Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:24 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Ze hebben dit zelf op zich afgeroepen en hadden Renault volgend jaar kunnen hebben, als ze gewoon met Renault goed naar verbeteringen zochten. Maar zeuren en zeuren. Wie weet heeft Renault wel volgend jaar een winnende motor...
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.
Je bedoelt dat ze dan liever nog meer centen uitgeven vanwege de boete van $ 500 miljoen die ze krijgen dan meerijden in de subtop.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:44 schreef opreis het volgende:
[..]
Hoezo, ze zijn toch gewoon duidelijk, ze willen geen renault volgend jaar, dan houden ze liever de centen in de portemonee ipv rijden in de middenmoot. "Als ze gewoon" zo simpel is het dus niet. Renault levert gewoon al 2 jaar onbetrouwbare motoren die niet krachtig genoeg zijn. Elke beloofde update brengt vrij weinig en ook nu weer worden de updates steeds verder uitgesteld. Snap heel goed dat je daar als rb klaar mee bent.
met die redenering lijk je ervan uit te gaan dat Mercedes en Ferrari geen stappen maken en Renault enorme stappen voorwaarts maakt. Elke seconde die Renault wint door een verbetering wordt ook door de andere gewonnen door een verbetering. Feit is gewoon dat de Mercedes een fundamentele betere power unit heeft.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:03 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.
Het is domme onzin bedacht door mensen die afgunstig zijn en op de een of andere manier Red Bull haten. Zoals jij, iemand die het team keihard beledigd door ze geen echte 'racers' te noemen. Schande.quote:
Zo werkt het dus niet.quote:Op dinsdag 29 september 2015 09:33 schreef DeeBee het volgende:
Dat verbeteren klinkt leuk, maar is natuurlijk gewoon onmogelijk met de huidige regelgeving. Daar zit ook een deel van het probleem, de achterstand inlopen gaat gewoon never nooit lukken. Dus moet je wachten totdat er andere regels komen of nieuwe motoren specs en als je dan 'mazzel' hebt dan scoor je en rij je 4 jaar aan de top en anders heb je een handvol weggegooide seizoenen zoals nu. Daarom wil Red Bull ook veranderen, anders zit je nog een paar seizoenen met dit gekloot...
Denken dat Honda bijv. het gat gaat dichten lijkt mij veel te optimistisch, dat systeem met die tokens is leuk, maar ze hebben cruciale ontwerpprincipes gehanteerd die nu een fundamenteel foute keuze blijken... Die 'even' herstellen is ook niet mogelijk vanwege de strenge regels, dus McLaren is gewoon de zak als ze bij Honda blijven...
Klinkt leuk maar voordat Renault er dus helemaal is zijn we 3 jaar verder. En denk maar niet dat Renault een cent minder uitgeeft dan als ze gewoon mochten ontwikkelen wat ze wilden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo werkt het dus niet.
Aan technologie zit uiteindelijk altijd een grens, in het beste geval is die grens de natuurwet. Mercedes zit op sommige vlakken al dichterbij die 100% dan Renault, waardoor een stap van 5% die een seconde zou opleveren makkelijker door Renault te maken is dan voor Mercedes.
Zie het als een spelletje pacman waar speler a in een halfgevulde level begint, en speler b in een compleet gevulde level. Elk opgegeten stipje is een tiende. Speler B zal dan altijd in de eerste seconden het meeste winnen. Dat verschil wordt wel steeds kleiner tot speler a alles op heeft, maarhet is er wel.
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:11 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar voordat Renault er dus helemaal is zijn we 3 jaar verder. En denk maar niet dat Renault een cent minder uitgeeft dan als ze gewoon mochten ontwikkelen wat ze wilden.
Je punt herhalen is geen antwoord.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je punt herhalen is geen antwoord.
Dat het langzaam gaat klopt. Vind je het niet een probleem dat het dan alsong 3 jaar duurt voordat Renault in de buurt is?
Eh ja dat is gewoon dikke onzin en dat weet jij ook wel. Niet zo gespeeld naïef doen. Renault weet zelf ook wel dat het gewoon bagger is.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.
precies, tot nu toe heeft niemand nog met de verbeterde motor geredenquote:Op dinsdag 29 september 2015 11:25 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat geen 3 jaar duren, die Renault is op dit moment beter dan menig Red Bull werknemer naar buiten brengt.
Die komt gewoon, of ze er gebruik van maken of nietquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:01 schreef THEFXR het volgende:
komt er wel een nieuwe spec vanuit Renault? nu RB en STR niet verder met hun gaan in 2016
verstandige uitsprakenquote:Op dinsdag 29 september 2015 08:05 schreef alwaysonhold het volgende:
Max in de Telegraaf vandaag maakt zich geen zorgen:
Ondanks alle zorgelijke ontwikkelingen zegt Max Verstappen zich geen zorgen te maken over zijn eigen sportieve toekomst. „Ik denk niet dat dat nodig is”, zegt hij, enigszins cryptisch.
De leiding van Red Bull heeft na het aangekondigde afscheid van Renault nog altijd geen nieuwe motorleverancier gevonden voor haar beide Formule 1-teams (Red Bull en Toro Rosso). De kans dat de Oostenrijkse fabrikant van energiedrankjes na dit seizoen alsnog de stekker trekt uit het kostbare Formule 1-project is sinds maandag aanzienlijk gestegen.
De stormachtige ontwikkeling van Verstappen is niemand in de Formule 1 ontgaan. Zowel het Formule 1-team van Mercedes als Ferrari heeft de Limburger, die een doorlopend contract heeft met Red Bull, voor de langere termijn op de radar.
Dan: „Ik weet niet wat er gaat gebeuren en wat er achter de schermen besproken wordt, maar mijn gevoel zegt dat Red Bull en Toro Rosso volgend jaar gewoon op de grid staan. Er wordt van alles gezegd, maar dat kan ook een beetje bij het spel horen”, aldus Verstappen, die maandag terugkeerde uit Suzuka, waar hij zondag nog op knappe wijze negende werd in de Japanse GP.
Jos Verstappen
Ook Jos Verstappen zegt de ontwikkelingen vol vertrouwen af te wachten. „Max heeft de afgelopen maanden zo ongelooflijk veel indruk gemaakt dat ik ervan overtuigd ben dat het met hem wel goed komt. Het zou mooi zijn als hij zijn carrière bij Red Bull en Toro Rosso kan voortzetten. En daar ga ik vooralsnog ook vanuit.
benieuwd wat daar van komen gaat.quote:Twee teams vragen EU onderzoek naar praktijken binnen de F1
Door Maikel Joosten, 50 minuten geleden
De Formule 1 zou wel eens onderzoek ter verduren krijgen van de Europese Unie nadat twee twee teams in de paddock een klacht neergelegd hebben over concurrentiebeperkende praktijken binnen de sport. Ook wordt de Strategy Group als orgaan in twijfel gesteld. Het zou gaan over zowel Sauber als Force Indie. Die laatste heeft dat ondertussen ook al bevestigd via ene officieel statement.
"Wij zijn een van de twee teams die ene klacht hebben laten registreren bij de Europese Unie die de vraagtekens zet bij het bestuur van de Formule 1. Hieruit moet blijken dat het systeem dat de inkomsten verdeelt en de manier waarop de regels worden samengesteld, zowel oneerlijk als onwettig is. Vanwege lopende juridische gesprekken zou het niet gepast zijn om nog verder commentaar te geven."
Volgens een report in het Britse The Times klagen beide teams aan dat andere teams zoals Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren en Williams honderden miljoenen ponden hebben ontvangen waarmee deze hoge heren hun rivalen in achterstandspositie zetten.
Vorig jaar ijverde de Britse Labour MEP Anneliese Dodds al bij de Europese Unie om een onderzoek in te stellen naar de praktijken van de F1. Dit om te kijken of kleinere teams oneerlijk worden behandeld. Het was toen voornamelijk een respons op het in elkaar zakken van Manor en Caterham.
Ten eerste haat ik Red Bull niet. Feit is wel dat Red Bull een F1 team heeft vanwege de marketing. Niet omdat ze het racen in het bloed hebben, zoals een Williams of McLaren die in dezelfde situatie zaten/zitten. Vandaar dat ze zo klagen omdat ze geen competitieve motor hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:57 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Het is domme onzin bedacht door mensen die afgunstig zijn en op de een of andere manier Red Bull haten. Zoals jij, iemand die het team keihard beledigd door ze geen echte 'racers' te noemen. Schande.
Red Bull als team maakt al jaren fantastische auto's, zo goed dat zelfs iemand als Ricciardo er races mee won vorig jaar en nu weer podiums pakt. Je lult mooi over die geblazen diffuser maar die heeft er verder niets mee te maken, dat was een symptoom van het feit dat Red Bull gewoon de regels goed geinterpreteerd heeft. En dat doen ze nu weer. Het hele punt is dat alles zo ongelooflijk restrictief is dat je maar zoveel kunt doen met de auto. Daarna ligt alles aan de motor en het ERS-systeem. En die van Renault is gewoon al 2 jaar kut. Dat mag best gezegd worden. En dat weet Renault ook, de reden dat zij er uit stappen is omdat ze ook weten dat leveren aan klantenteams gewoon niet werkt met deze belachelijke regels. Mensen die roepen dat RB Renault heeft 'weggejaagd' zijn dom en denken niet na. Ze zijn uit elkaar gegaan omdat dit gewoon niet werkt.
En als je denkt dat men er bij Renault er ook maar iets om geeft wat Horner over Renault roept ben je wel erg naïef . Het gaat om de resultaten en die zijn gewoon kut. Renault heeft de keuze gemaakt, de enige manier om een goede motor te bouwen is om de auto ook zelf te ontwerpen.
Nu, Red Bull heeft twee keuzes. Of niet meedoen om de overwinning, hoe goed je auto ook is. Of er uit stappen, de boete betalen en een andere sport gaan doen. Ik hoop dat ze voor het tweede kiezen want een crisis is wat de F1 goed kan gebruiken. Laat die 2017 regels maar volgend jaar ingaan en gooi de motorontwikkeling open. Fuck die tokens.
Ze moeten wel, want anders kunnen ze voor volgend jaar niet zoveel ontwikkelen als ze zouden willen (als de engine unfreeze niet doorgaat omdat Mercedes tegen stemt), omdat het uitgangspunt voor ontwikkeling voor 2016 de laatste motor van 2015 is.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:01 schreef THEFXR het volgende:
komt er wel een nieuwe spec vanuit Renault? nu RB en STR niet verder met hun gaan in 2016
Afgelopen kwali nog viel max zn motor still.quote:Op dinsdag 29 september 2015 10:03 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Renault heeft sinds een aantal races weinig echte betrouwbaarheidsproblemen en winnen zelfs bijna sommige races. Renault heeft een goede stap in de goede richting gezet dit seizoen. Onzin wat je schrijft. Renault kan er echt wel goed bijzitten volgend seizoen als ze zich zo doorontwikkelen. Ze hebben 4 jaar gezorgd voor Wk's voor Vettel, komt helemaal goed met Renault.
ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:53 schreef opreis het volgende:
[..]
Afgelopen kwali nog viel max zn motor still.
En die 4 jaar dat vettel won kwam dus niet door renault maar door rb/vettel. Er reden meer autos met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
Vorig jaar won RB 3 races en finishde ze 2de(?) in het kampioenschap. Ze haken alleen maar meer af.quote:Op dinsdag 29 september 2015 11:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, Renault blijft inlopen op Mercedes. Vorig jaar, nu volgend jaar. Het tempo waarmee dat gaat, wordt enkel steeds kleiner.
Vorig jaar waren ze ook het derde team qua motor, maar liet Ferrari te veel liggen. Ferrari heeft een iets grotere stap gemaakt dit jaar, terwijl Renault problemen met de betrouwbaarheid had.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:57 schreef opreis het volgende:
[..]
Vorig jaar won RB 3 races en finishde ze 2de(?) in het kampioenschap. Ze haken alleen maar meer af.
Dat dichterbij her optimum komen gaat niet op als je niet volledig vrij bent in je ontwikkeling. Ik meen mij te herinneren dat mercedes deze voorsprong heeft omdat ze de turbo in 2 delen splitsten. Iets dat renault niet kan nabootsen omdat ze de motor daar niet genoeg voor mogen aanpassen
Donder nou op met Buttonquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan even niet quoten, maar Button word nu gelinkt aan Renault als mogelijke opvolger van Grosjean...
Die zag ik dan weer niet aankomen
ik ook niet, maar Button heeft wel een verleden bij dat team en is een goede ontwikkelingscoureurquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Ik kan even niet quoten, maar Button word nu gelinkt aan Renault als mogelijke opvolger van Grosjean...
Die zag ik dan weer niet aankomen
Button brengt anders best wat sfeer & sjeu in de F1, kan je van Massa of Kimi maar moeilijk zeggen, die lijken meer op de loonlijst te staan en braaf te doen wat de baas zegt, Button trekt tenminste nog zijn scheur open en heeft nog de wil om te winnen. Kan ik van die andere 2 ook niet meer echt zeggen.quote:
vanwege het snelheidsverschil ja...quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat tegen Button pleit is het interview dat hij na de Grand Prix van Japan heeft gegeven. Dat hij tegelijk ingehaald werd door Nasr en Verstappen vond hij gekkenwerk en hij was er wat bang van. Dat is niet helemaal meer de juiste mindset voor een F1-coureur
Hoezo door Hamilton? Zonder Hamilton was Mercedes ook met twee vingers in die Nase kampioen geworden.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
Hij doelde meer op de power van de Honda VS de rest, hun gebrek aan snelheid is het gevaar, niet dat Max en Nasr gevaarlijk redenquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het enige dat tegen Button pleit is het interview dat hij na de Grand Prix van Japan heeft gegeven. Dat hij tegelijk ingehaald werd door Nasr en Verstappen vond hij gekkenwerk en hij was er wat bang van. Dat is niet helemaal meer de juiste mindset voor een F1-coureur
hij (en andere) hebben al vaker gezegd dat Caterham/HRT/Manor enzo een gevaar vormen door gebrek aan snelheid.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:17 schreef Geralt het volgende:
Button moet niet zeuren over gebrek aan snelheid en dat het gevaarlijk is. Als hij in een betere auto zat en achterblijvers met zo een verschil in snelheiod voorbij kon rijden hoorde je hem ook niet over gevaar.
Dan moeten ze misschien samen maar eens regelen dat de centen eerlijk verdeeld gaan worden. Zie ook mijn eerdere post over een mogelijk onderzoek wat eraan gaat komen. Met gelijkere verdeling van de poet zal ook het verschil in snelheid gelijker trekken.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:23 schreef Toekito het volgende:
[..]
hij (en andere) hebben al vaker gezegd dat Caterham/HRT/Manor enzo een gevaar vormen door gebrek aan snelheid.
De jaren dat vettel kampioen werd was de motor niet zo doorslaggevend als de afgelopen 2 jaar. Met een mercedes of ferrari motor in de rb had hij toen ook wss kampioen geworden. Als hamilton nu een renault motor in zn mercedes heeft dan wordt geen kampioenquote:Op dinsdag 29 september 2015 12:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ja, zo lust ik er nog wel een paar. Vorig jaar werd Mercedes kampioen niet door de motor, maar door het fabrieksteam en Hamilton. Er reden meer auto's met dezelfde motor rond maar die eindigde een stuk lager in het klassement.
Natuurlijk willen ze het niet. Zou jij als team zo'n bagger motor willen hebben? Ze hebben geen vertrouwen meer in de motor en terecht. En het contract is gewoon van beide zijden opgezegd. Renault kan zeggen wat ze willen maar die zijn ook niet dom. Warom denk je dat ze Lotus kopen? Precies, omdat ze weten alleen een kans te hebben als fabrieksteam.quote:Op dinsdag 29 september 2015 12:49 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Verder heeft Red Bull zelf het contract opgezegd voordat ze een alternatief hebben. Dat is een feit. Wat de redenen daarvoor zijn doet er niet aan af dat ze dit gedaan hebben. Renault had ook gezegd het contract te respecteren, ook na overname van Lotus. Red Bull wil dit niet. Dus is het waar.
Je mist het punt een beetje. Die andere Mercedes-teams konden geen vuist maken tegen het fabrieksteam van Mercedes, net zoals de andere Renault-teams destijds niet konden tippen aan Red Bull Racing, dus het chassis is wel degelijk van groot belang, ook nu nogquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo door Hamilton? Zonder Hamilton was Mercedes ook met twee vingers in die Nase kampioen geworden.
Dan heb ik dat zondag verkeerd begrepen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:16 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Hij doelde meer op de power van de Honda VS de rest, hun gebrek aan snelheid is het gevaar, niet dat Max en Nasr gevaarlijk reden
De mensen die de verantwoordelijkheid kunnen nemen om de stekker eruit te trekken? Ja ik denk dat die bij RB/TR minder van racen houden dan bij verschillende andere teams.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:31 schreef Fir3fly het volgende:
Alsof de mensen die werken voor het Red Bull team minder van racen zouden houden dan de mensen bij Williams.
Dat is ook zo. Als Dietertje denkt met wielrennen meer blikjes te gaan verkopen heeft die per 01-01-16 een wielerploeg en geen F1 teams meerquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:44 schreef Geralt het volgende:
[..]
De mensen die de verantwoordelijkheid kunnen nemen om de stekker eruit te trekken? Ja ik denk dat die bij RB/TR minder van racen houden dan bij verschillende andere teams.
Hun core is niet racen. Hun core is blikjes verkopen. Als de F1 ze niet meer bevalt dan kan een Natteschnitzel gewoon zeggen fuck it, ik kap ermee, hier Bernie heb je je 500 miljoen nog wat, ik ben er klaar mee doei! En makkelijker dan jij denkt. Denk ik dan weer.
Precies. Ook een van de redenen dat ik niet denk dat ze eruit stappen. Met Max hebben ze goud in handen (en dat is niet om Max op te hemelen, dat is gewoon zo) en dat weten ze zelf ook wel.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:46 schreef Toekito het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Als Dietertje denkt met wielrennen meer blikjes te gaan verkopen heeft die per 01-01-16 een wielerploeg en geen F1 teams meer
Max gaat gebruikt worden om in België en Nederland veel blikjes te verkopen. Maar wat is er mis mee? Opzich niks. Pas wanneer ze de F1 door regeltjes verlaten dan is het kutmquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Precies. Ook een van de redenen dat ik niet denk dat ze eruit stappen. Met Max hebben ze goud in handen (en dat is niet om Max op te hemelen, dat is gewoon zo) en dat weten ze zelf ook wel.
Die gaan ze komend jaar sowieso aan zijn contract houden en niet verkopen. Ook niet voor 100 miljoen. Dat is goedkoop wisselgeld voor dergelijke mannen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |