Beetje in de anonimiteit aanklampen is toch makkelijker dan actief controleren. Als hij zaterdag rood heeft, dan zal hij er niet mee wegkomen om in z'n eigen tempo naar boven te peddelen. Dan mag je Purito, Majka en Aru geen cm ruimte geven. Reken er maar op dat Katusha, Tinkoff en Astana een leger mannetjes in de aanval stuurt die met z'n allen hun kopman staan op te wachten.quote:Op maandag 7 september 2015 20:36 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij doet het nu toch ook zonder ploeg, dat heeft hem niet er van weerhouden om zich te handhaven. Het is nou niet dat er nog veel ploegen fris rond rijden.Astana heeft een stevig blok maar die leipo van een Landa rijdt gerust Aru naar de klote.
Zo anoniem rijdt hij hier niet rond. Ze willen hem toch echt wel pijn doen en op afstand zetten maar tot nu toe zijn ze machteloos gebleken om Dumoulin er echt af te rijden.quote:Op maandag 7 september 2015 20:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Beetje in de anonimiteit aanklampen is toch makkelijker dan actief controleren. Als hij zaterdag rood heeft, dan zal hij er niet mee wegkomen om in z'n eigen tempo naar boven te peddelen. Dan mag je Purito, Majka en Aru geen cm ruimte geven. Reken er maar op dat Katusha, Tinkoff en Astana een leger mannetjes in de aanval stuurt die met z'n allen hun kopman staan op te wachten.
Tom heeft het zelf ook gewoon nog over podium en niet over winst. Zie hem inderdaad niet genoeg tijd goedmakenquote:Op maandag 7 september 2015 20:52 schreef Blik het volgende:
Ik verwacht in elk geval niet dat Tom de rode trui heeft woensdag. Zie hem niet zomaar 2 minuten goedmaken op Purito. Denk wel dat Tom 2de staat na woensdag
Oleg gaat Tom halen mensen volgend jaar dus Tom winnaar van de TDFtwitter:olegtinkov twitterde op maandag 07-09-2015 om 21:05:41Any money for Tom! https://t.co/W0D8UdqUGu reageer retweet
Podium zou al prima zijn. Maar het is mooi dat Aru en Rodriguez bang voor Dumoulin zijn.quote:Op maandag 7 september 2015 21:00 schreef franklop het volgende:
[..]
Tom heeft het zelf ook gewoon nog over podium en niet over winst. Zie hem inderdaad niet genoeg tijd goedmaken
Maar dan moeten ze hem wel alsnog lossen natuurlijk. Vandaag bleef hij er ook heel lang heel goed aanhangen en loste pas op het stuk dat je achterover valt als je stil blijft staan.. Het zijn zaterdag wel veel beklimmingen, maar geen loodzware, volgens mij.quote:Op maandag 7 september 2015 20:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Beetje in de anonimiteit aanklampen is toch makkelijker dan actief controleren. Als hij zaterdag rood heeft, dan zal hij er niet mee wegkomen om in z'n eigen tempo naar boven te peddelen. Dan mag je Purito, Majka en Aru geen cm ruimte geven. Reken er maar op dat Katusha, Tinkoff en Astana een leger mannetjes in de aanval stuurt die met z'n allen hun kopman staan op te wachten.
Om de 2 minuten starten dusquote:Op maandag 7 september 2015 21:07 schreef Marcoss het volgende:
Starttijden woensdag
http://www.biciciclismo.c(...)de-burgos-08-09-2015
162º 141 CHAVES RUBIO, Esteban Orica GreenEdge 16:39
163º 6 NIEVE, Mikel Team SKY 16:41
164º 174 DUMOULIN, Tom Team Giant - Alpecin 16:43
Veel idealer kan het niet
Ik moet zeggen dat de tendens in Spanje hetzelfde is. De Spaanse commentatoren zien Tom nu als topfavoriet.quote:Op maandag 7 september 2015 21:06 schreef Felagund het volgende:
Tom is favoriet op Oddschecker:
http://www.oddschecker.com/cycling/vuelta-a-espana/winner
Al lijkt mij dat ook overdreven positief.
Het was al wel duidelijk dat je anti-Tom was, maar anoniem aanklampen? Dan kijk je een andere Vuelta dan waar ik naar kijk.quote:Op maandag 7 september 2015 20:53 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Tom rijd gewoon met een leeuwenhart omhoogquote:Op maandag 7 september 2015 21:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Het was al wel duidelijk dat je anti-Tom was, maar anoniem aanklampen? Dan kijk je een andere Vuelta dan waar ik naar kijk.
Zooo, koekoek, die gaan eens even opgepeuzeld worden door The Butterfly!quote:Op maandag 7 september 2015 21:07 schreef Marcoss het volgende:
Starttijden woensdag
http://www.biciciclismo.c(...)de-burgos-08-09-2015
162º 141 CHAVES RUBIO, Esteban Orica GreenEdge 16:39
163º 6 NIEVE, Mikel Team SKY 16:41
164º 174 DUMOULIN, Tom Team Giant - Alpecin 16:43
Veel idealer kan het niet
Hij klom vandaag prima, zat ook attent voorin een groot gedeelte van de klim. Vandaag hadden ze Dumoulin moeten kraken, die cols zaterdag zijn lang niet zo zwaar en ze eindigen niet bergop. Die laffe herders durven het niet om aan te gaan met nog bijna 20km te gaan.quote:Op maandag 7 september 2015 21:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar dan moeten ze hem wel alsnog lossen natuurlijk. Vandaag bleef hij er ook heel lang heel goed aanhangen en loste pas op het stuk dat je achterover valt als je stil blijft staan.. Het zijn zaterdag wel veel beklimmingen, maar geen loodzware, volgens mij.
Bovendien gaat Tinkoff voor Dumoulin rijden, want hij wil natuurlijk wel gelijk krijgenquote:Op maandag 7 september 2015 21:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij klom vandaag prima, zat ook attent voorin een groot gedeelte van de klim. Vandaag hadden ze Dumoulin moeten kraken, die cols zaterdag zijn lang niet zo zwaar en ze eindigen niet bergop. Die laffe herders durven het niet om aan te gaan met nog bijna 20km te gaan.
anti-Tom hoezo?quote:Op maandag 7 september 2015 21:11 schreef Blik het volgende:
[..]
Het was al wel duidelijk dat je anti-Tom was, maar anoniem aanklampen? Dan kijk je een andere Vuelta dan waar ik naar kijk.
Meh, Contador zit er ook nog.. Ik zie 'm sowieso liever in een team met een wat professioneler ogende eigenaarquote:Op maandag 7 september 2015 21:15 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bovendien gaat Tinkoff voor Dumoulin rijden, want hij wil natuurlijk wel gelijk krijgen
Ik bedoelde dat Tinkoff heeft getwitterd dat Dumoulin gaat winnen. Dus om gelijk te krijgen, rijdt de Tinkoff-ploeg in dienst van Tom zaterdag.quote:Op maandag 7 september 2015 21:21 schreef Strani het volgende:
[..]
Meh, Contador zit er ook nog.. Ik zie 'm sowieso liever in een team met een wat professioneler oogende eigenaar
Ah okayquote:Op maandag 7 september 2015 21:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat Tinkoff heeft getwitterd dat Dumoulin gaat winnen. Dus om gelijk te krijgen, rijdt de Tinkoff-ploeg in dienst van Tom zaterdag.
Leuke foto.quote:Op maandag 7 september 2015 21:20 schreef Strani het volgende:
[ afbeelding ]
De held, op de Cumbre del Sol van Benitachell, kort voor zijn eerste ritzege in deze Vuelta.
Dit stuk was echt verschrikkelijk stijl. Sommigen gingen er zwalkend naar boven.
Ik wel want ik ben nogal lang, maar m'n vrouw die deze foto maakte had wat meer moeitequote:Op maandag 7 september 2015 21:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuke foto.
Kon je zelf wel wat zien met dat publiek voor je?
Anti-Tom is misschien overdreven. Maar ongeveer iedere etappe zeg je wel dat Tom minuten gaat verliezen. Je bent nou niet bepaald iemand die er een hele positieve kijk op nahoudtquote:Op maandag 7 september 2015 21:19 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
anti-Tom hoezo?Als hij zondag op het podium staat, dan gaat hier de vlag uit.
![]()
Maargoed, afgelopen weekend was het een kwestie van aanklampen en schade beperken. Dat is hem prima gelukt en helemaal geen schande natuurlijk. Ben na de etappe van vandaag een stuk hoopvoller gestemd dan gisteren. Toen moest hij lossen uit een groep van 25 man, vandaag ging hij goed mee.
Voordeel is dan wel dat het hem niet tegen kan vallenquote:Op maandag 7 september 2015 21:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Anti-Tom is misschien overdreven. Maar ongeveer iedere etappe zeg je wel dat Tom minuten gaat verliezen. Je bent nou niet bepaald iemand die er een hele positieve kijk op nahoudt
Maar je maakt mij niet wijs dat je de Giro nog voelt in de benen. Maar het is maar de vraag of Dumoulin echt een ultieme ronderenner kan worden. Hij heeft de factor lengte en gewicht niet echt mee natuurlijk, aan de andere kant zitten er vaak aardig wat tijdritkms in de Tour, en dat kan dan wel in je voordeel werkenquote:Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef Principia het volgende:
Willen jullie dat Dumoulin zich daadwerkelijk als ronderenner gaat ontwikkelen? Persoonlijk zie ik hem liever als powerhouse in de tijdritten en kanshebber in rondes als Zwitserland dan een vijfde plek in de Tour.
Ja hij doet het nu goed, maar je moet niet onderschatten dat zijn concurrenten al grote klassementen gereden hebben dit jaar.
Majka en Purito nog niet hoorquote:Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef Principia het volgende:
Willen jullie dat Dumoulin zich daadwerkelijk als ronderenner gaat ontwikkelen? Persoonlijk zie ik hem liever als powerhouse in de tijdritten en kanshebber in rondes als Zwitserland dan een vijfde plek in de Tour.
Ja hij doet het nu goed, maar je moet niet onderschatten dat zijn concurrenten al grote klassementen gereden hebben dit jaar.
Dat valt volgens mij wel mee. Ik dacht inderdaad dat hij vorige week woensdag en vandaag door het ijs zou zakken. Ook toen hij gisteren achterin de groep reed, vreesde ik dat hij zou instorten. Er waren meer die dat dachten. Voor de rest heb ik me niet negatief over hem uitgelaten en zou het een stunt van formaat vinden als hij daadwerkelijk podium rijdt. Maar een beetje tegenwicht bieden aan het jinxen van Herbert & Co kan geen kwaad.quote:Op maandag 7 september 2015 21:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Anti-Tom is misschien overdreven. Maar ongeveer iedere etappe zeg je wel dat Tom minuten gaat verliezen. Je bent nou niet bepaald iemand die er een hele positieve kijk op nahoudt
Rodriguez is ook niet anti-Rodriguez, maar hij denkt wel dat hij veel tijd gaat verliezenquote:Op maandag 7 september 2015 21:26 schreef Blik het volgende:
[..]
Volgens mij hoeft hij nergens in te leveren. Hij kan het allemaal.quote:Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef Principia het volgende:
Nja, blijft redelijk lastig om meerdere keren te pieken in een jaar. Maar alleen Aru, Chaves en Landa hebben de Giro gereden? Quintana, Froome, Valverde, Majka en Rodriguez (laatste 2 weliswaar alleen voor de ritwinsten gegaan) hebben de Tour gedaan en daarmee een slechte voorbereiding voor de Vuelta. Als die jongens samen met Nibali in topvorm zijn is er voor Dumoulin geen houden aan.quote:Op maandag 7 september 2015 21:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar je maakt mij niet wijs dat je de Giro nog voelt in de benen. Maar het is maar de vraag of Dumoulin echt een ultieme ronderenner kan worden. Hij heeft de factor lengte en gewicht niet echt mee natuurlijk, aan de andere kant zitten er vaak aardig wat tijdritkms in de Tour, en dat kan dan wel in je voordeel werken
Dit is een beetje een fabeltje, want stiekem is Tom ook gewoon #viesdun. Als je die beentjes en enkeltjes ziet kan hij zo voor Sky fietsen...quote:Op maandag 7 september 2015 21:31 schreef Blik het volgende:
[..]
Maar je maakt mij niet wijs dat je de Giro nog voelt in de benen. Maar het is maar de vraag of Dumoulin echt een ultieme ronderenner kan worden. Hij heeft de factor lengte en gewicht niet echt mee natuurlijk, aan de andere kant zitten er vaak aardig wat tijdritkms in de Tour, en dat kan dan wel in je voordeel werken
Cancellara, Martin en Wiggo gingen niet minder tijdrijden toen ze zich meer gingen richten op het klimmen, volgens mij. Cance had dan wel weer het probleem dat hij amper goede tijdritten reed als deze verder in een grote ronde werden verreden, dat is nog wel de vraag bij Dumoulin..quote:Op maandag 7 september 2015 21:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Het volgende vraagteken dat nog staat, is of Toms tijdrit capaciteiten gelijk zijn gebleven ondanks toegenomen klim capaciteiten. Dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn, maar is eigenlijk geen zekerheidje
Ik denk niet dat Rodriguez minder dan een seconde verliest op Aru.quote:Op maandag 7 september 2015 20:52 schreef Blik het volgende:
Ik verwacht in elk geval niet dat Tom de rode trui heeft woensdag. Zie hem niet zomaar 2 minuten goedmaken op Purito. Denk wel dat Tom 2de staat na woensdag
Uiteindelijk zal de Tour voor Majka en Purito toch alleen maar goed zijn geweest voor deze Vuelta? Paar ritten vol gaan, maar laten lopen in ritten waar je weinig kan uitrichten..quote:Op maandag 7 september 2015 21:40 schreef Principia het volgende:
[..]
Nja, blijft redelijk lastig om meerdere keren te pieken in een jaar. Maar alleen Aru, Chaves en Landa hebben de Giro gereden? Quintana, Froome, Valverde, Majka en Rodriguez (laatste 2 weliswaar alleen voor de ritwinsten gegaan) hebben de Tour gedaan en daarmee een slechte voorbereiding voor de Vuelta. Als die jongens samen met Nibali in topvorm zijn is er voor Dumoulin geen houden aan.
Purito reed het grootste gedeelte van de Tour als een tourist rond als ik mij goed herinner.quote:Op maandag 7 september 2015 21:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal de Tour voor Majka en Purito toch alleen maar goed zijn geweest voor deze Vuelta? Paar ritten vol gaan, maar laten lopen in ritten waar je weinig kan uitrichten..
Of het de ideale voorbereiding is betwijfel ik, gezien de hectiek in de Tour, maar bij die twee zette ik ook een kanttekening. Echter zijn Majka en Purito ook nog niet de bewezen klassementsrenners in vergelijking met Froome, Contador, Quintana en Nibali. Die zullen de komende jaren nog wel de GT's domineren.quote:Op maandag 7 september 2015 21:43 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal de Tour voor Majka en Purito toch alleen maar goed zijn geweest voor deze Vuelta? Paar ritten vol gaan, maar laten lopen in ritten waar je weinig kan uitrichten..
Maar hoe vaak zullen die renners in topvorm aan de Vuelta beginnen? Toch vaak een troostronde voor de meeste renners.quote:Op maandag 7 september 2015 21:40 schreef Principia het volgende:
[..]
Nja, blijft redelijk lastig om meerdere keren te pieken in een jaar. Maar alleen Aru, Chaves en Landa hebben de Giro gereden? Quintana, Froome, Valverde, Majka en Rodriguez (laatste 2 weliswaar alleen voor de ritwinsten gegaan) hebben de Tour gedaan en daarmee een slechte voorbereiding voor de Vuelta. Als die jongens samen met Nibali in topvorm zijn is er voor Dumoulin geen houden aan.
ik zou het leuk vinden als Tom een ouderwetse renner zou worden die gewoon het hele jaar goed is. Dus pieken in de voorjaarsklassiekers goed zijn in de TDF en sterk zijn op het WK en najaarsklassiekersquote:Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef DecoAoreste het volgende:
Tot wat voor renner Dumoulin zich ontwikkelt moet hij helemaal zelf weten. Het maakt me ook eigenlijk niet zoveel uit.
Gewoon juichen voor deze prachtige kans op een podiumplek in de Vuelta.
En terecht, daar ligt een gouden kansquote:Op maandag 7 september 2015 21:53 schreef Marcoss het volgende:
Grote doel voor Dumoulin in 2016 wordt trouwens de OS-tijdrit, gaat zich ook absoluut niet forceren in de Tour dan..
Cancellara en Martin zijn zelden echt goed bergop geweest, zeker niet zo goed als Dumoulin nu. Maar eigenlijk is dit juist m'n punt, tegenwoordig lijkt het normaal te zijn (vooral dankzij Sky) maar echt logisch is het natuurlijk niet, dus daarmee geen zekerheidje.quote:Op maandag 7 september 2015 21:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Cancellara, Martin en Wiggo gingen niet minder tijdrijden toen ze zich meer gingen richten op het klimmen, volgens mij. Cance had dan wel weer het probleem dat hij amper goede tijdritten reed als deze verder in een grote ronde werden verreden, dat is nog wel de vraag bij Dumoulin..
En een hond kopen en die Piti noemen, om het feest compleet te maken.quote:Op maandag 7 september 2015 21:56 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik zou het leuk vinden als Tom een ouderwetse renner zou worden die gewoon het hele jaar goed is. Dus pieken in de voorjaarsklassiekers goed zijn in de TDF en sterk zijn op het WK en najaarsklassiekers
Wiggo ging wel met succes voor de dubbel.quote:Op maandag 7 september 2015 21:53 schreef Marcoss het volgende:
Grote doel voor Dumoulin in 2016 wordt trouwens de OS-tijdrit, gaat zich ook absoluut niet forceren in de Tour dan..
1 keer in de 4 jaar Max van Heeswijk had ook ooit 1 kans op goud en die verprutste hijquote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wiggo ging wel met succes voor de dubbel.
Maar yep, er komen nog genoeg kansen om een goed klassement te rijden. Kansen op een Olympische medaille zijn er niet zoveel.
Dit idd.quote:Op maandag 7 september 2015 21:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maar hoe vaak zullen die renners in topvorm aan de Vuelta beginnen? Toch vaak een troostronde voor de meeste renners.
Dumoulin moet het gewoon situationeel aanpakken. Komt er een ronde voorbij die in zijn straatje past er voor gaan en anders lekker freewheelen en proberen in de tijdritten te scoren. Met een goede kans om ook in selectieve etappes mee te gaan voor een overwinning.
Van Heeswijk, dat is alweer een tijd geledenquote:Op maandag 7 september 2015 22:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
1 keer in de 4 jaar Max van Heeswijk had ook ooit 1 kans op goud en die verprutste hij
ik weet nog alleen dat hij tijdens de race in Sydney echt goed was en veels te vroeg er van door ging, ik geloof 1 ronde voor het einde van de race. Die jongens had toen echt kans op een Olympische medaillequote:Op maandag 7 september 2015 22:07 schreef Principia het volgende:
[..]
Van Heeswijk, dat is alweer een tijd geleden. Laatste Nederlandse sprinter die een rit won in GT voor Danny van Poppel?
Wanneer was dat?quote:Op maandag 7 september 2015 22:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
1 keer in de 4 jaar Max van Heeswijk had ook ooit 1 kans op goud en die verprutste hij
Toen domineerde Telekom toch de hele koers? Zo herinner ik het me iig nog.quote:Op maandag 7 september 2015 22:10 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik weet nog alleen dat hij tijdens de race in Sydney echt goed was en veels te vroeg er van door ging, ik geloof 1 ronde voor het einde van de race. Die jongens had toen echt kans op een Olympische medaille
Dat hoop je bij iedereen, maar toch doen gaan ze meestal voor de Tour. Een Gesink had deze Vuelta ook kunnen winnen als hij zo sterk was geweest als in de afgelopen Tour.quote:Op maandag 7 september 2015 22:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit idd.
Niet gaan focussen op de Tour, want die gaat 'ie niet zomaar winnen.
De Rabo/Blanco/Belkin/TLJ mentaliteit is weer duidelijk.twitter:bramtankink twitterde op maandag 07-09-2015 om 19:03:34Met nog een tijdrit te gaan is een top 10 plaats zeker haalbaar voor @tom_dumoulin in eindklassement. Daar had niemand vooraf op gerekend. 💪 reageer retweet
Van Gesink snap ik het nog wel. Voor de sponsor is een 6e plek in de Tour belangrijker dan winst in de Vuelta.quote:Op maandag 7 september 2015 22:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat hoop je bij iedereen, maar toch doen gaan ze meestal voor de Tour. Een Gesink had deze Vuelta ook kunnen winnen als hij zo sterk was geweest als in de afgelopen Tour.
Denk dat Tankink dat cynisch bedoeldquote:Op maandag 7 september 2015 22:31 schreef Ericr het volgende:
De Rabo/Blanco/Belkin/TLJ mentaliteit is weer duidelijk.twitter:bramtankink twitterde op maandag 07-09-2015 om 19:03:34Met nog een tijdrit te gaan is een top 10 plaats zeker haalbaar voor @tom_dumoulin in eindklassement. Daar had niemand vooraf op gerekend. 💪 reageer retweet
Tom heeft al gezegd dat ie volgend jaar vol voor de OS gaat en in de Tour niet voor het klassement gaat rijden.quote:Op maandag 7 september 2015 21:46 schreef Wombcat het volgende:
Positief bekeken: als Tom de Vuelta wint, dan wint hij volgend jaar de Tour. Dat deden de vorige Nederlanders die de Vuelta wonnen ook. Wel met de kanttekening dat toen die de Vuelta wonnen, die in april werd gehouden, dus het was twee Tours later dat ze die wonnen. Dus misschien wordt het dan 2017.
Die val was achteraf een 'blessing in disguise'. Op het Tourpodium was hij sowieso niet geëindigd en een ritwinst was ook heel moeilijk geworden. In de Vuelta kan het allemaal.quote:Op maandag 7 september 2015 23:12 schreef Chiappucci het volgende:
Blijft natuurlijk doodzonde van die val op weg naar Huy, maar dat we dit ervoor terugkrijgen maakt eigenlijk alles goed.
Nou doe je alsof Dumoulin al jarenlang Gesinkje speelt voor 5de plaatsen... Het is verdorie zijn 1ste super ronde en hij is 24! Als hij zich zo blijft ontwikkelen doet ie over 2 jaar voor plek 1 mee en niet voor plek 5!!! Vergeet niet dat Nibali, Froome, Contador , Valverde al 30+ zijn en een aantal van hen zal binnenkort geen kandidaat meer zijn voor eindrondes. Je houdt dan Quintana, Pinot, en jongens als Bardet over als nieuwe generatie, daar kan dus wellicht nu een Dumoulin bijkomen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef Principia het volgende:
Kijk eens naar de benen van Hesjedal, die zijn bijkans nog dunner dan die van Froome.quote:Op maandag 7 september 2015 22:29 schreef Evertjan het volgende:
Hoe groot en zwaar was Ryder Hesjedal toen hij de giro won? Dat is toch ook best een lange en zware renner?
Gesink is een held. Niks mis met Gesinkje spelen.quote:Op maandag 7 september 2015 23:28 schreef vaarsuvius het volgende:
[..]
Nou doe je alsof Dumoulin al jarenlang Gesinkje speelt voor 5de plaatsen...
Dan heb je een dag of enkele dagen het geel als alles meezit. Nu een aantal dagen het rood en een kans om dat rood naar Madrid mee te nemen. Daar kunnen die paar dagen gele trui toch niet tegenop.quote:Op maandag 7 september 2015 23:12 schreef Chiappucci het volgende:
Blijft natuurlijk doodzonde van die val op weg naar Huy, maar dat we dit ervoor terugkrijgen maakt eigenlijk alles goed.
Opmerkelijk, hij is wellicht favoriet voor de rode trui na de tijdrit, maar daarmee heb je 'm niet automatisch ook in Madrid. Er volgen nog 3 pittige etappes na de tijdrit. Geen finish bergop, maar toch. En rode trui na de tijdrit is ook geen zekerheid. Kortom, opmerkelijk.quote:Op maandag 7 september 2015 23:04 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Tom is gewoon de favoriet, 2 weken geleden had ik je uitgelachen als je dat had gezegd.
Als het een zekerheid was geweest, was de quotering vast niet boven de 2 geweestquote:Op maandag 7 september 2015 23:52 schreef Arcee het volgende:
[..]
Opmerkelijk, hij is wellicht favoriet voor de rode trui na de tijdrit, maar daarmee heb je 'm niet automatisch ook in Madrid. Er volgen nog 3 pittige etappes na de tijdrit. Geen finish bergop, maar toch. En rode trui na de tijdrit is ook geen zekerheid. Kortom, opmerkelijk.
Tom met z'n dagelijkse micro doses gaat ook steadyquote:Op maandag 7 september 2015 23:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik verwacht wel dat Astana en Katusha nog even goed gaan bijtanken op de rustdag.
quote:Dumoulin kan 2 minuut 30 pakken
In de vlakke Vuelta-tijdrit in Burgos moet Tom Dumoulin woensdag per kilometer drie seconden winnen op zijn directe concurrenten om de rode trui te pakken. "Dat is zeker niet onmogelijk”, zegt zijn trainer Adriaan Helmantel voorzichtig.
"Een frisse Tom zou op dit terrein zo’n 2,5 minuut op hen kunnen veroveren", zegt Helmantel. "Zijn sterke optredens in de bergritten zullen hem een boost geven, terwijl zijn concurrenten toch met vrees op de fiets stappen voor die rit tegen de klok. Dat kan een essentieel verschil zijn.”
Dumoulin staat na de loodzware berritten van de afgelopen dagen op 1 minuut 51 van klassementsleider Joaquim Rodriguez, op 1.50 van Fabio Aru en 16 seconden van Rafal Majka.
Dat de Limburger er in gelooft, straalde zijn lichaamstaal maandag op de 1185 meter hoge Alto uit. De glimlach krulde om zijn mondhoeken, zijn antwoorden waren messcherp en humoristisch en de frisheid straalde uit zijn ogen.
"Alle mogelijkheden houd ik open”, durfde hij zichzelf voor het eerst hardop tot de kanshebbers op de eindzege in deze Vuelta te noemen. "Eerst moet ik een etmaal na de rustdag in Burgos woensdag een goede dag hebben. Ben ik super dan trap ik zo’n 50 watt meer weg dan bij een mindere dag. Dat scheelt in mijn eigen tijd al een minuut. En na de tijdrit komen nog drie zware dagen. Als ik het rood zou pakken, dan worden dat zeker geen leuke ritten…”
Zijn knipoog verraadde vervolgens dat het wel eens héél leuk kan worden…
Bron: Telegraaf
Een goede tijdrijder kan ook bochten goed aansnijden. TD is ook goed in korte tijdritten waar het toch meestal vrij bochtig is.quote:Op dinsdag 8 september 2015 09:40 schreef Sloggi het volgende:
Het parcours morgen is vrij bochtig. Is dit in het voordeel van TD?
Team Giant-Alpecin heeft de door Tom gewonnen rit op Facebook gezet hoor. Wattages, alles.quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Opvallend dat er nog geen klimtijden en W/kg - waarden zijn vrijgegeven. Tijdens de Tour werden we er nog mee doodgegooid. Zou wel 's willen weten hoe het niveau van deze Vuelta zich tot dat van de Giro en Tour verhoudt.
Met geluk wint hij, maar ik denk het net niet. Hij komt tekort in de bergen, om een vurige demarrage te zetten.quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:24 schreef VASND het volgende:
Haha als iedereen zo blijft denken en ophemelen dan wordt Tommeke de zoveelste kapotgemaakte belofte.
twitter:tom_dumoulin twitterde op maandag 07-09-2015 om 20:30:02So motivated today to stay in the top ten, it meant a flight in the helicopter for the first time!! http://t.co/JCQdT6BtCV reageer retweet
Slotklim bij die zwaarste etappe zat Tom op 5.4 W / kg. Etappe die hij won op 6.5 W / kg (inspanning van 11 minuten)quote:Op dinsdag 8 september 2015 00:01 schreef Van_Poppel het volgende:
Opvallend dat er nog geen klimtijden en W/kg - waarden zijn vrijgegeven. Tijdens de Tour werden we er nog mee doodgegooid. Zou wel 's willen weten hoe het niveau van deze Vuelta zich tot dat van de Giro en Tour verhoudt.
Zie OP. Stond hij @400quote:Op maandag 7 september 2015 23:04 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
Tom is gewoon de favoriet, 2 weken geleden had ik je uitgelachen als je dat had gezegd.
Interessant om te kijken of hun theoretische benadering stand houdt in de praktijk.quote:Op dinsdag 8 september 2015 12:50 schreef Sloggi het volgende:
http://www.fiets.nl/2015/(...)e-vuelta-nog-winnen/
Tom wordt eerste of tweede, zeggen deze heren.
Gisteren ook al, tot 18:00quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:23 schreef Blik het volgende:
NOS wordt ook eindelijk wakker, vanaf woensdag live op de NOS te zien
Ik geef hem pas een kans als hij op iedereen minimaal 1 minuut voorsprong heeft na woensdag. Dus dan moet die 3 minuten goed maken op Aru/Rodriguez en anderhalve minuut op Majka. Op zich niet onmogelijk, maar het zou me an sich niks verbazen als één van de prominenten niet zo heel veel gaat toegeven op Tom.quote:Op dinsdag 8 september 2015 15:29 schreef BeamofLight het volgende:
Niemand hier denkt dat TD de Vuelta gaat winnen, maar bij elke bookie is hij de favoriet....
#samenwinnen2.0quote:Een Nederlander heeft kans om een grote ronde te winnen. Of Tom Dumoulin (Giant-Alpecin) zondag daadwerkelijk Joop Zoetemelk (1980) opvolgt, valt nog te bezien, maar wielerploeg Lotto-Jumbo is bereid hem in het slot van de Vuelta daarbij te helpen. Waar mogelijk.
"Wij hopen van harte dat Tom de tijdrit wint, dat hij in het rood komt en dat we hem kunnen verdedigen", zegt Lotto-Jumbo-ploegleider Merijn Zeeman, die opvallend genoeg al van "we" spreekt.
Ik proef ideeën voor een solozege van Bennett in etappe 20.quote:Tom en Giant snappen heel goed dat wij hier vooral zijn om zelf dingen te laten zien. Maar Lotto-Jumbo en Giant zijn twee teams die elkaar wel het een en ander gunnen.
Waar het kan gaan we ze natuurlijk helpen", licht Zeeman toe.
quote:Of Dumoulin ook daadwerkelijk iets heeft aan de helpende hand van zijn Nederlandse collega's, valt volgens Zeeman nog te bezien. "Als we het hebben over het controleren van etappes is Giant natuurlijk kwetsbaar in de bergen. Dat geldt voor ons ook. Dus het zal in de stukken daartussen zijn waar we iets kunnen betekenen, om de boel onder controle te houden. Maar als er bergop een gat dichtgereden moet worden dan kunnen wij hem ook niet helpen, ben ik bang."
twitter:timdegier twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 16:29:56Wow, ik heb nu hetzelfde kippenvel als toen de Elven op het laatste moment Rohan te hulp schoten. https://t.co/sTREXd1HcA reageer retweet
Verwacht niet dat Tom een gaatje zou kunnen slaan in zijn eentje, maar het zou wel mooi zijn natuurlijkquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:46 schreef aesop het volgende:
Tom moet gewoon een minuut hebben om redelijk relaxed in een strak tempo de laatste bergen voor de finish op te rijden. Dan verliest ie nooit meer dan dan twintig seconden op de top en sluit ie in de afdaling misschien nog wel aan.
Staat ie na de tijdrit minder voor, dan wordt het spannend: kan ie mee met de tempoversnellingen die er ongetwijfeldgaan komen? Is dat verstandig?
Rijdt ie na de tijdrit nog niet in de rode trui, dan zie ik hem stoutmoedig zelf in de aanval gaan. De cols zijn er naar, niet al te steil, niet al te lang. Misschien nog wel het meest kansrijke scenario met het oog op de eindzege?
Uiteindelijk gaan de concurrenten ook op elkaar reageren natuurlijk, geloof niet dat het alles tegen Dumoulin wordt in rit 20 (mocht Dumoulin dan de leiderstrui hebben), zeker omdat er maar 1 Spanjaard bij zitquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:57 schreef Blik het volgende:
[..]
Verwacht niet dat Tom een gaatje zou kunnen slaan in zijn eentje, maar het zou wel mooi zijn natuurlijk![]()
Wel met je eens dat die een minuut voorsprong moet hebben, zo niet meer. Tom heeft natuurlijk absoluut het team niet om de trui te verdedigen, en met name in etappe 20 kan hem dat opbreken als die na de eerste 2 bergen zo goed als alleen zit. De Nederlanders kunnen elkaar natuurlijk helpen, dat kunnen de andere 3 favorieten natuurlijk ook. Ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken, wordt in ieder geval interessant.
Mollema stond in 2011 een paar dagen voor het einde ook nog binnen de minuut van eindwinst, volgens mij. Maar écht dichtbij de eindzege is hij nooit geweest inderdaad, Gesink toen wel. Zo jammer dat hij een paar dagen later van z'n fiets stuiterde.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:58 schreef Mani89 het volgende:
De laatste keer dat ik mij kan herinneren dat we in deze situatie zaten was toen Gesink een aanval deed op de leidertrui van Valverde. Met nog een heldenrol voor De Tank.
Nu wel, ik was iets te gehaast.quote:
Beetje spuitelfquote:Op dinsdag 8 september 2015 17:23 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 17:21:52Lotto-Jumbo wil Dumoulin helpen: http://t.co/5zUxVwEOob reageer retweet
Ja, dat is eigenlijk altijd zo bij de Vuelta. Spaans vlak.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:57 schreef Marcoss het volgende:
http://ciclismo.as.com/ci(...)externo_rsoc=comp_tw
Volgens Purito is de tijdrit minder vlak dan gedacht
Volgens R_R ook.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:57 schreef Marcoss het volgende:
http://ciclismo.as.com/ci(...)externo_rsoc=comp_tw
Volgens Purito is de tijdrit minder vlak dan gedacht
Wie?quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:41 schreef JopJuh het volgende:
Matador heeft zich ook al 2 weken gespaard, zie ik ook we top 5 rijden morgen.
Mwah Giro 15dequote:Op dinsdag 8 september 2015 17:46 schreef Marcoss het volgende:
Amador waarschijnlijk
Maar die heeft zich toch niet echt gespaard.. (En rijdt sowieso geen denderende tijdritten dit jaar, geloof ik)
twitter:raykerckhoffs twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 17:24:58Parcours Vuelta-tijdrit 38,7 kilometer is op lijf van Dumoulin geschreven. Typisch van specialisten. Hij kwam vrolijk terug van verkenning. reageer retweet
Verkenning van voor de Vuelta neem ik aan, want de tijdrit was vooraf het grote doel toch?quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:52 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:raykerckhoffs twitterde op dinsdag 08-09-2015 om 17:24:58Parcours Vuelta-tijdrit 38,7 kilometer is op lijf van Dumoulin geschreven. Typisch van specialisten. Hij kwam vrolijk terug van verkenning. reageer retweet
Dankzij Mosquera/Maskera.quote:Op dinsdag 8 september 2015 17:00 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mollema stond in 2011 een paar dagen voor het einde ook nog binnen de minuut van eindwinst, volgens mij. Maar écht dichtbij de eindzege is hij nooit geweest inderdaad, Gesink toen wel. Zo jammer dat hij een paar dagen later van z'n fiets stuiterde.
Slechte vergelijking. Spilak had allang bewezen goed te kunnen tijdrijden. Purito heeft dat heel soms.quote:Op dinsdag 8 september 2015 18:37 schreef Pedroso het volgende:
Ik zie zeker Rodriguez gewoon een goede tijdrit rijden morgen en zeker geen bijna 2 minuten verliezen op Tom. Een leiderstrui geeft altijd wat extra.
Spilak kwam bv ook maar net achter Dumoulin binnen in de TdS dit jaar.
Lijkt me dat zoiets uitspreken vrij verboden is, is Dumoulin mooi klaar mee als ze hem nu gaan helpen en er actie van de UCI op komt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 16:31 schreef Blik het volgende:
Lotto Jumbo wil wel helpen waar mogelijk, ik zie weinig mogelijkheden voor ze om te helpen met hun ploeg maar het is in ieder geval een mooi gebaar.
http://nos.nl/artikel/205(...)dumoulin-helpen.html
Mja, als er iemand een straf krijgt, zal het LottoNL zijn toch? Dumoulin kan er niet zoveel aan doen dat andere ploegen hem willen helpen..quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:03 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Lijkt me dat zoiets uitspreken vrij verboden is, is Dumoulin mooi klaar mee als ze hem nu gaan helpen en er actie van de UCI op komt.
Het is altijd moeilijk te bewijzen dat ze dat doen om hem te helpen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, als er iemand een straf krijgt, zal het LottoNL zijn toch? Dumoulin kan er niet zoveel aan doen dat andere ploegen hem willen helpen..
En sowieso zal het vooral gaan om het helpen met achtervolgen, misschien een keer een gat dichtrijden of iets dergelijks, neem aan dat je daar niet voor gestraft gaat worden. Zolang het maar geen Clarke-Porte taferelen worden.
Rodriguez reed in 2012 een fantastische tijdrit in de leiderstrui en behield daarmee de trui, maar in 2010 reed hij ongeveer z'n slechtste tijdrit ooit in de leiderstrui en verloor meer dan 6 minuten en daarmee z'n kansen op de eindzege.. Die trui zegt ook niet alles dusquote:Op dinsdag 8 september 2015 18:37 schreef Pedroso het volgende:
Ik zie zeker Rodriguez gewoon een goede tijdrit rijden morgen en zeker geen bijna 2 minuten verliezen op Tom. Een leiderstrui geeft altijd wat extra.
Spilak kwam bv ook maar net achter Dumoulin binnen in de TdS dit jaar.
Pff ja toen stond ik wel te springen zeg. Vind dat persoonlijk toch nog net ietsje mooier dan Tom, zo bergop shinen. Wat werd hij genaaid door de Spanjaarden als je dag zo terugziet! Mosquera die in z'n wiel blijft hangen en dan weg demarreert, Cobo die tempo maakt voor Valverde, Valverde die lekker omhoog geduwd wordtquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:58 schreef Mani89 het volgende:
De laatste keer dat ik mij kan herinneren dat we in deze situatie zaten was toen Gesink een aanval deed op de leidertrui van Valverde. Met nog een heldenrol voor De Tank.
"Ik vraag me af wat de reacties hier waren geweest als gebeurtenis X van persoon Y een buitenlander geweest was". Kunnen we ophouden deze vraag te stellen?quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit is gewoon goedkoop scoren door Lotto.nl
Vraag me af wat de reacties hier zouden zijn als Caja Rural zou aangeven voor Purito te knechten.
Waarbij David nu de hulp krijgt van Klein Duimpje.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:19 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar wat betreft deze situatie: is natuurlijk wel David tegen goliath. Spaanse ronderenner tegen Nederlandse, Kathusha in de bergen tegen Giant.
Die had voor Cadel moeten zijnquote:Op dinsdag 8 september 2015 16:58 schreef Mani89 het volgende:
Maximaal choken.quote:
Wat dat betreft is Zeeman sowieso niet de slimste. Hij komt overigens toch van Giant vandaan ?quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Het is altijd moeilijk te bewijzen dat ze dat doen om hem te helpen.
Niettemin niet erg handig van ze om het in de pers uit te spreken.
Komt van Giant inderdaad.quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:53 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat dat betreft is Zeeman sowieso niet de slimste. Hij komt overigens toch van Giant vandaan ?
Dan nog kan je beter dit soort zaken stilhouden. Het is nou ook weer niet zo dat ze een ploeg hebben die de boel kan controleren. Nu lijkt het meer een PR-stunt.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:00 schreef Evertjan het volgende:
zolang ze geen materiaal aan Tom geven als hij pech heeft lijkt mij dit moeilijk te controleren.
Klopt, er zijn er ook die choken. Kan me Gesink nog herinneren bv in de slottijdrit van de Ronde van Zwitserland een aantal jaar geleden. Hij eindigde bijna als laatste.... werd op minuten gereden door de latere winnaar Frank Schleck (dan weet je genoeg).quote:Op dinsdag 8 september 2015 19:08 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Rodriguez reed in 2012 een fantastische tijdrit in de leiderstrui en behield daarmee de trui, maar in 2010 reed hij ongeveer z'n slechtste tijdrit ooit in de leiderstrui en verloor meer dan 6 minuten en daarmee z'n kansen op de eindzege.. Die trui zegt ook niet alles dus
Rasmussen in de Tour van 2005 was ook pijnlijkquote:Op dinsdag 8 september 2015 20:10 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Klopt, er zijn er ook die choken. Kan me Gesink nog herinneren bv in de slottijdrit van de Ronde van Zwitserland een aantal jaar geleden. Hij eindigde bijna als laatste.... werd op minuten gereden door de latere winnaar Frank Schleck (dan weet je genoeg).
Dat was jammer voor hem maar dag daarna had hij in de rit naar La Pandera het toch ook best moeilijk.quote:
Niet zo vreemd als je de dag daarvoor veel langer op kop hebt moeten beuken (of solo reed) tov je concurrenten. Maar, inderdaad, de dag erna verloor hij 18 seconden op Valverde.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat was jammer voor hem maar dag daarna had hij in de rit naar La Pandera het toch ook best moeilijk.
Vooral ook omdat die hongerklop op de Campolongo was. Nou niet echt een zware berg.quote:Op dinsdag 8 september 2015 20:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Dat was jammer voor hem maar dag daarna had hij in de rit naar La Pandera het toch ook best moeilijk.
Meest pijnlijke gemiste kans op een overwinning in een grote ronde blijft die van Breukink in de Giro van 1989. Hongerklop terwijl hij in het roze reed terwijl hij in de ritten daarna eigenlijk netto geen tijd meer verloor. Dat roze had hij zonder de hongerklop bijna zeker behouden, zeker omdat er na die hongerklop nog twee tijdritten volgden. Laatste TT was voor hem niet meer boeiend maar in het roze was hij daar waarschijnlijk een stuk korter geëindigd.
quote:Bijna 39 kilometer heeft Tom Dumoulin woensdag om de top drie van het klassement in de Ronde van Spanje naar huis te rijden en zelf het commando voor de laatste vier dagen over te nemen.
Dé tijdritspecialist die inmiddels ook een ronderenner blijkt te zijn, verkende op de rustdag het parcours van de race tegen de klok rond Burgos. Wat hij tegenkwam, stemt hem hoopvol.
"Een mooi tijdritparcours", stelt nummer vier uit het algemeen klassement. "Het is niet helemaal vlak, een beetje golvend. Wat technische stukjes en een lastige finale met nog een klimmetje. Heel mooi voor mij."
De kopman van Giant-Alpecin weet wat hem te doen staat. Om de rode leiderstrui te veroveren, zal hij moeten afrekenen met de Spanjaard Joaquim Rodriguez, de Italiaan Fabio Aru en de Pool Rafal Majka. Die drie staan voor hem in het klassement. Het verschil met Rodriguez is het grootst: 1 minuut en 51 seconden.
Dat Dumoulin na ruim twee weken koers nog tot de favorieten voor de eindzege zou behoren, had niemand bij de start gedacht. De renner zelf ook niet. "De eerste week was gaan met die banaan, we zien het wel. Toen heb ik echt met het hart gekoerst. Daarna wat meer met het hoofd en dat is goed gegaan."
Dumoulin is inmiddels wel overtuigd van het feit dat hij een kans maakt om de Vuelta te winnen. Wat aarzelend geeft hij dat op de rustdag toe. "Ze zijn wel een beetje bang voor mijn tijdrit", kijkt hij vooruit naar het duel met zijn tegenstanders.
http://www.nu.nl/wielrenn(...)lotdagen-vuelta.htmlquote:Op dinsdag 8 september 2015 18:41 schreef TLC het volgende:
Dit lezend geeft toch goede hoop voor Tom :
http://nos.nl/artikel/205(...)kt-maar-hoeveel.html
Is al gepost Hansquote:Op dinsdag 8 september 2015 21:25 schreef komrad het volgende:
Kom maar door met je voorbeschouwing RR![]()
Ik lees ze trouw elke ochtend
Zwitserland was ook golvend toch?quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vraag me wel af in hoeverre dat golvende in zijn voordeel is. Technische stukjes zijn er niet veel, maar wel een paar. Daar gaat hij wel wat tijd pakken.
Vooral hopen dat hij een goede dag heeft. Met een wat mindere dag zal het verschil niet bizar groot zijn.
Ik zou het prima vinden, maar Spanjaarden helpen elkaar zelfs buiten Spanje helaas al niet echt meerquote:Op dinsdag 8 september 2015 19:14 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit is gewoon goedkoop scoren door Lotto.nl
Vraag me af wat de reacties hier zouden zijn als Caja Rural zou aangeven voor Purito te knechten.
Ik was er vandaag wat vroeger bij dan normaal ja.quote:
Dat is waar. Dumoulin zegt zelf dat dit ideaal voor hem is, dat moeten we dan maar geloven.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:30 schreef franklop het volgende:
[..]
Zwitserland was ook golvend toch?
Waarschijnlijk niet. T.o.v. Martin wel, maar die mindere tijdrijders juist niet.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ik vraag me wel af in hoeverre dat golvende in zijn voordeel is. Technische stukjes zijn er niet veel, maar wel een paar. Daar gaat hij wel wat tijd pakken.
Vooral hopen dat hij een goede dag heeft. Met een wat mindere dag zal het verschil niet bizar groot zijn.
Probleem voor Majka is wel dat hij ze waarschijnlijk allemaal moet lossen op zaterdag om nog eindwinst te kunnen pakken, tenzij hij morgen echt vliegt in de tijdrit.quote:Op dinsdag 8 september 2015 21:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Voor de eindwinst zou ik trouwens de 15:1 op Majka pakken
http://nos.nl/artikel/205(...)dumoulin-helpen.htmlquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:27 schreef Spooky4u het volgende:
Ik lees op de telegraaf dat Tom op steun van Lotto kan rekenen, waar staat dat ergens dan?
Thanksquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:29 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Lotto wil ook nog even met de eer strijken mocht Dumoulin inderdaad het onmogelijke doen.quote:Op dinsdag 8 september 2015 22:29 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ardila en van Huffel worden ook vooral herinnerd door de Giro waar ze Savoldelli aan de Girozege hielpenquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:36 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Lotto wil ook nog even met de eer strijken mocht Dumoulin inderdaad het onmogelijke doen.
denk eerder andersom eigenlijkquote:Op dinsdag 8 september 2015 22:22 schreef Dale__Cooper het volgende:
Rodriguez gaat ie wel pakken, maar met Aru wordt het spannend denk ik.
Na 5 kilometer? Dat zou bijzonder zijn.quote:Op dinsdag 8 september 2015 23:41 schreef Jason22 het volgende:
Hoe zit het morgen met de tussentijdmeetpunten? Ik zie op de vuelta site enkel een meetpunt na 5 kilometer staan.
In de Vuelta gaat dat niet opquote:Op dinsdag 8 september 2015 23:57 schreef Van_Poppel het volgende:
Ze zullen waarschijnlijk wel de tijdsverschillen bijhouden met GPS. Haalt de spanning vaak wel wat weg. Beetje hetzelfde als de beruchte streep bij het schaatsen.
Ja, bij de finish blijkt dan toch dat ze er een minuut naast zaten.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
In de Vuelta gaat dat niet op
Mja, lijkt me ook niet kloppen. Staat ook alleen bij de timeshedule.quote:Op dinsdag 8 september 2015 23:45 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Na 5 kilometer? Dat zou bijzonder zijn.
In het roadbook staat verder helemaal niets. Was bij de ploegentijdrit ook zo, helemaal niks over zo'n punt vermeld, maar toen bleek er halverwege nog wel een te zijn.
Chaves moet ook lukkenquote:Op woensdag 9 september 2015 00:44 schreef Slobeend het volgende:
Wel mooi dat ze om de twee minuten starten. Kan Tom Nieve bijhalen.
Dat lijkt me wel meteen heel ambitieus. Natuurlijk is Chaves een slechte tijdrijder, maar als hij een beetje in vorm is hoeft hij niet direct 4 minuten te verliezen. Kijk maar naar de tijdrit in Zwitserland dit jaar.quote:
Hij hoeft hem niet in te halen, maar een richtpunt dat steeds dichterbij komt is toch wel lekker in zo'n tijdrit. Finale is wel redelijk bochtig, dan heb je er misschien niet zoveel aan...quote:Op woensdag 9 september 2015 00:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel meteen heel ambitieus. Natuurlijk is Chaves een slechte tijdrijder, maar als hij een beetje in vorm is hoeft hij niet direct 4 minuten te verliezen. Kijk maar naar de tijdrit in Zwitserland dit jaar.
http://www.procyclingstat(...)se_2015_Stage_9_Bern
In de Giro verloor hij in de tijdrit dan wel weer 9 minuten op Kiryienka, maar toen was hij totaal niet in vorm.
Nouja, op basis van de tour..quote:Op woensdag 9 september 2015 00:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Infostrada voorspelt Tommeke (nog) niet eens voor het podium in Rio![]()
Martin, Dennis en Cance![]()
Maar goed, morgen zal het vooral om Majka draaien. Als hij die op anderhalve minuut zou kunnen zetten dan komt het podium heel dichtbij. Klinkt gek, maar hij heeft weinig aan 2 minuten pakken op Aru en Rodriguez, terwijl hij maar 0.45 op Majka pakt.
En Tom het nadeel van tegenwind veroorzaakt door een helikopter.quote:Op woensdag 9 september 2015 00:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Rodriguez heeft morgen natuurlijk wel het voordeel van de Spaanse motoren.
Dagje thuiswerken hoop ikquote:Op woensdag 9 september 2015 07:31 schreef Evertjan het volgende:
Ik doe mijn broekje nu al uit voor Tom
Dat was niet echt vergelijkbaar natuurlijk. Dat was een korte tijdrit en volledig vlak, de tijdrit in Rio volgend jaar wordt toch redelijk zwaar. Misschien dat Cance nog 1x alles op alles zet voor een Olympische titel in de tijdrit, maar anders verwacht ik van hem sowieso geen podium.quote:
Dit kan zo'n legendarische dag worden, ik doe dit op kantoor ook gewoon hoor!quote:
Er zijn niet veel sprinters meer in koers, wel?quote:Op woensdag 9 september 2015 10:02 schreef Wombcat het volgende:
Bij Fiets zijn ze wel aardig positief:
http://www.fiets.nl/2015/(...)e-vuelta-nog-winnen/
2 minuten winst op Majka en Aru, 3 op Rodriguez en het wordt dus de komende dagen een secondenspel tussen Aru en Dumoulin.
Kan Degenkolb lekker de sprint aantrekken voor Dumoulin in Madrid en wint hij met boni's nog de VueltaDat zou wat mij betreft wel een heel mooi scenario zijn, al was het alleen maar omdat de laatste rit dan geen saaie optocht wordt. En de ironie van Aru die tijdens de rit de champagne drinkt, maar dan toch niet wint. Beetje zoals Massa in 2008 toen de Ferrari-box al dacht dat 'ie WK was geworden.
(Maar erg waarschijnlijk is zo'n scenario natuurlijk niet).
Die profs horen sowieso niet in de Spelen thuis. Vast veel geld betaald om profs toe te laten, in de jaren 60 fietsten de amateurs gewoon nog en haalde Zoetemelk als amateur nog een plak, voor die prof begon te rijdenquote:Op woensdag 9 september 2015 08:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was niet echt vergelijkbaar natuurlijk. Dat was een korte tijdrit en volledig vlak, de tijdrit in Rio volgend jaar wordt toch redelijk zwaar. Misschien dat Cance nog 1x alles op alles zet voor een Olympische titel in de tijdrit, maar anders verwacht ik van hem sowieso geen podium.
3,2 en 1 secondenquote:Op woensdag 9 september 2015 10:05 schreef Wombcat het volgende:
Zijn er eigenlijk ook boni's voor tussensprints
Mja, ik vind dat op de Spelen bij elke sport de besten uit die sport mee moeten doen eigenlijk. Daarom vind ik voetbal ook niet thuishoren op de Spelen en boksen eigenlijk ook niet..quote:Op woensdag 9 september 2015 10:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Die profs horen sowieso niet in de Spelen thuis. Vast veel geld betaald om profs toe te laten, in de jaren 60 fietsten de amateurs gewoon nog en haalde Zoetemelk als amateur nog een plak, voor die prof begon te rijden
Gewoon via de tussensprint in de slotrit de leiding pakken, dat zou toch ook een geniaal einde zijnquote:
Hmmja, de commerciële en politieke belangen worden steeds groter. Maar met amateurs is het denk ik meer ongedwongen en krijgen zij ook eens een podium.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mja, ik vind dat op de Spelen bij elke sport de besten uit die sport mee moeten doen eigenlijk. Daarom vind ik voetbal ook niet thuishoren op de Spelen en boksen eigenlijk ook niet..
(En ik heb ook het idee dat het steeds belangrijker wordt voor de renners eigenlijk)
Het zou wel wat zijn als de nummer 1 en 2 in Madrid op 2 seconden staan ofzo.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:17 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Gewoon via de tussensprint in de slotrit de leiding pakken, dat zou toch ook een geniaal einde zijn
Inb4 troll-invasie vanmiddag: 'choker', 'Nederlanders winnen nooit wat', 'SKY BAZEN'.quote:Op woensdag 9 september 2015 10:46 schreef TheVulture het volgende:
Ik mag toch hopen dat als het hem niet lukt dat pers en publiek nog steeds snappen dat hij niet gefaald heeft, wie drie weken geleden had voorspeld dat een Nederlander de Vuelta zou winnen was echt voor gek verklaard.
http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=17808359543598443496quote:Op woensdag 9 september 2015 10:41 schreef Nattekat het volgende:
Wie o wie kan mij de startlijst voor de etappe aanbieden in tabelvorm? Staat wat netter op de fp
quote:Op woensdag 9 september 2015 10:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Inb4 troll-invasie vanmiddag: 'choker', 'Nederlanders winnen nooit wat', 'SKY BAZEN'.
Jep. (Het liefst online, mijn laptop kan niet omgaan met office-bestanden)quote:Op woensdag 9 september 2015 10:56 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=17808359543598443496
Zoiets?
Dan kun je hier misschien wel iets meequote:Op woensdag 9 september 2015 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jep. (Het liefst online, mijn laptop kan niet omgaan met office-bestanden)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 16:29:00 POZZOVIVO, Domenico ALM 16:31:00 VALVERDE, Alejandro MOV 16:33:00 MEINTJES, Louis MTN 16:35:00 QUINTANA, Nairo Alexander MOV 16:37:00 MORENO, Daniel KAT 16:39:00 CHAVES RUBIO, Esteban OGE 16:41:00 NIEVE, Mikel SKY 16:43:00 DUMOULIN, Tom TGA 16:45:00 MAJKA, Rafal TCS 16:47:00 ARU, Fabio AST 16:49:00 RODRIGUEZ, Joaquin KAT |
Jep. Dankuquote:Op woensdag 9 september 2015 11:17 schreef baggerbaas het volgende:
[..]
Dan kun je hier misschien wel iets mee
http://www.pelotonwatch.c(...)e17_start_order.html
Of deze:
[ code verwijderd ]
Kiryienka kon in Polen niet eens winnen van Marcin Bialoblocki!quote:Op woensdag 9 september 2015 11:03 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Rodriguez 6/1 voor eindwinst bij de bookies. Tom zowel topfavoriet voor eindwinst als voor de tijdrit. Tijdrit lijkt me toch echt voor Kiryienka
Nou ja, officieel dan.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:25 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Kiryienka kon in Polen niet eens winnen van Marcin Bialoblocki!
Comedy capers was dat ja, zelden iemand zo bestolen zien worden.quote:
Tijdritten in de Tour zijn de laatste jaren sowieso niet veel meer aan. Laatste keer dat het (zo uit mijn blote hoofd) interessant was bakte Rasmussen er niks van. In het tijdperk Armstrong vond ik ze altijd leuk om te kijken. Toen werden (voor mijn gevoel) ook nog Tours beslist in de tijdrit.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:33 schreef heywoodu het volgende:
In elk geval lang geleden dat ik zoveel zin heb gehad in een tijdrit, ooit een keer 1 waar de Tour beslist zou gaan worden maar dat werd achteraf nooit echt spannend.
Toen stond Armstrong (buiten de fantastische 2003-editie) ook voor de tijdrit al een half uur voor toch?quote:Op woensdag 9 september 2015 11:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tijdritten in de Tour zijn de laatste jaren sowieso niet veel meer aan. Laatste keer dat het (zo uit mijn blote hoofd) interessant was bakte Rasmussen er niks van. In het tijdperk Armstrong vond ik ze altijd leuk om te kijken. Toen werden (voor mijn gevoel) ook nog Tours beslist in de tijdrit.
Pereiro tegen Landis!quote:Op woensdag 9 september 2015 11:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen stond Armstrong (buiten de fantastische 2003-editie) ook voor de tijdrit al een half uur voor toch?
De Tour die Sastre won, werd ook beslist in de tijdrit, al reed Sastre toen zo'n goede tijdrit dat het nooit echt spannend was. Tour van Evans ook die toen in de tijdrit de Schlecks voorbij reed en daardoor naar eindwinst ging. 1ste Tourwinst van Contador toen voor de slottijdrit Evans en Leipheimer nog meededen voor eindwinst (en uiteindelijk binnen de minuut van Contador kwamen).
Het valt nog wel mee
Misschien vind ik de Tour gewoon minder interessant geworden, dat kan ook een verklaring zijnquote:Op woensdag 9 september 2015 11:44 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Toen stond Armstrong (buiten de fantastische 2003-editie) ook voor de tijdrit al een half uur voor toch?
De Tour die Sastre won, werd ook beslist in de tijdrit, al reed Sastre toen zo'n goede tijdrit dat het nooit echt spannend was. Tour van Evans ook die toen in de tijdrit de Schlecks voorbij reed en daardoor naar eindwinst ging. 1ste Tourwinst van Contador toen voor de slottijdrit Evans en Leipheimer nog meededen voor eindwinst (en uiteindelijk binnen de minuut van Contador kwamen).
Het valt nog wel mee
quote:Op woensdag 9 september 2015 11:52 schreef Felagund het volgende:
Weet iemand wat het weer wordt vandaag tijdens de tijdrit?
Dat was denk ik wel de beste ooit ja, als hij niet ziek was geworden op Alpe d'Huez had hij die Tour makkelijk gewonnen.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:59 schreef DeeBee het volgende:
Een van de beste tijdritten blijft die van Der Jan waar hij even Armstrong en co. vernederde toen hij voor Bianchi reed. Laagvliegen.
Ik ga om 17:00 een tijdrit naar huis fietsen om het slot mee te pikken.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:31 schreef HPLC het volgende:
Hopelijk ben ik voor half 5 thuis vandaag, heb er wel zin in
Het is jammer dat Froome uitviel anders was het nog een mooie strijd Froome-Dumoulin geworden, zeker op tijdrit gebied.quote:Op woensdag 9 september 2015 11:49 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Misschien vind ik de Tour gewoon minder interessant geworden, dat kan ook een verklaring zijn. 'Vroeger' had je nog echte kanonnen, met Beloki, Ullrich, Pantani en Armstrong (hoewel die Tours inderdaad helemaal niet zo spannend waren, mooie duels waren het wel).
Nu heb je een anorexiapatiënt die als een zwakzinnige op zijn fiets zit die de Tour domineert...
De tweestrijd Contador - Schleck vond ik dan wel weer interessant.
Ah, bedankt, zie nu ook dat er bijna geen kans is op regen.quote:
ZOOOOO, VAAAAAAAAAN POPPEL!quote:Op woensdag 9 september 2015 12:08 schreef TheArt het volgende:
Boy van Poppel is aan een gigantische remonte begonnen om deze Vuelta toch nog te winnen:
[ afbeelding ]
Denk dat dat geen probleem is op de rustdag.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:27 schreef Sloggi het volgende:
Gisteren zag ik een lossende Movistar-renner een teamgenoot 'katapulteren': ze hielden elkaars hand vast en de lossende renner gaf de ander een zwiep vooruit.
Niet dat ik vind dat hier boetes voor moeten worden uitgedeeld, maar mag dit eigenlijk?
Scherp.quote:Op woensdag 9 september 2015 12:32 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Denk dat dat geen probleem is op de rustdag.
Computer says Yes!quote:Op woensdag 9 september 2015 12:08 schreef TheArt het volgende:
Boy van Poppel is aan een gigantische remonte begonnen om deze Vuelta toch nog te winnen:
[ afbeelding ]
Lekker jinxentwitter:NOSsport twitterde op woensdag 09-09-2015 om 13:07:55De dag van Tom Dumoulin. Om 16.43 uur gaat hij van start. Vanaf 16.00 uur op NPO 1 en http://t.co/0jL3R7rnBT. #vuelta http://t.co/FqmpYL5KWN reageer retweet
Tarik Z.-alert. AIVD leest u mee?quote:Op woensdag 9 september 2015 13:19 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik stel voor om bij een wanprestatie van Dumoulin gezamenlijk naar het NOS-gebouw te trekken. Sjoerd is de bron van de Tom-ellende vanmiddag.
De AIVD heeft wel beter te doen. Lekker van achter een monitor met een kopje koffie een jihadist volgen. Lekker, man.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:21 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tarik Z.-alert. AIVD leest u mee?
Aanzetten tot comazuipen, ban.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:26 schreef Mani89 het volgende:
NOS drinking game: elke keer als Herbert "Dumoulin" zegt neem je een teug.
gaat snel 10 kratten bier halenquote:Op woensdag 9 september 2015 13:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Aanzetten tot comazuipen, ban.
Ik vind het ook geen goede vergelijking, maar het zou hun rijtje kunnen verklaren.quote:Op woensdag 9 september 2015 08:53 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was niet echt vergelijkbaar natuurlijk. Dat was een korte tijdrit en volledig vlak, de tijdrit in Rio volgend jaar wordt toch redelijk zwaar. Misschien dat Cance nog 1x alles op alles zet voor een Olympische titel in de tijdrit, maar anders verwacht ik van hem sowieso geen podium.
nsou da sd sonw bs nl luk spellteeltjequote:Op woensdag 9 september 2015 13:26 schreef Mani89 het volgende:
NOS drinking game: elke keer als Herbert "Dumoulin" zegt neem je een teug.
Jij wint!quote:Op woensdag 9 september 2015 13:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
nsou da sd sonw bs nl luk spellteeltje
Rondeboek ziet er goed uitquote:Op woensdag 9 september 2015 13:37 schreef Ajacied422 het volgende:
En dan moet Tommeke volgend jaar maar de Giro rijden om daar het Roze te pakken.
twitter:raykerckhoffs twitterde op woensdag 09-09-2015 om 13:41:32Misschien ben ik als Limburger niet helemaal neutraal. Maar ik hou rekening met 2'30 tot 3 minuten tijdwinst v Dumoulin op Aru en Rodriguez. reageer retweet
Bij Raymond is het daarentegen overduidelijk.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:43 schreef Mani89 het volgende:
Je zou echt niet zeggen dat Tom een Limburger is.
Een rasechte inderdaad ja.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij Raymond is het daarentegen overduidelijk.
Daar gaat mijn grey horse.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:49 schreef Houtenbeen het volgende:
Damien Howson
Damien Howson (Orica GreenEDGE) crashes right at the start and needs to change his bike.
Het is nog siësta joh, dat zie je aan het feit dat die Mexicanobakker ook nog nergens te bekennen is... Die Spanjolen heb je niks aan voor 15u 's middags!quote:Op woensdag 9 september 2015 13:50 schreef Ajacied422 het volgende:
Op lavuelta.com hoeven we niet te rekenen vandaag.
Dan komt het goed uit dat ik rond de klok van vijf pas weer terug ben.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:53 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Het is nog siësta joh, dat zie je aan het feit dat die Mexicanobakker ook nog nergens te bekennen is... Die Spanjolen heb je niks aan voor 15u 's middags!
quote:6.STAMSNIJDERT.
Boy van Poppel moet nog steeds van start gaan.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:53 schreef Marcoss het volgende:
Of de tijdrit is zo lastig dat er helemaal nog geen tussentijd bekend is!
Hier de link trouwens
http://www.lavuelta.com/l(...)/aso/etapa-1700.html
Zou de winnaar van de rode lantaarn in een ronde wel eens eerder een etappezege gepakt hebben in diezelfde ronde?quote:Op woensdag 9 september 2015 13:55 schreef Mani89 het volgende:
Boy is in de bosjes gaan schuilen om Waeytens op te wachten, alles voor die rode lantaarn.
Verklaart een hoop inderdaad.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij Raymond is het daarentegen overduidelijk.
Ongetwijfeldquote:Op woensdag 9 september 2015 13:57 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zou de winnar van de rode lantaarn in een ronde wel eens eerder een etappezege gepakt hebben in diezelfde ronde?
Ik moest gelijk aan Ivan Quaranta denken, maar die werd in de enige grote ronde hij uit reed net geen laatste, won wel 2 etappes.quote:Op woensdag 9 september 2015 13:57 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Zou de winnar van de rode lantaarn in een ronde wel eens eerder een etappezege gepakt hebben in diezelfde ronde?
quote:Op woensdag 9 september 2015 13:59 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik moest gelijk aan Ivan Quaranta denken, maar die werd in de enige grote ronde hij uit reed net geen laatste, won wel 2 etappes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |