quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
Jaja.quote:Op woensdag 9 september 2015 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Deze reactie is eigenlijk te dom op in te gaan
Die rellen in Brussel zijn vervelend, maar die mensen zijn EU-ingezetenen, en daar hebben we mee te dealen. Dit betekent echter niet dat we ook nog tuig van buiten hier naar toe moeten halen. Bovendien is niet-westers tuig veel gevaarlijker dan die rellers in Brussel.
NB. Er is in het filmpje overigens ook heel veel niet-westers tuig te zien. Maar goed ik begrijp de boodschap van het filmpje. Het slaat de plank echter geheel mis, want zelfs een horde roomblanke rellende hooligans zijn lieverdjes in vergelijking met wat nu door Europa trekt.
Nou waar je dat nou weer vandaar tovert, maar goed laat het aub zo zijn en laat ze lekker doorreizen naar die landen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Jaja.
Wees toch niet zo'n ontzettende schijtlaars.
En je zou je misschien beter zorgen kunnen maken waarom er nauwelijks asielzoekers naar Nederland komen. Waarom al die gelukszoekers op zoek naar een huisje-boompje-beestje in vrede en welvaart naar Duitsland en Zweden en Engeland willen maar het in Nederland blijkbaar allemaal maar een kansloze bedoening vinden.
Omdat toch nog een heel klein beetje ontmoedigingsbeleid is, ingevoerd door VVD/CDA-coalities. Gelukkig maar. In Europa is geen plek voor deze invasie, maar Nederland is al overvol. De houding van Duitsland en Zweden is de typeren als destructief en volslagen gestoord.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Jaja.
En je zou je misschien beter zorgen kunnen maken waarom er nauwelijks asielzoekers naar Nederland komen. Waarom al die gelukszoekers op zoek naar een huisje-boompje-beestje in vrede en welvaart naar Duitsland en Zweden en Engeland willen maar het in Nederland blijkbaar allemaal maar een kansloze bedoening vinden.
Omdat we hier iets kritischer zijn en Rutte niet bij de grens liedjes staat te zingen zoals Merkel ?quote:Op woensdag 9 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Jaja.
Ik zou niet trots erop zijn dat je land de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer heeft.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Nou waar je dat nou weer vandaar tovert, maar goed laat het aub zo zijn en laat ze lekker doorreizen naar die landen.
Fucking welkomswinkels. Het is nog net geen snoepreisje man.
Het begint een klucht te worden. Die welkomstwinkels zijn een façade, om de paar procent die deze illegalen hier wil huisvesten heel groot te laten lijken. Het wordt enorm uitvergroot in de mainstream media. De houding van deze media baart mij zorgen, want de media verzuimt haar belangrijkste taak: verslaggeving op basis van feiten.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Fucking welkomswinkels. Het is nog net geen snoepreisje man.
Nederland moet aantrekkelijk zijn voor mensen die hard werken en ondernemers. Voor hordes tuig uit niet-westerse landen moet Nederland juist zo onaantrekkelijk mogelijk zijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik zou niet trots erop zijn dat je land de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer heeft.
Of ze iq-loos en werkschuw zijn weet ik niet, maar het zijn er gewoon te veel in 1x en het gaat ons links- of rechtsom enorm veel geld kosten dat we beter aan onze eigen binnenlandse problemen kunnen besteden.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Omdat we hier iets kritischer zijn en Rutte niet bij de grens liedjes staat te zingen zoals Merkel ?
En waarom in hemelnaam moeten we ons daar zorgen over makenjij hangt de hele toekomst van Nederland op aan kansloos iqloos werkschuw bijstandstrekkend gelukszoekersvolk, laten we alsjeblieft even blijven nadenken voordat we domme dingen doen en grenzen open gaan zetten.
Dat is ook een zinloze discussie. Er zitten ongetwijfeld harde werkers tussen. En ook slimme mensen. Feit is dat we 600.000 werklozen hebben die eerst aan het werk moeten. Daarnaast is er geen ruimte. En ook al is 20% intelligent en/of hardwerkend, het gros is volk wat ons gewoon heel veel geld gaat kosten.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Of ze iq-loos en werkschuw zijn weet ik niet, maar het zijn er gewoon te veel in 1x en het gaat ons links- of rechtsom enorm veel geld kosten dat we beter aan onze eigen binnenlandse problemen kunnen besteden.
Hoi, ik ben zelf geëmigreerd. Omdat het zowat onmogelijk is om ergens een vaste baan op niveau en een beetje een leuk huis te vinden. Maar dat heeft verder niks met "multikul" te maken. Dat zijn problemen die de Nederlanders helemaal zelf veroorzaakt hebben en niet of nauwelijks willen oplossen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland moet aantrekkelijk zijn voor mensen die hard werken en ondernemers. Voor hordes tuig uit niet-westerse landen moet Nederland juist zo onaantrekkelijk mogelijk zijn.
Waar ik mij zorgen om maak is de enorme groep hoogopgeleide Nederlanders die jaarlijks emigreert vanwege het overvolle land, hoge belastingen en de multikul. Nederland heeft de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer voor Nederlanders die hoogopgeleid zijn en veel belasting betalen. Dat is zorgwekkend.
De meeste emigranten vertrekken vanwege het gebrek aan ruimte en de multikul. 500 mensen per vierkante kilometer opgepropt in dit kleine landje, met open grenzen en mensen die roepen dat nog wel meer bij kan, is de reden dat je geen mooi huis kunt vinden met een normaal inkomen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoi, ik ben zelf geëmigreerd. Omdat het zowat onmogelijk is om ergens een vaste baan op niveau en een beetje een leuk huis te vinden. Maar dat heeft verder niks met "multikul" te maken. Dat zijn problemen die de Nederlanders helemaal zelf veroorzaakt hebben en niet of nauwelijks willen oplossen.
Dat laatste is een beetje te kort door de bocht. Wij hebben als plat land veel meer bruikbare ruimte dan bijvoorbeeld een land als Oostenrijk, dat vooral bergachtig bosgebied is, maar daardoor wel een lagere bevolkingsdichtheid heeft.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De meeste emigranten vertrekken vanwege het gebrek aan ruimte en de multikul. 500 mensen per vierkante kilometer opgepropt in dit kleine landje, met open grenzen en mensen die roepen dat nog wel meer bij kan, is de reden dat je geen mooi huis kunt vinden met een normaal inkomen.
De EU houdt totaal geen rekening met bevolkingsdichtheid en dat alleen al is de reden om die verdeelsleutel naar de prullenbak te verwijzen. Alle landen met meer dan 200 mensen per vierkante kilometer zouden sowieso niemand meer toe moeten laten.
Of je hebt gewoon de verkeerde studie gekozen.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoi, ik ben zelf geëmigreerd. Omdat het zowat onmogelijk is om ergens een vaste baan op niveau en een beetje een leuk huis te vinden. Maar dat heeft verder niks met "multikul" te maken. Dat zijn problemen die de Nederlanders helemaal zelf veroorzaakt hebben en niet of nauwelijks willen oplossen.
Nee, het echt lariekoek dat er in Nederland geen plek meer zou zijn. Ik ga daar nu niet een hele discussie over beginnen, maar het is de woningmarkt die voor verkeerde regulering compleet verziekt is, en organisaties zoals het IMF hebben daar ook voor de crisis al op gewezen, maar toen was het telkens "Waar bemoeien jullie je mee!?" en nu het fout is gegaan is er ook nauwelijks politieke wil om de woningmarkt eerlijker te maken en meer kansen te creëren voor mensen die flexibel nieuwe uitdagingen aan willen gaan.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De meeste emigranten vertrekken vanwege het gebrek aan ruimte en de multikul. 500 mensen per vierkante kilometer opgepropt in dit kleine landje, met open grenzen en mensen die roepen dat nog wel meer bij kan, is de reden dat je geen mooi huis kunt vinden met een normaal inkomen.
Nee, dat was de PvdA. Cohen met name, en daarvoor al had Kok zo zijn tactieken. VVD en CDA huilen lekker mee met de rechtse media, maar feitelijk doen ze er niks tegen omdat ze maar wat blij zijn met al die extra arbeidskrachten die eerst nog even helpen de PvdA kroonjuwelen zoals sociale zekerheid en sociale woningbouw 'onhoudbaar' maken.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Omdat toch nog een heel klein beetje ontmoedigingsbeleid is, ingevoerd door VVD/CDA-coalities.
Kijk, dit is dus precies wat ik bedoel. In Duitsland zijn ze trots op de laagste werkloosheid en de meeste openstaande vacatures ooit, en behoudend-bang Nederland is trots op voorzieningen die een slechte situatie in het land toch nog wat draaglijker maken.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was de PvdA. Cohen met name, en daarvoor al had Kok zo zijn tactieken. VVD en CDA huilen lekker mee met de rechtse media, maar feitelijk doen ze er niks tegen omdat ze maar wat blij zijn met al die extra arbeidskrachten die eerst nog even helpen de PvdA kroonjuwelen zoals sociale zekerheid en sociale woningbouw 'onhoudbaar' maken.
Dat van die woningmarkt ben ik met je eens. Gigantische scheefgroei is daarin ontstaan. Nog een puntje waaraan onze 'leiders' mogen werken.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het echt lariekoek dat er in Nederland geen plek meer zou zijn. Ik ga daar nu niet een hele discussie over beginnen, maar het is de woningmarkt die voor verkeerde regulering compleet verziekt is, en organisaties zoals het IMF hebben daar ook voor de crisis al op gewezen, maar toen was het telkens "Waar bemoeien jullie je mee!?" en nu het fout is gegaan is er ook nauwelijks politieke wil om de woningmarkt eerlijker te maken en meer kansen te creëren voor mensen die flexibel nieuwe uitdagingen aan willen gaan.
Nederland lijkt gekaapt door de fractie "Ik heb het best goed en ben bang dat het straks minder wordt, dus wil ik me achter de dijk verschansen tegen enge bedreigingen" maar daarmee worden de kansen voor "mensen die hard werken en ondernemers", zoals jij het noemt, natuurlijk alleen maar minder.
Minister Verdonk. Zij pakte echt door. Ze voerde wel het door Cohen ingezette beleid uit. De PvdA-kabinetten daarna kwamen met de ene naar de andere pardonregelingen, met uitsluitend slecht nieuws (hoge kosten, uitkeringsafhankelijkheid, illegalen die de kluit hebben belazerd).quote:Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, dat was de PvdA. Cohen met name, en daarvoor al had Kok zo zijn tactieken. VVD en CDA huilen lekker mee met de rechtse media, maar feitelijk doen ze er niks tegen omdat ze maar wat blij zijn met al die extra arbeidskrachten die eerst nog even helpen de PvdA kroonjuwelen zoals sociale zekerheid en sociale woningbouw 'onhoudbaar' maken.
Nederland is in alle opzichten vol.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, het echt lariekoek dat er in Nederland geen plek meer zou zijn. Ik ga daar nu niet een hele discussie over beginnen, maar het is de woningmarkt die voor verkeerde regulering compleet verziekt is, en organisaties zoals het IMF hebben daar ook voor de crisis al op gewezen, maar toen was het telkens "Waar bemoeien jullie je mee!?" en nu het fout is gegaan is er ook nauwelijks politieke wil om de woningmarkt eerlijker te maken en meer kansen te creëren voor mensen die flexibel nieuwe uitdagingen aan willen gaan.
Nederland lijkt gekaapt door de fractie "Ik heb het best goed en ben bang dat het straks minder wordt, dus wil ik me achter de dijk verschansen tegen enge bedreigingen" maar daarmee worden de kansen voor "mensen die hard werken en ondernemers", zoals jij het noemt, natuurlijk alleen maar minder.
Nederland is zelfs 1 vd dichtstbevolkte landen ter wereld. En het is hier inderdaad erg druk: op de wegen, in de treinen, op de parkeerplaatsen etc etc. Gelukkig woon ik zelf op de Veluwe, hier kun je gelukkig met 10 minuten fietsen middenin de bossen zitten waar je letterlijk geen mens hoort.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Verdonk
[..]
Nederland is in alle opzichten vol.
Je kunt niet meer mooi vrijstaand wonen (zonder multimodaal inkomen), niet meer doorrijden, overal zijn mensen, geen natuur, amper wilde dieren. Er is nog wat grasland hier en daar, maar omdat maar als argument te gebruiken dat het land niet vol is, is waanzin. Nederland is - afgezien van dwergstaten - het dichtstbevolkte land van Europa.
Het is dan ook lang geleden dat wij trots konden zijn op de werkgelegenheid.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:26 schreef Igen het volgende:
[..]
Kijk, dit is dus precies wat ik bedoel. In Duitsland zijn ze trots op de laagste werkloosheid en de meeste openstaande vacatures ooit, en behoudend-bang Nederland is trots op voorzieningen die een slechte situatie in het land toch nog wat draaglijker maken.
Zelfs op de Veluwe hoor je altijd wel een weg in de verte. Als je op een mooie zondag naar de Veluwe gaat dan kun je over de koppen lopen. De Veluwe is een parkje in vergelijking met wat je aan bossen in bijvoorbeeld Polen ziet, een land met een veel evenwichter bevolkingsdichtheid.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Nederland is zelfs 1 vd dichtstbevolkte landen ter wereld. En het is hier inderdaad erg druk: op de wegen, in de treinen, op de parkeerplaatsen etc etc. Gelukkig woon ik zelf op de Veluwe, hier kun je gelukkig met 10 minuten fietsen middenin de bossen zitten waar je letterlijk geen mens hoort.
De Partij van de Arbeid zou zich dan in de eerste plaats daarmee bezig moeten houden ipv. met de 'kroonjuwelen' die jij net noemde.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:31 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het is dan ook lang geleden dat wij trots konden zijn op de werkgelegenheid.
Daarom ga ik ook niet in het weekend de bossen in, maar vaak op een andere dag. Je komt hier trouwens ook overdag gewoon herten en wilde zwijnen tegen hoor, met wat geluk.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zelfs op de Veluwe hoor je altijd wel een weg in de verte. Als je op een mooie zondag naar de Veluwe gaat dan kun je over de koppen lopen. De Veluwe is een parkje in vergelijking met wat je aan bossen in bijvoorbeeld Polen ziet, een land met een veel evenwichter bevolkingsdichtheid.
Om op de Veluwe groot wild te zien, gingen we vroeger in camouflerende kleding 's avonds laat het bos in en dan was je blij met een reetje. In Polen loop ik de edelherten bijna letterlijk tegen het lijf, middenop de dag. De Veluwe is echt niet serieus te nemen.
Nee, Verdonk was heel goed in het uithangen van de stoere tante met harde uitspraken, maar uiteindelijk heeft ze niks van de grond gekregen. In individuele beslissingen op grond van haar discretionaire bevoegdheid kon ze wat hardvochtig uit de hoek komen, maar dat levert concreet geen relevante vermindering van het probleem op.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Minister Verdonk. Zij pakte echt door. Ze voerde wel het door Cohen ingezette beleid uit. De PvdA-kabinetten daarna kwamen met de ene naar de andere pardonregelingen, met uitsluitend slecht nieuws (hoge kosten, uitkeringsafhankelijkheid, illegalen die de kluit hebben belazerd).
Ik zie het probleem niet. Wat is het bezwaar tegen een taakverdeling? In België heb je ook Vlaanderen waar het allemaal dicht bebouwd is en Wallonië waar dan wel geen werk is maar waar je wel de rust en natuur kan vinden als je daarnaar op zoek bent. Waarom zou dat in Nederland of zelfs op nog groter schaalniveau niet kunnen? Je kan immers in de hele EU rondreizen en wonen en werken waar je wil.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Nederland is in alle opzichten vol.
Je kunt niet meer mooi vrijstaand wonen (zonder multimodaal inkomen), niet meer doorrijden, overal zijn mensen, geen natuur, amper wilde dieren. Er is nog wat grasland hier en daar, maar omdat maar als argument te gebruiken dat het land niet vol is, is waanzin. Nederland is - afgezien van dwergstaten - het dichtstbevolkte land van Europa.
Ja, dat is waar. Dat is het probleem met mensen die niet inzien hoe vol Nederland is. De bevolkingsdichtheid van Nederland is voor mij de nummer 1 reden dat ik hier geen "vluchtelingen" wil toelaten (met uitzondering van mensen uit buurlanden, mocht daar oorlog uitbreken). Met als tweede reden het historisch bewezen feit dat multiculturele samenlevingen met grote groepen minderheden instabiel zijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Daarom ga ik ook niet in het weekend de bossen in, maar vaak op een andere dag. Je komt hier trouwens ook overdag gewoon herten en wilde zwijnen tegen hoor, met wat geluk.
Neemt niet weg dat er in andere landen idd veel meer wilde natuur is (maar volgens mij gaan we redelijk off topic nu)
Even Wikipedia openen en je ziet dat NL het dichtstbevolkte land is van Europa (op de mini-staatjes na). Waarom krijgen wij dan buitensporig veel op ons bordje in die verdeelsleutel?quote:Op woensdag 9 september 2015 22:39 schreef BlauweSporttas het volgende:
Uiteraard is Nederland te vol, niet dat ik ook maar 1 politicus het argument heb horen gebruiken maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.
Don't ask me, ben er uiteraard ook niet blij mee.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even Wikipedia openen en je ziet dat NL het dichtstbevolkte land is van Europa (op de mini-staatjes na). Waarom krijgen wij dan buitensporig veel op ons bordje in die verdeelsleutel?
Dit zag ik net nog voorbijkomen in het nieuws trouwens. M'n laatste bijdrage voor vandaag.quote:Hongarije begonnen met militaire oefening
BOEDAPEST - Het Hongaarse leger is woendag begonnen met een militaire oefening om zijn soldaten voor te bereiden op een rol bij het bewaken van de zuidelijke grens. Dat heeft legerleider Tibor Benko gemeld, aldus persbureau MTI.
Hongarije is van plan om naast politieagenten ook militairen in te zetten om de grenzen te bewaken waar dagelijks duizenden vluchtelingen en migranten aankomen vanuit Servië.
Premier Viktor Orban heeft laten weten dat vanwege wetgeving het leger pas na 20 september kan worden ingezet.
Waarom verhuis je dan niet naar een gebied waar het minder vol is?quote:Op woensdag 9 september 2015 22:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Dat is het probleem met mensen die niet inzien hoe vol Nederland is. De bevolkingsdichtheid van Nederland is voor mij de nummer 1 reden dat ik hier geen "vluchtelingen" wil toelaten (met uitzondering van mensen uit buurlanden, mocht daar oorlog uitbreken).
Ik woon al in een dunbevolkt gebied. Zelfs in het noorden rij je nog bumper aan bumper door plattelandsgebieden. Nederland heeft geen dunbevolkte gebieden, hooguit gebieden die iets minder druk zijn. Het feit dat veel Nederlanders graag in de stad wonen maakt dat het mensen niets uitmaakt en dat veel mensen zeggen: "Laat maar komen" en "je bent welkom"quote:Op woensdag 9 september 2015 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom verhuis je dan niet naar een gebied waar het minder vol is?
Maar de meeste mensen willen dat helemaal niet. De laatste jaren gebeurt 'het' steeds meer in de stad en willen mensen steeds liever midden in de stad wonen ipv. in een rijtjeshuis met tuin in een vinexwijk in een randgemeente.
Vandaar dat die discussie over 'vol' een beetje gek is.
Dat zeg ik. Daarom is het ook zo zinloos om te discussiëren over de vraag of Nederland vol is, want de harde cijfers tonen aan dat de bevolkingsdichtheid in Nederland het hoogst is en dat is al een reden om te concluderen dat Nederland geheel ontzien dient te worden (of men het ook 'vol' vindt, is een andere discussie, maar gezien de harde cijfers niet zo belangrijk voor dit topic)quote:Op woensdag 9 september 2015 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Even Wikipedia openen en je ziet dat NL het dichtstbevolkte land is van Europa (op de mini-staatjes na). Waarom krijgen wij dan buitensporig veel op ons bordje in die verdeelsleutel?
Niet in plaats van, maar het is wel het belangrijkste van de 3 kroonjuwelen. Ooit hebben ze zich onder het motto 'werk, werk, werk' uitgeleverd aan de neoliberale principes en sindsdien is het nooit meer goedgekomen met de arbeid in Nederland.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:34 schreef Igen het volgende:
[..]
De Partij van de Arbeid zou zich dan in de eerste plaats daarmee bezig moeten houden ipv. met de 'kroonjuwelen' die jij net noemde.
Hoewel deze landen bekritiseerd worden, vind ik het wel een verstandig standpunt. Het is precies de reden waarom wij die illegalen ook niet moeten opvangen.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:00 schreef Eufonie het volgende:
"In the end, it is not right for us to accept a people that are different from us."
Daar mag je dat wel zeggen schijnbaar.
Jij weet wel heel precies wat de mensen willen zeg. In de steden zelf is het natuurlijk veel te vol. En die drukke steden moeten met elkaar verbonden worden dus ook tussen de steden word het veel te krap allemaal. Nederland is overduidelijk vol.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:51 schreef Igen het volgende:
[..]
Waarom verhuis je dan niet naar een gebied waar het minder vol is?
Maar de meeste mensen willen dat helemaal niet. De laatste jaren gebeurt 'het' steeds meer in de stad en willen mensen steeds liever midden in de stad wonen ipv. in een rijtjeshuis met tuin in een vinexwijk in een randgemeente.
Vandaar dat die discussie over 'vol' een beetje gek is. Natuurlijk heb je een hoge bevolkingsdichtheid in een klein land met een paar grote steden, als je het vergelijkt met grote landen met uitgestrekte plattelandsgebieden waar je zelf ook niet zou willen wonen omdat er geen f*ck te doen is. Maar dat maakt Nederland nog niet 'vol'.
Dat heb je natuurlijk ook zelf in de hand, echter onze politici kennende vrees ik het ergste.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
- En het belangrijkst: Vluchtelingen die worden opgevangen in de Golfstaten zullen na de oorlog weer terugkeren, asielzoekers die in Europa mogen verblijven keren nooit meer terug.
Klopt. Bovendien is er veel ruimte, vooral in S.A.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Hoewel deze landen bekritiseerd worden, vind ik het wel een verstandig standpunt. Het is precies de reden waarom wij die illegalen ook niet moeten opvangen.
Er zijn wel een paar verschillen:
- De golfstaten staan cultureel dichterbij, dus minder problemen/conflicten
- De golfstaten liggen in de regio, en dat schept een morele plicht (net zoals wij in de Eerste Wereldoorlog Belgen hebben opgevangen)
- En het belangrijkst: Vluchtelingen die worden opgevangen in de Golfstaten zullen na de oorlog weer terugkeren, asielzoekers die in Europa mogen verblijven keren nooit meer terug.
Niet alleen dat, ze hebben ook nog eens het geld.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:12 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Klopt. Bovendien is er veel ruimte, vooral in S.A.
[ afbeelding ]
Bijna onmogelijk. Die mensen krijgen kinderen en dan is het al snel "inhumaan" om ze terug te sturen (al vindt vreemd genoeg niemand het inhumaan dat kinderen helemaal vanuit het midden oosten naar het koude Nederland komen). Zelfs de meest harde regeringen sturen die "schrijnende" gevallen niet terug. Eenmaal binnen kom je er nooit meer van af. Ze keren alleen terug als ze het zelf willen, en vanuit optvang in de buurlanden is de bereidheid om terug te gaan groot.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:11 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Dat heb je natuurlijk ook zelf in de hand, echter onze politici kennende vrees ik het ergste.
Ik heb "ruimte" bewust niet genoemd, omdat Saudi Arabië grotendeels een woestijn is. Maar gezien de grootte ten opzichte van Syrië (heel goed te zien op de duidelijke kaart) is er nog genoeg bewoonbaar gebied om heel Syrië op te vangen als het moet.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:12 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Klopt. Bovendien is er veel ruimte, vooral in S.A.
[ afbeelding ]
In andere landen zijn de gebieden met veel werkgelegenheid, waar migranten naartoe trekken, ook de gebieden met een hoge bevolkingsdichtheid. Dat het gemiddelde lager ligt omdat er meer / grotere gebieden zijn die nog meer leeglopen dan het platteland in Oost-Groningen of Zeeuws-Vlaanderen vind ik niet erg interessant. Ook niet als het gaat om de opvang van vluchtelingen. Als je die toelaat, dan moet je die ook niet wegstoppen in Ter Apel ofzo (tenzij je graag wil dat ze daar met z'n allen in een werklozen-ghetto blijven zitten tot je uiteindelijk een gigantische teringzooi hebt).quote:Op woensdag 9 september 2015 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik woon al in een dunbevolkt gebied. Zelfs in het noorden rij je nog bumper aan bumper door plattelandsgebieden. Nederland heeft geen dunbevolkte gebieden, hooguit gebieden die iets minder druk zijn. Het feit dat veel Nederlanders graag in de stad wonen maakt dat het mensen niets uitmaakt en dat veel mensen zeggen: "Laat maar komen" en "je bent welkom".
Van de andere kant: Telegraaf heeft een peiling gehouden en de meerderheid vindt Nederland te vol. Mensen in steden hebben volop te maken met parkeerproblemen, vuile lucht en geluidsoverlast.
En meer recentelijk: De meerderheid van de Nederlanders wil niet meer "vluchtelingen" opvangen dan de eerste toezegging van 2.000.
Los van wat men vindt, is het een feit dat Nederland het dichtstbevolkte land van Europa is en een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Dat zijn objectieve cijfers. Daar houdt de EU echter geen rekening mee.
Net zoals bijv. al die Palestijnen die o.a. in Gaza-Stad al, wat is het, 50 jaar ofzo als 'vluchteling' in een 'kamp' zitten en na het 'einde' van de oorlog weer terug gaan?quote:Op woensdag 9 september 2015 23:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Nee. Ik had die 18 jaar niet voor niets gekozen. Jonger dan 18 is minderjarig. Dus al het geld loopt via de ouders of wettelijke voogd. Voor hen geldt dan wel die 18-jarige termijn.quote:Op woensdag 9 september 2015 20:57 schreef marsan het volgende:
[..]
Dan kunnen we dus bijna al het onderwijs opheffen.
Want op het lager onderwijs en het voortgezet zal niemand snel aan kunnen tonen al langer dan 18 jaar in Nederland te verblijven.
Althans ik mag hopen dat iemand van 18 het lager onderwijs al achter zich heeft gelaten.
Dat is nou precies waarom we ze niet in Europa moeten hebben. Zoals ik al zei: Ze gaan nooit meer terug. Los van wat in de regio wel of niet kan. Europa moet ophouden alle problemen van de wereld op te willen lossen.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:18 schreef Igen het volgende:
In Irak en Afghanistan is het nou al een jaar of 10 één grote ellende en in Syrië wordt het vast ook niet op korte termijn allemaal weer super-vredig. Dus ik zou er maar op rekenen dat welk land die asielzoekers ook opneemt, ze daar hoogstwaarschijnlijk langer zullen blijven en dan op den duur zo geïntegreerd raken dat teruggaan geen optie meer is.
Gezondheidszorg is een rekbaar begrip. Zeer basale zorg is mogelijk, dat is ook in het belang van de bevolking i.v.m. het verspreiden van ziektes e.d.quote:Op woensdag 9 september 2015 20:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
18 jaar lijkt mij lang, mijn voorkeur zou zijn geboren in Nederland (en met Nederlandse ouders) óf minimaal 10 jaar in Nederland gewerkt en belasting betaald. Maar ik ben het er mee eens dat alle nieuwkomers nergens recht op moeten hebben (behalve ww, want dat is een verzekering). Je krijgt dan echter wel gedoe met mensenrechten (je kunt mensen geen gezondheidszorg onthouden) dus de grenzen geheel is nog altijd de beste oplossing voor deze ellende.
Malta zit daarnaast ook tjokvol met illegalen. Het is een bekende springplank naar Europa.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Daarom is het ook zo zinloos om te discussiëren over de vraag of Nederland vol is, want de harde cijfers tonen aan dat de bevolkingsdichtheid in Nederland het hoogst is en dat is al een reden om te concluderen dat Nederland geheel ontzien dient te worden (of men het ook 'vol' vindt, is een andere discussie, maar gezien de harde cijfers niet zo belangrijk voor dit topic)
Die verdeelsleutel houdt volgens mij alleen maar rekening met absolute aantallen inwoners, en niet met de verhouding tot de oppervlakte. Daarom krijgt dwergstaat Malta er meer dan 300 terwijl er 1300 mensen per vierkante kilometer wonen.
Vluchtelingen zijn leuke meiden die wat van hun leven willen maken, mensen die tegen immigratie zijn, zijn simpele lui uit Enschede.quote:Op woensdag 9 september 2015 23:41 schreef Ryan3 het volgende:
Niet één keer het woord "islam" gebruikt bij Pauws grens bereikt. Ook knap toch?
2 criticasters aan het woord gelaten, maar een beetje beduimeld. Leraren op een VMBO, die het nu al moeilijk hebben met Marokkanen en Turken. Wat zo niet echt genoemd werd uiteraard.
Wat was dat voor een show?
Hij heeft volgens mij het woord islam niet genoemd toch?quote:Op woensdag 9 september 2015 23:54 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vluchtelingen zijn leuke meiden die wat van hun leven willen maken, mensen die tegen immigratie zijn, zijn simpele lui uit Enschede.
Overigens kwam de islam wel even kort voor, bij het stukje van het opiniepanel, waarbij die knakker onder bezwaren andere religie en islam noemde.
Er verschenen allemaal woorden op het scherm. Bij bezwaren o.a. de islam. Dat is wat ik mij herinner.quote:Op donderdag 10 september 2015 00:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Hij heeft volgens mij het woord islam niet genoemd toch?
Ben af en toe weggegaan om te pissen en biertje te pakken, maar mijn vrouw zei ook dat het ze het niet gehoord had.
Dus onze conclusie was ook dat dit alles niets, dus in volks NLs geen reet, met de islam te maken had...
Ja, was niet echt de juiste snaar de kritiek ertegen idd.quote:Op donderdag 10 september 2015 00:08 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er verschenen allemaal woorden op het scherm. Bij bezwaren o.a. de islam. Dat is wat ik mij herinner.
Het was een propagandistische uitzending, met Patrick Lodiers, Filemon Wesselink en Katja Schuurman. De boodschap is, het valt allemaal wel mee, ga gezellig samenleven.
Er was wat kritiek te horen, maar zo dom gebracht, dat je als kijker al snel denkt, wat een domme tokkies en nog eentje in de studio ook.
http://www.liveleak.com/view?i=2c6_1441777235quote:Op donderdag 10 september 2015 01:01 schreef RobbieRonald het volgende:
Weer tenenkrommende tv vanavond zeg. Als we de NPO/RTL late night moeten geloven gaat het enkel om welwillende hoogopgeleide mensen en gezinnetjes terwijl de werkelijk er toch iets anders uitziet. Zie de beelden uit Griekenland. Maar nee hoor, we laten zoveel mogelijk huilende kinderen zien want dat spreekt de mensen aan. Misselijkmakend!
Hij geeft dat kind een kusje, dat is liefde. Dat is wat de werereld nu nodig heeft, meer liefde.quote:Op donderdag 10 september 2015 01:50 schreef Eufonie het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=2c6_1441777235
Ja, arme man die naar de VAE gevlucht is
De asielzoekersmafia heeft geen enkele baat bij de waarheid. Zoveel mogelijk propaganda is nodig om hun eigen systeem in de lucht te houden en zoveel mogelijk vluchtelingen te plaatsen.quote:Op donderdag 10 september 2015 01:01 schreef RobbieRonald het volgende:
Weer tenenkrommende tv vanavond zeg. Als we de NPO/RTL late night moeten geloven gaat het enkel om welwillende hoogopgeleide mensen en gezinnetjes terwijl de werkelijk er toch iets anders uitziet. Zie de beelden uit Griekenland. Maar nee hoor, we laten zoveel mogelijk huilende kinderen zien want dat spreekt de mensen aan. Misselijkmakend!
Net zoals de anti-asielzoekersmafia.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De asielzoekersmafia heeft geen enkele baat bij de waarheid.
Zucht ook gewoon alles geloven wat er op liveleak staatquote:Op donderdag 10 september 2015 01:50 schreef Eufonie het volgende:
[..]
http://www.liveleak.com/view?i=2c6_1441777235
Ja, arme man die naar de VAE gevlucht is
Ja, sorry. Was niet echt doordacht en gezien het tijdstip en de alcoholische versnaperingen zal ik dit niet meer doenquote:Op donderdag 10 september 2015 10:40 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Zucht ook gewoon alles geloven wat er op liveleak staat
Met een klein beetje onderzoek was je er achter gekomen dat dit niets met vluchtelingen te doen had:
http://www.ibtimes.co.in/(...)i-arabia-mall-645661
Het was dan ook in Saudi-Arabië, je weet wel dat land dat geen vluchtelingen toe laat...
quote:Op donderdag 10 september 2015 10:41 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Ja, sorry. Was niet echt doordacht en gezien het tijdstip en de alcoholische versnaperingen zal ik dit niet meer doen
Heb ik, en met mij vele anderen, het ooit over verkrachtingen gehad? We hebben gewoon duidelijke rationele argumenten tegen nog meer asielzoekers.quote:Op donderdag 10 september 2015 10:31 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik ben wel eens benieuwd naar de cijfers hoeveel verkrachtingen zijn er gepleegd door asielzoekers? Ik weet dat bij vaatstra er ook gelijk naar een lokale azc gewezen werd het bleek gewoon een fries te zijn. Sowieso waar komt die verkrachtingsangst vandaan als het om asielzoekers in combinatie met dochters van mensen gaat. Ik denk dat de betreffende dochters eerder in het lokale uitgaansleven verkracht zullen worden.
Het hele debat wordt altijd zo uitvergroot, alle asielzoekers dit, alle asielzoekers dat, alle asielzoekers zijn hoogopgeleid, alle asielzoekers zijn verkrachters.. Het is gewoon allemaal onzin, er is geen enkel statement dat geldt voor alle asielzoekers.
Ik reageerde op de pauw aflevering... (of dat speciale programma)quote:Op donderdag 10 september 2015 11:21 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Heb ik, en met mij vele anderen, het ooit over verkrachtingen gehad? We hebben gewoon duidelijke rationele argumenten tegen nog meer asielzoekers.
Ik ben daar ook wel benieuwd naar. Zijn hier cijfers over?quote:Op donderdag 10 september 2015 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik reageerde op de pauw aflevering... (of dat speciale programma)
Het ligt toch iets anders. Ik gun die mensen alles, maar ik vind dat we ook aan ons zelf moeten en mogen denken. Er zijn nou eenmaal limieten. En dat is soms hard geef ik toe.quote:Op donderdag 10 september 2015 11:22 schreef Bosbeetle het volgende:
Maar ik zie hier ook voldoende mensen roepen dat "ze onze banen afpakken" en "het gaat al zo slecht met nederland". Ik word altijd een beetje droevig van mensen die een bepaalde toestand (rijkdom, succes, etc) bereikt hebben vervolgens er van alles aan willen doen om "anderen" maar niet hetzelfde te laten bereiken...
We hebben het in nederland goed (ik weet dat velen dit willen ontkennen maar relatief gezien doen we het zeker niet slecht) waarom moet er dan vervolgens dat succes krampachtig verdedigd en afgeschermd worden.
Welk credit is op en waarin uit zich dat? Gaat het zo slecht met Nederland dat we geen asielzoekers meer kunnen huisvesten. In dat geval zijn er slechts een handjevol landen waar het beter gaat dan nederland, dan zou het betekenen dat op die landen na niemand vluchtelingen meer op zou kunnen nemen.quote:Op donderdag 10 september 2015 12:23 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Het ligt toch iets anders. Ik gun die mensen alles, maar ik vind dat we ook aan ons zelf moeten en mogen denken. Er zijn nou eenmaal limieten. En dat is soms hard geef ik toe.
Iets als een generaal pardon helpt ook echt niet. Als we geen GP hadden gehad een paar jaar terug had ik misschien nog iets gehad van "nou prima, 7000 kan nog net". Maar ja, het GP was er wel en het krediet is nu echt op. Links Nederland moet zich dat heel heel heel goed realiseren. De limieten zijn al lang bereikt.
Nou, niet allemaal hoor:quote:Op donderdag 10 september 2015 14:20 schreef Homey het volgende:
In de media heerst censuur. Als je als BN-er iets af gaat wijken van de heersende socialistische linkse opvattingen, lig je uit het kliekje. Dat betekent geen filmrollen, geen reclames en geen opdrachten meer. Dan heb je als BN-er echt een probleem. Vandaar dat al die BN-ers exact dezelfde mening op nahouden. Diegene die een andere mening op nahouden doen er verstandig aan om dat voor hen te houden, anders worden ze gekielhaald in de media. Maar die beseffen dat wel. Ik ben wel benieuwd als je anoniem 1 op 1 met zo'n BN'er praat, of ie dan hetzelfde zegt als ie live bij Pauw zit.
Die heeft dan ook al jaren geen tv programma meer en krijgt volgens mij alleen zo nu en dan eens een schnabbel.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, niet allemaal hoor:
http://www.nu.nl/achterkl(...)ngen-gaat-weren.html
Las ik idd. Roepende in de woestijn. Wel lef van haar, om je zo uit te drukken in de media. Maar misschien behoort zij niet tot de bekende grachtengordel kliek.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nou, niet allemaal hoor:
http://www.nu.nl/achterkl(...)ngen-gaat-weren.html
Nederland wil..... maar dat word ter uitdrukking gebracht door het kabinet.quote:Op woensdag 9 september 2015 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik woon al in een dunbevolkt gebied. Zelfs in het noorden rij je nog bumper aan bumper door plattelandsgebieden. Nederland heeft geen dunbevolkte gebieden, hooguit gebieden die iets minder druk zijn. Het feit dat veel Nederlanders graag in de stad wonen maakt dat het mensen niets uitmaakt en dat veel mensen zeggen: "Laat maar komen" en "je bent welkom".
Van de andere kant: Telegraaf heeft een peiling gehouden en de meerderheid vindt Nederland te vol. Mensen in steden hebben volop te maken met parkeerproblemen, vuile lucht en geluidsoverlast.
En meer recentelijk: De meerderheid van de Nederlanders wil niet meer "vluchtelingen" opvangen dan de eerste toezegging van 2.000.
Los van wat men vindt, is het een feit dat Nederland het dichtstbevolkte land van Europa is en een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Dat zijn objectieve cijfers. Daar houdt de EU echter geen rekening mee.
Tja die had ook alleen maar het argument "je weet niet wat je binnenhaalt" en "je weet niet wat je binnen haalt" en "je weet niet wat je binnen haalt" om vervolgens tegen een oegandees die in nederland asiel heeft gekregen te zeggen dat hij er maar voor had moeten zorgen dat het in oeganda beter geregeld was.quote:Op donderdag 10 september 2015 14:36 schreef Homey het volgende:
[..]
Las ik idd. Roepende in de woestijn. Wel lef van haar, om je zo uit te drukken in de media. Maar misschien behoort zij niet tot de bekende grachtengordel kliek.
Tja en de Syriers zagen de oversteek van de noord afrikanen, de meesten vanuit Lybie.quote:Op donderdag 10 september 2015 09:51 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Het goede nieuws van het nieuwe open-grenzen-beleid heeft nu ook Irak bereikt.
De Irakezen zijn stikjaloers op de Syriërs die hier nu als koningen worden onthaald.
We mogen ons voorbereiden op een paar miljoen "vluchtelingen" uit Irak.
Wilt u daar alvast rekening mee houden?, vraag ik u namens de regering.
Hoezo "wij" ? Wat heb ik te maken met die klote-bombardementen?quote:Op donderdag 10 september 2015 15:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Tja en de Syriers zagen de oversteek van de noord afrikanen, de meesten vanuit Lybie.
Wat zegt U? Dat zijn nu juist de landen waar wij democratie hebben gebracht na bombardementen?
Wat typisch......
Nederlandse regering steunden de USA in alles....... en aangezien jij in NL woont krijg je nu de lasten op je nek...quote:Op donderdag 10 september 2015 15:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Hoezo "wij" ? Wat heb ik te maken met die klote-bombardementen?
Onze regeringen hebben die bombardementen gesteund. Dus mogen onze regeringen ook de consequenties aanvaarden.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mooi gesproken. Maar onze regering aanvaard helemaal niets. Ze zetten de grenzen open en het Nederlandse volk mag dokken voor de opvang van dat gespuis (waar, toegegeven, af en toe ook een vluchteling tussen zal zitten).quote:Op donderdag 10 september 2015 15:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Onze regeringen hebben die bombardementen gesteund. Dus mogen onze regeringen ook de consequenties aanvaarden.
Helaas. Net als de meeste Nederlanders was ik tegen die bombardementen op Libië, Irak, enzovoort.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nederlandse regering steunden de USA in alles....... en aangezien jij in NL woont krijg je nu de lasten op je nek...
Ja maar zo werkt het dus niet.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Helaas. Net als de meeste Nederlanders was ik tegen die bombardementen op Libië, Irak, enzovoort.
Dat was niet omdat ik Kadaffi nou zo'n fijne kerel vond, integendeel, maar omdat ik vond dat Nederland daar geen reet mee te maken had.
Om diezelfde reden vind ik het slecht dat Nederlandse militairen zijn uitgezonden naar Afghanistan en Mali. Ze zouden veel beter ingezet kunnen worden om de Europese grenzen te bewaken.
De kosten die ze maken voor de vluchtelingen kunnen ze nu niet maken voor het waarmaken van de idealen van de verschillende partijen. En laten we niet hypocriet doen, we vinden het ook fijn dat de benzine 1,46 is en geen 2,25. Het gebrek aan stabiliteit merken we maar al te goed aan de pomp.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Mooi gesproken. Maar onze regering aanvaard helemaal niets. Ze zetten de grenzen open en het Nederlandse volk mag dokken voor de opvang van dat gespuis (waar, toegegeven, af en toe ook een vluchteling tussen zal zitten).
Inderdaad zijn we bedonderd door die gristelijke Balkenende, die slaafs de gristelijke leugenaar Bush volgde als een loops schoothondje.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De kosten die ze maken voor de vluchtelingen kunnen ze nu niet maken voor het waarmaken van de idealen van de verschillende partijen. En laten we niet hypocriet doen, we vinden het ook fijn dat de benzine 1,46 is en geen 2,25. Het gebrek aan stabiliteit merken we maar al te goed aan de pomp.
Balkenende stond pal achter Bush tijdens de onwettige golfoorlog waar het tijdperk Saddam eindigde. De kiezer had Balkenende kunnen straffen bij de daaropvolgende verkiezingen, maar nee hoor, hij werd beloond met nog een termijn. De kiezer heeft gesproken.
Hier zijn we het roerend met elkaar eens.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Inderdaad zijn we bedonderd door die gristelijke Balkenende, die slaafs de gristelijke leugenaar Bush volgde als een loops schoothondje.
Het interesseert mijn geen hol wat benzine kost aangezien ik alles op de fiets doe.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:55 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De kosten die ze maken voor de vluchtelingen kunnen ze nu niet maken voor het waarmaken van de idealen van de verschillende partijen. En laten we niet hypocriet doen, we vinden het ook fijn dat de benzine 1,46 is en geen 2,25. Het gebrek aan stabiliteit merken we maar al te goed aan de pomp.
Balkenende stond pal achter Bush tijdens de onwettige golfoorlog waar het tijdperk Saddam eindigde. De kiezer had Balkenende kunnen straffen bij de daaropvolgende verkiezingen, maar nee hoor, hij werd beloond met nog een termijn. De kiezer heeft gesproken.
Ja maar dat gebeurd elke keer weer. Wedden dat bij de volgende verkiezingen Rutte weer wint?quote:Op donderdag 10 september 2015 15:58 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Inderdaad zijn we bedonderd door die gristelijke Balkenende, die slaafs de gristelijke leugenaar Bush volgde als een loops schoothondje.
Dat vraag ik me af. Rutte is wel het beste in debatten en dat pakt iedere keer goed uit in verkiezingstijd.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja maar dat gebeurd elke keer weer. Wedden dat bij de volgende verkiezingen Rutte weer wint?
De mensen die het hardst om verandering en ik wil kabinet Rutte 2 weg roepen zijn de zelfde mensen die bij elk verkiezingspraatje van Rutte net zo hard achter hem aanlopen als een schoothondje.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja maar dat gebeurd elke keer weer. Wedden dat bij de volgende verkiezingen Rutte weer wint?
Als Rutte wat stoere taal uitslaat tijdens de campagne en het is nog steeds crisis is de algehele tendens wel dat hij zal winnen. Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou wilders met overmacht de grootste worden. Ben erg benieuwd naar de peilingen van dit moment.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:00 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Peilingen zeggen niets. Het gaat er natuurlijk om dat mensen die VVD stemmen geen andere optie hebben of zien, en dat geld ook voor de PvdA stemmers. Dus iedereen stemt trouw weer hetzelfde en gaan we weer verder naar het volgende bombardement en vluchtelingen stroom.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:04 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als Rutte wat stoere taal uitslaat tijdens de campagne en het is nog steeds crisis is de algehele tendens wel dat hij zal winnen. Als er nu verkiezingen zouden zijn, zou wilders met overmacht de grootste worden. Ben erg benieuwd naar de peilingen van dit moment.
Burgeroorlog is lastig, aangezien niemand wapens heeft.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Eerste stappen richting een burgeroorlog in Nederland zijn gezet:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)chtelingenplan.dhtml
Nou, aan dat artikel zie je wel hoe "geweldig" dat idee van opvang in de regio is.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Open-grenzen-beleid van Nederland is nu ook in Libanon doorgedrongen:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)iet-langer-aan.dhtml
Burgeroorlog ja? Vanwege wat vluchtelingen?quote:Op donderdag 10 september 2015 16:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Libanon 1.2 miljoen en wij rennen al schreeuwend van paniek rondjes om de tafel met de handen omhoog van 10Kquote:Op donderdag 10 september 2015 16:10 schreef Igen het volgende:
[..]
Nou, aan dat artikel zie je wel hoe "geweldig" dat idee van opvang in de regio is.
Misschien eens goed nadenken voordat we weer eens ellende in die regio's schoppen???quote:Op donderdag 10 september 2015 16:09 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Open-grenzen-beleid van Nederland is nu ook in Libanon doorgedrongen:
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)iet-langer-aan.dhtml
Dat lijkt me het allerbeste ja.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien eens goed nadenken voordat we weer eens ellende in die regio's schoppen???
Hillary Clinton is een walgelijk persoon die de emoties en compassie heeft van een goudvis.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me het allerbeste ja.
En nu bijv. samenwerken met Rusland om voor stabiliteit te zorgen. Ipv. het zo te regelen dat "wij" en Rusland twee tegen elkaar strijdende partijen steunen zodat de instabiliteit alleen maar langer blijft duren, zoals Hillary Clinton graag wil doen.
Als Clinton tegen Trump moet ga ik in versneld tempo mijn bucketlist afwerken.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Hillary Clinton is een walgelijk persoon die de emoties en compassie heeft van een goudvis.
Als zij de kandidaat word voor de democraten dan is het einde zoek....
Wacht maar tot jij door de overheid wordt gedwongen je eigen huis te verlaten om plaats te maken voor vluchtelingen.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:11 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Burgeroorlog ja? Vanwege wat vluchtelingen?
Dat valt wel mee. Ze vond het prima dat haar echtgenoot werd gepijpt door het meisje Monica.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:17 schreef DUTCHKO het volgende:
Hillary Clinton is een walgelijk persoon die de emoties en compassie heeft van een goudvis.
Cruciaal zinnetje waar je snel overheen leest:quote:Op donderdag 10 september 2015 16:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wacht maar tot jij door de overheid wordt gedwongen je eigen huis te verlaten om plaats te maken voor vluchtelingen.
http://www.metronieuws.nl(...)it-voor-asielzoekers
Nu pakken ze nog alleenstaande vrouwen. Als straks de mannen met gezinnen aan de beurt zijn, zullen ze de wapens oppakken.
Dusssss....quote:De 32-jarige moeder laat in haar verhaal wel weten dat OCMW al had aangegeven dat de woning in principe bedoeld is voor vluchtelingen.
Allereerst is dat België en daarnaast gaat het om een noodwoning die haar is toegewezen en waar ze maximaal 3 maanden kon blijven zitten.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Wacht maar tot jij door de overheid wordt gedwongen je eigen huis te verlaten om plaats te maken voor vluchtelingen.
Nu pakken ze nog alleenstaande vrouwen. Als straks de mannen met gezinnen aan de beurt zijn, zullen ze de wapens oppakken.
Dat verandert niets aan de trend die is ingezet: asielzoekers hebben voorrang op autochtone bevolking.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:25 schreef Igen het volgende:
[..]
Cruciaal zinnetje waar je snel overheen leest:
[..]
Dusssss....
Walgelijk hoe de media aan rechtspopulistische stemmingmakerij doen en haat zaaien.
Een noodwoning.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
quote:De 32-jarige moeder laat in haar verhaal wel weten dat OCMW al had aangegeven dat de woning in principe bedoeld is voor vluchtelingen.
Wij steunden het als land en bepaalde types zaten hier op fok te berichten dat ze met chips en bier klaar voor de TV zaten. Hier hebben ze 't resultaat van hun avonden aan genot.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Weet je wat? Je hebt eigenlijk helemaal gelijk. Binnenkort komt er een burgeroorlog.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat verandert niets aan de trend die is ingezet: asielzoekers hebben voorrang op autochtone bevolking.
Het standaardrecept voor een burgeroorlog.
Ik heb ook een koopwoning, maar ik maak mij geen illusies.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar de meeste van ons hebben ofwel een koopwoning of een contract met een (particuliere) verhuurder. Die kun je niet eens op straat zetten.
Tsja, ik kan weinig met dit soort dom gelul.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik heb ook een koopwoning, maar ik maak mij geen illusies.
De nazi's hadden er 75 jaar ook geen moeite mee om woningen naar eigen goeddunken te vorderen.
Die kant gaan we op met ongekozen dictators als Juncker.
Lijkt me verstandig ja...quote:Op donderdag 10 september 2015 16:19 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als Clinton tegen Trump moet ga ik in versneld tempo mijn bucketlist afwerken.
Sluit je ogen maar, dan komt alles goed.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, ik kan weinig met dit soort dom gelul.
Naïevelingetje.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
Maar de meeste van ons hebben ofwel een koopwoning of een contract met een (particuliere) verhuurder. Die kun je niet eens op straat zetten.
Complete paranoiaquote:Op donderdag 10 september 2015 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naïevelingetje.
Met een koud stuk staal op je voorhoofd, piep je wel anders. Alsof een stukje papieren wet sterker is dan een stukje lood.
Je leeft alleen nog maar in je huis omdat het hier redelijk geciviliseerd is, als het echt moet, dan sta jij zo op straat.
quote:Op donderdag 10 september 2015 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naïevelingetje.
Met een koud stuk staal op je voorhoofd, piep je wel anders. Alsof een stukje papieren wet sterker is dan een stukje lood.
Je leeft alleen nog maar in je huis omdat het hier redelijk geciviliseerd is, als het echt moet, dan sta jij zo op straat.
Aha juist, de EU/Den Haag gaat mij onder dreiging van geweld uit mijn huis trappen.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:33 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Naïevelingetje.
Nou, in dat geval kun je je woning maar beter vast in de verkoop zetten en van het geld een camper kopenquote:Op donderdag 10 september 2015 16:29 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik heb ook een koopwoning, maar ik maak mij geen illusies.
De nazi's hadden er 75 jaar ook geen moeite mee om woningen naar eigen goeddunken te vorderen.
Die kant gaan we op met ongekozen dictators als Juncker.
Alsof die camper en geld op de bank ook niet geconfisqueerd kunnen worden.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, in dat geval zou kun je je woning maar beter vast in de verkoop zetten en van het geld een camper kopen
Die wordt uiteraard ook geconfisqueerd. Allemaal onderdeel van het meesterplan van de EU om Europa aan de Arabieren en Afrikanen te geven.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou, in dat geval zou kun je je woning maar beter vast in de verkoop zetten en van het geld een camper kopen
Koos, jij hebt het vak geschiedenis zeker vroeg laten vallen?quote:Op donderdag 10 september 2015 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha juist, de EU/Den Haag gaat mij onder dreiging van geweld uit mijn huis trappen.
Maar natuurlijk. Verwacht je dat ik hier serieus op inga?
Ik mag echt hopen dat er tussen de vluchtelingen goed opgeleid medisch personeel is, en met name in de geestelijke gezondheidszorg. Die kunnen van de blinde paniek mooi hun werk maken.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aha juist, de EU/Den Haag gaat mij onder dreiging van geweld uit mijn huis trappen.
Ah gossie, meneer denkt dat een Godwin zijn gelijk bewijst.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Koos, jij hebt het vak geschiedenis zeker vroeg laten vallen?
Nee hoor, jongen. Dit is van alle tijden. Ook nu zijn er in Syrië mensen met een koophuis. In jouw optiek hoeven die zich geen zorgen te maken.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah gossie, meneer denkt dat een Godwin zijn gelijk bewijst.
quote:Op donderdag 10 september 2015 16:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee hoor, jongen. Dit is van alle tijden. Ook nu zijn er in Syrië mensen met een koophuis. In jouw optiek hoeven die zich geen zorgen te maken.
En waarom zou een vergelijking met Syrië gerechtvaardigd zijn?quote:Op donderdag 10 september 2015 16:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nee hoor, jongen. Dit is van alle tijden. Ook nu zijn er in Syrië mensen met een koophuis. In jouw optiek hoeven die zich geen zorgen te maken.
Er zullen nooit mensen rechtstreeks hun huis uitgejaagd worden voor asielzoekers. Wel zal het huren voor sommige mensen te duur gemaakt worden, waardoor die terecht komen op een camping.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:22 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Waarom niet? Dat was toch ook een beschaafd land, waar het nog niet zo lang geleden goed toeven was?quote:Op donderdag 10 september 2015 16:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En waarom zou een vergelijking met Syrië gerechtvaardigd zijn?
Dat ligt meer aan het verrotte woningbeleid in Nederland dan aan asielzoekers.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zullen nooit mensen rechtstreeks hun huis uitgejaagd worden voor asielzoekers. Wel zal het huren voor sommige mensen te duur gemaakt worden, waardoor die terecht komen op een camping.
Ja, baas.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:43 schreef Frutsel het volgende:
Kan het aub normaal? Prima dat meningen verschillen en dat jullie elkaar willen bestrijden met argumenten maar kom op zeg... laat elkaar in waarde en laat dat sneren en onderbuik gevoel ff achterwege. Ook dat wil de EU
Yes, maar de paniek en de vergelijkingen die worden getrokken zijn wel op het belachelijke af. Er zijn in tegenstelling tot het midden oosten geen drones, geen bommen, geen onthoofdingen, geen gifgas, geen executies. Er zijn alleen mensen.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:43 schreef Frutsel het volgende:
Kan het aub normaal? Prima dat meningen verschillen en dat jullie elkaar willen bestrijden met argumenten maar kom op zeg... laat elkaar in waarde en laat dat sneren en onderbuik gevoel ff achterwege. Ook dat wil de EU
Dat is een glijdende schaal. Als er aan het eind van jouw straat een AZC komt voor 1500 jongemannen van rond de 25 jaar oud, dan word je inderdaad niet rechtstreeks uit je huis gejaagd. Daar heb je gelijk in.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:43 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zullen nooit mensen rechtstreeks hun huis uitgejaagd worden voor asielzoekers. Wel zal het huren voor sommige mensen te duur gemaakt worden, waardoor die terecht komen op een camping.
Nog niet, nee. En dat willen graag zo houden. Daar gaat de discussie juist over.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Yes, maar de paniek en de vergelijkingen die worden getrokken zijn wel op het belachelijke af. Er zijn in tegenstelling tot het midden oosten geen drones, geen bommen, geen onthoofdingen, geen gifgas, geen executies. Er zijn alleen mensen.
De drones en bommen komen van de internationale coalitie. De onthoofdingen, gifgas aanvallen en executies komen van IS en Assad, en ongetwijfeld ook van andere groeperingen daar. De mensen die er voor vluchten zijn hier. En jij raakt daarvan in paniek en roept "oorlog" en "grenzen dicht" .quote:Op donderdag 10 september 2015 16:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Nog niet, nee. En dat willen graag zo houden. Daar gaat de discussie juist over.
Ik weet niet waar jij die 300K vandaan hebt, maar dat is niet de kwestie.quote:Op donderdag 10 september 2015 16:56 schreef Toefjes het volgende:
In de regio zijn meer dan 4 miljoen vluchtelingen. Hier moeten 300K worden verdeeld. Nederland krijgt een fractie daarvan. Er is dus opvang in de regio, en wij krijgen een relatief kleine groep. Per asielzoeker krijgen we 6000 euro van de EU ving ik op in het kamerdebat. Ik zie geen reden voor paniek, wel een situatie die we zorgvuldig moeten behandelen.
Die heb ik gisteren gezien bij Jeroen Pauw. Vond de vergelijking met Libanon ook wel bizar: 1 miljoen vluchtelingen daar, terwijl het land 3 keer zo klein is als Nederland. De Kloothommels daar stuiteren denk ik door de kamer heen van ellende.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij die 300K vandaan hebt, maar dat is niet de kwestie.
Het probleem is dat met elke toezegging die door de EU of Nederlandse regering wordt gedaan, het nóg aantrekkelijker wordt voor een migrant of vluchteling om hier naar toe te komen. De zogenaamde aanzuigende werking.
Dit situatie waarin we nu zitten, met dit kabinet, is dat bij elke toename van migranten, de deur wéér iets verder wordt opengezet door de regering, zodat er nóg meer migranten komen.
Ad infinitum.
Wat een grappenmaker die Samsom. Het vol = vol argument geldt wel voor andere landen maar NIET voor Nederland. BESPOTTTELIJKquote:Op donderdag 10 september 2015 16:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
quote:'Veel te vol'
Samsom ziet het helemaal niet zitten om meer vluchtelingen op te vangen in Libanon. Dat is volgens hem geen 'veilig derde land'. "Het is daar al veel te vol. In Libanon is een kwart van de bevolking vluchteling. Die leven niet in vluchtelingenkampen, maar in garages of bouwvallen. Laten we ze hervestigen in Europa."
De andere extreme kant is Saudi Arabie: een groot en rijk buurland, 0 vluchtelingen. Tja.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Die heb ik gisteren gezien bij Jeroen Pauw. Vond de vergelijking met Libanon ook wel bizar: 1 miljoen vluchtelingen daar, terwijl het land 3 keer zo klein is als Nederland. De Kloothommels daar stuiteren denk ik door de kamer heen van ellende.
Inderdaad. Zeker als je de geschiedenis van Libanon kent, weet je dat het opvangen van grote groepen Moslims daar niet bepaald goed is uitgepakt in het verleden.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:06 schreef Toefjes het volgende:
Die heb ik gisteren gezien bij Jeroen Pauw. Vond de vergelijking met Libanon ook wel bizar: 1 miljoen vluchtelingen daar, terwijl het land 3 keer zo klein is als Nederland. De Kloothommels daar stuiteren denk ik door de kamer heen van ellende.
Wat Saudi Arabië doet, of eigenlijk nalaat is schandalig, mee eens. Maar het is geen excuus om zelf niks te doen. Als je ziet dat er iemand verdrinkt, en 20 mensen doen niks. Doe jij dan ook niks?quote:Op donderdag 10 september 2015 17:19 schreef Homey het volgende:
[..]
De andere extreme kant is Saudi Arabie: een groot en rijk buurland, 0 vluchtelingen. Tja.
Initieel vallen de aantallen naar Nederland wel mee. Grote kans wel dat het meer wordt, en terugkeer is in de praktijk niet aan de orde. Veel uitgeprocedeerde asielzoekers lopen nog steeds rond in Nederland. Relatief gezien zitten bizar veel immigranten in de bijstand, dat is het echte probleem. Ik vind dat de grenzen in principe open moeten zijn, dat past bij een vrij land, maar wel mensen toelaten die daadwerkelijk iets bijdragen aan de samenleving en bereid zijn te integreren. Vroeger zijn hier forse fouten mee gemaakt, en het is niet de bedoeling dat die geschiedenis zich herhaalt.
Nee, je moet je beleid als Nederland niet drastisch aanpassen omdat Saudi Arabie wel of niet iets doet. Je kunt die lui wel flink aanspreken, alhoewel dat eerder een primaire taak is van de VN.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat Saudi Arabië doet, of eigenlijk nalaat is schandalig, mee eens. Maar het is geen excuus om zelf niks te doen. Als je ziet dat er iemand verdrinkt, en 20 mensen doen niks. Doe jij dan ook niks?
Spreiding en mensen helpen aan werk zijn instrumenten die je in zou kunnen zetten. Maar als we massaal klaarstaan om "oorlog" te roepen, dan kan er niet veel goeds van komen, dan gaat het zeker fout.
Dat bereik je alleen niet met emo-politiek gevoed door zielige verhalen in de media. Er is een realistische kijk nodig op de crisis, waarbij men tevens onderkent dat een vrije samenleving niet werkt voor mensen met totalitaire ideeën (islam). Conflicten in het Midden-Oosten zijn het directe gevolg van de cultuur die daar heerst. Vergelijk het met het Europa van de Middeleeuwen, waar godsdienstoorlogen aan de orde van de dag waren. Zolang die cultuur niet verandert, zolang er geen Verlichting plaatsvindt binnen de islam zoals die onder Europese christenen heeft plaatsgevonden, importeer je de problemen die inherent zijn aan de cultuur naar hier.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:19 schreef Homey het volgende:
Vroeger zijn hier forse fouten mee gemaakt, en het is niet de bedoeling dat die geschiedenis zich herhaalt.
Wat mij betreft is de opvang tijdelijk trouwens. Dus, stel dat je je baan verliest en je huis afbrandt, dat je ouders of andere aardige mensen zeggen: "kom maar bij ons, anders slaap je op straat. Maar, als je hier brokken maakt, dan vlieg je er alsnog uit".quote:Op donderdag 10 september 2015 17:45 schreef Homey het volgende:
[..]
Nee, je moet je beleid als Nederland niet drastisch aanpassen omdat Saudi Arabie wel of niet iets doet. Je kunt die lui wel flink aanspreken, alhoewel dat eerder een primaire taak is van de VN.
Mijn punt is dat die mensen zelf ook het werk zullen moeten, anders krijg je weer zo'n verloren generatie zoals we nu bekend mee zijn met Marokkanen en Somaliers.
Zie hier het overzicht: http://www.parool.nl/paro(...)e-10-Somaliers.dhtml
Met name groepen uit het Midden-Oosten en andere Islamitische landen scoren onthutsend slecht. Wat is daar toch mee? Wil je meer van dit soort kansloze groepen toelaten? Of je gaat de selectie veel strenger maken, alleen hoog-opgeleiden en bereidheid tot integratie bijvoorbeeld.
Tijdelijke opvang is een fabeltje. Veel uitgeprocedeerde asielzoekers lopen nog steeds rond in Nederland. Diegene die hier wel legaal 'tijdelijk' kwamen zijn grotendeels gebleven. Dat zal ook zo gaan met de migranten die nu opnemen, zeker als de meeste van hen in een uitkering belanden. Bovendien is het wishful thinking dat de conflicten in het Midden-Oosten zomaar opgelost worden.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:50 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat mij betreft is de opvang tijdelijk trouwens. Dus, stel dat je je baan verliest en je huis afbrandt, dat je ouders of andere aardige mensen zeggen: kom maar bij ons, anders slaap je op straat. Maar, als je hier brokken maakt, dan vlieg je er alsnog uit.
Je vindt weer een baan, je vindt een leuk huisje en dan zeg je uit jezelf, of die aardige mensen zeggen: En nu is deze periode weer voorbij. Je bedankt ze voor alles wat ze voor je gedaan hebben en met een warm hart keer je weer terug.
Ik weet, nu ben ik niet realistisch. Maar, waarom zouden we eigenlijk niet zulke voorwaarden mogen stellen?
De basis voor Marokkanen is geheel anders, die mochten de rotbaantjes hebben die wij niet wilden. Een hele andere basis dan het warme nest dat opvang biedt waar het thuis niet meer leefbaar is. Hét voorbeeld dat tijdelijke immigratie niet werkt. Die lessen moeten we absoluut serieus nemen.
Het is dan de keuze van de asielzoekers zelf, óf terugkeren en het moederland weer opbouwen, of hier illegaal blijven zonder inkomsten. Het zal de internationale gemeenschap stimuleren het conflict in Syrie versneld op te willen lossen.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:53 schreef Homey het volgende:
[..]
Tijdelijke opvang is een fabeltje. Veel uitgeprocedeerde asielzoekers lopen nog steeds rond in Nederland. Diegene die hier wel legaal 'tijdelijk' kwamen zijn grotendeels gebleven. Dat zal ook zo gaan met de migranten die nu opnemen, zeker als de meeste van hen in een uitkering belanden. Bovendien is het wishful thinking dat de conflicten in het Midden-Oosten zomaar opgelost worden.
Na vijf jaar in Nederland te zijn verbleven met een verblijfsvergunning, mag je het Nederlanderschap aanvragen. Dan mogen ze hier dus legaal in de bijstand blijven. Het CDA pleitte mede daarom voor een ontheemdenstatus, niet zo'n slecht idee als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:57 schreef Toefjes het volgende:
Het is dan de keuze van de asielzoekers zelf, óf terugkeren en het moederland weer opbouwen, of hier illegaal blijven zonder inkomsten.
Eenmaal hier gaan ze nooit weer weg.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:11 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nederland wil..... maar dat word ter uitdrukking gebracht door het kabinet.
Dus is het mogelijk dat de Nederlandse Regering niet doet wat het volk wenst?
Ja verdorrie zeg, wat vervelend nu. Dat gebeurd inderdaad.
Dus iedereen kan zeuren en klagen maar het helpt geen ene zier. Er komt een deel asielzoekers naar nederland of je dit nu leuk vind of niet.
En ik heb het al eens meer beweerd: de meeste mensen zijn niet tegen opvang of hulp maar zijn tegen permanent verblijf!
Pardon? Wat moeten wij oplossen? Omdat ze er in Afrika en het Midden-Oosten een puinzooi van maken? Dacht het even niet.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:09 schreef Beathoven het volgende:
Waarom valt die term emo-politiek. Het is een probleem dat ons allemaal overkomt en we moeten het probleem op zien te lossen. En als westerse beschaving doen we dat niet door mensen het land uit te knuppelen omdat er 10% kwaadwillenden tussen kunnen zitten. Dus moet er wat gebeuren en deze mensen aan t werk helpen is de eerste stap zodat ze niet het hele verzorginsstaat-systeem naar de afgrond helpen, maar zelf ook bijdragen aan het systeem. De beste oplossing.
bronquote:Honderden vluchtelingen gaan uit eten
Ongeveer 350 vluchtelingen gaan donderdagavond uit eten bij mensen in de regio Apeldoorn. De Apeldoorners halen hun gasten op bij de Americahal, die sinds ruim een week in gebruik is als opvang voor zeshonderd asielzoekers.
De zogenoemde Meet & Eat is het eerste project van de organisatie ikbeneengastgezin.nl. Deze organisatie is vorige week opgezet vanuit de Apeldoornse kerkgemeenschap De Basis om iets te doen voor de stroom vluchtelingen die naar Nederland komt. Het initiatief is geëxplodeerd, zegt een woordvoerder. Er zijn al bijna 23.000 aanmeldingen uit heel Nederland binnen.
Vluchtelingen konden zichzelf aanmelden voor een maaltijd bij een Nederlands gezin. De meeste gasten komen uit Syrië en Eritrea. De gastgezinnen is daarom geadviseerd een gerecht met kip en rijst te maken. Omdat veel asielzoekers moslim zijn, is de gezinnen ook aangeraden geen alcohol te schenken of te drinken en gepaste kleding te dragen. Als het contact prettig verloopt kunnen Apeldoorners 'hun' vluchtelingen ook met andere dingen gaan helpen of zelfs een tijdelijke logeerplek aanbieden.
De Apeldoornse initiatiefnemers hopen hun project volgende week over de rest van Nederland te kunnen uitrollen. Er zijn contacten gelegd met vrijwilligers van kerken en andere organisaties in de rest van het land, aldus een woordvoerder.
Die puinzooi in het Midden-Oosten hebben wij gemaakt.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:38 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Pardon? Wat moeten wij oplossen? Omdat ze er in Afrika en het Midden-Oosten een puinzooi van maken? Dacht het even niet.
De islam en het extreme geboorteoverschot zijn geen producten van het westen. Wij zijn nergens schuldig aan.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Die puinzooi in het Midden-Oosten hebben wij gemaakt.
15 jaar geleden had je dit soort problemen niet, en toen begon het Westen landjepik te doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:44 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De islam en het extreme geboorteoverschot zijn geen producten van het westen. Wij zijn nergens schuldig aan.
Wat een onzin. 15 jaar geleden had je die problemen ook. Alleen nog geen idioten die riepen dat ze hier welkom zijnquote:Op donderdag 10 september 2015 19:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
15 jaar geleden had je dit soort problemen niet, en toen begon het Westen landjepik te doen.
Omdat mensen echt denken dat je wat goeds doet door een illegaal in huis te nemen.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:48 schreef Twiitch het volgende:
Omdat veel asielzoekers moslim zijn, is de gezinnen ook aangeraden geen alcohol te schenken of te drinken en gepaste kleding te dragen.
Berg je dochters
Waarom zou je hier vrijwillig aan meedoen.
Het is ook nooit goed hè, man man man.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:48 schreef Twiitch het volgende:
We we we. Wanneer men Ghadaffi z'n gang had laten gaan met duizenden doden tot gevolg was dat zeker ook "onze" schuld geweest?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:47 schreef Perrin het volgende:
Libië hebben we ook de chaos in geholpen.
quote:Op donderdag 10 september 2015 19:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed hè, man man man.
Saddam had besloten de olie niet meer in dollars af te rekenen en Ghadaffi was van plan van de dollar af te stappen. En nu zijn ze allebei dood, de olie wordt gewoon weer in dollars afgerekend en de dollar die in verval geraakt was herstelde weer.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:52 schreef Perrin het volgende:
Soms zijn dictators die orde houden het mindere kwaad.
Het is al vaker gezegd, maar toen België 100 jaar geleden in oorlog was, nam Nederland óók 1 miljoen vluchtelingen op. Dat is normaal als buurland.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:06 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Samsom is een misselijk mannetje. Misbruikt zijn gehandicapte kind en bedrogen vrouw in een campagne-spotje om maar stemmen te winnen voor zijn partijtje van de arbeid.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:19 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Wat een grappenmaker die Samsom. Het vol = vol argument geldt wel voor andere landen maar NIET voor Nederland. BESPOTTTELIJK
[..]
Daar zeg je een waar woord. Een goede dictator is beter dan een slechte democratie.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:52 schreef Perrin het volgende:
Soms zijn dictators die orde houden het mindere kwaad.
Dit soort zaken kosten al jaren lang geld trouwens. Ontwikkelingshulp, waar steeds meer en meer op bezuinigd is, om de belastingbetaler te ontzien. En de reis ter voet naar India is niet helemaal realistisch natuurlijk als je in Aleppo of Kobani woont. Het aantal kilometer door oorlogsgebied is niet te doen.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is al vaker gezegd, maar toen België 100 jaar geleden in oorlog was, nam Nederland óók 1 miljoen vluchtelingen op. Dat is normaal als buurland.
Maar nu is België niet in oorlog, gelukkig niet. En wij ook niet.
Alleen ergens ver weg is er een oorlog gaande. Vreselijk, maar het is een oorlog waar Nederland niets mee te maken heeft. Het is geen buurland, sterker nog, er liggen minstens 10 landen en duizenden kilometers tussen Syrië en Nederland.
Het is dus volstrekt onlogisch en onredelijk om die mensen hier op te willen vangen. Dan zou je ze met evenveel recht kunnen opvangen in India of Uganda. En dat gebeurt ook niet.
Helaas zitten wij in Nederland opgescheept met een stel incompetente politici, die uit een soort zelfhaat of misplaatst schuldgevoel, zich steeds maar wil mengen in andere oorlogen, en daarbij het liefst de barmhartige Samaritaan uithangt. En er onder tafel natuurlijk goed aan verdient, dat spreekt voor zich, op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Soms is dat inderdaad verstandig. Als je zelf het risico loopt te verzuipen, kun je beter aan de kant blijven staan.quote:Op donderdag 10 september 2015 17:35 schreef Toefjes het volgende:
Wat Saudi Arabië doet, of eigenlijk nalaat is schandalig, mee eens. Maar het is geen excuus om zelf niks te doen. Als je ziet dat er iemand verdrinkt, en 20 mensen doen niks. Doe jij dan ook niks?
De afstand naar India is hetzelfde als de afstand naar Nederland - dus ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:23 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit soort zaken kosten al jaren lang geld trouwens. Ontwikkelingshulp, waar steeds meer en meer op bezuinigd is, om de belastingbetaler te ontzien. En de reis ter voet naar India is niet helemaal realistisch natuurlijk als je in Aleppo of Kobani woont. Het aantal kilometer door oorlogsgebied is niet te doen.
Ahh vroeger, die goede oude tijd dat mensen nog niet met vliegtuigen de hele wereld over vlogen, nog geen snelwegen alle grote steden met elkaar verbonden en mensen nog niet makkelijk over de hele wereld konden reizen. De oplossing is duidelijk alle brandstoffen afschaffen en weer reizen per paard en met zeilschepen, redt de wereld weg met de vooruitgang.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:15 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het is al vaker gezegd, maar toen België 100 jaar geleden in oorlog was, nam Nederland óók 1 miljoen vluchtelingen op. Dat is normaal als buurland.
Maar nu is België niet in oorlog, gelukkig niet. En wij ook niet.
Alleen ergens ver weg is er een oorlog gaande. Vreselijk, maar het is een oorlog waar Nederland niets mee te maken heeft. Het is geen buurland, sterker nog, er liggen minstens 10 landen en duizenden kilometers tussen Syrië en Nederland.
Het is dus volstrekt onlogisch en onredelijk om die mensen hier op te willen vangen. Dan zou je ze met evenveel recht kunnen opvangen in India of Uganda. En dat gebeurt ook niet.
Helaas zitten wij in Nederland opgescheept met een stel incompetente politici, die uit een soort zelfhaat of misplaatst schuldgevoel, zich steeds maar wil mengen in andere oorlogen, en daarbij het liefst de barmhartige Samaritaan uithangt. En er onder tafel natuurlijk goed aan verdient, dat spreekt voor zich, op kosten van de Nederlandse belastingbetaler.
Tja, dan kan ik het je ook niet duidelijker uitleggen.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De afstand naar India is hetzelfde als de afstand naar Nederland - dus ik zie het probleem niet.
Het toppunt van onderdanigheid. De asielzoekers worden ook gratis gepijpt door Apeldoornse huisvrouwen.quote:
Omdat je met mensen te maken hebt. Waar mensen zijn is enorm veel misbruik. Jij gaat veel te veel uit van een mensheid die elkaar het beste gunt. Maar kijk eens om je heen? Zie je ook daadwerkelijk een mensheid die elkaar het beste gunt? Of zie je een enorme mierenhoop vol met egootjes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen maar zichzelf alles?quote:Op donderdag 10 september 2015 17:50 schreef Toefjes het volgende:
Ik weet, nu ben ik niet realistisch. Maar, waarom zouden we eigenlijk niet zulke voorwaarden mogen stellen?
Dat was toevallig wel die tijd waarin het vluchtelingenverdrag is opgesteld, waar iedereen ze nu op beroept.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ahh vroeger, die goede oude tijd dat mensen nog niet met vliegtuigen de hele wereld over vlogen, nog geen snelwegen alle grote steden met elkaar verbonden en mensen nog niet makkelijk over de hele wereld konden reizen. De oplossing is duidelijk alle brandstoffen afschaffen en weer reizen per paard en met zeilschepen, redt de wereld weg met de vooruitgang.
Nee dat klopt niet hoor, die kwamen er pas na WO2 omdat men zich nogal schaamde dat men Joden had teruggestuurd naar de regio die later toch niet zo veilig bleek.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:27 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat was toevallig wel die tijd waarin het vluchtelingenverdrag is opgesteld, waar iedereen ze nu op beroept.
Ja, die regio was Duitsland. De joden werden teruggestuurd door de Zwitsers. Een totaal andere situatie dus.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee dat klopt niet hoor, die kwamen er pas na WO2 omdat men zich nogal schaamde dat men Joden had teruggestuurd naar de regio die later toch niet zo veilig bleek.
Zuur he, mensen die geinteresseerd zijn in vluchtelingen?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:26 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Het toppunt van onderdanigheid. De asielzoekers worden ook gratis gepijpt door Apeldoornse huisvrouwen.
Oke. Aleppo en Kobani liggen heeeeeel dicht bij de Turkse grens waar geen oorlog is. Dus hoeven de mensen niet ver te lopen om vrede te bereiken. Nu gaan ze de andere kant op, naar India! Moeten ze heeeeeeel veel kilometers lopen door oorlogsgebied met hele gemene mannen en vliegtuigen die bommen werpen.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Omdat je met mensen te maken hebt. Waar mensen zijn is enorm veel misbruik. Jij gaat veel te veel uit van een mensheid die elkaar het beste gunt. Maar kijk eens om je heen? Zie je ook daadwerkelijk een mensheid die elkaar het beste gunt? Of zie je een enorme mierenhoop vol met egootjes die elkaar het licht in de ogen niet gunnen maar zichzelf alles?
Nou?
Nee de joden werden ook teruggestuurd door de VS.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:30 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, die regio was Duitsland. De joden werden teruggestuurd door de Zwitsers. Een totaal andere situatie dus.
Nederland heeft niets te maken met Syrië.
Als er in Chili oorlog komt, moeten wij die mensen dan ook opvangen?
Ja, okay, maar ik dacht dat we het hadden over beschaafde landen.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee de joden werden ook teruggestuurd door de VS.
http://historiek.net/amer(...)elingen-terug/43458/
Dat is geen antwoord op mijn bericht hoor. Heb je gezelzen waar het over ging?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:31 schreef Toefjes het volgende:
Hemelsbreed ligt het misschien even ver, maar de omstandigheden zijn heel anders. Snap je? Ohja, in Europa geven ze je misschien wat meer water. Waar een mens niet zonder kan. Dat krijg je ook niet zo makkelijk als je naar India loopt.
En daar hoort Zwitserland wel bij maar de VS niet?quote:Op donderdag 10 september 2015 20:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, okay, maar ik dacht dat we het hadden over beschaafde landen.
Wat mij betreft niet. Veel van de ellende in de wereld wordt veroorzaakt door de VS.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
En daar hoort Zwitserland wel bij maar de VS niet?
Waar haal je dit vandaan? Of verzin je het?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:48 schreef Twiitch het volgende:
Omdat veel asielzoekers moslim zijn, is de gezinnen ook aangeraden geen alcohol te schenken of te drinken en gepaste kleding te dragen.
Berg je dochters
quote:Op donderdag 10 september 2015 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan? Of verzin je het?
bronquote:Honderden vluchtelingen gaan uit eten
Ongeveer 350 vluchtelingen gaan donderdagavond uit eten bij mensen in de regio Apeldoorn. De Apeldoorners halen hun gasten op bij de Americahal, die sinds ruim een week in gebruik is als opvang voor zeshonderd asielzoekers.
De zogenoemde Meet & Eat is het eerste project van de organisatie ikbeneengastgezin.nl. Deze organisatie is vorige week opgezet vanuit de Apeldoornse kerkgemeenschap De Basis om iets te doen voor de stroom vluchtelingen die naar Nederland komt. Het initiatief is geëxplodeerd, zegt een woordvoerder. Er zijn al bijna 23.000 aanmeldingen uit heel Nederland binnen.
Vluchtelingen konden zichzelf aanmelden voor een maaltijd bij een Nederlands gezin. De meeste gasten komen uit Syrië en Eritrea. De gastgezinnen is daarom geadviseerd een gerecht met kip en rijst te maken. Omdat veel asielzoekers moslim zijn, is de gezinnen ook aangeraden geen alcohol te schenken of te drinken en gepaste kleding te dragen. Als het contact prettig verloopt kunnen Apeldoorners 'hun' vluchtelingen ook met andere dingen gaan helpen of zelfs een tijdelijke logeerplek aanbieden.
De Apeldoornse initiatiefnemers hopen hun project volgende week over de rest van Nederland te kunnen uitrollen. Er zijn contacten gelegd met vrijwilligers van kerken en andere organisaties in de rest van het land, aldus een woordvoerder.
Ja, we hebben nog een kip.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:50 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Baal je er van dat je geen uitnodiging hebt ontvangen?
De onderdanige zelfcensuur is weer om je krom te lachen.quote:
Jij past ook je kleding aan? In dit geval moslims omdat aanstoot kan geven.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:59 schreef LXIV het volgende:
Nou ja. Het lijkt me logisch dat wanneer je mensen uitnodigt die geen varkensvlees willen eten, je ook geen varkensvlees serveert. Dat is gastvrijheid, dat heeft niets met onderdanigheid te maken. Als jij bij mij komt eten en je wil geen kip hebben, dan krijg je ook wat anders.
Als ik mensen uitnodig, dan zijn ze mijn gast en dan zorg ik dat ze het naar hun zin hebben. Ja, dus als ik een moslim uitnodig dan laat ik mijn vrouw niet halfnaakt het eten op tafel zetten. (Als ik geen moslim uitnodig ook trouwens). Als ik daar niet mee om kan gaan, dan nodig ik ze niet uit.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Jij past ook je kleding aan? In dit geval moslims omdat aanstoot kan geven.
Dit dus.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:59 schreef LXIV het volgende:
Het probleem zijn de Europese politici, zoals Juncker, die een totaal waanzinnige toespraak houdt waarin hij zijn plannen uitlegt om Europa compleet om te volken. Net alsof je met Afrikanen net zo'n succesvolle staat kunt opbouwen als met Europeanen. Net alsof dit ook maar enigszins in het belang is van de Europese volkeren zelf.
Zou je wel willen hequote:Op donderdag 10 september 2015 20:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan? Of verzin je het?
Dan zetten die ze toch gewoon weer over de grens met Macedonie enz enz tot ze weer in Turkije zijn.quote:Op donderdag 10 september 2015 20:46 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
http://www.gva.be/cnt/dmf20150909_01858430/hongarije-plant-militaire-manoeuvres-aan-servische-grens
Hongarije stuurt militairen naar de Servische grens en gaat vanaf 15 september afgewezen asielzoekers direct terug de grens overzetten naar Servië. Kan mij echt niet voorstellen dat de Serven dit gaan accepteren.
Mooi initiatief, maar ook wel een beetje naief. Persoonlijk ben ik hier erg voorzichtig mee omdat ik er enige ervaring mee heb die deze mensen niet hebben. Het is goed een soort buddy voor ze te zijn met het oplossen van problemen. Maar het is vooral in 't begin erg goed aanvoelen wat voor vlees je in de kuip hebt en mensen niet te snel als vriend gaan zien. Een Turkse collega was erg gul tot op het punt dat ze een Iraakse vluchteling zelfs geld uit ging lenen, ging om een bedrag van 500 euro. En die had ze maanden later nog niet terug.quote:
Ja want 7.000 asielzoekers is zo'n tsunami dat daardoor 16 miljoen Nederlanders uit hun huis moeten.quote:
Er wonen ondertussen al 3 miljoen allochtonen in Nederland, en het tempo waarin er bij komen stijgt nog steeds. Waar dat getal van 7.000 vandaan komt weet ik niet. Het is volgens mij alleen maar de extra instroom van de laatste maanden. Bereken deze stroom eens over 10 jaar, inclusief gezinshereniging en aanzuigende werking. Dan heb je het al snel over 700.000.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja want 7.000 asielzoekers is zo'n tsunami dat daardoor 16 miljoen Nederlanders uit hun huis moeten.
Riiiiiight.
Ja en? Het is geen 1950 meer. Met dat geestelijke tegen-de-stroom-in-zwemmen, door alsmaar de wens te koesteren dat die allochtonen er 'eigenlijk' niet zouden moeten zijn, word je alleen maar ongelukkig.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:11 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er wonen ondertussen al 3 miljoen allochtonen in Nederland, en het tempo waarin er bij komen stijgt nog steeds.
Ja en ik ben Sinterklaas.quote:Waar dat getal van 7.000 vandaan komt weet ik niet. Het is volgens mij alleen maar de extra instroom van de laatste maanden. Bereken deze stroom eens over 10 jaar, inclusief gezinshereniging en aanzuigende werking. Dan heb je het al snel over 700.000.
Ik vind dat een vrij conservatieve schatting. Ook als je de plannen van Juncker en Timmermans hoort.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Het is geen 1950 meer. Met dat geestelijke tegen-de-stroom-in-zwemmen, door alsmaar de wens te koesteren dat die allochtonen er 'eigenlijk' niet zouden moeten zijn, word je alleen maar ongelukkig.
[..]
Ja en ik ben Sinterklaas.
Hier gaat mij het bloed werkelijk al van koken, wij moeten ons steeds maar aanpassen. Wanneer passen ze zicht eens aan ons aan?quote:Op donderdag 10 september 2015 19:48 schreef Twiitch het volgende:
Berg je dochters
Ja, dat was het echt. Voor- en tegengeluiden. Prima .quote:Op donderdag 10 september 2015 22:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat was de uitzending van studio powned een verademing om te zien. Eindelijk rationele weergave van de situatie in de media
Ja iddquote:Op donderdag 10 september 2015 22:23 schreef Revolution-NL het volgende:
Wat was de uitzending van studio powned een verademing om te zien. Eindelijk een rationele weergave van de situatie in de media
We zijn nu op het moment aangekomen dat we moeten kiezen: Het is wij of het is zijn.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:22 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Hier gaat mij het bloed werkelijk al van koken, wij moeten ons steeds maar aanpassen. Wanneer passen ze zicht eens aan ons aan?
En wat zo smerig is, ik hoorde/of las vandaag een gast die vertelde dat ze die vluchtelingen snel aan het werk willen hebben. Dus bij de instroom gaan ze uitzoeken of er krachten zijn voor banen die hier haast niet kunnen opgevuld worden. Het gaat zoals usual weer om de knikkers.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
We zijn nu op het moment aangekomen dat we moeten kiezen: Het is wij of het is zijn.
Grenzen dicht! Alle asielzoekers en illegalen uitzetten!
IN mijn dorp komen er 400 meer, we hadden er al 600. Maar geen last van ver bij mij uit de buurtquote:Op donderdag 10 september 2015 22:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
Bij mij in de buurt komt mogelijk ook een AZC. Zal nog wel wat protest komen van buurtbewoners, maar ga er op basis van eerdere ervaringen niet vanuit dat onze burgervader ook maar enig oor heeft voor de democratische meerderheid.
Maar goed, laat maar zien dan, dat het zonder problemen en overlast kan. Dat er niet allemaal van die lui gaan rondhangen in het winkelcentrum en noem maar op. Dat voordeel van de twijfel gun ik ze eenmalig.
En wat is daar mis mee? Is het beter als vluchtelingen werkloos rondhangen in het winkelcentrum terwijl de werkgever geen geschikte werknemer kan vinden?quote:Op donderdag 10 september 2015 22:35 schreef maryen65 het volgende:
[..]
En wat zo smerig is, ik hoorde/of las vandaag een gast die vertelde dat ze die vluchtelingen snel aan het werk willen hebben. Dus bij de instroom gaan ze uitzoeken of er krachten zijn voor banen die hier haast niet kunnen opgevuld worden. Het gaat zoals usual weer om de knikkers.
We kunnen de werklozen hier er ook voor opleidenquote:Op donderdag 10 september 2015 22:41 schreef Igen het volgende:
[..]
En wat is daar mis mee? Is het beter als vluchtelingen werkloos rondhangen in het winkelcentrum terwijl de werkgever geen geschikte werknemer kan vinden?
Natuurlijk gaat het om de knikkers. Hier slaat de eigenaar van de grond waar het AZC moet komen er meteen een financieel slaatje uit. Die casht even snel over de rug van het asielzoekersprobleem.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:35 schreef maryen65 het volgende:
[..]
En wat zo smerig is, ik hoorde/of las vandaag een gast die vertelde dat ze die vluchtelingen snel aan het werk willen hebben. Dus bij de instroom gaan ze uitzoeken of er krachten zijn voor banen die hier haast niet kunnen opgevuld worden. Het gaat zoals usual weer om de knikkers.
Die echte Hollandse VOC-mentaliteit hè.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het om de knikkers. Hier slaat de eigenaar van de grond waar het AZC moet komen er meteen een financieel slaatje uit. Die casht even snel over de rug van het asielzoekersprobleem.
Alsof het daar bij blijft. Die 7000 zijn bovenop de reeds toegezegde 2000. Daarnaast komen er nu wekelijks tussen de 1800-2000 bij. Dan zit je al boven de 100.000 per jaar. Gezinshereniging nog niet eens meegeteld.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja want 7.000 asielzoekers is zo'n tsunami dat daardoor 16 miljoen Nederlanders uit hun huis moeten.
Riiiiiight.
Wekelijks 2K erbij?quote:Op donderdag 10 september 2015 22:55 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
Alsof het daar bij blijft. Die 7000 zijn bovenop de reeds toegezegde 2000. Daarnaast komen er nu wekelijks tussen de 1800-2000 bij. Dan zit je al boven de 100.000 per jaar.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ielzoekers-per-week/quote:Op donderdag 10 september 2015 22:58 schreef marsan het volgende:
[..]
Wekelijks 2K erbij?
Waar heb je dat vandaan als ik vragen mag?
Dat is best een hoop ja. Maar t zijn alleen aanvragen als ik t begrijp. Daar zullen maar weinig van echt mogen blijven denk ik.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:59 schreef Sylv3se het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)ielzoekers-per-week/
Dat was vorige maand, het zal nu wel weer wat hoger liggen.
aha, daarom zo blij. Jij ziet allemaal extra pietjes beschikbaar komenquote:Op donderdag 10 september 2015 22:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja en? Het is geen 1950 meer. Met dat geestelijke tegen-de-stroom-in-zwemmen, door alsmaar de wens te koesteren dat die allochtonen er 'eigenlijk' niet zouden moeten zijn, word je alleen maar ongelukkig.
[..]
Ja en ik ben Sinterklaas.
Nog wat cijfertjes:quote:Op donderdag 10 september 2015 23:01 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat is best een hoop ja. Maar t zijn alleen aanvragen als ik t begrijp. Daar zullen maar weinig van echt mogen blijven denk ik.
quote:Nederland verwacht dit jaar een instroom van 35.000 asielzoekers. Dat is inclusief nareizigers, zoals achtergebleven familie. Dat laat het ministerie van Veiligheid en Justitie aan RTL Nieuws weten. In andere Europese landen is het alle hens aan dek.
Ter vergelijking: Duitsland gaat dit jaar uit van 800.000 vluchtelingen en een land als Oostenrijk, dat ruim 8,5 miljoen inwoners telt, denkt er 80.000 op te nemen. Nederland is in dat opzicht weinig populair bij migranten. Dat komt onder andere door de geografische ligging.
...
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)r-35000-asielzoekers
quote:7200 extra vluchtelingen naar Nederland, is dat veel?
...
Nederland verwacht dit jaar een instroom van 35.000 asielzoekers. Dat is inclusief nareizigers, zoals achtergebleven familie, zegt het ministerie van Veiligheid en Justitie. Overigens klopten in de eerste zes maanden van 2015 'slechts' 8742 nieuwe asielzoekers aan.
2. Heeft ons land weleens eerder zulke aantallen te verwerken gehad?
Ja. In de jaren 90 waren er volgens VluchtelingenWerk Nederland fors meer vluchtelingen dan in het decennium daarop. Wat cijfers en feiten:
Vanwege de oorlog in Joegoslavië slaan veel mensen in 1992 op de vlucht. Het hoogtepunt wordt bereikt in 1994: 50.000 asielaanvragen.
...
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)r-nederland-dat-veel
Kijk even je geschiedenisboekjes na. Met alle grappen en grollen is dit al vaak gebeurd. Raar voor jou misschien, maar civilisatie is een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Kan zo omslaan, en dan?quote:
Allemaal gegoochel met cijfers. In die 800,000 van Duitsland zitten heel heel veel Balkan-asielzoekers die 100% geweigerd worden.quote:
Jou bent de afgelopen dagen ook 'the sharpest tool in the box' geweestquote:
Zie de reactie over schroot en chroomquote:Op donderdag 10 september 2015 16:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Er gaan echt geen mensen met geweld hun huis uit gejaagd worden om er asielzoekers te huisvesten. Eenvoudigweg niet omdat dit niet onder de pet te houden is en veel te veel weerstand bij de bevolking zou opwekken.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:18 schreef Red_85 het volgende:
Op donderdag 10 september 2015 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is nog in de geciviliseerde vorm inderdaad.quote:Op donderdag 10 september 2015 23:23 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er gaan echt geen mensen met geweld hun huis uit gejaagd worden om er asielzoekers te huisvesten. Eenvoudigweg niet omdat dit niet onder de pet te houden is en veel te veel weerstand bij de bevolking zou opwekken.
Wat er gebeurt is dat de huren van sociale huurwoningen voor diegenen die nog wat geld hebben zó snel opgejaagd worden dan deze mensen 'vrijwillig' hun huizen verlaten. Dan kunnen ze kopen, er staat nog genoeg leeg.
Tusk verwacht 15 miljoen extra migranten naar Europa de komende jaren.quote:Op donderdag 10 september 2015 22:16 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vind dat een vrij conservatieve schatting. Ook als je de plannen van Juncker en Timmermans hoort.
Denemarken voert ook een ontmoedigingsbeleid, geloof ik.quote:Op vrijdag 11 september 2015 01:18 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
www.liveleak.com/view?i=38d_1441922753
Hongarije is nog steeds het enige EU-land dat een ontmoedigingsbeleid ten aanzien van vluchtelingen voert. Ze zijn de massale toestroom van vluchtelingen in hun land spuugzat, dat is o.a. in de video wel te zien.... Het zal daardoor rustiger gaan worden aan de hongaarse zuidgrens vermoed ik, maar drukker op andere (nieuwe) routes om europa binnen te kunnen komen.
De vraag is of dat een probleem is.quote:Op vrijdag 11 september 2015 01:25 schreef RobbieRonald het volgende:
Een conclusie die we in ieder geval kunnen trekken is dat 'de islamisering' aka 'de tsunami van de islamisering' een feit is. Iets dat tot kort geleden nog vaak ontkend werd.
quote:Op donderdag 10 september 2015 15:45 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Nederlandse regering steunden de USA in alles....... en aangezien jij in NL woont krijg je nu de lasten op je nek...
1ste klas drogredenering.quote:Op donderdag 10 september 2015 15:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Onze regeringen hebben die bombardementen gesteund. Dus mogen onze regeringen ook de consequenties aanvaarden.
Nee, geen drogredenering.quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
1ste klas drogredenering.
Want als iemand komt met: ja maar moslims steunen dat en dat, om daar vervolgens conclusies aan te verbinden, schieten figuren zoals jullie ter plekke in een stuip om te benadrukken dat het allemaal 'individuen' zijn, en er van gedeelde verantwoordelijkheid geen sprake kan zijn.
De praktijk leert dat komend van bepaalde mensen die gedeelde verantwoordelijkheid maar zeer selectief word toegepast.
Dus nee; dat de NL regering lippendienst heeft bewezen aan die campagnes, betekent niets, en komt al helemaal niet neer op verplichting om nu contingenten migranten op te nemen.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:19 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, geen drogredenering.
Jouw vergelijking zou ergens op slaan als Nederland mede-verantwoordelijk wordt gehouden puur omdat het een westers land is dat bevriend is met de VS. Maar dat is niet zo, Nederland heeft bijv. specifiek en nadrukkelijk de oorlog in Irak gesteund.
Flikker toch op met je "we".quote:Op donderdag 10 september 2015 16:12 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Misschien eens goed nadenken voordat we weer eens ellende in die regio's schoppen???
Probeer jij nu een punt te maken door Het Goede Doel te citeren?quote:Op donderdag 10 september 2015 23:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk even je geschiedenisboekjes na. Met alle grappen en grollen is dit al vaak gebeurd. Raar voor jou misschien, maar civilisatie is een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Kan zo omslaan, en dan?
Nee, dat vrouwenhatende gedachtegoed islam, waar mannen zich schijnbaar niet hoeven te beheersen en dientengevolge vrouwen zich in mogen pakken is inderdaad niet goed, 'man man man'.quote:Op donderdag 10 september 2015 19:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het is ook nooit goed hè, man man man.
Qatar, Koeweit, Brunei en de VAE zijn je onbekend?quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:39 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar daarop is het antwoord: het lukt moslims nu eenmaal niet om welvarende maatschappijen op te bouwen, laat staan dat je daar de magische 'uitkering' krijgt, is het niet?
Het begrip mono-economie is je bekend?quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:42 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Qatar, Koeweit, Brunei en de VAE zijn je onbekend?
En wat denk je daarmee te bewijzen dan?quote:Op donderdag 10 september 2015 23:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Jou bent de afgelopen dagen ook 'the sharpest tool in the box' geweest
[..]
Zie de reactie over schroot en chroom![]()
Syrië was voor 5 jaar terug mooi glimmend....
Qatar een mono-economie? Opgebouwd op olie, maar daarna enorm gediversifieerd. Ook zonder olie blijft het geld daar gewoon rollen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Het begrip mono-economie is je bekend?
Nee, landen die in essentie geen gezonde economieën op kunnen bouwen tellen niet mee.
Want het is niet of, maar wanneer, we die olie niet meer nodig hebben.
En wat blijft er dan over van die landen? Niets.
Want?quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Qatar een mono-economie? Opgebouwd op olie, maar daarna enorm gediversifieerd. Ook zonder olie blijft het geld daar gewoon rollen.
Daar is geen noodzaak toe. Voor niet ingezetenen zijn door sowieso geen uitkeringen, als die al bestaan.quote:Maar goed, het begrip 'welvarende maatschappij' wordt dus al een beetje strikter gedefinieerd, wellicht kun je ook het begrip 'uitkering' wat verder aanscherpen zodat je alsnog je gelijk kunt halen!
quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:47 schreef KoosVogels het volgende:
Beetje hetzelfde als ik ga roepen dat wanneer de PVV aan de macht komt, alle ongewensten in kampen worden gestopt? Hoe ik daarbij kom? Nou ja, in het verleden is zoiets ook wel eens gebeurd.
Dat zijn toch redeneringen van lik m'n reet man?
Je beseft dat ik juist de spot drijf met die manier van redeneren?quote:
Ja, dat besef ik.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je beseft dat ik juist de spot drijf met die manier van redeneren?
Succes met zoeken.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, dat besef ik.
Maar ik vraag me af of je consequent bent. Want zelf Jules de Corte ziet wat jij van de PVV vind. En die was blind & is dood.
En als ik op je naam ga klikken, en ga zoeken, ga ik dan berichten van je vinden waar ik precies dat soort lik me reet redeneringen vinden?
Het zou me niet verbazen
Dat vind ik prettig om te lezen. Noopt me om m'n beeld van jou bij te stellen, op een positieve manierquote:Op vrijdag 11 september 2015 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind de PVV weliswaar een tyfuspartij, maar dat betekent niet dat ik denk dat Wilders en consorten Marokkanen en linksmensen in kampen gaan stoppen.
http://www.imf.org/external/pubs/ft/sdn/2014/sdn1412.pdf voor de diversificatie. Bovendien waren landen als Syrië ook niet echt arm te noemen, daar was ook gewoon een functionerende economie.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:04 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Want?
De Amsterdamse Zuidas staat vol met kantoren van Quatariaanse multionationals? Farmaceutische bedrijven? Automotive bedrijven? Vliegtuig makers? Accountancy kantoren?
[..]
Daar is geen noodzaak toe. Voor niet ingezetenen zijn door sowieso geen uitkeringen, als die al bestaan.
Maar blijf gewoon met spitsvondigheden ontkennen dat die regio gewoon zwaar achter loopt.
En als je maar bijdehand genoeg bent, krijg je vast wel gelijk
Ow, en is het niet wat bezopen om een mini-staatje van 2 miljoen man te presenteren als 'maatgevend'?
Weet jij hoeveel mensen er in de arabische wereld wonen?
Hoe klinkt: ongeveer een 3de van de wereldbevolking?
Je vergelijkt nu een mening van een individu met het beleid van een land. Daar hoef ik toch niet serieus op in te gaan hè.quote:Op vrijdag 11 september 2015 08:26 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar er zijn dus moslims te vinden in het westen die "specifiek en nadrukkelijk" IS steunen.
Wanneer gaan we daar wat aan doen?
Maar de figuren die ter plekke in een stuip schieten om het goed te praten, hebben zich aan gediend
Ow, dus de Fortune 500 zit naast Quatariaanse ook vol met Syrische bedrijven?quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:23 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
http://www.imf.org/external/pubs/ft/sdn/2014/sdn1412.pdf voor de diversificatie. Bovendien waren landen als Syrië ook niet echt arm te noemen, daar was ook gewoon een functionerende economie.
Who caresquote:Verder zijn er ook genoeg gebieden in het Westen die achterlopen bij
Ah, het slinkse figuur is ineens "anders aan het definiëren" om zodoendequote:Maar goed, moslims kunnen geen functionerende staat
Oke Seculas.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ow, dus de Fortune 500 zit naast Quatariaanse ook vol met Syrische bedrijven?
Nee
[..]
Who cares
[..]
Ah, het slinkse figuur is ineens "anders aan het definiëren" om zodoende
"alsnog gelijk te behalen!"
Volgens mij heb ik het niet over "functionerende staten" gehad, of wel?
Daarbij, zoek even de definitie van 'failed states" op en verbaas je hoeveel arabische landen zeer veel kenmerken daarvan hebben
Daarbij zit je ontiegelijk uit je nek te lullen.
Ken je het gezegde: mensen stemmen met hun voeten? Vast niet? Maar ik ga er vanuit dat je niet schijt waar je staat, dus gun ik je het voordeel van de twijfel in de zin van dat je het wel kunt beredeneren.
En hoeveel mensen kloppen er dagelijks vanuit andere werelddelen op de deuren van de arabische wereld om daar hun heil te zoeken?
En hoeveel mensen doen dat richting het westen?
Dus nee; jouw pretentieuze, pedante gelul is totaal niet relevant. Ik kan naar de wereld kijken, en dan zie ik perfect waar de welvaart het hoogst is.
QED:quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Je vergelijkt nu een mening van een individu met het beleid van een land. Daar hoef ik toch niet serieus op in te gaan hè.
Dank je wel voor mijn punt bevestigen.quote:Want als iemand komt met: ja maar moslims steunen dat en dat, om daar vervolgens conclusies aan te verbinden, schieten figuren zoals jullie ter plekke in een stuip om te benadrukken dat het allemaal 'individuen' zijn, en er van gedeelde verantwoordelijkheid geen sprake kan zijn.
Dat is ook gewoon zo. Dat jij een goed tegenargument al van te voren ziet aankomen maakt het niet minder waar.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:46 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
QED:
[..]
Dank je wel voor mijn punt bevestigen.
quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:17 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is ook gewoon zo. Dat jij een goed tegenargument al van te voren ziet aankomen maakt het niet minder waar.
Hebben moslims die sympathiseren met IS een mandaat dan? Of vertegenwoordigen die überhaupt meer dan 3% van de totale populatie?quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:24 schreef SeculasStatius het volgende:
Dus als het ene collectief (Nederland) iets zegt, vloeit daar verantwoordelijkheid uit voort.
Maar zegt het andere collectief (moslims) iets, dan kan daar heulemaal geen verantwoordelijkheid uit voortvloeien, want: "individuen!!!!!!".
Poging 129837628756340958109749781654987527 om te bagatelliseren dat moslims wel degelijk een groep zijnquote:Op vrijdag 11 september 2015 10:29 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hebben moslims die sympathiseren met IS een mandaat dan? Of vertegenwoordigen die überhaupt meer dan 3% van de totale populatie?
Maar,quote:Op donderdag 10 september 2015 23:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk even je geschiedenisboekjes na. Met alle grappen en grollen is dit al vaak gebeurd. Raar voor jou misschien, maar civilisatie is een pakketje schroot met een dun laagje chroom. Kan zo omslaan, en dan?
Als er een religie zo versplinterd is, is het de islam wel. Het is vrij onzinnig om moslims als homogene groep neer te zetten en omdat er wat IS-sympathisanten tussen zitten vervolgens de gehele groep daar verantwoordelijk voor te houden. Qua verhouding strookt het ook totaal niet met het mandaat waar we het nu over hebben.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:31 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Poging 129837628756340958109749781654987527 om te bagatelliseren dat moslims wel degelijk een groep zijn
Want moslims zijn alleen geen groep als het ze uitkomt. Zoals hier, nu.
Jullie probleem, niet het mijne.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als er een religie zo versplinterd is, is het de islam wel.
Het lijkt me vooral een probleem voor pogingen om moslims als homogene groep af te schilderen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:46 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Jullie probleem, niet het mijne.
Er zijn nog nooit demonstraties geweest waarin meer dan 1% van de moslims wereldwijd zich hebben laten zien.quote:Maar toen we besloten die Nazi's van het wereldtoneel weg te schieten/ het Communisme economisch de grond in te werken gingen we ook niet aan een paar 100.000 man vragen "wat hun er precies van vonden". We vonden die ideologieën een probleem, en iedereen die er voor stond ook.
Maar het is wel een zeer bruikbare tactiek. Want als we gasten zoals jij los laten gaan bestaat er, wanneer het uitkomt, helemaal geen islam!Er bestaan alleen "individuen".
En natuurlijk valt die hele islam helemaal nooit wat te verwijten! Want slecht nieuws is per definitie 'schuld van het individu'.
Totdat er gedemonstreerd moet worden, tegen een cartoon over mo-de-pedo, ofzo.
Dan blijkt die groep ineens wel degelijk te bestaan?
Uh huh.
Nee, het is heus vooral een probleem van moslims zelfquote:Op vrijdag 11 september 2015 10:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het lijkt me vooral een probleem voor pogingen om moslims als homogene groep af te schilderen.
Nee, dat je hier een onhoudbaar standpunt verdedigt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:54 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, het is heus vooral een probleem van moslims zelf
Maar jij blijft denken dat een slechte reputatie weg-geredeneerd kan worden ofzo?
Maar de onmenselijkheden van het nazisme & communisme, daar heeft nog geen 1% van de resp. groepen zich actief mee bezig gehoudenquote:[b]Op vrijdag 11 september 2015 10:52
Er zijn nog nooit demonstraties geweest waarin meer dan 1% van de moslims wereldwijd zich hebben laten zien.
Your point being?quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar de onmenselijkheden van het nazisme & communisme, daar heeft nog geen 1% van de resp. groepen zich actief mee bezig gehouden
Zeg eens, is de slechte reputatie al weg.....?quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat je hier een onhoudbaar standpunt verdedigt.
Daar ging het niet over geloof ik, maar het is wel typerend dat je je daarmee gesterkt voelt in je standpunt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Zeg eens, is de slechte reputatie al weg.....?
Your point being?quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:52 schreef Xa1pt het volgende:
Er zijn nog nooit demonstraties geweest waarin meer dan 1% van de moslims wereldwijd zich hebben laten zien.
"Totdat er gedemonstreerd moet worden, tegen een cartoon over mo-de-pedo, ofzo."quote:
Effectief wel.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:59 schreef Xa1pt het volgende:
Ja, want dan blijken al die moslims ineens wel een homogene groep, ofzo?
Ja, dat vonden we. En dus pakten we de regimes aan. Niet de mensen die toevallig bewoners waren van het Duitse Rijk, de Sowjet-Unie of Cuba, van de staat met een dergelijk regime.quote:Op vrijdag 11 september 2015 10:46 schreef SeculasStatius het volgende:
Maar toen we besloten die Nazi's van het wereldtoneel weg te schieten/ het Communisme economisch de grond in te werken gingen we ook niet aan een paar 100.000 man vragen "wat hun er precies van vonden". We vonden die ideologieën een probleem, en iedereen die er voor stond ook.
Effectief wel?quote:
Die docenten van tegenwoordig...quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
Niet de toevallige moslims die eromheen staan, wonen in dat gebied of je fiets gejat hebben, want die hebben daar part nog noch deel aan.
Ik ben het niet vaak eens met je linkse meningen in allerlei topics, maar in dit topic post je bijna allemaal zinnige dingen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 09:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Succes met zoeken.
Ik vind de PVV weliswaar een tyfuspartij, maar dat betekent niet dat ik denk dat Wilders en consorten Marokkanen en linksmensen in kampen gaan stoppen.
Het heeft natuurlijk een reden dat ik geen Nederlands geef.quote:
Ah, dat scheelt weer. Wat dan wel trouwens?quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk een reden dat ik geen Nederlands geef.
Geschiedenis is niet je sterkste kant, merk ik.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, dat vonden we. En dus pakten we de regimes aan. Niet de mensen die toevallig bewoners waren van het Duitse Rijk, de Sowjet-Unie of Cuba, van de staat met een dergelijk regime.
Geen zorg; ik heb het niet over individuen, ik heb het over de ideologieën.quote:Niet de toevallige moslims die eromheen staan, wonen in dat gebied of je fiets gejat hebben, want die hebben daar part nog deel aan.
Je bent wat vergeten, omdat je dat wel uitkomtquote:Op vrijdag 11 september 2015 11:02 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Effectief wel?Omdat je tijdens een demonstratie een paar duizend moslims de straat op ziet gaan om een bepaald standpunt uit te dragen zijn ineens alle andere moslims in datzelfde land datzelfde standpunt toegedaan? Bijzondere redenering.
quote:En nee, we hebben het niet over absoluut-heden.
Communisten in de Sovjet-Unie en Nazi's in Nazi-Duitsland waren ook geen absoluut-homogene groep.
Maar om de meest vreselijke dingen te kunnen flikken, homogeen genoeg.
Jij komt met deze reactiequote:Op vrijdag 11 september 2015 08:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wat denk je daarmee te bewijzen dan?
Beetje hetzelfde als ik ga roepen dat wanneer de PVV aan de macht komt, alle ongewensten in kampen worden gestopt? Hoe ik daarbij kom? Nou ja, in het verleden is zoiets ook wel eens gebeurd.
Dat zijn toch redeneringen van lik m'n reet man?
Plus andere nuttige tipsquote:De maaltijd kan het beste wat aansluiting bij de cultuur van uw vriend. Nederlandse pot zal in het algemeen niet worden gewaardeerd. Uit respect voor mensen met een moslimachtergrond en voor de duidelijkheid is het beste om iets met kip en (Basmati) rijst te maken. [...] Alcohol aanbieden is niet gewenst en daarmee ook respectvol om zelf geen alcohol te drinken.
Het is belangrijk om terughoudend te zijn in het man/vrouw contact. Een hand geven als vrouw kan eigenlijk altijd wel, maar verder lichaamscontact is ongewenst. Ook als vrouw alleen met de man in één ruimte verblijven zal als onprettig worden ervaren, zorg dat een man en evt. kinderen erbij zijn. Zorg in uw kleding dat het ‘gepast’ is (ook binnenshuis), dus geen galajurk of blote schouders.
Neem zelf geen stelling in over politieke zaken. Je kunt er over spreken, maar sluit dan aan bij de ander (wees b.v. niet verbaasd als de ander negatief is over b.v. Amerika).
De meeste moslims onder de vluchtelingen zijn ‘open-minded’, zeker zij die in contact willen komen met Nederlandse families. Ook in het vragen naar hun geloof en tradities, toon respect en luister vooral.
Het komt er eigenlijk op neer dat je als een onderdanig persoon moet gedragen.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:38 schreef Eufonie het volgende:
Hier alvast de regels voor het omgaan met vluchtelingen van Present Apeldoorn;
http://www.gastgezinvoorv(...).VfKJVhdKe18.twitter
[..]
Plus andere nuttige tips
quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:38 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Plus andere nuttige tips
Ofwel 'U zult u moeten aanpassen aan uw gast en laat vooral niet blijken hoe er in de Westerse wereld geleefd wordt, laat ze vooral niet zien wat hier de omgangsvormen zijn'.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:38 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Plus andere nuttige tips
Gare hippies. 'Gast' is nogal een ingewikkeld woord blijkbaar.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:38 schreef Eufonie het volgende:
[..]
Plus andere nuttige tips
Dus geef de 'gast' maar gelijk, als hij zijn onversneden amerika haat ventileertquote:Neem zelf geen stelling in over politieke zaken. Je kunt er over spreken, maar sluit dan aan bij de ander
Als reactie op jouw gezochte gezwets, dat klopt.quote:
Niet de eerste keer dat ik je betrap op je naïeve wereldbeeld koos.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als reactie op jouw gezochte gezwets, dat klopt.
Ik vermoed dat die persoon dezelfde verbazing had als ik.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als reactie op jouw gezochte gezwets, dat klopt.
Ja, dat, een soort.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ofwel 'U zult u moeten aanpassen aan uw gast en laat vooral niet blijken hoe er in de Westerse wereld geleefd wordt, laat ze vooral niet zien wat hier de omgangsvormen zijn'.
Nee, Red_85 beweert dat het niet ondenkbaar is dat Nederlanders over een paar jaar door de overheid uit hun huis worden getrapt.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:45 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik vermoed dat die persoon dezelfde verbazing had als ik.
Ik ga niet zeggen dat je 16 jarige dochter in haar rokje direct moet gaan paraderen en dat je met een geglaceerd hammetje moet aan komen schijten tijdens het avondeten. Als je ze uitnodigt, kan je zelf wel invullen wat je het beste kan doen. Maar zo'n opstelling is complete overtrokken waanzin.quote:Op vrijdag 11 september 2015 11:47 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ja, dat, een soort.
Ook niet gemakkelijk, maar inderdaad proberen die mensen al te laten wennen aan hoe het hier werkt, is dat een idee?
Het is maar de VN, die hebben het wel vaker fout zoals met Zwarte Pietquote:'Mogelijk nog miljoenen Syriërs naar Europa'
GENEVE -
Als er niet snel een einde komt aan de burgeroorlog in Syrië, dreigen miljoenen mensen naar Europa te vluchten. Daarvoor waarschuwt VN-organisatie UNICEF vrijdag.
"Nog eens miljoenen mensen dreigen Syrië te ontvluchten om uiteindelijk naar Europa en verder te vluchten", aldus Peter Salama, regionaal directeur voor UNICEF in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Bijna acht miljoen mensen zijn volgens de organisatie ontheemd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |