abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155959973
quote:
Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel

EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL

Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.

Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.

In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.

De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.

Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Voordat deze verdeling is uitgevoerd staan er alweer honderdduizenden extra op de stoep.

pi_155960211
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 21:51 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Deze reactie is eigenlijk te dom op in te gaan :r
Die rellen in Brussel zijn vervelend, maar die mensen zijn EU-ingezetenen, en daar hebben we mee te dealen. Dit betekent echter niet dat we ook nog tuig van buiten hier naar toe moeten halen. Bovendien is niet-westers tuig veel gevaarlijker dan die rellers in Brussel.

NB. Er is in het filmpje overigens ook heel veel niet-westers tuig te zien. Maar goed ik begrijp de boodschap van het filmpje. Het slaat de plank echter geheel mis, want zelfs een horde roomblanke rellende hooligans zijn lieverdjes in vergelijking met wat nu door Europa trekt.
Jaja.

Wees toch niet zo'n ontzettende schijtlaars.

En je zou je misschien beter zorgen kunnen maken waarom er nauwelijks asielzoekers naar Nederland komen. Waarom al die gelukszoekers op zoek naar een huisje-boompje-beestje in vrede en welvaart naar Duitsland en Zweden en Engeland willen maar het in Nederland blijkbaar allemaal maar een kansloze bedoening vinden.
  woensdag 9 september 2015 @ 22:07:22 #3
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_155960305
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Jaja.

En je zou je misschien beter zorgen kunnen maken waarom er nauwelijks asielzoekers naar Nederland komen. Waarom al die gelukszoekers op zoek naar een huisje-boompje-beestje in vrede en welvaart naar Duitsland en Zweden en Engeland willen maar het in Nederland blijkbaar allemaal maar een kansloze bedoening vinden.
Nou waar je dat nou weer vandaar tovert, maar goed laat het aub zo zijn en laat ze lekker doorreizen naar die landen.

Fucking welkomswinkels. Het is nog net geen snoepreisje man.
pi_155960311
quote:

[..]

Jaja.

Omdat toch nog een heel klein beetje ontmoedigingsbeleid is, ingevoerd door VVD/CDA-coalities. Gelukkig maar. In Europa is geen plek voor deze invasie, maar Nederland is al overvol. De houding van Duitsland en Zweden is de typeren als destructief en volslagen gestoord.
pi_155960335
quote:

[..]

Jaja.

Omdat we hier iets kritischer zijn en Rutte niet bij de grens liedjes staat te zingen zoals Merkel ?

En waarom in hemelnaam moeten we ons daar zorgen over maken :D jij hangt de hele toekomst van Nederland op aan kansloos iqloos werkschuw bijstandstrekkend gelukszoekersvolk, laten we alsjeblieft even blijven nadenken voordat we domme dingen doen en grenzen open gaan zetten.
pi_155960386
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Nou waar je dat nou weer vandaar tovert, maar goed laat het aub zo zijn en laat ze lekker doorreizen naar die landen.

Ik zou niet trots erop zijn dat je land de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer heeft.

Maar het past wel in het beeld van PVV- en SP-stemmend Nederland. Van die mensen die roepen dat Nederland niet het braafste jongetje van de klas meer moet zijn maar een gewoon doorsnee kutlandje moet worden.
pi_155960403
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Het begint een klucht te worden. Die welkomstwinkels zijn een façade, om de paar procent die deze illegalen hier wil huisvesten heel groot te laten lijken. Het wordt enorm uitvergroot in de mainstream media. De houding van deze media baart mij zorgen, want de media verzuimt haar belangrijkste taak: verslaggeving op basis van feiten.

De werkelijkheid: 52% wil niet meer "vluchtelingen" opvangen en meer dan 60% wil grenscontroles terug.
pi_155960467
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou niet trots erop zijn dat je land de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer heeft.
Nederland moet aantrekkelijk zijn voor mensen die hard werken en ondernemers. Voor hordes tuig uit niet-westerse landen moet Nederland juist zo onaantrekkelijk mogelijk zijn.

Waar ik mij zorgen om maak is de enorme groep hoogopgeleide Nederlanders die jaarlijks emigreert vanwege het overvolle land, hoge belastingen en de multikul. Nederland heeft de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer voor Nederlanders die hoogopgeleid zijn en veel belasting betalen. Dat is zorgwekkend.
  woensdag 9 september 2015 @ 22:12:16 #10
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155960503
quote:
10s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:08 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Omdat we hier iets kritischer zijn en Rutte niet bij de grens liedjes staat te zingen zoals Merkel ?

En waarom in hemelnaam moeten we ons daar zorgen over maken :D jij hangt de hele toekomst van Nederland op aan kansloos iqloos werkschuw bijstandstrekkend gelukszoekersvolk, laten we alsjeblieft even blijven nadenken voordat we domme dingen doen en grenzen open gaan zetten.
Of ze iq-loos en werkschuw zijn weet ik niet, maar het zijn er gewoon te veel in 1x en het gaat ons links- of rechtsom enorm veel geld kosten dat we beter aan onze eigen binnenlandse problemen kunnen besteden.
pi_155960574
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Of ze iq-loos en werkschuw zijn weet ik niet, maar het zijn er gewoon te veel in 1x en het gaat ons links- of rechtsom enorm veel geld kosten dat we beter aan onze eigen binnenlandse problemen kunnen besteden.
Dat is ook een zinloze discussie. Er zitten ongetwijfeld harde werkers tussen. En ook slimme mensen. Feit is dat we 600.000 werklozen hebben die eerst aan het werk moeten. Daarnaast is er geen ruimte. En ook al is 20% intelligent en/of hardwerkend, het gros is volk wat ons gewoon heel veel geld gaat kosten.
pi_155960606
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nederland moet aantrekkelijk zijn voor mensen die hard werken en ondernemers. Voor hordes tuig uit niet-westerse landen moet Nederland juist zo onaantrekkelijk mogelijk zijn.

Waar ik mij zorgen om maak is de enorme groep hoogopgeleide Nederlanders die jaarlijks emigreert vanwege het overvolle land, hoge belastingen en de multikul. Nederland heeft de aantrekkingskracht van een verlepte heroïnehoer voor Nederlanders die hoogopgeleid zijn en veel belasting betalen. Dat is zorgwekkend.
Hoi, ik ben zelf geëmigreerd. Omdat het zowat onmogelijk is om ergens een vaste baan op niveau en een beetje een leuk huis te vinden. Maar dat heeft verder niks met "multikul" te maken. Dat zijn problemen die de Nederlanders helemaal zelf veroorzaakt hebben en niet of nauwelijks willen oplossen.
pi_155960668
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoi, ik ben zelf geëmigreerd. Omdat het zowat onmogelijk is om ergens een vaste baan op niveau en een beetje een leuk huis te vinden. Maar dat heeft verder niks met "multikul" te maken. Dat zijn problemen die de Nederlanders helemaal zelf veroorzaakt hebben en niet of nauwelijks willen oplossen.
De meeste emigranten vertrekken vanwege het gebrek aan ruimte en de multikul. 500 mensen per vierkante kilometer opgepropt in dit kleine landje, met open grenzen en mensen die roepen dat nog wel meer bij kan, is de reden dat je geen mooi huis kunt vinden met een normaal inkomen.

De EU houdt totaal geen rekening met bevolkingsdichtheid en dat alleen al is de reden om die verdeelsleutel naar de prullenbak te verwijzen. Alle landen met meer dan 200 mensen per vierkante kilometer zouden sowieso niemand meer toe moeten laten.
pi_155960790
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

De meeste emigranten vertrekken vanwege het gebrek aan ruimte en de multikul. 500 mensen per vierkante kilometer opgepropt in dit kleine landje, met open grenzen en mensen die roepen dat nog wel meer bij kan, is de reden dat je geen mooi huis kunt vinden met een normaal inkomen.

De EU houdt totaal geen rekening met bevolkingsdichtheid en dat alleen al is de reden om die verdeelsleutel naar de prullenbak te verwijzen. Alle landen met meer dan 200 mensen per vierkante kilometer zouden sowieso niemand meer toe moeten laten.
Dat laatste is een beetje te kort door de bocht. Wij hebben als plat land veel meer bruikbare ruimte dan bijvoorbeeld een land als Oostenrijk, dat vooral bergachtig bosgebied is, maar daardoor wel een lagere bevolkingsdichtheid heeft.
pi_155960830
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Of je hebt gewoon de verkeerde studie gekozen.
pi_155960896
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Nee, het echt lariekoek dat er in Nederland geen plek meer zou zijn. Ik ga daar nu niet een hele discussie over beginnen, maar het is de woningmarkt die voor verkeerde regulering compleet verziekt is, en organisaties zoals het IMF hebben daar ook voor de crisis al op gewezen, maar toen was het telkens "Waar bemoeien jullie je mee!?" en nu het fout is gegaan is er ook nauwelijks politieke wil om de woningmarkt eerlijker te maken en meer kansen te creëren voor mensen die flexibel nieuwe uitdagingen aan willen gaan.

Nederland lijkt gekaapt door de fractie "Ik heb het best goed en ben bang dat het straks minder wordt, dus wil ik me achter de dijk verschansen tegen enge bedreigingen" maar daarmee worden de kansen voor "mensen die hard werken en ondernemers", zoals jij het noemt, natuurlijk alleen maar minder.
pi_155960903
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:07 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Omdat toch nog een heel klein beetje ontmoedigingsbeleid is, ingevoerd door VVD/CDA-coalities.
Nee, dat was de PvdA. Cohen met name, en daarvoor al had Kok zo zijn tactieken. VVD en CDA huilen lekker mee met de rechtse media, maar feitelijk doen ze er niks tegen omdat ze maar wat blij zijn met al die extra arbeidskrachten die eerst nog even helpen de PvdA kroonjuwelen zoals sociale zekerheid en sociale woningbouw 'onhoudbaar' maken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_155960961
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, dat was de PvdA. Cohen met name, en daarvoor al had Kok zo zijn tactieken. VVD en CDA huilen lekker mee met de rechtse media, maar feitelijk doen ze er niks tegen omdat ze maar wat blij zijn met al die extra arbeidskrachten die eerst nog even helpen de PvdA kroonjuwelen zoals sociale zekerheid en sociale woningbouw 'onhoudbaar' maken.
Kijk, dit is dus precies wat ik bedoel. In Duitsland zijn ze trots op de laagste werkloosheid en de meeste openstaande vacatures ooit, en behoudend-bang Nederland is trots op voorzieningen die een slechte situatie in het land toch nog wat draaglijker maken.
  woensdag 9 september 2015 @ 22:27:37 #19
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155961000
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, het echt lariekoek dat er in Nederland geen plek meer zou zijn. Ik ga daar nu niet een hele discussie over beginnen, maar het is de woningmarkt die voor verkeerde regulering compleet verziekt is, en organisaties zoals het IMF hebben daar ook voor de crisis al op gewezen, maar toen was het telkens "Waar bemoeien jullie je mee!?" en nu het fout is gegaan is er ook nauwelijks politieke wil om de woningmarkt eerlijker te maken en meer kansen te creëren voor mensen die flexibel nieuwe uitdagingen aan willen gaan.

Nederland lijkt gekaapt door de fractie "Ik heb het best goed en ben bang dat het straks minder wordt, dus wil ik me achter de dijk verschansen tegen enge bedreigingen" maar daarmee worden de kansen voor "mensen die hard werken en ondernemers", zoals jij het noemt, natuurlijk alleen maar minder.
Dat van die woningmarkt ben ik met je eens. Gigantische scheefgroei is daarin ontstaan. Nog een puntje waaraan onze 'leiders' mogen werken.
pi_155961037
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Minister Verdonk. Zij pakte echt door. Ze voerde wel het door Cohen ingezette beleid uit. De PvdA-kabinetten daarna kwamen met de ene naar de andere pardonregelingen, met uitsluitend slecht nieuws (hoge kosten, uitkeringsafhankelijkheid, illegalen die de kluit hebben belazerd).

quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:24 schreef Igen het volgende:

[..]

Nederland is in alle opzichten vol.
Je kunt niet meer mooi vrijstaand wonen (zonder multimodaal inkomen), niet meer doorrijden, overal zijn mensen, geen natuur, amper wilde dieren. Er is nog wat grasland hier en daar, maar omdat maar als argument te gebruiken dat het land niet vol is, is waanzin. Nederland is - afgezien van dwergstaten - het dichtstbevolkte land van Europa.
  woensdag 9 september 2015 @ 22:30:25 #21
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155961100
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Verdonk

[..]

Je kunt niet meer mooi vrijstaand wonen (zonder multimodaal inkomen), niet meer doorrijden, overal zijn mensen, geen natuur, amper wilde dieren. Er is nog wat grasland hier en daar, maar omdat maar als argument te gebruiken dat het land niet vol is, is waanzin. Nederland is - afgezien van dwergstaten - het dichtstbevolkte land van Europa.
Nederland is zelfs 1 vd dichtstbevolkte landen ter wereld. En het is hier inderdaad erg druk: op de wegen, in de treinen, op de parkeerplaatsen etc etc. Gelukkig woon ik zelf op de Veluwe, hier kun je gelukkig met 10 minuten fietsen middenin de bossen zitten waar je letterlijk geen mens hoort.
pi_155961142
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:26 schreef Igen het volgende:

[..]

Kijk, dit is dus precies wat ik bedoel. In Duitsland zijn ze trots op de laagste werkloosheid en de meeste openstaande vacatures ooit, en behoudend-bang Nederland is trots op voorzieningen die een slechte situatie in het land toch nog wat draaglijker maken.
Het is dan ook lang geleden dat wij trots konden zijn op de werkgelegenheid.
pi_155961165
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:30 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Nederland is zelfs 1 vd dichtstbevolkte landen ter wereld. En het is hier inderdaad erg druk: op de wegen, in de treinen, op de parkeerplaatsen etc etc. Gelukkig woon ik zelf op de Veluwe, hier kun je gelukkig met 10 minuten fietsen middenin de bossen zitten waar je letterlijk geen mens hoort.
Zelfs op de Veluwe hoor je altijd wel een weg in de verte. Als je op een mooie zondag naar de Veluwe gaat dan kun je over de koppen lopen. De Veluwe is een parkje in vergelijking met wat je aan bossen in bijvoorbeeld Polen ziet, een land met een veel evenwichter bevolkingsdichtheid.
Om op de Veluwe groot wild te zien, gingen we vroeger in camouflerende kleding 's avonds laat het bos in en dan was je blij met een reetje. In Polen loop ik de edelherten bijna letterlijk tegen het lijf, middenop de dag. De Veluwe is echt niet serieus te nemen.
pi_155961237
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het is dan ook lang geleden dat wij trots konden zijn op de werkgelegenheid.
De Partij van de Arbeid zou zich dan in de eerste plaats daarmee bezig moeten houden ipv. met de 'kroonjuwelen' die jij net noemde.
  woensdag 9 september 2015 @ 22:35:06 #25
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155961243
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Zelfs op de Veluwe hoor je altijd wel een weg in de verte. Als je op een mooie zondag naar de Veluwe gaat dan kun je over de koppen lopen. De Veluwe is een parkje in vergelijking met wat je aan bossen in bijvoorbeeld Polen ziet, een land met een veel evenwichter bevolkingsdichtheid.
Om op de Veluwe groot wild te zien, gingen we vroeger in camouflerende kleding 's avonds laat het bos in en dan was je blij met een reetje. In Polen loop ik de edelherten bijna letterlijk tegen het lijf, middenop de dag. De Veluwe is echt niet serieus te nemen.
Daarom ga ik ook niet in het weekend de bossen in, maar vaak op een andere dag. Je komt hier trouwens ook overdag gewoon herten en wilde zwijnen tegen hoor, met wat geluk.

Neemt niet weg dat er in andere landen idd veel meer wilde natuur is (maar volgens mij gaan we redelijk off topic nu)
pi_155961273
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Minister Verdonk. Zij pakte echt door. Ze voerde wel het door Cohen ingezette beleid uit. De PvdA-kabinetten daarna kwamen met de ene naar de andere pardonregelingen, met uitsluitend slecht nieuws (hoge kosten, uitkeringsafhankelijkheid, illegalen die de kluit hebben belazerd).
Nee, Verdonk was heel goed in het uithangen van de stoere tante met harde uitspraken, maar uiteindelijk heeft ze niks van de grond gekregen. In individuele beslissingen op grond van haar discretionaire bevoegdheid kon ze wat hardvochtig uit de hoek komen, maar dat levert concreet geen relevante vermindering van het probleem op.
pi_155961324
quote:

[..]

Ik zie het probleem niet. Wat is het bezwaar tegen een taakverdeling? In België heb je ook Vlaanderen waar het allemaal dicht bebouwd is en Wallonië waar dan wel geen werk is maar waar je wel de rust en natuur kan vinden als je daarnaar op zoek bent. Waarom zou dat in Nederland of zelfs op nog groter schaalniveau niet kunnen? Je kan immers in de hele EU rondreizen en wonen en werken waar je wil.
pi_155961344
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:35 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Daarom ga ik ook niet in het weekend de bossen in, maar vaak op een andere dag. Je komt hier trouwens ook overdag gewoon herten en wilde zwijnen tegen hoor, met wat geluk.

Neemt niet weg dat er in andere landen idd veel meer wilde natuur is (maar volgens mij gaan we redelijk off topic nu)
Ja, dat is waar. Dat is het probleem met mensen die niet inzien hoe vol Nederland is. De bevolkingsdichtheid van Nederland is voor mij de nummer 1 reden dat ik hier geen "vluchtelingen" wil toelaten (met uitzondering van mensen uit buurlanden, mocht daar oorlog uitbreken). Met als tweede reden het historisch bewezen feit dat multiculturele samenlevingen met grote groepen minderheden instabiel zijn.
pi_155961389
Uiteraard is Nederland te vol, niet dat ik ook maar 1 politicus het argument heb horen gebruiken maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.
  woensdag 9 september 2015 @ 22:47:58 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155961619
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:39 schreef BlauweSporttas het volgende:
Uiteraard is Nederland te vol, niet dat ik ook maar 1 politicus het argument heb horen gebruiken maar dat is blijkbaar te veel gevraagd.
Even Wikipedia openen en je ziet dat NL het dichtstbevolkte land is van Europa (op de mini-staatjes na). Waarom krijgen wij dan buitensporig veel op ons bordje in die verdeelsleutel?
pi_155961653
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Even Wikipedia openen en je ziet dat NL het dichtstbevolkte land is van Europa (op de mini-staatjes na). Waarom krijgen wij dan buitensporig veel op ons bordje in die verdeelsleutel?
Don't ask me, ben er uiteraard ook niet blij mee.
  woensdag 9 september 2015 @ 22:49:34 #32
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_155961662
quote:
Hongarije begonnen met militaire oefening

BOEDAPEST - Het Hongaarse leger is woendag begonnen met een militaire oefening om zijn soldaten voor te bereiden op een rol bij het bewaken van de zuidelijke grens. Dat heeft legerleider Tibor Benko gemeld, aldus persbureau MTI.
Hongarije is van plan om naast politieagenten ook militairen in te zetten om de grenzen te bewaken waar dagelijks duizenden vluchtelingen en migranten aankomen vanuit Servië.
Premier Viktor Orban heeft laten weten dat vanwege wetgeving het leger pas na 20 september kan worden ingezet.
Dit zag ik net nog voorbijkomen in het nieuws trouwens. M'n laatste bijdrage voor vandaag.
pi_155961715
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:37 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja, dat is waar. Dat is het probleem met mensen die niet inzien hoe vol Nederland is. De bevolkingsdichtheid van Nederland is voor mij de nummer 1 reden dat ik hier geen "vluchtelingen" wil toelaten (met uitzondering van mensen uit buurlanden, mocht daar oorlog uitbreken).
Waarom verhuis je dan niet naar een gebied waar het minder vol is?

Maar de meeste mensen willen dat helemaal niet. De laatste jaren gebeurt 'het' steeds meer in de stad en willen mensen steeds liever midden in de stad wonen ipv. in een rijtjeshuis met tuin in een vinexwijk in een randgemeente.

Vandaar dat die discussie over 'vol' een beetje gek is. Natuurlijk heb je een hoge bevolkingsdichtheid in een klein land met een paar grote steden, als je het vergelijkt met grote landen met uitgestrekte plattelandsgebieden waar je zelf ook niet zou willen wonen omdat er geen f*ck te doen is. Maar dat maakt Nederland nog niet 'vol'.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 09-09-2015 22:52:31 ]
pi_155961820
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar de meeste mensen willen dat helemaal niet. De laatste jaren gebeurt 'het' steeds meer in de stad en willen mensen steeds liever midden in de stad wonen ipv. in een rijtjeshuis met tuin in een vinexwijk in een randgemeente.

Vandaar dat die discussie over 'vol' een beetje gek is.
Ik woon al in een dunbevolkt gebied. Zelfs in het noorden rij je nog bumper aan bumper door plattelandsgebieden. Nederland heeft geen dunbevolkte gebieden, hooguit gebieden die iets minder druk zijn. Het feit dat veel Nederlanders graag in de stad wonen maakt dat het mensen niets uitmaakt en dat veel mensen zeggen: "Laat maar komen" en "je bent welkom" :r.

Van de andere kant: Telegraaf heeft een peiling gehouden en de meerderheid vindt Nederland te vol. Mensen in steden hebben volop te maken met parkeerproblemen, vuile lucht en geluidsoverlast.
En meer recentelijk: De meerderheid van de Nederlanders wil niet meer "vluchtelingen" opvangen dan de eerste toezegging van 2.000.

Los van wat men vindt, is het een feit dat Nederland het dichtstbevolkte land van Europa is en een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Dat zijn objectieve cijfers. Daar houdt de EU echter geen rekening mee.
pi_155961847
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:47 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Daarom is het ook zo zinloos om te discussiëren over de vraag of Nederland vol is, want de harde cijfers tonen aan dat de bevolkingsdichtheid in Nederland het hoogst is en dat is al een reden om te concluderen dat Nederland geheel ontzien dient te worden (of men het ook 'vol' vindt, is een andere discussie, maar gezien de harde cijfers niet zo belangrijk voor dit topic)

Die verdeelsleutel houdt volgens mij alleen maar rekening met absolute aantallen inwoners, en niet met de verhouding tot de oppervlakte. Daarom krijgt dwergstaat Malta er meer dan 300 terwijl er 1300 mensen per vierkante kilometer wonen.
pi_155961913
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:34 schreef Igen het volgende:

[..]

De Partij van de Arbeid zou zich dan in de eerste plaats daarmee bezig moeten houden ipv. met de 'kroonjuwelen' die jij net noemde.
Niet in plaats van, maar het is wel het belangrijkste van de 3 kroonjuwelen. Ooit hebben ze zich onder het motto 'werk, werk, werk' uitgeleverd aan de neoliberale principes en sindsdien is het nooit meer goedgekomen met de arbeid in Nederland.
pi_155961944

"In the end, it is not right for us to accept a people that are different from us."

Daar mag je dat wel zeggen schijnbaar.
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_155962002
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:00 schreef Eufonie het volgende:

"In the end, it is not right for us to accept a people that are different from us."

Daar mag je dat wel zeggen schijnbaar.
Hoewel deze landen bekritiseerd worden, vind ik het wel een verstandig standpunt. Het is precies de reden waarom wij die illegalen ook niet moeten opvangen.

Er zijn wel een paar verschillen:
- De golfstaten staan cultureel dichterbij, dus minder problemen/conflicten
- De golfstaten liggen in de regio, en dat schept een morele plicht (net zoals wij in de Eerste Wereldoorlog Belgen hebben opgevangen)
- En het belangrijkst: Vluchtelingen die worden opgevangen in de Golfstaten zullen na de oorlog weer terugkeren, asielzoekers die in Europa mogen verblijven keren nooit meer terug.
pi_155962090
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:51 schreef Igen het volgende:

[..]

Vandaar dat die discussie over 'vol' een beetje gek is. Natuurlijk heb je een hoge bevolkingsdichtheid in een klein land met een paar grote steden, als je het vergelijkt met grote landen met uitgestrekte plattelandsgebieden waar je zelf ook niet zou willen wonen omdat er geen f*ck te doen is. Maar dat maakt Nederland nog niet 'vol'.
Jij weet wel heel precies wat de mensen willen zeg. In de steden zelf is het natuurlijk veel te vol. En die drukke steden moeten met elkaar verbonden worden dus ook tussen de steden word het veel te krap allemaal. Nederland is overduidelijk vol.
pi_155962180
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

- En het belangrijkst: Vluchtelingen die worden opgevangen in de Golfstaten zullen na de oorlog weer terugkeren, asielzoekers die in Europa mogen verblijven keren nooit meer terug.
Dat heb je natuurlijk ook zelf in de hand, echter onze politici kennende vrees ik het ergste.
pi_155962203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:03 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Hoewel deze landen bekritiseerd worden, vind ik het wel een verstandig standpunt. Het is precies de reden waarom wij die illegalen ook niet moeten opvangen.

Er zijn wel een paar verschillen:
- De golfstaten staan cultureel dichterbij, dus minder problemen/conflicten
- De golfstaten liggen in de regio, en dat schept een morele plicht (net zoals wij in de Eerste Wereldoorlog Belgen hebben opgevangen)
Klopt. Bovendien is er veel ruimte, vooral in S.A.

Leipe shit ouwe
pi_155962255
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:12 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Niet alleen dat, ze hebben ook nog eens het geld.
pi_155962286
quote:
9s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:11 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Dat heb je natuurlijk ook zelf in de hand, echter onze politici kennende vrees ik het ergste.
Bijna onmogelijk. Die mensen krijgen kinderen en dan is het al snel "inhumaan" om ze terug te sturen (al vindt vreemd genoeg niemand het inhumaan dat kinderen helemaal vanuit het midden oosten naar het koude Nederland komen). Zelfs de meest harde regeringen sturen die "schrijnende" gevallen niet terug. Eenmaal binnen kom je er nooit meer van af. Ze keren alleen terug als ze het zelf willen, en vanuit optvang in de buurlanden is de bereidheid om terug te gaan groot.
pi_155962303
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:12 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik heb "ruimte" bewust niet genoemd, omdat Saudi Arabië grotendeels een woestijn is. Maar gezien de grootte ten opzichte van Syrië (heel goed te zien op de duidelijke kaart) is er nog genoeg bewoonbaar gebied om heel Syrië op te vangen als het moet.
pi_155962334
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik woon al in een dunbevolkt gebied. Zelfs in het noorden rij je nog bumper aan bumper door plattelandsgebieden. Nederland heeft geen dunbevolkte gebieden, hooguit gebieden die iets minder druk zijn. Het feit dat veel Nederlanders graag in de stad wonen maakt dat het mensen niets uitmaakt en dat veel mensen zeggen: "Laat maar komen" en "je bent welkom" :r.

Van de andere kant: Telegraaf heeft een peiling gehouden en de meerderheid vindt Nederland te vol. Mensen in steden hebben volop te maken met parkeerproblemen, vuile lucht en geluidsoverlast.
En meer recentelijk: De meerderheid van de Nederlanders wil niet meer "vluchtelingen" opvangen dan de eerste toezegging van 2.000.

Los van wat men vindt, is het een feit dat Nederland het dichtstbevolkte land van Europa is en een van de meest dichtbevolkte landen ter wereld. Dat zijn objectieve cijfers. Daar houdt de EU echter geen rekening mee.
In andere landen zijn de gebieden met veel werkgelegenheid, waar migranten naartoe trekken, ook de gebieden met een hoge bevolkingsdichtheid. Dat het gemiddelde lager ligt omdat er meer / grotere gebieden zijn die nog meer leeglopen dan het platteland in Oost-Groningen of Zeeuws-Vlaanderen vind ik niet erg interessant. Ook niet als het gaat om de opvang van vluchtelingen. Als je die toelaat, dan moet je die ook niet wegstoppen in Ter Apel ofzo (tenzij je graag wil dat ze daar met z'n allen in een werklozen-ghetto blijven zitten tot je uiteindelijk een gigantische teringzooi hebt).
quote:
Net zoals bijv. al die Palestijnen die o.a. in Gaza-Stad al, wat is het, 50 jaar ofzo als 'vluchteling' in een 'kamp' zitten en na het 'einde' van de oorlog weer terug gaan?

In Irak en Afghanistan is het nou al een jaar of 10 één grote ellende en in Syrië wordt het vast ook niet op korte termijn allemaal weer super-vredig. Dus ik zou er maar op rekenen dat welk land die asielzoekers ook opneemt, ze daar hoogstwaarschijnlijk langer zullen blijven en dan op den duur zo geïntegreerd raken dat teruggaan geen optie meer is.

Wat dat betreft zijn Turkije en zeker Libanon (zie kaartje in de post hierboven) toch wel de echte helden.
  woensdag 9 september 2015 @ 23:21:32 #46
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155962411
quote:
1s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:57 schreef marsan het volgende:

[..]

Dan kunnen we dus bijna al het onderwijs opheffen.
Want op het lager onderwijs en het voortgezet zal niemand snel aan kunnen tonen al langer dan 18 jaar in Nederland te verblijven.
Althans ik mag hopen dat iemand van 18 het lager onderwijs al achter zich heeft gelaten.
Nee. Ik had die 18 jaar niet voor niets gekozen. Jonger dan 18 is minderjarig. Dus al het geld loopt via de ouders of wettelijke voogd. Voor hen geldt dan wel die 18-jarige termijn.
pi_155962454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 23:18 schreef Igen het volgende:
In Irak en Afghanistan is het nou al een jaar of 10 één grote ellende en in Syrië wordt het vast ook niet op korte termijn allemaal weer super-vredig. Dus ik zou er maar op rekenen dat welk land die asielzoekers ook opneemt, ze daar hoogstwaarschijnlijk langer zullen blijven en dan op den duur zo geïntegreerd raken dat teruggaan geen optie meer is.
Dat is nou precies waarom we ze niet in Europa moeten hebben. Zoals ik al zei: Ze gaan nooit meer terug. Los van wat in de regio wel of niet kan. Europa moet ophouden alle problemen van de wereld op te willen lossen.

Laat het maar uitfikken in het Midden Oosten en Afrika. Misschien dat het over 100 jaar wel lukt daar. Het is van de gekke dat landen die ons een paar eeuwen geleden nog geld opleveren, ons nu handen vol geld kosten.

Betekent dit dat we totaal niet moeten helpen? Nee. Westerse landen zijn beschaafd en moeten de landen in de regio financieel helpen bij de opvang. Dat is hard nodig, want de opvang in de regio komt geld tekort terwijl ze goed werk doen. Daar kan Europa een humanitaire bijdrage leveren zonder dat het continent naar de bliksem wordt geholpen.
  woensdag 9 september 2015 @ 23:25:25 #48
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155962513
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 20:55 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

18 jaar lijkt mij lang, mijn voorkeur zou zijn geboren in Nederland (en met Nederlandse ouders) óf minimaal 10 jaar in Nederland gewerkt en belasting betaald. Maar ik ben het er mee eens dat alle nieuwkomers nergens recht op moeten hebben (behalve ww, want dat is een verzekering). Je krijgt dan echter wel gedoe met mensenrechten (je kunt mensen geen gezondheidszorg onthouden) dus de grenzen geheel is nog altijd de beste oplossing voor deze ellende.
Gezondheidszorg is een rekbaar begrip. Zeer basale zorg is mogelijk, dat is ook in het belang van de bevolking i.v.m. het verspreiden van ziektes e.d.

Maar buiten die basale zorg, verder niets. Geen schoonheidsbehandelingen, transgender-operaties, psychologische zorg, etcetera.
  woensdag 9 september 2015 @ 23:27:13 #49
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_155962554
quote:
0s.gif Op woensdag 9 september 2015 22:56 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat zeg ik. Daarom is het ook zo zinloos om te discussiëren over de vraag of Nederland vol is, want de harde cijfers tonen aan dat de bevolkingsdichtheid in Nederland het hoogst is en dat is al een reden om te concluderen dat Nederland geheel ontzien dient te worden (of men het ook 'vol' vindt, is een andere discussie, maar gezien de harde cijfers niet zo belangrijk voor dit topic)

Die verdeelsleutel houdt volgens mij alleen maar rekening met absolute aantallen inwoners, en niet met de verhouding tot de oppervlakte. Daarom krijgt dwergstaat Malta er meer dan 300 terwijl er 1300 mensen per vierkante kilometer wonen.
Malta zit daarnaast ook tjokvol met illegalen. Het is een bekende springplank naar Europa.
pi_155962840
Niet één keer het woord "islam" gebruikt bij Pauws grens bereikt. Ook knap toch?
2 criticasters aan het woord gelaten, maar een beetje beduimeld. Leraren op een VMBO, die het nu al moeilijk hebben met Marokkanen en Turken. Wat zo niet echt genoemd werd uiteraard.
Wat was dat voor een show?
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')