quote:Op maandag 14 september 2015 16:58 schreef mignonne het volgende:
onder de 500 cc per dag. Maar normaal gesproken zit een baby aan het einde van de kraamweek al wel aan toch?
Als ze op dag 8 zo'n 80 cc per fles drinken en dan 8 voedingen in 24 uur krijgen dan zitten ze op 640 cc. en dus er boven. In de regel zal het dus niet nodig zijn. Vitamine K (en D) start je pas met geven op dag 8
je verslag heb je waarschijnlijk wel gekregen. Wellicht kun je nog navragen of er nog dingen zijn waar je bij een volgende zwangerschap/bevalling aan moet denken.quote:Op maandag 14 september 2015 17:02 schreef SaskiaR het volgende:
Morgen nacrontrole in het ziekenhuis, nog tips over wat te vragen enzo?
Behalve dat irritante hechtdraadje dat in mn hoela prikt, dat mogen ze eruit vissen
Jaaa! Ik zat net naar billies boek te kijken (ja wij hielden dat op schrift bijquote:
Dat jij nog zoveel kan etenquote:Op maandag 14 september 2015 18:39 schreef mignonne het volgende:
boh! ik ontplof![]()
net gegrilde zalm met zoete aardappels uit de oven en rauwkost op
zaaaalig. En dat je dan blijft proppen ondanks vol. Alleen nu hoop ik wel dat kind zeg even afzijdig houdt van mijn maag het komende uur ofzo
![]()
oeh en mn lief heeft muurtje 2 geschildert. Saai wit maar soit weer een klusje klaar
Een baby?quote:Op maandag 14 september 2015 18:52 schreef Kuukske het volgende:
Ja kei!
Fijn dat het klussen ook opschiet. Ik mis nog iets in de babykamer maar wat precies weet ik nog niet.
Je mag mijn peuter wel, kan je die achter het behang plakkenquote:
OJA!quote:
S ook niet zo decoratief hoor. Beter op het behang plakken dan!quote:Op maandag 14 september 2015 18:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je mag mijn peuter wel, kan je die achter het behang plakken
Dat lijkt me wel. Er is ook medische noodzaak toe neem ik aan?quote:Op maandag 14 september 2015 19:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Weet iemand of de CTG's vergoed worden? Was toch al door mijn eigen risico heen, maar zo lullig als we aan het einde van de rit een giga rekening krijgen..
quote:
Ja, aanleiding is dus groeiachterstand en verminderd vruchtwater. Ik mocht ook ervoor kiezen om nu om de dag een ctg te doen, maar ze hebben liever dat ik dagelijks voor niks kom ter geruststelling tot vrijdag. Omdat het vooral ter geruststelling is twijfelde ik even, maar ik denk dat t allemaal onder dezelfde noemer valt, medische noodzaak wegens bovenstaande redenen?quote:Op maandag 14 september 2015 19:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Er is ook medische noodzaak toe neem ik aan?
Wordt wel vergoed hoor. Ziekenhuis opent een dbc (diagnose-behandel-combinatie) met diagnose X. In jouw geval dus de groeiachterstand en 't vruchtwater. Daarin zetten ze alle contacten met jou (dus ook de ctg's). Aan het eind van het traject gaat de dbc dicht en naar de zorgverzekeraar en krijgt het ziekenhuis prijs X voor jouw dbc betaald.quote:Op maandag 14 september 2015 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja, aanleiding is dus groeiachterstand en verminderd vruchtwater. Ik mocht ook ervoor kiezen om nu om de dag een ctg te doen, maar ze hebben liever dat ik dagelijks voor niks kom ter geruststelling tot vrijdag. Omdat het vooral ter geruststelling is twijfelde ik even, maar ik denk dat t allemaal onder dezelfde noemer valt, medische noodzaak wegens bovenstaande redenen?
En genetisch onderzoek (bijvoorbeeld na de combinatietest) en ambulancevervoer. Die vallen onder het eigen risico.quote:Op maandag 14 september 2015 19:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wordt wel vergoed hoor. Ziekenhuis opent een dbc (diagnose-behandel-combinatie) met diagnose X. In jouw geval dus de groeiachterstand en 't vruchtwater. Daarin zetten ze alle contacten met jou (dus ook de ctg's). Aan het eind van het traject gaat de dbc dicht en naar de zorgverzekeraar en krijgt het ziekenhuis prijs X voor jouw dbc betaald.![]()
Uitzondering is bij zwangerschap bijv. De combinatietest. Die filteren ze er dan uit. Voor de rest is het op medische indicatie dus krijg je 't vergoed!
En toch vind ik dat knap van jequote:Op maandag 14 september 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:
We hebben alleen glutenvrije stroopwafels in huis en omdat die a) niet zo lekker zijn en b.) 5 euro per pakje kosten laat ik ze maar met rust
Ik dacht al; xou t al knap vinden als jouw maag nog zoveel meer plek had dan de mijne!quote:Op maandag 14 september 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:
ja hoor dat wordt gewoon vergoed cassandra
@sillie nou zo veel was het dus niet. Ook geen 3 happen hoor maar boh. Inmiddels is t alweer wat gezakt. Straks lekker aan mn favoriete theeik vraag me alleen af waarom ik ook alweer geen kruidnootjes had gehaald
We hebben alleen glutenvrije stroopwafels in huis en omdat die a) niet zo lekker zijn en b.) 5 euro per pakje kosten laat ik ze maar met rust
Klopt, als je 36 bent, mag je m laten doen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:27 schreef L-E het volgende:
Ambulancevervoer idd, ik ben er nog pissig over
Hoe zat het met die nekplooimeting, dat wordt vergoed vanaf een bepaalde leeftijd, heb ik dat goed onthouden?
Volgens mij is dat afgeschaft sinds 1 januari dit jaar. Daarvoor was die leeftijdsgrens er idd; je kreeg 'm dan vanaf je 36e.quote:Op maandag 14 september 2015 19:27 schreef L-E het volgende:
Ambulancevervoer idd, ik ben er nog pissig over
Hoe zat het met die nekplooimeting, dat wordt vergoed vanaf een bepaalde leeftijd, heb ik dat goed onthouden?
Dat vind ik dus wel naar aan zulke dingen, dat voor sommige mensen de financien de overweging zijn. Dat zou toch niet moeten bij zulke precaire onderwerpen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:28 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Klopt, als je 36 bent, mag je m laten doen.
Ik heb er dus 2x voor betaald. Ik wist eerlijk gezegd niet dat die NIPT dan nu ook van mn eigen risico ging..... wel mooi kut maar hee niet dat ik t daarom niet zou gaan doen ofzo
mignonne, jij weet dit vast!quote:Op maandag 14 september 2015 19:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Volgens mij is dat afgeschaft sinds 1 januari dit jaar. Daarvoor was die leeftijdsgrens er idd; je kreeg 'm dan vanaf je 36e.
Nu krijg je 'm (dacht ik) enkel nog vergoed als je in een risicogroep valt (afwijkingen in je familie bijv.).
Volgens mij is dat sinds een jaar of 2/3 afgeschaft, en moet je m voortaan altijd zelf betalen... Of is dat inmiddels weer teruggedraaid?quote:Op maandag 14 september 2015 19:28 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb er dus 2x voor betaald. Ik wist eerlijk gezegd niet dat die NIPT dan nu ook van mn eigen risico ging..... wel mooi kut maar hee niet dat ik t daarom niet zou gaan doen ofzo
Ja dat is toch voor heel veel mensen wel een reden...quote:Op maandag 14 september 2015 19:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel naar aan zulke dingen, dat voor sommige mensen de financien de overweging zijn. Dat zou toch niet moeten bij zulke precaire onderwerpen.
nee dat is er uit sinds 1 januari van dit jaar.quote:Op maandag 14 september 2015 19:28 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Google weet het ook: http://www.zorgpremie.net(...)kket-zorgverzekeringquote:
Ja, dat is wel frustrerend zeg!quote:Op maandag 14 september 2015 19:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh ik loop zo van ziekenhuisbezoek naar ziekenhuisbezoek dat het bevalplan niet eens ter sprake is gekomen. Ik heb maar een plan op dit moment: de 36 weken halen. En van daaruit zie ik wel verder.
Maar t is wel irritant, want elke keer als ik vraag, hoe of wat, is het, laten we eerst maar de volgende afspraak afwachten, dan kijken we verder.
Logisch, maar heel frustrerend.
Ik heb meer vertrouwen in mignonne dan in googlequote:Op maandag 14 september 2015 19:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Google weet het ook: http://www.zorgpremie.net(...)kket-zorgverzekering
Spuit 11, migonne was sneller![]()
Nee.. Dat gaat van, of de situatie verslechterd nu en ik word nu acuut ingeleid, met het risico op een spoedkeizersnede als een natuurlijke bevalling te zwaar blijkt te zijn voor hem, tot, hij mag tot het einde blijven zitten als alle waardes drastisch verbeteren. En alles daar tussenin is mogelijk.quote:Op maandag 14 september 2015 19:33 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, dat is wel frustrerend zeg!
Wel al uitgebreid gesproken over wat je kan verwachten tijdens bevalling e.d. ? Wij hebben dat gesprek namelijk pas met 37+1.
quote:Op maandag 14 september 2015 19:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in mignonne dan in google
Kun je nagaan hoe onmisbaar ze wordt zodra ze wel haar diploma heeft (als dat al niet zo wasquote:Op maandag 14 september 2015 19:39 schreef Estrys het volgende:
Pfff ze heeft nog geeneens een diploma
Elke keer als iemand hier een etenswaar noemtquote:Op maandag 14 september 2015 19:40 schreef L-E het volgende:
Oke ik was te lui om te googlen omdat ik chocola zit te eten, laat me met rust mensen
Ik moet nog avondetenquote:Op maandag 14 september 2015 19:41 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Elke keer als iemand hier een etenswaar noemt
krijg ik zin om te eten.
Ik zal het niet hebben over de zelf gemaakte citruscheesecake die hier staat omdat er hier iemand morgen jarig is, oke?quote:Op maandag 14 september 2015 19:41 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Elke keer als iemand hier een etenswaar noemt
krijg ik zin om te eten.
Mijn vriendje was vandaag iemands paranimf en appt me net dat ie een enorme doos chocola heeft gekregen als bedankjequote:Op maandag 14 september 2015 19:40 schreef L-E het volgende:
Oke ik was te lui om te googlen omdat ik chocola zit te eten, laat me met rust mensen
quote:Op maandag 14 september 2015 19:40 schreef L-E het volgende:
quote:Op maandag 14 september 2015 19:42 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik zal het niet hebben over de zelf gemaakte citruscheesecake die hier staat omdat er hier iemand morgen jarig is, oke?
Dat is echt het manco van ziekenhuizen. Ze roepen van alles, maar hebben geen oog voor wat 't met de patient doet. Gewoon aangeven dat je heen en weer geslingerd word tussen hoop en vrees hoor. Ik had nu ook een klinisch vk die scenario's en opties met me op een rijtje heeft gezet (ook omdat ik aangaf zoveel nare bevallingsverhalen gehoord te hebben dak me druk maak voor die van mezelf) en dat geeft echt wel rust. Wel een andere situatie want mijn baby maakt het goed, maar toch.. Juist als dat niet zo is, is voorbereiding ook heel belangrijk!quote:Op maandag 14 september 2015 19:37 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Nee.. Dat gaat van, of de situatie verslechterd nu en ik word nu acuut ingeleid, met het risico op een spoedkeizersnede als een natuurlijke bevalling te zwaar blijkt te zijn voor hem, tot, hij mag tot het einde blijven zitten als alle waardes drastisch verbeteren. En alles daar tussenin is mogelijk.
Ik probeer dus zoveel mogelijk mee te gaan met de stroming en t over me heen laten komen. Maar ik heb me fijnere scenario's voorgesteld.
Mission accomplished!quote:Op maandag 14 september 2015 19:45 schreef silliegirl het volgende:
Ja, hallo zeg! Ik ga vriend dus NU naar de winkel sturen om taart, ijs, chocolade en kruidnootjes.
Jullie zouden z'n gezicht moeten zien bij 't horen van de opdracht![]()
En ik heb niks in huis.quote:Op maandag 14 september 2015 19:51 schreef SaskiaR het volgende:
[..]
Mission accomplished!Oh, vergeet de negerzoenen niet!
Ik quote even deze, want te lui om terug te lezen. Maar ik las een stukje terug dat E. ook met de borstvoeding al last had van haar coeliakie? Of snap ik hem niet goed?quote:Op maandag 14 september 2015 19:43 schreef mignonne het volgende:
[..]prioriteiten... you haz them!
heel goed.
Ik zit mn kind in te smeren met een of andere antistriae olie van weledaze vinden het hilarisch
Same here.quote:
het zou hier niet de eerste keer zijnquote:Op maandag 14 september 2015 20:07 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Same here.. Ik zou wel Maltesers willen eigenlijk.
De kindersurprise van Billie opeten is ook zowat hč.
Grinn. Ik hou me in.quote:Op maandag 14 september 2015 20:08 schreef Estrys het volgende:
[..]
het zou hier niet de eerste keer zijn
Die krijg je toch sowieso van het ziekenhuis?quote:Op maandag 14 september 2015 19:50 schreef LadyBlack het volgende:
Ik had vanmiddag controle bij de verloskundige. Wel weer even gek om zo relaxed naar een afspraak te gaan (save for the peuter die eigenlijk een inzinking had bij gebrek aan een middagslaapje.
Ze heeft ongeveer een kwartier met de doptone op mn buik gestaan. Mijn kind werkt gewoon echt in alle opzichten niet meeBaarmoeder ligt heel diep, en een dikke placenta ervoor, dus sja.... uiteindelijk had ze t hartje gelukkig wel te pakken. Ik werd er gelukkig niet heel zenuwachtig van want luid en duidelijk gehoord bij de gynaecoloog, maar toch he....
![]()
Wel apart, ik heb vanuit het ziekenhuis een uitnodiging gekregen voor de 20 weken echo. Dus we zijn er nog niet helemaal 'ontslagen' blijkbaar.
Klopt ze had er toen ook last van. Volgens onze kinderarts was het idee van geen gluten in moedermelk achterhaald en zitten ze er wel degelijk in, maar de meeste kinderen reageren er niet op. Bovendien kan coeliakie zich op verschillende leeftijden openbaren waardoor het soms wat vertroebelt. En dan is er ook nog de groep die wel coeliakie heeft en 0.0 klachten heeft. Gluten zijn gewoon eiwitten en komen in die zin net zo goed in moedermelk voor als andere eiwitten.quote:Op maandag 14 september 2015 20:05 schreef LuDann het volgende:
[..]
Ik quote even deze, want te lui om terug te lezen. Maar ik las een stukje terug dat E. ook met de borstvoeding al last had van haar coeliakie? Of snap ik hem niet goed?
Achtergrond: toen mijn beeb zo enorm veel spuugde in het begin heb ik er ook naar geīnformeerd of dat de oorzaak zou kunnen zijn (coeliakie zit in mijn familie en ik ben drager van het gen, al is het bij mij niet tot uiting gekomen) maar de kinderarts zei dat gluten niet via moedermelk overdraagbaar waren. Niet dat ik denk dat ze coeliakie heeft, maar ben gewoon nieuwsgierig.
Oh ja, en is je PM box soms vol? Ik had je van de week PM's gestuurd maar hoorde niks terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ze hebben ook yoghurtkruidnootjes!quote:Op maandag 14 september 2015 20:11 schreef hetzusjevan het volgende:
Wajoo ik was aan het bijlezen en het ENIGE dat me is bijgebleven nu is kruidnootjes. Echt mensen, doe eens niet. Ik wilde magere yoghurt gaan halen. Dat gaat natuurlijk jammerlijk falen als ik nu ga.
Mijn eigen verloskundigenpraktijk heeft ook een echo-apparaat waarmee ze de SEO kunnen doen. Toen ik t vanmiddag aan de vk vroeg gaf ze aan dat ik in principe zelf kan kiezen wat ik doe. Maar ik denk dat ik die afspraak maar gewoon even in het ziekenhuis laat plaatsvinden. Wel iets geavanceerdere echo's geloof ik. Alleen waarschijnlijk geen plaatje mee naar huisquote:Op maandag 14 september 2015 20:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Die krijg je toch sowieso van het ziekenhuis?
Ok! Onze praktijk deed wel echo's maar geen SEO, dus sowieso ziekenhuis. (wel plaatjes mee trouwens, zelfs een 3d'tje, hele leuke man die dat deed, die heeft ook de echo van mij gemaakt toen ik 10 weken in de buik zatquote:Op maandag 14 september 2015 20:17 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Mijn eigen verloskundigenpraktijk heeft ook een echo-apparaat waarmee ze de SEO kunnen doen. Toen ik t vanmiddag aan de vk vroeg gaf ze aan dat ik in principe zelf kan kiezen wat ik doe. Maar ik denk dat ik die afspraak maar gewoon even in het ziekenhuis laat plaatsvinden. Wel iets geavanceerdere echo's geloof ik. Alleen waarschijnlijk geen plaatje mee naar huis
Ok, dank je voor de uitleg.quote:Op maandag 14 september 2015 20:14 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt ze had er toen ook last van. Volgens onze kinderarts was het idee van geen gluten in moedermelk achterhaald en zitten ze er wel degelijk in, maar de meeste kinderen reageren er niet op. Bovendien kan coeliakie zich op verschillende leeftijden openbaren waardoor het soms wat vertroebelt. En dan is er ook nog de groep die wel coeliakie heeft en 0.0 klachten heeft. Gluten zijn gewoon eiwitten en komen in die zin net zo goed in moedermelk voor als andere eiwitten.
Er is trouwens een groot Europees onderzoek gedaan, preventCD. Mogelijk heb je er van gehoord? De aanname was dat gluten introductie tussen 4 en 6 maanden coeliakie zou voorkomen. Bovendien ook dat borstvoeding zou beschermen tegen het ontwikkelen van coeliakie. Beiden bleken geen significante verschillen te laten zien.
https://www.lumc.nl/over-(...)komt-coeliakie-niet/
Denk ook heel erg per gyn. In het begin kreeg ik er best wat mee, maar later niet meer.quote:Op maandag 14 september 2015 20:26 schreef Kyara het volgende:
Ik heb bij de echo's in het ziekenhuis eigenlijk bijna geen echo foto's meegekregen. Verschilt per ziekenhuis en waarschijnlijk ook wel per gyn.
Ja, ik heel stoer de supermarkt in.. stiekem toch naar kruidnootjes uitgekeken, gewoon niksquote:Op maandag 14 september 2015 20:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
ze hebben ook yoghurtkruidnootjes!![]()
@ludann trouwens nee klopt ik heb ze gezien. ik zal je zo ff terug berichten. het was wat hectisch afgelopen dagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 14 september 2015 20:45 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja, ik heel stoer de supermarkt in.. stiekem toch naar kruidnootjes uitgekeken, gewoon niks. Wat een anti-climax.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op maandag 14 september 2015 20:15 schreef Dyre het volgende:
Euhm, ja hoi![]()
![]()
Ik kom héél stiekem en héél voorzichting om het hoekje gluren:Stiekem en voorzichtig? Hier knal je van m'n scherm!! Sodeju wat een strepen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 september 2015 20:45 schreef hetzusjevan het volgende:
[..]
Ja, ik heel stoer de supermarkt in.. stiekem toch naar kruidnootjes uitgekeken, gewoon niks. Wat een anti-climax.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
wat een beschaafd zakje nog haha
Ik vroeg mn lief net voor de derde keer of hij thee wilde. Zegt ie... ga weg met je thee, ik wil chocola.![]()
![]()
Maar hij wilde t dan weer niet halen. Flauw zeg...:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar hoe lullig het ook is. Ook die arts weet niet hoe het gaat lopen.. En "moet" die opties wel benoemen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Dat is echt het manco van ziekenhuizen. Ze roepen van alles, maar hebben geen oog voor wat 't met de patient doet. Gewoon aangeven dat je heen en weer geslingerd word tussen hoop en vrees hoor. Ik had nu ook een klinisch vk die scenario's en opties met me op een rijtje heeft gezet (ook omdat ik aangaf zoveel nare bevallingsverhalen gehoord te hebben dak me druk maak voor die van mezelf) en dat geeft echt wel rust. Wel een andere situatie want mijn baby maakt het goed, maar toch.. Juist als dat niet zo is, is voorbereiding ook heel belangrijk!
Ja, hallo zeg! Ik ga vriend dus NU naar de winkel sturen om taart, ijs, chocolade en kruidnootjes.
Jullie zouden z'n gezicht moeten zien bij 't horen van de opdracht![]()
Hč wat??! Geen vanillevla?! Wasdanou?quote:Op maandag 14 september 2015 20:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Welkom, dyre!
kruidnootjes, hier liggen de kerstspullen al in de supermarkt. Ook zo lekker, lebkuchen enzo.
Ik had vandaag heel veel izn in vanillevla. Hier niet te koop, natuurlijk. Nu staat er zelfgemaakte vanillevla aftekoelen op het aanrecht...
vanillevla is echt zo nederlands.....quote:Op maandag 14 september 2015 20:58 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Hč wat??! Geen vanillevla?! Wasdanou?
Wat stom. Kruidnootjes snap ik dan nog wel maar vla..
bquote:
Die hebben geen maagzuur joh, die zijn allemaal superwomen en krijgen kale baby's...quote:Op maandag 14 september 2015 21:03 schreef Kuukske het volgende:
[..]
b
Knap, ik ben niet zo culinair begaafd dus aangewezen op Campina en co.
Maar hoe doen Duitse vrouwen dat met maagzuur
Nooit gewetenquote:Op maandag 14 september 2015 21:01 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
vanillevla is echt zo nederlands.....
dat begrijp ik ook, nu id zijn conditie goed, maar dat kan het weekend zo omslaan. En ik kan met 35 weken worden ingeleid, maar hij kan ook tot minimaal 38 weken blijven zitten. Ze houden t goed in de gaten en daarom probeer k het ook los te laten. Maar frustrerend is het welquote:Op maandag 14 september 2015 20:53 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Maar hoe lullig het ook is. Ook die arts weet niet hoe het gaat lopen.. En "moet" die opties wel benoemen.
De zondag voor mijn bevalling was er sprake van een "spoed"keizersnee maar na de CTG smiddags was die ook weer van de baan.
De artsen handelen in het belang van jou en de baby en dat is niet te voorspellen, daar kun je pas iets van zeggen als het moment daar is in dit soort gevallen.
Wat er die zondag gebeurde zorgde er wel voor dat ik maandag zelf wilde aangeven dat ik erg graag ingeleid wilde worden. Maar de gyn kon mijn gedachten lezen en heeft die keuze voor mij gemaakt.
Ik heb bij Kaufland emmertjes chocolade- en chocoladevla zien staan. Volgens mij van merk Zuivelhoeve.quote:Op maandag 14 september 2015 20:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Welkom, dyre!
kruidnootjes, hier liggen de kerstspullen al in de supermarkt. Ook zo lekker, lebkuchen enzo.
Ik had vandaag heel veel izn in vanillevla. Hier niet te koop, natuurlijk. Nu staat er zelfgemaakte vanillevla aftekoelen op het aanrecht...
Zuivelhoeve exporteert idd vla naar Duitsland, maar ik weet niet of dat alleen in grensstreken is. Hagelslag kennen ze geloof ik ook niet in Duitsland (of inmiddels wel?). En stroopwafels, roze koeken..quote:Op maandag 14 september 2015 21:13 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik heb bij Kaufland emmertjes chocolade- en chocoladevla zien staan. Volgens mij van merk Zuivelhoeve.
Het is inderdaad niet te voorspellen. Soms word ik daar ook wel zenuwachtig van. Als mijn katten raar doen of ik voel een steek dan krijg ik het wel benauwd. Maar de hele bevalling heb ik losgelaten. Het kan alle kanten op, ook tijdens de bevalling en ik ga voor go with the flow. We zijn goed voorgelicht en we maken de keuzes wel wanneer dat nodig is.quote:Op maandag 14 september 2015 21:12 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
dat begrijp ik ook, nu id zijn conditie goed, maar dat kan het weekend zo omslaan. En ik kan met 35 weken worden ingeleid, maar hij kan ook tot minimaal 38 weken blijven zitten. Ze houden t goed in de gaten en daarom probeer k het ook los te laten. Maar frustrerend is het wel
Gefeliciteerd Dyre
Hier niet! Ik ga nog eens goed kijken, we wonen vrijwel naast de kaufland. Zelfgemaakt is lekkerder, eigenlijk...quote:Op maandag 14 september 2015 21:13 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik heb bij Kaufland emmertjes chocolade- en chocoladevla zien staan. Volgens mij van merk Zuivelhoeve.
Het is heel frustrerend. En de onzekerheid maakt het heel rot. Een van de redenen waarom ik zelf de inleiding wilde opperen bij de gyn.quote:Op maandag 14 september 2015 21:12 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
dat begrijp ik ook, nu id zijn conditie goed, maar dat kan het weekend zo omslaan. En ik kan met 35 weken worden ingeleid, maar hij kan ook tot minimaal 38 weken blijven zitten. Ze houden t goed in de gaten en daarom probeer k het ook los te laten. Maar frustrerend is het wel
Gefeliciteerd Dyre
En die voorlichting is zo fijn. Ook achteraf!quote:Op maandag 14 september 2015 21:20 schreef Daui het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet te voorspellen. Soms word ik daar ook wel zenuwachtig van. Als mijn katten raar doen of ik voel een steek dan krijg ik het wel benauwd. Maar de hele bevalling heb ik losgelaten. Het kan alle kanten op, ook tijdens de bevalling en ik ga voor go with the flow. We zijn goed voorgelicht en we maken de keuzes wel wanneer dat nodig is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Baby heeft weer een rustige dag. Daar word ik dus ontzettend ONrustig van. Maak me de afgelopen tijd sowieso veel zorgen, terwijl alles eigenlijk zo goed gaat, en dan schaam ik me daar weer voor, want ik heb objectief ECHT niets te zeiken... dus sorry... Ik heb mijn baby al doof verklaard (want hij reageert heul nie op geluid), of hij heeft een afschuwelijk nare spierziekte ofzo want hij beweegt zo zwakjes (echt, dat werken met gehandicapten is niet goed voor mijn gemoedsrust). Het is bij vlagen hoor, maar aaargh.
Enneh, ik heb nu dus bijna geen gevoel meer in de vingertoppen van mijn rechterhand. Denk dat het carpaaltunneltje lekker dichtgezwollen zit. En dan laat je dus steeds vanalles uit je handen vallen. Superzielig he?(zie, ik heb dus op de grote schaal der dingen niets te zeiken, maar ik heb een zeik-en-zieligdag.
)
gefeliciteerd! Hihi ik dacht modenaam? Een jochiequote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
Goedemorgen lieve allemaal vanaf een prachtige blauwe wolk!!
Wij zijn gisteren de trots papa en mama geworden van onze zoon Twix (je mag me gerust PM'en voor zijn echte naam maar die wil ik niet online).
Hij weegt 3500 gram en is de mooiste baby van de wereld!
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
Wij zijn gisteren de trots papa en mama geworden van onze zoon Twix (je mag me gerust PM'en voor zijn echte naam maar die wil ik niet online).
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
Van harte gefeliciteerd!!quote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
Malteser, daar is ie dan! Heel erg gefeliciteerd met jullie zoon, lekker genieten nu!quote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
quote:Op dinsdag 15 september 2015 07:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Sillie pssstSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Mens! Wat doe je me aan op de vroege ochtend. En ik was al misselijk van mijn choco-pepernoten met ijs eetfestijn van gisteren.
![]()
Maar! Malteser! Wat een goed nieuws! Gefeliciteerd met jullie Twixje. Geniet van elkaar!
![]()
![]()
![]()
Jeeeee! Een zoon! Nou dan is het 4FF pakje zeker niet meer twijfelachtigquote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
Hehe, dat had ik ookquote:Op dinsdag 15 september 2015 08:27 schreef Spees_Eend het volgende:
een split second had ik niet door dat Twix niet de echte naam was
Van de jongste hebben we dat niet volgens mij. Zal er aan proberen te denken om ernaar te vragen dit keer.quote:Op dinsdag 15 september 2015 08:58 schreef mignonne het volgende:
aaaah Estrys![]()
![]()
en straks kun je gewoon weer zo'n foto maken <3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En deze wil ik ook weer maken <3
:)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moeders denkt terug![]()
oh wat een geinig idee!quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:18 schreef Mariposas het volgende:
Ah, die opgevouwen foto was ik vergeten, door alle euforie/manisch zijn na de geboorte. Zo mooi! Deze fotoserie van Mary Fermont is ook zo mooi.
Ik snap nu dat mensen een geboortefotograaf willen, ik heb maar een handjevol (matige) foto's van na de geboorte.
Ik wilde ook zoiets:
[ afbeelding ]
maar alle kranten waren al uitverkocht toen ik aan het einde van de dag weer normaal kon nadenken.
Reden om nog een keer te bevallen, deze was toch een beetje een uitprobeersel.
Mijn eerste pannekoeken mislukken nooit.quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh wat een geinig idee!
Mijn jongste zou die hele krant bedekt hebben denk ik maar soit![]()
![]()
En ja ach, je kinders zijn net pannenkoeken hč, de eerste is altijd een uitprobeersel...
hahahahaquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:21 schreef Mariposas het volgende:
Ja voor L was ook wel de uitgevouwen zaterdageditie nodig.Overigens heb ik wel de krant van zijn geboortedag, maar die kreeg ik pas een paar dagen later.
De Linda dan maar?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:24 schreef elamanilo het volgende:
Superschattig, zo'n net geboren verfrummeld babietje <3
Hier geen kranten/nieuws-liefhebber, dus een krant foto zou ik zelf nooit doen.. Zo negatief, die teksten en boodschappen om dat mooie pure babietje heen, ik zou mijn net geboren kindje niet zo willen 'besmetten'
Dat is een goeie, Als het niet past: " zullen we toch een Ipad Pro moeten schat"quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:26 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik wou zeggen als mini zo mini is leg ik m wel op mijn tablet neer
succes!quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is een goeie, Als het niet past: " zullen we toch een Ipad Pro moeten schat"![]()
Ik ga even naar Hema en een sticker halen bij de VK
Ha! Dat is precies ook mijn program. Wie het eerste thuis is, ok?quote:Op dinsdag 15 september 2015 09:28 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is een goeie, Als het niet past: " zullen we toch een Ipad Pro moeten schat"![]()
Ik ga even naar Hema en een sticker halen bij de VK
Oh zo stressvol! Ik was zo boos dat mijn lief te laat begon met lessen (gewoon laksheid) en zijnneerste keer afrijden de DAG voor mijn UD had. Niet geslaagd. Man wat heb ik gejankt, voelde me wel.lullig dat ik zo overstuur was omdat hij gezakt wasquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:47 schreef pinquit het volgende:
Bwaargh mijn lief is aan het afrijdenvoor de tweede keer inmiddels, en de laatste kans voor de bevalling
duimen maar!
Pfff die stress dan iddquote:Op dinsdag 15 september 2015 09:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh zo stressvol! Ik was zo boos dat mijn lief te laat begon met lessen (gewoon laksheid) en zijnneerste keer afrijden de DAG voor mijn UD had. Niet geslaagd. Man wat heb ik gejankt, voelde me wel.lullig dat ik zo overstuur was omdat hij gezakt was
Heb mezelf naar t ziekenhuis gereden voor de inleiding (niet nagedacgt dat terugrijden niet zo'n goed idee zou zijn)
Maarrrr de tweede keer is wel gelukt! Dus ik duim voor je man dat ie gewoon ook de tweede keer slaagt!
quote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
WHOOT WHOOT!quote:Op maandag 14 september 2015 22:22 schreef Dyre het volgende:
Ja, aan de strepen zelf ligt het inderdaad niet
Mijn cyclus is na de bevalling vorig jaar best onregelmatig geweest, ik heb alles tussen 27 en 40 dagen gezien, maar volgens mij app is het gemiddelde 34 dagen, dus dat houd ik maar even aan tot ik een echo heb gehad.
Dan zou ik nu 5 weken en 5 dagen zijn
Tof! We komen dan dicht bij elkaar qua uitgerekende datum! Ik ben nu 5 weken en 2 dagenquote:Op maandag 14 september 2015 22:22 schreef Dyre het volgende:
Ja, aan de strepen zelf ligt het inderdaad niet
Mijn cyclus is na de bevalling vorig jaar best onregelmatig geweest, ik heb alles tussen 27 en 40 dagen gezien, maar volgens mij app is het gemiddelde 34 dagen, dus dat houd ik maar even aan tot ik een echo heb gehad.
Dan zou ik nu 5 weken en 5 dagen zijn
Leuk!quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:39 schreef elamanilo het volgende:
Tof! We komen dan dicht bij elkaar qua uitgerekende datum! Ik ben nu 5 weken en 2 dagen
Top!quote:
Ik hoop mee dat je nu een paar weken langer zwanger mag zijnquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:46 schreef Dyre het volgende:
Gefeliciteerd Malteser!
Wat klink je blij en gelukkig
Leonietje, fijn dat je een goede echo hebt gehad! Hopelijk ben je snel van die misselijkheid af.
[..]
Leuk!
Vorige keer ben ik 7 weken te vroeg bevallen, ik ben nu van plan om het iets langer uit te houden
[..]
Top!
Top! Gefeliciteerd!quote:
Dat duurde bij mij al 5 werkdagenquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:58 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Top! Gefeliciteerd!
Krijg je nog wel meteen een rijbewijs mee bij de gemeente?
Ohh jammer. Vroeger,.. toen je nog dezelfde middag rondcrosste in de auto van je vader of moeder.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:00 schreef pinquit het volgende:
[..]
Dat duurde bij mij al 5 werkdagenhelaasch
Das wel te hopen jaquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:07 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Ohh jammer. Vroeger,.. toen je nog dezelfde middag rondcrosste in de auto van je vader of moeder.
Nou goed. Maar dat redt ie nog makkelijk toch?
Ik had je UD effe niet voor ogenquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:11 schreef pinquit het volgende:
[..]
Das wel te hopen jaik heb nog een maand als t goed is
En nu is je geduld al op?quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:26 schreef Myrr het volgende:
Malteser gefeliciteerd! Zin in zes linker en zes rechter Twixen nu.
Dydre ook gefeliciteerd! En al die baby foto's![]()
Mijn geduld raakt helemaal op, wil zo graag mn jongen op mijn buik hebben.![]()
18 weken nog.
Nou die weken zijn wel in 1 scheet voorbijquote:Op dinsdag 15 september 2015 11:28 schreef Kuukske het volgende:
[..]
En nu is je geduld al op?Dat worden zware weken dan.
Nu Malteser bevallen is is mijn geduld ook op. Ik ben blij dat ik geen 18 weken meer hoef te wachten....(Of 20!)quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:26 schreef Myrr het volgende:
Malteser gefeliciteerd! Zin in zes linker en zes rechter Twixen nu.
Dydre ook gefeliciteerd! En al die baby foto's![]()
Mijn geduld raakt helemaal op, wil zo graag mn jongen op mijn buik hebben.![]()
18 weken nog.
Komt vanzelfquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:09 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nu Malteser bevallen is is mijn geduld ook op. Ik ben blij dat ik geen 18 weken meer hoef te wachten....(Of 20!)
Ah goed zoquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:21 schreef Cassandra87 het volgende:
Ctg was goed en vruchtwater was iets meer als gisteren, maar hij Had net een mega plas gedaan. Trots op ons vechtertje, ik heb er al wat meer vertrouwen in
Springen. Pannekoeken. Ananas. Niet op je kop gaan staan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:09 schreef Jagärtrut het volgende:
Nu Malteser bevallen is is mijn geduld ook op. Ik ben blij dat ik geen 18 weken meer hoef te wachten....(Of 20!)
Haha wat een bijdehandjequote:Op dinsdag 15 september 2015 11:44 schreef Estrys het volgende:
oooo nog maar 18 weken![]()
Yeah Pinq!![]()
Nou ik ben denk ik een interessante case voor de GROW methode. De stats die ze maken met de echo's waren helemaal prima. Baby was 300 gram gegroeid in 2 weken dus helemaal volgens het boekje.
Alleen wanneer ze de bevindingen in de GROW bekijkt dan buigt hij nog steeds behoorlijk af.Ze kon het zelf ook niet verklaren. Ze zei ook: als de GROW er niet was dan zou ik je bij de deur vrolijk uitzwaaien. Zegt de VK in opleiding " maar de GROW is er wel." Maar dat is ook alleen omdat ik er vrijwillig aan mee wilde doen. Het is dat er geen volgende komt maar dan zou ik er denk ik niet meer aan meedoen. Ik weet ook niet wat nou helemaal de bedoeling van die GROW is.
O en de VK in opleiding ging mij vertellen wanneer ik moest bellen. Ik heb haar lekker laten praten. De lieverd, zo mooi zoals het in het boekje staatDenk alleen echt niet dat mijn lief gaat wachten met bellen tot de weeën om de vijf minuten komen en een minuut aanhouden.
Haha kan me voorstellen, die ziet de bui de volgende keer alweer hangenquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:58 schreef Estrys het volgende:
Duidelijk verhaal Mignonne. Ik heb nu al denk ik vijf keer achter elkaar dezelfde VK gehad. En voldoe wel aan het kwartier ervoor max. geplast en plat op de rug liggen in principe. Maar om het verloop te bekijken doet ze volgende keer weer een echo. Ik denk dat de VK er een case study van aan het maken isHet zal wel hij groeit prima. Mijn kinderen volgen gewoon hun eigen lijntje
Ik lig bij te komen na een zware maar thuisbevalling van onze dochter Y.lvaquote:Op dinsdag 15 september 2015 10:36 schreef Jagärtrut het volgende:
En nu wil ik ook bevallen! Ben benieuwd hoe het met wizzy gaat!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:06 schreef Wizzy het volgende:
Malteser, gefeliciteerd
[..]
Ik lig bij te komen na een zware maar thuisbevalling van onze dochter Y.lva![]()
Gisterochtend bevallen om 8:55 uur. Ze weegt 4015 gram en is 52 cm.
Zelfs Limone zou me nog in kunnen halen. Ik hoop voor Sara dat ik voor haar beval...quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:15 schreef Mariposas het volgende:
Gefeliciteerd wizzy! Mooie naam!
Ach jagär, kan me voorstellen dat je ongeduldig wordt! iedereen haalt je wel in nu! Herkenbaar, al ben ik amper of niet ingehaald. Maar het ongeduld wel herkenbaar.
Gaat u voor, hoor! Ik ben nog lang niet klaar.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zelfs Limone zou me nog in kunnen halen. Ik hoop voor Sara dat ik voor haar beval...
Haha, we gaan soms wel heel erg gelijk op! Straks ook maar synchroon bevallen?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:21 schreef mignonne het volgende:
Hier ook een offday sillie. Ik ben er echt niet bij met mn hoofd en ik kan me nergens op concentreren. Niet dat ik iets moet ofzo verder maar toch. Een beetje focus vind ik wel fijnik ga straks maar samen met mn kind kleuren ofzo
lekker therapeutisch.
Zeg, ja, doe me een lol!quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:39 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Zelfs Limone zou me nog in kunnen halen. Ik hoop voor Sara dat ik voor haar beval...
Van harte gefeliciteerd! Hopelijk is alles goed gegaan! Nu genieten!quote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
Jaaaa gefeliciteerd!!!! Twix is een toffe naamquote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
Jaaaa joepie! Daar is hij! Van harte gefeliciteerd lieve Malteser!quote:Op dinsdag 15 september 2015 06:51 schreef Malteser het volgende:
Juhquote:Op dinsdag 15 september 2015 20:47 schreef Jagärtrut het volgende:
why, Estrys?
Ben je nu zo ziek geworden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |