Terwijl ik zelf uit de jaren '80 kom.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:28 schreef Stofje het volgende:
[..]
Hallo jaren '50! "Ik heb niet met je geknikkerd", argh.
Ik ben zelf ook haags en kan een aardig woordje plat spreken maar van professionals verwacht ik een correcte uitspraakquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:21 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Dan wil je mijn Haagse accent niet horen.Op internet schrijf ik nog redelijk normaal Nederlands maar als ik mijn bek opentrek.... Man man.
Eens.quote:
HEK WA VAN OE AN ?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef Bluezz het volgende:
Eigenlijk moeten mensen gewoon sowieso hun kop houwe
quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:22 schreef Blue-eyes het volgende:
- Kindjes (een volwassene die "kindjes" zegt)
- Toppie
- De neuzen in dezelfde richting
- Alles met "kanker"
Dat is het eerste wat bij me opkwam bij het lezen van de TT.quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:20 schreef Copycat het volgende:
Seksen. En dan niet van kuikens.
Wat een suffe dozen-woord.
Briljant!quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:26 schreef Buurpoes het volgende:
Ik heb niet met je geknikkerd, je wil wat van mij, dus ben ik automatisch "u".
Buumquote:Op zaterdag 5 september 2015 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is het eerste wat bij me opkwam bij het lezen van de TT.
Lekker seksen![]()
En ik kwam laatst de tegenhanger van ''buuf'' tegen; buum.![]()
Ken je Hans van Breukelen ?quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:35 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Buum![]()
![]()
minstens net zo'n vreselijk woord als buuf.
Nope, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je Hans van Breukelen ?
'Rommi' tegen Romario. 'Vaan' tegen Vanenburg. 'Koetje' tegen Koeman. Etc.
''Ik irriteer me''quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:26 schreef Roberta_J het volgende:
Ik heb zo zin om mensen te gaan irriteren met de woorden die hier genoemd worden!
Of figuren zoals Enzo Knol, die tampesta zeggen als ze tandpasta bedoelen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Uitspraken als zelluf, elluf, twaaluf, reguh, melluk![]()
Hoor het steeds vaker, zelfs nieuwslezers
Het brood, als in "mag ik het brood even".quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe noem jij een boterham dan?
Het is PTT!quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:48 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
"scoot" afkorting van scooter. Alsof scooter zo'n lang woord is.![]()
"Post.nl" Het is verdomme PostNL.
Opperdepopquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:08 schreef Metalfreak het volgende:
"Opperdepop", echt, mensen die dat woord gebruiken moeten ze echt preventief ruimenIk krijg zelfs walging bij het typen ervan.
Oh ja, inderdaad in die categorie dan ook 'voorbips', 'muis' en 'pieletje'.quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:20 schreef Copycat het volgende:
dat is idd heel foutquote:Op zondag 6 september 2015 00:54 schreef snakelady het volgende:
En als iemand, maar vooral mannen ,'hihi' typt
quote:Op zondag 6 september 2015 01:49 schreef Impressme het volgende:
"Wellicht" is trouwens ook best een jeukwoord.
Nou ja zeg!quote:Op zondag 6 september 2015 01:49 schreef Impressme het volgende:
"Wellicht" is trouwens ook best een jeukwoord.
Ew.quote:
Wellicht moet je gewoon je kop houden.quote:Op zondag 6 september 2015 02:00 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nou ja zeg!waarom in hemelsnaam?! Ik voel me nu dus even lekker persoonlijk aangevallen hè? Wat denk je wel niet?! Trut!
Wellicht hou je gewoon niet van mooie woorden.
Doet me denken aan 'voorbips'quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:20 schreef Copycat het volgende:
voorbipsquote:Op zondag 6 september 2015 00:54 schreef snakelady het volgende:
[..]
Oh ja, inderdaad in die categorie dan ook 'voorbips', 'muis' en 'pieletje'.
En als iemand, maar vooral mannen ,'hihi' typt
Dit soort verheven gedragquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:26 schreef Buurpoes het volgende:
Dat ge-je en ge-jou in reclames.
Ik heb niet met je geknikkerd, je wil wat van mij, dus ben ik automatisch "u".
Verheven??quote:Op zondag 6 september 2015 09:54 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Dit soort verheven gedrag![]()
Waar ik als Brabander gek van word is wanneer mensen zeggen dat ze "nooit geen" problemen/last/etc van iets hebben gehad. Een irritante, typisch Brabantse uitdrukking
quote:Op zondag 6 september 2015 02:00 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nou ja zeg!waarom in hemelsnaam?! Ik voel me nu dus even lekker persoonlijk aangevallen hè? Wat denk je wel niet?! Trut!
Wellicht hou je gewoon niet van mooie woorden.
Bestaan er serieus mensen die dit zeggen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 09:34 schreef RingBewoner het volgende:
-Ik kon iemand (ipv ken of kende).
Helaas wel.quote:Op zondag 6 september 2015 17:25 schreef Drankster het volgende:
[..]
Bestaan er serieus mensen die dit zeggen.
Ja dat, helemaal dat. Ik krijg er echt moordneigingen van als mensen dat zeggen.quote:Op zondag 6 september 2015 18:38 schreef Copycat het volgende:
En woorden als hubby, mannetje, vrouwtje. Om te kotsen.
Vooral als het geschreven is als me mannetje, me vrouwtje.
U zeggen, ja.quote:Op zondag 6 september 2015 14:47 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Verheven??
Da's gewoon normaal, beleefd gedrag.
quote:
Waar hoor je mij eisen?quote:Op zondag 6 september 2015 22:04 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
U zeggen, ja.
Het eisen van iemand, nee.
"Ik heb niet met je geknikkerd, dus ik ben automatisch u"quote:Op zondag 6 september 2015 22:44 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
Waar hoor je mij eisen?
Echt, die invulling zit in jouw hoofd.
Ik ga ze niet opbellen hoor.quote:Op zondag 6 september 2015 23:25 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
"Ik heb niet met je geknikkerd, dus ik ben automatisch u"
Oké dan
Met de verkeerde persoon levert dat zeker jeuk op...quote:
Het zal wel te maken hebben met dat ik het associeer met oudere mensen, of nog erger; mijn ouders die het met elkaar doenquote:Op maandag 7 september 2015 13:57 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Met de verkeerde persoon levert dat zeker jeuk op...
Ken ik niet. Link?quote:Op zondag 6 september 2015 23:16 schreef PausNicolaas het volgende:
"Owjazeker!"
Van dat domme internet filmpje uit de Bijlmer. Stront irritant
Van Dale:quote:Op maandag 7 september 2015 14:06 schreef MCH het volgende:
Geliefd onder studenten: je diploma 'in the pocket' hebben. Alsof het een spaaractie is bij de supermarkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |