Blistering | maandag 21 september 2015 @ 19:11 |
![]() ![]() Dit pareltje van Paradox kwam op 10 maart 2015 uit ![]() Let's play youtube clips https://www.youtube.com/r(...)uery=cities+skylines Handige links en guides: • Fok!frontpage: Cities: Skylines - De beste grafische mods • Officiele wiki: http://www.skylineswiki.com/Cities:_Skylines_Wiki • Officiele forum: http://forum.paradoxplaza(...)?859-Cities-Skylines • Bugs en de fixes (door mods): http://forum.paradoxplaza(...)8-Bugs-fixed-by-Mods • How to manage traffic (v2): https://imgur.com/a/z1rM1 • Genereer jouw eigen map via Google Maps: http://terrain.party/ (meer info hier) • Template mod https://github.com/SkylinesModEngineer/CitiesSkylinesSkeletonSrc • Zie je een error in je scherm en kan je niet spelen? ![]() Hier de oplossing. • Tip door FOK!user SuperHarregarre voor het maken van een 3D object voor in de game: Alvast een paar mooie features in dit spel. • Workshop support met duizenden assets (gebouwen, parken, wegen en dergelijke) om je stad mee op te fleuren. En Mods om de functionaliteit van het spel zelf aan te passen. Zie ook het lijstje met de beste mods hier voor een goed begin. • Maximaal 36km2 aan ruimte om te bouwen, of met mod kan je alle 25 tegels unlocken vor nog veel meer plezier en eventueel een smeltende pc. • Vaste en volgbare inwoners in je stad, geen statistische weergave en ook geen random agents die maar gewoon overal en nergens gaan wonen. • Je kan districten maken en in die districten zogeheten policies instellen zodat een beleid voor een verplichte roetfilter alleen in de industrie geld en niet in een woonwijk bijvoorbeeld of maak het zo gek als je zelf wil • Uitgebreide opties voor wegen, rails, metro, bussen en havens voor je steden. • Meer klimaten om in te spelen (heeft nog geen effect op het soort huizen die er gebouwd worden helaas) Noordelijk, Warm en Tropisch • Je kan de hele stad hun eigen poep laten drinken. Must have mods voor nog meer stadplezier • ChirpFilter, alleen belangrijke chirps, de rest blijft weg • Zonebare wandelpaden • Elevated train tracks • Meer opties om je al aangelegde wegen aan te passen • Traffic Query tool • Geen verdwijnende auto's • Proper hardness (Niet te combineren met despawn) • First person camera • Dynamic resolution • Automatic bulldoze • 25 tile unlock mod • Mods en toch achievements • Tree Brush Mod • Isometric camera(Niet te combineren met first person camers) • Terraform tool • Extended Public Transport UI • Web Server (gebruiken als 2e monitor met live stats) • Lane Changer: No left/right turn Saved Games / Maps • Circle City
| |
elkravo | maandag 21 september 2015 @ 20:40 |
Hoi... ik heb last van snelwegen waar (vracht-) auto's soms zonde enige reden een tijd stoppen (en daarmee soms een file veroorzaken)... is dit een bug? | |
Blistering | maandag 21 september 2015 @ 23:06 |
Koploper ![]() ![]() | |
Fred | maandag 21 september 2015 @ 23:10 |
Sprinter ![]() ![]() DDM ook. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 21 september 2015 @ 23:14 |
Vet ![]() | |
#ANONIEM | maandag 21 september 2015 @ 23:15 |
Hoe zit het met deze game, is het nog wat beter geworden sinds release? Misschien binnenkort weer eens oppikken. ![]() | |
Fred | maandag 21 september 2015 @ 23:18 |
Zeker, de mods en extra toe te voegen assets en voertuigen geven uren speel plezier. | |
Blistering | maandag 21 september 2015 @ 23:29 |
Plus donderdag de expansion waarbij er een zooi nieuwe gebouwen worden toegevoegd en een day/night cycle wat je stad dus nóg mooier en plezieriger maakt ![]() | |
Fred | maandag 21 september 2015 @ 23:31 |
Buiten de treinen is er weining Europees aan mijn bouwsels ![]() Woonwijk, met wat kantoren her en der: ![]() Woonwijk op een eiland: ![]() Kantorenwijk op een eiland: ![]() Nog wat kantoren: ![]() En de industrie, weggepropt in een "hoekje", met trein/busstation voor de arbeiders: ![]() | |
Blistering | dinsdag 22 september 2015 @ 13:06 |
Toffe screens Fred! Ik heb weer eens een vastloper op het drukste punt in m'n stad. Dacht het enigszins verholpen te hebben met een rotonde, maar inmiddels loopt het weer aardig vast ![]() ![]() ![]() | |
EnGCatjuh | dinsdag 22 september 2015 @ 13:36 |
Een zesbaans rotonde is sowieso zinloos imo. Ik zie wel dat je met Traffic Manager de verkeerslichten heb weggehaald, maar alsnog is 40% van je rotonde kruising waar verkeer niet op wil stilstaan. Waar wil al het verkeer dat van onder komt heen? Als dat naar rechts komt, zou ik als ik jou was bijvoorbeeld een bypass overwegen. | |
Marcus_Zaagius | dinsdag 22 september 2015 @ 16:37 |
Mss een tunnel er onderdoor. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 september 2015 @ 16:56 |
Inderdaad. De drukste verkeersstroom een eigen kruisingsvrije baan om/over/onder de rotonde geven. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 september 2015 @ 16:57 |
Die verkeerslichten weghalen, kan dat ook met Traffic++? | |
ImMaxa | dinsdag 22 september 2015 @ 16:57 |
Veel van mijn drukke kruispunten eindigen als een idiote zooi spaghetti wat nog steeds vastloopt. ![]() | |
mschol | dinsdag 22 september 2015 @ 17:10 |
herkenbaar ![]() | |
Fred | dinsdag 22 september 2015 @ 21:39 |
Iemand dit al meegemaakt? Opeens "geleiden" woningen geen stroom meer. Ze nemen wel stroom om, maar geven het niet door aan andere gebouwen. Gevolg: ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 september 2015 @ 21:44 |
Ik gok dat er dan toch weinig capaciteit is van je electriciteitsbronnen. Misschien een lijntje over de rivier spannen, zodat het wat beter verdeeld wordt? | |
Fred | dinsdag 22 september 2015 @ 21:53 |
600MW beschikbaar, nadat ik voor de zekerheid nog wat extra stroombronnen in de rivier heb gezet. Maakt allemaal niets uit: ![]() | |
elkravo | dinsdag 22 september 2015 @ 22:01 |
Ik heb een grote stad, bijna 9 vlakken nokkie-vol gebouwd. Vak nr. 9 nog een kwart open. Nu kom ik echter in een fase dat er veel behoefte is aan Industrie en Handel, en al heel lang geen behoefte aan Woongebieden. Totaal niet, bevolking daalt soms licht zelfs, en dan stijgt het pietsie, maar Woongebieden raken NIET meer bebouwd. Waar kan dat aan liggen? | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 september 2015 @ 22:06 |
Verbind dat gebied rechtsboven eens met het gebied richting windmolens? Het lijkt alsof het stuk dat het verst weg zit van de stroom tekort komt. Oh, en links ligt een lijk te rotten. ![]() | |
Fred | dinsdag 22 september 2015 @ 22:06 |
Geen idee wat er bij mij aan de hand was, maar ik heb een berg extra stroomkabels getrokken en alles heeft weer stroom. Nu wachten tot iedereen weer terug is ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 september 2015 @ 22:08 |
![]() | |
Fred | dinsdag 22 september 2015 @ 22:13 |
Staat draait nu wel lekker soepel met en over-sized infrastructuur. ![]() Alles lijkt zich te herstellen, behalve de industrie ![]() | |
Fred | dinsdag 22 september 2015 @ 23:57 |
Schade is hersteld, en de stad is ook gelijk verder gegroeid ![]() ![]() | |
Elan | woensdag 23 september 2015 @ 00:18 |
HELP. Mijn inwoners gaan opeens met bosjes tegelijk dood! Bijna elke flat heeft dode mensen liggen nu. ![]() Heeft iemand enig idee waardoor dit kan komen? Mijn budgetten voor gezondheidszorg staan voldoende en er zijn meer dan genoeg crematoria aanwezig. Kan dit duiden op een logistiek probleem i.v.m. bereikbaarheid, al is dat dan wel heel plotseling ontstaan? OF heeft het verband met de aanleg van de metro (totaal zo'n 70 stations over de hele stad) waardoor de mensen doodgaan. Probleem met massasterfte lijkt pas te zijn ontstaan na aanleg van de metro, of zeggen jullie dat dat überhaupt niet kan. Op deze manier is de stad letterlijk ten dode opgeschreven, terwijl het net zo lekker ging ![]() | |
Fir3fly | woensdag 23 september 2015 @ 00:21 |
Alle inwoners hebben precies dezelfde leeftijd waarop ze dood gaan dus krijg je die golven. Er zal wel een mod voor zijn. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 september 2015 @ 07:25 |
Is je drinkwater niet vervuild? Dat je vrolijk vervuild water staat op te pompen? En kunnen je ambulances alle wijken nog op tijd bereiken? | |
EnGCatjuh | woensdag 23 september 2015 @ 09:53 |
Als ik heel goed kijk zie ik in de achtergrond een ziekte-icoontje staan met een glaasje water erbij. Dat betekent dat je water vervuild is. Heb je toevallig ergens een watertoren geboud in/naast een industriegebied ofzo? Dan komt de grondvervuiling in het water terecht namelijk. | |
Cassius | woensdag 23 september 2015 @ 10:03 |
Daar ben ik ook eens in getrapt ja. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | woensdag 23 september 2015 @ 10:49 |
Ook een keer gehad, opeens gingen er heel veel mensen dood, terwijl ik niets bijzonders gebouwd had. Bleek dat het vervuilde water een andere route had gekozen dan eerst, waardoor het vervuilde water naar mijn waterpompen stroomde. ![]() | |
Cassius | woensdag 23 september 2015 @ 10:50 |
![]() Opmerkelijke rangeerbeweging. | |
Drizzt_DoUrden | woensdag 23 september 2015 @ 11:47 |
![]() | |
Marcus_Zaagius | woensdag 23 september 2015 @ 13:30 |
Nice, die TNT vrachtauto. | |
G3F | woensdag 23 september 2015 @ 19:43 |
Laatste project net voor After Dark weten "af te ronden" (lees: building limit reached) 138.400 inwoners
| |
Divje | woensdag 23 september 2015 @ 19:48 |
Netjes ![]() | |
valek | woensdag 23 september 2015 @ 20:02 |
Het vuile water wat weggepompt wordt in de rivier blijft goor, ondanks dat ik van die reinigingsinstallaties bouw. Hoe kan ik dit oplossen? | |
EnGCatjuh | woensdag 23 september 2015 @ 20:24 |
3 opties: 1. Een mod downloaden zodat je geen vervuiling meer ziet (cosmetisch) 2. Download clarifiers en andere waterzuiveringsdingen in de workshop 3. Zuig je vervuilde water direct nadat je het loost op met waterpompen, maar zorg ervoor dat deze niet zitten aangesloten op de rest van je waternet | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 september 2015 @ 21:09 |
Slim! | |
mschol | woensdag 23 september 2015 @ 21:20 |
ik ben benieuwd wanneer m'n after dark key binnendruppelt.. | |
G3F | woensdag 23 september 2015 @ 21:51 |
Morgen? ![]() | |
mschol | woensdag 23 september 2015 @ 21:55 |
geen idee wanneer dlgamer wat verstuurd.. | |
ziggyziggyziggy | woensdag 23 september 2015 @ 22:15 |
Ha, ik heb hem daar ook besteld. Rond acht uur gekeken, toen hadden ze het over 20 uur. Zal dus morgen rond 16u worden. | |
EnGCatjuh | woensdag 23 september 2015 @ 22:56 |
Maar niet realistisch ![]() Vandaar dat die clarifiers zo'n uitkomst zijn. Nooit meer poep in de rivier dumpen, dat doen we hier immers ook niet. | |
Fred | woensdag 23 september 2015 @ 23:11 |
Wat denk je dan dat we er mee doen ![]() Het mag dan wel gezuiverd zijn en geen kleur meer hebben, maar zo héél erg gezond is het water dat uit een AWZI-komt is bepaald geen drinkwater. | |
valek | donderdag 24 september 2015 @ 08:45 |
Zijn die clarifiers die "ronde zwembaden"? | |
mschol | donderdag 24 september 2015 @ 08:46 |
![]() | |
mschol | donderdag 24 september 2015 @ 08:56 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 september 2015 @ 09:52 |
Die heb ik niet. Of is dat een Workshopding? | |
valek | donderdag 24 september 2015 @ 09:55 |
Volgens is dat een workshop ding ja. | |
jogy | donderdag 24 september 2015 @ 10:01 |
Daar wil ik wonen. | |
ziggyziggyziggy | donderdag 24 september 2015 @ 13:33 |
Volgens de mail die ik van mijn DLGamer heb gekregen, staat mijn code voor After Dark klaar. ![]() | |
AgLarrr | donderdag 24 september 2015 @ 13:57 |
Holy shit - ik dacht dat ik lekker bezig was. Dit ziet er heel strak en mooi uit. Gebruik je veel assets en zulks? | |
Adolecens | donderdag 24 september 2015 @ 14:56 |
drie kwartier geleden gepost:Dat betekend nog 4 minuten. | |
valek | donderdag 24 september 2015 @ 14:56 |
Zie de dlc nog niet op steam te koop staan. | |
Adolecens | donderdag 24 september 2015 @ 15:02 |
edit: Bij mij staat ie tussen de DLC Je moet het er alleen los bijkopen?? ![]() | |
Divje | donderdag 24 september 2015 @ 15:05 |
Update downloaden jeej | |
G3F | donderdag 24 september 2015 @ 15:11 |
Merci! ![]() Dat kan! Map is hier te vinden: http://steamcommunity.com(...)ulti+level+flatlands ![]() Momenteel zit ik op 721 custom workshop items. Heb wel door dat een aantal gebouwen niet spawnen bij mij maar nog niet de moeite genomen om die er tussen uit te zoeken. HYPE!! AFTER DARK!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Cassius | donderdag 24 september 2015 @ 16:20 |
Unofficial DLC Theme Song | |
Adolecens | donderdag 24 september 2015 @ 17:03 |
This expansion does NOT add the day&night cycle, Day&Night cycle is a FREE update for the base game Cities Skylines. Many features were implemented to the base game free of charge. By purchasing this expansion, you get access to new buildings, bike lanes, bigger bus stations, international airport and more. Also the crime system of the game gets more in-depth in this expansion. Normally a criminal is moved to a police station and released some time later, still as a criminal. Prison, one of the additions of this paid expansion, works as rehabilitation center. So the criminal gets moved to the police station only to be moved to the prison and when he is relased he is no longer a criminal. If you like Cities it is a must-own. If you are looking to buy this, and you are not sure if it is worth the asking price, check out some popular streamers/youtubers to see what the expansion entails. | |
Cassius | donderdag 24 september 2015 @ 17:09 |
M'n oude map laadde zowaar zonder al te veel foutmeldingen.
| |
Adolecens | donderdag 24 september 2015 @ 17:22 |
Die van mij is al 13 minuten bezig met laden. ![]() Ik maak me zorgen ![]() | |
Fir3fly | donderdag 24 september 2015 @ 17:39 |
Goed gedaan, een update uitbrengen die de game kapot maakt. Bravo. | |
Cassius | donderdag 24 september 2015 @ 17:40 |
Misschien eens Alt-Tab doen naar je desktop, soms staat er een foutmelding buiten beeld. | |
Divje | donderdag 24 september 2015 @ 17:47 |
Hier nu nog over zeiken terwijl dat bij elke update is gebeurd door mods die nog niet zijn geupdate ![]() | |
Adolecens | donderdag 24 september 2015 @ 17:49 |
Gedaan, geen foutmelding. Geheugengebruik vliegt naar de 10GB. Later nog maar eens kijken, heb iets van 700 assets en 20 mods ofzo.. | |
Fir3fly | donderdag 24 september 2015 @ 17:53 |
Het feit dat het elke keer gebeurt is geen excuus ![]() | |
Divje | donderdag 24 september 2015 @ 17:59 |
Maar het valt Paradox niet te verwijten. | |
Fir3fly | donderdag 24 september 2015 @ 18:04 |
Vind ik wel. Als jij een game maakt zonder features die door mods opgevuld moeten worden moet je er ook voor zorgen dat het werkt. | |
Elan | donderdag 24 september 2015 @ 18:18 |
Paradox is niet verantwoordelijk voor de mods, dat zijn de mensen die die (custom) modjes maken. | |
#ANONIEM | donderdag 24 september 2015 @ 18:28 |
De game is prima hoor, zonder mods. Je doet net alsof de game zonder mods niet speelbaar is. | |
#ANONIEM | donderdag 24 september 2015 @ 18:30 |
Overigens, zelf nog niet gespeeld hoor, vind ik het 'donker' gebeuren van screens wat tegenvallen. Het is net alsof het niet echt donker is, maar er een donker filter over alles heen is gegooid, en lichtjes zijn toegevoegd. Zoals die ene mod ook werkte geloof ik. Beetje moeilijk uitleggen, maar het komt op mij niet over als donker. | |
Fir3fly | donderdag 24 september 2015 @ 18:45 |
Eh ok? | |
Fir3fly | donderdag 24 september 2015 @ 18:45 |
Nee maar wel erg leeg. Dat was ook altijd het mantra van de game. Alles wat er nu nog niet inzit komt met mods. Wacht maar tot de mods komen. Daar is wel een mod voor. | |
Adolecens | donderdag 24 september 2015 @ 19:08 |
1,5 uur verder en nog steeds aan het laden. Ben m'n stad kwijt denk ik ![]() | |
Fred | donderdag 24 september 2015 @ 19:11 |
Hmmm, misschien nog maar even wachten met het installeren van die update? | |
G3F | donderdag 24 september 2015 @ 19:55 |
Bij mij probeert hij al 15 minuten een nieuwe stad op te starten... ![]() | |
Vermecelli | donderdag 24 september 2015 @ 19:55 |
Jezus ![]() ![]() ![]() | |
HetBrabandertje | donderdag 24 september 2015 @ 21:01 |
Een lijstje met mods die al wel en niet geschikt zijn: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=520741974 | |
Fred | donderdag 24 september 2015 @ 21:08 |
Traffic++ doet het dus nog niet, maak ik veel gebruik van. Ik wacht nog wel even ![]() | |
Adolecens | donderdag 24 september 2015 @ 21:23 |
Nou, ik heb 'm maar uitgezet. Stond nog steeds op laden.. Ook een nieuwe stad deed het niet. | |
elkravo | donderdag 24 september 2015 @ 21:53 |
Ik weet niet waarom, maar de lichtval in mijn stad is plotseling veranderd. Het lijkt wel of ik nu veel meer zonlicht (gelere gloed), of alsof de zon heel laag staat,...anders als gisteren. Zijn dat updates op de achtergrond? Dit is eigenlijk niet eens mooi meer... | |
Vermecelli | donderdag 24 september 2015 @ 22:00 |
De dag/nacht cyclus was gratis toch? Je moet alleen betalen om je stad er gebruik van te laten maken. | |
elkravo | donderdag 24 september 2015 @ 22:00 |
WTF het wordt opeen donker.... Ik heb niks gedaan... dus... | |
Divje | donderdag 24 september 2015 @ 22:01 |
Eh, nee ![]() | |
Vermecelli | donderdag 24 september 2015 @ 22:01 |
Lag? | |
elkravo | donderdag 24 september 2015 @ 22:05 |
Huh? Nu ja, ik blijk opeens dag en nacht te hebben. Maar het beeld is wel onscherp geworden als ik bijvoorbeeld met een bus of trein mee rijdt. ![]() ![]() | |
Cassius | donderdag 24 september 2015 @ 22:06 |
Tilt Shift Amount is misschien gereset? Of hoe die optie heet ... ik vind het niks, heb het gelijkt uitgezet. | |
Divje | donderdag 24 september 2015 @ 22:07 |
Dag & Nacht cyclus zat in de update die vandaag uit is gekomen. Dus tjah, is niet raar dat je dat opeens hebt ![]() | |
elkravo | donderdag 24 september 2015 @ 22:09 |
Waar zit die schakelaar? | |
Cassius | donderdag 24 september 2015 @ 22:12 |
Onder Options -> Graphics -> Depth Of Field Amount (schuifregelaar). | |
elkravo | donderdag 24 september 2015 @ 22:13 |
Verder wel geinig hoor...![]() | |
elkravo | donderdag 24 september 2015 @ 22:14 |
Muchas Gracias! | |
elkravo | donderdag 24 september 2015 @ 22:49 |
Ik zit nog wel met een mysterie. Er blijft behoefte aan Industrie en Commercial zones... totaal geen behoefte aan wonen... hoe dat zo? | |
G3F | donderdag 24 september 2015 @ 22:50 |
steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=523984743 Probeer deze eens, deze heeft het probleem opgelost bij mij! De mods helemaal geen problemen mee, het zijn de assets en voornamelijk de Unique Buildings die voor problemen zorgen. Als je de game opstart met de gelinkte mod aan moet je even bij je unique buildings kijken, dan zijn er een aantal gebouwen die een extra tabje hebben gekregen die er niet hoort (zelf had ik 3 gebouwen daar staan). Unsubscribe die gebouwen in de workshop en vervolgens kan je een nieuwe game starten zonder die mod aan! Heeft me maar 6 uur geduurd om het werkend te krijgen met mn assets aan ![]() Je kan trouwens wel met die unique buildings spelen als je de mod aan laat. | |
G3F | donderdag 24 september 2015 @ 22:51 |
![]() | |
G3F | donderdag 24 september 2015 @ 22:53 |
Nu dan eindelijk de nacht meemaken! ![]() | |
Blistering | donderdag 24 september 2015 @ 23:05 |
Deze update ![]() ![]() ![]() | |
Marcus_Zaagius | donderdag 24 september 2015 @ 23:24 |
Zijn er ook nieuwe gebouwen toegevoegd? | |
Divje | donderdag 24 september 2015 @ 23:26 |
Stuk of 80 dacht ik. Veel leisure buildings. | |
Marcus_Zaagius | donderdag 24 september 2015 @ 23:28 |
Maar ook growable gebouwen? | |
Divje | donderdag 24 september 2015 @ 23:30 |
Vooral growable volgens mij ![]() ![]() Ziet er wel erg als een hoerenbuurt uit trouwens. ![]() | |
Marcus_Zaagius | donderdag 24 september 2015 @ 23:31 |
Wauw! Dat klinkt goed. ![]() | |
Marcus_Zaagius | donderdag 24 september 2015 @ 23:32 |
Screenssssss!? | |
Divje | donderdag 24 september 2015 @ 23:32 |
Qua ploppables zijn er ook wat leuke dingen zoals een dierentuin ![]() ![]() | |
Divje | donderdag 24 september 2015 @ 23:34 |
Kan ik zo snel ff niet vinden ![]() ![]() ![]() iets gevonden ![]() | |
Marcus_Zaagius | donderdag 24 september 2015 @ 23:38 |
![]() ![]() ![]() | |
Marcus_Zaagius | donderdag 24 september 2015 @ 23:47 |
moeten alle mods en assets worden verwijderd dan wel uitgeschakeld zijn voor deze DLC? | |
G3F | vrijdag 25 september 2015 @ 07:25 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=523984743 Als je hem met deze mod opstart niet. Al mijn mods (Geen T++ , mogelijk doet hij het wel) doen het gewoon! ![]() Assets waren trouwens niet persee het probleem. Bovenstaande mod lost het op tot het officieel gepatched wordt | |
EnGCatjuh | vrijdag 25 september 2015 @ 10:12 |
Heb gisteren wel al mn assets verwijderd omdat ik toch niet helemaal tevreden was over alles. En het zijn ook de assets die voor die belachelijke laadtijden zorgen. Dus daar ga ik gewoon heel kritisch op zijn nu. Echt, erewoord, want ik heb totaal geen asset-verslaving. Echt niet. Gisteren al eventjes begonnen aan een nieuwe tropische kuststad, ben benieuwd of ik er iets moois van kan maken. | |
Cassius | vrijdag 25 september 2015 @ 11:28 |
Voor de mensen met laadproblemen: http://steamcommunity.com(...)523984743&searchtext | |
lifeblind | vrijdag 25 september 2015 @ 11:38 |
Gisteren even nog alvast een uurtje gespeeld, 't is wel ff wennen als 't donker is hoor ![]() Natuurlijk ook laadproblemen, gezien de hoeveelheid mods en assets die ik enabled had. Uiteindelijk maar alles uitgezet en zonder gespeeld, maar ik mis toch een hoop, vanavond maar eens uitzoeken hoe en wat. | |
G3F | vrijdag 25 september 2015 @ 14:58 |
Over het algemeen werkt elke mod en asset gewoon nog, mocht je laadproblemen hebben gebruik de mod die Cassius en ik eerder gelinkt hebben dan komt alles helemaal goed! http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=523984743 Had m nog op Ctrl V zitten ![]() | |
lifeblind | vrijdag 25 september 2015 @ 15:10 |
Mja, had er gisteren verder nog niet echt verder naar gezocht, ben de rest van de avond bezig geweest met m'n vriezer te ontdooien (lees: veel dweilen ![]() Vanavond nog maar eens een poging wagen ![]() | |
Adolecens | vrijdag 25 september 2015 @ 17:25 |
Kan je die nachtmodus op pauze zetten oid? Leuk voor het visuele, maar ben je net lekker aan het bouwen, wordt het donker, zie je niet meer goed wat je doet ![]() ![]() | |
BarryOSeven | vrijdag 25 september 2015 @ 17:27 |
Heb em nu ook, alleen nog niet gespeeld. Is er veel nieuws behalve dag en nacht en dus dag en nacht tourisme? Nieuwe mechanics ofzo? | |
EnGCatjuh | vrijdag 25 september 2015 @ 17:31 |
Politie-mechanics is veranderd, er zijn ook gevangenissen bij gekomen. Verder heb je nu ook taxi als OV en kunnen mensen fietsen. | |
BarryOSeven | vrijdag 25 september 2015 @ 17:32 |
klinkt goed! vanavond maar eens proberen. | |
lifeblind | vrijdag 25 september 2015 @ 17:40 |
Ik heb 't spel eigenlijk altijd op pauze staan als ik iets aan 't bouwen ben, omdat er anders weer van alles mis gaat (of per ongeluk een powerline ergens sloop ofzo). Daarna is 't gewoon van pauze af en kijken hoe 't zich ontplooit. | |
Blistering | vrijdag 25 september 2015 @ 18:26 |
Ik vraag mij wel af waarom mijn bussen altijd omrijden. Screentje:![]() Vanaf het startpunt gezien volgen mijn bussen dus de rode route, in plaats van dat ze de groene route zouden nemen en dan gewoon bij het busstation linksaf slaan. Zou er een reden voor zijn dat ze helemaal omrijden? Mijn vuilniswagens doen trouwens hetzelfde ![]() | |
BarryOSeven | vrijdag 25 september 2015 @ 18:29 |
Kunnen ze de straat niet oversteken? Als je die handel aan de andere kant van de weg neerzet, werkt het dan wel? | |
Blistering | vrijdag 25 september 2015 @ 18:29 |
Nee, het lijkt alsof ze de straat niet kunnen/willen oversteken. Als ik het station aan de andere kant plaats dan gebeurt hetzelfde, maar dan voor bussen die van de andere kant komen ![]() | |
BarryOSeven | vrijdag 25 september 2015 @ 18:30 |
Oke dan, tja dan zorgen dat de bus en de vrachtwagen eenvoudig kan keren of zo gok ik ![]() | |
Vermecelli | vrijdag 25 september 2015 @ 19:50 |
Mijn stad bij nacht. Wel erg wennen, nooit met specialisatie districts gewerkt. Jammer dat grotendeels van mijn stad al aan de kust is gebouwd dus moeilijk om nu een mooie boulevard aan te leggen. Misschien een nieuwe stad beginnen en het anders aanpakken. Iemand een suggestie voor een goede (custom) map?![]() | |
G3F | vrijdag 25 september 2015 @ 21:25 |
Aan de verlichting te zien gok ik dat het een 4 baans weg is? Als dit zo is dan kunnen ze idd niet oversteken, bij 2 en 6 baans wegen zonder middenberm is dit wel mogelijk. Dit heeft ook invloed op de services die je aan 4 baans wegen hebt staan, zo moeten brandweerwagens soms een heel stuk omrijden als de brand letterlijk naast de deur is bijv. | |
Blistering | vrijdag 25 september 2015 @ 21:29 |
Het was een 6-baans weg met bus lanes. Ik heb het inmiddels gefixed door het bus station aan een 2-baansweg te plaatsen. Toch bedankt ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 25 september 2015 @ 22:00 |
Een kort doodlopend zijstraatje maken helpt ook. Bussen kunnen niet zomaar een U-turn maken, alleen aan het einde van een weg. | |
G3F | vrijdag 25 september 2015 @ 22:46 |
Ik zie het nu idd, ik keek naar de verlichting erboven en ging er automatisch van uit dat die doorliep. Heb wel gemerkt dat de pijlen op de weg bij de busbanen niet helemaal optimaal werken. | |
elkravo | zaterdag 26 september 2015 @ 12:22 |
Kun je de dag/nachtcyclus ook uitzetten of pauzeren... bouwen in het donker is ruk. Daarnaast mogen ze wel wat doen aan rijden in het donker met een bus of trein oid. Allemaal geflits. | |
Poedelini | zaterdag 26 september 2015 @ 12:25 |
Ja via menu en dan opties | |
EnGCatjuh | zaterdag 26 september 2015 @ 21:55 |
![]() | |
Super-B | maandag 28 september 2015 @ 13:44 |
Ik hou Cities Skylines al enige tijd in de gaten en ik heb zojuist het spel getroffen voor een tientje. Is dit spel méér dan alleen maar 'designen'? Zou je bijvoorbeeld rekening moeten houden met het welzijn en de welvaart van de burgers en dergelijke ? Want als 'baas' van de stad zou je normaliter met méér dan designen rekening moeten houden. Wat is de mate van complexiteit/realisme van deze city builder? Aangezien de uitgever van het spel Paradox Interactive is, verwacht ik wel enigszins realisme en complexiteit. Maar tóch vraag ik mij af hoe het zit wat betreft uitdaging. [ Bericht 29% gewijzigd door Super-B op 28-09-2015 13:54:11 ] | |
inslagenreuring | maandag 28 september 2015 @ 14:08 |
Als ik eerlijk ben gaat het met name op de werking van het verkeer/infrastructuur. Al vrij gauw weet je wat wel werkt en wat gewoon niet kan. Er zijn wel bepaalde wensen van de inwoners maar die zijn vrij oppervlakkig en hebben vaak betrekking op gevolgen van een nieuwe weg ofzo. Er zijn wel veel mods beschikbaar die diepgang aanbrengen wat dat betreft. | |
Super-B | maandag 28 september 2015 @ 14:11 |
Bedankt voor je input. ![]() | |
inslagenreuring | maandag 28 september 2015 @ 14:21 |
Tjah uiteindelijk is iedere city builder een beetje gebaseerd op infrastructuur naast een "burger tabel" die je in het groen houdt bij wijze van spreken. Tropico V (ook al is dat niet echt een city builder) bepaal je ook hoe je met je burgers omgaat en zo zijn er vast nog wel meer. Maar een pure city builder waarin ook de verhoudingen met de burgers dynamisch en diep onderliggend van belang zijn zou ik zo niet kennen. Misschien iemand anders hier? Dat spel ga ik namelijk ook eens even bekijken ![]() | |
Super-B | maandag 28 september 2015 @ 14:26 |
Ik weet dat de categorie 'city builder(s)' niet de categorie is waarin ik op zoek moet gaan naar een spel dat aansluit op de eerder geposte wensen, maar mijn zoektocht is een beetje gestrand bij 'city builders'. ![]() De aanwezigheid van de mogelijkheden omtrent het designen/builden van een stad is voor mij niet zozeer van belang. Het gaat mij voornamelijk om het beheren/managen en het tevreden houden van de burgers etc... Een beetje de 'president' of 'burgermeester' spelen. ![]() | |
inslagenreuring | maandag 28 september 2015 @ 14:38 |
Ik denk dat je meer op zoek bent naar spellen als de "Anno" reeks of The settlers/ Tropico series. Met name oudere delen (die ook naar hedendaagse maatstaven grafisch erg degelijk zijn) zijn tegenwoordig spotgoedkoop en bieden tonnen en tonnen aan uren. | |
Elan | maandag 28 september 2015 @ 15:37 |
Moet je deze echt eens proberen! http://www.positech.co.uk/democracy3/ | |
Super-B | maandag 28 september 2015 @ 15:47 |
Ziet er interessant uit! Heb je het spel zelf? | |
jogy | maandag 28 september 2015 @ 17:57 |
Ik heb het gisteren weer even gespeeld na een lange tijd en vind de uitbreiding er wel tof uit zien moet ik zeggen! Al heb ik nog steeds het idee dat het misschien net even te makkelijk is. Zolang je maar de basics blijft leveren vliegen de inwoners je dorp in. De enige echte uitdaging is het vervoer. | |
Blistering | maandag 28 september 2015 @ 21:36 |
Ook maar even 2 screens van mijn stadje:![]() ![]() Inmiddels hard op weg naar de 30,000 inwoners ![]() | |
G3F | maandag 28 september 2015 @ 22:26 |
Dat vrijheidsbeeld ziet er goed uit! Komt die uit de deluxe editie? | |
TigerXtrm | dinsdag 29 september 2015 @ 11:27 |
Ik blijf het toch jammer vinden dat gebouwen altijd maar vierkant moeten zijn. Je kan heel leuk een non-grid stad bouwen maar dan hou je altijd van die open stukjes waar je eigenlijk alleen bomen kan planten. Zou leuk zijn als er opties zouden zijn voor opvulling, zodat je in ieder geval beton kan neergooien inplaats van het gras. | |
RaXz | dinsdag 29 september 2015 @ 11:44 |
Vanavond maar weer eens spelen, ik ben benieuwd naar de addon. ![]() | |
Divje | dinsdag 29 september 2015 @ 12:09 |
http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=416082909 Met de ronde 1x1 stukjes kan je ook nog eens in hele lastige hoekjes komen ![]() Verder kan je met die More Beautification Mod overal waar je maar wil props plaatsen. Kan je lekker gedetailleerd bezig enzo ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 29 september 2015 @ 12:43 |
Bazen mod community godverdomme ![]() ![]() | |
mschol | dinsdag 29 september 2015 @ 16:01 |
my first night.. with death staring at me.. ![]() | |
Blistering | dinsdag 29 september 2015 @ 16:05 |
Zou goed kunnen! Koploper ![]() ![]() | |
TigerXtrm | dinsdag 29 september 2015 @ 18:19 |
Heb je daar links onder nou een elevated train station? | |
Blistering | dinsdag 29 september 2015 @ 18:21 |
Correct. | |
TigerXtrm | dinsdag 29 september 2015 @ 18:22 |
Link? Hoe? ![]() Oh volgens mij is dit hem? http://steamcommunity.com(...)evated+train+station Ik zat pas al te zoeken naar elevated stations maar kon toen niets vinden behalve dat het waarschijnlijk onmogelijk was. Blijkbaar toch niet ![]() [ Bericht 30% gewijzigd door TigerXtrm op 29-09-2015 18:37:00 ] | |
Oldground | dinsdag 29 september 2015 @ 19:06 |
Ga me er eindelijk ook eens aan wagen. Ik denk wel dat ik lekker standaard ga beginnen zonder enige mods of props. Zal toch nog alle fouten maken, die er te maken zijn. Verkeer lijkt me echt een leuke uitdaging. | |
ElmarO | dinsdag 29 september 2015 @ 19:11 |
De eerste grachten verschijnen ook al. ![]() http://steamcommunity.com/workshop/filedetails/?id=526561660 | |
Blistering | dinsdag 29 september 2015 @ 19:15 |
Correct ![]() | |
G3F | woensdag 30 september 2015 @ 01:20 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 3 oktober 2015 @ 01:11 |
Verkeerde plek voor een busbaan.![]() Twee dappere brandweermannen die daadwerkelijk het vuur hebben uitgekregen. ![]() Soort van knooppuntje. ![]() Zonsondergang. ![]() | |
TigerXtrm | zaterdag 3 oktober 2015 @ 01:53 |
Met After Dark ook weer aan een nieuwe stad begonnen. De planning is om dit hele eiland te veranderen in een subtropische metropool ![]() Ik hou van organisch bouwen, dus de contouren van de map volgen en niet al te veel vooruit plannen. Dan krijg je bijvoorbeeld na een tijdje dit. En ik had een olie veldje in het oosten en de ruimte begon toch op te raken, dus toen moest ik naar de andere kant van de snelweg... En inmiddels is de olie industrie booming en zijn we hier beland. Dit spel ![]() | |
Saninl | zondag 4 oktober 2015 @ 00:30 |
Jep... Prachtige map! En echt dit spel ![]() Had ik maar een PC waarop ik het kon spelen ![]() | |
Drizzt_DoUrden | zondag 4 oktober 2015 @ 00:55 |
Mooi man ![]() | |
Adolecens | zondag 4 oktober 2015 @ 11:44 |
He had one job![]() | |
Adolecens | zondag 4 oktober 2015 @ 11:51 |
Iemand dit al gezien trouwens? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Divje | zondag 4 oktober 2015 @ 12:16 |
sweet af ![]() | |
mschol | zondag 4 oktober 2015 @ 12:21 |
![]() | |
mschol | zondag 4 oktober 2015 @ 13:27 |
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=522776740 ![]() | |
TigerXtrm | zondag 4 oktober 2015 @ 14:33 |
Waar kijk ik naar en hoe maak ik het na? | |
mschol | zondag 4 oktober 2015 @ 14:39 |
je kijkt naar cims die graan (?) aan het oogsten zijn? | |
G3F | zondag 4 oktober 2015 @ 15:57 |
Is dit met More Beautification gedaan oid? Of gaat CO het farm systeem aanpakken? Ziet er iig heel strak uit ![]() | |
TigerXtrm | zondag 4 oktober 2015 @ 16:32 |
Ja dat snap ik maar dat zit niet op die manier in game toch? ![]() | |
Saninl | zondag 4 oktober 2015 @ 17:09 |
![]() | |
Adolecens | maandag 5 oktober 2015 @ 10:53 |
Iemand die zelf met props aan de gang is gegaan. Op zich niet heel moeilijk, dat graan is een plant in de workshop, dan een asset maken met zelfde look and feel met die props erop. Ziet er wel strak uit ja ![]() | |
Cassius | maandag 5 oktober 2015 @ 11:14 |
GRIP 3 ![]() Edit: ik zie nu pas dat 'ie vrolijk de andere kant op staat te sproeien ![]() | |
jogy | maandag 5 oktober 2015 @ 11:23 |
ik zit er weer helemaal in. Ik heb nog steeds het planmatige inzicht van een peuter met een doos krijtjes maar dat mag de pret niet drukken. Die uitbreiding ![]() ![]() | |
Oldground | maandag 5 oktober 2015 @ 13:05 |
Dit is North, mijn eerste echte stad in CS. (+/- 25.000 inwonders) Ik ben nog niet met mods begonnen, aangezien ik het spel nog net aan het ontdekken ben. North is later nog uitgebreid aan de nu nog groene punt (energie + water is stroomafwaards verplaatst) en een deel aan de andere kant van de snelweg. Ontsluitingsweg is ook van een doorgaande weg naar een snelweg veranderd, aangezien de verkeersdruk te hoog aan het worden was. Voor de rest bestond North uit een Downtown (lekker Amerikaans ![]() ![]() Spel bevalt zo goed dat ik meteen ook After Dark heb aangeschaft en daarin nu aan een volgende stad (Alba) bezig ben. Europese stijl ook dit keer. Goede toevoeging op het eerste oog. | |
Divje | maandag 5 oktober 2015 @ 13:11 |
Volgens mij is je vuilnisbelt vol? ![]() | |
Oldground | maandag 5 oktober 2015 @ 14:03 |
Haha is later allemaal opgelost, verwachtte eigenlijk al een opmerking ![]() Kun je die icoontjes ook tijdelijk even uitschakelen voor een screenshot? Kon het zelf zo snel even niet vinden. | |
jogy | maandag 5 oktober 2015 @ 14:05 |
Is dat wel je camera-view? Volgens mij verdwijnen bij mij de icoontjes als ik dat camera-icoon rechtsonder aan klik en dan met F12 een screenshot maak. | |
Divje | maandag 5 oktober 2015 @ 14:05 |
Als het goed is zit rechtsonder een knopje (soort camera) en dan kan je de hele UI laten verdwijnen inc. icoontjes ![]() Elke keer als ik in dit topic kijk wil ik weer beginnen. Alleen, het beginnen van de stad vind ik altijd zo irritant ![]() | |
Oldground | maandag 5 oktober 2015 @ 14:09 |
Ah... vandaar. Nee dit is gewoon met de snipping tool ingame. | |
jogy | maandag 5 oktober 2015 @ 14:10 |
Gewoon doen. De eerste 5000 is enigszins vervelend maar het is het wel waar, ik ben nu aan mijn tweede begonnen nadat ik alle ontdekt heb in de eerste stad qua nieuwe policies en zo ![]() | |
Divje | maandag 5 oktober 2015 @ 14:15 |
Moet de uitbreiding nog kopen. ![]() Heeft ook weinig zin om nu een stadje te bouwen en als die uitbreiding gekocht is weer overnieuw te beginnen vind ik. ![]() Maar, ondertussen nog wel wat gesleuteld aan m'n vissersdorpje. Achter de dijk was ik begonnen met wat grachten, maar omdat ik een foutje heb gemaakt staat dat stuk land nu onder water ![]() | |
jogy | maandag 5 oktober 2015 @ 14:28 |
Oh ja, mijn stad die ik helemaal gemaakt had zonder de uitbreiding is inderdaad wel gestorven ja ![]() Oh wauw ![]() ![]() Maar toch, 's nachts is alles mooi. ![]() | |
Divje | maandag 5 oktober 2015 @ 15:00 |
Moet dat ook nog doen ja, even een flinke reorganisatie doorvoeren op gebied van assets & losse props ![]() Wb die randomness. Ik verwijder dus gewoon elk growable gebouw dat me niet aanstaat tot de goeie spawned, en zet die dan op dat level vast. Kan zo een beetje die NL-look benaderen wb woonwijken. En heb 'n theme gemaakt zonder alle lelijke gebouwen, zo spawnen alleen de mooie gebouwtjes ![]() Dat ziet er alweer groot uit ![]() ![]() | |
DenS | maandag 5 oktober 2015 @ 15:09 |
Kan After Dark voor 11 euro kopen. is het echt een leuke toevoeging? ![]() | |
jogy | maandag 5 oktober 2015 @ 15:17 |
Ja. | |
ziggyziggyziggy | maandag 5 oktober 2015 @ 17:52 |
Hoe zet je gebouwen vast op een level? | |
Divje | maandag 5 oktober 2015 @ 17:54 |
http://steamcommunity.com(...)198&searchtext=level Met die mod ![]() | |
sjaak_trekbek | maandag 5 oktober 2015 @ 20:48 |
Wat is de meerwaarde? Alleen dat het licht uit gaat? | |
mschol | maandag 5 oktober 2015 @ 21:16 |
de dag nacht cyclus is onderdeel van de gratis update: ![]() | |
sjaak_trekbek | maandag 5 oktober 2015 @ 21:34 |
Wacht even, gratis update voor 15,-? ![]() | |
mschol | maandag 5 oktober 2015 @ 21:39 |
een deel van de extra features is gratis (o.a. de dagnachtcyclus) Maar een deel zit in de betaalde dlc (o.a. Fietsbanen, en het 'nachtleven' zeg maar) | |
Divje | maandag 5 oktober 2015 @ 21:39 |
Als je betaalt krijg je de leisure buildings, nieuwe disctrict mogelijkheden, fietsen, taxi's enzo ![]() edit: schol ![]() | |
mschol | maandag 5 oktober 2015 @ 22:07 |
what did i do wrong? ![]() | |
Divje | maandag 5 oktober 2015 @ 22:08 |
Geen tetten. ![]() Nee, niks hoor ![]() | |
mschol | maandag 5 oktober 2015 @ 22:58 |
hier heb je wat tetten: ![]() | |
Divje | maandag 5 oktober 2015 @ 23:17 |
Punten voor jou! | |
TigerXtrm | maandag 5 oktober 2015 @ 23:36 |
Uitbreiding nodig en dus een vanaf de grond opgebouwd knooppunt. | |
einschtein | maandag 5 oktober 2015 @ 23:36 |
Heb dit inmiddels een tijdje niet gespeeld, is de After Dark update een reden om hem weer te installeren? ![]() | |
jogy | dinsdag 6 oktober 2015 @ 01:19 |
Jaaaahhaaaaaaa! (Oké, ik vind van wel.) Ik had hetzelfde als jij en ben nu weer uren aan het verslinden en slaaptekort aan het oplopen door het bouwen van mijn stad ![]() Oh, en Pro (of D'oh) Tip. Als je een district hebt gemaakt en je ziet de optie bouwstijlen terwijl het district al volledige volgebouwd is, wissel dan niet van bouwstijl, dat neemt het spel heel serieus. ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:26 |
Een foutje gemaakt in mijn stad. ![]() ![]() | |
jogy | dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:33 |
![]() ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:39 |
Ik had echt zo iets "oh, kut.... ![]() ![]() Nu een speciale snelweg gemaakt die enkel naar het industriegebied gaat, kijken of dat het probleem oplost. ![]() | |
jogy | dinsdag 6 oktober 2015 @ 09:43 |
Ik heb mijn lesje wel geleerd nu, het eerste wat ik doe wanneer ik een dorp begin is een lange rechte straat maken en die behandelen als een snelweg, aan het einde een rotonde en daar hang ik alles aan. Zodra ik snelwegen mag bouwen upgrade ik de hele zooi en heb ik in ieder geval geen last van de noodzaak om achteraf een ad hoc snelweg erin te prakken ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 oktober 2015 @ 10:05 |
Ik had een hele rotonde achtige overpass gemaakt rond de snelweg. Maar die liep een beetje vol. ![]() | |
Houyi | dinsdag 6 oktober 2015 @ 11:07 |
Een rotonde alleen helpt niet veel. Je moet het verkeer spreiden door bijvoorbeeld: - Meerdere ingangen en uitgangen creëren naar een wijk toe. - Scheidt ingaande en uitgaande verkeer door de uitgangen een stuk verder weg van de ingangen te plaatsen. Plan de route van het verkeer en bedenk dat de wijk eigenlijk één grote rotonde is. En zorg voor een vloeiende verkeersdoorstroming door zo min mogelijk verkeerslichten in de routes te hebben. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:01 |
Door middel van de Traffic manager heb ik op sommige kruisingen juist verkeerslichten geplaatst voor een betere doorstroming. Vanavond weer eens verder kijken waar de doorstroming stokt en daar eens kijken wat ik er kan verbeteren. | |
TigerXtrm | dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:29 |
Mijn ervaring is dat verkeerslichten in dit spel helaas alleen maar averechts werken. Realistisch op drukke kruispunten, ja. Maar in combinatie met de domme AI kan je beter alle verkeerslichten weghalen en het verkeer gewoon natuurlijk laten doorstromen. Aangezien er geen ongelukken gebeuren in Cities Skylines kan dat gewoon. | |
Divje | dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:34 |
Een klassiekertje wb traffic: http://gfycat.com/DisgustingJealousDugong | |
mschol | dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:36 |
het blijft iig wel lekker doorrijden... en komt niet onmogelijk vast te staan ![]() | |
Divje | dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:38 |
Deed m'n industry altijd op deze manier. Er was/is zo'n asset die je kon plaatsen en naar hartenlust uit kon breiden. Iets met Industrial grid in de workshop. ![]() | |
einschtein | dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:53 |
Ah, oke. Ik zie alleen via Steam dat de After Dark update een betaalde DLC was. Ik dacht dat ik ergens las dat die gratis was... | |
Divje | dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:55 |
Dag/Nacht cyclus is gratis + wat mschol postte in dat plaatje. Als je betaald krijg je de leisure activities & district tool. Fietspaden, taxi's en nog wat rommel ![]() Maar het geld wel waard. Heb ik ergens gelezen. ![]() | |
einschtein | dinsdag 6 oktober 2015 @ 12:56 |
Aaaah, zo. Thanks. ![]() | |
jogy | dinsdag 6 oktober 2015 @ 13:24 |
Cities: Skylines After Dark | |
Cassius | woensdag 7 oktober 2015 @ 12:13 |
![]() Insane stunt bonus! | |
Divje | woensdag 7 oktober 2015 @ 12:15 |
Ah da's een bekende bug toch met die grachten? ![]() | |
Cassius | woensdag 7 oktober 2015 @ 12:16 |
Kennelijk. ![]() ![]() | |
Divje | woensdag 7 oktober 2015 @ 12:18 |
Ach, gebeurd in Amsterdam toch ook wel eens dat een auto de gracht in gaat? ![]() Al vliegen ze in het spel gewoon naar de overkant ![]() | |
Luctor.et.Emergo | vrijdag 9 oktober 2015 @ 17:05 |
![]() ![]() ![]() Ben wel benieuwd voor hoelang. ![]() | |
mschol | vrijdag 9 oktober 2015 @ 22:50 |
traffic manager mod? | |
TigerXtrm | vrijdag 9 oktober 2015 @ 23:20 |
Traffic Manager niet kennen ![]() | |
Surveillance-Fiets | vrijdag 9 oktober 2015 @ 23:37 |
Ik ben nu met een stad bezig waar ik probeer om alles een beetje mooi te maken. Niet meer overal wegen die op de meest gekke punten aansluiten. ![]() | |
mschol | zaterdag 10 oktober 2015 @ 10:49 |
normaal reageren was niet mogelijk? | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:07 |
https://steamcommunity.co(...)l=dutch&id=427585724 | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 10 oktober 2015 @ 11:45 |
Maar weer eens begonnen aan een nieuwe stad, met louter ronde wijken. Dikke zesbaansweg eromheen, werkt prima.![]() Alleen die ene skyscraper achterin is wat misplaatst, die moet nog ergens anders... | |
xzaz | zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:25 |
Ben ik de enige die die dag - nacht cyclus helemaal niks vind? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:43 |
Ik heb hem meestal uit staan, maar voor de sfeer zet ik hem zo nu en dan even aan. Vooral het golden hour is mooi gedaan, vind ik. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:07 |
Om te bouwen, vind ik het niet echt handig. | |
#ANONIEM | zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:21 |
Sterker nog,gewoonweg vervelend eigenlijk. | |
Houyi | zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:31 |
Gebruik de Time Warp Mod dan... http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=524021335 | |
Divje | zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:36 |
Of zet het uit ![]() | |
G3F | zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:51 |
De nacht geeft je juist tijd om even te genieten van wat je gebouwd hebt ![]() ![]() | |
mschol | zaterdag 10 oktober 2015 @ 17:57 |
thnx ![]() | |
G3F | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:01 |
Hoe zit het qua performance met die mod? Is het net zo'n killer als Traffic++ ? | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:02 |
Op pauze doe ik dan weer niet zo vaak. Alleen als ik iets met elektra of water moet doen, om te voorkomen dat de stad dagen zonder zit. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:17 |
you're welcome. | |
Luctor.et.Emergo | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:17 |
Geen last van. | |
G3F | zaterdag 10 oktober 2015 @ 18:36 |
Later maar even proberen dan ![]() | |
Fir3fly | zaterdag 10 oktober 2015 @ 23:39 |
Tegen beter weten in ga ik het nogmaals proberen. Volgens mij is dit al de vijfde keer dat ik het installeer ![]() ![]() | |
TigerXtrm | zondag 11 oktober 2015 @ 00:32 |
Leuke map zoeken om op te bouwen, paar goeie mods installeren, is het halve werk ![]() | |
Oldground | zondag 11 oktober 2015 @ 22:33 |
Mijn tweede project: Alba. Dit keer Europese stijl op Foggy Hills en nog steeds zonder mods. Zojuist alleen wel het geweldige 19e eeuwse kopstation van 'jens' aan de assets toegevoegd. Heeft er nog meer pareltjes in zijn workshop overigens, de moeite waard om even te bekijken. 1. overzicht stad ![]() 2. centrum ![]() 3. universiteitsbuurt ![]() 4. luchtspoor naar centraal station ![]() 5. stationsbuurt bij nacht ![]() | |
Vermecelli | maandag 12 oktober 2015 @ 21:20 |
Nope, ik vind het ook irritant. Heb de DLC gekocht in de hoop het plezier weer te hervinden en nogmaals een mooie stad de grond uit te stampen maar was snel teleurgesteld. Ik hou ervan om te bouwen aan mijn stad terwijl de rest gewoon doorgaat, maar als het dan weer donker is zie ik amper wat ik aan het doen ben. Helaas. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:22 |
Ik ga binnenkort wel die DLC aanschaffen, voorlopig nog even aan de slag met mijn stadje. Ik merk wel dat ik in het begin bezig ben met enkel stadsopbouw en zodra je wat inwoners hebt, dat de focus dan veel meer komt te liggen op traffic management. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 08:58 |
Dan zet je de cyclus uit, dan is het altijd licht. | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 09:55 |
Mooi! ![]() | |
Houyi | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:29 |
Dat is logisch. Een goedwerkende verkeerssysteem is een cruciaal onderdeel in city management, zeker voor een grote stad. Sociaal- en economische zaken zijn daarnaast veel minder vatbaar voor 'design'. Zet gebouwen neer en hoe ze presteren zie je alleen terug in de statistieken. Ok, nu weer 10 minuten staren naar dat ene kruispunt... ![]() | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 13 oktober 2015 @ 10:34 |
Ja inderdaad. ![]() | |
Abdus18 | dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:37 |
hmm, misschien maar weer eens spelen | |
Cassius | dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:43 |
![]() Weer eens wat anders dan buren met een wietplantage. | |
AgLarrr | dinsdag 13 oktober 2015 @ 11:47 |
Ik vind dat de DLC maakt dat het spel qua meta compleet voelt. Dag / nacht, bruggen / tunnels, etc en eindelijk Europese steden! Alle echte randvoorwaarden zijn er. Wat nu nog rest is meer diepgang. Er kan nog zoveel meer. Met name variatie in faciliteiten en impact. Meer soorten parken, stations, vermaak, etc. Er zou nog zo'n karrevracht aan plopables bij kunnen die het spel nog een complete laag dieper kunnen maken. Verzorgingstehuizen, bibliotheken, musea, kazerne's, variatie in industrie, landbouw, lucht- en scheeprverkeer etc. | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 12:41 |
Eens, de eerste uitbreiding heeft zeker laten zien wat het kan en geeft al heel wat meer diepte in het spel. Nog twee van zulke uitbreidingen en ik denk dat het spel even diep gaat als SimCity 4 maar alles wat te ontwerpen valt kan ook door de mod-community gemaakt worden, in principe heb je al een oneindig aantal parkjes door de ingame asset editor. kan je zo gek maken als je zelf wil. | |
Fir3fly | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:24 |
Ik vind die DLC eigenlijk totaal geen diepgang toevoegen. Een paar dingetjes aan het verkeer en die specialisaties zijn wel geinig maar of dat nou echt diepgang is... de simulatie blijft karig. | |
jogy | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:28 |
De variatie dag en nacht en ook in het gedrag van de stad vind ik zeker wel een toevoeging en de extra policies en andere zaken geven het spel wel meer 'werkelijkheid'. Het basisspel is nog steeds voorspelbaar en de simulatie makkelijk maar het is ook meer een stedenbouwer spel dan dat het een stedensimulator is. | |
Houyi | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:33 |
Wat voor diepgang zou je graag willen zien? | |
Fir3fly | dinsdag 13 oktober 2015 @ 13:40 |
Mja lang verhaal, maar sowieso is het verkeer nog steeds een bak ellende. Echte snelwegen zijn er niet, sowieso wil ik trams en light rail nog zien, bibliotheken gemeentehuizen rechtbanken al dat soort dingen. Nu is het eigenlijk alleen maar dat er constant afval en doden opgehaald en afgeleverd moeten worden. Ik wil meer natuurlijke progressie, wat dat betreft is eigenlijk alleen dat nachtleven een goede toevoeging. Dingen die natuurlijk ontstaan door de manier waarop jij je stad indeelt. Dat deed Simcity 4 al waar de gemiddelde leeftijd drastisch omlaag ging als je veel universiteitsgebouwen had en het gemiddelde inkomen ook. Dat soort dingen. | |
Divje | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:20 |
'Daar zijn..' ![]() Sommige dingen zoals de snelwegen ben ik het opzich wel mee eens. Maargoed, met de Network Expansion Mod en meerdere traffic mods is het nog best wel realistisch te maken. Met die gemeentehuizen krijg ik zo'n SC gevoel. Dat hoeft van mij dus echt niet. En gezien er nu gevangenissen bij zijn gekomen, met een soort van rechtsgang dat ze weer vrij gelaten worden is een rechtbank toch niet nodig? Denk eigenlijk niet dat Paradox een uitgebreid rechtssysteem gaat implementeren. Zou wel tof zijn hoor. Voor even. Verder, tjah. Je loopt vooral te zeiken op deze game over dingen waarvan je vantevoren wist dat het er niet in zit. Koop 't dan niet he. | |
Luctor.et.Emergo | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:24 |
Wat ik vooral mis, is de mogelijkheid om een weg te maken met twee banen de ene kant op en 1 de andere. En meer van dat soort combinaties. Want meestal heb ik wegen die maar één kant op heel druk zijn. Waarbij ik de ene kant wel twee banen nodig heb, maar de andere kant kan makkelijk met slechts één rijbaan toe. Daarnaast mis ik ook de mogelijkheid om drie of vierbaans stadswegen, eenrichtingswegen aan de leggen. Want nu gaat het van 2 gelijk naar 6. | |
Fir3fly | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:27 |
Dat is natuurlijk onzin, hoe kan ik dat nou precies weten? Bovendien zijn dat juist wat mij betreft uitstekende dingen voor DLC. Vandaar dat ik teleurgesteld ben dat de DLC zich daar niet mee bezig hield. | |
Divje | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:33 |
Wb snelwegen -> screens/filmpjes/streams. Streams wb alles eigenlijk ![]() Snap ook wel dat niet iedereen streams heeft zitten kijken. Maar bv die van Quill legde toch wel goed uit dat de dingen die je noemt niet in de game zitten. Dat het goed spul voor DLC is ben ik met je eens. Ik mis bv een pont, als je een stad hebt aan beide kanten van een brede rivier. Trams lijken me ook tof ![]() Ik denk niet dat ze het simuleren echt hevig uit gaan breiden overigens ![]() | |
Divje | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:34 |
Wie weet wat de toekomst brengt ![]() ![]() | |
Fir3fly | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:37 |
Nou ja ik hoopte inderdaad dat er nog echte snelwegen zouden komen met het spel. Maar dat lijkt inderdaad geen prioriteit te zijn. Wel erg jammer trouwens want Cities in Motion had wat mij betreft veel meer diepgang. Gelukkig was het spel niet zo duur dus ik heb niet echt spijt van mijn aankoop. | |
Divje | dinsdag 13 oktober 2015 @ 15:39 |
Pas als we plusminus 60,- aan uitbreidingen hebben uitgegeven zal het mss het simulatieniveau van SC4 aantikken. Maar dat baseer ik op m'n duim. | |
mschol | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:06 |
wat is er niet echt snelweg aan dan? | |
Fir3fly | dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:20 |
Wat in het spel nu een snelweg wordt genoemd is meer een soort ringweg. Lage snelheid, geen invoeg- en uitvoegstroken en geen mogelijkheid tot versmalling/verbreding. | |
Cassius | dinsdag 13 oktober 2015 @ 17:48 |
De snelheid lijkt me prima. Het gemis van in-, weef- en uitrijstroken is wel een punt idd. | |
Oldground | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:02 |
Ik hoop ook dat het spel op bepaalde gebieden nog wat uitbreidt. Trams staan ook hoog op mijn lijstje. Klopt het trouwens dat de leisure gebieden niet in Europese stijl beschikbaar zijn? Ik had een mooi gebied in gedachten als uitgaansgebied, maar het werd een soort obscure buitenwijk van Las Vegas. Stoei soms alleen nog wel iets te veel met die heuvels, waardoor je van die gekke randen en onmogelijke parkeerplaatsen krijgt. | |
Oldground | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:35 |
Iemand van jullie die zelf ook van die assets (gebouwen) maakt? Wilde daar mee gaan beginnnen. | |
Divje | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:39 |
![]() ![]() | |
Oldground | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:42 |
Staat die ook in de workshop? Want er staat er wel één, maar gemaakt door Long Long ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Oldground op 13-10-2015 19:52:14 ] | |
Divje | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:46 |
Er is maar 1 echte Kuip ![]() Die ja ![]() | |
Oldground | dinsdag 13 oktober 2015 @ 19:53 |
Haha dat is waar, wel klasse. Begin wel even met iets makkelijks denk ik ![]() | |
Cassius | woensdag 14 oktober 2015 @ 10:33 |
![]() Busbaan opengesteld voor andere services, maar als je aansluiting op het reguliere wegennet niet goed is... | |
Houyi | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:32 |
Mja ze zouden anders ook vast zitten in de file op de weg links. Ik denk dat het probleem ergens anders ligt... ![]() | |
Divje | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:44 |
Wat loopt die gracht apart. Golfslagbaan? ![]() | |
Cassius | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:46 |
Mja, dit is min of meer een probeermap... Had ook niet echt door dat het maaiveld allesbehalve vlak is daar ![]() | |
Houyi | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:46 |
Inception ![]() | |
Divje | woensdag 14 oktober 2015 @ 12:54 |
![]() Moest aan dat Urban Surfing project in Rotterdam denken ![]() | |
Fred | woensdag 14 oktober 2015 @ 15:39 |
Ik zou de stoplichten weghalen, gaat al een groot deel oplossen denk ik. | |
AgLarrr | woensdag 14 oktober 2015 @ 18:13 |
Ik heb voor het eerst sinds ik het spel speel 100K inwoners aangetikt. In vogelvlucht bij nacht zo..En vanuit een andere hoek, bij dag zo:
| |
Cassius | donderdag 15 oktober 2015 @ 18:08 |
@AgLarr: je plaatjes doen het niet!![]() Move bitch get out of the way... | |
Oldground | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:08 |
Ik zie ze wel gewoon. En hoezo rijden je bussen over voetpaden? ![]() | |
Oldground | donderdag 15 oktober 2015 @ 19:12 |
Vet. Meer een soort metropoolgebied dan alleen een stad. Jammer dat die toren 's nachts zo donker is... | |
AgLarrr | donderdag 15 oktober 2015 @ 20:36 |
Ja klopt. Wat dat betreft voelt alles ook groter aan dan (inmiddels) 130K inwoners. Ik bedoel, de hoeveelheid snelwegen, metrolijnen en buitenwijken + vliegveld zie je in het echt niet terug in een stad formaatje Zwolle. En die toren is nog niet geupdate voor after dark - komt nog wel denk ik. | |
Cassius | donderdag 15 oktober 2015 @ 21:49 |
Pedestrian roads uit Traffic++, ideal voor een keerlusje als dit. | |
Oldground | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:30 |
Ja dat heb ik ook met de mijne (20k) haha. Maar ik heb dan ook bijna geen buitenwijken en dus vrijwel alleen een centrum. Al moet ik wel zeggen dat ik soms mijn twijfels heb bij het aantal inwoners per woongebouw. | |
Oldground | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:33 |
Kun je daarmee dus een soort gemengde wegen maken of tellen ze niet als wegen (waar je dus kavels e.d. aan kan koppelen) en zijn het gewoon voetpaden waar auto's/bussen overheen mogen? Dat eerste zou ook wel mooi speelgoed zijn in een centrumgebied of een kneuterig woonerf. ![]() | |
Cassius | donderdag 15 oktober 2015 @ 22:48 |
Het zijn standaard gewone wegen ja. Ze verschijnen ook in je wegenmenu. Het mooie van T++ is dat je precies in kan stellen wat eroverheen mag, dus bussen en hulpdiensten, maar bijvoorbeeld ook vuilniswagens, lijkwagens en gewoon (vracht)verkeer kun je al dan niet toelaten. | |
AgLarrr | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:54 |
Naja, dat laatste klopt gewoon niet. Het spel stopt geloof ik 12 of 13 mensen in een flat. Niet heel realistisch. | |
AgLarrr | vrijdag 16 oktober 2015 @ 09:55 |
Werkt dat T++ nu eindelijk bug vrij? Dan kan ik er ook aan beginnen.. | |
Cassius | vrijdag 16 oktober 2015 @ 10:15 |
Ik heb nog geen problemen ondervonden eigenlijk. Maar ik gebruik ook niet alle advanced features. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 16 oktober 2015 @ 23:47 |
Divje | zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:04 |
[WIP] ![]() ![]() Stratenplannetje maar vast neergeploft, links van de rotonde komt ook nog een woonwijk maar dan wat meer free-form ![]() ![]() Had geen zin om de screens om te zetten naar jpg ![]() | |
mschol | zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:23 |
tomayto, tomahto ![]() | |
Divje | zaterdag 17 oktober 2015 @ 22:31 |
Tomado? ![]() | |
G3F | zondag 18 oktober 2015 @ 01:53 |
Plaatje weer hoor! ![]() | |
Sejt | zondag 18 oktober 2015 @ 08:17 |
Erg mooi met die sluis. ![]() | |
Fred | zondag 18 oktober 2015 @ 14:24 |
Gaaf ![]() | |
DJKoster | zondag 18 oktober 2015 @ 23:39 |
Heb ik eindelijk vakantie en wil ik spelen, system freeze bij het starten van een savegame/new game (met en zonder assets). Morgen nog maar eens proberen. ![]() | |
AgLarrr | maandag 19 oktober 2015 @ 09:09 |
Wow, nice met die locks en die waterrand. Hoe krijg je dat voor elkaar? Eerst neerleggen en dan de terraforming? | |
Divje | maandag 19 oktober 2015 @ 11:21 |
![]() Eerst vlak gemaakt, dan de wegen en die sluis, daarna heel erg veel kutten met terraforming zodat het ergens op lijkt ![]() Thanks allen btw ![]() ![]() | |
jogy | maandag 19 oktober 2015 @ 11:28 |
Gewoon ergens opschrijven of naar jezelf toe mailen zodat je ze niet vergeet ![]() | |
Marcus_Zaagius | maandag 19 oktober 2015 @ 15:22 |
Welke straten gebruik je voor je woonwijken? Welk type dan he. |