abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156150692
quote:
11s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:53 schreef donroyco het volgende:

[..]

Yes, dat had ik al begrepen, maar waarom vermeldt KLM het bij hun boekingen?
Gaat automatisch zo in het systeem schat ik. Het type wordt altijd als drieletterige code meegegeven.Volgens mij IATA regelgeving om dit zo te doen. 738 = zonder winglet, 73H = 737-800 met winglet. Omdat dit in alle boekings/reserveringssystemen zo ingevoerd wordt zie je dit dus ook zo expliciet op de website vermeld staan.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_156150756
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Goede vraag,

Ben geneigd om te zeggen dat ze dat van Arke hebben afgekeken, die hebben van 2011 tot ein 2014 ook verschillende boekingsmogelijkheden: 767-300ER en 767-300ER(WL). Waarbij de laatste dus winglets heeft. Hierbij was het verschil echter groter. De toestellen zonder winglets kwamen uit de boedel van Air Holland / Holland Exel en waren aanzienlijk ouder en voorzien van een ruimer interieur. De toestellen met winglets komen van Thomson en zijn voorzien van meer toestellen, minder ruimte, maar wel met personal IFE.
Hier hetzelfde :) IATA code voor een 767-300 zonder winglet is 763, met is 76W
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_156151059
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:48 schreef FredvZ het volgende:
De PH-OYI heeft vandaag een retourtje Amserdam-Münster gedaan, naar verluid was het een test/trainingsvlucht voor de Duitse zuster van Arke: TUIfly. Het gerucht gaat dat zij ook met 767's gaan vliegen.

[ afbeelding ]
Nadat familie van mij vorige week hiermee vloog naar Turkije vliegen ze nu terug met de 787 PH-TFK.
Toch weer leuk voor hun. :+
  woensdag 16 september 2015 @ 20:20:23 #29
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_156151281
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:59 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Goede vraag,

Ben geneigd om te zeggen dat ze dat van Arke hebben afgekeken, die hebben van 2011 tot ein 2014 ook verschillende boekingsmogelijkheden: 767-300ER en 767-300ER(WL). Waarbij de laatste dus winglets heeft. Hierbij was het verschil echter groter. De toestellen zonder winglets kwamen uit de boedel van Air Holland / Holland Exel en waren aanzienlijk ouder en voorzien van een ruimer interieur. De toestellen met winglets komen van Thomson en zijn voorzien van meer toestellen, minder ruimte, maar wel met personal IFE.
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2015 20:01 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Gaat automatisch zo in het systeem schat ik. Het type wordt altijd als drieletterige code meegegeven.Volgens mij IATA regelgeving om dit zo te doen. 738 = zonder winglet, 73H = 737-800 met winglet. Omdat dit in alle boekings/reserveringssystemen zo ingevoerd wordt zie je dit dus ook zo expliciet op de website vermeld staan.
Thanks :)
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  woensdag 16 september 2015 @ 21:41:23 #30
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156155038
Bij Luchtvaartnieuws.nl hebben ze een oude bedrijfsfilm van Martinair gevonden.
Laat maar weer eens zien hoe sterk de wereld kan veranderen in 12 jaar.

So we just called him Fred
  woensdag 16 september 2015 @ 22:52:39 #31
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156157863
Wat een verschil idd.
  woensdag 16 september 2015 @ 23:07:10 #32
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_156158310
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:49 schreef FredvZ het volgende:
Een winglet is een rechtop staand (of schuin) opshuif stuk aan het einde van de vleugels.
Het verbetert de aerodynamica van een vliegtuig, waardoor het zuiniger wordt.
Quizvraagje: als dat zo is, waarom hebben dan niet alle vliegtuigen winglets?
pi_156160566
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:07 schreef OEM het volgende:

[..]

Quizvraagje: als dat zo is, waarom hebben dan niet alle vliegtuigen winglets?
Omdat het ook extra gewicht en onderhoud oplevert. Of dat het waard is verschilt per geval.
Over het algemeen zijn vleugels van nieuwere types al efficiënt genoeg qua aërodynamica, daar zal je niet snel winglets vinden.

Dit is trouwens een van de meest geijkte discussies in de luchtvaart, naast Airbus vs Boeing. :P

De allermeest geijkte is de discussie over wat nou precies zorgt voor de lift op de vleugels.
  donderdag 17 september 2015 @ 09:56:02 #34
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156163731
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 23:07 schreef OEM het volgende:

[..]

Quizvraagje: als dat zo is, waarom hebben dan niet alle vliegtuigen winglets?
Ze zijn niet gratis natuurlijk.
Zoals NH hier boven al zegt levert het extra gewicht en onderhoud op. Dat moet wel opwegen tegen het aantal vluchten (en de bezettingsgraad) dat het vliegtuig doet.
So we just called him Fred
pi_156164679
Ergens gok ik dat OEM het zelf ook wel weet maar meer vroeg om anderen te triggeren. :P
pi_156164798
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 10:43 schreef Iemand91 het volgende:
Ergens gok ik dat OEM het zelf ook wel weet maar meer vroeg om anderen te triggeren. :P
Kans zit er dik in, en het werkt blijkbaar 8-)
pi_156165965
Het is een overblijfsel uit het verleden. Inmiddels hebben alle KL 73's winglets. De oudere generaties toestellen zijn al een tijd uitgefaseerd. Omdat formeel een toestel met winglets een andere toestelcode heeft dan een zonder winglets laten ze de code met winglets staan.
--
  donderdag 17 september 2015 @ 12:24:30 #38
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_156166983
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2015 00:41 schreef NewHorizon het volgende:
Dit is trouwens een van de meest geijkte discussies in de luchtvaart
:Y Geeft wel aan dat er veel factoren zijn voor wel/geen wingtip devices. Geld, gewicht, andere krachten, gate-restricties, etc. En niet te vergeten: de coolness factor :P
quote:
De allermeest geijkte is de discussie over wat nou precies zorgt voor de lift op de vleugels.
Bernoulli vs Newton... Round 1... Fight!

[ Bericht 0% gewijzigd door OEM op 17-09-2015 12:42:28 ]
  donderdag 17 september 2015 @ 12:33:09 #39
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_156167183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2015 19:49 schreef FredvZ het volgende:
Boven: zonder winglet
Onder: met winglet
[ afbeelding ]
Los van die vortices: dit plaatje geeft wel mooi aan hoe de winglets de liftverdeling op de vleugel gelijkmatiger maakt (blijkbaar is dat beter) (737 zonder, blended en split scimitar):

pi_156173827


Nieuwe 737max winglets;)
pi_156175573
'Transavia wil basis openen op luchthaven München'

quote:
Transavia is in onderhandeling met de pilotenvakbond VNV over het opzetten van een basis in München. Dat meldde de Franse krant La Tribune donderdag. Het zou expliciet gaan om de Nederlandse tak van Transavia. De prijsvechter van Air France-KLM heeft ook een Frans zusterbedrijf. Het plan spreekt over de vestiging van vier of vijf Boeing 737's in München.

Piloten in dienst van Transavia Nederland kunnen op vrijwillige basis in het zuiden van Duitsland aan de slag. Eventueel worden ook lokaal piloten geworven, aldus het Franse dagblad.

Air France-KLM lanceerde eerder al plannen om van Transavia een pan-Europese prijsvechter te maken. Dat voorstel stuitte echter op veel weerstand bij vooral Franse piloten.

Transavia laat in een reactie aan Reismedia weten dat het bedrijf "de mogelijkheden om te groeien buiten Frankrijk en Nederland onderzoekt". Die ambitie was eerder al uitgesproken door topman Alexandre de Juniac van Air France-KLM.

Of er concrete plannen zijn voor een basis in München, wil Transavia niet bevestigen.
Lijkt mij een goede zet:)
  donderdag 17 september 2015 @ 21:22:08 #42
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156182502
quote:
Op een of andere manier moeten we een keer van die Fransen af zien te komen.
  vrijdag 18 september 2015 @ 07:54:02 #43
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_156190586
quote:
'Staat machteloos bij verkoop KLM'

AMSTERDAM (AFN) -
De Nederlandse Staat heeft bij de verkoop van KLM aan Air France verzuimd om een eerste optie op terugkoop te bedingen. Dat meldt de Volkskrant vrijdag, die documenten daarover in handen kreeg na een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (WOB).
Klik hier voor meer nieuws en actuele koersinformatie over Air France-KLM

Als het in financieel zwaar weer verkerende Air France besluit om dochteronderneming KLM van de hand te doen dan komt KLM er alleen voor te staan.
Door het niet opnemen van een terugkooprecht heeft de Staat volgens de Utrechtse econoom Hans Schenk de kans laten lopen in het geval van problemen serieuze invloed te krijgen op de toekomst ,,van dit publieke belang".
  vrijdag 18 september 2015 @ 09:28:17 #44
405730 Spaardertje
Sparen, maar ook uitgeven!
pi_156191819
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:22 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Op een of andere manier moeten we een keer van die Fransen af zien te komen.
Idd. Zolang trans bij air france blijft horen is er geen reden om te juichen. Transavia is namelijk winstgevend terwijl air france dat niet is.. Hoop niet dat transavia daar in de toekomst aan onderdoor gaat.
Student, 21 jaar, interesses: gezondheidszorg, reizen en crowdfunding. Tevens zeer gelukkig in de liefde! ❤️
pi_156193123
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 september 2015 09:28 schreef Spaardertje het volgende:

[..]

Idd. Zolang trans bij air france blijft horen is er geen reden om te juichen. Transavia is namelijk winstgevend terwijl air france dat niet is.. Hoop niet dat transavia daar in de toekomst aan onderdoor gaat.
Transavia draait ook verlies...ze verwachten winst in 2017 of 2018.

Enige die winst maakt in die groep is KLM en dat loopt al jaren terug.

Als er vorig jaar niet gestaakt was, had de hele groep winst gehad als ik het goed heb.
pi_156194000
Levering 787 KLM uitgesteld

quote:
De eerste B787-9 voor KLM komt later in de vloot. Dit meldt KLM via Twitter. De productie is vertraagd.

Het toestel, met als registratie PH-BHA, zou rond 15 oktober op Schiphol moeten landen. Dat is nu uitgesteld, naar welke datum is onbekend.

Op 26 oktober zou het toestel de eerste vlucht moeten maken, als KL437 naar Bahrein. Deze vlucht zal nu worden uitgevoerd met een A330, die nu ook al ingezet wordt. Wanneer de eerste vlucht met de Dreamliner plaatsvindt, is nog niet duidelijk. KLM laat op Twitter weten dat het toestel na aflevering ‘zo snel mogelijk’ in de dienstregeling wordt opgenomen.

Begin september werden de eerste foto’s van de PH-BHA gepubliceerd. Het toestel werd op 11 september de hangaar ingereden om gespoten te worden.
Waarschijnlijk door late levering stoelen?
pi_156198623
http://www.luchtvaartnieu(...)-france-op-5-oktober

quote:
PARIJS - De Franse overkoepelende vakbonden CGT, Force Ouvrière en UNSA hebben een oproep geplaatst aan het Air France-personeel om op 5 oktober het werk neer te leggen. Dat meldt het Franse nieuwsmedium France Info. De bonden protesteren tegen de mogelijkheid van massaontslagen bij de Franse zustermaatschappij van KLM. De stakingsoproep heeft volgens France Info betrekking op iedereen, zelfs als er geen gesprekken gaande zijn met een vertegenwoordigende vakbeweging.

De reden dat men kiest voor 5 oktober heeft te maken met het feit dat op die dag een overleg plaatsvindt van de centrale ondernemingsraad over het plan van het bestuur, dat drie dagen eerder vergadert, over het verdwijnen van 8.000 banen uit alle geledingen van het bedrijf zodra vluchten worden geschrapt. "Geconfronteerd met deze dreiging, kan deze beslissing niet worden overgelaten aan het management", zegt Mehdi Kemoune van de vakbond CGT.

Het management van Air France heeft gedreigd dat men routes gaat schrappen als er geen spoedig akkoord komt met de piloten. Het schrappen van vluchten heeft grote consequenties voor het gehele personeelsbestand van de Franse luchtvaartmaatschappij.

SNPL
Vorig jaar legden de piloten van Air France het werk neer, waardoor ze het luchtvaartconcern met een grote kostenpost opzadelden. Air France wil kosten besparen, maar tot dusver komen de partijen niet nader tot elkaar. Vrijdag wordt onderhandeld tussen de piloten en de directie van Air France, aldus SNPL.

Topman Frédéric Gagey waarschuwde eerder deze maand dat het Franse zusterbedrijf van KLM geen andere keus heeft dan hard te snijden in het vluchtaanbod als het personeel niet bereid is harder te werken.
:|W
  vrijdag 18 september 2015 @ 15:06:46 #48
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156198729
Zouden ze dan net zoals de truckers en boeren een langzaamaan actie doen op de snelwegen in Frankrijk met hun vliegtuigen?
So we just called him Fred
  vrijdag 18 september 2015 @ 15:20:09 #49
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_156199065
Het niet ombouwen van de PH-TFL/TFK heeft nu toch een minder leuk effect op mijn vakantie, ik kan geen Premium Comfort of Star Class vliegen :'(

Maar ik mag eigenlijk nog steeds niet klagen, in juni heb ik nagenoeg zonder meerprijs Premium Comfort gevlogen (PH-TFK werd vervangen door de PH-TFM, dus geen Star Class). :7

Gelukkig hebben we nu centrale security op Schiphol, dus kan ik vooraf nog wat eten en drinken inslaan :Y)
So we just called him Fred
pi_156210806
Vandaag landde de eerste commerciële vlucht van een Airbus A380 op Brussel Zaventem.
A6-EEV voerde de vlucht uit die de normale 777-300ER vlucht verving.
Dit is eenmalig om te vieren dat Emirates nu 1 jaar op Brussel vliegt.

Op 5 september begon Emirates de service met een 777-200LR en geleidelijk ging men over op de 777-300ER, vanaf 1 februari vliegt men de -300ER dagelijks op Schiphol.

Vanwege de grootte van het toestel en om gegadigden aan boord te ontvangen vertrok het vliegtuig 80 minuten later dan normaal; A6-EEV cirkelt op dit moment voor de kust van Dubai om te landen.

Het is de tweede keer dat er een A380 in Brussel landt; op 8 juni 2010 kwam er een Lufthansa A380 (D-AIMA ) maar dat was een demonstratievlucht zonder (betalende) passagiers.




abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')