abonnement Unibet Coolblue
pi_156472025
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je mist het punt een beetje. Die andere Mercedes-teams konden geen vuist maken tegen het fabrieksteam van Mercedes, net zoals de andere Renault-teams destijds niet konden tippen aan Red Bull Racing, dus het chassis is wel degelijk van groot belang, ook nu nog
Klopt, maar ik snap niet waarom je dan Hamilton erbij haalde, want in die Mercedes was ook Raikkonen nog kampioen geworden als zijn teamgenoot maar trager was geweest. Dat is een heel ander verhaal dan bij RBR.

Overigens is het integrale ontwerp van motor en chassis wel belangrijker geworden, en hebben Ferrari en Mercedes dus zeker in het begin een voordeel van het feit dat ze beide zelf bouwen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 29 september 2015 @ 14:07:25 #252
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_156472126
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt, maar ik snap niet waarom je dan Hamilton erbij haalde, want in die Mercedes was ook Raikkonen nog kampioen geworden als zijn teamgenoot maar trager was geweest. Dat is een heel ander verhaal dan bij RBR.

Overigens is het integrale ontwerp van motor en chassis wel belangrijker geworden, en hebben Ferrari en Mercedes dus zeker in het begin een voordeel van het feit dat ze beide zelf bouwen.
Sommige teams hebben toch ook gewoon een B-motortje.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_156474786
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 13:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Natuurlijk willen ze het niet. Zou jij als team zo'n bagger motor willen hebben? Ze hebben geen vertrouwen meer in de motor en terecht. En het contract is gewoon van beide zijden opgezegd. Renault kan zeggen wat ze willen maar die zijn ook niet dom. Warom denk je dat ze Lotus kopen? Precies, omdat ze weten alleen een kans te hebben als fabrieksteam.

Dat gezeik op Red Bull gaat gewoon nergens over. Ze hebben terechte kritiek op Renault en ze willen er terecht niet meer mee rijden. Hun eerlijkheid moet juist gevierd worden.

'Racen in het bloed :')'. Een team is geen levend wezen, wat een onzin zeg. Alsof de mensen die werken voor het Red Bull team minder van racen zouden houden dan de mensen bij Williams. Wederom, flinke beledeging.

En als je denkt dat McLaren niet klaagt ben je wel erg naïef. Alleen speelt het zich daar zoals altijd lekker achter de schermen af. Als je een beetje opgelet hebt is er flinke heibel tussen McLaren en Honda, en ook bij Honda zelf. Alleen heeft McLaren de ballen niet om te zeggen dat ze er gewoon uit stappen.
Renault wil Lotus omdat ze dan meer exposure krijgen dan dat ze kregen bij Red Bull, zelfs toen ze wereldkampioen werden. Dat is de reden van een eigen team, niet het feit dat ze zonder eigen team niet kunnen winnen, wat ze in de afgelopen tijd met Red Bull (wat hun fabrieksteam is) hebben laten zien. En dat Red Bull dan niet verder met ze wil is ook te begrijpen, maar zorg er dan voor dat je iets achter de hand hebt voordat je het contract opzegt.

En ik heb het niet over de mensen die er werken maar over de eigenaar, zijnde Red Bull. De mensen die er werken doen er juist alles aan om in de F1 te blijven, zelfs met een mindere motor.

En dat McLaren niet opstapt komt niet omdat ze geen ballen hebben, maar weer terug willen naar de jaren dat ze kampioen werden. Is dat volgend jaar niet, dan misschien in de jaren erna en als Honda niet goed genoeg blijkt, gooien ze die er misschien wel uit voor een andere motor zoals ze in het verleden ook met Peugeot deden.
Reden dat ze voor Honda kozen is ook omdat ze niet meer het fabrieksteam van Mercedes waren (sinds die een eigen team hebben) en een leverancier zochten waarvoor ze wel weer fabrieksteam zouden zijn. Die hebben dus wel voor vervanging gezorgd voordat ze het contract bij Mercedes opzegden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:05:41 #254
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156476057
Grosjean naar HaasF1


Volume staat erg laag.
UI Made bij VanilleKwark.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 29 september 2015 @ 17:07:37 #255
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_156476094
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:05 schreef RingBewoner het volgende:
Grosjean naar HaasF1


Volume staat erg laag.
Tot zo ver het opleidingprogramma van Ferrari :W
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:09:49 #256
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156476140
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tot zo ver het opleidingprogramma van Ferrari :W
Ik heb het weer uitgezet, kan er niks van verstaan. Beetje matig dit.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_156476169
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tot zo ver het opleidingprogramma van Ferrari :W
Haas is dan ook geen opleidingsteam van Ferrari. En als tweede coureur kunnen ze nog altijd een Ferrari coureur kiezen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156476190
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:09 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Ik heb het weer uitgezet, kan er niks van verstaan. Beetje matig dit.
kan je geen engels?
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:13:16 #259
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156476205
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:12 schreef Beach het volgende:

[..]

kan je geen engels?
Beter dan de gemiddelde Nederlander.

Als ik echter op mijn laptop Spotify aanzet heb ik aan een kwart van het volume genoeg. Het volume van Haas staat zo laag dat zelfs met vol volume die mensen amper/niet te horen zijn.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_156476216
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:13 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Beter dan de gemiddelde Nederlander.

Als ik echter op mijn laptop Spotify aanzet heb ik aan een kwart van het volume genoeg. Het volume van Haas staat zo laag dat zelfs met vol volume die mensen amper/niet te horen zijn.
Dit.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_156476354
Zo te zien verstaan ze er daar ook geen zak van :P
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:23:52 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156476409
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Renault wil Lotus omdat ze dan meer exposure krijgen dan dat ze kregen bij Red Bull, zelfs toen ze wereldkampioen werden. Dat is de reden van een eigen team, niet het feit dat ze zonder eigen team niet kunnen winnen, wat ze in de afgelopen tijd met Red Bull (wat hun fabrieksteam is) hebben laten zien. En dat Red Bull dan niet verder met ze wil is ook te begrijpen, maar zorg er dan voor dat je iets achter de hand hebt voordat je het contract opzegt.

Dat kan dus niet want niemand wil ze leveren. Daar kun je Red Bull de schuld niet van geven. Je spreekt jezelf ook flink tegen, zonder eigen team is het als motorenleverancier niet mogelijk om te winnen dit jaar. En waarschijnlijk volgend jaar ook niet. En exposure krijg je ook alleen als je vooraan meedoet, dus mocht het nieuwe Renault team nog niet meekomen doen ze die net zo makkelijk van de hand.

quote:
En dat McLaren niet opstapt komt niet omdat ze geen ballen hebben, maar weer terug willen naar de jaren dat ze kampioen werden. Is dat volgend jaar niet, dan misschien in de jaren erna en als Honda niet goed genoeg blijkt, gooien ze die er misschien wel uit voor een andere motor zoals ze in het verleden ook met Peugeot deden.
Reden dat ze voor Honda kozen is ook omdat ze niet meer het fabrieksteam van Mercedes waren (sinds die een eigen team hebben) en een leverancier zochten waarvoor ze wel weer fabrieksteam zouden zijn. Die hebben dus wel voor vervanging gezorgd voordat ze het contract bij Mercedes opzegden.
Mooi zeg, ik hoef helemaal niets te zeggen want je doet het zelf al :D. Vetgedrukte is exact wat Red Bull doet. Het enige verschil tussen McLaren en Red Bull is dat Red Bull geen zin heeft om nog meer jaren niet mee te doen om de titel. Voor de rest is de situatie exact hetzelfde. Behalve dan wellicht dat McLaren al jaren geen fatsoenlijke auto meer heeft gebouwd...

En die bullshit over het 'fabrieksteam' van Honda zijn gaat ook niet op want volgens de regels moet Honda volgend jaar ook aan andere teams leveren. Dan zit McLaren weer in dezelfde situatie als Red Bull dit jaar.

Met andere woorden, de kritiek op Red Bull is niet gebaseerd op enige logica of consistentie maar is alleen maar gezeik om het gezeik.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:24:02 #263
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156476414
Was wel erg zacht ja, beetje jammer dat alleen romain aangekondigd werd. Dat wisten we eigenlijk al. Hoop zelf heel erg dat #2 vergne wordt ipv gutierrez
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_156476875
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:23 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat kan dus niet want niemand wil ze leveren. Daar kun je Red Bull de schuld niet van geven. Je spreekt jezelf ook flink tegen, zonder eigen team is het als motorenleverancier niet mogelijk om te winnen dit jaar. En waarschijnlijk volgend jaar ook niet. En exposure krijg je ook alleen als je vooraan meedoet, dus mocht het nieuwe Renault team nog niet meekomen doen ze die net zo makkelijk van de hand.
Ik geef Red Bull ook niet de schuld dat niemand anders competitieve motoren wil leveren. Alleen dat ze het contract met Renault opzeggen voordat ze een nieuwe motor hebben en dus zonder motor zitten. Wat misschien einde team(s) betekent.

En exposure kreeg Renault ook niet toen ze wel vooraan meededen. dat is de reden waarom ze een eigen team willen. In plaats van Renault kreeg voornamelijk Red Bull en Infinity exposure. En toen werd de motor speciaal op Red Bull afgestemd, want dat was het fabrieksteam.
quote:
[..]

Mooi zeg, ik hoef helemaal niets te zeggen want je doet het zelf al :D. Vetgedrukte is exact wat Red Bull doet. Het enige verschil tussen McLaren en Red Bull is dat Red Bull geen zin heeft om nog meer jaren niet mee te doen om de titel. Voor de rest is de situatie exact hetzelfde. Behalve dan wellicht dat McLaren al jaren geen fatsoenlijke auto meer heeft gebouwd...

En die bullshit over het 'fabrieksteam' van Honda zijn gaat ook niet op want volgens de regels moet Honda volgend jaar ook aan andere teams leveren. Dan zit McLaren weer in dezelfde situatie als Red Bull dit jaar.

Met andere woorden, de kritiek op Red Bull is niet gebaseerd op enige logica of consistentie maar is alleen maar gezeik om het gezeik.
Nee, want aangezien Mclaren fabrieksteam is wordt de motor afgestemd op McLaren en moeten de andere teams het er maar mee doen, net zoals dat de afgelopen jaren met Mercedes en Ferrari het geval was. Red Bull zat in dezelfde situatie de afgelopen jaren (want fabrieksteam) maar niet in dezelfde situatie als Red Bull volgend jaar (want geen fabrieksteam meer).

En in 2012 deed McLaren nog mee om de titel. de afgelopen twee jaar was het minder en dit jaar is door de motor moeilijk te zeggen hoe goed de auto is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:54:07 #265
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156476991
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:24 schreef Rossdale het volgende:
Was wel erg zacht ja, beetje jammer dat alleen romain aangekondigd werd. Dat wisten we eigenlijk al. Hoop zelf heel erg dat #2 vergne wordt ipv gutierrez
Wat talent betreft hoort Vergne meer thuis in de F1 vind ik persoonlijk.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 september 2015 @ 17:54:15 #266
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156476995
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:48 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Ik geef Red Bull ook niet de schuld dat niemand anders competitieve motoren wil leveren. Alleen dat ze het contract met Renault opzeggen voordat ze een nieuwe motor hebben en dus zonder motor zitten. Wat misschien einde team(s) betekent.

En wat is daar het probleem dan mee? Ze zitten zonder motor omdat niemand ze wil leveren. Omdat men bang is dat men verslagen wordt door Red Bull met hun eigen motor. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? En waarom is dat ineens verwerpelijk als andere teams exact hetzelfde doen?

Het antwoord is simpelweg hypocrisie.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:00:08 #267
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156477114
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:54 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Wat talent betreft hoort Vergne meer thuis in de F1 vind ik persoonlijk.
Dat vind ik dus ook
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_156477268
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 17:54 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

En wat is daar het probleem dan mee? Ze zitten zonder motor omdat niemand ze wil leveren. Omdat men bang is dat men verslagen wordt door Red Bull met hun eigen motor. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? En waarom is dat ineens verwerpelijk als andere teams exact hetzelfde doen?

Het antwoord is simpelweg hypocrisie.
Andere teams doen niet hetzelfde, die zeggen een contract pas op als ze een andere leverancier gevonden hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:37:59 #269
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156477902
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:09 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Andere teams doen niet hetzelfde, die zeggen een contract pas op als ze een andere leverancier gevonden hebben.
Wat Red Bull dus niet kan doen omdat niemand ze wil leveren. :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:39:21 #270
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156477936
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:00 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook
Maar aan Gutierrez zit Ferrari vast.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:43:47 #271
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156478050
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:39 schreef RingBewoner het volgende:

[..]

Maar aan Gutierrez zit Ferrari vast.
Vergne ook, beide zijn testrijders van Ferrari :)

Maarja gutierrez heeft Mexicaanse sponsoren achter zich en dat mist vergne dan weer
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:45:09 #272
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_156478085
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:43 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Vergne ook, beide zijn testrijders van Ferrari :)

Maarja gutierrez heeft Mexicaanse sponsoren achter zich en dat mist vergne dan weer
:') even vergeten. Dan geef ik de zak geld ook de meeste kans.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 29 september 2015 @ 18:49:44 #273
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_156478214
quote:
14s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:37 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat Red Bull dus niet kan doen omdat niemand ze wil leveren. :{.
Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?

Red Bull de sponsor dwingt het team om competitief te zijn anders trekken ze de stekker uit de teams. Het team ziet als enige optie om andere motoren te regelen. Echter om je contract al op te zeggen voordat je een alternatief hebt is een slechte onderhandelingspositie. Ferrari weet nu dat Red Bull het team geen enkele keus heeft dan bij hen aan te kloppen en de managers can Ferrari kunnen nu bizarre eisen gaan stellen.

Dit zijn gewoon keiharde zakenmannen die achter het team staan en die boeit het niets als de zaak klapt. Dan investeren ze in een andere extreme sport.

Zie het team en de mensen van het merk Red Bull eens apart.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_156478638
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:49 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?

Red Bull de sponsor dwingt het team om competitief te zijn anders trekken ze de stekker uit de teams. Het team ziet als enige optie om andere motoren te regelen. Echter om je contract al op te zeggen voordat je een alternatief hebt is een slechte onderhandelingspositie. Ferrari weet nu dat Red Bull het team geen enkele keus heeft dan bij hen aan te kloppen en de managers can Ferrari kunnen nu bizarre eisen gaan stellen.

Dit zijn gewoon keiharde zakenmannen die achter het team staan en die boeit het niets als de zaak klapt. Dan investeren ze in een andere extreme sport.

Zie het team en de mensen van het merk Red Bull eens apart.
En dat vetgedrukte was dus precies wat ik vanochtend zei, waarna de hele discussie startte.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 29 september 2015 @ 19:11:09 #275
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_156478693
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 september 2015 18:49 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?
Neen. Hij probeert zijn haat voor Red Bull uit te leggen maar dat lukt hem niet want het is hypocriet en niet gebaseerd op enige ratio. Dat is inmiddels wel duidelijk.

quote:
Red Bull de sponsor dwingt het team om competitief te zijn anders trekken ze de stekker uit de teams. Het team ziet als enige optie om andere motoren te regelen. Echter om je contract al op te zeggen voordat je een alternatief hebt is een slechte onderhandelingspositie.
Dat is ten eerste onzin en ten tweede irrelevant. Niemand wil aan Red Bull leveren (inclusief Renault) of ze dat contract met Renault hebben laten ontbinden of niet. De twee zaken staan volledig los van elkaar. Het is juist een ontzettend goede positie. Red Bull onderhandelt helemaal niet met Ferrari of met Mercedes want die zeggen gewoon keihard nee. Omdat ze Red Bull als gevaar zien. Red Bull onderhandelt met Bernie omdat zij ook wel weten dat hij het zich niet kan veroorloven om vier auto's en twee teams te verliezen.

quote:
Ferrari weet nu dat Red Bull het team geen enkele keus heeft dan bij hen aan te kloppen en de managers can Ferrari kunnen nu bizarre eisen gaan stellen.
En dan zegt Red Bull gewoon nee en stappen ze er uit. En terecht. Sauber krijgt wel volledige motoren dus waarom Red Bull niet? Precies, omdat Ferrari bang is. Op zich ook wel terecht.

Het ligt gewoon allemaal aan de belachelijke regelgeving omtrent motoren dat deze situatie ontstaan is. De enige reden dat men zeikt op Red Bull is omdat men denkt dat het team zo veel anders is dan de anderen. Terwijl dat dikke onzin is. De meeste kleine teams rijden ook alleen maar omdat ze of een paydriver hebben of toevallig een grote sponsor. Trekken zij de stekker eruit dan is het afgelopen. Dat is ook de reden dat McLaren in flinke financiele problemen zit, ten eerste is Alonso duur en ten tweede wil niemand een auto sponsoren die achteraan rijdt zonder paydriver.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')