haas wel een goed team om het te laten zien lijkt mequote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef Geralt het volgende:
En dan is deze week Grosjean vertrokken naar Haas omdat het allemaal te lang duurde.
Die Renault krijgen ze echt wel weer aan de gang. Ik was blijven zitten als ik hem was.
Haas is gewoon een Ferrari met Dallara bodywork.quote:Op maandag 28 september 2015 11:51 schreef opreis het volgende:
[..]
Ik niet, die haas zou naar verluid behoorlijk vergelijkbaar zijn met de ferrari. Hij rijdt al 2 jaar maldonado zoek maar een overstap naar een groter team blijft uit. Bij Haas is hij beter zichtbaar voor ferrari, als hij die stap aan kan naar ferrari dan is haas wel een goed team om het te laten zien lijkt me
En dat Dallara bodywork zou ook nog eens ontwikkeld zijn door mensen van Ferrari die ze tijdelijk bij Haas/Dallara op de loonlijst hebben gezet.quote:Op maandag 28 september 2015 11:56 schreef Beach het volgende:
[..]
Haas is gewoon een Ferrari met Dallara bodywork.
niet verwonderlijk dat het nieuws juist vandaag naar buiten komt. Als het goed is staat Lotus vandaag namelijk voor de rechter vanwege niet afgedragen loonbelastingquote:
Vermoedelijk in 2016 niet, maar daarna zouden ze misschien een Sauber los kunnen weken bij Ferrari of een Force Indiaquote:Op maandag 28 september 2015 12:42 schreef THEFXR het volgende:
Gaat Renault ook nog aan andere teams leveren?
Kubica komt niet meer terug hoor....quote:Op maandag 28 september 2015 12:17 schreef Fir3fly het volgende:
De enige reden dat ik blij ben dat Renault blijft is dit:
[ afbeelding ]
Jammer nog altijd.quote:Op maandag 28 september 2015 12:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Kubica komt niet meer terug hoor....
Misschien wat voor Alonsoquote:Op maandag 28 september 2015 11:46 schreef Geralt het volgende:
En dan is deze week Grosjean vertrokken naar Haas omdat het allemaal te lang duurde.
Die Renault krijgen ze echt wel weer aan de gang. Ik was blijven zitten als ik hem was.
Denk je? Scheelt toch een hoop kosten al weet ik niet hoe de andere teams contractueel vastliggenquote:Op maandag 28 september 2015 12:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Vermoedelijk in 2016 niet, maar daarna zouden ze misschien een Sauber los kunnen weken bij Ferrari of een Force India
Ze zullen op den duur wel moeten. De FIA wil dat de leveranciers gelijk verdeeld worden over de teams. Honda had voor dit jaar een exclusiviteitsdeal, maar die was toegekend voor één jaar om de entree van Honda te vergemakkelijken. De verwachting is dat Honda volgend jaar of het jaar erop aan meerdere teams gaat leveren (en dat wordt dus ook van Renault verwacht).quote:Op maandag 28 september 2015 13:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Denk je? Scheelt toch een hoop kosten al weet ik niet hoe de andere teams contractueel vastliggen
Ik las vorige week, in hetzelfde bericht als waarin ik dus bovenstaande las dat de FIA Honda wilde vragen om aan STR te leveren als Ferrari niet genoeg capaciteit zou hebben om aan en RB en STR te leveren.quote:Op maandag 28 september 2015 13:26 schreef Fir3fly het volgende:
Met andere woorden de regels worden totaal niet nageleefd. En niemand schijnt het te deren dat Honda gewoon weer alleen aan McLaren gaat leveren.
Ze weten wat er mis is met hun motor (te kleine compressor, waardoor ERS te weinig opgeladen wordt) en willen dat voor volgend jaar aanpassen.quote:Op maandag 28 september 2015 14:04 schreef Beach het volgende:
Ik denk ook niet dat iemand met Honda wil rijden (inclusief McLaren).
quote:(Reuters) - French car maker Renault on Monday announced it would buy a majority stake in the Lotus Formula One motor racing team, allowing the financially stretched outfit to stave off the threat of administration in a London court.
Lotus is facing legal action from HMRC, Britain's tax authority, over unpaid taxes and was pinning its hopes on a buyout by former owners Renault to start sorting out its crippling debt and cash flow problems.
The High Court in London had given Lotus until Monday to make a deal with Renault that could potentially satisfy creditors, or face administration.
At a hearing on Monday morning, lawyers for Renault and Lotus said a deal had been concluded overnight and they asked for an adjournment until Dec. 7 to allow time to finalise the transaction and deal with pressing issues.
Judge Colin Birss agreed to adjourn the case until Dec. 7 or the next available court date after that. Lawyers for Renault told Reuters that HMRC had not been paid what it was owed yet, but would be imminently. HMRC did not oppose the adjournment.
British-based Lotus, which in previous guises of Benetton and Renault won world championships with Michael Schumacher and Fernando Alonso, has struggled to keep operating normally in the current Formula One season.
In Japan, the team were locked out of a hospitality unit intended for their use after failing to pay Grand Prix circuit organisers. Their mechanics had to be catered for along with staff at the VIP Paddock Club, as a favour.
While there were few details of the deal with Renault, the team's prospects were clearly looking brighter after the announcement from the French company, which has been involved in Formula One as an engine supplier for years.
Renault announced that it had signed a letter of intent on the potential acquisition of a controlling stake in Lotus with Gravity Motorsports S.a.r.l., an affiliate of Genii Capital, the Luxembourg-based firm that owns the Formula One team.
"The signature of this Letter of Intent marks Renault's first step towards the project of a Renault Formula 1 team from the 2016 racing season, thereby extending 38 years of commitment of the brand to the world's premier motorsport championship series," Renault said in a statement.
Lotus have faced a series of legal actions this season, with bailiffs impounding their cars after the Belgian Grand Prix in a dispute with former reserve Charles Pic that was later settled.
Lotus missed three payments to HMRC of 905,000 pounds ($1.37 million) each in relation to income tax and national insurance contributions that were due for the months of July, August and September.
In addition, a further 1.4 million pounds relating to Lotus's tax affairs between 2009 and 2014 remains outstanding, according to HMRC, although that amount is disputed and is not expected to be paid in the immediate future.
Lotus also have multiple other creditors, some of whom were represented in court on Monday
En wat als Honda nee zegt?quote:Op maandag 28 september 2015 13:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las vorige week, in hetzelfde bericht als waarin ik dus bovenstaande las dat de FIA Honda wilde vragen om aan STR te leveren als Ferrari niet genoeg capaciteit zou hebben om aan en RB en STR te leveren.
Bocht ik was uitgenodigd bij mn zwager in Singapore en kon zo een week later ook de GP van Maleisie mee pakken..quote:Op maandag 28 september 2015 14:07 schreef sasquatsch het volgende:
De (voorlopig) nieuwe kalender voor volgend jaar, die in Japan de ronde deed.
1 20 March 2016 Australia Melbourne
2 03 April 2016 Bahrain Sakhir
3 17 April 2016 China Shanghai
4 01 May 2016 Russia Sochi
5 15 May 2016 Spain Barcelona
6 29 May 2016 Monaco Monte Carlo
7 12 June 2016 Canada Montreal
8 26 June 2016 England Silverstone
9 03 July 2016 Austria Spielberg
10 17 July 2016 Azerbaijan Baku
11 31 July 2016 Germany Hockenheim
12 07 August 2016 Hungary Budapest
13 04 September 2016 Belgium Spa-Francorchamps
14 11 September 2016 Italy Monza
15 25 September 2016 Singapore Singapore
16 02 October 2016 Japan Suzuka
17 16 October 2016 USA Austin
18 30 October 2016 Mexico Mexico City
19 06 November 2016 Brazil Sao Paulo
20 20 November 2016 Malaysia Sepang
21 27 November 2016 Abu Dhabi Abu Dhabi
net als of die paar dagen het verschil makenquote:Op maandag 28 september 2015 16:07 schreef Karstman het volgende:
Spa in september, nog grotere kans op regen
Prost is ambassadeur van Renault, en wordt genoemd om in de teamleiding van het nieuwe team plaats te gaan nemen in een functie ala Niki Lauda of zelfs als teambaas. Dus nee, hij heeft geen plan voor Red Bull.....quote:Op maandag 28 september 2015 21:22 schreef Meike26 het volgende:
Wie zagen we in Singapore ineens in de paddock? Alain Prost, heeft hij misschien een backup plan voor 1 van de 2 RB teams?
ART teambaas Frederic Vasseur wordt genoemd als teambaas met Prost in een adviserende rol.quote:Op maandag 28 september 2015 21:28 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Prost is ambassadeur van Renault, en wordt genoemd om in de teamleiding van het nieuwe team plaats te gaan nemen in een functie ala Niki Lauda of zelfs als teambaas. Dus nee, hij heeft geen plan voor Red Bull.....
Eenzelfde soort functie vervult hij nu ook al bij e.Dams Renault in de Formula E.
Met de boete van 500 miljoen dollar in het vooruitzicht loont het bijna om beide teams voor niets van de hand te doen.quote:Op maandag 28 september 2015 21:22 schreef Meike26 het volgende:
Ik krijg steeds meer het gevoel dat we volgend jaar een jaar gaan meemaken zoals 2009. BAR/Honda stopte ermee en ineens was daar Brawn, vanuit het niets een nieuw team met de erfenis van Honda een team dat al 50% klaar was voor het komende jaar en plotseling dus die ommezwaai.
Wie zagen we in Singapore ineens in de paddock? Alain Prost, heeft hij misschien een backup plan voor 1 van de 2 RB teams?
Ik hoop ergens dat RB 1 van de 2 teams in de verkoop gooit. Honda motoren is ook nog steeds geen ondenkbare krachtbron voor 1 van de 2 teams..
Nog voldoende speculaas tot eind van hetjaar, maar ik ben echt erg nieuwsgierig wat er gaat gebeuren! Zelf gok ik dus denk ik wel dat we vanaf volgend jaar geen 2 RB teams meer hebben, maar nog wel 1 van de 2 die overeind blijft. Eerder str dan rbr die blijft.
Kunnen we met Fok! niet een pooltje opzetten en een team kopen?quote:Op maandag 28 september 2015 21:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Met de boete van 500 miljoen dollar in het vooruitzicht loont het bijna om beide teams voor niets van de hand te doen.
Mja.quote:Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat Ecclestone zich er nog eerst stevig mee gaat bemoeien. Een Ferrari-motor van een jaar oud aanbieden is natuurlijk ronduit een belediging voor een topteam als RB.
Kickstart project.quote:Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kunnen we met Fok! niet een pooltje opzetten en een team kopen?
Het is sowieso nogal arrogant om te roepen "wij zijn Red Bull en hebben recht op de beste motor". Ik kan me herinneren dat McLaren, niet zolang nadat Senna wereldkampioen was geworden, ook een jaar had waarbij ze alleen maar een klantenmotor van Ford kregen. En een jaar later met een Peugeot reden.quote:Op maandag 28 september 2015 21:50 schreef zoem het volgende:
Dat sowieso. Zoals PSM ergens al eerder zei: Als RB zich wat respectvoller opstelt ondanks alle tegenslagen, zullen ze mogelijk meer onderhandelsucces oogsten. Dat geroeptoeter van Helmut Marko werkt alleen maar averechts.
Niks is ondenkbaar. Teams verdwijnen. Lotus (de originele), Brabham en Tyrrell waren ooit ook topteams en bestaan nu niet meer.quote:Op maandag 28 september 2015 21:56 schreef THEFXR het volgende:
red bull en STR verdwijnen niet, dat is gewoon ondenkbaar, ze krijgen heus wel een goede motor.
Ferrari zit natuurlijk redelijk in een zetel in deze onderhandelingenquote:Op maandag 28 september 2015 21:47 schreef zoem het volgende:
Ik denk dat Ecclestone zich er nog eerst stevig mee gaat bemoeien. Een Ferrari-motor van een jaar oud aanbieden is natuurlijk ronduit een belediging voor een topteam als RB.
Red Bull heeft identiek dezelfde benadering in de F1 als autofabrikanten dat hebben: zoveel mogelijk van je product aan de man brengen. Die vedwijnen net zo makkelijk als team als dat ze gekomen zijn. Net zoals BMW, Toyota en Honda eind jaren 2000. Zodra dat het merk schade gaat leiden door tegenvallende resultaten is het dag-dagquote:Op maandag 28 september 2015 21:56 schreef THEFXR het volgende:
red bull en STR verdwijnen niet, dat is gewoon ondenkbaar, ze krijgen heus wel een goede motor.
Het kost hem niks. Het levert hem juist geld op. 18 auto's is genoeg voor een GP.quote:Op maandag 28 september 2015 22:07 schreef Sinister-D- het volgende:
Maar goed, ik denk alsnog niet dat ze gaan vertrekken komend jaar. Bernie steekt daar wel een stokje voor, anders kost hem dat teveel geld naar GP-organisaties. En ik ga ervanuit dat ie voor RBR wel een a-spec motor fixed voor 2016. STR zal dan wel een b-spec of 2015 PU krijgen.
Precies.quote:Op maandag 28 september 2015 22:04 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Red Bull heeft identiek dezelfde benadering in de F1 als autofabrikanten dat hebben: zoveel mogelijk van je product aan de man brengen. Die vedwijnen net zo makkelijk als team als dat ze gekomen zijn. Net zoals BMW, Toyota en Honda eind jaren 2000. Zodra dat het merk schade gaat leiden door tegenvallende resultaten is het dag-dag
20 was toch het minimum?quote:Op maandag 28 september 2015 22:11 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het kost hem niks. Het levert hem juist geld op. 18 auto's is genoeg voor een GP.
Zo op handen word gedragen door de buitenlandse media als BBC en Sky, zijn ze Max echt niet na een jaar vergeten. Hij word met recht een superster genoemd. En Bernie ziet ook wel in denk ik dat hij met Max ook een leuke smaakmaker op de grid heeft staan. Dat laat hij niet gebeuren en ook al gebeurt het toch, dan rijdt Max op zeker bij een ander team in 2017.. Ook Kubica werd niet vergeten na een jaar uit de F1 te zijn geweest. Talenten worden niet vergeten..quote:Op maandag 28 september 2015 22:29 schreef Swetsenegger het volgende:
Zou wel zonde zijn als Verstappen maar 1 jaar in de F1 krijgt. Jaar er tussenuit en het wordt moeilijk om een stoeltje bij een topteam te bemachtigen.
Had je maar zekerheid voor de helft. All about the money he.quote:Op maandag 28 september 2015 22:45 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zo op handen word gedragen door de buitenlandse media als BBC en Sky, zijn ze Max echt niet na een jaar vergeten. Hij word met recht een superster genoemd. En Bernie ziet ook wel in denk ik dat hij met Max ook een leuke smaakmaker op de grid heeft staan. Dat laat hij niet gebeuren en ook al gebeurt het toch, dan rijdt Max op zeker bij een ander team in 2017.. Ook Kubica werd niet vergeten na een jaar uit de F1 te zijn geweest. Talenten worden niet vergeten..
16. Maar zelfs dan kost het hem geen geld omdat dat geen harde eis is. Als hij maar kan aantonen geprobeerd te hebben om er meer op de grid te houden.quote:
Stuk of 3quote:Op maandag 28 september 2015 23:02 schreef Meike26 het volgende:
Max genereerd vanzelf geld. Zet hem in een competieve auto en hij rijdt hem het kampioenschap binnen.
Hoeveel stoeltjes heeft Sauber nog vrij trouwens ?
Lotus, Brabham en March zijn onder andere succesvolle teams geweest die helemaal verdwenen zijn zonder dat ze overgenomen zijn. Dus dat zegt niets.quote:Op maandag 28 september 2015 22:41 schreef Nattekat het volgende:
En al verdwijnt Red Bull, een team dat al ruim 20 jaar bestaat verdwijnt niet.
Wat ik ermee wil zeggen is dat een exit van RB niet per se een einde van het team hoeft te betekenenquote:Op maandag 28 september 2015 23:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Lotus, Brabham en March zijn onder andere succesvolle teams geweest die helemaal verdwenen zijn zonder dat ze overgenomen zijn. Dus dat zegt niets.
2 teams is zeker 1000 man, wat geen werk meer heeft, ik zie het niet gebeuren.quote:Op maandag 28 september 2015 23:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat ik ermee wil zeggen is dat een exit van RB niet per se een einde van het team hoeft te betekenen
Belachelijke redenering. Waarom blijven mensen deze onzin roepen?quote:Op maandag 28 september 2015 21:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mja.
Aan de andere kant is het natuurlijk niet echt een briljante onderhandelingsstrategie om eerst het contract met je huidige leverancier op te zeggen en dan pas te gaan kijken of je ergens anders iets anders kunt krijgen.
Ondat het waar is?quote:Op dinsdag 29 september 2015 07:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Belachelijke redenering. Waarom blijven mensen deze onzin roepen?
Ze hebben dit zelf op zich afgeroepen en hadden Renault volgend jaar kunnen hebben, als ze gewoon met Renault goed naar verbeteringen zochten. Maar zeuren en zeuren. Wie weet heeft Renault wel volgend jaar een winnende motor...quote:Op dinsdag 29 september 2015 08:44 schreef opreis het volgende:
Ik snap dat gezeur op RB niet zo goed. Ze kunnen doen wat ze willen maar die motor die ze hebben is gewoon ruk, en daarna gaat ie ook not eens vak kapot. Zoveel geld dr in pompen voor P4 in het kampioenschap slaat nergens op. Ik heb liever dat we weer net zo als 2010 en 2012 weer 3 teams hebben die onderling uitmaken wie wen gp wint, en als je rb een competatieve motor geeft dan heb je dat met rb ferrari en mercedes. Iig meer dan de afgelopen twee jaar.
Het zou zomaar kunnen, want Renault kan nog 12 tokens inzetten en met een chassis dat in de buurt komt van de topteams doe je van voren meequote:Op dinsdag 29 september 2015 09:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ze hebben dit zelf op zich afgeroepen en hadden Renault volgend jaar kunnen hebben, als ze gewoon met Renault goed naar verbeteringen zochten. Maar zeuren en zeuren. Wie weet heeft Renault wel volgend jaar een winnende motor...
Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ze hebben dit zelf op zich afgeroepen en hadden Renault volgend jaar kunnen hebben, als ze gewoon met Renault goed naar verbeteringen zochten. Maar zeuren en zeuren. Wie weet heeft Renault wel volgend jaar een winnende motor...
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.
Je bedoelt dat ze dan liever nog meer centen uitgeven vanwege de boete van $ 500 miljoen die ze krijgen dan meerijden in de subtop.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.
met die redenering lijk je ervan uit te gaan dat Mercedes en Ferrari geen stappen maken en Renault enorme stappen voorwaarts maakt. Elke seconde die Renault wint door een verbetering wordt ook door de andere gewonnen door een verbetering. Feit is gewoon dat de Mercedes een fundamentele betere power unit heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:03 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.
Het is domme onzin bedacht door mensen die afgunstig zijn en op de een of andere manier Red Bull haten. Zoals jij, iemand die het team keihard beledigd door ze geen echte 'racers' te noemen. Schande.quote:
Zo werkt het dus niet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:33 schreef DeeBee het volgende:
Dat verbeteren klinkt leuk, maar is natuurlijk gewoon onmogelijk met de huidige regelgeving. Daar zit ook een deel van het probleem, de achterstand inlopen gaat gewoon never nooit lukken. Dus moet je wachten totdat er andere regels komen of nieuwe motoren specs en als je dan 'mazzel' hebt dan scoor je en rij je 4 jaar aan de top en anders heb je een handvol weggegooide seizoenen zoals nu. Daarom wil Red Bull ook veranderen, anders zit je nog een paar seizoenen met dit gekloot...
Denken dat Honda bijv. het gat gaat dichten lijkt mij veel te optimistisch, dat systeem met die tokens is leuk, maar ze hebben cruciale ontwerpprincipes gehanteerd die nu een fundamenteel foute keuze blijken... Die 'even' herstellen is ook niet mogelijk vanwege de strenge regels, dus McLaren is gewoon de zak als ze bij Honda blijven...
Klinkt leuk maar voordat Renault er dus helemaal is zijn we 3 jaar verder. En denk maar niet dat Renault een cent minder uitgeeft dan als ze gewoon mochten ontwikkelen wat ze wilden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet.
Aan technologie zit uiteindelijk altijd een grens, in het beste geval is die grens de natuurwet. Mercedes zit op sommige vlakken al dichterbij die 100% dan Renault, waardoor een stap van 5% die een seconde zou opleveren makkelijker door Renault te maken is dan voor Mercedes.
Zie het als een spelletje pacman waar speler a in een halfgevulde level begint, en speler b in een compleet gevulde level. Elk opgegeten stipje is een tiende. Speler B zal dan altijd in de eerste seconden het meeste winnen. Dat verschil wordt wel steeds kleiner tot speler a alles op heeft, maarhet is er wel.
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar voordat Renault er dus helemaal is zijn we 3 jaar verder. En denk maar niet dat Renault een cent minder uitgeeft dan als ze gewoon mochten ontwikkelen wat ze wilden.
Je punt herhalen is geen antwoord.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je punt herhalen is geen antwoord.
Dat het langzaam gaat klopt. Vind je het niet een probleem dat het dan alsong 3 jaar duurt voordat Renault in de buurt is?
Eh ja dat is gewoon dikke onzin en dat weet jij ook wel. Niet zo gespeeld naïef doen. Renault weet zelf ook wel dat het gewoon bagger is.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.
precies, tot nu toe heeft niemand nog met de verbeterde motor geredenquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.
Die komt gewoon, of ze er gebruik van maken of nietquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:01 schreef THEFXR het volgende:
komt er wel een nieuwe spec vanuit Renault? nu RB en STR niet verder met hun gaan in 2016
verstandige uitsprakenquote:Op dinsdag 29 september 2015 08:05 schreef alwaysonhold het volgende:
Max in de Telegraaf vandaag maakt zich geen zorgen:
Ondanks alle zorgelijke ontwikkelingen zegt Max Verstappen zich geen zorgen te maken over zijn eigen sportieve toekomst. „Ik denk niet dat dat nodig is”, zegt hij, enigszins cryptisch.
De leiding van Red Bull heeft na het aangekondigde afscheid van Renault nog altijd geen nieuwe motorleverancier gevonden voor haar beide Formule 1-teams (Red Bull en Toro Rosso). De kans dat de Oostenrijkse fabrikant van energiedrankjes na dit seizoen alsnog de stekker trekt uit het kostbare Formule 1-project is sinds maandag aanzienlijk gestegen.
De stormachtige ontwikkeling van Verstappen is niemand in de Formule 1 ontgaan. Zowel het Formule 1-team van Mercedes als Ferrari heeft de Limburger, die een doorlopend contract heeft met Red Bull, voor de langere termijn op de radar.
Dan: „Ik weet niet wat er gaat gebeuren en wat er achter de schermen besproken wordt, maar mijn gevoel zegt dat Red Bull en Toro Rosso volgend jaar gewoon op de grid staan. Er wordt van alles gezegd, maar dat kan ook een beetje bij het spel horen”, aldus Verstappen, die maandag terugkeerde uit Suzuka, waar hij zondag nog op knappe wijze negende werd in de Japanse GP.
Jos Verstappen
Ook Jos Verstappen zegt de ontwikkelingen vol vertrouwen af te wachten. „Max heeft de afgelopen maanden zo ongelooflijk veel indruk gemaakt dat ik ervan overtuigd ben dat het met hem wel goed komt. Het zou mooi zijn als hij zijn carrière bij Red Bull en Toro Rosso kan voortzetten. En daar ga ik vooralsnog ook vanuit.
benieuwd wat daar van komen gaat.quote:Twee teams vragen EU onderzoek naar praktijken binnen de F1
Door Maikel Joosten, 50 minuten geleden
De Formule 1 zou wel eens onderzoek ter verduren krijgen van de Europese Unie nadat twee twee teams in de paddock een klacht neergelegd hebben over concurrentiebeperkende praktijken binnen de sport. Ook wordt de Strategy Group als orgaan in twijfel gesteld. Het zou gaan over zowel Sauber als Force Indie. Die laatste heeft dat ondertussen ook al bevestigd via ene officieel statement.
"Wij zijn een van de twee teams die ene klacht hebben laten registreren bij de Europese Unie die de vraagtekens zet bij het bestuur van de Formule 1. Hieruit moet blijken dat het systeem dat de inkomsten verdeelt en de manier waarop de regels worden samengesteld, zowel oneerlijk als onwettig is. Vanwege lopende juridische gesprekken zou het niet gepast zijn om nog verder commentaar te geven."
Volgens een report in het Britse The Times klagen beide teams aan dat andere teams zoals Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren en Williams honderden miljoenen ponden hebben ontvangen waarmee deze hoge heren hun rivalen in achterstandspositie zetten.
Vorig jaar ijverde de Britse Labour MEP Anneliese Dodds al bij de Europese Unie om een onderzoek in te stellen naar de praktijken van de F1. Dit om te kijken of kleinere teams oneerlijk worden behandeld. Het was toen voornamelijk een respons op het in elkaar zakken van Manor en Caterham.
Ten eerste haat ik Red Bull niet. Feit is wel dat Red Bull een F1 team heeft vanwege de marketing. Niet omdat ze het racen in het bloed hebben, zoals een Williams of McLaren die in dezelfde situatie zaten/zitten. Vandaar dat ze zo klagen omdat ze geen competitieve motor hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is domme onzin bedacht door mensen die afgunstig zijn en op de een of andere manier Red Bull haten. Zoals jij, iemand die het team keihard beledigd door ze geen echte 'racers' te noemen. Schande.
Red Bull als team maakt al jaren fantastische auto's, zo goed dat zelfs iemand als Ricciardo er races mee won vorig jaar en nu weer podiums pakt. Je lult mooi over die geblazen diffuser maar die heeft er verder niets mee te maken, dat was een symptoom van het feit dat Red Bull gewoon de regels goed geinterpreteerd heeft. En dat doen ze nu weer. Het hele punt is dat alles zo ongelooflijk restrictief is dat je maar zoveel kunt doen met de auto. Daarna ligt alles aan de motor en het ERS-systeem. En die van Renault is gewoon al 2 jaar kut. Dat mag best gezegd worden. En dat weet Renault ook, de reden dat zij er uit stappen is omdat ze ook weten dat leveren aan klantenteams gewoon niet werkt met deze belachelijke regels. Mensen die roepen dat RB Renault heeft 'weggejaagd' zijn dom en denken niet na. Ze zijn uit elkaar gegaan omdat dit gewoon niet werkt.
En als je denkt dat men er bij Renault er ook maar iets om geeft wat Horner over Renault roept ben je wel erg naïef . Het gaat om de resultaten en die zijn gewoon kut. Renault heeft de keuze gemaakt, de enige manier om een goede motor te bouwen is om de auto ook zelf te ontwerpen.
Nu, Red Bull heeft twee keuzes. Of niet meedoen om de overwinning, hoe goed je auto ook is. Of er uit stappen, de boete betalen en een andere sport gaan doen. Ik hoop dat ze voor het tweede kiezen want een crisis is wat de F1 goed kan gebruiken. Laat die 2017 regels maar volgend jaar ingaan en gooi de motorontwikkeling open. Fuck die tokens.
Ze moeten wel, want anders kunnen ze voor volgend jaar niet zoveel ontwikkelen als ze zouden willen (als de engine unfreeze niet doorgaat omdat Mercedes tegen stemt), omdat het uitgangspunt voor ontwikkeling voor 2016 de laatste motor van 2015 is.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:01 schreef THEFXR het volgende:
komt er wel een nieuwe spec vanuit Renault? nu RB en STR niet verder met hun gaan in 2016
Afgelopen kwali nog viel max zn motor still.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:03 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.
ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Afgelopen kwali nog viel max zn motor still.
En die 4 jaar dat vettel won kwam dus niet door renault maar door rb/vettel. Er reden meer autos met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
Vorig jaar won RB 3 races en finishde ze 2de(?) in het kampioenschap. Ze haken alleen maar meer af.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.
Vorig jaar waren ze ook het derde team qua motor, maar liet Ferrari te veel liggen. Ferrari heeft een iets grotere stap gemaakt dit jaar, terwijl Renault problemen met de betrouwbaarheid had.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Vorig jaar won RB 3 races en finishde ze 2de(?) in het kampioenschap. Ze haken alleen maar meer af.
Dat dichterbij her optimum komen gaat niet op als je niet volledig vrij bent in je ontwikkeling. Ik meen mij te herinneren dat mercedes deze voorsprong heeft omdat ze de turbo in 2 delen splitsten. Iets dat renault niet kan nabootsen omdat ze de motor daar niet genoeg voor mogen aanpassen
Donder nou op met Buttonquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan even niet quoten, maar Button word nu gelinkt aan Renault als mogelijke opvolger van Grosjean...
Die zag ik dan weer niet aankomen
ik ook niet, maar Button heeft wel een verleden bij dat team en is een goede ontwikkelingscoureurquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan even niet quoten, maar Button word nu gelinkt aan Renault als mogelijke opvolger van Grosjean...
Die zag ik dan weer niet aankomen
Button brengt anders best wat sfeer & sjeu in de F1, kan je van Massa of Kimi maar moeilijk zeggen, die lijken meer op de loonlijst te staan en braaf te doen wat de baas zegt, Button trekt tenminste nog zijn scheur open en heeft nog de wil om te winnen. Kan ik van die andere 2 ook niet meer echt zeggen.quote:
vanwege het snelheidsverschil ja...quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat tegen Button pleit is het interview dat hij na de Grand Prix van Japan heeft gegeven. Dat hij tegelijk ingehaald werd door Nasr en Verstappen vond hij gekkenwerk en hij was er wat bang van. Dat is niet helemaal meer de juiste mindset voor een F1-coureur
Hoezo door Hamilton? Zonder Hamilton was Mercedes ook met twee vingers in die Nase kampioen geworden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
Hij doelde meer op de power van de Honda VS de rest, hun gebrek aan snelheid is het gevaar, niet dat Max en Nasr gevaarlijk redenquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat tegen Button pleit is het interview dat hij na de Grand Prix van Japan heeft gegeven. Dat hij tegelijk ingehaald werd door Nasr en Verstappen vond hij gekkenwerk en hij was er wat bang van. Dat is niet helemaal meer de juiste mindset voor een F1-coureur
hij (en andere) hebben al vaker gezegd dat Caterham/HRT/Manor enzo een gevaar vormen door gebrek aan snelheid.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:17 schreef Geralt het volgende:
Button moet niet zeuren over gebrek aan snelheid en dat het gevaarlijk is. Als hij in een betere auto zat en achterblijvers met zo een verschil in snelheiod voorbij kon rijden hoorde je hem ook niet over gevaar.
Dan moeten ze misschien samen maar eens regelen dat de centen eerlijk verdeeld gaan worden. Zie ook mijn eerdere post over een mogelijk onderzoek wat eraan gaat komen. Met gelijkere verdeling van de poet zal ook het verschil in snelheid gelijker trekken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:23 schreef Toekito het volgende:
[..]
hij (en andere) hebben al vaker gezegd dat Caterham/HRT/Manor enzo een gevaar vormen door gebrek aan snelheid.
De jaren dat vettel kampioen werd was de motor niet zo doorslaggevend als de afgelopen 2 jaar. Met een mercedes of ferrari motor in de rb had hij toen ook wss kampioen geworden. Als hamilton nu een renault motor in zn mercedes heeft dan wordt geen kampioenquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |