Hahaha ik was net een post aan het typen dat ik met deze keuze wel blij ben omdat ik eiiiiiigenlijk liever Waylon solo wilde maar dat dit dan eigenlijk een prima optie B is omdat het er best wel op lijkt. Al vind ik Waylon qua zang/stem net wat beter, maar dat zou ook kunnen zijn omdat ik van Douwe Bob minder gehoord heb.quote:Op zondag 20 september 2015 23:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik krijg er wel een beetje een Waylon-light-gevoel bij door zijn looks en muzikale stijl
Dit.quote:Op zondag 20 september 2015 23:16 schreef Greys het volgende:
Fijn nieuws.
Goede zanger, jonge kerel, leuke kop, eigen stijltje.
Prima keuze.
Ik zie hem er ergens wel voor aan dat hij, omdat hij nog vrij 'onbekend' is (nou ja niet echt maar je snapt wel wat ik bedoel) dat hij alles uit de kast gaat trekken om er iets heel goeds van te maken om niet af te gaan.quote:Op zondag 20 september 2015 23:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoop alleen niet dat hij net als Trijn na een avondje doorhalen bij Anouk haar computer heeft gekraakt voor een liedje
quote:Op zondag 20 september 2015 23:04 schreef Cee het volgende:
Zou ie voor de gelegenheid Push Bob heten.
Ik hoop dat ie een vet bluesfunkachtig nummer neemt.quote:Op zondag 20 september 2015 23:29 schreef Fred_B het volgende:
Wel oppassen dat het liedje niet zoiets als Oostenrijk vorig jaar wordt.
quote:Op zondag 20 september 2015 23:29 schreef Greys het volgende:
Oh en nog even uit het oude/andere topic hoor
[..]![]()
![]()
Geen ballad. Douwe Bob heeft wel leuke uptempo blues nummertjes, dat moet hij doen.quote:Op zondag 20 september 2015 23:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik hoop dat ie een vet bluesfunkachtig nummer neemt.
Of een mooie ballad met een gitaar. En geen poespas.
Precies dit.quote:Op zondag 20 september 2015 23:31 schreef ijs_beer het volgende:
Qua muzieksmaak is ie volgens mij niet erg middle-of-the-road, en dat is de manier die voor Nederlandse inzendingen werkt.
Met een 'leuk nummertje' win je het Eurovisie niet.quote:Op zondag 20 september 2015 23:31 schreef richolio het volgende:
[..]
Geen ballad. Douwe Bob heeft wel leuke uptempo blues nummertjes, dat moet hij doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
quote:Op zondag 20 september 2015 23:35 schreef ijs_beer het volgende:
Blues hoor je niet veel op t ESF. (Ik zie meteen vergelijkingen met TCL, country hoorde je ook niet veel op het ESF voordat zij gingen.)Elk genre kan, als het goed gedaan wordt. Hongarije 2007 scoorde ook prima met een echt bluesnummer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
quote:Op zondag 20 september 2015 23:35 schreef ijs_beer het volgende:
Blues hoor je niet veel op t ESF. (Ik zie meteen vergelijkingen met TCL, country hoorde je ook niet veel op het ESF voordat zij gingen.)Blues zal nooit 'uit' raken. Je moet durven afwijken van het standaard Eurovisie gebeuren. Als hij de laatste jaren heeft opgelet met het walsje van Anouk en kuntry van TCL begrijpt hij dat vast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou ja.. Dat dachten we van trijntje ook dat ze zou hebben opgelet trouwens en die deed alles fout wat ze fout kon doen.
[ Bericht 16% gewijzigd door Greys op 21-09-2015 07:00:26 ]IT'S GREYSIE IT'S PARTY
Wowquote:Op maandag 21 september 2015 00:39 schreef Mani89 het volgende:
Ik ken deze jongen niet maar ik weet nu al dat we de finale niet gaan halen.
But then again, zoveel weet je er nou ook weer niet van af.quote:Op maandag 21 september 2015 00:39 schreef Mani89 het volgende:
Geen Waylon, wat een stel incompetente klapharken daar bij AVROTROS. Ik ken deze jongen niet maar ik weet nu al dat we de finale niet gaan halen.
#Waylon2017
Kan ie eerst gaan roepen dat ie niet aan deze kermis mee moet doen en daarna de loftrompet schallen en op z'n borst kloppen als het goed gaat.quote:Op maandag 21 september 2015 07:10 schreef Pino112 het volgende:
En dit allemaal dankzij de grote Giel
Niks op tegen dat talent op deze manier komt bovendrijven. Leuk dat er een wedstrijd voor singer-songwriters was. Jammer dat we in Nederland geen Nationaal Songfestival meer houden, als wedstrijd tussen liedjesschrijvers.quote:Op maandag 21 september 2015 07:10 schreef Pino112 het volgende:
Mag ik nu even kotsen? 'De grote Giel'quote:Op maandag 21 september 2015 07:10 schreef Pino112 het volgende:
Dan zijn ze juist extra gemotiveerd om met iets goeds te komen, en iets wat niet direct standaard ESF-materiaal isquote:Op maandag 21 september 2015 07:48 schreef Unites het volgende:
Hij heeft helemaal niks met een SF, dus die doet het ook alleen maar weer om er zelf beter van te worden.
Ilse DeLange ook niet en die werd 2e. Gordon daarentegen was dolenthousiast en schreef zelf mee aan 'Shine' en haalde 11 punten.quote:Op maandag 21 september 2015 07:48 schreef Unites het volgende:
Hij heeft helemaal niks met een SF, dus die doet het ook alleen maar weer om er zelf beter van te worden.
Dit. Die afstandelijkheid kan juist ervoor zorgen dat je alles op alles zet om een goede performance neer te zetten. Muziektechnisch en visueeltechnisch, zodat je bij een goed resultaat er nog jaren de vruchten van kunt plukken. (zie Ilse)quote:Op maandag 21 september 2015 09:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ilse DeLange ook niet en die werd 2e. Gordon daarentegen was dolenthousiast en schreef zelf mee aan 'Shine' en haalde 11 punten.
Precies, Gordon zit net als mensen als Carlo B hopeloos in de oude denkwijze dat een ESF-knaller een coupletje-refreintje-bridge-refreintje uptempodeuntje van 3 minuten moet zijn...quote:Op maandag 21 september 2015 09:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ilse DeLange ook niet en die werd 2e. Gordon daarentegen was dolenthousiast en schreef zelf mee aan 'Shine' en haalde 11 punten.
Ach, dat doen ze allemaal toch? Op misschien Gordon na doet niemand het als ze niet dachten er beter van te kunnen worden. TCL, Anouk en Trijntje hebben al die publiciteit ook gebruikt met het uitbrengen van nieuwe albums, tours en theatershows. Zie er niets mis mee eigenlijk.quote:Op maandag 21 september 2015 07:48 schreef Unites het volgende:
Bron Telegraafquote:Jan Smit ontkracht ESF-geruchten Douwe Bob
van onze redactie
Het is nog helemaal niet zeker dat Douwe Bob volgend jaar ons land vertegenwoordigt bij het Eurovisie Songfestival.
Althans, dat beweert Jan Smit, die in de organisatie van het liedjesfestijn zit.
"Wij gaan pas in januari beslissen wie het wordt. We zijn net pas klaar met het vorige Songfestival", zei de Volendammer vanmorgen in Tim In de Morgen op Radio 10. "Ik ga ervan uit dat wij nog met meerdere partijen in gesprek gaan."
Jan laat wel weten dat Douwe Bob, die in 2012 het tv-programma De Beste Singer-Songwriter won, op zijn 'lijstje' staat. "Mijn zegen heeft hij. Maar alles valt of staat bij het liedje."
Belgie 2010quote:Op maandag 21 september 2015 10:53 schreef Guanabana het volgende:
Ik wil geen domper op de feestvreugde zijn, maar ik vind het niet zo super. Ik vind Douwe Bob wel een goede artiest, maar denk dat hij op het songfestival weg gaat vallen, als ik even bedenk wat er de afgelopen tijd allemaal goed gescoord heeft. Volgens mij scoren gevoelige jongens met een gitaar eigenlijk nooit heel goed, toch?
Maar goed, wellicht weet hij te verrassen.
Oja, Hongarije 2013!quote:Op maandag 21 september 2015 11:21 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Belgie 2010
Hongarije 2013
![]()
Alles kan scoren op het ESF, mits goed gebracht.
Er zijn veel voorbeelden van simpele gitaarliedjes die goed gescoord hebben op het ESF. Al is er natuurlijk een zeker risico dat een 'klein' liedje ook een klein puntenaantal scoort, omdat je doelstelling dan is je te onderscheiden door juist niets te doen om je te onderscheiden. Als er per ongeluk nog 3 anderen dat ook doen, is het effect weg, en scoort alleen de allerbeste van die vergelijkbare liedjes.quote:Op maandag 21 september 2015 10:53 schreef Guanabana het volgende:
Ik wil geen domper op de feestvreugde zijn, maar ik vind het niet zo super. Ik vind Douwe Bob wel een goede artiest, maar denk dat hij op het songfestival weg gaat vallen, als ik even bedenk wat er de afgelopen tijd allemaal goed gescoord heeft. Volgens mij scoren gevoelige jongens met een gitaar eigenlijk nooit heel goed, toch?
Maar goed, wellicht weet hij te verrassen.
twitter:douwe_bob twitterde op woensdag 16-09-2015 om 12:38:19Wij zijn in Malaga aan 't schrijven! #spain #newsongs #wijdoenditvoorjullie https://t.co/2PLB5F2rgb reageer retweet
Dit klinkt in ieder geval al veel serieuzer dan de geruchten over Alain Clark vorig jaar, ik kan me ook echt niet voorstellen dat dit nog anders uitpakt dan dat hij gaat...quote:Op maandag 21 september 2015 12:05 schreef Greys het volgende:
Vooral dat #wijdoenditvoorjullie was wel een beetje een hint al vind ik in die tweet.
Of ik wil dat er alleen maar in zien hoor.
Anouk heeft toch geen vakantiehuis in Malaga, hoop ik? Daar waar hij nu aan het "schrijven" is?quote:Op maandag 21 september 2015 13:42 schreef Greys het volgende:
Het klinkt in elk geval alsof er niet een liedje van de stoffige plank van Anouk getrokken zou gaan worden.
Ik hoop dat hij nog wil, na vorig jaar.quote:Op maandag 21 september 2015 17:02 schreef Greys het volgende:
Ik hoop dat de pannecoucke gewoon weer meegaat.
Ik denk echt dat er voor hem niet te werken was met dat ongeïnteresseerde zootje dat niks tijdig wilde plannen en bespreken.quote:Op maandag 21 september 2015 17:17 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij nog wil, na vorig jaar.![]()
En dan hoop ik ook meteen dat hij zich hard maakt voor een beter budget: "Jullie hebben vorig jaar gezien hoe een budgetvoorstelling eruit ziet, dus nu ff normaal doen en de portefeuille trekken."
Ik niet. Na het debacle van dit jaar mag de keuze van mij gerust op iemand anders vallen.quote:Op maandag 21 september 2015 17:02 schreef Greys het volgende:
Ik hoop dat de pannecoucke gewoon weer meegaat.
Ook dat.quote:Op maandag 21 september 2015 17:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk echt dat er voor hem niet te werken was met dat ongeïnteresseerde zootje dat niks tijdig wilde plannen en bespreken.
Totaal niet geloofwaardig.quote:Op maandag 21 september 2015 11:38 schreef ato het volgende:
Jan Smit ontkent het op de radio jajaja..
Shine was niet eens zo'n onaardig nummer, maar het zag er gewoon niet uit op het podium. Ze werden gekscherend de drie opa's genoemd.quote:Op maandag 21 september 2015 09:32 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Wat dat betreft hoeven we niet te schamen voor de heren Dotan en Douwe Bob..quote:Op maandag 21 september 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Shine was niet eens zo'n onaardig nummer, maar het zag er gewoon niet uit op het podium. Ze werden gekscherend de drie opa's genoemd.
Het oog wil ook wat. Vergelijk The Common Linnets met de rare soepjurk van Trijntje dit jaar. Beide Common Linnets zagen er geweldig uit.
Zelfs met klein budget heeft hij het met Trijntje gewoon matig gedaan hoor. Moldavië of Litouwen moeten zich ook elk jaar met beperkte middelen redden, en hebben doorgaans toch een veel overtuigendere act.quote:Op maandag 21 september 2015 17:58 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ook dat.
Ik zou persoonlijk nu wel twee keer nadenken voor ik weer met een inzending ga werken, als ik hem was.
Komt nog bij dat hij na vorig jaar de nodige kritiek heeft gekregen, kan me het best voorstellen als hij er geen zin meer in heeft om weer voor 'ons' uit te komen.![]()
Al hoop ik natuurlijk dat hij gewoon weer meegaat en een 2014tje doet, liefst nog 1 plekje hoger zelfs.
Shine was sowieso al volledig verpest met de remix-versie die ze in Moskou zongen. Daar had ook Robbie Williams het niet mee gered.quote:Op maandag 21 september 2015 18:01 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Shine was niet eens zo'n onaardig nummer, maar het zag er gewoon niet uit op het podium. Ze werden gekscherend de drie opa's genoemd.
Het oog wil ook wat. Vergelijk The Common Linnets met de rare soepjurk van Trijntje dit jaar. Beide Common Linnets zagen er geweldig uit.
Sorry verkeerde topic :-)quote:Op maandag 21 september 2015 19:42 schreef ato het volgende:
Henny Vrienten ziet er nog goed uit voor een 67 jarige
Het origineel was inderdaad beter.quote:Op maandag 21 september 2015 19:34 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Shine was sowieso al volledig verpest met de remix-versie die ze in Moskou zongen. Daar had ook Robbie Williams het niet mee gered.
quote:Songfestivaldeelname Douwe Bob lijkt beklonken
© ANP
Douwe Bob gaat naar het songfestival. Zo veel kunnen we na een dagje rondbellen en navragen wel concluderen.
Songfestivalminnend Nederland staat al sinds gisteravond op z'n kop. Metro kwam kopte levensgroot dat Douwe Bob ons volgend jaar gaat vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. Albert Verlinde zei vanavond aan de desk bij RTL Boulevard dit nieuws te kunnen bevestigen op basis van een goed ingevoerde bron. "Ik heb begrepen dat er op dit moment in het geheim een meeting is met Douwe Bob en dat daar in elk geval iemand van AVROTROS bij is..."
Nadat Trijntje voortijdig het strijdtoneel moest verlaten in mei van dit jaar in Oostenrijk, lijkt het dus beklonken dat Douwe Bob ons na Anouk en The Common Linnets weer naar de finale van het liedjesfestijn mag proberen te zingen.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:22 schreef Mani89 het volgende:
"Wij gaan pas in januari beslissen wie het wordt. We zijn net pas klaar met het vorige Songfestival", zei de Volendammer vanmorgen in Tim In de Morgen op Radio 10. "Ik ga ervan uit dat wij nog met meerdere partijen in gesprek gaan."
[ afbeelding ]
Zou wat zijn als ze het niet serieus namen, niet zouden willen dat alles klopt en dat ze vinden dat meedoen belangrijker is dan winnen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:29 schreef Greys het volgende:
Echt ALLES klinkt goed
Dat ze nu al aan de slag gaan, dat ze het serieus nemen, dat ze willen dat alles gaat kloppen en dat ze gaan om te winnen
*pinkt traan weg van geluk*
Dat was precies wat Trijntje deed... die zei letterlijk 'ik weet wel dat ik niet win maar ik wil dat circus ook een keer meemaken'.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Zou wat zijn als ze het niet serieus namen, niet zouden willen dat alles klopt en dat ze vinden dat meedoen belangrijker is dan winnen.
Is te hopen dan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was precies wat Trijntje deed... die zei letterlijk 'ik weet wel dat ik niet win maar ik wil dat circus ook een keer meemaken'.
Die besloot pas op de dag zelf wat ze aan deed en had pas een paar weken voor het Eurovisie eens tijd om te overleggen met de Pannecoucke en trok een nummer van een ander van de plank.
Dus ik ben gewoon even heel blij dat dit in dit geval niet gaat gebeuren
Pas een paar weken van te voren overleggen met Pannecoucke?quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was precies wat Trijntje deed...
Die besloot pas op de dag zelf wat ze aan deed en had pas een paar weken voor het Eurovisie eens tijd om te overleggen met de Pannecoucke en trok een nummer van een ander van de plank.
Als jij zegt dat Douwe gaat winnen gaat ie dus niet winnenquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:32 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat was precies wat Trijntje deed... die zei letterlijk 'ik weet wel dat ik niet win maar ik wil dat circus ook een keer meemaken'.
Anouk zei haar al direct dat ze er echt niet mee ging winnen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Pas een paar weken van te voren overleggen met Pannecoucke?
Voor de rest geloofde Trijntje ook in dat nummer hoor, het nummer was catchy en up-tempo, maar klonk eigenlijk nergens naar.
Dat van die jurk, ze voelde zich kennelijk niet prettig in haar eerste keus, dat decolleté-pak, en koos dus later voor iets anders.
Achteraf gezien viel het allemaal tegen, maar ik denk dat Trijntje er wel in heeft geloofd.
Ik zeg niet dat 'ie gaat winnen, heb het lied nog niet eens gehoord.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als jij zegt dat Douwe gaat winnen gaat ie dus niet winnen
Ik vond die muziekact beter dan Douwequote:Op dinsdag 22 september 2015 19:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Anouk zei haar al direct dat ze er echt niet mee ging winnen.
En als Trijntje in een goede positie geloofde had ze niet pas zo laat een podiumact bedacht en had ze er alles over willen weten. Nu wist ze een week van te voren zelf nog niet eens wat het precies zou gaan worden. Het kwam totaal niet geïnteresseerd over.
Ah, daar komt Douwe
gelukkig...quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:39 schreef Greys het volgende:
OHHHHHHHHHHHHH HET NUMMER IS AL BEKEND
En hij heeft al een jaar lang knallende zinquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:39 schreef Greys het volgende:
OHHHHHHHHHHHHH HET NUMMER IS AL BEKEND
Ja iemand die ECHT heel graag wilquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:40 schreef Cee het volgende:
[..]
En hij heeft al een jaar lang knallende zin
Omdat ze vaak winnen omdat ze het snappen popjequote:Op dinsdag 22 september 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alweer in Zweden?
Waarom is dat songfestival altijd in Zweden?
Omdat ze altijd winnen, Mexi.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
Alweer in Zweden?
Waarom is dat songfestival altijd in Zweden?
Zweedse godenquote:
Ta ta tata ta ta taaaaaaaaaaa taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:41 schreef Fascination het volgende:
Moet zeggen dat ik niet veel weet van Douwe Bob, maar wat ik zo van 'm hoor en zie heeft het wel wat. Moet me er nog even in verdiepen. En dat Greys enthousiast is, zegt ook wel wat natuurlijk.
Wij snappen het ook.. toch?quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:41 schreef Greys het volgende:
[..]
Omdat ze vaak winnen omdat ze het snappen popje
"Na het horen van het nummer, was het duidelijk". Dat hoor ik graag.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:40 schreef Greys het volgende:
"Na het horen van het nummer was het duidelijk"
Maar hij speelt nu een ander nummer.
Ze gaan het nummer pas in februari bekend maken.
WHY WHY WHYYYYYYYYYYYY
Hoewel, wel goede voorbereidingen voor videoclip enzo.
Ik vind van ook.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:42 schreef Mani89 het volgende:
Ik vind dat we het songfestival met Douwe Bob gaan winnen.
Ja, en ja. En speelt gitaar.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:43 schreef Injetta het volgende:
Hij ziet er goed uit, maar heeft hij beetje leuke nummers en kan hij zingen?
JA JA JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:44 schreef Cee het volgende:
GREYS HIJ DOET MEE OM TE WINNEN GREYS GREYSSSS HOOR JE DAT
Beetje matig vind ik dit. Vind het veel leuker als iemand uit zichzelf mogelijkheden ziet. Hail Anouk.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:43 schreef Greys het volgende:
Anouk en TCL hebben hem enthousiast gemaakt, dat échte muzikanten naar het songfestival gaan.
We gaan de finale halen, dat kan niet meer fout!quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:44 schreef Greys het volgende:
Ja ja ja Jan zegt dat Douwe alléén maar meedoet om te winnen en dat ze het liedje hoorden en dat het helemaal een topnummer vinden![]()
Wat een verademing na Trijntje.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:44 schreef Kinga het volgende:
Je merkt wel dat Douwe super enthousiast is
Wat een nare heks was dat he?quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:45 schreef Greys het volgende:
[..]
Wat een verademing na Trijntje.
Echt.
Hij keek al ten tijde van de Toppersquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:45 schreef Fascination het volgende:
[..]
Beetje matig vind ik dit. Vind het veel leuker als iemand uit zichzelf mogelijkheden ziet. Hail Anouk.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:43 schreef Injetta het volgende:
Hij ziet er goed uit, maar heeft hij beetje leuke nummers en kan hij zingen?
Ja. En ik vind het stiekem ook leuk dat heel Nederland straks volgens mij achter onze inzending staat.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, het klinkt zowaar eens als een professioneel geheel.
Echt hè. Wát een verschil met vorig jaar.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nou, het klinkt zowaar eens als een professioneel geheel.
Iedereen zag dat al van 20592362304 kilometer aankomen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:49 schreef marcodej het volgende:
Samenvatting van dit gesprek: het was compleet ruk vorig jaar.
Vorig jaar zijn ze in de ouderwetse valkuil getrapt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:49 schreef marcodej het volgende:
Jaquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:49 schreef marcodej het volgende:
Douwe Bob is wel bijzonder. En we gaan winnen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:49 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik vind Douwe ook niet bijzonder, maar het verhaal waarin het verpakt is klinkt zowaar eens professioneel. En als Greys enthousiast is komt het goed.
Ik heb liever de Beatles.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:50 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Douwe Bob is wel bijzonder. En we gaan winnen.
Dat mag jij vinden.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb liever de Beatles.
Ik denk dat ze daarom zo lang wachten met bekendmaken.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:53 schreef Kinga het volgende:
Ik vind ook eigenlijk, dat de videoclip straks moet aansluiten aan de performance zelfs... zie TCL. Je moet het kunnen herkennen...
Sweet Sunshine is het enige nummer wat er uit springt. Net wat geluisterd, verder magere nummers.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:53 schreef luxerobots het volgende:
Ik heb nog nooit een goed liedje gehoord van Douwe Bob.
En up-tempo is toch niet zijn kwaliteit. De veren in zijn reet van Jan Smit, Anouk en De Leeuw mag hij hebben. Ik word pas enthousiast bij een goed liedje.
Ben zoo benieuwd Greysie!quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:54 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat ze daarom zo lang wachten met bekendmaken.
Hij zei dat het al verbeterd was weer het nummer. Ze wachten net zo lang tot iedereen uit het team van de stoel valt van geweldigheid zei Jan. Qua alles, qua act, qua nummer.
Ja, ze (het team) werd bij Douwe Bob uitgenodigd thuis en hij liet het nummer horen en ze wisten meteen dat hij het ging wordenquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:56 schreef TheVulture het volgende:
Ik lees het net maar er is dus al een lied?
En de rest mocht niet meer komen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, ze (het team) werd bij Douwe Bob uitgenodigd thuis en hij liet het nummer horen en ze wisten meteen dat hij het ging worden
Beetje risico nemen is nog niemand echt slechter van geworden op het Songfestival.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:57 schreef Unites het volgende:
Hij heeft nog geen enkele échte (fatsoenlijke) hit gescoord en moet dit nu wel voor elkaar gaan krijgen op het ESF?
Best erg eigenlijk dat hij vorig jaar zich al heeft aangemeld maar dat ze toen Trijntje kozenquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:57 schreef roos85 het volgende:
[..]
En de rest mocht niet meer komen.
Dit is niet de tijd voor pessimisme, iets positiever graag.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:57 schreef Unites het volgende:
Hij heeft nog geen enkele échte (fatsoenlijke) hit gescoord en moet dit nu wel voor elkaar gaan krijgen op het ESF?
Ok maar ze vonden Trijn ook een winnend liedje hebbenquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja, ze (het team) werd bij Douwe Bob uitgenodigd thuis en hij liet het nummer horen en ze wisten meteen dat hij het ging worden
Ik denk serieus nog steeds dat ze daar geen nee tegen durfden te zeggen omdat combinatie Trijntje/Anoukquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:00 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ok maar ze vonden Trijn ook een winnend liedje hebben
TCL destijds ook nietquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:57 schreef Unites het volgende:
Sorry Greysquote:Op dinsdag 22 september 2015 19:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Beetje risico nemen is nog niemand echt slechter van geworden op het Songfestival.
Die Duitse Nicole die destijds eerste werd was ook een onbekend zangeresje en zo zullen er nog tig zijn.
Sweet Sunshine, het is mijn genre niet, vind het ook niet fantastisch. Wel goed gezongen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:55 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
Sweet Sunshine is het enige nummer wat er uit springt. Net wat geluisterd, verder magere nummers.
Maar de oorspronkelijke formatie bestond wel uit twee zeer goed gevestigde namen en Ilse maakte sowieso al nummers die wel in het repertoire van TCL zouden kunnen passen.quote:
Dat. En dat het allemaal toch niet zo goed uit zal gaan pakken als gepland en gehoopt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:04 schreef iBenny het volgende:
Ik ben wel een beetje bang dat het de saaie kant op zal gaan
Danny Veraquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:05 schreef marcodej het volgende:
Ik zou een Danny Vera ook wel graag op het ESF willen zien.
Ja ja, de leeuwen zijn weer losquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:05 schreef Roger_Epiales het volgende:
Het begint los te barsten, zie ik.
Ik ga ff eten, meteen 5 pagina's erbij.
WOOHOO!!!quote:
Eh, dat klinkt me niet positief bekend in de oren.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:40 schreef Greys het volgende:
"Na het horen van het nummer was het duidelijk"
quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Eh, dat klinkt me niet positief bekend in de oren.
* Roger_Epiales krijgt flashback van vorig jaar en ziet Douwe Bob 7 jurken aanpassen.
Als duo met DB had ik ook tof gevonden!quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:05 schreef marcodej het volgende:
Ik zou een Danny Vera ook wel graag op het ESF willen zien.
Want die kan wat tegen dit soort flashbacks doen?quote:
Je hebt DWDD niet gekeken he?quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:11 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Eh, dat klinkt me niet positief bekend in de oren.
* Roger_Epiales krijgt flashback van vorig jaar en ziet Douwe Bob 7 jurken aanpassen.
Nee, maar hij is net op uitzending gemist gesprongen, dus ik zal hem zo ff gaan kijken.quote:
Dat klinkt iig positief!quote:Het werd juist letterlijk gezegd dat ze zich daaraan geërgerd hadden dat Trijntje op de dag zelf nog niet eens wist wat ze nou ging dragen en dat ze zich realiseren dat het pas goed is als ALLES klopt en tot in de puntjes gerepeteerd en klaar en af.
Ik blijf er bij dat ze tegen Trijntje/Anouk geen nee durfden te zeggen en je kunt als team ook niet je eigen inzending gaan afzeiken. Denk wel dat ze ervan geleerd hebben iig.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:21 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Nee, maar hij is net op uitzending gemist gesprongen, dus ik zal hem zo ff gaan kijken.
[..]
Dat klinkt iig positief!
Ik werd alleen ff terug geslingerd naar hoe Cornald vorig jaar ook begon met "Trijntje kwam al met een winnend nummer binnen" oid.
Vast welquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:19 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Want die kan wat tegen dit soort flashbacks doen?
Ik bel meteen.
Foto's van Douwe, bedoel je? Niet zo raar.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:20 schreef Greys het volgende:
Ze kiezen alleen wel onflatteuze foto's op de engelse en italiaanse sites
Er zijn mooiere. Maar die komen vast straks wel allemaal
Wel leuk dat hij al overal genoemd wordt.
Zit er dik in.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:22 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik blijf er bij dat ze tegen Trijntje/Anouk geen nee durfden te zeggen en je kunt als team ook niet je eigen inzending gaan afzeiken. Denk wel dat ze ervan geleerd hebben iig.
Dat moet verdorie toch ook. Irritante Trijntje met haar labbekakken-instelling. Één van de redenen dat we naar Stockholm gaan is dat alles, maar dan ook echt alles, eindeloos gerepeteerd, uitgedacht en uitgevoerd is. Het is echt niet in Måns opgekomen om vlak voor de halve finale nog even van shirt te wisselen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt DWDD niet gekeken he?
Het werd juist letterlijk gezegd dat ze zich daaraan geërgerd hadden dat Trijntje op de dag zelf nog niet eens wist wat ze nou ging dragen en dat ze zich realiseren dat het pas goed is als ALLES klopt en tot in de puntjes gerepeteerd en klaar en af.
Ja, die uptempo nummers gaan voor het merendeel het ene oor in, het andere uit, dat is wel zo. Je moet oppassen dat het niet zoiets wordt als Denemarken dit jaar:quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:30 schreef grazz het volgende:
Ze hoorden het nummer en toen was het duidelijk...was dat vorig jaar niet net zo?Jammer dat ze andere artiesten niet de kans hebben gegeven om liedjes te laten horen (of misschien waren er wel meerdere artiesten die mochten langskomen?). Daarnaast heb ik wat meer materiaal van DB opgezocht en beluisterd. Zijn rustigere nummers raken me meer dan de uptempo nummers, daar ben ik echt niet van onder de indruk. Mag hopen dat zijn songfestivalinzending overtuigender is. Opzich wel goede keuze. Jong, fris, goede zanger...nu alleen nog een goed lied en visueel aantrekkelijk plaatje van maken dat 100% klopt. Denk dan ook wel dat ze hebben geleerd van vorig jr als ik Jan zo hoor.
Die kleding van Trijntje blijft wtf wtfquote:Op dinsdag 22 september 2015 20:48 schreef Greys het volgende:
Maar goed, alleen dit verschil al:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wereldwijd mag ik hopen, toch?quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:58 schreef Greys het volgende:
Nummer 1 trending topic op Twitter
En de meningen zijn opvallend positief
Als je het maar laat.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:02 schreef Greys het volgende:
Als Lenny Kuhr zegt dat het goed zit, zit het goed.
LAIIIIIIIILALA LAIIIIIIIIIIILALA LAI LA LA LAI LALA
(Ik doe zo weer normaal hoor jongens. Dit hoort er even bij.)
Heerlijk om je zo enthousiast te zien Greys..quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:02 schreef Greys het volgende:
Als Lenny Kuhr zegt dat het goed zit, zit het goed.
LAIIIIIIIILALA LAIIIIIIIIIIILALA LAI LA LA LAI LALA
(Ik doe zo weer normaal hoor jongens. Dit hoort er even bij.)
Zoals een, ik noem maar eens een zijstraat, Traincha.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:01 schreef Greys het volgende:
Nou Marga toch!
di 22 sep 2015, 20:58
The Common Linnets steunen Douwe Bob
van onze redactie
Ilse DeLange vindt het een goede zaak dat Douwe Bob volgend jaar naar het Eurovisie Songfestival in Stockholm gaat.
Ilse, die in 2014 met The Common Linnets (toen nog met Waylon) tweede werd in Kopenhagen, steunt de Nederlandse inzending. "Douwe Bob. Love it! #Eurovision", zo is te lezen in een tweet van Ilse's groep.
Ook De Troubadour-zangeres Lenny Kuhr, de winnares van 1969, is blij dat Douwe Bob naar het Songfestival gaat. "Leuk jong die Douwe Bob en hij kan zingen. Lijkt me een goede keus. Wellicht de eerste mannelijke Nederlandse winnaar", zo laat zij op sociale media weten.
Gerard Joling, die in 1988 en in 2004 meedeed aan het liedjesfestijn, noemt het een geweldige keus dat Douwe Bob ons land vertegenwoordigt. "Wat een talent!"
Marga Bult is minder enthousiast. "Douwe Bob is vrij jong en nog niet heel ervaren", zei ze eerder tegen het AD. "Ik denk dat ze nu een beetje teruggrijpen op de country en rock, want dat werkte ook met Ilse en Waylon. Toch zou ik voor zo’n groot podium eerder kiezen voor iemand die ruimschoots ervaring heeft."
Bron.quote:Marga Bult: ‘Douwe Bob naar Songfestival slecht plan’
Marga Bult denkt dat de AvroTros er niet verstandig aan doet om Douwe Bob naar het Songfestival te sturen. Dat vertelt ze vandaag in het AD. Het gerucht gaat dat de AvroTros en Douwe Bob er al uit zijn met elkaar, maar dat zou Bult betreuren. “Douwe Bob is vrij jong en nog niet heel ervaren. Ik denk dat ze nu een beetje teruggrijpen op de country en rock, want dat werkte ook met Ilse en Waylon. Toch zou ik voor zo’n groot podium eerder kiezen voor iemand die ruimschoots ervaring heeft.“
Bult was aanwezig bij de afgelopen editie van het Eurovisie Songfestival in Wenen. “En zelfs voor iemand als Trijntje Oosterhuis, met bakken ervaring, was het heel moeilijk.”
De zangeres heeft wel een aantal andere suggesties. “Ik zou graag Within Temptation op die bühne zien. Of O’G3NE: die meiden zijn niet heel bekend, maar zingen al van jongs af aan.’‘
Marga Bult vertegenwoordigde ons land op het Eurovisie Songfestival van 1987.
Ja, dat ging zo lekker met al haar ervaring iddquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:13 schreef marcodej het volgende:
[..]
Zoals een, ik noem maar eens een zijstraat, Traincha.
Dat zeiden ze nou net duidelijk bij DWDD. Dat hij nu al aan het werk is om te wennen aan in-ear monitoring, dat ze alles tot in de puntjes gaan regelen en hij zo blij is dat het nu al bekend is omdat ze alles nu al heel vroeg gaan voorbereiden en uitwerken. Het nummer is al bijgewerkt en zo goed als klaar. Ze gaan ook aan de visualisering werken omdat ze weten dat alles moet kloppen. Dus nee, ze gaan niet iets op de gang in elkaar klungelen, daar kunnen we echt zeker van zijn, daar werd de nadruk op gelegd.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:20 schreef Injetta het volgende:
Hopelijk gaan ze vanaf nu een keisterke act in elkaar zetten en eindeloos oefenen. En niet in die week eventjes op de gang van het hotel wat in elkaar klungelen.
Cynisme en wat nuchterheid is prima op z'n plaats tussen al het gejubel. Ik hang nog steeds in de gordijnen van vreugde. Maar ik kan me voorstellen dat het niet ieder z'n ding is.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:20 schreef Injetta het volgende:
Is dat saaie ruknummer dat hij in DDWD zong muziek die hij normaal maakt?
Helaas, dan zijn we wederom kansloos.
En de opmerking, we zijn een band, doet me denken aan die supersaaie 3 J's. Die dachten ook gewoon als band daar een beerje te staan net een doodsaai nummer. Werden ook laatste.
Hopelijk gaan ze vanaf nu een keisterke act in elkaar zetten en eindeloos oefenen. En niet in die week eventjes op de gang van het hotel wat in elkaar klungelen.
Sorry voor mijn cynisme. Maar ik krijg nier echt een wauwgevoel bij die presentatie en muziek van daarnet.
Dit. Ik werd er niet koud of warm van, wat ik net zag. Ben niet echt bekend met Douwe Bob moet ik wel eerlijk zeggen. Ik hoop dat er een goede act komtquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:20 schreef Injetta het volgende:
Is dat saaie ruknummer dat hij in DDWD zong muziek die hij normaal maakt?
Helaas, dan zijn we wederom kansloos.
En de opmerking, we zijn een band, doet me denken aan die supersaaie 3 J's. Die dachten ook gewoon als band daar een beerje te staan net een doodsaai nummer. Werden ook laatste.
Sorry voor mijn cynisme. Maar ik krijg nier echt een wauwgevoel bij die presentatie en muziek van daarnet.
Hij zei dat wel lief. "Ja nou ja toen eh... kozen ze toch voor iets anders".quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:28 schreef Cee het volgende:
DB leek zelfs nog een beetje ontdaan en verontwaardigd over 't feit dat hij vorig jaar was gepasseerd. Zo graag wilde hij.
Toch eens kijken of ik 'm op een braderietje kan aanschouwen een dezer maanden.
Als die niet scoort op het ESF, dan zijn die braderieën waarschijnlijk de plek waar die de komende jaren niet weg te slaan isquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:28 schreef Cee het volgende:
DB leek zelfs nog een beetje ontdaan en verontwaardigd over 't feit dat hij vorig jaar was gepasseerd. Zo graag wilde hij.
Toch eens kijken of ik 'm op een braderietje kan aanschouwen een dezer maanden.
Gerard Joling.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:46 schreef sportfreak het volgende:
Wat was eigenlijk de laatste keer dat Nederland een solo zanger stuurde?
Zangeressen genoeg geweest de laatste jaren, maar een man kan ik me niet herinneren.
En even voor Gerard hadden we Bill van Dijkquote:Op dinsdag 22 september 2015 21:49 schreef Cee het volgende:
[..]
Gerard Joling.1988, zo uit m'n hoofd. Het jaar dat Céline Dion won.
Of wacht, Humphrey dinges met 'Wijs me de weg', begin jaren '90 nog. Of was dat een groep?
Zijn er nog beelden van Gerard zijn deelname in 2004?quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:01 schreef Greys het volgende:
Nou Marga toch!
di 22 sep 2015, 20:58
The Common Linnets steunen Douwe Bob
van onze redactie
Ilse DeLange vindt het een goede zaak dat Douwe Bob volgend jaar naar het Eurovisie Songfestival in Stockholm gaat.
Ilse, die in 2014 met The Common Linnets (toen nog met Waylon) tweede werd in Kopenhagen, steunt de Nederlandse inzending. "Douwe Bob. Love it! #Eurovision", zo is te lezen in een tweet van Ilse's groep.
Ook De Troubadour-zangeres Lenny Kuhr, de winnares van 1969, is blij dat Douwe Bob naar het Songfestival gaat. "Leuk jong die Douwe Bob en hij kan zingen. Lijkt me een goede keus. Wellicht de eerste mannelijke Nederlandse winnaar", zo laat zij op sociale media weten.
Gerard Joling, die in 1988 en in 2004 meedeed aan het liedjesfestijn, noemt het een geweldige keus dat Douwe Bob ons land vertegenwoordigt. "Wat een talent!"
Marga Bult is minder enthousiast. "Douwe Bob is vrij jong en nog niet heel ervaren", zei ze eerder tegen het AD. "Ik denk dat ze nu een beetje teruggrijpen op de country en rock, want dat werkte ook met Ilse en Waylon. Toch zou ik voor zo’n groot podium eerder kiezen voor iemand die ruimschoots ervaring heeft."
Hahaha toen was het Re-Union.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:58 schreef KoningPils het volgende:
[..]
Zijn er nog beelden van Gerard zijn deelname in 2004?
Jaquote:Op dinsdag 22 september 2015 22:06 schreef ato het volgende:
Ik was boos toen ik hoorde dat Trijntje ging, Hreys nog bozer :-)
Joehoeeeeeeeeeeequote:Op dinsdag 22 september 2015 22:16 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb helemaal niks met Douwe Bob (van wat ik van hem ken), maar man oh man, geen Ogene![]()
Ik vind het allemaal best en heb er nu al weer enorm veel zin in![]()
Gewoon een serieuze artiest, hoppakee!
Daar ben ik dan wel serieus heel erg blij mee.!quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:16 schreef Pisces29 het volgende:
Ik heb helemaal niks met Douwe Bob (van wat ik van hem ken), maar man oh man, geen Ogene![]()
Ik vind het allemaal best en heb er nu al weer enorm veel zin in![]()
Gewoon een serieuze artiest, hoppakee!
Even opgezocht, Humphrey Campbell was inderdaad de laatste in 1992. Al had ie wel een achtergrondkoor waar o.a. Ruth Jacott inzat. Een jaar later waren de rollen omgedraaid.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:49 schreef Cee het volgende:
[..]
Gerard Joling.1988, zo uit m'n hoofd. Het jaar dat Céline Dion won.
Of wacht, Humphrey dinges met 'Wijs me de weg', begin jaren '90 nog. Of was dat een groep?
quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:27 schreef sportfreak het volgende:
Wat een verademing na Trijntje die met 10 jurken naar Oostenrijk ging en de 3'J's die hun voorbereiding begonnen in de bus onderweg naar de 1e repetitie.
Ja he? Je voelt gewoon dat hij het niet zomaar voor de sier zegt dat hij het goed wil doen. Hij is heel erg gedreven.quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:27 schreef TheVulture het volgende:
Ik zit nu DWDD terug te kijken maar dit ademt nu al zoveel meer drive en ambitie uit dan Trijntje 'ik vind dat ik het gewoon een keer gedaan moet hebben en ik zie verder wel' Oosterhuis
Dezelfde drive als Ilsequote:Op dinsdag 22 september 2015 22:29 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja he? Je voelt gewoon dat hij het niet zomaar voor de sier zegt dat hij het goed wil doen. Hij is heel erg gedreven.
Als hij ook zo gaat giechelen en kirren, dan ga ik toch weer twijfelen.quote:
Denk aan die fantastische act en tweede plekquote:
Douwe Bob heeft weleens geëxperimenteerd met mannen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:34 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Als hij ook zo gaat giechelen en kirren, dan ga ik toch weer twijfelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |