Maar hoe vaak zullen die renners in topvorm aan de Vuelta beginnen? Toch vaak een troostronde voor de meeste renners.quote:Op maandag 7 september 2015 21:40 schreef Principia het volgende:
[..]
Nja, blijft redelijk lastig om meerdere keren te pieken in een jaar. Maar alleen Aru, Chaves en Landa hebben de Giro gereden? Quintana, Froome, Valverde, Majka en Rodriguez (laatste 2 weliswaar alleen voor de ritwinsten gegaan) hebben de Tour gedaan en daarmee een slechte voorbereiding voor de Vuelta. Als die jongens samen met Nibali in topvorm zijn is er voor Dumoulin geen houden aan.
ik zou het leuk vinden als Tom een ouderwetse renner zou worden die gewoon het hele jaar goed is. Dus pieken in de voorjaarsklassiekers goed zijn in de TDF en sterk zijn op het WK en najaarsklassiekersquote:Op maandag 7 september 2015 21:35 schreef DecoAoreste het volgende:
Tot wat voor renner Dumoulin zich ontwikkelt moet hij helemaal zelf weten. Het maakt me ook eigenlijk niet zoveel uit.
Gewoon juichen voor deze prachtige kans op een podiumplek in de Vuelta.
En terecht, daar ligt een gouden kansquote:Op maandag 7 september 2015 21:53 schreef Marcoss het volgende:
Grote doel voor Dumoulin in 2016 wordt trouwens de OS-tijdrit, gaat zich ook absoluut niet forceren in de Tour dan..
Cancellara en Martin zijn zelden echt goed bergop geweest, zeker niet zo goed als Dumoulin nu. Maar eigenlijk is dit juist m'n punt, tegenwoordig lijkt het normaal te zijn (vooral dankzij Sky) maar echt logisch is het natuurlijk niet, dus daarmee geen zekerheidje.quote:Op maandag 7 september 2015 21:42 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Cancellara, Martin en Wiggo gingen niet minder tijdrijden toen ze zich meer gingen richten op het klimmen, volgens mij. Cance had dan wel weer het probleem dat hij amper goede tijdritten reed als deze verder in een grote ronde werden verreden, dat is nog wel de vraag bij Dumoulin..
En een hond kopen en die Piti noemen, om het feest compleet te maken.quote:Op maandag 7 september 2015 21:56 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik zou het leuk vinden als Tom een ouderwetse renner zou worden die gewoon het hele jaar goed is. Dus pieken in de voorjaarsklassiekers goed zijn in de TDF en sterk zijn op het WK en najaarsklassiekers
Wiggo ging wel met succes voor de dubbel.quote:Op maandag 7 september 2015 21:53 schreef Marcoss het volgende:
Grote doel voor Dumoulin in 2016 wordt trouwens de OS-tijdrit, gaat zich ook absoluut niet forceren in de Tour dan..
1 keer in de 4 jaar Max van Heeswijk had ook ooit 1 kans op goud en die verprutste hijquote:Op maandag 7 september 2015 22:03 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wiggo ging wel met succes voor de dubbel.
Maar yep, er komen nog genoeg kansen om een goed klassement te rijden. Kansen op een Olympische medaille zijn er niet zoveel.
Dit idd.quote:Op maandag 7 september 2015 21:49 schreef Ericr het volgende:
[..]
Maar hoe vaak zullen die renners in topvorm aan de Vuelta beginnen? Toch vaak een troostronde voor de meeste renners.
Dumoulin moet het gewoon situationeel aanpakken. Komt er een ronde voorbij die in zijn straatje past er voor gaan en anders lekker freewheelen en proberen in de tijdritten te scoren. Met een goede kans om ook in selectieve etappes mee te gaan voor een overwinning.
Van Heeswijk, dat is alweer een tijd geledenquote:Op maandag 7 september 2015 22:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
1 keer in de 4 jaar Max van Heeswijk had ook ooit 1 kans op goud en die verprutste hij
ik weet nog alleen dat hij tijdens de race in Sydney echt goed was en veels te vroeg er van door ging, ik geloof 1 ronde voor het einde van de race. Die jongens had toen echt kans op een Olympische medaillequote:Op maandag 7 september 2015 22:07 schreef Principia het volgende:
[..]
Van Heeswijk, dat is alweer een tijd geleden. Laatste Nederlandse sprinter die een rit won in GT voor Danny van Poppel?
Wanneer was dat?quote:Op maandag 7 september 2015 22:05 schreef Evertjan het volgende:
[..]
1 keer in de 4 jaar Max van Heeswijk had ook ooit 1 kans op goud en die verprutste hij
Toen domineerde Telekom toch de hele koers? Zo herinner ik het me iig nog.quote:Op maandag 7 september 2015 22:10 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ik weet nog alleen dat hij tijdens de race in Sydney echt goed was en veels te vroeg er van door ging, ik geloof 1 ronde voor het einde van de race. Die jongens had toen echt kans op een Olympische medaille
Dat hoop je bij iedereen, maar toch doen gaan ze meestal voor de Tour. Een Gesink had deze Vuelta ook kunnen winnen als hij zo sterk was geweest als in de afgelopen Tour.quote:Op maandag 7 september 2015 22:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dit idd.
Niet gaan focussen op de Tour, want die gaat 'ie niet zomaar winnen.
De Rabo/Blanco/Belkin/TLJ mentaliteit is weer duidelijk.twitter:bramtankink twitterde op maandag 07-09-2015 om 19:03:34Met nog een tijdrit te gaan is een top 10 plaats zeker haalbaar voor @tom_dumoulin in eindklassement. Daar had niemand vooraf op gerekend. 💪 reageer retweet
Van Gesink snap ik het nog wel. Voor de sponsor is een 6e plek in de Tour belangrijker dan winst in de Vuelta.quote:Op maandag 7 september 2015 22:15 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat hoop je bij iedereen, maar toch doen gaan ze meestal voor de Tour. Een Gesink had deze Vuelta ook kunnen winnen als hij zo sterk was geweest als in de afgelopen Tour.
Denk dat Tankink dat cynisch bedoeldquote:Op maandag 7 september 2015 22:31 schreef Ericr het volgende:
De Rabo/Blanco/Belkin/TLJ mentaliteit is weer duidelijk.twitter:bramtankink twitterde op maandag 07-09-2015 om 19:03:34Met nog een tijdrit te gaan is een top 10 plaats zeker haalbaar voor @tom_dumoulin in eindklassement. Daar had niemand vooraf op gerekend. 💪 reageer retweet
Tom heeft al gezegd dat ie volgend jaar vol voor de OS gaat en in de Tour niet voor het klassement gaat rijden.quote:Op maandag 7 september 2015 21:46 schreef Wombcat het volgende:
Positief bekeken: als Tom de Vuelta wint, dan wint hij volgend jaar de Tour. Dat deden de vorige Nederlanders die de Vuelta wonnen ook. Wel met de kanttekening dat toen die de Vuelta wonnen, die in april werd gehouden, dus het was twee Tours later dat ze die wonnen. Dus misschien wordt het dan 2017.
Die val was achteraf een 'blessing in disguise'. Op het Tourpodium was hij sowieso niet geëindigd en een ritwinst was ook heel moeilijk geworden. In de Vuelta kan het allemaal.quote:Op maandag 7 september 2015 23:12 schreef Chiappucci het volgende:
Blijft natuurlijk doodzonde van die val op weg naar Huy, maar dat we dit ervoor terugkrijgen maakt eigenlijk alles goed.
Nou doe je alsof Dumoulin al jarenlang Gesinkje speelt voor 5de plaatsen... Het is verdorie zijn 1ste super ronde en hij is 24! Als hij zich zo blijft ontwikkelen doet ie over 2 jaar voor plek 1 mee en niet voor plek 5!!! Vergeet niet dat Nibali, Froome, Contador , Valverde al 30+ zijn en een aantal van hen zal binnenkort geen kandidaat meer zijn voor eindrondes. Je houdt dan Quintana, Pinot, en jongens als Bardet over als nieuwe generatie, daar kan dus wellicht nu een Dumoulin bijkomen.quote:Op maandag 7 september 2015 21:24 schreef Principia het volgende:
Willen jullie dat Dumoulin zich daadwerkelijk als ronderenner gaat ontwikkelen? Persoonlijk zie ik hem liever als powerhouse in de tijdritten en kanshebber in rondes als Zwitserland dan een vijfde plek in de Tour.
Ja hij doet het nu goed, maar je moet niet onderschatten dat zijn concurrenten al grote klassementen gereden hebben dit jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |