abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157165165
Ai, da's wel aardig kut!!

Zou het niet zo kunnen zijn dat de kleppen te strak zijn afgesteld?
Waar het ook aan ligt, ik wens je veel succes.
Wat een tegenvaller zeg! -O-
pi_157166031
Flinke tegenvaller! Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.

Maar zo'n koprevisie hoeft niet duur te zijn. Maar wees nu slim en haal dat hele ding uit elkaar, 9 op 10 dat da hele blok al veel heeft geleden en met je eventuele plannen voor de toekomst zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.

[ Bericht 12% gewijzigd door boegschroef op 28-10-2015 20:00:49 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 20:13:52 #203
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_157166621
Ja laat dat blok eerst ff checken voor je nog meer geld uit geeft. Straks kan je van de reparatie kosten gwn een nieuw blok kopen.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:06:11 #204
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157168602
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Flinke tegenvaller! Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.

Maar zo'n koprevisie hoeft niet duur te zijn. Maar wees nu slim en haal dat hele ding uit elkaar, 9 op 10 dat da hele blok al veel heeft geleden en met je eventuele plannen voor de toekomst zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.
Mjah, het is ofwel blok wegflikkeren want het is zo te horen al tamelijk uitgewoond, óf netjes reviseren, overmaat zuigers erin, alle lagers vernieuwen, kop reviseren en je hebt weer een blok dat 110% is.
Koop je toch een ander blok, nouja dan ken je het verhaal.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Forum Admin woensdag 28 oktober 2015 @ 21:13:39 #205
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_157168930
Bah wat een ellende.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:19:27 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157169211
-O-

Áls je gaat reviseren, zorg dan iid dat je zéker weet dat de rest van het blok wél goed is, of laat dat meteen meenemen, anders blijft het feest.. Nu staat ie sowieso stil en kun je zonder al te veel pijn gewoon het blok eruit trekken. Straks moet 'ie rijden en dan krijg je het gezeik alsnog, en dan kan ook de kop en de hele reut er weer vanaf.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  woensdag 28 oktober 2015 @ 21:26:32 #207
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157169538
quote:
15s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:19 schreef Sounddragon het volgende:
-O-

Áls je gaat reviseren, zorg dan iid dat je zéker weet dat de rest van het blok wél goed is, of laat dat meteen meenemen, anders blijft het feest.. Nu staat ie sowieso stil en kun je zonder al te veel pijn gewoon het blok eruit trekken. Straks moet 'ie rijden en dan krijg je het gezeik alsnog, en dan kan ook de kop en de hele reut er weer vanaf.
Dat ken ik :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157169819
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:54 schreef boegschroef het volgende:
Je hebt er niks aan maar ik en vele andere zagen dit toch wel al een beetje aankomen.
:') Omdat hij met bakstenen z'n auto in de lucht houdt, zie jij aankomen dat zijn nieuwe blok een revisie nodig heeft?

TS, hopelijk is de rest van het blok wel goed, wat jij in een paar weken hebt gedaan zou ik een jaar over doen ^O^
pi_157171351
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 21:32 schreef Daantke het volgende:

[..]

:') Omdat hij met bakstenen z'n auto in de lucht houdt, zie jij aankomen dat zijn nieuwe blok een revisie nodig heeft?

TS, hopelijk is de rest van het blok wel goed, wat jij in een paar weken hebt gedaan zou ik een jaar over doen ^O^
Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...
(waarom zou je anders een 'zeldzaam' blok incompleet maken, compleet levert het vaak veel meer op)

Zelf zou ik door de zure appel heen bijten en het blok gelemaal uit elkaar trekken.

[ Bericht 2% gewijzigd door boegschroef op 28-10-2015 22:09:44 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  woensdag 28 oktober 2015 @ 22:18:56 #210
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157171933
Ik ook, maar TS moet wel budget hebben, want een roodje of anderhalf ben je zó kwijt. Zonder geld doe je weinig.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157172112
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:

JA, hey kerel ik hoor het al... je mist compressie op minstens 1 cylinder..
Had jij niet het blok rondgedraaid toen de distririem los was?
pi_157172209
Ah kijk....

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 september 2015 01:03 schreef scoober het volgende:

Het was vandaag tijd om de distributie terug op tijd te zetten.

Door het verspringen van 3 tandjes had de motor gelukkig geen schade opgelopen.

OKe de krukaspoelie moest los. doordat we eerst op advies van een zogenaamde kenner rechts om hadden gedraaid zat dat kreng echt mega mega vast!!

Het moest dus gewoon linksom.
pi_157172776
quote:
1s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:02 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Heb je meer dan 5 post teruggelezen? Wat dacht je van de foto's, de ontbrekende onderdelen waarvan een moer van een klep en 3 van de 4 cilinders die compressie verlies hebben. En een verkoper die al niet te vertrouwen is (niet compleet geleverd, geeft geen gehoor.) Mijn 15 jaar ervaring in het kopen, verkopen en reviseren van blokken zeggen me dat dit 9 van de 10 een gaar blok is waarvan wat goede onderdelen los verkocht is en vervolgens het overige voor een prikkie aan ts verkocht is terwijl die dacht een koopje gedaan te hebben. Hoe lullig dit ook klinkt...
(waarom zou je anders een 'zeldzaam' blok incompleet maken, compleet levert het vaak veel meer op)

Zelf zou ik door de zure appel heen bijten en het blok gelemaal uit elkaar trekken.
Ja ok, dacht dat je meer doelde op de werkwijze van TS.

Ontbrekende borgmoer en ontbrekende onderdelen hoeven er wat mij betreft niet op te wijzen dat er iets mis is met het blok, maar ik heb dan ook geen ervaring met auto-motorblokken.
  woensdag 28 oktober 2015 @ 23:16:57 #214
265283 maickeltje
Nothing to lose
pi_157173623
Pfff echt zonde...hopelijk is er niet te veel nodig...ik gun je na al die uren klussen en al dat geld dat je eindelijk zorgeloos kunt rond toeren
  donderdag 29 oktober 2015 @ 07:34:13 #215
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157176895
quote:
14s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 22:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik ook, maar TS moet wel budget hebben, want een roodje of anderhalf ben je zó kwijt. Zonder geld doe je weinig.
Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.
En voor een rooitje of anderhalf mag je uit komen leggen bij de motorenbouwer wat je eigenlijk wil hebben. De factuur komt later wel >:)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:49:48 #216
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157177377
Nou Jongens,

Om even te reageren op wat zaken.
Ik heb ten eerste deze motor niet voor een prikkie gekocht. 3k voor dit blok is aardig wat geld.

Ontbrekende (rand onderdelen) missen vaak op dergelijke swaps, zo verkoop ik mijn motoren ook geregeld omdat ik er donor onderdelen vanaf geplukt heb.

Een missende moer is nog geen rede om aan te nemen dat het blok slecht is. Slordig is het wel dat absoluut.

Oke, ik heb hiervan geleerd en zal nooooit meer zomaar een blok van een particulier uit het buitenland kopen.

Ik haal wel wat energie uit sommige positieve bovenstaande opmerkingen, waarvoor dank :)

het onderblok testen is lastig met lekke uitlaatkleppen. Ik ga derhalve de voor mij meest geschikte reviseur vragen om te kijken of het onderblok nog goed is of ook aangepakt moet worden.

Gelukkig is het bijna winter en gebruik ik de auto dan toch niet, maarja bij mij groeit het geld ook niet op mijn rug natuurlijk.

Ik gok dat een kop revisie uitkomt op een 600-800 euro. een volledige revisie +/- 1500 euro.

naja ik houd jullie op de hoogte.

nogmaals thanks voor de positieve berichten :) ^O^
  donderdag 29 oktober 2015 @ 08:50:23 #217
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157177384
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 07:34 schreef daNpy het volgende:

[..]

Zonder geld kun je ook geen betrouwbare 200pk+ motor bouwen.
En voor een rooitje of anderhalf mag je uit komen leggen bij de motorenbouwer wat je eigenlijk wil hebben. De factuur komt later wel >:)
wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?
pi_157177423
Psssssst in Oss zit een bedrijf wat koprevisie kan doen, just saying.... :-)

Kan je in de tussentijd niet de kop van je oude blok erop pompen?

Wel balen, net alles op orde krijg je dit geouwehoer. Naja ik hoor het wel als je hulp nodig hebt met het verwijderen van de kop, dat is andere koek als swappen namelijk :D
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:18:07 #219
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157177683
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:50 schreef scoober het volgende:

[..]

wat bedoel je met voor 1,5k uitleggen wat ik wil?
Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is :X

Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200 >:) Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik :+

Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:51:40 #220
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178157
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is :X

Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200 >:) Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik :+

Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
mee eens,

ik ga voor oem onderdelen, anders word het wel erg duur.
Ik heb zon 8 revisieboeren benaderd voor een offerte.
Mijn plan is alleen wel om de gehele auto te brengen, ik heb n.l geen zin om met dit weer heel het blok er weer uit te halen enzo.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:55:05 #221
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178206
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 08:54 schreef raulbouli het volgende:
Psssssst in Oss zit een bedrijf wat koprevisie kan doen, just saying.... :-)

Kan je in de tussentijd niet de kop van je oude blok erop pompen?

Wel balen, net alles op orde krijg je dit geouwehoer. Naja ik hoor het wel als je hulp nodig hebt met het verwijderen van de kop, dat is andere koek als swappen namelijk :D
yo raul,

hoe heet dat bedrijf?
Ik ben eigenlijk van plan gewoon de hele auto ergens heen te brengen dat hun het zaakje uit elkaar trekken reviseren en weer monteren..

Ik heb ook geen ruimte om dit te doen met dit weer enzo snapje...

maaar thanks voor je aanbod kerel!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 09:56:51 #222
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157178230
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:51 schreef scoober het volgende:

[..]

mee eens,

ik ga voor oem onderdelen, anders word het wel erg duur.
Ik heb zon 8 revisieboeren benaderd voor een offerte.
Mijn plan is alleen wel om de gehele auto te brengen, ik heb n.l geen zin om met dit weer heel het blok er weer uit te halen enzo.
Dat blokkie heb je er binnen een halve dag naast liggen toch? revisieboer rekent in- en uitbouwen er ook bij, zijn allemaal uren, en die zijn duur.. denk dat je alleen voor in- en uitbouwen al 750 - 1000¤ kwijt bent (áls het een general overhaul wordt), die kun je het makkelijkst uitbezuinigen imho ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_157178292
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:55 schreef scoober het volgende:

[..]

yo raul,

hoe heet dat bedrijf?
Ik ben eigenlijk van plan gewoon de hele auto ergens heen te brengen dat hun het zaakje uit elkaar trekken reviseren en weer monteren..

Ik heb ook geen ruimte om dit te doen met dit weer enzo snapje...

maaar thanks voor je aanbod kerel!
Heb je geld teveel? Als ik nu ruimte had, dan mocht je het geld ook wel aan mij geven, dan trok ik alles wel uit elkaar :D, maar heb nu al 1 auto in de tuin staan :') Die niet weg kan (en mag..iets met verzekering en schorsing).
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:16:11 #224
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157178560
Gek genoeg verbaast me deze topic wending niet :').
Schuttingen als motortakel.. 8)7
Scoober die om de minste dingetjes helemaal gek wordt en 't wilt uit besteden wanneer het leuk & spannend begint te worden.
Heb zelf ook Honda gereden en eigenlijk nooit dit soort dingen mee gemaakt. Die kleppendeksel ging er bij mij al eerste vanaf om alles te checken. Distr timing checken etc.

Maar, als jij alles OEM wilt (want dat opper je) dan ben je heel veel geld kwijt wat in principe niet eens nodig is, waarschijnlijk zijn je cilinderwanden ovaal want daar staat de B18 bekend om (en het hele oliezuip B18 verhaal). Ben je wel eens bij de dealer geweest voor wat originele onderdelen, dikke prijzen hoor.

Dus dan zit je met opboren, honen, overmaats zuigers en als je dan ook nog even je cilinderkop laat tunen (porten) en paar frisse klepveren/schotels dan heb je een mooie betrouwbare machine, als de drijfstangen en krukas lagers nog goed zijn dan. (maar die zou ik zelf ook mee vervangen, mijn vertrouwen was allang weggeweest..).

Als je dan nog even wacht en een setje spec 3 nokkenassen erin legt en dan nog eens naar Sneaky gaat, dán wordt het leuk.

Justmy2ct :)
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:39:54 #225
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178864
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:16 schreef -Richard- het volgende:
Gek genoeg verbaast me deze topic wending niet :').
Schuttingen als motortakel.. 8)7
Scoober die om de minste dingetjes helemaal gek wordt en 't wilt uit besteden wanneer het leuk & spannend begint te worden.
Heb zelf ook Honda gereden en eigenlijk nooit dit soort dingen mee gemaakt. Die kleppendeksel ging er bij mij al eerste vanaf om alles te checken. Distr timing checken etc.

Maar, als jij alles OEM wilt (want dat opper je) dan ben je heel veel geld kwijt wat in principe niet eens nodig is, waarschijnlijk zijn je cilinderwanden ovaal want daar staat de B18 bekend om (en het hele oliezuip B18 verhaal). Ben je wel eens bij de dealer geweest voor wat originele onderdelen, dikke prijzen hoor.

Dus dan zit je met opboren, honen, overmaats zuigers en als je dan ook nog even je cilinderkop laat tunen (porten) en paar frisse klepveren/schotels dan heb je een mooie betrouwbare machine, als de drijfstangen en krukas lagers nog goed zijn dan. (maar die zou ik zelf ook mee vervangen, mijn vertrouwen was allang weggeweest..).

Als je dan nog even wacht en een setje spec 3 nokkenassen erin legt en dan nog eens naar Sneaky gaat, dán wordt het leuk.

Justmy2ct :)
Ik heb nog nooit gehoord dat een motor weet met wat voor takel hij getakeld wordt, laat staan dat de kleppen er van stuk gaan, vervormen of verbranden.

Opzich vind ik het vrij logisch dat je voor een first timer ''helemaal gek wordt'' als iets mis gaat.
Zo snel laat ik met overigens niet gek maken hoor.

uitbesteden als het leuk en spannend wordt?
Ik vind hier niks leuks aan, en bovendien is reviseren heel andere koek als swappen.


Kleppendeksel ging er ook als eerste vanaf.. timing alles was gecheckt.

JIj hebt het nu gelijk over het onderblok... daar is vooralsnog niets mee aan de hand.
Ovale cilinder zou je moeten horen ( tikken ) zover ik weet.

klepveren schotels geleiders etc horen al bij een koprevisie toch :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:42:41 #226
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157178924
quote:
11s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:00 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Heb je geld teveel? Als ik nu ruimte had, dan mocht je het geld ook wel aan mij geven, dan trok ik alles wel uit elkaar :D, maar heb nu al 1 auto in de tuin staan :') Die niet weg kan (en mag..iets met verzekering en schorsing).
als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doen :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:42:56 #227
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157178936
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Maar als jij denkt dat het alleen in de kop zit ~O>.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:50:57 #228
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157179068
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Maar als jij denkt dat het alleen in de kop zit ~O>.
Mij part zit het ook in het onderblok. Als de reviseur dat constateerd mag hij het onderblok ook gelijk aanpakken. Zodra hij niet ruim boven de 2k uitkomt. :)
  donderdag 29 oktober 2015 @ 10:58:28 #229
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_157179181
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef -Richard- het volgende:
Niets leuk aan? Waarom ben je dan begonnen met een swap. Als je daaraan begint rol je zo in dat wereldje want anders zou je niet eens aan een motorblok beginnen.
Maar als jij denkt dat het alleen in de kop zit ~O>.
Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smiley :')

"Kijk mij eens superveel verstand van auto's hebben"

Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_157179393
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:42 schreef scoober het volgende:

[..]

als jij een boxtje huurt op mijn kosten, mag jij het voor een leuk prijsje doen :)
Had je een pb gestuurd met revisiebedrijf :) Ik heb ook niet veel tijd voor mezelf.... moet nog steeds koppakking vervangen, maar komen steeds dingen tussendoor, koppeling "eventjes" vervangen van de andere honda, dan zie ik ineens een remmenswap etc etc.

Als mijn garage leeg was en mijn eigen auto klaar was, dan had ik het zo gedaan. Paar daagjes sleutelen :)
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:20:35 #231
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_157179522
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smiley :')

"Kijk mij eens superveel verstand van auto's hebben"

Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:28:07 #232
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157179643
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:

[..]

Kom anders even lekker je gelijk halen met je sneue smiley :')

"Kijk mij eens superveel verstand van auto's hebben"

Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
:9
  donderdag 29 oktober 2015 @ 11:29:13 #233
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157179668
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:20 schreef -Richard- het volgende:

[..]

Vind het gewoon zonde als hij hier zou stoppen. Wel een blok wisselen en daar (denk ik) trots op terug kijken, dan kleppen verhaaltje wat niet goed was en dat ook gewoon oplossen. Dan kun je toch ook de stoute schoenen aantrekken en verder gaan. Ja oke als TS daar geen zin in heeft dan is het niet anders.
Geen zin in? ik zou het kei leuk vinden! maar ik heb geen kaas gegeten van motoren reviseren, laat staan dat ik er apparatuur voor heb.
pi_157179922
Ts, haal de kop even van het blok af. Dan weet je waarschijnlijk al iets meer, en het moet toch gebeuren.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 12:40:49 #235
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157181002
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 11:45 schreef DonJames het volgende:
Ts, haal de kop even van het blok af. Dan weet je waarschijnlijk al iets meer, en het moet toch gebeuren.
ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en eraf :)

Als ik alle tijd en voornamelijk een mooie werkruinmte zou hebben zou ik het wel aandurven, maar dat is helaas niet het geval.
pi_157181025
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 12:40 schreef scoober het volgende:

[..]

ja even eraf is voor mij denk ik heel lang bezig zijn en eraf :)

Als ik alle tijd en voornamelijk een mooie werkruinmte zou hebben zou ik het wel aandurven, maar dat is helaas niet het geval.
Welnee man. Als je een blok kan swappen kan je een kop lichten ook.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 13:57:04 #237
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157182233
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 10:58 schreef fathank het volgende:

Nee gelijk weer TS afpissen in plaats van met normale opbouwende kritiek komen. Wijsneus.
Lees eens terug hoe TS omgaat met opbouwende kritiek?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 14:03:37 #238
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157182344
quote:
14s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 09:18 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik denk, dat hij bedoelt dat anderhalf roodje het topje van de ijsberg is :X
Precies :P

quote:
Ik denk, dat het op zich wel meevalt, zeker omdat je het blok zo los aan kan leveren en je niet teveel gekke dingen wilt. Je kunt het blok in originele staat laten opbouwen, maar je kunt natuurlijk ook aan de overmaat kleppen, strakkere veren, scherpere nokken, overmaat zuigers, andere krukas en een dotje MRP goodies gaan en eindigen met 300pk ipv 200 >:) Dan zit je alleen op het driedubbele denk ik :+
300pk is wat overdreven, en als je aan andere nokkenassen en krukas begint dan wordt het sowieso een duur verhaal.
Belangrijkste is gewoon het probleem vinden, budget bepalen, kijken wat je allemaal wil laten doen.
Van wat ik hierboven lees ontkom je er niet aan om de kop te laten doen én het onderblok te honen, nieuwe zuigers, veren, lagers etc. Denk ook meteen aan de oliepomp, carter en evt koelingsaansluitingen.

quote:
Wat je evt kunt doen is op eBay e.d. een beetje rondneuzen voor parts, dan krijg je een aardige indicatie van wat je te wachten staat. En shop een beetje rond ipv de revisieboer om de hoek pakken omdat dat lekker in de buurt is.. een revisie moet góed-goed gebeuren.
Dit.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157182620
Zonde om het werk nu uit te besteden.
De kop eraf halen is niet zo veel werk.
Op YouTube staan filmpjes zat, ik kan wel begrijpen dat je het een beetje zat bent maar tenzij je haast heb met die auto kan je het beter zelf doen.
Als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt word die revisie een makkie voor jou :)
pi_157183221
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 14:20 schreef vaginabeheerder het volgende:
Zonde om het werk nu uit te besteden.
De kop eraf halen is niet zo veel werk.
Op YouTube staan filmpjes zat, ik kan wel begrijpen dat je het een beetje zat bent maar tenzij je haast heb met die auto kan je het beter zelf doen.
Als ik zie wat je allemaal al gedaan hebt word die revisie een makkie voor jou :)
Beter bij deze revisie is om gewoon het blok zo af te geven bij een goed bedrijf, deze kunnen de de afwijkingen in de cilinder meten, kop meten en compressie en alles meten, anders laat je de kop reviseren en blijkt het onderblok compleet gaar te zijn
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_157183419
Mijn post was ook niet bedoelt om te zeiken. Maar ik voelde dit wel al aankomen vanaf het moment dat ik vroeg waarom je de 1.6 niet ging upgraden.

Maar dat aan de kant gezet, weet je zeker dat het de kleppen zijn? Op 3 cilinders voelt voor mij vreemd... Ik zoe dan eerder denken aan een tantje versprongen op 1 van de 2 assen waardoor je overlap hebt, te strak gespannen kleppen of de zuigerveren. Kleppen kan je wel verbranden maar meestal is dat op 1 cilinder en je motormanagement wordt al gek en begint misfires te sturen.

Jammer dat je zo ver weg woont, lijkt me een leuk project om mee te helpen... Een goede kop revisie laten doen voor een 16 klepper zo je niet moeten redden met 700 euro, 16 nieuwe kleppen inwerken, kop vlakken en nieuwe pakkingen tikt aardig aan. Als je het zelf doet met ebay spulletjes moet het wel lukken onder de 500 gok ik. En zo moeilijk is het niet en je hebt geen echt speciaal gereedschap nodig. Alleen tijd en ruimte... Hoewel ik vroeger dit ook gewoon in de winter buiten deed.

Maar eerst een zeker weten wat het probleem is voordat je de kop eraf haalt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 29 oktober 2015 @ 17:36:01 #242
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_157185692
Als je een motor swap kan doen en kleppen stellen kan je ook wel een kop revisie doen.


Kop eraf halen valt erg mee hoor. Revisie kost je ook zo'n 500/700 en dan heb je nog 150 voor wat los materiaal zoals kopbouten, koppakking etc. En bij een beetje revisie bedrijf kun je je kop eerst laten testen om zeker te weten dat het probleem daar zit.
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_157186421
Wat voor type is het precies? B18c*
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157187748
quote:
0s.gif Op woensdag 28 oktober 2015 19:05 schreef scoober het volgende:

man man wat is dat balen zeg! die verkoper van het blok uit engeland reageert niet meer op mijn berichten, en de aankoop bescherming van paypal heft geen betrekking optechnische en draaide onderdelen..
Gewoon geld terugvragen via paypal.
pi_157188412
quote:
2s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:08 schreef dopfles1 het volgende:

[..]

Gewoon geld terugvragen via paypal.
Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?
pi_157188439
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 19:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Heb je gelezen wat je zelf gequote hebt?
Ja.

Met een beetje de waarheid verdraaien heb je je geld zo terug bij PayPal.
  donderdag 29 oktober 2015 @ 22:10:07 #247
363519 slacKard.x
gek op meisjes met bruine ogen
pi_157193399
Jep gewoon een claim indienen. De koper wint geschillen altijd.
we cant feed the poor but we can fund a war
pi_157193790
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 15:20 schreef boegschroef het volgende:
Maar eerst een zeker weten wat het probleem is voordat je de kop eraf haalt.
Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.

Je zit soms wel met wat ellende zoals rotte schroefdraad bij de uitlaat. Maar omdat het net allemaal los geweest is zul je in die hoek geen problemen krijgen.
  vrijdag 30 oktober 2015 @ 08:39:28 #249
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157198190
quote:
0s.gif Op donderdag 29 oktober 2015 22:21 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Zo te lezen is het vrijwel zeker dat de kop er af moet, wat het ook is. Als ik het tenminste goed begrepen heb en de compressie niet in orde was. Dan kan hij er ook net zo goed af want dan kun je goed kijken. Het is nog maar de vraag of alle kleppen ook echt vervangen moeten worden. Het is een beetje de afweging tussen het ding weer binnen specs brengen of compleet reviseren.

Je zit soms wel met wat ellende zoals rotte schroefdraad bij de uitlaat. Maar omdat het net allemaal los geweest is zul je in die hoek geen problemen krijgen.
de kop gaat er ook af, dan zal eerst gegeken worden hoe het hoonbeeld en de boringen eruit zien. Helaas kan je zo niet zien of de zuigers nog oke zijn. maargoed dan gaat de kop eraf en wordt deze klaar gemaakt om gebouwd te gaan worden.

-reinigen
-kleppen reinigen
-kleppen inschuren
-uitlaatklep geleiders vervangen
-uitlaatzittingen ( 3 angle frezen )
-nieuwe pakking set
-keeringen
-klepseals
-kop vlakken
-afstellen
  zondag 1 november 2015 @ 17:49:04 #250
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_157250042
Ik verbaas me er niet over. Veel respect voor het feit "dat" je hem swapt, maar de manier waarop is vragen om gezeik, half half werk en verkeerd besparen.

Als je slim bent trek je nu dat blok eruit, uit elkaar en opnieuw en fatsoenlijk opbouwen. Met alleen een koprevisie kun je wegkomen, maar gezien de staat van je blok (missende onderdelen, boutjes weg etc) weet je zelf waarschijnlijk al genoeg.

Waarom heb je trouwens de compressie niet getest VOOR het inbouwen? Zon metertje kost geen kont, en bespaard vaak al een stuk gedoe. (Ik test zelf de compressie van elke auto / motor / los blok wat ik koop).
Als een verkoper weigert dan laat ik hem staan.
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  dinsdag 3 november 2015 @ 11:37:10 #251
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157288489
quote:
0s.gif Op zondag 1 november 2015 17:49 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik verbaas me er niet over. Veel respect voor het feit "dat" je hem swapt, maar de manier waarop is vragen om gezeik, half half werk en verkeerd besparen.

Als je slim bent trek je nu dat blok eruit, uit elkaar en opnieuw en fatsoenlijk opbouwen. Met alleen een koprevisie kun je wegkomen, maar gezien de staat van je blok (missende onderdelen, boutjes weg etc) weet je zelf waarschijnlijk al genoeg.

Waarom heb je trouwens de compressie niet getest VOOR het inbouwen? Zon metertje kost geen kont, en bespaard vaak al een stuk gedoe. (Ik test zelf de compressie van elke auto / motor / los blok wat ik koop).
Als een verkoper weigert dan laat ik hem staan.
Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.

Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt :)

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:

trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.

of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
pi_157288713
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:

[..]

Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.

Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt :)

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:

trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.

of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?
life happens while you're pusing the throttle.
pi_157289232
Een cilinderkop demonteren duurt wel even, maar er is niet veel bijzonders aan. Trek de kop er af en bekijk alles eens goed. Ik heb mijn kop laten lektesten en vlakken voor minder dan ¤200,-. Nieuwe kleppen kun je er zelf ook wel in zetten, moet je doen. Koppakking ertussen en wie weet ben je dan redelijk goedkoop klaar.

Het resultaat is een 'band' met je auto. Het is niet zomaar een kant en klaar gekocht vervoermiddel, maar iets wat jij hebt gemaakt.
Liefhebber van oldtimers en LPG
  woensdag 4 november 2015 @ 17:25:17 #254
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157317431
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:48 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

ruilkop via sneaky of consorten misschien een optie?
kan er geen vinden.
  woensdag 4 november 2015 @ 17:30:03 #255
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157317551
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 12:16 schreef ThePartyPooper het volgende:
Een cilinderkop demonteren duurt wel even, maar er is niet veel bijzonders aan. Trek de kop er af en bekijk alles eens goed. Ik heb mijn kop laten lektesten en vlakken voor minder dan ¤200,-. Nieuwe kleppen kun je er zelf ook wel in zetten, moet je doen. Koppakking ertussen en wie weet ben je dan redelijk goedkoop klaar.

Het resultaat is een 'band' met je auto. Het is niet zomaar een kant en klaar gekocht vervoermiddel, maar iets wat jij hebt gemaakt.
Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.
Maar die kop eraf trekken en de koppakking en kleppen plaatsen etc etc. heb ik geen ruimte voor om dat ns rustig warm en droog te doen voor een eerste keer. Bovendien heb ik ook geen momentsleutel, en die is toch wel van belang bij het monteren van de kop. en ze zijn best prijzig +/- 100 euro.
pi_157317980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:30 schreef scoober het volgende:

[..]

Helemaal mee eens... het reviseren ansich kost niet zoveel. kan hier bij mij om de hoek vd straat.
Maar die kop eraf trekken en de koppakking en kleppen plaatsen etc etc. heb ik geen ruimte voor om dat ns rustig warm en droog te doen voor een eerste keer. Bovendien heb ik ook geen momentsleutel, en die is toch wel van belang bij het monteren van de kop. en ze zijn best prijzig +/- 100 euro.
Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..
  woensdag 4 november 2015 @ 18:31:57 #257
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157318819
quote:
1s.gif Op woensdag 4 november 2015 17:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Als je het laat doen ben je wel meer kwijt dan 100 euro..
haha 1500 idd.. maar dan gebeurt et wel 100% goed. en kan ik hem gelijk laten afstellen :)
pi_157332382
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.

Over het reviseren... tja voor mij klinkt dat juist als half werk. Met alleen de kop eraf zie je eigenlijk niets van het onderblok, lagers zuigerveren enz kan je niet bekijken. Je kan hooguit het 'hoon patroon' zien en de slijtage van de bovenste mm vegeleken met de rest. Maar dat zegt niet heel veel als het niet versleten is. Als het wel versleten is dan weet je we dat de rest waarschijnlijk ook in slechte staat is ;)

Om maar een redelijk recent voorbeeld van mezelf te geven: V8 blok, 4 jaar stil gestaan, op een bok gezet en starten. Zie link: start goed (zeker voor een 50 jaar oude V8 met alles nog orgineel erin...)
Uiteindelijk alles maar uitelkaar gehaald en zo kwamen de drijfstang lagers eruit:
links hoort zo, rechts niet echt...



Heb je in het huis niet ergens een kamertje/zolder die je als 'tijdelijke' sleutelruimte om kunt bouwen. Volgensmij vind je het leuk om te doen....

koop of maak een motorstandaard (35 euro) en hang dat blok erin. Kijk het volledig na en je bent zeker van je zaak en een stuk goedkoper uit. Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld...

[ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 05-11-2015 12:11:34 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 5 november 2015 @ 22:42:22 #259
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157349245
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 12:01 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Voor die meter, daar heb je 'conversie stukjes' voor. Ik heb ooit eens voor 8 euro een doosje (nieuw) gekocht met 12 verschillende stukjes. Is misschien de moeite, was een webwinkel.

Over het reviseren... tja voor mij klinkt dat juist als half werk. Met alleen de kop eraf zie je eigenlijk niets van het onderblok, lagers zuigerveren enz kan je niet bekijken. Je kan hooguit het 'hoon patroon' zien en de slijtage van de bovenste mm vegeleken met de rest. Maar dat zegt niet heel veel als het niet versleten is. Als het wel versleten is dan weet je we dat de rest waarschijnlijk ook in slechte staat is ;)

Om maar een redelijk recent voorbeeld van mezelf te geven: V8 blok, 4 jaar stil gestaan, op een bok gezet en starten. Zie link: start goed (zeker voor een 50 jaar oude V8 met alles nog orgineel erin...)
Uiteindelijk alles maar uitelkaar gehaald en zo kwamen de drijfstang lagers eruit:
links hoort zo, rechts niet echt...

[ afbeelding ]

Heb je in het huis niet ergens een kamertje/zolder die je als 'tijdelijke' sleutelruimte om kunt bouwen. Volgensmij vind je het leuk om te doen....

koop of maak een motorstandaard (35 euro) en hang dat blok erin. Kijk het volledig na en je bent zeker van je zaak en een stuk goedkoper uit. Het is uiteindelijk allemaal niet zo ingewikkeld...
Heey thanks oor je nuttige reply (y)

So die lager ziet eruit! hoorde je die niet tikken of ratelen ofzo?
misschien wat minder hoordbaar langs het v8 gebrul van die ouwe amerikaan haha.

Maar ik heb niet zon ruimte nee, en om er een t maken zal mijn vrouw niet blij van worden hehe.

Opzich wel een gaaf idee, maar dan nog.. ik heb niet genoeg verstand van de internals om er heel veel zinnigs over te zeggen.

Ik vertrouw in deze op de kennis en kunde van reandly ( sneaky tuning ) en bijna 20 jaar ervaring met het bouwen, tunen, afstellen en reviseren van honda motoren.
pi_157351050
Je moet even door de zure appel heen bijten en dan is het nooit meer eng, daarna wil je wel graag nog een blok doen, en nog 1, ...

De eerste keer dat ik een motor open trok gaf ik mijzelf 25% slagingskans. Uiteindelijk is alles goed gekomen en viel het reuze mee.
Liefhebber van oldtimers en LPG
pi_157352725
quote:
0s.gif Op donderdag 5 november 2015 23:45 schreef ThePartyPooper het volgende:
Je moet even door de zure appel heen bijten en dan is het nooit meer eng, daarna wil je wel graag nog een blok doen, en nog 1, ...

De eerste keer dat ik een motor open trok gaf ik mijzelf 25% slagingskans. Uiteindelijk is alles goed gekomen en viel het reuze mee.
Same here.
Ik had het nog nooit gedaan maar ik had zoiets van: Als blijkt dat ik het tóch niet kan dan kan ik het gedemonteerd aanleveren bij de specialist, scheelt toch weer arbeidsuren.
Zelf af kunnen maken (op het vlakken van de kop na) en alles zelf weer gemonteerd.
En het werkte!!! JeeJ!!! *O*

Dat gaf mijn zelfvertrouwen een enorme boost en die werd nog groter daarna.
Een wwek later zijn we namelijk met die auto op vakantie gegaan, 1700 kilometer enkele reis.
Totaal probleemloos gereden en het geeft zo'n geweldige kick als je weet dat je dat zélf voor elkaar hebt gekregen. ^O^

Misschien heb ik mazzel gehad, misschien heb ik goed opgelet of misschien was ik zelfs wel beter dan ik toen dacht.
Punt is: Je moet het durven.
Je kunt alles wel uitbesteden maar heb je er dan nog steeds net zo veel voldoening van?
Uiteraard moet je dat zelf weten maar als het mijn project zou zijn ging dat blok naar binnen, de eetkamertafel op.
Dan maar een tijdje met het bord op schoot eten.
Kan je vrouw ook niet meer klagen dat ze je te weinig ziet. ;)

Maar zoals gezegd: Het is je eigen keuze.
Als je je eigen plezier in dit project maar niet verliest.

Succes kerel! Hoe je het ook aanpakt: Dat ding gaat brullen!!!!
pi_157356228
Het is echt jammer dat je zover weg woont, ik had anders nog wel een plekje over in de garage...

Je kan nu eigenlijk in mijn ogen 3 dingen doen:
1. de auto erheen rijden en weer ophalen als deze gemaakt is (duurste oplossing)
2. Het blok zo kaal mogelijk maken in de auto, auto erheen slepen, en terug slepen.. Beetje een tussenweg.
3. Het blok er weer uit halen en wegbrengen ('goedkoopste' van de 3 oplossingen)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157356259
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 02:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Uiteraard moet je dat zelf weten maar als het mijn project zou zijn ging dat blok naar binnen, de eetkamertafel op.
Mijn eerste blok revisie was ook gewoon in de woonkamer :@
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157357818
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 11:41 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Mijn eerste blok revisie was ook gewoon in de woonkamer :@
Dat heb ik ooit met een complete motor gedaan, we hebben een aantal weken op de bank voor de tv moeten eten wat eigenlijk best wel goed bevallen is. Voor mij dan. :+

Maarreuh scoober: Ik snap best dat je er tegenop ziet dat blok uit elkaar te halen en zelf te reviseren.
Maar uitbouwen moet toch wel lukken? Je hebt em er ook zelf in gehangen en dat zelf uitbouwen scheelt je aardig wat centjes.
Ook deze tegenslag hoort bij de hobby helaas.....

En ik meen me te herinneren dat een Fokker bij jou in de buurt je (na het inbouwen helaas) een olifantje te leen aanbood.
Als dat aanbod nog steeds geldt zou ik er zeer zeker voor gaan om het uitbouwen zelf te doen.
  vrijdag 6 november 2015 @ 15:19:51 #265
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157360832
quote:
0fs.gif Op vrijdag 6 november 2015 13:07 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat heb ik ooit met een complete motor gedaan, we hebben een aantal weken op de bank voor de tv moeten eten wat eigenlijk best wel goed bevallen is. Voor mij dan. :+

Maarreuh scoober: Ik snap best dat je er tegenop ziet dat blok uit elkaar te halen en zelf te reviseren.
Maar uitbouwen moet toch wel lukken? Je hebt em er ook zelf in gehangen en dat zelf uitbouwen scheelt je aardig wat centjes.
Ook deze tegenslag hoort bij de hobby helaas.....

En ik meen me te herinneren dat een Fokker bij jou in de buurt je (na het inbouwen helaas) een olifantje te leen aanbood.
Als dat aanbod nog steeds geldt zou ik er zeer zeker voor gaan om het uitbouwen zelf te doen.
thanks, je tekst inspireert me wel moet ik zeggen. Maar voor een koprevisie hoeft toch niet het hele blok eruit?

Kan iemand me vertelllen welke stappen ik moet nemen?

thankss
pi_157362221
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 15:19 schreef scoober het volgende:

[..]

thanks, je tekst inspireert me wel moet ik zeggen. Maar voor een koprevisie hoeft toch niet het hele blok eruit?

Kan iemand me vertelllen welke stappen ik moet nemen?

thankss
Voor alleen een koprevisie idd niet, het punt is alleen dat je niet zeker weet of de oorzaak van je compressieverlies idd aan de kop ligt.
Zoals boegschroef ook al zei kan het ook aan de zuigers/zuigerveren of cilinders kunnen liggen en dat is niet te checken als je het blok niet verder uit elkaar haalt.
Of andere mankementen zoals bijvoorbeeld de drijfstanglagers waar boegschroef ook al een "mooi" voorbeeld van gaf.

Tuurlijk kun je eerst proberen of alleen een koprevisie voldoende is.
Als je geluk hebt is dat idd voldoende en ben je klaar.
Als je pech hebt is er meer aan de hand en is er meer aan de hand en moet alsnog het blok eruit en weer uit elkaar.
On the bright side: In het geval van pech kost het je alleen wat extra arbeid en wat pakkingen en rekbouten.
Het is de gok waard in mijn opinie.

Als de motor loopt en je hebt blauwe rook uit je uitlaat dan zijn zuigerveren de 1e verdachte maar als dat niet het geval is zou ik zelf ook eerst voor alleen eerst een koprevisie gaan.
Met een beetje geluk is dat voldoende. :)
pi_157362473
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:22 schreef vannelle het volgende:

[..]

Voor alleen een koprevisie idd niet, het punt is alleen dat je niet zeker weet of de oorzaak van je compressieverlies idd aan de kop ligt.
Zoals boegschroef ook al zei kan het ook aan de zuigers/zuigerveren of cilinders kunnen liggen en dat is niet te checken als je het blok niet verder uit elkaar haalt.
Of andere mankementen zoals bijvoorbeeld de drijfstanglagers waar boegschroef ook al een "mooi" voorbeeld van gaf.

Tuurlijk kun je eerst proberen of alleen een koprevisie voldoende is.
Als je geluk hebt is dat idd voldoende en ben je klaar.
Als je pech hebt is er meer aan de hand en is er meer aan de hand en moet alsnog het blok eruit en weer uit elkaar.
On the bright side: In het geval van pech kost het je alleen wat extra arbeid en wat pakkingen en rekbouten.
Het is de gok waard in mijn opinie.

Als de motor loopt en je hebt blauwe rook uit je uitlaat dan zijn zuigerveren de 1e verdachte maar als dat niet het geval is zou ik zelf ook eerst voor alleen eerst een koprevisie gaan.
Met een beetje geluk is dat voldoende. :)
Mee eens ^O^

Als je dat blok er in krijgt, lukt die kop ook wel. Zo moeilijk is dat allemaal niet en ik vind eigenlijk dat het zelfs vaak wat overdreven wordt. En als je het eens gedaan hebt kijk je er niet meer zo tegen op.

Ik zou ook alleen de lekke kleppen doen. Als je de kop compleet laat reviseren en het blijkt in het onderblok te zitten is dat ontzettend demotiverend.
pi_157362647
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:34 schreef CafeRoker het volgende:

[..]
Als je de kop compleet laat reviseren en het blijkt in het onderblok te zitten is dat ontzettend demotiverend.
Maar dan is de kop nog steeds gereviseerd en is het in verhouding weinig extra werk/kosten.
Positief blijven denken. :)
  vrijdag 6 november 2015 @ 16:43:21 #269
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157362659
hmmmzzz.. nu nog ruimte zien te vinden dan.... :X
pi_157362677
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:43 schreef scoober het volgende:
hmmmzzz.. nu nog ruimte zien te vinden dan.... :X
Waar woon je ook alweer?
pi_157362745
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:42 schreef vannelle het volgende:

[..]

Maar dan is de kop nog steeds gereviseerd en is het in verhouding weinig extra werk/kosten.
Positief blijven denken. :)
De volgende eigenaar die het als gestrand project op marktplaats koopt zal je in dat geval dankbaar zijn. >:)
pi_157362864
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:47 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

De volgende eigenaar die het als gestrand project op marktplaats koopt zal je in dat geval dankbaar zijn. >:)
Waarom zou dat project stranden?
  vrijdag 6 november 2015 @ 17:31:25 #273
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157363533
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waar woon je ook alweer?
Oss... Wil best een eindje rijden voor een boxje ofzo hoor :)
pi_157363812
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:31 schreef scoober het volgende:

[..]

Oss... Wil best een eindje rijden voor een boxje ofzo hoor :)
Da's aardig uit mijn regio.
Maar ik ken wel iemand uit jouw regio, ik zal hem eens vragen.
Als je niks hoort is er geen mogelijkheid, als het wel kan stuur ik je een pb. ;)
  vrijdag 6 november 2015 @ 18:51:15 #275
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157365164
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 17:44 schreef vannelle het volgende:

[..]

Da's aardig uit mijn regio.
Maar ik ken wel iemand uit jouw regio, ik zal hem eens vragen.
Als je niks hoort is er geen mogelijkheid, als het wel kan stuur ik je een pb. ;)
super man!! thanks a lot!
pi_157365627
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 16:53 schreef vannelle het volgende:

[..]

Waarom zou dat project stranden?
Demotivatie. Mocht het onderblok slecht blijken te zijn en TS heeft net flink betaald voor de koprevisie komt die klap harder aan dan wanneer hij alleen twee kleppen ofzo vervangen heeft. Dat kan de druppel zijn. Veel gestrande projecten zijn gestrand omdat de eigenaar het te goed probeerde te doen. Terwijl hij anders na het verdriet weggedronken te hebben het blok gewoon uit elkaar zou halen.

Overigens denk ik dat TS het prima tot een goed einde kan brengen. En het kan ook best zo zijn dat dat onderblok gewoon goed is.
  vrijdag 6 november 2015 @ 20:51:46 #277
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_157367763
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 19:17 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Demotivatie. Mocht het onderblok slecht blijken te zijn en TS heeft net flink betaald voor de koprevisie komt die klap harder aan dan wanneer hij alleen twee kleppen ofzo vervangen heeft. Dat kan de druppel zijn. Veel gestrande projecten zijn gestrand omdat de eigenaar het te goed probeerde te doen. Terwijl hij anders na het verdriet weggedronken te hebben het blok gewoon uit elkaar zou halen.

Overigens denk ik dat TS het prima tot een goed einde kan brengen. En het kan ook best zo zijn dat dat onderblok gewoon goed is.
Hier werkt het juist andersom: als ik in het begin aardig investeer in een project is dat alleen maar een motivatie om door te zetten bij tegenslagen. Die investering krijg je namelijk nooit terug (of het nou geld of plezier is) als je er halverwege mee kapt.
pi_157368469
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 11:37 schreef scoober het volgende:

[..]

Achja, ik ben ook maar een amateur die zijn hobby uit voert he.. Ik leer er bijzonder veel van, en in het vervolg zal ik het ook anders aan pakken. beter gereedschap iig.

Half half werk doe ik niet... snap ook niet goed wat je daarmee bedoelt :)

Het hele blok eruit en reviseren vind ik nogal overdreven, Als de kop eraf is kan je de staat van het onderblok ook controleren. Bovendien loopt het blokje als een naaimachien ( geen rare bijgeluiden en of tikken )

de enigste twijfel die ik op het moment nog heb is:

trek ik zelf de kop eraf en laat ik deze reviseren.

of breng ik de hele auto naar een reviseur, en mogen zij alles doen. Dan weet ik 100% zeker dat het goed gebeurt. Ben ik alleen wel een 1000 extra kwijt.

Ik had de compressie willen testen, echter het schroefdraad van de bougieschacht matchte niet met die van de meter.. om een nieuwe meter te kopen vond ik daarom zonde. ( naief )
Gat in een bougie boren :P
  vrijdag 6 november 2015 @ 21:22:41 #279
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157368917
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Gat in een bougie boren :P
haha doen ze dat zo bij Peugeot? :P
pi_157372959
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 21:22 schreef scoober het volgende:

[..]

haha doen ze dat zo bij Peugeot? :P
Dat doe ik wel eens. Een bougie kost een heeeel stuk minder dan een verloop. Slang er op, slangklem ^O^
  zaterdag 7 november 2015 @ 00:25:37 #281
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157374469
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 november 2015 23:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dat doe ik wel eens. Een bougie kost een heeeel stuk minder dan een verloop. Slang er op, slangklem ^O^
dan hoop ik maar dan die bougie niet nog in de schacht zit tijdens het boren hahah.
pi_157378673
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 00:25 schreef scoober het volgende:

[..]

dan hoop ik maar dan die bougie niet nog in de schacht zit tijdens het boren hahah.
Tuurlijk wel, en een boor van 50cm gebruiken O-)
pi_157380087
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 november 2015 11:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, en een boor van 50cm gebruiken O-)
Ik zag laatst een auto op marktplaats met opgeboorde cilinders. Weten we gelijk wat daarmee gebeurd is :+
  zaterdag 7 november 2015 @ 23:22:01 #284
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157392505
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 november 2015 13:33 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Ik zag laatst een auto op marktplaats met opgeboorde cilinders. Weten we gelijk wat daarmee gebeurd is :+
haha lol
  zondag 8 november 2015 @ 01:00:25 #285
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157394480
ff wat anders vandaag dan...

zoals het een liefhebber betaamt. Je 'oude 'autootje moet er wel enigzins gelikt uit blijven zien :)

Via mijn verzekering mocht ik vandaag 'gratis' laten uitdeuken.

Ik heb er toch weer een paar nare deukjes uit laten halen :)



WBT de kop... zeer waarschijnlijk ga ik hem er zelf afhalen een deze weken.
Als dat lukt, wat me wel waarschijnlijk lijkt, breng ik hem naar een reviseur in de buurt.

bespaar ik me hopelijk een honderd of 6-7 mee..

Ook ik heb geen geldboom in de tuin helaas ... als dat wel zo was was het project al lang klaar geweest!
  maandag 9 november 2015 @ 21:20:26 #286
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157434598
Weer een kleine update..

ik ben dus toch maar begonnen de kop te verwijderen met een werkplaats handboek erbij.
Als ik een kop aan kan leveren aan de tuner ben ik gewoon veel minder geld kwijt...

dusja het was goed weer dus maar weer ff aan de slag op de oprit hehe..

blokkie zoals ie er nu bij staat , lopend en wel.
mega lelijk, maargoed das iets voor later



eerst maar ns t spruit stukkie los.

ik zie wat alluminium op het schroefdraad van 2 bouten zitten, maargoed. helicoilen? nee... waarom lees je later wel..



Ohja helemaal vergeten, even KVS en olie aftappen.

KVS is gewoon nodig als je de kop wil liften, en olie omdat ik graag wilde zien hoe de olie eruit zag, en of ik misschien die verloren moer zou aantreffen.



Om de olie goed te checken op vuiligheid e.d. heb ik een zeefje bedacht van keuken gerei, icm met een theedoek :)



Oke, helaas geen verloren moer, opzich redelijk schone olie... geen metaalrestjes te voelen in de theedoek ofzo.

Wel zag ik op de magnetische olie aftap plug het volgende:



Een klein metaal splintertje dus... jammer, maar ik denk niet zo heeel kwalijk.

daarna ontsteking los, wat kabels en rubbers los, en in laat los.



Daarna heb ik mijn hele hobbyruimte omver geschopt omdat mijn vriendin deze had opgeruimd en ik dus werkelijk geen ene moer meer kon vinden.! Pissig dat ik was.

Daarna ben ik dus letterlijk 1,5 uur bezig geweest weer alles op zijn plaats te leggen |:( :r :r

toen ben ik ook gestopt met werken.

MAAR.. wat blijkt nu? Ik ben een relatief nieuwe en onbekende tuner tegen gekomen welke de kop heeft liggen welke ik dus ook heb, maar dan gereviseerd en wel!

Ik kan ook nog eens mijn oude kop bij hem inleveren, zodat ik aanzienlijke korting op de nieuwe kop kan krijgen!. Vandaar ook het helicoil verhaal ;)

Het punt is alleen dat hij een B18C kop aan bied, maar er zijn 2 soorten B18C motoren in omloop.

Die ik heb ( 200 pk stock ) type r. en de zogenaamde GSR versie, deze heeft uit mijn hoofd 175 of 180 pk. De verkoper wist mij niet te vertellen om welke versie het gaat.

ALs ik geluk heb gaat het dus om de type R kop. Deze laat ik dan flowen, ik laat bronzen klepgeleiders plaatsen, en naast de volledige revisie ervan kan ik voor een mooie prijs een edelbrock inlaat overnemen incl 66mm gasklep.

Dusss... mocht het een originele type R kop zijn, ruil ik mijn oude kop in, voor zijn gereviseerde en getunede kop.

morgen weet ik meer :)

thanks again jongens!
  maandag 9 november 2015 @ 22:11:32 #287
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157436674
Goede tuner als hij niet eens weet welke kop het is :')

quote:
Elke honda kop heeft een code, staat boven de uitlaatpoorten.

P72= GSR
PR3= B16/Type-r

Type-r en b16 koppen zijn bijna hetzelfde echter is bij de type-r de nokkenas anders (scherpere) en fabrieks af 'geport'.

Verschil kan je ook zien aan het gedeelte bij de kleppen, rond=B16/Type-r, 'vierkant'=GSR.
Zie ook; http://www.ek9.org/index.(...)d-differences.32598/
pi_157436740
Klinkt goed! En geen zorgen over 1 zo'n splintertje. Die kan overal vandaan komen inclusief van de schroefdraad van de carterplug.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 9 november 2015 @ 22:38:33 #289
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157437780
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:11 schreef S95Sedan het volgende:
Goede tuner als hij niet eens weet welke kop het is :')

[..]

Ja dat dacht ik ook even.. maargoed. Kan me voorstellen dat iemand die het druk heeft en talloze motoren te verwerken krijgt even moet checken welk blok welke code heeft ( wishfull thinking ) ik weet t :)

wbt hetzelfde zijn van b16 en b18c type r koppen, das COMPLETE onzin, weet niet waar je het artikel vandaan hebt maargoed :)

edit: ik zie waar je het vandaan hebt: maar er is nogal een verschil tussen wat jij noemt een b16. er zijn talloze b16's en alleen de b16a en b16b zijn bijna identiek idd.. maar je hebt bijv ook een heeeeel veel voorkomende b16a1 b16a2 etc etc. maar idd b16a en b16b zonder toevoeging zijn cool :)

[ Bericht 13% gewijzigd door scoober op 09-11-2015 22:44:55 ]
  maandag 9 november 2015 @ 22:40:42 #290
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157437871
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:13 schreef boegschroef het volgende:
Klinkt goed! En geen zorgen over 1 zo'n splintertje. Die kan overal vandaan komen inclusief van de schroefdraad van de carterplug.
thanks ouwe, dit soort reacties houden de spirit alive. al is er heel wat voor nodig om die spirit te doden hoor ;)
  maandag 9 november 2015 @ 22:44:24 #291
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157438003
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:38 schreef scoober het volgende:

[..]

Ja dat dacht ik ook even.. maargoed. Kan me voorstellen dat iemand die het druk heeft en talloze motoren te verwerken krijgt even moet checken welk blok welke code heeft ( wishfull thinking ) ik weet t :)

wbt hetzelfde zijn van b16 en b18c type r koppen, das COMPLETE onzin, weet niet waar je het artikel vandaan hebt maargoed :)
2 Tellen werk om even te kijken welke code erop staat.

B16 en B18 Type-r koppen zijn van dezelfde mal gegoten ;)
  maandag 9 november 2015 @ 22:45:33 #292
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157438038
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:44 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

2 Tellen werk om even te kijken welke code erop staat.

B16 en B18 Type-r koppen zijn van dezelfde mal gegoten ;)
heb mn post al ge- edit

de verkoper gaat morgen idd even kijken welke code de kop heeft.

mocht het een GSR zijn ben ik nog steeds geinteresseerd, mits ik mijn cr nok en inlaat kan overplaatsen.

al gaat er dan wel een honderd of 2-3 van de prijs af! in mijn voordeel welterverstaan
pi_157442720
Goed dat je er zelf aan begonnen bent :)
Nog ff doorzetten en hij is klaar.
  Forum Admin dinsdag 10 november 2015 @ 09:40:03 #294
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_157443067
Weer updates, top! Hoop dat het je nu allemaal een beetje mee gaat zitten. Zou wel tijd worden!
pi_157450743
quote:
0s.gif Op maandag 9 november 2015 22:40 schreef scoober het volgende:

[..]

thanks ouwe, dit soort reacties houden de spirit alive. al is er heel wat voor nodig om die spirit te doden hoor ;)
Ouwe :( ben 32 ;)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_157493224
Chefcock, als het GEEN GSR kop is, dan zal je ook op zoek moeten naar een ander inlaatspruitstuk.

Groetjes thuis
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  zondag 15 november 2015 @ 06:06:29 #297
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_157561557
En en en? :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  maandag 16 november 2015 @ 14:37:02 #298
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157598895
quote:
10s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:51 schreef raulbouli het volgende:
Chefcock, als het GEEN GSR kop is, dan zal je ook op zoek moeten naar een ander inlaatspruitstuk.

Groetjes thuis
Waarom?
  maandag 16 november 2015 @ 14:38:00 #299
391044 scoober
Sooby dooby doo
pi_157598914
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 06:06 schreef Sounddragon het volgende:
En en en? :P
Kop is eraf, en gaat begin volgende maand naar de tuner.

kop flowen, tegelijk nieuwe edelbrock inlaat + gasklep gekocht, deze laten blueprinten en nieuwe gereviseerde kop erop :)
pi_157600516
De kop is eraf :D

Succes!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')