http://www.nasa.gov/cente(...)TF-2004-15-DFRC.htmlquote:Op donderdag 17 september 2015 00:41 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Omdat het ook extra gewicht en onderhoud oplevert. Of dat het waard is verschilt per geval.
Over het algemeen zijn vleugels van nieuwere types al efficiënt genoeg qua aërodynamica, daar zal je niet snel winglets vinden.
Dit is trouwens een van de meest geijkte discussies in de luchtvaart, naast Airbus vs Boeing.
De allermeest geijkte is de discussie over wat nou precies zorgt voor de lift op de vleugels.
Ligt er maar net aan, zeker retrofits willen nog wel een zwaktes hebben.quote:Op zaterdag 19 september 2015 04:25 schreef thesystem het volgende:
[..]
http://www.nasa.gov/cente(...)TF-2004-15-DFRC.html
Een mooi artikel voer de Winglet.
Hoezo heeft een winglet meer onderhoud nodig? Het is toch niet meer dan een niet bewegend deel van de vleugel?
Dus als ze ipv 3 uur later 2,5 uur later terug zijn zijn het ratten?quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
Vraag voor de experts hier. Weet iemand waarom de KL1023 / 1024 AMS-LHR-AMS gisteren ineens gecancelled was. Ratjes hadden het weer goed voor elkaar, uiteindelijk 2,5 uur later op Schiphol terug dan gepland dus niets te claimen.
Nee, ratten omdat simpelweg onbetrouwbaar door er gewoon een hele retourvlucht uit te gooien.quote:Op zaterdag 19 september 2015 11:04 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Dus als ze ipv 3 uur later 2,5 uur later terug zijn zijn het ratten?
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.quote:Op zaterdag 19 september 2015 10:58 schreef buzz1291 het volgende:
Vraag voor de experts hier. Weet iemand waarom de KL1023 / 1024 AMS-LHR-AMS gisteren ineens gecancelled was. Ratjes hadden het weer goed voor elkaar, uiteindelijk 2,5 uur later op Schiphol terug dan gepland dus niets te claimen.
Oke, duidelijk. En dat het binnen de voorwaarden was, betwist ik ook niet. Was alleen veul later thuis dan gepland.quote:Op zaterdag 19 september 2015 12:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.
Je kan ze ratten noemen, maar ze hebben je wel volgens de gebruikelijke voorwaarden vervoerd.
Bovenstaande is slechts mijn persoonlijke interpretatie van openbare, onofficiële bronnen
Ook de 1445 is gecancelled. De KZO deed de 1019/20 en 1027/8 maar was zo laat terug dat de 1733 met dit toestel naar Brussel pas rond een uur landde. Overigens moet er dus een ander toestel ingpland zijn geweest voor de 1023.quote:[..]
Lijkt erop dat de PH-KZO gisteren niet kon vliegen. Voor zover ik kan zien zijn er drie retourvluchten niet doorgegaan: Keulen, Stavanger en dus jouw vlucht naar LHR.
Air Force Two is het callsign voor wat voor toestel dan ook, waar de vice-president aan boord is.quote:Op maandag 14 september 2015 23:29 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Als Boeing C-32, de militaire variant van de 757. Callsign "Air Force Two".
Not quite. AF1 en AF2 worden alleen gebruikt voor kisten van de luchtmacht. Als het een civiele kist is, zijn de call signs Executive 1 en Executive 2. Is de kist van de navy, dan wordt het Navy 1 en 2. Is de kist van het Marine Corps, dan wordt het Marine 1 en 2.quote:Op zaterdag 19 september 2015 13:46 schreef nerd4sale het volgende:
Air Force Two is het callsign voor wat voor toestel dan ook, waar de vice-president aan boord is.
Net als AF1 wordt gebruikt voor een toestel met de president aan boord.
Irrelevante vraag want dat gebeurd nietquote:Op zaterdag 19 september 2015 14:22 schreef OEM het volgende:
Quizvraagje: wat is de call sign als zowel de president en de vice-president aan boord zijn?
quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Wow.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03985.jpg]afbeelding[/url] ]
Dus zonder President of VP aan boord is het call-sign van de C-32's één van de acht registratienummers en in het geval van de VC-25's is het SAM28000 en SAM29000?quote:Op zaterdag 19 september 2015 14:22 schreef OEM het volgende:
[..]
Not quite. AF1 en AF2 worden alleen gebruikt voor kisten van de luchtmacht. Als het een civiele kist is, zijn de call signs Executive 1 en Executive 2. Is de kist van de navy, dan wordt het Navy 1 en 2. Is de kist van het Marine Corps, dan wordt het Marine 1 en 2.
Quizvraagje: wat is de call sign als zowel de president en de vice-president aan boord zijn?
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.ukquote:The revival of Concorde
Plans are in place to resume Concorde flights in the near future, and fans of the aircraft could soon board one in central London
A Concorde aircraft currently on display in France A Concorde aircraft currently on display in France
Enlarge
When Concorde flew for the last time almost 12 years ago it was assumed that it would never enter service again. With financing now secured, however, a group of Concorde experts are confident that the aircraft could recommence flights by the end of this decade. Aviation enthusiasts who may not have the means to fly on board could also have the opportunity to admire an aircraft placed on permanent display in central London.
vette foto!quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Wow.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03985.jpg]afbeelding[/url] ]
quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:06 schreef Iemand91 het volgende:
Wow.
[ [url=http://cdn-www.airliners.net/aviatio(...)03985.jpg]afbeelding[/url] ]
IJdele hoop.quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Nemephis het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.uk
Never gonna happen...quote:Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Nemephis het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
Het artikel gaat verder op Telegraph.co.uk
Lijkt mij ook nietquote:
Ik heb deze twee videos hier eerder geplaatst maar die blijven geweldig.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:56 schreef kikoooooo het volgende:
Ik vond Concorde echt zo tof op intrepid in NY Wel veel kleiner dan ik verwacht had
Jammer dat ik hem nooit in t echt heb zien vliegen. Was t ding echt zo lawaaiig ?
Totale lengte is met 61.66 meter langer (727 is max. 46.69 meter), spanwijdte is met 25.6M wel minder grootquote:Op zaterdag 19 september 2015 16:58 schreef joers1 het volgende:
Ze ijn idd niet erg groot....vergelijkbaar met de oude Boeing 727?;)
Fantastisch. Toch een van de meest opzienbarende uitvindingen van de mensheid dit toestelquote:Op zaterdag 19 september 2015 17:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik heb deze twee videos hier eerder geplaatst maar die blijven geweldig.
Daar krijg ik kippenvel van:
Moet je vanaf 00:50 horen; de autoalarmen gaan er van af.
Of deze:
[..]
Totale lengte is met 61.66 meter langer (727 is max. 46.69 meter), spanwijdte is met 25.6M wel minder groot
(727 is 32.92 meter).
De cabine is lager en smaller dan die van een Embraer 190 en ongeveer zo lang als een 737-600/ -700.
Het wordt misschien de nieuwe Vulcan. Van mij mag het, al zal het wellicht nog meer kosten.quote:Op zaterdag 19 september 2015 16:06 schreef FredvZ het volgende:
[..]
IJdele hoop.
Kosten met bakken met geld om zo'n ding te laten vliegen en maakt dermate veel lawaai dat je je af kan vragen of er überhaupt een airport is waar hij mag landen.
De Vulcan vliegt binnenkort ook niet niet meer (om dezelfde reden dat Concorde ook nooit meer zal vliegen): geen support meer van de OEM leveranciers.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:27 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Het wordt misschien de nieuwe Vulcan. Van mij mag het, al zal het wellicht nog meer kosten.
Ik wist dat ik hierover gepost had.quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
Was hier niet onlangs iemand die nog een echte 747 zocht? Dit is er een waarvoor ooit het plan bestond om er een loungebar van te maken. Maar zo te zien is dat plan niet doorgegaan en nu een onderdak voor daklozen in Bangkok.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er staat een video bij het artikel op de website.quote:'Doc' is just about to become the second airworthy B-29 anywhere in the world.
New engines bring new life to restored B-29 'Doc'
The first engine test on the restored B-29 "Doc" was done on the tarmac at Spirit AeroSystems on Friday morning. The World War II bomber was salvaged from the Mohave Desert 15 years ago and has been undergoing restoration in Wichita
Het allereerste wat je je af moet vragen is, was het een andere klasse of was de aangekochte upgrade naar een betere stoel niet beschikbaar. Dat is nogal een verschil.quote:Op zondag 20 september 2015 11:28 schreef FredvZ het volgende:
Is iemand hier bekend met EU verordening 261/2004.
Dit is de EU verordening die bepaald dat je recht hebt op tot 600 voor een geannuleerde of geweigerde vlucht. Hierin is ook opgenomen dat wanneer de reiziger in een lagere klasse is geplaatst hij bij vluchten langer dan 3500km recht heeft op vergoeding van 75% van de ticketprijs.
In de verordening is ook opgenomen dat de verordening ook van toepassing is op pakketreizen.
Nu ben ik dus gedowngrade, op een vlucht van langer dan 3500km met en pakketreis. Hoe ga ik er nu achter komen wat de ticketprijs is? In de reisspecificatie staat namelijk alleen het totaalbedrag vermeld.
(Of kan ik hier beter mee naar WGR gaan?)
Ze verkopen het TUI als "Premium Comfort Class" en "Star Class", dus je zou zeggen dat het verschillende klasses zijn. Niet alleen de stoel is anders, ook de verzorging en privileges zijn anders: grotere bagagevrijdom, als eerste aan board, aparte incheckbalie, extra maaltijd, alle dranken inclusief.quote:Op zondag 20 september 2015 11:45 schreef buzz1291 het volgende:
Het allereerste wat je je af moet vragen is, was het een andere klasse of was de aangekochte upgrade naar een betere stoel niet beschikbaar. Dat is nogal een verschil.
Leuk als tuinhuisje!quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:44 schreef buzz1291 het volgende:
Was hier niet onlangs iemand die nog een echte 747 zocht? Dit is er een waarvoor ooit het plan bestond om er een loungebar van te maken. Maar zo te zien is dat plan niet doorgegaan en nu een onderdak voor daklozen in Bangkok.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
President Nixon zat in Air Force 1 toen zijn opvolger (Gerald Ford) beedigd werd. Tijdens de vlucht werd de call sign veranderd van AF1 naar SAM26000. Zo snel gaat het dusquote:Op zaterdag 19 september 2015 15:07 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dus zonder President of VP aan boord is het call-sign van de C-32's één van de acht registratienummers en in het geval van de VC-25's is het SAM28000 en SAM29000?
En bij vervoer van voormalig presidenten of VP's?
Het artikel vermeld niet welk toestel de B747 van KLM geraakt heeft: de PZ-TCP.quote:Op zondag 20 september 2015 12:15 schreef flipsen het volgende:
Ohoh... KLM-toestel raakt bij taxiën SLM-vliegtuig
Hoe link jij dat ding aan een 787?quote:Op zondag 20 september 2015 17:52 schreef Woods het volgende:
787 illustere voorganger
[ afbeelding ]
https://en.wikipedia.org/wiki/Hawker_Siddeley_Nimrod
Beide straalvliegtuigenquote:Op zondag 20 september 2015 18:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoe link jij dat ding aan een 787?
De neus?quote:Op zondag 20 september 2015 18:01 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoe link jij dat ding aan een 787?
Mwah, dan zou het ook de voorganger van de A350 moeten zijn. Wat toen de Havilland was, is door allerlei fusies en overnames onderdeel geworden van het bedrijf dat we nu als Airbus kennen.quote:
quote:
Ik vind het er beter op staan, maar goed smaken verschillenquote:Op maandag 21 september 2015 15:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nieuwe livery vanwege deze nieuwe toestellen (zogenaamd) maar het staat hier geloof ik nog het meest lelijk op...
Die vliegende fossielen zoals Tu95 en B52 worden dus nog ondersteund door Tupolev resp. Boeing?quote:Op zaterdag 19 september 2015 22:42 schreef OEM het volgende:
[..]
De Vulcan vliegt binnenkort ook niet niet meer (om dezelfde reden dat Concorde ook nooit meer zal vliegen): geen support meer van de OEM leveranciers.
Daar zit wat in natuurlijk, wie betaalt bepaald. Maar er zijn meer leveranciers natuurlijk die onderdelen in zo'n kist hebben zittenquote:Op maandag 21 september 2015 15:11 schreef bluemoon23 het volgende:
Als het US ministerie van defensie maar betaalt, dan wil Boeing de B52 best ondersteunen tot 2150 hoor
Meningen verschillen gelukkig. Ik wacht op een foto vanaf de voorkant.quote:Op maandag 21 september 2015 15:00 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nieuwe livery vanwege deze nieuwe toestellen (zogenaamd) maar het staat hier geloof ik nog het meest lelijk op...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |