Klopt, maar ik snap niet waarom je dan Hamilton erbij haalde, want in die Mercedes was ook Raikkonen nog kampioen geworden als zijn teamgenoot maar trager was geweest. Dat is een heel ander verhaal dan bij RBR.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je mist het punt een beetje. Die andere Mercedes-teams konden geen vuist maken tegen het fabrieksteam van Mercedes, net zoals de andere Renault-teams destijds niet konden tippen aan Red Bull Racing, dus het chassis is wel degelijk van groot belang, ook nu nog
Sommige teams hebben toch ook gewoon een B-motortje.quote:Op dinsdag 29 september 2015 14:01 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Klopt, maar ik snap niet waarom je dan Hamilton erbij haalde, want in die Mercedes was ook Raikkonen nog kampioen geworden als zijn teamgenoot maar trager was geweest. Dat is een heel ander verhaal dan bij RBR.
Overigens is het integrale ontwerp van motor en chassis wel belangrijker geworden, en hebben Ferrari en Mercedes dus zeker in het begin een voordeel van het feit dat ze beide zelf bouwen.
Renault wil Lotus omdat ze dan meer exposure krijgen dan dat ze kregen bij Red Bull, zelfs toen ze wereldkampioen werden. Dat is de reden van een eigen team, niet het feit dat ze zonder eigen team niet kunnen winnen, wat ze in de afgelopen tijd met Red Bull (wat hun fabrieksteam is) hebben laten zien. En dat Red Bull dan niet verder met ze wil is ook te begrijpen, maar zorg er dan voor dat je iets achter de hand hebt voordat je het contract opzegt.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Natuurlijk willen ze het niet. Zou jij als team zo'n bagger motor willen hebben? Ze hebben geen vertrouwen meer in de motor en terecht. En het contract is gewoon van beide zijden opgezegd. Renault kan zeggen wat ze willen maar die zijn ook niet dom. Warom denk je dat ze Lotus kopen? Precies, omdat ze weten alleen een kans te hebben als fabrieksteam.
Dat gezeik op Red Bull gaat gewoon nergens over. Ze hebben terechte kritiek op Renault en ze willen er terecht niet meer mee rijden. Hun eerlijkheid moet juist gevierd worden.
'Racen in het bloed '. Een team is geen levend wezen, wat een onzin zeg. Alsof de mensen die werken voor het Red Bull team minder van racen zouden houden dan de mensen bij Williams. Wederom, flinke beledeging.
En als je denkt dat McLaren niet klaagt ben je wel erg naïef. Alleen speelt het zich daar zoals altijd lekker achter de schermen af. Als je een beetje opgelet hebt is er flinke heibel tussen McLaren en Honda, en ook bij Honda zelf. Alleen heeft McLaren de ballen niet om te zeggen dat ze er gewoon uit stappen.
Tot zo ver het opleidingprogramma van Ferrariquote:Op dinsdag 29 september 2015 17:05 schreef RingBewoner het volgende:
Grosjean naar HaasF1
Volume staat erg laag.
Ik heb het weer uitgezet, kan er niks van verstaan. Beetje matig dit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot zo ver het opleidingprogramma van Ferrari
Haas is dan ook geen opleidingsteam van Ferrari. En als tweede coureur kunnen ze nog altijd een Ferrari coureur kiezen.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Tot zo ver het opleidingprogramma van Ferrari
kan je geen engels?quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:09 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik heb het weer uitgezet, kan er niks van verstaan. Beetje matig dit.
Beter dan de gemiddelde Nederlander.quote:
Dit.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:13 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Beter dan de gemiddelde Nederlander.
Als ik echter op mijn laptop Spotify aanzet heb ik aan een kwart van het volume genoeg. Het volume van Haas staat zo laag dat zelfs met vol volume die mensen amper/niet te horen zijn.
Dat kan dus niet want niemand wil ze leveren. Daar kun je Red Bull de schuld niet van geven. Je spreekt jezelf ook flink tegen, zonder eigen team is het als motorenleverancier niet mogelijk om te winnen dit jaar. En waarschijnlijk volgend jaar ook niet. En exposure krijg je ook alleen als je vooraan meedoet, dus mocht het nieuwe Renault team nog niet meekomen doen ze die net zo makkelijk van de hand.quote:Op dinsdag 29 september 2015 16:06 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Renault wil Lotus omdat ze dan meer exposure krijgen dan dat ze kregen bij Red Bull, zelfs toen ze wereldkampioen werden. Dat is de reden van een eigen team, niet het feit dat ze zonder eigen team niet kunnen winnen, wat ze in de afgelopen tijd met Red Bull (wat hun fabrieksteam is) hebben laten zien. En dat Red Bull dan niet verder met ze wil is ook te begrijpen, maar zorg er dan voor dat je iets achter de hand hebt voordat je het contract opzegt.
Mooi zeg, ik hoef helemaal niets te zeggen want je doet het zelf al . Vetgedrukte is exact wat Red Bull doet. Het enige verschil tussen McLaren en Red Bull is dat Red Bull geen zin heeft om nog meer jaren niet mee te doen om de titel. Voor de rest is de situatie exact hetzelfde. Behalve dan wellicht dat McLaren al jaren geen fatsoenlijke auto meer heeft gebouwd...quote:En dat McLaren niet opstapt komt niet omdat ze geen ballen hebben, maar weer terug willen naar de jaren dat ze kampioen werden. Is dat volgend jaar niet, dan misschien in de jaren erna en als Honda niet goed genoeg blijkt, gooien ze die er misschien wel uit voor een andere motor zoals ze in het verleden ook met Peugeot deden.
Reden dat ze voor Honda kozen is ook omdat ze niet meer het fabrieksteam van Mercedes waren (sinds die een eigen team hebben) en een leverancier zochten waarvoor ze wel weer fabrieksteam zouden zijn. Die hebben dus wel voor vervanging gezorgd voordat ze het contract bij Mercedes opzegden.
Ik geef Red Bull ook niet de schuld dat niemand anders competitieve motoren wil leveren. Alleen dat ze het contract met Renault opzeggen voordat ze een nieuwe motor hebben en dus zonder motor zitten. Wat misschien einde team(s) betekent.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:23 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat kan dus niet want niemand wil ze leveren. Daar kun je Red Bull de schuld niet van geven. Je spreekt jezelf ook flink tegen, zonder eigen team is het als motorenleverancier niet mogelijk om te winnen dit jaar. En waarschijnlijk volgend jaar ook niet. En exposure krijg je ook alleen als je vooraan meedoet, dus mocht het nieuwe Renault team nog niet meekomen doen ze die net zo makkelijk van de hand.
Nee, want aangezien Mclaren fabrieksteam is wordt de motor afgestemd op McLaren en moeten de andere teams het er maar mee doen, net zoals dat de afgelopen jaren met Mercedes en Ferrari het geval was. Red Bull zat in dezelfde situatie de afgelopen jaren (want fabrieksteam) maar niet in dezelfde situatie als Red Bull volgend jaar (want geen fabrieksteam meer).quote:[..]
Mooi zeg, ik hoef helemaal niets te zeggen want je doet het zelf al . Vetgedrukte is exact wat Red Bull doet. Het enige verschil tussen McLaren en Red Bull is dat Red Bull geen zin heeft om nog meer jaren niet mee te doen om de titel. Voor de rest is de situatie exact hetzelfde. Behalve dan wellicht dat McLaren al jaren geen fatsoenlijke auto meer heeft gebouwd...
En die bullshit over het 'fabrieksteam' van Honda zijn gaat ook niet op want volgens de regels moet Honda volgend jaar ook aan andere teams leveren. Dan zit McLaren weer in dezelfde situatie als Red Bull dit jaar.
Met andere woorden, de kritiek op Red Bull is niet gebaseerd op enige logica of consistentie maar is alleen maar gezeik om het gezeik.
Wat talent betreft hoort Vergne meer thuis in de F1 vind ik persoonlijk.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:24 schreef Rossdale het volgende:
Was wel erg zacht ja, beetje jammer dat alleen romain aangekondigd werd. Dat wisten we eigenlijk al. Hoop zelf heel erg dat #2 vergne wordt ipv gutierrez
En wat is daar het probleem dan mee? Ze zitten zonder motor omdat niemand ze wil leveren. Omdat men bang is dat men verslagen wordt door Red Bull met hun eigen motor. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? En waarom is dat ineens verwerpelijk als andere teams exact hetzelfde doen?quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik geef Red Bull ook niet de schuld dat niemand anders competitieve motoren wil leveren. Alleen dat ze het contract met Renault opzeggen voordat ze een nieuwe motor hebben en dus zonder motor zitten. Wat misschien einde team(s) betekent.
Dat vind ik dus ookquote:Op dinsdag 29 september 2015 17:54 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat talent betreft hoort Vergne meer thuis in de F1 vind ik persoonlijk.
Andere teams doen niet hetzelfde, die zeggen een contract pas op als ze een andere leverancier gevonden hebben.quote:Op dinsdag 29 september 2015 17:54 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En wat is daar het probleem dan mee? Ze zitten zonder motor omdat niemand ze wil leveren. Omdat men bang is dat men verslagen wordt door Red Bull met hun eigen motor. Wat is daar nou zo moeilijk aan te begrijpen? En waarom is dat ineens verwerpelijk als andere teams exact hetzelfde doen?
Het antwoord is simpelweg hypocrisie.
Wat Red Bull dus niet kan doen omdat niemand ze wil leveren. .quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Andere teams doen niet hetzelfde, die zeggen een contract pas op als ze een andere leverancier gevonden hebben.
Maar aan Gutierrez zit Ferrari vast.quote:
Vergne ook, beide zijn testrijders van Ferrariquote:Op dinsdag 29 september 2015 18:39 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Maar aan Gutierrez zit Ferrari vast.
even vergeten. Dan geef ik de zak geld ook de meeste kans.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Vergne ook, beide zijn testrijders van Ferrari
Maarja gutierrez heeft Mexicaanse sponsoren achter zich en dat mist vergne dan weer
Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Wat Red Bull dus niet kan doen omdat niemand ze wil leveren. .
En dat vetgedrukte was dus precies wat ik vanochtend zei, waarna de hele discussie startte.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?
Red Bull de sponsor dwingt het team om competitief te zijn anders trekken ze de stekker uit de teams. Het team ziet als enige optie om andere motoren te regelen. Echter om je contract al op te zeggen voordat je een alternatief hebt is een slechte onderhandelingspositie. Ferrari weet nu dat Red Bull het team geen enkele keus heeft dan bij hen aan te kloppen en de managers can Ferrari kunnen nu bizarre eisen gaan stellen.
Dit zijn gewoon keiharde zakenmannen die achter het team staan en die boeit het niets als de zaak klapt. Dan investeren ze in een andere extreme sport.
Zie het team en de mensen van het merk Red Bull eens apart.
Neen. Hij probeert zijn haat voor Red Bull uit te leggen maar dat lukt hem niet want het is hypocriet en niet gebaseerd op enige ratio. Dat is inmiddels wel duidelijk.quote:Op dinsdag 29 september 2015 18:49 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Je hebt echt een hele rare kijk op de harde zakenwereld van de F1 wist je dat? Wat sasquatsch probeert uit te leggen is toch heel logisch?
Dat is ten eerste onzin en ten tweede irrelevant. Niemand wil aan Red Bull leveren (inclusief Renault) of ze dat contract met Renault hebben laten ontbinden of niet. De twee zaken staan volledig los van elkaar. Het is juist een ontzettend goede positie. Red Bull onderhandelt helemaal niet met Ferrari of met Mercedes want die zeggen gewoon keihard nee. Omdat ze Red Bull als gevaar zien. Red Bull onderhandelt met Bernie omdat zij ook wel weten dat hij het zich niet kan veroorloven om vier auto's en twee teams te verliezen.quote:Red Bull de sponsor dwingt het team om competitief te zijn anders trekken ze de stekker uit de teams. Het team ziet als enige optie om andere motoren te regelen. Echter om je contract al op te zeggen voordat je een alternatief hebt is een slechte onderhandelingspositie.
En dan zegt Red Bull gewoon nee en stappen ze er uit. En terecht. Sauber krijgt wel volledige motoren dus waarom Red Bull niet? Precies, omdat Ferrari bang is. Op zich ook wel terecht.quote:Ferrari weet nu dat Red Bull het team geen enkele keus heeft dan bij hen aan te kloppen en de managers can Ferrari kunnen nu bizarre eisen gaan stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |