quote:British Airways geeft foto's van first class Boeing 787-9 vrij
AMSTERDAM - British Airways heeft foto's vrijgegeven van de first class in de Boeing 787-9 van de luchtvaartmaatschappij. De first class biedt plaats aan acht passagiers. British Airways ontvangt net als KLM volgende maand de eerste 787-9.
De first class werd in samenwerking met Forpeople en Prototrim ontwikkeld. De op maat gemaakte verlichting van Pritchard Themis kan worden ingesteld op ieder tijdstip van de dag, zodat reizigers frisser arriveren op de bestemming. Naast acht plaatsen in de first class is er in de 787-9 van BA ook plaats voor 42 passagiers in de business class en 39 passagiers in premium economy class. Het aantal stoelen in de economy class bedraagt 127.
De zes meter kortere 787-8 van BA telt slechts twee stoelen minder. In dit toestel is geen first class aanwezig. Delhi wordt de eerste bestemming waarop de 787-9 zal worden ingezet.
Wordt vlucht BA2758 / BA2759. Landing om 10:10 uur en vertrek om 10:55 uur.quote:Op zondag 13 september 2015 23:47 schreef Iemand91 het volgende:
Voor degenen die dinsdag in de buurt zijn; dan komt voor de laatste keer een British Airways
Boeing 737 naar Schiphol.
British Airways heeft al hun 737's uitgefaseerd op G-DOCW en G-DOCX na; twee 737-400's.
Deze twee toestellen voeren nu de laatste vluchten uit voor dit type toestel bij BA.
Volgens de planning voert een van de twee komende dinsdag een retour van/naar Gatwick uit;
vluchtnummer is mij (nog) onbekend.
De derde Gatwick rotatie van vandaag zal ook door de 737-400 worden uitgevoerd (vooralsnog ook de G-DOCX) uit mijn hoofd 18:10 landing en vertrek 18:55.quote:Op dinsdag 15 september 2015 00:16 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Wordt vlucht BA2758 / BA2759. Landing om 10:10 uur en vertrek om 10:55 uur.
Uitgevoerd door G-DOCX:
[ afbeelding ]
Jep.quote:Op dinsdag 15 september 2015 06:45 schreef derLudolf het volgende:
Bij Lufthansa zijn of worden de 737 ook uitgefaseerd vdit jaar dacht ik?
Jep.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:26 schreef Reanimation het volgende:
De derde Gatwick rotatie van vandaag zal ook door de 737-400 worden uitgevoerd (vooralsnog ook de G-DOCX) uit mijn hoofd 18:10 landing en vertrek 18:55.
Haha vast wel! Had al gelijk 2 PM's binnen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 19:10 schreef Nemephis het volgende:
[TK] Boeing 747 cockpit poster in mooie lijst
Ik dacht, er zit hier vast wel iemand die dat tof vindt!
Hoorde op het nieuws vanochtend dat hij wil gaan samenwerken met KLM voor de aansluitingen op lange afstandsvluchten. O'Leary heeft ook gezegd dat hij KLM wel kan kopen van Air France maar dat hij daar nu nog geen heil in zag.quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef Thetallguy het volgende:
O'leary geeft morgen een persconferentie op Schiphol en daarom is de Ryanair 737-700 nu aanwezig
Huh maar KLM is toch helemaal niet van Air France?quote:Op woensdag 16 september 2015 09:14 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hoorde op het nieuws vanochtend dat hij wil gaan samenwerken met KLM voor de aansluitingen op lange afstandsvluchten. O'Leary heeft ook gezegd dat hij KLM wel kan kopen van Air France maar dat hij daar nu nog geen heil in zag.
Dat is nog eens een flinke omschakeling. Tot nu toe deed RyanAir expliciet niet aan aansluitingen toch?quote:Op woensdag 16 september 2015 09:14 schreef Karstman het volgende:
[..]
Hoorde op het nieuws vanochtend dat hij wil gaan samenwerken met KLM voor de aansluitingen op lange afstandsvluchten. O'Leary heeft ook gezegd dat hij KLM wel kan kopen van Air France maar dat hij daar nu nog geen heil in zag.
bronquote:Topman O’Leary voorziet snelle groei op Schiphol
’Ryanair partner KLM’
Ryanair wil snel groeien op Schiphol, maar ook op Eindhoven en Maastricht Aachen Airport.
Dat bevestigde topman Michael O’Leary dinsdagavond tegenover De Telegraaf.
Over het nieuwe Lelystad Airport, waarvan in 2018 de eerste fase opent, liet hij zich nog niet uit. ,,Ik doe niet mee aan speculaties.” Dit betekent geen nee en geen ja. Eerst moet dat vliegveld gereed zijn en moeten alle kosten, voorwaarden en vluchtmogelijkheden helder zijn.
Woensdag komt O’Leary naar Amsterdam om de start van de eerste vluchten tussen Dublin en Schiphol vier keer per dag vanaf eind oktober officieel te lanceren. Amsterdam is een nieuwe luchthaven voor de Ierse prijsvechter, die zich naast toerisme en familiebezoek ook steeds meer op zakenreizen richt. ,,Daarom worden we actief op grote Europese knooppunten.”
Komend winterseizoen heeft Ryanair 3000 zogeheten slots op Schiphol gekregen. Dat zijn vertrek- en aankomsttijden, goed voor twintig starts en landingen per dag, genoeg voor tien retourvluchten.
Ryanair heeft dus ruimte om zes extra vluchten in te vullen. O’Leary zal vandaag zo goed als zeker nog geen nieuwe bestemmingen vanaf Schiphol bekendmaken. Londen zou bijvoorbeeld voor de hand liggen, maar hij wil betere slottijden krijgen, die passen in de drukke vliegschema’s van de budgetvlieger. De combinatie van zaken- en toeristische centra is ideaal.
,,We zijn in onderhandeling met Schiphol en de Nederlandse slotcoördinator over nieuwe routes, maar dan moeten we hier efficiënt met lijndiensten kunnen vliegen. Dan openen we ook een Ryanair-basis met een aantal eigen vliegtuigen die permanent in Amsterdam gestationeerd worden”, stelt hij.
Opmerkelijk is dat O’Leary samenwerking met KLM voor doorverbindingen op verre vluchten niet langer uitsluit. ,,Waarom niet? We zijn bezig met meer netwerkmaatschappijen in Europa afspraken te maken om onze operaties af te stemmen. Dat kan voordeel voor iedereen opleveren.”
Onder andere met British Airways (IAG), Virgin, Norwegian, Aer Lingus en TAP Portugal is Ryanair daarover in gesprek. Air France KLM is volgens O’Leary eveneens kandidaat als die zich over ’drempelvrees’ heen kan zetten.
Zelf vliegen naar verre bestemmingen in Amerika en Azië zit er voor Ryanair de komende drie jaar volgens hem niet in, omdat het moeilijk is voldoende geschikte vliegtuigen te bestellen. De orderboeken van Boeing en Airbus zitten bomvol, vooral door de expansie van Arabische, Turkse en Chinese airlines.
Als Ryanair straks toch ’long haul’ gaat vliegen, dan zal er volgens O’Leary een apart bedrijf voor worden opgericht. ,,Maar voorlopig is er nog genoeg groei te realiseren in Europa.”
Sinds 2000 breidt Ryanair de vloot van Boeings 737 onstuimig uit. Ook het nieuwe, zuinige toestel 737MAX is al besteld. Ryanairs totale vloot omvat nu 320 vliegtuigen, en zal volgens O’Leary groeien naar 450 toestellen in 2020 en 550 stuks in 2025. In 2000 waren het er nog 13. De KLM-vloot schommelt al jaren rond de 200 toestellen.
Dit jaar worden voor het eerst meer dan 100 miljoen passagiers vervoerd, ofwel meer dan Air France KLM en Transavia samen. Ryanair is echter niet in de race om KLM uit de verliesgevende Franse holding te kopen. O’Leary: ,,Ze zijn eigenlijk zelfs al te klein voor ons”.
Maar wellicht wil hij wel ingaan op een andere Hollandse uitnodiging van vakbond FNV om te praten over de arbeidsvoorwaarden bij Ryanair? ,,Nee, bedankt”, klinkt het met een vet Iers accent.
737-700?quote:Op dinsdag 15 september 2015 22:58 schreef Thetallguy het volgende:
O'leary geeft morgen een persconferentie op Schiphol en daarom is de Ryanair 737-700 nu aanwezig
Aha. Toen vroeg ik mee dus af, waarom een afwijkend vliegtuig in de vloot... Maar een 700 is gewoon zon $15M goedkoper dan een 800.quote:Op woensdag 16 september 2015 11:28 schreef Mikey92 het volgende:
[..]
Hebben ze er 1 van voor training volgens mij, en dus blijkbaar voor dit soort activiteiten.
quote:Cape Town - The landing of a Beechcraft King Air 200 aircraft on the Island of St Helen has signaled the end of an era.
St Helena Island Tourism has confirmed that the historic flight landed at 13:50 GMT at St Helena’s new Airport on Tuesday 15 September.
The plane from South African TAB Charters took off on Monday, making its way to Ondangwa, Namibia, then onwards to Namibé on the Angolan coast - performing a series of calibration flights before making the epic first landing at Prosperous Bay airport.
Stepping out of the aircraft, Captain Grant Brighton said, “It feels fantastic and we’re privileged to have flown the first plane to land on St Helena and to be part of your wonderful project.
“The trip over was good. It was interesting landing here, a bit windy on the threshold but a terrific runway, surface, Airport and facility.”
Watching the landing - together with numerous residents at various vantage points - Councillor Lawson Henry said, “First of all this is quite emotional - we’ve waited so long for this moment and it has finally happened. This is history in the making and we’re a part of it.”
The government of Saint Helena announced in March that it was in negotiations with Comair to fly once a week from Johannesburg to the new airport due to be fully operation by February 2016. The flight on the 138-seat Boeing 737 will take four and half hours - in stark contrast to the five days it currently takes on an irregular boat service from Cape Town.
Greeting the crew on the Airport Apron, Governor Mark Capes said, “Today we witnessed an event that will feature prominently in the history of this Island. For the Airport project another important piece of the jigsaw has slotted firmly into place.
"When we launched this work almost four years ago, such were the many obstacles to overcome that there were those who doubted that it would succeed and yet, behold, a plane has landed at St Helena Airport.”
The island has been served by the world’s last regular mail ship and by cargo ships that sometimes anchor there, but the journey took a week from Cape Town and meant that “Saints” have not had regular contact with their relatives in SA, many of whom live in Pietermaritzburg.
The island’s isolation made it a perfect prison, and Britain sent Napoleon Bonaparte there after his defeat in the early 1800s, as well as thousands of captives from the Boer War, and Zulu King Dinuzulu kaCetshwayo.
Hundreds of the island's 5 000 inhabitants were reportedly at the airport to witness the end to the island’s lost-in-time isolation.
De verschillen zijn niet zo groot. Die van TUI Nordic zijn iets van 7 jaar ouder en hebben andere winglets. (en een ander kleurtjequote:Op woensdag 16 september 2015 19:26 schreef Thetallguy het volgende:
Missie om met Arme te vliegen is gefaald. Heen stond de -TFD gepland maar die werd geswitched voor de TUIfly Nordic kist. En net terug wederom deze
Een winglet is een rechtop staand (of schuin) opshuif stuk aan het einde van de vleugels.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:47 schreef donroyco het volgende:
Wat is het verschil tussen een 737-800 en een 737-800 winglets (zoals KLM het omschrijft)?
Yes, dat had ik al begrepen, maar waarom vermeldt KLM het bij hun boekingen?quote:Op woensdag 16 september 2015 19:49 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Een winglet is een rechtop staand (of schuin) opshuif stuk aan het einde van de vleugels.
Het verbetert de aerodynamica van een vliegtuig, waardoor het zuiniger wordt.
Boven: zonder winglet
Onder: met winglet
[ afbeelding ]
Goede vraag,quote:Op woensdag 16 september 2015 19:53 schreef donroyco het volgende:
[..]
Yes, dat had ik al begrepen, maar waarom vermeldt KLM het bij hun boekingen?
Gaat automatisch zo in het systeem schat ik. Het type wordt altijd als drieletterige code meegegeven.Volgens mij IATA regelgeving om dit zo te doen. 738 = zonder winglet, 73H = 737-800 met winglet. Omdat dit in alle boekings/reserveringssystemen zo ingevoerd wordt zie je dit dus ook zo expliciet op de website vermeld staan.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:53 schreef donroyco het volgende:
[..]
Yes, dat had ik al begrepen, maar waarom vermeldt KLM het bij hun boekingen?
Hier hetzelfdequote:Op woensdag 16 september 2015 19:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Goede vraag,
Ben geneigd om te zeggen dat ze dat van Arke hebben afgekeken, die hebben van 2011 tot ein 2014 ook verschillende boekingsmogelijkheden: 767-300ER en 767-300ER(WL). Waarbij de laatste dus winglets heeft. Hierbij was het verschil echter groter. De toestellen zonder winglets kwamen uit de boedel van Air Holland / Holland Exel en waren aanzienlijk ouder en voorzien van een ruimer interieur. De toestellen met winglets komen van Thomson en zijn voorzien van meer toestellen, minder ruimte, maar wel met personal IFE.
Nadat familie van mij vorige week hiermee vloog naar Turkije vliegen ze nu terug met de 787 PH-TFK.quote:Op woensdag 16 september 2015 19:48 schreef FredvZ het volgende:
De PH-OYI heeft vandaag een retourtje Amserdam-Münster gedaan, naar verluid was het een test/trainingsvlucht voor de Duitse zuster van Arke: TUIfly. Het gerucht gaat dat zij ook met 767's gaan vliegen.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 16 september 2015 19:59 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Goede vraag,
Ben geneigd om te zeggen dat ze dat van Arke hebben afgekeken, die hebben van 2011 tot ein 2014 ook verschillende boekingsmogelijkheden: 767-300ER en 767-300ER(WL). Waarbij de laatste dus winglets heeft. Hierbij was het verschil echter groter. De toestellen zonder winglets kwamen uit de boedel van Air Holland / Holland Exel en waren aanzienlijk ouder en voorzien van een ruimer interieur. De toestellen met winglets komen van Thomson en zijn voorzien van meer toestellen, minder ruimte, maar wel met personal IFE.
Thanksquote:Op woensdag 16 september 2015 20:01 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Gaat automatisch zo in het systeem schat ik. Het type wordt altijd als drieletterige code meegegeven.Volgens mij IATA regelgeving om dit zo te doen. 738 = zonder winglet, 73H = 737-800 met winglet. Omdat dit in alle boekings/reserveringssystemen zo ingevoerd wordt zie je dit dus ook zo expliciet op de website vermeld staan.
Quizvraagje: als dat zo is, waarom hebben dan niet alle vliegtuigen winglets?quote:Op woensdag 16 september 2015 19:49 schreef FredvZ het volgende:
Een winglet is een rechtop staand (of schuin) opshuif stuk aan het einde van de vleugels.
Het verbetert de aerodynamica van een vliegtuig, waardoor het zuiniger wordt.
Omdat het ook extra gewicht en onderhoud oplevert. Of dat het waard is verschilt per geval.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Quizvraagje: als dat zo is, waarom hebben dan niet alle vliegtuigen winglets?
Ze zijn niet gratis natuurlijk.quote:Op woensdag 16 september 2015 23:07 schreef OEM het volgende:
[..]
Quizvraagje: als dat zo is, waarom hebben dan niet alle vliegtuigen winglets?
Kans zit er dik in, en het werkt blijkbaarquote:Op donderdag 17 september 2015 10:43 schreef Iemand91 het volgende:
Ergens gok ik dat OEM het zelf ook wel weet maar meer vroeg om anderen te triggeren.
quote:Op donderdag 17 september 2015 00:41 schreef NewHorizon het volgende:
Dit is trouwens een van de meest geijkte discussies in de luchtvaart
Bernoulli vs Newton... Round 1... Fight!quote:De allermeest geijkte is de discussie over wat nou precies zorgt voor de lift op de vleugels.
Los van die vortices: dit plaatje geeft wel mooi aan hoe de winglets de liftverdeling op de vleugel gelijkmatiger maakt (blijkbaar is dat beter) (737 zonder, blended en split scimitar):quote:Op woensdag 16 september 2015 19:49 schreef FredvZ het volgende:
Boven: zonder winglet
Onder: met winglet
[ afbeelding ]
Lijkt mij een goede zet:)quote:Transavia is in onderhandeling met de pilotenvakbond VNV over het opzetten van een basis in München. Dat meldde de Franse krant La Tribune donderdag. Het zou expliciet gaan om de Nederlandse tak van Transavia. De prijsvechter van Air France-KLM heeft ook een Frans zusterbedrijf. Het plan spreekt over de vestiging van vier of vijf Boeing 737's in München.
Piloten in dienst van Transavia Nederland kunnen op vrijwillige basis in het zuiden van Duitsland aan de slag. Eventueel worden ook lokaal piloten geworven, aldus het Franse dagblad.
Air France-KLM lanceerde eerder al plannen om van Transavia een pan-Europese prijsvechter te maken. Dat voorstel stuitte echter op veel weerstand bij vooral Franse piloten.
Transavia laat in een reactie aan Reismedia weten dat het bedrijf "de mogelijkheden om te groeien buiten Frankrijk en Nederland onderzoekt". Die ambitie was eerder al uitgesproken door topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM.
Of er concrete plannen zijn voor een basis in München, wil Transavia niet bevestigen.
Op een of andere manier moeten we een keer van die Fransen af zien te komen.quote:Op donderdag 17 september 2015 18:24 schreef Mikey92 het volgende:
'Transavia wil basis openen op luchthaven München'
[..]
Lijkt mij een goede zet:)
quote:'Staat machteloos bij verkoop KLM'
AMSTERDAM (AFN) -
De Nederlandse Staat heeft bij de verkoop van KLM aan Air France verzuimd om een eerste optie op terugkoop te bedingen. Dat meldt de Volkskrant vrijdag, die documenten daarover in handen kreeg na een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (WOB).
Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over Air France-KLM
Als het in financieel zwaar weer verkerende Air France besluit om dochteronderneming KLM van de hand te doen dan komt KLM er alleen voor te staan.
Door het niet opnemen van een terugkooprecht heeft de Staat volgens de Utrechtse econoom Hans Schenk de kans laten lopen in het geval van problemen serieuze invloed te krijgen op de toekomst ,,van dit publieke belang".
Idd. Zolang trans bij air france blijft horen is er geen reden om te juichen. Transavia is namelijk winstgevend terwijl air france dat niet is.. Hoop niet dat transavia daar in de toekomst aan onderdoor gaat.quote:Op donderdag 17 september 2015 21:22 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Op een of andere manier moeten we een keer van die Fransen af zien te komen.
Transavia draait ook verlies...ze verwachten winst in 2017 of 2018.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:28 schreef Spaardertje het volgende:
[..]
Idd. Zolang trans bij air france blijft horen is er geen reden om te juichen. Transavia is namelijk winstgevend terwijl air france dat niet is.. Hoop niet dat transavia daar in de toekomst aan onderdoor gaat.
Waarschijnlijk door late levering stoelen?quote:De eerste B787-9 voor KLM komt later in de vloot. Dit meldt KLM via Twitter. De productie is vertraagd.
Het toestel, met als registratie PH-BHA, zou rond 15 oktober op Schiphol moeten landen. Dat is nu uitgesteld, naar welke datum is onbekend.
Op 26 oktober zou het toestel de eerste vlucht moeten maken, als KL437 naar Bahrein. Deze vlucht zal nu worden uitgevoerd met een A330, die nu ook al ingezet wordt. Wanneer de eerste vlucht met de Dreamliner plaatsvindt, is nog niet duidelijk. KLM laat op Twitter weten dat het toestel na aflevering ‘zo snel mogelijk’ in de dienstregeling wordt opgenomen.
Begin september werden de eerste foto’s van de PH-BHA gepubliceerd. Het toestel werd op 11 september de hangaar ingereden om gespoten te worden.
quote:PARIJS - De Franse overkoepelende vakbonden CGT, Force Ouvrière en UNSA hebben een oproep geplaatst aan het Air France-personeel om op 5 oktober het werk neer te leggen. Dat meldt het Franse nieuwsmedium France Info. De bonden protesteren tegen de mogelijkheid van massaontslagen bij de Franse zustermaatschappij van KLM. De stakingsoproep heeft volgens France Info betrekking op iedereen, zelfs als er geen gesprekken gaande zijn met een vertegenwoordigende vakbeweging.
De reden dat men kiest voor 5 oktober heeft te maken met het feit dat op die dag een overleg plaatsvindt van de centrale ondernemingsraad over het plan van het bestuur, dat drie dagen eerder vergadert, over het verdwijnen van 8.000 banen uit alle geledingen van het bedrijf zodra vluchten worden geschrapt. "Geconfronteerd met deze dreiging, kan deze beslissing niet worden overgelaten aan het management", zegt Mehdi Kemoune van de vakbond CGT.
Het management van Air France heeft gedreigd dat men routes gaat schrappen als er geen spoedig akkoord komt met de piloten. Het schrappen van vluchten heeft grote consequenties voor het gehele personeelsbestand van de Franse luchtvaartmaatschappij.
SNPL
Vorig jaar legden de piloten van Air France het werk neer, waardoor ze het luchtvaartconcern met een grote kostenpost opzadelden. Air France wil kosten besparen, maar tot dusver komen de partijen niet nader tot elkaar. Vrijdag wordt onderhandeld tussen de piloten en de directie van Air France, aldus SNPL.
Topman Frédéric Gagey waarschuwde eerder deze maand dat het Franse zusterbedrijf van KLM geen andere keus heeft dan hard te snijden in het vluchtaanbod als het personeel niet bereid is harder te werken.
http://www.nasa.gov/cente(...)TF-2004-15-DFRC.htmlquote:Op donderdag 17 september 2015 00:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Omdat het ook extra gewicht en onderhoud oplevert. Of dat het waard is verschilt per geval.
Over het algemeen zijn vleugels van nieuwere types al efficiënt genoeg qua aërodynamica, daar zal je niet snel winglets vinden.
Dit is trouwens een van de meest geijkte discussies in de luchtvaart, naast Airbus vs Boeing.
De allermeest geijkte is de discussie over wat nou precies zorgt voor de lift op de vleugels.
Ligt er maar net aan, zeker retrofits willen nog wel een zwaktes hebben.quote:Op zaterdag 19 september 2015 04:25 schreef thesystem het volgende:
[..]
http://www.nasa.gov/cente(...)TF-2004-15-DFRC.html
Een mooi artikel voer de Winglet.
Hoezo heeft een winglet meer onderhoud nodig? Het is toch niet meer dan een niet bewegend deel van de vleugel?
Dus als ze ipv 3 uur later 2,5 uur later terug zijn zijn het ratten?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
Vraag voor de experts hier. Weet iemand waarom de KL1023 / 1024 AMS-LHR-AMS gisteren ineens gecancelled was. Ratjes hadden het weer goed voor elkaar, uiteindelijk 2,5 uur later op Schiphol terug dan gepland dus niets te claimen.
Nee, ratten omdat simpelweg onbetrouwbaar door er gewoon een hele retourvlucht uit te gooien.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dus als ze ipv 3 uur later 2,5 uur later terug zijn zijn het ratten?
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
Vraag voor de experts hier. Weet iemand waarom de KL1023 / 1024 AMS-LHR-AMS gisteren ineens gecancelled was. Ratjes hadden het weer goed voor elkaar, uiteindelijk 2,5 uur later op Schiphol terug dan gepland dus niets te claimen.
Oke, duidelijk. En dat het binnen de voorwaarden was, betwist ik ook niet. Was alleen veul later thuis dan gepland.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.
Je kan ze ratten noemen, maar ze hebben je wel volgens de gebruikelijke voorwaarden vervoerd.
Bovenstaande is slechts mijn persoonlijke interpretatie van openbare, onofficiële bronnen
Ook de 1445 is gecancelled. De KZO deed de 1019/20 en 1027/8 maar was zo laat terug dat de 1733 met dit toestel naar Brussel pas rond een uur landde. Overigens moet er dus een ander toestel ingpland zijn geweest voor de 1023.quote:[..]
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.
Air Force Two is het callsign voor wat voor toestel dan ook, waar de vice-president aan boord is.quote:Op maandag 14 september 2015 23:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als Boeing C-32, de militaire variant van de 757. Callsign "Air Force Two".
Not quite. AF1 en AF2 worden alleen gebruikt voor kisten van de luchtmacht. Als het een civiele kist is, zijn de call signs Executive 1 en Executive 2. Is de kist van de navy, dan wordt het Navy 1 en 2. Is de kist van het Marine Corps, dan wordt het Marine 1 en 2.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
Air Force Two is het callsign voor wat voor toestel dan ook, waar de vice-president aan boord is.
Net als AF1 wordt gebruikt voor een toestel met de president aan boord.
Irrelevante vraag want dat gebeurd nietquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:22 schreef OEM het volgende:
Quizvraagje: wat is de call sign als zowel de president en de vice-president aan boord zijn?
quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Wow.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03985.jpg]afbeelding[/url] ]
Dus zonder President of VP aan boord is het call-sign van de C-32's één van de acht registratienummers en in het geval van de VC-25's is het SAM28000 en SAM29000?quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:22 schreef OEM het volgende:
[..]
Not quite. AF1 en AF2 worden alleen gebruikt voor kisten van de luchtmacht. Als het een civiele kist is, zijn de call signs Executive 1 en Executive 2. Is de kist van de navy, dan wordt het Navy 1 en 2. Is de kist van het Marine Corps, dan wordt het Marine 1 en 2.
Quizvraagje: wat is de call sign als zowel de president en de vice-president aan boord zijn?
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.ukquote:The revival of Concorde
Plans are in place to resume Concorde flights in the near future, and fans of the aircraft could soon board one in central London
A Concorde aircraft currently on display in France A Concorde aircraft currently on display in France
Enlarge
When Concorde flew for the last time almost 12 years ago it was assumed that it would never enter service again. With financing now secured, however, a group of Concorde experts are confident that the aircraft could recommence flights by the end of this decade. Aviation enthusiasts who may not have the means to fly on board could also have the opportunity to admire an aircraft placed on permanent display in central London.
vette foto!quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Wow.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03985.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Wow.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03985.jpg]afbeelding[/url] ]
IJdele hoop.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Nemephis het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.uk
Never gonna happen...quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Nemephis het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.uk
Ik heb deze twee videos hier eerder geplaatst maar die blijven geweldig.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:56 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vond Concorde echt zo tof op intrepid in NYWel veel kleiner dan ik verwacht had
Jammer dat ik hem nooit in t echt heb zien vliegen. Was t ding echt zo lawaaiig ?
Totale lengte is met 61.66 meter langer (727 is max. 46.69 meter), spanwijdte is met 25.6M wel minder grootquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:58 schreef joers1 het volgende:
Ze ijn idd niet erg groot....vergelijkbaar met de oude Boeing 727?;)
Fantastisch. Toch een van de meest opzienbarende uitvindingen van de mensheid dit toestelquote:Op zaterdag 19 september 2015 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb deze twee videos hier eerder geplaatst maar die blijven geweldig.![]()
Daar krijg ik kippenvel van:
Moet je vanaf 00:50 horen; de autoalarmen gaan er van af.![]()
Of deze:
[..]
Totale lengte is met 61.66 meter langer (727 is max. 46.69 meter), spanwijdte is met 25.6M wel minder groot
(727 is 32.92 meter).
De cabine is lager en smaller dan die van een Embraer 190 en ongeveer zo lang als een 737-600/ -700.
Het wordt misschien de nieuwe Vulcan. Van mij mag het, al zal het wellicht nog meer kosten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
IJdele hoop.
Kosten met bakken met geld om zo'n ding te laten vliegen en maakt dermate veel lawaai dat je je af kan vragen of er überhaupt een airport is waar hij mag landen.
De Vulcan vliegt binnenkort ook niet niet meer (om dezelfde reden dat Concorde ook nooit meer zal vliegen): geen support meer van de OEM leveranciers.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het wordt misschien de nieuwe Vulcan. Van mij mag het, al zal het wellicht nog meer kosten.
Ik wist dat ik hierover gepost had.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
Was hier niet onlangs iemand die nog een echte 747 zocht? Dit is er een waarvoor ooit het plan bestond om er een loungebar van te maken. Maar zo te zien is dat plan niet doorgegaan en nu een onderdak voor daklozen in Bangkok.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er staat een video bij het artikel op de website.quote:'Doc' is just about to become the second airworthy B-29 anywhere in the world.
New engines bring new life to restored B-29 'Doc'
The first engine test on the restored B-29 "Doc" was done on the tarmac at Spirit AeroSystems on Friday morning. The World War II bomber was salvaged from the Mohave Desert 15 years ago and has been undergoing restoration in Wichita
Het allereerste wat je je af moet vragen is, was het een andere klasse of was de aangekochte upgrade naar een betere stoel niet beschikbaar. Dat is nogal een verschil.quote:Op zondag 20 september 2015 11:28 schreef FredvZ het volgende:
Is iemand hier bekend met EU verordening 261/2004.
Dit is de EU verordening die bepaald dat je recht hebt op tot 600 voor een geannuleerde of geweigerde vlucht. Hierin is ook opgenomen dat wanneer de reiziger in een lagere klasse is geplaatst hij bij vluchten langer dan 3500km recht heeft op vergoeding van 75% van de ticketprijs.
In de verordening is ook opgenomen dat de verordening ook van toepassing is op pakketreizen.
Nu ben ik dus gedowngrade, op een vlucht van langer dan 3500km met en pakketreis. Hoe ga ik er nu achter komen wat de ticketprijs is? In de reisspecificatie staat namelijk alleen het totaalbedrag vermeld.
(Of kan ik hier beter mee naar WGR gaan?)
Ze verkopen het TUI als "Premium Comfort Class" en "Star Class", dus je zou zeggen dat het verschillende klasses zijn. Niet alleen de stoel is anders, ook de verzorging en privileges zijn anders: grotere bagagevrijdom, als eerste aan board, aparte incheckbalie, extra maaltijd, alle dranken inclusief.quote:Op zondag 20 september 2015 11:45 schreef buzz1291 het volgende:
Het allereerste wat je je af moet vragen is, was het een andere klasse of was de aangekochte upgrade naar een betere stoel niet beschikbaar. Dat is nogal een verschil.
Leuk als tuinhuisje!quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
Was hier niet onlangs iemand die nog een echte 747 zocht? Dit is er een waarvoor ooit het plan bestond om er een loungebar van te maken. Maar zo te zien is dat plan niet doorgegaan en nu een onderdak voor daklozen in Bangkok.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
President Nixon zat in Air Force 1 toen zijn opvolger (Gerald Ford) beedigd werd. Tijdens de vlucht werd de call sign veranderd van AF1 naar SAM26000. Zo snel gaat het dusquote:Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dus zonder President of VP aan boord is het call-sign van de C-32's één van de acht registratienummers en in het geval van de VC-25's is het SAM28000 en SAM29000?
En bij vervoer van voormalig presidenten of VP's?
Het artikel vermeld niet welk toestel de B747 van KLM geraakt heeft: de PZ-TCP.quote:Op zondag 20 september 2015 12:15 schreef flipsen het volgende:
Ohoh... KLM-toestel raakt bij taxiën SLM-vliegtuig
Hoe link jij dat ding aan een 787?quote:Op zondag 20 september 2015 17:52 schreef Woods het volgende:
787 illustere voorganger
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Siddeley_Nimrod
Beide straalvliegtuigenquote:Op zondag 20 september 2015 18:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoe link jij dat ding aan een 787?
De neus?quote:Op zondag 20 september 2015 18:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoe link jij dat ding aan een 787?
Mwah, dan zou het ook de voorganger van de A350 moeten zijn. Wat toen de Havilland was, is door allerlei fusies en overnames onderdeel geworden van het bedrijf dat we nu als Airbus kennen.quote:
quote:
Ik vind het er beter op staan, maar goed smaken verschillenquote:Op maandag 21 september 2015 15:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
Nieuwe livery vanwege deze nieuwe toestellen (zogenaamd) maar het staat hier geloof ik nog het meest lelijk op...
Die vliegende fossielen zoals Tu95 en B52 worden dus nog ondersteund door Tupolev resp. Boeing?quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:42 schreef OEM het volgende:
[..]
De Vulcan vliegt binnenkort ook niet niet meer (om dezelfde reden dat Concorde ook nooit meer zal vliegen): geen support meer van de OEM leveranciers.
Daar zit wat in natuurlijk, wie betaalt bepaald. Maar er zijn meer leveranciers natuurlijk die onderdelen in zo'n kist hebben zittenquote:Op maandag 21 september 2015 15:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Als het US ministerie van defensie maar betaalt, dan wil Boeing de B52 best ondersteunen tot 2150 hoor
Meningen verschillen gelukkig. Ik wacht op een foto vanaf de voorkant.quote:Op maandag 21 september 2015 15:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]![]()
Nieuwe livery vanwege deze nieuwe toestellen (zogenaamd) maar het staat hier geloof ik nog het meest lelijk op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |