Manager taalquote:Op zaterdag 5 september 2015 09:36 schreef Meike26 het volgende:
Bobo-jargon kan ik niet tegen.
Prospectus, fiat (nee niet het automerk), respons etc etc (kan even niet meer voorbeelden vinden, te idiote vertalingen naar het Engels + synoniemen die er steeds worden uitgegooid).
Commitment en draagvlak zijn wel hele belangrijke zaken...quote:Op zaterdag 5 september 2015 09:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Manager taal![]()
"Dingen even oppakken"
"Dit tillen we even over het weekend heen" commitment, en, de engste draagvlak
precies dit! en dan in combinatie met "centjes". Daar heb je niet genoeg centjes voor ipv Daar heb je niet genoeg geld voor.quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:22 schreef Blue-eyes het volgende:
- Kindjes (een volwassene die "kindjes" zegt )
Ik moet bij "prospect" altijd aan een motorclub denkenquote:Op zaterdag 5 september 2015 09:36 schreef Meike26 het volgende:
Bobo-jargon kan ik niet tegen.
Prospectus, fiat (nee niet het automerk), respons etc etc (kan even niet meer voorbeelden vinden, te idiote vertalingen naar het Engels + synoniemen die er steeds worden uitgegooid).
Dank je wel, de koude rillingen liepen over mijn rug.quote:
Ligt eraan of de scope goed is, de stip aan de horizon. Als alle stakeholders ownership tonen, door een manager die hen empowert en engagement realiseert, zijn de milestones gemakkelijk haalbaar.quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:52 schreef KimJong-un het volgende:
[..]
Commitment en draagvlak zijn wel hele belangrijke zaken...
Kantoorslaaf gespot !quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:15 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ligt eraan of de scope goed is, de stip aan de horizon. Als alle stakeholders ownership tonen, door een manager die hen empowert en engagement realiseert, zijn de milestones gemakkelijk haalbaar.
Niks aan toe te voegen. Misschien nog "Ergens iets van vinden", verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 5 september 2015 09:57 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
Manager taal![]()
"Dingen even oppakken"
"Dit tillen we even over het weekend heen" commitment, en, de engste draagvlak
Dan vind ikzelf "volslank" nog debielerquote:Op zaterdag 5 september 2015 12:54 schreef Gebruikersna het volgende:
"Groeien" als in dikker worden.
Ook een stom woord, maar tenminste duidelijker.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan vind ikzelf "volslank" nog debieler
Hun & hen worden inderdaad irritant vaak door elkaar gebruikt ( ook hen wanneer het hun moet zijn)quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:47 schreef PierreTT het volgende:
Tevens alle gruwelijke taal- en spellingsfouten. "Hun lopen" en "me vriend". Groter als. Mensen die "Als...zijnde" gebruiken. Dat soort dingen.
Dit soort taal gebruik ik standaard in teamoverleggen met mijn medewerkers. Gewoon omdat het kan.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:15 schreef Bugno het volgende:
[..]
Ligt eraan of de scope goed is, de stip aan de horizon. Als alle stakeholders ownership tonen, door een manager die hen empowert en engagement realiseert, zijn de milestones gemakkelijk haalbaar.
quote:
Cheap...quote:
Dit soort taal vind ik afschuwelijk. Maar ik heb dan ook een ongezonde hekel aan de verengelsing van de Nederlandse taal.quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:15 schreef Bugno het volgende:
[..]
Awkward is een hele goeie, zie je de laatste tijd vaak op FOK! voorbij komen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 09:28 schreef Anosmos het volgende:
Awkward i.p.v. ongemakkelijk of gênant
Die gebruik ik zelf ook veel, maar wel voornamelijk wanneer ik ook Engels praat.quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:56 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Awkward is een hele goeie, zie je de laatste tijd vaak op FOK! voorbij komen.
Hoe noem jij een boterham dan?quote:Op zaterdag 5 september 2015 15:59 schreef Tinkepink het volgende:
Garnituur
Mooi, als in mooi stuk vlees
Gebeuren
Toppie
Helemaal goed
Prachtige mensen
Boterham en bammetje
Kids
quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:32 schreef tong80 het volgende:
Stukje
Gebeuren
Gruwelijk
Mieters
Vrindje
Zak maar zegge
überhaupt
Gast
LOL
Be my guest
Toch ?
Ik houw liever me smoel.quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef Bluezz het volgende:
Eigenlijk moeten mensen gewoon sowieso hun kop houwe
Ik noem mijn man ook wel eens "Lief" zelfs in het openbaar.....quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:13 schreef Bluezz het volgende:
Lief (als ze het over hun vriend(in)/man/vrouw hebben op fok)
Is dat omdat ik mijn favoriete muziek vaak "briljant spul" noem?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:14 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik kan er ook niet tegen als mensen alles "spul" gaan noemen
Relatiestatus: het is ingewikkeld. Ja! Ja! Ja!quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:49 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Doet me denken aan "Het is ingewikkeld."
(meerdere woorden, maar toch)
Effe offtopic.... Als je 100 keer het woord "dorp" zegt begrijp je er niks meer van. Dorp, dorp, dorp...quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:53 schreef ALTER-EGO het volgende:
Mij n nekharen gaan ook altijd overeind staan van het woord "pak".
"Pak deze kans"
"Pak dit product"
"Pak nu mee in de winkel"
vreselijkquote:Op zaterdag 5 september 2015 16:50 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Is dat omdat ik mijn favoriete muziek vaak "briljant spul" noem?
Dropdropdropdropdrop.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:10 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Effe offtopic.... Als je 100 keer het woord "dorp" zegt begrijp je er niks meer van. Dorp, dorp, dorp...
Da's echt met alle woorden zoquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:10 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Effe offtopic.... Als je 100 keer het woord "dorp" zegt begrijp je er niks meer van. Dorp, dorp, dorp...
Idem voor "vrouwtje".quote:Op zaterdag 5 september 2015 11:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dank je wel, de koude rillingen liepen over mijn rug.
"Mijn mannetje", vrouwen die het over hun man hebben. Argh!
Dan wil je mijn Haagse accent niet horen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Uitspraken als zelluf, elluf, twaaluf, reguh, melluk![]()
Hoor het steeds vaker, zelfs nieuwslezers
Hallo jaren '50! "Ik heb niet met je geknikkerd", argh.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:26 schreef Buurpoes het volgende:
Dat ge-je en ge-jou in reclames.
Ik heb niet met je geknikkerd, je wil wat van mij, dus ben ik automatisch "u".
Terwijl ik zelf uit de jaren '80 kom.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:28 schreef Stofje het volgende:
[..]
Hallo jaren '50! "Ik heb niet met je geknikkerd", argh.
Ik ben zelf ook haags en kan een aardig woordje plat spreken maar van professionals verwacht ik een correcte uitspraakquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:21 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Dan wil je mijn Haagse accent niet horen.Op internet schrijf ik nog redelijk normaal Nederlands maar als ik mijn bek opentrek.... Man man.
Eens.quote:
HEK WA VAN OE AN ?quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:43 schreef Bluezz het volgende:
Eigenlijk moeten mensen gewoon sowieso hun kop houwe
quote:Op zaterdag 5 september 2015 10:22 schreef Blue-eyes het volgende:
- Kindjes (een volwassene die "kindjes" zegt)
- Toppie
- De neuzen in dezelfde richting
- Alles met "kanker"
Dat is het eerste wat bij me opkwam bij het lezen van de TT.quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:20 schreef Copycat het volgende:
Seksen. En dan niet van kuikens.
Wat een suffe dozen-woord.
Briljant!quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:26 schreef Buurpoes het volgende:
Ik heb niet met je geknikkerd, je wil wat van mij, dus ben ik automatisch "u".
Buumquote:Op zaterdag 5 september 2015 18:50 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat is het eerste wat bij me opkwam bij het lezen van de TT.
Lekker seksen![]()
En ik kwam laatst de tegenhanger van ''buuf'' tegen; buum.![]()
Ken je Hans van Breukelen ?quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:35 schreef Rodulf het volgende:
[..]
Buum![]()
![]()
minstens net zo'n vreselijk woord als buuf.
Nope, dat wist ik niet.quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je Hans van Breukelen ?
'Rommi' tegen Romario. 'Vaan' tegen Vanenburg. 'Koetje' tegen Koeman. Etc.
''Ik irriteer me''quote:Op zaterdag 5 september 2015 19:26 schreef Roberta_J het volgende:
Ik heb zo zin om mensen te gaan irriteren met de woorden die hier genoemd worden!
Of figuren zoals Enzo Knol, die tampesta zeggen als ze tandpasta bedoelen.quote:Op zaterdag 5 september 2015 17:19 schreef admiraal_anaal het volgende:
Uitspraken als zelluf, elluf, twaaluf, reguh, melluk![]()
Hoor het steeds vaker, zelfs nieuwslezers
Het brood, als in "mag ik het brood even".quote:Op zaterdag 5 september 2015 16:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hoe noem jij een boterham dan?
Het is PTT!quote:Op zaterdag 5 september 2015 12:48 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
"scoot" afkorting van scooter. Alsof scooter zo'n lang woord is.![]()
"Post.nl" Het is verdomme PostNL.
Opperdepopquote:Op zaterdag 5 september 2015 17:08 schreef Metalfreak het volgende:
"Opperdepop", echt, mensen die dat woord gebruiken moeten ze echt preventief ruimenIk krijg zelfs walging bij het typen ervan.
Oh ja, inderdaad in die categorie dan ook 'voorbips', 'muis' en 'pieletje'.quote:Op zaterdag 5 september 2015 18:20 schreef Copycat het volgende:
Seksen. En dan niet van kuikens.
Wat een suffe dozen-woord.
dat is idd heel foutquote:Op zondag 6 september 2015 00:54 schreef snakelady het volgende:
En als iemand, maar vooral mannen ,'hihi' typt
quote:Op zondag 6 september 2015 01:49 schreef Impressme het volgende:
"Wellicht" is trouwens ook best een jeukwoord.
Nou ja zeg!quote:Op zondag 6 september 2015 01:49 schreef Impressme het volgende:
"Wellicht" is trouwens ook best een jeukwoord.
Ew.quote:
Wellicht moet je gewoon je kop houden.quote:Op zondag 6 september 2015 02:00 schreef Roberta_J het volgende:
[..]
Nou ja zeg!waarom in hemelsnaam?! Ik voel me nu dus even lekker persoonlijk aangevallen hè? Wat denk je wel niet?! Trut!
Wellicht hou je gewoon niet van mooie woorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |