quote:Op maandag 14 september 2015 16:58 schreef mignonne het volgende:
onder de 500 cc per dag. Maar normaal gesproken zit een baby aan het einde van de kraamweek al wel aan toch?
Als ze op dag 8 zo'n 80 cc per fles drinken en dan 8 voedingen in 24 uur krijgen dan zitten ze op 640 cc. en dus er boven. In de regel zal het dus niet nodig zijn. Vitamine K (en D) start je pas met geven op dag 8
je verslag heb je waarschijnlijk wel gekregen. Wellicht kun je nog navragen of er nog dingen zijn waar je bij een volgende zwangerschap/bevalling aan moet denken.quote:Op maandag 14 september 2015 17:02 schreef SaskiaR het volgende:
Morgen nacrontrole in het ziekenhuis, nog tips over wat te vragen enzo?
Behalve dat irritante hechtdraadje dat in mn hoela prikt, dat mogen ze eruit vissen
Jaaa! Ik zat net naar billies boek te kijken (ja wij hielden dat op schrift bijquote:
Dat jij nog zoveel kan etenquote:Op maandag 14 september 2015 18:39 schreef mignonne het volgende:
boh! ik ontplof![]()
net gegrilde zalm met zoete aardappels uit de oven en rauwkost op
zaaaalig. En dat je dan blijft proppen ondanks vol. Alleen nu hoop ik wel dat kind zeg even afzijdig houdt van mijn maag het komende uur ofzo
![]()
oeh en mn lief heeft muurtje 2 geschildert. Saai wit maar soit weer een klusje klaar
Een baby?quote:Op maandag 14 september 2015 18:52 schreef Kuukske het volgende:
Ja kei!
Fijn dat het klussen ook opschiet. Ik mis nog iets in de babykamer maar wat precies weet ik nog niet.
Je mag mijn peuter wel, kan je die achter het behang plakkenquote:
OJA!quote:
S ook niet zo decoratief hoor. Beter op het behang plakken dan!quote:Op maandag 14 september 2015 18:59 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je mag mijn peuter wel, kan je die achter het behang plakken
Dat lijkt me wel. Er is ook medische noodzaak toe neem ik aan?quote:Op maandag 14 september 2015 19:06 schreef Cassandra87 het volgende:
Weet iemand of de CTG's vergoed worden? Was toch al door mijn eigen risico heen, maar zo lullig als we aan het einde van de rit een giga rekening krijgen..
quote:
Ja, aanleiding is dus groeiachterstand en verminderd vruchtwater. Ik mocht ook ervoor kiezen om nu om de dag een ctg te doen, maar ze hebben liever dat ik dagelijks voor niks kom ter geruststelling tot vrijdag. Omdat het vooral ter geruststelling is twijfelde ik even, maar ik denk dat t allemaal onder dezelfde noemer valt, medische noodzaak wegens bovenstaande redenen?quote:Op maandag 14 september 2015 19:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel. Er is ook medische noodzaak toe neem ik aan?
Wordt wel vergoed hoor. Ziekenhuis opent een dbc (diagnose-behandel-combinatie) met diagnose X. In jouw geval dus de groeiachterstand en 't vruchtwater. Daarin zetten ze alle contacten met jou (dus ook de ctg's). Aan het eind van het traject gaat de dbc dicht en naar de zorgverzekeraar en krijgt het ziekenhuis prijs X voor jouw dbc betaald.quote:Op maandag 14 september 2015 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Ja, aanleiding is dus groeiachterstand en verminderd vruchtwater. Ik mocht ook ervoor kiezen om nu om de dag een ctg te doen, maar ze hebben liever dat ik dagelijks voor niks kom ter geruststelling tot vrijdag. Omdat het vooral ter geruststelling is twijfelde ik even, maar ik denk dat t allemaal onder dezelfde noemer valt, medische noodzaak wegens bovenstaande redenen?
En genetisch onderzoek (bijvoorbeeld na de combinatietest) en ambulancevervoer. Die vallen onder het eigen risico.quote:Op maandag 14 september 2015 19:22 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Wordt wel vergoed hoor. Ziekenhuis opent een dbc (diagnose-behandel-combinatie) met diagnose X. In jouw geval dus de groeiachterstand en 't vruchtwater. Daarin zetten ze alle contacten met jou (dus ook de ctg's). Aan het eind van het traject gaat de dbc dicht en naar de zorgverzekeraar en krijgt het ziekenhuis prijs X voor jouw dbc betaald.![]()
Uitzondering is bij zwangerschap bijv. De combinatietest. Die filteren ze er dan uit. Voor de rest is het op medische indicatie dus krijg je 't vergoed!
En toch vind ik dat knap van jequote:Op maandag 14 september 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:
We hebben alleen glutenvrije stroopwafels in huis en omdat die a) niet zo lekker zijn en b.) 5 euro per pakje kosten laat ik ze maar met rust
Ik dacht al; xou t al knap vinden als jouw maag nog zoveel meer plek had dan de mijne!quote:Op maandag 14 september 2015 19:23 schreef mignonne het volgende:
ja hoor dat wordt gewoon vergoed cassandra
@sillie nou zo veel was het dus niet. Ook geen 3 happen hoor maar boh. Inmiddels is t alweer wat gezakt. Straks lekker aan mn favoriete theeik vraag me alleen af waarom ik ook alweer geen kruidnootjes had gehaald
We hebben alleen glutenvrije stroopwafels in huis en omdat die a) niet zo lekker zijn en b.) 5 euro per pakje kosten laat ik ze maar met rust
Klopt, als je 36 bent, mag je m laten doen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:27 schreef L-E het volgende:
Ambulancevervoer idd, ik ben er nog pissig over
Hoe zat het met die nekplooimeting, dat wordt vergoed vanaf een bepaalde leeftijd, heb ik dat goed onthouden?
Volgens mij is dat afgeschaft sinds 1 januari dit jaar. Daarvoor was die leeftijdsgrens er idd; je kreeg 'm dan vanaf je 36e.quote:Op maandag 14 september 2015 19:27 schreef L-E het volgende:
Ambulancevervoer idd, ik ben er nog pissig over
Hoe zat het met die nekplooimeting, dat wordt vergoed vanaf een bepaalde leeftijd, heb ik dat goed onthouden?
Dat vind ik dus wel naar aan zulke dingen, dat voor sommige mensen de financien de overweging zijn. Dat zou toch niet moeten bij zulke precaire onderwerpen.quote:Op maandag 14 september 2015 19:28 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Klopt, als je 36 bent, mag je m laten doen.
Ik heb er dus 2x voor betaald. Ik wist eerlijk gezegd niet dat die NIPT dan nu ook van mn eigen risico ging..... wel mooi kut maar hee niet dat ik t daarom niet zou gaan doen ofzo
mignonne, jij weet dit vast!quote:Op maandag 14 september 2015 19:30 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Volgens mij is dat afgeschaft sinds 1 januari dit jaar. Daarvoor was die leeftijdsgrens er idd; je kreeg 'm dan vanaf je 36e.
Nu krijg je 'm (dacht ik) enkel nog vergoed als je in een risicogroep valt (afwijkingen in je familie bijv.).
Volgens mij is dat sinds een jaar of 2/3 afgeschaft, en moet je m voortaan altijd zelf betalen... Of is dat inmiddels weer teruggedraaid?quote:Op maandag 14 september 2015 19:28 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik heb er dus 2x voor betaald. Ik wist eerlijk gezegd niet dat die NIPT dan nu ook van mn eigen risico ging..... wel mooi kut maar hee niet dat ik t daarom niet zou gaan doen ofzo
Ja dat is toch voor heel veel mensen wel een reden...quote:Op maandag 14 september 2015 19:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat vind ik dus wel naar aan zulke dingen, dat voor sommige mensen de financien de overweging zijn. Dat zou toch niet moeten bij zulke precaire onderwerpen.
nee dat is er uit sinds 1 januari van dit jaar.quote:Op maandag 14 september 2015 19:28 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Google weet het ook: http://www.zorgpremie.net(...)kket-zorgverzekeringquote:
Ja, dat is wel frustrerend zeg!quote:Op maandag 14 september 2015 19:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Oh ik loop zo van ziekenhuisbezoek naar ziekenhuisbezoek dat het bevalplan niet eens ter sprake is gekomen. Ik heb maar een plan op dit moment: de 36 weken halen. En van daaruit zie ik wel verder.
Maar t is wel irritant, want elke keer als ik vraag, hoe of wat, is het, laten we eerst maar de volgende afspraak afwachten, dan kijken we verder.
Logisch, maar heel frustrerend.
Ik heb meer vertrouwen in mignonne dan in googlequote:Op maandag 14 september 2015 19:33 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Google weet het ook: http://www.zorgpremie.net(...)kket-zorgverzekering
Spuit 11, migonne was sneller![]()
Nee.. Dat gaat van, of de situatie verslechterd nu en ik word nu acuut ingeleid, met het risico op een spoedkeizersnede als een natuurlijke bevalling te zwaar blijkt te zijn voor hem, tot, hij mag tot het einde blijven zitten als alle waardes drastisch verbeteren. En alles daar tussenin is mogelijk.quote:Op maandag 14 september 2015 19:33 schreef JantinaGr het volgende:
[..]
Ja, dat is wel frustrerend zeg!
Wel al uitgebreid gesproken over wat je kan verwachten tijdens bevalling e.d. ? Wij hebben dat gesprek namelijk pas met 37+1.
quote:Op maandag 14 september 2015 19:35 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik heb meer vertrouwen in mignonne dan in google
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |